Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 266, komentářů celkem: 429601, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 428 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
Mikim

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116505690
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Otevřená válka uvnitř Římskokatolické církve
Vloženo Úterý, 03. březen 2009 @ 06:59:10 CET Vložil: gojim

Katolicismus poslal pejsek


Otevřená válka uvnitř Římskokatolické církve

Dlouho doutnající neshody mezi tak zvanými "liberálními" a "tradičními" katolíky se změnily v otevřený spor. Představitel "liberálního" proudu Tomáš Halík publikoval 21.2. v LN článek: http://www.lidovky.cz/popirac-holokaustu-a-cirkev-d1d-/ln_noviny.asp?c=A090221_000104_ln_noviny_sko&klic=230179&mes=090221_0

Následně na Halíkův článek velmi ostře zareagoval představitel "tradičního" katolicismu Michal Semín článkem v LN:http://www.lidovky.cz/ve-sluzbach-ducha-doby-06k-/ln_nazory.asp?c=A090301_181526_ln_nazory_ter

Spor těchto dvou skupin je zajímavý i proto, že


se netýká jen České Republiky, ale přinejmenším celé Evropy. V Německu nebo Rakousku je dokonce mnohem intenzivnější.

Rád bych se zeptal katolíků diskutujících na GS, zejména Oka a Ela (ale i dalších) na kterou stranu se v tomto konfliktu přiklánějí a jak odhadují další vývoj. Osobně myslím, že je to dost podstatná otázka, protože zde probíhá zápas o další směřování celé Římskokatolické církve. Zároveň bych se rád zeptal na názor i protestantů, protože myslím, že další směřování ŘKC se jich jaksi může rovněž týkat.







Podobná témata

Dotazy čtenářů

"Otevřená válka uvnitř Římskokatolické církve" | Přihlásit/Vytvořit účet | 58 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Otevřená válka uvnitř Římskokatolické církve (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Úterý, 03. březen 2009 @ 07:17:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
ale aka ze "nejednota", preco sa ruhate ? Ako moze byt jedina povodna a prava cirkev "nejednodna" ? To nie je nejednota, to je predsa "roznorodost". "Nejednotni" su len ti, co nie su katolici, cize protestanti... napriklad svedkovia, mormoni, baptisti alebo ku-klux -klan. Vinnik je teda jednoznacny: Je to Luther :-)))



Pejsek zahafal falešně (Skóre: 1)
Vložil: ladenka (ladenka@seznam.cz) v Úterý, 03. březen 2009 @ 07:29:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ladenkakozinova.albaniaweb.alb
Bratr Gojim má naprostou pravdu. Žádná válka uprostřed ŘC nehrozí, naopak. Nikdy jsme nebyli jednotnější. A Máňa ráno, když jsem byla u pekaře pro rohlíky říkala, že ti protestanti se zase ládovali u řezníka sekanou. V době půstu, no věřili by jste tomu ?
Nacpou se masem a pak pomlouvaj ! Začněme se konečně bavit o podstatných věcech a s láskou.
Lada


]


Re: Pejsek zahafal falešně (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Úterý, 03. březen 2009 @ 08:41:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, ano ... napr. katolicky farar praktizujuci zen-budhizmus alebo knaz zasvateny kralovnej nebies alebo povedzme tajny katolik vzorne si plniaci svoje povinnosti medzi "odlucenymi bratmi" su skutocne "duchovne jednotni", aj ked su vo svojom poslaní "roznorodí".  Preto je jasne, ze sa o nejednote neda ani hovorit ...


]


Re: Re: Pejsek zahafal falešně (Skóre: 1)
Vložil: ladenka (ladenka@seznam.cz) v Úterý, 03. březen 2009 @ 09:00:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ladenkakozinova.albaniaweb.alb
Ahoj Robine,
jsi jeden z mála, který chápe situaci. Dokud to tak bude, tak je vše v pořádku
Lada


]


Re: Otevřená válka uvnitř Římskokatolické církve (Skóre: 1)
Vložil: Antipas v Úterý, 03. březen 2009 @ 08:42:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


No, zajímavé dva proudy pěkných ptáčků :-).


Zatímco proud kolem T. Halíka nemá daleko k tomu, aby v kostelech pálil tyčinky s budhisty a s jinými pohany, tak proud kolem M. Semína s nostalgií vzpomíná na staré dobré časy, kdy se na hranicích pálili nepřátelé římské víry. Takže pálení by mohlo být jednotícím prvkem obou proudů :-).







Re: Re: Otevřená válka uvnitř Římskokatolické církve (Skóre: 1)
Vložil: ladenka (ladenka@seznam.cz) v Úterý, 03. březen 2009 @ 09:11:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ladenkakozinova.albaniaweb.alb
Milý Antipasi,

myslím, že se čarodějnice už upalovat nebudou. To opravdu nebylo hezké. Ale jsem přesvědčena, že se spousta dílčích nedostatků vyřeší tou revoluční změnou odpustků :

1,Systém odpustků pomalu opouštíme. Byla s tím strašná administrace a hlavně si někteří lidé předplacovali odpuštění hříchů dopředu. To si myslím bylo špatně. Podle mě bylo správné, když hříšník přišel vyznal hřích a zaplatil vždy za ten konkrétní hřích. Žádné předplácení , to rozhodně ne, to by nebylo v pořádku a navíc to není výchovné.

2,Navrhujeme platit místo desátků tzv. patnáctky, kde už budou odpustky započítané. Ovšem budeme tomu stále říkat desátky, nechceme dělat něco co není biblické. Navíc bude jasné kdo hřeší / ten kdo bude odevzdávat 15% z hrubé mzdy /

3,Hříšníkům se pak chceme speciálně věnovat. Velebný otec Hřiboun o tom mluvil na mši svaté. To je ten systém Táborů pokání. Tam už ty hříšníky převychováme.

Laděnka



]


Re: Re: Re: Týká se systém Táborů pokání i protestantů? (Skóre: 1)
Vložil: Antipas v Úterý, 03. březen 2009 @ 11:15:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Mílá Laděnko,


Zaujal mě speciálně bod 3.

L

3,Hříšníkům se pak chceme speciálně věnovat. Velebný otec Hřiboun o tom mluvil na mši svaté. To je ten systém Táborů pokání. Tam už ty hříšníky převychováme.

A
Mám k tomu dvě otázky.

1. Mohl by se systém Táborů pokání týkat i protestantů? Například když byl někdo v ŘKC a konvertoval k protestantismu - považujete to za hřích, který vyžaduje Tábor pokání? A co když někdo do Tábora pokání nenastoupí?

2. Co budete dělat v případě, že se převýchova v Táboře pokání nezdaří?


Na odpověď netrpělivě čeká poněkud zneklidněný


Antipas


]


Re: Re: Re: Re: Týká se systém Táborů pokání i protestantů? (Skóre: 1)
Vložil: ladenka (ladenka@seznam.cz) v Úterý, 03. březen 2009 @ 11:33:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ladenkakozinova.albaniaweb.alb
Především,

protestanti jako takoví neexistují - jsou to vlastně nedozrálí katolíci nebo odpadlíci, kteří se musí vrátit do lůna ŘKC.

Samozřejmě ale Tábory pokání se týkají hlavně těchto individuí. Do tábora musí nastoupit každý, pokud ne, najdeme si ho a trest se mu automaticky zvyšuje. Máme lásku k těmto lidem a proto nám záleží na jejich převýchově. Vždyť je to nejlepší především pro ně samotné.

No a k poslednímu dotazu : převýchova v Táboře pokání se zdaří vždy. Alespoň každý kdo tábor přežil a vrátil se si zatím nestěžoval.

Nemohu si odpustit poznámku či spíše postřeh. Píšeš , cituji : Na odpověď netrpělivě čeká poněkud zneklidněný. Musím Tě upozornit , že trpělivost je jedním z ovoce Ducha. Tak abych Tě nepráskla velebnému otci Hřibounovi.

Laděnka



]


Re: Re: Re: Re: Re: Týká se systém Táborů pokání i protestantů? (Skóre: 1)
Vložil: Antipas v Úterý, 03. březen 2009 @ 12:04:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

L
Alespoň každý kdo tábor přežil a vrátil se si zatím nestěžoval.


A
O tábor pokání každý nepřežije? Jaké ty ztráty jsou?

A je nějaká země na světě, kde se vám tak hned nepodaří takový tábor zbudovat?



L
protestanti jako takoví neexistují - jsou to vlastně nedozrálí katolíci nebo odpadlíci, kteří se musí vrátit do lůna ŘKC. Samozřejmě ale Tábory pokání se týkají hlavně těchto individuí.


A
Co když na to budou mít protestanté jiný názor?





]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Týká se systém Táborů pokání i protestantů? (Skóre: 1)
Vložil: ladenka (ladenka@seznam.cz) v Úterý, 03. březen 2009 @ 12:46:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ladenkakozinova.albaniaweb.alb
Protestanté mohou mít samozřejmě jiný názor. V táboře jim to už vysvětlí.

A neprovokuj, když jseš tak zvědavej tak si můžeš tábor prohlídnout zevnitř.

Lada


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Týká se systém Táborů pokání i protestantů? (Skóre: 1)
Vložil: Antipas v Úterý, 03. březen 2009 @ 12:53:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Ty víš, jakožto katolička, co je to mít vlastní názor?





]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Týká se systém Táborů pokání i protestantů? (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Úterý, 03. březen 2009 @ 12:57:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
mna by konkretne zaujmalo ako to bude vyriesene s masom. Niekedy bolo tusim jest maso v piatok ci kedy smrtelny hriech a dusa zato isla do ocistca/pekla. Potom sa to zrusilo a uz to nie je smrtelny hriech. Otazka teda zostava, ci tie duse co su v ocistci alebo priamo v pekle, lebo jedli to maso ... no, co s nimi ?

Ja si totiz myslim, ze hned ako sa toto nariadenie nejakym svatym oficiom zrusilo, tak tie duse co jedli to maso sa "presupli" z ocistca/pekla rovno do narucia nebeskej kralovny. Alebo sa mylim?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Týká se systém Táborů pokání i protestantů? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 03. březen 2009 @ 13:18:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gojíme
Sice se mýlíš, ale to už zde nikoho nepřekvapuje.
Takový "indikátor sektářské mentality, která v těchto kruzích vede k schizmatickému jednání a po odtržení od katolické církve se velmi rozbujela. Je to přesně onen virus paranoidního vnímání světa, kombinace strachu a agresivity, který napadá mentalitu sociálních skupin, jež ztratily schopnost komunikace s okolním světem a jeho kulturou"...

Já osobně propaguji rostlinnou stravu. Po řízku to bývá velmi chutné. :-))


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Týká se systém Táborů pokání i protestantů? (Skóre: 1)
Vložil: ladenka (ladenka@seznam.cz) v Úterý, 03. březen 2009 @ 13:33:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ladenkakozinova.albaniaweb.alb
Milé oko,

tentokráte Gojimovi křivdíš, on má tentokrát pravdu.

S tím masem je to tak :

my s manželem máme od doktorky potvrzení, že můžeme maso i půstu. Můj muž je kostelník a já v chrámě uklízím. Paní doktorka je moudrá a ví, že živočišné bílkoviny / zvláště z prasátka / potřebujeme. Takže, když si půst proložímě bůčkem a tlačenkou tak nehřešíme. / Proto na to máme to potvrzení / Někdy taky sebereme nějaké peníze z kostelní kasičky. Četli jsme totiž v NZ jak ten nepoctivý správce okrádal svého pána a on jej za to nakonec pochválil. Tak žijeme biblicky a z peněz z kasičky poupíme nějaký panáky v restauraci kam chodíme na kartičky a pivínko. / Zase se držíme Písma - a věnujeme se těm největším hříšníkům / Takže gojim měl ve všem pravdu - už rozumíš ?

Laděnka


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Týká se systém Táborů pokání i protestantů? (Skóre: 1)
Vložil: Irena v Úterý, 03. březen 2009 @ 15:15:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
:-)) to máte super, Laděnko, že máte takový privilegia:-)), to každej v KC nemá:-) Asi jste dělali závody po kolenou kolem nějaké poutní baziliky a vyhráli jste to, nebo se pletu:-)? A tomu, že si přilepšujete z kasičky, se ani nedivím - ono vyjít z kostelnickýho platu je kumšt, navíc ty asi uklízíš zadarmo, ne:-)? Tak to aspoň bejvávalo, když jsem byla v té nejlepší denominaci já. Pravda, já neuklízela, neměla jsem čas, jezdila jsem po poutích, ale mamka ano. Stíhala to taktak, ale co by člověk neudělal pro své dobro, ne? Měla dobrej pocit, zásluhu,  a navíc ušetřila za aerobik:-)

Irena


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Týká se systém Táborů pokání i protestant (Skóre: 1)
Vložil: ladenka (ladenka@seznam.cz) v Úterý, 03. březen 2009 @ 15:43:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ladenkakozinova.albaniaweb.alb
Na aerobik si vždycky vezmu z nedělní sbírky / to je ten košíček s penězi /.

No a s tou poutí jsi se trefila - loni nám farníci zaplatili pouť až někde v Mezigorie či tak nějak a bylo to fain. Akorát na hotelu blbla klimatizace a pivo tam maj hnusný. Zato dobře vařili. Měli jsme zaplacenou plnou penzi a zvláště skopové na česneku - no lakůdka. Pak nás napájeli Metaxou, prý že to k pouti patří. Než jsem se z toho všeho vydejchala bylo po pouti. Ale tyhle zájezdy miluji, člověk aspoň pozná jak to dělaj jinde. Jo a to moře tam maj bezvadný, na to koupání nezapomenu. Příště ale budu trvat na první třídě, když už jsme museli letět. S upocenýma turistama druhou leteckou třídou na pouť už nikdy.

Laděnka


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Týká se systém Táborů pokání i protestantů? (Skóre: 1)
Vložil: Irena v Úterý, 03. březen 2009 @ 15:17:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
:-)))


]


Re: Re: Re: Re: Týká se systém Táborů pokání i protestantů? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 03. březen 2009 @ 11:35:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
"2. Co budete dělat v případě, že se převýchova v Táboře pokání nezdaří?"...

To je přece jasné, pošleme ho do očistce! :-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Týká se systém Táborů pokání i protestantů? (Skóre: 1)
Vložil: Antipas v Úterý, 03. březen 2009 @ 12:06:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

O
To je přece jasné, pošleme ho do očistce! :-)

A
To je eufemismus pro vyhlazovací tábor řízený přímo papežem?





]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Týká se systém Táborů pokání i protestantů? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 03. březen 2009 @ 13:09:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ne, to je vynález Pavlův.

(1 Kor 2,15)
Shoří-li něčí dílo, utrpí škodu; ale sám bude spasen, avšak tak jako skrze oheň.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Týká se systém Táborů pokání i protestantů? (Skóre: 1)
Vložil: Antipas v Úterý, 03. březen 2009 @ 13:31:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

O
Ne, to je vynález Pavlův.

A
Ale apoštol Pavel nepíše, že byste ho tam posílali vy, jak píšeš:

O
To je přece jasné, pošleme ho do očistce! :-)

A
Tak jak to tedy je?





]


Re: Re: Re: Otevřená válka uvnitř Římskokatolické církve (Skóre: 1)
Vložil: Irena v Úterý, 03. březen 2009 @ 12:22:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
:-)) naprosto souhlasím s Laděnkou:-), jen bych si dovolila navrhnout ještě tohle řešení:

1. proč neplatit třeba dvacátky nebo třicátky za těžké hříchy?

2. a v případě tzv. smrtelných hříchů bych to vyšroubovala na nejmíň padesátky (možná pětasedmdesátky) - určitě bude lepší zaplatit a pak třeba i trochu živořit :-), než se smažit v pekle (páč jak víme, hříchy smrtelné jsou zkrátka smrtelné). Problém by mohl nastat jen v klasifikaci pojmů těžký či lehký hřích, neboť, jak se píše ve zpovědním zrcadle, za určitých okolností se lehké hříchy mohou stát těžkými a naopak - no, je to poněkud ambivalentní, ale holt to je život:-)

Irena


]


Re: Re: Re: Re: Otevřená válka uvnitř Římskokatolické církve (Skóre: 1)
Vložil: Irena v Úterý, 03. březen 2009 @ 12:29:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
P.S. Halíka nemusím, jeho názory nemají mnohdy s křesťanstvím nic společného, to už je lepší Semín a jeho Te Deum. Ne že bych to odebírala:-), ale četla jsem to, abych si utvořila nějaký názor, když ho Vlk tak kritizoval.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Mohli bychom také hořet na hranicích (Skóre: 1)
Vložil: Antipas v Úterý, 03. březen 2009 @ 12:59:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


I
to už je lepší Semín a jeho Te Deum

A
Kdyby se prosadila Semínova grupa, tak si dovedu představit, že bychom také mohli hořet na hranicích.

Takže bych se neklonil ani k jedné z těchto sekt a konec konců už k žádnému proudu v ŘKC, která je vlastně sektou sama o sobě - k původnímu apoštolskému křesťanství už má tedy safra daleko.






]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mohli bychom také hořet na hranicích (Skóre: 1)
Vložil: Irena v Úterý, 03. březen 2009 @ 14:52:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jasně, souhlas, já se taky nekloním k nikomu, jen ze dvou zel (jak to vidím) volím to menší:-) Napsals to přesně.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mohli bychom také hořet na hranicích (Skóre: 1)
Vložil: Antipas v Úterý, 03. březen 2009 @ 15:00:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

 Zdravím Ireno :)

Však časem uvidíme, co se nám z té ŘKC vyklube :-). Nic dobrého raději nečekejme :-).


A




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mohli bychom také hořet na hranicích (Skóre: 1)
Vložil: Irena v Úterý, 03. březen 2009 @ 15:05:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahojky:-), no, obecně nás nic dobrého nečeká, jsme přece v poslední době, ale chvála Bohu se bát nemusíme. Já jsem ráda, že se situace vytváří tak, jak se vytváří - je vidět, že Bible má pravdu a konečné slovo bude mít Bůh:-)

I.


]


Re: Re: Re: Re: Otevřená válka uvnitř Římskokatolické církve (Skóre: 1)
Vložil: pirmin v Úterý, 03. březen 2009 @ 12:32:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nazdar Ireno, dvacátek, ba padesátek je méně, než desátek. Jde totiž o číslo uvedené ve jmenovateli, přičemž v čitateli je 1.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Otevřená válka uvnitř Římskokatolické církve (Skóre: 1)
Vložil: ladenka (ladenka@seznam.cz) v Úterý, 03. březen 2009 @ 12:44:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ladenkakozinova.albaniaweb.alb
Hele Pirmine Zurbriggene,

nedělej nám v tom hokej, když jsi lyžař.

Já bych zůstala u patnáctků s tím, že zbudujeme inkviziční komisi, která to bude kontrolovat.

Laděnka


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otevřená válka uvnitř Římskokatolické církve (Skóre: 1)
Vložil: Irena v Úterý, 03. březen 2009 @ 15:01:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jo komise, ty jsou zapotřebí - na lidi platí malej dvůr a velkej bič:-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Otevřená válka uvnitř Římskokatolické církve (Skóre: 1)
Vložil: Irena v Úterý, 03. březen 2009 @ 14:56:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Máš pravdu, Pirmoline:-), neuvědomila jsem si to:-)  Zaveďme tedy procentní podíl, takže 20%, 50%, 75% - nebo třetina, polovina, tříčtvrtina atd. To už je snad správně:-)

I.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otevřená válka uvnitř Římskokatolické církve (Skóre: 1)
Vložil: Irena v Úterý, 03. březen 2009 @ 14:59:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
PS. Abys mě zas nechytal za slovo:-) - tu třetinu myslím místo těch třicátků, ne dvacátků - jen upřesňuju:-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otevřená válka uvnitř Římskokatolické církve (Skóre: 1)
Vložil: ladenka (ladenka@seznam.cz) v Úterý, 03. březen 2009 @ 15:29:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ladenkakozinova.albaniaweb.alb
Možná bude nejlepší, když se bude odevzdávat všechno. A basta fidli. Jako v Táboře nebo za Komunistů. Lidi pak přetanou mít roupy. A na křesťany to platí dvakrát. Malej dvůr a velkej bič. To se mi líbí, tak je to správně.

Přeji Boží požehnání a hodně lásky

Laděnka


]


Re:Takový je život. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 03. březen 2009 @ 13:05:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Připadá mně trochu úsměvné nazývat názorový střet obou protagonistů válkou a to dokonce válkou uvnitř církve. Nazval bych to "názory ode zdi, ke zdi", se kterými se drtivá většina katolíků nijak neztotožňuje, ani je nijak dramaticky neprožívá.

Všichni známe kyvadlo od hodin.
Halík představuje jedni krajní polohu (liberální). Může toto označení odmítat, jak chce, ale jeho názory jsou velmi liberální. A tento postoj odmítá jít dostatečně na hloubku. Mluvím z vlastní zkušenosti, když jsem se s ním pokoušel zavést diskusi. Nejdu - li na podstatu, na kořeny (i když přiznat si věci může bolet), v konečném důsledku si nevidím dál, než na špičku nosu. Mám teď na mysli jeho aktivity v EU.

Semín zastává druhou krajní polohu, ještě daleko vyhraněnější. Lidé jsou různí a některé jeho výhrady chápu. Uvnitř církve jsou lidé (většinou starší), kteří s nostalgií vzpomínají na předkoncilní praxi. Právě těm vyšel papež vstříc, že kdo upřednostňuje latinský rit, má ho mít. Forma není podstatná, podstatný je upřímný vztah k Bohu. Znám ony výhrady, že kněz dnes stojí zády ke svatostánku. Je to jen nepochopení. Neuvědomují si, že při mši je nejpodstatnější zpřítomnění Kristovy oběti právě na oltáři.

Je jasné, že ani jedna z těch krajních poloh nebude nejsprávnější. Ale každému je také jasné, že kyvadlo nemůže být pořád jen ve středu, ale musí se kývat. Jinak by hodiny stály a nebyly by k ničemu.

Názorové spektrum se tak může stát hnacím motorem při hledání pravdy.



Re: Re:Takový je život. (Skóre: 1)
Vložil: ladenka (ladenka@seznam.cz) v Úterý, 03. březen 2009 @ 13:13:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ladenkakozinova.albaniaweb.alb
Konečně někdo rozumnej. Jistěže to není žádná válka uvnitř církve.
Kyvadlo se musí kejvat od toho je to kyvadlo. A vo tom to je. Já to dlouho nemohla pochopit, až jsem si přečetla román Jáma a kyvadlo, no a teď v tom mám jasno

Laděnka


]


Re: Re: Může být kyvadlo od hodin v obou polohách současně? (Skóre: 1)
Vložil: Antipas v Úterý, 03. březen 2009 @ 15:04:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

O
Všichni známe kyvadlo od hodin.

Halík představuje jedni krajní polohu (liberální).

Semín zastává druhou krajní polohu



A
Může být kyvadlom od hodin v obou polohách současně, jako je tomu v tomto případě? Takové kyvadlo jsem jsem ještě neviděl :D












]


Re: Re: Re: Může být kyvadlo od hodin v obou polohách současně? (Skóre: 1)
Vložil: Irena v Úterý, 03. březen 2009 @ 15:06:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
 :-))


]


Re: Re: Re: Může být kyvadlo od hodin v obou polohách současně? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 03. březen 2009 @ 16:59:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kyvadlo má takovou divnou vlastnost, že se většinou kýve.  :o))


]


Re: Re: Re: Může být kyvadlo od hodin v obou polohách současně? (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Středa, 04. březen 2009 @ 10:42:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko: Halík představuje jedni krajní polohu (liberální). ...........   Semín zastává druhou krajní polohu, ještě daleko vyhraněnější.



ano, cize rk treba chapat ako "kridla". (ako hovori elo).   Jedno "kridlo" je knaz praktikujuci zen - budhizmus (to je tkzv. liberalne kridlo) a druhe "kridlo" je (asi) dalsi knaz zasvateny po usi kralovne nebies. :-)

Ja si myslim, ze ak Pismo oznacuje katolicizmus "babylonom" je to naozaj trefne pomenovanie ... :-)




K teme:      Římsko Katolicka Církev


]


Re: Re: Re: Re: Může být kyvadlo od hodin v obou polohách současně? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 05. březen 2009 @ 07:36:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
"Ja si myslim, ze ak Pismo oznacuje katolicizmus "babylonom" je to naozaj trefne pomenovanie ..."...

Gojíme, ještě by to chtělo pro pořádek dát odkaz na příslušné místo Písma, kde je katolicizmus označovám Babylónem.


Uznej, že někdy mluvíš, jako sjetý na drogách.

Ledy bys měl své vlastní písmo, "opravené" Gojímem.


]


Re: Otevřená válka uvnitř Římskokatolické církve (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Úterý, 03. březen 2009 @ 14:06:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslím, že názov článku je trochu zveličený. Nejde v skutočnosti o nijakú otvorenú vojnu, a ak, tak len v jednom menšom "pohári"  z mnohých v KC. Nebyť médií, nemuselo byť ani toto zdanie...

Bolo by zrejme nenormálne, aby mali všetci členovia nejakej cirkvi na všetky situácie, ktoré sú často komplikované a viacvrstvové, rovnaké názory. Zvlášť je prirodzené, že v takej veľkej spoločnosti ako je KC môže byť škála názorov rôznorodejšia. Páči sa mi, že v nej majú priestor aj liberálnejšie, aj konzervatívnejšie názory.Múdry hospodár kráľovstva Božieho podľa Evanjelia "vynáša veci nové i staré"... Žijeme v dobe revolučnej a generácie sa nestačili tak rýchle vymeniť ako sa mení situácia vo svete a s tým súvisiace názory ľudí. Preto chápem aj veľkodušnosť pápeža voči tradicionalistom, a tiež to, že aj konzervatívne krídlo a jeho  názory nielenže je nereálne, ale aj to, že by bolo nesprávne ich jednoducho surovo "oddpíliť"... Ale chápem aj ľudí, ktorí sú viac upriamení dopredu, vidia to, čo ostatní nevidia, ktorých dnes mnohí /aj hierarchovia, aj rozvážni ľudia.../ odsudzujú, ale pozajtra im dajú za pravdu... Skutočnosť je naozaj niekedy zložitejšia, než sa dá vyjadreiť jedným vyhlásením, článkom, či reakciou naň...

Má rád KC, ktorá vidno, že má naozaj veľké skúsenosti celých tisícročí /pretože "nič nové pod slnkom" a "historia est magistra vitae"/, že rozvážne rieši vzniknuté situácie, aj keď občas nejaký ten škriatok tam vnikne, a nie všetko postrehnú tam hore hneď. V KC je priestor pre dialóg všetkých.A výmena názorov musí dozrieť aj v čase.  A popri pápežovi kľudne môže si povedať  aj svoj opačný názor  ktosi druhý, podobne ako Pavol kritizoval Petra. To je normálny ľudský  a rodinný prístup. Veď tu nejde o vec nejakého článku viery, skôr pastoračnú múdrosť.  

Teda, nedramatizovať, nechať, nech si ľudia povedia, čo majú na srdci, možno cez niektorého z nich Pán naznačí, čo je najmúdrejšie. Časom sa vec sama vyjasní, Pás sa o to vždz postará... A myslím, že po vysvetlení Vatikánu, by mohlo byť všetkým už teraz jasno, že to majú pod kontrolou, a že ak to tak nevyzerá, je to iba vec médií. Svätý don Bosko hovorieval: "Rob dobre, a nechaj vrabce čvirikať..."



Re: Re: Otevřená válka uvnitř Římskokatolické církve (Skóre: 1)
Vložil: ladenka (ladenka@seznam.cz) v Úterý, 03. březen 2009 @ 14:14:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ladenkakozinova.albaniaweb.alb
Konečně moudrý a vyvážený postřeh. Vždyť to už Gojim výše řekl : jsme jednotni i přez určitou různorodost. Díky Bohu , že se to vysvětlilo - není to žádná válka. To jen ty média , u Staré Jeremiášky , by mohla dát pokoj.

Laděnka


]


Re: Re: Re: Otevřená válka uvnitř Římskokatolické církve (Skóre: 1)
Vložil: Antipas v Úterý, 03. březen 2009 @ 14:48:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Milá Laděnko,


Ale on to není problém médií. Ta k tomu přece nedodala ani vůbec žádný komentář. Pouze poskytla prostor T. Halíkovi na názor a následně M. Semínovi na reakci. Toť veškerá role médií v této kauze. Je to souboj dvou vizí ŘKC ať už si to chceš připustit nebo ne. A výsledek tohoto souboje může dolehnout i na Tebe. Nemysli si, že by ti Semínovo křídlo dovolovalo nějaké vyjímky z půstu z tzv. zdravotních důvodů.


A


]


Re: Re: Re: Re: Otevřená válka uvnitř Římskokatolické církve (Skóre: 1)
Vložil: ladenka (ladenka@seznam.cz) v Úterý, 03. březen 2009 @ 15:20:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ladenkakozinova.albaniaweb.alb
Himbajs šůviks jaké tzv. zdravotní důvody ? Co to meleš ?

Už jsi někdy vytíral hadrem podlahu kostela ? Ne. Tak vidíš. To pak do sebe musíš narvat půl kila tláči nebo tři jitrnice jináč to nevydržíš, víme. Tak se neotírej o vyjímky / navíc lékařsky doložené /.  

A co se týče Semína, Halíka a kyvadel o tom s Tebou nemíním diskutovat. Vůbec netušíš jak vysoká hra se zde hraje. Že ty jsi nějakej ten podivnej protestant ?

Rozlobená Laděnka


]


Re: Re: Re: Re: Otevřená válka uvnitř Římskokatolické církve (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Středa, 04. březen 2009 @ 02:17:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
"Je to souboj dvou vizí ŘKC ať už si to chceš připustit nebo ne..."
- Nielen súboj dvoch, ale aj viacerých vízií. A možno povedať, že tých vízií je presne toľko, koľko ľudí. Tak je to ľudské. A to nielen v KC, ale aj v iných, ak budeme úprimní. "Výsledný produkt" je aj tak vecou predovšetkým Ducha Svätého, ktorý aj v tých diskusiách, aj v  kontroverziách môže mnohé osvetliť a pozitívne to zúžitkovať. A dobrá výmena aj protichodných názorov niekedy nie je zlá... Napokon, aj tak definitívne sa rozhodne na inom fóre, a nie v Lidovkách...


]


Re: Je možné být v ŘKC pořtěn do jiného náboženství než do římského katolicismu? (Skóre: 1)
Vložil: Pejsek v Úterý, 03. březen 2009 @ 20:04:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Zdravím všechny diskutující,


Tak od našich pravověrných katolíků na GS - Oka a Ela jsme se dozvěděli, že se vlastně nic neděje - možná články ani nečetli, jinak by to snad nemohli tvrdit. Zeptám se tedy konkrétně, co říkají následující citaci z výše zmíněného Semínova článku v LN:

Tomáš Halík v rozhovorech pro média poukazuje na svoje pastorační úspěchy, když uvádí počet velikonočních křtěnců. Je však na místě se ptát, do jakého náboženství vlastně tyto mladé lidi křtí, když mnohé postoje, jež zastává, katolické nejsou. Nevím, zda se situace ve farnosti nějak podstatně změnila, ale pokud přípravu ke křtu vede i nadále Halík, nelze si o kvalitě katecheze dělat žádné iluze.

Celý článek viz:http://www.lidovky.cz/ve-sluzbach-ducha-doby-06k-/ln_nazory.asp?c=A090301_181526_ln_nazory_ter


A hlavní otázka. Je možné být v ŘKC pořtěn do jiného náboženství než do římského katolicismu? Z té citace se zdá, že ano.




Za odpověď předem děkuje


pejsek



Re: Re: Je možné být v ŘKC pořtěn do jiného náboženství než do římského katolicismu? (Skóre: 1)
Vložil: pirmin v Úterý, 03. březen 2009 @ 20:13:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hafe, co píše nějakej Semín je irelevantní. Je to jen o to jméno důležitější než to co píše třeba BohemianAnonymus nebo Gregorius. Při nejhorší vůli z toho válku nevykřešeš.


]


Re: Re: Je možné být v ŘKC pořtěn do jiného náboženství než do římského katolicismu? (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Úterý, 03. březen 2009 @ 20:16:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
ja zase nechapem, preco cakas od clenov rk-kultu nieco ako "logicku odpoved" ... Dovolim si Ta upozornit, ze to urcite nikdy nebude ... :-)

Na margo Tvojej otazky, ved ktora okultna spolocnost nie je postavena na rivalite a roznych mocenskych bojoch? Ved na tom je postaveny cely okultny svet, Elo a Oko Ti teda odpovedali dobre, nic nenormalne to nie je a nic mimoriadne sa nedeje ... :-)


]


Re: Re: Je možné být v ŘKC pořtěn do jiného náboženství než do římského katolicismu? (Skóre: 1)
Vložil: EdPilgrim v Úterý, 03. březen 2009 @ 23:05:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
...od našich pravověrných katolíků na GS - Oka a Ela jsme se dozvěděli, že se vlastně nic neděje... Jak je možné, že jste zapomněli na nekatolíka Gojima. Ten první vysvětlil, že se nic zvláštního neděje.              EdPilgrim


]


Re: Re: Je možné být v ŘKC pořtěn do jiného náboženství než do římského katolicismu? (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Středa, 04. březen 2009 @ 02:29:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Treba si reálne uvedomiť, že ak by podobné rozdiely v postojoch pretrvávali v nejakej inej cirkvi, zrejme vznikne nová cirkev. V KC je to jednoducho výmena názorov v rámci jej veľkej rodiny, žiadna roztržka sa nekoná, a spor sa vyrieši sám v procese života, do ktorého vhodne a primerane vstúpia rôzne činitele, a určite sa to nezaobíde bez zásahu aj "duše " Cirkvi, Ducha Svätého, ktorý aj možno aj to, čo sa teraz zdá negatívne a problematické  môže obrátiť na čosi prekvapujúco nové, dobré,či až lepšie... Nech krstí ktokoľvek v KC, nekrstí predsa vo svojom mene a do nejakého svojho náboženstvaa, ale krstí v mene Otca i Syna i Ducha Svätého podľa úmyslov KC... Neveríme v nijakú mágiu, teda nejaký osobitný vplyv, vyplývajúci z nejakých osobitných zámerov  osoby, ktorá vykonáva krst... Kristus si sám bude formovať pokrstených svojou milosťou a spoluprácou dotyčného s ňou...


]


Re: Otevřená válka uvnitř Římskokatolické církve (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 04. březen 2009 @ 07:12:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mohu"Pejska" ubezpečit, že jsem četl oba články pozorně, přesto mě nechaly úplně klidným. Žádná válka z toho nebude, i když některé by to zřejmě očividně potěšilo.

"A hlavní otázka. Je možné být v ŘKC pořtěn do jiného náboženství než do římského katolicismu? Z té citace se zdá, že ano"...


Problém plurality názorů je starý, jak církev sama. Odpověď na něj dává už svatý Pavel v listu Korinťanům.

(1. Kor 1,9-13)
Věrný je Bůh, jímž jste byli povoláni ke společenství jeho Syna Ježíše Krista, našeho Pána!
Prosím vás však, bratři, jménem našeho Pána Ježíše Krista, abyste všichni mluvili stejně a aby mezi vámi nebyly roztržky, ale abyste byli dokonale spojeni v téže mysli a v tomtéž úsudku.
Chloini domácí mi totiž o vás, moji bratři, oznámili, že jsou mezi vámi sváry.
Míním pak to, že každý z vás říká: "Já jsem Pavlův," "Já zase Apollův," "Já zase Kéfův" a "Já zase Kristův."

Je Kristus rozdělen? Byl snad za vás ukřižován Pavel? Anebo jste byli pokřtěni ve jméno Pavla?




Re: Re: Jsou modlitby s pohany podle tebe ještě v rámci plurality názorů? (Skóre: 1)
Vložil: Pejsek v Středa, 04. březen 2009 @ 10:21:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)



Tak je to možné nebo ne? Jsou "modlitby" s pohany podle tebe ještě v rámci plurality názorů? Může podle tebe platit křest od kněze, který něco takového provozuje?








]


Re: Re: Re: Jsou modlitby s pohany podle tebe ještě v rámci plurality názorů? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 04. březen 2009 @ 10:40:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
(1. Pt 2,12)
Veďte mezi pohany poctivý život, aby místo toho, že vás pomlouvají jako zločince, viděli vaše dobré skutky a díky nim vzdali chválu Bohu v den navštívení.

(Ef 3,3-6)
totiž že mi skrze zjevení oznámil tajemství, jak jsem již předem krátce napsal.
Z toho můžete při čtení poznat, že rozumím Kristovu tajemství,
které za jiných dob nebylo lidským synům oznámeno tak, jak je nyní skrze Ducha zjeveno jeho svatým apoštolům a prorokům,
že pohané jsou spoludědicové, součásti téhož těla a spoluúčastníci jeho zaslíbení v Kristu skrze evangelium,

(Ř 3,29)
Je snad Bůh jenom Židů? Není také pohanů? Ano, je i pohanů,

(Ř 15,1-12)
My silní jsme tedy povinni snášet slabosti těch, kdo silní nejsou, a ne se snažit líbit sami sobě.
Každý z nás ať se snaží líbit bližnímu k jeho dobrému, pro vybudování.
Vždyť ani Kristus se nesnažil líbit sám sobě, ale jak je napsáno: "Hanění těch, kdo hanobili tebe, padla na mě."
Neboť vše, co bylo předem napsáno, bylo napsáno k našemu poučení, abychom skrze trpělivost a skrze potěšení Písem měli naději.
Ať vám tedy Bůh trpělivosti a potěšení dá být mezi sebou jednomyslnými podle Krista Ježíše,
abyste jednomyslně jedněmi ústy oslavovali Boha a Otce našeho Pána Ježíše Krista.
Proto se navzájem přijímejte, jako i Kristus přijal nás do Boží slávy.
Říkám totiž, že Ježíš Kristus se pro Boží pravdu stal služebníkem obřízky, aby potvrdil zaslíbení daná otcům
a aby pohané slavili Boha za jeho milosrdenství, jak je napsáno: "Proto tě budu chválit mezi národy a tvému jménu budu zpívat žalmy."
A znovu říká: "Veselte se, národy, s jeho lidem!"
A znovu: "Chvalte Pána, všechny národy, a velebte ho, všichni lidé!"
A znovu Izaiáš říká: "Přijde kořen Isajův, jenž povstane, aby vládl národům; v něj složí národy svou naději."



]


Re: Re: Re: Re: Nikoli, nýbrž že to, co pohané obětují, obětují démonům, a ne Bohu. (Skóre: 1)
Vložil: Pejsek v Středa, 04. březen 2009 @ 11:03:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Nikde nevidím výzvu k tzv. modlitbám s pohany. Ti totiž obětují démonům a modlitby s nimi by znamenaly uctíváni démonů:


1. Korintským 10,20

Nikoli, nýbrž že to, co pohané obětují, obětují démonům, a ne Bohu. Nechci abyste vešli ve společenství s démony.








]


Re: Re: Re: Jsou modlitby s pohany podle tebe ještě v rámci plurality názorů? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 04. březen 2009 @ 10:46:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
...Může podle tebe platit křest od kněze, který něco takového provozuje?...

Církev Kristova není církví "spravedlivých", ale církví hříšníků. Svátost je milost od Boha a nesouvisí s "dokonalostí" člověka. Křtít může každý (tedy nejen kněz), kdo má úmysl křtít a křtí ve jménu (ne ve jména) Otce, Syna a Ducha svatého.


]


Re: Re: Re: Re: Jsou modlitby s pohany podle tebe ještě v rámci plurality názorů? (Skóre: 1)
Vložil: Pejsek v Středa, 04. březen 2009 @ 10:58:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Michahal Semín to vidí jinak :-)






]


Re: Re: Re: Re: Jsou modlitby s pohany podle tebe ještě v rámci plurality názorů? (Skóre: 1)
Vložil: Irena v Středa, 04. březen 2009 @ 11:47:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Zapomněl jsi, Oko, dodat, že křít sice může každý, ale jen ve výjimečných situacích, např. v ohrožení života. Jinak pochybuju, že by KC uznala křest, který někdo provedl jen tak doma, třeba proto, že se mu nechtělo do kostela.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Jsou modlitby s pohany podle tebe ještě v rámci plurality názorů? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 04. březen 2009 @ 12:20:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jistě, je to tak kvůli pořádku. Jinak by mohl kdekdo tvrdit, že byl pokřtěn.

Podstatným ale je jiná věc. Ať je kněz takový, nebo makový, hříšník, milost křtu pochází od Boha.


]


Stránka vygenerována za: 0.42 sekundy