Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 237, komentářů celkem: 429553, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 427 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

Dzehenuti

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116475969
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Vztah poznání a života ve víře
Vloženo Pátek, 17. květen 2002 @ 11:03:48 CEST Vložil: Bolek

Studijní materiály poslal Nepřihlášený

  Vztah poznání a života ve víře Poznání můžeme pro naši orientaci rozdělit na poznání nutné pro spasení a poznání pro duchovní růst. Poznání nutné pro spasení
Co musí člověk udělat, aby byl spasen?
1. uvěřit v Pána Ježíše Krista (Sk 16:31)
2. uvědomit si, že je hříšný (1 Tm 1:15)
3. pochopit, že jeho hřích může přikrýt jedině Kristus svou krví
4. činit pokání ze všech svých vědomých i nevědomých hříchů (Sk 2:38)
5. obrátit se od hříchů k Jehovovi Bohu a následovat jeho Syna Pána Ježíše Krista (neboli oddat mu svůj život). Pokud tyto kroky člověk udělal opravdově ze srdce, narodil se znovu a Bůh jej přijal do své rodiny za své dítě (J 1:12...) a má věčný život (1.J 5:11-13). Poznání pro duchovní růst
Prvními kroky na cestě víry nově obráceného křesťana je křest a modlitba o naplnění Svatým duchem. Víra se automaticky potvrzuje jeho skutky (Jk 2:17n), pokud člověk dovolí, aby v něm Svatý duch působil. Potom skrze tohoto Ducha a svého nejlepšího svědomí činí skutky víry (těmi nejzákladnějšími jsou modlitba, studium, svědectví a společenství). Tohle je ale jen ten úplný začátek cesty. Nově narozené Boží dítě se musí krmit a vychovávat, aby dále rostlo a dělalo to, co je správné. Nejprve může pít mléko a až je trochu větší, může přejít na hutnější stravu. (He 5:13-6:3) Uvedené verše ukazují dvě věci: existují základní věci, "prvotní nauky" nebo "abeceda"(EP): pokání z mrtvých skutků, víra v Boha, učení o křtech a vkládání rukou , vzkříšení mrtvých a věčný soud. (Co se týče vkládádní rukou, týkalo se to začátku církve, kdy tímto způsobem apoštolové jmenovali starší sborů). To jsou základní naukové věci, které musí křesťanský kojenec znát, dříve než půjde dál. Když tyto věci zvládne, už se nemá vracet (tím, že by pochyboval) k těm základům, ale má růst v poznání, aby mohl rozeznávat, co je správné a co nesprávné a aby spěl ke zralosti. Platí zde jasné pravidlo, že z poznání vyplývají důsledky. Křesťan musí mít vůli k dalšímu poznávání Jehovovy vůle a podle svého poznání jednat. Krásně to ukazuje pasáž o svědomí v Ř 14, zejména poslední dva verše. Jak důležité je poznání, nám ukazuje Lk 12:35-48 v podobenství věrném a rozvážném správci. (Jsem přesvědčen, že toto podobenství se v určitém smyslu týká všech křesťanů. -v.41). Podobenství končí těmito slovy: "Pak ten otrok, který rozuměl vůli svého pána, ale nepřichystal se ani nejednal podle jeho vůle, bude bit mnoha ranami. Ale ten, který nerozuměl, a tak dělal to, co si zaslouží rány, bude bit málo ranami. Vskutku od každého, komu bylo mnoho dáno, od toho bude mnoho vyžadováno; a komu lidé mnoho svěřili, od toho budou vyžadovat více, než je obvyklé." Co z toho vyplývá? Bůh nebude soudit lidi podle toho, zda mají dokonalé poznání všech nauk a jeho vůle, ale především podle toho, zda se stali skutečně obrácenými křesťany a potom usilují o další duchovní růst, jehož součástí je i poznání. Čili ne podle toho, zda dosáhli nějakého konečného "přesného poznání" , ale zda usilují poznávat svého Pána a žít podle jeho vůle. A takhle posuzuji (nesoudím) lidi i já: "křesťan" je u mne ten, kdo je skutečně obrácený (oddaný) a usiluje o duchovní růst, "křesťanstvo" a "Velký Babylóňan" je u mne každý, kdo trvdí, že je křesťan, ale není obrácený a neusiluje o duchovní růst. Příslušnost k denominaci je pro mne vedlejší. Výklady Bible
Každý, kdo vykládá nebo vyučuje biblické poznání, do svého výkladu -- ať chce, či nechce -- vkládá kus sebe. Vždycky se v tom odrazí kus "člověčiny". Kdyby tomu tak nebylo a všichni měli jednotné chápání všeho v Bibli, nemusely by se konat Biblické přednášky, ale místo toho by se četla samotná Bible, jejíž text by se nemusel nijak komentovat. Místo evangelizační literatury by stačilo lidem nabídnout samotnou Bibli. Jehovovým záměrem ale je, aby se Písmo vykládalo (Neh 8:8) Z toho je vidět, že výklad Bible a její přiblížení člověku nemusí být samo o sobě špatné. Může nastat situace, že si křesťan později ve svém životě víry špatně vyloží některá biblická místa. Základním měřítkem toho, zda takový člověk (nebo skupina) nezašel příliš daleko, je ověření si, na jakém základě staví, a co staví. (1.Ko 3:11,12) Co je nejdůležitější
Musíme si položit otázku, co je vlastně v křesťanství nejdůležitější - pravda nebo láska? Pravdou mohu druhého člověka "umlátit". Pokud znám pravdu, ale nemám lásku, je to k ničemu (1. K 13).
I když Pán Ježíš často (a správně) zdůrazňoval pravdu a lásku k pravdě, kladl prvořadý důraz na lásku k Bohu a lidem. Zdůraznil "největší přikázání", "zlaté pravidlo" a řekl, že jeho učedníci se poznají podle toho, že budou mít mezi sebou lásku. Je zajímavé, že nedal svým učedníkům nějaký seznam měřítek, podle kterého by měli poznat, kdo je ten pravý a kdo už je ten falešný, ale řekl to velmi stručně: "Buďte ve střehu před falešnými proroky, kteří k vám přicházejí v ovčím rouchu, ale uvnitř jsou to draví vlci. Poznáte je podle jejich ovoce. Sbírají snad lidé někdy hrozny z trní nebo fíky z bodláčí? Podobně každý dobrý strom nese znamenité ovoce, ale každý prohnilý strom nese bezcenné ovoce; dobrý strom nemůže nést bezcenné ovoce ani prohnilý strom nemůže nést znamenité ovoce. Každý strom, který nenese znamenité ovoce, je podťat a vhozen do ohně. Skutečně tedy poznáte ty lidi podle jejich ovoce." Náš Pán tuto myšlenku rozvádí u Jana 15: 3-6: "Jste již čisti kvůli slovu, které jsem k vám mluvil. Zůstaňte ve spojení se mnou a já ve spojení s vámi. Právě jako ratolest nemůže přinášet ovoce sama o sobě, pokud nezůstane na révě, stejně nemůžete ani vy, pokud nezůstanete ve spojení se mnou. Já jsem réva, vy jste ratolesti. Kdo zůstává ve spojení se mnou a já ve spojení s ním, ten přináší mnoho ovoce; protože odděleni ode mne nemůžete dělat vůbec nic." Můžeme mít perfektní poznání, ale pokud nemáme lásku, znamená to, že nejsme s Bohem ve spojení (1.J 4:8,12;1.K 13). A naopak: "Kdokoli vyznává, že Ježíš Kristus je Boží Syn, s tím zůstává Bůh ve spojení a on ve spojení s Bohem. ... a kdo zůstává v lásce, zůstává ve spojení s Bohem a Bůh zůstává ve spojení s ním." (1.J 4:15,17).
Neexistuje na světě denominace, která by měla stoprocentní poznání
, nikdy se ve svém výkladu nemýlila a neovlivnila tak negativně své členy. Musíme si poctivě přiznat, že ani Svědkové Jehovovi nejsou neomylní, a to se mýlili v dosti závažných otázkách a rozšiřovali mylné informace dosti často . Člověk se nestane falešným prorokem, když si něco špatně vyloží, ani tím nepřestává být ve spojení s Kristem. Proto není mým úmyslem zde kritizovat vedení Svědků Jehovových.
Pokud jsme pokorní, uznáme, že nemáme "patent na pravdu" a že se náš výklad může měnit. A proto další důležitou otázku, kterou si musíme klást, zní: "Je schopná daná mylná nauka nebo omyl ve výkladu změnit vztah křesťana k Bohu a lidem? Odvádí pozornost od Boha nebo od Bible? Je to rouhání? Nebo je to omyl z lidské hlouposti či horlivosti? Pokud přiznávám a vyhrazuji si právo vlastní denominace -- organizace Svědků Jehovových -- na omyl, pak bych měl být natolik spravedlivý, abych stejné právo vyhradil i jiným denominacím. Pokud tyto denominace "nesou znamenité ovoce", nemohu o nich říci, že nejsou ve spojení s Kristem (J 15:5). Pokud je Jehova schopen tolerovat omyly u Svědků, potom je jistě toleruje i u jiných denominací. "Jestliže si někdo myslí, že o něčem získal poznání, ještě to nezná, právě jak by to měl znát. Jestliže však někdo miluje Boha, takového on zná." (1.K 8:2,3.)


"Vztah poznání a života ve víře" | Přihlásit/Vytvořit účet | 2 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Vztah poznání a života ve víře (Skóre: 1)
Vložil: RomanS (orig@quick.cz) v Pátek, 17. květen 2002 @ 12:54:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To je ale paskvil...

Zvláště půvabná je přesmyčka: když se mýlí (dokonce!) Svědkové Jehovovi, dopřejme právo na omyl i ostatním (jak blahosklonné od normotvůrců jediného pravého názoru).




Re: Vztah poznání a života ve víře (Skóre: 1)
Vložil: Spuntik v Pátek, 17. květen 2002 @ 22:44:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Koukám, že se to i mezi jehovistama začíná hejbat. Nebo jsi už vyvrženej? Dej si bacha, voni se s nikým nemazlej.




Stránka vygenerována za: 0.16 sekundy