Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 249, komentářů celkem: 429584, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 452 návštěvník(ů)
a 4 uživatel(ů) online:

Mikim
oko
rosmano
ivanp

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116497846
přístupů od 17. 10. 2001

Nebezpečná učení: Problematika charismatického pojetí autorit - příklad z praxe
Vloženo Středa, 17. prosinec 2008 @ 11:04:03 CET Vložil: Bolek

Charismatici poslal Nepřihlášený

Problematika  charismatického pojetí autorit - příklad z praxe


Charismatické pojetí autorit (a jejich praxe) dokáže vyvolat těžké střety o vliv v těchto komunitách a následné štěpení těchto charismatických skupin. Jeden z praktických příkladů se mi zatoulal do mé e-mailové schránky, aniž jsem o to stál. Na druhou stranu je to poučné nejen pro mě, ale doufám i pro některé z vás. Jedná se zde o e-mail, který jeden "vůdce" rozesílá proti "falešnému e-mailu" jiného vůdce, který byl taktéž rozeslán na všechny strany. Za pozornost stojí to, že jeden vůdce používá agresivní ataky na druhého naivně přímočaře, kdežto ten druhý dělá totéž, ale chytře a zkušeně. Nikomu nestraním. Oba usilují o totéž: zničit autoritu druhého a získat vliv na jeho ovečky:


------------ Původní zpráva ------------
Od: Barnabas Nagy
Předmět: Proti falešnému emailu od Petra Novotného
---------------------------------------- Konečně jsme obdrželi ten falešný email, který koloval. Já, Barnabas Nagy jsem byl povolán Bohem abych mu sloužil a abych zůstal v pravdě, z toho důvodu cítím nevnitřnější potřebu vyjasnit to, co se píše v tomto lživém emailu. Nepatříme k Horstu Schaffrankovi a jeho skupině. Tedy to je lež.  Existuje nemoc jako je chronická únava (CFS). Tedy to je lež. Nerozdělujeme. Tedy to je lež. Jako nařizuje Bůh ve svatých písmech musíme soudit falešné  věci a vyslovovat pravdu. To je co činím a co činí zároveň ti, kteří jsou se mnou. Je to lež, že měl prý Petr Novotný těžkosti se s námi domluvit na setkání. Dali jsme mu možnosti, které jednoduše nevyužil. Tedy to je lež.  Nebyl jsem na něj agresivní jako to tvrdí, tedy to je lež. Ještě předtím než jsem vůbec začal mluvit řekl "znám ducha, kterého máš" poté pokračoval "nebudu se bavit s duchem". Tohoto ducha nezkoumal jako se to píše v písmech, namísto toho to okamžitě odsoudil. Já mám Ducha Svatého od té doby co jsem obdržel Ježíše do mého srdce. A co má on je duch lži, je pastorem kterého Ezechiel nazývá vlkem. Čteš-li svatá písma pozorně, především dopisy Pavla, všimneš si, že neexistovaly denominace pouze jedno shromáždění daného města. Tedy denominace jsou lží. Můžeš na to přijít sám. Chceš-li se dozvědět víc o pravdě, můžeš nás kdykoli kontaktovat, protože na čem záleží není co říkají lidé, ale co je uvnitř srdce. Nechť ti Bůh dá pokoj a moudrost.  Barnabas Nagy  PS: Ty kdo jsou zmíněny v souvislosti se mnou jako moje manželka a Petra K. jsou opravdovými následovníky Ježíše, stojím za němi a co se o nich píše je falešné.      *Přeposlaná zpráva:*Od: Vinice Cheb
 Předmět: Vážné varování z VINICE
 Datum: 24.11. 2008, 01:52    Milí sourozenci v Kristu,  prosím věnujte pozornost tomuto dopisu, protože se jedná o velmi vážnou věc. Po jeho přečtení prosím přemýšlejte o tom, komu byste ho měli poslat dál!  Právě jsme ztratili jednoho člověka z našeho malého společenství Slovo života Cheb. Můžeme jen doufat, že tato ztráta není trvalá, ale momentálně je to tvrdá skutečnost.  Jedná se o Petru K., kterou možná někteří z vás znáte. Stalo se to takto. Petra se v 1. sboru BJB před nějakým časem seznámila s Libuší F. Libuše byla napojena, nebo nějakým způsobem čerpala své věroučné přesvědčení z hnutí Horsta Schaffranka z Německa. Tuto informaci jsem získal od Kornelia Novaka a budu o tom ještě mluvit, protože se mi o tomto hnutí podařilo získat na internetu dost informací.  Libuše se právě na nějaké konferenci stoupenců tohoto hnutí seznámila s jistým Barnabášem Nagym, chlapcem z Maďarska, kterému je nyní 24 let. Barnabáš má své vlastní webové stránky:  http://barnabasnagy.com/about/<http://email.seznam.cz/redir?hashId=3809897168&to=http%3a%2f%2fbarnabasnagy%2ecom%2fabout%2f>  a zanedlouho se vzali. Do nedávné doby žili někde v okolí Mariánských Lázní.  Petra s nimi udržovala kontakt a sporadicky nás o tom informovala. Netušili jsme nic zlého. Měli prý mít nějaké existenční těžkosti a měli být údajně silně zranění a odmítnutí z církve. Více jsem zpozorněl, když mi Petra tvrdila, že Barnabáš má nějaké zvláštní prorocké obdarování a že je na tom psychicky tak špatně, že ani nemůže vstát z postele.  Dřív, než jsem stačil si toho zjistit víc, vzala si Petra tento manželský pár k sobě na byt, takže nyní žijí u ní. Chtěli jsme se s nimi sejít, ale museli jsme sami vyvinout iniciativu. Nebylo snadné to domluvit. Návštěvu Petry se nám nakonec nepodařilo uskutečnit.  Poprosil jsem moji dceru, která je na škole se sestrou Libuše - Eliškou, aby mi něco o nich zjistila. Mé obavy se následně potvrdili. Uvedu několik výňatků z jejího dopisu:  Barnabáš je absolutně přesvědčený o tom, že má prorocké povolání od Boha a má naprostou pravdu.  Nelze ho přesvědčit byť sebelepšími argumenty. Možná nějaký prorocký dar dostal, to může posoudit jen Bůh, ale teď si tím přivlastnuje moc a autoritu, která je mimo ten dar a nenáleží mu. Staví se do pozice právoplatného soudce nad ostatními lidmi a jeho největším důrazem je, že už se blíží konec světa.  Nechodí nikam do práce - údajně má "únavový syndrom" a proto nemůže pracovat. V žádné odborné literatuře ale nic podobného jako kontraindikace k práci není...  Takových lidí, které zmanipulovali, bylo víc. S lidmi z míst, kde se pohybovali, odřízli kontakty. Nedá se úplně věřit všemu co říkají. Prakticky rozdělují lidi na 2 skupiny. Ti, kteří jsou nějak zainteresovaní do teologie (studující, kazatelé...) jsou pro ně odepsaní, s takovými se podle nich nedá mluvit, protože uznávají denominace atd...L+B proto zkoušejí na svou stranu stáhnout lidi na okrajích sborů nebo nevěřící.  Tolik jen zkráceně.  Konzultoval jsem záležitost s Korneliem a on mi jen potvrdil to, co jsem měl už v úmyslu – mluvit osobně s Petrou a varovat ji. Následující den volala Petra mé ženě a sháněla číslo na jednoho bratra, který se pohybuje na okraji církve. Mezitím už jsem si všiml, že kontaktovali více sourozenců, kteří stojí zdánlivě nebo doopravdy „na okraji" církve.  Číslo jsme jí nedali, ale Petře jsem zavolal a poprosil jsem ji o schůzku jen s ní samotnou u nás doma. Nejprve byla pro, ale potom začala jako by něco tušit a odmlčela se, aby se poradila se svými hosty. Vzápětí schůzku odmítla. Řekl jsem tedy, že jí napíšu dopis. S tím jsme se rozloučili.  Jako vedocí našeho malého společenství jsem se rozhodl ihned svolat všechny členy, abych je plně s touto situací obeznámil a abychom se za Petru  modlili.  Přišli všichni, ale zcela nečekaně přišla také Petra se svými hosty. Byla to nepříjemná situace a já jsem musel manželský pár otevřeně konfrontovat a otevřeně jsem mluvil o tom, že na základě informací, které jsem získal, jsem chtěl Petru i celý náš sbor před nimi varovat.  Vzhledem k tomu, že z roku 1994 už jednu zkušenost s tímto sektářským duchem máme, (tenkrát se ten muž jmenoval Miroslav Venc, ale postupoval úplně stejným způsobem a zanechal po sobě hroznou spoušť zraněných lidí a rozděleného sboru) nehodlal jsem už dát působení tohoto muže žádný prostor.  Po krátké slovní výměně mě tento muž v mém vlastním bytě označil za lháře a protože jsem viděl, že se schyluje k nedobré výměně názorů, slušně jsem tento manželský pár požádal aby opustili můj byt. Mladík se postavil do dveří a prohlásil, že každý kdo má čisté srdce a chce poznat pravdu má za ním vyjít ven. Petru požádal aby nejdéle do deseti minut vyšla za ním.  Následující tři hodiny jsme strávili řešením této situace a vysvětlováním, co přináší srážka se sektářstvím. Mysleli jsme si, že to Petra pochopila, ale žel, zřejmě již byla rozhodnutá jinak.  Asi před dvěma hodinami mi volala, že s námi končí, protože jí prý Bůh zjevil, že jsme mimo stejně jako všechny denominace. Poté volala i mé ženě, aby jí oznámila své rozhodnutí. Výslovně nám přitom zakazovala se za ni modlit. Na otázku *proč,* nám v poslední sms odpověděla: „Proto, že jste ze synagogy satanovy…" Na to už jsme dál odpověděli jen: Neuvěřitelné…   Myslíme si, že touto příhodou celá věc rozhodně nekončí. Našel jsem si na internetu jméno Horst Schaffranek a zjistil jsem velmi závažné skutečnosti. Barnabáš Nagy i jeho žena Libuše vykazují naprosto přesné znaky stoupenců Horsta Schaffranka. Toto hnutí je v Německu jednoznačně označováno za sektu a je i na seznamu sekt. Jejich charakteristickým rysem učení je, že neuznávají denominace a tvrdí, že v každém městě má být jen jedna církev.  Pokud tomu tak není, jsou vlastně všechny sbory „mimo". Poukazují na své prorocké obdarování a na to, že je vede Duch svatý. I to prosáklo v konfrontaci, protože Petra nás obvinila z toho, že tím, že jsme odmítli Barnabáše, jsme vlastně odmítli Ducha svatého. Dalším rysem stoupenců této sekty je poukazování na brzký konec světa.  Dozvěděl jsem se, že způsob jejich práce je ten, že získávají spojence „evangelizací" křesťanů, které se snaží získat pro to „pravé poznání", které přece mají pouze oni. Zachycují tedy nestabilní lidi na okrajích sborů, nebo lidi nespokojené s vedením sborů nebo jinak zraněné.  Navštěvují shromáždění křesťanů a snaží se nějakým způsobem intervenovat nebo narušit shromáždění. Buď se snaží ujmout slova, nebo rozdávají u dveří nějaké letáky, nebo najednou roztáhnou transparent s nějakým heslem, např. „Večeře páně z hmoty Sodomy a Gomory" (to se skutečně v Německu stalo).  Netvrdím, že Barnabáš bude postupovat stejným způsobem. Každopádně je tady a už způsobil první rozdělení. Jeho postup je agresivní i když ze sebe dělá chudáka. Naprosto ignoruje jakékoliv vedení a „chytá" lidi na okraji. Žel, přibývá stále více těch, kteří udělali s církví nějakou negativní zkušenost a rádi uslyší kritiku církve. Bojím se o ty lidi. Bojím se o ty, kteří v této době stojí mimo církev. Je to předzvěst přicházejících svodů, které budou velmi silné. Jen v církvi, i když rozhodně není dokonalá, je ochrana. O tom jsem přesvědčen.  Petru teď nemá cenu o ničem přesvědčovat. Modlíme se za zázrak, ale síla svobodného lidského rozhodnutí je obrovská. Je „zamilovaná" do svých hostů a nebude zřejmě chtít nic slyšet. Známe ten stav, už jsme to zažili a je to tady znova. Mysleli jsme si, že už se to nebude opakovat…   Buďte prosím bdělí a hlídejte si svá stáda. Nepodceňujte prosím tohoto ducha – je to těžší kalibr než byl Míra Venc – on byl jen slabý odvar, takový předjezdec toho, co přichází teď. V čem je vlastně to nebezpečí? V tom, že církev vykazuje mnohé nedostatky a on to ví. Napravujte prosím nedostatky lásky ve svých sborech a buďte obezřetní!   *1 Petrův 5:8  Buďte střízliví! Buďte bdělí! Váš protivník, ďábel, obchází jako `lev řvoucí´ a hledá, koho by pohltil.*   V Kristu váš Petr Novotný      -- Barnabas Nagy www.barnabasnagy.com  

Podobná témata

Charismatici

"Problematika charismatického pojetí autorit - příklad z praxe" | Přihlásit/Vytvořit účet | 30 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Problematika charismatického pojetí autorit - příklad z praxe (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Středa, 17. prosinec 2008 @ 11:45:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Skupinku okolo Petra N. (Vinice Cheb) trošku znám, a plně za nimi stojím, nejedná se vo žádný charomagory, ale vo lidi, co skutečně sloužej lidem, co to potřebujou, nejen evangelizací, ale i prakticky. Dělaj mnoho pro jednotu křesťanů na Chebsku a Ašsku.
eleazar




Re: Problematika charismatického pojetí autorit - příklad z praxe (Skóre: 1)
Vložil: roup v Středa, 17. prosinec 2008 @ 14:49:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Skupinku okolo Petra N. (Vinice Cheb) trošku znám, a plně za nimi stojím, nejedná se vo žádný charomagory, ale vo lidi, co skutečně sloužej lidem, co to potřebujou, nejen evangelizací, ale i prakticky. Dělaj mnoho pro jednotu křesťanů na Chebsku a Ašsku.
eleazar

Taky jsem o nich slyšel. Dělají to samé, o co se pokoušela kdysi KMS: hrát si na vůdce denominací a sypat jim charismatický učení. 

Pan Novotný je původně z KS, pak odešel k ČCE zasívat charismatický pravdy mezi evangelíky (tenkrát jich bylo po vzoru KMS vysláno víc, někteří k adventistům, jiní k babtistum atd.). U evangelíků se dostal na takovou pozici, že mu svěřili i zodpovědnost za stavbu farního centra mládeže, což neměli dělat. Hospodaření pana Novotného přivedlo faru na buben, dodneska tam stojí jenom hrubá stavba, i když měli na začátku prostředky z Německa na celou stavbu. Když se to provalilo pan Novotný se musel poroučet a najednou se objevil jako vedoucí o.s. Vinice (peníze přišly taky z Německa) a jako vedoucí hrstky členů Slova života. A hned se pasoval do vůdce křesťanstva ve městě, pak adventisti prodali svůj sborový dům a scházejí se teď ve Vinici, babtisti tam prý taky chodí hromadně, tahá tam na velký akce německýho charkazatele Kornelia Novaka, který je celebritou na monstrózních evangelizačních akcích. Jejich přípravu odmakají adventisti a baptisti ale Vinice se všude v médiích ukazuje, že to všechno zastřešuje ona. Tož to je to jak dělaj mnoho pro jednotu křesťanů. 

Souhlasím s Nepřihlášeným: Pan Novotný se pasuje na regionálního vůdce a pan Nagy mu vlezl do zelí. Tak tož se perú, synci.



Re: Re: Problematika charismatického pojetí autorit - příklad z praxe (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Středa, 17. prosinec 2008 @ 19:38:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
roupe,
Petr je člověk, co umí sehnat peníze a sponzory, v daný problematice se orientuje a jestli ty peníze používá líp, než by je používali jiní lidé, tak ještě, že tak. Jak hospodařil na faře nevim, nejsem odtamtud a pravděpodobně jsem v té době byl velmi malý :-)
Že tahá do Čech K.Novaka, asi si jej (=Novaka) publikum žádá. Mě toho ten člověk moc neřiká, ale mě neřiká nc ani Derek Prince, Rick Joyner a další, jinejm zase nemusí nic řikat Gottfried Bouillon ;-) Já ani v rámci křesťanství nepatřim mezi širokou cílovou skupinu :D
Jestli adventosti prodali budovu a používaj budovu viniční, tak je to jen správně, jelikož neni potřeba, aby dvě pidispolečenstvíčka měly každý svou budovu, když by jim bohatě stačila jedna s jedněma nákladama na provoz. A jestli ty náklady zasponzorujou helmuti na Petrovu (nemyslim St. Petra) přímluvu, tak jen houšť. Baptisti to samý. Nikdo je tam bičem nehoní, jestli tam choděj, tak tam choděj, protože se jim tam asi líbí.
To, že Petr organizuje veleakce (úspěšný veleakce), způsobem, že mravenčí úsekovou práci udělají jiní a on zajišťuje návaznost a celkovou kostru - dělá-li to správně, nechť to dělá, Církev je tvořena mnoha údy, má-li každej úd svou funkci a nedochází-li mezi údama k roztržce, tak tak to přece má bej, taklhe to mystický tělo přece fungovat má.....
Co mám já informace, tak se mu zatím dílo daří k všeobecnýmu blahui a Nagy je minimálně příznivcem nebezpečnýho člověka, kterej má na svědomí mnoho zel a roztřžek v tamější Církvi. A jak to tak vypadá, tak za svym vzorem nezustává pozadu - holt po ovoci je poznáme :-(
A to vůbec nehodnotim osobu toho Nagyho, neboť mám to štěstí jej nemuset znát.
eleazar


]


Re: Re: Re: Problematika charismatického pojetí autorit - příklad z praxe (Skóre: 1)
Vložil: roup v Středa, 17. prosinec 2008 @ 21:07:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Není nic lehčího, zavolej faráři ČCE Ryšánkovi a poptej se. Zvedni telefon (354 432 233) nebo napiš na mejl: marekrysanek@atlas.cz a zeptej se proč jim ta hrubá stavba straší na dvoře fary a jak pan Novotný hospodařil. Ale to tě asi nezajímá, viď? To, co jsi předvedl výše, je typické, jak charismatici dovedou všechno okecat a převrátit ve svůj prospěch. 




]


Re: Re: Re: Re: Problematika charismatického pojetí autorit - příklad z praxe (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Středa, 17. prosinec 2008 @ 22:50:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
To, co jsi předvedl výše, je typické, jak charismatici dovedou všechno okecat a převrátit ve svůj prospěch.

Anebo ma proste kazda mince dve strany a cela vec je trosku slozitejsi. A dokonce si predstav, ze je i mozny, ze pravdu mas jak ty s tou nedostavenou mladeznickou budovou, tak eleazar s tim, ze ten clovek poctive slouzi. Prece po nas nechces, abychom zlomili hul nad dvema nonames jen kuli jednomu clanku, notabene postlymu anonymne a anonymne komentovanymu jakymsi blize neurcenym roupem.

Aviaf


]


Re: Re: Re: Re: Re: Problematika charismatického pojetí autorit - příklad z praxe (Skóre: 1)
Vložil: roup v Čtvrtek, 18. prosinec 2008 @ 07:39:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tomu se říká dialektický přístup! :-) Prachy jsou v čudu, sekty se perou, výsledky mají nulové, je z nich průtokáč, zbejvaj po nich trosky ale "ten člověk poctivě slouží"! Blahopřeji! Dotáhls to k dokonalosti, blíže neurčený Aviafe. Doufám, že ostatním neuniklo, že pánové Novotný a Nagy i farář Ryšánek a kontakty na něj jsou reálné a nenechají se zatáhnout to této nechutné virtuality.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Problematika charismatického pojetí autorit - příklad z prax (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Čtvrtek, 18. prosinec 2008 @ 09:22:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
je z nich průtokáč, zbejvaj po nich trosky

Trosky zbejvej po Petrovi? Kolik lidí se po jeho službě už zhroutilo? Kdyby Nagy seděl na zadnici ve svym Velkym Varadíně a nemotal se tam, kde ho nezaseli, tak ta holčina pohla bejt v pohodě.
Navíc, co mam já informace, tak Petr různý semináře spíš organizuje a zaštiťuje tj, s "masem" do kontaktu moc nepřijde. Dělá klub pro dětičky, ale nevím o tom, že by se některý z nich zhroutilo po tom, co mu vyhodil figurky v člověčenezlobse.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Problematika charismatického pojetí autorit - příklad z prax (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Čtvrtek, 18. prosinec 2008 @ 12:35:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Tys zjevne nepochopil, o co mi slo. Ve zkratce o to, ze kdyz sem zcistajasna vrazis nejakej clanek o dvou neznamejch lidech, tak tezko muzes cekat, ze se vsichni hned postavej do haptaku a budou papouskovat tvoje nazory na vec. V zasade neobhajuju nic jinyho, nez neverit hned vsemu, co se pise v novinach nebo povida na ulici. To neni zadnej dialektickej pristup, to je rekl bych zdrava skepse.

A propos, proti nekomu, kdo ma jen nick a pet komentaru jsem ja mnohem blize urceny, nez ty.

Aviaf


]


Re: Problematika charismatického pojetí autorit - příklad z praxe (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Středa, 17. prosinec 2008 @ 16:14:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Potvrdzuje sa stále: Ľudia v početne  veľkých cirkvách s dlhšou históriou a na veľkých teritóriách robia mnoho a veľké chyby, kým početne malé cirkvi s kratšou históriou v malých teritóriách robia menej a menšie chyby. Všetko je to primerané, úmerné.
.
Hoci sa cirkvi líšia názvom, učením, počtom a pod., ľudia sú prakticky rovnakí: aj svätí, aj hriešni, najviac ich je medzitým...
.
 Stojí za to hádať sa o chybách minulých, či  prítomných, a dokazovať jeden druhému, že je chybnejší, horší, než ten druhý?... Pouvažujme niekedy o našich žabomyších vojnách aj tu na GS...



Re: Re: Problematika charismatického pojetí autorit - příklad z praxe (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Středa, 17. prosinec 2008 @ 16:34:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Vidíš, Elo. Alespoň na téhle věci se shodnem. Jsme všichni stejní.

  Pokud ale vím, o lidech se tu diskutuje jen vyjímečně a nestojí to za to. Co je jiné je učení, organizace, duchové stojící za tím a jejich ovoce. A to stojí zato rozsuzovat.


]


Re: Re: Re: Problematika charismatického pojetí autorit - příklad z praxe (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Středa, 17. prosinec 2008 @ 17:31:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Len to nechapem, preco potom potrebuju ludia z tej pocetne velkej, jedinej pravej a povodnej s "velkou historiou" robit naschval problemy do tych "mensich" ...

Pozri:

Rebecca Brown o rozvracení křestanských církví     Existuji tajni rimsti katolici?


]


Re: Re: Re: Problematika charismatického pojetí autorit - příklad z praxe (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Čtvrtek, 18. prosinec 2008 @ 03:23:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No super, Cizinec, tuším sa blížia Vianoce... Máš pravdu, že čosi treba aj rozsudzovať. Ja som narážal len na to prízemné ľudské vyvyšovanie sa jedného nad druhým, jednej cirkvi nad druhou, ak sa považujú "jednookými kráľmi medzi slepými"... Ale ,myslím si, že keby sme sa snažili apoň tak ako sme niekedy kritickí, podozrievaví, ba až zlomyseľní voči sebe snažili byť pozorní na to, čo vlastne ten druhý hovorí, empatickí a plní pochopenia, ušetrili by sme si veľa síl,nervov a pokoja a možno prišli na úplne iné závery...
Pekné prežitie zvyšku adventu.


]


Re: Re: Re: Re: Problematika charismatického pojetí autorit - příklad z praxe (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Čtvrtek, 18. prosinec 2008 @ 07:50:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Jojo, mě to tu taky prospělo. Třeba jsem se moc nezajímal o protestanty a jejich dějiny (protože znám dobře dnešní evangelíky).

  Díky tomu, jak tu papeženci pořád na ty protestanty a katolické reformátory nadávají, jsem si o nich začal číst nějaké knížky. Teď jsem třeba uprostřed "Stručné historie církve slovanské" a je to fakt zajímavé čtení.

  Tyhle věci nejsou o lidech a nějakých jejich chybách, natožpak minulých. Lidi jsou stejní. Od doby před mnoha stoletími se změnilo jen málo věcí: náboženští lidé nemají tolik otevřené politické moci a na straně náboženství pověr, soch, sloupů a obrazů přibylo pár dalších pověr navíc.

  Co se ale změnilo nejvíc, je možnost být informován, pokud člověk chce.

 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Problematika charismatického pojetí autorit - příklad z praxe (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Sobota, 20. prosinec 2008 @ 14:31:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
"Co se ale změnilo nejvíc, je možnost být informován, pokud člověk chce."
- Ale vyzerá to tak, že mnohí nechcú, ani sa neinformujú. Veria si čomu chcú. Aj o Biblii sa napísalo za posledné desaťročia mnohé štúdiá, preskúmali sa pôvodné jazyky, našiel sa historický kontext mnohých biblických pasáží, vie sa zaradiť, kedy ktorá časť bola napísaná a kým atd. Ale mnohým je to jedno. Ich "osvieti" Duch Svútý, zakladajú si svoje cirkvi ako chcú, štiepia sa pre slovká z Biblie, ktoré inak pochopia ako starý pastor, radšej veria  aj tak svojmu zakladarteľovi spred zopár desiatkov rokov, aj ke´d jeho výklady sú už dávno prekonané, veria Ellen White a iným svojim chrizmatikom /ktorý "dostali slovo" od Ducha a "pochopili".../, akoby verili a uverili tomu, čo stará Cirkev verila aspoň tisícku rokov a je to osvedčené... Takí sme my ľudia. Nechceme pápeža, pretože sami chcem byť pápežmi, šéfovať, mať svoju "stranu", sme "skalní" a len ten "náš klub" je najlepší... Ej,ej, tam "hore" je naozaj sama švanda pri pohľade na "dole"...
Veselý predvianočný advent.


]


Re: Problematika charismatického pojetí autorit - příklad z praxe (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 18. prosinec 2008 @ 16:41:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Už samotný fakt, že Petr Novotný, který dělá věci naprosto lidským lidským způsobem (znám ho), bez vedení Ducha svatého (o čemž svědčí krach jeho "práce" s Romy na Chebsku - "Co nestaví Nebeský Otec, to zanikne"), se staví proti Barnabáši Nagymu a snaží se ho očernit jako sektáře (přičemž sám vždy pracoval na budování sekt), stojí za bližší prozkoumání pravosti Barnabáše Nagyho. Může to být opravdu Boží muž.

Roman Nagy (Gregorios777).



Re: Re: Problematika charismatického pojetí autorit - příklad z praxe (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Čtvrtek, 18. prosinec 2008 @ 18:50:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
No jestli to je nějaký tvůj strejda, neřkuli dokonce tvé druhé jméno (Roman Barnabáš Nagy), tak potom určitě...:-)))


]


Re: Re: Problematika charismatického pojetí autorit - příklad z praxe (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Čtvrtek, 18. prosinec 2008 @ 23:56:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Romane,

čekal jsem, že se ozveš, když se jedná o tvůj region, ale nečekal jsem, že máš stejné příjmení jako onen muž. Znamená to, že jste rodina?

Ale jinak to celé působí zvláštně, stejně jako skutečnost, že se to ocitlo tady na Granu, kde to stejně nikdo nevyřeší a navíc se tu zřejmě najdou příznivci obou stran, jakoby nevěděli, že Pán Ježíš v jakémkoliv sporu nenadržuje žádné straně, nýbrž chce získat obě strany pro sebe.

Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Problematika charismatického pojetí autorit - příklad z praxe (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 19. prosinec 2008 @ 11:39:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
  Zdravím Willy,

ne, na přirozené úrovni nejsme rodina. Ale přiznám se, že je to zvláštní shoda - v jednom regionu, v jednom čase a v jedné skupině věřících.




]


Re: Re: Re: Problematika charismatického pojetí autorit - příklad z praxe (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Pondělí, 29. prosinec 2008 @ 18:27:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
Tož já bych řekl, že v každém sporu je minimálně jedna strana v neprávu, věřím, že Bůh je spravedlivý a je tedy na straně toho, kdo je v právu. Tož tak.


]


Re: Re: Re: Re: Problematika charismatického pojetí autorit - příklad z praxe (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Úterý, 30. prosinec 2008 @ 23:04:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tomáši,

představ si, že se dostaneme do sporu. Přitom oba jsme bratři v Kristu. Ty si budeš myslet, že jsi v právu, já si budu myslet, že jsem v právu. Kdo nás rozsoudí? Bible říká, že už to, že máme spor, je ostuda a soud v církvi, dojde-li k němu, je třeba osadit těmi nejmenšími bratry. Bůh náš spor soudit nebude. Ano je spravedlivý, ale v Jeho rodině chce, abysme žádný spor neměli a když, aby ten, kdo si myslí, že je v právu, raději trpěl škodu.

Zažil jsem to v praxi - tehdy šlo o vydání knihy a zaplacení za její vydání, přičemž zadavatel i tiskař a vydavatel v jedné osobě byli dva bratři v Kristu. A Pán to "zařídil" tak, že jsem se ocitl mezi oběma stranami. Vydavatel se domníval, že se mu stala křivda, bratr, který vydání zadal měl výhrady k nedodržení termínů, a protože měli smlouvu, kterou si každý vykládal po svém, byl to opravdu problém. Volal jsem k Pánu, co já s tím, a Pán mi dal radu, abych bratra vydavatele přiměl skrze Boží slovo, aby trpěl škodu. Dopadlo to tak, že nakonec dostal od bratra zadavatele víc peněz, než předpokládal, ale hlavní bylo, že spor byl zažehnán, všichni byli spokojeni a nikdo neměl nic proti nikomu. A o to, věřím, šlo Bohu především.

Tož tak.

willy


]


Re: Re: Problematika charismatického pojetí autorit - příklad z praxe (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pátek, 19. prosinec 2008 @ 00:15:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ještě jedna poznámka. Podíval jsem se na web BN a působil na mne dost negativně odpudivě, aniž bych si přečetl jediný článek - stačily mi tittulky a témata. Tož nevím - takhle by se Boží muž prezentoval ztěží.

Jiným způsobem negativně na mne však působí i e-mail Petra Novotného a připomíná mi varování nábožných Židů před apoštolem Pavlem svého času a jejich snahu ho zdiskreditovat a umlčet.

Ať tak či tak, děj se v případě obou mužů, jejich rodin i společenství Pánova vůle. Amen.

willy


]


Re: Re: Re: Problematika charismatického pojetí autorit - příklad z praxe (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 19. prosinec 2008 @ 11:45:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Pokud jde o web Barnabáše Nagye, také bych si ho udělal úplně jinak. Polehčující je však, že tam píše o spojitosti Obamy s New World Order, což jsou informace, které jsem dosud neznal a které jsou aktuální.


]


Re: Re: Re: Problematika charismatického pojetí autorit - příklad z praxe (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 19. prosinec 2008 @ 11:47:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Každopádně mi stojí za osobní prozkoumání toho, kdo je vlastně Barnabáš Nagy.


]


Re: Re: Re: Re: Problematika charismatického pojetí autorit - příklad z praxe (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 19. prosinec 2008 @ 18:43:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vzkaz Eleazarovi,

poslal jsem ti několik osobních zpráv, ale už jsou dlouho mezi nedoručenými. Tak za pár hodin je snad budeš mít. Ahoj.




]


Re: Problematika charismatického pojetí autorit - příklad z praxe (Skóre: 1)
Vložil: Hlavsa (hlavsa@seznam.cz) v Sobota, 20. prosinec 2008 @ 22:24:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Aniž bych chtěl hájit pastora Slova života, kterého vůbec neznám, po přečtení pár příspěvků na stránkách Barnabase Nagyho, se obávám, že tato strana konfliktu může být stěží brána vážně. Nevím jak rozumně lze probírat otázku služby v církvi nebo existence denominací s člověkem, který se vám představí jako ten, který "byl dán jako Boží ústa, abyste nemohli říci, že jste o těchto věcech nevěděli. Čtěte a slyšte, protože čas je blízko." a za "Bohem danou moudrost a vědění" zřejmě považuje tak neuvěřitelné věci, jako že virus HIV byl uměle sestrojen vědci financovanými Rockefellerem, je pod taktovkou Spojených národů přidáván do očkovacích vakcín v Africe, podobně jako byl uměle rozšířen virus ptačí chřipky. Dále asi opravdu věří tomu, že Barack Obama je Antikrist a jedním ze znamení je pro něj to, že v Illinoiské loterii den po jeho vítězství padlo číslo 666.
Ať už je podstata e-mailového sporu  jakákoliv, mám velmi vážnou obavu, že s Barnabasem Nagy nemá onen pastor mnoho prostoru pro rozumné jednání, protože to, co by podle mého názoru potřeboval Barnabas nejvíce, je odborná pomoc křesťanského psychologa. No, zkuste si na chvíli představit, že vám začne lidi na okraji sboru "evangelizovat" někdo takový jako "Gojim" křížený s "Gregoriem777". Už jsem v životě potkal celou řádku podobných "proroků", takže mám na ně vypěstovanou slušnou imunitu. Obvykle jsou si neobyčejně podobní: prošli více sbory a církvemi, nikde nedokázali vydržet, všude po nich zůstávají zmatení lidé, dokáží mít vliv především na psychicky labilní, zraněné nebo osamělé křesťany, nikomu se nejsou ochotni podřídit, pokud někdo odmítne nebo jen zpochybní jejich vize, stávají se agresivními, nepřipouštějí v praxi možnost rozsuzovat své projevy, oni jediní mají opravdové poznání, všichni ostatní (a pastoři sborů, kterými prošli, ti především) jsou víceméně mimo, časem si vytvářejí vlastní kuriozní teologii, která se točí kolem některého extrémního bodu, podle kterého měří pravověrnost křesťanů. Jejich proroctví nikdy nejsou k budování církve, ale srší v nich soudy, Boží hněv a oheň z nebe. Naštěstí mají tito potulní proroci posledních dnů, až na výjimky, jednu společnou vlastnost: nikdy se jim nedaří vytvořit větší skupinu. Mohou mít vliv na pár jednotlivců, kterým mohou velmi poničit osobní život, ale skutečné společenství, které by pak mohlo mít vliv na další lidi, téměř nikdy nevytvoří. Ono totiž navykládat celé stohy předuchovnělých řečí nic nestojí, kdežto skutečný život v církvi je jako práce s ovcemi, je to práce a to práce leckdy špinavá. Příliš při ní nepomáhají ulítlé eschatologické představy, ani hyperduchovní proroctví 3x denně.

Štěpán Hlavsa





Re: Re: Problematika charismatického pojetí autorit - příklad z praxe (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Neděle, 21. prosinec 2008 @ 05:19:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
hlavsa: No, zkuste si na chvíli představit, že vám začne lidi na okraji sboru "evangelizovat" někdo takový jako "Gojim" křížený s "Gregoriem777

Prosim, mohol by s mi povedat, kedy som ja niekoho "evanjelizoval" sposobom ktori opisujes? Ozaj a co je to ten "skutocny zivot v cirkvi" ? Ako tie nasledky ze ste vymenili Ducha svateho ze "lasku a jednotu" a teraz kazdeho kto sa ozve nad nasledkami vyhodite z AC akoby to bol odpad?

Hadam mi Stepan nechces povedat, ze Bozi Duch je v AC pritomny ... alebo povedz to, nech sa dobre zasmejeme ... :-))  Ja si mily Stepan myslim, ze casom aj tak v AC pridete na to, ze nie je ina cesta ako vytvorit purpurovu monarchiu cim by sa tieto problemy skoro dokonale vyriesili, ze?

Vobec teraz nehovorim o Nagym, lebo mi je samemu velmi čudné, ze vzapati na to ako ma vasa organizacia problemy a ludia zacnu opravnene pochybovat o jej vedeni, sa niekde objavi nieco ako "utok na vas" a vy sa mozte okamzite postavit do polohy uboziakov a prenasledovanych a rozpravat o tom hned z kazatelnic ... To je tak uz roky a nie len v Cechach, len otazka je, kam inam ako do pekiel tento system vedie ?  




K teme:




]


Re: Re: Problematika charismatického pojetí autorit - příklad z praxe (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 21. prosinec 2008 @ 08:16:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hlavsa

Velmi výstižné a sedí to, jako ulité. I když z jiného úhlu pohledu, věci se mi jeví úplně stejně.


]


Re: Re: Re: Problematika charismatického pojetí autorit - příklad z praxe (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Neděle, 21. prosinec 2008 @ 11:53:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
katolik oko: Velmi výstižné a sedí to, jako ulité.


:-)))


]


Re: Re: Problematika charismatického pojetí autorit - příklad z praxe (Skóre: 1)
Vložil: omilosteny_hrisnik v Neděle, 28. prosinec 2008 @ 18:53:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslím, že Štěpán Barnabase vystihl velmi přesně. Narozdíl od některých diskutujících jsem měl možnost s oběma (s Nagym i Novotným) strávit nejednu hodinu. S Barnabasem diskusemi o prohnilé církvi a s Petrem Novotným ve společné službě druhým lidem (nejsem stejně věřící a nechodím do Petrova sboru). Mt 7,20 A tak je poznáte po jejich ovoci. Domnívám se, že více slov netřeba.

Pavel Smolka


]


Re: Problematika charismatického pojetí autorit - příklad z praxe (Skóre: 1)
Vložil: isim v Neděle, 21. prosinec 2008 @ 09:18:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Připadá mi, že ani jeden není vpořádku. Z této korespondence to ale těžko rozpoznáme.

isim



Stránka vygenerována za: 0.34 sekundy