|
Právě je 272 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online:
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116548389 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Intimity: Anthologie z Theologie moralis svatého Alfonse z Liguori
Vloženo Neděle, 09. listopad 2008 @ 19:30:27 CET Vložil: Olda |
poslal Nepřihlášený Anthologie z Theologie moralis svatého Alfonse z Liguori, učitele církevního (1696-1787)
Sanchez i jiní popírají, že by bylo smrtelným
hříchem, vloží-li muž svůj úd do úst ženy. Správnější je však názor
kladný, poněvadž pro teplo je tu veliké nebezpečí sebeprznění. Děje-li
se to však jen zběžně a činí-li tak muž jen proto, aby se vzrušil pro
přirozenou soulož, pak to někteří otcové církevní omlouvají. • Manželství
jest svátostí mezi křesťany, jímž si vzájemně dávají muž a žena svá
těla k trvalému společenství za účelem plození dětí a jako prostředek
proti chtíči. • Přirozený způsob soulože, je ten, že žena leží dole a muž nahoře, neboť tato
poloha je vhodnější pro výlev mužského semene do ženské nádrže za
účelem plození dětí. Nepřirozenou polohou pak jest, děje-li se soulož
jiným způsobem, na př. v sedě, ve stoje, ze strany nebo ze zadu po
způsobu zvířat, nebo leží-li muž dole a žena nahoře. • Manželská
soulož v kostele není svatokrádeží jen v tom případě, že by byli
manželé v nebezpečí nezdrženlivosti, nebo že by tam byli zavřeni delší
čas, t. j. 10 až 20 dnů. dívání se na prsa, rámě a nohy ženy není
těžkým hříchem, neděje-li se tak příliš dlouho. Muže, který se dívá
delší čas na obraz nahé ženy, mohu jen ztěží zprostiti smrtelného
hříchu, leda by se byl díval jen krátce a z velké vzdálenosti.
Někteří církevní otcové přitakávají názoru, že znásilněná dívka smí, aby zabránila početí, odstraniti mužské semeno, ale správnější je to popříti, neboť semeno ocitnuvší se jednou v mateřském lůně, jest pokojným jeho vlastníkem.• Odstraní-li je žena, dopouští se tím velké křivdy na lidském pokolení. Zato však smí, dodávám, znásilněné děvče se obrátiti, aby přerušilo soulož, i když při tom je nebezpečí, že bude zmařeno mužské semeno. • Soulož s mrtvou ženou není vlastně souloží, ani bestialitou, nýbrž sebeprzněním se sklonem k souloži. • Kněz smí i přes vlastní nebezpečí sebeprznění slyšeti zpověď ženy, nebo věnovati se studiu mé Theologia moralis. • Smrtelného hříchu se dopouští ta žena, jež odpírá soulož manželi, který ji žádá vážně a naléhavě. Odpírající však nehřeší, požaduje-li žádající neskromně, pokud to ovšem je možno bez vystavení jej nebezpečí nezdrželivosti. Právě tak nehřeší manželka, odloží-li soulož na krátkou dobu, totiž až na noc, je-li ovšem vyloučeno nebezpečí nezdrželivosti. Nesmí však po souloži, vykonané za dne, odepříti soulož za noci. • Manžel jest oprávněn požadovati soulož také v době menstruace, v době těhotenství, v době očisty po porodu, v době kojení, v době těžké nemoci a pokud nehrozí blízká smrt. • Zpovědník budiž udán, dráždí-li ženu k neřesti při zpovědi nebo bezprostředné po ní. Zpovědník nesmí se při zpovědi tázati ženy kde bydlí, je-li sama, nebo ji nabádati, aby jej doma očekávala; nesmí jí při zpovědi dáti list, jejž by měla čísti později a jež by ji sváděl k neřesti. Právě tak nesmí zpovědník při zpovědi, líbá-li mu žena ruku, dotýkati se jí neřestně rukama nebo nohama; právě tak je zapovězeno, aby zpovědník, přijde-li k němu žena a žádá jej, aby vyslechl její zpověď, ji hned sváděl k neřesti. • Zpovědník nebudíž vůbec udáván, jestliže po prosbě ženy, aby ji vyzpovídal, dá se s ní do řeči a svádí ji k neřesti teprve průběhem tohoto rozhovoru; jestliže zpovídaná odešla ze zpovědnice a zmizela jeho zraku; jestliže řekne při zpovědi: počkej chvíli, musím vyříditi důležitou záležitost a teprve pak ji vydráždí k neřesti, jestliže se dohodne s některou ženou, že se staví nemocná, aby oklamala služebné a povolala zpovědníka do svého bytu, aby zde dokonala hřích; jesliže vydrážděn k souloži tuto odepře a dopustí se jen neřestných hmatů.1)
Přeložili J.M. a E.L.
|
Re: Anthologie z Theologie moralis svatého Alfonse z Liguori (Skóre: 1) Vložil: Eleazar v Pondělí, 10. listopad 2008 @ 09:10:26 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Manžel jest oprávněn požadovati soulož také v době menstruace, v době těhotenství, v době očisty po porodu, v době kojení, v době těžké nemoci a pokud nehrozí blízká smrt.
Tak tohle je už vrchol. Nejen, podle Bible je minimálně část z toho v přímym zákazu, ale jedná se tam i o ohrožení zdraví!!!! Hlavně, aby se neukřivdilo nějaký spermijíčce či vajíčíčku, ale intimní potřeby žen, mnohdy degradovanejch na samohybnou nafukovačku asi nikoho nepálej. |
|
|
Re: Anthologie z Theologie moralis svatého Alfonse z Liguori (Skóre: 1) Vložil: Cernaveverka v Pondělí, 10. listopad 2008 @ 15:38:48 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | My veverky máme problém neb od přirozenosti souložíme odzadu, ale Církev nakazuje zepředu bříško proti bříšku..tak nyní padáme z větví, ale pro Víru je nutno přinášet oběti! Ať věčně žije památka Svaté Sluneční Praveverky jež nám zjevila věčné a spasitelné Pravdy Církve! |
|
|
Re: Anthologie z Theologie moralis svatého Alfonse z Liguori (Skóre: 1) Vložil: Elo v Úterý, 11. listopad 2008 @ 14:40:41 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Tak priatelia, myslím, že články tohto typu by sa nemali uverejňovať. Páchne z toho až príliš snaha zosmiešniť za veľmi lacnú cenu... Iste sa dá na niečom akj zasmiať, ale treba si uvedomiť, že aj svútci, pokiaľ ide o mnohé veci, sú dieťaťom svojej doby. Vtedy veda nevedela o ľudskom tele a psychike to, čo vie teraz, a morálne názory v niektorých špecifických oblasitach sú závislá aj od poznania. Myslím, že podobné čosi by sa dalo nájsť v akejkoľvek cirkvi, ba aj v spoločenskom magazíne 17- 18. -19- storočia, že by sme sa zasmiali.
|
Re: Re: Anthologie z Theologie moralis svatého Alfonse z Liguori (Skóre: 1) Vložil: Eleazar v Úterý, 11. listopad 2008 @ 17:50:12 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | svútci, pokiaľ ide o mnohé veci, sú dieťaťom svojej doby. Vtedy veda nevedela o ľudskom tele a psychike to, čo vie teraz
Jesli nevěděl, co se píše v III.knize Mojžíšově, tak si jí měl přečíst. Anebo šoupat nohama.
|
]
|
|
Re: Anthologie z Theologie moralis svatého Alfonse z Liguori (Skóre: 1) Vložil: Irena v Úterý, 11. listopad 2008 @ 17:45:54 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | No, mě vždycky zaráží, když se k otázce sexuality "fundovaně" vyjadřuje ten, který má žít v celibátu, tudíž se k tomuto nemá co vyjadřovat. Nic mu do toho není, co kdo dělá v soukromí. Spíš se tím, že to píše, sám vzrušuje. Takoví "radílci"jsou nejhorší.
Je to, jako bych se např. já vyjadřovala k tématu jaderné fyziky nebo kybernetiky. Pokud tomu nerozumím, nemám do toho co kecat. Jinak si koleduju o posměch.
Irena |
Re: Re: Anthologie z Theologie moralis svatého Alfonse z Liguori (Skóre: 1) Vložil: Nasinec v Úterý, 11. listopad 2008 @ 18:19:22 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | omyl. to je jako kdyby o homosexualitě mohl psát jenom homosexuál :-/ |
]
Re: Re: Anthologie z Theologie moralis svatého Alfonse z Liguori (Skóre: 1) Vložil: Elo v Středa, 12. listopad 2008 @ 14:55:59 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | ...a keby chorobám mohol rozumieť a liečiť len chorý... . Každé manželstvo je špecifická skúsenosť aj života manželského, aj rodinného, aj sexuálneho. U jedného páru môžu byť úplne protichodná, ako u iného páru, takže každý pár by mohol na základe svojho manželstvsa vytvoriť celkom špecificky podfarbenú, možno až do jednej strany vychýlenú teóriu manželstva, rodinného života, či sexuálneho života... . Naopak, človek, ktorý hocci nežuje v manželstve, napr. kňaz, ak sa stretáva s tisíckami manželov /rozhovory, spovede.../ a dokonca profesionálne aj študuje túto problematiku môže mať oveľa plastickejší a reálnejší pohľad na problematiku manželstva, rodiny i sexuality,a vie oveľa lepšie poradiť ľuďom, ako manžel /-ka/, ktorý zažil len tú jednu, svoju skúsenosť a oveľa viac toho nepozná...
|
]
|
|
Re: Anthologie z Theologie moralis svatého Alfonse z Liguori a jedenpotrat v Brazílii (Skóre: 1) Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Sobota, 28. březen 2009 @ 16:40:40 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | V článku Z internetu: Lze považovat absurdní a fanatické projevy za jediné pravé a svaté? Vloženo Čtvrtek, 26. březen 2009 @ 17:26:30
se mluví o rozhodnutí a slovech biskupa ohledně přerušení nebo nepřerušení těhotenství znásilňované dívky. Cituji: ´...V Brazílii je dobrovolný potrat zakázaný, výjimku tvoří těhotenství v důsledku znásilnění nebo ohrožení života matky...´. a také ´...Arcibiskup z Recife matku i všechny členy lékařského týmu, kteří se na zákroku podíleli, vyobcoval z katolické církve....´. Porovnávám z jiného soudku, z článku: Intimity: Anthologie z Theologie moralis svatého Alfonse z Liguori Vloženo Neděle, 09. listopad 2008 @ 20:30:27Vloženo Neděle, 09. listopad 2008 @ 20:30:27 Vloženo Neděle, 09. listopad 2008 @ 20:30:27ve kterém je citát, kterýse sice netýká potratu, ale týká se nechtěného početí. :
Někteří církevní otcové přitakávají názoru, že znásilněná dívka smí, aby zabránila početí, odstraniti mužské semeno, ale správnější je to popříti, neboť semeno ocitnuvší se jednou v mateřském lůně, jest pokojným jeho vlastníkem. Odstraní-li je žena, dopouští se tím velké křivdy na lidském pokolení. Zato však smí, dodávám, znásilněné děvče se obrátiti, aby přerušilo soulož, i když při tom je nebezpečí, že bude zmařeno mužské semeno.(konec citátu) = k tomu : v učilištích se asi používá dosud ta kniha Morální teologie od Alfonsa, asi proto, že nikdo nenapsal novejší a nebo tlustší.
A tak se dodnes adepti kněžství učí o tom, jak se u znásilněné ženy to semeno stane ´´pokojným vlastníkem lůna ženy´´, ale mně to je asi podezřelé. Znásilnění není pokojná činnost, ale to nevinné semeno při tom se tam už dostalo, ono nic nezapříčinilo a tak tam má zůstat. Naproti tomu Alfons uznává, aby se dívka obrátil a tím zmařila uložení nebo setrvání semena. Dokonce Alfons píše (opakuji ): ´...Někteří církevní otcové přitakávají názoru, že znásilněná dívka smí, aby zabránila početí, odstraniti mužské semeno, ...´ = úvaha : citoval biskup v Argentině jen Morální teologii od Alfonce i když je to autorita ze XVIII. století? Nebylo žádné modernizování? Papež Jan XXIII. zavedl zdnešnění (´aggiornamento´, to je přizpůsobení dnešku, ´giorno´ je den, možná zde i současnost), ale kdo se postará o to, aby se revidovaly názory advokáta Liquoriho z té doby jeho století?
Je možné, že se v Argentině prostě aplikovaly názory z té doby. A lidé nevědí to pozadí: Tlustá díla ze starší doby, jejich citování a současnost.
|
|
|
|
|