Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 229, komentářů celkem: 429545, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 429 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116466330
přístupů od 17. 10. 2001

Duchovní poradna: Je to GNOSTICISMUS?
Vloženo Středa, 19. září 2007 @ 19:04:38 CEST Vložil: gojim

Kázání poslal Gregorios777



Několikrát zde byli ti, kteří zde kázali o poznání Boha a jeho Slova, že je vyhrazené pouze pro posvěcené a oddělené Boží služebníky, označeni za GNOSTIKY.

Proto jsem se rozhodl poukázat na dva případy z Bible, kdy posvěcení a svatost byly příčinou hlubokého poznání Boha a Jeho Slova a porozumění Jeho činům a cestám.





Jako prvního uvedu Josefa. Josef stál od začátku na straně svého otce Jákoba a byl mu věrný. Proto dostal krásné roucho, které symbolizuje bílé roucho skutků Pána Ježíše pro své věrné služebníky. Výsledkem Josefovy věrnosti byly sny od Pána. Josefovi bylo dáno těmto snům rozumět. V domě Putifara Josef opět prokázal svoji věrnost a posvěcení, když odmítl spát s Putifarovou ženou.

Již ve vězení vyložil Josef sny svých spoluvězňů. Nakonec Josef vyložil také důležitý strategický sen faraonovi. Sám farao pak vydal Josefovi svědectví, že "je v něm Duch Boží." ( Gn 41,38 ). To byl důvod, proč měl Josef takové poznání Boha a porozumění Jeho vůli zjevené v prorockých snech. Josef byl věrný a svatý a proto byl Bohem obdařen Božím POZNÁNÍM.

Druhým takovým mužem Božím byl Daniel. Ten "uložil ve svém srdci, aby se NEPOSKVRŇOVAL pokrmem ze stolu královského." ( Dan 1,8 ) Daniel zůstal oddělený od pohanských poskvrn, zůstal posvěceným a svatým, odděleným pro Boha a proto mohl porozumět Božím snům, které dostal král Nabuchodonozor i král Balsazar. Opět sám Nabuchodonozor vydal svědectví Danielovi, že "je v něm Duch Bohů svatých" - Dan 4,5 ( narážka na Trojici ). Danielovo poznání vycházelo z jeho věrnosti a svatosti.

Podobně hovoří i Nový Zákon, když Pán otevřel apoštolům mysl, aby rozuměli Písmům ( Lk 24,45 ). Proto také apoštolové a svatopisci mohli být vhodnými nástroji k sepsání svatých Písem, protože sami byli svatí Boží lidé, puzení Duchem svatým.

Také 1Kor 2,13 jasně mluví o tom, že duchovní věci ( poznání a zjevení ) je přístupno a může být přivlastněno pouze duchovním lidem.

Ř 12,1-2 říká, že poznání Boží vůle je vyhrazeno pouze pro ty, co vydali svá těla Bohu ( = nesení kříže ) a obnovili svoji mysl, kterou drželi odělenou od mysli tohoto světa.

Je to tedy gnosticismus, když někdo říká, že poznání Boha a jeho Slova a Jeho vůle je vyhrazeno těm, kteří jsou mu vydáni a kteří jsou prakticky svatí, kteří v oddělení od světa nesou svůj kříž a zapírají sebe sama?


Podobná témata

Dotazy čtenářů

"Je to GNOSTICISMUS?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 21 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Je to GNOSTICISMUS? (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Středa, 19. září 2007 @ 19:39:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Gregu, domnivam se, ze je to presne naopak. Tedz ne ze je poznani Boha a Jeho Slova urcene jen pro posvecene a oddelena, ale ze poznani Boha a Jeho Slova posvecuje a oddeluje. To, co ty povazujes za nasledek je podle meho nazoru pricinou a co povazujes za pricinu je pak nasledkem.  

krestanstvi>
Poznani Boha - pricina
posveceni - nasledek.

Gnosticismus>
Posveceni> pricina
poznani Boha. Nasledek...



Re: Re: Je to GNOSTICISMUS? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 19. září 2007 @ 19:47:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Bez posvěcení a oddělení, bez nesení kříže a zapírání sebe sama, není v duši Duch svatý ( je uvězněn jen v duchu ) a proto není možné ani poznání Boha.


]


Re: Re: Re: Je to GNOSTICISMUS? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 19. září 2007 @ 19:49:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Proto řekl Pán Jeříš hloupým pannám, které neměly olej ( Ducha sv. ) ve svých nádobkách ( v duši ), ale pouze v lampách ( v duchu ), že je NEZNÁ.


]


Re: Re: Re: Re: Je to GNOSTICISMUS? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 19. září 2007 @ 19:51:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Bez nesení svého kříže nemůže být podle vlastních Pánových slov, věřící učedníkem, což znamená, že nemůže poznávat Boha v obecenství s Ním. Pouze ten, kdo se zdržuje u Pána a v jeho Slově, oddělen od tohoto světa, může Pána poznat.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Je to GNOSTICISMUS? (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Středa, 19. září 2007 @ 20:07:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Nemuzes byt ucenikem nekho, koho neznas. Prvni jej musis poznat, aby ses stal Jeho Ucednikem...



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je to GNOSTICISMUS? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 19. září 2007 @ 20:53:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


To jistě, ale k tomu potřebuješ pouze základní poznání. Já mluvím o poznání Pána o kterém mluvil apoštol Pavel ještě po téměř 30 letech od obrácení a po 15 letech aktivní služby ( Fil 3.kap. ) a se kterým ještě nebyl hotov.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je to GNOSTICISMUS? (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Čtvrtek, 20. září 2007 @ 21:29:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Cim duverneji znas Pana, tim je zmena tveho zivota hlubsi, ne naopak. Poznani Boha si nezaslouzis svatosti, poznani Boha si nevynutis sebeposvecenejsim zivotem. Princip je opacny: Cim duverneji Pana znas, tim hlubsi zmeny tvuj zivot vykazuje. Poznani Pana je pricinou, zmena zivota dusledkem. nikdy ne naopak.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je to GNOSTICISMUS? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 20. září 2007 @ 22:00:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Demagogu,

to jsou jen tvé fantazie, přinejlepším je to polopravda ( samozřejmě, že člověk musí být nejdříve znovuzrozen, aby mohl poznávat Pána, musí mít tedy určité minimum poznání ). Dolož to prosím Písmem. Zatím jsi neuvedl ani jediný důkaz z Bible pro svá tvrzení.

Pán Ježíš jasně řekl, že kdo nenese svůj kříž, nemůže být ( není hoden být ) Jeho učedníkem. A učedník je učedník, protože se mu Pán dává poznat a zjevuje mu Boží tajemství.


Žalm 25:14 : "Tajemství Hospodinovo zjevné jest těm, kteříž se jeho bojí, a v známost jim uvodí smlouvu svou."

Podmínkou poznání Boha je zde bázeň Hospodinova.


Také v Janovi říká Pán Ježíš- Jan 14,21:

21 "Kdož by měl přikázaní má a ostříhal jich, onť jest ten, kterýž mne miluje. A kdož mne miluje, milován bude od Otce mého, a jáť jej budu milovati a zjevím jemu samého sebe."

V obou případech je poznání Krista vázáno na splnění podmínek.

Také apoštol Pavel jasně řekl, že se doslova žene za tím, "aby POZNAL Jej". ( Fil 3.kap. )

Mluví zde tedy o poznání, které teprve následuje poté, co Pavel všechny věci položil jako škodu pro Krista a má to jako za lejna, aby Krista získal a poznal.

A mé praktické zkušenosti říkají to samé.

Tobě snad Pán Ježíš dává poznání i ve chvílích, kdy nejsi posvěcen a oddělen? Takové poznání může být jen mentální, je to jen gnósis-"poznání" a nikoliv epignósis-"plné poznání" pocházející z Ducha svatého a z obecenství s Bohem.

Gnósis jsou plné teologické fakulty - poznání Božích věcí bez Boha. Takové poznání pouze nadýmá a pokud se jeho nositelé dostanou k moci, tak obvykle vzplanou hranice. Takové poznání měli farizeové a zákoníci a jejich pozdější následovníci.





]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je to GNOSTICISMUS? (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Čtvrtek, 20. září 2007 @ 22:33:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Ja ti jen Gregu, nabizim jiny pohled na verse, ktere sam citujes...

Ver si ve vlastni  skutky, jestli chces, ver si, ze si svym zivotem zaslouzis poznani Pana, ja si ponecham viru v Bozi Milost...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je to GNOSTICISMUS? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 20. září 2007 @ 22:53:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Demagogu,

ty verše, které uvádím, mluví o splnění podmínek nutných k poznání Boha. Zatím jsi mi necitoval ani jedno Písmo, které by mluvilo o opaku. Pochopitelně však zároveň platí, že i to uschopnění ke splnění těchto podmínek vychází z víry a milosti. Zároveň však také platí, to, co ty verše říkají. Bez kříže není ani poznání Boha, protože skrze kříž se vstupuje do vzkříšení a nanebevstoupení, kde jedině může být poznání Boha.

Podle tebe není nic, co by si člověk mohl před Bohem zasloužit? Proč tedy pak všichni staneme před soudnou stolicí Kristovou?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je to GNOSTICISMUS? (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Pátek, 28. září 2007 @ 09:35:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Jiste, ze nejsou zadne zasluhy, nebot i tzv zasluhy jsou Milosti od Boha, nebot On nam pripravuje nase dobre skutky a Jeho Milosti jsme to, co jsme...

Verici v Kristu neni souzen, neverici jiz je odsouzen.

Spravedlivy ziv bude z viry.

Pokojs Tebou, Gregory...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je to GNOSTICISMUS? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 29. září 2007 @ 10:53:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Ahoj Demagogu,

všechny ty verše, které jsi uvedl jsou pravda. V učitém smyslu to však může být i jinak, zase podle jiných veršů. Kristovci budou souzeni před soudnou stolicí Krista, kde obdrží to, co působili ve fyzickém těle - někdo dobré, někdo zlé.

A také ne všichni nevěřící budou odsouzeni navěky.


]


Re: Re: Re: Je to GNOSTICISMUS? (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Středa, 19. září 2007 @ 20:04:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Naopak, poznani Boha vede k neseni krize, zapirani sebe sama, k prijmuti Ducha Svateho...

Kdyz Saul poznal Pana, nebyl jeste Pavlem. To sama se da rici o Matousi Celnikovi, a o dalsich biblickzch postav.

Kdyz Petr poznal Krista, nerekl> O, jak ja jsem bzl svatz, oddeleny a posveceny, ze si me Jezis vybral, naopak,  rekl> Odejdi ode mne, nebot jsem hrisnz clovek. Petr si mzslel to, co si mzslis ty> Nebot bzl hrisnik, mzslel si, ze nemuze poznat Boha. Jezis Kristus byl evidentne jineho nazoru...


]


Re: Re: Re: Re: Je to GNOSTICISMUS? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 19. září 2007 @ 20:55:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Demagogu,

ty mluvíš v případě Petra a Pavla o milosti vyvolení. Já mluvím o hlubším poznání Pána a to bez posvěcení není vůbec možné. Protože Duch Boží zjevuje hlubiny Boží pouze duchovním lidem ( 1Kor 2. kap. ).


]


Re: Je to GNOSTICISMUS? (Skóre: 1)
Vložil: Kristus v Středa, 19. září 2007 @ 20:53:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
1. Kor 1:4-9 Stále za vás děkuji [svému] Bohu pro Boží milost, která vám byla dána v Kristu Ježíši: 5Neboť v něm jste byli ve všem obohaceni, v každém slovu i v každém poznání, 6tak jak bylo (mezi vámi)*nebo: ve vás utvrzeno (svědectví Kristovo)*nebo: svědectví o Kristu, 7takže nemáte nedostatek v žádném (daru milosti)*ř.: charismatu a dychtivě očekáváte zjevení našeho Pána Ježíše Krista. 8On*ř.: který vás také bude utvrzovat až do konce, abyste byli prosti výtky v den našeho Pána Ježíše [Krista]. 9Věrný je Bůh, skrze něhož jste byli povoláni do společenství jeho Syna Ježíše Krista, našeho Pána.

Byli Korintští skutečně svatí a oddělení od světa? Ne, byli tělesní, duševní, i když byli posvěceni v Kristu Ježíši a povolaní svatí. A přesto jim Pavel píše, že v Kristu jsou, respektive dokonce byli, ve všem obohaceni, v každém slovu i v každém poznání.

Efezským (5.k.) Pavel napsal: ... Kristus miloval církev a sebe samého za ni vydal, 26aby ji posvětil, když ji očistil (vodní koupelí)*ř.: koupelí vody; lútron (‚koupel‘) v slovu, 27aby sám sobě postavil slavnou*nebo: nádhernou církev, ...

Což odpovídá tomu, co se Pán Ježíš modlil v Janovi 17: 3A toto je život věčný: Aby poznávali tebe, jediného pravého Boha, a toho, kterého jsi poslal, Ježíše Krista. 17Posvěť je v pravdě; tvé slovo je pravda. 19A sám sebe za ně posvěcuji, aby i oni byli v pravdě posvěceni.

Toto se modlil Pán Ježíš za nezrovuzrozené apoštoly a veřící (včetně nás), kteří ještě neměli Ducha Svatého, protože ještě nebyl (dán) (J 7:39).

Tak co? Ještě chce někdo tvrdit, že poznání je určeno jen svatým a odděleným od světa?

Máš věčný život? Jestliže ano, pak máš poznání Boha Otce a Toho, kterého poslal, Ježíše Krista. A můžeš a máš Boha poznávat víc a víc, neboť Bůh chce, abys v poznání Jeho rostl, což znamená, že On roste v tobě, jak ty se menšíš (J 3:30). Otec nás posvěcuje v pravdě, jíž je Boží Slovo. A Sám Pán Ježíš posvětil sám sebe za nás, abychom byli posvěceni v pravdě=v Něm. Jsi v Něm? Jsi v Kristu? Pak jsi posvěcený. Nejsi v Něm? Nejsi posvěcený. TOTO A NIC JINÉHO JE PRAVDA ohledně této věci!

SV



Re: Re: Je to GNOSTICISMUS? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 19. září 2007 @ 21:00:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


SV,

ty ale mluvíš o objektivním postavení, které máme v Kristu. Ano. V Něm jsou všechny poklady moudrosti a poznání. Ale dostanou se k nim pouze posvěcení věřící ( 1Kor 2. kap. ) Hlubiny Boží jsou zjevovány pouze duchovním lidem. Pavel také proto píše Korintským, k jejich zahanbení, že někteří z nich neznají Boha ( 1Kor 15,34 ).


]


Re: Re: Je to GNOSTICISMUS? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 19. září 2007 @ 21:19:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


SV,

ty asi u toho W.Lee nejsi moc dlouho, že? Protože vykazuješ základní nedostatky v poznání, které přináší jeho učení. Prorokuješ ve stylu charismatiků apod. Ty jsi ještě hodně "říznutý" tou charismatickou neučeností a neutvrzeností v Písmech, viď? Že jsi ještě v místních sborech nováček....?


]


Re: Re: Re: Je to GNOSTICISMUS? (Skóre: 1)
Vložil: Kristus v Středa, 19. září 2007 @ 22:06:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gregu,

na hloupé (pošetilé) a nevzdělavatelné (nebudující) otázky neodpovídám; takové odmítám.

SV

PS: Myslel jsem, že to jednou stačilo. Inu, nestačilo.


]


Re: Re: Re: Je to GNOSTICISMUS? (Skóre: 1)
Vložil: Kristus v Středa, 19. září 2007 @ 22:37:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Iz 5:20-21 Běda těm, kdo říkají zlu dobro a dobru zlo, kdo vydávají tmu za světlo a světlo za tmu, kdo vydávají hořké za sladké a sladké za hořké! Běda těm, kdo jsou moudří ve vlastních očích a rozumní sami před sebou.

Kralicky:
Běda těm, kteříž říkají zlému dobré, a dobrému zlé, kladouce tmu za světlo, a světlo za tmu, pokládajíce hořké za sladké, a sladké za hořké. Běda těm, kteříž jsou moudří sami u sebe, a vedlé zdání svého opatrní.

Roháčik:
Beda tým, ktorí hovoria zlému dobré a dobrému zlé, ktorí kladú tmu za svetlo a svetlo za tmu, ktorí kladú horké za sladké a sladké za horké! Beda tým, ktorí sú múdri vo svojich vlastných očiach a pred svojou vlastnou tvárou rozumní!

KJV:
Woe unto them that call evil good, and good evil; that put darkness for light, and light for darkness; that put bitter for sweet, and sweet for bitter! Woe unto them that are wise in their own eyes, and prudent in their own sight!


]


Re: Re: Re: Re: Je to GNOSTICISMUS? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 19. září 2007 @ 22:45:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Tak tak, SV, tak tak.


]


Re: Je to GNOSTICISMUS? (Skóre: 1)
Vložil: strejda v Neděle, 23. září 2007 @ 06:37:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gregorios, kdo byl krom tebe voznačenej za gnostika? Já jen že mluvíš v množným čísle...



Stránka vygenerována za: 0.19 sekundy