Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 236, komentářů celkem: 429552, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 432 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116473509
přístupů od 17. 10. 2001

Povzbuzení: Kázání o univerzální lásce
Vloženo Úterý, 06. květen 2008 @ 13:33:52 CEST Vložil: Olda

Kázání poslal Lutrik

Čtení ke kázání: Mt 5,45: “…abyste byli syny nebeského Otce; protože on dává svému slunci svítit na zlé i dobré a déšť posílá na spravedlivé i nespravedlivé.”

Kázání:
Milé sestry a drazí bratři,

musím se Vám přiznat, že Ježíšova slovo o nebeském Otci, který “dává svému slunci svítit na zlé i dobré a déšť posílá na spravedlivé i nespravedlivé”, mne dlouhou dobu pohoršovala. Nerozuměl jsem jim a zdála se mi být nesprávná. Což nemáme rozlišovat dobré a zlé chování, spravedlivé a nespravedlivé jednání, nositele dobra a spravedlnosti pak odměňovat a činitele zla a nespravedlnosti trestat? Přece na tom stojí mravní řád nejen společnosti, ale snad i celého vesmíru…


Uvedená slova se jistě nelíbila ani tehdejším Židům. Ti byli vyučování, že hříšníky je třeba za jejich hříchy patřičně trestat, někdy dokonce smrtí, jak čteme v dnešním prvním čtení. Dále tito Židé byli přesvědčeni, že všechny jejich dosavadní národní katastrofy - babylonské zajetí, nadvláda syrských Seleukovců i samotná římská okupace Judeje - byly následkem toho, že jako národ selhali v dodržování jim zjeveného Božího Zákona. V Ježíšově době pak zejména esejci a farizeové kladli velký důraz na osobní mravnost a zbožnost. Zatímco esejci žili v uzavřených skupinách stranou veřejného života, farizeové působili veřejně a vážně usilovali o prosazení ustanovení Zákona v každodenním životě svého národa. Avšak i farizeové přitom vždy velmi dbali na to, aby se neposkvrnili ničím nečistým. Proto se tak silně stranili Samaritánů, hříšníků a lidí pochybné pověsti (nevěstek, celníků, cizinců).

A právě do takového prostředí zaznívá Ježíšova zvěst o Boží univerzální lásce, která nikomu nestraní. Nikoho nesoudí předčasně a každému dává čas na obrácení. A do tohoto kontextu nutno pojmout Ježíšova slova o Bohu, který „dává svému slunci svítit na zlé i dobré a déšť posílá na spravedlivé i nespravedlivé.” Tedy v kontextu poselství o tom, že Bůh má všechny lidí rád a že pro všechny lidi bez rozdílu pohlaví, rasy, národnosti či postavení chce život v plnosti, spravedlnost a štěstí. Svými osvobozujícími činy Ježíš zjevoval Boha jako nepřítele utrpení a přítele života. A všem, spravedlivým i hříšníkům, nabízel odpuštění hříchů a lásku svého Otce.

Proto Ježíš byl znám také jako “přítel celníků a hříšníků” (Mt 11,19). Ježíš nikterak nenadřazoval muže ženám, nedával přednost bohatým před chudými a vládcům před ovládanými. Byl tak hlasatelem rovnosti lidí nejen před Bohem, ale i navzájem mezi sebou. Není tedy divu, že se Ježíš jevil židovským předákům jako apokalyptický revolucionář. A Ježíšovo nádherné poselství o univerzální Boží lásce a rovnosti lidí nejen před Bohem jim připadalo jako rouhání. Proto tohoto hlasatele lásky a rovnosti vydali Římanům, aby Ti jej ukřižovali. A pak se tito předáci přičinili o to, že izraelský národ ve své většině odmítl přijmout Ježíše jako svého Pána a Mesiáše.

Ježíšova smrt na kříži byla tedy důsledkem jeho poselství a jeho postojů. Na kříži nešlo o to, aby byla usmířená Boží čest či zmírněn Boží hněv, nýbrž šlo o to, aby člověk byl osvobozen se svých pout, kterými se sám spoutal. My, Ježíšovi následovníci, jsme pak vyzváni k tomu, abychom “šli v jeho šlépějích” (1 P 2,21). Kdo chce být dnes křesťanem, nemusí vyhledávat zvláštní “umrtvování” a “asketická cvičení”, nýbrž by měl v první řadě stát za chudými, uraženými, poníženými a potřebnými této země. Kdo se o to upřímně pokouší, toho nevyhnutelně čeká utrpení, neboť dříve či později narazí na odpor těch, kdo jsou v zajetí logiky tohoto padlého světa. Tedy zejména na odpor bohatých a vlivných. Ale, žel, nejen jich.

Takovémuto křesťanu se nepoveden jinak, než jeho Pánu a Mistru: časem dojde až na kříž. Právě na toto utrpení pro druhých se předně vztahují slova apoštola Pavla: “Proto se raduji, že nyní trpím za vás a to, co zbývá do míry utrpení Kristových, doplňuji svým utrpením za jeho tělo, to jest církev.” (Ko1,24) Dnes nás v civilizovaných krajinách za takovéto následování Krista pravděpodobně neusmrtí, staneme se však neoblíbenými a stihne nás nevděk. Abychom za této situace nepozbyli odvahy a nestali se cyniky, září nám do všedního dne světlo Velikonoc. Ukřižovaný Ježíš žije a také Ti, kdo trpí pro spravedlnost a lásku, či jsou pro to dokonce pronásledováni a usmrcováni, budou žít.

Kdo hovoří o vzkříšení a nezmíní se o urážených a bezprávných tohoto světa, ten degraduje Boha, aby zastoupil za naši lenost, za naši chtivost a za náš egoismus. Jestliže Bůh chce konat spravedlnost a lásku - že to právě chce, dosvědčuje nám Ježíšův život, jeho smrti a vzkříšení - pak od nás očekává, že již dnes a tady začneme bojovat za to, aby se svět stával každým dnem lidštější. Ve světle Velikonoc nás chce Bůh přivést od našich možností a skutků ke svým skutkům a možnostem. V tomto duchu nás Ježíš dokonce vyzývá, abychom činili ještě větší skutky než činil on sám: “Amen, amen, pravím vám: Kdo věří ve mne, i on bude činit skutky, které já činím, a ještě větší, neboť já jdu k Otci.” (J 14,12) Tedy nezahálejme, neboť víme, že jako “je tělo bez ducha mrtvé, tak je mrtvá i víra bez skutků”. (Jk 2, 26) Amen.

Modlitba po kázání:


N
ebeský Otče,
děkujeme Ti, že v Tvém Synu, Ježíši Kristu, máme odpuštění hříchů a přístup k trůnu Tvé milosti. Že v Něm jsou nám darovány všechny poklady moudrosti a poznání a že v Něm jsme zbohaceni vším duchovním požehnáním. Že v Něm jsi nám daroval vzor, jak a pro co máme žít. Děkujeme Ti, Otče, že skrze Ducha svatého mám dáváš sílu žít podle své dobré, libé a dokonalé vůle. A tak jedině Tvá milost nám umožňuje vést posvěcený život s vyhlídkou na Boží království.

Dej, nebeský Otče, ať si vždy dobře uvědomujeme, co jsi pro nás udělal. Ať nežijeme z laciné milosti. Ať jsme vždy ochotni sloužit Tobě a našim bližním. Ať se nad nikým nepovyšujeme, ať nikomu neubližujeme. Ať neváháme se vždy postavit na stranu utlačovaných, ponižovaných, přehlížených a urážených. Ať se necháváme Duchem svatým proměňovat k podobě Ježíše Krista, který je pravou mírou zralého lidství. (Ef 4,13) Ať vždy jdeme v Jeho šlépějích. Pro své dobro a spásu, pro dobro a spásu našich bližních a hlavně pro Boží slávu a chválu. O to vše Tě Nebeský Otče prosíme, ve jménu našeho Pána a Spasitele Ježíše Krista, který s Tebou v jednotě Ducha svatého žije a kraluje po všechny věky věků. Amen.

Praha, duben 2008 Stanislav Heczko
(LECAV Praha)

"Kázání o univerzální lásce" | Přihlásit/Vytvořit účet | 8 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Kázání o univerzální lásce (Skóre: 1)
Vložil: nula v Úterý, 06. květen 2008 @ 14:11:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
--Což nemáme rozlišovat dobré a zlé chování, spravedlivé a nespravedlivé jednání, nositele dobra a spravedlnosti pak odměňovat a činitele zla a nespravedlnosti trestat?--

V Edenu to bylo zakázané viz. strom poznání dobrého a zlého   

--Přece na tom stojí mravní řád nejen společnosti, ale snad i celého vesmíru… --

vesmíru je nějaká morálka ukradená,právě stejně prší na ono dobré i zlé  

„Ctil jsem, že se nacházím na malém, zaobleném zrnku

z kamene a kovu, oděném vodou a vzduchem a vířícím

v paprscích Slunce a v temnotě. A na povrchu tohoto

zrnka celé zástupy lidí, generace za generací žily své

životy, slepé a morné, tu a tam naplněn radostí, tu

a tam prozářené moudrostí ducha. A veškeré jejich

dějiny – stěhování národů, impéria, filozofie, pyšné vědy,

sociální revoluce, stále rostoucí hlad po společnosti –

nejsou než okamžikem v jednom dni života hvězd.“


Olaf Stapledon

Star Maker (Tvůrce hvězd, 1937)




Re: Re: Kázání o univerzální lásce (Skóre: 1)
Vložil: jirka_ v Úterý, 06. květen 2008 @ 23:09:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
-- vesmíru je nějaká morálka ukradená,právě stejně prší na ono dobré i zlé  --

V Tvojí hlavě určitě:)


]


Re: Re: Re: Kázání o univerzální lásce (Skóre: 1)
Vložil: nula v Středa, 07. květen 2008 @ 09:10:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A nejen tam- to vidí každé malé dítě .Morálka je lidský pojem,příroda morálku nezná


]


Re: Re: Re: Re: Kázání o univerzální lásce (Skóre: 1)
Vložil: jirka_ v Středa, 07. květen 2008 @ 11:07:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je totiž otázka, co považuješ za přírodu - protože podle mě je člověk její součástí. Samozřejmě, že přírodní řád má své fyzikální zákony, ale ty nejsou jediné. To ví totiž každý křovák nebo eskymák - a shodli bychom se s nimi alespoň na základních hodnotách morálky.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Kázání o univerzální lásce (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne v Středa, 07. květen 2008 @ 19:28:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
    Myslím, že nula má pravdu v tom, že vesmír morálku nemá, aspoň tak jak to chápu já, a to, že moralní zákony nejsou jako fyzikalní zabudované do základních principu všehomíra. Moralka je věc proměnná. Možná, že se nám zdá, že některe moralní zákony jsou společné jak pro Eskymaka, tak pro Evropana. Ale já si myslím, že ne proto, že to vesmír má v sobě, ale proto, že určité moralní zákony, jejích dodržování jsou vyhodnějši dodržovat a ne je nedodržovat. Např. člověk, který někoho zabije se dostává do rizika, kdy společenstvi ohrožených lidi se proti němu postavi a zlikviduje. Stejně tak nemůže prospívát společenstvi, kdy třeba nedocházi k určité spolupráci, protože vždy může tuto společnost ohrozit jiná, kde k spolupráci docházi. Prostě evoluce tříbí vlastnosti, které jsou vyhodnější pro přežiti v daných podmínkach.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kázání o univerzální lásce (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Středa, 07. květen 2008 @ 22:02:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
No tak vidis. Sam sis nakonec vysvetlil, kde se ve vesmiru vzala ta moralka. A.


]


Neuvedené (omylem) první čtení (Skóre: 1)
Vložil: Lutrik v Úterý, 06. květen 2008 @ 21:22:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)

1. čtení - Lv 24, 15 - 23: „Izraelcům pak řekneš: Kdokoli by zlořečil svému Bohu, ponese následky svého hříchu. Kdo bude lát jménu Hospodinovu, musí zemřít. Celá pospolitost ho ukamenuje. Jak host, tak domorodec zemře, jestliže bude lát Jménu. Když někdo ubije nějakého člověka, musí zemřít. Kdo ubije nějaké dobytče, nahradí je, kus za kus. Když někdo zmrzačí svého bližního, bude mu způsobeno, co sám způsobil: zlomenina za zlomeninu, oko za oko, zub za zub; jak zmrzačil člověka, tak ať se stane jemu. Kdo ubije dobytče, nahradí je; kdo ubije člověka, zemře. Budete mít jediné právo jak pro hosta, tak pro domorodce. Já jsem Hospodin, váš Bůh." Tak promluvil Mojžíš k Izraelcům. Zlolajce vyvedli ven z tábora a ukamenovali. Izraelci učinili, jak Hospodin Mojžíšovi přikázal.“







Re: Kázání o univerzální lásce a o úloze peněz (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Sobota, 10. květen 2008 @ 02:26:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Píšeš, že křesťan ´...narazí na odpor ...... Tedy zejména na odpor bohatých a vlivných.....´.
Ale to neplatí. je dost takových, kteří jsou i ctnostní i bohatí. Marcus Aurelius byl císař, ale souřasně i filosof.
Je hnutí ´Podikatelů plného evangelia...´, kteří nadbytečné peníze věnují na vznešené boží cíle .
A kdybych já byl tak bohatý, nemarnil bych peníze, ale podporoval s nimi duc*****st. Vždyť i batrva pro tisk a nebo otop a údržba církevních budov stojí peníze, včetně charity a podpůrných akcí. Také výtisky Gedeona se dávají zadarmo (ale něco stály). Nebuď pesimista !! 



Stránka vygenerována za: 0.17 sekundy