Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 225, komentářů celkem: 429541, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 433 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116465089
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Doplňky o Husovi
Vloženo Pátek, 12. září 2008 @ 17:45:13 CEST Vložil: Olda

Kritika bludů poslal Nepřihlášený

Doplnky o Husovi. Ked si pozriem prehlad bludov a herez, tak si uvedomujem že  protestantske cirkvi, sekty, hnutia - su len obnovenim starovekých bludov a herez, odete do novších podôb. Takze nic noveho pod slnkom. No a  tych 3O inkriminovanych bludov, ktore Hus hlasal, nasiel koncil v Husovych spisoch. Treba povedat, ze tieto vyjadrenia su bludmi aj dnes a zostanu nimi aj stale, ako vacsina clankov viery u dalsich protestantov, co si treba  povedat jasne a bez uhybania.

Este doplnujem,hovorí sa o údajnom vyvražďovaní husitov ale sa nehovorí ako husiti ako prvi začali vyvražďovať katolíkov. Napr. Už v r. 1412 zavraždili upálením katolíckych kňazov v Žatci a v Klatovoch. Hovori o tom praca  českého historika prof. Pekařa. Hus bol upálený až v r. 1415. A potom jeho stúpenci vraždili katolíkov ako na bežiacom páse, prof. Ráček odhaduje na 200 000. Bratricke tabory mali spolocne okrem pokladnic aj zeny, povedal jeden protestant. Prepadavali  klastory a vrazdili reholnikov.  To Jirásek nepísal, ani Vávra o tom nenakrúcal filmy. Okrem toho sa husiti vyvražďovali navzájom: Žižka bojoval  i s Pražanmi, dokonca chcel Prahu zrovnať so zemou tak, aby z nej neostal kameň na kameni.

Tieto veci pisem kvoli informovanosti citatelov, nie kvoli vzbudzovaniu nenavisti, alebo kvoli tomu, aby sme protestantov sudili. Treba ale poznat pravdu, lebo „pravda nas oslobodi." Mam totiz skusenost, ze co sa tyka uprimnych  protestantov, tito su vacsinou vzdy nespravne informovani.    

Na zaver si precitajme slova sv. Bazila Velkeho ucitela cirkvi.:"...  čo máme potom hovoriť o tých, ktorí sú presiaknutí falošnými náukami o Bohu? Hriech proti viere ničí celé ich duchovné zdravie. Nevera privádza do náruživosti, ktoré človeka zbavujú cti. Nato poukazujú mnohé výroky zo Svätého písma, zvlášť z listu Rimanom: „A pretože si nevedeli vážiť poznanie Boha, Boh ich vydal napospas ich zvrátenému zmýšľaniu, aby robili, čo sa nepatrí, plných neprávosti, zloby, ..., ničomnosti, plných závisti, ...svárov, ľsti, zlomyseľnosti;  Priatelia, cas je kratky, robme pokanie, kym sme este tu na zemi.

"Doplňky o Husovi" | Přihlásit/Vytvořit účet | 16 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Zná dnes česká veřejnost, co Jan Hus hlásal a za jaké učení byl Římem upálen? (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Pátek, 12. září 2008 @ 17:51:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zná dnes česká veřejnost, co Jan Hus hlásal a za jaké učení byl Římem upálen?


“Po nějaké chvíli zatroubil skvostně oděný trubač ve dveřích chrámové lodi a ihned hrdě vstoupil císař s mnoha pány, oblečený v drahocenné šaty; všichni pak, i císař Zikmund, se usadili na svá místa. Nato povstal kronikář a četl Husovi obžalobu sestávající ze 74 článků, z nichž hlavní důraz byl kladen na šest následujících:


1. obžalovaný nevěří v proměnu hostie,

2. opovrhuje vírou v papežovu neomylnost a opovrhuje vzýváním svatých,

3. popírá mocnost rozhřešení uděleného (hříšným) knězem a zpověď u něho,

4. zavrhuje nepodmíněné poslušenství k světským představeným,

5. zavrhuje zákaz kněžského manželství,

6. nazývá odpustky hříšnou simonií proti Duchu svatému.


Pro tyto a jiné bezbožné příčiny a řeči jest Jan Hus obžalován z kacířství a povolán před císaře a církevní otce, aby zásady svého učení odpřisáhl. ” (Výslech, odsouzení i upálení Mistra Jana Husa, Líčí očitý svědek POGIUS, Tisk Brno, 1993, str.42-43)

Těžko si lze představit, že římská neomylnost uzná, že měl Jan Hus ohledně hlavních bodů obžaloby pravdu a že se tedy římský katolicismus spletl a plete dodnes. Ve skutečnosti je blahoslavení Jana Husa zase jen dalším krokem z přichystaných triků Vatikánu, jak ukonejšit protestantský český národ, vetřít se do jeho přízně a provést si svou vlastní politiku.


Velikou drzostí bylo také vysvěcení projezuitského kněze Sarkandera, atentátníka na českého krále Matyáše, věrného nástroje jezuitů a slepého nástroje projezuitského kardinála z Ditrichštejna. Právě tohoto kněze Sarkandera, který zároveň násilně bojoval proti moravským a slezským protestantům, má dnes Morava jako svého patrona. Jaká to “čest”! Přitom jde o římského katolíka stejně jako ostatní “svatí”. Vůbec tedy nezapadá do svobodně uvažujícího moravského, protestantského národa.


Za “věrnou službu” církvi (to je atentátníka na svobodně uvažujícího, nekatolického krále Matyáše) byl Sarkander v roce 1995 při papežově návštěvě Moravy kanonizován za svatého “mučedníka pravé víry”, a to na základě překrouceného a dovymyšleného příběhu o zpovědním tajemství. Jaká ironie a obrazný výsměch ze strany Vatikánu celému českému a moravskému národu.

Sarkander je dnes Římem a jeho biskupy nazýván jako “chlouba staletých dějin vaší církve, kteří se přiřadili k velkému množství vyvolených duší, vyrůstajících během staletí v české, moravské a slezské zemi” a jako ten, kdo ukazuje cestu vyznávané a krví dosvědčované víry ... (Katolický týdeník č.39, 27.9.1998, str.3)


A s drzostí sobě vlastní Vatikán také vůbec nereagoval na protesty evangelické a husitské církve vůči blahoslavení Sarkandera. Podpora od prezidenta, vlády a od mnohých členů parlamentu k tomuto okultnímu vysvěcení umlčí jakékoli hlasy nekatolických církví. Pro Řím je podpora státu vždy tím nejdůležitějším.

Papežská stolice tím však současně názorně ukazuje, že co chce v Čechách provést, provede, a to bez jakéhokoliv ohledu, pokud má podporu u nejmocnějších v zemi. Poučí se z toho někdy národ?


Pokracovanie:

Katolické svátky




Re: Doplňky o Husovi (Skóre: 1)
Vložil: eleonora v Sobota, 13. září 2008 @ 07:29:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je to podobné jako u těch bludů, žádné seriózní odkazy. Po bitvě bývá generálů jako hub po dešti. Hus stál v té době celkem osamoceně s Viklefovými spisy v hlavě proti většině. Narozdíl od dnešních bludařů disponujících takřka libovolnou informační základnou, vařil, co se podpůrných argumentů týká, skoro z vody a nechoval se militantně. I v Kostnici chtěl o věcech diskutovat a pokud držel špatné učení byl ochoten při odhalení bludu nedržet nějaký bod za každou cenu. O tom, že by nějací přívrženci již v roce 1412 prováděli nějakou násilnou dekatolizaci také nevím (prosím bližší odkazy dílo a stránka a odkud čerpal pisatel jestli ze svých doměnenk, nebo z nějaké písemné zprávy). Hus byl na svou dobu veličina a i díky jemu byly determinovány mnohé do té doby věroučně ustálené (leč špatně) nauky. Nenabízel levná charizmatická řešení jak získat lidi, ale vracel se ke kořenům víry a bojoval o jejich podobu (o to jak by měly vypadat) a to oslovilo statisíce. A na závěr jen poznámku to, co je dnes vydáváno za husity jsou z velké části stoupenci Jana Žižky, ale protože se tím nikdo nějak hlouběji nezabývá a pojem Žižkyté není vžit, tak dnes přisuzujeme tomu kdo by s celým husitstvím zjevně nesouhlasil naprosto mylné zásluhy v záporném slova smyslu.

Eleonora



Návrh (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 13. září 2008 @ 15:29:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Betma píše:

Treba ale poznat pravdu, lebo „pravda nas oslobodi." Mam totiz skusenost, ze co sa tyka uprimnych  protestantov, tito su vacsinou vzdy nespravne informovani.    

A my jsme poznali, že Pravda, která nás vysvobodí, je Osoba, kterou betma nezná. Můžeme souhlasit s tím, že je třeba znát Pravdu - Syna, který když nás vysvobodí, budeme skutečně svobodní. Ale mám za to, že není třeba reagovat na její příspěvky, které s Pravdou nemají nic společného, lépe řečeno Pravda s nimi.

Proto navrhuji, abysme na její příspěvky prostě nereagovali a využili svůj čas lepším a hlavně Božím způsobem. Tož tak.

willy



Re: Návrh a jak husité chápou eucharistii a kořeny revoluce (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Sobota, 13. září 2008 @ 20:12:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zajímavé je, jak málo víme o Husovi a jeho době. Je tu více nejasností – následníci, eucharistie – revoluční doba- albingenští – Václav IV., začnu to shrnovat (a, b, c, d, e).
(a) Dnes je zde Husitská církev. Název má z doby okolo 1952. Předtím se jmenovala jen Československá. Založil ji dr. Farský v lednu asi 1920 odtržením od katolické církve. Přímí následovníci husitů – čeští utrakvisté přijímající pod obojí způsobou (utrius = obojí) - zde nejsou, takže se neuchovala atmosféry, zvyky, tradice, mínění, jejich děti nebyly ovlivněné svými otci a matkami. Po Jiřím z Poděbrad zůstali utrakvisté vedle kalvínistů a luteránů jen do doby protireformace. Byli věroučně blízko luteránům. Ale v Čechách vládl rod Habsburků a jejich příklon ke katolické církvi se projevil stále více, až po Bílé Hoře uchvátili rozhodující moc v zemi, která nebyla jejich podle rodu, ale jen jako država. Před rokem 1600 (a tedy před Bílou Horou) bylo v Českém království cca 80 procent obyvatelstva nekatolických. Potom nastal v průběhu 150 let dlouhodobý obrat ve prospěch katolické církve. Z nekatolíků se do doby Josefa II a jeho reforem zachovali jen Čeští bratři, potajmu. Tedy není zde pokračování husitů.
(b) Husité dbali na důraz na přijímání pod obojí. Ale jak dnes berou přijímání vlastně ani pořádně nevím. Je to pro ně památka jako u kalvínů a Českých bratrů ? (kteří následně přijali helvetskou konfesi a tedy také postoj, že jde o připomínku Večeře). Josef Dobrovský píše o utrakvistech z doby husitské, že jejich jedinou a ústřední snahou je eucharistie, že utrakvista tehdy přímo žije eucharistií. V městě Tábor je na náměstí před kostelem kamenný oltář pro sloužení mše pod nebem a pro přijímání tisíců lidí zároveň. Kalvín je názoru, že Večeře je připomínka, Viklef snad také, a ještě předtím se takové názory ojediněle objevovaly. Před dobou Kalvína je tady cca tři sta let kontinuita názoru a Hus je v tom.
(c) doba, ve které žil Hus byla dobou plnou sociálního napětí. Karel IV věnoval peníze země na stavby (univerzita, most, celá jedna čtvrť hlavního města zvaná Nové Město, hrad Karlštejn jako útočiště pro rozjímání a pro korunovační klenoty). Už v jeho době byly hladové situace a za státní peníze dal budovat v Praze novou obrannou zeď, která zaměstnala načas lidi a od té doby dodnes nese název Hladová zeď. Za jeho slabého syna Václava IV. se situace neuklidnila. Odtud vyplývá důsledek – při uvolnění pořádku se rabovaly kostely a kláštery.
(d) není náhodou, že se neklid v náboženství projevil právě v Čechách. Dějiny mají své neznatelné cestičky, málo viditelné. Na příklad to, že Josef II. byl ovlivněný myšlenkami osvícenců a předsevzal si jejich rady uskutečnit, ale udělal to shora jako mocný člověk. Neušetřil ani církev katolickou, oporu rodu Habsburků. Paradox: může být mocnář revolucionářem? na příkladu Josefa II. vidíme, že se to může stát. A zachová se při tom pořádek i glanc doby.
Takovou neznatelnou cestičkou je osud hnutí Albingenských (s městem Albi ve Francii), vyznávali dualismus, každý bojoval celý život proti ďáblu, měli mocnou posici v Jižní Francii, byli na obtíž severní říši králů Ludvíků a posléze byla proti nim vyhlášena vojna, kde skoro všichni byli vyhubeni. Ale ne všichni. Zbytek uprchl a lze vytušit, že se ukryli po Evropě. Za doby Waldhausera došli do Prahy dva neznámí kazatelé. Neuměli ale česky, lid jim nerozuměl. Nakreslili tedy velký plakát, kde byl papež jako karikatura ztotožněný s *****m. Obraz zapůsobil. Semeno boje proti papeži bylo zaseto. I když potom odešli neznámo kam, odpovídá to pojetí Albingenských. Ti se předtím připravovali na převrat, kde měli svrhnout celou církevní správu. Měli od XII. století připravenou kompletní náhradní hierarchii, kněze, biskupy i náhradního papeže. Kdyby to byli uskutečnili, byly by dějiny jiné. Ale dodnes bychom se učili, že máme každý den odpírat ďáblu a tím bychom byli nuceni na něj každý den také myslet.
kdo to byl? nevíme, soudím, že tajní albingenští skrývající se v Evropě. Čechy byly dost daleko, báječný úkryt v rouchu neznámých cizinců.
(e) Zikmund byl po Karlu IV. císařem. On proto mohl míchat karty v politice a do politiky patřila také církev.  Václav II., jeho bratr byl jen králem českým. Hus byl jeho osobní přítel, ale Václav nezvládl klid v zemi. Je vidět, že ve věci kostnického koncilu si nikdo nevšímá, co dělal jako král Václav IV. Na sněmu zřejmě nebyl, jeho bratr Zikmund ano. Husa podpořilo listinou přes 300 moravských a českých pánů – ale Václav? neví se co dělal.
Doplněk k rozšíření k bodu (c) o mniších, aby se ozřejmily majetkové poměry.
(1) doplňuji: jsou čtyři druhy klášterů:  pracovní, žebravé, meditační a agitační. Ukáži, že bohaté kláštery, kde bylo co vykrást byly jen ty ´pracovní´, nejstarší druh :
(1a) Prvotní jsou podle řádu sv. Benedikta, který v neklidných dobách , kdy se v Itálii potulovaly hordy loupeživých barbarů zakládal v V. století ohrazená sídla, kde mniši pracovali v řemeslech a na polích. Byla to hospodářství, která nad bránou měla nápis Modli se a pracuj (Ora et labora), kde se hospodáři scházeli k modlitbám a pěstovali také umění a vzdělanost. Řadu starých rukopisů uchovali právě jeho následovníci opisováním, barbaři by je byli zničili. Odtud pochází smysl toho, že mnich sedí v kamenné světnici a škrabe husím brkem rukopisy. Díky za záchranu vzdělanosti !
(1b) Svatý František se zamýšlel nad životem Krista a následovníků jdoucích po cestách jaksi ´bez majetku´. Protože Ježíš vysílal učedníky na misie bez peněz, usoudil, že pravý křesťan nemá mít nic. Nevšiml si, že to byli učedníci. Ježíš neřekl všem obyvatelům, aby neměli nic. Kromě toho, v době Krista byl zvěstovatel nových zpráv přijímán mezi věřícími a vůbec každý poutník dostal kdekoliv najíst a nocleh. Dnes na to potřebujeme hotel nebo motel. Usoudil, že je dobré nemít majetek a vydělávat si na jídlo žebráním (prošením). Odtud se rozšířila myšlenka ´žebravého řádu´ a názor, že církev má být chudá (a nemít ani na inkoust).
(1c)  některé kláštery se věnují meditaci, hlubokému modlení jako bylo u proroků za časů Izraele, jako u Elizea, Essenských apod. Přežili i římskou okupaci. Z hory Karmel odešli do Evropy až v X. století. Jiní se k hloubavému životu rozhodli v Evropě nezávisle na základě spisů sv. Augustina a jiných.
(1d) poslední skupinou jsou řády, které se věnují vzdělání (na př. Školští bratři), sociální práci (jako redemptoristé) a misiím a vyučování (jako Jezuité).   
Tedy co mohli vykrást uvolněné skupiny za revoluce : Stodoly řádů typu benediktinů (a podobných pracovitých zemědělců), ve františkánských klášterech, živících se almužnami nebylo co vzít a další typy jako školští bratři, redemptoristé a jezuité ještě nebyly na světě a meditační řády také žily ´z ruky do úst´, závislé většinou na městech a šlechticích.



]


Re: Návrh (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 14. září 2008 @ 10:17:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A my jsme poznali, že Pravda, která nás vysvobodí, je Osoba, kterou betma nezná.

Willy, ale toto už je tvůj soud, vzpamatuj se ...


]


Re: Re: Návrh (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 14. září 2008 @ 20:28:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ne, oko,

to není můj soud - jako vzpamatovaný ti odpovídám, že je to spravdlivý soud a takovým soudit máme.

willy


]


Re: Doplňky o Husovi (Skóre: 1)
Vložil: Irena v Sobota, 13. září 2008 @ 21:55:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Připojuju se k návrhu Willyho nereagovat na Betminy výplody. My tím ztrácíme čas a ničeho nedosáhneme - je to jakýsi druh obsese, ve kterém si Betma libuje.

Irena



Re: Doplňky o Husovi (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Neděle, 14. září 2008 @ 07:05:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Tak tenhleten clanek, Betmo, to uz je tendencni prekrucovani.

Povedal "jeden" protestant, jak spolehlivy zdroj.

Husitstvi se zpocatku chytla i sekta adamitu, ktera mela jiste sexualni vystrelky. Ale nakonec (tusim v roce 1420) byla z Tabora  vyhnana. Zobecnovat jednani nekolika jednotlivcu, maximalne desitek lidi, NA CELE HUSITSKE HNUTI, to je neco stzlem, kdo chce psa bit, hul si vzdy najde.

To je stejne, jako kdyz Gojim pise o pedofilii v RKC. A mozna, procentualne byl mezi katolickymi knezimi vetsi podil pedofilu, nez pocet adamitu mezi husity...

Btw> Ty jsi cetla Jiraska? Nezda se mi to...

Nebot Jirasek otevrene psal i o upalovani katolickych knezich.



Re: Re: Doplňky o Husovi (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Neděle, 14. září 2008 @ 07:07:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Minimalne vystrelky pedofilu v kat cirkvi trvaly delsi dobu nez vystrelky adamitu v husitskem hnuti.


]


Re: Re: Re: Doplňky o Husovi (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 14. září 2008 @ 10:15:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pedofilové se vyskytují napříč všemi církvemi, jen o nich farizejsky nemluvíte.


]


Re: Re: Re: Re: Doplňky o Husovi (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Pondělí, 15. září 2008 @ 18:38:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Oko, pedofilii u knezich jsem zminil jenom proto, abych ilustorval, ze se neda jednani par jednotlivcu vztahovat na cele hnuti, coz autor clanku udelal s adamity, ktere zobecnil pro cele husitske hnuti.


]


Re: Re: Doplňky o Husovi (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 14. září 2008 @ 10:05:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Husitstvi se zpocatku chytla i sekta adamitu, ktera mela jiste sexualni vystrelky. Ale nakonec (tusim v roce 1420) byla z Tabora  vyhnana....???


Pokud je mi známo, tak adamité nebyli vyhnáni, ale zmasakrováni. Jan Žižka v roce 1421 asi 70 adamitů nechal v klokotské faře upálit. V trávníku návsi v dnešní městské části Tábor-Klokoty je památník husitské netolerance - velký kámen s nápisem Táborští pikarti 1421-1996.
Ostatní byli vyhubeni v témže roce po bitvě na Ostrově na Hamru. A to včetně zajatců.


]


Re: Re: Re: Doplňky o Husovi (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Pondělí, 15. září 2008 @ 18:41:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
No vida, jak radikalne se Zizka distancoval od adamitu...

Neminim obhajovat valecne zlociny pana Zizky.

Zobecneni choani adamitu na husitske hnuti je nepravdive a zavadejici.


]


Re: Re: Doplňky o Husovi, Dobrovský a chiliasté (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Neděle, 14. září 2008 @ 11:50:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
O době husitů psal také Dobrovský malý spisek, Dějiny čských pikartů a adamitů, vyšel i v českém překladu 1978, je to střízlivé a čtivé. Čerpá ze soudobých husitských kronik  tedy autentických.
Chválí ´cudné´ České bratry, píše, že hlavní starostí Utrakvisty bylo přijímání těla s vínem, a že tehdy lidé věřili, že brzo nastane konec světa. Chodili na husitské poutě s kázáním (chození ´na hora´), přejmenovávali některé kopce podle biblických jmen(jako Oreb). Opouštěli pole a stěhovali se do Obce Boží v Táboře, Věřili, že nastane království dlouhé tisíc let (chilia). Někteří se zvrhli a mysleli si, že na konci světa na ničem nezáleží. Jiní naopak hlásali návrat do rajského stavu bez hříchu, a že ženy budou rodit bez bolesti jako před vyhnáním z ráje atd.
I beztoho se husité rozdělili na tři proudy a nakonec bojovali proti sobě.


]


Re: Doplňky o Husovi (Skóre: 1)
Vložil: magor v Neděle, 14. září 2008 @ 07:13:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milí Jezuiti! Vaše pokusy o manipulácie s historickými faktami sú tak priehľadné, až sa stávajú smiešne.



Re: Re: Doplňky o Husovi (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 14. září 2008 @ 10:09:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Magore
Zvolil sis opravdu přiléhavý nick, který tě dobře vystihuje. Nějak mi uniklo, že by se tady vyskytoval nějaký jezuita. Doufám, že to není v tvém případě stihomam.

Pokud se opravdu chceš k něčemu vyjadřovat, bývá dobrým zvykem svá slova doložit také argumenty.


]


Stránka vygenerována za: 0.21 sekundy