Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Vojtěch.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 226, komentářů celkem: 429673, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 272 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

rosmano
Dzehenuti
Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116536174
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Arcibiskupský mariáš
Vloženo Pátek, 09. květen 2008 @ 13:50:16 CEST Vložil: Stepan

Žhavá témata poslal Nepřihlášený

30. dubna rozhodl pražský městský soud, že „katedrála sv. Víta s přilehlými nemovitostmi patří definitivně státu“. Potvrdil tak zářijový verdikt Obvodního soudu pro Prahu 1.

Římskokatolická církev s tímto verdiktem nesouhlasí a hodlá se dovolat k Nejvyššímu soudu. Právě ten ovšem počátkem loňského roku rozhodl, že „nemovitosti byly normou nezpochybnitelně převedeny na stát“.

Přelíčení městského soudu byl jako vedlejší účastník přítomen i arcibiskup Vlk. Argumenty proti vynesenému rozsudku uvedl dva. Postrádají sice jakoukoli právní závažnost, pro masáž veřejného mínění však byly vybrány velmi dobře. Oba totiž rozehrávají „komunistickou kartu“. A spojit dnes někoho s komunismem je jako obvinit ho ve středověku ze spolčení s ďáblem.

První Vlkův argument zní, že nemovitosti nebyly převedeny na stát ani podle tehdy platných zákonů. Jeho výpověď je v naprostém rozporu se soudním výrokem, který jasně říká, že „byly převedeny nezpochybnitelně“.

Je zarážející, že arcibiskup nemá nejmenší respekt k výnosu nezávislého soudu.

Místo aby demokratickou strukturu našeho státu svým projevem podepřel, nabourává a zpochybňuje i tu malou autoritu, kterou moc soudní ve společnosti má. Šermuje přitom slovy „komunistické právo“ a „znárodnění“ a dává najevo, že nerozhodnou-li soudci podle jeho gusta, jsou spjati s dobou, před níž si musí každý povinně uplivnout. Je ovšem dojemné, jak při svém horlení zapomíná, že soud rozhoduje i o „přilehlých nemovitostech“ a z úst se mu dere jen vznešené, skrz naskrz duchovní slovo „chrám“.

Druhou ranou danou justici – tentokrát už vysloveně pod pás - je otevřené zpochybnění legitimity výnosu Nejvyššího soudu, jehož judikátem jsou soudy nižších instancí vázány. Důvodem k tomu je Vlkovi skutečnost, že jeden z jeho soudců, František Ištvánek, byl v druhé polovině 80. let členem KSČ.

Nekalost čuje Vlk i v tom, že loňské dovolací řízení probíhalo „pouze dva měsíce“. Proto označuje řízení ve sporu o katedrálu za „nekorektní“, tedy nesprávné a nepoctivé.

Takové vysvědčení dává hlava české katolické církve naší justici. Když justici, tak ovšem i celé naší demokracii. Moc soudní je přece jednou ze tří noh, na které stojí. Vypadá to, že jsme dnes ve větší krizi než v době komunismu. Nepamatuji se alespoň, že by tehdy srovnatelně postavený katolický funkcionář režim tak rozhodně kritizoval.

Emanuel Vejnar, evangelický farář


Podobná témata

Žhavá témata

"Arcibiskupský mariáš" | Přihlásit/Vytvořit účet | 24 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Arcibiskupský mariáš (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Pátek, 09. květen 2008 @ 14:25:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vazeny pan Vejnar,

osobne mate moje plne sympatie ale uvedomte si prosim, ze aka-taka sloboda je tu len a iba pre to, lebo rozne okultne/mocenske skupiny superia medzi sebou o moc a vplyv. Ak tento majetok nebol automaticky priklepnuty rk, znamena to ze vo vasej krajine este nema suverennu a fakticku moc, ako napriklad na jezuitskom slovensku alebo Polsku. Z toho by ste sa teda mali skor tesit a urcite by ste sa nemali na tom pohorsovat.


Pozri:

Lateránská dohoda

Zednáři ve Vatikánu












Re: Arcibiskupský mariáš a staří soudci (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Sobota, 10. květen 2008 @ 02:38:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
je závažnopu věcí, jestli po změně systému má svou kauzu posuzovat stejný soudce ještě jednou.
Příkladem je Milada Horáková. Odvolání starého rozsudku měla vloni posuzovat stejná soudkyně, která ji kdysi odsoudila v roce 1952 a potom byla Horáková popravena.
Tedy soudkyně měla opravit svůj dřívější rozsudek. Neudělala to, a pak byla zodpovědnosti zproštěná pro pokročilé stáří.
´...jeden z jeho soudců, František Ištvánek, byl v druhé polovině 80. let členem KSČ. ...´- to je podobný případ.
Musel by vykonat ryze křesťanský skutek, totiž pokání, změnu orientace a kdo to udělá (v mysli , ne na venek) ? Stal by se obrácený.
Jestli se lidem koukajícím na věc z dálky nelíbí, kolik budov má dostat církev zpět, ať si nežádá ani on své. Můj kolega v práci dostal nazpět po svém otci dům, o který otec přišel za znárodňování. Má tedy ten dům vrátit státu? jeho otec to vybudoval, proč by to měl dávat státu , když jeho rodinu o to státní převrat připravil?



Re: Re: Arcibiskupský mariáš a staří soudci (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Sobota, 10. květen 2008 @ 08:52:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Na komplexne pochopenie celej problematiky velmi odporucam dielo disidenta Miroslava Dolejsiho:

Miroslav Dolejší: Analýza 17. Listopadu a změn ve východní evropě v roce 1989





]


Re: Re: Re: Arcibiskupský mariáš a staří soudci i režim (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Sobota, 10. květen 2008 @ 12:55:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jestli tak vehementně tvrdíš, že ve vedení jsou jen staří bývalí komunisté, podporuješ tím tvrzení arcib. Vlka, že byly ukradeny položky, který nynější ´sametový´ režim nechce vrátit. I jeho námitku proti soudci.


]


Re: Arcibiskupský mariáš (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 10. květen 2008 @ 13:00:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Emanueli.
Je dojemné, jakou projevujete starost o respekt české justice. Ale ten si ona musí vybudovat sama, zatím máme daleko do vymahatelnosti práva.

Zajímal by mě Váš postoj, kdyby se jednalo o vrácení objektu nějakého Vaší církvi.

Vy byste měl vědět, že katedrála je od slova KATEDRA. Pokud si pražský arcibiskup odstěhuje svoji katedru ze Svatovítské

katedrály, ta přestane být katedrálou, ztratí svůj smysl a stane se  mrtvou muzejní budovou. A to by si určitě její zakladatel, katolík Karel IV. určitě nepřál.

Pokud jako člověk upíráte spravedlnost části společnosti, která zrovna nepatří do vašeho sboru, pak přestože jste farář (nebo spíš pastor bez apoštolského pověření), jste prachmizerným křesťanem.

1. Janova 3,10
Podle toho lze rozeznat děti Boží a děti ďáblovy: Není z Boha, kdokoliv nečiní spravedlnost a nemiluje svého bratra.

Matouš 5,20
Neboť vám pravím: Nebude-li vaše spravedlnost o mnoho přesahovat spravedlnost zákoníků a farizeů, jistě nevejdete do království nebeského.

Amos 5,4-7
Toto praví Hospodin domu izraelskému: Dotazujte se mne a budete žít!
Nedotazujte se Bét-elu, nevcházejte do Gilgálu, neputujte do Beer-šeby, neboť Gilgál bude přesídlen, Bét-el se ukáže jako ničemný klam.
Dotazujte se Hospodina a budete žít! Kéž nezachvátí dům Josefův jako oheň. Pozřel by jej a nikdo by neuhasil Bét-el,
ty, kdo převracejí právo v pelyněk a spravedlnost srážejí k zemi.




Re: Re: Arcibiskupský mariáš (Skóre: 1)
Vložil: Hyperion v Sobota, 10. květen 2008 @ 17:15:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko, když už se někdo, kdo se nazývá křesťanem, soudí tolik let o majetek, měl by mít aspoň tu kapku slušnosti a rozhodnutí soudu respektovat. Pokud si katolická církev myslí, že jí ten majetek náleží a že je v duchu evangelia soudit se, ať klidně využije všech právních prostředků, ale uznej, že ty řeči o zaujatosti atp. jsou mimo mísu. Jasně, když to katolická církve vysoudí, nebudu já a ani dost dalších spokojený, ale budu respektovat soudní rozhodnutí. Víš, že mi Vlk s těmi svými kecy připomíná jednoho zdejšího konspirátora? Jediné štěstí, že Vlk není představitel křesťanské církve - to bychom se za něj museli stydět.


A když už tak pěkně cituješ, přečti si to kázání celé, zejména: 5,25 a 38-40. A je právě arcivlk, kdo sráží spravedlnost k zemi - svými plky.


]


Re: Re: Re: Arcibiskupský mariáš (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 10. květen 2008 @ 20:01:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nejsem tady jako Vlkův advokát. Sám mám proti němu výhrady.
 
Zajímavé ale je, že to o té slušnosti nezaznělo po soudních přelíčeních, které církev vyhrála ve svůj prospěch a byl to právě stát, který se odvolal. Zamysli se, zda jsi spravedlivý.

A pro koho byla vlastně svatovítská katedrála postavena. Mě je osobně zcela jedno, kdo ji bude nakonec vlastnit, protože podílet se na její údržbě i provozu bude stát i církev. Ale domnívám se, že pražskou katedrálu by mělo vlastnit pražské arcibiskuptství, protože právě katedra biskupa naplňuje její smysl.


]


Re: Re: Re: Re: Arcibiskupský mariáš (Skóre: 1)
Vložil: Hyperion v Sobota, 10. květen 2008 @ 21:47:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ale no tak, oko, to jsi si nevšiml, že jsem tu opakovaně hájil právo církví na vrácení majetku? Podívej se, jak jsem třeba hlasoval v té anketě, co by měly církve udělat s penězi. Jak říkám - pokud katedrálu nakonec soudy přiznají katolické církvi, nebude se mi to líbit, ale budu to respektovat. Stejně tak budu respektovat, pokud projde parlamentem ten návrh zákona o odluce a vyrovnání, i když k němu mám také výhrady.

Pro koho byla katedrála postavena? Jestli se nepletu, bylo pro český lid, lid, který byl v té době převážně katolický, lid, který katolickým už není, na čemž má svoji nemalou vinu i katolická církev. Nezdá se ti být obrovská škoda, že velké církve ten kredit, který měly po revoluci? Nejsem právník a už vůbec jsem nečetl soudní spisy. Nemohu tedy tvrdit, že ten či onen je v právu. Z toho, co vím, si myslím, že by měl vyhrát stát, ale je to jen názor málo informovaného laika, o kterém nebudu nikoho přesvědčovat;-) Podstatné ale je, že byste si vy katolíci měli uvědomit, že případné získání katedrály pro Vás bude Pyrrhovým vítězstvím. To je vážně z hlediska Božího království, o které by snad ŘKC mělo jít, důležitější poklad tady na zemi než obraz církve mezi veřejností? Copak tobě nevadí, že o katolické církvi se mluví nečastěji v souvislosti se soudy o majetek, pak v souvislosti se skandály? Tebe vůbec neděsí šílený nedostatek kněží a řeholníků a rapidní úbytek věřících? Vím, že média nejsou objektivní, ale nelze přece nevidět, že velká část viny leží právě na bedrech katolické hierarchie, která úplně zapomněla, že má lidem sloužit a věnovat se kázání evangelia.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Arcibiskupský mariáš (Skóre: 1)
Vložil: jirka_ v Sobota, 10. květen 2008 @ 22:57:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Hyperione,
 asi bychom spadli do zase stejného offtopicu, který zapleveluje GS tak často, kdybychom se o tom měli dále bavit, ale cítím jako potřebu zmínit něco, co považuju za nepatřičné - když píšeš "velká část viny leží právě na bedrech katolické hierarchie, která úplně zapomněla, že má lidem sloužit a věnovat se kázání evangelia", musím říct ne, že nesouhlasím. Jestli je na katolické hierarchii něco v nepořádku, nevěřím, že všechno, nevěřím, že už úplně zapomněla na kázání evangelia. Můžu dát své "čestné skautské", že např. na mších, ale nejen tam se evangelium káže, a můžu s čistým svědomím říct, že já evangelium z rukou katolické církve dostávám. I proto věřím, že římskokatolická církev křesťanskou církví samozřejmě je.
 Ale neber to prosím jako nějaký výpad, jen jsem cítil potřebu zastat se své církve, když jsem Tvá slova cítil jako ne úplně fair.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Arcibiskupský mariáš (Skóre: 1)
Vložil: Hyperion v Neděle, 11. květen 2008 @ 11:16:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jirko, do OT nesklouzneme - vždyť mluvíme k tématu křesťanství:-) Když jsem psal o kázání evangelia, myslel jsem jeho kázání nevěřícím. Vždyť biskupové, kteří jsou mají být následovníky apoštolů, jsou spíše politiky a managery. Nějakou dobu jsem pracoval v jednom církevním zařízení. Asi třikrát tam za tu dobu přijel na inspekci kardinál Vlk. Místo aby se setkal aspoň s vesměs nevěřícím personálem a promluvil s nimi o Kristu, honem utíkal do klauzury kontrolovat účty. Já vím, že má spoustu práce - jeden můj známý kněz (Gojima potěší, že to je jezuita:-)) ) u něj dělal tajemníka. Jenže to je právě ten problém - řeší politiku a hospodaření a tak nemá vůbec čas na hlavní poslání svého úřadu - kázat evangelium nevěřícím. Máš snad z evangelií a prvních století církevní historie pocit, že je správné, aby duchovní otec Prahy (arcibiskup pražský) a Čech (primas český) jezdil sem tam autem (jestli se nepletu má Superba), a lidé ho znali prakticky jen z televize, kde vesměs mluví o církevním majetku? Loni jsem byl na setkání mládeže v Klokotech. Bylo skvělé a člověk se potkal s mnoha mladými katolíky (katolíků tam bylo 99% - ono to taky bylo zamýšleno jako setkání katolické mládeže). Jestli jsi tam nebyl, můžeš se podívat aspoň na denní zpravodajství na TV Noe (myslím, že v archivu jsou všechna zpravodajství)- no jo, přiznávám bez mučení, že se na tu stanici rád dívám. To by mi Luther dal pěkně za uši:-))) Víš so tam ale hodně chybělo? Aktivní spoluúčast právě církevní hierarchie - celebrovat nebo koncelebrovat mši je málo. Dovedeš si představit, že by na podobném shromáždění v prvním století nebyl od první minuty do poslední místní biskup (starší) nebo dokonce apoštol, pokud by dočasně žil v dané oblasti? A to by v té době hrozila rizika, která nám nehrozila - pronásledování ze strany židů a později i Římanů. Mohu ti dát čestné skautské, že nikdo z nás neskončil následně v aréně (vzhledem k prvnímu století anachronismus) ani ve vězení:-)))




]


Re: Re: Re: Re: Re: Arcibiskupský mariáš (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 11. květen 2008 @ 09:55:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vždyť my se nakonec v názorech ani moc nelišíme. Stát se o katedrálu, jako o památku bude stejně dílem muset starat tak, jako tak. Myslím si, že údržba takové stavby je nad síly  kterékoli církve.

Český národ je teď v převážné většině ateistický, otázkou je, co takoví lidé ke katedrále vlastně cítí. Zda je to jen nostalgie, nebo ztotožnění s vlastními kořeny. Pak by problém katedrály mohl být pro někoho začátkem uvědomnění si odkud a kam kráčí.

Já jen upozornil na logický fakt, že katedrála bez biskupa přestává být katedrálou.

To, že média perou nejraději skandály, považuji za znak doby. Mě naopak vadí krátkozrakost některých biskupů a kněží, kteří se snaží tutláním špatných věcí nepoškozovat obraz církve. Tady neplatí, že špinavé prádlo se pere doma, je třeba vždy radikálního řezu a ránu vyčistit.
Nejnověji znám případ kněze, který se zaláskoval a šel se poradit s arcibiskupem. Říkal si, že by to dotáhl alespoň do konce školního roku. Skončil okamžitě, nesmí vykonávat kněžskou funkci. V zásadních věcech nelze dělat kompromisy.

Úbytek věřících mě neděsí, to Bůh řídí běh světa. Ale na těch, co zbyli, vidím větší snahu o opravdovost. Hlásání Božího království je mravenčí práce, která přináší plody zpravidla se zpožděním. Není tak vidět, jako skandál v médiích.

Mě na katolické hierarchii nevadí, že jsou nedokonalí a chybující. To jsme všichni. Mě vadí, že si své chyby často nedokáží přiznat (motivaci, že by tím poškodili obraz církve neberu), vyžaduji po nich zásadovost  a charakter.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Arcibiskupský mariáš (Skóre: 1)
Vložil: Hyperion v Neděle, 11. květen 2008 @ 11:46:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Z hlediska církevního práva máš pravdu - katedrála je sídelní kostel biskupa, hlavní kostel diecéze. Nejsem si ale jistý, že ten kostel musí vlastnit církev. Omlouvám se, pokud se pletu, ale katedrály jsou ve Francii katedrálami, i když je vlastní stát a církev je má jen bezplatně zapůjčené k užívání, ne? I za dob Rakouska-Uherska snad byly církve jen správci. Myslím si, že je lepší odluka, kdy církev má svůj majetek. Ať už mají Češi k pražské katedrála jakékoli důvody ke vztahu, bylo by přece od církve nanejvýš rozumné udělat gesto a spor vzdát. Pokud ten spor nakonec prohraje, bude vypadat jako někdo, kdo se spoustu let soudí o něco, na co nemá právo. Pokud spor vyhraje, bude to, jak jsem už napsal, Pyrrhovo vítězství.

No jo, to tutlání je hrozně nešťastné. Vážně jsem na JP II obdivoval odvahu, se kterou se postavil k minulosti církve. Jestli to nemáš (neznáš) doporučuji knihu When a Pope Asks Forgiveness. Od Jana Pavla II je výborná pentalogie katechezí ke krédu (God, Father and Creator; Jesus, Son and Savior; The Spirit, Giver od Life and Love; The Church, Mystery, Sacrament, Community; Theotókos, Woman, Mother, Disciple) - všechy vydaly Paulínky a já jsem je sehnal v jejich knihkupectví (spolu s tou o odpuštění) v Praze. V on-line nabídce jsem je nenašel, ale dá se jim napsat. Docela by mě zajímalo, který arcibiskup to byl. Jinak ale s tebou souhlasím - V zásadních věcech nelze dělat kompromisy. Ke zneužívání dětí bude docházet i mezi duchovními vždy. I přes veškerou možnou snahu prostě nelze včas rozpoznat potenciální viníky. Pokud se ale nebudou viníci jen někam přesouvat, pokud budou spravedlivě odsouzeni, bude to mnohem lepší. Vždyť ty skandály jsou vesměs o tom, že praskne něco, co se tutlalo.

>>>Mě na katolické hierarchii nevadí, že jsou nedokonalí a chybující. To jsme všichni. Mě vadí, že si své chyby často nedokáží přiznat (motivaci, že by tím poškodili obraz církve neberu), vyžaduji po nich zásadovost  a charakter.<<<

Slova, která by se dala tesat do kaneme. Byl bych ale nerad, kdybys nabyl dojmu, že nevidím, že mnozí jsou zásadoví a charakterní. Ono jich bude asi většina, ale tak nějak víc (i díky senzacechtivým médiím) je vidět na ty černé ovce. Znám opravdu dost kněží a řeholníků, kterých si nesmírně vážím a které bych bez problému považoval za své pozemské pastýře.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Arcibiskupský mariáš (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 11. květen 2008 @ 16:52:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ten dotyčný kněz se zamiloval do svobodné ženy. Jenže to je jiný životní směr a porušení slibu větnosti. Při svatbě člověk slibuje, že se zříká všech žen kvůli jediné, kněz slibuje, že se zříká všech žen kvůli Kristu.

Takže jemu bude sice umožněn církevní sňatek, ale nesmí vykonávat kněžskou službu.

Díky za typ, knížky se pokusím sehnat.


]


Re: Re: Arcibiskupský mariáš (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Sobota, 10. květen 2008 @ 20:47:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko, no tak vasa sekta nedostala katedralu naspat, nebud smutny, svet sa este nezrutil a uvidis ze Vasi jezuitski bratia na tom uz pracuju. Neboj sa. Som presvedceny ze katolik Karel IV katedralu urcite nepostavil, postavili ju robotnici a poddany, len otazkou zostava z akych penazi, ze? Ved ak nieco postavis z nakradnutych penazi a zo zdierania ludi, vracia sa to predsa, nie?  ...

Inu, odpustky a cirkevne dane su dobry biznis, keby ze nie su, ved s coho by sekta tie peniaze zobrala ? ale to je uz o niecom inom ...

Inac, mas pravdu, ze toto rozhodnutie sudu je viac menej raritou. Keby sa toto stalo na jezuitskom Slovensku alebo v Polsku, dostala by sekta katedralu aj bez sudu a ktomu by este dostala nejake tie miliardy, aby bolo napriklad na pravnikov, ktori obhajuju vasich duchovnych v roznych tych pedofilnych aferach.

Velmi sa mi pacia tie slova z Biblie ako ich vytrhujes s kontextu. Rozmyslal som, ze takymi vytrhnutymi slovami s kontextu sa da obhajit akakolvek zlodejina. Skoda ze tie slova si nepouzival na vasich pedofilnych duchovnych a homosexualnych knazov. Tam si sa nas snazil presvedcit, akoby taky ani neexistovali. Preto si myslim, ze ty nemas nikoho pravo oznacovat za farizeja ...

Okrem toho ludi vo vasich sluzbach by som neoznacoval ako za uplne neschopnych aj ked by sa mali od ostatnych stale co ucit. Ved  je vladny navrh §14 odst. 2 kde by vasa sekta mala zhrabnut v Cechach rovnych 3 550 000 000 Kč (!!!)

Z toho v pohode vytiahnete z brindy vsetkych podozrivych knazov na celom svete a zabezpecite pre neviestku moc aku v Cechach uz dlho nemala.

Preto sa usmej ... je to vsetko pre vas ok. :-)))


Pozri ako to chodi na Slovensku:

Ďalší príspevok, ktorý nesmel byť uverejnený na www.evanjelik.sk


k teme:

Lateránská dohoda












]


Re: Re: Re: Arcibiskupský mariáš a slovník G. (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Sobota, 10. květen 2008 @ 21:08:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kdybych neznal vysokou slušnost Gojima, a byl zde poprvé myslel bych si, že Gojim je fanatik nebo chovanec ústavu.
Neumí jmenovat církev podle jejího názvu, ale jemu je ´sekta´  a ´nevěstka´ a píše ´..ak nieco postavis z nakradnutych penazi ..´, při čemž to bylo z peněz všech. Za co asi postavil Karel IV. nový most a univerzitu a zdivo okolo města ? To přece nebyly nakradnuté peníze, ale daně, už tehdy přece existovala mýta (i za přechod přes most, za jeho použití, dnes přejdeš bez placení) (zavádí se jen mýtné na dálnici) a daně.



]


Re: Re: Re: Re: Arcibiskupský mariáš a slovník G. (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Sobota, 10. květen 2008 @ 21:32:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ale ved to je prirodzene, ze to bolo z penazi "nas vsech" ... :-))) Som vyssie spominal, ze ak u vas prejde ten vladny nahvrh zakona, neviestka dostane rovnych 3 550 000 000 Kč tiez z penazi ceskych danovych poplatnikov, cize z penazi Vas vsech ...

Inac ako zdravotnictvo v Cechach? Ste spokojni?

:-))))



]


Re: (Skóre: 1)
Vložil: Marobud v Neděle, 11. květen 2008 @ 01:50:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jako občan tohohle státu nechci, aby stát užíval něco co mu nepatří, co si za minulého režimu ukradl. (Jestliže soudy rozhodují ve prospěch státu je to proto, že stát sám zákony vytváří).
Nechci, aby tím bylo zatěžováno moje svědomí. A nevím, k čemu potřebuje tento nenáboženský stát vlastnit kostel.

Pochybuji, že Karel IV. chtěl, aby katedrálu vlastnila instituce (myslím stát), který umožňuje umělé potraty a soužití osob stejného pohlaví.


]


Re: Re: (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Neděle, 11. květen 2008 @ 08:41:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Osobne si myslim ze by to mal vlastnit Cesky stat, ktoreho vlada je demokraticky volena v riadnych parlamentnych volbach. Stavba nepatri katolickej organizacii ale ceskemu statu, nakolko financovanie katedraly platil v minulosti cesky narod ako celok zo svojich vlastnych dani. Myslim ze nieje demokraticke ak tento historicky skvost prepadne iba tak katolickej organizacii a to iba preto lebo sa pan Vlk rozculuje ...

Na Slovensku napriklad, dostala neviestka vzdy vsetko co chcela ... preto verim, ze je len otazkou casu, kedy bude katedrala dana do ruk organizacie ktora umoznuje pedofilnym knazom sa vyhybat zakonu a ktora toleruje homosexualitu u jej vlastnych duchovnych ...






]


Vrať se zpátky do Félvidéku a nekecej do toho čemu nerozumíš. (Skóre: 1)
Vložil: Marobud v Neděle, 11. květen 2008 @ 09:22:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vrať se zpátky do Félvidéku a nekecej do toho čemu nerozumíš.
To že je stát demokratický neznamená, že může vlastnit všechno co se mu zamane. Jak by se ti líbilo, kdyby demokratický Slovenský štát řádně odhlasoval zákon, že tvůj dům ti od zítřka nepatří? Pokud se nedodržují práva velkých

Proč nazýváš katedrálu historickým skvostem, když tam jsou podle tvého názoru "samé okultní oltáře a sochy".

Katedrála byla jejími donátory postavena k tomu, aby se tam provozovalo katolické náboženství, to je fakt. A pokud bude v rukou bezbožného státu, hrozí, že z ní jednou bude mešita (jinak nic proti muslimům). Český "národ" nic nemůže vlastnit, protože právně neexistuje.

Majetak, který církev v minulosti měla, opravdu nebyl nikomu ukraden, ale byl jí věnován ať již panovníky, nebo drobnými dárci. Bylo tam určité omezení v podobě patronátního práva, ale to je jiná kapitola.

Já jako občan státu odmítám nést užitek z toho, že stát drží něco co nevlastní. Nejvíc se mi hnusí kauza Opočno: Zámek zabaven 1942 protože pan hrabě se stavěl proti nacistům.


]


Re: Vrať se zpátky do Félvidéku a nekecej do toho čemu nerozumíš. (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Neděle, 11. květen 2008 @ 13:14:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Marobud, mesity vo vasom state budu ci chces ci nechces. Jedna katedrala to nezachrani. Je mi ale smiesne ak tvrdis ze katolicka organizacia ziskavala svoje financie od "panovnikov" a "drobnych darcov" ... :-))))  To naozaj takej blbosti veris? Peniaze boly ziskane zo strasenia ludi odpustkami, vydieranim a intrigami. Z toho je postavenych 80% majetku vasej sekty, svatopeterskou bazilikou vo vatikane pocnuc. Taky majetok je majetkom nepravosti a nikdy nemoze byt nastrojom na zvestovanie evanjelia. Je iba prezentaciou moci vasej organizacie, nic viac.

Co sa tyka okultizmu, preco by napriklad malo bratstvo rozekrucianov vlastnit pyramidy v Gyze, iba pre to lebo su sucastou ich nabozenstva a vodca ich sekty po nich prahne? Nepatria pyramidy v Gyze Egyptu a niesu historickym skvostom ???

Demokraticky Slovensky stat mi moj dom nemoze zobrat, lebo som si na neho zarobil a financne prostriedky na neho viem transparentne dolozit. Tvoja organizacia by ale mala problem dolozit financne zdroje 80% majetku ktory vlastni ...

Co sa tyka toho felvideku, poprosil by som vsetkych slovakov ktori citaju tuto diskusiu aby neoplacali urazkami za urazku, lebo viem ze mnohi z nich su na svoju statnost citlivi a neznasaju oznacenie slovenska hanlivym madarskym nazvom. Osobne som nikdy cesku statnost nezosmiesnoval, mam cechov velmi rad a mam tam mnozstvo priatelov a polovicu rodiny ...:-)))


k teme:


L
ateránská dohoda

Zednáři ve Vatikánu

Vznik islámu

Islám ve Španělsku
 










]


Re: Re: Vrať se zpátky do Félvidéku a nekecej do toho čemu nerozumíš. (Skóre: 1)
Vložil: Marobud v Neděle, 11. květen 2008 @ 15:08:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Do řk církve nechodím, ale zabývám se hodně historií. Pozemkový majetek dostávala od panovníků za to, aby to obdělávali a přinesli tam vyspělejší hospodářské postupy. Drobní lidé to dávali, za to, aby se za ně po smrti modlili. Samozřejmě, nemuseli to dávat, bylo to jejich svobodné rozhodnutí. Mimochodem, podobné odkazy známe i z doby husittví a od utrakvistů i luteránů 16. století. Mezi okradenými byly i církve které si majetek nashromáždily samy v 19-20. stol (ČCE, ČSČH apod.)

S tím majetkem je to tak, že podle pozemkových knih katedrála stále patří "katedrále" tedy nikoli sama sobě ale církievní právnické osobě. Komunisti prostě vydali v r. 195x nějaké velmi vachrlaté nařízení, které teď působí stav právní nejistoty. Kdyby váš parlament vydal zákon, že tvůj majetek napříště není tvůj, tak se ho taky nedovoláš.


A co se týče Horních Uher trvám na tom, že rozbití uherského králosvtví byla ohavnost, která se jejím aktérům nevyplatila. Felvidék je korektní geografické označení.


]


Re: Re: Re: Vrať se zpátky do Félvidéku a nekecej do toho čemu nerozumíš. (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Neděle, 11. květen 2008 @ 23:10:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
OK, je zrejme ze sa v podstate veci urcite nazorovo nezhodneme. Myslim ale, ze aj tebe a aj mne je jasne, ze katedrala rk urcite raz patrit bude. :-)  nakolko si myslim ze je nemozne, aby sa malo arcibiskupstvo stahovat niekde inde ...

Ja v tom inak nejaky podstatny problem nevidim a dufam ze si ma nezobral ako niekoho kto vam katedralu nepraje alebo nedaj boze zavidi ...








]


Majetek "církve" a jeho získání (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Pondělí, 12. květen 2008 @ 10:52:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Pozemkový majetek dostávala od panovníků za to, aby to obdělávali a přinesli tam vyspělejší hospodářské postupy.

  To není úplně přesná citace. Značná část majetku se do "církve" dostala postupem: Zabaveno panovníkem z náboženských důvodů - prodáno (darováno) bílému koni za pakatel -  prodáno (darováno) "církvi" či některému řádu v církvi - využito - prodáno (vykoupeno) za tržní cenu někomu dalšímu.

  Je to až příliš podobné způsobům, jakým získávaly majetek komunisté a jejich prominenti o lidí jiné víry než byl komunismus.


Drobní lidé to dávali, za to, aby se za ně po smrti modlili.

  Opět peníze zjevně vylákané podvodem. Konstrukce učení vymyšlená za účelem zisku - očistec a odpustky. Lidé, kteří tomuto podvodnému učení uvěřili, pak ochotně dávali i celé své majetky. Funguje to tak dodnes. Tohle známe dobře i dnes od jiných sekt - dobře známé jméno Dvorský nebo další jména lidí, kteří vymysleli podobně dovedné systémy na tahání peněz z lidí.

  Občas se tu hádáme, jestli je spasení "Sola scriptura", "Sola fide" nebo jiné Sola. Každý máme to svoje. Ale lidé pozdního středověku měli dost jasné povědomí jaké "Sola" vlastně platí:

  "Sola money"


  Jinak s článkem nesouhlasím. Nemáme právní stát a kdo se o to trochu zajímá, ví o čem je řeč. Dobře to popsal Dan Drápal v článku vloženém dříve. Čili autor tohoto článku je poněkud mimo realitu, zřejmě z ideologických důvodů. Jestli má být katedrála právně v rukou římskokatolické církve, nebo ne, tomu fakt nerozumím. Je ale údělem bezbožníků, že si volí bezbožné zákony a platí bezbožné soudy.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Arcibiskupský mariáš a slovník G.II (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Neděle, 11. květen 2008 @ 04:49:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gojime, ty už jsi ubohý, že ani nedovedeš nazvat spolek jménem (ř.-k. církev), ale meleš jedno ´neviestka´. To už je ubohý rozum, který neumí pořádně nazvat věc co mu patří. Bez speciálníhio slovníku nebo bez delší návštěvy v Granu by ti nikdo nerozuměl, leda že by měl znalosti pouze od Chelčického, od kterého to máš. Ale to bylo XV. století, pro tebe neskončilo, neznáš ani Kalvína, ani jiné, neprožil jsi osvícenství ani Masaryka, kážeš proti papeži jako za doby Waldhausera, jsi opožděný busitský bojovník 600 let.  


]


Stránka vygenerována za: 0.25 sekundy