Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 530 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116489353
přístupů od 17. 10. 2001

Z internetu: Autorita učitele a úloha rodičů
Vloženo Sobota, 11. říjen 2008 @ 10:41:05 CEST Vložil: Olda

Etika poslal Nepřihlášený

Pozice učitele a učitelky ve společnosti je podle řady průzkumů jedinečná. Pedagogičtí pracovníci se prý těší úctě jako málokterá profese. Taková je alespoň obecná představa o významu kantorské práce (často se říká i „poslání“). Jenže jaká je realita, když sestoupíme z makroskopických výšin ke konkrétnu? Jsou skutečně titíž rodiče, kteří se v obecné rovině o povolání učitele vyjadřují vzletně a s úctou, schopni chovat se s patřičným respektem i ke konkrétním učitelkám a učitelům, kteří vzdělávají jejich děti? Ne vždycky.

Jistěže nelze vymáhat vážnost jen na základě příslušnosti k určité profesi. Koneckonců máme učitele vynikající, dobré i slabší. Nedá se očekávat, že se všichni budou setkávat se stejně vřelými reakcemi, protože by to ani nebylo spravedlivé. Problém je spíš v tom, že existují i rodiče, kteří nejsou ochotni dostát ani elementární slušnosti. Shodneme-li se na tom, že za výchovu dětí odpovídají v první řadě právě rodiče, a že děti jsou tedy do značné míry jejich věrným odrazem, vidíme jednu z příčin zhoršujícího se chování žáků a žákyň v posledních letech.

Rodiče by přitom měli být jedním z vrcholů pomyslného trojúhelníku života každé školy (zbylé dva představují pedagogové a žáci). Svou účast na dění ve škole však namnoze podceňují, a to je chyba. Konstruktivní a aktivní rodič s pozitivním přístupem je pro školu k nezaplacení.

Vezměme si takovou kyberšikanu, tedy mstivé, opakující se a nepřátelské chování, jehož cílem je ublížit oběti za použití moderních informačních a komunikačních technologií, například mobilních telefonů. Faktem je, že některé školy málo využívají nástrojů, které mají k dispozici. Přitom zákaz používání mobilů během výuky stanovený školním řádem je velice účinné opatření, jež leckde s úspěchem zavedli. Pochopitelně není všespásné a mnohem víc záleží na autoritě samotného pedagoga. Jenže tu zase podrývá postoj některých rodičů, který se následně přenáší i na děti. Je to svým způsobem začarovaný kruh, ze kterého vede cesta jen přes jasnou a zřetelnou podporu učitelům ze strany vedení jejich školy, zřizovatele a v neposlední řadě i ministerstva. Žádný pedagog se nesmí cítit jako sám voják v poli. Má-li navíc na své straně rodiče jako konstruktivního partnera, je to polovina úspěchu.

Na ministerstvu v současné době sestavujeme pracovní tým, kam budou přizváni akademičtí odborníci, zástupci nevládních organizací, experti v oblasti nových komunikačních a informačních technologií. Tento tým připraví návrhy opatření, jež by měla kyberšikaně bránit, a také metodické návrhy postupu v případě jejího výskytu. Jde o relativně nový jev, který se však nebezpečně rozšiřuje, a proto je třeba mu čelit včas a dostatečně razantně.

V autobiografii spisovatele A.C. Nora jsem nedávno narazil na pasáž, v níž autor vzpomíná, s jakou reakcí se setkal jeho spolužák, který hrubým způsobem napadl oblíbeného učitele. „Tento nevkusný a neslušný kolega sklidil ovšem rozhořčení všech žáků, a ti zachovali panu učiteli svou úctu a obdiv.“ Taková imunitní reakce je samozřejmě daleko nejúčinnější, jenže se nedá vynutit. Ke zdravé atmosféře ve škole však může přispět každý. Rodiče nevyjímaje.

Ondřej Liška
autor je ministrem školství

Článek vyšel v Lidových novinách pod názvem "Jak bránit kyberšikaně" u příležitosti Světového dne učitelů.

http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/ondrej-liska.php


"Autorita učitele a úloha rodičů" | Přihlásit/Vytvořit účet | 18 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Vyrábíme zmetky !!! (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Sobota, 11. říjen 2008 @ 17:59:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vyrábíme zmetky. Tak by se nějak dal charakterizovat stav našeho školství. Proč? Ve škole se už nevychovává. Ve škole je prostě všechno naruby. Učitel musí respektovat psychiku žáka a nesmí se na něj ani nevhodně podívat. Mohl by ho totiž traumatizovat. A tak žáček je pán situace a může všechno. Někteří učitele se bojí už i dávat domácí úkoly, aby žáky nepřetěžovali. Děti se nesmí do ničeho nutit, mají na všechno právo …. Prostě výchova na ruby. Výchova se nedá dělat, pokud odstraníme sankce a tresty. Je však přece svoboda a demokracie…. To nás však zahubí. Demokraticky zvítězí zlo!!! Co z těch dětí bude, poznáme brzy……………. Nikdo to neřeší, všichni se bojí a mlčí. Jako za totality. Blbé dětí mohou jít na soukromé školy a za peníze si koupí i maturitu. Že děti kouří marihuanu a berou drogy, se přehlíží. Rodiče sami dětem kupují cigarety. Bohužel dnes už i někteří ti rodiče nestojí za nic. A tak vyrábíme dál zmetky. Kdo je opraví? Nebo se pak nějak sami zničí? Nevidím to optimisticky!!!!!



Re: Re: Vyrábíme zmetky !!! (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Neděle, 12. říjen 2008 @ 08:17:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tiez si myslim ze to su len reci pana ministra..... Pozrite sa co to ta "kybersikana" je, myslim ze skoly sa za poslednych 15 rokov zmenili na psychiatrie ....Pozrite si tie videa ktore ziaci davaju na youtube ... Nerozumiem ako niekto moze robit ucitela v skole ... To je dehonestacia ludskej bytosti.

Zacnite trebars odtialto, video sa vola:

Naša hodina chémia (šibnutá učiteľka)
http://www.youtube.com/watch?v=KVwoBd_QEP4


]


Re: Re: Vyrábíme zmetky !!! (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Pondělí, 13. říjen 2008 @ 06:22:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Frantisku, ja jsem mel za to, ze jsme si tohle uz vysvetlili. A ty si koukam zase vedes tu svou starou skarohlidskou.

Takze jeste jednou: vzpomen si, co jste vy byli zac, kdyz jste byli mlady. Bez idealizaci! Vzpomen si na vasi jazykovou a technickou vybavu. Kolik jste toho videli ze sveta v porovnani s dnesni mladezi. Vzpomen si na kriminalitu mladistvych za vasich mladych let. Vzpomen si na vasi politickou naivitu. Pak teprve sud, kdo je tu zmetek.

A.


]


Re: Re: Re: Vyrábíme zmetky !!! (Skóre: 1)
Vložil: Libby v Pondělí, 13. říjen 2008 @ 08:32:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Davam za pravdu panu Frantiskovi. Mily Aviafe, vsimla jsem si, ze se ve svych komentarich casto ohanis penisem, ale tady to zrovna nejde. Jeste ze tak. My starsi pametnici vime moc dobre, ze dnesni mladez je na tom moc spatne. A co se tyce kriminality dnes a pred ctyriceti lety, to je tedy rozdil. Obzvlast v te nejsvobodnejsi zemi na svete. Ta je opravdu prikladna co se tyce urovne vzdelani a zminene kriminality. Kdyby tam nebyl priliv mozku z jinych zemi, kde by asi byli?


]


Re: Re: Re: Re: Vyrábíme zmetky !!! (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Pondělí, 13. říjen 2008 @ 17:09:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Ja se penisem neohanim, ja jen upozornuju, kdyz se jim ohanej ostatni (napriklad ti, co chteji vyloucit zeny ze sluzby).

Vy starsi pametnici si hlavne idealizujete svoje mladi. Malokdo je ochotnej si pripomenout, co byl zac, kdyz byl mladej. POkud jde o ceskou kriminalitu mladistvyc, tak treba zacatkem 70. let byla asi trikrat vetsi, nez je dnes. To vim proto, ze jsem si ty statistiky sel osobne vyhledat. Od tech sedmdesatejch let mladistva kriminalita plus minus klesala, takze ta dnesni mladez je vlastne za poslednich ctyricet let zdaleka nejukaznenejsi. Pokud nejsvobodnejsi zemi myslis USA, tak tam nemuzu slouzit, tam ty udaje neznam.

Kdyby tam nebyl priliv mozku z jinych zemi, kde by asi byli?

Co to je za zvlastni otazku? Jak na tom zalezi? Kde by byla Cina bez rostouciho exportniho prumyslu? Kde by bylo Japonsko bez domaci elektroniky a podobnych vyvoznich artiklu? Kde by bylo Rusko bez prirodnich zdroju? Kazdej stat ma neco, na tom snad neni nic zvlastniho. Kde bych ja byl bez vzdelani? Nikde. Proto jsem se nechal vzdelat. Co na tom nechapes?

Aviaf


]


Re: Re: Re: Re: Re: Vyrábíme zmetky !!! (Skóre: 1)
Vložil: vnd v Pondělí, 13. říjen 2008 @ 20:14:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
'zacatkem 70. let byla asi trikrat vetsi, nez je dnes' - taková statistika moc neříká. Za co se trestalo tehdá a za co dnes a jaké bylo rozložení (jestli třeba neporovnáváme rozbití oken s ublížením na zdraví)? Popřípadě jak by to vypadalo kdyby se vzal průnik toho, za co byl záznam tehdy a dnes.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vyrábíme zmetky !!! (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Pondělí, 13. říjen 2008 @ 21:50:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
No, to je dobra poznamka. Samozrejme tam tyhle veci muzou hrat roli. Ale i kdyz jsem se dival na jednotlivy trestny ciny, tak to furt vychazelo, jak rikam. Napriklad vrazda, vloupacka nebo znasilneni se co do podstaty zas tak nezmenily. rekl bych dokonce, ze u znasilneni se pritvrdilo ve vymezeni skutkove podstaty, takze dneska ti to prisijou snadneji, nez tenkrat. A presto jsou ty rocniky z konce 50. let (jimz bylo 15-18 zacatkem 70. let) mnohem kriminalnejsi, nez dnesni mlady. Dnesni mladez je prekona jen v jedne trestne cinnosti: softwarove piratstvi. Je to proto, ze tenkrat nebyl zadnej software ke kradeni, o pocitacovy gramotnosti tehdejsich mladezniku (=dnesnich padesatniku) ani nemluve. Proste, dnesni stara generace byli za mlada mnohem vetsi grazlove, nez jsou dnesni mlady. Dnesni mladez alespon umi anglicky a neboji se cestovat. Ale podivej se na stav dnesnich padesatniku: jazyky to neumi, cestovat se to boji (leda jako stado s cestovkou do Chorvatska s kompletnim proviantem, s cimz akorat delaj ostudu), podnikat se to moc neodvazuje a disproporcne to voli komunisty. A hlavne to nadava na mladez, od ktery s nebetycnou bohorovnosti cekaj, ze jim na oplatku za ty nadavky bude platit duchod. Kde berou tu drzost?

Aviaf


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vyrábíme zmetky !!! (Skóre: 1)
Vložil: vnd v Pondělí, 13. říjen 2008 @ 22:44:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
'Ale i kdyz jsem se dival na jednotlivy trestny ciny, tak to furt vychazelo, jak rikam. Napriklad vrazda, vloupacka nebo znasilneni se co do podstaty zas tak nezmenily'. Co teda tvoří ten trojnásobek?
'A presto jsou ty rocniky z konce 50. let (jimz bylo 15-18 zacatkem 70. let) mnohem kriminalnejsi, nez dnesni mlady.' Ok, může být.

'...tenkrat ... o pocitacovy gramotnosti tehdejsich mladezniku (=dnesnich padesatniku) ani nemluve...'  Taky se někdy nechám unést, ale tohle už je trochu přehnané, co říkáš? :D Tuším, že v tom bude hrát roli rozdíl rozšíření osobních počítačů oproti dnešku.

'Proste, dnesni stara generace byli za mlada mnohem vetsi grazlove, nez jsou dnesni mlady. Dnesni mladez alespon umi anglicky a neboji se cestovat. Ale podivej se na stav dnesnich padesatniku: jazyky to neumi, cestovat se to boji (leda jako stado s cestovkou do Chorvatska s kompletnim proviantem, s cimz akorat delaj ostudu), podnikat se to moc neodvazuje a disproporcne to voli komunisty. A hlavne to nadava na mladez, od ktery s nebetycnou bohorovnosti cekaj, ze jim na oplatku za ty nadavky bude platit duchod. Kde berou tu drzost?'

Možná byli větší grázlové, tvoje statistika by na to ukazovala. Ale statistiku je problematické správně interpretovat. Ale připusťme to. V tom ostatním se trochu zamysli. Chceš srovnávat jazyky a cestování dnes a v 70. letech? To myslíš vážně? Dnes je to v kurzu až podbízivě, byly podmínky 70. let alespoň srovnatelné (a ty podmínky neurčovala tehdejší mládež)? A ty možnosti jsou pro děti stále příznivější - na kroužky angličtiny chodí už tříleté děti, o počítačích ani nemluvě. A kdo jim to zajišťuje - jejich rodiče, ta předchozí generace.

Pravda to nadáváni by si mohli občas odpustit. Důchod ale není za dobré chování. I ten Newton uznal, že to co dokázal, nebyla od nuly jeho zásluha. Ty současný děcka se nenarodili lepší. Jestli jsou na tom líp než generace 70. let, tak to může být i třeba tím, že jim to umožnila generace +-70. let víc, než jim generace +-40. let. Nemyslím si, že by mi moji rodiče dali ze sebe míň, než já svým dětem. I když by to vnějšímu tupému pozorovateli mohlo připadat neporovnatelé. Krucinál, tohle se mi zdá dost hnusná podpásovka.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vyrábíme zmetky !!! (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Pondělí, 13. říjen 2008 @ 23:45:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Krucinál, tohle se mi zdá dost hnusná podpásovka.

Spravne! Spravne! PODPASOVKA!!!!!! Jeste jsem mohl pridat, ze kolaborovali s Rusakama a donaseli StB. A vsechno by byla tak trochu pravda - polopravda, ale k vetsine z nich naprosta nespravedlnost.

TAK PROC PRESNE TO SAMY DELAJ TEM MLADEJM??????????? To si nevidej do huby? S vodpustenim.

Aviaf


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vyrábíme zmetky !!! (Skóre: 1)
Vložil: vnd v Úterý, 14. říjen 2008 @ 06:35:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Máš bod. Mělo mi dojít, že takové hovadiny nemyslíš vážně. Bohužel jsem se setkal s podobnými, vážně míněnými věcmi. Považuji tuhle debatu za dokončenou.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vyrábíme zmetky !!! (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Pondělí, 13. říjen 2008 @ 23:46:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Co teda tvoří ten trojnásobek?

No, trojnasobek vrazd na halvu, trojnasobek znasilneni na hlavu, trojnasobek vloupacek na hlavu. At to rozseknes, jak chces, vysledek je tentyz. A.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Vyrábíme zmetky !!! (Skóre: 1)
Vložil: Libby v Úterý, 14. říjen 2008 @ 03:05:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jinak jsi to pochopil Aviafe, nez jsem to myslela i kdyz vidim, ze je to vlastne dvojsmyslne. Ja jsem nemyslela tebe, ale vubec vsechny ty mozky, co prijizdeji do te zeme uz se zakladnim vzdelanim, ktere musi byt dobre. A co vim, tak dobre zakladni vzdelani tam (v USA) nedavaji. Zrovna jako u nas. Da se rict, ze je to bida. Vim o cem pisu, ale nebudu to dal rozebirat, protoze to sem nepatri. K tomu, ze si sve mladi idealizujeme musim rict, ze z me strany to urcite neni. Jinak bych tady asi nebyla (v teto zemi, dole vespod).



]


Re: Autorita učitele a úloha rodičů (Skóre: 1)
Vložil: rive v Neděle, 12. říjen 2008 @ 08:44:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Františku nepřeceňovala bych vliv školy na formování osobnosti dítěte.

Samozřejmě největší vliv má rodina -- stěžejní.

Pak je tu širší společnost ... ulice ... média .... přátelé ....volné aktivity - koníčky .... a i škola

Proč složit ruce v klín ... náš národ je národem škarohlidů ....jen kritizovat - a složit ruce v klín!

Každý můžeme přispět k formování mladé generace. Každý nějakým způsobem se setkáváme s dětmi, mládeži. Sbor, ulice, veřejná doprava, přátelé našich dětí, a můžeme nějakým způsobem pomoci. Způsobů je hodně !! Jeden taťka to dělá tak, že chodí na hřiště za svými dětmi, a je pro ostatní děti takovou "vrbou". Jsou to samozřejmě rošťáčci, ale je to i příležitost:

Cílem našeho vyučování je láska z čistého srdce, z dobrého svědomí a z upřímné víry ( list Timotea 1,5)

rive



Re: Re: Autorita učitele a úloha rodičů (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Neděle, 12. říjen 2008 @ 09:09:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milá Rive, já v tom zmatku pracuji a to dokonce ve vedoucí funkci. Nemám tak velké problémy. Mne mohou žáci potřebovat, proto si tolik nedovolí,. Ale co ti ostatní ? To jsou někdy galeje a ponižování učitele žáky. Šikana v obráceném měřítku. A zkus si ztěžovat na děti z bohatých a vlivných rodin. A vlastně na tom dnes nezáleží. I ti ostatní rodiče z řad sociálně problémových občanů se dokáží mstít. A stejně bědování slyším od ostatních kolegů a kolegyň z jiných škol. Ty děti nezkazila jen škola, ale je to už důsledek špatné výchovy či spíše nevýchovy v rodině, důsledek morální krize naší společnosti. Za komunistů bych nemohl být ve vedoucí funkci, ale učilo se mi lépe. Takže my jsme si to všechno pěkné pokazili, protože jsme špatně pochopili, co je svoboda. A média? Ty už jsou zcela v rukách zla. Tam se dětem dávají takové informace, které zničí poslední zbytky dobra v jejich srdcích. Věřím, že církevní školy jsou na tom o něco lépe. Kdybych měl dnes děti, dal bych je do církevních škol.Na štěstí chodili v době totality, kterou jsem neměl v lásce, ale škola byla ještě školou. která vzdělávala i vychovávala.


]


Re: Re: Re: Autorita učitele a úloha rodičů (Skóre: 1)
Vložil: rive v Neděle, 12. říjen 2008 @ 23:12:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Frantisek1OO píše o výchově : A tak vyrábíme dál zmetky. Kdo je opraví? Nebo se pak nějak sami zničí? Nevidím to optimisticky!!!!!

Výchova je o vzájemném vztahu učitele a žáka, bez vztahu to nefunguje. Vnímat děti jako zmetky ... to je hodně špatně pro děti  od toho se odvíjí další nenapravitelné chyby v přístupu k dítěti ...

rive


]


Re: Re: Re: Re: Autorita učitele a úloha rodičů (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Pondělí, 13. říjen 2008 @ 05:36:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ten vztah učitel a žák už dávno z velké části vymizel. Pouze mizivá část obětavých lidí to dokáže, ale i ti časem rezignují.
Vztah učitel a žák je to jediné, co má ve škole význam, ostatní totiž nahradí počítače, ale vztah nenahradí nikdo.
Zmetky je hanlivý výraz a označuje, že osobnost dnešního žáka je pokažena a to i vlivem školy. Osobnost dětí kazí rodiče, společnost a vlastně i učitele. K tomu vede dnešní ideologie ochrany lidských práv a neomezené svobody, kdy se musí působit jen dobrým slovem a bez jakýkoliv represivních prostředků. Ostatně v Bibli na příkladech se ve výchově nepoužívají i přísnější prostředky ? Západní styl výchovy naše děti zničí!!!!!!Děti nemají před ničím bázeň.

Vztah učitel a žák musí projít také určitým vývojem. Napřed přísnější přístup nahradí postupně až vztah přátelský. Právě ta první část vývoje vztahu u nás se nesmí použít.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Autorita učitele a úloha rodičů (Skóre: 1)
Vložil: rive v Úterý, 21. říjen 2008 @ 17:14:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nemyslím si, že fyzické tresty ve školství by nějak zásadně řešily z dlouhodobějšího hlediska charakter člověka jeho změnu k lepšímu.  Možná momentálně v daný okamžik řeší kázeň, ale z dlouhodobého hlediska je efekt žádný, možná i horší.  

Zmiňuješ Bibli jako knihu, která hovoří o trestající výchově. To sice ano, ale nejdůležitější je, že trest se zde objevuje jako symbol lásky, tzn. že trest má být spojen s milující osobu, pak  má svůj opodstatněný výchovný účinek.  Dítě nelze brát jako nějakou věc (zmetek), kterou opravíš – neopravíš, to není o lásce, o vztahu.

 Žádnými filozofickými pravdami – metodami (rákoska) se člověk nemůže změnit. Ale s Bohem to jde.  Kdyby se tak národ držel Bible. 

rive



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Autorita učitele a úloha rodičů (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Pátek, 24. říjen 2008 @ 05:42:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bohužel Bible se nedrží nejen náš národ, ale i jiné národy. Represí nemusí být jen „ rákoska“, která ostatně u větších dětí už tak velký význam nemá, ale patří sem řada omezení a trestů. Dnes děti ví, že všechno se dá koupit za peníze. I blbost a hloupost dokáže vlivný tatínek zakrýt penězi či jinou mocí. Jsou směšně nízké tresty za vážné trestné činy a ochránci lidských práv chrání hlavně ty, kteří zákony přestupují a ostatním ubližují. Z dětí bohužel vychováváme bytosti, které jsou dnes bez svědomí, s velkým sebevědomím, žádnou pokorou, sobci schopni všech podvodů, protože takový je dnešní život. Bohužel. Na lidi přijde velké utrpení a zlo se ještě více rozšíří. Lidstvo se Boha nedrží!!!!!


]


Stránka vygenerována za: 0.18 sekundy