Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Jiří.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 175, komentářů celkem: 429676, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 271 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116550026
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Anathema a pravoslaví
Vloženo Sobota, 07. červenec 2007 @ 19:28:26 CEST Vložil: bolek

Z našich církví poslal Nepřihlášený

Nejen katolická církev využívá i v Bibli zaznamenané právo a moc anathematizovat 

První neděle Velikého půstu je každoročně zasvěcena "Oslavě Pravoslaví" (nebo "Vítězství Pravoslaví"). Myslí se tím vítězství pravoslavné víry na všemi herezemi (bludy). Tento svátek byl původně oslavou vítězství pravoslavného křesťanství nad herezí ikonoborectví (právě v první neděli Velikého půstu r. 843 byly slavnostním průvodem vneseny ikony zpět do chrámu Boží Moudrosti v Konstantinopoli).

Dnes se čtou z Evangelia slova Ježíše Krista o Nathanaelovi: "Hle, pravý Israelita, v němž není lsti." (Jan 1,47)

Tím se chce vyjádřit, že podstata církve je taková, že nesnese žádnou lest a klam. Proto se Církev sama ze své vlastní podstaty očišťuje od všech klamných lstivých učení - tj. herezí. Tento sebeočistný proces probíhá po celé dvě tisíciletí historie Církve, není řízen žádným člověkem ani žádným pozemským úřadem, ale děje se jaksi samovolně, je vyjádřením života Církve. Dalo by se říci, že je to jedna ze "životních funkcí" živého církevního organismu. Tento proces je důsledkem přebývání Ducha Svatého, který je Duchem Pravdy, v Církvi.

Této neděli se také říká "Neděle anathemy", protože v pravoslavné církvi se po celém světě koná zvláštní obřad, při kterém se usvědčují všelijaké hereze a vyslovuje se nad nimi anathema. Obřad se v plnosti koná v katedrálních chrámech (ve zkrácené podobě se může konat i v chrámech farních). Text přednáší protodiákon, "anathema" říkají (či opakují) přítomní pravoslavní biskupové. (Viz zde, jak se konal obřad anathemy v Rusku, kde mu byl přítomen a nadšeně jej zapsal Karel Havlíček Borovský).


"Anathema" znamená postavit něco (někoho) mimo Církev Kristovu. Ohlašuje se tím bez jakéhokoliv klamu a lsti, že dané učení či názor nemá nic společného s Církví a že Církev se od těch, kdo takovéto názory učí, distancuje a odděluje je od sebe.
Výklad slova anathema - viz náš slovníček.


Nyní zde ocitujeme současný seznam anathem, jak se čte v současnosti v tuto neděli v Moskvě.

Pravoslavná církev dnes, jako každoročně v tuto neděli, oznamuje před celým světem:

"Ty, kteří svůj rozum dali do služeb poslušnosti Božímu zjevení a kteří se pro ně v sebezapření namáhají, velebíme a chválíme. Ty, kteří se protiví pravdě a nekají se z toho před Hospodinem, jenž očekává jejich obrácení a lítost, ale nechtějí následovat svaté Písmo a Tradici prvotní Církve, - takové odlučujeme a vyslovujeme jim: anathema.

Těm, kteří odmítají existenci Boží a tvrdí, že tento svět vznikl sám od sebe a že se v něm všechno děje bez Boží prozřetelnosti a náhodně, - budiž jim anathema.

Těm, kteří říkají, že Bůh není Duch, ale hmota, anebo ho neuznávají za spravedlivého, milosrdného, moudrého, vševědoucího či říkají tomu podobná rouhání, - budiž jim anathema.

Osmělujícím se tvrdit, že Syn Boží není jednobytný s Otcem a není stejné cti jako Otec, a stejně tak i Duch Svatý; těm, kteří nevyznávají, že Otec, Syn i Duch Svatý jsou jeden Bůh, - budiž jim anathema.

Těm, kteří si dovolují říkat, že k našemu spasení a očištění od hříchů není nutný příchod Syna Božího v těle na svět, jeho dobrovolné utrpení, smrt a vzkříšení, - budiž jim anathema.

Těm, kteří neuznávají blahodať vykoupení, jež je hlásána v Evangeliu, jako jediný prostředek k našemu ospravedlnění před Bohem, - budiž jim anathema.

Osmělujícím se říkat, že Přečistá Panna Maria nebyla před porodem, při porodu i po porodu pannou, - budiž jim anathema.

Nevěřícím, že Svatý Duch dal moudrost prorokům a apoštolům, skrze ně nám zvěstoval pravou cestu ke spáse, dosvědčil ji zázraky, že (tentýž Duch Svatý) přebývá v srdcích věrných a pravých křesťanů a uvádí je do všeliké pravdy, - budiž anathema.

Těm, kteří odmítají nesmrtelnost duše, konec světa, budoucí soud a věčnou odplatu za ctnosti na nebesích, ale za hříchy odsouzení, - budiž anathema.

Těm, kteří zavrhují Tajiny (svátosti) svaté Církve Kristovy, - budiž anathema.

Těm, kteří odmítají sněmy svatých otců a jejich tradice, souhlasné s Božím zjevením, zbožně opatrované Pravoslavně-katolickou Církví, - budiž anathema."

Ze současného obřadu neděle Pravoslaví
Přeloženo z webu Moskevského patriarchátu pravoslavie.ru


P.S.
Pro současného člověka za západě je potřeba dodat, že anathema neznamená upalovat na hranici. Je to oddělování pravdy od nepravdy. Má-li být Církev příbytkem pravdy, pak musí dokázat označit, co pravda není. Je to nekončící usvědčování všech lstí a klamů, který se děl už ve starozákonní Církvi, pak jej v mnoha svých kázáních konal Ježíš Kristus (a to nezřídka dosti drsnými slovy, viz např.: "Běda vám..."), anathemu nadále vyslovovali ve své době svatí apoštolé (Galat 1,8-9) a následně i církevní otcové. Bez anathemy by se zatemnila pravda a bez pravdy není možná opravdová láska, jen lež a pokrytectví, nebo mělkost. Životem Církve však nejsou mělké kalné vody, ale slyší Kristovo: "Zajeď na hlubinu."

"Dnes často slýcháváme, že každou vírou je možno správně sloužit Bohu. Jako by pravda či lež byly Bohu stejně milé. Podle naší víry však nemůže žádná jiná víra než pravoslavná přivést člověka k dokonalosti" (z kázání na ruském pravoslavném rozhlasu Radoněž v tento den).

Zdroj: http://www.ambon.or.cz/ambon.pl?from=76

Podobná témata

Z našich církví

"Anathema a pravoslaví" | Přihlásit/Vytvořit účet | 35 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Anathema a pravoslaví (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Sobota, 07. červenec 2007 @ 21:09:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Osmělujícím se říkat, že Přečistá Panna Maria nebyla před porodem, při porodu i po porodu pannou, - budiž jim anathema.

Pre tych ktory ale na zaklade Pisma vedia, ze maria nemoze byt ziadny objekt uctievania a ani nemoze byt pocas a po porode panna, nakolko Jezis mal jasne svojich telesnych surodencov by som pokial konfrontuju toto ucenie doporucoval v mene Jezisa Krista sa od tychto kliatieb oddelit. Zariekania a kliatby su nebezpecna vec a katolicke cirkve ho casto pouzivaju ako svoj nastroj moci. V minulosti sa vladari a mocnari katolickych kliatieb velmi bali a katolicke duchovenstvo ich vyuzivalo ako nastroj zastrasovania.

Mozu skutocne sposobit u jednotlivcov realne nehody, nezdar, tragedie, katastrofy a tlaky ktore vedu k degradacii. Je to cisto demonicka zalezitost od ktorej sa ale moze znovuzrodeny krestan jednoducho oddelit, konfrontovat demonicku moc, oddelit sa od vplyvu okultizmu a v mene Jezisa Krista zviazat jej moc.  Moja rada pre vsetkych ktory ste tento problem 
rozoznali pocas toho co ste konfrontovali katolicizmus je: Berte to vazne, oddelte sa od ich kliatieb, je to naozaj nevyhnutnost ...

ŘÍMSKOKATOLICKÁ CÍRKEV SE ROZEŠLA S KŘESŤANSTVÍM; TRIDENTSKÝ KONCIL V ČEŠTINĚ



Re: Re: Anathema a pravoslaví (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Sobota, 07. červenec 2007 @ 22:29:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
Je dívka, které byla např při churgickém zákroku odstraněna panenská blána pannou? Technicky vzato ne, lae vzato morálně, z pohledu pohlavní čistoty ano. Takže pokud bych tento morální pohled aplikoval na Marii, tak bych s tím neměl problém.


]


Re: Re: Re: Anathema a pravoslaví (Skóre: 1)
Vložil: KatolikRimsky v Neděle, 08. červenec 2007 @ 00:20:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jenže katolická i pravoslavná církev vyznávají její CELISTVÉ ustavičné panenství, tj. nejen morální, nýbrž i fyzické.
Jak je to možné i při a po porodu? Podobně, jako když Kristus prošel zavřenými dveřmi, tak se stalo i při jeho porodu.
Proč je tomu tak? Obě církve věří v Mariinu totální odevzdanost a zasvěcení se dílu Božího Syna. Ustavičné panenství není výslovně uvedeno v Písmu, ale vyplývá a je v souladu s Mariinou úlohou popsanou v Písmu, kdy její životní naplnění je SOLUS DEUS, SOLUS JESUS.
Ustavičné panenství Mariino je také naplněním proroctví v Ez 44,1-3.


]


není výslovně uvedeno v Písmu, ale ... (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Neděle, 08. červenec 2007 @ 08:34:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
KatolikRimsky: Ustavičné panenství není výslovně uvedeno v Písmu, ale  ...


Prirodzene, v Biblii uvedene nic take nieje, je doslova napisane ze Jezisa Krista splodil Boh, je napisane ze On mu dal telo t.j.  Jezisove telo nebolo z Marie ale z Boha, ale to je marne, pretoze katolici neveria Pismu, veria iba v ucenie svojho kultu ...Interpretovat Ez 44-11, teda Bozi chram a jeho vychodbu branu ako mariu je trufalost, blaznovstvo a prekrucanie Pisma,  nakolko symbolika v Pisme neoznacuje nikdy ziadny Bozi chrama ako Mariu.

Žalmy 2:7  Vyrozprávam rozhodnutie Hospodinovo. Riekol mi: Ty si môj Syn; ja som Ťa dnes splodil.
Židom 10:5  Preto pri svojom príchode na svet hovorí: Obete ani dary si nechcel, ale dal si mi telo:

este jeden zaujimavy vers:

Galatským 4:26  Ale vrchný Jeruzalem je oná slobodná,
ktorá je našou matkou.

v kontexte s Jezisovym vyrokom:

Marek 3:33  A On im odpovedal: Kto je moja matka a moji bratia?
Marek 3:34  A poobzerajúc sa po tých, ČO SEDELI OKOLO NEHO, povedal: Ajhľa, moja matka a moji bratia!

v komtexte s:

Korintským 6:16  
Aké spojenie medzi chrámom a modlami? A my sme predsa chrám Boha živého, ako povedal Boh: Prebývať budem v nich a prechádzať sa, a budem im Bohom, a oni mi budú ľudom.



T.j. Chram Boha ziveho jasne nieje katolicka modla maria/semiramis ale znovuzrodeni a biblicki krestania ...


To ze satan naviedol cloveka aby vzyval mariu ako matku Boha, ponizuje Jezisa Krista a je to demonsky sarkasticky vysmech z Jeho spasitelskeho diela a z Jezisovej obeti. Boh nieje stvorenie, On nema telesnu matku. Ale akoby ten maly bezmocny katolicky eucharisticky jezisko bol neustale zavisli od svojej velkej maminky, ktora sa za nas podla starobabylonskej katechistickej interpretacie neustale prihovara a kroti jeho hnev.

Satan sa aj zjavuje katolikom ako biblicka Maria a necha sa nimi vzyvat. Vo svojich vyhlaseniach postupne prebera spasitelske vlastnosti Jezisa Krista na seba, odsuva v ludskych srdciach Jezisa Krista na bok a snazi sa Ho zosadit s tronu. Satanizmu by sa nikdy v historii nepodarilo tak prekrutit evanjelium ako sa to podarilo katolicizmu.

K teme:

Preco Maria place ...
Původ kultu uctívání Marie
Zjevení Panny Marie - Fatimy
Jim Tetlow: Správy s nebes



Mp3 audio prednaska VOLANIE PO REFORMACII autora knihy Zena jazdiaca na Selme, DAVE HUNTA priamo zo Slovenskej katolickej bašty, vychodoslovenskeho Prešova.

Klikni:

http://nkz.reformace.cz/kazne/2000/Dave%20Hunt%20-%202000-04-29-sobota2.mp3



]


Re: není výslovně uvedeno v Písmu, ale ... (Skóre: 1)
Vložil: KatolikRimsky v Neděle, 08. červenec 2007 @ 11:54:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kéž tě Bůh brzy osvobodí od tvé fanatické zaslepenosti a osvobodí tvoje srdce od úzkosti, která tě v nitru tísní! Ať tě požehná svojí láskou a přítomností a naplní tvoje srdce i mysl pokojem! Kéž ti dá spočinout v jeho vzácných ranách! Pokoj tobě!

V Kristu KŘ


]


Re: Anathema a Marie -není výslovně uvedeno v Písmu, ale .Zeus samoroditel.. (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Neděle, 08. červenec 2007 @ 13:02:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gojime, ty píšeš : ´....je napisane ze On mu dal telo t.j.  Jezisove telo nebolo z Marie ale z Boha...´
a neuvědomuješ si slova a jejich význam.
Připomínáš mi legendu o vzniku Pallas Athény. Ta se nenarodila z ženy, ale z Diova čela, vyskočila odtud jako myšlenka Diova přímo v celé postavě a plné zbroji.
Je to symbolický význam : velitel bohů měl Myšlenku a ta byla hotová vcelku už při své zrodu. Nemusela se postupně dotvářet, byla to hotová Myšlenka.
A s tvým myšlením bys dokázal to brát i tak, že jestliže byla hotová myšlenka narozena jako osoba Pallas Athéna, potom zrození ´těla´ z moci boha je nebiblické a je to opakování hereze z Diova kultu.
Potom bys argumetoval, že dát tělo a dostat tělo od Boha je opakování  helenistické báje.
Jak z toho vybruslíš, ty opakovači bajek o starověkém původu všeho?



]


Re: Re: Re: Re: Anathema a pravoslaví (Skóre: 1)
Vložil: Irena v Neděle, 08. červenec 2007 @ 12:28:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jak je to možné i při a po porodu? Podobně, jako když Kristus prošel zavřenými dveřmi, tak se stalo i při jeho porodu.


Jenže je tady přece rozdíl - Ježíš prošel zavřenými dveřmi v OSLAVENÉM těle, ale narodil se jako člověk, tedy v PŘIROZENÉM těle. A taky si myslím, že kdyby Maria měla zůstat navždy pannou, nebyla by se zasnoubila s Josefem - to je ambivalentní postoj.

Irena


]


Re: Re: Re: Re: Re: Anathema a pravoslaví (Skóre: 1)
Vložil: KatolikRimsky v Neděle, 08. červenec 2007 @ 12:51:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ježíš i v neoslaveném těle chodil např. po vodě, takže ukazoval svoji moc nad přírodními zákony, které sám ustanovil. Navíc důvod v neporušeném fyzickém panictví tkví v tom, "aby panna byla znamením", jak prorokoval Izajáš, což je defacto stálým a fyzickým důkazem Kristova početí skrze Ducha bez přispění muže a tedy jeho Božského původu. 

Kdyby se Maria nezasnoubila, byla by pro Židy smilnicí.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Anathema a pravoslaví (Skóre: 1)
Vložil: Irena v Neděle, 08. červenec 2007 @ 13:03:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To sice chodil, ale bylo to v době, kdy už veřejně dělal zázraky. Do svého křtu v Duchu neudělal žádný zázrak, žil jako každý jiný člověk - samozřejmě ale bezhříšně.

A Maria jako panna měla jen počít - k tomu se proroctví vztahuje - ale nikde to nepokračuje ve smyslu doživotního celibátu jejího i Josefova. Když Bůh stvořil manželství, pak se vším všudy, jen ne s celibátem. Leda dobrovolným - na určitý čas kvůli půstu, jak píše Pavel. Takže tímto se to nedá vysvětlovat.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Anathema a pravoslaví (Skóre: 1)
Vložil: KatolikRimsky v Neděle, 08. červenec 2007 @ 13:16:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ale učinil zázrak - přijal lidské tělo, a to bez přispění muže, skrze Ducha svatého.

Pokud by Maria přestala být pannou, de facto by neexistoval důkaz o panenském početí Ježíše a tudíž i o jeho předvěčném Božském původu. Věříme však, že Bůh je důsledný.

Ano, Bůh stvořil manželství, ale mnoho osobností v dějinách spásy přijalo dobrovolně celoživotní celibát, aby se cele odevzdaly službě Bohu. Maria je jednou z nich, jak věří pravoslavní i katolíci.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Anathema a pravoslaví (Skóre: 1)
Vložil: Irena v Neděle, 08. červenec 2007 @ 15:29:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, ale tento zázrak neudělal Ježíš, ale Otec. Ježíš začal konat zázraky až po 40 dnech na poušti. Předtím byl naplněn DS - Lk 3,21.22, pak šel na poušť a vrátil se v MOCI DUCHA = začal službu zázraků a divů.  Po čtení z Izajáše, kdy četl verše o sobě(Lk 4,18), říká -" DNES se toto Písmo naplnilo ve vašich uších" (nebo " ve vaší přítomnosti" - Lk 4,21). Do té doby neudělal jediný zázrak.

A jak správně píše Gojim, nikde v Písmu se nepíše o "věčné panně". Zkrátka jako panna porodila, pak tedy už panna nebyla, a protože to bylo biblické manželství, dá se předpokládat, že bylo i fyzicky naplněno. A na tom není nic špatného, je to Boží princip. 

Ano, spousta lidí přijalo celibát, ale ti byli svobodní a bezdětní. A to Maria nebyla. Jinak by se k jejímu doživotnímu celibátu musel vyjádřit i Josef, a to tam nikde nečtu. No a protože věřím, že v Bibli je zaznamenáno všechno podstatné a důležité, co nám Bůh chtěl sdělit, a tohle tam není, nemusím tomu věřit.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Anathema a pravoslaví (Skóre: 1)
Vložil: KatolikRimsky v Neděle, 08. červenec 2007 @ 15:44:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Všechna Boží činnost je dílem celé Trojice - ta tvoří a koná vše. Tak to bylo i u početí. Nebo snad byl Ježíš vržen do lůna Marie pasivně? Nikoliv, aktivní byly všechny tři osoby Boha.

Pokud by Maria ztratila své fyzické panenství, nebyl by "de facto" žádný důkaz pro Kristovo početí z Ducha a jeho předvěčný a Božský původ. Mariino panenství bylo a je znamením Kristova původu a poslání.

Kdyby Maria přijala celibát a měla by zároveň Syna, byla by možná ukamenována pro smilstvo.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Anathema a pravoslaví (Skóre: 1)
Vložil: Irena v Neděle, 08. červenec 2007 @ 18:21:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
O tom, jestli byl Ježíš v době svého početí on-line nebo off, se v Bibli nemluví. Já bych se přiklonila k názoru, že off. Stejně tak dítě, když je "počínáno"( nehezký výraz, ale nic výstižnějšího mě nenapadá:)), o tom neví - nebo myslíš, že ano? Já si to např. nepamatuju:)

Já věřím, že Maria byla při početí panna, stejně tak věří každý křesťan. Jinak si netroufám tvrdit, že to, že by zůstala pannou celý život, by byl důkaz Kristova původu. To by musel ověřit nejspíš gynekolog a já pochybuju, že u nějakého byla.

Myslím, že se konce debaty nedobereme, každý si budeme tvrdit své - ty tradici, já Boží Slovo. Nicméně neberu ti to, věř, čemu chceš. Dokonce to chápu, taky jsem byla katolička a obhajovala jsem vehementně katechismus a tradici. Dnes se na věci dívám jen skrze Písmo.

Zdraví Irena


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Anathema a pravoslaví (Skóre: 1)
Vložil: KatolikRimsky v Neděle, 08. červenec 2007 @ 18:52:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kdyby byl Syn chvíli "off", přestal by být Bohem. Bůh je vždycky "on", tzn. vždycky při vědomí, "při sobě", "v akci". Ty si své početí nepamatuješ, protože jsi člověkem, kdežto Syn o sobě ví dokonce ještě před svým vlastním lidským početím (kdežto jako Bůh je bez počátku). Činnost Boha je vždycky součinnost všech tří Božských osob.

Jinak tradice není alternativou Písma, nýbrž Písmo je součástí tradice, a to součástí neomylnou a nezměnitelnou. Proto mi nedělá problém přijímat i to, v co křesťané věřili od počátku, i když je to důrazněji zaznamenáno v původní tradici u církevních otců ap. Nejsem zastáncem Sola Scriptura. Takže tak.

Přeji hezký večer.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Anathema a pravoslaví (Skóre: 1)
Vložil: Irena v Neděle, 08. červenec 2007 @ 21:33:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jen poznámka - proč by si měl Ježíš pamatovat své početí? K čemu by mu to bylo? Jistě že je 100% Bohem, ale i 100% člověkem, proto si mohl "zakázat" o tom vědět. Vím, že je to jen domněnka z Bible nepodložitelná, ale pro mě přijatelná. Jako člověk se vtělil a jako člověk ( kromě hříchu) se projevoval do nějakých 30 let. Tak proč by se zrovna v okamžiku početí měl projevit jako Bůh a pamatovat si to? 

Taky ti přeju hezký večer.

Irena  


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Anathema a pravoslaví (Skóre: 1)
Vložil: KatolikRimsky v Úterý, 17. červenec 2007 @ 10:00:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ireno, původní otázkou bylo spíše to, zda byl Kristus při svém početí aktivní či ne, nikoliv jeho boho-lidské vědomí. Já jsem chtěl pouze tvrdit, že při početí bbyla aktivní celá Trojice, neboť to ani nijak nejde. Pokoj Kristův!



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Anathema a pravoslaví (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Pondělí, 09. červenec 2007 @ 13:42:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Irenko,
je mi to trochu směšné, když píšeš ´.....jako panna porodila, pak tedy už panna nebyla....´, ty počítáš panenství podle blány ? Jistě, že dítě s hlavičkou o průměru 11 cm nezanechá při průchodu ven blánu bez následků, ale to je přece něco jiného, než protrhnutí blány při početí.
Ostatně někdy se dá počít při zachování blány. Ale panenství spočívá v tom, že dívka neprožila pohlavní styk s mužem. I kdyby se blána při počínání zachovala (při malém údu), přece jde o změnu stavu z panny na ženu. A naopak při umělém oplodnění pomocí pipety s dárcovým semenem nejde o styk s mužem. A tak tvrzení, že ´....jako panna porodila, pak tedy už panna nebyla...´ mi působí veselost i při vážném tématu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Anathema a pravoslaví (Skóre: 1)
Vložil: Irena v Pondělí, 09. červenec 2007 @ 14:23:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mirku,

jsem ráda, že ses zasmál:), ale vážně: panenství končí porušením panenské blány, tedy i při porodu. Po porodu už Maria nebyla panna, ale MATKA ( ano, vím, katolíci rádi používají termín PANENSKÁ MATKA, ale to opravdu v Bibli nečtu).  Je nebiblické tvrdit, že byla pannou ustavičně, není pro to - kromě nějakých tradičních výkladů - žádné opodstatnění.

A za sebe jen dodám, že už se mi nechce rozebírat tyhle intimní věci. 

Zdraví Irena  



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Anathema a pravoslaví (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Čtvrtek, 12. červenec 2007 @ 23:29:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Irenko,
vážně, nebudeme rozebírat příliš tyhle intimní věci, ale zastavím se u tvého pojetí. Ty se obíráš stavem fyzického těla a ne podstatou.
Je to jako u Starého Zákona. Používá se fyzická řeč jako ´pravice Hospodinova´ a myslí se tím ´jednání´ nebo ´síla´. Tedy funkce a vyšší věc se označí pomocí PŘEDMĚTU. podobně třeba slova ´kalich spásy´ nejsou jen nádoba, ale více než to.
To mne do jaksi míry znepokojuje. Abych byl stručný,. ve Slovníku českého jazyka se píše :
panna - dospělá dívka před pohlavním stykem. Ty bys napsala .
panna -dívka s neporušenou blánou.
Já mluvím o činu, o události (která má důsledek pro život i duši),
ty píšeš o části těla.
Per favor : při sportu se někdy může stát, že dojde k poranění blány, třeba při pádu z koně. Nebo kdyby narazila při pádu na větev, která by ji (hypoteticky) propíchla trenýrky a vnikla do toho místa a zanechala otvor v bláně , a to by podle tebe nebyla už nedotknutá dívka ? kvůli větvi ?
Starozákonní myšlení je hezké, ale  jde o stav, nebo o spásu, ne o věc.
Proto  si myslím, že po porodu při průchodu hlavičky zevnitř ven by bez ohledu na stav blány byla ještě nedotknutá člověkem, ještě panna i v šestinedělí.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Anathema a pravoslaví (Skóre: 1)
Vložil: Irena v Čtvrtek, 12. červenec 2007 @ 23:54:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mirku,

mě SZ vůbec neznepokojuje. Já bych napsala - virgo intacta = neporušená panna. Spekulace o větvi jsou sice zajímavé, ale nikdy jsem o takovémto případu neslyšela:), ani to nehodlám řešit. Pro mě je žena po porodu matka, ne panna, ať už se matkou stala jakkoli - např. po umělém oplodnění - a tvrzení, že i v šestinedělí je žena ve své podstatě panna, je poněkud ambivalentní:).


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Anathema a pravoslaví (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Sobota, 14. červenec 2007 @ 07:14:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
starozákonní způsob myšlení
 

Irena si myslí, že žena je panna, když má neporušenou blánu a není panna, když  ji nemá celistvou.
Mozor na myšlení typu ´věc dává (vyjadřuje) smysl´.
(a) Na příklad král při audienci sedí na trůnu, má žezlo, korunu a moc.
Děti si hrají a kdyby někdo hrál krále, dali by mu klacíček do ruky, sedl by si na dřevěnou židi nebo bednu a pronesl by vážným hlasem ´mí dvořané´,
ale nebyl by to ve skutečnosti král, neboť by to byla hra.
Kdyby se ale někdo skutečně zmocnil žezla, usedl na tůn v ozdobném oblečení a prohlásil by se za krále (třeba u nás), chybělo by tam podstatné : vláda. Kde by našel lidi ochotné ho poslouchat, kde by měl své ministry atd.? Průvod nadšenců a volání slávy nestačí, království zahrnuje politiku se sousedy, řízení země atd.
tedy symbol vlády – žezlo - není vše.
(b) jiný příklad : jak slavit vánoce.
Jsou to svátky naplněné zbožností, také radostí, něhou, porozuměním a mírem a pocitem, že je dobře, když se narodilo dítě. I lidé s vlažným postojem k samotné skutečnosti narození Krista jsou rádi.
Přesto jsem se setkal s definicí vánoc moc zajímavou. V televizním seriálu Bakaláři byl také příběh, kdy svobodný učitel prožil vánoce sám, protože maminku měl v nemocnici (hrála ji Šejbalová). Potkal ale svou žačku, již dospělou, tlačící kočárek, která právě měla manžela na vojně. Byla vynucena strávit vánoce sama jen s dítětem.
Pozvala svého učitele k nim domů na štědrovečerní večeři.
Při návštěvě v nemocnici se ho matka potom ptala, jestli alespoň měl stromeček, když maminka není doma. Odpověděl, že ano. Potom ho vyzpovídala, jestli měl kapra, bramborový salát, svíčičky, a ještě nevím co, jen si pamatuji, že to bylo pět položek, každá byla konkrétní věc (svíčky, stromeček, kapr, snad i bramborový salát,,,).
Potom řekla ráda :
´tak vidím, že jsi měl opravdu vánoce´.
A na lásku a pocity se ho zapomenula zeptat. Neptala se ani, jestli strávil vánoce s někým, to ji nenapadlo, nebo jestli měl radost.
Mohla se ho přece ptát také jinak :
mě jsi radost? večeřel jsi sám nebo s někým? jak se ti to líbilo? atd., tedy neptala by se na věci, ale na prožitek.
To zahrnutí vánoc do inventarizování předmětů je také způsob jak posoudit vánoce. Ale jak to prožil je také způsob jak je popsat, jen druhý způsob.
Jeden je podle předmětů – a je to blízké popisu podle starých dob, kde předmět vytváří situaci a umožňuje vztahy.
Druhý způsob je podle popisu nitra.
První způsob používá Starý Zákon a také básníci. Předmět zaručuje fungování a děj.
Viz píseň o zlatých střevíčcích
- a potom přijde den, kdy do kočáru sednem ty a já,
- ty zlaté střevíčky, ty tolik krásné jsou…
 

A v pozadí všeho je svatba, nejde o svévolné obutí střevíčků, ale řeč se pouze točí okolo střevíčků a z toho pohledu je to zajímavé vylíčení.
Tak také Irenka si myslí, že popis osoby a jejího stavu je možný podle popisu jedné části těla.
Ovšem, že se to používá v metaforách, třeba projevit velkou pozornost se řekne ´mluv, jsem samé ucho´ .
Doslova by to nebylo lehké mít samá ucha.
Myslím si, že upínat se na věc je starozákonní způsob vyjadřování, ale  i myšlení.
Irenka snad myslí podle zvyků Starého Zákona, protože jednoznačně usuzuje : má něco, je panna, nemá blánu -  není panna. Nestará se o to, zda se s ní muž spojil, což je rozhodující,  ale o tělo.
 

Píšeme sice teď o sporu jestli Marie byla nebo nebyla. Ale teď právě se zamýšlím nad způsobem, jak myslí lidská mysl. Věc nebo stav, případně předmět nebo život.
A přidám třetí příklad ( c). V záplavě četných románů čtených pro maturitu atd., skoro povinně, se pamatuji na lásku muže ke vdané ženě. Nakonec po nesčetných trápeních si slíbili, že se už neuvidí (ale nevzpomínám si při těch četných románech, jestli to byl Werther nebo Fabrizio u Stendhala).
Po dlouhých měsících přece jen nevydrželi nesejít se a udělali to tak, že ona se starala o své malé dítě v noci a on přišel a mluvili spolu, když ona nerozsvítila, ale zůstali potmě, aby splnili to, že se NEVIDĚLI. Tak tomu já říkám  splnění litery místo skutku.
Účelem slibu bylo  ´nesetkat se´, ale bylo pro to použita slova  ´nevidět se´. To jim umožnilo setkat se, když se neuvidí (jen za šera noci).
Připomíná to plnění předpisů tak, že se neohlížím na smysl.
Tak ve shrnutí : jsou případ jednání, kdy se spoléháme (1) na věc (která to vyřeší), (2) na způsob (který to dosáhne že ?) , (3) na slovo, které se dodrží i když skutečnost je mimo.
A když chybí věc, podle toho chybí smysl.
Jako kdyby člen spolku ztratil svou legitimaci a dokud by mu nevystavili novou, po ty dny by nebyl vpuštěn na jednání, protože ´není členem´.
A u spolku, kde se dává legitimace jen jednou, by navždy přestal být členem.
A kdyby to byli pěstovatelé fuchsií, nebyl by uznaný za pěstovatele fuchsií, i kdyby měl doma stovky fuchsií.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Anathema a pravoslaví (Skóre: 1)
Vložil: Irena v Sobota, 14. červenec 2007 @ 09:04:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mirku,

mně starozákonní myšlení rozhodně nehrozí, na to jsou tu jiní experti:)
Mně spíš připadá archaické Tvoje vyjadřování.
Ke kauze "věčného" panenství Marie se už nehodlám vyjadřovat.

Zdraví Irena 



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Anathema a pravoslaví (Skóre: 1)
Vložil: joker v Pátek, 13. červenec 2007 @ 08:14:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Asi je irelevantní rozebírat marginální možností deflorace panenské blány a stavět na nich jakousi podpůrnou ideologii pro katolické dogma o věčném panenství Marie Tesařové. On byl totiž Josef muž a pochybuji, že si se svojí odepřel pohlavní styk. Z čistě technického hlediska tedy Marie pannou nebyla celý život, ale pouze do okamžiku první kopulace.

To, co Bible podává je zcela jiná informace: Ježíš byl počat bez dědičného hříchu a nebyl počat z muže. To je důležité v kontextu Bible. Jestli byla Maruška pannou ještě za měsíc po početí je z tohoto hlediska nepodstatné a jedná se pouze o lidské přílepky a překrucování faktů.

PS: pokud by se žena při pádu ze stromu tímto způsobem nabodla, asi by bylo poranění natolik devastující, že by se nadále (pokud by nevykrvácela) do budoucna mohla rozloučit s rolí matky.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Anathema a pravoslaví (Skóre: 1)
Vložil: KatolikRimsky v Pátek, 13. červenec 2007 @ 10:25:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
...aneb i joker se může mýlit.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Anathema a pravoslaví (Skóre: 1)
Vložil: joker v Pátek, 13. červenec 2007 @ 20:04:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Joker se možná mýlí, ale genetici nikoliv. Gen homosexuality je pouze "zbožné" některých zájmových skupin, nikoliv realita všedního dne. Gen homosexuality neexistuje, stejně jako neexistuje gen pyromanie, kleptomanie nebo arachnofobie. Homosexualita je záležitost pro psychology, nikoliv pro genetiky.


]


Anathema a pravoslaví (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Neděle, 08. červenec 2007 @ 13:37:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Z toho ale plynie otazka: Kde je v Izaiasovi (alebo kdekolvek inde v Pisme) napisane ze sa Jezis narodi s "vecnej vzdy panny", neposkvrnenej, ktora dalej pre katolikov je: 

utocisko hriesnikov, neposkvrnena, najvacsia krasa stvoreneho sveta, prostrednicka milosti jezisa, Matka obdivuhodná, Matka dobrej rady, Matka Stvoriteľa, Matka Spasiteľa, Panna najmúdrejšia, Panna hodná úcty, Panna hodná chvály, Panna mocná, Panna dobrotivá,
Panna verná, Zrkadlo spravodlivosti, Sídlo múdrosti, Príčina našej radosti, Príbytok Ducha Svätého, Príbytok hoden cti, Vznešený príbytok nábožnosti, Ruža tajomná, Veža Dávidovho mesta, Veža zo slonovej kosti, Dom zlatý, Archa zmluvy, Brána do neba, Hviezda ranná, Uzdravenie chorých, Útočisko hriešnikov, Útecha zarmútených, Pomocnica kresťanov, Kráľovná anjelov, Kráľovná patriarchov, Kráľovná prorokov, Kráľovná apoštolov, Kráľovná mučeníkov, Kráľovná vyznavačov, Kráľovná panien, Kráľovná všetkých svätých, Kráľovná počatá bez poškvrny dedičného hriechu,( Inac Jezis nevedel najst v svojom domove vieru...to je fakt sila...) Kráľovná nanebovzatá, Kráľovná posvätného ruženca, Kráľovná rodiny, Kráľovná pokoja ...??? (to boli oslovenia pre vasu modlu pozbierane z niektorych ruzencovych bratstiev)

Lebo v Pisme toto zjavne nikde nieje. Je to cisty babylonsky kult bohyne - matky semiramis. 
Jezis v Pisme Mariu nikdy neoznacil za svoju matku a na krizi ju 
prehlasil za matku ucednika Jana. Jezis oznacil za svoju matku tych ktory ho posluchaju ... a tych prehlasil za omnoho blahoslavenejsich ako je Maria. Mariino blahoslavenstvo je v tom ze na rozdiel od katolikov posluchla Boha a riadila sa jeho slovami. Jej dusa plesala v Hospodinovi, 
zatial co duse katolikov plesaju v akejkolvek demonickej bytosti ktora sa zjavuje ako biblicka Maria. 

Katechizmus Katolíckej cirkvi (1998)

#966 “’Napokon bola Nepoškvrnená Panna – uchránená nedotknutá od akejkoľvek škvrny dedičného hriechu – po skončení pozemského života vzatá s telom i dušou do nebeskej slávy a Pán ju povýšil za Kráľovnú vesmíru, aby sa tak plnšie pripodobnila svojmu Synovi, Pánovi pánov a víťazovi nad hriechom a smrťou.’ Nanebovzatie presvätej Panny je výnimočnou účasťou na zmŕtvychvstaní jej Syna a anticipovaním vzkriesenia ostatných kresťanov:...“

Písmo
Jeremiáš 7:18 “Synovia sberajú drevo, a otcovia zapaľujú oheň, a ženy miesia cesto, aby narobily kráľovnej nebies obetných koláčov a aby obetovali iným bohom liate obeti, nato, aby ma popudzovali.

Su rimski katolici krestania???









]


Re: Re: Re: Re: Anathema a pravoslaví (Skóre: 1)
Vložil: Farel v Neděle, 08. červenec 2007 @ 23:30:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Každé dítě otevírající lůno matky (tedy prvorozené, svaté slouti bude). Myslím že extrém teologických úvah je, že Marie byla pannou i po porodu Ježíše (se zdůvodněním, že Ježíš prošel zavřenými dveřmi). S tak fantasmagorickou konstrukcí mohu počítat tak ve středověku, ale nyní bych dal přednost tomu, že Marie byla také mimo katolické pojetí normální ženská, která měla několik dětí a tak stála nohama na zemia rukama ve dřezu s prádlem. Což by mimo jiné indikovalo, že je normální i v tom, že chápala, že jí s pacholíkemi prošel normální cestou jak miminčák tak placenta a představa, že i placenta (kterážto je zřejmě také svatá) prochází jako Ježíš zavřenými dveřmi je zřejmě mimo katolický teologický rámec. Omlouvám se, že ještě více drobím katolické teologické disputace jestli teotokos, nebo christotokos, ale považuji Marii nadále za někoho, koho si narozdíl od katolické ehm...vážím a tak jí nemohu přičist takové nenormality.


]


Re: Re: Re: Re: Anathema a pravoslaví (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Pondělí, 09. červenec 2007 @ 02:06:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Katolíku Římský,
já myslím, že podobnými spekulacemi snižujete Pannu Marii.
V Credu máme slova: skrze Ducha svatého přijal tělo z Marie Panny a stal se člověkem. Tak to dosvědčují i Písma, a jiné prameny nemáme. Apoštolové a evangelisté měli tuto zprávu z první ruky - Od Panny Marie. Co ještě chcete za důkaz? A komu by měl kdo a co dokazovat? Víra v početí Krista bez vůle muže nám není dokazována, ale byla zvěstována - slovem. Nemůžeme-li se spolehnosut na svědectví Písma, a tedy první církve, a tedy samotné Panny Marie, jsou jakékoli důkazy k ničemu.

Maria počala Krista, ačkoli byla panna. Pak ho porodila. Žádný zázrak, ale drsný porod!!
A pak život vdané ženy a matky v pokoře a věrnosti, jak praví Písmo. Jiné svědectví nemáme. Výmysly nějakých exaltovaných mnichů, že to manželství bylo jen na oko před lidmi, a jinak žili Maria s Josefem v tajném celibátu, nebo dokonce výmysly o jenom jako porodu - to vše snižuje památku a slávu této pokorné a věrné služebnice Boží.

Olin, takto Evangelík Český .




]


Re: Re: Anathema a pravoslaví -opis ze slovníku (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Neděle, 08. červenec 2007 @ 13:12:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gojime,
kdybys pozorně četl dříve, než začneš psát odpově´d, dočetl by ses v odkazu, jaký je význam slova anatheam.
Nevhodný přelad je prokletí, ale skutečný význam je odtržení. Abys byl účasten dobra, pozůstávajícího v porozumění významu, opisuji zde to, co je jako odkaz  přímo v textu článku, to serozbaí, když se klikne na podtržené slovo o slovníku.
(Opis)
Anathema – (anafema) – oddělení, exkomunikace; nepřesně: prokletí, budiž proklet; (vyobcování z Církve, oddělení). Do češtiny je udělení anathemy tradičně překládáno jako "proklít", což není zcela správné (bohužel, tradiční český překlad pod vlivem západním citelně a neblaze posunul význam tohoto slova). Pravoslavná církev nikoho neposílá do pekel; pokud někomu oznamuje (uděluje) anathemu, pak jemu i ostatním lidem tím oznamuje, že svými skutky, řečí či smýšlením opustil Kristovu Církev, která se tímto zříká dalšího soudu nad ním a odevzdává ho vyššímu soudu Božímu (etymologicky zanamená slovo "athathema" – "pozdvihnout vzhůru"). Určení věčného údělu toho, kdo se oddělil od Církve, není naší věcí, nýbrž Boží. Sám Bůh bude soudit takového člověka, který nedbal varovaní a napomenutí a překročil hranice Církve směrem ven. Anathemou se provádí formální exkomunikace, která je však v pravoslaví pouhou reflexí již daného stavu – tedy toho, že onen nešťastný člověk už před tím sám sebe duchovně z Církve vyloučil z Církve. Proto říkáme, že se anathema "oznamuje" – dává se veřejně na vědomí něco, co se již stalo a co již svou vůlí onen člověk duchovně vykonal. Formální anathema (vyhlášená Církví) je tudíž následkem anathemy duchovní (kterou si člověk udělil sám). Slovo "anathema" se v Pravoslaví používá velice opatrně. Nespravedlivě udělená anathema je hrozný hřích padající na hlavu toho, kdo se opovážil ji vyslovit. Toto slovo se v Písmu svatém vyskytuje u ap. Pavla: "Jestliže vám někdo hlásá jiné evangelium… budiž proklet!" (Gal 1,9) A dále např.: Řím 9,3; 1.K 12,3; 1.K 16,22.



]


Anathema a pravoslaví -opis ze slovníku (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Neděle, 08. červenec 2007 @ 13:43:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
mk, neklam prosim Ta.

Vase anathema je demonicka kliatba ktora realne dokaze sposobit choroby, nezdar, nehody, nestastia, degradaciu a teraz aj v minulosti to bol jeden z nastrojov rimskej neviestky na zastrasovanie. 
Prave preto som vyssie pisal, ze od jej kliatieb existuje pre biblickych krestanov v Jezisovi sloboda. V Jezisovi sa kliatba cloveka nedotkne, ani keby sa proti cloveku tantricky modlilo 10 klastorov naraz vas povodne hinduisticky ruzenec ...:-))))



]


Re: Anathema a pravoslaví a oprava ve slovníku českém (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Neděle, 08. červenec 2007 @ 13:38:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dobrý překlad slova Anathema je vyobcování
Staré překlady nejsou vždy vhodné. A proto se od 16. století rozmáhá překlad z původních jazyků, včetně Kralické.
Ale i ta slova ze 16. století jsou někdy zastaralá. Napříkald jsem dlouho nechápal, co to jsou ´židoviny´ u krásné dívky - v Písni Šalamounově se přece říká ´jak krásné jsou židoviny tvé´ (Kralický překlad).
Až jsem se dočetl, že to jsou místa po straně tváře, pod uchem, tam, kde si Židé nechávají vousy růst, někdy se říká pejzy. Pod těmi pejzy je část tváře, kterou mají i ženy, ale neroste na ní nic.
Po novočesku to jsou skráně, nebo líčka pod uchem. Moderní, současný překlad je tedy Jak krásné jsou tvé skráně, nebo Jak krásná jsou tvá líčka pod uchem.
A podobně se objevilo ne zcela dávno, že slovo ´pokání´  by se mělo nahradit přesnějším ´změna smýšlení´.
Tak zasatralé a nesprávné slovo ´prokletí´ by se mělo nahradit slovem ´vyobcování´. Potom by dostal správný význam ten výraz :
Proklet je každý, kdo visí na dřevě , mělo by být ´každý, kdo visí na dřevě je vyobcovaný´ (postavený mimo oficiální spolek), což na Ježíše platí. Zemřel za hradbami pro nás, abychom my nebyli vyobcováni duchovně.
Stačí, když moderní překlad bude správně znít Anathema = vyobcování.



Re: Re: Anathema a pravoslaví a oprava ve slovníku českém (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Neděle, 08. červenec 2007 @ 13:53:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
MK, zase klames. Anathema je kliatba, okultny nastroj ktory vyuzival najma stredoveky katolicizmus. Je strasne odporna ta vasa pokrytecka dvojtvarnost.  Vy sa chytate toho, ze 
niektore slova maju dva vyznami. Pred krestanmi propagujete jeden vyznam slova a medzi sebou druhy. 
Vy ste preklinali od Luthera cez Kalvina a protestantske hnutia asi kazdeho kto nesuhlasil s ucenim Vasho kultu 
a to robite az do dnes. Co to ma spolocne s biblickym Jezisom???? On zomrel prave pre to aby ludia mohli byt 
z vasich kliatieb slobodni ...

Jestliže někdo říká, že svatá svátost eucharistie, Kristus, jednorozený Syn Boží, nemá být uctíván nejvyšším uctíváním a s okázalostí navenek a vlastně vůbec nějak se jí klanět se slavnostní vážností, také nemá být s vážností nesena v procesí s velebením a vší obřadností a zvyky Svaté církve nebo nemá být předkládána lidem k uctívání a říká, že kdo takto uctívají jsou modláři, budiž anathema.. (pozn.gojim: to znamena vsetci biblicki krestania...)

Canons and Decrees of the Council of Trent, Original Text with English Translation, by Rev. H. J. Schroeder, O. P., B. Herder Book Co., 1960, s. 80, Canon 6.




]


Re: Re: Re: Anathema a pravoslaví a oprava ve slovníku českém (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Neděle, 08. červenec 2007 @ 18:31:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Anathema

Vyhlášení exkomunikace z římsko katolické církve nad heretiky a velikými hříšníky. Důsledkem bylo věčné zatracení, jestliže exkomunikovaný nelituje a nevrátí se do cirkve. Sněm v Trentu vynesl svá anathema více jak 100x nad těmi, kteří by přijmuli víru Reformátorů. Vatikán II. tatto anathema potvrdil, a přidal ještě jednu vlastní; a tak římský Katolicismus odsoudil do věčného pekla všechny dnešní Evangelíky. Jediným lékem je litovat evangelických doktrín (herezí, podle Říma) a vstup do římsko katolické církve v podřízení se jejím dekretům. A tak, jakákoliv diskuze, nebo spolupráce mezi Katolíky a Evangelíky - podle katolické definice je, finálně, návrat do římsko katolické církve, pochopitelně pro jejich vlastní spásu!!!



]


Re: Anathema a pravoslaví a vyloučení ze synagogy (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Úterý, 10. červenec 2007 @ 15:20:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vyobcování nebylo jen věcí středověku.
Nejen církve křesťanského typu využily práva vyvrhnout ze svého společenství ty se závažnými odpory.
Vyloučení ze společenství se vyskytovalo i u antické společnosti, před vznikem křesťanství, vyskytuje se také v Orientu- ne všude. Buddhisté a taoisté nikoho nevylučují, rozhodnutí jak bude žít je věc jednotlivce, ale hinduistická společnost (oni si neříkají církev, ale  říkají si společnost) ano, za závažné přestupky, které kazí život místní komunity.
Orfikové dokonce těm, kteří se zvrhli a začali žít nezřízeně a pohoršujícím způsobem postavili na jejich místním hřbitově symbolický pomník, jako že duchovně odumřel pro cestu k výšinám a chodili se k němu modlit za jeho navrácení na dobrou cestu.
A Židovství  také zná vyobcování.
Nenapravitelní Izraelité se mohli dočkat toho, že před celou obcí se v noci v synagoze na svolaném shromáždění přečte protokol, který obsahuje, že se ho obec zříká a po každém odstavci se zhasne jedna svíce, až se zhasne poslední a synagoga je ve tmě. To působí děsivě. Vím, že se toho dožil Barúch Spinoza v XVII. století , který nebyl nijakým pohoršujícím občanem, žil řádně jako brusič v Antverpách, avšak učil o sjednocení Boha s jeho dílem, tedy že svět je plný Boha a i hmota je plná Boha (docela bych mu dal za pravdu), a neodděloval Stvořitele od Díla.



Re: Re: Anathema a pravoslaví a vyloučení ze synagogy (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Čtvrtek, 12. červenec 2007 @ 22:04:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A preto je jasne, ze smerovanie katolicizmu do New Age je plne odovodnene ....


]


Stránka vygenerována za: 0.67 sekundy