Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marek.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 158, komentářů celkem: 429684, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 532 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116569028
přístupů od 17. 10. 2001

Život církví: co mi nesedí na denominacích?
Vloženo Pondělí, 20. říjen 2008 @ 10:06:52 CEST Vložil: gojim

Zamyšlení poslal runa

nad čím přemýšlím poslední dobou a zajímá mě váš názor.)

Dověděl jsem se totiž o vás z domu Chloé, bratři, že jsou mezi vámi spory. Myslím tím to, že se mezi vámi říká” Já se hlásím k Pavlovi, já zase k Apollovi, já k Petrovi, já ke Kristu.kOR.12 KAP.


          Na základě toho verš přemýšlím nad tím, že už v té době se začali tvořit skupiny, které si myslely , že žijí křestanství
          nejlépe/autenticky/.Ael zatím stále nedošlo k úplnému rozkolu.

O stranách v Korintu se mnoho spekulovalo. Výsledky však zůstávají hypotetické. Přidržme se toho, co plyne z textu!

Stoupenci různých skupin v obci se odvolávají každý na “svého” učitele. To, že se část obce odvolává na Pavla, je téměř samozřejmé. Pavel přece tuto obec založil. Pokud v Korintu existovala vlastní Pavlova strana, pak se tato skupina asi vytvořila až jako reakce na určitou opozici vůči Pavlovi. Apollos byl podle Skutků apoštolů (Sk 18,24- 28) křesťanem ze židovství. Pocházel z Alexandrie, byl to řečnicky nadaný a vysoce vzdělaný muž, který se zdržoval po určitou dobu v Korintu. Tam zřejmě díky svým řečnickým schopnostem rychle získal nadšené stoupence.

Složitější je vysvětlit, kdo tvořil Petrovu skupinu. Že by sám Petr pobýval v Korintu, je pouze spekulace. Tato strana se nejspíše skládala z konzervativně zaměřených křesťanů ze židovství, z nichž možná někteří připutovali do Korintu z Petrovy syrské misijní oblasti. Pavel měl nejednou potíže s křesťany ze židovství, kteří lpěli na židovské tradici, nebyli srozuměni s otevřeností vůči pohanům a neuznávali Pavlův nárok, že je apoštol, protože se odvolával až na povelikonoční pověření. Je možné, že spor o maso obětované modlám v 8. kapitole se vztahuje k Petrově skupině, dokázat to však nelze.

Nejobtížněji lze charakterizovat stranu Kristovu. Jako samostatná strana asi vůbec neexistovala. Každá strana si pravděpodobně myslela, že hájí autentickou zvěst o Kristu. Je možné, že apoštol Pavel chce tímto čtvrtým označením dovést celou záležitost tvoření stran až k absurditě.

Pavel sám nepodává bližší informace o programu stran. Asi ho to moc nezajímá. Neprobírá konkrétní podrobnosti. Jednotlivé strany neodsuzuje ani nechválí. Pro něho jsou problémem strany jako takové.

Je snad Kristus rozdělen? Což byl Pavel za vás ukřižován? Nebo jste byli pokřtěni ve jméno Pavlovo?

V tomto verši klade Pavel několik řečnických otázek. Očekává na ně samozřejmě zápornou odpověď. Hned první otázka: “Je snad Kristus rozdělen?” upozorňuje Korinťany na zlý důsledek jejich sporu. Tím, že si každá skupina chce uchvátit Krista pro sebe, rozdělují skupiny Krista. Pravý opak je pravdou. Kristus nepatří jednotlivým skupinám, ale jak se píše ve 3. kapitole (v. 23): “vy však jste Kristovi a Kristus je Boží.”

V dalších otázkách uvádí jako příklad sám sebe; ukazuje s ironií absurditu korintského kultu osobnosti: “Což byl Pavel za vás ukřižován? Nebo jste byli pokřtěni ve jméno Pavlovo?” Jde přece o Krista a ne o Pavla.

V Korintu se začíná klást důraz na nepodstatné věci; lidští zprostředkovatelé víry jsou příliš přeceňováni, a do pozadí ustupuje, oč jde ve víře. Odkazem na kříž připomíná Pavel jádro své teologie. Třetí otázkou – “nebo jste byli pokřtěni ve jméno Pavlovo?” - naráží na křestní formuli “ve jméno Kristovo”. Křest je základem úzké osobní vazby na Ježíše Krista. Váže na Krista, ne na lidi!

Děkuji Bohu, že jsem nikoho z vás nepokřtil kromě Krispa a Gáia; tak nemůže nikdo říci, že jste byli pokřtěni v moje jméno. Pokřtil jsem i rodinu Štěpánovu. Jinak už nevím, že bych byl ještě někoho pokřtil.

Pavel pravděpodobně tento dopis diktoval, proto v těchto verších na počátku říká - nikoho jsem nepokřtil - a potom si patrně během diktování vzpomene na jednotlivce, které pokřtil. Často se soudilo, že v Korintu panovalo mínění, jako by křest byl základem duchovního otcovství toho, kdo křtil - obdobně to bylo chápáno v iniciačních ritech tehdejších pohanských mysterijních náboženství. Pravděpodobnější je, že tyto verše jsou ironickou odbočkou, navazující na předcházející otázku – “nebo jste byli pokřtění ve jméno Pavlovo?” - a ještě jednou ironizující celou absurditu korintského sporu stran. Pavel tím jistě nechce označit křest jako věc druhořadého významu. Ale ten, kdo křtí, má zcela ustoupit do pozadí.

Kristus mě totiž neposlal křtít, ale zvěstovat evangelium, ovšem ne moudrostí slov, aby Kristův kříž nepozbyl smyslu.

V tomto závěrečném verši nechce Pavel znevažovat křest. Ten je pro něho důležitý jako počátek křesťanské existence - jak zdůrazňuje v 6. kapitole listu Římanům. Pavel už zná něco jako dělbu práce; křest většinou přenechával jiným spolupracovníkům, sám viděl svůj nejdůležitější úkol v kázání evangelia. V pozadí stojí Pavlovo chápání charismat; každý má v obci svůj osobní úkol. Pavel vkládá důvěru a naději v tuto spolupráci.

V poslední části 17. verše se Pavel dostává k jádru sporu. Nechce kázat “moudrostí slov”, aby zvěst o kříži neztratila obsah. Jde především o obsah kázání, nikoli o předvedení dovedností řečníka. Slovem “moudrost” navazuje Pavel na pojem, který byl zřejmě v Korintu vysoko ceněn a který Pavla bude dále ještě hodně zaměstnávat. Upozorňuje Korinťany na důsledek jejich pojetí moudrosti, který si asi ani neuvědomovali: zbavuje zvěst o kříži obsahu.

Pavlovi jde v této části listu o zvěst. Považuje za absurdní vyzdvihovat určité teologické idoly. Musí tomu být právě naopak: osoby stojí ve službě zvěsti. Pavel s velkým důrazem podtrhuje, že mu jde o obsah zvěsti, nikoli o osobu zvěstovatele. Tento text by nás mohl vést k úvahám nad rozšířenou tendencí odmítat zvěst víry kvůli nedokonalosti jejích zprostředkovatelů.

článek jsem převzala /proč se s tím psát, když už to někdo vypracoval lépe/

                                                     A
 
tohle je nad čím přemýšlím




ak vznikli současné denominace? není to stejným způsobem? a není pak na to stejná odpověd jakou dal Pavel? proč tak nutně musíme být zaškatulkovaní?
nejčastější otázka, když řeknu , že jsem věřící je , kam patřím do sboru /je to možná snadnější -protože, když řekně katolík , že je katolík, a káesák , že je káesák, hned víme , kým je ovlivněm a kam se ubírá/ale abych řekla pravdu , nechci být zaškatulkována do vlivu at už Dana Drápala , nebo martina njamby, nebo jinam - nechci dostat štempl na hlavu, že následuji toho a toho vůdce-takže NA ZÁVĚR


JÁ SE HLÁSÍM KE KRISTU MÉMU SPASITELI


Podobná témata

Ekumenismus

"co mi nesedí na denominacích?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 31 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: co mi nesedí na denominacích? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 20. říjen 2008 @ 11:11:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dobrý počátek. Ale ještě zbývá dotáhnout závěr. Ke Kristu se dostáváme skrze jím založenou církev. I přes svou nespornou individualitu my pokřtění tvoříme společenství církve, která nás má učit a vést. Jednotlivé údy těla také většinou nekomunikují s hlavou přímo, ale skrze nervy. Jednota společenství má svůj velký smysl. Alespoň tam, kde to jde bychom měli o jednotu usilovat.



Re: Re: co mi nesedí na denominacích? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Pondělí, 20. říjen 2008 @ 11:47:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ke Kristu se dostáváme skrze jím založenou církev.

  Myslím, že jsi to dobře vystihl. Tohle je jeden z prvků, podle kterého se pozná církev, kterou Kristus založil - že vede lidi přímo k němu. Tuhle věc jsem poznal na vlastní kůži a bral bych to jako dobré rozpoznávací znamení Boží církve.

  A když už není možné tvrdit, že hlavou církve je člověk tady na zemi, protože by to bylo až příliš nápadné, nastrčí se nervy. Tím zřejmě budeš myslet papeže, kardinály, biskupy, kněze a jáhny, zjevení z nebes, katechismy a encykliky. Určitě bys byl schopen najít nějaký verš v bibli, který říká, že by údy těla neměly komunikovat přímo s hlavou?

  Ono je to dost těžké, když člověk vidí někde nějaké tělo s velmi kvalitními nervy, napojené přímo na centrum řízené z nebes, mít nějakou jednotu s tím. V té chvíli je spíš protismyslné o jednotu usilovat, alespoň pro křesťany.


]


Re: Re: Re: co mi nesedí na denominacích? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 21. říjen 2008 @ 22:02:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A když už není možné tvrdit, že hlavou církve je člověk tady na zemi...

Opravdu není třeba nic "nastrkovat". Pán Ježíš určil naprosto jasně vnitřní poměry ve své církvi, to nejde nijak okecat. To,že jsi částečně mimo "hlavní dění" je jen tvojí chybou.

(Mt 16,18-19)
A já ti říkám, že ty jsi Petr a na té skále postavím svou církev a brány pekla ji nepřemohou.
Dám ti klíče nebeského království, a cokoli svážeš na zemi, bude už svázáno v nebi, a cokoli rozvážeš na zemi, bude už rozvázáno v nebi."



]


Re: Re: co mi nesedí na denominacích? (Skóre: 1)
Vložil: runa v Pondělí, 20. říjen 2008 @ 11:54:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
njn, ale každý úd má nervy v sobě, že? takžeby Duch Svatý???,


]


Re: Re: co mi nesedí na denominacích? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 20. říjen 2008 @ 12:56:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Oko,

jenže Jím založená Církev je v Písmech Nové Smlouvy. Ta vaše, tedy ŘKC, se od ní podstaně liší, takže je zřejmé, že to není ta, kterou založil Kristus. Tu vaši založili nikoliv apoštolé Kristovi, ale tzv. církevní otcové. To jsou vaši praví otcové.


]


Re: Re: Re: co mi nesedí na denominacích? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 21. říjen 2008 @ 21:55:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ta vaše, tedy ŘKC, se od ní podstaně liší, takže je zřejmé, že to není ta, kterou založil Kristus. Tu vaši založili nikoliv apoštolé Kristovi, ale tzv. církevní otcové...

Zbývá maličkost. Dokaž pravdivost svých slov. Ale ne prostým tvrzením, ale opravdovými historickými argumenty.


]


Re: Re: Re: Re: co mi nesedí na denominacích? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 21. říjen 2008 @ 22:14:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Oko,

to vidí každé malé dítě, které si alespoň jednou přečetlo Nový Zákon. To, co praktikuje ŘKC (pohansko-modlářský systém), v NZ nenajdeme. Celá Písma Nového Zákona jsou tím jedním komplexním důkazem mého tvrzení. Proto je tak nenávidíte!


]


Re: co mi nesedí na denominacích? (Skóre: 1)
Vložil: Colin v Pondělí, 20. říjen 2008 @ 11:48:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Čau runo!

Já jsem členem denominace, ale asi špatným, protože mi chybí ten štempl na hlavě a vůdce, kterého bych následoval. Jsem ovšem vybaven pastorem, který vede náš sbor. V rozporu s tím, co melou někteří teoretici výstavby církve ho normálně poslouchám i poslouchám. Mám dojem, že se tím ani tak nenaplňuje slovo Písma "já jsem Pavlův, já Apollův", ale spíš "poslouchejte ty, kteří vás vedou".¨

Colin 



Re: Re: co mi nesedí na denominacích? (Skóre: 1)
Vložil: runa v Pondělí, 20. říjen 2008 @ 11:55:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dobrý:)


]


Re: Re: co mi nesedí na denominacích? (Skóre: 1)
Vložil: runa v Pondělí, 20. říjen 2008 @ 12:36:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
myslím, že jste asi nepochopil o čem jsem vlastně psala, nebo snad zároven s posloucháním těch , kteří Vás vedou,tvrdíte , že jsou lepší než jiní , kteří vedou jiné? nebo snad upřeně zíráte na své vedoucí a říkáte si, konečně jsem to nahmátl, jsem v tý správný církvi? Tenhle vedoucí je jedinej správnej? ještě , že nejsem u jinejch ???nebo je pro Vás Kristus důležitější než vedoucí ? jak to máte, pokud byste se odstěhoval do města , a Vaše denominace by v daném městě nebyla- panikařil byste ? nebo byste se zapojil v místním sboru třeba do CB nebo jiné církve?



]


Re: Re: Re: co mi nesedí na denominacích? (Skóre: 1)
Vložil: Colin v Pondělí, 20. říjen 2008 @ 18:58:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
runo, vy jste neskutečně podezíravá...proč by měl bejt farář důležitější než Kristus? Proč by měl bejt jedinej správnej? Proč by měl bejt lepší než jiní? Takový věci mě v životě ani nenapadly. Jen jedna věc mě napadla a napadá, že lepší nějaký sbor než žádný sbor a lepší pastor než nepastor. Většinou. Občas je to prý na pováženou, ale naštěstí nikdo nemusí ve špatný církvi zůstávat když je dost těch dobrých.

Stěhování: to jsem zažil nedávno. Začal jsem sloužit ve sboru, který o moji službu a přítomnost stál, jenže byl moc daleko. Nepodařilo se mi přestěhovat do onoho města, přestěhoval jsem se tedy alespoň na půl cesty. Mám to do svého sboru 80 km. Jezdíme tam s rodinou, ale ne každou neděli, a když tam nejedeme, jdeme na bohoslužby někam v místě nebo okolí. Náš syn zahnízdil v nedalekém sboru (není to naše denominace) a tak tam občas chodíme taky. Kdybych si svůj sbor již nezvolil, nebyl by pro mě velký problém vstoupit do jiné denominace, ale pouze v případě, že by o mě skutečně stáli. Pokud ne - a to lze v mém případě čekat - tak bych tam chodil na bohoslužby, ale nevstoupil bych tam. Stačí?


]


Re: co mi nesedí na denominacích? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 20. říjen 2008 @ 13:09:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Ahoj runo,

díky za článek, byť převzatý. Dost dobře vystihuje podstatu problému vzniku a existence denominací, které nejsou církvemi, ale skupinami křesťanů v rozdělení. Církev je Kristova a je jedna univerzálně i místně a jinak to ani být nermůže, neboť Kristus není rozdělen ani Jeho Církev. Toto rozdělení vznikne zákonitě u tělesných lidí, jakými Korinťané byli, kteří se ještě nestali duchovními = žijícími/chodícími v Duchu (Ř 8:4, Ga 5:16,25).

Duchovní lidé, jsou vždy a spontánně v jednotě, neboť zachovávají jednota Ducha ve svazku pokoje, který přináší kříž jako to, co je nám všem společné. Pán je naším pokojem, který nám dává, když jsme v duchu. Když jsme v těle, skutečný pokoj nemáme a chybí nám ony vlastnosti či ctnosti, které musí předcházet a učinit nás způsobilými zachovávat jednotu Ducha = jednotu uskutečněnou skrze Kristův kříž. V Efezským 4:1-2 Pavel prosí: "Prosím/Napomínám = povzbujzuji vás tedy já, vězeň v Pánu, abyste žili/chodili způsobem hodným toho povolání, kterým jste byli povoláni, s veškerou pokorou a mírností, s trpělivostí se navzájem snášeli v lásce." Tady jde samozřejmě o Boží lásku.

A teď ruku na srdce: kdo z nás je způsobilý (a když ano, tak ne neustále) pilně zachovávat jednotu Ducha vždycky a za všech okolností? Tohle "umí" jen Jeden. My to umíme, jen když zůstáváme v Něm. Tož tak.

willy



Re: Re: co mi nesedí na denominacích? (Skóre: 1)
Vložil: runa v Pondělí, 20. říjen 2008 @ 13:41:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
ono celá věc je mnohem složitější než se zdá, dle mého nejsme schopni se ani ujednotit v tom, co to ta jednota v Duchu svatém je. právě v různých církvích jsem slyšela různé názory a osobně si také něco myslím-ale prakticky docházím k závěru, že nikdo pořádně nevíme o čem se mluví včetně mě. V bibli je zase obojí - na jednu stranu jsme vybízeni k jednotě a na druhou stranu byli sírkve v zejvení pochváleni za to, že neschvaluji skutky nikolaitů, za další jsme odmítli gnosticismus /už hodně dávno/ a také se na to dalo říct , nesnažíte se o jednotu . jsme vyzýváni k lásce k bližnímu ,ale zároveń je v bibli napsáno, jak to , že toleruješ jezábel , která se vydává za prorokyni.
když se koukneš na to, koli heretiků za ty 2000 let byli nazváni heretiky- často právem- i tehdy by se dalo říct, že se ti, kteří je nazvali heretiky nesnažili o jednotu-tady chci naznačit, že je těžký říct, kde je ten bod, kdy máme učení už odmítnout a kdy se máme snažit o jednotu. když si vezmeš spor katolíci a protestanti- jsou tak velké rozdíly v základních věcech -ale zároven mi na to pasujou ty pavlova slova .....je snad Kristus rozdělen?
Prostě je to těžký asi i proto, že jsem ve fázi , kdy nechci slepě následovat učení nějaké denominace, ale chci vědět , co si o tom myslí B-h. Prostě lidi včetně mě nemají vhled do situací a ani ho často nehleáme


]


Re: Re: Re: co mi nesedí na denominacích? (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Pondělí, 20. říjen 2008 @ 13:59:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jednota v Církvi nestane až bude všem všecko jedno.  :-)


]


Re: Re: Re: co mi nesedí na denominacích? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 20. říjen 2008 @ 20:56:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jednota Ducha (nikoliv v Duchu Svatém) je jednota, kterou vložil Pán Ježíš do Církve jako skutečnost sebe sama coby oživujícího Ducha (1K 15:45b). Pán Ježíš Kristus jako oživující - životodárný Duch, který je v každém znovuzrozeném věřícím, je sám touto jednotou, jež je automaticky a spontánně zachovávána, když jsme v Duchu. Vyžaduje to nesení ovoce Ducha v podobě pokory, krotkosti, trpělivosti a snášení se navzájem v lásce, a pak být pilní v zachovávání této uskutečněné jednoty, vědomi si důležitosti jednoty při budování těla Kristova v lásce, neboť jednota Ducha je jednotou Těla (Ef 4:4 - jedno Tělo, jeden Duch ...). Kristus coby životodárný Duch je životem Těla, a protože všechny údy mají jeden a tentýž život - Krista (Ko 3:4), jsou v tomto životě jedno, což je odpověď na Pánovu modlitbu v Janovi 17. Tož tak.

willy


]


Re: co mi nesedí na denominacích? (Skóre: 1)
Vložil: miroslav v Pondělí, 20. říjen 2008 @ 17:18:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Runo, výborně. Nebuďme zaškatulkováni! Je to jen na nás, na tom, že se nám ve formě škatulek líp myslí.
Já jsem to měl tak, že dokud jsem neměl svůj vztah k nějaké konkrétní církvi vyjasněn a hledal jsem, do které bych vstoupil (protože jsem si tehdy upřímně myslel, že je to potřeba), tak se mne na moji příslušnost každý na potkání ptal.

Ale když jsem pochopil, že můj vztah s Kristem se opravdu neodvíjí od příslušnosti k nějaklému sboru, ale od důvěry a spolehnutí se na Ducha svatého, tak ejhle, světe div se, najednou se lidi přestali ptát. Případně mou negativní odpověď nezpochybňovali a nezlehčovali. Satan vždy dokáže vyhmátnout naši nejistotu a potrápit nás přesně tam.

Takže moje zkušenost - je to o škatulkách v našem (mém) myšlení. Ani ne tak o škatulkách okolo nás. Ať jsou okolnosti jakékoliv, vztah s Kristem je jen naše zodpovědnost, těžko hledat viníky v pastorech, starších nebo papeži.

Miroslav



Re: Re: co mi nesedí na denominacích? (Skóre: 1)
Vložil: Magdalena07 v Pondělí, 20. říjen 2008 @ 19:52:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
 Přesně tak
Magdalena


]


Re: Re: Re: co mi nesedí na denominacích? (Skóre: 1)
Vložil: Colin v Pondělí, 20. říjen 2008 @ 20:09:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
to by mě tedy zajímalo, co přesně tak, já mu vůbec nerozumím, ty ano?


]


Re: Re: Re: Re: co mi nesedí na denominacích? (Skóre: 1)
Vložil: Magdalena07 v Pondělí, 20. říjen 2008 @ 21:46:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

"Ať jsou okolnosti jakékoliv, vztah s Kristem je jen naše zodpovědnost, těžko hledat viníky v pastorech, starších nebo papeži."

Já mu rozumím moc dobře, protože taky jsem chtěla patřit do nějaké škatulky a místo, abych měla oči upřené na Krista, dívala jsem se na lidi.




]


Re: Re: Re: Re: Re: co mi nesedí na denominacích? (Skóre: 1)
Vložil: Colin v Pondělí, 20. říjen 2008 @ 21:58:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jo, tak této větě rozumím taky. Ale jako příspěvek mi to smysl nedává,  asi proto, že se nevejdu do škatulek a do žádné jsem patřit nechtěl. Dívám se na lidi, protože to dělá i náš Pán a lidi mě ve výhledu na Krista nepřekáží. Ani nechápu, jak se stane, že někdo musí volit mezi vztahy k Bohu a lidem. Asi proto, že nejsem poustevník.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: co mi nesedí na denominacích? (Skóre: 1)
Vložil: Eliana v Pondělí, 20. říjen 2008 @ 23:34:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jak to, že nechápeš, jak se stane, že někdo musí volit mezi vztahy k Bohu a lidem? To se děje úplně běžně přece.

Lidi ti řeknou:-Budeme tě mít rádi, když s námi budeš v naší škatulce a spasený budeš, když budeš nosit pruhovaný obleček, jako my.
 A ty řekneš: Ale já nechci do žádné škatulky a spasený jsem vírou a ne pruhovaným svetříkem.
A oni řeknou:- Tak oblečeš to nebo ne?!
A ty řekneš:- Ne, ale mám vás rád a chtěl bych s vámi kamarádit.
 A oni ti neřeknou, že s tebou kamarádit nebudou, ale kamarádit s tebou nebudou. Vybral sis.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: co mi nesedí na denominacích? (Skóre: 1)
Vložil: Colin v Úterý, 21. říjen 2008 @ 08:59:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Eliano, ty si stále pleteš společnost se škatulkami a osobní integritu s oblečky. Já si svou integritu neoblékám. Je ve mně vednevnoci. A občas se mnou někdo nechce kamarádit, většinou je to ale naopak. Jistěže člověk se může dostat do situace, že musí volit mezi nějakými lidmi a Bohem. Mnoha lidem se to stane jednou za žívot a některým lidem nikdy. Jestli to někdo prožije dvakrát tak už může mluvit o smůle.

Ale ty, runa, možná taky Miroslav pokud to tak myslel, jste z nějaké jiné kategorie: bojíte se lidí. Bojíte se závazků. Bojíte se o svou nezávislost, která ale ke všemu na vás ani - tedy z toho co píšete - není vidět. Oč se tedy bojíte? Bojíte se úrazu a zklamání? To je otázka. 

 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: co mi nesedí na denominacích? (Skóre: 1)
Vložil: Eliana v Úterý, 21. říjen 2008 @ 10:56:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pěkně jsi nás zaškatulkoval. :-)


]


colinovi (Skóre: 1)
Vložil: runa v Úterý, 21. říjen 2008 @ 13:52:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bojim se? ne , ted už ne, jsem spíše ostaržitá a věci prověřuji - není to tak dlouhá doba , kdy jsem opustila po 6 letech křestanskou sektu - /jeden z důvodů , proč jsem tam byla, že mě říkali, poslouchejte ty, kteří Vás vedou :) /a dost dlouho jsem se snažila nevidět chyby pastoraa dívat se na Ježíše - a tak jsem zapírala sama sebe a měla druhé přednější sebe - až jsem vyhořela -doslova. a proti B-hu jsem se obrátila- ale On je tak velký, že si mě znovu našel- praktikcy to byl On , kdom,ě z tý sekty dostal- ale následky nesu dodnes /prakticky syndrom vyhoření- tzn.prostě někdy nemám sílu an obyčejné věci, co jiní lidé mají -třeba jít do sboru /



]


Re: colinovi (Skóre: 1)
Vložil: Colin v Úterý, 21. říjen 2008 @ 14:48:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Čau!

Že si tě Bůh znovu získal, je sqyelý! Mám dojem, že s Elianou máte společný téma, ne osobní osudy. Ale o to téma jde, ne? Nechci, aby lidi vysypali na internetu co nechtějí na sebe říci. "Člověk" se poučí už tím, že o něčem vážném diskutuje. Vůbec není nutný s partnerem souhlasit, ale zato přemýšlet! "Člověk" by se měl naučit bejt flexibilní... 


]


Re: colinovi (Skóre: 1)
Vložil: Eliana v Úterý, 21. říjen 2008 @ 15:52:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslím Runo,
 že naše osudy podobné jsou. Také jsem byla v takzvané sektě, bylo to hnutí, řekla bych, dost extrémní. Po odchodu odtamtud, v období provázeném pro mě dost dramatickými událostmi, jsem začala trpět depresemi a tento stav trvá už několik let. Každé jaro a podzim zažívám utrpení. Ale jsem vděčná, opravdu. Za to, že jsem mohla odejít, i za to, že jsem tam mohla být. Mimo jiné, protože tak můžu některým lidem lépe rozumět. A jak už tu někde napsal nedávno Pastýř, sytý hladovému nevěří.
Opravdu věřím tomu, že vše napomáhá k dobrému těm, kdo milují Boha.
Když jsem hledala pomoc v církvi, místo pomoci jsem dostala další břemeno na hřbet a musela jsem čelit pokusu udělat ze mě levnou pracovní sílu.
A tak dnes vím, že není dobře člověku samotnému a potřebujeme společenství s ostatními křesťany, ale svou sílu musíme hledat u Pána, v Jeho veliké moci (Ef 6,10). Přeju ti  Runo, z celého srdce, abys ji nacházela, kdykoliv ji potřebuješ.E.


]


eliano (Skóre: 1)
Vložil: runa v Středa, 22. říjen 2008 @ 12:00:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
děkuju.


]


Re: Re: colinovi (Skóre: 1)
Vložil: isim v Čtvrtek, 23. říjen 2008 @ 04:14:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To je pěkné...


]


Re: co mi nesedí na denominacích? (Skóre: 1)
Vložil: isim v Čtvrtek, 23. říjen 2008 @ 06:57:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Toto je právě problém omezenosti našeho lidského myšlení, kdy člověk vidí a chápe jenom určitou částku věci, a nechápe to ostaní.

Nebo jsou také i lidé, kteří vidí zase a pouze jen člověka - nositele zvěsti, jeho schopnosti a vědomosti, jeho činy a uniká jim sama podstata.

A proto se také i potřebujeme navzájem, proto že můj bratr nebo i sestra může mít něco, co já postrádám, anebo i naopak. Neboť také i Pán je veliký a my jsme maličcí.


isim





Re: Re: co mi nesedí na denominacích? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Čtvrtek, 23. říjen 2008 @ 11:56:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Isime,

nejenže tvůj bratr či sestra může mít něco, co postrádáš a naopak, ale zcela jistě má/máš, poněvadž Bible říká, že každý má/dostal a každý tudíž také má určitý dar milosti, jíž má sloužit ostatním svatým.

To je na jedné straně princip Těla Kristova a na druhou stranu se právě toto v denominacích neděje, tzn. že není dán prostor všem/každému, aby sloužil milostí, jíž byl obdarován (1P 4:10). V denominacích "slouží" jen člověkem vybraní jedinci.

Byl jsem šokován, když mi jedna sestra v denominaci řekla, že jí pastor řekl: "Pro tvoje dary tady není místo!"

Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: co mi nesedí na denominacích? (Skóre: 1)
Vložil: isim v Čtvrtek, 23. říjen 2008 @ 13:07:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bratře,

také věřím, že každý něco dostává, pokud uvěří nebo se narodí do B. království. I když každý určitě nemusí mluvit někde před shromážděním.

Také jsem se setkal s takovými věcmi, kdy některým lidem nebylo dovoleno mluvit v církvi. A věřím, že tito lidé měli i co dát, co přijali od Boha.

Je to smutné, že se toto děje...


isim


]


Stránka vygenerována za: 0.29 sekundy