Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Vojtěch.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 226, komentářů celkem: 429673, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 282 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

rosmano
Dzehenuti
ivanp

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116536485
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Mají křesťané právo zakazovat a odmítat trpícím lidem přání na eutanázii?
Vloženo Čtvrtek, 10. červenec 2008 @ 21:36:57 CEST Vložil: Olda

Zkušenosti poslal Standa

Soud povolil Italce zemřít po 16 letech v kómatu

Lecco - Eluana Englarová je po autonehodě v kómatu od svých dvaceti let v nemocnici v severoitalském městě Lecco.

Italský soud ve středu povolil odpojit ženu v kómatu od umělé stravy. Soud uznal názor odborníků, že 36letá Eluana Englarová se ze svého kómatu již nemůže probudit a také přihlédl na její vlastní přání, jež vyslovila při plném vědomí, raději umřít, než být udržována při životě uměle bez schopnosti vnímat nebo kontaktovat své okolí.


Englarová je po autonehodě v kómatu od svých dvaceti let v nemocnici v severoitalském městě Lecco. Její právo na smrt se její otec Beppino Englaro bezmála deset let snažil prosadit. „Cítím, že musím nyní osvobodit nejnádhernější stvoření, jaké znám,“ uvedl Beppino Englaro v rozhovoru zveřejněném na internetové stránce deníku La Repubblica.

Při řešení podobných případů naráží italské soudy na závažné problémy, protože italské zákony zakazují eutanázii, přitom ale mají pacienti právo vzdát se péče. Navíc je téma eutanázie v Itálii obzvláště citlivé kvůli silnému vlivu katolické církve v zemi.

Před dvěma lety totiž církev odmítla křesťanský pohřeb básníkovi Piergiorgiovi Welbymu, který trpěl svalovou dystrofií a nechal se odpojit od respirátoru.

Případ Englarové je mnohokrát porovnáván s případem Američanky Terri Schiavové, která byla 15 let v umělém spánku a umřít mohla až po dlouhotrvajícím soudním sporu.


zdroj:   z d e 


"Mají křesťané právo zakazovat a odmítat trpícím lidem přání na eutanázii?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 29 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Mají křesťané právo zakazovat a odmítat trpícím lidem přání na eutanázii? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Neděle, 13. červenec 2008 @ 22:48:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Křesťané nemají právo zakazovat nikomu nic. Zejména pak ne nevěřícím lidem ze světa.



Nemají! (Skóre: 1)
Vložil: panTulak v Pondělí, 14. červenec 2008 @ 19:07:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jsem rozhodně proti eutanazii i proti potratům. ALE NIKDY BYCH NIKOMU NEZAKAZOVAL POTRAT ANI EUTANAZII. Bůh nám dává svobodu dělat dobré i špatné skutky. To, že někoho donutím dělat dobré skutky přece neznamená, že jej učiním lepším člověkem. Člověk by měl dělat dobré skutky proto, že chce, ne proto, že musí. Zakazování přináší víc zla než užitku. Stačí se jen podívat na potraty v Polsku. Jejich počet se od zákazu nezmněnil. Přineslo to jen víc lhaní, pokrytectví, přetvářky, korupce, podvodů a nenávisti do celé polské společnosti.



Re: PanuTulakovi (Skóre: 1)
Vložil: Standa v Neděle, 20. červenec 2008 @ 16:18:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
S Tvým názorem plně souhlasím. Přesně tak to vidím a cítím i já. Ani se mi nechce věřit, že pravoslavný věřící může odpovídat tímto stylem. Z takové odpovědi mám opravdu velkou radost. Srdečně zdraví Standa.



]


Re: Mají křesťané právo zakazovat a odmítat trpícím lidem přání na eutanázii? (Skóre: 1)
Vložil: vassil v Úterý, 15. červenec 2008 @ 08:38:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
nejsem si taky jistý jestli je např. odpojení od přístrojů člověka uměle udržovaného v komatu Euthanasie, já si pod tímto pojmem představuji něco jiného, ale jak se co chápe by měl asi spíše vysvětlit někdo kdo do lékařské vědy vidí, já ne... S tím povolováním, zakazováním, je to těžko. Samozřejmě, křesťan nemá právo zakazovat nic, ani sebevraždu či prostituci, ale jsem rád že tyto dvě věci jsou postaveny tak nějak "mimo zákon"



Re: Mají křesťané právo zakazovat a odmítat trpícím lidem přání na eutanázii? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 15. červenec 2008 @ 18:52:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dovolit člověku umřít není eutanázie. Člověk nemá právo jinému něco zakazovat, leda by bránil práva někoho třetího, který je slabý na to, aby se mohl bránit sám.



Re: Re: Mají křesťané právo zakazovat a odmítat trpícím lidem přání na eutanázii? (Skóre: 1)
Vložil: Irena v Úterý, 15. červenec 2008 @ 19:21:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Dovolit člověku umřít není eutanázie.

Ne, není, je to podporování sebevraždy. A to není hřích? Katolická církev doplnila Katechismus?
Člověk si život nedal, nemá právo si jej ani brát. Kdo říká cokoli jiného, mluví proti Bibli (ale ten, pro kterého Bible není alfa a omega, to stejně nepochopí)...

Irena


]


Re: Re: Re: Mají křesťané právo zakazovat a odmítat trpícím lidem přání na eutanázii? (Skóre: 1)
Vložil: vassil v Středa, 16. červenec 2008 @ 08:47:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
eutanázie, nebo spíše asistence u eutanázie, je vražda, či zabití, či jak chcete, poskytnutí prostředků např. na "eutanázii" (samozřejmě vědomně) je podíl na tomto činu, ale třeba dovolit člověku umřít ve smyslu nechat se odpojit od přístrojů které udržují celý chod jeho žití, kdy vlastní "tělo" už je dalo by se říci "mrtvé" (od tak nepřirozeného žití), nejsem si jist zda je na tom něco špatného, a jistě to není sebevražda...


]


Re: Re: Re: Mají křesťané právo zakazovat a odmítat trpícím lidem přání na eutanázii? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 16. červenec 2008 @ 13:55:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Podporování jakéhokoli zabití je hříchem. Dovolit člověku přirozeně umřít, když se jeho čas naplnil určitě hříchem není. Bavit se obecně na toto téma nemá cenu, museli bychom znát dopodrobna určitou situaci. Já nepatřím mezi zastánce eutanázie, ale lékařská věda je dneska na takové úrovni, že dokáže prakticky mrtvého člověka se zničeným mozkem, který by přirozeně nepřežil a nemá žádnou šanci na zlepšení,  udržovat biologicky naživu po dlouhou dobu. Není toto eutanázie ad absurdum?


]


Re: Re: Re: Mají křesťané právo zakazovat a odmítat trpícím lidem přání na eutanázii? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 16. červenec 2008 @ 14:19:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ireno
Pro mě je alfou i omegou živý Ježíš Kristus. Ale kdo se s ním ještě nesetkal, to stejně nepochopí.

Z Bible můžu čerpat, ale nesprávnému výkladu se vyhnu jen tehdy, když respektuji, čemu učí církev, které Ježíš poslal PŘÍMLUVCE. Jen ten je zárukou správného chápání Bible.
Jan 14,26
Ale Přímluvce, Duch svatý, kterého pošle Otec ve jménu mém, ten vás naučí všemu a připomene vám všecko, co jsem vám řekl.


]


Re: Re: Re: Re: Mají křesťané právo zakazovat a odmítat trpícím lidem přání na eutaná (Skóre: 1)
Vložil: Irena v Středa, 16. červenec 2008 @ 17:33:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Oko, je - li tvojí alfou a omegou Ježíš Kristus, pak musí být tvojí alfou i omegou i Bible, protože Bible je Boží Slovo a to = Ježíš.
Pokud ses s ním skutečeně setkal, pak bys měl chápat.

Já respektuji především nepřežvýkané BS, to, které zjevuje DS. Respektuju samozřejmě i biblické učitele, ale nerespektuju Katechismus, který rozhodně není Božím Slovem. Je tam spousta nesmyslů, které jdou proti Bibli. A nezlob se, ale rozhodně dám přednost Bibli před pochybným (mnohdy) výkladem Magisteria KC.

Irena


]


Re: Re: Re: Re: Re: Mají křesťané právo zakazovat a odmítat trpícím lidem přání na eu (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 16. červenec 2008 @ 21:08:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Na svůj názor máš plné právo. Bible je Boží slovo, ale Bible správně pochopená. A tu je jádro problému, který rozděluje křesťany. To je ale skutečnost, se kterou mnoho nenaděláme.
Měli bychom ale se naučit rozlišovat závažnost našich rozdílných názorů. Prohlašovat hned každého, kdo se nějak odlišuje svými názory od těch mých za blud a ohavnost není správné. Ohavností je to, co hlásá hřích. Např Adamité, kteří si Bibli vyložili tak, že chodili nazí a prováděli volný sex. Ohavností je taky krvesmilstvo, na které upozorňoval Pavel, nebo blud arianismu, či dokétismu, že Kristus neměl dvě podstaty - božskou a lidskou.

Ohavností není, když si jeden představuje naturalisticky velký bílý trůn (Zj) a jiný říká, že se jedná o symbolické vyjádření něčeho daleko podstatnějšího. Takových rozdílných pohledů se mezi námi najdou tisíce. Není naší věcí znát přesně budoucnost. Rozhodující je přece  stav každého lidského srdce. Není naší věcí soudit a zatracovat jiné.

Pán Ježíš přece říká:
Marek 9,40
Kdo není proti nám, je pro nás.

V katechismu nejde nic proti Bibli, jedná se o rozdílnost pohledů ve výkladu. Kdybysme ty "nesmysly" probrali jednotlivě, možná bys nesouhlasila s výkladem, ale objektivně bys měla připustit, že takový výklad smyslu možný je. I tvůj výklad může jinému připadat pochybný.

Co je ale důležité, nikde  v katechismu nenajdeš výzvu ke hříchu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mají křesťané právo zakazovat a odmítat trpícím lidem přání n (Skóre: 1)
Vložil: Irena v Středa, 16. červenec 2008 @ 22:14:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Začnu od konce:

Co je ale důležité, nikde  v katechismu nenajdeš výzvu ke hříchu.

No to by taky už byl vrchol, ne?

prohlašovat hned každého, kdo se nějak odlišuje svými názory od těch mých za blud a ohavnost není správné.

No to ano, ale bohužel KC hlásá plno bludů, které jdou proti Bibli. Nemám teď už moc času, abych to vyhledala, protože KKC mám na památku v knihovně:-), ale napadá mě třeba celibát. Nikde v Bibli se výslovně nedoporučuje, biskupové i jáhnové mají být jedné ženy a umět vést rodinu, aby mohli vést církev. To, že Pavel doporučuje, aby muži byli jako on, neznamená, že kněží mají být v celibátu, ale je to specifické poslání, ke kterému není každý povolán. Pavel by těžko mohl být ženatý vzhledem k jeho poslání. PRO NĚJ to byl Boží plán, jinak je to zcela dobrovolný úkon a NIKDO nemá právo člověka nutit k celibátu, aby mohl být např. knězem. Bůh to nedělal, katolíci to dělají. A mohla bych uvést další věci, ale snad jindy.

i tvůj výklad může jinému připadat pochybný.

No to jistě může, každý má právo na svůj názor, ale pokud můj názor má oporu v Bibli a tvůj jen v KKC, kdo asi má pravdu?

Irena



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mají křesťané právo zakazovat a odmítat trpícím lidem přá (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 17. červenec 2008 @ 11:23:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ireno
Nenajdeš v KCC názor, který nemá oporu v Bibli. Jak jsem už řekl, lišíme se ve smyslu výkladu. Z pohledu naší církve kněží mají specifické poslání a jsou proto vybaveni pravomocemi (všechno v souladu se zněním evangelia). I člověk v manželství má  specifické poslání zase jiného druhu.
ŘKC bere doporučení Pavlovo vzhledem k poslání kněze. Pro každého kněze je jeho poslání v božím plánu, jinak by byl špatným a nešťastným knězem. K celibátu nikdo není nucen, kdo chce, může se klidně oženit. Pokud ale cítí povolání ke kněžství, musí vzít všechno, co s tím souvisí - i Pavlovo doporučení. To ale neznamená, že by církev zpochybňovala platnost kněžského svěcení třeba u pravoslavných ženatých kněží.

Celibát je zavedenou praxí v ŘKC, která má sice své nevýhody, ale pozitivní účinek vysoko převažuje. Pavlovo doporučení se osvědčuje, kněz se nestará o to, aby se zalíbil ženě, ale aby se zalíbil Bohu. Tedy kdo chce být v ŘKC knězem, musí s celibátem počítat. Pokud chce být ženatým knězem a nerozejít se úplně s ŘKC, může přejít k řeckokatolíkům, kteří uznávají římského papeže také za hlavu své církve a svojí věroukou se v ničem podstatném neliší.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mají křesťané právo zakazovat a odmítat trpícím lidem (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Čtvrtek, 17. červenec 2008 @ 13:50:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko

kdyby to, cos napsal, četl apoštol Pavel, rozhodně by s tím nesouhlasil, poněvadž podle toho, co napsal v 1. Kor 7:7 - Přeji si, aby všichni lidé byli, jako jsem já. Avšak každý má své vlastní obdarování od Boha, jeden tak, druhý jinak. - věděl, že jednomu/jedné je dáno od Boha zůstat kvůli Pánu svobodný/á a jinému je dáno se oženit/vdát. Proto nemá nikdo právo a tudíž ani pravomoc v této věci někoho, byť nepřímo a zaobaleně, nutit a vymlouvat se, že to bylo jeho dobrovolné rozhodnutí. Každý křesťan je kněz a rozhodnutí, jestli vstoupí do manželství nebo ne, je a musí zůstat věcí mezi Bohem a jím, do níž nikdo nemá právo zasahovat. Pavel si sice přál, aby ostatní věřící byli jako on, věděl však, že je to věcí Božího obdarování a jako takové to respektoval . Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mají křesťané právo zakazovat a odmítat trpícím l (Skóre: 1)
Vložil: vassil v Čtvrtek, 17. červenec 2008 @ 14:00:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
pokud si člověk který slyší hlas kněžského povolání není zcela jist, zda je ochoten si vybrat volbu celibátu, má více možností,  zatím nepodstupovat tuto volbu, nebo ji podstoupit v řeckokatolické církvi,... Nechci tímto nějak "zuřivě" obhajovat celibát (přestože si myslím že to tak má být v naší církvi), ale vstoupit do něj je doopravdy dobrovolné rozhodnutí a vyslyšení Božího povolání (většinou...)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mají křesťané právo zakazovat a odmítat trpícím l (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 17. červenec 2008 @ 17:05:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Avšak každý má své vlastní obdarování od Boha, jeden tak, druhý jinak. - věděl, že jednomu/jedné je dáno od Boha zůstat kvůli Pánu svobodný/á a jinému je dáno se oženit/vdát

Přesně tak, s jedním Bůh počítá do manželství, s jiným k duchovní službě. Jak vidíš, je to jen o výkladu. Proč si myslíš, že ten můj není správný a ten tvůj ano?

Celibát Pavel nedoporučuje jen mužům v duchovní službě, ale i ženám, které se rozhodly pro duchovní život.

1. Korintským
7,32 Já bych však chtěl, abyste neměli starosti. Svobodný se stará o věci Páně, jak by se líbil Bohu,
7,33 ale ženatý se stará o světské věci, jak by se zalíbil ženě, a je rozpolcen.
7,34 Žena bez manžela nebo svobodná dívka se stará o věci Páně, aby byla svatá tělem i duchem. Provdaná se stará o světské věci, jak by se zalíbila muži.
7,35 To vám říkám, abych vám pomohl, ne abych vás uvedl do nesnází, ale abyste žili důstojně a věrně lnuli k Pánu bez rozptylování.
7,36 Domnívá-li se někdo, že jedná nečestně vůči své snoubence, která je už ve zralém věku, a že se patří, aby si ji vzal, ať udělá co chce: nehřeší. Ať se vezmou.
7,37 Ale kdo je v nitru pevný, nic ho nenutí, má v moci svou vlastní vůli a pevně se rozhodl, že se s ní neožení, jedná dobře.
7,38 Takže kdo se ožení se svou snoubenkou, jedná dobře, ale kdo se neožení, udělá lépe.


Ten, který se dobrovolně rozhodne pro svou životní cestu určitě není do ničeho nucen. Nejenom kněžství, ale i manželství znamená omezení v určitých věcech, které jsou ale vyváženy jiným způsobem obohacení.

Vezmi si obyčejný řidičák. I ten tě svým způsobem omezuje. Musíš dodržovat rychlost, dávat přednost a pod. Není to jen na tvém vlastním rozhodnutí, které by měli jiní respektovat.

Není dobré pro církev Kristovu, aby její kněží byli rozpolceni. Obecné kněžství křesťana je něco jiného, než duchovní služba. To nejde nerozlišovat, či vzájemně zaměňovat.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mají křesťané právo zakazovat a odmítat trpíc (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pátek, 18. červenec 2008 @ 11:00:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko,

napsal jsi: Přesně tak, s jedním Bůh počítá do manželství, s jiným k duchovní službě. Jak vidíš, je to jen o výkladu. Proč si myslíš, že ten můj není správný a ten tvůj ano?

Ef 4:7, 11-16 Ale každému z nás byla dána milost podle míry Kristova obdarování. A on dal jedny apoštoly, jiné proroky, některé evangelisty, jiné pastýře a učitele, 12aby připravili svaté k dílu služby, k vybudování těla Kristova, 13dokud nedospějeme všichni k jednotě víry a plného poznání Syna Božího, v dospělého muže, v míru postavy*nebo: věku Kristovy plnosti, 14abychom již více nebyli jako děti, zmítáni vlnami a hnáni každým větrem učení v lidské nestálosti nebo: lstivosti, v chytráctví k nastražené cestě, 15nýbrž abychom byli pravdiví v lásce a rostli všemi způsoby v toho, který je hlavou, v Krista. 16Z něho celé tělo, spojované a držené pohromadě pomocí každého kloubu podpory, tzn. pomocí každé podpory nebo: pomoci / vystrojení), představující v těle kloub (ř.: spoj / vaz), která je podle činnosti a míry/v míře jedné každé části, bere výživu pro svůj růst ř.: činí / působí růst těla ke svému vybudování v lásce.

1P 4:10 Dary milosti, podle toho, jak jej každý přijal, si služte navzájem jako dobří správci rozličné Boží milosti.

Dovedeš si představit, že by "obyčejný" věřící posloužil duchovně knězi v řkc? Dovedeš si představit, že si v církvi slouží všichni svatí navzájem dary milosti, které od Pána přijali, např. podle 1K 14.26 a 31? Co z toho tedy plyne bratři? Když se sejdete, každý [z vás] chvalozpěv, má učení, má zjevení, má jazyk, má výklad; všechno ať je k budování. Jeden po druhém můžete všichni prorokovat, aby se všichni učili a všichni byli povzbuzovániMy to prožíváme v církevním životě už několik let a velmi se z toho v Pánu raduji. Nejsou to vždycky všichni a každý, kdo slouží dary milosti, které přijal, ale všichni se to učíme a všichni jsou k takové praxi církevního života v naší církvi povzbuzováni. Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mají křesťané právo zakazovat a odmítat t (Skóre: 1)
Vložil: vassil v Pátek, 18. červenec 2008 @ 11:30:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
dovedu


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mají křesťané právo zakazovat a odmít (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 19. červenec 2008 @ 01:12:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Chvála Pánu. Amen.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mají křesťané právo zakazovat a odmítat t (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 18. červenec 2008 @ 11:59:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ale každému z nás byla dána milost podle míry Kristova obdarování. A on dal jedny apoštoly, jiné proroky, některé evangelisty, jiné pastýře a učitele, 12aby připravili svaté k dílu služby, k vybudování těla Kristova

Přesně tak, na tom se shodnem.
Každý máme určitou, Bohem naplánovanou úlohu, svůj stav, pro který jsme byli od Boha vybaveni schopnostmi. Ty můžeš posloužit ostatním v kompetenci svých darů, ale pokud nejsi od Boha vyvolen pro duchovní službu, nemáš co nabídnout. Můžeš prorokovat, pokud máš tento dar, ale nemůžeš třeba proměňovat. Nemůžeš svazovat a rozvazovat. Tím Bůh pověřil jen apoštoly a jejich nástupce.

Proto je c církvi hierarchie a nemůže každý dělat všechno.

Skutky 6,2
A tak apoštolové svolali všechny učedníky a řekli: "Bohu se nebude líbit, jestliže my přestaneme kázal Boží slovo a budeme sloužit při stolech.
6,3 Bratři, vyberte si proto mezi sebou sedm mužů, o nichž se ví, že jsou plni Ducha a moudrosti, a pověříme je touto službou.
6,4 My pak budeme i nadále věnovat všechen svůj čas modlitbě a kázání slova."
6,5 Celé shromáždění s tímto návrhem rádo souhlasilo, a tak zvolili Štěpána, který byl plný víry a Ducha svatého, dále Filipa, Prochora, Nikánora, Timóna, Parména a Mikuláše z Antiochie, původem pohana, který přistoupil k židovství.
6,6 Přivedli je před apoštoly, ti se pomodlili a vložili na ně ruce.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mají křesťané právo zakazovat a odmít (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 19. červenec 2008 @ 01:14:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko,

v církvi živého Boha žádná hierarchie není!

w.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mají křesťané právo zakazovat a odmít (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 19. červenec 2008 @ 01:27:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko,

napsal jsi: Každý máme určitou, Bohem naplánovanou úlohu, svůj stav, pro který jsme byli od Boha vybaveni schopnostmi. Ty můžeš posloužit ostatním v kompetenci svých darů, ale pokud nejsi od Boha vyvolen pro duchovní službu, nemáš co nabídnout. Můžeš prorokovat, pokud máš tento dar, ale nemůžeš třeba proměňovat. Nemůžeš svazovat a rozvazovat. Tím Bůh pověřil jen apoštoly a jejich nástupce.

Pro duchovní službu je vyvolen každý křesťan. Kdyby nebyl, nemohli by ho k ní dary církvi (Ef 4:11) připravit. Každý je obdarován Kristem jako Milostí v různé míře; a to je to, co má a měl by to nejen nabídnout, ale prostě sloužit tím darem v Těle Kristově pro jeho vybudování v lásce. Jiná věc je, jestli tu službu koná.

... nemůžeš třeba proměňovat. Nemůžeš svazovat a rozvazovat. Nemůžu proměňovat a ani nechci, protože Pán to nechce, ale můžu svazovat a rozvazovat ve jménu Pána Ježíše Krista - mockrát jsme to dělal a mockrát se Pán oslavil. Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mají křesťané právo zakazovat a odmítat trpícím lidem (Skóre: 1)
Vložil: Irena v Čtvrtek, 17. červenec 2008 @ 20:55:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Oko, celibát ve vaší cirkvi je velký problém, a jestli jsi objektivní, měl bys mi dát za pravdu. Vím o mnoha kněžích, kteří v  posledních letech odešli ze služby, protože se zamilovali a oženili. Je to důsledek celého nesmyslného nařízení. Právě to je ten rozdíl mezi DOPORUČENÍM apoštola Pavla a NAŘÍZENÍM vaší církve. Proč by se měl muž zavázat k celibátu jen proto, že chce být knězem? (mimochodem, samo slovo kněz nemá v NS žádné opodstatnění, je to starozákonní výraz, ale to je na jinou debatu)

V naší církvï jsou pastoři ženatí a myslím, že je to pro ně obohacující, protože manželka tu službu nese s nima, můžou se společně modlit, hledat shodu v různých věcech, a když se odněkud vrátí večer, čeká je doma žena a teplá večeře, když to převedu i do té praktické roviny.

Nebo je lepší, když kněz, který horlivě hlásá, co by farníci měli a neměli dělat,  si najde partnerku a udržuje s ní hříšný poměr? Nebylo by lepší, kdyby celibát byl dobrovolný i pro katolíky? Jak může kluk ve 25 letech vědět, že vydrží celý život bez sexu? No někdo možná, ale moc jich není. Nikdo neví, jak s ním zamávají hormony třeba ve 40. Pak je problém na světě a celé město mluví jen o tom. U nás se nedávno stalo něco podobného. Nemůžu napsat nic podrobnějšího, jen to, že kardinál Vlk to věděl a dělal pštrosa. Pak to prasklo a dnes ten kněz čeká na dispens z Říma, oženil se (na úřadě) a čekají dítě. A takových případů znám jen ze svého okolí několik. Tak co je větší pokrytectví - chtít se legálně oženit, nebo žít tajně, aby farníci nevěděli, na hromádce, až to praskne?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mají křesťané právo zakazovat a odmítat trpícím l (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 18. červenec 2008 @ 11:42:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ireno
 Argumentovat proti správnému principu něčím selháním nejde. Člověk se rozhoduje pro životní cestu a je - li určen v Božím plánu pro manželství a rozhodne se přesto z nějakého nesprávného důvodu pro duchovní stav, dělá chybu.  Nenaplňuje svůj úděl v Božím plánu, nemůže být proto v životě šťasten a selže. Právě proto je tak nutné volbu svého životního zaměření promodlit.

Já sice nevím o mnoha kněžích, kteří selhali, ale pár případů znám taky. Naposled letos mladý kněz slovenského původu, měl měsíc před prázdninami a cením si u Graubnera to, že ho okamžitě odstavil z kněžské služby a nenechal ho ani dokončit vyučování.  Taky cítím u některých hlavně starších prelátů snahu takové případy tutlat, v mylné představě, že tím vylepší obraz církve ve společnosti. Opak je pravdou. Takové případy se stávaly a stávat budou, ale nejsou potvrzením toho, že to, co doporučuje Pavel, je špatné. Ale jen přiznání pravdy nás může osvobozovat.

I ženatý evangelický pastor Walter Trobisch přiznává ve svých knihách výhodu celibátu u jeho katolických kolegů, poněvadž bylo pro něho často velmi obtížné skloubit duchovní službu a rodinný život. Nelze sloužit dvěma pánům, jednoho budeme nutně zanedbávat. Když kněz např. pracuje do pozdních hodin s mládeží, nemůže se věnovat manželce a dětem.

Samotné manželství nikoho automaticky nechrání od hříšného vztahu. Určitě mají ženatí muži více milenek, než faráři. Nedá se tedy říci, že by se zrušením celibátu něco vyřešilo.

Vždyť tuším i v Husitské církvi mají třikrát rozvedenou biskupku.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mají křesťané právo zakazovat a odmítat trpícím lidem přání n (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Pátek, 18. červenec 2008 @ 13:36:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Prohlašovat hned každého, kdo se nějak odlišuje svými názory od těch mých za blud a ohavnost není správné.

Amen. To je svata pravda. Proto me taky prekvapilo, kdyz jsi hned o dva radky dale napsal:

Ohavností je taky [...] blud arianismu, či dokétismu, že Kristus neměl dvě podstaty - božskou a lidskou.

Jak malo si clovek vidi do ust!

Aviaf






]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mají křesťané právo zakazovat a odmítat trpícím lidem přá (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 18. červenec 2008 @ 20:51:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A ty zase rychleji reaguješ, než přemýšlíš. Proč jsi to nezkopíroval i s tím krvesmilstvem? Pak bys pochopil, co jsem chtěl vyjádřit.


HRANICE OHAVNOSTI JE HŘÍCH PROTI BOHU
.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mají křesťané právo zakazovat a odmítat trpícím lidem (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Sobota, 19. červenec 2008 @ 01:31:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Proste nejdriv vykladas, jak prohlasovat odlisne nazory za blud a ohavnost je nespravne, nacez obratem prohlasis ucite odlisne nazory za blud a ohavnost. Mohl jsem ti tam to krvesmilstvo nechat, aby mela dusicka pokoj, ale na meritu me poznamky to nic nemeni: behem dvou radku ses dopustil toho, coz predtim sam kritizoval.

Aviaf


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mají křesťané právo zakazovat a odmítat trpícím l (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 19. červenec 2008 @ 11:53:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Když si pozorně přečteš můj příspěvek, zjistíš, že jeho smyslem je nenazývat ohavností všechny odlišné názory jiných, ale pouze ty, které propagují hřích. Tam je hranice. Ohavností je smilstvo a jeho propagace, upírání božského původu Ježíši Kristu, ohavností nejsou různé výklady Písma - i když si třeba protiřečí, pokud nepropagují hřích. Ohavností dokonce nejsou ani názory na uctívání, či neuctívání svatých - protože ani jeden, ani druhý názor nevede ke hříchu. Ohavností by bylo postavit nějakého svatého na roveň Bohu. Ale to není učení ŘKC.


]


Re: Mají křesťané právo zakazovat a odmítat trpícím lidem přání na eutanázii? (Skóre: 1)
Vložil: Sylfaena v Pátek, 11. červenec 2008 @ 00:02:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nekdy mne tak napada, ze jednou z velkych lidskych svobod je volba zemrit.
Narodit se si nezvolime, ale protoze mame potlacene pudy,narozdi lod lisky,ktera, kdyz se chyti do pasti,si radsi ukouse nohu a snazi se prezit, muzeme se rozhodnout nezit. Co je nasledkem, je vec jina. Moznost nezit je ale opravdova svoboda. Pokudje totiz pravda: Nepatrite sami sobe, bylo za Vas zaplaceno vykupne... Vase telo neni Vase, ale je pribytkem Ducha Svateho atd..
pak bychom nebyli svobodni, ale otroci Nejvyssiho Boha..



Stránka vygenerována za: 0.23 sekundy