Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 523 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116490442
přístupů od 17. 10. 2001

Duchovní poradna: CO KDO ROZSÍVÁ, TO TAKÉ SKLIDÍ ( Ga 6,7 )
Vloženo Středa, 26. prosinec 2007 @ 09:43:27 CET Vložil: gojim

Zkušenosti poslal Gregorios777

"Nemylte se, Bůh nebude oklamán, neboť cožkoli by rozsíval člověk, to bude i žíti." ( Ga 6,7 )

Víte o tomto neúprosném zákonu setby a žně?

Víte, že i věřící budou vydávat počet ze svých skutků, a že co rozsívají, to také sklidí? Jestliže rozsíváme svému tělu, budeme z těla žíti porušení. Jestliže např. máme nějaké vážnější hříchy, se kerými se nechceme rozloučit, pak i když je vyznáváme a poté znovuzískáváme Boží přízeň, odpuštění a očištění krví Krista a obnoví se naše společenství s Bohem, tak přesto platí, že sklidíme, co jsme zaseli?





I když jsme hřích vyznali a zíslali odpuštění a obnovení vztahu s Bohem, stejně budeme sklízet to, co jsme zaseli. Příkladem je král David. Získal odpuštění a obnovení vztahu s Bohem, ale za své cizoložství byly jeho ženy dány jiným a jeho synové byli téměř všichni zabiti.

Sklízet můžeme již v tomto životě, nebo pokud ne plně nyní, tak zcela jistě před soudnou stolicí Kristovou. Jediná možnost, jak se vyhnout tomuto zákonu setby a žně, je své hříchy nejen donekonečna vyznávat, ale zároveň OPUSTIT.

"Kdo přikrývá přestoupení svá, nepovede se jemu šťastně, ale kdož je VYZNÁVÁ a OPOUŠTÍ, milosrdenství dojde" ( Př 28,13 ).

Přikrývat hřích, zde znamená, nějak si ho omlouvat - např.: "dělají to všichni", anebo: "vždyť je to přirozené" anebo: "vždyť to není nic tak strašného" anebo: "vždyť tím nikomu neubližuji" apod. Kdo tedy omlouvá svůh hřích a neodsuzuje ho do té míry, že by ho opustil, ten ho ve skutečnosti PŘIKRÝVÁ. Může se zde také v tomto smyslu jednat o utajené hříchy.

Jestliže však hřích opustíme, pak je tento zákon přerušen a nebudeme souzeni ani v tomto životě a ani před soudnou stolicí Kristovou se již dotyčný hřích neobjeví a bude zde jen Boží milosrdenství.





Podobná témata

Kázání

"CO KDO ROZSÍVÁ, TO TAKÉ SKLIDÍ ( Ga 6,7 )" | Přihlásit/Vytvořit účet | 32 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: CO KDO ROZSÍVÁ, TO TAKÉ SKLIDÍ ( Ga 6,7 ) (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Středa, 26. prosinec 2007 @ 10:43:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Greg, trosku si to zjednodusil. Opustenie hriechu je velmi siroky pojem. Je naozaj napisane "chod a nehres viac" .... ale su hlbky hriechu kde nemozes chciet po cloveku povedzme poviazaneho okultizmom, tradiciou, psychotronikou, prisahami, spiritizmom a akymkolvek demonickym poviazanim ...okamzite opustenie svojich put, lebo to nieje ani mozne. Mozne to teoreticky je, ale v stadiu v ktorom sa nachadzaju krestanske spolocenstva v nasom regione, neviem ....Ti ludia su otroci. Otroci hriechu a vela krat myslou manipulovany otroci, ktori ani nemaju vlastnu rozhodovaciu pravomoc a slobodu. Su proste hriechom poviazani a sami si jednoducho neporadia ....

Pisem to preto, lebo vela krat som videl krestanov ukazovat prstom na niekoho, ze je to on ktori si za to moze, lebo to neopustil ....a preto ho stiha Bozi hnev. Teoreticky/zakonnicky to je pravda ale nieje to alibizmus? 

 pretoze ak clovek neovlada sameho seba, logicky ani nieje mozne aby sa sam rozhodol s niecim prestat. A toto si v clanku nerozviedol, co by si podla mna mal ... lebo to sa tyka coraz vacsieho poctu ludi ....Opustenie vaznych a tazkych hriechov na okultnych zakladoch je 
mozne iba s Bozim zasahom a silnou modlitebnou podporou a zaujmom krestanov. 

 









Re: Re: CO KDO ROZSÍVÁ, TO TAKÉ SKLIDÍ ( Ga 6,7 ) (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 26. prosinec 2007 @ 13:59:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Milý Gojim,

máš plnou pravdu. Můj článek je pouza A, a počítám, že další článek, který sdělí B, na to naváže.

K plnému osvobození do hříchu ( myslím od jeho otroctví, od otroctví vážným hříchům ) dochází samozřejmě až po dovršení procesu učednictví a způsob tohoto osvobození je opět výhradně a pouze skrze VÍRU na naší straně a skrze DÍLO na Pánově straně ( aby Sláva za to padla na Pána a ne na nás ).

Chci však poukázat na to, že přestože člověk ještě není osvobozen a je v nějakém otroctví hříchu, má za to svůj podíl odpovědnosti a je také Bohem souzen ( prozatím mírnějším způsobem ), z důvodu Boží trpělivosti a shovívavosti.

Těžký Boží soud za dlouhodébé setrvávání v hříchu přichází až po osvobození od hříchu, pokud dotyčný i pak v tomto hříchu setrvává.


]


Re: Re: Re: CO KDO ROZSÍVÁ, TO TAKÉ SKLIDÍ ( Ga 6,7 ) (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne v Středa, 26. prosinec 2007 @ 16:54:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zajimalo by mne tedy, když člověk je v otroctví hříchu a není osvobozen, jaky je tedy ten jeho podíl odpovědnosti na hříchu?


]


Re: Re: Re: Re: CO KDO ROZSÍVÁ, TO TAKÉ SKLIDÍ ( Ga 6,7 ) (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 27. prosinec 2007 @ 11:10:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Být v otroctví neznamená ještě úplnou posedlost. Tam je již odpovědnost člověka témeř nulová. U věřících neexistuje posedlost démony. Ale existují určité typy svázaností právě svým charakterem, který způsobuje, že věřící má potíže s určitými konkrétnimi typy hříchů ( podle naturelu ).

Když vezmeme např. věřící v Korintu, tak tento sbor nebyl více než 3,5 roku u Pána ( byli to velmi mladí věřící ), a vidíme tam působit všemožné druhy smilstva. A přestože tito věřící byli příliš mladí na to, aby od toho mohli být osvobozeni, byli od apoštola Pavla přísně napomínáni. Bylo jim řečeno, že Pavel k nim jde nyní již potřetí, a že již tentokrát jim neodpustí, ale použije svoji moc ke zkáze ( 2Kor 13.kap.), a exkomunikuje je ( vydá satanu ke kázni ).

Proto vidíme, že i mladí neosvobození věřící mají svůj díl odpovědnosti za své hříchy, neboť jsou to oni, kteří hřeší a nikdo jiný.


]


Re: Re: Re: Re: CO KDO ROZSÍVÁ, TO TAKÉ SKLIDÍ ( Ga 6,7 ) (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 27. prosinec 2007 @ 16:56:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Stejný zákon platí i v občanském a trestním právu. Je podle tebe nespravedlivé, když naše zákony trestají zloděje, vrahy a násilníky?

Vždyť podle tvé filosofie to mají holt v krvi, takže trest by měl být podle tebe nespravedlivý. Je to tak?

Takže by jsi je nechal běhat mezi námi?




]


Re: Re: Re: Re: Re: CO KDO ROZSÍVÁ, TO TAKÉ SKLIDÍ ( Ga 6,7 ) (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne v Čtvrtek, 27. prosinec 2007 @ 17:09:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Na něco podobného jsem jíž reagovál Aviafovi, kopirují zde:

....Lidske rozhodovani vychazi ze svobodne lidske vule.... a toto rozhodování je určováno lidským charakterem a vnějším prostředím. Není třewba znát co se děje v mozku, aby si čloek byl vědom toho, že tzv "svoboda" má své dané přičiny. To jestli mne to zbavuje odpovědnosti odpovím takto:
    Před společnosti v které žiji NE. Determinismus člověka neomlouvá, člověk musí nést odpovědnost za své činy, jinak by taková společnost, ktera neeliminuje protispolečenské jevy přestala existovat.
    Když však hledám odpovědnost před Bohem, musím odpovědět ANO, jsem zbaven odpovědnosti a to proto, že nemohu jednát ze své hříšné přirozenosti jinak a jen Bůh může tuto přirozenost, zdroj mého rozhodování a skutku změnit. Špatný strom nemůže nést dobré ovoce.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: CO KDO ROZSÍVÁ, TO TAKÉ SKLIDÍ ( Ga 6,7 ) (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 27. prosinec 2007 @ 21:52:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Milý Nematemne,

ale Boží království je založeno na stejných vládních principech. Jinak by také přestalo existovat. Bůh se zbaví těch, kteří nakažují zemi
( Zj 11,18 ), tak jako se občanská společnost zbavuje zločinců.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: CO KDO ROZSÍVÁ, TO TAKÉ SKLIDÍ ( Ga 6,7 ) (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne v Čtvrtek, 27. prosinec 2007 @ 23:02:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ono je trochu rozdíl mezi trestem, kterým potresta člověk člověka a trestem, kterým tresta Bůh, zvlášť, když není v lidských silách zlého napravit a v Božích ano. Co může člověk člověku? Zavřít, připadně provést trest smrti. Determinovaný život skončí. Bohu to nestačí, determinovaný žívot odmění VĚČNÝM utrpením. VĚČNÝM. A za další, proč Boží hněv, když On ví vše, ví že člověk nemůže jinak, za co se hněvá na člověka?


]


Náš rozum na to nestačí (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 29. prosinec 2007 @ 18:17:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Nematemne,

Snažit se pochopit svým lidským omezeným rozumem vševědoucího Boha, který má dokonalý přehled o jednom každém atomu ve vesmíru, a o každém našem vlasu, je vždy ošidné.

Pro mně platí, že i když tomu plně nerozumím, přesto VĚŘÍM, že Bůh dobře ví, co činí, a že se to jednou dozvíme a dáme Mu za pravdu.

Ani apoštol Pavel se neodvážil napsat svá vyjádření k tomuto tématu v Ř9 v oznamovacím způsobu, ale pouze se ptal v otázkách.


]


Re: Náš rozum na to nestačí (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne v Sobota, 29. prosinec 2007 @ 19:00:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
    S tím co jsi napsál by se dalo souhlasit. Já take věřím, že pokud nějaký Bůh je, tak není v naších silách Jej pochopit. Věřím, že pokud On je, tak ví co činí. To je jedna věc. To je o Bohu.
    Druhá věc jsou však ty různé poselství, svědectví o Něm, co se vydává za Jeho slovo, za Jeho zaručený plán se stvořením. Pokud ti Bůh potvrdil "ano Bible je Mnou inspirované slovo" tvoje věc. Spojil sis skutečného Boha s Bibli, nic jíž nepohne tvou neochvějnou vírou. Ani Bůh. Já toto nazývám "vymytý mozek". S takovým člověkem to má Bůh hodně těžké.
    Mou povinosti, pokud mám mít kladný vztah k pravdě, je posuzovát různé učení o Bohu i s vědomím, že se ve svých závěrech mohu mylit. V současnosti mým závěrem je, že Bible není Bohem inspirovaná kniha, nemá s Bohem přiliš společného. Nesnažím se pochopit svým omezeným rozumem Boha ve smyslu chápat Ho plně, ale svým omezeným rozumem se snažim nevěřít čemukoliv co se vydává za Boží slovo, poselství, nemít tu drzost vkládat Bohu do "úst" slova, ktere nikdy nevyslovil, když mi můj omezený rozum ukazuje podivnost těchto slov.


]


Re: Re: Náš rozum na to nestačí (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Neděle, 30. prosinec 2007 @ 10:43:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Milý Nematemne,


pak by mně zajímalo, jakým způsobem ten TVŮJ bůh sdělil něco o sobě. Zdá se, že asi žádným. Pak tedy nevím, jak se o něm chceš něco dozvědět, aby to nebyly jen tvé vlastní fantazie a představy boha, jaký by měl asi podle tebe být.

Pokud jde o mně - tak samozřejmě - od první chvíle, co jsem otevřel Bibli, vím že je PRAVDA, kterou nám nechal zapsat všemohoucí Bůh, a ze které je možné Boha objektivně i subjektivně poznat.


]


Re: Re: Re: Náš rozum na to nestačí (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne v Neděle, 30. prosinec 2007 @ 11:21:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
  Samozřejmě, že žádným. Protože, kdyby mi něco sdělil způsobem, který by byl bez pochyby Boží tak bych věřil, že nějaký Bůh je. Bez toho však můžu mít nějaké představy o Bohu. Ano, jsou to mé fantazie, představy nepodložené žádným zjevením. Vychází jen z mého současného stavu poznání, znalosti, které se ovšem mění a tím dochází i k změně názoru na mého hypotetického Boha. Ano, vždy to budou jen představy. A vadí to?
    Jsem však také přesvědčen, že Biblický Bůh je také jen představa, fantazie, jenom změna teto představy je mnohem pomalejší, protože je zakonzervovaná ve slovech a i přesto je dosti různorodá, protože tyto slova se dají vykládat různě, natahovat je, překrucovat, jedněm ubírat důležitosti, druhým přidávat, mnohdy dojde k naprosto rozdílným názorům i v základních věroukách a přitom vycházejí ze stejného slova. Navíc tato představa má jíž v sobě intoleranci k jiným duchovním proudům. Co z toho plyne ukazuji dějiny.
    Nevím proč si myslíš, že pokud je nějaký Bůh, že nutně zde na zemi musel o sobě něco sdělit? Že zde na zemi musí mít nějakou církev, nějaké své proroky sdělující svou vůli lidem skrze ně? Kdes na to přišel? Boží plán s lidstvem může byt úplně jiný, bez potřeby sdělovat jej nějakým zázračným způsobem lidem, bez potřeby, abych o Něm věděl. Tak jako Bůh je pro nás nepředstavitelný, tak i také Jeho plán se stvořením.


]


Re: Re: Re: Re: Náš rozum na to nestačí (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 31. prosinec 2007 @ 12:39:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Milý Nematemne,

tvůj hypotetický bůh, je bytost, která s člověkem nekomunikuje a která se o něj nezajímá. Je to v podstatě naprosto CIZÍ bytost, které jsi úplně ukradený a klidně tě nechá dělat si co chceš ( abys byl "dítě ulice" ), nevadí mu tvé eventuální zatracení.

Můj Bůh člověka miluje, zajímá se o něj a komunikuje s ním, zjevuje se mu a adoptuje ho přímo do své rodiny, jejíž se stává členem, pečuje o něj, vychovává ho a ukázňuje, aby Mu byl podobný, zachraňuje ho z hříchu i ze zatracení a to dokonce tak, že obětuje i svého prvorozeného Syna.

Tvůj bůh je jako rodič odkládající své dítě ihned po porodu do "děcáku" - je mu ukradené. To koresponduje spíše s bohem tohoto světa - se satanem.

Můj Bůh mě miluje a stará se o mně ve všech směrech.

No, řekni, který z těch dvou rodičů je lepší?

Zdá se ale, že tobě toto zjevení zatím nebylo DÁNO - a s tím, žel, nikdo nic nenadělá.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Náš rozum na to nestačí (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne v Pondělí, 31. prosinec 2007 @ 14:04:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nevím kdes přišel na to, že můj hypotetický Bůh se nemůže starat o člověka. Další věci je zatracení. Ano, nejprvé vymyslíme to, že člověk je zatracen a pak mu nabidnéme spásu. Proč si mám myslet, že existuje nějaké zatracení? Tvůj Bůh ti musí nabidnout spásu, protože nejprve tě zatratil. Já nemám potřebu nějaké spásy. A komunikace s Bohem? Ano, toto zjevení mi nebylo dáno a tudiž musím podle toho jednat. Nějaká zjevná komunikace s živým Bohem u mne neprobíhá a jsem přesvědčen, že ani u křesťanu. Namlouvají si, že hovoří s Bohem a přitom to je jen jejích vnitřní hlás. Ale samozřejmě, nemohu mluvit za ně, ale tento můj názor vycházi z mého přesvědčení i s kontaktu s křesťany, vždy jsem měl pochybnost o jejích svědectvích, o nějakém zazračném pusobení Boha. Nic takového jsem nezažil i když jsem byl také křesťanem.


]


Jde o to, zda jsi byl skutečně křesťanem (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 31. prosinec 2007 @ 15:06:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Milý Nematemne,

Zatracení souvisí se spravedlností. Pokud tvůj hypotetický bůh nemá ve svém arzenálu zatracení, pak je to nějaký nespravedlivý bůh, nějaký prototyp anarchistického boha, který ani sám nevládne.

Pokud nemáš potřebu spásy, pak asi budeš extrémně spravedlivý a bezhříšný ( pokud skutečnost hříchu vůbec uznáváš ), tvé svědomí musí být zcela a úplně čisté.

Pán Ježíš nepřišel pro tyto spravedlivé lidi, ale pro hříšné, pro ty, kteří jsou si vědomi svých hříchů a z toho vyplývající potřeby odpuštění, Spasitele a Vysvoboditele.

Komunikace s Bohem u věřících samozřejmě probíhá. A nejen prostřednictvím mysli Kristovy v naší mysli, ale také způsoby, které naprosto vylučují záměnu Božího hlasu za náš. Např. vidění a prorocké barevné sny, které jsou jako živé, jsou kvalitativně na úplně jiné úrovni, než normální lidské sny. Také zážitky s hroznou Boží Slávou se nedají nijak vysvětlit podvědomým prožíváním člověka a nejen naše podvědomí, ale ani satan, je nedokáže zfalšovat a napodobit. Lidské sny vždy nějak souvisí s něčím, co je hluboko v srdci člověka. Boží sny však jdou přes toho všechno a sdělují třeba naprosto nečekané věci, které nesouvisí s uloženým obsahem našeho podvědomí.

Zázračné působení Boží jsem prožil několikrát. A zažil jsem i velmi realistické působení "té druhé strany", které bylo tak skutečné, že to muselo všechny ostatní, kteří to prožili se mnou, zcela přesvědčit o reálnosti duchovního světa - o tom, že Bůh i ďábel jsou skutečné duchovní bytosti, které jednají v životech lidí.


]


Re: Jde o to, zda jsi byl skutečně křesťanem (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne v Pondělí, 31. prosinec 2007 @ 17:09:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
.....Zatracení souvisí se spravedlností....

Jak to mám chápat? S jakou spravedlnosti? Jestli to dobře chápu v souvislosti s tvou druhou větou (....Pokud tvůj hypotetický bůh nemá ve svém arzenálu zatracení, pak je to nějaký nespravedlivý bůh....), tak ti asi vadí, že mnozí zlí lide nedojdou spravedlnosti zde na zemi a tak je nutný trest po jejích smrti, věčné zatracení. Myslím si však, že je to jen zbožné přání, které ať chceme, nebo ne, nedojde naplnění. Můj postoj k tomuto i k samotnému hříchu vychází z mého přesvědčení o tom, že i když člověk se může rozhodovat, tak toto rozhodnutí vychází z charakteru člověka za který člověk v posledku není zodpovědný. Možná i proto nemám potřebu nějaké spásy, neřeším jestli jsem spravedlivý či ne, jsem taky jaky jsem. Jsem si vědom svých nějakých poklesku, špatného jednání a pokud mne můj charakter z tohoto obviňuje a dává mi silu toto změnit, tak to měním a potlačuji. Neřeším to s Bohem, ale s lidmi, kterých se to týká.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Náš rozum na to nestačí (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 31. prosinec 2007 @ 19:59:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Nematemne,

píšeš, že jsi byl křesťanem. zdá se ale, že jsi pravděpodobně nebyl znovuzrozeným křesťanem, neboť skutečně znovuzrozený křesťan nemůže ztratit nikdy víru v Krista, tak, jako budoucí rodička nemůže ztratit víru, že má v sobě nový život - nového člověka.

Skutečný křesťan může dočasně ztratit pouze praktickou víru - poslušnost a čisté svědomí, nikdy však v sobě nemůže pravdivě potlačit vědomí Boží existence a vědomí Kristovy přítomnosti v sobě. Avšak Duch Boží v něm, jej vede k opětnému návratu i k té ztracené praktické víře.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Náš rozum na to nestačí (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne v Pondělí, 31. prosinec 2007 @ 22:08:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No tak to tedy znovuzrozeny jsem potom nebyl a jak jsme o tom diskutovali jinde, je to Bůh, ktery toto způsobi, jsem tedy bez viny.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Náš rozum na to nestačí (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 31. prosinec 2007 @ 22:21:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jsi-li bez viny, tak to bys jako jediný kamenoval onu cizoložnou ženu z 8. kapitoly ev. Jana. Ještě žes tam nebyl, to bys udělal Ježíši čáru přes rozpočet. Svým neuvěřitelným výrokem klameš sám sebe a děláš z Boha lháře (1J 1:8,10). Že se nestydíš člověče!

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Náš rozum na to nestačí (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne v Úterý, 01. leden 2008 @ 07:28:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vidím, že můj výrok tě lehce popudil. Ja zde však netvrdím, že jsem bez viny jakožto spravedlivy, ale sam vidiš na co to byla reakce a kdyby jsi sledoval naší diskusi s Gregoriasem, znál bys jeho nazor na to kdo určuje, že se stane křesťanem. Z toho plyne můj výrok "jsem bez viny" ve vztahu k svému znovuzrození, protože dle Gregoriase je to Bůh kdo určuje kdo bude a nebude znovuzrozen. A já s tím nic nemohu udělat. Tudíž až jednou budu stát před vaším pro mne neexistujicím Bohem budu bez viny, že jsem se nestal křesťanem, protože on mne neznovuzrodil. Aspoň takhle to plyne z učení Gregoriase.

Viz http://www.granosalis.cz/modules.php?name=News&file=comments&op=showreply&tid=56788&sid=4681&pid=56774&mode=&order=0&thold=0#56788
http://www.granosalis.cz/modules.php?name=News&file=comments&op=showreply&tid=56841&sid=4681&pid=56835&mode=&order=0&thold=0#56841


]


Nejsi-li z počtu vyvolených... (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 01. leden 2008 @ 08:44:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Milý Nematemne,

nejsi-li z počtu vyvolených, tak jsi v této věci opravdu bez viny. Nikdo nemůže příjít ke Kristu, pokud ho Otec nepřitáhne. Zdá se, že jsi učebnicový příklad těch učedníků z Jana 6,58-71, kteří chvíli následovali Pána Ježíše a pak od něj odešli, protože prostě k Němu přijít nemohli. Nebylo jim to dáno. Ve skutečnosti byli nevěřící.

Spadáš do jiné kategorie, která bude souzena podle jiných měřítek. Zejména podle toho, jak se chovala k Ježíšovým nejmenším bratrům a také podle zákona a svědomí.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Náš rozum na to nestačí (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 01. leden 2008 @ 08:50:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Nematemne,

Evangelium je prostě některým lidem ZAKRYTÉ ( 2Kor 4,3-6 ) a neuvidí ho, ani kdyby jim to někdo 100xdenně říkal. Mají uši a neslyší a mají oči a nevidí.

Bůh prostě nevydal příkaz, aby se jim z temností zablesklo světlo. Satan v těch nevěrných oslepil mysl ( 2Kor 4,4 ).






]


Kázání Evangelia je rybaření (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 01. leden 2008 @ 09:37:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Kázání Evangelia - Slova Božího, slouží pouze k odchytu těch, kteří jsou z Boha, tedy vyvolených v Kristu před ustanovením světa.

Proto Pán Ježíš řekl skupině Židů:"Kdo z Boha jest, Slova Boží slyší, protož vy neslyšíte, že z Boha NEJSTE." ( Jan 8,47 )

Nebyli z Boha, protože nebyli předzvěděni, vyvoleni před ustanovením světa v Kristu a povoláni ve svém čase. Ti, co jsou z Boha - vyvolení, Boží Slovo uslyší.

A také:"Ale vy nevěříte, neboť nejste z ovcí mých, jakož jsem vám pověděl. Ovce mé hlas můj slyší, a já je znám, a následují mne. A já život věčný dávám jim, a nezahynou na věky, aniž jich kdo vytrhne z ruky mé. Otec, který mi je dal, větší jest nade všecky, a žádný jich nemůže vytrhnouti z ruky Otce mého." ( Jan 10,26-29 )

Tím neříkám, že ti vyvolení jsou nějak lepší než ti nevyvolení. Většinou jsou to naopak původně velcí hříšníci. A bez Boha by žádný člověk nebyl nic. Ani apoštolé Petr, Jan, Jakub či Pavel, nejsou bez Boha nic. Ani žádný z dnešních Božích služebníků bez Boha neznamená nic. Vše je jen Boží milost. Z milosti Boží jsme to, co jsme. Proto se vyvolení nemohou ničím chlubit. Vše, co mají, mají od Boha a z Jeho rozhodnutí, které proběhlo již před ustanovením světa v Kristu ( Ef 1,4 ).


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Náš rozum na to nestačí (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne v Úterý, 01. leden 2008 @ 08:26:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ještě bych chtěl reagovat na kamenování. Myslím, že ke kamenování mají mnohem blíž věřící než nevěřící. Kamenuji ti, kteří se pohoršují nad porušováním náboženských předpisu. Já nemám potřebu někoho soudit. Ani cizoložnou ženu.

A že bych dělal z Boha lháře? Jestli to neděláte vy, když mu přisuzujete slova, které nikdy neřekl. Ale budiž, pokud vám Bůh jasným způsobem potvrdil, že Bible je Jeho inspirované slovo, je vaší povinosti tomu věřit. Mou povinosti je tomu nevěřit, On mi to nepotvrdil, byla by to drzost z mé strany přisoudit Bohu něco o čem mi nedal jistotu, že je od Něj.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Náš rozum na to nestačí (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Úterý, 01. leden 2008 @ 10:38:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Máš pravdu Nematemne,

když jsi napsal, že ke kamenování mají mnohem blíž věřící než nevěřící. Kamenuji ti, kteří se pohoršují nad porušováním náboženských předpisu. Možná jsem ti přisoudil něco, co bys neudělal, protože nejsi náboženský člověk a jak jsi řekl, nemáš potřebu někoho soudit. Reagoval jsem na to, žes řekl, že jsi bez viny a bral jsem to obecně, aniž bych vzal v potaz, žes to vztahoval konkrétně ke znovuzrození a spasení. I když pak to zní trochu divně; výstižnější by bylo použít slovo zásluha než vina.

Co se týče klamání sama sebe a činění Boha lhářem, tam mluví Jan naprosto jasně - kdo říká, že žádný hřích nemá a že nezhřešil, klame sám sebe a činí Boha lhářem (1J 1:8,10). Tady cituji Boží Slovo přesně a nepřisuzuji Bohu něco, co neřekl. Bible říká v evangeliu Jana, že Duch pravdy bude usvědčovat (usvědčí) svět z hříchu ..., a ten hřích je v tom, že nevěří ve Mne (Pána Ježíše Krista - Jan 16:8-9). Takže nevěřit = nevěra je v Božích očích hřích. Není to tudíž tvá povinnost - je to HŘÍCH!

Boží povinností není něco ti potvrzovat a dávat ti jistotu stejně jako není povinností věřících věřit. Spravedlivý je vírou (z víry) živ - je to jeho způsob života. Je to jako bys řekl, že člověk má povinnost dýchat. Jestliže zanedbá tuto povinnost - zemře. Skutečnost je taková, že člověk dýchá, protože žije, nežije protože dýchá (mrtvý člověk nedýchá, protože je mrtvý). Stejné je to s vírou. Skutečně živý člověk věří, protože je živý; není živý, protože věří. ŽIVÝ ČLOVĚK VĚŘÍ, PROTOŽE JE ŽIVÝ! Ty nevěříš, protože jsi mrtvý. A proto se musíš znovu narodit z Ducha, abys byl skutečně živý (věčným božským životem z Ducha) a mohl věřit, být živ (chodit) vírou. Amen.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Náš rozum na to nestačí (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne v Úterý, 01. leden 2008 @ 15:32:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
.....Tady cituji Boží Slovo přesně a nepřisuzuji Bohu něco, co neřekl......

Ale přisuzuješ. Cituješ člověka Jana a píšeš Boží slovo. Je to Janovo slovo, ne Boží, ledaže by se ti zjevil Bůh a k tomuto slovu i k jiným, ktere nazýváš Božím slovem se jasně přiznal.

.....Boží povinností není něco ti potvrzovat a dávat ti jistotu....

Ano, jsme to my kdo máme posuzovat a zkoumat různá duchovni učení, abychom nevěřili každemu nesmyslu s kterým prýduchovní lide příjdou. A proto nejenom se mi Bůh jasně nepřiznál k Bibli, ale i na zakladě mého současného poznání nemám tu drzost tvrdit, že Bible má něco s Ním společného.

.....ten hřích je v tom, že nevěří ve Mne....

Když už chceš šermovat Biblickým slovem, tak pravě Jan na jiných místech ukazuje, že je to Bůh, který musi přitahnout člověka ke Kristu, a je to Boží skutek věřít v Něj. A znovu, jake by to bylo Boží vyvolení, kdyby má spása zaležela na mne, na tom jestli ji příjmu. Jake to potom vyvolení, když jsem to já kdo urči zda budu spasen či ne.

....není povinností věřících věřit....

Pravda, povinnost je špatné slovo, spravně by bylo slovo nutnost, protože člověk ktereho Bůh vyvolil pro spásu jíž nemůže jinak, je v područí Božího skutku. Samozřejmě toto vycházi z postoje k vyvolení. Pokud si myslíš, že žadné není, že je to člověk kdo určuje zda bude spasen, tak s tímto nebudeš souhlasit.

....A proto se musíš znovu narodit z Ducha....

A jak to mám udělat? Bůh mne ke Kristu nepřitahl, slovum v Bibli nevěřím, že jsou od Něj. Co mám dělat? Prosit Boha aby to se mnou učinil? Udělat z Něj poskoka a uprosit Ho? Já jsem rouno před Boha položil, vyznál jsem pokud je, ať mne k sobě přitahne.




]


pro Nematemne (Skóre: 1)
Vložil: Libby v Úterý, 01. leden 2008 @ 04:04:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jak muzete byt clovece tak drzy a tak, s odpustenim, blby. Kdyz Adam s Evou pojedli ovoce ze stromu vedeni dobreho a zleho, tak se jim otevreli oci a od te doby jde clovek po ceste poznavani dobreho a zleho. Tedy i vy. Mate dano, abyste vedel co je spatne a co dobre. Nemuzete se nijak zbavit odpovednosti, ale odplatu za cineni spatneho nemusite dostat, budete-li verit v Jezise Krista, Syna Boziho, ktery i za vas dal obet svoji smrti na krizi a byl byste ospravedlnen, protoze treti den vstal Jezis z hrobu. Muzete si chytracit jak chcete, jednou vas svedomi dostihne a pred Bohem se nelze schovat. On to tak chce a tak to udelal, abyste to chapal, ale mel i cestu zivota otevrenou. Vsechno bylo stvoreno skrze Slovo Bozi a pro Slovo Bozi, ktere se stalo telem a to telo je Jezis Kristus. Chapete to? Byl jste stvoren skrze neho a pro neho. A cesta k nemu je zase jen skrze neho. Jinak jste mimo. Jinak neni zivot, protoze On je zivot. Co vam brani? Kde chcete byt? Proc se vzpirate. Myslite si, ze jste chytrejsi nez ten, ktery vas stvoril? Ze se postavite proti nemu nebo nad neho? Nikam neutecete ani do te temnoty. Vsude vas Buh najde. Domyslete si to ve vasich predstavach, ze zustanete tak zatvrzely a vzpurny proti Bohu a az se otevre kniha zivota a tam se bude cist o vas a ze jste slysel, ze je moznost dast slavu Bohu skrze Pana Jezise Krista a vy jste nechtel. Budete se branit tim, ze to Buh nechtel, ze vam neobmekcil srdce? Pravdu vi jen Buh a vy, kdy jste se mohl rozhodnout. My vam muzeme jen rikat co mame. Soudit nemuzeme a nechceme, ale vime, ze je cloveku lepe, kdyz zna Boha a cestu k nemu.


]


Re: pro Nematemne (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne v Úterý, 01. leden 2008 @ 08:55:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kopiruji zde svůj koment v kterém jsem vysvětloval co to je bez viny. Byla to reakce Gregoriasovi, s nímž jsem vedl diskusi o Božím vyvolení. Zde je:
-----------------------------
Vidím, že můj výrok tě lehce popudil. Ja zde však netvrdím, že jsem bez viny jakožto spravedlivy, ale sama vidiš na co to byla reakce a kdyby jsi sledovala naší diskusi s Gregoriasem, znála bys jeho nazor na to kdo určuje, že se stane křesťanem. Z toho plyne můj výrok "jsem bez viny" ve vztahu k svému znovuzrození, protože dle Gregoriase je to Bůh kdo určuje kdo bude a nebude znovuzrozen. A já s tím nic nemohu udělat. Tudíž až jednou budu stát před vaším pro mne neexistujicím Bohem budu bez viny, že jsem se nestal křesťanem, protože on mne neznovuzrodil. Aspoň takhle to plyne z učení Gregoriase.

Viz http://www.granosalis.cz/modules.php?name=News&file=comments&op=showreply&tid=56788&sid=4681&pid=56774&mode=&order=0&thold=0#56788
http://www.granosalis.cz/modules.php?name=News&file=comments&op=showreply&tid=56841&sid=4681&pid=56835&mode=&order=0&thold=0#56841
---------------------------
Samozřejmě, nemusíš sdílet Gregoriasuv názor a máš pravdu, je to jen mezi mnou a mezi Bohem.

Jinak bych postavil tvůj článek na dvě úrovně a to naší lidskou a Boží zjevenou. To jestli vím co je dobré či zlé, to ví každy člověk. Toto vědění dobra i zla je však relativní. Dobro lva je zlem úlovku, a dobro úlovku je zlem lva. To je naše lidská úroveň, relativní. Vy křesťane přicházíte s Boží úrovní, absolutní. Problém je že je to úroveň zjevená. Nebyl jsem při tom jak Adam s Evou jedli ze stromu poznáni, nebyl jsem při vzkříšení Ježíše, nevím jestli za mne zemřel. Toto vše tvrdí Bible a vy. Bůh mi toto neřekl, nezjevil. Proč si tedy mám myslet, že toto poselství je od Boha? Jako, že jsem hříšník a potřebují očistění abych mohl předstoupit před svatého Boha?
Za to přece může Adam dle vašeho poselství, proč bych měl pykat za jeho vinu? Tím, že jsem jeho hříšnou přirozenost zdědil? Ale potom všechny mé skutky musí z ni pramenit a já nemohu jinak, ani přijmout Boží spásu, jak by mohl tak špatný strom nést tak dobré ovoce, ten výborný skutek, kdy já přijetím Boží spásy, která je nabízena všem, sebe očisťuji. To by jíž však spása nezáležela na tom kdo se smilovává, ale na tom, kdo se pro ni rozhodné.


]


Re: Re: pro Nematemne (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 01. leden 2008 @ 09:19:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Kdyby spása záležela na tom, kdo se rozhodne, pak by veškerá Sláva z té spásy připadla člověku. Ale Bůh svoji Slávu nikdy nikomu nedá.

Kdyby měl člověk na své spáse byť jen jediné procento své účasti, pak by zmizela všechna Sláva nebes.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Náš rozum na to nestačí (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 01. leden 2008 @ 10:07:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Nematemne,

píšeš:///Nevím kdes přišel na to, že můj hypotetický Bůh se nemůže starat o člověka.///

Vyplývá to z této tvé reakce:

///Nevím proč si myslíš, že pokud je nějaký Bůh, že nutně zde na zemi musel o sobě něco sdělit? Že zde na zemi musí mít nějakou církev, nějaké své proroky sdělující svou vůli lidem skrze ně? Kdes na to přišel?///


Pokud tedy tvůj hypotetický bůh o sobě nemusí nic sdělovat, znamená to, že chce zůstat v utajení a nechce s lidmi komunikovat. Prostě a jednoduše na lidi kašle.

Proto ho srovnávám s rodiči, kteří se starají o své děti a s rodiči, které své děti dají do "děcáku", protože s nimi nechtějí nic mít. Tvůj hypotetický bůh je tedy zcela asociální.

Na jeho místě ( kdyby existoval ), bych ti "poděkoval", co z něj děláš.

Protože dokonce i satan - bůh tohoto světa se svými služebníky ( syny ) komunikuje, dokonce se o ně "stará", tím, že jim dává slávu, čest a bohatství tohoto světa.

Tvůj bůh je ještě horší než satan.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Náš rozum na to nestačí (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne v Úterý, 01. leden 2008 @ 19:26:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
    Můžeš spolu srovnávat svého Boha v kterého věříš a mého, kterého si vymýšlím. Z tohoto srovnání ti může vyjít o mnoho lepší tvůj Bůh. Toto však nedokazuje přednost existence tvého Boha vůči mému hypotetickému. Můžeš srovnávat možnost, že nějaký Bůh je a možnost, že žádný Bůh není. I když se může zdát, že je lepší kdyby nějaký Bůh byl, tak to ještě neznamená, že je. Naše zbožné přáni, naše touha po milující a spravedlivé bytosti je jen přání, nic víc. Skutečnost může být úplně jiná.
    Když se vrátíme k mému vymyšlenému Bohu, to že se ti zda, že nekomunikuje s lidmi nemusí být pravdou. Možná, my Jeho stvoření, máme v sobě něco co je Jeho součásti, něco o čem si myslíme, že je naše a přitom je Jeho. Jak jsem psal, Bůh je pro nás nepředstavitelný, tak i Jeho kontakt s námi může být pro nás nejasný. Stále čekáme na nějaký zázrak, a přitom se kontakt s Ním děje stále. Ale myslím, že tady už zabředávám do filozofie.
   Jinak je toto jen taková má hra, představa o Bohu jaky by byl, kdyby byl. Jsem spíš přesvědčen, že žádný Bůh není, nebo aspoň takový osobní, typu Hospodina. Když tak Bůh, který ve svém plánu stvoření nemá člověka jako ústřední postavu, ale vesmír jako celek, v kterém hrajeme jen jednu z mnoha roli.


]


Re: Re: Re: CO KDO ROZSÍVÁ, TO TAKÉ SKLIDÍ ( Ga 6,7 ) (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 01. leden 2008 @ 10:30:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


V článku bylo řečeno A, ale je třeba dodat ještě B.

Míra odpovědnosti malých a starších dětí v Kristu za neustále opakovaný hřích není tak velká, do té doby, dokud se věřící nestane vítězem, který přemohl toho zlostníka a který je silný pro přebývající Boží Slovo v něm ( 1Jan 2,12-14 ).

Vzhledem k tomu, že míra odpovědnosti je u dětí v Kristu menší, protože ještě nejsou osvobozeni ( Jan 8,31-32.36 ), může se Boží soud nad hříchem projevit např. onemocněním nějakou méně závažnou chronickou chorobou apod.

Zatím probíhá to, co je popsáno v Ř 2,4-5: Projevuje se bohatství dobrotivosti Boží, jeho snášenlivosti a dlohočekání na naše pokání.

Pokud se však Boží dobrotivost stále setkává se zatvrzelým a nekajícím srdcem, dochází ke SHROMAŽĎOVÁNÍ Božího hněvu KE DNI HNĚVU a zjevení spravedlivého SOUDU Božího.

Ten den hněvu obvykle přichází již zde na zemi, a je to den, v němž Bůh spustí svůj spravedlivý výchovný soud nad nekajícím hřešícím věřícím. Ať už nad ním samotným nebo např. nad jeho dětmi. Zde se již Boží soud může projevit závažnějším způsobem, např. těžkou chronickou chorobou nebo chorobou vedoucí k smrti apod. ( 1Kor 11,29-30 ). Takový věřící je na nejlepší cestě ke ztrátě své ODMĚNY - tedy KRÁLOVSTVÍ. Království Krista na této zemi, trvající tisíc let, kterého se Pán ujme ihnedpo svém druhém příchoduve slávě a moci, po soudech vykonaných v tomto období ( zde nejde o ztrátu spásy - to je nemožné ).

Cílem tohoto výše uvedeného uvalení do kázně je přivést hřešícího zpět k Boží svatosti ( Žd 12,10 ).


]


Stránka vygenerována za: 0.31 sekundy