Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 235, komentářů celkem: 429570, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 608 návštěvník(ů)
a 4 uživatel(ů) online:

Mikim
oko
rosmano
ivanp

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116496466
přístupů od 17. 10. 2001

Z internetu: Dan Drápal: Revize zahraniční politiky
Vloženo Středa, 25. červen 2008 @ 10:50:23 CEST Vložil: Olda

Společnost poslal Nepřihlášený

Lidovecká zahraniční politika je v kladném smyslu jedinečná: není ani antiamerická, ani antievropská. S určitou dávkou zjednodušení můžeme říci, že zahraniční politika ODS je proamerická, leč vůči Evropské unii rezervovaná, zatímco politika dalších dvou parlamentních stran, sociálních demokratů a Zelených, je rezervovaná vůči USA, ale velmi vstřícná k Evropské unii.

Přiznám se, že nad jednoznačnou a ničím nekvalifikovanou podporou Evropské unie mám vážné otazníky. Jsem přesvědčen, že bychom o této otázce měli zahájit vnitrostranickou diskusi. Nesdílím radost našich euroskeptiků nad výsledky irského referenda. Nevadí mi jeho výsledek; jásání nad potížemi, do kterých se dostala Lisabonská smlouva, mi ale připadá poněkud nedůstojné. Sám jsem kdysi hlasoval proti vstupu – z důvodů, které se mi, jak čas běží, jeví jako stále validní a ještě závažnější než dříve. Připadá mi ale nedůstojné, když nad nezdary evropské integrace jásá prezident, který kdysi sám přihlášku do Unie podepsal. Nedivil bych se, kdyby řada obyvatel jiných zemí kroutila nad těmi Čechy hlavou: „Proč do té Unie lezli, když se jim tolik nelíbí?“ Pro mnoho našich obyvatel se otázka vstupu či nevstupu točila pouze na tom, zda od Unie víc dostaneme, než do ní přispějeme. Nebudu se tajit tím, že tento hokynářský přístup se mi pranic nezamlouvá.

Zdá se mi, že naše vláda není zdaleka jediná, kdo se zaklíná nařízeními Evropské unie, pokud se má prosadit něco nepopulárního. Naše vlády ale toto umění ovládají mistrně. Jen si vzpomeňme na trampoty s balenými koblihami nebo na stesky nad pákovými bateriemi v potravinářských provozech. V mnoha případech se ukázalo, že odvolávání se na „zlou“ Evropskou unii byl pouze šum, který měl tomu či onomu ministrovi pomoci něco prosadit. Naše vlády – levicové i pravicové – v tom jednaly poněkud schizofrenicky. Já si třeba myslím, že mít pákové baterie v potravinářských provozech je dobré – Unie Neunie. Proč se odvolávat na Unii, když to jde bez ní? Není to zbabělé? Pokud se vláda v takovýchto věcech odvolává na Unii, ať se pak nediví, prohraje-li případné referendum. A je jedno, je-li to vláda francouzská, irská či česká.

Nedivím se, že KDU-ČSL vždy podporovala evropskou integraci obecně a Evropskou unii zvlášť. Kdo zná trochu dějiny (pravda, takových lidí moc není, zvláště v této otázce), dobře ví, že u zrodu evropské integrace byli francouzští, němečtí a italští politici, a to většinou křesťanští demokraté. Levicového charakteru nabyla integrovaná Evropa až mnohem později. A domnívám se, že otcové zakladatelé, třeba takový Robert Schuman, by nad dnešní Evropskou unií zaplakali.

Můj vztah k Evropské unii je rozporuplný. Na jedné straně vidím, že by bylo dobré, kdyby se Evropa integrovala, aby mohla čelit výzvám současného světa, tedy muslimskému světu, Číně, a do jisté míry i Rusku. Když jsem použil slovo „čelit“, pak jsem tím neměl na mysli zaujetí nějakého konfrontačního postoje. Evropská civilizace je v úpadku a zmíněné tři civilizace by nebyla schopna vážně ohrozit, ani kdyby chtěla, a ona ostatně ani nechce. Ozbrojený střet s Ruskem či s Čínou považuji za krajně nepravděpodobný. Nepředpokládám ani nějakou klasickou „válku“ s nějakým islámským státem či s koalicí islámských států. Teroristické útoky ale považuji nejen za možné, nýbrž i za pravděpodobné. Rusko může „zlobit“, může Evropu případně energeticky vydírat; není to však nezbytně nutné, vývoj může jít pokojnějšími cestami. A není důvodu se na Rusko zlobit, že ho Bůh obdařil surovinovými zdroji.

Na druhé straně jsem přesvědčen, že Rusko se může znovu pokusit o expanzi, jak se to ostatně v průběhu staletí stalo už několikrát. Bylo by pochopitelně lepší, kdyby mu čelila silná a sjednocená Evropa, nežli hrstka rozhádaných států, které by jednotlivě jeho obrovské ekonomické a vojenské moci těžko čelily. Zdá se mi ale, že jsou velmi silné důvody domnívat se, že hlubší evropská integrace by mohla být z hlediska možných civilizačních střetů kontraproduktivní. V Evropské unii vítězí na celé čáře levicová, pseudohumanistická agenda. Když bylo italskému politikovi Rocco Buttiglionemu znemožněno stát se evropským komisařem, ukázalo se nad slunce jasněji, že levice nebude tolerovat odlišně smýšlející politiky.

Dá se říci, že současná politika Evropské unie je protikřesťanská a protirodinná. A nese výsledky – v podobě tlaku na uzákonění svobody zabíjet nenarozené děti (když o ně stojíme, říkáme jim děti, když ne, říkáme jim embrya), v podobě tlaku na relativizaci rodiny uzákoněním homosexuálních sňatků (tento vývoj možná bude za pár desetiletí pokračovat dvěma směry: k uzákonění „manželství“ tří a více osob, ať už stejného nebo různého pohlaví, případně „manželství“ člověka a zvířete – zvířata bychom přece také neměli diskriminovat. Možná ale už nebude dostatek času, abychom po této trajektorii došli nějak výrazně dále.) Ovocem je – jak také jinak – vymírání Evropy. Ostatně evropská civilizace není první, která se touto cestou vydala. Antické Řecko i starověký Řím s tím udělaly své zkušenosti rovněž.

Levicoví politici, kteří postupně likvidují křesťanské hodnoty, na nichž Evropa stála a které ji přivedly k prosperitě, ovšem nemají dost sil či chuti, aby se postavili do cesty radikálnímu islámu, který se snaží Evropu opanovat zevnitř. Není náhoda, že Geert Wilders, který sklidil tolik kritiky za to, že upozornil na některé šokující a nepříjemné skutečnosti, je pravicový, nikoli levicový politik. Levicoví politici budou mít dost „statečnosti“, aby bojovali prosti křesťanům, nikoli ale, aby bojovali proti muslimům. Budou horovat za „lidská práva“, pokud to bude rozkládat Západní civilizaci.

Měkký postoj západních států vůči Kubě je určitým symptomem. Východní státy, které zakusily jho komunismu, zatím ještě naštěstí nezapomněly. (Postoj Česka vůči Kubě je jednou z mála věcí, na něž mohu být co se týče naší zahraniční politiky alespoň trochu hrdý.) Ve východních státech také zatím nejsou početné islámské menšiny. Přiznám se, že bych nechtěl, aby se mé děti dožily chvíle, kdy bude právo šaría zavedeno v celé Evropské unii najednou. Byl bych radši, aby třeba Irsko, Polsko a Česko zůstaly ostrůvky pozitivní deviace. Pokud Evropská unie doporučuje členským státům takové věci, jako je třicetiprocentní zaměstnanost matek s dětmi ve věku jednoho roku, pak říkám: Děkuji, nechci.

Cyril Svoboda namítá: Lisabonská smlouva je otázka rozhodovacích mechanismů, nikoli evropských politik jako takových. Můžeme prý protestovat proti jednotlivým evropským politikám, je ale třeba, abychom schválili dokument, usnadňující rozhodování a umožňující rozšíření Unie o další státy. Věcně je to patrně správně, nicméně lze tyto věci tak jednoznačně oddělit? Máme opravdu zájem na tom, aby se snadněji rozhodovalo o věcech, které se nám pranic nelíbí? Myslím, že je na čase, abychom si tyto věci začali ujasňovat.

Jinak – a mám teď na mysli KDU-ČSL – radostně a bez rozmyslu pochodujeme k budoucnosti, v níž už pro křesťanské (a původní evropské) hodnoty bude místa pramálo. Z tohoto hlediska má prezident Václav Klaus pravdu, že v Evropské unii bude stále méně místa pro skutečnou svobodu. Zatím nikdo nevyzkoušel, jak by se Evropská unie postavila ke státu, který by tradiční hodnoty nějak radikálněji hájil. Nečekejme, že křesťanské hodnoty budou hájit naši euroskeptici typu pana Železného, pana Zahradila či paní Bobošíkové. Uvědomuji si, že trest by mohl být docela tvrdý. Domnívám se, že značná část našich obyvatel bude proti Evropské unii brblat, ale zmlkne, jakmile by nám hrozilo zastavení evropského penězovodu. Já osobně se hlásím k postoji, jemuž jde o ty hodnoty více než o ty peníze. Kdo jiný než křesťanská strana by měl takto mluvit?

Dan Drápal, 21. června 2008

http://dan.drapal.org


"Dan Drápal: Revize zahraniční politiky" | Přihlásit/Vytvořit účet | 4 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Dan Drápal: Revize zahraniční politiky (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Středa, 25. červen 2008 @ 11:36:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Evropská civilizace je v úpadku a zmíněné tři civilizace by nebyla schopna vážně ohrozit, ani kdyby chtěla, a ona ostatně ani nechce.

Tenhleten pesimismus naprosto nechapu. Evropska civilizace je podle me v oslnivejsim rozkvetu, nez kdy byla. Ale pokud je dnes v upadku, musi upadat od nekud - znamena to tedy, ze to obdobi rozkvetu a vrcholu mame za sebou. Zajimalo by me tedy, kdy to teda vlastne bylo? Kdy byla Evropa v rozkvetu?

Jednoducha otazka: kolik znate muslimskych/cinskych/africkych/[dosad si jakoukoli jinou neevropskou kulturu] literatu, vedcu, architektu, hudebniku, basniku - cehokoli! - kteri by patrili ke svetove spicce? Copak neni zjevne, ze zapadni, euroamericka kultura hraje jasnej prim? A krestanstvi je mezi vsemi velkych svetovymi nabozenstvimi prvni v mire konverze.

Aviaf



Re: Dan Drápal: Revize zahraniční politiky (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 25. červen 2008 @ 13:36:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Není to ostudné, čím se zabývá "apoštol"? Dovede si někdo představit apoštola Pavla, jak se takto do hloubky zabývá podobnými světskými pitomostmi? Nemá snad apoštol pečovat především o Církev Páně?



Re: Re: Dan Drápal: Revize zahraniční politiky (Skóre: 1)
Vložil: eleonora v Čtvrtek, 26. červen 2008 @ 07:53:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zřejmě nevíte jak končí charizmatizovaný vůdce, když ho některé ovečka přerostou. Odmítají ho totiž charizmatizovat a on tím ztrácí glanc a pokud není schopen dělat ovečkám dále program aby se nemohly zabývat tím jak ho sesadí tak ho sesadí. Charizmatický vůdce musí včas pochopit, že jedinou cestou dál je cesta denominalizace, kdy charizamtický vůdce celé společenství institucionalizuje. Pokud jde dál cestou, kdy má být pro všechny pomazaným vůdcem musí to pořád nějak dokazovat a některé ovečky už mu to nebaští a říkají si proč jen on? Pro če ne my?  A tak je musí buď vyhodit a být dál charizmatickým vůdcem, nebo pochopit, že mají v lecčems pravdu a musí se začít menšit (což je biblické)a dobrovolně odcházet v rámci toho aby ovečky byly svobodné a mohly jít dál.

Eleonora


]


Re: Re: Dan Drápal: Revize zahraniční politiky (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Čtvrtek, 26. červen 2008 @ 13:50:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A nezapada uz Dan do toho medialneho divadla skvele? Odkedy sa zacal zaoberat politikou, ide mu to vynikajuco ...



Urcite si pozrite film Alexa Jonesa - Endgame, su tam vzacne postrehy zo zasadania skupiny Bilderberg, vrele odporucam. (su k tomu ceske titulky)

http://911.yweb.sk/filmy.html#endgame




]


Stránka vygenerována za: 0.22 sekundy