Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 236, komentářů celkem: 429552, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 424 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116473900
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Zkouška důvěry a lásky
Vloženo Pondělí, 10. září 2007 @ 09:40:24 CEST Vložil: Bolek

Historie poslal Nepřihlášený

Také jste asi slyšeli o seznamu jmen spolupracovníků bývalé Státní bezpečnosti. Otiskly je Necenzurované noviny. Jsou to seznamy divoké, neúplné a nespolehlivé. Zbytečně přispívají k neklidu, kterého je v naší zemi i tak dost, a působí destabilizaci naší společnosti.

Není žádným tajemstvím, že mezi těmi jmény jsou i jména našich bratří a sester vlastní církve i jiných církví, které známe a máme k nim úzký vztah. Ti neztratili naši důvěru a lásku. Jak se do takového seznamu mohli vůbec dostat? Musíme se zeptat těch, kteří takový seznam vyrobili. Jejich autoři „vyrobili“ také své spolupracovníky. Dostat se do registru bývalé StB nebylo nic těžkého: udání, předvolání, vyšetřování, protokoly, hrozby vězením i uvěznění.

Už jsme pomalu zapomněli na křivdy a šikanování minulého režimu, ale jistá informovanost je na místě. V této souvislosti cituji znění dokumentu, který nese nadpis „Jak se na nás (baptisty) dívala StB“ s výrazným označením „přísně tajné“. V učebních textech Vysoké školy SNB z roku 1985 stojí napsáno: “Nepřátelská činnost části nekatolických církví, náboženských sekt a společností a opatření orgánů StB v boji s touto činností: „Bratrská jednota Baptistů. . . .Politické působení duchovních na věřící je minimální. Veškerá její činnost je zaměřena na prohlubování a upevňování vnitřního náboženského života. Vzhledem k těmto skutečnostem je nutno věnovat každému sboru i vedení BJB neustálou kontrarozvědnou pozornost a agenturně operativními opatřeními eliminovat jakékoliv její vybočení z církevního rámce“ (Mundus orans 25/91).

Komunisté velmi těžce nesli, že máme spojení s Ústředím Světového svazu baptistů se sídlem v americkém Washingtonu. Tato okolnost v nich budila stálé podezření, že stojíme ve službách tzv. zahraniční reakce, a nebyli daleko od myšlenky, že můžeme být špióny Západu. Proto došlo v padesátých letech k politickému monstrprocesu a do vězení byli odsouzeni naši bratři v úřadě církve. Byla to převážná většina členů tehdejší Ústřední rady starších a někteří kazatelé našich sborů. Nespravedlivě odsouzení bratří byli již rehabilitováni a o celé věci jsme informovali čtenáře.

Při své letošní pražské celostátní konferenci sborů Bratrské jednoty baptistů jsme se postavili čelem k seznamům údajně čerpajícím z registrů StB. Slyšeli jsme řadu objektivních svědectví o naší vnitřní duchovní a morální situaci v tomto ohledu, svědectví sebekritických, pokorných a upřímných. Nikdo netvrdil, že jsme za minulého režimu byli hrdiny. Měli jsme být statečnější. Mohli jsme však vyznat, že nikdo z našich kazatelů a pracovníků církve neudával a nezavinil nějaké osobní či jiné problémy. To není zdaleka důvod k nějaké sebejistotě, spíše naopak: všichni jsme zajisté zhřešili a nemáme slávy Boží. Žijeme jen z Božího nezaslouženého odpuštění. Prosíme pak všecky za odpuštění i pokud jsme někdy někoho z něčeho zlého podezřívali. Podezření není z Boha, ale z ďábla.

Jsou věci, které budeme muset ještě přehodnotit:

1. Je to především otázka platů kazatelů, které jsme přijímali od státu, a to, že jsme podepsali kazatelský slib věrnosti republice. Věděl jsme, že musíme sloužit evangeliem v nových politických podmínkách. Nechtěli jsme vstoupit na cestu konfrontace se státem. Nebylo to pro nás vůbec nic snadného se v takových okolnostech rozhodovat. Někteří si tehdy mysleli, že skutečná církev bude moci existovat pouze v podzemí nebo ve vězení.

2. Co mne vede nejen k zamyšlení, ale především k pokání, je to, že jsme v minulé době neměli v církvi skutečné duchovní probuzení. Pán Bůh nás nenechal bez osvědčení své věrnosti a lásky, ale byli jsme sami dost věrní ve svěřeném díle a na modlitbách?

3. Poslední poznámkou se vrátím do přítomnosti: na kritiku máme stále dost lidí, na pilnou práci v církvi méně a na plnou odpovědnost ještě méně. Co s tím uděláme? Ano, pokání je jedině možné východisko ze všeho, co podléhá soudu svatého Boha a poctivému sebezpytování našeho svědomí...

Václav Havel ještě jako prezident řekl: „Byli jsme všichni ve svévolných rukou STB.“ V církvi jsme však byli především v rukou svého Pána a on slíbil, že nás nikdo z nich nevytrhne. A nevytrhl.

Nezáleží na tom, jak nás viděla bývalá StB, ale jak nás viděl sám Pán církve, a také na tom, jak se vidíme a známe navzájem.

Zkouška důvěry a lásky na konferenci dopadla celkem dobře. Až na ty, kteří v srdci tuto důvěru a lásku z nějakých důvodů ztratili a nemají. Jiří Dienstbier napsal na obranu pronásledovaných a vyslýchaných StB, že slušní lidé vědí, jak to všecko tehdy bylo, a dodal: „Ti druzí se buď vzpamatují do svého lidství, nebo se odsoudí sami k opovržení.“

Všichni však, v církvi i národě, máme naději začít znovu pro Boží milosrdenství a slitování ve Spasiteli hříšníků.

Pavel Titěra

Takto se vyjádřil začátkem devadesátých let v církevním časopise Kostnické jiskry k tématu seznamu agentů BJB dlouholetý představitel BJB ThDr. Pavel Titěra (předseda Rady BJB v ČSR 1969-1981, poté až do začátku devadesátých let předseda Ústřední rady BJB v ČSSR).

Ještě několik slov z pera stejného autora, zveřejněných v roce 1969 v časopise Rozsievač:


Někdy jsme svou nestatečnost omlouvali zájmem o církev. To jistě nebylo správné. Modleme se za to, aby se ani toto už neopakovalo, abychom nechodili cestami nejmenšího odporu. K tomu je ovšem třeba hodně mravní a duchovní síly.


pro srovnání komentář účastníka zmíněné konference:


Re: Zkouška důvěry a lásky (Skóre: 1)
napsal baptista v Úterý, 24. červenec 2007 @ 10:00:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Zkouška důvěry a lásky na konferenci dopadla celkem dobře. Až na ty, kteří v srdci tuto důvěru a lásku z nějakých důvodů ztratili a nemají.


Na té konferenci jsem byl jako delegát. Po ohnivé a agresivní řeči bratra agenta Titěry, že diskuse o spolupráci s Stb není diskusí o vině ale o odpuštění (přímo na nás všechny řval a byl ročílený, až byl strach, že ho klepne), vystoupil bratr Miloš Šolc nejstarší a s velikou láskou vydal svědectví o tom, jak se ho snažili estébáci zlomit, aby spolupráci podepsal. Nakonec, aby ho zastrašili, vytáhli pistoli a vyhožovali mu zastřelením. Bratr Šolc však radostně zvolal: Klidně mě zastřelte! Já se těším a raduji se, že budu již dnes u svého Pána v nebi! Estébáci s tím znechuceně přestali a od té doby ho nechali na pokoji.

Během tohoto svědectví se zvedla mezi částí delegátů velká nevole (agentů Stb?), syčeli na bratra Šolce jak hadi (něco takového jsem při jednáních SD nikdy nezažil), vstávali ze svých míst a dávali najevo, že chtějí aby přestal mluvit a někteří z nich vztekle opouštěli sál. Bratr Šolc vpodstatě řekl, že kdo chtěl, nemusel spolupráci s Stb podepisovat a že výmluvy na to, že podepsáním zachránili BJB, jsou jenom argumenty, které mají dodatečně omluvit to, co je neomluvitelné.

Bratr Titěra velmi šikovně všechno obrátil a v řeči, která nepřipouštěla diskusi udělal závěry, o kterých pak píše v tom článku.  Postavil každého, kdo by chtěl tuto otázku nějak eticky řešit, do světla, že v srdci tuto důvěru  a lásku (k agentům Stb) z nějakých důvodů ztratili a nemají. Fakt je, že potom už nikdo neměl chuť se do toho pouštět. Myslím, že nás tehdy šikovně zmanipuloval, rychle to prohlasova a pak už všude psal o tom, jak se BJB k tomu postavila, v duchu jeho představ, a s tím se už dalo těžko něco dělat, když už všude byla veřejná prohlášení BJB ústy jeho předsedy.

Dodneška mám z toho blbý pocit a zkušenost, jak se dělá politika v BJB. Stačí "charismatický" vůdce, který si připraví taktiku pro jednání, zastraší lidi, případný oponenty nálepkuje jako vyvrhele a pak si udělá co chce a všude to roznese. Tak to pokračuje dodnes. Třeba v případě teologického semináře. SD to neschválil ale běží to na plný obrátky a nakonec se všude roznese, že je to baptistický seminář a nakonec to delegáti ještě rádi akceptujou. :-(

zdroj: Notabene


Podobná témata

Historie

"Zkouška důvěry a lásky" | Přihlásit/Vytvořit účet | 29 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Zkouška důvěry a lásky (Skóre: 1)
Vložil: Viking (racek@racek.cz) v Úterý, 11. září 2007 @ 11:24:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
díky Bolku za připomenutí "minulosti" s  průhledem do současnosti, jen se pořád divím kam se podělo to "církev reformovaná neustále se reformující" , jistě ne že by se vo tom nekecalo, to se kecá, ale dál se jede podle "účel světí prostředky"  a co je účelem? Kazatelské korýtko s krmením prakticky od kohokoliv.
Možná to není veselé, ale není to nic nového pod sluncem a vím, že Ženich rozpozná Nevěstu od nevěstky až přijde a to je radost.



Re: Re: Zkouška důvěry a lásky (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Úterý, 11. září 2007 @ 11:49:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
O kazatelském korýtku mluví obvykle ti, kdo si dají v životě pozor, aby je někdo náhodou nepostrčil k tak hubenému korýtku!
Jen ať si ho vylížou jiní. My budeme zatím vydělávat prachy, a ještě budeme mít komu dávat najevo, že žije z našich desátků.

Olin


]


Re: Re: Re: Zkouška důvěry a lásky (Skóre: 1)
Vložil: Rony v Úterý, 11. září 2007 @ 14:42:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
:-)))) díkas za veselej vtípek!!!! :-)))))  ty ses ani na to hubený korejtko nezmoh!!!! natož, aby jsi žil z desátků!!!! to by musel bejt v tejně jinej cvrkot!!!! :-)))))))  všude žvaníš vo tom, jak ten charismatickej guláš výživnej a jediná spása roztříštěnejch protestantskejch církviček, a že nejni nad kurzy alfa, kerejma se lidi do církví jen pohrnou, a jak kam, a skupinkový megasbory, multiplikace a učedníkování zevangelizujou celej národ - a vejsledek??????????  chabej!!!!!  v tejně tě ta hrstka neuživila a tak jsi vydělával prachy jako pochybnej finační kejklíř. :-))  no co. aspoň že víme, že to charoušům stejně nefunguje. jsou to jenom kecy a žvásty, kterejma voblbujou naivní ubožáky. :-)))


]


Re: Re: Re: Re: Zkouška důvěry a lásky (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Středa, 12. září 2007 @ 00:02:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Podivej, Rony, ja jsem jako pochopil, ze proti Olinovi neco mas, ale obcas jsou ty tvoje komentare tak, ale TAK VOHAVNY, ze to nejen neni moc krestansky, ale ja mam pocit, ze to snad neni ani zdravy.

To, cos vyse napsal, neni nic nez echt jedovata slina. Tak ja nemluvim ani s komunistama, jako ze mi lezej v zaludku. Fakt si myslis, ze te za to Pambu pochvali? Ja se zdraham uverit, ze bysis takovej nesmysl vazne myslel. Napis mi uprimne, jestli se nechytis za nos a trosku se nezastydis, kdyz si to ted po sobe prectes.

S pranim odvahy k sebereflexi,

Aviaf


]


Re: Re: Re: Re: Re: Zkouška důvěry a lásky (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Středa, 12. září 2007 @ 00:32:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Čau aviaf!

Já si nemyslím, že proti mě něco má. Ne že by to teda nebylo možný, ale kdyby proti mě něco skutečně měl, dávno by to z něj vypadlo. Je sprostej, ne blbej.

Myslím, že pro něj jen něco reprezentuju. Mě to nevadí.

Olin


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zkouška důvěry a lásky (Skóre: 1)
Vložil: Rony v Středa, 12. září 2007 @ 08:39:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
:-)))) promluvil ten, jehož vulgarity se staly pojmem!!!!!!!!!!! :-)))))  na rozdíl od tebe, charouši, volím slova sice řízná, nikoliv sprostá!!!!  ovšem je možné, že charoušové vnímají jako sprostý slovo každou kritiku jejich nedotknutelnýho učení nebo nedotknutelnejch "vikářů božích"!!!! :-))) viz moje kritika tvejch vejsledků v tejně! :-)))) nu což, měl by ses s tím nějaj smířit, držet hubu a šoupat nohama. a né tuhle bídu cpát do jinejch denominací!!! to už je nejenom sprostota ale i blbost!!!! :-))) 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Zkouška důvěry a lásky (Skóre: 1)
Vložil: Rony v Středa, 12. září 2007 @ 09:07:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Tomáši,

s potěšením konstatuji, že ti jako vzdělanému a kultivovanému liberálnímu křesťanu jde především o estetický zážitek při čtení komentářů, týkajících se Olina Kadlece. Tuto tvoji zcela oprávněnou touhu jistě sdílejí mnozí čtenáři Grano Salis, moji maličkost nevyjímaje.

Avšak vzhledem k tomu, že tento tvůj vzácný přítel, jehož mediální strategii bezezbytku obdivně sdílíš, je k uhlazeným kritickým příspěvkům brutálně agresivní a jejich autory ponižuje vulgárními nadávkami, je třeba se snížit na jeho apoštolskou úroveň a mluvit jeho řečí, sic ne vulgární, jakou mluví on, ale dostatečně říznou a nekompromisní.

Tato stylizace se sice nesmírně pracná, avšak odměnou je radostné konstatování, že na ni Olin vskutku slyší. Od slyšeného je již jenom krůček k pokání a tak neumírá naše naděje, že by i toto pobloudilé Boží dítě, které způsobilo jiným Božím dětem tolik bolesti, napravilo cestu svou. A nestane-li se tak, pak nebude mít jednou u Božího soudu žádné výmluvy, že neslyšel, že mu nikdo neřekl, že mu nikdo neukázal na jeho přestoupení. Nyní je ještě čas milosti, nyní je čas spasení. I pro Olina Kadlece.

Jiné pak strašením k spasení přivozujte, jako z ohně je vychvacujíce, v nenávisti majíce i tu skrze tělo poskvrněnou sukni.
Judův 1:23



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zkouška důvěry a lásky (Skóre: 1)
Vložil: Kristus v Středa, 12. září 2007 @ 11:15:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Milý Rony,

Píšeš: Nyní je ještě čas milosti, nyní je čas spasení. I pro Olina Kadlece. Já doplňuji - i pro nicka Ronyho.

SV


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zkouška důvěry a lásky (Skóre: 1)
Vložil: Rony v Středa, 12. září 2007 @ 12:13:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
*****,

nazval ses Kristem. od té chvíle jsou zde dva Kristové. ale jenom jeden je ten pravý. ty to nejseš. protože ty jsi za nás netrpěl, nezemřel za naše hříchy ani jsi nevstal třetího dne z mrtvých ani ti není dána všeliká moc na nebi a na zemi. a nikdo, kdo v tebe uvěří jako v "krista" nebude mít život věčný.

duchovní pýcha tě oslepila a stavíš se tím na roveň Kristu, přičemž si přivlastňuješ Jeho JMÉNO, který je nad každý jméno. to by křesťan nikdy neudělal. upadl jsi v blud! čiň z něho pokání!!!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zkouška důvěry a lásky (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Středa, 12. září 2007 @ 14:40:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Ne, o estitckej zazitek mi fakt nejde. Kdyz jsem psal, ze tvoje komentare jsou vohavny, tak jsem samozrejme narazel na jejich lidskou uroven, nikoli na jejich poetickou (ci jakou) krasu ci osklivost.

Nevim, kde jsi v Bibli nasel ten princip, ze oplacet se ma stejnou minci (kdyz pises, ze je nutne "snizit se" na Olinovu uroven). Mel jsem naopak za to, ze Jezis po nas chce, abychom mirili k vyssimu standardu. Pokud mas pocit, ze Olin je sprostej, odpovedi neni bejt jeste sprostejsi. A at uz tady napsal Olin cokoli, nevzpominam si, ze by se nekdy uchylil k tak nizce osobnimu vypadu, aby se shazoval neci povolani a celkovou sluzbu zpusobem, kterym to delas ty. "Pochybej financni kejklir" - to jako fakt bylo nezbytne nutny to takhle shodit? A to je jen jeden priklad.

Pokud chces u nekoho vyvolat litost a pokani, pak mam pocit, ze Pavel nabizi lepsi reseni nez Juda:

Rimanum
12,19 Nechtějte sami odplácet, milovaní, ale nechte místo pro Boží soud, neboť je psáno: 'Mně patří pomsta, já odplatím, praví Pán.'
12,20 Ale také: 'Jestliže má tvůj nepřítel hlad, nasyť ho, a má-li žízeň, dej mu pít; tím ho zahanbíš a přivedeš k lítosti.'
12,21 Nedej se přemoci zlem, ale přemáhej zlo dobrem.

Jinak, ve svym predchozim prispevku jsem se tak trochu tazal, zda se za to, cos napsal, tak trochu nestydis, kdyz si to ted po sobe prectes. Tak co, stydis nebo nestydis?

Aviaf


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zkouška důvěry a lásky (Skóre: 1)
Vložil: Rony v Středa, 12. září 2007 @ 16:25:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Tomáši,

překvapuje mě, když zde tak usilovně demonstruješ své zaujetí pro "lidskou úroveň" komentářů zdejšího působení i celoživotního díla Olina Kadlece, že tě nijak nevzrušuje nelidskost charismatické mašinérie, v jejímž čele jmenovaný léta stál a nese plnou odpovědnost za zničené životy, rozvrácené sbory a postižené denominace. Nejen, že tě to nevzrušuje, ale naopak blahoskolnně pomíjíš všechny duchovní násilnosti a agrese a s dotyčným udržuješ nadstandardní harmonické vztahy, aniž by tě cokoliv na tragických důsledcích jeho učení a činnosti zamrzelo. Naopak, nazvání těchto do nebe volajících zločinů označuješ za ohavnost. Škoda, jako liberální křesťan tedy hledáš "lidskou úroveň". Bylo by lépe hledati věcí Božích a Jeho spravedlnosti a ne věcí lidských.

Pokud bys pozorně četl, nepsal jsem, že se snižuji na Olinovu vulgární úroveň, ale na jeho apoštolskou úroveň a mluvit jeho řečí, aby mě slyšel. A to se vskutku dobře daří. Inspiroval mě biblický příklad apoštola Pavla, který z téhož důvodu se nerozpakoval být Židu Židem a Řeku Řekem. Pokouším se tedy být Olinovi Olinem, ačkoliv je to perná, nevděčná a vnitřně devastující práce.

Přeji ti do další radostné meditace nad úžasným životním dílem páně Olina mnoho báječných nadpozemských zážitků, nezkalených výčitkami svědomí a pocitem studu nad svou vlastní a nedej Bože snad i olinovou "lidskou úrovní".


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zkouška důvěry a lásky (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Středa, 12. září 2007 @ 22:19:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Nelidskost me samozrejme vzrusuje vzdy, at uz se jedna o pripadnou masinerii charismatickou nebo jakoukoli jinou. Ale to je zcela obecnej princip, proti kterymu lze tezko cokoli namitat. Olina jsem nikdy zivyho nepotkal, neznam detailne jeho zivotni pribeh (krome par povsechnych udaju), nemam nejmensi informace o zpusobu a prostredcich jeho pastoracni praxe, zkratka to vsechno malo, co o nem vim, jsem si precetl tady na GS. Z toho tezko muzu vyvozovat nejaky kategoricky zavery, takze nevim, co ode me v tomhle punkte chces. Mam kritizovat neco, o cem dohromady nic nevim? Pred sestnacti lety jsem ucinil jistou zkusenost s libereckou jednotou bratrskou, ne zcela blahe pameti, ale je to uz davno a je to ode me momentalne i geograficky dost daleko. Co muzu jeste tak udelat, je zabejvat se celym problemem jaksi obecne, "akademicky", chces-li, tedy pracovat s obecne distupnejma infromacema a z nich vyvozovat zavery, a to jsem tady i udelal - jak v pripade charismatickyho hnuti, tak v pripade jinych cirkvi. A myslim, ze se to delo ve vsi slusnosti a uprimnosti. A nemusel jsem pritom nikomu nadavat do zvanilu a pochybnejch financicnich kejkliru.

Pokud jde o styl a ton tvych prispevku, tak tam mam informace dost kompletni, protoze mi staci, abych si tvoje prispevky precetl a hned je videt, jestli to je slusny nebo neslusny.

Vis, co ti reknu? I kdybych nakrasne souhlasil OBSAHOVE se vsim, co sem napises, tak bych se vod tebe musel distancovat pro tu formu. Tak jako ty ja zkratka s lidma jednat nechci, i kdyby stokrat byli v nepravu.

Aviaf


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zkouška důvěry a lásky (Skóre: 1)
Vložil: Rony v Středa, 12. září 2007 @ 22:53:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Tomáši,

je potěšitelné, že alespoň formálně deklaruješ, že tě nelidskost vzrušuje vždy. Se mnou jednat nemusíš, snažím-li se být Olinovi Olinem, stačí tedy, když své sympatie budeš i nadále projevovat originálu. Se schizofrenickou akceptací, jejíž rubem je bytostná distance, se jako vzdělaný liberální křesťan s jistou charismatickou zkušeností nepochybně se ctí, ve vší slušnosti a upřímnosti vyrovnáš. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zkouška důvěry a lásky (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Středa, 12. září 2007 @ 23:56:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Tak ted jsem vubec nepochopil, cos vlastne chtel rict, a to navzdory tomu, ze jsem, jak pises, vzdelany kultivovany krestan. Ne ze bych nerozumel cizim termitum, spis ve tvym prispevku nenachazim zadnej uchopitelnej obsah...

Aviaf


]


Re: Re: Re: Re: Re: Zkouška důvěry a lásky (Skóre: 1)
Vložil: Pattre (Pattre@seznam.cz) v Čtvrtek, 13. září 2007 @ 17:54:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nejvíce mě děsí, že těm svým sebeobhajujícím teoriím rony opravdu věří.
Tu  verbální žumpu prezentovanou na GS může těžko obhájit. Je velmi
politováníhodná osůbka a nejvíce zamrzí, že nemá místo pro pokání a omluvu
pro ty, které nestydatě uráží.
Protože  mě rony  nominoval na zlatou slzu (za něco, co nemá ani promile z
jeho dekadentního projevu), chtěl jsem jej z recese nominovat na zlatou
perlu za nějaký ten příspěvek, kde nikoho nenapadá, neuráží
neoznačuje za charouše apod., ale nenašel jsem takový. Už jsem byl v tom
úmyslu vlastně naťuklý z komunikace s farelem a inspirován jirkovo návrhem
najít na každém něco dobrého, ale u ronyho marná snaha. Nicméně kdybych něco
našel, měl jsem komentář pochvaly napsaný předem a tady je:

„Rozhodl jsem se ronyho nominovat na zlatou perlu za tento (neexistující) komentář,
neboť v něm nepoužil jedinou vulgaritu, slovo charouš, zvýšený akcent
pln emocí,  jediný emotin , vykřičník, nebo otazník. Je to opravdu
úspěch. Pokud by navrženou perlu opravdu dostal, bude to mít význam
stejný, jako když Jásir Arafat obdržel Nobelovu cenu za mír
:- ((((((
))))) -: ?!?!?!?!“


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zkouška důvěry a lásky (Skóre: 1)
Vložil: Rony v Čtvrtek, 13. září 2007 @ 20:54:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
:-)))))))))))))))))))))) no tos mě vážně rozesmál!!!!! :-)))) takovejhle blevajz vod staršího sboru CB v Litvínově (!!!!!!) to je k popukání :-)))))   chocholoušek by zajásal: šimmere, šimmere, vy nás ale zásobujete!!!!!! :-)))))))))))) seš "vožralej v duchu" anebo máš zrovna těžkej atak schýzy???!!! :-)))) na dysfunkční palogiku tvýho komentáře lze nanejvejš uplatnit první cvrčkův zákon liberální dialektiky: Ne ze bych nerozumel cizim termitum, spis ve tvym prispevku nenachazim zadnej uchopitelnej obsah... Ho,ho, ho, ho!!!!!! :-))))))))))))


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zkouška důvěry a lásky (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Čtvrtek, 13. září 2007 @ 21:31:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ve zkoušce smíchu bys byl druhý.
Jenže toto má být zkouška důvěry a lásky, a u té jsi zcela propadl.

All in.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zkouška důvěry a lásky (Skóre: 1)
Vložil: Rony v Pátek, 14. září 2007 @ 09:08:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
:-)))))))))))) tak tos mě rozesmál podruhý!!!! :-)))))))))))))) přečet sis vůbec ten článek, agente?????????!!!  :-)))))))))))


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zkouška důvěry a lásky (Skóre: 1)
Vložil: Pattre (Pattre@seznam.cz) v Neděle, 16. září 2007 @ 00:03:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rony,
ty jsi možná takovým typickým (sirovým) příkladem anticharismatika. Kdepak nějaká láska, pokoj, trpělivost, mírnost, laskavost, přívětivost a důvěra. On už totiž anticharismatik, antikatolík, anticokoliv tyto vlastnosti pěstovat nepotřebuje, protože právo být anonymním racochejlem je mu dáno z hůry. K dobru ti je, že to neumíš zakrývat (co na srdci to na klávesce), jiní k tomu potřebují obsáhlé statě (aby ty výlevy zaobalili do přijatelné intelektuální úrovně). Anticharismatici jsou totiž opásáni slovy, chytráctvím, kritikou, ironií, výsměchem, povýšeností v těžké pokoře a mudrováním, nikoliv tak skutky, ochotou a sebevydáním. Potom perfektně sestavená teologie, učení a kritika spolubratrů v Kristu, často neslouží ani tak k ochraně ostatních křesťanů před bludy, jako k sebevyzdvižení a ukojení vlastních ambic. Tito asi nikdy nic nepokazí! To je ale pozdvižení k popukání ???!!!! To jsem tě zas rozesmál !!!!???  Ho,ho, ho, ho!!!!!! :-))))))))))))


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zkouška důvěry a lásky (Skóre: 1)
Vložil: Rony v Neděle, 16. září 2007 @ 00:28:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
:-))))) muhehehe!!!!!!!!!!!!!!! klobouk dolů za tu lekci lásky, trpělivosti, mírnosti, laskavosti, přívětivosti, důvěry, těžký pokory, ochotou a sebevydání, kterou jsi přdvedl nejenom tady na webu, ale hlavně v cb litvínov!!!!!!!!!!!!!!!!!!  :-))))))))))))))))))  je neuvěřitelný, jak můžou tihle prostoduchý charismatický rukovodčíci kalkulovat s tím, že pohým žvaněním vo vovoci ducha voblbnou kde koho!!! :-))))) seš vtipnější než ve čtvrtek!!!! tyhlecty hlody by se měly archivovat pro příručku Jak poznat charismatickou šelmičku!!!!!!!!!!   :-))))))))))))



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zkouška důvěry a lásky (Skóre: 1)
Vložil: Pattre (Pattre@seznam.cz) v Neděle, 16. září 2007 @ 06:28:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Drahý rony,

samozřejmě tobě dík a uznání za kurzy anticharismatické reklamštiny a navrhuji ti vstoupit do nové vize pro tvorbu  výrazových emotinů  a  jiných naturalisticko-manýristických vyjadřovacích prostředků !!!!!!!!!!   :-)))))))))))) :-))))) muhehehe!!!!!!!!!!!!!!!


Návrh:  !?!?! :-(((((((((( <><  )))))))))-: ?!?!? symetrionismus



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zkouška důvěry a lásky (Skóre: 1)
Vložil: Rony v Neděle, 16. září 2007 @ 07:19:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
na staršího sboru cb litvínov ti přetvářka jde dobře, jak je u vás dobrým zvykem. běž si poplakat na ramínko šimmerovi a po cestě můžeš nakopat do zadku jakobin a france. snad se ti uleví.....  :-))))))))))))


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zkouška důvěry a lásky (Skóre: 1)
Vložil: Pattre (Pattre@seznam.cz) v Neděle, 16. září 2007 @ 08:40:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Judův 1:2 Milosrdenství, pokoj a láska ať se vám rozhojní!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zkouška důvěry a lásky (Skóre: 1)
Vložil: Rony v Neděle, 16. září 2007 @ 21:17:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Těžkou ránu mého lidu léčí lehkovážnými slovy: »Pokoj, pokoj!« Ale žádný pokoj není. 

Zastyděli se, že páchali ohavnosti? Ne, ti se nestydí, neznají zahanbení. Proto padnou s padajícími, klopýtnou v čase, kdy je budu trestat, praví Hospodin."

Jeremjáš 6:14-15  


]


Re: Re: Zkouška důvěry a lásky (Skóre: 1)
Vložil: Viking (racek@racek.cz) v Úterý, 11. září 2007 @ 15:15:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
a vedle, jen si tak říkám, proč se ten apoštol Pavel zabýval šitím stanů, aby nebyl nikomu na obtíž.
peníze totiž s*****í, víme????


]


Re: Re: Re: Zkouška důvěry a lásky (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Úterý, 11. září 2007 @ 20:36:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Peníze ti s*****í? Čím?

Jen tak si říkám, proč ten apoštol Pavel psal, že je jeho postup vyjímečný.
Asi proto, že tím chtěl naznačit, jací jsou ostatní apoštolové a kazatelé parchanti, že se nechávají vydržovat. Samotným Pánem Ježíšem pochopitelně počínaje.

Olin


]


Re: Zkouška důvěry a lásky (Skóre: 1)
Vložil: Rony v Pondělí, 10. září 2007 @ 11:51:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
není to ten titěra, kterej se zasloužil vo charismatický průsaky do baptistickejch sborů???



Re: Zkouška důvěry a lásky (Skóre: 1)
Vložil: Viking (racek@racek.cz) v Čtvrtek, 13. září 2007 @ 10:28:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Peníze s*****í "barvou" kterou jsou tištěný, a pak taky "pachem" ruky, která Ti je dala a pak také "duchem" kterej za tím dárcem stojí.

To je bezva dávat za vzor Pána Ježíše.
Takže hurá šup na kříž, žádný manželství, každej najít rychle 12 učedníků, tři roky prudit a je to hotový  :o)

Jenže vono bylo taky nějaký vzkříšení víme, pak taky nějaký Letnice a vznik Církve "Těla Kristova" a to pzooooor, je to Nevěsta pro kterou si přijde Ženich.
A je jistý nemalý rozdíl mezi Nevěstou a nevěstkou.

Tak si to pišme za uši. (varování: Oline to je obrazně řečeno, myslí se tím aby sis to pamatoval)



Re: Re: Zkouška důvěry a lásky (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Čtvrtek, 13. září 2007 @ 21:36:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Odpověď k věci tě nenapadla? Dobře! Nemusíme to řešit.

Olin



]


Stránka vygenerována za: 0.28 sekundy