Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 236, komentářů celkem: 429552, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 414 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

Dzehenuti

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116475542
přístupů od 17. 10. 2001

Aktivity a kampaně: Katolický ekumenismus
Vloženo Čtvrtek, 13. listopad 2008 @ 21:26:11 CET Vložil: Olda

Katolicismus poslal Nepřihlášený

Na jaře se konaly v halvním městě Lotyšska Rize ignacianské exercicie, které vedl P. Karl Stehlin z FSSPX. Exercicií se účastnilo sedm laiků a také 11 protestanských duchovních, a to včetně hlavy lotyšských luteránů, rižského"arcibiskupa" Janise Vanagse. Luteránští pastoři prohlásili, že pozvali zástupce tradičního katolického hnutí, neboť ekumenická setkání s oficiálními představiteli jsou plná hezkých slov, která však postrádají jakýkoliv hlubší obsah. Někteří uvedli, že se jim zdá, JAKO BY SE DNEŠNÍ KATOLÍCI SNAŽILI PŘIPODOBNIT K PROTESTANTŮM.

Jeden z pastorů řekl:" My hledáme pravdu, abychom si vyjasnili řadu nejasností a rozporů ve vlastní luterské víře, chceme poznat pravou katolickou nauku katolické církve. Ale tuto nauku hlásají pouze tradiční katoličtí duchovní, to nejsou žádní uhlazení ekumeničtí bezpáteřní žvanilové. Oni učí skutečným pravdám katolické víry."

P.Stehlin sdělil, že na protestantské duchovní udělala velký dojem mariologie sv. Maxmiliána Kolbeho a tradiční katolická mše svatá, jíž se s velkou zbožností účasttnili. Dle P. Stehlina je na nich vidět poznat plnost pravdy. Tři z účastníků dokonce přijali po exerciciích katolickou víru. Luteránský "arcibiskup" poprosil P. Stehlina, aby se brzy vrátil a kázal exercicie pro větší skupinu rižských protestantů, pastorů i laiků. P.Stehlin dokázal to, co nedokázali profesionální ekumaniaci za dlouhých 40 let, kdy sice říkají, jakým bolestným je pro ně rozdělení , ale zároveň sdělují, že se nejedná o návrat protestantů do církve. Kdo tak chce učinit, tak ho zrazují, aby zůstal tam, kde je a nerušil pohodlnou ekumenu.


"Katolický ekumenismus" | Přihlásit/Vytvořit účet | 34 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Katolický ekumenismus (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Pátek, 14. listopad 2008 @ 15:54:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Katolicizmus sa neda podsunut do cirkvi len tak. Najprv tu cirkev treba zdemoralizovat, rozlozit, duchovne vyprazdnit a neskor ked sa nachadza v ubohom duc*****m stave, (ako mnohe luteranske cirkvi dnes) podsunu sa tie vase okultne jezuitske exercicie. Ved (duchovne) hladny aj klince zje, ze ?

Pozri:





Re: Re: Katolický ekumenismus (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 14. listopad 2008 @ 19:00:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Katolický je všeobecný. Kristus založil všeobeckou církev - církev pro všechny - tedy katolickou.


]


Re: Re: Re: Katolický ekumenismus (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Pátek, 14. listopad 2008 @ 21:55:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, ale bez přívlastku římská.


]


Re: Re: Re: Re: Katolický ekumenismus (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Sobota, 15. listopad 2008 @ 15:24:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Přesně tak; jen bych chtěl dodat toto: je-li něco všeobecné, pak již nemůže mít jakýkoli přívlastek, neboť tento by zúžil, popřel pojem všeobecnosti. Proto pojem "římskokatolický" považuji na nesmysl. Buď je entita všeobecná, nebo není.
BA


]


Re: Re: Re: Re: Re: Katolický ekumenismus (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 15. listopad 2008 @ 16:33:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, je to tak. Pojem "římskokatolická" je protimluv. Buď je církev všeobecná nebo římská (ve smyslu místní). Žádná místní církev nemůže "expandovat" do jiného města nebo dokonce do jiné země. Expandovat může nějaká společnost jako třeba Hyuindai do Nošovic. Apoštol Pavel nezákladal v jiných městech dceřinné sbory církve v Antiochii, ale prostě místní sbory = církve v tom kterém městě/lokalitě/regionu, které byly (a jsou) místním vyjádřením Církve = univerzálního Těla Kristova.

Podobný je princip jedno město = jedna církev. Tak jako má ČR v každém hlavním městě vybraných států jen jedno velvyslanectví a ne několik. Je jedno Boží Království, které má v každém místě jedno "zastoupení" a ne několik. Hlava Církve nikdy nikoho nepověřila anii tím, aby rozšířil jednu místní církev po celém světě, tak nikdy nikoho nepověřil/í, aby v jednom městě založil více než jednu/další církev, pokud tam už církev existuje. Veškeré takové to různé"dělení" z lidských pohnutek a důvodů, jakkoli se mohou jevit jako ušlechtilé a v lidských očích dobré a správné (následky různých probuzení), je ve skutečnosti zhoubné "rakovinné bujení".

Ekumenismus je lidská snaha nastolit jednotu pod jednu hlavu, která není Hlavou, Boží způsob je obnova Církve, obnova jednoty Těla Kristova jako obnova všeho, co bylo ztraceno či zapomenuto a shromáždění všech věřících pod jednu Hlavu, která jediná je skutečnou Hlavou, z níž celé Tělo roste, spojené všemi klouby podpory. Není to přece tak, že by se k Tělu hledala a ustanovvovala nějaká hlava. Nejdřív tu byla Hlava a potom tepve Tělo, které z ní roste. První tu byl jeden Prvorozený bratr (ve vzkříšení), teprve následně a postupně přšlo mnoho Jeho bratří.

Opravdu nerozumím tomu, jak může někdo říkat o člověku, že je hlavou nějaké církve, když z něho žádné tělo neroste ani obrazně, o skutečném ani nemluvě. A nechápu, jak může být nazýván Svatým Otcem všech pravých věřících. když tito mají jednoho Otce (Svatého a Spravedlisvého) v nebesích a ten pozemský není ani svatý ani otec.

Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Katolický ekumenismus (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Sobota, 15. listopad 2008 @ 16:41:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hm, len ze ak je vseobecna v zmysle prijatelnosti akehokolvek nabozenstva, (na sposob New Age) vyraz rimsko-katolicka zmysel ma ...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Katolický ekumenismus (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 15. listopad 2008 @ 17:00:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak mě napadá, když se např. papež setká s dalajlámou, může to být vskutku zajímavá situace - jeden svatý otec, druhý božská svatost sama. Možná se dohadují, kdo je svatější - jeden svatý Boží, druhý svatost, bůh sám. Tomu prvnímu přtiom vůbec nevadí, že se ten druhý prohlašuje bohem, ačkoliv jím podle toho prvního přece vůbec nemůže být. Ach jo.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Katolický ekumenismus (Skóre: 1)
Vložil: Nasinec v Sobota, 15. listopad 2008 @ 17:28:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
žádný z nich se neprohlašuje bohem, doplň si vzdělání


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Katolický ekumenismus (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Sobota, 15. listopad 2008 @ 18:13:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
nasinec: žádný z nich se neprohlašuje bohem ..

:-))) to snad ani nie je pravda ... tie vase lzi, to si clovek moze vychutnat najlepsie vtedy, ak ste nuteni si dat dole tu ekumenicku masku ... :-))


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Katolický ekumenismus (Skóre: 1)
Vložil: Nasinec v Sobota, 15. listopad 2008 @ 18:23:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
dokaž to, že lžu jinak si sprostý tlučhuba ;-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Katolický ekumenismus (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Sobota, 15. listopad 2008 @ 19:16:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
:-)) no to mi teda mal kto povedat ... :-)

to z klames je ok, to je u vas normalne, to musis, ale tie sproste nadavky na krestanskom webe je velmi silna kava. Myslim ze by bolo dobre zvazit banovanie uzivatelov co ich s takou radostou pouzivaju, ze co ako budu bez nich robit. ... Nie je toto krestansky diskusny portal? Preco sa mame do nekonecna nechat urazat nejakym ubohym primitivom, co ak mu dojdu argumenty tak spusti vulgarne nadavky jednu za druhou a vyziva sa v tom ? Ved nemusis chodit zrovna sem, mozes sa realizovat niekde inde, napriklad tu ...

A-ha:
http://www.volny.cz/ksulli/ 

k teme:

Chvála sprostoty a vulgarit


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Katolický ekumenismus (Skóre: 1)
Vložil: Nasinec v Neděle, 16. listopad 2008 @ 08:10:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
přesně jak sem to očekával: :-))))))

gojim mě obviní ze lži, když ho vyzvu aby to dokázal, jinak že je lhář, tak samozřejmě nepřinese žádné důkazy a zavede téma jinam, a jako bonus mě ještě obviní že sem ho urazil :-))))
říkejme tomuto novému literárním útvaru

GOJiMOVA PŘESMYČKA :-)))))))))))

gojim, kdyby admini začali banovat podle tvých pravidel,byl bys mezi prvníma koho zabanujou :-))

ale gojim předevšema tě vyzývám, dokaž mi že lžu a já se ti předevšema omluvím a rád
pro méně chápavé či nepozorné opakuji:
gojim předevšema tě vyzývám, dokaž mi že lžu a já se ti předevšema omluvím a rád
pokud to nedokážeš, si sprostý tlučhuba a lhář , ok? ;-)
to je myslím férová nabídka, ne?

tak mnoho úspěchů při hledání důkazů že lžu :-)
ale pokud to nějak nepujde, tak můžeš použít GOJiMOVU PŘESMYČKU, jen  v tomto případě počítej s tím, že by sis udělal přede všema pořádnou ostudu ;-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Katolický ekumenismus (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 15. listopad 2008 @ 21:38:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já nevím, ale používat titul Jeho Svatost dalajlama a nechat se jím oslovovat, znamená tedy co? Tady nejde o moje vzdělání, nýbrž o faktické prohlašování se, jak tomu rozumím, za boha. Nikdo jiný se, pokud vím, Jeho Svatost nazývat nenechá. Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Katolický ekumenismus (Skóre: 1)
Vložil: Nasinec v Neděle, 16. listopad 2008 @ 08:15:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
willy,
s budhismem se to má tak, že je to "neteistické náboženství" kde se o Bohu vůbec nemluví a nevěří se v něj, takže se nikdo z nich nemůže prohlašovat Bohem. titul "jeho svatost" je pro budhisty vyjádřením přesvědčení, že dalajláma je vysocě duchovně realizovaný člověk (tzn. na vysokém duchovním stupni), jako že "vysoce posvěcený (svatý)" z hlediska budhistů.
je to podobné jako u křesťanů: když nás Pavel nazývá svatými - označuje nás tak za Boha, který je nazýván v Písmu Svatý? Nikoliv. podobně je to i u onoho titulu dalajláma


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Katolický ekumenismus (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Neděle, 16. listopad 2008 @ 11:50:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
nsc: když ho vyzvu aby to dokázal, ...

clovece, Ty si "presmycka sama o sebe" ... :-) Nechce sa mi Ti nic dokazovat, nestojis mi za to. Ak sa krestan aspon trosku vyzna v budhizme, musi mu prist spatne, ako si ochotny klamat, len aby si zdovodnil pocinanie papeza, ktory nie je nic ine iba bábka a vykonna moc New Age .

Ak nevies nic ine, iba vyvracať na nazoroveho oponenta osobne urazky o blboch, tlchuboch a neviem coho este, tak mi nestojis vobec za to ... Ved chces byt aj tak dobrovolne slepy tak bud, nikto Ti nebrani. Staci si prestudovat zavery II.Vat. koncilu a ktokolvek kto si nechce nasilu oci zakryvat dlanami, si urobi nazor sam.

Stojim si za tym, ze primitiv ktory na krestanskom portali pouziva vulgarne vyrazy typu blb, magor, idiot, mesuge atd. a vyzyva k fyzyckemu napadnutiu, zvieracej kazajke alebo posiela na psychiatriu, by mal byt okamzite banovany. OKAMZITE. Potom som zvedavi co by ste bez tych nadavok robili, ako by ste svoje nebiblicke ucenie obhajovali, bolo by to naozaj zaujimave sledovat ...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Katolický ekumenismus (Skóre: 1)
Vložil: Nasinec v Neděle, 16. listopad 2008 @ 11:56:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
přesně jak sem to očekával: :-))))))

gojim mě obviní ze lži, když ho vyzvu aby to dokázal, jinak že je lhář, tak samozřejmě nepřinese žádné důkazy a zavede téma jinam, a jako bonus mě ještě obviní že sem ho urazil :-))))
říkejme tomuto novému literárním útvaru

GOJiMOVA PŘESMYČKA :-)))))))))))

gojim, kdyby admini začali banovat podle tvých pravidel,byl bys mezi prvníma koho zabanujou :-))

ale gojim předevšema tě vyzývám, dokaž mi že lžu a já se ti předevšema omluvím a rád
pro méně chápavé či nepozorné opakuji:
gojim předevšema tě vyzývám, dokaž mi že lžu a já se ti předevšema omluvím a rád
pokud to nedokážeš, si sprostý tlučhuba a lhář , ok? ;-)
to je myslím férová nabídka, ne?

tak mnoho úspěchů při hledání důkazů že lžu :-)
ale pokud to nějak nepujde, tak můžeš použít GOJiMOVU PŘESMYČKU, jen  v tomto případě počítej s tím, že by sis udělal přede všema pořádnou ostudu ;-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Katolický ekumenismus (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Neděle, 16. listopad 2008 @ 12:58:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To je iba Tvoj nazor a mozno Ta nejaky ten katolik podpori ale mne nie je najma jasne ci ty vies vobec citat ... Preto opakujem: NESTOJIS MI ZA TO !!! :-))) SLEPY CLOVEK NEMOZE UVIDIET DOKAZY, ved to je logicky vzato, logicke, nie ?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Katolický ekumenismus (Skóre: 1)
Vložil: Nasinec v Neděle, 16. listopad 2008 @ 14:40:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
přesně jak sem to očekával: :-))))))

gojim mě obviní ze lži, když ho vyzvu aby to dokázal, jinak že je lhář, tak samozřejmě nepřinese žádné důkazy a zavede téma jinam, a jako bonus mě ještě obviní že sem ho urazil :-))))
říkejme tomuto novému literárním útvaru

GOJiMOVA PŘESMYČKA :-)))))))))))

gojim, kdyby admini začali banovat podle tvých pravidel,byl bys mezi prvníma koho zabanujou :-))

ale gojim předevšema tě vyzývám, dokaž mi že lžu a já se ti předevšema omluvím a rád
pro méně chápavé či nepozorné opakuji:
gojim předevšema tě vyzývám, dokaž mi že lžu a já se ti předevšema omluvím a rád
pokud to nedokážeš, si sprostý tlučhuba a lhář , ok? ;-)
to je myslím férová nabídka, ne?

tak mnoho úspěchů při hledání důkazů že lžu :-)
ale pokud to nějak nepujde, tak můžeš použít GOJiMOVU PŘESMYČKU, jen  v tomto případě počítej s tím, že by sis udělal přede všema pořádnou ostudu ;-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Katolický ekumenismus (Skóre: 1)
Vložil: Nasinec v Sobota, 15. listopad 2008 @ 17:03:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
vilný willy,
 ekumenismus je naplňování touhy po jednotě v Ježíší Kristu, kteroužto (tu touhu) vnuká Duch svatý. je to o hledání toho, co je společný, a to je Ježíš Kristus a víra v něj. to je úplně to nejdpodstatnější a tím sme už všichni před Pánem sjednocení. proto jsme už všichni brátrz and sistrz, ať kaťouši nebo proťouši ;-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Katolický ekumenismus (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 15. listopad 2008 @ 17:38:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
ekumenismus je naplňování touhy po jednotě v Ježíší Kristu, kteroužto (tu touhu) vnuká Duch svatý ...

Zvláštní je, že v srdci Pána Ježíše Krista žádná taková touha, která by měla být naplněna skrze tzv. ekumenisnus, není.

Jednota Těla/Ducha je jednotou trojjediného Boha v nás a nás v Něm. Je to jednota v životě - všichni máme jeden (Ko 3:4), Slově - v Synu, Kristu, který se stal Duchem oživujícím (1K 15:45b) a je naším životem (J 6:57,63) a ve slávě, která je Jeho slávou, jež je zjevena, když jsme jedno - s Ním i (jednomyslní) mezi sebou. Tato jednota je Pánem Ježíšem Církvi dána, Jím samým uskutečněna. Otázka je, jestli ji zachováváme? Její zachovávání - to je touha Božího srdce. Není tedy třeba ji hledat, nýbrž zachovávat (Ef 4:3).

Na závěr otázka: Našinče, když nejsem ani katolík, ani protestant, znamená to, že nejsem bratr v Kristu? Děkuji za odpověď.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Katolický ekumenismus (Skóre: 1)
Vložil: Nasinec v Sobota, 15. listopad 2008 @ 17:46:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zvláštní je, že v srdci Pána Ježíše Krista žádná taková touha, která by měla být naplněna skrze tzv. ekumenisnus, není

v srdci Pána možná nebyla ani touha po tom, abysme Písmu říkali Bible a přesto jí tak říkáme, protože je to vhodné slovní označení. stejně tak ekumenismus je vhodné označení pro upřímné úsilí o jednotu v Kristu pramenící z výše uvedené touhy. chceš-li se přít o slovíčka je to jako cedit komára a velbloud ti utíká, což znamená, že důležitý je obsah a ne nějaký terminus. z tvé strany je to demagogie. jinak vlastně mluvíš víceméně o stejné touze, kterou jsem měl na mysli

A na závěr odpověď: mým bratrem a sestrou je každý, kdo věří v Ježíše Krista - vtěleného Boha a Spasitele světa :-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Katolický ekumenismus (Skóre: 1)
Vložil: Nasinec v Sobota, 15. listopad 2008 @ 16:59:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
pak není katolická žádná,  protože každá "cierkeu" má svý podmínky kdo tam bude a kdo ne, ne??


]


Re: Katolický ekumenismus (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 15. listopad 2008 @ 17:18:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To, že je církev všeobecná, nevylučuje, že má někde svého "Petra".

Římsko - katolický tedy není protimluv. Označuje dvě naprosto rozdílné věci v úplně jiných rovinách.

Katolický - otevřený pro všechny lidi bez výjimky.

Římský - sídlo Petrova nástupce.



Re: Re: Katolický ekumenismus (Skóre: 1)
Vložil: Nasinec v Sobota, 15. listopad 2008 @ 17:28:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
a řecko-katolický?


]


Re: Re: Re: Katolický ekumenismus (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 15. listopad 2008 @ 18:44:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Řeckokatolický - označuje tu část církve, která je také všeobecná, uznává římského biskupa jako Petrova nástupce, v tom se od římských katolíků nijak neliší.

Pouze podoba liturgie je ortodoxní, starobylá, řeckého obřadu.


]


Re: Re: Re: Re: Katolický ekumenismus (Skóre: 1)
Vložil: Nasinec v Sobota, 15. listopad 2008 @ 18:50:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
já vím. já sem chtěl jenom vědět, kde má "svého Petra" řecko-katolická, kdyžs to tak vysvětloval


]


Re: Re: Re: Re: Re: Katolický ekumenismus (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 15. listopad 2008 @ 21:14:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A starokatolická?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Katolický ekumenismus (Skóre: 1)
Vložil: Nasinec v Neděle, 16. listopad 2008 @ 08:16:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
to je frakce důchodců v katolický církvi :-)


]


Re: Katolický ekumenismus (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Neděle, 16. listopad 2008 @ 22:25:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rád bych zde (aniž bych měl v úmyslu navazovat jakýkoli kontakt s katolickým okem) okomentovat tento jeho výrok z 15. 11. t. r.
 
 
To, že je církev všeobecná, nevylučuje, že má někde svého "Petra".
Římsko - katolický tedy není protimluv. Označuje dvě naprosto rozdílné věci v úplně jiných rovinách.

Katolický - otevřený pro všechny lidi bez výjimky.
Římský - sídlo Petrova nástupce.
 
Kladu si otázku: má tyto nápady oko z vlastní hlavy, nebo mu je dodává jeho pan farář???
 
Nicméně: Pojem „katolický“, nebo „všeobecný“ má všeobecnou působnost platící v celém světě. Tedy pojem „římský“ se "vejde" do pojmu „katolický“ – tedy celosvětový.  Jde tedy  o dva pojmy ve stejné rovině, z nichž jeden vylučuje (omezuje) druhý. Proto pojem „římskokatolický“ je „jednoúrovňový“, tedy nesmyslný.
 
Vzdor tomu souhlasím s katolickým okem, že církev by měla mít dvouúrovňový název, který by reflektoval její duchovní  centrum a cíl.
 
KRISTUS jako BŮH, jako OSOBA, jako POJEM je nekonečně nadřazen pojmu „katolický“, tedy celosvětový.
 
Tedy církev, jejím centrem a cílem je KRISTUS - církev, jejímž centrem by nebyl Řím, nýbrž ZÁKLAD i HLAVA, tj. KRISTUS. Pak by ovšem Jeho církev nemohla mít název „jednoúrovňově“ „římskokatolická“, nýbrž dvouúrovňově“ „KRISTOKATOLICKÁ.“ Tedy jen kristokatolická církev je ta pravá církev Kristova.
 
 
Může být katolická církev kristokatolickou církví???  
Cituji část svého příspěvku „ZÁKLAD CÍRKVE.“
 
1Kor. 3:11 „Nikdo totiž nemůže položit jiný ZÁKLAD než ten, který je už položen, a to je Ježíš Kristus.“ (2. Tm. 2:19)

1Kor. 12:27 „Vy jste tělo Kristovo, a každý z vás je jedním z jeho údů.“
 
Ef. 1:22,23 „Všechno podrobil pod jeho nohy a ustanovil jej svrchovanou HLAVOU církve, která je jeho tělem, plností toho, jenž přivádí k naplnění všechno, co jest.“
 
Ef. 5:22 „…jako Kristus je hlavou církve, těla, které spasil.“

NENÍ-LI KRISTUS ZÁKLADEM, PAK JE CÍRKEV ZALOŽENA NA ČLOVĚKU A NAVÍC JSOU POPŘENY TEXTY 1Kor. 3:11; 2Tm. 2:19 !!!  MY JSME POUZE TĚLEM, TJ. ÚDY CÍRKVE, MYSTICKÉHO TĚLA KRISTOVA, TEDY MNOŽINOU SPASENÝCH LIDÍ, MEZI NĚŽ PATŘÍ I APOŠTOLÉ (1KOR. 12:27; EF. 5:22) !!! ZÁKLAD I HLAVU SI VYHRADIL BŮH PRO SEBE (1KOR. 3:11; EF. 5:22; 2TM. 2:19)!!!
 
Nikde v Písmu sv. nenalezneme text, ve kterém by pověření apoštolů přecházelo na někoho jiného, tedy ne-apoštola.
 
Z uvedeného jasně vyplývá, že římskokatolická církev, která vzdor jasnému slovu Písma sv. upírá Spasiteli funkci základu církve (1Kor. 3:11), tedy nemůže být kristokatolickou církví. 


Kdo tedy je údem kristokatolické církve?
 
Je to každý následovník Kristův; tedy ten, kdo zapře sám sebe, vezme svůj kříž a následuje Krista (např. Mt. 16:24) ať už působí v jakékoli církvi.
 
BA
 



Re: Re: Katolický ekumenismus (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 18. listopad 2008 @ 08:44:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Kladu si otázku: má tyto nápady oko z vlastní hlavy, nebo mu je dodává jeho pan farář???"...

Představ si, že si dovoluji mít své vlastní názory!  :o))

Někteří jste si stačili za tu dobu, co se tady vzájemně ujišťujete o omezenosti katolických oveček, toto vsugerovat a realita vás potom překvapuje.

Možná to bude užitečné proto, že si uvědomíte, že můžete být přesvědčeni o správnosti něčeho a přitom být úplně mimo.


]


Re: Re: Katolický ekumenismus (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Úterý, 18. listopad 2008 @ 16:37:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bohemians a spol., pri všetkej úcte ka vašim snahám o exaktné vyjadrenie... V tom vašom "rímsko-" "kristo-" katolíckom a pod. veľa zbytočného slovíčkárenia. Skutočnosť je oveľa jednoduchšia:
.
Tá Cirkev, ktorú založil Kristus, je z prirodzenosti veci z tohto zorného uhla Kristova Cirkev. No táto istá Cirkev, aby sa odlíšila od rôznych gnostických a iných heretických cirkví a siekt kresťanských vznikajúcich najmä v 2. storočí, začala sama seba nazývať "katolícka". To znamená jedna pre všetkých, aby si gnostici a iní nemysleli, že oni môžu tiež založiť nejakú cirkev, a to je na tej istej úrovni. Cirkev im jasne odkázala: Vážení, tá Cirkev, ktorú založil Kristus /teda Kristova/ je len jedna a to pre všetkých, tj. katholikos - katolícka...
.
Teda to slovo "katolícka" je charakteristika tej istej Kristovej Cirkvi, len z iného zorného uhla... Táto Kristova a zároveň Katolícka Cirkev trvá až doteraz kontinuálne, pretože všetci predstavitelia tejto Cirkvi, biskupi, sú nástupcami apoštolov /preto je KC  z tohto zorného uhkla zároveň aj Cirkev apoštolská.../ Je to stále teda tá istá Katolícka Cirkev, aj keď, samozrejme, ochudobnená o cirkvi, ktoré sa od nej odlúčili či už v piatom, či v jedenástom, či v súvislosti s reformáciou a pod. Je to ten istý právny cirkevný subjekt KC... /Právne je to správne z nášho pohľadu najmä preto, lebo v KC je nástupníctvo apoštolov, vrátane nástupníctvo "primasa" apoštolov - Petra, kým v Pravoslávnej toto chýba, v iných cirkvách chýba nástupníctvo apoštolov prakticky vôbec.../
.
A do tretice: Nakoľko však, po rôznych historických peripetiách /odlúčenie a opätovné pripojenie.../ sa k tejto Katolíckej Cirkvi pridali cirkvi s vierou Katolíckej Cirkvi, ale s iným obradom ako latinským, kvôli rozlíšeniu a jasnosti, sa začali pridávať cirkvám ako častiam tejto jednej KC prívlastky: "rímsko-/katolícky/" - čím sa chcelo povedať, že ide o obrad rímsky, "grécko-/katolícky/ - t.j. obrad byzantský a pod. Podobných cirkví je v KC - ak sa nemýlim okolo pätnásť. Všetky sú súčasťou tej istej jednej jedinej Katolíckej cirkvi ako jediného právneho subjektu pochádzajúceho od čias apoštolov. Slovo "rímsky" má teda prvotne najmä tento zmysel - rímsky obrad. Druhotne sa v praxi často používa na označenie celku Katolíckej Cirkvi ako Cirkvi, ktorá má centrum v Ríme, pretože tam sídli jej hlavný predstaviteľ, rímsky biskup, nazývaný pápež. On je prvotne patriarchom západu, teda latinskej Cirkvi, ale ale zároveň ho považujú za svojho predstaviteľa a princíp jednoty aj všetky ostatné zložky KC.
.
Slovo "rímsky" sa teda naozaj nachádza v úplne inej rovine, ktorý s podstatou nesúvisí. /Zhodou okolností je pápež v Ríme, lebo tam zomrel sv. Peter. Ale mohlo to byť aj inak, keby sa história konala inak.../ Slová, ktorým sa vyjadrujú podstatné prívlastky tejto Cirkvi sú teda: Kristova - je to Jeho Cirkev, a nikoho druhého, jedna pre všetkých = všeobecná, univerzálna, katolícka a pod., svätá, apoštolská, teda presne tak ako sa Cirkev sama definovala na konciloch v Nicei a Carihrade v rokoch 325 a 381 /Verím v jednu svätú, katolícku a apoštolskú Cirkev.../
.
A pokiaľ ide o náš pohľad na druhé kresťanské Cirkvi, je presne vyjadrený v koncilových dokumentoch Lumen gentium 15: "Cirkev sa z viacerých dôvodov cíti spojená aj s tými pokrstenými, čo sa síce honosia kresťanským menom, ale nevyznávajú neporušenú vieru, alebo nezachovávajú jednotu spoločenstva pod Petrovým nástupcom... Mnohí z nich majú totiž v úcte sväté Písmo ako pravidlo viery a života, prejavujú úprimnú náboženskú horlivosť, s láskou veria v Boha Otca všemohúceho a v Krista, Syna Božieho, Spasiteľa, prijali krst, ktorý ich spája s Kristom, ba uznávajú a prijímajú vo svojich cirkvách alebo cirkevných spoločenstvách aj iné sviatosti. Viacerí z nich majú aj episkopát, slávia svätú eucharistiu a nábožne si uctievajú panenskú Bohorodičku. K tomu pristupuje spoločenstvo v modlitbách a iných duchovných dobrách, ba aj určité spojenie v Duchu Svätom, pretože On svojou posväcujúcou silou účinkuje aj v nich svojimi darmi a milosťami a podaktorým z nich dal silu i vlastnú krv vyliať za Pána. A tak Duch vzbudzuje vo všetkých Kristových učeníkoch túžbu a činnosť za pokojné zjednotenie všetkých v jedinom stáde pod jedným pastierom, spôsobom, ktorý určil Kristus. A Matka Cirkev sa neprestajne modlí, dúfa a pracuje, aby sa to uskutočnilo a napomína svojich synov a dcéry k očiste a obnove, aby sa znamenie Kristovo jasnejšie zaskvelo na tvári Cirkvi."



]


Re: Re: Re: Katolický ekumenismus (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Neděle, 14. prosinec 2008 @ 22:25:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pokud jde o Tvoji slavnou Konstituci o církvi LUMEN GENTIUM ze které cituješ, musím konstatovat, že obsahuje v části 16 DVĚ HEREZE -  cituji:
 
CONSTITUZIONE DOGMATICA LUMEN GENTIUM

 
Věroučná konstituce
 
o církvi

Lumen gentium
 

BISKUP PAVEL, SLUŽEBNÍKŮ BOŽÍCH,
 
SPOLU S OTCI POSVÁTNÉHO SNĚMU
 
NA TRVALOU PAMÁTKU
 
NEKŘESŤANÉ.
 
16. Ba i lidé, kteří ještě nepřijali evangelium, jsou různými způsoby zaměřeni k Božímu lidu. (18)((18/Srov. sv. Tomáš, Summa Theol. III, q. 8, a. 3, ad. 1.)) Patří sem na prvém místě národ, s nímž byla uzavřena smlouva, jemuž byla dána zaslíbení a z něhož se zrodil Kristus podle těla (srov. Řím 9, 4 -5), vyvolený národ, tak drahý Bohu kvůli praotcům: vždyť Bůh nelituje, že něco daroval, ani že někoho povolal (srov. Řím 11, 28 - 29).
 
Plán spásy se však vztahuje i na ty, kteří uznávají Stvořitele, a mezi nimi především na muslimy, kteří prohlašují, že se drží víry Abrahámovy a klaní se jako my Bohu jedinému, milosrdnému, který bude v poslední den lidi soudit.
 
Bůh není daleko ani od těch, kteří hledají neznámého Boha v mlhavých stopách a obrazech, vždyť všem dává život, dech a všechno (srov. Sk 17, 25 - 28) a jako spasitel chce, aby všichni lidé byli spaseni (srov. 1Tim 2, 4). Věčné spásy mohou dosáhnout všichni, kdo bez vlastní viny neznají Kristovo evangelium a jeho církev, avšak s upřímným srdcem hledají Boha a snaží se pod vlivem milosti skutečně plnit jeho vůli, jak ji poznávají z hlasu svědomí.(19)((19/Srov. list Kongregace sv. oficia arcibiskupu bostonskému: Denz. 3869 - 72.)) Božská prozřetelnost neodpírá pomoc nutnou ke spáse těm, kteří bez vlastní viny ještě nedošli k výslovnému uznání Boha, ale snaží se, ne bez Boží milosti, o dobrý život. Neboť cokoli je u nich dobré a pravdivé, považuje církev za přípravu na evangelium, (20)((20/Srov. Eusebius Caesar., Praeparatio Evangelica 1, 1 : PG 21, 28AB.)) za dar od Boha, jenž osvěcuje každého člověka, aby nakonec měli život. Často ovšem lidé, oklamaní Zlým, upadli do pošetilých myšlenek, zaměnili Boží pravdu za lež a sloužili raději tvorům, než Stvořiteli (srov. Řím 1, 21 a 25), anebo žijí a umírají na tomto světě bez Boha a jsou vydáni napospas meznímu zoufalství. Proto církev stále horlivěji podporuje misijní činnost k slávě Boží a k spáse těchto lidí. Má přitom na paměti příkaz Pána, jenž řekl: „Hlásejte evangelium všemu tvorstvu“ (Mk 16, 15).

(Konec citovaného dokumentu)
 
Ve výše uvedené věroučné Konstituci o církvi Lumen gentium jsou obsaženy dvě hereze:

 
PRVNÍ HEREZE: Bůh není daleko ani od těch, kteří hledají neznámého Boha v mlhavých stopách a obrazech, vždyť všem dává život, dech a všechno (srov.Sk17:25-28).“
 
Zde je tedy  Bůh v podstatě ztotožněn s jakýmkoli nadpřirozeným úkazem. Konstituce se nám rafinovaně snaží podsunout myšlenku, že ti, kteří hledají Boha v mlhavých stopách a obrazech hledají pravého Boha. Samozřejmě, že Bůh není daleko od každého z nás, vždyť nás obklopuje, je nekonečný. BŮH JE TEDY VŠUDE, S JEDINOU TOLIKO VÝJIMKOU: NAŠÍ MYSLI (SRDCE). MÁ-LI DO NÍ VSTOUPIT, PAK MUSÍ BÝT POZVÁN – NEBOŤ BŮH CHCE, ABY SE KAŽDÝ ČLOVĚK ROZHODL PRO NĚJ. A OD JEHO PŘIJETÍ, ČI NEPŘIJETÍ ZÁVISÍ NAŠE SPASENÍ.
 
J. 13:20  „. . . A kdo přijímá mne, přijímá toho, který mne poslal.“
 
Tedy ač Bohem obklopeni, můžeme mu být duchovně velmi vzdáleni, jako byli Řekové, kterým přišel apoštol Pavel svědčit o Spasiteli. Pavel užil svých slov (Sk. 17:22n) proto, aby Spasitele přiblížil jejich řeckému myšlení.
 
1. Kor. 1:22,23 „Židé hledají zázračná znamení, Řekové vyhledávají moudrost, ale my kážeme Mesiáše ukřižovaného.“
 
1. Kor. 9:20,21 „Židům jsem byl židem, abych získal židy. Těm, kteří jsou pod zákonem, byl jsem pod zákonem, abych získal ty, kteří jsou pod zákonem – i když sám pod zákonem nejsem. Těm, kteří jsou bez zákona byl jsem bez zákona abych získal ty, kteří jsou bez zákona – i když před Bohem nejsem bez zákona, neboť mým zákonem je Kristus.“
 
Výše uvedený oddíl Sk. 17:25-28 je ve Věroučné konstituci o církvi je tedy  interpretován záměrně  naprosto falešně. 
 

DRUHÁ HEREZE:
„Plán spásy se však vztahuje i na ty, kteří uznávají Stvořitele a mezi nimi především na muslimy, kteří prohlašují, že se drží víry Abrahámovy a klaní se jako my, Bohu jedinému, milosrdnému . . .“
 
Zde je tedy Hospodin přímo ztotožněn s Alláhem.
 
 
S tímto dokumentem 2. vatikánského koncilu přímo korespondují prohlášení římského biskupa, které učinil při své návštěvě Turecka
 
 
“Ve svých odlišnostech stojíme tváří v tvář víře v jediného Boha . . .“

Stručně: Bůh je v obou svatých knihách definován takto:
 
Bible:

1)
Hospodin je Bůh Izraele, kterého vyvedl z Egypta.
2) Boží Syn je zakotven v písmech SZ i NZ. (např. Iz. 7:14; Iz.9:1-6; Ž. 2:7, Ž. 2:12; Lk. 3:22; J. 3:16).

3) Trojice je tajemná koexistence tří Božích Osob: Otce, Syna a Ducha sv. v dokonalé jednotě.

Korán:

1)
Alláh je Bohem Arabů.
2) Alláh nemá Syna
3) Trojice je zde uznávána jen jako nesourodá trojice tvořená Bohem, člověkem Ježíšem (který není uznáván jako Boží Syn), a Marií, Ježíšovou matkou.
 
Pakliže přes tyto evidentní rozdíly římský biskup při návštěvě Turecka prohlásil, že muslimové a křesťané věří ve stejného Boha, nastávají tyto dvě možnosti:

A) Klame muslimy – předstírá, že přijal muslimský model Boha a přitom se nezřekl Božího Syna, kterého muslimové neuznávají.
 
NEBO:

B) Klame katolíky
– předstírá, že se nezřekl Božího Syna a přitom přijal muslimský model Boha, který Božího Syna nemá a neuznává.
 
Kde je pravda? Kolem Božího Syna a Jeho oběti na kříži vše se točí – tedy Boží Syn je v centru novozákonní zvěsti: bez Božího Syna celý NZ i celé křesťanství padá! Musím zde konstatovat, že výše uvedeným výrokem římského biskupa byla nastolena nejasnost v otázce, která je pro křesťanství nejzásadnější!!!
 
Ztotožnění Boha s jakýmkoli nadpřirozeným úkazem a ztotožnění Panovníka Hospodina s Alláhem je něco tak zoufale NEKATOLICKÉHO, že se divím, že katolíci neprotestují a nežádají od Vatikánu vysvětlení!!!
 
Dle mé analýzy této „KONSTITUCE“ obě výše jmenované hereze nesou jasný ZEDNÁŘSKÝ RUKOPIS. Zdá se tedy, že Vy katolíci jste parádně zednářům naletěli, zobete jim z ruky otrávené zrní a zřejmě již zednáři nad Vámi zvítězili. 
 
Zkus tato nesporná fakta nezaujatě posoudit!!!
 
BA
 



]


Re: Re: Re: Re: Katolický ekumenismus (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Úterý, 16. prosinec 2008 @ 14:04:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
"Konstituce se nám rafinovaně snaží podsunout myšlenku, že ti, kteří hledají Boha v mlhavých stopách a obrazech hledají pravého Boha...."
- Buď spokojný, Bohemian, žiadna heréza sa nekoná v KC, ale práve u teba: Na inom mieste sa hovorí: "Kto hľadá nájde, kto klope, tomu sa otvorí". Ty si mladý a nemal si čas to domyslieť celé. Cirkvení otcovia koncilu sú predsa len múdrejší. Oni - na rozdiel teba a mnohých iných, ktorí by najradšej vetkjých poslali do pekiel, alebo ich nechali s jehovistami, či s adventistami naveky sa rozpadnúť, majú srdce a inú predstavu o bOhu, o ktorom sa aj na základe Biblie, ale najmä zmýšľania a prístupu Ježiša dozvedeli, že On ocení každú snahu, ked človek naozaj nemôže za to, že je zablúdený, že sa možno narodil v situácii, ked nie je možné dopracovať sa k plnej pravde o Bohu, ako si mal ty k tomu šťastie a pohodu..., a títo ľudia robia všetko, čo môžu podľa svojho najlepšieho vedomia a svedomia v tých okolnostiach, v ktorých žijú... Pýtym sa ťa, ke´d si taký múdry, odpovedz: Chceš vari povedať, že Boh ich bez milosti zavrhne? Bez ich vlastnej viny? Za to, že nepoznali Bibliu ako ty? Zato mohli aj stor ráz viac pomôcž č loveku v núdzi, a Kristus im povie" Bol som hladný, a vy ste mi dali jesť... Poďte..." Je to vari vylúčené na základe Písma?...
.
"Zde je tedy Hospodin přímo ztotožněn s Alláhem."... “Ve svých odlišnostech stojíme tváří v tvář víře v jediného Boha . . .“
-
Takisto sa ani tu nekoná heréza v KC, ale zasa si heretikom ty jediný: To isté, čo som tvrdil o predchádzajúcich ľudoch, ktorí sú oveľa viac mimo, platí principiálne aj o moslimoch, ktorí sú k nám predsa oveľa bližšie. Takže aj tých hodíš do pekla, či zošrotuješ? POdľa ktorého Evanjelia? Veď oni hľadajú Boha tiež tak ako najlepšie vedia. No našli ho cez Mohameda, a ten v to tej svojej pravdy o Bohu, ktorú hlásal v domnení, že je to skutočný Boh Abraháma, Mojžiša, zapasoval aj ježiša krista. Nie síce ako Boha, ale ako prroka. Niečo iné je, ak by človek rozumom jasne chápal a svedomie by ho jasnte pobádalo, aby uveril a prijal ježiša, ale on by ho zaprel. Ale o týchto tu nie je reč. Moslimi predsa veria v jehdného Boha, a hovi majú o ňom iné predstavy ako my, ak sú vo svojom presvedčení úprimní a modlia sa k Nemu, vari chceš povedať, že tento Boh ich nevypočuje? POznáš Ježiša? V Ňom sa Boh predstavil. Vieš si predstaviť, že jeiš by týchto ľľudí poslal do pekla pre najkú formálnu nevedomosť, hoci by ho v skutočnosti muilovali, slúžili by mu?... Chudáci, oni to vlastne robia, len trochu si pomýlili adresu... Opäť by som bol rád, keby si sa naozaj úprimne, ale nie učebnicovo vyjadril, ako si predstavuješ, že bude konať Ježiš pri súde Božom s týmito mohamedánmi...
.
Vieš čo si teraz myslím o tebe?: že ten čo klame, zavádza, si ty. Ten, čo má srdce tvrdé ako kameň si ty, Bohemian. Nehraj sa, prosím ťa na ortodoxného, a neodsudzuj, lebo "kým súdom súdiš ty, takým aj teba posúdia". Ktosi povedal, že ak budeš súdiť iných podľa milosrdenstva, lásky, pochopenia, aj teba bude tak Boh súdiť raz, Ak len podľa záákoníctva, formálnej pravdy a spravdolivosti, presne sa to aplikuje na teba... Prepáč za úprimnosť a radikálnosť. Ale myslím, že na tomto mieste by aj ježiš povedal čosi podobné. tak sa mi to javí na základe poznania jeho srdca, ktoré bolo veľmi chápavé, súcitné pre rozličné situácie človeka. Len si spomeň...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Katolický ekumenismus (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Úterý, 16. prosinec 2008 @ 16:34:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
elo: ktorí sú oveľa viac mimo, platí principiálne aj o moslimoch, ktorí sú k nám predsa oveľa bližšie


K tomu pozri podrobne info:





K teme:



]


Stránka vygenerována za: 0.39 sekundy