Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 268, komentářů celkem: 429603, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 453 návštěvník(ů)
a 4 uživatel(ů) online:

magdalena07
ivanp
rosmano
Mikim

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116507855
přístupů od 17. 10. 2001

Nebezpečná učení: Mechanika vztahů v Nových náboženských hnutích
Vloženo Středa, 07. leden 2009 @ 11:27:07 CET Vložil: gojim

Charismatici poslal eleonora

Vata otázek a odpovědí.

Hledala jsem dlouho vhodné pojmenování pro proces, kterým lze nazvat dění v Nových náboženských hnutích-NNH- (skupiny v rámci Hnutí víry a mnohé jiné tzv. charizmatické skupiny AC, KS, JB apod.). Proces, který započne ve chvíli, kdy člověk vstoupí do některého takového společenství, které je možné typově do NNH zařadit. Zkoumala jsem, jestli jsou tyto procesy normální a přirozené, nebo nenormální a nepřirozené. Nemíním teď slovo nenormální, ve smyslu hanlivém, ale spíše ve smyslu vyjadřujícím neobvyklý či nepřirozený běh či vývin věcí. V církvi, která mnohdy nese na štítě deklaraci o tom, že není organizací, ale spíše organizmem. Pro vztahy mezi jednotlivými ovečkami mě však napadá spíš než nějaké citově podbarvené slovo, slovo MECHANIKA, tedy slovo přirozené tak pro fungování svalu, nebo stroje, nikoli však celého živého organismu.
Již při nebo po konverzi (či obrácení, znovuzrození) je člověk postaven do situace, která ho nutí ke členství v takové skupině. Jsi „námi“ obrácen, patříš k nám, bez nás duchovně zahyneš. Mnohdy duchovní euforie okamžiků, které prožil konvertita při svém znovuzrození, určuje jeho směr i členství, a to v četných případech až do konce života. Je to však jako kdyby si v porodnici, kde se člověk narodil, činili nárok na to, aby jim byl novorozenec nadosmrti zavázán a každý týden tam docházel a nechal si měřit a kontrolovat své metabolické procesy. Skupiny zaměřené na rychlou konverzi pomocí spontánní evangelizace se takto chovají a duchovní nemluvně nemá mnoho možností rozlišit, že porodnice není součástí jeho dalšího života, ale jen jeho epizodou.


Maelström

Další krok by spíš odpovídal překonání mezní hrany Poeova Maelströmu, než vykročení do nového života, ve kterém se znovuzrozený člověk začíná učit životu s Bohem. Mnohdy již od začátku člověk cítí, že kolem něho probíhají děje dosud neznámé a není si zcela jist, zda může všechny nazvat pozitivními. Je však unášen prostředím tak, že cítí, že nemá šanci se čemukoli postavit. A tak si v rámci kolektivního myšlení, které vytváří iluzi, že když je nás tu tolik, přece nemůžeme jít špatně, uklidní své svědomí a nechá se zcela pohltit novým prostředím. Člověk se stává pasivním konzumentem. Jako bych cítila množství nevole, které toto hodnocení vzbudí. Jak může být člověk pasivním konzumentem v tak emotivně nastaveném prostředí, které na první pohled hýří aktivitou a jeví známky bohatého duchovního života a pohybu? Připodobnění k Maelströmu nemá však podle mého mnoho slabin. Stejně jako u něho se život NNH odehrává na relativně malém prostoru a vykazuje silnou dynamiku pohybu jedním jediným směrem, směrem který zabraňuje komukoli se z něj vymanit a už vůbec jít jakýmkoli způsobem proti jeho směru. Dalším společným rysem je opět Mechanika. Pohyb v daném prostředí je určován mechanicky a stejně jako v Maelströmu, kde je každý pohyb mimo obecný pohyb víru (celku) potrestán cestou k rychlejšímu zániku.

Iluze aktivity

Při vstupu do NNH má člověk povětšinou velmi mnoho otázek a mě samotnou naplňovalo úžasem, že vůbec někde existuje koncentrováno tak velké množství odpovědí, na otázky tak mnohé i když mnohdy nepoložené. Postupem času však postupně má touha formulovat a pokládat otázky a být žádostiva odpovědí úplně odezněla. V postupném odeznívání mé touhy po poznání, jsem zjistila latentní úměru. Proud otázek a odpovědí však nepolevil. Plynul dál bez toho že by tyto otázky i odpovědi byly v tu chvíli aktuální. Jinými slovy velmi velkou část života NNH vyplňují otázky bez ohledu na to jestli se mezi účastníky nachází někdo, kdo by takové otázky chtěl formulovat a položit. Ba dokonce bez ohledu na to, jestli někdo takový druh otázek, či odpovědí potřebuje. Začalo být patrné, že velkou část těchto otázek a odpovědí vytváří toto prostředí samotné a naprosto samoúčelně. Nepamatuji se, že by některá otázka, či odpověď byla v mém životě tak zvláštní a jedinečná, že bych se mohla domnívat, že prostředí, kde jsem na ni obdržela jakous takous odpověď, bylo nějak výjimečné a že by mi jinde odpověděli na stejnou otázku hůře.. Takže jediná a největší otázka nyní zní. Jsou tyto otázky i se svými odpověďmi k něčemu ? A když ano, tak k čemu? Nevytváří jejich množství spíše iluzi aktivity?
Nechci zcela popřít výchovný, či nějakým způsobem přínosný vliv těchto otázek i odpovědí, vidím ho však spíše jako vedlejší produkt toho, že ve skutečnosti jsou tyto otázky pouze výplňovou hmotou sloužící hlavně k tomu, aby bylo možno poukázat na aktivitu společenství. Jinak řečeno jedná se opět o mechanický jev, který má vytvářet iluzi nějakého pozitivního a aktivního dění.

Obhajoba pohledu.

Jednou jsme jako nepočetná skupina zabloudili v lese a museli jsme několikrát dojít na stejné místo, abychom zjistili, že bloudíme pořád dokola a tak pochopit smutnou realitu. Byli s námi i teenageři, kteří v momentě kdy se začalo již šeřit malomyslněli a propadali panice a ani dospělí se nemohli pochlubit kdovíjak pozitivními pocity. Celá výprava se pak vydala napříč všem ukazatelům, které jsme do té doby chápali jako ukazatele vedoucí k cíli a zanedlouho jsme vyšli na známou cestu. Stejné pocity jsem měla i při otázkovém turné v charizmatických společenstvích. Kolikrát jsem slyšela to, či ono. Cesta stále dokola, ta samá místa ten samý mezník. Co tím chtěl básník říci? Co z toho mám použít, když v tom nenacházím nic nového, hybného. Není to náhodou slovo pro Fandu Vonáska, který je zde poprvé, ale co tu dělám já, když je to večer Fandy Vonáska, pro něhož je toto kázání? Nejsem tu také jen jako výplňová hmota tvořící zdání jednomyslného celku. Začínám malomyslnět. Jsem součástí mechaniky vztahů.(?)


Podobná témata

Etika

"Mechanika vztahů v Nových náboženských hnutích" | Přihlásit/Vytvořit účet | 39 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Mechanika vztahů v Nových náboženských hnutích (Skóre: 1)
Vložil: Eliana v Pátek, 09. leden 2009 @ 11:21:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
 Kdysi krátce po obrácení jsem v ve svém tehdejším sboru prožívala pro mě jedinečné duchovní zážitky a mimořádně láskyplné mezilidské vztahy. Dnes zjišťuji, že mnohé z mých zážitků a projevů lidí v této skupině, o kterých jsem si velice naivně myslela, že jsou naprosto výjimečné, byly dány obecnými zákonitostmi, dávno přesně popsanými odborníky z řad sociologů a psychologů...
Tehdy bych tomu nevěřila, nebyla to z mého pohledu sekta, ale dnes si myslím, že některé jevy, které jsou v sektách tak jasně viditelné pro ty, kdo jsou vně, jsou ve své latentnější formě mnohdy přítomné i v ostatních církvích. Liší se samozřejmě ve formě i v míře, tudíž i v míře destruktivního dopadu na život člověka.



Re: Re: Mechanika vztahů v Nových náboženských hnutích (Skóre: 1)
Vložil: noname (cnemo@seznam.cz) v Čtvrtek, 15. leden 2009 @ 18:30:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Eliano.

Docela s Tebou souhlasím, setkal jsem se s tím nepřímo také, říkalo se tomu bombardování láskou a bylo to založeno spíš na pocitech a emocích a tak podobně, než na víře, jako takové. Člověku je v takovém společenství ze začátku dobře, všichni jej mají rádi , naslouchají mu, radí mu atd . . .  a také vyžadují patřičnou odezvu.
 Víra v Boha je osobní vztah a nemá velkou potřebu se projevovat navenek nějak extra. Tak jako v manželství, také každému na potkání neříkáš jak svého partnera miluješ - působilo by to přinejmenším nevěrohodně. Víra je především tvůj vnitřní život, ve svém nitru rozmlouváš s Bohem a pak teprve bude to ostatní.

Honza


]


Re: Re: Mechanika vztahů v Nových náboženských hnutích (Skóre: 1)
Vložil: neum v Čtvrtek, 15. leden 2009 @ 18:42:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To je pravda, Eliano - a není to žádné překvapení. Se sektářskými projevy se člověk může setkat ve všech pevně strukturovaných společnostech, a určitě ve všech církvích. Nicméně je třeba si osvojit nějakou míru tolerance i k sektám samotným, natož k jejich mírným projevům. Kdo se v této záležitosti vyzná, ten ví, že i mezi sektami je tzv, destruktivních sekt asi tolik, co destruktivních rodin mezi rodinami. Valná většina sektářů po světě žije celkem spokojený život, jen v některých okolnostech jiný, než jejich okolí. Jejich sektářství je nezabilo ani jim neublížilo. Zato jim někdy ubližují "nesektáři", tzv. slušný lidi. Ve skutečnosti není sektobijce o nic lepší než tvrdý sektář. Oběma je lépe se vyhnouti.

Colin 


]


Re: Re: Re: Mechanika vztahů v Nových náboženských hnutích (Skóre: 1)
Vložil: noname (cnemo@seznam.cz) v Čtvrtek, 15. leden 2009 @ 19:01:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslím, že se k tobě mohu přidat mám podobný názor, já tenhle pohled trochu opominul.
H.


]


Re: Re: Re: Mechanika vztahů v Nových náboženských hnutích (Skóre: 1)
Vložil: Eliana v Pátek, 16. leden 2009 @ 08:37:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Máš pravdu, Coline, v minulém režimu jsme si mnozí také žili spokojeně.
Ve společnostech, které potlačují svobodu člověka existuje vždy mlčící většina, která mlčí ze strachu nebo z nevědomosti či ze zvyku, či jsou v tom prostě spokojení, jak píšeš. No a taky existuje menšina vědoucí, bojující a trpící. Tuto menšinu musí společnost ukřičet, zastrašit, převychovat nebo se jí zbavit.
Jinak nevím, koho myslíš těmi sektobijci. Pokud myslíš zavírané jehovisty za komunismu, jak jsi už tu někde psal, tak souhlasím, bylo to zlo.
Doufám ale, že nemyslíš lidi, kteří prošli sektami a nyní se snaží varovat druhé. Protože toho já si velmi vážím, že nemlčí a neříkají si - hlavně, že já jsem z toho venku, ostatní ať si dělají, co chtějí..
Člověk, který prošel destruktivní sektou, přišel leckdy i o zdraví, rodinu či majetek. Člověk, který prošel méně destruktivním typem společenství a opustil je, přišel třeba "jen" o přátele, víru, dlouholetý způsob života celé rodiny. Jistě chápeš, že i tohle dokáže s člověkem pěkně zamávat.


]


Re: Re: Re: Re: Mechanika vztahů v Nových náboženských hnutích (Skóre: 1)
Vložil: eleonora v Pátek, 16. leden 2009 @ 09:48:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Colin, podle toho jak mluví,  nic takového nezažil, ale sám byl a možná stále je (protože to nespočívá pouze v nějakém členství), členem takové skupiny, která tento způsob určitého pravoslaví, do církve implantovala. Nevnímá závažnost takového jednání a zřejmě ani netuší, že toto pojetí zbožnosti, po masivním počátečním rozjezdu, brzdí víru a mnohdy jí úplně zastaví. Sociologové, kteří, podle určitých aspektů, popisují dynamiku zdravé víry sice mohou stanovit určitá stádia tohoto vývoje. Málokdo z nich je ale schopen, podle těchto symptomů poznat, kde se takový věřící v jejich žebříčku nachází. Člověk, který  prošel společenstvím nových náboženských hnutí, kde je toto jednání jako doma, ale ví, že s jeho vírou není něco v pořádku (a mnohdy ani on není schopen popsat, co se s jeho vírou děje). Stupnice pana Fowlera to definuje jako přechod od autority vnější na autoritu zvnitřnělou. Pro vysvětlení: společenství, která jsou vedena nějakou dominantní autoritou právě praktikují tuto zrcadlovou víru, která se odvíjí od toho, jak mě ve společenství vidí, vnímají  a hodnotí druzí. Tento stupeň víry se podle pana Fowlera nazývá synteticky konvenční a mnozí v něm mohou žít až do smrti. Konfliktem s tímto pojetím (disonancí) se autorita věřícího přesouvá z tohoto vnějšího pojetí do jeho nitra a člověk se již neprožívá, nereguluje, neformuje vnějšími impulzy a na základě svého okolí, ale zcela na základě nového pojetí pojmu autorita. Jinak řečeno člověk pochopí, že toto prostředí nedisponuje absolutní autoritou, která by měla být hlavní formující silou jeho víry, ale že ta  autorita je na něm samotném a dále už těmto věcem nepřikládá takovou váhu, jakou u něho doposud měly. Já těmto splečenstvím říkám také dětská. Nějaký čas jsem v nich také strávila. Je to v mnoha případech bludný kruh, kde se lidé pohybují stále dokola a málokdy se jim poštěstí definovat si procesy jimiž procházejí a zhodnotit, že jsou patogení a na základě toho odejít. Já to štěstí měla.
 :-))Ela


]


Re: Re: Re: Re: Mechanika vztahů v Nových náboženských hnutích (Skóre: 1)
Vložil: neum v Sobota, 17. leden 2009 @ 11:40:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Eliano, srovnávat sektu s komunistickým režimem je přece demagogické. Sekta - to je to nedělní shromáždění u vás v kulturáku, a vztahy mezi lidmi co tam chodí, že? Podobá se spíš komunistické schůzi dnešní doby....řeknu ti, že pokud komančové zůstanou u toho, co dělají dnes, ani trochu mi nebudou vadit. A dnešní antikomunismus, který je jen směšný, by pak měl být trestný.

Ještě jednou: destruktivních sekt je málo a člověk se s nimi pravděpodobně za celý život ani nesetká. Tou skrytostí jistě nejsou méně nebezpečné! Znamená to ale - to je potřeba si uvědomit - že samu existenci nějakých destruktivních sekt nesmíme používat k obhajobě intolerance a náboženského pronásledování, včetně mediálního. Polopaticky: protože někde někdo na něco nebo někoho doplatil (obvykle za vydatného podílu vlastního rozhodnutí) - to nedává nikomu právo lhát a pomlouvat velké skupiny  lidí s odlišnou vírou a ubližovat nevinným. Křesťané, kteří toto dělají pro mě nejsou přesvědčivými učedníky Krista.
 
Co tedy? "Lidi, kteří prošli sektami a nyní se snaží varovat druhé" - které zmiňuješ - by měla zdobit skromnost a pokora. Proč varují druhé? Protože sami zklamali. To by si měli uvědomit. Tito lidé - pokud jsem je kdy viděl (moc jich nebylo) musí osvědčit, že jsou z toho sektářství skutečně venku! Stává se totiž, že vypadnou ze sekty, protože změní názor (obvykle po osobním karambolu), ale sektářské myšlení si odnesou ssebou, a tu zažranou výlučnost a latentní agresivitu vůči vnějšímu světu obracejí z vnějšího světa do prostředí, z něhož vyšli. To je ale pak úplně jedno, stále jsou to sektáři, nyní jen antisektáři. Pokud já vím - tito lidé obyčejně potřebují to co obyčejně nechtějí: uzdravení. A ze všeho nejméně jim prospěje nový pseudosvatý boj.

PROČ jsem vůči sektám obvykle tolerantní: protože vím, co je to destruktivní náboženství. Při troše pozornosti ho můžeme občas potkat kdekoli. (Právě skončený letitý proces pravděpodobně něco "sesterského" - destruktivní sektářské jednání - odhalil ve sboru Bambini di Praga!) Stačí když si probereš komunitu stálých návštěvníků tohoto portálu: je tu jeden člověk, který náboženskou agresivitu a destrukci sám prožil (jeho příspěvky prozrazují, že se z toho nikdy zcela nedostal) - v naší denominaci! Po pravdě musím přiznat, že většinou sice daleko slabších, ale přece jen destruktivních vlivů jsem v mé denominaci zastihl víc. Pochybuji, že kdybych byl v denominaci jiné, bylo by to něco zcela jiného. Musel bych se tedy stydět, kdybych místo toho, abych se stavěl proti sektářství a manipulaci ve svém vlastním prostředí, se navážel do jehovistů nebo nějakých jiných -istů.

Co tedy? Dospěl jsem k přesvědčení, že sektářství a destruktivní jednání zejména autorit je v církvi nikoli snad běžné, ale latentně možné, a je občas k vidění - kdekoli. A někde je docela husto. Je na nás, abychom se tomu postavili (ne "systému", ale skutkům!!) tam, kde nás Bůh postavil. Jistě - to každý nemůže. Já můžu, protože k tomu mám autoritu. Nemůžeš-li proti tomu stát - utíkej! Utíkej pryč. Zdravých církví je víc než těch zrovna zparchantělých, obvykle ta první nebude daleko.

Eliano - na závěr: spolehlivě vykořeníš sektářská rezidua ze své duše tehdy, až se naučíš mít úctu k rozhodnutí (třeba mylnému) těch druhých.

Colin


]


Re: Re: Re: Re: Re: Mechanika vztahů v Nových náboženských hnutích (Skóre: 1)
Vložil: Eliana v Sobota, 17. leden 2009 @ 19:24:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Coline,

z tvého příspěvku prostě vyplývá, že jsi tolerantní vůči sektám (jak také sám píšeš),
a máš z nějakých důvodů  velmi málo tolerance a pochopení pro jejich oběti.
 
Já to nebudu komentovat, o čem to svědčí, to ať si zhodnotí pro sebe každý čtenář sám.


Díky za doporučení pro mou duši:
Eliano - na závěr: spolehlivě vykořeníš sektářská rezidua ze své duše tehdy, až se naučíš mít úctu k rozhodnutí (třeba mylnému) těch druhých.
Asi si ho zařadím do sbírky citátů.
Mezi mé oblíbené patří například také:" ...a ta vaše duše, pane Kabát, to je věru zajímavý exemplář! Rozumějte - pro sběratele!"  :-))





]


proč lhostejně mlčet??? (Skóre: 1)
Vložil: rive v Pondělí, 19. leden 2009 @ 05:58:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Neubírám ti pravdu, doopravdy je moudré zkoumat motivy pro které to či ono  děláme, jestli tam není zášť, hořkost, nebo třeba tak častý motiv duchovná pýcha , nebo lidská reakce na jinakost. Snažím se být v tom poctivá, takže často sebe přistihnu při nějaké xenofobií – předsudku.

Já ještě rozlišuji sektářské jednání a chování, která má sekta zakomponované přímo v učení. Napři. Jedna  naše babička  - spolusestra by mohla vyprávět., jak to mají těžké křesťané, kteří mají příbuzné svědky jehovova, takže chtíc nechtíc jsme do toho vtažení a musíme přemýšlet, co je a co není moudré, jaký zaujat postoj, jak se bránit nelásce.

Nó řekni jak se  máme bránit svědkům jehovova, kteří pravidelně obcházejí domácnosti, jsou to ti nejmilejší lidé na světe,jsou vyškolení mistři v argumentaci hlavně v dávání vyhýbavých odpovědí. K nám už samozřejmě nechodí, ale navštěvují naše známé -  lidičky, kteří poznali Boha, ale nedokážou intelektuálně argumentovat a chodí a chodí.  Co poradit, co udělat …. Vyškolit se v slovní argumentaci??? Blbost, granosalis je toho dokladem. Několik let zpět, si pamatuji , když přišlo na řeč, možná to byla nějaká přednáška o bludných učení,  tak jsem si zapamatovala, že učitel – pastýř, tehdy řekl. Když se potkáte s učením sekty a přijde řeč, vyhněte se argumentaci, mluvte o praktických – denních věcech.  A tak jak to bývá, když už máte něco vyzkoušené, a pak vám to ještě takhle někdo pojmenuje,tak  si řeknete, to je pro mě, tomu rozumím. Takže já se bráním proti cizímu učení tím, že si nechávám vysvětlit praktické věci, které to učení obsahuje. Např. u svědků Jehovova, jak to má maminka těžké, když musí své dítě zabít. Proč omezují styk s rodinou, jejíž příslušníci jsou křesťané.To je ten neúspěšnější signál, jak se bránit kontaktu se sektou dříve než bude pozdě.  

A i tady na gs to je tak …. Je dobré někdy říct o bludném učení , že je obludné… jejich praktikách!!!

 ( jak to je v reálném životě).

Někdy je dobré mlčet.  Ale také je čas promluvit.  A hledat Boží moudrost v tom obojím.

rive



]


nemlčet. učit. (Skóre: 1)
Vložil: neum v Pondělí, 19. leden 2009 @ 15:18:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milá rive,

já taky nejsem zrovna mlčící guru zenového buddhismu. Slovo může mít velkou moc, když se člověk naučí říkat slova vzácná. Protože jsem kazatel, jsem stále v nebezpečné situaci: co když moje slova lidem uškodí? Když jsem byl mladý, vyhrával jsem  argumentační souboje s jehovistama, a ještě více o jehovistech. Nikomu jsem nepomohl - ani posluchačům, ani jehovistům, ani sobě. Dnes už takové souboje nepodstupuji. Tehdy jsem taky vyvedl celý sbor na tichou modlitební demonstraci proti učení reiki. Co myslíš, že následovalo? NIC. My jsme dál čím jsme, a reiki mělo dál v našem městě nejmíň tolik učedníků, co náš sboreček členů. Přitom vím houby o tom, co je to reiki (vlastně mě to ani moc nezajímá, mě zajímá cesta Ježíšova) ale byl jsem strašně chytrej jak je to nebezpečný okultismus. 

Co vlastně čteme o Ježíši? Co dělal? Varoval lidi před stykem s esény? Bylo snad v Izraeli málo sekt? Ne, bylo jich dost ale Ježíš znal cestu k Bohu a šel po ní a zval lidi k následování a jeden z jeho nejbližších byl zélóta. A za příklad dal lidem skutek samaritána. Myslím, že tohle musíme dělat my - chodit po cestách Božích. Cestách Božích. Ne plni kvasu farizeů nebo saduceů - ti "věděli" dobře, které učení je správné, to jejich, a které bludné, jistě to druhé. Myslím, že to co nutí mnohé z vás zabývat se odsuzováním těch druhých "pro nějaké otázky jejich Zákona" je satanská síla, která po celá staletí hubí církev zaséváním nesnášenlivosti a rozbroji, někdy i xenofobie. Kolik krve a neštěstí už z toho vzešlo! Kolik pomluv! Kolik rozbitých vztahů! Ono nestačí, že někdy přicházíme o své blízké kvůli Kristu? Ještě to musíme rozmnožovat kvůli teologii?

Ale Eleonora má v něčem pravdu: já toho o sektářích moc nevím. Nezažil jsem to. Ale v něčem pravdu nemá: PROTO nejsem odzbrojen! PROTO mám vůči nim čisté srdce, a jsem dnes schopen mluvit s jehovistou ve stejném duchu, jako Ježíš mluvil se zélótou. Někde na své cestě jsem ztratil ambice. Nechci si nic dokázat. Chtěl bych mu posloužit, budu-li moci. Když mi to dovolí a budu li tauglich. Necítím nutkavou potřebu přesvědčit lidi o své pravdě. Stačí mi, že ji mohu sdělit. Oni mě nemusí následovat - i když jsem kazatel. Mohou následovat svou sektářskou cestu, budou-li chtít, a já je neodsoudím. Odsoudím-li slovně někoho, tak pro jeho skutky, a ne proto, do jaké společnosti chodí. To jsem si zapamatoval z evangelií: lidi byli vždy připraveni odsuzovat Ježíše za to, s kým se důvěrně stýká, ale on se jich ptal: kvůli kterému skutku mě chcete zabít?

Ale je tu ještě jedna věc, o které občas mluvíš ty nebo někdo jiný tady: co když je tu učení systémově bludné? Co s tím? A na to já se ptám: kdo z nás umí opravovat bludné systémy? Jediným možným lékem na bludný systém je zdravý systém, a ten poznáme i podle toho, že se nedá lidem vnutit. Takový Gregory  - s dovolením že si ho beru do klávesnice - vězí v bludném systému před očima všech. Umíš to opravit? Já ne. Umí to někdo? Pochybuji. Gregory jistě najde v životě dva nebo dvacet lidí, kteří mu uvěří. Je na to dost cílevědomý a vnitřně poctivý. Žádný kašpar nebo gauner. Je-ti těch lidí předem líto? Mě ano, ale víc než líto mám respekt ke Gregoriovi a latentně k těm lidem, kterým doslova zamotá hlavu svými šátky a roubíky. Přece je to jejich rozhodnutí. Oni by mohli uvěřit mně a mému evangeliu, ale z nějakého důvodu to neudělali. Popravdě jsem dosud poznal jen jednoho člověka co uvěřil gregoriovi a ten mě už před lety vzal v nenávist. 

Ježíš, tedy podle mě, milá rive, nechodí po cestách náboženských půtek. Mnozí moji kolegové "bojují" proti okultismu a "svazují" mocnosti, a "staví se proti" duchům - a to i v mém sboru - aniž by věděli co dělají. Kupodivu je nenapadne, že Ježíšovi učedníci v pohanském světě se s tím nezdržovali. Ale dokud nepoznají lepší cestu, asi to budou dělat dál. Takže co s tím máme dělat my? Začíná ti svítat, jak uvažuji?

Olin   


]


Re: nemlčet. učit. (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 19. leden 2009 @ 15:35:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hezky a moudře napsáno. Jsem rád, Oline, že takto uvažuješ. Kéž by tak uvažovalo více lidí. Tož tak.

willy


]


Re: nemlčet. učit. (Skóre: 1)
Vložil: rive v Pondělí, 19. leden 2009 @ 21:44:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oline,
asi jsi to pojmenoval správně, chápu tě, chápu evangelia, chápu co je špatně. Otazník pro mě stále zůstává, jak reagovat při osobním setkání se sektou nebo při setkání se s člověkem, kterého sekta kontaktuje, nebo když někdo veřejně propaguje sektu.

Měj se hezky

rive


(Zvláštní tvrzení: " ovládá vás satanská síla"  ????    jsi snad G 777  ... to si nerozumíme ....  ... oline u nás v kraji je to vyjádření velmi silného opovržení nad poznáním druhého člověka .... ale když si myslíš, že se mnou cloumá satan budiž ....
oline, ale já už psala o tom, že důležité jsou motivy, ty je třeba zkoumat a že ne vždy jsou čisté... k tomu se přiznávám, ty si osobně uvědomuji)



]


Re: Re: nemlčet. učit. (Skóre: 1)
Vložil: neum v Úterý, 20. leden 2009 @ 10:14:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milá rive,
ono zvláštní tvrzení zní přesně:  Myslím, že to co nutí mnohé z vás zabývat se odsuzováním těch druhých "pro nějaké otázky jejich Zákona" je satanská síla, která po celá staletí hubí církev zaséváním nesnášenlivosti a rozbroji, někdy i xenofobie
   Tady možná narážíme na kulturní specifika. U nás v kraji to znamená něco jiného. Žádné opovržení. Varování a výzvu k pokání. Já tedy nemohu vědět, jak moc to s tedou cloumá, a v žádné ovládání ani nevěřím. Zato vím, že "satanská síla" nevychází z hrnečků s namalovaným drakem, ale zevnitř lidského srdce vycházejí zlé myšlenky, vraždy, smilstva, lži, urážky. Člověka znesvěcuje to co vychází z jeho úst - a ne Harry Potter. Čím srdce přetéká, to ústa mluví a počítač píše. Jestliže tady například před pár dny EdPilgrim zveřejnil nehoráznou lež, tak to nebylo proto, že to někde četl, ale proto, že to vyšlo z jeho srdce do počítače. Text si jen vypůjčil. Ani s poznáním, dokonce ani s motivy to nemá moc co do činění. Jde pouze a jedině o to, abyste se ty i Poutník chránili před takovými nápady, abyste chránili své srdce. A proč? Protože JSTE Boží děti. Proč byste měli sloužit Zlému? Nedělejte to. A jestliže jste i dříve něco řekli nebo udělali - tak to nedělejte. Změňte smýšlení. To je pokání.


Jak reagovat při osobním setkání se sektou nebo s její propagací - těžko takto všeobecně říci: je totiž mnoho sekt a ještě více těch, kdo se sektářsky chovají, a podle toho může být mnoho dobrých způsobů, jak se k tomu v konkrétním případě postavit.  Já mám navíc se skutečnými sektami zkušeností minimum. Více zkušeností mám s církvemi, které se nějak sektářsky chovají - a o ty si myslím že tady hlavně jde, když tedy něco píše třeba Eliana nebo někteří další. A v případě těchto kontaktů s lidmi z inkriminovaných společenství se obvykle snažím současně o dvě věci: o přátelský přístup s otevřeným srdcem, a o jasnou prezentaci vlastních postojů v konfliktních otázkách. No jestli to dělám dobře to nevím - občas se setkám s příkrým odsouzením. Chci ale, aby se ti lidé měli ke komu obrátit, kdyby zatoužili po vysvobození. Víš co mi říká Bůh o sektářích nebo o lidech z pochybných společenství? "Dobře jsem viděl ujařmení svého lidu, který je v egyptě. Slyšel jsem jeho úpění pro bezohlednost jeho poháněčů. Znám jeho bolesti." To slyším od Boha. Ale já si nesmím hrát na Mojžíše. Já nejsem jejich vůdce na cestě do svobody. Já jsem jen jejich bratr, který ve svobodě žije.

Olin  


]


Re: Re: Re ach jo (Skóre: 1)
Vložil: rive v Středa, 21. leden 2009 @ 21:40:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
neume  !  .... proč zrovna se mnou tady na gs jdeš do až tak tvrdé konfrontace. a paradoxně zrovna,
když je řeč o lžích ...vraždách ... smilstvu  ... a   ... zlu  
proč ta přátelská slova, že můžeme s Poutníkem ( to je nick z gs??? - neznám) za to, že církev zrovna kvůli takovým padá

a já navíc nepopírám svou vinu, že jsem si vědoma svých chyb,
že některá slova nejde vzít, že nebyla vždy schovívavá
rive

 


]


Re: Re: Re: Re ach jo (Skóre: 1)
Vložil: neum v Čtvrtek, 22. leden 2009 @ 10:05:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Promiň. Asi to čteš jinak než jsem myslel. Konfrontace je ovšem zdravá, kdybych si to nemyslel, nechodil bych na grano. Ale šlo mi o téma, o kterém mluvíme. Rozhodně ne o obviňování z čehokoli. Asi jsem se blbě vyjádřil.

Jo a co se týče církve, tak se musím usmívat, že by zrovna kvůli tobě měla padat. Tady na granu patříš mezi nejrozumnější lidi, předpokládám že to tak bude i v církvi. Sice nevím v jaké, pokud to tu padlo, tak mi to uniklo, ale to je celkem jedno. Víš že to moc nerozlišuju.

Jiná věc je, že máme asi na řadu věcí velmi odlišné názory. Já ale nevyhledávám lidi se stejnými názory. To bych mohl mluvit sám se sebou. Vyhledávám lidi, s nimiž je rozumná řeč. A pprotože jsem se přesvědčil, že takoví lidé jsou i v sektách (o tom jsme mluvili) tak mi v případě, že je objevím, celkem neznepokojuje případné bizarní učení. Nehrozí, že bych ho přijal, když budu mít otevřené srdce a naslouchat jim. Naopak - můžu se něco dozvědět. Budu-li pln předsudků mluvit jako rádio, nedozvím se nic a ztratím další duši.


]


Re: Re: Re: Mechanika vztahů v Nových náboženských hnutích (Skóre: 1)
Vložil: isim v Pátek, 16. leden 2009 @ 18:38:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Podle Tebe, Coline, jsou zřejmě sektáři chudinky, kterým slušní lidi ubližují. Vida, kam jsme se to dostali. -

isim


]


Re: Re: Re: Re: Mechanika vztahů v Nových náboženských hnutích (Skóre: 1)
Vložil: noname (cnemo@seznam.cz) v Pátek, 16. leden 2009 @ 20:26:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj isime,
 sektáři to je docela problém. znám lidi kteří jsou v jisté známé sektě  a přesto si můžeme popovídat i o víře, je fakt, že jsou hranice kde se neshodneme, tak to vynecháme. Nemám moc rád lidi, kteří chtějí za každou cenu napravovat svět nebo bližního.  Změnit člověka může jen Bůh a pomoci tomu mohou naše modlitby ale kudy a jak je Bůh povede je Jeho věc a to je někdy velmi podivuhodné.
Honza


]


Re: Re: Re: Re: Re: Mechanika vztahů v Nových náboženských hnutích (Skóre: 1)
Vložil: isim v Sobota, 17. leden 2009 @ 07:35:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Honzo,

křesťané by však měli být také i světlem a solí v tomto světě. Pokud někdo někde lže, svádí nebo podvádí, pak by tyto věci měly být také odhaleny a nazvány pravými jmény. To si osobně myslím.

v Kristu
isim


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mechanika vztahů v Nových náboženských hnutích (Skóre: 1)
Vložil: noname (cnemo@seznam.cz) v Sobota, 17. leden 2009 @ 19:53:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj isime.
V některých diskuzích se musíš jen omezit na nesouhlas s tím co protějšek říká. S tím lhaním je trochu problém, protože pokud upřímně věří tomu, co říká, tak nelže, (ve smyslu slova ) svádění a podvádění pokud to dělá se zlým úmyslem, pak je řeč o něčem jiném.
Nakonec něco podobného zažíváme i tady na netu, ne vždy s každým souhlasím ale mluvit o lži a úmyslu - těžko soudit i když to k tomu občas svádí . Tohle je věc kterou si musí každý odpovědět sám, před svým svědomím a konečně i před Bohem.
Proto pokud se setkám s lidmi jiného smýšlení ( případně se sektou ) nemám potřebu je obracet na svou víru, pokud jsou jen trochu normální, shodneme se, že se v určitých otázkách rozcházíme a že nemá význam se vzájemně přesvědčovat.
Dávám raději přednost modlitbě za ty se kterými se takto setkám, aby je Bůh vedl tak jak oni nejvíce potřebují.

Křesťané mají být světlem a solí světa - tak trochu s úsměvem, když se jídlo přesolí nebo je světla víc než oči unesou, je to k ničemu.

Honza




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mechanika vztahů v Nových náboženských hnutích (Skóre: 1)
Vložil: isim v Neděle, 18. leden 2009 @ 08:24:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Honzo,

myslím si, že také chápu snadnou lidskou omylnost nebo i nevědomost. A především bych mluvil a stavěl se proti vědomému a záměrnému klamání lidí.

Rozumím také i Tvému osobnímu postoji nebo přístupu.

Pán Ti žehnej
isim


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mechanika vztahů v Nových náboženských hnutích (Skóre: 1)
Vložil: noname (cnemo@seznam.cz) v Neděle, 18. leden 2009 @ 16:11:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj isime,
díky za odpověď i já rozumím a beru tvůj postoj, myslím, že se v podstatě  shodujeme.

Ať Tě Pán naplní svou milostí a pokojem.

Honza


]


Re: Mechanika vztahů v Nových náboženských hnutích (Skóre: 1)
Vložil: isim v Pátek, 09. leden 2009 @ 13:49:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Eleonoro,

jsou to snahy ovládat a udržovat v temnotě a nevědomosti.

Takto skutečná církev nefunguje. Boží lid má hledat pravdu a ne žít v iluzích.

isim



Re: Re: Mechanika vztahů v Nových náboženských hnutích (Skóre: 1)
Vložil: eleonora v Pátek, 09. leden 2009 @ 14:34:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Máš pravdu, že církev takto nefunguje, proto je mnohdy sporné jestli to, co takto funguje lze nazvat církev, nebo lépe, jestli je to ještě církev. Mnozí sociologové a psychologové (případně i psychiatři) kteří se s následky takovéhoto fungování něčeho co si říká církev, ale ve skutečností jde o klub nějaké duchovně deviantní osobnosti, setkali mluví o řízeném prostředí s vysokým stupněm psychické manipulace  která je používána díky nízké úrovni právního vědomí lidí v tomto prostředí a nízké sebereflexi vedoucích v takových skupinách. Nelze hovořit o sektách, ale spíše o sektářských praktikách a zvyklostech které díky izolaci, která je jedním ze sportů dominantních vůdců v těchto skupinách vládne a příslušníci takovéto skupiny nejsou schopni rozlišit, že je jimi manipulováno. Jsou totiž na hony vzdáleni nějakému běžnému pojetí víry takže nejsou schopni tuto manipulaci  odhalit. Sociologové se také shodují, že i dominantní vůdci tyto praktiky neprovádějí se zlými úmysly. Problém je tedy v jejich nízkém poznání, vysokém o sobě mínění a v neschopnosti se těchto "výhod" zříci.


]


Re: Re: Re: Mechanika vztahů v Nových náboženských hnutích (Skóre: 1)
Vložil: isim v Sobota, 10. leden 2009 @ 08:41:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Určitě to má nějaké hranice, kdy už to začíná být skutečně sektou a nebezpečné. Myslím si, že tito lidé nesou zodpovědnost, ať si toho jsou vědomi nebo ne. (Možná jsou i lidé, kteří by je měli i napomenout.)

isim


]


Re: Re: Re: Re: Mechanika vztahů v Nových náboženských hnutích (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 10. leden 2009 @ 11:51:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
V podstatě souhlas; problém je jen v tom, že takoví lidé jsou většinou "nenapomenutelní". Jak se říká - jakoby hráh na stěnu házel. Ale napomínat je je stejně potřeba, aby neměli před Pánem výmluvu, že je nechal tak a nic s nimi (tím) nedělal. Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Mechanika vztahů v Nových náboženských hnutích (Skóre: 1)
Vložil: isim v Neděle, 11. leden 2009 @ 20:55:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Správně, napomínat je třeba.

isim


]


Re: Re: Re: Re: Mechanika vztahů v Nových náboženských hnutích (Skóre: 1)
Vložil: eleonora v Sobota, 10. leden 2009 @ 12:31:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já se osobně domnívám, že napadnout a napomínat odpovědnost, tam kde si člověk vytvořil vlastní pseudokřesťanský svět, do kterého nalákal jiné je celkem problém. I pro církev samu je těžko definovat jestli už jsou mimo. Jak to má pak odhalit stát. Z napomenutí si nic nedělají naopak člověka ještě očerní. Vyhozený, nebo odcházející člověk pak musí celkem dlouho procházet rozsuzováním, co to vlastně absolvoval a co byla jeho blbost a co byla nějaká duchovní intervence. Je to takový letadlový efekt. Hra letadlo se objeví každou chvíli v nové formě a pokaždé bude iks lidí, kteří se na ní nachytají. V tomto případě je hra o to nebezpečnější, že se rekrutuje z oblasti víry, kde se obecně čeká měně lživého až podvodného prostředí. Myslím, že se jednou podivíme až vyjde najevo rozsah poškození věřících a církve tímto podvodem.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Mechanika vztahů v Nových náboženských hnutích (Skóre: 1)
Vložil: isim v Neděle, 11. leden 2009 @ 21:14:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pokud člověk někam chodí na shromáždění, tím spíš jedná-li se o církev nebo lidi, kteří se pokládají za církev, pak si myslím, že napomenutí nebo výtka je na místě, vidíme-li něco špatného. Jak s tím dotyční naloží, je již jejich věc i zodpovědnost. Na Božím soudu vyjde vše najevo, vše bude odhaleno. Už i zde na zemi vychází věci najevo. A bude to a je to stále více zřetelnější, lidské hříchy.

isim


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mechanika vztahů v Nových náboženských hnutích (Skóre: 1)
Vložil: isim v Středa, 14. leden 2009 @ 06:02:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ještě jen toto: všechny tyto lži, klamné věci a podvody vyjdou najevo, - a kde se ocitnou lidé, kteří se těchto věcí dopouštěli ?

Když jim nezáleží na jejich svědomí ?

isim


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mechanika vztahů v Nových náboženských hnutích (Skóre: 1)
Vložil: eleonora v Středa, 14. leden 2009 @ 11:07:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
V tom ale netkví jádro pudla. To je ukryto v tom, že tito lidé změní jiným lidem kvalitu života a to tak, že nejenže nedojdou tito lidé plnosti v tom, co jim oni nabízejí, ale nejsou většinou schopni dojít  určité úrovně smyslu života ani  po odchodu z takovýchto pesudospolečenství. Odchod z této kolektivní nevědomosti, kterou překonali je sice pozitivní v tom, že se od stávajícího stavu osvobodili, narušení všech vztahových i hodnotových (týká se převážně duchovní sféry) oblastí v životě takového pseudospolečenského dekonvertity bývá natolik závažné, že má problém s jakýmkoli novým vztahem k nějakému náboženskému uskupení (pokud se mu vůbec podařilo uhájit holou víru) a je narušeno i vnímání hodnot v duchovním světě. Člověk si říká, že ta obezřetnost v přijímání nějakých duchovních postojů a hodnot musí být (po prodělané zkušenosti) tak velká, že ani nemá cenu do ní investovat. Sečteme-li to s přehnanými duchovními ( a nejen duchovními) investicemi v době, kdy sečlověk  "vezl" na nějaké vlně (mám problém pojmenovat po jaké), nemá už člověk  mnohdy chuť se nějakým duchovnem zabývat. A v tom vidím negativní přínos nových náboženských hnutí, tedy většinou mnohých z charizmatických skupin. Jinými slovy ti co tam zůstávají spějí k duchovní chudobě v negativním slova smyslu a ti co odešli jsou sice ochuzeni o tuto duchovní chudobu, ale ztratili jakoukoli chuť hledat duchovní bohatství.


Amen


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mechanika vztahů v Nových náboženských hnutích (Skóre: 1)
Vložil: Libby v Středa, 14. leden 2009 @ 12:41:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To je prave ten omyl a spatna cesta, ze lide hledaji "duchovni bohatstvi", ze hledaji neco pro sebe. Az zacnou hledat jen a jen toho, ktery za nas zemrel na krizi a treti den vztal z mrtvych a budou chtit poznavat jen Jeho, muze se jim stat, ze se jim vira zmeni v zivou moc a radost je nebude opoustet. Proto je dulezite, aby si kazdy krestan uvedomil a premyslel proc chce byt krestanem. Pro uzdraveni, pro dary Ducha Svateho, pro spolecenstvi s bratry, pro vedomost, pro zivot vecny a nebo pro to byt uz naporad v blizkosti toho, ktery mne miluje a v jehoz blizkosti chci uz byt naporad? Jen a jen pro neho samotneho chci zustavat "krestankou".


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mechanika vztahů v Nových náboženských hnutích (Skóre: 1)
Vložil: eleonora v Středa, 14. leden 2009 @ 17:18:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Duchovní bohatství je samozřejmě Kristus. Nebo bys ho nazvala ¨uchovní chudobou? Myslím že z kontextu bylo patrné o co jde.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mechanika vztahů v Nových náboženských hnutíc (Skóre: 1)
Vložil: Libby v Čtvrtek, 15. leden 2009 @ 08:17:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mate tam Eleonoro same duc*****, ale osobu Jezise Krista ani jednou. Znovu podotykam, ze krestany se stavame, abychom byli jako On, protoze to se za nas nas Pan modlil,".. aby aj oni boli v nas jedno"...(Jan 17:21) Duchovni bohatstvi nabizi cela rada antikristu, protoze oni to tak nazyvaji (to co nabizeji). Pan Jezis nam dava sebe a to je veliky rozdil.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mechanika vztahů v Nových náboženských hn (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Čtvrtek, 15. leden 2009 @ 10:07:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Amen.

w.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mechanika vztahů v Nových náboženských hn (Skóre: 1)
Vložil: isim v Čtvrtek, 15. leden 2009 @ 14:46:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Někteří křesťané sice tvrdí, že chtějí znát a mít jenom Krista, ale už nejsou schopni a ochotni slyšet pravdu. A Pán Ježíš je Pravda.

- A když někdo nazve věci pravými jmény, tak je u nich špatný. To pak, podle mne, nejsou skuteční následovníci a učedníci Pána.

isim


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mechanika vztahů v Nových náboženských hn (Skóre: 1)
Vložil: isim v Pátek, 16. leden 2009 @ 18:42:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Odpověď žádná, Libby...

isim


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mechanika vztahů v Nových náboženských hnutích (Skóre: 1)
Vložil: isim v Středa, 14. leden 2009 @ 23:07:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vím, je to těžké, tyto věci, Eleon., tato zklamání, ale doufej, u Boha je pro Tebe milost, neboť si myslím, že On Tě tím nechal projít. A získala jsi tím, něco skutečně cenného. /Buď však opravdu obezřetná, co se týče duchovních věcí./ Myslím si, že se toto všechno nakonec se obrátí k našemu dobrému.

Pán Ti žehnej, sestro, v Kristu
isim


]


Re: Re: Re: Re: Re: Mechanika vztahů v Nových náboženských hnutích (Skóre: 1)
Vložil: isim v Pondělí, 12. leden 2009 @ 08:10:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Podvody se skutečně nacházejí všude a rozsah škod je také, myslím si, obrovský.

Ale máme naději v Kristu, v Jeho záchraně, a také v tom, že nás obnoví.

Pán Ti žehnej
isim


]


Re: Mechanika vztahů v Nových náboženských hnutích (Skóre: 1)
Vložil: nula v Sobota, 17. leden 2009 @ 12:14:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Sektářské praktiky jsou zobrazené ve filmu "Ježíš je normální! "



Stránka vygenerována za: 0.35 sekundy