 |
Právě je 165 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online:
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 113089772 přístupů od 17. 10. 2001
|
|  |
Hledání: Sám Ježíš Kristus mluví o ´´obětním charakteru ´´ eucharistie
Vloženo Čtvrtek, 19. březen 2009 @ 22:12:51 CET Vložil: Olda |
poslal Nepřihlášený Stačí číst více Bibli:
Pak vzal chléb, vzdal díky, lámal a dával jim se slovy: "Toto je mé tělo, které se za vás vydává. To čiňte na mou památku."
A právě tak, když bylo po večeři, vzal kalich a řekl: "Tento kalich je nová smlouva zpečetěná mou krví, která se za vás prolévá."
Sám Ježíš tak eucharistické způsoby (chléb a víno) označuje za své obětované tělo a obětovanou krev - eucharistie či Večeře Páně je tak zpřítomněním jeho jedinečné oběti. Sám Ježíš to ustanovil a tradice je tomu svědectvím,
|
Re: Sám Ježíš Kristus mluví o ´´obětním charakteru ´´ eucharistie (Skóre: 1) Vložil: ivanp v Pátek, 20. březen 2009 @ 14:01:37 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | ahoj neprihlásený
k tejto téme už x-krát: 1. nový zákon hovorí iba o jednej obeti omša nemôže byť obeťou ,,Kristus však za hříchy obětoval jedinou oběť a posadil se navždy po Boží pravici.,,Žid 10
,,A jako je lidem uloženo jednou zemřít, a potom přijde soud, tak byl i Kristus jednou obětován, aby vzal na sebe hříchy mnohých,,
2. logicky preto nový zákon hovorí, že v dobe cirkvi niet žiadnych kňazov, pretože už niet čo obetovať ,,On však, pretože zostáva naveky, zastáva kňazský úrad, ktorý neprechádza na iného.,, list Židom Kristus je jediným a posledným kňazom...jeho kňažský úrad nikdy neprešiel na katolíckych kňazov....má to logiku, lebo už nie je čo obetovať....
3. tzv. eucharistia, mylne obeta, obeť nemôže byť obeť, ale je to večera Pánova kde sa pod spôsobom posväteného chleba a vína príma pravé telo a krv Krista.... je to na Jeho pamiatku, nie je to obeť ani nemôže byť
ivanp
|
]
|
|
Re: Sám Ježíš Kristus mluví o ´´obětním charakteru ´´ eucharistie (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 20. březen 2009 @ 16:18:46 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Pánové Vaše výroky nehovoří nic lichotivého o vaší chápavosti.
KNĚZ NEPŘINÁŠÍ ŽÁDNOU DALŠÍ OBĚŤ, POUZE ZPŘÍTOMŃUJE POŘÁD TU SAMOU A JEDINEČNOU OBĚŤ kRISTOVU, STEJNĚ JAKO JI ON SÁM ZPŘÍTOMNIL O DEN DOPŘEDU PŘI POSLEDNÍ VEČEŘI.
|
Re: Re: Sám Ježíš Kristus mluví o ´´obětním charakteru ´´ eucharistie (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 20. březen 2009 @ 16:29:29 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | (1,J 1,7) Chodíme-li však ve světle, jako on je ve světle, máme
společenství mezi sebou a krev Ježíše Krista, jeho Syna, nás
očišťuje od veškerého hříchu.
Která krev nás očišťuje? Krev Kristova, vylitá při jeho oběti. Není - li oběti, není ani krve. Jak by bylo potom možné se očistit od hříchů?
|
]
Ježíš Kristus nemluví o ´´obětním charakteru ´´ eucharistie (Skóre: 1) Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Pátek, 20. březen 2009 @ 16:44:40 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | a ako ju moze spritomnovat, ked biblicky Jezis jasne prehlasil "Dokonano jest" nehovoriac o desiatkach dalsich versov z Pisma ktore si s tymto nejapnym bludom protirecia?
starobabylonsky ritual transubstanciacie, prevzaty z okultnych mysterii sa tak stal vasou tradiciou. Co to ale ma spolocne s biblickym krestanstvom?
pozri: Katolici a legalizace okultismu |
]
Re: Ježíš Kristus nemluví o ´´obětním charakteru ´´ eucharistie (Skóre: 1) Vložil: ssns v Pátek, 20. březen 2009 @ 22:15:02 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Gojime, když si přečtu nějaký Ježíšův výrok z Bible, pak ho čtením zpřítomňuji. Při křtu se také zpřítomňuje Kristova smrt - jsi spolu s ním "pohřben" a následně zpřítomňuješ vzkříšení, neboť jsi "vzkříšen" k novému životu v Bohu. A s poslední večeří (nepoužívám katoický termín eucharistie, protože implikuje filosofickou spekulaci o transsubstanciaci - nepopírám, že chléb se stává tělem a víno krví, ale netvrdím, že vím jak) je to stejné.
|
]
Re: Re: Ježíš Kristus nemluví o ´´obětním charakteru ´´ eucharistie (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 21. březen 2009 @ 07:17:41 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | To je správná odpověď!
Ani pro katolíka není závazné používat termín "transsubstanciace". I ten je jen pokusem přiblížit to, co nás ve skutečnosti přesahuje, co nikdy plně nepochopíme.
|
]
Jedna otázečka, Oko (Skóre: 1) Vložil: ssns v Sobota, 21. březen 2009 @ 11:10:43 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | O: To je správná odpověď!
Děkuji - pro zápočet si s indexem dojdu začátkem dubna:-)) Zdá se mi, že někteří lidé prostě odmítají cokoli jen proto, že to říkají katolíci. A nejhorší je, že se ve své antikatolické zaslepenosti dopouštějí velmi vážných hříchů vůči svým bratrům v Kristu. Ani nevíš, jak je mi z toho smutno.
O: Ani pro katolíka není závazné používat termín
"transsubstanciace". I ten je jen pokusem přiblížit to, co nás ve
skutečnosti přesahuje, co nikdy plně nepochopíme.
Ono je to celkem dobré přiblížení, pokud člověk přijme nauku o substancích. Z vlastní zkušenosti vím, že víra v transsubstanciaci není závaznou podmínkou pro nekatolíka, aby mohl přijímat v katolickém kostele. Přijde mi naprosto zcestné, že nás křesťany rozděluje něco, co by nás mělo naopak spojovat - Večeře páně. Neznám oficiální nauku církve o přijímání svátostí pro nekatolíky, ale kněží, se kterými jsem o tom diskutoval, měli vždy velmi liberální postoj. Zajímalo je pouze to, věřím-li v Ježíše jako Syna Božího a Krista, jsem-li pokřtěn a uznávám-li reálnou přítomnost těla a krve v chlebu a víně. Všechno jsou to zcela biblické nauky, takže jsem se nikdy nesetkal s problémem.
Oko, položím ti jednu trochu osobní otázku. Jaký je podle tebe důvod proto, že tolik nekatolíků je antikatolíky? Na spoustě protestantských serverů je věnováno vyvracení tzv. katolických bludů (často údajných, tj. založených na neznalosti nebo v horším případě na úmyslném překroucení katolické nauky) více prostoru než pozitivnímu vyznání víry. Já to prostě nechápu. Rozumím tomu, že v době refomace to mnozí se svými výroky přehnali, protože byli frutrováni přístupem tehdejšího vedení řkc, které nebylo moc ochotné naslouchat kritice. Ale proč dnes? Řkc urazila za těch pár set let dlouhou cestu, udělala spoustu vstřícných kroků směrem k nám a přesto antikatolicismus stále bují - je to jako rakovina.
|
]
Re: Jedna otázečka, Oko (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 22. březen 2009 @ 09:57:37 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Ahoj ssns
Já si myslím, že původcem rozdělení je ďábel. On je otcem lži a mistr polopravd. Jeho heslem je: "Rozděl a panuj". To, že máme na některé věci různé názory až tak nevadí. Horší je, když je to doprovázeno nenávistí ke druhé straně. V tom případě účelu bylo dosaženo.
Já třeba nechci posuzovat, zda se někdo ze svědků Jehovových dostane do nebe. On si to Kristus přebere. Ale když se někteří z nich vyloženě těší na Armagedon, kdy si to Bůh "vyřídí" se všemi ostatními, kdy je zničí a zatratí - tak je kdesi chyba. Je něco prohnilého ve státě Dánském.
Bůh miluje všechny lidi bez výjimky jako své děti (všichni jsme zváni) a křesťanství není jen osobní záležitost mezi člověkem a Bohem, ale záležitostí společenství. Ke spáse kráčíme společně, ruku v ruce, podpíráme jeden druhého, navzájem si pomáháme. O tom je křesťanství, tím se liší od všech ostatních náboženství. Vidět v bližním Krista, mít ho jako prostředek vlastní spásy.
Je - li vůči církvi tolik nenávisti, já si myslím, že je to potvrzením toho, že se ubírá správným směrem. Zlo musí zuřit. Kristus říká, že nás budou kvůli němu pronásledovat a nenávidět. Nezapomínejme, že je tu neustále boj. Království světa se snaží ničit království světla.
|
]
Démon antikatolicismu (Skóre: 1) Vložil: ssns v Neděle, 22. březen 2009 @ 11:20:37 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Víš, co je na tom, co jsi napsal, nejstrašnější? Že máš pravdu. Gojimovo nenávistné plivání jedovatých slin má ale jeden pozitivní dopad. Bylo by unfair nepřiznat, že jakýsi "démonek" antikatolicismu dříme v každém z nás nekatolíků, ale militantní výroky proti řkc člověku pomáhají s démonkem bojovat, protože vidí, že když někoho ovládne, stává se z něj jen nepodařená karikatura křesťana. Je docela zvláštní, že i tady, kde už po staletí hraje první housle jiná církev (katolíků je v Anglii - nemyslím celé UK - asi 5 miliónů), je antikatolicismus živý a kde kdo má snahu vymezit se právě vůči němu, neustále ho kritizovat a napadat. Místo pozitivní eklesiologie a úvah o tom, jak bychom měli církev spravovat, se spíš setkáš s texty a přednáškami na téma Apoštol Petr nebyl prvním papežem. Nedávno jsem se o tom bavil v jednom diskuzním kroužku a dospěli jsme k zajímavému závěru - nesmíme moc času věnovat četbě antikatolických pomlouvačných pamfletů. Nevím, četl-li jsi některé z těch, na které se tu hojně vyskytují odkazy. Pokud ale ano, jistě uznáš, že obsahují spoustu vyloženě šokujících "odhalení" o řkc. Soudný člověk, který má katolíky rád, se upřímně vyděsí, protože pokud by byla jen desetina pravdou, pak bys byl, bratře Oko, členem organizace antikrista. V porovnání s řkc by byl i ten Jaroslavův satanský templ lepším křesťanským sborem než vaše farnost. V takovém případě by bylo záhodno udělat první poslední pro to, aby člověk z chapadel řkc osvobodil byť jednu živou duši. Úvodní zděšení, které se dostaví v maximální míře po prvním setkání s těmito texty, celkem logicky vede (přesněji řečeno mělo by vést) k ověření předkládaných údajů, tj. k hlubšímu studiu katolicismu. Nejprve zjišťuješ, že autoři těch textů zřejmě nevěnovali studiu pražádný čas, ale pak ti nedá spát myšlenka, že se nejedná o projev neznalosti, že jde o cílené lhaní a manipulaci s fakty. Po jistém čase nejsi daleko od tvrzení, které jsi uvedl:"Je - li vůči církvi (katolické - pozn. ssns) tolik nenávisti, já si
myslím, že je to potvrzením toho, že se ubírá správným směrem. Zlo musí
zuřit. Kristus říká, že nás budou kvůli němu pronásledovat a nenávidět.
Nezapomínejme, že je tu neustále boj. Království světa se snaží ničit
království světla." A jeden pak musí "bojovat s pokušením" zaběhnout na nejbližší faru a konvertovat:-) Kdybych na chvilku dopřál sluchu všem těm plkům o celosvětovém spiknutí organizovaném řkc (nejčastěji pod vedením jezuití či Opus Dei), musel bych antikatolíky (zde v čele s Gojimem) považovat za jakési agenty, jejichž jediným cílem je pomocí nesmyslného, hloupého a až démonicky fanatického antikatolicismu přivést nekatolíky zpět k Římu.
|
]
Re: Démon antikatolicismu (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 22. březen 2009 @ 18:50:42 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Díky. Zvlášť od nekatolíka je to po všech těch nenávistných plivancích, jako pohlazení na duši. Rád bych diskutoval věcně, i přes rozdíly se máme čím obohatit. Už to, že spolu dokážeme i přes tyto rozdíly vyjít je přínosem křesťanské lásky.
|
]
Re: Re: Ježíš Kristus nemluví o ´´obětním charakteru ´´ eucharistie (Skóre: 1) Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Sobota, 21. březen 2009 @ 10:21:30 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | ssns: Gojime, když si přečtu nějaký Ježíšův výrok z Bible, pak ho čtením zpřítomňuji
To je lož. To je tazka sofistikacia, nieco podobne ako ked zdovodnujete mariansku modlosluzbu otazkou: "Kto je ti blizsi? Otec alebo maminka? :-))
Citanim evanjelia sa kristova obet nezpritomnuje v katolickom slova zmysle, ale prijima sa radostna zvest o tom ze "je dokonano". Okrem toho, je priepastny rozdiel medzi katolickym zpritomnovanim vyjadrenym staro-babylonskym ritualom a "ozivenim" Bozieho Slova, kedy Boh sam skrze Pismo k cloveku osobne hovori. To sa ale rimsko-katolickej organizacie netyka, nakolko Bozie Slovo pre nu nie je a nemoze byt zarukou pravdy, ze?
Pri krste sa nic ritualne na katolicky sposob nezpritomnuje, v Pisme takuto definiciu krst nema. To su proste bludy ktore neviem odkial si zase vytiahol, asi z katechizmu .... :-)
|
]
Nehceš se začít chovat slušně Gojime? (Skóre: 1) Vložil: ssns v Sobota, 21. březen 2009 @ 14:06:14 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | To je lož.
Hnojime, přestaň laskavě označovat mě a ostatní lidi za lháře. Jestli tu se tu někdo chová podle, pak jsi to ty. Podíval jsem na ten tvůj link (Bozie slovo pre nu ...) a je to nechutné překroucení pravdy a ubohost nejhrubšího zrna z tvé strany. Přečti si, co dotyčný (Ares) napsal v komentáři (zvýraznění jsem provedl já):
Tak koukám, že Gnojm se mě tu rozhodl veřejně pranýřovat a ani mě na
tuto skutečnost neupozornil, abych se mohl bránit. A za co? Za to, že
jsem ve zmíněné větě zapomenul slovo: JEDINOU. Poté by totiž zmíněná
věta zněla pravdivě: Ano, čistě logicky Písmo svaté není a nemůže být
JEDINOU zárukou pravdy.... jako to učí protestanté...
Ještě jednou se omlouvám za tuto zkomolenou větu. Gnojm z toho hned
vyvozuje názor celé katolické církve. Z toho také vyplývá, že její
učení vůbec nezná. Sám jsem mu mnohokrát vysvětloval, že katolická
církev věří, že autoritou ve věcech víry je pro katolíky jak Písmo, tak
tradice církevních otců, tak učitelský úřad církve. Dokazoval jsem mu
to mnoha texty z Písma. Zároveň jsem mu říkal, že ho nechci
přesvědčovat, aby přestal věřit svému protestantskému učení a aby se
obrátil na katolictví!! Zdůrazňoval jsem pouze, že hájím katolické
učení, JAKO LOGICKY OPRÁVNĚNÉ K VĚŘENÍ. Vždyť žádná víra nemá exaktní
důkazy, ale každá je vírou. Zároveň jsem žádal, aby přestal na
katolickou církev házet špínu. Opakoval jsem, že pokud tak chce činit,
ať také řekne kolik DOBRA tato církev vykonala, případně ať se také
pochlubí se zločiny vlastní církve... A jak vidím toto se nestalo.
Gnojm dál vesele hází špínu na katolickou církev. Proto se mám právo
domnívat, že prvním přikázáním Gnojma není miluj svého Boha, ale
nenáviď katolickou církev...
A když už budeš v tom čtení, podívej se na to, co ti Ares napsal hned v té debatě, ze které jsi kus vytrhl:
Ano učitelský úřad má ruce od krve... Nejsou to náhodou nehodní katolíci, kteří mají ruce od krve?? Čistě logicky...
Ano Písmo není není JEDINOU OPOROU pravdy, jak to učí "protestantský
učitelský úřad", protože i Písmo říká, že je to CÍRKEV ... 1. Tim
3,15...
V češtině máme jedno rčení: >>Zloděj volá "Chyťte zloděje".<< Na tebe to sedí do puntíku.
|
]
Re: Nehceš se začít chovat slušně ssns? (Skóre: 1) Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Sobota, 21. březen 2009 @ 21:24:07 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Pismo je pre krestana "jedinou" zarukou Pravdy, lebo len cirkev ktora stoji na Bozom slove je biblicka. Preto diabol chce aby bolo biblicke krestanstvo "zmiesane" s akymkolvek inym okultnym nabozenstvom, nakolko by sa tym padom stalo jeho (satanskym) nastrojom. Myslim ze to , ze rimsky katolicizmus nie je a nemoze byt Kristovou nevestou nevidi iba slepy clovek, miliony umucenych, pozabijanych krestanov, plne ruky krve, mazana/upravovana historia a falsovanie Bozieho Slova su toho jasnym dokazom ...
Sila okultnych mysterii je velika. Zalezi na nas comu dame prednost ...
Katolický útok na desatero Božích přikázání Bible je Slovo Boží Sola Scriptura a veriaci Je rímskokatolické ucení založeno na biblické pravde? |
]
Re: Nehceš se začít chovat slušně Gojime? (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Sobota, 21. březen 2009 @ 22:14:24 CET (O uživateli | Poslat zprávu) |
Autorovi komentáře poněkud uniklo, že oporou Pravdy je Církev stojící v Pravdě. Protože v opačném případě to NENÍ Církev, přestože v ní mohou být třeba všichni pravými znovuzrozenými věřícími v Krista (2Jan).
|
]
Re: Re: Nehceš se začít chovat slušně Gojime? (Skóre: 1) Vložil: ssns v Neděle, 22. březen 2009 @ 10:00:59 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Gregu, mně nejde o to, co vše autorovi uniklo ani o to, jestli se ve svém pohledu plete nebo ne. Mně vadí, že někdo, kdo se tu pořád ohání Písmem a jménem Syna Božího, neustále někoho osočuje ze lži (nejsem sám). To, co udělal s tím komentářem od Area, je nečestné. Zrovna ty, muž evangelia, bys měl jako první Gojima upozornit, že to, co tu předvádí je v příkrém rozporu s tím, jak se máme podle Písma chovat.
Já jsem se třeba pokusil vysvětlit, jak rozumím tomu termínu "zpřítomnění". Oko pak potvrdil, že je to i katolický pohled. Ano, je možné, že je můj výklad chybný, ale nešlo o žádnou lež. Je přece obrovský rozdíl mezi chybou a lží.
|
]
Re: Re: Re: Nehceš se začít chovat slušně Gojime? (Skóre: 1) Vložil: EdPilgrim v Neděle, 22. březen 2009 @ 22:37:23 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | ...bys měl jako první Gojima upozornit, že to, co tu předvádí je v příkrém rozporu s tím, jak se máme podle Písma chovat...To jsi nám zrovna teď názorně předvedl, jak se máme podle písma chovat. Došly ti argumenty a tak ses uchýlil k nadávkám a zesměšňování jako malý kluk. Ostatně jako většina tobě podobných.
|
]
Re: Re: Re: Re: Nehceš se začít chovat slušně Gojime? (Skóre: 1) Vložil: pirmin v Neděle, 22. březen 2009 @ 23:17:13 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | No tak já upozorním tebe. Navážíš se do slušnýho člověka, zcela bezdůvodně, a toleruješ sviňstvo. Přečti si po sobě příspěvky za poslední týdny a měsíce. Čiší z tebe nenávist, pilgrime, a nedáš-li si pozor a neobrátíš-li se, sežere tě to zevnitř. |
]
Re: Re: Re: Re: Nehceš se začít chovat slušně Gojime? (Skóre: 1) Vložil: ssns v Pondělí, 23. březen 2009 @ 10:59:51 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Nevím, o jakých argumentech je řeč. Prostě jsem jen vysvětlil, jak chápu ono "zpřítomnění". Gojim s tím nesouhlasí - to by bylo v pořádku. Mně se termín "zpřítomnění" při výkladu Večeře Páně celkem zamlouvá, ale nijak na něm nelpím. Vlastně jsem o něm poprvé začal přemýšlet až po přečtení zdejší debaty. Jenže Gojim katolíkům podsouvá naprosto zcestné myšlenky, které nejsou součástí jejich víry, což se mu to oni pokoušejí stále dokola vysvětlit. Pokud mě označuje za lháře jen proto, že se mnou nesouhlasí, nemá cenu se s ním bavit. A to, co předvedl s Areovým komentářem je podlé. Ten link jsem si přečetl, protože ho uvedl ve svém kometáři. Všimni si, v kolika reakcích Gojim označuje někoho za lháře. Jsem tu asi tak 3 týdny a Gojim tu vesměs jen hází hnojem po druhých. Jeho projevy jsou jen nepodařenou karikaturou křesťanství - kromě stále se opakujících blábolů o řkc nemá asi co říct.
Nevšiml jsem si, že bych Gojima zesměšňoval - na to si bohatě stačí sám svými "úžasnými odhaleními". Ze začátku jsem si myslel, že je to takový zdejší komik, ale on to asi myslí vážně. Jestli za nadávku označuješ ono "Hnojim", pak prosím.
|
]
Proč ? (Skóre: 1) Vložil: Lu v Pátek, 20. březen 2009 @ 18:08:53 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Srdečně zdravím. Možná je to tím, že poslední dobou čtu více Agathu Christie než Bibli, ptám se, prosím tě, Oko: PROČ ?, proč ? proč ? to ten kněz dělá, že neustále zpřítomňuje Kristovu oběť. K čemu je to dobré a pro koho, že je Kristova oběť neustále zpřítomňovaná ?
|
]
Re: Proč ? (Skóre: 1) Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Pátek, 20. březen 2009 @ 19:50:39 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | dobre je to pre diabla. satan miluje "kazdodenne" zabijanie jezisa ako symbol ... vsetky okultne organizacie su zalozene na symbolike, ktora ma na vonok iny vyznam ako v skutocnosti ... |
]
Re: Proč ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 20. březen 2009 @ 20:04:33 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | ..."K čemu je to dobré a pro koho, že je Kristova oběť neustále zpřítomňovaná?"...
Lu Dobrá otázka. Odpověď je v Bibli.
(1. Kor 11,24-27) a když vzdal díky, rozlomil jej a řekl: "Vezměte, jezte,
toto je mé tělo, které se láme za vás. Toto čiňte na mou
památku."
Stejně tak i kalich, když povečeřel, se slovy: "Tento kalich
je ta nová smlouva v mé krvi. Toto čiňte, kdykoli byste jej
pili, na moji památku."
Neboť kdykoli byste jedli tento chléb a pili tento kalich,
zvěstujete Pánovu smrt, dokud nepřijde.
A proto, kdokoli by jedl tento chléb a pil Pánův kalich
nehodně, bude vinen tělem a krví Pána.
V tomto krátkém úryvku je několik faktů: 1.) Opakování Poslední večeře je příkaz Kristův. 2.) Zvěstování Pánovy smrti je zpřítomnění Kristovy oběti. 3.) Chléb a víno se zde skutečně stává tělem a krví Pána. Jen to je možné jíst a pít nehodně.
Kristova oběť je nadčasová. On s ní omyl i hříchy těch spravedlivých, kteří žili v dobách Starého zákona, omyl s ní hříchy jeho současníků, omývá s ní hříchy i nás všech kajícníků až do dnešní doby a bude to tak dělat až do konce světa. Ale my nadčasoví nejsme. V této konkrétní době hřešíme a v této konkrétní době potřebujeme mít účast na Kristově oběti. Jen Kristova krev, vylitá na kříži, nás může očistit.
Není - li oběť, není ani prolité krve. Čím se očistíš? Krví prolitou před 2 000 lety? Ta už dávno vytekla a vyschla. Jak na ní chceš mít podíl, když odmítáš její zpřítomnění do dnešních časů? Jak tedy omyješ Kristovou krví, prolitou na kříži, své hříchy?
(1.K 10,16-17) Kalich požehnání, který žehnáme - není to snad
společenství Kristovy krve? Chléb, který lámeme - není to
snad společenství Kristova těla?
Vždyť jsme, ač mnozí, jedním chlebem, jedním tělem, neboť
máme všichni podíl na tom jednom chlebu. Mít podíl na Kristově krvi a tělu, znamená mít podíl na jeho výkupné oběti! A to nejde bez zpřítomnění této oběti. My přece žijeme právě v tomto okamžiku.
Vždyť jsem uváděl, že i Pán Ježíš zpřítomnil svoji oběť o den dopředu (před svou smrtí!) Cožpak se nad tím nikdo ani nezamyslí?
|
]
Re: Re: Proč ? (Skóre: 1) Vložil: Lu v Sobota, 21. březen 2009 @ 07:44:51 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Židům 10,14 : Kristus však obětoval za hříchy jedinou oběť........neboť jedinou obětí přivedl ty, které posvěcuje, k věčné dokonalosti. Milý Očko, tys jak ten Nikodém. Potřebuješ se ZNOVU NARODIT !
|
]
Re: Re: Re: Proč ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 21. březen 2009 @ 18:34:49 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Lu Zkus můj komentář nejenom přečíst, ale snaž se ho i pochopit. Celý je totiž právě jen o této jediné Kristově oběti.
Máš - li s ní mít užitek, musíš se s ní setkat. Odstranit oněch 2000 let, které mezi námi leží.
|
]
Re: Re: Re: Re: Proč ? (Skóre: 1) Vložil: Willy v Sobota, 21. březen 2009 @ 18:52:54 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Tak tak, oko,
musíš se narodit znovu - z vody a Ducha! Možná ses narodil z vody, ale ještě ses nenarodil u Ducha; tedy z Ducha Božího (Svatého). Neznáš a nemáš Ducha skutečnosti (pravdy) v sobě. Kdybys Ho znal a miloval, nemohl bys tu psát to, co píšeš.
Jestli chceš spatřit Boží Království a vstoupit do Božího Království, musíš se narodit znovu nejen z vody, ale i z Ducha. Vším, co tu tropíš, svědčíš o tom, že se to ještě nestalo!
Tož tak.
willy
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Proč ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 21. březen 2009 @ 19:10:26 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Ahoj Willy Argumenty prosím, toto je plané plácání. Není křesťanským postojem se pasovat do role soudců jiného člověka. Nesuď, abys nebyl souzen.
Raději bych uvítal odpověď na mou otázku, kým je pro tebe vlastně Bůh. To je totiž v křesťanství důležitější nad všechny obřady.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč ? (Skóre: 1) Vložil: Willy v Sobota, 21. březen 2009 @ 19:23:14 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | oko,
takhle jako ty si nedovolil reagovat ani Nikodém. Docela by mne zajímalo, jak bys reagoval, kdyby ti to řekl Pán Ježíš osobně a ne skrze svého služebníka?!
Ach jo.
willy |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 21. březen 2009 @ 19:42:07 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Willy Neodvažuji se hádat, jak by na tvé soudy reagoval Nikodém, ale vím, co na ně říká Bůh. Proto mám o tebe starost, že odsuzuješ sám sebe.
(Mt 7,1-2) "Nesuďte, abyste nebyli souzeni.
Jakým soudem totiž soudíte, takovým budete souzeni, a jakou
mírou měříte, takovou vám bude zase odměřeno.
Willy,
Kým je pro tebe Bůh?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč ? (Skóre: 1) Vložil: Willy v Sobota, 21. březen 2009 @ 22:54:21 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | oko,
o mne starost mít nemusíš, o mne se stará náš nebeský Otec, Jemuž na mně záleží. Takže ptáš-li se Kým je pro mne Bůh, mohu na to dopovědět různě. Jednoduše či složitěji, a aby sis nemyslel, že si to chci nějak ulehčit, odpovím složitěji.
Bůh je můj Otec, který se mi dal poznat ve svém Synu a mém Pánu Ježíši Kristu po té, co si učinili příbytek v mém duchu skrze Ducha Svatého. Je mým Stvořitelem, Vykupitelem a Zachráncem v Osobě Ježíše Krista z Nazareta. Bohem je pro mne tedy samozřejmě i Pán Ježíš Kristus coby Syn Boží, který je jako oživující Duch, jímž se coby poslední Adam ve svém vzkříšení stal, mým životem, zaopatřením života a vším, co potřebuji, abych mohl žít životem podle Boží vůle a k Boží slávě. tj. žít vírou v Něho, v Jeho Slovo, v Jeho lásku, vyjádřenou Jeho milosrdenstvím a milostí, jimiž mne obdaroval, aniž bych se o to nějak zasloužil anebo o to usiloval. Pán Ježíš je mým Spasitelem a Pánem a také mým prvorozeným bratrem, nejlepším a nejdražším přítelem, na Něhož se mohu vždycky obrátit a ve všem spolehnout. On je také mým Rádcem a Pomocníkem ve všem souvisejícím s Božímí věcmi, zájmy, Boží věčnou ekonomií, Božím věčným záměrem. Je též mým přímluvcem a advokátem v nebi, který se stará o mou při před Bohem Otcem, když na mne žaluje žalobník bratří - Ďábel. On je velekněz, který díky tomu, že byl pokoušen ve všem podobně jako já s tím podstatným rozdílem, že narozdíl ode mne nikdy nezhřešil, má pochopení pro mé slabosti. Je Ženich. přicházející si pro svou nevěstu. Je ztělesněním Boha a tajemstvím Boha. On je Pán pánů a Král králů, Beránek Boží, Lev z Judy a spravedlivý Soudce, přicházející soudit nejprve svůj lid, pak svět, satana, démony a bezbožné lidi, aby skrze svůj soud ustanovil své Království Nebes. Mohl bych pokračovat ještě dlouho, ale je pozdě a zavírají se mi oči, takže budeš-li stát o pokračování, dej vědět.
willy |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proč ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 22. březen 2009 @ 10:26:13 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Willy
Starat se o jiné mi velí láska k bližnímu.
Myslím, že ses vyjádřil hezky a jen to potvrzuje mé mínění, že v naprosto
podstatných věcech se vlastně vůbec nelišíme. Povím ti, jakými slovy jsem to
vyjádřil já.
Normal
0
21
false
false
false
CS
X-NONE
X-NONE
Normal
0
21
false
false
false
CS
X-NONE
X-NONE
|
|
|
|