Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Vojtěch.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 218, komentářů celkem: 429665, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 278 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

Mikim
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116529835
přístupů od 17. 10. 2001

Z internetu: Izrael dnes
Vloženo Pondělí, 05. leden 2009 @ 22:39:56 CET Vložil: Olda

Žhavá témata poslal Nepřihlášený

Je velice pravděpodobné, že současný konflikt mezi Izraelem a Hamásem jen tak neutichne ani nevyšumí. Vypukl něco přes dva roky po pro Izrael nepříliš úspěšné válce s organizací Hizballáh, jež na Izrael útočila z jižního Libanonu.

Jsem přesvědčen, že Izrael si velice přeje mír s Palestinci. Obyvatelstvo Izraele tvoří několik milionů obyvatel (v současné době 6,4), žijících uprostřed arabského moře. Sousední Egypt má 80,4 milionu obyvatel, Sýrie 18,4 milionu, Jordánsko 6,2 milionu a Libanon 3,9. Na tzv. „západním břehu“ žije 2,4 milionu lidí a v pásmu Gazy 1,4. Nepochybuji o tom, že Izrael by byl ochoten vzdát se další části svého území (např. Golanských výšin), pokud by výměnou za území dostal trvalý mír.

Jaké síly stojí proti sobě? Na jedné straně demokratický Izrael, na druhé straně autoritářské režimy ve všech sousedních zemích s výjimkou Libanonu, kde se dá hovořit o jakés takés formě demokracie, jež má ovšem z různých důvodů dosti daleko k evropským standardům. Arabští obyvatelé Izraele se těší mnohem větší právní ochraně, než by se těšili v naprosté většině arabských zemí.

Těžko ovšem tvrdit, že jde primárně o konflikt mezi demokracií a nedemokratickými státy.

Na jedné straně proti sobě stojí Židé, jež ovšem přišli z nejrůznějších částí světa. Mnozí z Evropy, odkud se stěhovali do Izraele pod vlivem sionistických myšlenek a později pod tlakem antisemitského pronásledování a masového vraždění. Jiní z arabského světa – statisíce Židů přišly do Izraele v padesátých letech, kdy Arabové ve mstě za prohranou válku z roku 1948 (a později i 1956) oživili stále latentně přítomný antijudaismus a pořádali pogromy na různé místní židovské komunity od Maroka přes Jemen až po Irák. Konečně třetí velká kompaktní vlna přistěhovalců přišla ze zemí bývalého Sovětského svazu (pochopitelně nejvíce z Ruska) v devadesátých letech. 
Těžko ovšem daný konflikt prohlásit za národnostní.

V žádném jiném národě není tolik přesvědčených ateistů jako mezi Židy. Češi sice drží prvenství v ateistických postojích v rámci Evropy a snad i celého světa, nicméně český ateismus je spíše pragmatický a antiklerikální, nikoli teoretický. Češi jsou náchylní věřit kdejaké pověře, protože, jak již dávno kdosi moudrý konstatoval, opakem víry není nevěra, ale pověra. Pokud by se pod „vírou“ nemyslelo křesťanství, ale třeba víra na ufony, převtělování, karmu a podobné záležitosti, Češi by si i v rámci Evropy vedli poměrně dobře.

Ano, v Izraeli žijí i statisíce ortodoxních Židů, kteří nám připadají zvláštní svými zvyky, oblečením i vírou. Nicméně v rámci státu Izrael tvoří menšinu, byť početnou, a nadto nejsou jednotní ve svých politických postojích. Politiku státu Izrael sice ovlivňují, nikoli však určují. Rozhodně se nedá říci, že by postoje izraelské vlády primárně určovalo náboženství.
Na arabské straně hraje náboženství mnohem důležitější úlohu a význam náboženství v průběhu času spíše narůstá. Arafátův al Fatáh byl organizací natolik sekulární, že ji mohli bez uzardění podporovat komunisté. Hnutí Hamás vzniklo mimo jiné jako reakce na sekulární Fatáh.

Konflikt mezi Izraelem a Hamásem (a potažmo mezi dalšími nepřáteli z arabského světa) není možno jednoduše označit za konflikt mezi judaismem a islámem. Judaismus byl až na zcela zanedbatelné výjimky v posledních dvou a půl tisíci letech vždy náboženstvím pronásledovaným, neaspirujícím na nějaké územní či jiné výboje. Přesto se mi zdá, že pokud bychom tomuto konfliktu měli dát nějaký přívlastek, pak by se přívlastek „náboženský“ hodil nepochybně lépe než třeba „sociální“, „národnostní“, „politický“ či „etnický“. Někdo by snad mohl namítnout, že bychom mohli hovořit o konfliktu „kulturním“; domnívám se však, že zejména arabská strana konfliktu by se asi ozvala a trvala by na tom, že jde o konflikt náboženský.

Četl jsem kdysi historku, za jejíž pravdivost neručím. Napoleon Bonaparte se prý kdysi otázal filozofa Laplace, zda je možno nějak dokázat existenci Boží. Laplace prý odpověděl lakonicky: „Židé, Pane.“
Zdá se mi, že koncem osmnáctého století byla tato odpověď překvapivější než dnes. Tehdy byli Židé rozptýleni po celém světě, jako již předtím celá staletí. O sionismu ještě nebylo ani potuchy, natož o obnově státu Izrael. Pravda, pogromy sice byly v řadě zemí běžnou záležitostí, nicméně holocaust byl rovněž neznámý pojem.
Až dvacáté století přineslo převratné změny. Dalo by se říci, že jednu pozitivní, jednu negativní. Negativní přišla o něco dříve: holocaust, nepředstavitelné vraždění milionů Židů, „vyčištění“ celých oblastí od židovstva. Podílela se na něm celá řada evropských národů, jakkoli největší tíha viny spočívala na Němcích. Rumuni, Poláci, pobaltské národy, Srbové a Chorvati si s nimi v krutosti nezadali; pouze tu věc nevymysleli a neměli technické prostředky k jejímu provedení. (Byly v Evropě i čestné výjimky: Především Dánové a trochu překvapivě Bulhaři. Ti zejména díky několika málo statečným mužům.)

Tři roky po skončení druhé světové války vznikl stát Izrael. Hned jeho zrod provázela válka, neboť proti němu začali bojovat všichni jeho sousedé – od prvního dne jeho existence. Pokud skutečnost, že Izrael vůbec vznikl a přežil, označíme za zázrak, nevidím v tom žádné přehánění.

Po několik let, snad desetiletí od skončení Druhé světové války se zdálo, že masové vyvražďování Židů znamenalo i smrtelnou ránu pro klasický antisemitismus, který v Evropě vládl téměř dva tisíce let. V současné době se ukazuje, že to není pravda. Antisemitismus (přesněji antijudaismus; vždyť i Arabové jsou přece Semité) se pouze transformoval. Nenosí se ve své původní podobě – v té opravdu není košer. Mnohé evropské vlády nepěstují teoretický antisemitismus. Zaujímají antisemitismus (antijudaismus) praktický, pragmatický. A nejen vlády. Stejně činí i média, a ta nejen vytvářejí, ale i odrážejí lidové mínění.

Tento pragmatický antisemitismus bychom mohli dokumentovat na řadě událostí a postojů posledních minimálně čtyřiceti let, ale nemusíme chodit nijak daleko. Stačí, když zůstaneme u současného konfliktu mezi Izraelem a Hamásem ovládajícím Gazu.

Neslyšel jsem o jediné demonstraci proti Palestincům, po léta ostřelujícím izraelské město Sderot, ležící nedaleko Gazy. A vida, sotva se Izraelci začnou bránit, hned v mnoha městech proti němu demonstrují! Neslyšel jsem, že by se Rada bezpečnosti sešla po jakémkoli útoku na Izrael. Jakmile se ale začne Izrael bránit, Rada bezpečnosti se sejde hned. Mnozí politici mluví o potřebě vyváženosti. Jaká je ale vyváženost mezi agresorem a obětí? Jaká je vyváženost mezi útokem a obranou? Prostí lidé mohou být věci neznalí, ale politici dobře vědí, že Hamás odmítá příměří s Izraelem, odmítá uznat právo Izraele na existenci, a nijak se netají tím, že na Izrael chce a bude útočit. Jakápak zde vyváženost?

Mluví se o přiměřenosti či nepřiměřenosti reakcí. Od žádného politika jsem ale neslyšel, jak by měla vypadat „přiměřená“ reakce Izraele, která by zastavila bombardování jeho území. Izrael tuto válku nechce. Ví, že proti němu bude veřejné mínění, ví, že média budou přinášet pouze obrázky mrtvých Palestinců, ale nikoli mrtvých Izraelců, ví, že bude odsuzován, ví, že bude velice těžké tuto válku vyhrát, ví, že na tom může ekonomicky vykrvácet. Jenže si uvědomuje, že bojuje o holé přežití, a především, že mu Západ nijak nepomůže.

Evropští politici toto vše vědí. Proč to tedy neřeknou jasně?
Vidím zhruba tři hlavní důvody, které se od sebe dosti liší, ale dohromady dávají skutečně „smrtící směs“.

Prvním je onen latentní antisemitismus. Ten byl po druhé světové válce potlačen, nikoli však vymýcen. Otázka je, zda jej vůbec vymýtit lze.

Druhým je zbabělost. Angličtí, francouzští, ale i němečtí či španělští politici berou ohled na několikaprocentní muslimskou menšinu ve svých vlastních zemích. Nechtějí si ji rozhněvat a tudíž nebudou nazývat věci pravými jmény. Budou i nadále vytvářet dojem, že jde o konflikt rovnocenných soupeřů, kteří jsou oba rovným dílem vinni. Žádné skutečné a trvalé řešení ovšem není možno postavit na lži. Proto se jim tímto způsobem žádného skutečného a trvalého řešení dosáhnout nepodaří.

Třetím je pragmatický, krátkodobý přístup k politice, respektive k politické kariéře.

Současný západní svět trpí celou řadou velmi vážných problémů. Můžeme zmínit problémy ekologické, demografické, či ekonomické. U nás můžeme přidat třeba romskou otázku. S demografickými a ekonomickými problémy souvisí potřeba sociálních (zejména důchodových) reforem.

Tyto vážné problémy mají jedno společné: Žádný z nich nelze vyřešit v horizontu čtyřletého volebního období. A jelikož západní civilizace ztratila jakýkoli horizont věčnosti (a tudíž i jakékoli vědomí poslání), většina lidí, včetně politiků, žije ze dne na den. Politici nejsou tak hloupí, aby nevěděli, že v budoucnu dolehne na evropské národy řada problémů s mnohem větší naléhavostí. Vědí však, že kroky, které by vedly k jejich skutečnému řešení, nepřinesou do čtyř let žádné dividendy. Proto je nebudou podnikat. Ano, naši „pragmatičtí“ politici žijí podle hesel „Carpe diem“ a „Po nás potopa“. Nepřipouštějí si, že padne-li Jeruzalém, může být na řadě kterákoli evropská země. Vždyť to oni už (s největší pravděpodobností) u vesla asi nebudou – ať si pak láme hlavu někdo jiný.

A tak ve vztahu k Izraeli politici stále znova opakují mantru „pokračování mírového procesu“. Dobře vědí, že po uzavření mírové dohody s Egyptem a posléze i s Jordánskem žádný skutečný mírový proces nepokračoval. A dobře vědí, proč. Jenže nazvat věc pravými jmény by znamenalo přiznat, že na lidské rovině není východiska. Ano, čtete dobře: Na lidské rovině není východiska.

Nezasáhne-li Bůh, dříve či později bude Izrael smeten z povrchu zemského. Co bude pak?

A co bude, když Bůh zasáhne? Co pak bude s námi?

2.1.2009
Dan Drápal
http://dan.drapal.org/


"Izrael dnes" | Přihlásit/Vytvořit účet | 12 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Izrael dnes (Skóre: 1)
Vložil: nula v Úterý, 06. leden 2009 @ 07:37:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
--Nezasáhne-li Bůh, dříve či později bude Izrael smeten z povrchu zemského.--

Jak by ten zásah měl v praxi vypadat a jak se pozná,že je zrovna boží? 


Z historického pohledu Izrael nebyl smeten z povrchu zemského díky tomu,že disponoval kvalitní armádou schopnou postavit se početně silnějším arabským sousedům  





Re: Re: Izrael dnes (Skóre: 1)
Vložil: legenda v Úterý, 06. leden 2009 @ 18:59:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
což má i dnes TU ARMÁDU, navíc má za sebou podporu amíkůcož asi i museli, když reagovali stejným způsobem na 3 zbořený baRÁKY .... a izraelcům to tam lítá po 60 denně už nákou chvílitakže Boží zásah si myslím může být i takovýto, B-h je někdy hodně pragmatický a nadpřirozeně přirozený:)


]


Re: Izrael dnes (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 06. leden 2009 @ 10:17:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hezký článek. Je třeba se naučit nazývat věci pravými jmény.



Re: Izrael dnes (Skóre: 1)
Vložil: P0spa v Čtvrtek, 08. leden 2009 @ 09:14:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
nazývat pravými jmény....
jaké je pravé jméno pro nejateističtější národ, který se vydává za pokračovatele biblického Izraele a nárokuje si zemi v biblických hranicích? pokrytci?
jaké je pravé jméno pro skutečnost, že od roku 1948 nemá Izrael stanoveny pevné státní hranice, že nevznikly dva státy, ale jen jeden, že navzdory rezolicím OSN trvá okupace cizích území? podvod? arogance?
Je skutečně odpor proti okupaci a apartheidu terorismus? Tohle určuje vždy vítěz.
copak se dá mluvit o přiměřenosti když na přelidněné území ochromené půlroční blokádou naběhne jedna z nejlépe vyzbrojených armád a během týdne zmaří přes 500 životů?
Izrael že může ekonomicky vykrvácet? - stačí pohled na významnou položku v rozpočtu USA, která přes finanční krizi do Izraele dorazí bezpečně.
Tohle není určitě konflikt náboženský ani národnostní ale zase a opět ekonomický.
I já věřím, že si většina Izraelců přeje mír s Palestinci i s arabským světem. pokud si to Dan Drápal myslí i o vedení Izraele, vyvracet mu to nebudu, budu se tomu smát... I těm řečem o zázraku přežití.



Re: Re: Izrael dnes (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Čtvrtek, 08. leden 2009 @ 21:32:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
za nejateističtější národ jsou ve světě považováni Češi.
to, že nebyla naplněna rezoluce OSN o vzniku židovského na jednom břehu a palestinského na druhém břehu Jordánu není vina Izraele a přesto, že zemi s pevnými hranicemi dal synům Izraele Hospodin, Židé si ji v době, kdy byla pustinou, kupovali po jednotlivých pozemcích od jejích vlastníků, a když zní udělali zahradu, tak si na ni na základě falešných a lživých argumentů začali dělat nárok. V době, kdy si okolní Arabské národy po vzniku státu Izrael mysleli, že zaženou Izraelce do moře, řekli Palestincům v Izraeli: utečte, a až porazíme Izrael, zase se vrátíte. Ale zvítězil Izrael a ze spousty Palestinců se stali "uprchlíci".

Okupace je neoprávněné zabrání cizího území jako se nám to stalo po Mnichovské zradě našich spojenců. Obranný boj na územích, i nichž je ostřelován Izrael, aby zabránil raketovým útokům na své území není okupace. V okamžiku, kdy Hamas řekne, že s útoky končí a dodrží slovo, skončí i Izraelské vojenské protiakce.

Směj se čemu chceš, ale věz, že Bůh se směje nepřátelům Izraele - Jeho vyvoleného národu a sám proti nepřátelům Izraele bojuje Jeho prostředky. Jeden příklad za všechny. Když vjely kdysi egyptské tanky na území Izraele, poslal do nich Bůh bojovné včely - egyptští tankisti utekli a tanky zůstaly Izraeli.

A co myslíš, až přijde Pán Ježíš obnovit království pro Izrael, aby usedl na trůn krále Davida jako jeho dědičný potomek, spokojí se s jinými než biblickými hranicemi Izraele?! Jen počkej a uvidíš, jak Bůh vysvobodí svůj národ z rukou všech jeho nepřátel.

Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Izrael dnes (Skóre: 1)
Vložil: P0spa v Pátek, 09. leden 2009 @ 09:22:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak nevím. jestli je Bůh přítelem tohohle Izraele, tak by bylo lepší, aby teď poslal včely na Hamas. zatím tahle sranda stála přes 700 životů. To je nedobrá bilance, pokud si to neobhájíme třeba tak, že to byly stejně bezcenné životy nepřátel Božího lidu a jelikož Hamas v Palestinské autonomii vyhrál volby, je třeba demokraticky uplatnit princip kolektivní viny. Včely jako Boží bojový prostředek by člověk ještě vzal. kazetové bomby, fosforová munice a ochuzený uran - to že je "nebeská výzbroj"?

Ta báchorka o tom, jak si Židé kupovali pustinu a proměnili ji v zahradu má tuhý život. Co takhle věnovat se trochu seriozní historii?
Mohl bys prosím uvést nějaké "falešné a lživé argumenty", se kterými přišli ti bývalí vlastníci?

Okupace - díky za vysvětlení. Naše území (tedy Sudety) byly zabrány na základě dohody evropských mocností, zbytek území se stal protektorátem na základě dohody Hitlera s Emilem Háchou. Podle mezinárodního práva bylo vše v pořádku a obrana pohraničí by znamenala agresi. Samozřejmě to byla fakticky okupace, ale papírově bylo vše v pořádku. Podle tvé teorie bys určitě Hitlerovi fandil, když vstupoval do Polska. byl to úplně stejný argument - z polského území bylo Německo ostřelováno. "Až s tím Poláci přestanou, Hitler určitě svá vojska stáhne".

jak vlastně příjde Ježíš obnovit Království? "Přijde Mesiáš a obnoví všechno". Je mi jasné, že spousta křesťanů považuje tenhle stát za Boží zázrak, ale Bible obnovený Izrael popisuje jinak. Kdo má oči, nebude si  tento Izrael idealizovat. Je to zneužití Písma. Kdo je slepý, bude se smát nad tím, jak Bůh zahnal egyptské tankisty včelami i nad fotkami s postřílenými Palestinskými dětmi.



]


Re: Re: Re: Re: Izrael dnes (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 10. leden 2009 @ 15:59:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Izrael si neidealizuji, nicméně ti dám k posouzení jeden článek zde, který možná otevře oči tobě.

Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Izrael dnes (Skóre: 1)
Vložil: P0spa v Pondělí, 12. leden 2009 @ 10:51:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jo, hezký článek. Oči mi ale tvým způsobem neotevřel.
Co vidím je, že aby odpovídal skutečnosti, musel by vypadat nějak takto:
Představte si, že jste postižen bludem, že Bůh daroval otci vašeho otce dům, který patří jedné rodině. Že s podporou obecního úřadu, kde máte částečně své příbuzné a taky dost známých jste si u této rodiny pronajali pokoj, postupně obsadili koupelnu, jídelnu, kuchyň a patro a někteří členové původní rodiny se uchýlili k sousedům, kterým vyprávěli, co se u nich doma děje. Nakonec jste dosáhl toho, že vám přišel z úřadu doklad, že dům je vlastně váš, soud uznal, že jste legitimním nástupcem svého praděda, k němuž Bůh hovořil a zbytek rodiny původních majitelů jste vystěhoval do kůlny v rohu zahrady. Občas jste někoho z nich zaměstnal v pomocných pracech, ale na ostatní věci jste si do svého nového domova nastěhoval své příbuzné. Sousedé, kteří s původními majiteli vycházeli dobře, si samozřejmě stěžovali a když zjistili, že se původní rodině děje bezpráví a úřady nezasáhnou, chtěli vás vyhnat, ale dostali na kokos. jednoho souseda při tom pobodaly včely, což byl důkaz, že bůh bojuje za vás. Představte si, že ti, co zbyli z původní rodiny, nebyli spokojeni a nechtěli se s tím smířit. Protestovali, chtěli se dohodnout na nějakých pravidlech, chtěli dokonce postavit vedle třeba menší domek. To jste samozřejmě slíbil, protože sliby nic nestojí, ale vždy byl důvod se nedohodnout. navíc se občas někomu z původní rodiny přihodila podivná "nehoda" a ti ostatní to nechtěli chápat. Třeba vám pak rozbili okno kamenem. obecní úřad vám přispěl na nové.
po čase už všem bylo jasné, že dům vám patří, málokdo sio pamatoval starší časy a nebylo problém tvrdit, že původně to byla taková chatrč, ale vy jste z ní udělal vilu. K původním najitelům se svět otočil zády, sousedé pochopili, že toho moc nenadělají a že s váma budou muset vyjít. Původní majitelé našli starou vzduchovku, opravili ji a i když to bylo zoufalé gesto, aspoň se snažili vám připomenout, že nejste v právu. Obstavěl jste tedy jejich kůlnu na půl roku zátarasy, zastavil jim vodu a elektřinu, aby je přešly roupy. Přesto jste zjistil, že si někde dírou v plotě pašují jídlo a zřejmě i diabolky. střelba totiž nepřestávala a někdy trefili i okno vašeho dětského pokoje.
To už vás přešla trpělivost, vytáhl jste svoji laserem naváděnou pušku a srovnal to tam. V novinách pak o tom napsali, že jste jinou možnost neměl a že vaše obrana je legitimní. Některé kruhy dokonce začaly hovořit o tom, že Boží království se přiblížilo.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Izrael dnes (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 13. leden 2009 @ 09:47:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Představte si, že jste postižen bludem, že Bůh daroval otci vašeho otce dům, který patří jedné rodině...

Zvláště, když ten dům je postaven na Západním břehu Jordánu, které se od nepaměti jmenuje Judea a Samaří.

Kdybys znal trochu historii, až do konce První světové války byla Gaza součástí Osmanské (tedy turecké) říše.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Izrael dnes (Skóre: 1)
Vložil: jirka_ v Úterý, 13. leden 2009 @ 10:17:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mě tu spíš víc než co jiného praštil do očí ten příměr o vzduchovce  diabolkácha - na druhou stranu, něco společného s těmi diabolkami rakety dopadající na Izrael mají: jejich obsah, hojně předtím přidávaný k náložím sebevražedných teroristů, aby při explozi zemřelo co nejvíce civilistů.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Izrael dnes (Skóre: 1)
Vložil: jirka_ v Úterý, 13. leden 2009 @ 12:18:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
*příměr o vzduchovce a diabolkách


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Izrael dnes (Skóre: 1)
Vložil: P0spa v Úterý, 13. leden 2009 @ 12:02:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
S tom Osmanskou říší máš pravdu. Ta alegorie je jen reakcí na jinou alegorii o pár odkazů výš (nevím, jestli jsi si všimnul, protože tam bys těch historických znalostí užil více).

nevím ovšem, co tím chceš doložit.

Palestina byla začátkem století zemědělskou oblastí. Vlastníci zemědělské půdy (effendi) byli povětšinou Turci, hospodařili tam ale Palestinci ( a ne špatně - vzhledem k poměrně velkému exportu). Když přicházeli první židovští  osadníci, nebyl se soužitím problém. ten nastal, když Židé začali půdu skupovat ve velkém (právě od těch Tureckých vlastníků). Původní nájemci půdy (fellahové) byli vyhnáni, na jejich místo byli najímáni Židé. Irgun a Haganah usliovaly především o vyčištění oblastí, které obývali Palestinci (kolik palestinských vesnic bylo zcela srovnáno se zemí - to se dá najít v literatuře. kolik jich vypadalo jako Deir Jasin v roce 48 - to se dá dohledat taky).

Já si nemůžu pomoct, ale za těchhle okolností dokážu pochopit, že se Palestinci cítí jako oběť Sionistického imperialismu. Naopak tvrzení, že Bůh bojuje za Izrael mi přijde stejně fanatické jako pokřik sebevraha, že Allah je velký....


]


Stránka vygenerována za: 0.20 sekundy