|
Právě je 269 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online:
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116548363 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Hledání: Rozvír
Vloženo Sobota, 18. květen 2002 @ 08:10:40 CEST Vložil: Stepan |
poslal abednego Zdá se, že zde ještě nebyla rozvířena diskuse o tzv. euthanasii. Prý v Nizozemí...
Teď jsou nějací u nás, Nizozemčíci, není těžké se jich zeptat...
ale co vy, uživatelé?
|
Re: Rozvír (Skóre: 1) Vložil: abednego v Sobota, 18. květen 2002 @ 08:16:03 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | dik za uložení před dvěma minutami, Stepane
a : myslíte si, lidi, že je správný název ,,dobrá smrt" ? (překlad)
Evthanasie kontra evangelium...
lazar , Lazar vyvolaný z nebytí...
hospice atdatd... |
|
|
Re: Rozvír (Skóre: 1) Vložil: bolek v Sobota, 18. květen 2002 @ 08:28:28 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Hej abenego, dobrej název ten Rozvír!! :-))
Já si myslím, že hranice mezi euthanasií a tím, co se dnes děje normálně je velmi rozmazaná. Co to je, když doktoři odpojej pacienta od přístrojů, které mu zajišťují životní funkce a nechají ho umřít?
Nebo mu přestanou dávat udržující léky? Když je člověku nad šedesát, tak ho u nás už moc na vědomí neberou, pokud to není velký zvíře. Vztahy k pacientům v našich nemocnicích jsou od personálu šíleně kruté. To je zkušenost několika mých známých. Pak se nabízí otázka, co je lepší, umírat bez povšimnutí dlouho trýznivým utrpením nebo přijmout pomoc a umřít bez bolestí?
Jedna je to svoboda pacienta a jednak bych to viděl jako pomoc a službu. Kdo se nad tím pohorší ať si vzpomene jak církve žehnaly zbraním a jak bez studu a uzardění posílali miliony mladých a nevinných mužů na smrt za špinavé politické cíle. |
|
|
Re: Rozvír (Skóre: 1) Vložil: Pisnicka v Sobota, 18. květen 2002 @ 13:12:14 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Souhlasím, že církve někdy posílaly na smrt nevinné mladé muže kvůli hloupostem, ale na druhou stranu je euthanasie velmi ošemetná otázka. Jde totiž o to, že se to pak už nedá napravit. Co to udělá s doktorama, který jak říkáš jsou některý už teď bezcitní k utrpení, pak to otevírá prostor pro usmrcování na objednávku od příbuzných, napsat se může vždycky, že pacient s tím souhlasil. To by tam musel chodit notář a jeho souhlas dokumentovat. Ale i notář je podplatitelný. Tak já nevím. Aby mezi náma nechodili vážení masoví vrazi. |
Re: Rozvír (Skóre: 1) Vložil: Ferda v Neděle, 19. květen 2002 @ 17:38:07 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | S tímto se neda než souhlasit.
O životě a smrtí nech rozhoduje Pán Bůh.
Ferda |
]
|
|
Re: Rozvír (Skóre: 1) Vložil: sickboyWaschek v Pondělí, 20. květen 2002 @ 14:03:47 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Mám problém..V Písmu stojí:"Vaše řeč budiž ANO,ANO a NE,NE...".Jenomže já nedokážu zaujmout takovéhle "černobílé"stanovisko ohledně témat jako je např.EUTHANASIA..
Když se na to podívám čistě z křest.hlediska,tak asi není o čem.Je to podobné,jako s trestem smrti,kdy si člověk bere právo vládnout nad smrtí.Je to prostě konečná definitiva,kdy už to nejde vrátit.Souhlasím s Písničkou,že je to věc,která se dá snadno zneužít.Ted byla euthanasie povolená i v Belgii,ale za "přesně stanovených podmínek".Nedělám si však iluze,že se někdo v praxi bude trápit s "přesně stanovenými podmínkami".
Tahle věc má,ale i druhou stránku.Je sice hezké si o tom takhle teoreticky povídat.Vše se zdá docela jasné,až do té doby,kdy se to začne týkat nás.Nemyslím tím,že by nedejbože někdo onemocněl nějakou nevyléčitelnou nemocí,ale třeba se i setkal s člověkem,který má takovouhle nemoc a prožívá u toho nesnesitelnou bolest.....Myslim,že tam asi moc nepochodíte-většinou.
Takže jsem tady něco napsal,ale v podstatě jsem tam,kde jsem byl....prostě NEVIM :-(((
P.S.Jsem docela rád,že se tady pomalu,ale jistě rozjíždí debata na tohle téma,určitě ji budu bedlivě sledovat!!==(:->) |
|
|
Re: Rozvír (Skóre: 1) Vložil: abednego v Středa, 05. červen 2002 @ 20:42:17 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Prosím pište další komentáře.
Dnes je rok a den, co zemřela babička v Žamberku. Prý ji odpojili od přístroje.:( |
|
|
|
|