Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 236, komentářů celkem: 429552, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 426 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116471739
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Výzvy pro Církev bratrskou
Vloženo Pátek, 25. květen 2007 @ 18:16:38 CEST Vložil: bolek

Z našich církví poslal Nepřihlášený

Většina sborů v Církvi bratrské již prošla „kulturní revolucí“ – to znamená, že se již ve své službě nezdržují zápasy o to, kolik písniček se bude zpívat na začátku shromáždění či jestli svědectví nového křesťana může obsahovat nějaké slangové slovo. Přesto nás čeká vážné hledání podoby kontextuální liturgie, tak aby naše shromáždění byla srozumitelná a budující, s důrazem na zapojení všech do společné bohoslužby.

Ukazuje se, že klíč k živosti sboru není pouze v důrazu na neformálnost. Kavárenské sbory mohou po určitou dobu přitahovat svojí bezprostředností, ale dlouhodobě to není řešením. Zároveň ani sbory s tradiční mechanickou sendvičovou liturgií 11 nemají vyhráno. Celosvětově v křesťanských církvích probíhá neustálý zápas o bohoslužbu, ve které jsou obsaženy jak prvky formální (pevné části liturgie) a zároveň i části neformální – spontánní.

S Boží pomocí jsme se jako církev po revoluci v roce 1989 postupně otevřeli světu. Je to tak správné, protože kontakt se společností je předpokladem rozvíjení misijního poslání církve. Společné akce s nevěřícími lidmi přinášejí mnoho evangelizačních i diakonických výzev. Na druhé straně vytvářejí prostor nejen pro vznik přátelství, ale dokonce i pro vznik smíšených manželství. Církev bratrská se musí vážně zabývat faktem množství známostí a manželství, která vznikají s nevěřícími. Boží slovo nepovažuje manželství za vhodný misijní nástroj. Ve většině případů dochází k tomu, že službu a později i církev opouští věřící, aby tak řešil vznikající napětí ve své rodině. Potřebujeme vyučovat v rodinách i ve sboru a to již od dětského věku, že Bůh chce, aby křesťané zakládali pevná a duchovně jednotná manželství, která mohou přinášet ovoce a sloužit v církvi i ve světě jako misijní buňky.

Vážnou výzvou je otázka katecheze nových křesťanů. Nejen ti, kteří uvěřili z prostředí světské společnosti, ale i ti, kteří prožili své dětství v křesťanské rodině, potřebují katechezi a duchovní formaci. Do budoucnosti bude patrně velmi důležité, abychom do přípravy na křest zařadili nejen věroučné základy církve, ale také křesťanskou etiku a praxi duchovního života. V současné chvíli se zdá, že tato zanedbání křesťanské výchovy nesou negativní ovoce ztráty křesťanské identity a intenzivního duchovního života a služby.

Do své zprávy zařazuji také poděkování všem těm, kteří přes vysoké nároky svých zaměstnání aktivně slouží, neváhají pracovat ve staršovstvech, hospodářských radách, ve službě dětem i mládeži a také v evangelizaci a diakonii. Poděkování patří i těm, kteří slouží Božím slovem, duchovní hudbou i vedením společných shromáždění a domácích skupinek. Pán Bůh jistě každé bohulibé a rozumné službě požehná

Naléhavou potřebou Církve bratrské dál zůstává příprava dalších pracovníků pro službu vikářů, evangelistů a pastoračních i sociálních pracovníků. V této sféře hraje již 17. rokem svou roli Evangelikální teologický seminář. Pomozme vyhledáváním a povzbuzováním vhodných studentů a také investujme do podpory této školy.

Podporujme modlitebně i finančně církevní diakonii a také misijní agenturu pro zakládání sborů. I váš sbor byl kdysi založen s pomocí a podporou církve. Dobrou práci koná i naše agentura pro zakládání sborů a zahraniční misii. Je třeba se vyrovnat s tím, že přes své finanční problémy začínáme patřit k bohatší menšině dnešního světa. To na nás klade novou zodpovědnost.

Cesta Církve bratrské mezi krajnostmi teologického liberalismu a bezbřehého anti-intelektuálního entuziasmu není snadná. Je to ale cesta, kterou nalézáme v Písmu a po které stojí za to pokračovat.

Z předsednické zprávy Pavla Černého pro konferenci Církve bratrské, Brno 10.-12.5.2007

Celý text předsednické zprávy: http://cb.cz/main/file/download/252/předsednická_zpráva_2007.pdf


Podobná témata

Z našich církví

"Výzvy pro Církev bratrskou" | Přihlásit/Vytvořit účet | 21 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Výzvy pro Církev bratrskou (Skóre: 1)
Vložil: Dominik22 v Pátek, 25. květen 2007 @ 20:23:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Otázka pro Reformovaného: Psal jsi sem už i něco jiného než články proti katolické církvi, o níž zjevně dle tvých článků toho moc nevíš?



Re: Re: Výzvy pro Církev bratrskou (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Pátek, 25. květen 2007 @ 20:26:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dominik, uz dlho som sa tak nepobavil....My dvaja mame jednu vec spolocnu. Obaja vidime v CB katolicizmus ...:-)))


]


Re: Re: Re: Výzvy pro Církev bratrskou (Skóre: 1)
Vložil: Dominik22 v Pátek, 25. květen 2007 @ 21:08:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No to jsem nemyslel v souvislosti s tímto článkem, lae obecně! Možná že jsem to měl napsat jinde, sorry!


]


Re: Výzvy pro Církev bratrskou (Skóre: 1)
Vložil: Dominik22 v Pátek, 25. květen 2007 @ 21:23:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Napadlo mě v souvislosti s tím vytrháváním biblických veršů z kontextu, třeba to, jak Ježíš říká jednomnu člověku, který ho chce následovat až poté, co pochová svého otce. Ježíš řekl: Nech mrtvé, at pochovávají své mrtvé!

Tak! A ted to vypadá, že Ježíš řekl, že se nemáme starat a pohřbívat zemřelé a nemáme k nim mít úctu a pokud možno je nechat někde ... a nepohřbít. Vždyt je to přece v bibli ne?

Tak tohle je trochu přehnané, alespon doufám!

Ježíš tím myslel, že hlásání evangelia a život podle Jeho vůle je nejdůležitější. Z bible je možné taky obhajovat hřích, když se to umí patřičně zmanipulovat verše vytržené z kontextu. To je právě ta trhlina Sola Scriptura!

Neříkám, že bibli radši nemáte číst, ale právě naopak! číst ji pozorně s úctou a pokorou a hlavně taky s modlitbou! A nepoužívat ji jako zbran proti "jiné" církvi. To si Boží Slovo nezaslouží!!!



Jinak, zítra jedeme s malými dětmi z našeho klubu na bambiriádu, tak snad to vyjde!





Re: Re: Výzvy pro Církev bratrskou (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Sobota, 26. květen 2007 @ 03:53:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Ja bych rekl, ze nejvetsi slabinou principu Sola Scriptura je fakt, ze kanon NZ je sam vysledkem tradice. Princip Sola Scriptura se vetsinou pouzival jako klacek proti prebujele katolicke Tradici, ale pritom prave rozhodnuti o tom, co do Bible patri a co nikoli, je samo zcela tradicni. Ani Luther nedokazal tento stin tradice prekrocit: prestoze se mu nehodila do kramu epistola Jakubova, tato "slamena epistola", nenasel nakonec tu odvahu jit proti tradici a vyloucit ji z Pisma (ac o tom uvazoval). Ja si samozrejme myslim, ze udelal spravne, ze ji nevyloucil, ale neni pochyb o tom, ze to byla prave sila internalizovane tradice, ktera mu v tom zabranila.

Ad Cirkev bratrska: moc pekny ctyri clanky, ale co jsem se nedozvedel a co je pro me podstatny: dovolujou oni zenam kazat? Ja myslim, ze ne. A to je velka skoda.

Aviaf



]


Re: Re: Re: Výzvy pro Církev bratrskou (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Sobota, 26. květen 2007 @ 21:49:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Aviaf, to je hlupost. Je mi luto ze pre Teba je Bozie slovo "tradicia" ...

Tradicia, je neohranicena zalezitost ktora sa vyvija castokrat podla vole cloveka ...V pripade katolicizmu je to vyvoj do synkrezy s new age a okultnym pohanstvom ...

Myslis si teda ze Bozie slovo je o voli cloveka ??? Potom ale nemoze byt Bozim slovom ...A ked nieje Bozim slovom, Kristove spasitelske dielo je ludsky vymysel ...

A pokial je Kristove spasitelske dielo ludsky vymysel, preco si krestan ???


Matúš 15:7  Pokrytci! Dobre prorokoval o vás Izaiáš:
8  Tento ľud ctí ma perami, ale jeho srdce je ďaleko odo mňa;
9  Darmo ma však uctievajú, keď ľudským príkazom učia ako učeniam (Božím).






]


Re: Re: Re: Re: Výzvy pro Církev bratrskou (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Sobota, 26. květen 2007 @ 22:28:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Ty asi nectes moc pozorne. Moje argumenty se vubec netykalo toho, jestli obsahove je ta ci ona kniha NZ vecne pravdiva nebo ne, ale HRANIC Noveho Zakona. Prvotni cirkev si musela odpovedet na dulezite otazky ohledne kazdeho textu. Ma byt do Noveho Zakona zarazena Epistola Barnabasova? Je dobre pridat do Kanonu Didache - tzv. Uceni Dvanacti? Mnoho kongregaci melo za to, ze zcela urcite - vzdyt je to prece UCENI DVANACTI!  A co Hermuv Pastyr (jeden z nejcasteji ctenych a dochovanych spisu z prvnich trech stoleti)? Patri do Pisma Janova Apokalypsa? Mnoho obzvlaste vychodnich cirkvi melo za to, ze to tam nema co delat, nebot je to spis vzniklej az ve treti generaci krestanu a napsanej dost zavadnou slangovou rectinou. A co Pavluv list laodikejskym? A co Skutky apostolu Pavla a Thekly? A co Evangelium podle Zidu? A proc ne Diatessaron? Proc ne evangelium Petrovo? PETROVO! To je nejaka autorita! A naopak proc evangelium Markovo ano, kdyz prej stejne pochazi z diktatu Petra Markovi?

Tohle vsechno byly jeste ve ctvrtym stoleti OTEVRENY OTAZKY! Kanon prece nebyl ustalen az nekde do konce ctvrtyho stoleti. Prvni dochovanej seznam NZ kanonu v te podobe, v jake ho zname dnes - tzn. ani o epistolu mene, ani o epistolu vice - pochazi az z roku 367!

Navic, v ruznych cirkvich se az do konce ctvrteho stoleti povazovaly za tradici jine spisy. Proto se obsah Codexu Vaticanu lisi od obsahu Anelxandrinu a Sinaiticu, prestoze vsechny vznikaly zhruba ve stejny dobe.

Kdyz bych to mel vyjadrit jeste jinak: Pismo samo NEBOSAHUJE zadnej vycet knih, ktere do Pisma patri a ktere ne. Kol 4:16 zminuje list laodikejskym, jehoz cteni ma prej bejt prospesne a vhodne i pro koloskou cirkev - ale do Pisma se tento list neprotlacil. List Juduv (v. 9) cituje Nanebevzeti Mojzisovo, spis, kterej je rovnez extrakanonickej - evidentne ho ale autor Jud povazoval za Bozi slovo, kdyz se na nej odvolava.

Ja nevim, jak jinak ti to mam vysvetlit. Jak cirkev rozpoznala mezi tou horou spisu, jez o Jezisovi v prvnich stoletich vznikly, kterej je Bozim slovem a kterej ne? Proste podle toho, jestli se ten kterej spis osvedcil nebo ne v cirkevni praxi. Tak vznikla tradice o tom, ktere spisy jsou lepsi nez ty ostatni, a ty se pak staly soucasti kanonu.

Rekl jsem ti neco, cos dosud nevedel?

Aviaf


]


Re: Re: Re: Re: Re: Výzvy pro Církev bratrskou (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Neděle, 27. květen 2007 @ 00:01:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Drahy Aviaf.

Dam Ti jednoduchu otazku: Veris v Boha ?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Výzvy pro Církev bratrskou (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Neděle, 27. květen 2007 @ 00:14:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Jasna paka. Ty? A.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Výzvy pro Církev bratrskou (Skóre: 1)
Vložil: pavel-sima v Pondělí, 28. květen 2007 @ 06:49:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
já bych se s dovolením zeptal také na jednoduchou otázku: Jak si pronárode představuješ vznik Nového zákona? Tedy oné sbírky 27 spisů?


]


Re: Výzvy pro Církev bratrskou (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Sobota, 26. květen 2007 @ 10:33:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Re írkev bratrská se musí vážně zabývat faktem množství známostí a manželství, která vznikají s nevěřícími. Boží slovo nepovažuje manželství za vhodný misijní nástroj.

Bozi Slov nepovazuje, a tudiz ani cirkev bratrska ne. Minimalne sbor, ktereho jsem clenem a ani ja osobne neco takoveho netvrdim A neznam nikoho, kdo toto uci.. Nevim, kde jsi neco takoveho vzal.

Nedavno na toto tema probehl nejaky material a nejaka akce, nepamatuji si blizsi podrobnosti.



Re: Re: Výzvy pro Církev bratrskou (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Sobota, 26. květen 2007 @ 10:36:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Aha, tak to br. Cerny nekde zaregistroval:-)


]


Re: Re: Re: Výzvy pro Církev bratrskou (Skóre: 1)
Vložil: rive v Sobota, 26. květen 2007 @ 10:46:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
:))))
ty neznáš br. Černého

rive


]


Re: Re: Re: Re: Výzvy pro Církev bratrskou (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Čtvrtek, 31. květen 2007 @ 10:56:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Nerekl jsem, ze br Cerny neco takoveho kaze, ale ze zaregistroval, ze nekdo neco podobneho uci, ci se tak chova.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Výzvy pro Církev bratrskou (Skóre: 1)
Vložil: rive v Čtvrtek, 31. květen 2007 @ 15:58:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
:)))) kocourkov

pochopila jsem smysl tvé poznámky ....ale až dost později

(:))) při čtení jsem si nějak přimyslila zvratné zájmeno, a tak jsem byla ráda, že si té blbiny nikdo nevšimnul...:(((( všimnul)

rive




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Výzvy pro Církev bratrskou (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Pátek, 01. červen 2007 @ 10:14:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Ale jinak mas Rive pravdu, neznam jej.
Ale da li Pan, tuto nedeli jej poznam, mel by poslouzit Slovem u nas ve sboru.


]


Re: Výzvy pro Církev bratrskou (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 26. květen 2007 @ 13:54:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Co je to "příprava na křest"? Kde je to v Bibli? Jak dlouho taková příprava trvá? Uvěřivší lidé byli pokřtěni téměř ihned po uvěření, ještě ten samý den. A nic jiného, než stručný výklad o smyslu křtu nepotřebují.



Re: Re: Výzvy pro Církev bratrskou (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Čtvrtek, 31. květen 2007 @ 10:59:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Priprava na krest ne prave onen "stručný výklad o smyslu křtu" a taktez "strucny vyklad o krestanstvi."
Strucnost neni v protikladu s dukladnosti,duslednosti, atd. Nikde v BIbli neni zakazane, ze se krtenci nesmeji pred krtem seznamit s krestanskou virou... 


]


Re: Re: Výzvy pro Církev bratrskou (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Čtvrtek, 31. květen 2007 @ 11:47:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
A jeste neco ti napisi, jak jsem predeslal v minulem prispevku, praxe "priprava na krest" neni v rozporu s Bibli. NIKDE V BIBLI TO NENI ZAKAZANO, NIKDE V BIBLE SE O TOM NEPISE, ZE JE TO HRICH. Cirkev ma na druhou stranu Bohem dane pravo, ba dokonce povinnost, adaptovat V DUCHU SVATEM svou praxi zmenenym podminkam, neni li tato adaptace v ROZPORU, ci v PROTIKLADU s biblickym textem. Cokoliv prijmete na zemi, bude prijato i na nebi a co cirkev odmitne na zemi, bude odmitnuto i na nebi.

Slysel jsem o krtu, ktery byl v pousti proveden ne vodou, ale piskem. Cirkev (jednalo se o pravoslavnou) teno krest uznala jako pravy prave vzhledem k podminkam, ve kterych byl proveden. Toto je podle meho nazoru priklad praktickeho (a spravneho) naplneni mnou citovaneho textu.


]


Re: Re: Výzvy pro Církev bratrskou (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Čtvrtek, 31. květen 2007 @ 11:54:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
A jeste neco k tomuto tematu...
Priprava na krest neni ani tak kvuli krtu samotneho, ale prave pro krteneho, pro jeho dalsi rozvoj a zivot s Kristem.
Osobne jsem byl pokrten priblizne treti ctrvtz rok od sveho uvereni a rok po tom, co jsem zacal navstevovat svuj sbor. Byl jsem pokrten pri prvni vhodne prilezitosti po tom, co jsem projevil o krest zajem, po rozmluve se starsimi naseho sboru. U nas, ve sboru, se krti jednou rocne. Dobu do krtu muzeme nazyvat pripravou na krest.
A pokud se nepletu, ucitelsky ukol cirkve ty nezpochybnujes.


]


Re: Výzvy pro Církev bratrskou (Skóre: 1)
Vložil: EdPilgrim v Čtvrtek, 31. květen 2007 @ 17:03:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Po přečtení celého článku jsem nabyl dojmu, že církev bratrská v dnešní době čelí křesťanské formě legendárního "woodstocku". A myslím, že nejen CB. Nepomůže žádná reforma ani nové způsoby liturgie ale důsledný návrat k pravým kořenům křesťanství. Platí zde víc než kdy jindy kázání J.Krista o vinaři a vinném kmeni. Dokud nebude na okraji vinnice hromada suchého roští, nebude žádná úroda. To platí ovšem nejenom u církve CB.



Stránka vygenerována za: 0.21 sekundy