Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 231, komentářů celkem: 429547, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 433 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116466955
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Spasa a vstup do nebeskeho kralovstvi
Vloženo Středa, 16. červenec 2008 @ 16:22:21 CEST Vložil: Olda

Kritika bludů poslal demagog

Objevuje se zde nazor, ze spasa cloveka a vstup do nebeskeho kralostvi jsou dve odline veci. Ze ten, kdo nevstoupi do Boziho kralostvi, muze byt spasen. Tento nazor je mylny, Pismo uci neco jineho.

Kdyz operujeme pojmy, jako napriklad kralostvi nebes, vzdy si musime vsimat, jak danemu pojmu rozumeli apostolove.

10,23 Ježíš se rozhlédl po svých učednících a řekl jim: "Jak těžko vejdou do Božího království ti, kdo mají bohatství!"
10,24 Učedníky ta slova zarazila. Ježíš jim ještě jednou řekl: "Dítky, jak těžké je vejít do království Božího!
10,25 Snáze projde velbloud uchem jehly, než aby bohatý vešel do Božího království."
10,26 Ještě více se zhrozili a říkali si: "Kdo tedy může být spasen?"
10,27 Ježíš na ně pohleděl a řekl: "U lidí je to nemožné, ale ne u Boha; vždyť u Boha je možné všecko."

Vsimneme si,
1) Jezis se rozhledl po svych ucednicich a jim rekl
2) Tito ucednici berou vstup do Boziho kralostvi z synonymum paseni (Je tezke, aby ten ci onen vstoupil do kralostvi x kdo tedy muze byt spasen?)
3) Jezis, ktery je pravda a neni v nem lzi, tento nazor nevyvraci. Bud tedy tomu ucednici rozumeli spravne, anebo Jezis sve ucedniky vedomne nechava v omylu. Druhy nazor je pro mne osobne neprijtelny, naOPAK, je to Jezis, ktery posila Duch PRAVDY,aby On pripomnel, co Jezis rikal.

Tento omyl vznika z nepochopeni toho, jaky je vztah mezi virou a skutky (nazor, ze vira je dulezita pro spaseni, ale skutky pro vstup do kralostvi) co to znamena verit a vyznavat Jezise Krista jako veho Pana a Spaitele, co to znamena dat se vets telem a dat se vest Duchem, co je to ziv vira a co mrtva.

Kdyz od sebe umele oddelime viru a skutky, jak se o to nekteri, zde napriklad Gregor777 snazi, tak od sebe musime stejne umele oddelit i spasu a vstup do vecneho kralotvi. Ale takto Bible neuci! Bible uci jednotu viry a skutku, synonymum spasy a vstupu do nebeskeho kralotvi! Mimo kralostvi nebeskeho neni spasa, ale jen a pouze plac a skripeni zubu.


"Spasa a vstup do nebeskeho kralovstvi" | Přihlásit/Vytvořit účet | 72 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Spasa a vstup do nebeskeho kralovstvi (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 19. červenec 2008 @ 13:12:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Ahoj Václave,

co myslíš, pošetilé panny z podobenství o moudrých a pošetilých pannách představují věřící nebo nevěřící, spasené či nespasené. Představují zbovuzrozené spasené věřící svaté a přesto nevešli na svatbu Beránkovu a tím do Království Nebes. Ti mnozí, kteří přijdou v onen den a budou říkat: Pane, Pane, copak jsme ve tvém jménu nečinili to a to. Jedná se věřící nebo nevěřící. Samozřejmě, že se jedná o věřící svaté, kteří však zneužili Pánovo jméno a nečinili Boží vůli, proto budou za trest tam, kde je pláč a skřípění zubů a předtím uslyší od Pána: Nikdy jsem vás neznal, odejděte ode Mne činitelé nepravosti. A teď - mohou "pošetilé panny" a činitelé nepravosti zneužíváním Pánova jména přijít o věčnou spásu, která je z milosti a bez lidských skutků dána věřícím skrze víru, která je Božím darem spolu se spásou?

Může ten, kdo uvěřil v Pána Ježíše Krista, zahynout věčným zahynutím? Nemůže! Může přijít o odměnu před soudnou stolicí Kristovou? Může! A tou odměnou je vstup do věčného Království našeho Pána a Zachránce Ježíše Krista (2P 1:10-11). Odměnou za to, že vzali své povolání a vyvolení Bohem vážně a že je upevňovali. Vstup do Království Nebes je výsledek procesu růstu v životě (2P 1:5-8). Kdo nekoná spravedlivé činy svatých (Zj 19:8), nebude oblečen na svatbu Beránkovu! To odpovídá chození v dobrých skutcích v Ef 2:10, následující po 8 a 9. verši - Neboť jste zachráněni milostí skrze víru; a ta záchrana ne z vás — je to Boží dar; 9ne na základě skutků, aby se nikdo nechlubil. To znamená, že skutky v 9. verši a dobré skutky v 10. verši nemohou být tytéž. První jsou lidské, druhé předem připravené Bohem pro svaté, abychom v nich žili, neboli jsou ovocem božského života v nás, které máme nést a které od nás Pán před soudnou stolicí požádá, poněvadž nás k nesení tohoto ovoce vyvolil (J 15:16).
 
A pak tu máme to Slovo od Pána, které možná někteří tak neradi slyší. Mt 22:14 - Neboť je mnoho pozvaných nebo: povolaných, ale málo vybraných nebo: vyvolených; To jsou ti, kteří uposlechli Boží pozvání (2K 5,19n). Své vybrání tedy provádí vlastně každý sám..“ To vysvětluje mnohé, ne-li všechno. Tož tak.

willy



Re: Re: Spasa a vstup do nebeskeho kralovstvi (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Pondělí, 21. červenec 2008 @ 17:50:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Nechali se tyto druzicky vest Duchem, nebo telem? Pavel pise, dat se vest telem znamena smrt, dat se vest Duchem je Zivot a pokoj. Nenapsal dalsi, treti moznost. Jsou jen dve moznosti: Smrt, nebo zivot.

Cestina je nedokonala. Rozlisuje od sebe slovo "vira" a slovo "vernost." Tyto dva slova v rectine nebo v hebrejstine tvori slovo jedine. Neexistuje vira bez vernost. Verit znamena byt verny.

Neexistuje vakuovana vira. Jsou vakuovane potraviny, ale ne vakuovana vira. Vira se vzdy stretava se svetem a tento stret usti do nasich skutku. Nase skutky jsou obrazem nasi viry.

Muzes rikat, ze veris v Jezise jako Pana a Spasitele, jestlize vsak necinis to, co On rika, skutecne pak veris v to, ze je Jezis Panem?


Apostol Jakub rozdeluje zivou a mrtvou viru. Mrtvy plavcik te nezachrani, kdyz se topis, mrtva vira je ti na nic, je li neco mrtve, pak nic nemuze ovlivnit, a tudiz ani ne vecnou spasu "z viry." A vira, ktera nema skutkz, je sama o sebe mrtva. Jakub toto napsal obecne, o vire, o vernosti.

I satan veri v Boha. I satan vi, ze Jezis je Panem a Spasitelem. Je tedy satan spasen? Nebo odsouzen?

Rozdil mezi satanem a krestanem neni ve vire, ale ve vernoti.

Jestlize ti tvuj petilety syn rekne, ze ma na ucte milion a ze ti za to koupi nove auto, mavnes nad tim rukou a mozna budes v teto hre pokracovat. Ale zcela jinak zareagujes, kdyz tento tvuj syn bude mit 35 let a pracoval by jako rekneme reditel bnky. to mozna vykocis radosti, vybehnes ven a pujdes se na nove auto podivat.

Kdyz ti blazen v blazinci rekne, ze je americky prezident a do dvou hodin zacne atomova valka, neuveris mu. Kdyz to ovsem prohlasi Georg W. Bush, pak pobezis k nejblizsimu atomovemu krytu. Bylo by nesmyslem, kdyby jsi rikal, ze Bush je americkym prezidentem a ze mu veris ve, co on rekne, ale presto by ses do atomoveho krytu nesel schovat.

Neexistuje vakuovana vira. Vira se vzdy odrazi na skutcich. Neni tedy jine spaseni z viry a jine ze skutku. Je jen jedna spasa, jeden vecny zivot, tejne jako je jeden Jedinny Pan.



]


Re: Re: Re: Spasa a vstup do nebeskeho kralovstvi (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Pondělí, 21. červenec 2008 @ 17:50:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
* ve vernosti...


]


Re: Re: Spasa a vstup do nebeskeho kralovstvi (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Pondělí, 21. červenec 2008 @ 17:56:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Co je to vlastne "kralostvi nebeske?"

Recke slovo "basileos", ktere se preklada jako "kralostvi", znmena i "vladu" a nebesa jsou Znackou pro Nejvysiho Boha.

Kralostvi nebeske se da tedy prelozit i jako "Bozi vlada."

Jsi li veden Duchem, uznavas li Jezise jako Pana a Spasitele, pak jsi pod "Bozi vladou."

Tato Bozi vlada sice neni nastolena na zemi, ale ty uz mas Pas od tohoto kralostvi. Muzes byt obcanem USA, i kdyz teoreticky bys nikdy nespatril americky kontinent, jestlize vpravoplatne vlastnis obcanku USA. 

Vstup do kralostvi nebes znamena prestoupit do Bozi vlady, prestoupit od Smrti do Zivota. Znamena to Byt Spaseny.  


]


Re: Re: Spasa a vstup do nebeskeho kralovstvi (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Pondělí, 21. červenec 2008 @ 18:14:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
2,9 Spasení není z vás, je to Boží dar; není z vašich skutků, takže se nikdo nemůže chlubit.
2,10 Jsme přece jeho dílo, v Kristu Ježíši stvořeni k tomu, abychom konali dobré skutky, které nám Bůh připravil.

A proc bz to nemohli byt jedny a ty same skutky?
Jenomze SPASA neni za SKUTKY, ale za virou, ktera se SKUTKY projevuje!

Apostol Jakub rika: Ukaz mi svou viru bez skutku a ja ti ukazu viru na skutcich.

A apostol Pavel pise: Rozhodujici (jedine, co neco znamena), je vira, ktera SE PROJEVUJE LASKOU... Ktera neni vakuovana ale ktera se nejak projevuje! Tento vers je dokonce uveden v Gregorove oblibenem Listu Galatskym. Ani list Galatsky neni o vakuovane vire, ale o vire, ktera se pozna na skutcich.

Verit v Hezise Krista znamena byt VERNY Kristu. Pavel pise, ze spasa je v Tom, ze clovek VERI v Jezise a necha se vest Duchem, evangelia jsou o tom, jak Duch VEDE cloveka. Dat se vest telem znamena SMRT, dat se vest  Duchem je ZIVOT a POKOJ. To je ta vira!

Zustavat v Kristu znamena zustavat v Jeho Prikazanich. Ud tele, ktere se oddeluje od hlavy, umira. A Jezis am rika, ze odumrele vetvicky z vinneho kmenu, kterym je On Sam, budou odstrihnuty!


]


Re: Re: Re: Spasa a vstup do nebeskeho kralovstvi (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 21. červenec 2008 @ 21:50:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Demagogu,

jestliže tvrdíš, že spása je "z víry, která se projevuje skutky", pak de facto věříš ve spásu ze skutků. Jenže takto nikdy Kristovu spásu nikdo nezískal. Pavel píše Galatským (= také Demagogům), aby si vzpomněli, zda přijali Ducha skrze skutky, nebo ze "slyšení víry"( Ga 3,2).(Víra se pochopitelně projevuje skutky, ale není to v žádném případě pro věčnou spásu).

A pak se na to samé ptá podruhé v Ga 3,5. Galatští začali Duchem a pak konali tělem (3,3) - tedy přijali spásu pouze přijetím Slova Božího a z něj vyplývající víry, tedy tím že pouze UVĚŘILI bez jakéhokoli skutku a byli ihned spaseni. Poté si ale začali myslet, že svoji spásu si musí udržet skrze skutky - což je tělesnost neboli víra v člověka, v sebe.

Přestali ohledně věčné spásy věřit v Krista a začali věřit V SEBE! Přesně tak, jako to zde předvádíš ty společně s katolíky a většinou protestantů. To na vás platí, že svojí vírou v SEBE, jste se zbavili Krista a vypadli jste z milosti. Proto také Pavel vynáší na začátku listu na takovéto falešné evangelium a jeho hlasatele KLETBU - anathéma, přesně jako prorok Jeremiáš:

"Takto praví Hospodin: Zlořečený ten muž, který DOUFÁ V ČLOVĚKA, a který klade TĚLO (tělesnost) za rámě své, od Hospodina tak ODSTUPUJE srdce jeho." (Jer 17,5)

Přesně o tom také mluví i list Židům, který napomíná Židy, kteří se chtějí vrátit pod zákon stejnými slovy:"Vizte bratří, aby snad v někom nebylo srdce ZLÉ a NEVĚRNÉ, které by ODSTUPOVALO od Boha Živého." (Žd 3,12)

A přesně to činíte vy, kteří jste zásluhu o věčnou spásu ODŇALI Kristu a chcete ji připsat ČLOVĚKU (SOBĚ!!!), což je prokletí (Jer 17,5 // Žd 6,8).

Ale zákon a zákonictví je skutečně velmi silným protivníkem Církve a "všeliká hlava jest neduživá." (Iz 1,5) V tomto verši se také popisuje odstoupení od Hospodina.

Tím, že jste odmítli KREV Kristovu, jako výhradní prostředek věčné spásy, jste pošlapali Syna Božího a máte za NIC (a za nečistou a za nevzácnou) Kristovu krev smlouvy, kterou jste byli posvěceni a činíte potupu Duchu milosti (Žd 10,26-30), dobrovolně hřešíte a pohrdáte Kristem a pyšně si myslíte, že můžete být spaseni na svém vlastním, lidském základě, na základě svých skutků a ne výhradně na základě KRVE naší Božské Oběti - Syna Božího.

Nikdy jste ještě nepoznali Evangelium milosti, což je pro vás polehčující okolnost, na rozdíl od Židů a Galatských, kteří již pod vlivem učení apoštolů pravé Evangelium poznali. Proto se na vás, díky Bohu, nemůže vztahovat varování z Žd 6,4-8, o nemožnosti pro osvícené, kteří zakusili nebeského daru a byli učiněni účastníky Ducha svatého a okusili také moci budoucího věku (= moci Evangelia), ČINIT POKÁNÍ, kdyby padli (= odpadli, odstoupili od Boha, od víry ke skutkům), jako těm, kteří i po přijetí a poznání Pravdy opět znovu křižují Syna Božího a v porouhání vydávají (Žd 6,4-9).

Vy ještě Božího Syna znovu křižovat nemůžete, protože ještě stále stojíte pod křížem Krista mezi ostatními Židy a nechápete Jeho dílo. Zatím křižujete Krista pouze poprvé, z nevědomosti.....






]


Re: Re: Re: Re: Spasa a vstup do nebeskeho kralovstvi (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Úterý, 22. červenec 2008 @ 20:02:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Re: jestliže tvrdíš, že spása je "z víry, která se projevuje skutky", pak de facto věříš ve spásu ze skutků.

Nikoliv, neverim ve spasu ze skutku, ale ve spasu z viry, ktera se projevuje skutky. To jsou dve ruzne veci, Gregu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Spasa a vstup do nebeskeho kralovstvi (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 22. červenec 2008 @ 20:33:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Demagogu,

problém je v tom, že spásná víra (pro věčnou spásu), se nemá, nemůže a nesmí projevovat skutky, jinak to není spasitelná víra. Spasitelná víra prostě bez jakékoli činnosti jednoduše UVĚŘÍ v Kristovo dílo na kříži a toť vše. Spása je ze slyšení víry, ze kterého jsme přijali Ducha a tím i věčný život a věčnou spásu.

Spasitelná víra, protože je z milosti naprosto vylučuje jakékoli skutky a zásluhy. Je třeba pouze jednorázově UVĚŘIT v Krista.

Víra, která se projevuje skutky již není spasitelná víra (pro věčnou spásu), ale praktická víra, nutná ke spáse v Království. A tato víra samozřejmě bez skutků existovat nemůže.

Avšak spasitelná víra je prosta i toho nejmenšího skutku, protože ona sama je tím jediným skutkem, který je třeba k věčné spáse.

No, řekni mi, co všechno jsi musel UDĚLAT, aby jsi byl spasen na počátku svého života s Pánem. Musel jsi udělat mnoho skutků nebo jsi jen prostě slyšel Evangelium a uvěřil jsi Pánu Ježíši. Ptám se podobně jako Pavel Galatských. Přijal jsi Ducha ze skutků, nebo ze slyšení víry? Jsem zvědav, co mi na to odpovíš.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spasa a vstup do nebeskeho kralovstvi (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Úterý, 22. červenec 2008 @ 20:39:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Skutky jsou, Gregu, Bozi Milosti.

Neexituje vira, ktera by byla bez skutku. Kazda vira se nejak projevuje.

Jestlize nekdo rika, ze veri v Jezise jako Pana a Spasitele a pri tom nekona, co On rika, pak neveri v Krista jako Pana a Spasitele.

Vira, ktera se projevuje skutky, je Bozi Milost.

Gregu, nelze oddelovat viru od skutku. Ani Apostol Pavel tak necinil. I apostol Pavel psal o vire, KTERA SE PROJEVUJE LASKOU.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spasa a vstup do nebeskeho kralovstvi (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Úterý, 22. červenec 2008 @ 20:42:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
A mrtva vira, je Gregu, ke stejnemu uzitku, jako mrtvy plavcik.


]


Re: Re: Re: Re: Spasa a vstup do nebeskeho kralovstvi (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Úterý, 22. červenec 2008 @ 20:06:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Re" což je tělesnost neboli víra v člověka, v sebe.

Dat se vest telem znamena smrt, dat se vest Duchem je Zivot a pokoj.

Galatsti tim, ze zacali Duchem, ale pokracovali telem, presli od Zivota do Smrti. To je to, co ty popiras. Zcela nebiblicky.

Ale v Listu Galatskym to je napsano, Gregu, cerne na bilem.

A pro mne osobne je Bible vetsi autoritou, nez pan Nee, nez Luther, nez Petr Chelcicky i nez ty...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Spasa a vstup do nebeskeho kralovstvi (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 22. červenec 2008 @ 20:41:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Demagogu,

Galatští upadli do tělesnosti, protože tvrdili přesně to, co ty, že spása je z víry, která se projevuje skutky. Přešli ze života do smrti. Ale ne z věčného života do věčné smrti. Je mnoho aspektů života i smrti.

Bratr, který jí jídlo, které je proti jeho svědomí, zemřel - ale to neznamená, že zemřel věčnou smrtí. Zemřel v duši, tak, jako když své svědomí poskvrní hříchem, ale ne v duchu. To byl jen příklad.

Podle tebe asi každý křesťan, který zhřeší přestává být křesťanem, dokud hřích nevyzná a není očištěn. Podle tebe asi pořád lavíruje mezi věčnou smrtí a  věčným životem. Stále se pohybuje mezi nebem a peklem. Zhřeší a je navěky zatracen a pak činí pokání a je znovu spasen. Zhřeší a je vymazán z knihy života a pak činí pokání a je do ní znovu zapsán. A tak to pokračuje donekonečna, třeba 300x za den. V takovéto nesmysly ty asi věříš, protože přijímáš Písmo jen mechanicky bez rozlišování různých aspektů té které skutečnosti v Písmu.

Absolutně nebereš v úvahu např. Slovo Páně, že jsme již všichni zcela a úplně čisti a nepotřebujeme nic více, než si umývat nohy.

Uvědom si, že jsi zcela a katastrofálně dezorientován ve své "víře".


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spasa a vstup do nebeskeho kralovstvi (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Úterý, 22. červenec 2008 @ 20:50:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Gregu,

je Smrt a je Zivot. Neni Ziva Smrt a neni Mrtvy Zivot. Je smrt a je Zivot.

Apostol Pavel dava dve moznosti: Vedeni Duchem a vedenim Telem, Zivot a SMrt. Neni treti moznost, kterou ucis ty. Trosku Zivota a trosku Smrti. 

To, cemu verim, se ti MUZE zdat jako blaznostvi, no a co? I svetu je blaznostvim Kristuv kriz.

Neargumentuj tim, co je rozumne a co je nesmyslem, ale tim, co je psano.

To, co kazes Ty. neni psano v Bibli. Je to psano mozna v knihach pana Nee, ale neni to v Bibli.

Ano, clovek propada smrti i tri sta krat za den. Tato skutecnost se NESMI podcenit.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spasa a vstup do nebeskeho kralovstvi (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Úterý, 22. červenec 2008 @ 20:54:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
A tp je prave Bozi Milost, ze muzeme i Tristakrat za den prejit od smrti do Zivota!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spasa a vstup do nebeskeho kralovstvi (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Středa, 23. červenec 2008 @ 22:54:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jan 5:24 - Amen, amen, pravím vám, že kdo slyší mé slovo a věří tomu, kdo mne poslal, má věčný život a nejde na soud, ale přešel ze smrti do života.

Kdo slyší Slovo Pána Ježíše a věří Jeho i našemu Otci, který Ho poslal, MÁ VĚČNÝ ŽIVOT A PŘEŠEL ZE SMRTI DO ŽIVOTA!

To se stane v životě věřícího jednou, tedy jednou provždy a nemůže se to odestát.

Tomu odpovídají i Pavlova slova z Římanům 10:17 a Ga 3:2,5 - Víra je tedy ze slyšení zvěsti a zvěst skrze slovo Kristovo*var.: Boží. Toto jediné se chci od vás dovědět: Přijali jste Ducha na základě ř.: ze skutků Zákona, nebo na základě ř.: ze slyšení víry?Tedy ten, který vás vystrojuje Duchem a působí ve vás mocné věci, činí tak na základě skutků Zákona, nebo na základě slyšení víry? 
Děkuji Bohu, že to znamená to, co to znamená a ne to, co jsi napsal ty, Václave.

Můžeme-li to tak říci - víra je plodem slova a vzhledem k tomu, že Slovo je Boží, víra nutně musí být také Boží - mějte víru Boží (Mk 11:22).

Nutno dodat, že my sami nejsme schopni věřit Boží vírou ani chodit v dobrých skutcích, které Bůh předem připravil, abychom v nich žili (Ef 2:10). Toho je schopen jen Ten, kdo žije v nás a má Boží svědectví, že se líbí Bohu, tzn. že jeho život=způsob života se líbí Bohu a Bůh nám dal Syna, aby byl (se stal) naším životem, zaopatřením života a naším vším - především vírou a láskou, které jsou v Kristu, ale i dalšímí božskými vlastnostmi, které zmiňuje apoštol Petr ve svém 2. listu 1:5-7.

To znamená, že vše je otázkou života, který žijeme. Žijeme svým přirozeným životem, jímž vyjadřujeme sami sebe nebo božským životem skrze Krista (Jan 6:57), abychom vyjadřovali Krista coby Jeho Tělo? Ale pořád, i když se rozhodneme, že si budeme žít svým vlastním životem, věčnou spásu ztratit nemůžeme, "jenom" přijdeme o odměnu a ztratíme naši duši v budoucím věku 1000letého Království Nebes, protože jsme ji odmítli ztratit pro Pána v tomto věku. Buď žijeme my nebo žije Pán skrze nás jako naše všezahrnující náhrada, tj. ono chození podle těla=žijeme my => smrt nebo chození podle Ducha=žije Pán => Život a pokoj. Buď jsme tu sami pro sebe nebo pro Pána. Nic jiného a nic mezitím není. Rozhodnutí je na každém z nás. Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spasa a vstup do nebeskeho kralovstvi (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Čtvrtek, 24. červenec 2008 @ 12:31:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
A co je to vira? :-)

Ten, kdo hresi. veri v okamziku hrichu, nebo neveri?

Apostol Jan pise, ze verici zhresit nemuze.

Tak je clovek v okamziku hrichu verici, nebo neverici?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spasa a vstup do nebeskeho kralovstvi (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Čtvrtek, 24. červenec 2008 @ 16:00:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Víra je Kristus jako naše schopnost věřit Bohu, důvěřovat Jeho Slovu a zůstat Bohu věrný za všech okolností.

Jsem-li v Kristu jako je i víra v Kristu, jinak řečeno, jsem-li v Duchu, nemohu zhřešit, poněvadž chodím podle Ducha.

1J 3:9 - Žádný, kdo je narozen z Boha, nečiní hřích, protože v něm zůstává Boží símě; a nemůže hřešit, protože se narodil z Boha.
Tady vidíme, že nikoliv věřící, ale ten, kdo je narozen z Boha, nemůže hřešit, protože v něm zůstává Boží símě. Pavel nám to vysvětluje v ep. Římanům, v 7.o starém člověku v těle pod zákonem hříchu a smrti a 8. kapitole o novém člověku narozeném z Boha, v němž působí zákon Ducha života. "Oba" jsou v nás, jsme-li znovuzrozeni. Jsem-li v Duchu a nechám li se vést Duchem svatým, nemůžu hřešit, neboť Duch mě nenechá, nedovolí mi to. Jsem-li v těle, zhřeším na to šup, neboť zákon hříchu a smrti je silnější než já. Jenom jiný silnější zákon mě může vysvobodit ze zákona hříchu a smrti a tím, je zákon Ducha života, který však působí jen, když jsem v Duchu, když zůstávám v Kristu, který je tím Božím semenem, které ve mně zůstává, když já zůstávám v Něm.

Otázka tedy nezní, jestli jsem věřící či nevěřící okamžiku hříchu, ale jsem-li či nejsem-li v Duchu. Nevěřící hřeší pořád, protože je hříšník, ale znovuzrozený věřící musí volit mezi tělem a Duchem. Nevěřící takovou volbu nemá. Tož tak.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spasa a vstup do nebeskeho kralovstvi (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Sobota, 26. červenec 2008 @ 09:02:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
a zůstat Bohu věrný za všech okolností.


Amen. A o to jde.
Presne to. Kdyz nezustavam verny Kristu, nezustavam ve vire v Krista. Nepoddavam se vedeni Ducha, nebot Duch vzdy vede k vernosti Kristu. Vira a vernost je jedno recke slovo.

Osobne se domnivam, ze kazdy, kdo veri v Krista, je Znovuzrozen z Ducha.

Mej se pekne...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spasa a vstup do nebeskeho kralovstvi (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Čtvrtek, 24. červenec 2008 @ 13:11:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Resp ze clovek v okamziku hrichu neni duch z Ducha Zrozeny, neni znovuzrozeny krestan vedeny Duchem Svatym, ale je mrtvym clovekem vedenym telem. Byt vedeny telem znamena Smrt. A tuto mrtvou ratolest Buh odstrihava z vinne revy, z Krista.

Aby se clovek opet vratil do Zivota, aby se opet sjednotil s duchem z Ducha zrozeneho a tim se opet stane  jednim duchem s Kristem jako se muz stava jednim telem se svou mazelkou. K tomu vede pokani ucinit pokani, vyznat svuj hrich a sverit jej Kristu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spasa a vstup do nebeskeho kralovstvi (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Úterý, 22. červenec 2008 @ 20:55:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Nebot Buh je Laska a Laska, je trpeliva. Laska nepocita krivdy. Laska nepocita, kolikrat jsi byl mrtev a kolikrat jsi ozil. Buh je Laska!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spasa a vstup do nebeskeho kralovstvi (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 23. červenec 2008 @ 12:18:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Demagogu,

smrt je smrt a život je život. Ale záleží také kde a jaká je to smrt. Je-li to smrt v duchu, nebo smrt v duši, je-li to fyzická smrt nebo třeba intelektuální smrt nebo sociální smrt.

A to je to, nad čím ty nepřemýšlíš. Ty pouze jedeš jako buldozer. Smrt je smrt a basta.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spasa a vstup do nebeskeho kralovstvi (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Středa, 23. červenec 2008 @ 17:40:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Jiste Gregu, prave...

Gaatane zacai Duchem (tedy u Zivota, nebt dat se vest Duchem je Zivot a pokoj), ale dokoncovali telem, a dat se vest telem znamena SMRT.

Presli od ZIVOTA do SMRTI, od spasy do zahuby...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spasa a vstup do nebeskeho kralovstvi (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 23. červenec 2008 @ 21:44:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


To jistě Demagogu,

Galaťané přešli ze života do smrti - ale proč? Protože tak, jako ty věřili, že si musí věčnou spásu uchovávat svými skutky.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spasa a vstup do nebeskeho kralovstvi (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Čtvrtek, 24. červenec 2008 @ 12:29:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Takze negativne ovlivnili svoji spasu...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spasa a vstup do nebeskeho kralovstvi (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 24. červenec 2008 @ 21:46:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Demagogu,

spásu z milosti, kterou jsi dostal jako DAR, nemůžeš negativně ovlivnit. Té se ani ty ani nikdo jiný nemůže ani dotknout! Můžeš však upadnutím do bludu negativně ovlivnit svoji odplatu (2Jan 8-10).


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spasa a vstup do nebeskeho kralovstvi (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Sobota, 26. červenec 2008 @ 09:06:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
To rikas ty, ale apostol Pavel v listu Galatskym rika neco uplne jineho...
A ty v predchozim prispevku take :-)

Apostol Jan ve svem listu nerika nic o vylucnosti sveho tvrzeni. Nerika, ze negativne mohu ovlivnit pouze svoji odmenu, ale take svoji odmenu.

Apostol Pavel pise: Pozbyli jste Milosti, t.j. pozbyli jste Boziho Daru.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spasa a vstup do nebeskeho kralovstvi (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Středa, 23. červenec 2008 @ 17:46:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Vis Gregu, nechas li se vest telem, pak te nemusi zajimat, kam pujde tvuj duch, nebot ty se rozpadnes v prach i se svym telem.

Jsi li vedeny Duchem, pak se nemusis zabyvat, zda se tve telo rozpadne v prach, nebot Duch toho, ktery vzkrisil Krista z mrtvych vzkrisi i tebe.

Kdo jsi, Gregu? Kdo je tva duse? Je pod vedenim tela? Pak zahynes i se svym telem, jsi pod vedenim Ducha? Pak budes zit. Je tva duse obzivle telo, nebo duch z Ducha zrozeny?

Klicova otazka pr tvou spasu neni osud tveho tela, ani osud tveho ducha, ale osud tve duse, t.j. tebe samotneho.

Nechas li se vest Telem, pak TY zahynes, nechas i se vest Duchem, pak TY ziskas Zivot a Pokoj. Neni treti cesta.  Nemuzes byt trochu Zivy a trchu mrtvy. Buh je Bohem Zivych, ne TROCHU zivych a trochu mrtvych!  


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spasa a vstup do nebeskeho kralovstvi (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Úterý, 22. červenec 2008 @ 20:52:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Co je Zivot a co je Smrt?

Zivy je jenom ten, o kom to rekne Buh. Jestlize Buh o nekom rekne, ze je mrtvy, pak je mrtvy, i kdyz dycha. A rekne li o nekom Buh, ze je Zivy, pak je zivy, i kdyby z neho zbyly jenom kosti.

Bud jses Zivy, nebo mrtvy. Nejsi trochu zivy a trochu mrtvy. Ale jsi bud zivy, nebo mrtvy...

A Buh je Bohem Zivych, ne mrtvych!

Buh je Bohem Zive vira a ne mrtve!


]


Re: Re: Re: Re: Spasa a vstup do nebeskeho kralovstvi (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Úterý, 22. červenec 2008 @ 20:13:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Re" A přesně to činíte vy, kteří jste zásluhu o věčnou spásu ODŇALI Kristu a chcete ji připsat ČLOVĚKU (SOBĚ!!!), což je prokletí (Jer 17,5 // Žd 6,8).

Nikoliv, nepripisuje zaslzuhy sobe, ale Bohu. Nebot je to Bozi Milost, ze jsem mohl uverit i to, ze jsem ve vire do dnesniho dne vytrval.

A i skutky, o kterych diskutujeme, pripravuje Buh. Skutky, ktere vyveraji z viry, jsou Bozi Milosti, nebot i ta sama vira je Bozi Milosti.

K tomu, abys vytrval ve vire, potrebujes Bozi Milost. O sve vlastni sile, to Gegu, nezvladnes.

Ale pozbudes li Milosti, odpadnes li od Krista, ZAHYNES.

Pavel pise jasne: Zivot, nebo Smrt, Duch, nebo Telo. Neni treti cesta, kterou kazes ty. Neni VAKUOVANA vira.

5,17 Jednoho dne učil a kolem seděli farizeové a učitelé Zákona, kteří se sešli ze všech galilejských a judských vesnic i z Jeruzaléma. Moc Páně byla s ním, aby uzdravoval.
5,18 A hle, muži nesli na nosítkách člověka, který byl ochrnutý, a snažili se ho vnést dovnitř a položit před něj.
5,19 Když viděli, že ho nepronesou zástupem, vystoupili na střechu, udělali otvor v dlaždicích a spustili ochrnutého i s lůžkem přímo před Ježíše.

5,20 Když viděl jejich víru, řekl tomu člověku: "Tvé hříchy jsou ti odpuštěny."


Vira je videt na skutcich. Kazda Vira.
Jezis nikdy neprisel do domu, nekoho, kdo by neucinil vubec nic, aby mu jeho viru pochvalil. Osobne takovz pribeh neznam.

Spasa je z viry v Krista jako Pana a Spasitele. Ale tezko veri v Jezise jako Pana a Spasietele, ten, kdo necini, co Kristus mluvi!

Jdi Gregu a uc se, co to znamena verit...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Spasa a vstup do nebeskeho kralovstvi (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Úterý, 22. červenec 2008 @ 20:15:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Respektive ten, kdo necini, co Kristus mluvi, ten NEVERI v Krista jako SVeho Pana a Spasitele.

I Pavel napsal: Nejsem bez Zakona ale mym Zakonem je Kristus.

I pro Pavla je Kristus Novym Zakonem, Novou SMlouvou...

Mrtvy plavcik te z vody nevztahne, kdyz se topis, mrtva vira je ti na nic...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spasa a vstup do nebeskeho kralovstvi (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 22. červenec 2008 @ 20:47:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Vím vím, Demagogu,

a požehnání Pánovo bude spaseno, jak jsi řekl.....


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spasa a vstup do nebeskeho kralovstvi (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Úterý, 22. červenec 2008 @ 20:57:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Nejsem si jist, ze to vis, kdyby jsi to vedel, nepsal bys o vakuovane vire a o skutcich preparovanych od Krista.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spasa a vstup do nebeskeho kralovstvi (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 22. červenec 2008 @ 21:30:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Jenže Demagogu,

víra přinášející věčnou spásu JE VAKUOVANÁ - není spojená s žádným skutkem. Je třeba pouze UVĚŘIT v Krista bez jakéhokoli skutku. O tom mluví např. Ga 3.

Jenže ty máš věčnou spásu ještě někde daleko v budoucnosti. Pro tebe ještě neexistuje....


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spasa a vstup do nebeskeho kralovstvi (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Středa, 23. červenec 2008 @ 17:49:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Nikoliv Gregu, list Gaatskym NENI  vakuovane VIRE, ale o Vire, ktera se PROJEVUJE Laskou...




]


Re: Re: Re: Re: Re: Spasa a vstup do nebeskeho kralovstvi (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 22. červenec 2008 @ 20:45:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Demagogu,

dobrá. Budu se učit. Myslím, že už to nemá cenu dál rozebírat a komentovat. Věčná spása má prostě podle tebe souvislost se skutky a tím to pro tebe hasne. Je jedno, že apoštol Pavel učí jinak.....


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spasa a vstup do nebeskeho kralovstvi (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Úterý, 22. červenec 2008 @ 20:59:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
OK:-)
 Ja se budu ucitr take

Necht ti Pan pozehna Tvuj cas straveny s Jeho Slovem!
Amen.


]


Re: Spasa a vstup do nebeskeho kralovstvi (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 19. červenec 2008 @ 16:09:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Demagogu,

máš tak, jako katolíci velmi kruté učení. Chvála Bohu, že je nepravdivé a falešné. Jestliže jsou totiž věčná spása a vstup do Království totožné, pak bude spaseno jen velmi málo křesťanů.

Protože o Království je psáno, že mnozí budou usilovati do něj vějít, ale nebudou moci. Také je psáno, že jen málo nachází cestu k životu a že mnozí jdou po široké cestě do záhuby.

Takže když to sečtu a podtrhnu - jestliže z celkového počtu křesťanů vejde do Království (tedy podle tebe do věčné spásy) menšina, tedy při nejlepším 40% a při nejhorším 10% věřících znovuzrozených Boží dětí (menší číslo je mnohem pravděpodobnější, protože Pán hovoří, že jich bude MÁLO. A 40% není MÁLO. MÁLO je spíše 10-15%), pak tedy podle tebe Bůh 60-90% svých vlastních dětí zatratí a uvrhne je navěky do ohnivého jezera? Souhlasíš se mnou?

Když k tomu připočtu ještě miliardy lidí, kteří nikdy v krista nevěřili a kteří tedy automaticky také musí jít do zatracení (protože když půjdou většinou do zatracení i samotné Boží děti, tak nevěřící již nebudou mít vůbec žádnou šanci na záchranu), pak podle tvého krutého učení bude v zatracení drtivá většina lidstva a satan se bude moci Bohu vysmát (podle tebe), protože se mu podaří s sebou strhnout většinu, což by bylo jeho vítězství. jemu by ani nevadilo tolik, že sám je v zatracení. Mohlo by ho hřát vědomí, že drtivou většinu lidstva strhl s sebou a tím zvítězil nad Bohem.

Protože záchrana 10% věřících znamená pouhé 1% zachráněného lidstva.

Tak nějak to vidíš?

Pokud ne, tak pak to nechápu.







Re: Re: Spasa a vstup do nebeskeho kralovstvi (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 19. červenec 2008 @ 16:32:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Brány pekel prý Církev nepřemohou. Myslíte si, že by toto Slovo Páně platilo, kdyby 80-90% příslušníků Církve, šlo do věčného zatracení?

Ten však, kdo věří podle Písem, že věřící v Krista nikdy nemůže být věčně zatracen, ten toto Slovo Páně respektuje stoprocentně.

Protože v tomto případě ďábel s kompletně celou Církví nepořídí NIC - nezíská ani jednoho věřícího s sebou do ohnivého jezera. A tím právě Církev pekelné brány nepřemohou.


]


Re: Re: Re: Spasa a vstup do nebeskeho kralovstvi (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Pondělí, 21. červenec 2008 @ 18:02:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Re:
Brány pekel prý Církev nepřemohou. Myslíte si, že by toto Slovo Páně platilo, kdyby 80-90% příslušníků Církve, šlo do věčného zatracení?

Nikdo, kde je prislusnikem Cirkve, nebude zatracen. Toto osobne nemohu rici o prislusnicich cirkve...


]


Re: Re: Spasa a vstup do nebeskeho kralovstvi (Skóre: 1)
Vložil: vnd v Neděle, 20. červenec 2008 @ 00:27:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mohu mít dotaz? K čemu je víra, která nemění lidské skutky?

'z celkového počtu křesťanů' - opravil bych - těch co se nazývají křesťany. Byl bůh křižáků, inkvizitorů a dalších totožný s Bohem, který se zjevil v Ježíši?

'Také je psáno, že jen málo nachází cestu k životu a že mnozí jdou po široké cestě do záhuby.' Takže ta záhuba je jen taková dočasné vězení těch 1000 let?

'Protože záchrana 10% věřících znamená pouhé 1% zachráněného lidstva.' - z potopy bylo zachráněno 8 lidí.

'máš tak, jako katolíci velmi kruté učení' - máte velmi nebezpečné učení - chlácholíte - máte své jisté. Ale co třeba:

A tehdy mnozí odpadnou a navzájem se budou zrazovat a jedni druhé nenávidět; povstanou lživí proroci a mnohé svedou a protože se rozmůže nepravost, vychladne láska mnohých. Ale kdo vytrvá až do konce, bude spasen. A toto evangelium o království bude kázáno po celém světě na svědectví všem národům, a teprve potom přijde konec. (Mt 24, 10-14)

Mimo jiné tady je spása a království pohromadě a na mě to působí docela jako synonymum.

Mohu se zeptat od koho tahle interpretace (víra ~ věčná spása, skutky ~ 1000 leté království) pochází a kde se o tom dá víc dočíst?




]


Re: Re: Re: Spasa a vstup do nebeskeho kralovstvi (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 20. červenec 2008 @ 13:21:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zj 20:1-7.


]


Re: Re: Re: Spasa a vstup do nebeskeho kralovstvi (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Neděle, 20. červenec 2008 @ 21:44:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Ahoj Vnd,

tady nikdo nemluví o víře, která nemění lidské skutky. Pravá víra vykazuje vždy nějaké Boží skutky, i kdyby jich vykazovala jen málo, takže by nebyly shledány (relativně) PLNÉ před Bohem (Zj 3,5). V takovém případě by byl takový věřící vymazán z knihy života (nikoli však z knihy života Beránkova) v Království, které se skutky souvisí velice úzce.

Ale i kdyby věřící vykazoval jen velmi málo skutků Božích, stále by tyto skutky byly důkazem pravé víry v Krista. Každý otec má různé syny. Jedni jsou hodní, druzí mohou být nezvedení - a tak to má i náš Nebeský Otec. Jedni budou HODNI vstoupit do Království, druzí do něj nevstoupí a projdou dočasně Gehennou (Mt 5,22-26 v orig. znění - nikoliv pekelný oheň, ale Gehenna). Podle NZ existuje tedy dočasný pobyt v Gehenně (ohnivém jezeře), ze kterého se pak dá po odpykání trestu vyjít.

Kdo nemá NZ v řečtině ani program Teophilos najdete ho zde:


http://www-users.cs.york.ac.uk/~fisher/gnt/

Další zajímavé odkazy zde:


http://epafras.blog.cz/0601/recky-novy-zakon-on-line

http://epafras.blog.cz/


Když píši z celkového počtu křesťanů, myslím tím pravé Křesťany, tedy znovuzrozené z Ducha svatého, nikoli ty, kdo se nazývají a nejsou jimi (pouze si to myslí).

Pokud jde o spásu, záhubu, víru a další skutečnosti, většinou existuje mnoho jejich aspektů. Je více aspektů spásy - spása v království, spása fyzického těla, věčná spásy a také více aspektů záhuby - věčná záhuba, dočasná záhuba v Království a fyzická záhuba.

Ano z potopy bylo zachráněno 8 lidí, ale ti zahynuli FYZICKY, dočasně duchovně, ale ne duchovně navěky. A i když strávili stovky let v tartaru, Ježíš je po svém ukřižování přišel osvobodit (1Pt 3,19-20). Jestliže by duchovně zahynula většina lidstva, byla by to porážka Boha.

Chlácholíme? Ne. Pouze chápeme Kristovo vzácné a dokonalé a dokonané dílo. A ceníme si ho. Ti ostatní pouze znevažují Kristovu krev, považují ji za nic, pošlapávají Božího Syna a činí potupu Duchu milosti (Žd 10,28-29).

Mt 24 popisuje dobu 7 let velkého soužení, se zaměřením na území Izraele. Popisuje dobu vlády Antikrista a pronásledování Židů a věřících v této době. Samozřejmě, že spása v tomto verši se myslí spása v Království (za skutky) ataké fyzická spása těch, kteří utečou na hory a vydrží soužení až do příchodu Pána.

Věčná spása a království není synonymum. Věčná spása je v milosti bez skutků (skrze pouhouvíru) a Království je výhradně spojeno se skutky a s tím, zda někdo bude nebude HODEN do něj vstoupit. Jestli ti připadá Mt 5.-7. kapitola, jakože to jsou podmínky pro věčnou spásu (hovoří se tam stále o Království), tak pak se s námi se všemi amen, protože jsme např. všichni většinou ženatí.

Koncept "víra-věčná spása-skutky- 1000 leté království) je od bratří 18 a 19. století (Plymouthští bratří) a od jejich pokračovatele Watchmana Nee, když tedy pominu Pána Ježíše Krista.






]


Re: Re: Re: Re: Spasa a vstup do nebeskeho kralovstvi (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Pondělí, 21. červenec 2008 @ 18:21:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Re: Ano z potopy bylo zachráněno 8 lidí, ale ti zahynuli FYZICKY, dočasně duchovně, ale ne duchovně navěky. A i když strávili stovky let v tartaru, Ježíš je po svém ukřižování přišel osvobodit (1Pt 3,19-20). Jestliže by duchovně zahynula většina lidstva, byla by to porážka Boha.


I kdyby ji mel pravdu a jednalo se pouze o fyzicke zahynuti, pak doba Noeoe je prave predobrazem Kristova Prichodu. Tento predovraz pouzil sm Jezis Kritus.

Jezis Kristus nikdy nerekl, ze krestanstvi bude masovou zalezitosti...

Merit Bozi vitezstvi kvantitou... Kvantitou muzes merit fotbal, kdo da vice golu, ten zvitezi. A ne Boha. Buh je vitez ne proto, ze bude spaenej nejakej masovej pocet lidi, ale proto, ze premuze Smrt, ze premuze Satana, ze prijde a nastoli Novy Jeruzalem, kde nebude smrt, kde nebude hrich, kde nebude nic Zleho.

Boj Buh x Satan neni fotbalove utkani, ktere se meri goly (poctem spasenych x zatracenych). Mozna, ze si to mysli satan, ale nevidim duvod, proc by si to meli myslet i krestane...


]


Re: Re: Re: Re: Spasa a vstup do nebeskeho kralovstvi (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Pondělí, 21. červenec 2008 @ 18:26:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Re: Ale i kdyby věřící vykazoval jen velmi málo skutků Božích, stále by tyto skutky byly důkazem pravé víry v Krista.

Ja osobne jsem nikdy nenapsal, ze prava vira v Krista muze byt dokazana skutky, napsal jsem, ze se skutky projevuje.

Byt dokazan a projevovat se jsou dve ruzne veci...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Spasa a vstup do nebeskeho kralovstvi (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Pondělí, 21. červenec 2008 @ 18:27:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
OK, beru zpet :-)

Prehlid jsem se a omlouvam se...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Spasa a vstup do nebeskeho kralovstvi (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 23. červenec 2008 @ 12:20:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Demagogu,

no vidíš, ale Jakub napsal:"Ukaž mi svou víru ze skutků svých...." To je stejný smysl, jakoby říkal: Dokaž mi existenci své víry.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spasa a vstup do nebeskeho kralovstvi (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Středa, 23. červenec 2008 @ 17:53:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
To neni tentyz smysl.

Proc? Protoze tve skutky NEDOKAZUJI tvoji viru, nebot mohu byt jenom frmu bez bsahu.
Skutky,  ktere plynou ze tve viry, MUZES ukazat, ae nemuzes jimi DOKAZAT svou viru.

Ukazat a dokazat, nejsou synonyma...


]


Re: Re: Spasa a vstup do nebeskeho kralovstvi (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Pondělí, 21. červenec 2008 @ 18:00:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Spaseni je v rukou Bozich.

Mozna se ti tyto pocty nelibi, to je mozne. Je mnoho veci, ktere Jezis kazal a ktere se lidem nelibily a pro ktere Jezise opousteli.

Jestli se nam "neco libi" nebop ne, pak to neni znamkou pravdivosti, ale jen a pouze naseho ubjektivniho vkuu a presvedceni.

Ale my nemame svuj subjektivni vkus a presvedceni vyvysovat nad Pismo!

Je chybou, kdyz kdokoliv argumentuje stylem: To ci Ono neni logicke.
My mame argumentovat: To ci ono JE anebo NENI psane.

My nemame kazat to, co NENI psano, byt se nam to zda logicke, byt by to napsal pan Nee, pan Luther anebo treba Benedikt XII.

Neargumentujme logikou, rozumem, ale poslusnosti Pismu!


]


Re: Re: Re: Spasa a vstup do nebeskeho kralovstvi (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Pondělí, 21. červenec 2008 @ 18:04:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
ubjektivniho vkuu je "subjektivniho vkusu..."

Omlouvam se z preklepy...


]


Re: Spasa a vstup do nebeskeho kralovstvi (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 19. červenec 2008 @ 19:51:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dobrý článek, ale komentáře k němu zmatené. Willy,   mohou "pošetilé panny" a činitelé nepravosti zneužíváním Pánova jména přijít o věčnou spásu, která je z milosti a bez lidských skutků dána věřícím skrze víru, která je Božím darem spolu se spásou?

Může ten, kdo uvěřil v Pána Ježíše Krista, zahynout věčným zahynutím? Nemůže! Může přijít o odměnu před soudnou stolicí Kristovou? Může! A tou odměnou je vstup do věčného Království našeho Pána a Zachránce Ježíše Krista
 

Ten, kdo skutečně uvěřil v Krista, nemůže být činitel nepravosti, ani pošetilý, či zneužívající Pánovo jméno. To se navzájem vylučuje.
Člověk bude po své smrti buď spasen, nebo zavržen. Nic jiného není a evangelium nic jiného neučí. To jsou jen fantasmagorie, zmatení ducha, lpění na chorobných představách o jakési Kristově monarchii, která o tisíc let předchází soud. Což je samo o sobě nesmyslné, protože už takovým rozhodnutím, kdo do milénia patří a kdo nikoli, by vlastně už soud proběhl. Naprostá ignorace Kristova: „Mé království není z tohoto světa“, naprostá ignorace toho, že Písmo učí o Kristovu věčném království.   Tedy je to jednoduché - vstup do království je synonymem pro spásu.



Re: Re: Spasa a vstup do nebeskeho kralovstvi (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 19. červenec 2008 @ 20:17:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko,

za prvé - soudná stolice Kristova, před níž se musí ukázat/objevit každý věřící (2K 5:10), aby každý přijal odplatu za to, co vykonal v těle, ať už to bylo dobré nebo zlé, se odehraje před 1000letým Královstvím Nebes.

Za druhé - oko, tobě někdo z Bible odstranil v knize Zjevení ve 20. kapitole verše 1-7?

Za třetí - jestli nezměníš své smýšlení, budeš se před soudnou stolicí Kristovou moc a moc divit!

Ta čtvrté - kdo ti brání věřit Boží pravdě v Písmu?!

willy


]


Re: Re: Re: Spasa a vstup do nebeskeho kralovstvi (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 21. červenec 2008 @ 11:17:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
(2. Kor 5,10) Vždyť se všichni musíme ukázat před soudným stolcem Kristovým, aby každý dostal odplatu za to, co činil ve svém životě, ať dobré či zlé.

Z čeho tady usuzuješ, že soud se má časově odehrát před miléniem?

Zj 20 ukazuje na snadnost Kristova vítězství. Tisícitetým kralováním se rozumí stav míru a pokoje v církvi, kdy církev, prosta jakéhokoli  pronásledování se může svobodně rozvíjet a šířit do celého světa.

Já věřím boží pravdě v Písmu, ale ne těm nesmyslným konstrukcím, kterými nás živíš.



(Zj 22,6-7)
A řekl mi: "Tato slova jsou věrná a pravá; Pán, Bůh dávající Ducha prorokům, poslal svého anděla, aby oznámil svým služebníkům, co se má brzo stát:
Hle, přijdu brzo.
Blaze tomu, kdo se drží proroctví této knihy."

(Zj22,10)
A řekl mi: "Nezapečeťuj knihu se slovy tohoto proroctví: čas je blízko.

(Zj 22,12)
Hle, přijdu brzo, a má odplata se mnou; odplatím každému podle toho, jak jednal.

(Zj 22,20)
Ten, od něhož je to svědectví, praví: "Ano, přijdu brzo." Amen, přijď, Pane Ježíši!

Jan přece říká zcela jasně, že proroctví apokalypsy se začne naplňovat brzy. A to už uběhlo 2000 let! Pro tebe zřejmě ale ještě nenastalo. Kdo z nás tedy překrucuje a ignoruje poselství evangelia?



]


Re: Re: Re: Re: Spasa a vstup do nebeskeho kralovstvi (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Úterý, 22. červenec 2008 @ 09:01:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko,

píšeš: Z čeho tady usuzuješ, že soud se má časově odehrát před miléniem? Zj 20:4-6 A spatřil jsem trůny a ty, kteří se na ně posadili, a byl jim svěřen*ř.: dán soud; uviděl jsem také duše těch, kteří byli sťati pro Ježíšovo svědectví a pro slovo Boží, i ty, kteří se nepoklonili šelmě ani jejímu obrazu a nepřijali její cejch na čelo ani na ruku. I ožili a kralovali s Kristem tisíc let. Ostatní mrtví neožili, dokud se těch tisíc let nedovršilo. To je první vzkříšení. Blahoslavený a svatý, kdo má podíl na prvním vzkříšení; nad těmi druhá smrt nemá pravomoc, nýbrž budou kněžími Božími a Kristovými a budou s ním kralovat tisíc let.

dále: Jan přece říká zcela jasně, že proroctví apokalypsy se začne naplňovat brzy. A to už uběhlo 2000 let! Pro tebe zřejmě ale ještě nenastalo. Kdo z nás tedy překrucuje a ignoruje poselství evangelia? U Boha je 2000 let jako dva dny, takže ke ještě docela brzy. Nejen pro mne. ale pro nikoho to ještě nenastalo. Tady není řeč o poselství evangelia, ale o proroctví z knihy Zjevení a ten, kdo překrucuje a ignoruje toto proroctví nejsem já. Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Spasa a vstup do nebeskeho kralovstvi (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 22. červenec 2008 @ 22:07:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy
Já tě přece nijak neznásilňuji, věř si, čemu chceš. Jen povím svůj názor - katolický názor na Zj 20,4-6.

U Boha je 2000 let jako dva dny, takže ke ještě docela brzy.

Ve světle (Zj22,10) A řekl mi: "Nezapečeťuj knihu se slovy tohoto proroctví: čas je blízko. je to dost laciné tvrzení. Zamysli se , říká to Janovi, aby nezapečeťoval knihu, tedy se to má začít už za jeho života. A protože je na několika místech znovu zdůrazňováno, že Pán Ježíš přijde  BRZO, má to zvláštní důležitost.

Zj 20,4-6
Viděl jsem trůny a na nich usedli ti, jimž byl svěřen soud. Spatřil jsem také ty, kdo byli sťati pro svědectví Ježíšovo a pro slovo Boží, protože nepoklekli před dravou šelmou ani jejím obrazem a nepřijali její znamení na čelo ani na ruku. Nyní povsta Viděl jsem trůny a na nich usedli ti, jimž byl svěřen soud. Spatřil jsem také ty, kdo byli sťati pro svědectví Ježíšovo a pro slovo Boží, protože nepoklekli před dravou šelmou ani jejím obrazem a nepřijali její znamení na čelo ani na ruku. Nyní povsta
li k životu a ujali se vlády s Kristem na tisíc let. - li k životu a ujali se vlády s Kristem na tisíc let. -
Ostatní mrtví však nepovstanou k životu, dokud se těch tisíc let nedovrší. -
To je první vzkříšení. Blahoslavený a svatý, kdo má podíl na prvním vzkříšení! Nad těmi druhá smrt nemá moci, nýbrž Bůh a Kristus je učiní svými kněžími a budou s ním kralovat po tisíc let.



Vzkříšení první a tisícileté kralování:
Viděl trůny, na kterých se posadili nikoli andělé, ani apoštolové, ani všichni věřící, jak se někteří domnívají, ale podobně jako ve Zj.4,3-4 přísedící dvacet čtyři starci, jako zástupci církve. Těmto přísedícím byla dána od Boha moc soudit. Soudit měli duše mučedníků, kteří byli sťati pro Krista, jakož i duše vyznavačů, kteří sice nebyli umučeni pro víru, ale neklaněli se šelmě a vyznávali svou víru slovem, skutkem i svým životem. Výsledek soudu byl ten, že duše ty žijí s Kristem blaženým životem a kralují s ním, požívajíce moci přispět věřícím na zemi svou přímluvou, za niž jich věřící žádají.
Uvedení do tohoto stavu nazývá vzkříšením (mravním), vzhledem k tomu, že ti světci jaksi ožili u věřících na zemi, poněvadž jsou od nich ctěni a vzýváni. Nazývá to vzkříšením prvním, na rozdíl od vzkříšení těla, jakožto vzkříšení druhého, které se dostane všem zemřelým před posledním soudem.
Říká, že budou kralovat s Kristem po tisíc roků, či po tu dobu, pokud bude satan upoután, ve své moci omezen. Ne že by jejich blaženost měla trvat jen tisíc roků - vždyť blaženost nebeská podle učení Krista nepřestává nikdy (začíná hned po smrti, když časné tresty byly už odtrpěny, či odpuštěny). Tisíciletým kralováním míní se tedy zde celkový stav pokoje a míru církve, kdy církev není pronásledována a volně se rozvíjí. Kdy Kristus neviditelně kraluje v srdcích věřících, kteří ho jako svého Spasitele a nejvyššího Pána ctí a poslouchají, Kdy i duše světců ve spojení s Kristem mají účast nejen na jeho blaženosti, nýbrž i na jeho kralování, protože jsou také od věřících na zemi ctěni a vzýváni jako pomocníci.
(5) Ostatními míní nespravedlivé, kteří zemřeli v těžkém hříchu. Ti neožili, tj. nežijí ve spojení s Kristem.
(6) Druhá smrt (věčná) - zavržení do pekla.


Ber, nebo nech být!




]


Re: Spasa a vstup do nebeskeho kralovstvi (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Pondělí, 21. červenec 2008 @ 16:06:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pokusím se přispět k diskusi :

1) Podobenství o 10 pannách se týká Izraele a ne Církve.
Ženich má přijít se svou nevěstou ( v Písmech jde o Církev) do svého nového domu ( jde o druhý příchod Krista na zem, kdy přijde jako Mesiáš a zachrání "ostatek Izrele" na konci doby Velkého soužení ). Všechny panny zaspaly resp. celý izraelský národ duchovně spí ( nemyslím na mesiánské Židy, jde o ty, kteří nepřijímají Ježíše jako Krista). Začne o půlnoci křik ( náhlý příchod) a panny budou připravovat svoje lampy, aby ženicha doprovodily do jeho domu. Polovina z nich nebyla připravená a než nakoupily olej, dostalo se jim přibouchnutých dveří a slovo o tom, že je ženich nezná. Izrael má svěřené úkoly např. Mt 5: 16, které neplní protože "spí".    Opatrné panny tedy představují věrný ostatek Izraele z Ř 11:25, ostatní, nepřipravení, nevejdou na svadbu. Ta část Izraele, která v době Velkého soužení nebude připravená na vstup do 1000 let. král. a zahyne. Hlavní myšlenka spočívá v očekávání ženicha. Není ve vlastní svadbě. Celé podobenství nemluví podrobně a nedá se vztahovat na Církev. O nevěstě se tady vůbec nemluví ......   

2) Zj.20: 1 - 7   Tam je rozhodující cit. " ....   Spatřil jsem také ty, kdo byli sťati pro svědectví Ježíšovo a pro slovo Boží, protože nepoklekli před dravou šelmou ani jejím obrazem a nepřijali její znamení na čelo ani na ruku. Nyní povstali k životu a ujali se vlády s Kristem na tisíc let......" To nemůže být nikdo z Církve, protože ta bude vtržená před nebo na začátku Velkého soužení. Tady jde o lidi, kteří se rázem ocitli v realitě. Zjistí, že Bible má pravdu ! Uvidí, že věřící zmizeli.  Jejich situace bude tristní - budou vědět o Bohu, ale "doba milosti" je ukončena. Nepřijmou "znamení šelmy", nepodřídí se diktátu Antikrista a za to budou sťati. Tací lidé spolu s ostatkem Izraele budou vládnout 1000 let, tedy v době, kdy bude Satan uvězněn a zde bude vládnout Král - Kristus. O Církvi ( nevěstě) se již nemluví, ta bude s Ženichem. 

3) Mt 5 - 7 kap. 
Se týká Židů a pricipů života v Božím král. tedy tam, kde bude vládnout Mesiáš. Církev přeci nepřináší "obětní dar na oltář" Mt 5: 20 - 25, aby ten, kdo se hněvá na svého bratra nepropadl soudu resp. nebyl uvržen do "ohnivého pekla". Samozřejmě, že aplikujeme tyto principy i do období Církve, ale Ježíš je říká Židům a podle těchto principů se bude žít v 1000 let. král. Protože v té době tady nebude působit  ( uvězněný ) Satan, tak lidé budou úplně normálně žít podle těchto zásad. Jak se dnes těžko koná dobro, tak se potom ( v 1000 let. král.) bude těžko konat zlo
 
Závěr 
Myslím, že mnoho zmatků ve výkladu vzniká tím, že "charismatici"  mluví o Církvi jako o "duchovním Izraeli" a nerozlišují na pohany, Židy a Církev.  Pak místo, aby aplikovali SZ na Církev, často ho přímo výkladově vztahují na Církev a to je podle mě podstata nejednomyslnosti. Kdo chce vidět a vstoupit do Božího král. ( nebo nebeského) se musí znovuzrodit. To je jasné. 
V 1000 let. král. budou začínat, množit a žít lidi, kteří byli sťati pro jméno Kristovo a ostatek Židů. Církev - nevěsta Ženicha - bude mít už za sebou odměnnou stolici Kristovu a svadbu Beránkovu na které bude každý znovuzrozený člověk, z milosti, vírou a ne za zásluhy ( např. plněním požadavků Mt 5 - 7 kap.). Věřící pod mocí Ducha sv. samozřejmě žije tak, aby se líbil Pánu. Budeme mít "proměněná těla", která svlékla "porušitelnost" a budeme stále s Kristem. Po 1000 let. král. , až bude Země zničena ohněm budeme v Novém Jeruzalémě na věky v radosti svého Pána. Věřící ( znovuzrození) již do Božího král. vstoupili, v něm žijí a nemusí na něj čekat. Jde o všeobecnou vládu nebes, jde o vládu Krista, které se každý věřící podrobuje a dodržuje dvě základní novozákonní přikázání : Milovat Boha a bližního jako sebe sama. V tom se uzavírá a naplňuje Zákon.
Jinými slovy : Boží král. je tady přítomno i když do něj vstoupí jen ti, kdo uvěří v Ježíše jako Spasitele. Nemá hranice, ale jde o vládu Pána v srdci toho, kdo ho přijal a uznává jako Krále a Pána svého života. 1000 leté král. je jiná kategorie, jde o přímou osobní vládu Mesiáše na zemi a to bude až po ukončení doby milosti po vtržení Církve 

 






 
 



Re: Re: Spasa a vstup do nebeskeho kralovstvi (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Pondělí, 21. červenec 2008 @ 22:51:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Krispe, odkud vis, ze cirkev bude vvytrzena este pred Selmama? Sam bych Tvuj optimismus chtel mit taky
eleazar


]


Re: Re: Re: Spasa a vstup do nebeskeho kralovstvi (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Středa, 23. červenec 2008 @ 06:56:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Poslal bych Ti výklad Zj.J„.ana od Vernona McGee, kde to v ucelené podobě je vyloženo. Zjevení Janovo 1:19  "Napiš tedy, co jsi viděl - to, co jest, i to, co se má stát potom"Rozvrh Zj.Jana je asi takový : Záležitosti týkající se Církve ( dopisy 7 sborům) 2 - 3  kap. ( "to co jest") . "To co se má stát potom" ..... od 4 kap. do 22 kap. se věci odehrávají v budoucnu. Cit. z jeho knihy :  


„A okolo toho trůnu bylo trůnů čtyřmecítma, a na těch trůních viděl jsem čtyřmecítma starců sedících, oblečených v roucha bílá. A měli na hlavách svých koruny zlaté.“ (Zj4,4)

Je spousta dohadů o tom, kdo jsou vlastně tihle starci. Řecký výraz pro „starci či starší“ je PRESBYTEROS. Mimochodem, odtud pochází slovo PRESBYTERIÁN, a já si vzpomínám na příběh o malém děvčátku. Přišlo domů z presbyteriánské nedělní školy a maminka se ho zeptala, o čem si tam povídali. „Povídali jsme si o nebi“, odpověděla ta malá holčička. „Dobře, a co vám o něm říkali?“ vyptává se maminka. „Pan učitel řekl, že tam je jenom čtyřiadvacet presbyteriánů!“

Ale teď vážně, starci jsou zástupci, reprezentanti. Víme, že Izrael měl starší (své představitelé), a že i v prvotní církvi byli ustanoveni starší, aby spravovali a zastupovali celou církev (viz Tt1,5). Lidem v dobách Janových byla jejich úloha naprosto srozumitelná. Těchto čtyřiadvacet starších symbolizuje církev jako celek od letnic až po vtržení. A proto mohu kategoricky a s určitostí prohlásit, že zde je církev v nebi.

„Bílé roucho“ znázorňuje Kristovu spravedlnost (viz 2K5,21).

„Koruny ze zlata“ naznačují, že církev bude kralovat spolu s Kristem (viz 1K6,3). Koruny jsou rovněž udělovány za odměnu (viz 2Tm4,8; Jk1,12; 1Pt5,4) v průběhu soudné stolice Kristovy

Děj v 5. kapitole se odehrává v nebi a je přípravou na události velkého soužení. Protože církev je s Kristem v nebi, dozajista nemůže procházet údobím velkého soužení tady dole na zemi. Středem v kap. 4 byl trůn. Středem kap. 5 jsou Lev i Beránek, představující Krista. Kristus je Beránkem na trůnu. Je suverénem i Spasitelem. Řídí naprosto všechny události, které budou v knize následovat.

Ono to chce pořádně prostudovat knihu Zj. třeba i podle McGee, protože se dochází ke zmatkům, které neodpovídají knize Zjevení. To je pěkně, chronologicky uspořádaná kniha. Doporučuji tento výklad, stačí poslat adresu a pošlu Ti jí v příponě .doc






]


Re: Re: Re: Re: Spasa a vstup do nebeskeho kralovstvi (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Středa, 23. červenec 2008 @ 20:10:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
diky moc, posli to prosim na eleazar@atals.cz


]


Re: Re: Re: Re: Re: Spasa a vstup do nebeskeho kralovstvi (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Neděle, 27. červenec 2008 @ 08:17:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Elezeare,
adresa byla odmítnutna, zřejmě jdo za zavináčem o atlas.cz tak to zkusím znova. Pokud by to v neděli 27.7. nedošlo, napiš adresu správně


]


Re: Re: Re: Re: Spasa a vstup do nebeskeho kralovstvi (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 23. červenec 2008 @ 21:41:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Ahoj Krispe,

jen pro upřesnění: My žádnou Kristovu spravedlnost nemáme. Kristova spravedlnost je Kristova spravedlnost. My jsme byli učiněni Spravedlností Boží a Kristus je naší Spravedlností. Ale Jeho spravedlnost mít nikdy nemůžeme, protože nikdy nedokážeme ani vzdáleně žít jako On.

Jinak, ten výklad mi, prosím také pošli na: gregorios.teofilos@seznam.cz

Díky


]


Re: Re: Re: Re: Re: Spasa a vstup do nebeskeho kralovstvi (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Čtvrtek, 24. červenec 2008 @ 16:54:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
http://www.atruechurch.info/mcgee.html


]


Re: Re: Re: Re: Re: Spasa a vstup do nebeskeho kralovstvi (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Neděle, 27. červenec 2008 @ 08:33:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Gregori,
znava jsem svůj příspěvěk četl a teď nevím přesně o kterou pasáž by šlo. Jinak souhlas. "Kristova spravedlnost" -chápu tak, že Jeho chování a mluvení bylo před Boží svatou tváří vždy "spravedlivé", že i v těle vždy konal "spravedlnost" podle Božích měřítek.  Teď k lidem : Člověk uvěří a tím se na něj začne Bůh dívat jako na "spravedlivého" a "svatého". Příkaz "svatí buďte" neuznamená, že dosáhnu ( v porušitelném těle) "bezhříšnost" i když je to tím nejvyšším cílem každého věřícího.  Předcházející se týká "našeho stavu v nebi" už teď, kdy jsme přijali spasení z Boží ruky. To za nás udělal Pán Ježíš, to je dopad Jeho díla v nebesích.  Souběžně s tím jde naše realita a tady, podle 3 kap.Římanům jsme " ospravedlněni vírou". Jinými slovy :  Spravedlivý a svatý Bůh odpouští "můj vykonaný hřích po znovuzrození" pro moji víru v ukřižovaného Krista a tím mě " ospravedlňuje". Dívá se na mě jako na "spravedlivého" a "svatého" pro Kristovu krev i když v realitě to tak není ve smyslu toho, že občas podlehnu pokušení a vykonám hřích. Toto je "pravda o nás na zemi" ....... nelze dosáhnout ideálu Božích požadavků na člověka ohledně spravedlivého a svatého života v porušitelném těle ( i když je cílem mého života) . Je tady taky Boží láska a pro ní nás Bůh , pro víru v Krista ( u znovuzrozených), ospravedlňuje a hledí na nás jako na "spravedlivé " a "svaté" . Takže je to jako dva sloupce grafu vedle sebe : První sloupec "pravda o nás v nebi díky dokonalé Kristově oběti" a druhý sloupec " skutečnost mého života víry, moje posvěcení" . Je jsané, že pořád budeme dorovnávat ten druhý slopec. Cílem je, aby byly stejně vysoké, ale to nastane až v oslaveném tele v nebi, ale tam nás už z pojmu "spravedlnost" a "ospravedlnění" hlava bolet nebude


]


Re: Re: Re: Re: Spasa a vstup do nebeskeho kralovstvi (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 24. červenec 2008 @ 10:32:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je - li to možné, prosil bych taky o výklad.

ga.mera@seznam.cz


]


Re: Re: Re: Re: Spasa a vstup do nebeskeho kralovstvi (Skóre: 1)
Vložil: Irena v Čtvrtek, 24. červenec 2008 @ 11:47:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Krispe,

můžeš mi taky poslat prosím ten výklad? Díky.

angela@volny.cz


]


Re: Re: Re: Re: Re: Spasa a vstup do nebeskeho kralovstvi (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Čtvrtek, 24. červenec 2008 @ 16:56:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

http://www.atruechurch.info/mcgee.html


]


Re: Spasa a vstup do nebeskeho kralovstvi (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Úterý, 22. červenec 2008 @ 20:29:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Odjizdim na dovolenou, dva tri tydny se tu nebudu objevovat, nerozhodne li Pan jinak.

Buh s Vama.



Re: Spasa a vstup do nebeskeho kralovstvi (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Úterý, 22. červenec 2008 @ 20:44:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Nelze od sebe oddelit viru a skutky.

Nejsou dve spasy. Jedna z viry a druha ze skutku.

Je jenom jedna Spasa a ta je skrze viru, ktera se projevuje Sktuky.

Toto je Pravda, kterou Bibli Vsude uci.



Re: Re: Spasa a vstup do nebeskeho kralovstvi (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Úterý, 22. červenec 2008 @ 21:44:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Svým způsobem jsou dvě spásy. Ta první - věčná - je bez našich skutků z Boží milosti jako nezasloužený dar od Boha přijatý vírou, která je také Božím darem. Ta druhá se týká naší duše v budoucím věku = 1000leté Království. Pán Ježíš o ní mluví v souvislosti se zachováním a ztrátou duše - kdo se bude snažit svou duši v tomto věku zachránit, ztratí ji ve věku budoucím a kdo ztratí svou duši v tomto věku, zachrání (získá) ji ve věku budoucím. Neboli ztráta duše v tomto věku a spása naší duše vyžaduje naši jistou spolupráci s Pánem. To má na mysli apoštol Pavel, když píše, abychom uváděli ve skutek naše spasení.
Budoucí věk je 1000leté Království Nebes (Kristovo).

Věčná spása je dílem okamžiku - znovuzrození - obnovení našeho ducha. Z hlediska věčnosti je třeba, aby bylo "spaseno" také naše smrtelné tělo, což se stane při vzkříšení mrtvých věřících a přeměně těl doživších se věřících Pánova příchodu a to se stane také v okamžiku. Spasení ducha a těla se děje bez jakéhokoliv našeho přičinění, jako bychom s jeho vykonáním neměli nic společného - a taky nemáme, je to čistě Boží dílo.

Ale spasení duše je proces - celoživotní proces proměny a připodobňování Pánu. Spása duše je samozřejmě také Boží dílo, ale tady se Pán bez naší spolupráce neobejde. My musíme naši duši ztratit pro Pána, zahubit, nedopřát jí potěšení v tomto věku, mít ji dokonce v nenávisti, abysme mohli být Kristovými učedníky. My musíme zapírat sebe sama a brát svůj kříž na každý den, abychom mohli Pána následovat.

My musíme udělat spoustu věcí, které za nás nikdo ani Bůh neudělá a udělat nemůže, ale musí to být z moci, kterou nám dává Bůh skrze Ducha Svatého. Musí to být ze života trojjediného Boha, který v nás žije jako nádherný Duch v našem duchu. Ale nic z toho neděláme a nemusíme udělat pro naši věčnou spásu, kterou jsme získali ve chvíli, kdy jsme se narodili znovu z Ducha a z vody - z Boha. Děláme to, abychom zachránili a získali naši duši v budoucím věku pro Pána. Spása naší duše je cíl naší víry, tzn. že skutky víry vedou k záchraně naší duše, aniž by se jakýmkoliv způsobem dotkly (mohly dotknout) naší věčné spásy. Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Spasa a vstup do nebeskeho kralovstvi (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 22. červenec 2008 @ 22:10:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dávám to duplicitně, protože nevím, zda se vrátíš nahoru.

Willy
Já tě přece nijak neznásilňuji, věř si, čemu chceš. Jen povím svůj názor - katolický názor na Zj 20,4-6.

U Boha je 2000 let jako dva dny, takže ke ještě docela brzy.

Ve světle (Zj22,10) A řekl mi: "Nezapečeťuj knihu se slovy tohoto proroctví: čas je blízko. je to dost laciné tvrzení. Zamysli se , říká to Janovi, aby nezapečeťoval knihu, tedy se to má začít už za jeho života. A protože je na několika místech znovu zdůrazňováno, že Pán Ježíš přijde  BRZO, má to zvláštní důležitost.

Zj 20,4-6
Viděl jsem trůny a na nich usedli ti, jimž byl svěřen soud. Spatřil jsem také ty, kdo byli sťati pro svědectví Ježíšovo a pro slovo Boží, protože nepoklekli před dravou šelmou ani jejím obrazem a nepřijali její znamení na čelo ani na ruku. Nyní povsta Viděl jsem trůny a na nich usedli ti, jimž byl svěřen soud. Spatřil jsem také ty, kdo byli sťati pro svědectví Ježíšovo a pro slovo Boží, protože nepoklekli před dravou šelmou ani jejím obrazem a nepřijali její znamení na čelo ani na ruku. Nyní povsta
li k životu a ujali se vlády s Kristem na tisíc let. - li k životu a ujali se vlády s Kristem na tisíc let. -
Ostatní mrtví však nepovstanou k životu, dokud se těch tisíc let nedovrší. -
To je první vzkříšení. Blahoslavený a svatý, kdo má podíl na prvním vzkříšení! Nad těmi druhá smrt nemá moci, nýbrž Bůh a Kristus je učiní svými kněžími a budou s ním kralovat po tisíc let.



Vzkříšení první a tisícileté kralování:
Viděl trůny, na kterých se posadili nikoli andělé, ani apoštolové, ani všichni věřící, jak se někteří domnívají, ale podobně jako ve Zj.4,3-4 přísedící dvacet čtyři starci, jako zástupci církve. Těmto přísedícím byla dána od Boha moc soudit. Soudit měli duše mučedníků, kteří byli sťati pro Krista, jakož i duše vyznavačů, kteří sice nebyli umučeni pro víru, ale neklaněli se šelmě a vyznávali svou víru slovem, skutkem i svým životem. Výsledek soudu byl ten, že duše ty žijí s Kristem blaženým životem a kralují s ním, požívajíce moci přispět věřícím na zemi svou přímluvou, za niž jich věřící žádají.
Uvedení do tohoto stavu nazývá vzkříšením (mravním), vzhledem k tomu, že ti světci jaksi ožili u věřících na zemi, poněvadž jsou od nich ctěni a vzýváni. Nazývá to vzkříšením prvním, na rozdíl od vzkříšení těla, jakožto vzkříšení druhého, které se dostane všem zemřelým před posledním soudem.
Říká, že budou kralovat s Kristem po tisíc roků, či po tu dobu, pokud bude satan upoután, ve své moci omezen. Ne že by jejich blaženost měla trvat jen tisíc roků - vždyť blaženost nebeská podle učení Krista nepřestává nikdy (začíná hned po smrti, když časné tresty byly už odtrpěny, či odpuštěny). Tisíciletým kralováním míní se tedy zde celkový stav pokoje a míru církve, kdy církev není pronásledována a volně se rozvíjí. Kdy Kristus neviditelně kraluje v srdcích věřících, kteří ho jako svého Spasitele a nejvyššího Pána ctí a poslouchají, Kdy i duše světců ve spojení s Kristem mají účast nejen na jeho blaženosti, nýbrž i na jeho kralování, protože jsou také od věřících na zemi ctěni a vzýváni jako pomocníci.
(5) Ostatními míní nespravedlivé, kteří zemřeli v těžkém hříchu. Ti neožili, tj. nežijí ve spojení s Kristem.
(6) Druhá smrt (věčná) - zavržení do pekla.


Ber, nebo nech být!





]


Re: Re: Re: Re: Spasa a vstup do nebeskeho kralovstvi (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Úterý, 22. červenec 2008 @ 22:24:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko,

neberu, protože to není pravda. tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Spasa a vstup do nebeskeho kralovstvi (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Úterý, 22. červenec 2008 @ 22:27:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nechám to být.

w.


]


Re: Re: Re: Spasa a vstup do nebeskeho kralovstvi (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Středa, 23. červenec 2008 @ 17:56:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Willy, to si povime pri nasem sektani.

PS: Muj uvodni clanek v podstate reaguje na to, co tu pises.


]


Stránka vygenerována za: 0.54 sekundy