Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Jiří.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 1, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 172, komentářů celkem: 429673, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 266 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116544446
přístupů od 17. 10. 2001

Grano Salis: Je anonymní křesťan zde na GS vůbec křesťan ?
Vloženo Pondělí, 15. říjen 2007 @ 22:55:09 CEST Vložil: gojim

Etika poslal likvid

Už jsem si zde zvykl na všechno možné. Vedle rozumných sourozenců, se kterými se dá na slušné úrovni ve vzájemné úctě diskutovat  jsou tu pak ti, kteří jsou nekorektní a vulgární.


Ti mi ani tak nevadí. Přiznám se, že jsem si dosud nezvykl na ty zvláštní tvory, kteří se sice tváří jako křesťané, diskutují jako křesťané, ale jsou schovaní v křoví anonymity. Nemá křesťan chodit ve světle ? Čeho se bojí ? Není to pokrytectví ?
Petr Vlček

Podobná témata

Grano Salis

"Je anonymní křesťan zde na GS vůbec křesťan ?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 31 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Je anonymní křesťan zde na GS vůbec křesťan ? (Skóre: 1)
Vložil: pavel-sima v Úterý, 16. říjen 2007 @ 06:53:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
zcela souhlasím. Proč se někdo schovává za přezdívku? proč se nepodepíše svým pravým jménem? To by byl spíše dotaz na nějakého psychologa zabývajícího se mezilidskou komunikací. Jeden filosof prý řekl "moderní technika překonala vzdálenost, ale nevytvořila blízkost", a o komunikaci na internetu to platí obzvláště.
Pavel Šíma




Re: Re: Je anonymní křesťan zde na GS vůbec křesťan ? (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Čtvrtek, 25. říjen 2007 @ 20:34:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Absolutně nesouhlasím- především záleží na tom, o co anonymovi jde: o budování církve, nebo o její ničení? O pomoc druhým, nebo ignorování jejich potřeb? Rád bych zde upozornil na jednu důležitou skutečnost: existují dva druhy anonymů - praví a falešní. Ti falešní užívají smyšlených jmen, aby zakryli svoji anonymitu. Jejich identitu totiž nelze běžnými prostředky ověřit. Ti druzí se označují jako anonymové předem - jsou tudíž poctiví.

I já jsem anonymus - avšak svou anonymitu deklaruji předem. Zveřejnění mé identity by poškodilo Boží dílo. Zde je třeba uplatnit toto hledisko: Kritizovat (pokud je to třeba) dílo, a nikoli osobu autora.

Sám jsem učinil velmi smutnou zkušenost na portálu CB (http://www.cb.cz/). Zde jednomu uživateli evidentně vadila biblická platforma mých příspěvků - a protože ji nelze (zatím!!!) napadnout, tak napadl moji anonymitu. Výsledek? Opatření administrátora tohoto portálu, která mají za následek vyloučení anonymních příspěvků. Jak ubohé: příspěvky s falešnou identitou mohou být uveřejňovány i nadále.

BohemianAnonymus


]


Re: Re: Re: Je anonymní křesťan zde na GS vůbec křesťan ? (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Sobota, 27. říjen 2007 @ 09:33:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
BohemianAnonymus: Výsledek? Opatření administrátora tohoto portálu, která mají za následek vyloučení anonymních příspěvků.


Vsak presne toto chcu vyprovokovat ... "Oni" totiz velmi dobre vedia, ze biblicke krestanstvo konfrontuje "ducha" samotnej "neviestky" a "kralovny nebies" ... a to je dnes riziko... Vedia, ze mnohi sa proste nepodpisu, lebo maju v zboroch deti, rodinu, znamych a tvrdit napriklad ze katolicizmus nieje krestanstvo a ekumenizmus je jezuitska lož je celkovo velmi nebezpecna tema...

Naopak, pokial niekto povazuje katolicky ekumenizmus za prijatelny - je dnes vzdy hodnoteny pozitivne ...

Kritiku "anonymov" zaviedol na gs Olin lebo si je tohto vedomi ... Dnes zacina byt totiz nebezbecne mat v samotnych krestanskych spolocenstvach biblicke nazory...
To je stav poslednych 15 rokov dozadu, toto tu nebolo vzdy a treba povedat ze spolocenstvo IHS vykonalo za toto obdobie 
kus prace ...

Znevazovat niekoho iba preto ze je anonym je sialenstvo. Na gs vystupuju mnohi ludia s plnou identitou a pisu lzi, propaguju perverziu, snazia sa o katolizaciu krestanov, klamu, zavadzaju a viaceri to robia uplne vedome ...

Na druhej strane su ludia ktori pisu pod nickami a ich slova su pravdou ... Myslim ze len sialenec hodnoti texty podla toho ci ich pise anonym alebo nie ...Kolko literatury a historickych diel 
napisali najma v dobe roznych totalit anonymovia ... Myslite ze v dobe apokalypsy to bude inak??? :-))))


Na margo Olina, skusim odcitovat co k tejto teme pise byvaly katolicky infiltrator, jezuitsky knaz dr.Alberto Rivera:

Jsou tři nejdůležitější způsoby rozbití sboru:

1) Uvést ve špatnou pověst silnou vůdčí osobu sboru (kazatele). 2) Izolovat ho, to je pozbavit ho jeho přátel a za 3) nějakým způsobem ho sprovodit ze světa.

1. způsob: Zničit jeho pověst lží proti němu. Překroutit něco, co řekl, aby vypadal jako nepřítel země. Uvést jej do nepříjemností s úřady. Falešně jej obvinit ze vztahu k ženě. Ku příkladu: Sekretářka, která má s ním milostný poměr. Dále zařídit, aby jej policie vyšetřovala z obvinění požívání drog, protože se chtěl vyhnout platit poplatky. Když by pak v takovém případě prokázal svou nevinu, je již pozdě. Sdělovací prostředky jej stačily představit jako viníka. Jeho pověst byla zhanobena. Když jej uvedou do špatné pověsti, pak se mu omluví za omyl. Je ovšem již pozdě. Pak třeba přichází telefonáty s pomluvou jeho manželky a jeho dětí z nemravných skutků. To je jen několik způsobů, jak takového člověka zneuctít. Od té doby je totiž považován za člověka nespolehlivého, označovaného jako lhář a zloděj.

2. způsob: Potom začíná kampaň psaníček a pomluv, ve kterých je takový člověk označen jako nevěrohodný. ... Je to zkrátka smolař. Ti, kteří se proti němu staví, vznášejí proti němu výhrady jako proti nepříteli způsobujícímu rozdělení: »Je proti jednotě! Neprokazuje Boží lásku, ... drží se svých vlastních podivných učení a pověr. Takto je svými spolupastory odstaven. Šíří se nová lež o nervovém zhroucení, ... všechno co řekne, je nevěrohodné.
Většina z nich se při tom podrobí a přistoupí na kompromis. Je to snadnější než bojovat proti takovému peklu. ... Izolace se používá, aby byl donucen vzdát se kazatelství.

3. způsob: Smrt je poslední východisko.Jestliže věří, že je povolán od Boha a nechce vstoupit v kompromis pod tlakem svých kolegů, přátel a rodiny, pak se stane neobvyklá věc: Je například sražen autem při nějaké nehodě. Může být zasažen autem a dostane se do nemocnice, ošetřovatelka mu zavře přívod kyslíku nebo dojde k záměně léku, nastane komplikace a on zemře. ... Nebo umírá následkem otráveného jídla nebo je živen drogami, jež mu mění psychiku a dostane se do blázince. Také se stává, že se střetne s nějakým mužem, který jej probodne dýkou nebo hovoří s někým osobně, kdo jej náhle zastřelí.
Jedna smrtelně nebezpečná technika se zakládá na vyhledávání dvojníka, který vypadá stejně jako oběť. Vybaven doklady totožnosti, používá jeho jméno, žije špatným životem, falšuje doklady, rujnuje jeho pověst a ničí jeho čest.


Pokracovanie:


Alberto Rivera: Jezuitska Infiltrace církví v praxi



 


]


Re: Re: Re: Re: Je anonymní křesťan zde na GS vůbec křesťan ? (Skóre: 1)
Vložil: Farel v Neděle, 28. říjen 2007 @ 10:54:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No mezi námi děvčaty Gojime musím k tomu dodat, že někteří duchovní vedoucí by právě tohle potřebovali jak prase drbání a naprosto zaslouženě.
Představa, že postava dominantního vůdce disponuje doživotním nárokem na post vedoucího v církvi je naprosto děsivá. Mám ale obavy, že dominantní vůdci charosborů jsou jim lhostejní právě proto, že jsou ze stejného vrhu. Jinými slovy ty nikdo nesuspenduje
a oni sami mají tak dokonalý systém vedení, že z jejich bezprostřední blízkosti tato možnost nehrozí.


]


Re: Re: Je anonymní křesťan zde na GS vůbec křesťan ? (Skóre: 1)
Vložil: Farel v Neděle, 28. říjen 2007 @ 10:22:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hoši Šímo a vejvodame lidé toho druhu o němž píše Rony existují a to že žijete v podmínkách, kde se nic takového neudálo vás nad Ronyho nijak nenadřazuje ani když se dáte dohromady. Já osobně znám jednoho který už drahně let v takovém zařízení přebývá. Spouštěcím mechanismem pro tento stav bylo umožnění tomuto člověku veřejně se projevit v jistém charizmatickém společenství. Další případy které znám jsou o škále depresí od lehčí k těžším. A kdyby jste si dali schůzku s nějakým průměrným psychiatrem zjistili byste, že celekm slušné procento klientů pochází z charizmatického prostředí.

Tvoříte tu s Olínem a jemu podobnými skupinu neustálých divilů a domníváte se, že když takovou zkušenost nemáte vy, že jí nemá nikdo. Také apel na to aby vám Rony poskytl nějaké konkrétní informace je naivní. Kdyby Rony nebo i já takového člověka medializoval jsou tu vážné obavy, že by nějaký charizmatický drtič chtěl zjednat nápravu situace (což u mnou zmíněného případu proběhlo a výsledkem byla již trvalá hospitalizace) a vdruhém případě postup z lehčí fáze depresí do těžší.

Měl li bych popsat to o co se tady lidé jako já a (Pastýř, Jakobin, Dagige, Eleazar, Joker....) Rony a jemu podobní snaží je víceméně určení diagnózy kterou do celkového chorobopisu církve přispělo charizmatické hnutí. To že se nezabýváme kladnými věcmi (s čímž má problém Olin) je podobné jako když lékař určuje druh nemoci. Těžko jí bude popisovat nějakými superlativy, když je něčím co způsobuje destrukci těla a jeho údů. I námi zmiňované nemoci ničí jednotlivé údy ( Kristova Těla) a posléze i tělo samotné.

Zatím je to víceméně o tom tyto věci odhalit a pojmenovat. Jak se ale zdá většina těch, kdo něčím takovým neprošla má vážný problém byť jen akceptovat, že by něco z toho byla pravda. Jak tedy potom vůbec začít mluvit o nějaké léčbě, či nápravě když na jediném dostatečně známém portálu budete vytvářet ovzduší neustálé pochybné polemiky a bagatelizace těchto věcí.

Schizofrení prostředí vyjadřuje dobře vztah k Dereku Princovi (k jehož učení se kriticky vyjadřuje Pastýř ), kdy na jedné straně se lidé nemohou smířit s jeho kritikou, ale na druhé jeho prohlášení z Karlsruhe 1990 (že až přijde antikrist usedne na trůn v Charizmatické církvi) jsou schopni pominout a vůbec se jím nezabývat.

Joe Farel




]


Re: Re: Re: Je anonymní křesťan zde na GS vůbec křesťan ? (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Pondělí, 29. říjen 2007 @ 00:20:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
celkem slušné procento klientů pochází z charizmatického prostředí?

hochu, to už je hodně vodrbaná pomluva.
Jistěže, ono totiž "celkem slušné procento" pochází z jakéhokoli myslitelného prostředí, taky z muzikantského, třeba.
Celkem slušné procento spasených zase pochází z psychiatrických ordinací.

Ty jsi lékař, co určuje diagnózu? Tak maximálně páter Ferda, s virgulí nad fotkou. Odlož tu virguli a začni navštěvovat pacienty! Před tím si ale pořiď "oční mast", máš oči akosi zakalené. V tomhle stavu uvidíš leda odraz vlastních nemocí.

Olin


]


Re: Re: Re: Re: Je anonymní křesťan zde na GS vůbec křesťan ? (Skóre: 1)
Vložil: Farel v Pondělí, 29. říjen 2007 @ 19:22:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Diviznou nevěky.

A nezkoušej se taky nacpat mezi ty co potřebují cvokaře ( vím, že ty nic ty muzikant)
celkem slušné procento spasených zase pochází z psychiatrických ordinací - a posléze se tam zase vrací s metrovým otazníkem na čele jak je možné že v církvi nakoupili víc jak ve světě.

A pátera Ferdu už nech na nepokoji. Tím se v KS strašilo v 80 letech, ale ty jsi koukám takový jasnozřivec když vidíš
můj zakalený zrak upřený na přelud mých neduhů.
Jenom jestli se ti nekalí křišťálová koule.(či slza)
Možná dar tvých neomylných granosoudruhů.


]


Re: Re: Re: Re: Je anonymní křesťan zde na GS vůbec křesťan ? (Skóre: 1)
Vložil: Farel v Pondělí, 29. říjen 2007 @ 21:18:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Oline já jsem svůj příspěvek posílal 20:22 hod 20:53 poslal někdo úplně jiný článek o skryté tváři charizmatizmu (doporučuji ti úplný závěr) a pak můžeš zase tlachat ty svoje nesmysly. Můžeš vyprávět, že charizmatické ovce nepotřebují psychiatra, že je všechno jen výmysl chorého mozku a skelného zraku. Mám dost osobních zkušeností abych rozeznal plky a pravdivé svědectví. Tvé dedukce jsou opravdu na úrovni brouka pytlíka a tak i bonmoty o virguli a oční masti přičítám spíš tvé hlouposti než jako výsledek zdravého úsudku normálního rozumu. Pa Farel


]


Re: Re: Re: Re: Re: Je anonymní křesťan zde na GS vůbec křesťan ? (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Pondělí, 29. říjen 2007 @ 21:30:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Blbneš ze směsky smutku a frustrace, Joe. Proč sem nějaký článek vkládal "někdo jiný", když jsi tam uveden jako spoluautor?
Četl jsem dosud zveřejněnou část a chybí mi tam to svědectví, jakkoli je to zajímavé.

Pokud pokračování bude v tvém duchu, tak to skutečně bude k použití jako kulturní vložka na sjezdu "odložených milenců" - ale nepředbíhejme.

Já si z podobné literatury mohu dělat srandu, jakou chci, neboť vím, že u smečky lidí tobě podobných jsem již odsouzen z titulu své funkce, a cokoli napíšu bude mi jen k tíži. V tom jediném se podobáš Anatolu Francovi: v komunistických metodách všechno překroutit proti odsouzenému: i polehčující okolnosti, dokonce i absenci spáchaného skutku!

Jen jedno jediné ti věřím: že tě to všechno žere. Jinak ti nevěřím ani slovo.

Olin 


]


Re: Je anonymní křesťan zde na GS vůbec křesťan ? (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Úterý, 16. říjen 2007 @ 09:32:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Petře a Pavle, myslím, že je to trochu jinak: Na počátku si každý volí nick a s ním si volí i možnost, zda chce zůstat utajen nebo ne. Není nic špatného na tom, zvolit si anonymitu. Jenomže by podle toho měl volit i jednání, a to tady někteří výtečníci nedělají. Jiní ano, a neznámí diskutující, jako je třeba rive (sorry), těžko někomu vadí.

Já vidím problém v tom, že internet jako médium přitahuje i lidi, kteří sem přicházejí se zlou motivací: škodit, pomlouvat, mstít se, vylévat své hořkosti na nevinné. Interneťáckým vejrazem pro tyto zlovolnosti je nespíš "kritika". Kdovíproč. Protože internet je medium intelektuálů, je možné, že sem bylo toto slovo přineseno z divadelní kritiky, kde občas jediným cílem kritika je odstřelit umělce, které nemá rád, a prosazovat umělce, které chce prosadit.
K tomu se hodí anonymita a koneckonců i v novinách se ty nejhorší zlovolnosti dřív uveřejňovaly pod zkratkou.
Jistě ale uznáte, že zlovolník je zlovolník, i když není anonymní.

Olin

 



vopravdu trefná sebereflexe, velebnosti :-))))))) (Skóre: 1)
Vložil: Rony v Úterý, 16. říjen 2007 @ 10:44:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
to je fakt. takovej nick vlkolin kadlec toho zla napáchal tolik, že každej musí uznat, že v jeho případě zlovolník je zlovolník, i když není anonymní. a že sem přichází se zlou motivací: škodit, pomlouvat, mstít se, to je nad slunce jasný!!!! stačí si projít jeho výplody, který tady za sebou vytrousil!!!!!!  o jeho neinterentovejch zlovolnostech ani nemluvě!!!!! :-((((((((((((((


]


Rony jen potvrzuje na co se ptám. (Skóre: 1)
Vložil: likvid (agentura.vlcek@volny.cz) v Úterý, 16. říjen 2007 @ 12:28:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tady o tomhle právě mluvím. Kdybys nebyl anonymní Rony, ale měl tu sílu a prachobyčejnou slušnost chodit ve světle - tak nikdy nevypustíš z úst takové jedovatosti. Jo z křoví anonymity to se to plive po druhých ...
Tvůj Petr Vlček


]


Re: Rony jen potvrzuje na co se ptám. (Skóre: 1)
Vložil: Rony v Úterý, 16. říjen 2007 @ 13:06:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
tady o tomhle právě mluvím. vlkolin kadlec není anonymní a nemá ani tu sílu ani tu prachobyčejnou slušnost chodit ve světle a ty svý jedovatosti vypouští nejenom z huby tady na internetu ale i v reálu. když se nudíš, tak mu můžeš zorganizovat sraz všech postiženejch jeho zlovůlí, vod těch, který nakopal do zadku, přes ty, kterým zdecimoval sbory až po ty, který skončili na psychiatrii. a jako návnadu, aby přijeli, bys moh přislíbit vaši oblíbenou charoušskou disciplínu - že si na něj každej účastník srazu může plivnout. :-))))))))))))))


]


Re: Re: Rony jen potvrzuje na co se ptám. (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Úterý, 16. říjen 2007 @ 15:42:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
Milý Rony, ty nějaké takové postižené znáš nebo si jen plácáš kravatu?


]


Re: Je anonymní křesťan zde na GS vůbec křesťan ? (Skóre: 1)
Vložil: Viking (racek@racek.cz) v Úterý, 16. říjen 2007 @ 09:36:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
možná je to v místní prérii méně zvykem, ale třeba severoameričtí indiáni mění jména i několikrát za život. přezdívka je vlastně  jiné jméno. Bůh bez toho ví kdo je kdo a stejnak dostaneme každý "kamének bílý". já bych na tom tak nerajtoval, když se to někomu líbí, ať si dá jméno jaké chce, třeba Ten co tančí s vlky, nebo Ten co netančí s vlky, nebo Ten co netančí jak se mu píská atd.
howgh



Odvaha vystoupit z anonymity a smysluplnost dnešní GS (Skóre: 1)
Vložil: daggie (http://dagg.blog.cz) v Úterý, 16. říjen 2007 @ 13:27:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Drazí lidičkové z GS.
Moc se mi sem nechtělo psát, ale "pár plkama" na tohle téma nemůžu nikomu a ničemu uškodit.
Server GS má jednu výhodu - i se svou anonymitou a malou cenzurou. PŘIŠEL V PRAVÝ ČAS.
Např. pro mě. Protože jsem se dozvěděl od různých uživatelů věci, které jsem nevěděl. Mohl jsem říci věci, kateré zase nevěděli oni. Pokud se podíváte 1- 2roky zpátky, tak uvidíte, jak články a disluze na GS "zajímavě" reflektovaly vývoj církví. A nebyl to lehký vývoj. Osobně bych řekl, že by to mohl být vývoj k probuzení. Takový "hanácký průplesk" - tak nějak to asi myslel apoštol Pavel, když psal Římanům: "Víte přece, co znamená tento čas: už nastala hodina, abyste procitli ze spánku; vždyť nyní je nám spása blíže než byla tenkrát, když jsme uvěřili." (List Řím.13,11)

Dnes je GS takové, jací jsou autoři a diskutéři - vyhořelé, skeptické a náboženské. Pokud se někde opravdu objeví zajímavý článek, který reflektuje pravdivou historii i současnost církve (a ne nábožensky zkreslené představy o ní), tak je to vskutku jako "zrnko soli". Když člověk "překousne" osobní invektivy diskutujících vůči sobě navzájem, tak se i dozví něco o psychice a postojích křesťanů v Čechách.

Ale momentálně je těch smysluplných a nenáboženských článků poskrovnu...
(webmasteři GS za to ale fakt nemohou...)

GOD GLESS U ALL

David daggie Geisler
- když už jsem vystoupil z anonymity na NB, tak to udělám i na GS. Ono stejně není proč už se krýt...



Re: Odvaha vystoupit z anonymity a smysluplnost dnešní GS (Skóre: 1)
Vložil: Rony v Úterý, 16. říjen 2007 @ 14:35:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Davide,

je radost zase jednou slyšet normálního člověka, který má nadhled, svobodu a čisté svědomí.

Pozoruhodné je i tvoje nezaujaté hodnocení současného stavu diskusí - že jsou vyhořelé, skeptické, náboženské. S tím nelze než souhlasit.

Nemyslíš, že je to způsobeno převážně účelovou taktikou nepřejícníků svobody v církvích (informací i svědomí), kteří zde shromážděni kolem těch, kteří očividně nikdy neměli Grano Salis v lásce (Pattre, J.Krupa, O. Kadlec, L. Drexler, P. Šíma a jejich poskokové) zahlcují tento portál svými plytkými nesmysly, aby otupili jeho největší přednosti a přetvořili jeho charakter ke svému obrazu?


]


Skepse, idealismus a křesťanský realismus (Skóre: 1)
Vložil: daggie (http://dagg.blog.cz) v Úterý, 16. říjen 2007 @ 17:23:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Rony (a ostatní bratří a sestry).

Kdybych byl skeptik, tak bych řekl, že GS už splnilo svůj účel. Že už se vše podstatné o církvi v ČR řeklo. Téměř všechno si řekli i lidé navzájem. A to ať už se znají nebo ne. Takže by se mohlo Granosalis zavřít ... To bych mohl říci jako skeptik.

Kdybych byl idealista, tak bych řekl, že křesťané v ČR byli články a diskuzemi na Granu tak osloveni, že nyní doma klečí na modlitbách a volají k Hospodinu v slzách pokání. A prosí, aby On pozvedl svou církev - své dítky - z bahna. A že za čas bude Grano plné svědectví o proměně náboženských pokrytců v dobrovolníky v charitativní oblasti, plné prozřevších liberálů, charismatiků, fundamentalistů a co je ještě jiných křesťanských -istů atd. atd.

Jako křesťanský realista však musím říci toto:
Česko je příliš malá země, aby tady probíhal vývoj mezi různými sociálními vrstvami odděleně. Všichni prožili pád komunismu v r. 1989. Všichni zažili polistopadový boom misionářů ze Západu. Všichni byli plni nadšení, že TEĎ to všechno doženeme: v demokracii, v tržním hospodářství, v kultuře, v morálce, v křesťanství. A co se stalo? DOHNALI SME ZÁPAD! Se vším všudy.
Proto teď vězíme až po krk v situaci, ve které byl Západ a USA na sklonku 50. let a počátku 60. let. Totalita skončila, vrhli jsme se bouřlivě do hospodářských, politických, kulturních a náboženských změn. Ale zapoměli jsme na jednu důležitou věc: že svět a čas se kvůli nám nezastavil. Teď sklízíme ovoce lehkověrnosti a nestřízlivosti. Kazatelé kritizují některé laiky za to, že si dovolují nenábožensky myslet. Laici kritizují kazatele za to, že stále chrlí z kazatelny do lavic svoje náboženské představy. Stávají se z nás vyhořelí skeptici, kterým "není nic svaté". Z jiných jsou jakoby nenapravitelní náboženští idealisté, kteří hledají stále nové metody o náboženském přesvědčování. Jdeme si po krku (laici kazatelům) či po penězích (kazatelé po laických pseudo-desátcích). Snažíme se jeden druhého "usvědčit z hříchu". Domlouváme bratr bratru "s vytaseným mečem". Biblické citáty sviští z jedné strany na druhou. Jde nám to? Nebo to nejde? Jsme hrdinové nebo bídáci? Padneme nebo zvítězíme? Jsme silní? A možná, že to je nad naše síly...

Kdo bude z toho marasmu zachráněn???
Dovolím si citovat slova našeho společného Pána a Spasitele Ježíše Krista, když: "se ještě více zhrozili a říkali si: 'Kdo tedy může být spasen?'
Ježíš na ně pohleděl a řekl: "U lidí je to nemožné, ale ne u Boha; vždyť u Boha je možné všecko." (Markovo ev. 10,26-27).

A to je moje naděje jak v případě autorů i diskutérů na GS, kazatelů i laiků v církvích i těch, kteří vně církví čekají na slovo evangelia - na naše skutky milosdenství a slovo svědectví o ukřižovaném a vzkříšeném Kristu. Změna je totiž plně v Hospodinově režii.

...a tož tak.

Plnost Jeho pokoje a milosti
přeje z Moravy

David daggie Geisler




]


Re: Skepse, idealismus a křesťanský realismus (Skóre: 1)
Vložil: jarda2007 v Úterý, 16. říjen 2007 @ 17:41:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
... a tož tak jsi to napsal moc pěkně ...

jarda z čech


]


Re: Skepse, idealismus a křesťanský realismus (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Úterý, 16. říjen 2007 @ 18:38:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Daggie, ne že by to bylo od věci, ale je to virtuální realita.
Realita v církvích je vesměs úplně jiná. Všelijak jiná a většinou mnohem lepší.
Granosalis není církev a nereflektuje církve, reflektuje jejich anomálie a rarity. mnohem víc, než církvím a životu v nich,se virtuální obec podobá vesnici se všemi jejími animozitami, zděděnými záštěmi, a osobními zájmy. Na vsi si taky nemůžeš vybrat, koho potkáš nebo s kým jsi chodil do školy. Proto se nemůžeme ničemu divit a já k tomu přistupuji tak, že nepočítám než dobrý a zajímavý lidi, který jsem tu potkal, a cením si každé inspirativní diskuse, právě proto, že jsou dost vzácné.
To kromě toho známého faktu,že se občas jen bavím.

Olin


]


Re: Re: Skepse, idealismus a křesťanský realismus (Skóre: 1)
Vložil: Farel v Neděle, 28. říjen 2007 @ 09:17:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jestli grano salis nereflektuje církve tak se tu schází jen banda pohádkářů, rudoprávních anonymů a v možná pozitivním případě snílků. Ti co žijí bezstarostný církevní život sem zabloudí jen aby se utvrdili jak jsou jiní mimo a zase odešli do svého bezstarostného a iluzorního světa. Daggie možná udělal správný krok, ale připravil se tím o možnost dalšího používání výrazových prostředků které jsou v dnešním změkčilém světě, řekl bych spíše adekvátní. Od nynějška bude mít dilema jaký termín zvolit protože ho již všichni znají a je možné, že se s touto pozicí nebude muset smířit protože umístit bojovníka do míst rajského klidu a oázy ohleduplnosti ho brzy vyeliminuje.
Reflektuje li také GS anomálie a rarity zdá se že podle Olina to není v pořádku, ale zřejmě nechtě vyjádřil to že tu tyto věci jsou a podle mého je život na granu právě reflexí toho kdy se tyto anomálie, rarity a animozity staly pro církve určující a to tak, že jim jejich vlastní poslání uniklo natolik, že se věnují převážně jen těmto raritám - anomálíím - animozitám. Církev totiž je taková vesnice, kde musíš se sousedem vycházet i když žere chrousty jak Jíra z Maršova (ale jen vařený). Narozdíl ale od fungování státní správy která je ve vesnici a může potrestat někoho kdo ze společného majetku krade, kdo uplácí, kdo úplatky bere, kdo vypouští do místního potoka nějaký fujtajbl v církvi takový antifekálismus nemáme ( a jak se zdá máme i velké problémy i s jeho identifikací ) tak se tomu jako koníčku věnuje pár lidí a minimálně polovina anonymně (protože už s tím humusem mají tolik zkušeností, že jsou rádi když se jím mohou také chvíli nezabývat). A Olinův hlas předně volá po tom aby se tihle popeláři a majitelé fekálních vozů zrušili (zřejmně s nimi zmizí zmíněné věci samotné i potřeba se těmiti věcmi zabývat)

Ti co vystoupí z anonymity příjdou o církev stejně jako Pastýř a mnozí jiní a nebo pokud budou tímto směrem pokračovat neanonymně musí počítat s husovým syndromem, nebo jeho očkovací verzí ( doživotně zvýšená teplota)

A jestli Olčo bereš jen dobrý a zajímavý lidi může se stát, že ti žumpa přeteče protože nebude žádnej vůl kterej by ti vyvez jímku.

Joe Farel




]


Re: Re: Re: Skepse, idealismus a křesťanský realismus (Skóre: 1)
Vložil: Farel v Neděle, 28. říjen 2007 @ 17:06:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Navíc jsem si nijak nevšiml, že bys sis tu někoho nějak výrazně cenil takže nevím cos tou inspirací myslel.


]


Re: Re: Re: Re: Skepse, idealismus a křesťanský realismus (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Pondělí, 29. říjen 2007 @ 00:06:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To bude vočima, Joe.

Vobčas nehorázně plácáš...

Olin



]


Re: Re: Re: Re: Re: Skepse, idealismus a křesťanský realismus (Skóre: 1)
Vložil: Farel v Pondělí, 29. říjen 2007 @ 19:04:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tebe po ramínku ale nikoli Všeználku.


]


Re: Skepse, idealismus a křesťanský realismus (Skóre: 1)
Vložil: ares v Úterý, 16. říjen 2007 @ 19:07:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hmm... Moc hezky napsáno!! Souhlasím, ale souhlasím i s Olinem, že je to, co jsi popsal, především situace uživatelů Grana a v ostatních církvích to chodí jinak... Ale možná jsem jenom ten idealista, jak píšeš :-)


]


Re: Re: Odvaha vystoupit z anonymity a smysluplnost dnešní GS (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Úterý, 16. říjen 2007 @ 21:55:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Ja ne ja ne, to ti druzi...

Vazeni pratele, bratri a sestry, za Granosalis jsme zodpovedni vsichni, kdo tu piseme.
Rika se> Co cech, to muzikant, snad ve smyslu. Ja nic, ja muzikant:-]

Bratri a sestry, jestlize budeme videt chybu v tech druhych a neodvazime se podivat na chyvy vlastni, kde pak se schova laska? Pak zustava jen zahledeni do sebe, sobectvi a pocitani krivd.

Skoda, ze vzajemne k sobe pristupujeme s neduverou az hranicici s paranoiou, mohli bychom se vzajemne od sebe hodne ucit. Ale otazka je, jestli tu chodime se ucit


]


Re: Re: Re: Odvaha vystoupit z anonymity a smysluplnost dnešní GS (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Úterý, 16. říjen 2007 @ 23:04:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ne, každý je zodpovědný jen za to, co napsal sám. Zodpovědnost za granosalis nepřijímám.

"Já nic, já muzikant" může oprávněn říci pouze bolek a ten druhý plantážník, co to tu spravuje.
Toto rčení pochází z vesnických tancovaček z doby Raisových Zapadlých vlastenců: když se to v hospodě začalo mazat, po chvíli se sál proměnil v místo všeobecné bitky. Jakmile ale hrozilo, že dostane někdo z muzikantů - dotyčný zařval: "já nic, já muzikant!" A okamžitě šly od něj ruce pryč. Ve vsi, kde dali na budku muzikantovi, by to byla poslední zábava.

Takže - Rony, můžeš spustit: "Do ...... Velraňáci!"

olin

  


]


Re: Re: Re: Re: Odvaha vystoupit z anonymity a smysluplnost dnešní GS (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Úterý, 16. říjen 2007 @ 23:53:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Re> Ne, každý je zodpovědný jen za to, co napsal sám. Zodpovědnost za granosalis nepřijímám.


V tom se asi neshodneme... Nebot Granosalis tvori prave to, co napiseme. (Cenzuru, je li nejaka, od Bolka a jinych muzeme podle meho nazoru zanedbat, v podstate neexistuje). Takze prijimam svoji zodpovednost za Grano Salis a snazim se tedy prilozit svoji ruku k dilu, nebot toto je zodpovednost, kterou si nesu pred Panem.

Vis, citim to na mem vztahu napr. s Gojimem. V nekolika reakcich, ktere jsem na neho mel, poznavam, ze jsem se nechal treba i unest.  Tyto moje chyby v reakcich na Gojima se pak zpetne prokazuji v reakcich Gojima na mne. 
Mej se pekne. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Odvaha vystoupit z anonymity a smysluplnost dnešní GS (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Středa, 17. říjen 2007 @ 11:18:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dík. Mám se spíš "jak v kolbě".

Olin


]


Re: Je anonymní křesťan zde na GS vůbec křesťan ? (Skóre: 1)
Vložil: autoklav v Středa, 17. říjen 2007 @ 20:23:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
mě anonymita vyhovuje , je to bezpečnější než psát svoje jméno a pokud možno i adresu a email ,
podtatné je že autoklav už není jenom pouhý nick ale spíše mé internetové alterego ...



Re: Je anonymní křesťan zde na GS vůbec křesťan ? (Skóre: 1)
Vložil: Libby v Neděle, 28. říjen 2007 @ 12:00:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vubec mne nevadi nicky ani anonymita nekterych uzivatelu a diskuteru zde na GS. Dovedu pochopit proc se nekdo nechce zverejnit a pak s tim mit problemy. Treba se vic dozvime. Lide jsou zli a jsou mnohdy zli i mezi krestany. A taky jsou mstivi. Je dobre, ze sem mohou prijit lide a vylit si srdce bez obav, ze je nekdo za to napadne. Samozrejme to nese zase riziko, ze prichazeji i taci, kteri chteji skodit. To je ale pro krestany taky poucne. Jsou tu i kultivovani krestane a bohate obdareni a vzdelani krestane, ale nebudu je jmenovat, aby se nekdo necitil urazen nebo zapomenut, protoze si vazim vsech prispevovatelu. Davaji totiz svuj cas a namahu a vetsinou je to pro budovani cirkve Kristovy, takze muzeme byt jen vdecni. Take mi zde chybi Seraphim, ktery dokazal byt velice pozorny a vzdelavaci uzivatel i kdyz po jeho pekelnikovani a sahodlouhych odkazech mi zase tak smutno neni. Po jeho personalite, ale ano, protoze je zapaleny a to je lepsi nez byt studeny. Take by zde mohly psat vic zeny jako Irena, Jakobin, Esmeralda, Ianka a treba i Luciene. Ta posledni to nesmi vzdat a stale hledat. Vsimli jste si, ze se Olin meni? Diky Bohu za to! A kam se zase podel Gregorios triple seven? A vi nekdo kde je chodec?



Stránka vygenerována za: 0.30 sekundy