Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 236, komentářů celkem: 429552, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 431 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116471834
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Stádia víry podle Velkolepých Záměrů Mystiky
Vloženo Pátek, 11. duben 2008 @ 13:57:32 CEST Vložil: Bolek

Hudba poslal vzm

Stádia víry podle Velkolepých Záměrů Mystiky

Jedná se o opis koncepce koncertů, přednesené před koncertem VZM.

Východiska toho koncertu:

-stádia ve spirituálním vývoji podle Scotta Pecka (kniha v "Jiném rytmu") a Sørenna Kierkegaarda ( kniha "Nemoc k smrti")
-na potřeby tohoto koncertu jsme na základě těchto autorů a vlastní zkušenosti vymysleli tyto 3 stádia:


1. stádium nadšení - vyznačuje se radostí ze spasení, chválama, řešením základních křesťanských pravd jako je - hřích, vykoupení na kříži atd.
- v tomto stádiu je možno prožít celý život ( neříkáme, že to je špatně), je možno se zde udržovat službou, vyléváním ducha sv., potlačením pochybnosti atd.

- estetické bytí podle Kierkegaarda (?)

2. stádium pochybnosti - zde opadá nadšení, vynořují se pochybnosti, výkyvy nálad, rozpad struktur, člověk to řeší, nepotlačuje

- "Když pomine smyslové okouzlení a život počne kolísat pak se ukáže, že v základech sídlilo zoufalství." (Kierkegaard, "Nemoc k smrti" )


3. stádium mystické - pokoj, rozšíření struktur, jiná kvalita, rozměr ( i když vlastně jde o stejnou věc, je to jako vidět čtverec a pak celou kostku)


Jsme boží bojovníci, prohlubujeme znalost Boha, proto dnešní koncert je exkurz do 2. stádia a předkládáme Vám pár pochybností, myšlenek, které v tomto stádiu řešíme.


1. Křesťanství je davová psychóza! - mnoho křesťanů je v depresích, když je samo s Bohem

- následuje útěk k církvi, k lidem

- hlavní motivaci mnoha je strach z prázdnoty, z samoty, z pochybností, z úzkostí, z zoufalství

- "Dočista pitomí lidští netvoři a tvorové sociální pociťují potřebu samoty tak málo, že když mají být na chvilku sami v tu ránu umírají jako papoušci." (Kierkegaard, "Nemoc k smrti" )

- a přece občas Bůh povolává k samotě od společenství, na poušť ! Třeba kvůli vytvoření, nalezení něčeho co Bůh chce jedinečně ukázat atd.


2. Zabiju ti milenku! - Když máš jako křesťan něco rád a zrovna ses netrefil s tímto zalíbením do Boží vůle, Bůh ti to většinou nějak rozseká.


3. Jinak půjdeš do pekla! - Druhá pochybnost o, které jsem psal vychází z předpokladu, že se jedná o křesťana, člověka, který se rozhodl jít za Bohem, takže co kdybychom se rozhodli za ním nejít - "kašlem na něho!" - a půjdeme do pekla.

- samozřejmě je zde možnost 2 voleb, svoboda, ale nějak v tomto kontextu necítíme emocionálně pozitivní zabarvení tohoto slova

4. Vyber si, smysl nebo svoboda! - Křesťanství i když je občas nepříjemné dává smysl, ale ne bez daně

- buď smysl NEBO svoboda (washo) - daný smysl omezuje absolutní svobodu

- kř. požaduje víru i v absurdních momentech, proto je vlastně nezpochybnitelné (Abraham a skoro zabití Izáka)

5. Pocity X myšlenky X vnuknutí! - pocity nikam nevedou, mění se

- racionálně nic nevymyslíš, dojdeš k čemu chceš

- bibli chápe každý jinak, těžko odlišitelný záměr textu od záměru čtenáře ( Umberto Eco)

- jisté řešení vnímáme v intuici, v mystickém vedení ducha svatého, věřím, že při ponoření se do sebe, rozlišení, pochopení různých věcí, které se v nitru dějí, se lze napojit i na vedení Ducha a žít z něho


Pro vytvoření vhodných podmínek pro intuici hrajeme mystickou, antiestetickou (2. fáze oproti 1.) hudbu...

Podobná témata

Hudba

"Stádia víry podle Velkolepých Záměrů Mystiky" | Přihlásit/Vytvořit účet | 9 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

... a bude na tych koncertoch aj nejake miesto kde sa da vracat? (tyckovat) (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Pátek, 11. duben 2008 @ 17:40:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
... a bude na tych koncertoch aj nejake miesto kde sa da vracat? (tyckovat) ?



Re: Stádia víry podle Velkolepých Záměrů Mystiky a očištění Abraháma (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Sobota, 12. duben 2008 @ 00:37:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
S tou obětí s Abrahámem (připomenutou v bodě 4) je to jinak. Málokdo to ví a nestudujeme dějiny starověku dostatečně.
Bylo zvykem dávat Bohu to nejcennější. U Mojžíše bezchybného beránka nebo junce atd. Ale u Mojžíše ne člověka. Prvorozený , který ´otevírá lůno ženy´ je sice zasvěcený Hospodinu, ale k ŽIVOTU, ne jako oběť na umření.
U doby Abrahámovy tomu tak nebylo. Požadavek oběti prvorozeného jako krvavá oběť byla ze staré doby. Abrahám je prvý zaznamenaný, kde se to změnilo. Abrahám podle myšlení tehdejší doby cítil povinnost přinést prvorozeného v oběť, ale Bůh mu zabránil, andělem mu ukázal na zvíře uvízlé v křoví.
Tím je oběť Abrahámova precedens a zlom v době. Od té doby už ne lidská obě't, ale jen zvířecí.
Abrahám je postava na hranici dob staré a nové. 
Kdo to nevidí, myslí si, že opravdu chtěl Hospodin oběť syna Izáka. Ale není to tak, Hospodin zabránil Abrahámovi vykonat rituál, který byl do té doby rozšířený v Středozemí a okolí.
Nebylo to upraveno dalších národů, na příklad u Féničanů, kteří i později obětovali malé dítě. Na to také doplatili Féničané usazení v Kartágu.
V dějinách se někdy uplatní boží záměr přes lidský faktor, i vojenskou cestou,. Římané neobětovali děti Molochovi a proto měli lepší oprávnění ´tam v nebesích´, aby vyhráli punské války. Ty nemohli vyhrát Kartáginci, protože byli zatíženi oběťmi. 




Re: Re: Stádia víry podle Velkolepých Záměrů Mystiky a očištění Abraháma (Skóre: 1)
Vložil: vnd v Sobota, 12. duben 2008 @ 08:33:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nezdá se mi: Gn 22:1 'Po těch událostech chtěl Bůh Abrahama vyzkoušet. Řekl mu....'


]


Re: Re: Re: Stádia víry podle Velkolepých Záměrů Mystiky a očištění Abraháma (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Neděle, 13. duben 2008 @ 07:13:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ten výrok o vyzkoušení je problematický. Proč se v Otčenáši modlíme ´...a neuvoď nás do pokušení...´? Copak Bůh někoho uvádí do pokušení? Co překlad ?
Doslechl jsem se lidi říkat také jinou verzi ´...a proveď nás skrz pokušení...´.
Já si myslím, že Bůh působí v člověku někdy jako nepoznaná síla, a nerozumíme dost jeho řeči. Vždyť někdy lidé dělali války pro jméno Boží. Sami si to vykládali.
Co když Abrahám si myslel, že je to vůle boží a on si interpretoval popud (podnět) jako vyzkoušení?


]


Re: Re: Re: Re: Stádia víry podle Velkolepých Záměrů Mystiky a očištění Abraháma (Skóre: 1)
Vložil: noname (cnemo@seznam.cz) v Neděle, 13. duben 2008 @ 15:05:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj mk.

Mám před sebou malinko odlišný text modlitby Páně " neuveď nás v pokušení," jinými slovy chraň nás před pokušením, ekumenický překlad uvádí i tvar "na pospas zkoušce" nebo "nevydej nás do pokušení". Bůh nám je pomocníkem v našem pokušení.
Také si říkám, že mnohdy Jeho hlasu v sobě úplně nerozumíme a možná někdy ani nechceme rozumět.

Honza
 


]


Re: Stádia víry podle Velkolepých Záměrů Mystiky (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Sobota, 12. duben 2008 @ 08:20:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Zajimavy clanek, Washo, psal li jsi jej.
Mozna bz se dalo diskutovat s tvym bodem 4 (existuje svoboda bez smyslu?) i s bodem 5...
Ale to uz muze byt ma granosalosvka deformace...



Re: Stádia víry podle Velkolepých Záměrů Mystiky (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Sobota, 12. duben 2008 @ 09:09:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
K bodu 5)
Emocim verit nelze, rozumově můžeš dojít, k čemu chceš. To však neznamená, že všechny pocity  jsou falešné anebo rozumově nelze poznat Boha, bible svedci o opaku. Ale prijmuti Boha je otazkou milosti: Zamilovali jsme si jej, nebot On si zamiloval nas. Bude li se clovek hrabat uvnitr sebe sameho, nemuze nalezt nic jineho, nez hrich, zanik a smrt. Proto verim, ze je treba ponorit se ne do sebe, ale do Boziho Slova, do Boha. Verim, ze Duch Svaty nejenom "mysticky" vede do ponoreni se do Bozhio Slova. Ponoreni se do sebe vede k pokáni, k vyznani vin, je li od Ducha, ale nevede k poznani Boha. Ale o poznani telesnosti. Toto ponoreni do sebe muze vest smerem pozitivnim (pokani), nebo negativnim (joga, rezignace na svet, na zivot, na Lasku, na Boha...)



Re: Stádia víry podle Velkolepých Záměrů Mystiky (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Sobota, 12. duben 2008 @ 09:17:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
A jeste jedna poznamka:
" jisté řešení vnímáme v intuici, v mystickém vedení ducha svatého, věřím, že při ponoření se do sebe, rozlišení, pochopení různých věcí, které se v nitru dějí, se lze napojit i na vedení Ducha a žít z něho"

Princip je podle mne presne opacny: Jenom z napojeni na vedeni Ducha muzes PRAVDIVE a s dobrym ovocem rozlisit, pochopit veci, ktere se v nitru deji. Neni to odpoved na nase usili, kdyz se k nam Duch sklani, nase usili (pravdive s dobrym ovocvem) je naopak odpovedi na to, ze se nas Duch dotyka. Vlastnim usilim lze dojit leda do zahuby...

Ano, muzes namitnout, ze nejruznejsi jogini maji pochopeni vnitrnich deju, ale je toto pochopeni pravdive s dobrym ovocem? Anebo vede k duchovni smrti, k rezignaci na vse?

Osobne povazuji vychodni nauky, budhismus a hinduismus nebezpecny nejenom v tom, ze jsou bez Krista, ale v tom, ze ukazuji spatny smer. Na ceste neni dulezite jenom samotna cesta, mnohem dulezitejsi je, kde ta cesta usti. Myslim si, ze budhismus v norvane netouzi po nicem jinem, nez po smrti...



Re: Re: Stádia víry podle Velkolepých Záměrů Mystiky, trochu více o buddhismu (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Sobota, 12. duben 2008 @ 23:12:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nirvána má dva jazykové smysly. Původní, v hinduismu dodnes platný, je, že věřící přijde ke svému Bohu a už se nevrací na svět, dokonale zůstává v nebi u Boha.
Buddha a jeho žáci to používali ve smyslu ´vyvanutí´, což je opět trvalý odchod od světa proměn (alchymisté by řekli ze ´sublunárního světa´).  Ale o nirváně se nedá nic říkat. Žádné slovo se pro to nehodí, ničím to nelze vystihnout. Proto se používá zkrácené heslo ´nic´, a  kdo nezažil život v Indii (nebo nebádal hlouběji odsud), domnívá se , že ´nic´ je nihilismus. Ale jde o to, že ´nic z toho, co se může o tom říci´.
Vzpomínáte si na Pavlova slova ? ´ani oko nevidělo, ani ucho neslyšelo, ani na mysl lidskou nepřišlo, co připravil bůh svým věrným´. Kdybychom používali krátké indické mluvení, řekl  by Pavel ´nic co známe (znáte)´.
jsou překážky k cestě. Lpění na rozkoších, touha, nesvoboda svazovaná lpšním atd. Také touhu po smrti považují buddhisté za překážku stejně vadnou jako nezřízená přání.

Citáty z naší doby :
a) o vášních a zrození: Jakub 3,6, Jazyk pak [jest] oheň [a] svět nepravosti. Takť jest postaven jazyk mezi oudy našimi, nanečišťující celé tělo, a rozpalující kolo narození [našeho, ] jsa rozněcován od ohně pekelného.
b) o žádostech nehodných duchovního člověka :
1. Janova 2,16, Nebo všecko, což jest na světě, [jako] žádost těla, a žádost očí, a pýcha života, [toť] není z Otce, ale jest z světa.



]


Stránka vygenerována za: 0.20 sekundy