Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marek.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 174, komentářů celkem: 429700, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 568 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116590632
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Svědectví 14 umučených katolíků
Vloženo Neděle, 19. říjen 2008 @ 00:27:38 CEST Vložil: Olda

Svědectví poslal Nepřihlášený

Rád bych upozornil na zajímavé svědectví umučených 14 katolíků - františkánů, kteří byli umučeni v roce 1611 v klášteru Panny Marie Sněžné v Praze. Kéž bychom dnes dokázali sdílet jejich neoblomnou víru v Krista a být tak věrni pravdě.

Kopíruji sem krátkou ukázku ze zdroje: http://tisk.cirkev.cz/res/data/026/003140.doc

14 mučedníků od Panny Marie Sněžné (15. února 1611)

V masopustní úterý, 15. února 1611, bylo krutým způsobem zavražděno 14 františkánů, příslušejících ke konventu při kostele Panny Marie Sněžné v Praze na Novém Městě.

Přišli do Prahy jako misionáři, aby zde pastoračně sloužili katolické menšině zvláště kázáními, náboženskými debatami a vzorným příkladem řeholního života. Působili v konventu a při kostele, který císař Karel IV. založil r. 1347 pro karmelitány, ale který byl počátkem 17. století v sutinách a opuštěn. Roku 1604 dal císař Rudolf II. zvláštním diplomem „na věčné časy“ celé klášterní teritorium do užívání františkánům.

Noví řeholníci pocházeli z různých evropských národů, prožili však již nějaký čas na našem území – přišli do Prahy z Brna a Olomouce – a ovládali téměř všichni češtinu. Kněží byli zpovědníky významných osobností a také mezi arcidiecézním duchovenstvem požívali značné vážnosti, protože byli využíváni jako rozhodčí ve sporných záležitostech.

Část pražské veřejnosti, z větší části nekatolické, se k nim však od počátku chovala nepřátelsky. Nešlo ovšem o nějakou obecnou nenávist: na stavbu kostela Panny Marie Sněžné například přispěl i Mistr Bacháček, rektor Karlovy univerzity, která byla husitská. Výhrůžky a nepřátelské projevy se stupňovaly zvláště od konce ledna r. 1611, za doby tzv. vpádu pasovských vojsk do Čech. Nepotvrzená zpráva o ukrývání poražených pasovských jezdců v klášterech obrátila hněv Pražanů proti kostelům a klášterům. Vývoj událostí i řada předchozích incidentů stačily k tomu, aby františkáni mohli předvídat, k čemu může dojít. Přesto neopustili Prahu a zůstali až do konce na svém místě.

V osudné úterý 15. února 1611 vikář kláštera Bedřich Bachstein nařídil, aby nikdo areál neopouštěl. Nicméně podle řádových konstitucí byl zodpovědný za život zvláště mladších bratří, proto jich šest odvedl na kostelní půdu do relativního bezpečí.

Kolem 11. hodiny dopoledne obklopilo areál Panny Marie Sněžné asi 700 ozbrojených lidí, převážně městské spodiny. K vyvraždění řeholníků došlo postupně ve třech etapách, během asi čtyř hodin. Útočníci se rozdělili do několika skupin. Početná skupina útočníků vtrhla nejprve do chrámu a zde krutým způsobem zabila dva kněze a bratra laika. V klášteře samotném nalezli vetřelci čtyři řeholníky, které zavraždili. Po delší době násilníci objevili schody vedoucí z horního patra klášterního ambitu na kostelní půdu, kde se ukrývalo zbylých sedm řeholníků.

Obnažená a zohavená těla zavražděných byla pohřbena v klášterním dolním ambitu blízko brány až v sobotu. Věřící od počátku považovali umučené bratry za Bohem oslavené mučedníky a záhy se šířily pověsti o zázračných zjevech nad jejich hrobem.

Již pět let po jejich smrti poručil pražský arcibiskup Jan Lohelius těla exhumovat a pohřbít v kapli Panny Marie. Při této příležitosti bylo shledáno, že podlehla jen minimálnímu rozkladu. V této kapli – dnes zasvěcené sv. Michalu – odpočívají dodnes, a to pod oltářem sv. Petra z Alkantary, který byl postaven teprve v 2. polovině 17. století. Soukromá úcta k nim nebyla nikdy přerušena a výroční památka jejich smrti byla slavena vždy nějakou formou pobožnosti.

První kroky k beatifikačnímu procesu byly učiněny v 70. letech 17. století, jisté překážky však znemožnily jeho pokračování. Podobně proces započatý v letech 1907-1910 nebyl skončen. Teprve v letech 1933-1944 proběhl řádný diecézní proces, jehož akta byla dne 13. října 1947 předána do Říma. Ostatky umučených řeholníků byly tehdy exhumovány, prohlédnuty a identifikovány. Následující politická situace, spojená s přerušením diplomatických styků s Římem a útlakem církve, odsunula řešení na více než 40 let.

Listem datovaným v Praze 25. února 1992 požádali biskupové Československa o obnovení procesu. Kongregace pro svatořečení stvrdila dekretem ze dne 20. dubna 1994, že diecézní proces byl po pečlivém prozkoumání shledán platným a že tudíž záležitost má být směrována k účinnému završení.

 
Jména čtrnácti umučených bratří jsou:

Kněží:
Bedřich Bachstein, vikář kláštera, český kazatel původem z Pěnné u Jindřichova Hradce (věk asi 50 let)

Jan Martinez, Španěl, sakristán (asi 40 let)

Šimon, Francouz, sběratel almužny (asi 30 let)

Bartoloměj Dalmasoni, Ital z Ponte San Pietro u Bergama, měl na starosti obnovu kostela a kláštera

 
Dále bylo v konventu čtvero kleriků studujících bohosloví:
Jeroným hrabě z Arese, Ital z Milána, jáhen (asi 24 let)

Kašpar Daverio z Bosto u Varese, Ital, podjáhen (27 let)

Jakub z Augsburgu, Němec, minorista[1] s dočasnými sliby (18-20 let)

Klement ze Švábska, Němec, minorista s dočasnými sliby (18-20 let)

 
Bratři laici:
Krištof Zeld, Holanďan, starší kuchař (asi 70 let)

Didak Jan, krejčí; vlast neudána, pocházel tedy patrně ze zemí Koruny české (mezi 30-40 roky)

Jan Rode, Ital z Monte Piano u Brescie, zahradník a pomocný sakristán (asi 30 let)

Emmanuel, mladší kuchař, patrně ze zemí Koruny české (asi 30 let)

 
Novicové:
Jan, kandidát bohosloví, patrně ze zemí Koruny české (asi 18 let)

Antonín, pomocník v kuchyni, patrně ze zemí Koruny české (18-20 let)


[1] Bohoslovec s nižším svěcením, před podjáhnem.


"Svědectví 14 umučených katolíků" | Přihlásit/Vytvořit účet | 12 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Svědectví 14 umučených katolíků (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Neděle, 19. říjen 2008 @ 02:10:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Není divu, že došlo k nepřátelství.

Z dějin vím, že koncem 16. století bylo v Praze cca 80 procent nekatolického obyvatelstva. To byly konfese: utrakvistická (pod obojí, tedy husitů), luterská, kalvínská a Českých bratří.

Vím z Palackého, že kalvíni vyvolávali nepokoje a měli obsazené některé fary, nakonec je světská moc musela krotit.

Ale netušil jsem, že nekatolíci byli schopni takových násilných činů jako zabití mnichů. Skoro jako by se opakovaly dšjiny v husitské revoluci.

Z té vím jen namátkově, že také byly napadány mnohé kláštery. Na příklad klášter na ostrově při soutoku Vltavy a Sázavy byl vypálen a dodnes je z něho zřícenina. Důvodem k vykrádání klášterů byla také chudoba z té doby, ne jen náboženský ohled.

Kostel sv. Kateřiny v Praze v ulici Kateřinská byl také dobýván a strhli střechu a odešli až když padající kusy zabily šest útočníků. To bylo v letech krátce po 1416. Klášter františkánů u Sněžné byl napaden 1611, skoro dvě stě let později. Při tom františkáni nikdy nebyli bohatí, nebyl důvod, aby byli vykradeni, sami se živili z almužny, kterou jim lid dali.

Nepřátelství mezi lidmi nikdy nedělá dobré věci.

Akce vyvolává reakce. Husiti se sami rozpadli při bratrovražedné boji u Lipan (to bylo asi 1435, že?). Po roce 1600 to byla rakouská moc, která zapříčinila pohromu po Bílé Hoře. Krátce po bitvě u Bílé Hory ještě situace nevypadala pro české šlechtické stavy tak zle, ale císař využil situaci a začal tvrdé kroky které vyústily až do popravy 27 českých pánů a odchodu nekatolíků ze země.

Jestli za 200 let po procesu s rektorem univerzity a kazatelem Janem Husem neměli lidé dost klidu na tom, aby nebojovali ´kvůli víře´, pak se nedivím ani císaři, který začala tlak opačným směrem.

Evropa byla rozdělená na katolický jih (od  Středomoří po Vídeň) a na nekatolický sever (hlavně Německo). Výsledkem neschopnosti věnovat se radši náboženství než bojům byla válka 30 let, začala v Praze 1618 a skončila v Praze 1648, bez patrného výsledku. Polsko a Litva zůstaly katolické, Německo a Holandsko nekatolické, Švýcarsko stálo mimo.




Podobnost s gs cisto nahodna ? (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Neděle, 19. říjen 2008 @ 08:31:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Čechy a Morava, Království před vniknutím jezuitů, příchod Kanisia

Čechy byly v polovině 16. století celé protestantské a katolická strana zde neměla téměř žádných majetků ani žádnou politickou moc. Nejvíce bylo rozšířeno Husovo a Lutherovo učení, kterému se sice částečně bránilo v Praze, ale všude jinde se šířilo svobodně a bez zábran. Není tedy divu, že si v Čechách katolíci stěžovali na nedostatek biskupů, farářů a katolických učitelů. 

Katolická strana se nakonec rozhodla u císaře intervenovat. Roku 1552 předstoupili před císaře Ferdinanda I. a v zájmu rozšíření katolického náboženství žádali povolání jezuitů, aby zdarma vyučovali na katolické akademii bohosloví a krásná umění. Pražská kapitola byla ochotna jezuitům podstoupit klášter sv. Máří Magdaleny v Menším městě pražském se čtyřmi vedlejšími domy na Újezdě. Král Ferdinand velmi rád těmto prosbám vyhověl a vyzval zakladatele řádu, generála Ignáce z Loyoly, aby do Čech poslal 12 jezuitů k založení zdejšího kolegia.  Generál tuto nabídku uvítal a ihned se spojil s císařovým synem, rovněž Ferdinandem, který od svého otce dostal úkol, aby se celé věci ujal a organizačně ji dotáhl do konce. Kromě toho svěřil císař tuto záležitost také synovu zpovědníku a svému milému příteli, jezuitovi Kanisiovi. Tomu pak králův náměstek nabídl honosný celestiánský klášter, stojící nedaleko Žitavy, ale Kanisius požadoval klášter přímo v samotné Praze.

....   král Ferdinand proto Kanisia vyzval, aby osobně přijel z Vídně do Prahy a bylo mu nabídnuto místo v chrámu sv. Víta. Zde také začal jezuita svá kázání, kterými se snažil povzbudit katolickou víru, ale přitom si dával velmi dobrý pozor na to, aby se ani slovem nedotkl katolických jinověrců nebo protestantů. Kázal na všeobecná témata o Boží lásce, o míru, o přátelství, o lidské laskavosti, o spolupráci všech věřících v zájmu vyvyšování a oslavování Boha apod. Jeho kázání byla v tehdejší době tak oživující, že k sobě připoutal nejen všechny katolíky, ale oblíbili si ho i mnozí utrakvisté (stoupenci podávání “pod obojí”, to je chleba i vína, tzv. Kališníci) z nichž někteří dokonce přestoupili na katolickou víru.

Když Kanisiovi uplynula prověřovací doba, uvědomil svého generála, že všichni jezuité, kteří se mají vydat do Čech, se nesmí ani slovem dotýkat jinověrectví, nesmí se s ostatními hádat ve s_ých náboženských otázkách a musí se důkladně vyzbrojit trpělivostí, dlouhočekáním. Musí být k jinověrcům maximálně snášenliví, přátelští a laskaví. V každém případě musí více konat činy, než slovy.

Kromě nenávisti protestantů museli jezuité čelit i nenávisti od ostatních řádů, obávajících se jezuitské chamtivosti, intrik, zákulisní majetkové diplomacie a vyvolávání rozkolu v církvích. Ovšem ze strany českých katolických duchovních tu byla i žárlivost, neboť si jezuité v Čechách vedli tak horlivě, že to původní českou katolickou pohodlnost a lenost přímo odsuzovalo.

Majetkové záměry jezuitů pocítila téměř celá Praha. Do roku 1618 patřila jezuitům například celá petřínská zahrada, chlumecký statek, ves v Nebušicích, dvůr v Kopaninách, Pernštejnské domy a zahrady podél Vltavy pod Bruskou, čelákovický statek, statek v Bernarticích na Bechyňsku a další objekty.

Pokracovanie:

Čechy a Morava: Království před vniknutím jezuitů, příchod Kanisia








]


Re: Svědectví 14 umučených katolíků (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Neděle, 19. říjen 2008 @ 15:35:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Já tedy nevím, buď špatně čtu, nebo nevím, co znamená to slovo svědectví, ale po přečtení celého článku jsem žádné svědectví nenašel? Mohl by sem autor dát jejich svědectví, když už tak ten článek nazval? Mohlo by být zajímavé.



Re: Re: Svědectví 14 umučených katolíků (Skóre: 1)
Vložil: Colin v Neděle, 19. říjen 2008 @ 15:50:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Svědectví = martyrium = mučednictví. Už po tisíce let. Žid 11,39.

Na to, abys vydal svědectví, není nutné mlít pantem, ale někde je nutné zemřít, jak Kristus na kříži. Jako beránek, ústa neotevřel. Že?


]


Re: Re: Re: Svědectví 14 umučených katolíků (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Neděle, 19. říjen 2008 @ 16:07:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Olin, fasisti tiez boli muceni a umierali kvoli boju o svetovladu. Su to teda tiez "mucenici" ?


]


Re: Re: Re: Svědectví 14 umučených katolíků (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Neděle, 19. říjen 2008 @ 20:39:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ano, zapoměl jsem na význam pojmů, chápu.

  Čili - není jasné, co ti lidé učili a dělali, není jasné, proč se na ně dav vrhnul a zabil je, ale pro lidi ze stejné strany barikády je to svědectví, že ty na druhé straně jsou stejně zlí jako my, čímž se utvrdí ve své víře a zjistí, že je vlastně jedno, kde stojí.

  Podobně to funguje v boji komunistů proti kapitalistům, bolševikům proti menševikům, kmenových bojů v Africe a v kterýchkoliv jiných bojích, kde funguje stejné rozdělení na ty správné a ty špatné.


]


Re: Re: Re: Re: Svědectví 14 umučených katolíků (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Neděle, 19. říjen 2008 @ 20:58:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Ano, zapoměl jsem na význam pojmů, chápu.

Ty moulo, vyznam martiros = svedek = mucednik pochazi z dob prvotni cirkve! To neni zadna katolicka reinterpretace. Dyk je to primo z koine! Vysvetleni je jednoduche: kdo je ochoten vydat svuj zivot pro viru je PRIMO TIM AKTEM VLASTNI OBETI svedkem toho, ze nevidi svou nadeji v tomto svete, ale v Bohu. To je samozrejme mnohem pusobivejsi svedectvi, nez mraky kecu. Krestan se prece pozna (mimo jine) podle toho, ze se neboji smrti ("kde je smrti tve vitezstvi?"). Proto jsou ti, co zemreli pro viru, svedky viry.

Aviaf


]


Re: Re: Re: Re: Re: Svědectví 14 umučených katolíků (Skóre: 1)
Vložil: jirka_ v Neděle, 19. říjen 2008 @ 21:55:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A ještě z dřívějších dob než z prvotní církve, to řecké slovo znamenalo ještě v předkřesťanských dobách pouze svědka (nebo ne teda pouze, ale "mučedník" mezi význami skutečně nebyl). Potom snad opravdu v dobách prvotní církve se přidal ten význam svědka víry, mučedníka.

Jinak jsem moc dobře nepochopil, proč je tento článek napsaný ve stejném stylu jako "Svědectví 27 popravených protestantů", jakoby na něj chtěl reagovat - nevím, jaký měl autor důvod dávat do kontrastu nějaký rozzuřený dav proti Habsburskému principu "Cuius regio, eius religio".


]


Re: Re: Re: Re: Re: Svědectví 14 umučených katolíků (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Pondělí, 20. říjen 2008 @ 00:24:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ale jo, to chápu. Takto funguje ve všech vírách, katolické, komunistické, islámské, křesťanské, v tom se nijak moc neliší.

  Ale ať čtu, jak čtu, nikde tam nevidím, jestli se smrti báli, nebo nebáli. Jen náznak, že "mohli předvídat k čemu může dojít". Jestli umírali kvůli svému vyznání, nebo se díky nějakým praktikám znelíbili davu. Článek sem byl dán ve zřejmé souvislosti s předchozím. Jen mě to to zajímalo, tak jsem se zeptal.


]


Re: Svědectví 14 umučených katolíků (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Pondělí, 20. říjen 2008 @ 01:41:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Drsná událost a dobře zdokumentovaná. doporučuju přečíst.

  Z toho, co jsem pochopil, tak byla v té době Praha ve válečném stavu, přičemž ráno toho dne zaútočilo vojsko na Prahu a jednušky jim v tom pomáhaly. Vojsko spolu se spojenci ve městě zmasakrovalo pražské obyvatelstvo v některých domech a postupovalo, načež bylo poraženo. Výsledkem bylo asi tisíc mrtvých na obou stranách. Pak se rozkřiklo, že zbytky vojska se skrývají po klášterech a že vojsko způsobilo velké škody právě díky zradě, načež lidi z těch bitev vyrazili přímo na kláštery a několik jich zplundrovali včetně lidí uvnitř.

  Mrtvých tedy bylo mnohem více, než jen 14 a na více stranách. Ti mniši zcela zjevně zahynuli jen proto, že byli katolíci, t.j. pro svoji víru a příslušnost k náboženství, z dokumentů nevyplývá jejich přímý podíl na bitvě.

  Jen citace dobových dokumentů:

   "A odtud (z bitvy) jdouc táž chasa, slyšíce, že našich na Malé straně od jednušek pod zradou nemálo padlo, dali se na Vyšehrad do kláštera sv. Petra a ten vydrancovali a odtud do Slovan a tam kolik těch Pasovských našli a ty pobili. Opat se jim skoval. "

   "S nimi (mnichy) ne jako křesťan s křesťanem, ale jako s nejúhlavnějším pohanem zacházeli, prosby, klekání, ani žádný lahodný slova, ba ani žádná přímluva nic nepostačila, nebo, kdokoliv se za ně přimlouval aneb jich zastával, s těžkostí holou hlavu odnesl. Tři z těch mnichův nejvejš[e]ji na krov do vížky vnově vystavené vlezli a na krov se spustili, domnívaje se tam bezpečni býti. I ti tam se neukryli."


  Je to svědectví třeba s tím minulým, co tu prošlo, dost jiné, jak pokud jde o situaci, svědectví lidí, tak pokud jde o právní rámec celé věci. Stejné je jen to, že ti lidé zahynuli z náboženských důvodů.

  Nikde není ani zmíňka o tom, že by se ti mniši nebáli smrti, naopak, snažili se zachránit si život, prchali, seč měli síly a schovávali se. To nijak nesnižuje jejich smrt a neomlouvá ty, co je zabili, uvádím to jako fakt. Kláštery, které ten dav nestihl vyrabovat, daly stavové strážit a lidi z davu byli později potrestáni (vězení, vypovězení z města).



Re: Svědectví 14 umučených katolíků a nová doba (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Pondělí, 20. říjen 2008 @ 08:48:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nejlépe by bylo, kdybychom si z dějin vzali příklad, že z nepřátelství k dobrého nevede.
Není správné napadat se za minulé činy, které by dnes nikdo nechtěl opakovat.
Ale zabýváme se tady tím, kdo co komu udělal. Smutné je, že se přeme jakoby byly boje za humny. Teď nás neohrožují ani Pasovští, ani jiní. Nemusíme si přednosti našich věr dokazovat tím, kolik utrpělo za víru dříve.
V kostele v Ľubietové na Slovensku je vsazená u oltáře tabulka, která líčí jak byli dva luterští kněží zabiti. Dnes by se to nestalo. Kdyby u Panny Marie Sněžné někdo vsadil do kostela podobnou tabulku, bylo by to také podobné čtení.
V SZ se několikrát vyskytuje věta z bojů, v kralickém přeladu zní ´´a zase žral meč´´ (to je hubil).
Prosím, kdo chce bít katolíky, ať se dostaví toho a toho dne na náměstí tam a tam vyzbrojený štíty a halapartnami. 
Kdo chce bít jiné , ať se dostaví téhož dne na druhé náměstí. Postupujíce proti sobě, poznáme kdo má pravdu. 
Povoláme také jednotky OSN, aby zabránily boji.
Tak tohle je u nás na štěstí utopie. Ale nedávno se takto navzájem napadali : Chorvaté, Bosenci a moslimové. 
U nás je to minulostí od roku 1648 do 2008, to je 360 let. (pro numerology : už se naplnil celý kruh).
Vydržme v míru také na stránkách zde a usmívejme se upřímně jeden na druhého.
 



Re: Re: Svědectví 14 umučených katolíků a nová doba (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Pondělí, 20. říjen 2008 @ 11:30:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Vidím to stejně jako ty, kromě těch 360 let, to by chtělo trochu ty dějiny studovat. Nesouhlasím s vražděním, ani ho nechci nijak obhajovat. Nestojím na straně těch, kteří vraždili. Jisté je jedno: kdo nenávist a zlo mezi lidmi zasévá, sklidí její plody.

  Mě na těchto věcech zajímá právě to svědectví lidí, proto jsem se na ně zeptal, proto jsem si mnohé historické dokumenty přečetl.

  Po roce 1621 byla z politických a náboženských důvodů buď popravena, nebo vyhnána elita národa pomocí politické síly. Nijak neřeším tu situaci poprav a politických vražd a nechci ji připomínat, tu si musí ve svědomí řešit ti, kteří stojí na straně režimu nebo lidí, který to způsobili. Podobně jako si stejnou situaci musí ve svědomí vyřešit například komunisté, kteří si stojí za Vítězným Únorem.

  Co řeším, je svědectví těch zabitých, popravených, vyhnaných a okradených lidí - jestli věřili Bohu, jestli zradili na základě násilí, jestli si vážili svého majetku nebo života více, než víry Bohu. Jestli se sklonili před tím celým babylonským systémem, jako mnozí, nebo vytrvali. Pro mne je to svědectví důležité, protože mne povzbuzuje v tom, abych ve víře Bohu vytrval.


]


Stránka vygenerována za: 0.24 sekundy