Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marek.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 158, komentářů celkem: 429684, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 544 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

Mikim

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116570562
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Zasluzne skutky
Vloženo Pondělí, 04. srpen 2008 @ 20:24:57 CEST Vložil: Bolek

Katolicismus poslal Nepřihlášený


Katolícka náuka rozpoznáva okrem dobrých skutkov, skutky zlé, indiferentné a potom špeciálne skutky záslužné (chápe sa ako skutky zasluhujúce si nebeskú slávu).

Dobrý skutok môže vykonať hocikto, napr. zachrániť topiacemu život z nezištných dôvodov môže i budhista alebo ateista. Z dobrého skutku, ale i z indiferentného skutku sa môže stať záslužný skutok a to taký budhista alebo ateista tak ľahko nevykoná.

Aby človek mohol konať záslužné skutky, musí byť totiz v posväcujúcej milosti a mať úmysel konať daný dobrý alebo indiferentný skutok na Božiu slávu a velebu, teda aj inak povedané z lásky k Bohu, a tieto zasluzne skutky nesmu byt v rozpore s prikazaniami.

Neveriaci ,inoverec alebo krestan v smrtelnom hriechu/pripominam, ze smrtelny hriech sa moze spachat aj myslienkou, ak je vedoma a dobrovolna/sice moze dobre skutky konať a aj ich koná, ale tieto skutky nie su zasluzne cize zasluhujuce si nebesku slavu.Bez zasluznych skutkov nemoze byt clovek spaseny. Dobre skutky, vykonane v stave smrtelneho hriechu nie su teda zasluzne. Nie su vsak neuzitocne,lebo usposobuju cloveka pre prijatie milosti polepsenia a pre prijatie milosti kajucnosti aspon v poslednych chvilach zivota a tiez zabezpecuju Boziu odmenu aspon na tomto svete.Ale pozor, netreba sa opovazlivo spoliehat na Bozie milosrdenstvo, lebo Boha nemozno prekabatit . Taktiez je nespravne tvrdenie , ze sme vlastne dopredu spaseni bez skutkov, lebo viera bez skutkov je mrtva, hovori sa v liste sv. Jakuba, aj diabli veria, ale nekonali, a preto im to nepomohlo.To, co hovori sv. Pavol, ze vierou sme ospravedlneni, nie skutkami ,tym mysli skutky talmudu . A tak z nespravne pochopeneho vyroku sv. Pavla sa diablovi podarilo uviest protestantov do omylu, takze nepripisuju konaniu dobra taky vyznam, aky ma a su vo velkom nebezpecenstve stratit vecny zivot.Preto sa u nich ani svati nevyskytuju, aj ked sa najdu dobre charaktery, a to protireci Pismu, lebo Boh hovori, :"Budte svati, lebo ja som svaty.Kazdy heretik pouziva na podlozenie svojich tvrdeni Bibliu, ale bez Ducha Svateho, ktory je v plnosti iba v Katolickej cirkvi, len bludi a biblicke verse si vysvetluje nespravne, alebo jednotlive listy, ci knihy z Biblie vylucuje.Treba si tiez uvedomit, ze Boh nehovori iba v Biblii, ale aj cez apostolov a ich nastupcov, biskupov ,/aj papez je biskup/, cize vo svojej katolickej cirkvi. Pan Jezis to povedal slovami:"Kto vas pocuva,mna pocuva, kto vami pohrda, mnou pohrda".Konajme teda dobro z lasky k Bohu, kym sme na zemi, aby sme sa vsetci stretli v nebi.

Podobná témata

Katolicismus

"Zasluzne skutky" | Přihlásit/Vytvořit účet | 26 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Zasluzne skutky (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Pondělí, 04. srpen 2008 @ 20:46:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No neviem akeho ducha to neviestka ma ale Svateho urcite nie ....

Pozri:





Re: Re: Zasluzne skutky (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Pondělí, 04. srpen 2008 @ 21:28:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ospravedlnenie, viera a skutky 

Autor: Ján Šichula


Rímskym 3:28 A tak usudzujeme, že sa človek ospravedlňuje vierou bez skutkov zákona.


Galatským 2:16 Ale vediac, že sa človek neospravedlňuje zo skutkov zákona, ale skrze vieru Ježiša Krista, aj my sme uverili v Krista Ježiša, aby sme boli ospravedlnení z viery Kristovej a nie zo skutkov zákona pretože zo skutkov zákona nebude ospravedlnené niktoré telo.


Efezským 2:8 Lebo ste milosťou spasení skrze vieru, a to nie zo seba, je to dar Boží.



Niet pochýb o tom, že tieto tvrdenia, tak často opakované v Biblii musia hovoriť o niečom zásadne dôležitom. Čo to je? Je to skutočnosť, že sme spasení z viery a to bez skutkov zákona, ktoré by sme my sami konali. Bez toho, aby sme chápali túto základnú skutočnosť nemôžeme správne pochopiť Biblické verše hovoriace o skutkoch v živote nespaseného a spaseného človeka.


Na rozdiel od protestantských cirkví, Katolícka cirkev odmieta učenie, že spasenie je nezaslúženým Božím darom a prijíma sa len samotnou vierou v dokončenú a úplne dostatočnú obeť Ježiša Krista na kríži. On sám urobil všetko, čo bolo potrebné na našu záchranu. Tak veľmi často ľudia, ktorí odmietajú spasenie z milosti, argumentujú veršom, ktorý sa nachádza v epištole Jakuba vo verši 2:24: “Tak teda vidíte, že sa človek ospravedlňuje zo skutkov a nie samo z viery.“ Pozrime sa teraz na tento a na niekoľko ďalších veršov podrobnejšie. Ak chceme správne pochopiť tento verš musíme prijať niekoľko základných predpokladov o Biblii. Biblia je neomylným Božím Slovom ako celok a nie ako časť. Vo svojej úplnosti, keď je prijatá ako celok predstavuje bezchybné zjavenie od Boha pre človeka. Musíme sa však vyvarovať vytrhávania izolovaných veršov z kontextu, pretože práve toto je skoro vždy zdrojom falošného učenia a dôvodom vzniku siekt a kultov. Musíme veriť celej a iba celej Biblii, toto je Biblický prístup k Biblii. Tento vyššie citovaný verš z Jakuba spolu s niekoľkými ďalšími veršami ako napr. Rímskym 2:6-7, Matúš 16:27 alebo Jeremiáš 17:10, akoby na prvý pohľad vytvárali protirečenie a rozpor s učením o spasení zo samotnej viery. Stačí však len troška hlbšie štúdium na pochopenie toho, že tento rozpor je len zdanlivý. Apoštol Jakub v 2. kapitole sleduje základný cieľ, ktorým je demonštrovať na živote Starozmluvných veriacich, že viera, ktorú daroval Boh, ktorý oživuje mŕtvych (Rim 4:17) a ktorá je darom Ducha Svätého (Ef 2:8), prejaví svoj život (Ef 2:5) tým, že prinesie vonkajšie ovocie skutkov. Toto je jasný obsah celej tejto 2.kapitoli v epištole Jakuba, ktorý sám Jakub zhŕňa vo verši 26: “Lebo jako je telo bez ducha mŕtve, tak je i viera bez skutkov mŕtva.“ V Biblii je smrť definovaná ako oddelenie tela a ducha človeka (2 Kor 5:8). Teda nie tak, ako sa to niektorí snažia tvrdiť, že smrť je buď úplným koncom a teda doslovnou anihiláciou človeka alebo, že je to prechod do stavu bezvedomého spánku v očakávaní súdu. Ak by toto bola pravda, potom by Pavol nikdy nemohol povedať vo Filipským 1:23: “Ale oboje ma tiahne: mám žiadosť zomrieť a byť s Kristom, lebo to by bolo o mnoho lepšie“. Určite stav bezvedomia nie je lepší ako služba pre Pána, ktorý nás kúpil svojou vlastnou krvou, aby sme my mohli mať odpustené všetky hriechy a mať Jeho prirodzenosť. Jediné logické pochopenie je potom to, že kresťan sa v okamihu svojej smrti stretáva tvárou v tvár so svojím Pánom. Toto je to jediné, čo je lepšie, vidieť tvárou v tvár toho, ktorý sa za nás obetoval tým, že zobral na seba našu smrť a hriech a tak uspokojil Božiu spravodlivosť, aby nás priviedol svätých a bezvadných do neba. Čo o tom hovoria ďalšie miesta v Biblii?

Pokracovanie:

Ján Šichula: Ospravedlnenie, viera a skutky 



]


Re: Zasluzne skutky (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Pondělí, 04. srpen 2008 @ 21:55:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bez zasluznych skutkov nemoze byt clovek spaseny.

Vyznávam, že neviem milovať Boha z celého svojho srdca, celej mysle, celou dušou a celým srdcom.
Vyznávam, že neviem milovať blížneho ako seba samú.
A predsa Duch v mojom duchu svedčí: mám večný život a som spasená z milosti skrze vieru.
Verím, že moje hriechy, všetko zlé, čoho som sa dopustila, bolo pripočítané Pánovi Ježišovi Kristovi a že kvôli mne bol pribitý na kríž. Verím, že Jeho smrť dostatočne uspokojila Božiu spravodlivosť, ktorá za hriech odpláca smrťou a že mi Boh odpustil.
Verím, že som ospravedlnená vďaka Kristovej spravodlivosti, ktorá mi bola pripočítaná. Verím, že už nemusím naplniť zákon, aby som si zaslúžila Božiu priazeň, lebo to všetko vykonal Ten, ktorý je koncom Zákona a ja žijem vierou v Neho - tá viera plodí skutky...Je napísané: „Sme Jeho dielom (Božím) stvorení v Kristu Ježišovi na to, aby sme konali dobré skutky, ktoré Boh vopred prihotovil, aby sme v nich chodili.“ Amen.
A tak vyznávam, že to On sám, Kristus, prebývajúci vierou v mojom srdci, miluje Boha celým svojím srdcom a vyznávam, že je to On, kto miluje blížneho ako seba samého a Jeho láska prúdi zo mňa von – ak chodím duchom, a nie podľa tela (Gal 5:16).



Re: Re: Zasluzne skutky (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Úterý, 05. srpen 2008 @ 14:07:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ďakujem Lýdia

za toto tvoje vyznanie, z ktorého sa radujem, a predovšetkým ďakujem Pánovi Ježišovi, že zomrel na kríži všezahŕňajúcou smrťou, aby sa na jednej strane vysporiadal s naším hriechom, s našou prirodzenosťou, s ktorou bolo na kríři skoncované, no na druhú stranu tiež, keď sme už raz "zlikvidovaní", aby sa stal našou všezahŕňajúcou náhradou, ako to naznačuješ vo svojej výpovedi, Lýdia. Abysme to už neboli viac my, kto žje, ale Kristus v nás, cez nás a my cez Neho v tej úžasnej vzájomnosti - my v Ňom a On v nás. Halelujah!

Modlím sa, aby túto zjavenú a poznanú skutočnosť poznali mnohí veriaci a naučili sa žiť Krista, tzn. chodiť duchom, podľa Ducha a ostávať v Kristovi. Drahý Otec, zmiluj sa nad nami a daj nám túto milosť. Amen. Ďakujem, Pane.

willy



]


Re: Re: Zasluzne skutky (Skóre: 1)
Vložil: katusa v Úterý, 05. srpen 2008 @ 17:28:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Lydia. S týmto tvojim vyznaním sa úplne stotožňujem a hovorím na to: amen.  Je v  ňom vyjadrená pravda  o človeku a  o Bohu.  zdraví katusa


]


Re: Re: Zasluzne skutky (Skóre: 1)
Vložil: cristiano v Úterý, 05. srpen 2008 @ 21:55:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://prokrestany.cz
Amen.


]


Re: Re: Zasluzne skutky (Skóre: 1)
Vložil: Irena v Středa, 06. srpen 2008 @ 21:48:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rovněž říkám amen.


]


Re: Zasluzne skutky (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Neděle, 10. srpen 2008 @ 11:19:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Neviem, prečo Nprihláený posiela sem také krátke výseky z teologického problému, ktorý sa nedá bez nejasnosti vysvetliť na pár riadkoch. I ono celá táto teória o skutkoch musí byť nutne pre človeka, ktorý nepozná čosi "pred" a čosi "za tým" veľmi komplikovaná, a naozaj aj je. ...
.
Ale kocky sú hodené. Pokúsim sa vysvetliť jednoduchšie katolícke chápanie, a uvidíte, že vôbec sa v podstate neodlišuje od protestantského. Možno len dôrazy, alebo spôsoby vyjadrenia sú iné:
.
Najnochuchšie sa veci vysvetlia prirovnaním, podobenstvom. Tak to robil s obľubou aj Pán Ježiš. Pamätám si na vysvetlenie nášhop jedného učiteľa na akomsi stretnutí:
.
Predstav si, že dostaneš poštou oznámenie o tom, že na colnici máš si prevziať zásielku. Tam je vraj veľmi cenná zásielka6 strýček z Ameriky ti posiela najovšieho najkavalitnejšieho Forda. Ty môžeš reagovať rôzne:
a/ Povieš: Ja tomu jednoducho neverím, že by mne ktosi čosi poslal. A ostaneš dodma, prípadne oznámenie zahodiš. Výsledok: Bez auta.
 b/Ja verím, samozrejme... No nakoniec sa ti nebude chcieť ísť na colnicu, lebo čosi ibí ťa medzitým zaujme - žiadne auto nedostaneš.
c/Tu môže byť celá škála prejavov od počiatočnej nedôvery, ktorá sa však napokon zmení na vieru, od väčšej či menšej viery v to, že naozaj som to dostal, čo mi oznámili, a všetko napokon skončí tak, že idem na colnicu, a naozaj sa presvedčím, že auto som dostal a prevezmem si ho. Mám auto.
.
To je podobestvo. Auto je symbol spásy /moderná technická doba.../. Všetko, čo treba na zaistenie auta, urobil môj bohatý strýčko z Ameriky. On ho zarobil, kúpil, zaplatil, poslal a zaplatil aj poštu... No na mne ostalo tomu uveriť. Prípad a/ = neveriaci, nedostal auto, nie je spasený.
.
Prípad b/ - veriaci, ale bez skutkov, ktoré sa žiadali od neho ako prejavenie jeho viery. Veriť len slovami nestačí. Hodnovenosť viery sa dokazuje skutkom. Bolo treba vieru, že naozaj uveril dobrej zpráve o aute na colnici, vyjadriť tým, že by na stanici aj šiel a to auto prevzal... On to však, neurobil - nebude taktiež spasený.
.
Prípad c/ - skutočnre veriaci, aj keď v tom môže byť vúčší menší prejav viery. Napokon sa rozhodol svoju vieru vyjadriť skutkom viery, a výslekok. Má auto - je spasený.
.
Takéto vyjadrenia sa mi lepšie páčia, ako abstraktné suché teoretické konštrukcie, ktoré ľahko mnohí dobre nepochopia, lebo za slovami sa v rôznej kultúrnej i nábožensjkej tradícii môže skrývať pre rôznych ľudí rôzny význam...
.
Teda naozaj aj my, katolíci veríme, že
1. všetko pre našu spásu urobil Ježiš. Bez Neho nikto nemôže byť spasený. On urobil všetko, čo je potrebné.
2. Od nás sa žiada len viera, že Ježiš všetko naozaj urobil... ale viera nielen slovami, prípadne myšlienkami, ale viery, činorodá v láske, teda viery, ktorú sa budem snažiť aj vyjadriť svojím životom, teda aj budem žiť podľa viery, ktorú Ježiš hlásal. Čiže aj zachovávanie prikázaní je vyjadrením tejto viery: "Kto ma miluje, bude zachovávať moje prikázania..."/Ježiš/. "Láska spočíva v tom, že zachovávame je ho prikázania"/Ježiš/ "Nech tak svieti sveti vaše svetlo...aby videli vaše dobré skutky..."/Ježiš/ . "Že poznáme Boha, poznáme z toho, že zachovávame jeho prikázania. Kto hovorí: POznám ho, ale nezachováva jeho prikázania, le luhár a niet v ňom pravdy..." /1Ján2,3-4/ Podobných výrokov je ešte viac...
.
Naozaj sa mi zdá, že sa v tejto veci dosť slovíčkári. Prostí ľudia chápu, že iba viera bez prejavov viery, to je čosi jalové. Ako ked muž povie svojej žene: "Ľúbim ťa", ale v skutočnosti si robí po svojom, na ženu ohľad neberie... V tomto prípade žena prirodzne verí vyjadreniu skutkami, a nie slovami. Aj Boh veľmi dobre vie, čo v skutočnosti hovoríme. On rozozná, či je v nás skutočná viery, alebo len maska viery, pretvárka.../teda rozhodujúce je neverbálne vyyjadrenie našej viery, vyjadrenie životom, skutkami, postojmy, celou bytosťou, a to vidí len Boh.../ Takýchto prejavov viery je, žiaľ, v každom zbore a cirkvi, dosť, a myslím, že každý v nektorej svojej slabej oblasti máme tiež podobných prejavov dosť.
.
Preto je potrebné pochopiť tento princíp úplne prakticky, a nepiplať sa v posudzovaniach druhých ľudí, lebo do srdca naozaj vidí len Pán. A preto sa mi zdá naozaj nemieste posudzovanie Gojima, že my katolíci nemáme takú vieru, ako majú protestanti. To je nezmysel na entú. Každý sme vo svojej viere jedinečný, a len Pán Boh vidí do srdca každého človeka, a skutočný stav našej viery. A v tomto základom pochopení, myslím, že sme si veľmi blízki všetci./Rozdiely sú v intenzite, uvedomelosti... POdobne ako ten jeden z tých 2 bratov, ktorý povedal slovami"Nejdem", ale napokon išiel, a splnil vôľu otca.../ 
.
 Písmo je písané dialekticky. V niektorých jehop pasážach sú výroky zdanlivo podčiarkujúce vieru, v iných podčiarkujúce skutky. Keby ste čítali apoštolských žiakov prvého a druhého storočia, prípadne aj ďalšie generácie cirkevných otcov, je to presne podobné. Treba pochopiť vyvážené chápanie viery a skutkov bez slovíčkárenia. POdľa mňa, niet ,edzi nami nijakej priepasti, ako si to niekto namýšľa. Nemá sa tu naozaj kto čo vyťahovať pred druhým...










Re: Re: Zasluzne skutky (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 12. srpen 2008 @ 13:03:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Zdravím Elo,

žel, je pravdou, že toto katolické pojetí zastává i většina protestantů, protože zákon a zákonictví ohrožuje pravou víru asi nejvíce ze všech bludů.

Jenže biblická pravda je tato - tím skutkem (jediným skutkem), který Pán Ježíš požaduje pro věčnou spásu, je právě VÍRA (Jan 6,28-29).

Přesněji a polopaticky řečeno - člověk je věčně spasen již od toho okamžiku, kdy UVĚŘIL v Ježíše Krista, protože přijal Ducha svatého, Ducha života, věčného života, věčný život (1Jan 5,13). A Ducha svatého nepřijal skrze žádné skutky, jak píše Pavel Galatským (Ga 3,2) ale pouze skrze VÍRU, skrze UVĚŘENÍ, skrze "SLYŠENÍ VÍRY" , pro katolíky ještě jednou a jinak - skrze "SLYŠENÍ VÍRY neboli skrze PRVNÍ JEDNÁNÍ VÍRY, tedy první okamžiky uvěření.

Proto je psáno, že jsme spaseni BEZ SKUTKŮ, z MILOSTI, aby se NIKDO nemohl chlubit, že se spasil sám, nebo že má a své spáse nějakou zásluhu (Ef 2,8-9).

Tvrdit opak, znamená zcela vyřadit Krista z díla spásy a připsat zásluhu na věčné spáse SOBĚ, což je (mimo jiné) svatokrádež, pošlapání Božího Syna, znevážení vzácné Kristovy krve a potupa Duchu milosti (Žd 10,28-31). Toto přesně hrozilo věřícím ze Židů, kteří se chtěli vrátit zpět k zákonu, ke skutkům a ke zvířecím obětem.

Každý, kdo do věčné spásy plete jakékoli své skutky, se proviňuje hříchem pýchy, neboť má zato, že může svými "ZÁSLUŽNÝMI SKUTKY" přijít nakonec ke spáse. (Chtěl bych takového katolického borce fakt docela vidět!!! Jestli jste, tak se mi ozvěte. Chci vás osobně poznat!)

Takoví jsou stejní, jako farizeus, který se samospravedlivě modlil, protože doufal, že bude ospravedlněn před Bohem skrze své skutky.

Bibličtí věřící jsou však v pozici publikána, který se bil v prsa a vyznával:"Bože, odpusť mně hříšnému." Protože vědí, že jejich skutky, byť sebespravedlivější k věčné spáse nevedou, ale vědí, že věčná spása je plně v kompetenci Boží milosti.


Místo skutků věřících není ve věčné spáse, ale v ODMĚNĚ či v TRESTU (tedy v ODPLATĚ), kterou každý pravý (podotýkám, že znovuzrozený) věřící, má přijmout od Krista před Jeho soudnou stolicí, kde však již vůbec nepůjde o věčnou spásu a věčný život, který již každý pravý věřící má od okamžiku svého UVĚŘENÍ, ale kde půjde o vstup do Království Krista, které bude odměnou věrným.




]


Re: Re: Re: Zasluzne skutky (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 12. srpen 2008 @ 21:30:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Znovu zdůrazňuji:

Chci vidět takového katolického borce, který si myslí, že se může spasit sám, skrze své záslužné skutky. Pokud si to myslí, myslí si tedy zároveň, že je sám o sobě svatý jako Třikrát Svatý Bůh, protože nikdo jiný, než ten, kdo je STEJNĚ SVATÝ jako Třikrát Svatý Bůh spasen být nikdy nemůže!!!

Věčně spasen může být jen ten, na kom není ani té nejmenší poskvrnky hříchu. A to je pouze Ježíš Kristus a všichni ti, kdo v Něj UVĚŘILI, protože skrze skutky toho nelze (pro člověka - kromě Krista) dosáhnout. Ti, kterým byl připočten Kristus za jejich Spravedlnost. Jiná cesta, než cesta VÍRY nebyla, neboť skrze skutky to mohl dosáhnout pouze Ježíš Nazaretský.

Takže - opravdu - ať se mi ozve katolík nebo protestant, který si myslí, že může být věčně spasen na základě svých vlastních záslužných skutků nebo třeba na základě skutků, ke kterým ho inspiroval Duch svatý. Opravdu chci nějakého takového supermana poznat.

Ozvěte se ať se s vámi mohu setkat!


]


Re: Re: Re: Re: Zasluzne skutky (Skóre: 1)
Vložil: ares v Úterý, 12. srpen 2008 @ 22:28:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak já ti teda něco řeknu... Chápeš to zase úúúplně špatně... Tady NIKDO neříká, že může být spasen pouze ze skutků, jak se nám snažíš podsunout... Ty seš muž extrémů!! Říkáš POUZE VÍRA a proti tomu chceš postavit druhý extrém POUZE SKUTKY! Obojí je naprosto špatně, obojí je extrém! Heslo pouze víra vyznávají tací jako ty a to druhé nevěřící... Pokud mohu mluvit za katolíky, my vyznáváme, že je nutná víra, která se musí neustále prohlubovat a zdokonalovat, protože je to náš vztah s Bohem! A víra se musí osvědčovat skutky! Pokud to tak není je to víra mrtvá (Přečti si celý list svatého Jakuba). Takovému křesťanu jež svou víru neosvědčuje skutky a jednou bude Kristu říkat: "Copak jsem ve tvém Jménu nevymítal zlé duchy; copak jsem s Tebou neseděl u jednoho stolu..." Tomu Kristus řekne: "Neznám tě!"

Vzpamatuj se Gregory! Tady se nejedná o žádné skutky zákona, jež byly kritizovány u Židů! Tady se jedná o skutky lásky a milosrdenství, k nimž nás naše víra musí vést, jinak je to víra špatná a nepravá!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Zasluzne skutky (Skóre: 1)
Vložil: katusa v Úterý, 12. srpen 2008 @ 23:29:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Ares.  Myslím, že viem aké skutky máš na mysli. Sú to skutky viery, ktoré nasledujú po uverení, ktoré to skutky pre nás pripravil Boh pred založením sveta, aby sme v nich chodili, zároveň si ale treba uvedomiť, že aj samotná  viera je skutok,  ale je to skutok Boží v  nás,  keďže viera je dar Boží.  Ako je napísané: Abrahám uveril Bohu a bolo mu  to počítané za spravodlivosť.(Rim.4.3.vlastne od 2. po 6. verš.)  zdraví katusa


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zasluzne skutky (Skóre: 1)
Vložil: ares v Středa, 13. srpen 2008 @ 16:25:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslím že se zhruba shodujeme :-) Podstatné je, že před Bohem nejsou možné skutky bez víry, ani víra bez skutků. Jak dalece jsou to skutky připravené pro nás před založením světa nechci spekulovat... To je přece tajemstí! A je to dobře, že je to tajemství, přece by bylo hrozné vědět, že jsme jen herci, kteří hrají své role podle již předem daného scénáře... To odmítám, takto Bůh nejedná! Bůh je naopak jako vánek a jen jemně nás postrkuje, tak aby jsme naprosto svobodně dospěli k dobrému rozhodnutí :-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zasluzne skutky (Skóre: 1)
Vložil: katusa v Středa, 13. srpen 2008 @ 16:54:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Ares. Myslím, že v tomto sa dá zhodnúť, aj keď je to len zlomok z celkového učenia Slova Božieho. Ovšem ak to chápeme tak, že najprv viera, potom nasleduje skutok viery, nikdy nie naopak. Z Písma však poznáme aj príklady, keď  človeku stačilo uveriť a bol spasený, (napr.lotor na kríži). Ďalej píšeš: "takto Bůh nejedná! Bůh je naopak jako vánek a jen jemně nás postrkuje, tak aby jsme naprosto svobodně dospěli k dobrému rozhodnutí", aj v tom možem súhlasiť, len dodám, že napokon dojdeme k  rozhodnutiu podľa vole Božej, už či si to uvedomujeme, alebo nie. katusa


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zasluzne skutky (Skóre: 1)
Vložil: ares v Středa, 13. srpen 2008 @ 17:48:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano také rád souhlasím! "Lotr po pravici" (mimochodem v církevní tradici nazývaný sv. Dismas, svatý proto, že ho svatořečil sám Kristus, když mu zaručil, že s ním bude v ráji, proto je svatý, protože v nebi nikdo nesvatý být nemůže. Za svaté církev označuje ty, u nichž je si jistá, že jsou v nebi. Mimochodem je to jediný zločinec, který byl svatořečen :-) je můj nejmilejší příklad a moje největší naděje, že i největší zločince může Bůh spasit!

Jinak co se týče ospravedlnění z víry, nebo skutků, nebo víry a skutků, já tohle ani moc neřeším... Osobně považuji víru především jako největší Boží dar! Je to dar vztahu, kde se mi Bůh dává, abych s ním mohl mít vztah. A skutky jsou pro mě především odpovědí milujícímu Bohu! Když člověk miluje, chce pro druhého udělat co možná nejvíc! Jedná se především o skutky ke svým bližním, protože i Bůh se nám zjevuje v našich bližních... A dvě největší přikázání na nichž je postavené celé náboženství jsou: Milovat Boha celým svým srdcem a milovat bližního jako sám sebe!

Ještě bych chtěl uvést také jeden biblický příklad, kde Ježíš chválí samaritána (samaritáni byli sektou, tedy přívrženci bludné víry) za jeho skutky... Tedy mi z toho plyne, že Bůh nás ospravedlňuje jak pro víru, tak pro skutky, tak vůbec nejlépe pro obojí :-)

S pozdravem ares.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zasluzne skutky (Skóre: 1)
Vložil: katusa v Středa, 13. srpen 2008 @ 18:47:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ares to, že viera bez skutkov je mrtva, ešte neznamená, že sme ospravedlnení zo skutkov,(to by nebolo biblické učenie), jedine z viery, zo živej viery, po ktorej následujú skutky viery. katusa


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zasluzne skutky (Skóre: 1)
Vložil: ares v Středa, 13. srpen 2008 @ 21:20:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj. Teď jsem se nad tím zrovna zamýšlel v poslední odpovědi Gregorymu. Prosím přečti si ji také. Myslím si, že ospravedlněni nemůžeme být ani vírou ani skutky. Vždyť víru také nemáme dokonalou, často jsme malověrní! Jak se chceme tedy vírou líbit Bohu. Gregory mi z Bible citoval apoštola Pavla, kde se praví, že spásu máme z MILOSTI. To je podle mně klíč! Spásu máme jen a pouze z Boží milosti! Nejsme nijak ospravedlněni, ale máme naději: v Kristu Ježíši, že i my s Ním jednou vstaneme z mrtvých a uvidíme Boží slávu v nebi... k tomu nám dopomáhej Bůh.

S pozdravem ares.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Zasluzne skutky (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 13. srpen 2008 @ 19:16:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Aresi,

věčná spása je Z MILOSTI - a ne ZE SKUTKŮ.

"A poněvadž Z MILOSTI, tedy NE ZE SKUTKŮ, sic jinak MILOST JIŽ by NEBYLA MILOST. Pakli ze SKUTKŮ, JIŽ NENÍ MILOST, jinak SKUTEK NEBYL BY SKUTEK." (Ř 11,6)

A také:"A proto Z VÍRY jde, aby šlo podle MILOSTI, proto, aby pevné bylo zaslíbení všemu semeni, netoliko tomu, které ze zákona jest, ale i tomu, které jest z víry Abrahamovi, který je otec všech nás." (Ř 4,16)

Kdo do věčné spásy zaplétá jakýkoli lidský skutek, kromě prosté VÍRY, UVĚŘENÍ v Krista, ten úplně RUŠÍ MILOST, protože věčná spása je z milosti a víry BEZ SKUTKŮ. Spasitelná víra žádné skutky nepotřebuje, je jich zcela prostá. proto Pavel píše Galatským:"Toto bych rád chtěl zvěděti od vás: Ze skutků-li zákona Ducha jste přijali, čili ZE SLYŠENÍ VÍRY." (Ga 3,2) Vidíte, že k přijetí Ducha (a tedy věčného života a spásy) bylo třeba pouhé SLYŠENÍ VÍRY (Eavngelia). Ten, kdo ve svém srdci ULYŠEL Krista a byla tím do něj vlita víra, byl prostě okamžitě navěky spasen a stal se znovu narozeným Božím dítětem.

MILOST a SKUTKY se z hlediska věčné spásy vzájmně NAPROSTO VYLUČUJÍ.

Skutky vyžaduje naše praktická víra, kterou žijeme ve svých životech, ale nikdy ne spasitelná víra. Se skutky je spojen vstup do Království, nikoli do věčné spásy. Nikdo bez víry nebude věčně spasen a nikdo bez skutků nevejde do Království (nebude spasen pro Království a neobdrží věčný život v budoucím věku - tedy v Království - Mk 10,30).

Ale je mi jasné, že katolíci ani mnozí prostestanti to asi nikdy neuvidí a nepochopí....


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zasluzne skutky (Skóre: 1)
Vložil: ares v Středa, 13. srpen 2008 @ 21:12:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gregory,

jsem přesvědčen, že se velmi mýlíš! Tvé citace apoštola Pavla se týkají kritiky zákonictví u židů. Jestliže apoštol mluví o skutcích myslí tím skutky Zákona! Duch zákonictví je opravdu nedobrý a vede přesně k tomu, co vysvětloval Ježíš v podobenství, kdy farizej se modlil: "Děkuji ti bože, že nejsem jako ten celník..." a začal vyjmenovávat všechny skutky zákona, které plní... Naopak ten celník stál vzadu v chrámě, bil se v prsa a prosil Boha o slitování. Ježíš správně říká, že ospravedlněn byl ten celník, nikoli zákoník.

Není žádná zásluha plnit skutky zákona. Naopak je hřích zákon nedodržovat. Správně říkáš, že spása je z milosti... Ano to je jediná pravda! Spása je nám darovaná Bohem z milosti... On svobodně rozhoduje koho spasí a koho nikoli. Bůh je spravedlnost, jedině On může soudit. Podstatné je, že Bůh nás zná mnohem lépe než my sami. Proto se domnívám, že my si nemůžeme být jisti spásou ani skrze víru... Jestliže by to bylo postaveno, tak jak říkáš: "Ospravedlnění na základě víry", je to omyl! Kolikrát Ježíš kritizoval učedníky pro jejich malověrnost...?! Petr měl tak velikou víru, že kráčel po vodě, ale v zápětí zapochyboval a málem se utopil. Následně ho Ježíš kritizuje za jeho malověrnost... atd. Ježíš říká, že kdybychom měli víru jen jako hořčičné semínko pohneme horou... Z toho všeho je patrné, že existuje mnoho stupňů víry.. Zeptejme se sami sebe, zda máme tak silnou a pravou víru, že skrze ni umíme křísit mrtvé, chodit po vodě, nebo jestli bychom v nebezpečí nezapřeli stejně jako sv. Petr.. Jak se tedy chceme vírou líbit Pánu, my malověrní??!! Jestli si budeme skrze naši chabou víru dělat nároky na spásu, pak jsme horší než zákoníci, ti alespoň něco dělají... Pokud máme skrze víru naději na spásu, děkujme za to Bohu a buďme pokorní.. Starejme se o vlastní trám v oku a o třísku v oku našich bratrů se nestarejme...

Rád bych se ještě zkusil vyjádřit k tomu proč reformátoři přišli s myšlenkou "pouze z víry" a začali kritizovat skutky... Domnívám se, že to opravdu možná souvisí se zákonictvím... Reformátoři možná kritizovali zákonického ducha, který jistě v katolické církvi té doby byl! Možná že opravdu kritizovali náboženské skutky. Povinnosti smýrných poutí, odpustky, povinnosti předepsaných modliteb a svátků, které se museli povině slavit atd. To je opravdové zákonictví. Ale tyto skutky nemám na mysli!!! Já mám na mysli povinnost SKUTKŮ MILOSRDENSTVÍ A LÁSKY o kterých (dle mého) mluví celé evangelium a konkrétně především sv. Jakub ve své epištole. K tomu se prosím vyjádři.

S pozdravem ares.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zasluzne skutky (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 13. srpen 2008 @ 21:41:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Marnost nad marnost a zase marnost....


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zasluzne skutky (Skóre: 1)
Vložil: ares v Středa, 13. srpen 2008 @ 22:09:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A vyjádříš se k té epištole sv. jakuba, jestliže se mnou nesouhlasíš... Já jsem přece řekl, že mám na mysli ty skutky o kterých mluví on...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zasluzne skutky (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 14. srpen 2008 @ 06:55:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Aresi,

ale skutky milosrdenství a lásky v Jakubovi vůbec nesouvisí s věčnou spásou, ale se spásou v Království. Se vstupem do něj a s věčným životem v něm.

Protože k věčné spáse nejsou zapotřebí ŽÁDNÉ NAŠE skutky. K ní byl zapotřebí skutek Pána Ježíše na kříži - Jeho spásné dílo. A ten, kdo v Něj uvěří, je okamžitě spasen navěky.

Jakub mluví o dvou typech ospravedlnění před Bohem (na příkladu Abrahama).

Gn 15 - zde byl Abraham ospravedlněn na základě pouze své VÍRY. Uvěřil Bohu a bylo mu to počteno za spravedlnost. Žádný skutek zde nevykonal.

Gn 22 - zde byl Abraham ospravedlněn v jiném čase a na jiném místě (= jde o jiný, druhý typ ospravedlnění) - a to ze skutků, když neváhal být připraven obětovat svého syna Izáka, právě proto, že měl již tu prvotní víru (ve vzkříšení). A zde se jednalo o ospravedlnění z víry i ze skutků - přesně tak, jak to bude požadováno po nás věřících před soudnou stolicí Kristovou, kde se nebude rozhodovat o naší věčné spáse, ale o vstupu do Království, neboli o ODPLATĚ za naše jednání a za náš život - tedy o ODMĚNĚ nebo dočasném TRESTU (chceš-li - o jistém typu očistce - Mt 5,22-26).

Proto Jakub říká, že člověk je ospravedlněn nejen na základě víry (pro věčnou spásu), ale i na základě skutků (pro Království). Kdyby však to někdo považoval za jeden a ten samý druh ospravedlnění, pak by si Písmo samo ODPOROVALO, protože na 150 místech v NZ je řečeno, že věčná spása je POUZE Z VÍRY, BEZ SKUTKŮ, tedy z nezasloužené MILOSTI, ZDARMA, bez PODMÍNEK (kromě víry). A ta víra není naše, ale je to víra Syna Božího, proto je také velmi pevná (Ga 2,20).


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zasluzne skutky (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Čtvrtek, 14. srpen 2008 @ 09:39:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gregu,

mám za to, že pro každého, kdo miluje Pravdu, je tento tvůj příspěvek občerstvujícím slovem milosti a pravdy, týkající se věčné spásy celého třísložkového člověka a spásy duše v Království Nebes = budoucím věku, která je cílem naší víry.

Obávám se však, že většina těch, kdo jej bude číst, mu neporozumí tak, jak je myšlen a jak má být přijmut. Kéž bych se mýlil.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zasluzne skutky (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 14. srpen 2008 @ 12:24:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Ahoj Willy,

díky Bohu, že vše, co nám zjevuje v Písmech, ale hlavně samo Evangelium, je velmi občerstvujícím Slovem milosti.

Měj se dobře


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zasluzne skutky (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Čtvrtek, 14. srpen 2008 @ 13:17:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Gregu,

chvála Pánu. Amen.

Milost s tebou.

w.


]


Re: Re: Re: Zasluzne skutky (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Středa, 13. srpen 2008 @ 16:26:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Takže súhlasíš s tým, že prakticky sme v tejto veci veľmi blízky a nie je oríliš šťastné dramatizovať tie akcenty, ktoré tá či oná stránka podčiarkuje. a že naozaj to podpísanie spoloťného vyyhlásenia ohľadom otzky ospravedlnenia medzi katolíkmi a evanjelikmi naozaj bol primnerané dnešnej dobe...


]


Stránka vygenerována za: 0.28 sekundy