Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 268, komentářů celkem: 429603, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 451 návštěvník(ů)
a 4 uživatel(ů) online:

magdalena07
ivanp
rosmano
Mikim

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116507889
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Kdo je největším?
Vloženo Středa, 04. únor 2009 @ 23:07:18 CET Vložil: Olda

Zamyšlení poslal Nepřihlášený

Matouš 11:11  Amen, pravím vám, mezi těmi, kdo se narodili z ženy, nevystoupil nikdo větší, než Jan Křtitel; avšak i ten nejmenší v království nebeském je větší nežli on.

Koho Pán Ježíš nazval největším? ... snad Marii? Nikoliv, ale právě Jana Křtitele. A přesto řekl, že ten, kdo je nejmenší v království nebeském, je větší než Jan. Jestliže bylo řečeno o Janu Křtiteli, že je největším, tak proč se zastánci katolického náboženství nehrbí před sochou Jana Křtitele?

Cristiano


"Kdo je největším?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 20 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Kdo je největším? (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Čtvrtek, 05. únor 2009 @ 04:44:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
hm, asi preto lebo sa "zase" odvolavas "iba" na Pismo a na to co povedal Jezis. To nema pre vyznavacov nekrestanskych nabozenstiev zial nijaku hodnotu.

Napriklad katolik Elo sa vyjadril k podobnemu problemu takto:

... To je nezmysel, lebo ľudia, ktorým boli prvé biblické správy podávané boli jednoduchí ľudia, negramotní i nevzdelaní, v pdstate z egyptského otroctva ušlí otroci a ich potomkovia, a spravidla pastieri a rybári, a tí nemali ani šajn o vedeckom prístupe .... Pokiaľ ide o doslovné chápanie Písma, myslím, že každý rozumný človek, aj bez vzdelania zistí pri čítaní, že keby mal všetko brať doslova, čo je kdekoľvek v Biblii napísané, mal by z toho naozaj "guláš" v hlave.


citat je z jeho obsiahleho komentaru, ktori sa nachadza tu.


To musis pochopit tak, ze biblicky Jezis bol "nevzdelany tesar" a ten predsa nemal o tradicii a cirkevnych otcoch (ktori zavádzali mariansku uctu) ani sajnu. Jeho vzdelanie teda nemozes porovnavat so vzdelanim ludi ktory pisali rimsko katolicky katechizmus, nie?


k teme: Mariánský kult



Re: Re: Kdo je největším? (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Čtvrtek, 05. únor 2009 @ 15:56:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gojime, zasa demagogizuješ a odvádzaš témy, ktorá je v článku a zasa máš "kohosi" v žalúdku, že?... Pre istotu, aby som to uľahčil čitateľom, odkopíroval som ten menší úsek, v ktorom si ma  citoval, aby pochopili, že čosi také, ako ty tvrdíš o mne, že som hlásal, že "biblicky Jezis bol "nevzdelany tesar"..." vôbec nie je pravda. Logika veci hovorí, že jediní nevzdelaní mohli byť tí ušlí bývalí otroci z Egypta, ktorí určite nemali na to, aby pochopili nejaké vedecké kozmologické teórie. Tak teda tu je moja citácia:

"Takisto pokiaľ ide o stvorenie sveta, biblisti vedia, že tam sú dve správy o stvorení, ktoré redaktori Biblie /tí, čo to tam vkladali/ nechali pokojne vedľa seba, pretože im nešlo o vedecký prístup k nejakej skutočnej histórii, ale o hlásanie viery. Biblia - aj v prvých kapitolách Genezis - naozaj nie je vedecká príručka o tom, ako to všetko vzniklo. To je nezmysel, lebo ľudia, ktorým boli prvé biblické správy podávané boli jednoduchí ľudia, negramotní i nevzdelaní, v podstate z egyptského otroctva ušlí otroci a ich potomkovia, a spravidla pastieri a rybári, a tí nemali ani šajn o vedeckom prístupe. Preto Boh zvolil prístup ľudský, jednoduchý, ľudový,  keď sa im prihováral: na úrovni ich poznania a chápania a cez ľudí, ich súčasníkov a súkmeňovcov. Aj keď v tom, samozrejme, boli vedecké omyly /zem ako plochá doska/. Boh nechcel hlásať vedu, ale vieru.
.
To isté platí o historickom aspekte Biblie. V Biblii je veľa pravdivej histórie. Ale treba si uvedomiť, že cieľom biblického autora, a aj Boha, nebolo podanie historickej pravdy, ale náboženské poučenie  o viere, a to na historických udalostiach... Biblia je teda naozaj neomylná, ale nie vo veciach prírodnej vedy alebo astronómie alebo dejepisu /aspoň nie vždy.../ Preto fundalmentalizmus, slovíčkárenie, lipnutie na litere, naozaj neobstojí, je znakom v lepšom prípade nedorozumenia, nechápania problému, nevzdelanosti, a v horšom prípade znakom tvrdohlavosti, pýchy, a nedostatku úcty k pravde a láske... POkoj všetkým."

A naozaj neviem, čo tým chceš povedať, ked hovoríš o "vyznavačoch nekresťanských náboženstiev". Vari tým, že niekto sa dialógom s inými náboženstvami snaží predísť podobným napätiam, ako boli v minulosti, tým sa stáva vyznávačom iných náboženstiev? Je vari lepšie toto napätie neustále eskalovať?...

Alebo ak niekto je presvedčený, že na základe tohto dialógu a odovzdaní informácie o Kristovi v rámci tohto dialógu, sa môže niekto aj naozaj obrátuiť ku Kristovi, ako o tom svedčia viaceré konverzie 9napr. aj z mohamedánskeho sveta.../, toto je vyznávanie nekresťanských náboženstiev?...


]


Re: Re: Kdo je největším? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 06. únor 2009 @ 08:50:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gojíme
Typická ukázka demagogie, jak druhého zlehčit a zesměšnit. Co na tom, že pravda je jiná. Ale kde je v tomto odraz Ježíšovy lásky?


]


Re: Re: Kdo je největším? (Skóre: 1)
Vložil: nula v Pátek, 06. únor 2009 @ 11:30:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
--a na to co povedal Jezis.--
 
co povedal Ježíš nikdo není ,on přece Bibli nepsal podbně jako někdo jiný napsal ten katechismus




--keby mal všetko brať doslova, čo je kdekoľvek v Biblii napísané, mal by z toho naozaj "guláš" v hlave.--

normální člověk se zdravou skepsí přebírát vše jako papoušek skutečně
 
viz. článek astrofyzika a katolíka Jiřího Grygara


http://www.vira.cz/kni*****/index3.php?sel_kap=176



Samozřejmě dogmatikům na celém světě nedělá problém věřit kdečemu

--To musis pochopit tak, ze biblicky Jezis bol "nevzdelany tesar"--

není tesař jako tesař


]


Re: Kdo je největším? (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Pátek, 06. únor 2009 @ 07:53:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Matúš 7,11 a paralela Lukáš 7,28 chcú povedať podľa sv. Jána Zlatoústeho, že ten najmenší v Kráľovstve Božom, ktorý sa stal sluhom spásy všetkých /podľa Mt 20,28 a Flp 2,7/, teda sám Ježiš je väčší než Ján Kristiteľ.

Iné vysvetlenie hovorí, že Ján zostáva ešte za prahom Kráľovstva, podobne ako voľakedy Mojžiš, ktorému nebolo dovolené vstúpiť do Zasľúbenej zeme. Ján je najväčší narodený zo žien, ale kresťania sú zrodení Bohom /Jn 1,12-13/, a preto aj ten najmenší z nich  /Mt 10,42/, je väčší nad Jána Krstiteľa. Tak to vysvetľuje sv. Cyril jeruzalemský.

Takže na základe tohto úryvku sa žiadne porovnávanie nekoná v tom zmysle, ako to nadhodil Cristiano, nekoná...



Re: Re: Kdo je největším? (Skóre: 1)
Vložil: cristiano v Pátek, 06. únor 2009 @ 15:11:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://prokrestany.cz
Elo, ale já zde cituji Boží Slovo... ne nějakého Zlatoústého ani Jeruzalémského... Prosím při diskuzích vycházej ze Slova Božího, ne z nějakých pamfletů,... Díky..

Cristiano


]


Re: Re: Re: Kdo je největším? (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Neděle, 08. únor 2009 @ 16:08:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ty však asi nechceš priznať, že títo svätci a silné sosobnosti starej Cirkvi toto Božie slovo poznali stokrát lepšie ako ty, a oveľa lepšie mu rozumeli. preto som nevykladalk ja. ale citoval som ich výklad tohto slova. Dôležité je výklad, pochopenie. Na základe citácie z pozície svojej doby, postavenia, subkjektívneho pohľadu, nevzdelanosti... môýže vyčítať čo chce. Ja som ti len chcel naznačiť, že celý tento tvoj článok bol neférovo myslený od prvého písmena, čo ti veľkú česť nerobí...


]


Re: Re: Re: Re: Kdo je největším? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 08. únor 2009 @ 21:23:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A to ako vieš, Elo,

že celý ten článok bol od prvého písmena neférovo myslený? Takové vyhlásenie nerobí veľkú česť ani tebe, ak to naozaj nevieš.

w.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Kdo je největším? (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Pondělí, 09. únor 2009 @ 14:47:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy, pre tieto pochybné výroky:

"Koho Pán Ježíš nazval největším? ... snad Marii? Nikoliv, ale právě Jana Křtitele. A přesto řekl, že ten, kdo je nejmenší v království nebeském, je větší než Jan. Jestliže bylo řečeno o Janu Křtiteli, že je největším, tak proč se zastánci katolického náboženství nehrbí před sochou Jana Křtitele?"

Nezdá sa ti to cielené proti niekomu?...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Kdo je největším? (Skóre: 1)
Vložil: Olorin v Pondělí, 09. únor 2009 @ 18:08:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
...zastánci katolického náboženství nehrbí před sochou Jana Křtitele?

Prosimtě willy, už jsi někdy přistihl Cristiana, jak myslí férově? Kdyby myslel férově, nepoužíval by výšeuvedené věty. Anebo je to proto, že on sám není křesťan, ale "zastánce antikatolického náboženství"?

Normální člověk řekne "katolík", nebo "křesťan", "židé" a "Řekové", jak píše Pavel, pro cristiana jsou to ale zřejmě zastánci judaismu a zastánci pohanského náboženství. Líp to zní.

Normální křesťan ovšem tímto způsobem nepublikuje takové štěky, jimž absolutně chybí myšlénka. Nebo co to má asi znamenat? Cristianovi v jeho denodenní apologetice docházejí argumenty, takže si všímá i toho, před čím se dotyční nehrbí? No kdyby se hrbili, měl by o čem psát. Nehrbí se - tak má zase o čem psát. Vůbec mi nevadí, když mě podobní apologeti považují za rekatolizátora. Naopak - jen tím odhalují, jak dalece se v tom vyznají.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdo je největším? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 09. únor 2009 @ 23:05:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Oline,

přiznávám, že Cristiana nikterak systematicky nesleduju a navíc se tu moc nevyskytuje, takže nevím, nakolik myslí férově. Fakt je, jak mě upozornil Elo, že některé formulace nejsou zrovna vlídné či laskavé, ale i ze strany katolíků jsem tu zaznamenal nelichotivé názvy nebo poznámky vůči protestantům. Mám za to, že tím Pánu Ježíši neděláme ani radost ani čest. Tož tak.

willy


]


Kdo je nejmenším? (Skóre: 1)
Vložil: nula v Pátek, 06. únor 2009 @ 08:29:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Z pohledu prožidovského  autora Matoušova evangelia,nejmenším v království nebeském bude např. apoštol Pavel ,který ve vystupoval např. proti obřízce ač je to jedno z jasných přikázání Zákona     


Nedomnívejte se, že bych přišel rušiti Zákon anebo Proroky. Nepřišelť jsem rušiti, ale naplniti. 
Amen zajisté pravím vám: Dokudž nepomine nebe i země, jediná literka aneb jediný puňktík nepomine z Zákona, až se všecky věci stanou. Protož zrušil-li by kdo jedno z přikázání těchto nejmenších a učil by tak lidi, nejmenší slouti bude v království nebeském. Kdož by pak koli činil i jiné učil, ten fveliký slouti bude v království nebeském


Matouš kap. 5



Re: Kdo je nejmenším? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 06. únor 2009 @ 09:04:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pavel vysvětluje "naplnění smyslu" obřízky. Ř 2,17-29; Ř 3; Ř 4,9-14; 1 K 7,17-20;

(Ga 6,12-15)
Ti, kdo chtějí dobře vypadat v těle, vás nutí, abyste se obřezávali, jen proto, aby nebyli pronásledováni pro Kristův kříž.
Vždyť ani ti, kdo jsou sami obřezáni, nezachovávají Zákon! Chtějí však, abyste se obřezávali, aby se mohli pochlubit vaším tělem.
Ale já se v žádném případě chlubit nebudu - jedině křížem našeho Pána Ježíše Krista, skrze nějž je svět ukřižován mně a já světu.
Vždyť v Kristu Ježíši nic nezmůže obřízka ani neobřízka, ale jen nové stvoření.


Je třeba dorůst od farizejského "dodržování mrtvé litery" (skutkaření) k pochopení a naplňování skutečného Zákona skrze skutky víry.



]


Re: Re: Kdo je nejmenším? (Skóre: 1)
Vložil: nula v Pátek, 06. únor 2009 @ 11:22:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
--Je třeba dorůst od farizejského "dodržování mrtvé litery" (skutkaření) k pochopení a naplňování skutečného Zákona skrze skutky víry.--

 dle Genesis to nařídil sám Hospodin- "mrtvá litera"?  navíc je řečeno,že jde o smlouvu věčnou pro všechna pokolení Abraháma . Tyto skutky byly spojeny i s vírou,později farizeové lpěli na jejich obřadním dodržování bez vnitřního prožitku ,což bylo jinými kritizováno , to však ale neznamenalo ,že by se samotný nařízovaný úkon měl  tím zrušit viz. text Matouše  kap. 5      


"Bůh dále Abrahamovi řekl: "Ty i tvoje potomstvo budete mou smlouvu zachovávat ve všech pokoleních.Znamením mé smlouvy mezi mnou a vámi i tvým potomstvem, kterou budete zachovávat, bude toto: Každý mezi vámi, kdo je mužského pohlaví, bude obřezán. Dáte obřezat své neobřezané tělo a to bude znamením smlouvy mezi mnou a vámi. Po všechna pokolení každý, kdo je mezi vámi mužského pohlaví, bude osmého dne po narození obřezán, doma zrozený i koupený za stříbro od kteréhokoli cizince, který není z tvého potomstva. Musí být obřezán každý zrozený v tvém domě i koupený za stříbro. Tak bude má smlouva pro znamení na vašem těle smlouvou věčnou. Neobřezanec, který by nedal své neobřezané tělo obřezat, bude ze svého lidu vyobcován; porušil mou smlouvu"


Zkrátka z pohledu těchto veršů ap. Pavel porušil onu smlouvu (písmenko-literu Zákona ) ,když obřízku odmítl  


]


Re: Re: Re: Kdo je nejmenším? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 06. únor 2009 @ 12:15:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kdyby ses namáhal postudovat Pavlovo zdůvodnění (odkazy na příslušná místa jsem uvedl), tak bys pochopil, že naplnit skutečný smysl je víc, než jen dodržet formu. Chce to jít víc do hloubky.

Skutečné naplnění smyslu příkazu je víc, než naplnit formu, podmíněnou dobou a kulturou. Když budeš fundamentální, budeš muset sebou nosit na záchod i kolík, abys mohl "zahrabávat".
Taky příkaz Bible. (Dt 23,13)


]


Re: Re: Re: Re: Kdo je nejmenším? (Skóre: 1)
Vložil: nula v Pátek, 06. únor 2009 @ 12:31:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kdyby ses namáhal postudovat Pavlovo zdůvodnění (odkazy na příslušná místa jsem uvedl), tak bys pochopil, že naplnit skutečný smysl je víc, než jen dodržet formu. Chce to jít víc do hloubky.--

To jsem četl,na dodržování tohoto,ale především trval autor Matoušova evangelia v kap. 5   


--než naplnit formu, podmíněnou dobou a kulturou.--

tím se jen ukazuje,že to s tou věčnou smlouvou a všemi pokoleními nebude tak žhavé,tedy v oněch verších Genesis je to falešně vydáváno za Boží  

--Když budeš fundamentální, budeš muset sebou nosit na záchod i kolík, abys mohl "zahrabávat".
Taky příkaz Bible. (Dt 23,13)--

ano,jen se tím dokazuje,že tyto omezené příkazy pocházeli ve skutečnosti od lidí,přírodní zákony jsou neměnné od Boha 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Kdo je nejmenším? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 06. únor 2009 @ 16:46:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Naprosto podstatným zůstává dodržet smysl a účel příkazu. Dosáhnout stavu, pro jehož účel byl příkaz dán. Nenajdeš v evangeliu nic, co by nesledovalo původní smysl.

Smysl obřízky není v samotné obřízce, ale v zasvěcení Bohu. Křesťan už stejně nežije ve Staré smlouvě, ale ve Smlouvě nové, kterou učinil Kristus. I když kontinuálně zůstáváme i děti Abrahámovy, především jsme kristovci.
Když dítě vyroste, už o něm nemůžeš říct, že je dítě (a třeba mu zakazovat chodit na nepřístupné filmy), ale také o něm nemůžeš říct, že je to jiný člověk.

Tak je to i s naplňováním Zákona.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdo je nejmenším? (Skóre: 1)
Vložil: Vapel v Pátek, 06. únor 2009 @ 17:52:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pavel ukázal jasně jak se na tuto věc dívat, kdyby to byl jen jeho výplod fantazie, asi by se něco stalo a nebylo by to zahrnuto v jeho dopisech, ne?

Ano obřezej se, ale k čemu ti to bude? Už nejsi posuzován dle tělesné obřízky, ale na základě obřízky srdce a to se děje ne z příkazu Moj. zákona, ale Kristova zákona lásky.


]


Re: Kdo je největším? a shazování katolíků podle hrbení (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Pátek, 06. únor 2009 @ 15:42:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ačkoliv bych ani nečetl další, jedno je mi jasné.
Kdo napíše slova ´...tak proč se zastánci katolického náboženství nehrbí před sochou Jana Křtitele? ...´, ten nemá stejný metr.
Lidé se skláněli před králem, představeným, ale slovo ´hrbit se´ vzniklo jasně u odpůrce katolíků. To je jasné. O jiných by tak nepsal. Tedy názor je vyhrocený, není rozumný.



Re: Re: Kdo je největším? a shazování katolíků podle hrbení (Skóre: 1)
Vložil: Vapel v Pátek, 06. únor 2009 @ 16:41:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Předčil Jan Křtitel všechny proroky? Ano, protože to byl on, kdo připravil cestu Páně.
Klanění se někomu jinému než Otci a Synu, je z biblického hlediska hřích, což je všem učedníkům Krista jasné. Ale těm, kteří Krista nepoznali a nepřijali, nedělá problém hřešit.


]


Stránka vygenerována za: 0.19 sekundy