Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 517 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116490600
přístupů od 17. 10. 2001

Nebezpečná učení: Prostřednice všech milostí - Dotaz
Vloženo Pondělí, 08. prosinec 2008 @ 06:42:11 CET Vložil: gojim

Dotazy čtenářů poslal Cizinec

Ahoj
Měl bych dva dotazy k tématu "Prostřednice všech milostí" na zdejší katolíky.



1. Mohl by nám někdo vysvětlit obsah pojmu "Milosti"? To je pojem, který jako křesťané i jako lidé neznáme. Katolická katechismus tento pojem příliš nerozvíjí, docela by mne zajímalo, co vlastně přesně obsahuje, co jsou to ty "milosti"

2. Znamená ten pojem "Prostřednice všech milostí" monopol na milost? T.j. může někdo jiný, než Prostřednice, dodávat milosti, nebo milosti zprostředkovává jen a pouze Prostřednice? Nebo ten pojem znamená jen to, že Prostřednice zprostředkovává všechny milosti a někdo jiný, třeba nějaký prostředník, může také zprostředkovávat některé nebo všechny milosti?


Podobná témata

Katolicismus

"Prostřednice všech milostí - Dotaz" | Přihlásit/Vytvořit účet | 38 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Prostřednice všech milostí - Dotaz (Skóre: 1)
Vložil: dalibor_drobny v Pondělí, 08. prosinec 2008 @ 10:02:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
1.)

Milost dle www.iencykloepdie.cz:

Ve SZ označuje termín Boží zalíbení v lidu - Izraele, založené na - smlouvě. V NZ, zvláště u svatého Pavla, znamená naprostý dar, kterým Bůh věnuje lidem - věčný život prostřednictvím Kristovy oběti, jímž se křesťané stávají ve - křtu a - darem Ducha svatého »dětmi« Božími (Řím 6,3nn, 8,14a d.). Jinými slovy, »m. je přízeň, nezasloužená pomoc, kterou nám Bůh dává, abychom odpověděli na jeho nabídku stát se Božími dětmi, adoptivními syny, účastnými božské přirozenosti a věčného života« (Kat. 1996). Rozlišujeme m. habituální (stálá a nadpřirozená dispozice, která duši zdokonaluje a činí ji schopnou žít s Bohem) a aktuální m. (projevy Boží pomoci na počátku obrácení a během díla posvěcení, srov. Kat. 2000). Již od prvních staletí křesťanství bylo téma m. středem teologických úvah. Svatý Augustin zastával proti - pelagiánismu absolutní nutnost m., která se dělí na m. předcházející (konverzi) a m. následnou. Katolická teologie vždy zdůrazňovala neoddělitelnou souvislost mezi Kristovou obětí, naprostou darovaností m. a její všeobecností. Každý člověk obdrží pro zásluhy Krista m. dosáhnout nezávisle na svém dějinném postavení svého cíle, totiž života v Bohu. Avšak každý musí podle svých možností s působením m. spolupracovat. Východní - teologie více zdůrazňuje zbožšťující účinek m. (člověk je díky m. účastný na samé Boží přirozenosti), než účinek spásonosný.


Milost v Katechismu: http://www.katechismus.cz/rejstrik-slovo.php?slovo=milost

2.)

"milost a pravda se stala skrze Ježíše Krista." (Jan 1,17)

Milost na svět přišla skrze Ježíše Krista a Ježíš Kristus přišel na svět skrze Marii. Ježíš je zdroj a původce veškeré milosti a proto Maria je "dveřmi" (tedy prostřednicí) této vtělené milosti. Podobně jako Maria je prostředníkem milosti každý křesťan, ale Maria v nejvýtečnějším způsobu ze všech smrtelníků právě kvůli Božímu mateřství a plnosti Milosti (= Ježíše), která se v ní stala tělem.
Bůh si sám zvolil milost "zprostředkovat" skrze Marii, neboť Milost (=Ježíš) se "procesem vtělení" stala člověkem právě v ní. Je tak těžké chápat Marii jako dveře (a tudíž zprostředkování) pro vstoupení Boha na tento svět?
V jistém smyslu tedy každá milost přichází skrze Marii, neboť zdrojem každé milosti pro nás je Ježíš Kristus, který na svět přišel skrze Marii




Re: Re: Prostřednice všech milostí - Dotaz (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 08. prosinec 2008 @ 11:45:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jakkoli se to, co je tu napsáno, tváří jako pravda, pravda to není!

Milost je obtížné definovat. V každém případě katolická definice tak, jak je tu podána není totožná s výrazem (pojmem) milost, zmíněným v Písmu svatém NZ (NS).

Milost, jak o ní učí Bible je vlastně trojjediný Bůh sám, který je v Kristu naším životem pro naše potěšení. O Pánu Ježíši je řečeno, že skrze Něho se stala milost a pravda a že je plný milosti a pravdy. když apoštol pavel píše o milosti Korintským, píše, že při jeho službě byla Milost s Ním a v jistém smyslu "pracovala" skrze Pavla. To znamená, že Pán Ježíš byl s Pavlem jako Milost, která Pavla uschopňovala konat dílo - službu, navzdory všem pronásledováním, protivenstvím a zlým činům jeho nepřátel, a to takovým způsobem, že pracoval více než ostatní apoštolové.

O Pánu Ježíši lze rozhodně říci, že je plný života ba dokonce, že je Život (a vzkříšení) sám, a rozdává - rozdílí sám sebe jako život svým ovcím, aby Ho měly hojnost. Pravda je také to, že nám Bůh dal svůj život v Kristu pro naše potěšení neboli chce, abychom se z Něho těšili a má v Něm = Kristu coby Synu zalíbení a má též zalíbení v tom, když se z Něho jako z života těšíme. Boha Otce prostě těší, když přijímáme Krista jako život, naše žití a naše všechno, protože Jeho život se Mu líbí, neboť Kristus vždycky dělá, co se líbí Bohu. A moci žít božským životem skrze Krista je Bohem nám věřícím v Krista daná milost.Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Prostřednice všech milostí - Dotaz (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Pondělí, 08. prosinec 2008 @ 15:31:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy, keby si pozornejšie čítal, a sná´d sa snažil pochopiť, čo ti bolo vysvetlené, sova by si mohol tak bohorovne tvrdiť, že "tak to není". Možno by si sa niečo spýtal, čo si nepochopil správne, ale bo preto, že je to len v skrátke.. Priateľu, nehnevaj sa, ale žiadna svätosť ani múdrosť si nepreukázal. Hoci v podstate to, čo si tvrdil, že milosť je trojjediný Boh, to je pravda. Ale tá istá pravda sa dá vyjadriť aj inými slovami, ktoré nemusia protirešščiť tvojim slovám dokonca môžu ich dopňlňať alebo rozmieňať na drobné, aby sa lepšie chápali...
.
Willy, len ak si uvedomíš, že koncepciu o milosti, ktorú má vo svojich katechizmoch KC bola  vypracovaná na základe myšlienok tisíc snáď 1500 rokov dozadu, odkedy sa týmto problémom tňzačali zoberať teológovia /možno od Augustína/, a medzi nimi je naozaj mnoho význačných svätcov a učencov, znalých aj Bibliu a i.... A len tak povedať na toto "pravda to není"... hm, hm...


]


Re: Re: Prostřednice všech milostí - Dotaz (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Pondělí, 08. prosinec 2008 @ 12:41:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Díky za snahu.

  - Co je to milost, tomu docela rozumím, to je známý pojem, v křesťanství docela dost. Spíš mne zajímalo, co jsou to ty "milosti", myslel jsem nějaké konkrétní vyjmenování v češtině, aby tomu bylo rozumět, o co vlastně jde a co je obsahem. Co konkrétně člověk dostane, když dostane ty "milosti", které zprostředkovává Prostřednice.

 - tu odpověď na ten monopol jsem moc nepochopil, jestli to teda byla odpověď. Mám jí chápat jako "ano, Porostřednice má monopol na milosti", nebo "ne, milosti může zprostředkovávat i někdo jiný, než Prostřednice"?




]


Re: Re: Re: Prostřednice všech milostí - Dotaz (Skóre: 1)
Vložil: dalibor_drobny v Pondělí, 08. prosinec 2008 @ 12:48:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
K odpovědi se dostanu snad zítra, teď už musím kmitat :-) , tak prosím o trpělivost.


]


Re: Re: Re: Prostřednice všech milostí - Dotaz (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 08. prosinec 2008 @ 13:20:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
...Mám jí chápat jako "ano, Porostřednice má monopol na milosti", nebo "ne, milosti může zprostředkovávat i někdo jiný, než Prostřednice"?...


...Podobně jako Maria je prostředníkem milosti každý křesťan, ale Maria v nejvýtečnějším způsobu ze všech smrtelníků právě kvůli Božímu mateřství a plnosti Milosti (= Ježíše), která se v ní stala tělem...

Když budeme číst komentář pozorněji, nemusíme klást otázky.


]


Re: Re: Re: Re: Prostřednice všech milostí - Dotaz (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Pondělí, 08. prosinec 2008 @ 13:57:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  oko, vím, že tvojí úlohou tady není rozumět druhým, něco se od nich dovědět a ptát se, co si myslí, to tu předvádíš celou dobu.

  Tak se zkusím zeptat tebe: Když si přišel k Prostřednici všech milostí, copak konkrétního jsi od té Prostřednice dostal? Cotakového si představuješ pod pojmem "milosti"?
 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Prostřednice všech milostí - Dotaz (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 08. prosinec 2008 @ 14:36:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nejsem si vědom, že by mě tu někdo dával úlohy, jsem tu dobrovolně.

Pod pojmem milosti si představuji nepřetržitý déšť Božích darů, které ani někteří kolikrát nevnímají, ani za ně neděkují. Poznají to, až když se ten déšť na chvilku přeruší. Ale potom je zle. Ono to není samozřejmost.

Když ty sám necítíš potřebu, nemáš za co chválit Boží Matku, dokonce ani za to, že dala souhlas k tomu, stát se matkou Vykupitele světa, nikdo tě zde přemlouvat nebude. Je to ale od tebe projev nevděčnosti.

Zkušenosti křesťanů (a to zdaleka ne jen katolíků) dosvědčují, že Maria je ochránkyní na nebezpečných cestách, pomocnicí křesťanů. To jsou zkušenosti, ověřené generacemi. Ale pokud nemáš za co děkovat, neděkuj. Nikdo tě přece nenutí.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prostřednice všech milostí - Dotaz (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Pondělí, 08. prosinec 2008 @ 14:40:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko. Je možné dostat milosti jen prostřednictvím Krista nebo je některé možné dostat jen s jejím přispěním?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prostřednice všech milostí - Dotaz (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 08. prosinec 2008 @ 16:39:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milosti pocházejí z Boha a ten si volí různé cesty a způsoby. Podívej se na Elův komentář.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prostřednice všech milostí - Dotaz (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Pondělí, 08. prosinec 2008 @ 19:14:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A může Bůh zcela obejít Marii?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prostřednice všech milostí - Dotaz (Skóre: 1)
Vložil: jeden v Pondělí, 08. prosinec 2008 @ 20:00:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
biblia poukazuje na to, že Boh sa bez Máriu neobišiel, chcel ju potrebovať a v biblii hovorí: veľké veci mi urobil .,

.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prostřednice všech milostí - Dotaz (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Pondělí, 08. prosinec 2008 @ 16:05:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
A zkusil bys ještě odpověděn na první otázku?

Když si přišel k Prostřednici všech milostí, copak konkrétního jsi od té Prostřednice dostal?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prostřednice všech milostí - Dotaz (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 08. prosinec 2008 @ 16:40:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dlouhý a smysluplný život v přátelství s Kristem.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prostřednice všech milostí - Dotaz (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 08. prosinec 2008 @ 19:34:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak to je mi tě líto, oko.

Od Marie jsem nedostal nic - nic jsem od ní nechtěl, protože jsem od ní nic chtít neměl. Ale od Pána Ježíše Krista jsem dostal ne dlouhý, nýbrž věčný život, život, který se líbí Bohu, a kterým chce Bůh, abychom žili, neboť tento život je jediným životem, který je způsobilý uskutečnit Boží věčný záměr a dát našemu životu smysl, který měl na mysli a v plánu Trojjediný Bůh při stvoření člověka (Gen 1:26-27, 2:7-9, 15-24). Přátelství s Pánem ježíšem je skvělá věc, ale přítelem Páne Ježíše může být jen ten, kdo zná Boží věčný záměr a je ochoten s Pánem spolupracovat na jeho uskutečnění v rámcí Boží ekonomie, která je plánem i způsobem, jak Boží záměr uskutečnit.

Tož tak.

willy



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prostřednice všech milostí - Dotaz (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 09. prosinec 2008 @ 10:52:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslels Boží ekonomii, nebo ekumenii?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prostřednice všech milostí - Dotaz (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Úterý, 09. prosinec 2008 @ 11:05:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To první - řecky oikonómía = správa domu - domácnosti, neboli Boží správa Božího domu (1Tm 1:4, 3:15).

w.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prostřednice všech milostí - Dotaz (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Úterý, 09. prosinec 2008 @ 11:10:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ty citované verše je třeba číst v NS KMS nebo Roháčkův slovenský překlad Bible. V EP nebo v KB je to trochu jinak.

w.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prostřednice všech milostí - Dotaz (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 09. prosinec 2008 @ 11:13:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mám naději, že dlouhý a smysluplný život v přátelství s Kristem a ostatními svatými by mohl být zakončen přechodem do věčné blaženosti, když vytrvám. A pro to mě nemusíš nijak litovat.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prostřednice všech milostí - Dotaz (Skóre: 1)
Vložil: jeden v Pondělí, 08. prosinec 2008 @ 20:02:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
co jsi dostal od Márie ? no predsa to, čo Boh cez ňu daroval svetu : Božieho Syna Ježiša Syna Dávidovho


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prostřednice všech milostí - Dotaz (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Úterý, 09. prosinec 2008 @ 18:39:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
od Marie? A ako sa to mohlo stat, ked Jezis bol daleko, daleko pred Mariou a bol pri stvoreni sveta? Ja som myslel ze Jezis je od Boha ... ved je napisane:

Židom 5:5 
Podobne ani Kristus nepoctil sa sám veľkňazskou hodnosťou, ale (poctil Ho) Ten, ktorý Mu povedal: Syn môj si Ty,
ja som Ťa splodil dnes.

Židom 7:3  
Nemá otca, nemá matku, nemá rodokmeň, jeho dni sú bez počiatku, jeho život bez konca; podobný je Synovi Božiemu a zostáva kňazom navždy.


Ved, biblicky Jezis oslovoval Mariu "zena", (aj ked to katolici z ekumenickeho prekladu uz vymazali) a v Pisme ju ANI RAZ nenazval matkou. Ale ono to bude asi tym, co stale hovorim ze biblicky Kristus a katolicky kristus su dve rozdielne bytosti, ze?


K teme: Marie, matka Ježíšova


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prostřednice všech milostí - Dotaz (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik v Úterý, 09. prosinec 2008 @ 19:12:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nemá otca, nemá matku, nemá rodokmeň, jeho dni sú bez počiatku, jeho život bez konca; podobný je Synovi Božiemu a zostáva kňazom navždy.

Gojime, sice cituješ z Písma svatého nepišeš úplnou právdu. Má Bible obsahuje Matoušovo evangelium začína takto: Listina rodu Ježíše Krista, syna Davidova, syna Abrahamova ... 

Nebo jak se taky píše v Lukášově evangeliu 3 kapitole 23 verši a dále: Jak se mělo za to byl syn Josefa,  jehož předkové byli Heli, ....

A navíc ten tvůj odkaz co uvádíš výše nepopisuje Ježíše Krista ale kněze Melchisedecha, který byl starozakonním předobrazem Krista.

Shalom a Milost Kristova ať vás provazí ať dokážete kráčet s Pánem po  všechny dny svého žívota a v težkých chvilích až se dokáže k němu obrátit.


]


Re: Prostřednice všech milostí - Dotaz (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Pondělí, 08. prosinec 2008 @ 15:23:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
POkúsim sa o názorné vysvetlenie:

1. V Starom Izraeli, vraj ked pozývali na svadbu, súčasťou pozvánky bolo aj svadobné rúcho /zrejme symbolická látka, ktorú si dotyčný dal na seba/. Bez toho sa nemohol posadiť medzi stolujúcich na svadbe. Preto možno pochopiť aj v podobenstve o svadbe, prečo bol ten svadobník, ktorý toto rúcho nemal, vyhodený na ulicu. Tá svadba symbolizujke v podobenstve večnú hostinu, Baránkovu svadbu pre všetkých spasených v nebi...
Z tohto bol zrejme odvodený aj pojem "milosti" v Cirkvi. Je to "rúcho" duše, ktoré človek dostane zadarmo ako ničím nezaslúžený dar od Pána, ktorý človeka jednoducho pozýva, volá, aby prišiel na jeho hostinu, aby sa mu stal osobitne blízkym a milým, aby sa stal "Jeho" synom, dcérou, aby sa stal Božím... Ak človek prijme tento dar, tak sa tento dar stane skutočnosťou, čo poznačí kvalitu duše človeka, hovoríme vtedy o stave milosti posväcujúcej /habituálnej/ Duša človeka sa "zaodeje" touto milosťou, rúchom milosti Božej. Tento druh milosti, ktorý teda "lipne" na duši človeka, pretože Boh ho dal zadarmno, ale zároveň človek ho neodmietol /hoci mohol/, ale prijal ho, sa nazýva milosť habituálny /habitus = oblek/, alebo aj posväcujúca... Možno povedať, že tento druh milosti je cieľ, o ktorý sa má každý kresťan snažiť získať ho/aby sa dostal na " večnú svadbu Baránkovu".../, ak túto milosť nemá, alebo ak ju mal a stratil. Tradične sa verí, že táto milosť sa udeľuje v súvislosti s krstom prvý krát, prípadne s pokáním, ak ju človek stratil smrteľným hriechom...
.
No ešte je známy aj iný "typ" milosti, a to je pôsobenie Božie, jeho vplyv v akejkoľvek podobe, ktorý človeku pomáha, aby prijal sa priblížil, až nakoniec aby nakoniec milosť habituálnu. Napr. to môžu byť životné situácie, ktoré človeka pohnú k zamysleniu /smrť priateľa, film, kniha, tragédia, šťastie v nešťastí, stretnutie, svedectvo kresťana a pod./, alebo aj vnútorné osvietenia Ducha Svätého na myseľ, srdce človeka alebo na jeho vôľu...
.
Spravidla to iby my tak umelo rozdeľujeme, ale v živote to pôsobí jednotne, že sa spravidla spája nejaký vonkajší zážitok s vnútorným svetlom, či podnetom "Ducha", ktorý "hýbe" človekom v určitom smere, a pobáda k rozhodnutiu v smere podľa Boha... No Boh vždy pritom zachová vnútornú slobodu človeka... A tajomstvo toho, ako sa človek rozhodne, je tajomstvo spoluprácce človeka s touto Božou milosťou. Tým sa líši človek od človeka, to je tajomstvo toho, prečo jeden to dotiahne tak "ďaleko", a iní stále stojí namieste, ba naopak.
.
POdľa mňa možno na to aplikovať slová Pána "kto má, tomu sa pridá, a bude oplývať, ale kto nemá, tomu sa zoberie aj to, čo má..." Teda, kto snahu spolupracovať s Božou milosťou /povedať Bohu Áno na jeho pozvanie, na možnosť, na šancu, ktorú mu Boh dal a pod./, tomu Boh ešte pridá ďalšiu milosť, ale kto nemá túto snahu, a na darovanú Božiu milosť odpovie negatívne /napriek tomu, že cíti, že ho Boh kdesi volá a dáva mu na to schopnosti, aj možnosti, ale človek odmietne.../, tomu Boh môže dať síce milosť, ale už menšiu, alebo inú...
.
Myslím, že sotva môže niekto opovážlivo tvrdiť, že všetko je mu v tejto veci jasné. Boh, nech o ňom vieme čokoľvek, je väčší, než sme my /a hlavne tu na zemi/ schopní o ňom pochopiť. Preto chápeme pohľad na problém milosti v rámci viery, že Boh nám dal čosi o tom spoznať, no je to určite problém otvorený, a neprebádaný, a Boh je taký veľký, že prebádať všetky jeho cesty pôsobenia, na to je určená celá večnosť. My tu na svete zrejme môžeme pochopiť len tú malú časť, ktoré nám On sám dovolí. Naše znalosti - skôr možno povedať - len ukazujú správnym smerom, než že sú celkom správne...V tejto veci sa skoro počas celej histórie Cirkvi vyjadrovalo mnoho svätých a múdrych ľudí, ale ako to je v skutočnosti, to sa dozvieme až tam...
.
2. Ohľadom Márie ako "prostrednice všetkých milostí" to naozaj neznamená monopol v tom zmysel ako monopol sa obyčajne chápe. Je to aj tu pojem "analogický". Milosť a jej zdroj je naozaj nikto iný ako Boh sám. A všetka milosť je len od Pána. Boh však - ako to pozorujeme aj v ráde stvorenia, ale aj v poriadku ľudského spoločenstva, vzťahov a pod. - nerobí všetko sám, resp. On je síce vo všetkom, ale spoluúčinkuje rád s druhotnými príčinami. V prírode a vo o vesmíre sú to prírodné zákony, a v morálnej oblasti je to vzájomný vplyv ľudí medzi sebou. Preto možno povedač, že hoci nič sa nedeje bez Božej vôle, alebo bez Božieho dopustenia /my často nevieme toto rozoznať.../, Boh použije vplyv rodiča na dieťa, ale i opačne, veriaci na neveriaceho a pod. V tomto zmysle všetci sme prostredníci, alebo sprostredkovatelia jeden pre druhého, prípadne pomocníci jeden pre druhého, a to aj v dobrom, ako aj v zlom. Uveril som, lebo: uveril som priateľovi, ktorý uveril priateľovi, ktorý uveril... Alebo: čítal som knihu Život Krista od Papiniho, a to mi otvorilo oči... Ale iný tiež čítali, a nič... No ja som sa otvoril, lebo napr. za mňa sa modlilia babka, aby som uveril a obrátil sa... /To je ako príklad.../
.
Takto by sme mojhli povedať, že my sme uverili naším farárom, pastoro, oni uverili predchádzajúcim, až by sme prišli k apoštolom, ktorý uverili Kristovi, ktorý je ozajstným zdrojom VŚETKEJ MILOSTI. Ale tento ešte pred apoštolmi /ktorí sú teda taktiež v tomto poriadku prostredníkmi milosti Kristovej.../z jeho tajomnej vôle si vyvolil prísť na svet cez svoju Matku Máriu, a teda ju urobil prostrednicou príchodu KRISTA = VšETKEJ MILOSTI...
.
Chápete teraz po zanalyzovaní, že toto nie je nijaká mágia, ale je to normálne pochopený celý systém vzájomného sprostredkovania medzi nami navzájom v rámci dejín, aj v rámci súčasnosti. Každý z nás je aj pomocníkom, aj prostrdníkom, či sprostredkovateľom v nekonečnej reťazi našich vzájomných vzťahov. Ak sme prijali Božiu milosť, a Boh nás urobil "nástrojom" /trebárs aj cez GS/, aby ona dostala aj dalej, a zasiahla iných ľudí, iné životy, aj my sme pomocníci, prostredníci Božej milosti. V princípe sa ničím nelíšime od apoštolov, či od Márie. Oni sú celkom blízko Krista, no Mária je zrejme - pokiaľ ide o samotný fyzický vstup Božieho Syna do dejín v podobe človeka - na samom začiatku. Nič nezmeníme na tom, že Boží Syn je Syn aj Márie a cez ňu prišiel na svet.
.
Nikto z nás predsa netvrdí, že Kristus bol na Márii nejako závislý. On je len presne tak, ako je "závislý" na tebe, na mne, ak sa staneš apoštolom vo svojom prostredí, a vďaka tvojej spolupráci /napr. modlitbe sa kamoša.../ sa tvoj kamoš obráti k Bohu... Mária mohla povedať anjelovi "Nie". Pán by si zrejme našiel inú... No ona povedala "Áno"... A to povedala naozaj len preto, že od Boha dostala túto milosť povedať "Ano"... Ona s touto milosťou spolupracovala dokonale. To je zároveň aj milosť Božia, ale aj jej "zásluha" /všimnite si úvozovky... také sú všetky naše zásluhy.../. Teda všetka "veľkosť", či "zásluha", alebo "sláva" Márie pochádza od Krista, z jeho milosti /a nie naopak.../
.
A tak je to aj pokiaľ ide o akýchkoľvek svätých ľudí, a ich slávne činy. Oni jednoducho milosť, ktorú im Boh dal, prijali, spolupracovali s ňou, a a preto boli schopní osláviť Boha svojimi dobrými skutkami. A preto chála za to všetko patrí predovšetkým Bohu, a až druhotne /pretože mohli aj nespolupracovať, ale oni spolupracovali s milosťou.../ patrí chvála obdiv im. Naša úcta svätých preto nie je nič iné, ako oslavovanie Boha za to všetko, čo On vykonal cez nejakého svätého človeka... A ak prosíme od nejakého svätého človeka /napr. Františka, alebo don Boska.../ o niečo, spravidla veríme, že Boh dal tomuto človeku milosť /určitú charizmu/v tejto veci a zároveň veríme, že tento človek žije v Bohu, a preto tak ako sme ho mohli prosiť o príhovor pkiaľ žil, môžeme ho prosiť aj teraz, ked je u Boha /Kde je to napísané, že nie?.../ Napr. saleziáni, ktorí sa osobitne venujú výchove mládeže sa určite často obracajú k svojmu zakladateľovi spoločnosti, k sv. Jánovi Boscovi, lebo naozaj tento bol chariznatik vo výchove mládeže, a Boh naozaj vo výchove mládeže konal veľké veci cez don Bosca. A čudujete sa preto, že aj saleziáni konajú aj dnes relatívne veľké veci vo výchove mládeže?...
.
/ Poznámka: Len fanatický maniak, vôbec nechápajúci o čo ide a nemajúci naozaj nijakú skúsenosť s kontaktovaním so svätými "v Pánovi" budú takúto úctu, či modlitbu k Bohu cez spoločenstvo svútých považovať za vyvolávanie mrtvych duchov, či špiritizmus... To naozaj mohl vymyslieť len nejaký diabol z veľkej zaujatosti, aby medzi Božie deti hodil nesvornosť a štiepil Kristovu Cirkev... Žiaľ, že sú takí, ktorí mu stále letia na jeho lži...A koľko energie aj tu na GS sa stráca v tomto smere.../





Re: Re: Prostřednice všech milostí - Dotaz (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Pondělí, 08. prosinec 2008 @ 17:01:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
elo:... Len fanatický maniak, vôbec nechápajúci o čo ide a nemajúci naozaj nijakú skúsenosť s kontaktovaním so svätými "v Pánovi" budú takúto úctu, či modlitbu k Bohu cez spoločenstvo svútých považovať za vyvolávanie mrtvych duchov, či špiritizmus... To naozaj mohl vymyslieť len nejaký diabol z veľkej zaujatosti, aby medzi Božie deti hodil nesvornosť a štiepil Kristovu Cirkev... Žiaľ, že sú takí, ktorí mu stále letia na jeho lži...A koľko energie aj tu na GS sa stráca v tomto smere.../


Elo ma pravdu, je to dnes normalne a nestoji na tom iba katolicizmus.

Velky "protestantsky" evanjelista Todd Bentley, napriklad komunikuje s anjelom "zenskeho, materského typu", ktori sa zjavuje ako cca.25 rocna zena. Anjel sa mu predstavil ako EMMA. Vzdy ak napriklad prosi za peniaze, (pouziva kontenplativne modlitby na katolicky sposob) na najblizsej evanjelizacii, vo svojom astralnom tele vidi ako anjel EMMA zacne na hlavy pritomnych rosypat zlaty prach a uzdravovat. Ked sa toto deje, Todd ma statisicove zbierky ... EMMA mu povedala ze pri uzdravovaniach pomahala aj Wiliamovi Branhamovi a mnohym inym v letnicnom hnuti. 

Preto si spolu s Elom myslim, ze komunikacia s duchovnym svetom moze byt "velka vec", a mozu sa diat "zazraky" a ako hovori Elo: "velke veci".

Ja sa ale aj tak chcem zaradit do kategorie tych "fanatickych maniakov", ako nas nazval Elo. Je pravda, ze stale tu budu taki co ten spiritizmus budu odmietat. Tito ale urcite nebudu v nastupujucej supercirkvi podporovani.

pozn. "V japonskej budhistickej mytológii je Emma zvrchovaným pánom pekla


Pozri:

Zneužívanie náboženskej sféry a dr. Billy Graham    Katolici a legalizace okultismu     Dnešní směr zájmu jezuitů - New Age


]


Re: Re: Re: Prostřednice všech milostí - Dotaz (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Pondělí, 08. prosinec 2008 @ 18:00:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kto si nasadí skresľujúce okuliare, vidí všetko skreslene. Gojím, a toto je práve tvoja charizma. Naozaj by ma zaukámalo, aká je ten duch, ktorý ti dáva inšpiráciu k tomu, aby si aj tam kde je iba "zlato", našiel iba "blato".Len tak mimochodom: )Co keby si si to dal patentovať?....


]


Re: Re: Re: Prostřednice všech milostí - Dotaz (Skóre: 1)
Vložil: jeden v Pondělí, 08. prosinec 2008 @ 19:39:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
gojim vo svojom prehľade New Age ti odporúčam : http://www.kbs.sk/?cid=1116973610
.
JEŽIŠ KRISTUS - PRAMEŇ ŽIVEJ VODY
kresťanská úvaha o new age
1. 4. New age a katolícka viera
.
... Ján Pavol II. varuje pred problémom, ktorým je „znovuzrodenie starovekých gnostických ideí vo forme takzvaného new age. Nemôžeme podľahnúť ilúzii, že by mohlo priniesť náboženstvu nejakú obnovu. Je to iba nový spôsob praktizovania gnózy, čiže duchovného postoja, ktorý v mene hlbokého poznávania Boha nakoniec prekrucuje jeho slovo a nahrádza ho čisto ľudskými slovami.


]


Re: Prostřednice všech milostí - Dotaz (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 08. prosinec 2008 @ 18:24:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zrovna dneska máme svátek Neposkvrněného početí Panny Marie.

Když ji archanděl Gabriel pozdravil: "Zdrávas, milosti plná...", tam, kde je plnost milosti, nemůže být hřích.

Pán Ježíš přišel k Marii, jako k matce a my bysme k ní přicházet neměli? To by přece bylo nepřirozené, proti lásce.



Re: Re: Prostřednice všech milostí - Dotaz (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Pondělí, 08. prosinec 2008 @ 19:15:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko:  tam, kde je plnost milosti, nemůže být hřích.

Písmo: A kde se rozmohl hřích, tam se ještě mnohem více rozhojnila milost,



]


Re: Re: Re: Prostřednice všech milostí - Dotaz (Skóre: 1)
Vložil: jeden v Pondělí, 08. prosinec 2008 @ 19:31:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pastýr, ak by platilo to tvoje porovnanie tak potom v pekle je najviac milosti


]


Re: Re: Re: Re: Prostřednice všech milostí - Dotaz (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Pondělí, 08. prosinec 2008 @ 22:04:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To napsal Pavel, ne já.

Jinak peklo je trestem těch, co milost odmítli. Milost ovšem nepotřebuje spravedlivý, ale hříšník a čím větší hříšník, tím více milosti potřebuje. Kdysi podal jeden zločinec žádost o milost s odůvodněním, že je nevinnen. Panovník moudře odpověděl, že nevinný nepotřebuje milost. Mïlosti rozumím jako něčemu nezaslouženému a rozhodně to není odměna za svatý život, ale maximálně uschopnění k němu. Marie zemřela z důvodu, jako kterýkoliv jiný ospravedlněný hříšník: Ř 8,10: "Je-li však ve vás Kristus, pak vaše tělo sice podléhá smrti, protože jste zhřešili..."



]


Re: Re: Re: Re: Re: Prostřednice všech milostí - Dotaz (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 09. prosinec 2008 @ 10:50:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jak typické!
Zaměńuješ dva naprosto rozdílné stavy, rozhojnění milosti a plnost milosti.

Řekl snad Gabriel: Zdrávas ty, jejíž milost byla navýšena, rozhojněna?

Jak víš, to neřekl. Řekl: Zdrávas Maria, milosti plná...

Když on to rozlišuje, proč ty ne?

Mají oči, nevidí, mají uši a neslyší.


]


Re: Prostřednice všech milostí - Dotaz (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Pondělí, 08. prosinec 2008 @ 19:33:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Elo, Dalibore a oko, díky za odpovědi (Elo, stačily by mi i stručnější a trochu víc k věci :-), myslel jsem si, že to většina katolíků bere tak, jak píšete a jak jsem to chápal já.



Re: Prostřednice všech milostí - Dotaz (Skóre: 1)
Vložil: jeden v Pondělí, 08. prosinec 2008 @ 19:40:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
gojim vo svojom prehľade New Age ti odporúčam : http://www.kbs.sk/?cid=1116973610
.
JEŽIŠ KRISTUS - PRAMEŇ ŽIVEJ VODY
kresťanská úvaha o new age
1. 4. New age a katolícka viera
.
... Ján Pavol II. varuje pred problémom, ktorým je „znovuzrodenie starovekých gnostických ideí vo forme takzvaného new age. Nemôžeme podľahnúť ilúzii, že by mohlo priniesť náboženstvu nejakú obnovu. Je to iba nový spôsob praktizovania gnózy, čiže duchovného postoja, ktorý v mene hlbokého poznávania Boha nakoniec prekrucuje jeho slovo a nahrádza ho čisto ľudskými slovami.




Re: Prostřednice všech milostí - Dotaz (Skóre: 1)
Vložil: jeden v Pondělí, 08. prosinec 2008 @ 19:51:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
http://www.kbs.sk/?cid=1116970873
.
Upozornenie o spisoch, ktoré napísal P. Anthony de Mello SJ.
Zjavenie, ktoré sa uskutočnilo v Kristovi, nahradzuje intuíciou Boha bez tváre, ktorý nemá nijakú podobu, takže hovorí o Ňom ako o čírej prázdnote. ...„Boh" sa považuje za akúsi bližšie neurčenú a všadeprítomnú kozmickú skutočnosť. Neprichádza do úvahy, že by mohlo ísť o osobného Boha a prakticky sa to popiera.
Voči Ježišovi má páter de Mello úctu a označuje sa za jeho „učeníka". Ako učiteľa ho však kladie na roveň ostatných. Jediný rozdiel medzi Ježišom a inými ľuďmi je v tom, že on „bdel" a bol úplne slobodný, kým ostatní nie. Nepovažoval ho za Božieho Syna, ale iba za toho, kto nás učí, že všetci ľudia sú deti Božie. Aj výpovede o konečnoplatnom údele človeka spôsobujú zmätok. Na niektorých miestach sa hovorí o akomsi „rozplynutí sa" v neosobnom Bohu, podobne, ako sa rozpúšťa soľ vo vode.




Re: Re: Prostřednice všech milostí - Dotaz (Skóre: 1)
Vložil: jeden v Pondělí, 08. prosinec 2008 @ 19:54:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Z uvedeného jasne vyplýva, že učiteľský úrad cirkvi nielenže nesúhlasi s bludmi ale ich verejne odmieta a kresťanov na ne upozorňuje


]


Re: Prostřednice všech milostí - Dotaz (Skóre: 1)
Vložil: pali v Úterý, 09. prosinec 2008 @ 09:43:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Skúsim to napísať v takomto podobenstve:
Idem po obci autom 75 km/h, zastaví ma policajt, lebo som porušil zákon (maximálnu povolenú rýchlosť). On mi povie, že za porušenie tohoto predpisu zaplatím pokutu 1000 Sk. Ja však tie peniaze nemám a zrazu sa stane niečo, čo by nikto nečakal. Policajt vytiahne svoju tisícku a zaplatí pokutu za mňa. To znamená, že mi udelil milosť, ale spravodlivosti bolo učinené za dosť. Pýtam sa, komu vďačím za milosť, tomu policajtovi, alebo jeho matke, ktorá ho porodila?



Re: Re: Prostřednice všech milostí - Dotaz (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Úterý, 09. prosinec 2008 @ 09:54:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No samozřejmě matce toho policisty, za to, jak ho dobře vychovala. :-))

No jo, ale co když ho vychovávala babička? Takže to, že ho porodila, by pak nebyla žádná zásluha.

Díky za příspěvek, pali.

willy



]


Re: Re: Prostřednice všech milostí - Dotaz (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Úterý, 09. prosinec 2008 @ 12:45:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Myslím, žes dal špatný příklad, který se nevztahuje k tématu.

  Jedeš obcí autem, 48 km/h, máš rozsvícená světla, plnou nádrž, pro jistotu zastavíš před každým přechodem, i když po něm nikdo nepřechází a na těch, co přechází lidi, vystoupíš a pomůžeš jim přes přechod. Jedeš dál a zastaví tě policajt. Nic nenajde, ale máš prošlou lékárničku, za to je pokuta 2000 ale tentokrát v tvrdší měně, CZK :-). Nemáš u sebe peníze, a tak prosíš policajta, jesli by to nešlo nějak zařídit. Policajt je ale naprosto neoblomný a chce s tebou jet k bankomatu pro peníze.

  Když se tak na něj koukáš, vzpomeneš si, že je to kluk od vás z vesnice a že si s jeho maminkou chodil do školy. Poprosíš ho teda, jestli by sis mohl alespoň zavolat a zavoláš jeho mámě. Za chvíli po telefonátu ti policajt pokutu promine a ty můžeš jet dál.

  A teď se ptám: Komu vděčíš za milost, tomu policajtovi, nebo Matce?


]


Stránka vygenerována za: 0.29 sekundy