Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 244, komentářů celkem: 429560, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 539 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

Ivanp
rosmano
Mikim

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116482881
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Zjevení pekla. Kapitola 3. Pravá noha pekla
Vloženo Čtvrtek, 10. květen 2007 @ 22:09:06 CEST Vložil: bolek

Studijní materiály poslal Seraphim

Zjevení pekla. Kapitola 3. "Pravá noha pekla".

Nemohla jsem usnout od té doby co jsem poslední noci byla v pekle. Každým dnem jsem tím žila. Když jsem zavřela oči, pak vše, co jsem viděla bylo peklo. Moje uši se nemohly zbavit křiku těch odsouzených. Stejně jako televizní program, jsem znovu procházela těmi věcmi, jejichž svědkem jsem byla v pekle znovu a znovu. Každou noc, co jsem byla v pekle, jsem potom na každý den pracovala na tom, jak nalézt správná slova k tomu, abych tuhle hroznou věc mohla přinést celému světu.
Ježíš se mi zjevil znovu a řekl: „Dnes večer půjdeme do pravé nohy pekla, Mé dítě. Nestrachuj se, neboť tě miluji a jsem s tebou.“ Tvář Páně byla zarmoucena, a Jeho oči byly plné veliké něhy a hluboké lásky.

„Mé dítě,“ řekl, „Bůh, náš Otec, dal každému z nás vůli tak, abychom si vybrali jestli budeme sloužit buď Bohu nebo Satanu. Vidíš, Bůh nestvořil peklo pro Jeho lid. Satan svádí mnohé k tomu aby ho následovali, ale peklo bylo stvořeno pro Satana a jeho anděly. Není Mojí touhou, ani Mého Otce, aby kdokoliv zahynul.“ Slzy lítosti stékaly po tváři Ježíše.

Začal ke mně znovu promlouvat: „Pamatuj na moje slova v následujících dnech, kdy ti budu ukazovat peklo. Mám veškerou moc na nebi a na zemi. Teď, někdy se ti bude zdát, že jsem tě opustil, ale není tomu tak. Také, někdy budeme viděni zlými mocnostmi a ztracenými dušemi, zatímco jindy viděni nebudeme. Ať už jdeme kamkoliv, buď v pokoji a neboj se mne následovat.“

Šli jsme společně. Následovala jsem Ho v těsné blízkosti a co jsme šli, tak jsem plakala. Po několik dní jsem plakala a ze svého zraku jsem nemohla setřást přítomnost pekla. Nejvíc jsem plakala vnitřně. Můj duch byl velmi smutný.

Přišli jsme k pravé noze pekla. Hledíc vpřed, uviděla jsem, že jsme na cestě, která je suchá a spálená. Křik naplňoval špinavý vzduch a pach smrti byl všude. Zápach byl někdy tak odporný, že se mi dělalo špatně od žaludku. Všude byla temnota kromě světla, které vycházelo z Krista a hořících jam, které označovaly terén tak dalece jak jsem mohla dohlédnout.

Znenadání, kolem nás procházeli démoni různého druhu. Když tito ďáblové kolem nás procházeli, tak na nás vrčeli. Démonští duchové měli různé tvary a velikosti a jeden s druhým mluvili. Před námi byl velký démon, jenž dával příkazy těm menším. Zastavili jsme se, abychom naslouchali, a Ježíš řekl: „Je také neviditelná armáda zlých sil, kterou tady nevidíme, démoni, jako jsou zlí duchové nemoci.“

„Běžte,“ řekl ten větší démon těm menším podobným skřítkům a ďáblům. „Konejte mnoho zlých věcí. Rozvracujte domy a ničte rodiny. Svádějte slabé křesťany a dávejte jim falešné informace a sveďte jich tolik, kolik jen můžete. Dostanete svoji odměnu, když se vrátíte.“ „Pamatujte, musíte si dávat pozor na ty, kteří opravdu přijali Ježíše jako svého Spasitele. Oni mají moc vás vyhnat ven. Běžte teď po celé zeměkouli. Mám tam spoustu jiných a další ještě pošlu. Pamatujte, jsme služebníci knížete temna a mocností v povětří.“ Nato tyhle zlé bytosti začaly vylétávat ven z pekla. Dveře navrchu tunelu se otevíraly a zavíraly s velkou rychlostí, aby mohli vyjít ven. Někteří také vyšli ven tím tunelem, kterým jsme přišli. Budu se snažit popsat tyhle zlé bytosti. Ten, který mluvil, byl velmi veliký, velikosti urostlého grizzly medvěda, s hlavou jako netopýr a očima zapadlýma velmi hluboko do jeho chlupaté tváře. Chlupaté paže mu spadaly po stranách a tesáky mu vyčnívaly z chlupů na tváři. Další byl malý jako opice s velmi dlouhými pažemi a s chlupy po celém těle. Jeho tvář byla mrňavá a měl špičatý nos. Nikde jsme na něm neviděla oči. Další měl velkou hlavu, velké uši a dlouhý ocas, zatímco další byl tak veliký jako kůň a měl hladkou kůži. Pohled na tyto démony a zlé duchy a strašný zápach, který z nich vycházel, mně zvedal žaludek. Všude kde jsem se podívala byli démoni a ďáblové. Ten největší z démonů, jak jsme se dozvěděla od Pána, dostával příkazy rovnou od Satana.

Ježíš a já jsme šli po cestě až jsme došli k další jámě. Křik bolesti, nezapomenutelného hlasu zármutku byl všude. Můj Pane, co bude dál? Pomyslela jsem si. Prošli jsme přímo kolem několika těchto zlých bytostí, které jak se zdálo, nás neviděly, a zastavili jsme se u další jámy síry a ohně. V této jámě byla postava velkého muže. Uslyšela jsem ho, jak káže evangelium. S údivem jsem pohleděla na Ježíše pro odpověď, protože On vždy znal moje myšlenky. Řekl: „Když byl tento muž na zemi, tak byl kazatelem evangelia. Kdysi mluvil pravdu a sloužil mně!“

Divila jsem se tomu, cože vlastně dělá v pekle. Měřil něco přes 180cm a jeho kostra byla špinavá, šedé barvy, jako náhrobní kámen. Části jeho oblečení na něm stále visely. Podivovala jsem se tomu, proč plameny nesežehly tohle potrhané a rozedrané oblečení a nespálilo je. Spálené maso na něm viselo, a zdálo se, jako by jeho lebka byla v plamenech. Šel z něho příšerný zápach. Viděla jsem, jak tento muž předpažil před sebe ruce, jako by držel knihu a začal číst Písmo z imaginární knihy. Znovu jsem si vzpomněla na to, co řekl Ježíš: “Máš všechny smysly při sobě v pekle, a jsou zde hodně silnější.“ Ten muž četl Písmo svaté za Písmem a já měla za to, že to nebylo zrovna špatné. Ježíš řekl tomu muži s velkou láskou v hlase: „Pokoj, utiš se.“ Nato tento muž okamžitě přestal a pomalu se otáčel aby, pohleděl na Ježíše. Viděla jsem tuto mužskou duši uvnitř této kostlivé postavy. Řekl Pánu: „Pane, teď už budu kázat pravdu všem lidem. Teď Pane, jsem připraven jít a říct lidem o tomto místě. Vím Pane, že když jsem byl na zemi, tak jsem nevěřil v peklo, ani jsem nevěřil tomu, že přijdeš znovu. To bylo to, čemu lidé chtěli věřit, ale dělal jsem kompromis s pravdou lidem ve své církvi. Vím, že jsem neměl rád rozdílnou rasu nebo barvu kůže a způsobil jsem že spousta lidí od Tebe odpadla. Udělal jsem si svá vlastní pravidla o nebi a o tom, co je správné a špatné. Vím že jsem mnohé svedl, a způsobil jsem, že mnoho lidí zakoplo o Tvé Svaté Slovo, a bral jsem peníze od chudých. Ale Pane, pusť mne ven a budu dělat to, co je správné. Již více nebudu brát peníze ze shromáždění. Už jsem činil pokání. Budu milovat lidi každé národnosti a barvy.“

Ježíš řekl: „Nejenom že jsi převrátil a špatně vykládal Svaté Slovo Boží, ale lhal jsi o tom, že neznáš pravdu. Potěšení, (radovánky) života ti bylo více důležitější než pravda. Já Sám jsem tě navštívil a snažil jsem se tě obrátit správným směrem, ale nechtěl jsi poslechnout. Šel jsi svou vlastní cestou a zlo bylo tvým pánem. Znal jsi pravdu, ale nečinil jsi pokání ani jsi se ke mně zpět neobrátil. Já jsem tam byl po celou tu dobu. Čekal jsem na tebe. Chtěl jsem, abys činil pokání, ale neučinil jsi tak. A teď už je soud stanoven.“ Soucit byl na tváři Ježíše. Věděla jsem, že kdyby tento muž naslouchal volání Spasitele, tak by tady teď nebyl. Ach, lidé, prosím naslouchejte.

Ježíš znovu promluvil k tomuto odpadlíkovi: „Měl jsi mluvit pravdu a obrátil bys mnohé k spravedlnosti s Božím Slovem, které říká, že všichni nevěřící budou mít jejich část v jezeře, které hoří ohněm a sírou.“

„Znal jsi cestu kříže. Znal jsi cestu spravedlnosti. Věděl jsi, jak máš mluvit pravdu. Ale Satan naplnil tvé srdce lží a začal jsi hřešit. Měl jsi činit pokání s upřímností a nejen tak napůl. Moje Slovo je pravda. A to Slovo nelže. A teď už je příliš pozdě, příliš pozdě.“ Na to, tenhle muž pohrozil pěstí na Ježíše a proklel Ho.

Se zármutkem jsme spolu s Ježíšem šli k další jámě. Odpadlý kazatel se stále na Ježíše zlobil a proklínal Ho. Když jsme procházeli těmito děrami ohně, ruce ztracených se natahovaly k Ježíši a prosebným hlasem k Němu volaly o milost. Jejich kostlivé ruce a paže byly šedo-černé od pálení, žádné živé maso ani krev, ani orgány, pouze smrt a umírání. Uvnitř sebe jsem volala: „Ach země, čiň pokání. Jestli nebudeš, pak přijdeš na tohle místo. Zastav se před tím, než bude příliš pozdě.“

Zastavili jsme se u další jámy. Nad všemi jsem cítila velkou lítost a takový zármutek, že jsem byla fyzicky slabá a stěží jsem mohla stát na nohou. Velký vzlykot mnou otřásal. „Ježíši, velmi se uvnitř trápím,“ řekla jsem.

Z jámy promluvil ženský hlas k Ježíši. Stála uprostřed těchto plamenů, které přikrývaly celé její tělo. Její kosti byly plné červů a mrtvého masa. Když ji blikající plameny obklopovaly, pozvedla své ruce k Ježíši s nářkem: „Pusť mne odsuď ven. Teď ti dám svoje srdce, Ježíši. Budu jiným svědčit o tvém odpuštění. Budu pro tebe svědčit. Prosím tě, prosím, pusť mne ven!“

Ježíš řekl: „Moje Slovo je pravda a to Slovo prohlašuje, že všichni musí činit pokání a odvrátit se od svých hříchů a musí Mne požádat, abych přišel do jejich životů, aby unikly tomuto místu. Skrze moji krev je odpuštění hříchů. Já jsem věrný a spravedlivý a odpustím všem těm, kteří ke mně přijdou. Nevyženu je ven.“

Obrátil se, pohleděl na ženu a řekl: „Pokud bys Mne uposlechla a přišla bys ke mně a kála se, já bych ti odpustil.“

Žena se zeptala: „Pane, je nějaká cesta ven odsud?“

Ježíš prohovořil velmi něžně. „Ženo,“ řekl, „bylo ti dáno mnoho příležitostí k pokání, ale ty jsi zatvrdila své srdce a nekála ses. A věděla jsi, že Moje Slovo říká, že všechny běhny budou mít svůj díl v jezeře ohně.“

Ježíš se ke mně otočil a řekl: „Tahle žena měla hříšný poměr s mnoha muži a způsobila rozpad mnoha rodin. A přece skrze to všechno jsem jí stále miloval. Nepřišel jsem k ní s odsouzením, ale se spasením. Posílal jsem k ní mnoho svých služebníků, aby činila pokání ze svých zlých cest, ale neučinila tak. Když byla mladá žena, volal jsem ji, ale ona pokračovala v konání zla. Napáchala spoustu křivdy, a přece jsem jí chtěl odpustit, kdyby jen přišla ke mně. Satan do ní vstoupil a hořkla stále více a neodpouštěla druhým.

Chodila do církve jen proto, aby získala muže. Když je našla, svedla je. Kdyby jen přišla ke mně, všechny její hříchy by byly očištěny Mojí krví. Jednou částí mi chtěla sloužit, ale nemůžete sloužit Bohu a Satanu naráz. Každá osoba se musí rozhodnout komu bude sloužit.“

„Pane,“ plakala jsem, „dej mi sílu jít dál,“ třásla jsem se od hlavy až k patě kvůli těm hrůzám pekla.

Ježíš mi řekl: „Pokoj, utiš se.“

„Pomoz mi, Pane,“ plakala jsem. „Satan nechce, abychom se dozvěděli pravdu o pekle. I v těch mých nejdivočejších snech bych si nikdy nedokázala představit, že by peklo mohlo být tak hrozné. Drahý Ježíši, skončí tohle někdy?“

„Mé dítě,“ Ježíš odpověděl, „pouze Otec ví, kdy přijde konec. Potom ke mně znovu promluvil a řekl: „Pokoj, upokoj se.“ Veliká síla na mne sestoupila s těmito slovy.

Ježíš a já jsme šli skrze tyto jámy. Každou osobu, kolem které jsme šli, jsem chtěla vytáhnout z jámy ohně a položit k nohám Ježíše. Velmi jsem plakala uvnitř. Myslela jsem si pro sebe, že nikdy nechci, aby se moje děti dostaly na tohle místo. Nakonec se ke mně Ježíš otočil a řekl tiše: „Mé dítě, teď půjdeme k tobě domů. Zítra večer se vrátíme k této části pekla.“

Když jsem byla doma, tak jsem plakala a plakala. Během dne se mi promítaly hrůzy pekla všech těch lidí, kteří tam jsou. Každému, koho jsem toho dne potkala jsem řekla o pekle. Řekla jsem jim, že bolest pekla je mimo lidské chápání. Ti z vás, kteří čtete tuhle knihu, prosím vás, velmi naléhavě vás prosím, čiňte pokání svých hříchů. Volejte na Ježíše a požádejte Ho, ať vás spasí. Volejte na Něho ještě dnes. Nečekejte na zítřek. Zítřek nemusí přijít. Čas běží velmi rychle. Padněte na vaše kolena a buďte očištěni od vašich hříchů. Chovejte se dobře jeden k druhému. Kvůli Ježíši buďte k sobě milí, a jeden druhému odpouštějte. Pokud se na někoho hněváte, odpusťte mu. Hněv nestojí za to, abyste kvůli němu šli do pekla. Odpouštějte tak, jako Kristus odpouští nám naše hříchy. Ježíš je schopen nás podpírat pokud máme srdce hotové k pokání a necháme-li jeho krev, aby nás obmyla od každého hříchu. Milujte své děti a milujte své bližní jako sebe sama.

Pán církví říká: „Čiňte pokání a buďte spaseni!“

Předchozí 2.kapitola je na:
http://www.granosalis.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=6665

Předchozí 1.kapitola je na:
http://granosalis.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=6633

Úvod:

Toto je vidění Mary Kathryn Baxterové, která ho zveřejnila celé tiskem poprvé r.1983.
Pán Ježíš skrze sestru M.K. Baxter dává jasnou odpověď, peklo totiž není všude stejné, ale je obrovské a jsou v něm různá místa pro různé lidi podle míry zla, které konali! Podobně jako části lidského těla se liší jedna od druhé. Izajáš 5:14 „Pročež rozšířilo i peklo hrdlo své, a rozevřelo nad míru ústa svá, i sstoupí do něho slavní její a množství její, i hluk její, i ti, kteříž se veselí v ní“.
Český překlad koloval v samizdatovém vydání a nedávno byl i na Echu, ale už není. Je škoda, aby přišel vniveč. Proto jsem ho sem vložil.
Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve


Podobná témata

Studijní materiály

"Zjevení pekla. Kapitola 3. Pravá noha pekla" | Přihlásit/Vytvořit účet | 19 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Tento clanok je na gs zverejneny tusim uz 3x ... (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Čtvrtek, 10. květen 2007 @ 23:09:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tento clanok je na gs zverejneny tusim uz 3x ...




Pekelná nenávist k těm,kteří věří v Peklo. (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Pátek, 11. květen 2007 @ 00:35:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Jistý muž na křesťanském internetu psal: "Někdy mě napadá, zda si ti, kteří tak okázale manifestují svou nenávist k zavrženým - a na věčný život, jak se zdá, se těší hlavně proto, aby je mohli ještě lépe a dokonaleji nenávidět - tedy zda si příliš brzo "neberou svoji odměnu".

Odpovídám:
Neznám žádného křesťana v současnosti, který by nenáviděl zavržené lidi.
Znám však mnoho současných nekřesťanů i křesťanů, kteří nenávidí ty křesťany, kteří věří v neliduprázdné peklo.
Ptám se: Kde se v těch křesťanech a nekřesťanech nevěřících v peklo bere tak pekelná nenávist?

Libor



Re: Pekelná nenávist k těm,kteří věří v Peklo. (Skóre: 1)
Vložil: vladik v Pátek, 11. květen 2007 @ 09:12:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Libore chtěl jsem se zeptat, zda je již článek celý to znamená část 3 je konec příběhu a zda je možné tento článek zkopírovat a dát na naše stránky společenství. díky za info
Vladik


]


Re: Re: Pekelná nenávist k těm,kteří věří v Peklo. (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Pátek, 11. květen 2007 @ 11:21:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Pokoj Tobě Vládíku!
Český překlad koloval v samizdatovém vydání a nedávno byl i na Echu - vložil ho tam anonym, ale už tam není. Je škoda, aby přišel vniveč. Proto jsem ho sem vložil. Třetí kapitola ještě není kapitolou poslední. Bude velmi vhodné, když si článek zkopíruješ a dáš na stránky svého společenství.
Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve


]


Re: Re: Re: Pekelná nenávist k těm,kteří věří v Peklo. (Skóre: 1)
Vložil: vladik v Pátek, 11. květen 2007 @ 14:36:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
díky už jsem to tam dal..


]


Ptám se: A kde se bere tmářská víra v peklo, kde je plno hrůzy, nářku a trápení? (Skóre: 1)
Vložil: Standa v Pátek, 11. květen 2007 @ 11:34:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kazatel 9,5  Živí totiž vědí, že zemrou, mrtví nevědí zhola nic a nečeká je žádná odměna, jejich památka je zapomenuta.

Kazatel 9,6 
Jak jejich láska, tak jejich nenávist i jejich horlení dávno zanikly a nikdy se již nebudou podílet na ničem, co se pod sluncem děje.

Kazatel 9,10
  Všechno, co máš vykonat, konej podle svých sil, neboť není díla ani myšlenky ani poznání ani moudrosti v říši mrtvých, kam odejdeš.


1. Šeól. Hebrejské "šeól", které se nachází ve Starém zákoně 65x, se překládá hlavně jako "hrob", "podsvětí", "peklo" nebo "propast". Jestliže si vezmeme biblickou konkordanci, rychle zjistíme, že pro hebrejské "šeól" přeložené jako "peklo" by se stejně dobře hodil výraz "hrob". Hrob je vlastně říše mrtvých, místo pobytu mrtvých. Mrtví jsou v hrobě ve stavu nevědomí (Kaz 9,5.6.10) a čekají na vzkříšení (Da 12,2; J 5,28.29).

Termín "šeól" se pouze jednou vyskytuje v mimobiblické literatuře, a to v elefantinských papyrech, kde má význam "hrob", tedy místo, kam se ukládají mrtví.

Společným údělem všech lidí je, že na konci života sestupují do šeólu a jsou připojeni ke svým otcům (Iz 14,9-15; Gn 25,8; Jb 3,11-21). Sem sestupují všichni živí (Ez 31,14.15; Iz 38,18). Nemohou tam chválit Boha (Ž 6,6) ani vyprávět o jeho milosrdenství a věrnosti (Ž 88,12; 30,10).

Jak spravedliví (např. Jákob podle Gn 37,35), tak bezbožní lidé (např. Kórach, Dátan a Abíram podle Nu 16,30.33; Ž 55,16; Př 9,18) sestoupili do šeólu (v ČEP přeloženo jako "podsvětí"), tj. do země jako do svého hrobu. Jb 17,13-16 obrazně popisuje palestinský hrob (šeól). Je to jako postel ve tmě, kde je plno prachu, červů a rozkladu. Při vzkříšení povstanou všichni lidé ze svých hrobů (J 5,28).

V Ž 16,10 vyjadřuje David hlubokou důvěru v Boha těmito slovy: "V moci podsvětí (šeól) mě neponecháš." To znamená, že Bůh své věrné nevydá zkáze, nenechá je v podsvětí (tj. v hrobě). Vzkříšením před nimi otevře cestu radosti a naděje.

Termín "šeól" ve vztahu k smrti neznamená ve Starém zákoně nic jiného než místo, kde spí nebo odpočívají mrtví (Jb 17,13; Iz 38,18).



]


Biblický rozbor pekla, věčného ohně a druhé smrti (Skóre: 1)
Vložil: Standa v Pátek, 11. květen 2007 @ 08:51:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Biblický rozbor pekla, věčného ohně a druhé smrti

Peklo.

Biblicky je peklo místem a způsobem trestu a záhuby věčným ohněm při druhé smrti; záhubou těch, kdo odmítli Boha a nabídku spasení v Ježíši Kristu„. (13)

Peklo je překladem hebrejského slova šeol nebo řeckého výrazu hades. Tyto výrazy se obecně týkají hrobu, kde mrtví spravedliví i bezbožní očekávají vzkříšení ve stavu nevědomí (viz kapitola 25). Protože současná představa pekla se velmi liší od toho, co znamená hebrejský a řecký výraz, mnoho moderních překladů se vyhýbá slovu peklo„ a pouze přepisuje hebrejské slovo jako šeol„ a řecké jako hades„.

Naproti tomu řecké slovo gehenna, které se někdy překládá jako peklo„, označuje místo trestu ohněm pro nekající. V Bibli tedy peklo„ nemá vždy stejný význam - a zanedbání tohoto důrazu často vedlo k velkému zmatku.

Gehenna je odvozeno z hebrejského Ge Hinnom, údolí syna Hinómova„ - rokle na jižní straně Jeruzaléma. Na tomto místě Izrael pořádal pohanské obřady spalování dětí Molochovi (2Pa 28,3; 33,1.6). Jeremjáš předpověděl, že kvůli tomuto hříchu Hospodin z tohoto údolí učiní údolí vraždění„, kde budou pohřbena těla Izraelců. Až pro ně nebude místo, stanou se zbývající těla pokrmem nebeskému ptactvu„ (Jr 7,32.33; 19,6; Iz 30,33). Jeremjášovo proroctví nepochybně vedlo Izrael k tomu, že se díval na Ge Hinnom jako na místo soudu nad bezbožnými, místo ošklivosti, trestu a hanby. (14) Pozdější rabínská tradice jej pokládala za místo pro spalování zdechlin a odpadků.

Ježíš se zmiňoval o ohni Hinómu jako o obraze ohnivého pekla (např. Mt 5,22; 18,22). Tak oheň v údolí Hinóm představoval stravující oheň posledního soudu. Prohlásil, že jde o zkušenost následující po smrti (L 12,5) a že peklo zničí tělo i duši (Mt 10,28).

Jaká je podstata pekelného ohně? Budou lidé v pekle hořet navěky?

2. Zkáza bezbožných. Podle Písma Bůh zaslíbil věčný život pouze spravedlivým. Mzdou hříchu je smrt, ne věčný život v pekle (Ř 6,23).

Písmo učí, že bezbožní budou vymýceni„ (Ž 37,9.34); svévolníci zahynou (Ž 37,20; 68,2). Nebudou navždy žít ve stavu vědomí, ale budou sežehnuti (Mal 3,19; Mt 13,30.40; 2Pt 3,10). Budou zničeni (Ž 145,20; 2Te 1,9; Žd 2,14), hříšníci vymizí ze země„ (Ž 104,35).

3. Věčný trest. Když Nový zákon mluví o trestu bezbožných, používá výrazy trvající na věky„ a věčný„. Tyto výrazy jsou překladem řeckého slova aionios a vztahují se na Boha i na člověka. Abychom se vyhnuli nepochopení, nesmíme zapomenout, že aionios není absolutním výrazem; jeho význam určuje předmět, kterého se týká. Takže když Písmo používá aionios ( trvající na věky„, věčný„) o Bohu, znamená to, že jeho existence nekončí, protože je nesmrtelný. Když se však toto slovo vztahuje na smrtelné lidi nebo na věci podléhající zkáze, znamená dobu, po kterou člověk žije nebo daná věc existuje.

Ju 7 například říká, že města Sodoma a Gomora nesla 'trest věčného ohně'. Přesto tato města dnes nehoří. Petr říká, že oheň proměnil tato města v popel, protože byla odsouzena k záhubě (2Pt 2,6). Věčný„ oheň hořel do té doby, než všechno shořelo a potom vyhasl (viz také Jr 17,27; 2Pa 36,19).

Podobně, když Kristus odsuzuje bezbožné do věčného ohně„ (Mt 25,41), tento oheň spálí bezbožné neuhasitelným ohněm„ (Mt 3,12). Uhasne tehdy, až nebude nic, co by hořelo. (15)

Když Kristus hovořil o 'věčných mukách' (Mt 25,46), nemyslel tím věčné trestání. Měl na mysli, že věčný život„ [ze kterého se radují spravedliví] bude trvat po nekonečné věky věčnosti; a trest [který stihne bezbožné] bude také věčný - ne však věčným trváním vědomého utrpení, ale trestem, který je úplný a konečný. Údělem těch, kdo takto trpí, je druhá smrt. Tato smrt bude věčná, protože z ní nebude ani nemůže být žádné vzkříšení. (16) Když Bible hovoří o věčném vykoupení„ (Žd 9,12) a o věčném soudu„ (Žd 6,2, kral.), týká se to věčného důsledku vykoupení - nejedná se o nekonečný proces vykoupení a soudu. Stejným způsobem, když Písmo mluví o věčném nebo věčně trvajícím trestu, pak má na mysli důsledky a ne proces tohoto soudu. Smrt, která postihne bezbožné, bude konečná a věčná.

4. Mučeni na věky věků. Způsob, jakým Písmo používá výraz na věky věků„ (Zj 14,11; 19,3; 20,10) také přispěl k závěru, že potrestání satana a bezbožných bude pokračovat po celou věčnost. Ale stejně jako v případě slova věčný„ - předmět, ke kterému se vztahuje, určuje i význam slova na věky„. Když je spojen s Bohem, má absolutní význam - protože Bůh je nesmrtelný; když se vztahuje na smrtelné lidi, má omezený význam.

Biblický popis Božího trestu nad Edómem dává dobrý příklad takového použití. Izajáš říká, že Bůh tuto zemi obrátí v hořící smolu, která nevyhasne v noci ani ve dne„ a kouř z ní bude stoupat věčně. Po všechna pokolení zůstane v troskách, nikdo už nikdy skrze ni neprojde.„ (Iz 34,9.10) Edóm byl zničen, ale dnes již nehoří. Věčně„ tedy trvalo do jeho úplného zničení.

Z celého Písma vyplývá, že slovo věčně„ má svá omezení. Starý zákon říká, že otrok by měl sloužit svému pánu provždy„ (Ex 21,6), že malý Samuel měl zůstat v chrámu navždy„ (1S 1,22) a že Jonáš byl v břiše velryby navěky„ (Jon 2,7). Nový zákon tento termín používá podobným způsobem: například apoštol Pavel radí Filemonovi, aby přijal Onezima navěky„ (Fm 15). Ve všech těchto případech navždy„ znamená tak dlouho, jak člověk žije„.

Ž 92,8 říká, že budou bezbožní navždy vyhlazeni. A když Malachiáš prorokoval o velkém závěrečném ohni, řekl: Hle, přichází ten den hořící jako pec; a všichni opovážlivci i všichni, kdo páchají svévolnosti, se stanou strništěm. A ten přicházející den je sežehne, praví Hospodin zástupů; nezůstane po nich kořen ani větev.„ (Mal 3,19)

Jednou všichni bezbožní - satan, padlí andělé a nekající lidé - budou zničeni ohněm, jak kořen, tak i větve. Již nebude dále existovat smrt nebo hades (viz kapitola 25). I tu Bůh zničí na věky (Zj 20,14).

Tak Bible velice jasně říká, že trest je věčným ne trestání - je to druhá smrt. Z tohoto trestu neexistuje vzkříšení; jeho důsledky jsou věčné.

Arcibiskup William Temple měl pravdu, když prohlásil: Jednu věc můžeme říct s jistotou: je třeba vyloučit věčné trápení. Kdyby lidé nepřijali řeckou a nebiblickou představu přirozené nezničitelnosti duše člověka a nečetli s takovou představou ve svých myslích Nový zákon, pak by z něj (z Nového zákona) odvodili víru ne ve věčné trápení, ale víru v zánik těla i duše. Je to oheň, který je nazýván věčným; věčný není život, který je do něj uvržen.„ (17)

Požadavkům spravedlnosti se učinilo zadost tím, že byl vykonán plný trest podle Božího zákona. Nyní nebesa a země vypravují o Hospodinově spravedlnosti.

5. Princip trestu. Smrt je konečným trestem za hřích. V důsledku svých hříchů ti, kdo odmítli spasení, které Bůh nabízel, zemřou navěky. Někteří páchali hřích očividně a měli přímo ďábelské potěšení, když někomu způsobili utrpení. Jiní žili poměrně klidným, mravným životem a jejich hlavním proviněním bylo, že odmítli spasení v Kristu. Je správné, že je stihne stejný trest?

Kristus řekl: Ten služebník, který zná vůli svého pána a přece není hotov podle jeho vůle jednat, bude velmi bit. Ten, kdo ji nezná a udělá něco, zač si zaslouží bití, bude bit méně. Komu bylo mnoho dáno, od toho se mnoho očekává, a komu mnoho svěřili, od toho budou žádat tím více.„ (L 12,47.48)

Nepochybně ti, kteří se nejvíce bouřili proti Bohu, budou trpět více než ti, kdo takto nejednali. Měli bychom však pochopit jejich závěrečný trest ve světle Kristovy druhé smrti„, kterou prožil na kříži. Právě tam Kristus trpěl pro hříchy světa. Bylo to strašlivé oddělení od jeho Otce, které způsobil hřích, jež bylo příčinou jeho utrpení. Byla to duševní muka, která nelze popsat. Tak to bude i se ztracenými hříšníky. To, co zaseli, sklidí nejen během svého života, ale i při konečné zkáze. V Boží přítomnosti vina, kterou pociťují kvůli svým spáchaným hříchům, způsobí, že budou nepředstavitelně trpět. A čím větší je jejich vina, tím mučivější bude i jejich utrpení. Satan, podněcovatel a původce hříchu, bude trpět nejvíce. (18)


Očištění země. Když apoštol Petr popisoval den Hospodinův, kdy budou vymazány všechny stopy hříchu, řekl: V něm nebesa s velikým hukotem pominou, základy pak žárem se rozpustí a země i díla, která jsou na ní, shoří.„ (2Pt 3,10, Hejčl)

Oheň, který zničí bezbožné, očistí zemi od poskvrnění hříchem. Z trosek této země Bůh vytvoří nové nebe a novou zemi, neboť první země a první nebe pominuly„ (Zj 21,1). Z této čištěné, znovu stvořené země - věčného domova vykoupených - Bůh navždy odstraní pláč, bolest a smrt (Zj 21,4). Nakonec bude tedy odstraněno prokletí, které hřích přinesl (Zj 22,3).

Při pohledu na přicházející den Hospodinův, v němž bude hřích a nekající hříšníci zničeni, říká Petr všem: Jak svatě a zbožně musíte žít vy, kteří dychtivě očekáváte příchod Božího dne.„ Svou naději založil na zaslíbení Kristova návratu, proto prohlásil: Podle jeho slibu čekáme nové nebe a novou zemi, ve kterých přebývá spravedlnost.
Proto, milovaní, očekáváte-li takové věci, snažte se, abyste byli čistí a bez poskvrny a mohli ten den očekávat beze strachu před Božím soudem.„ (2Pt 3,11.13.14)


Poznámky:

1. Viz SDA Bible Commentary, rev. vyd., sv. 7, str. 885.

2. Viz Questions on Doctrine, str. 495.

3. Když je šelma a falešný prorok uvržen do ohnivého jezera (Zj 19,20), „ostatní (Zj 19,21) nebo ostatek jeho následovníků je pobit mečem Kristovým. To jsou králové, vojevůdci a 'všichni, páni i otroci' (Zj 19,18). Stejné skupiny lidí jsou vyjmenovány v době šesté pečeti, když se usilují skrýt před tváří Beránka (Zj 6,14-17), kdy nebesa zmizí jako když se zavře kniha a kdy žádná hora ani žádný ostrov nezůstane na svém místě. Tyto texty popisují stejnou událost, která otřese zemí - Kristův druhý příchod.

Kolik lidí postihne smrt 'ostatku' (Zj 19,21)? Podle Zj 13,8 budou na zemi v době příchodu pouze dvě skupiny: 'Budou před ní klekat všichni obyvatelé země, jejichž jména nejsou... zapsána v knize života.' (Zj 13,8) Je tedy jasné, že když jsou 'ostatní... pobiti mečem' (Zj 19,21), nepřežije nikdo, kromě těch, kteří odolali šelmě, totiž ti, jejichž jména jsou zapsána v knize života (Zj 13,8).„ (SDA Bible Commentary, rev. vyd., sv. 7, str. 885).

4. Srov. Questions on Doctrine, str. 500. Tento kozel není zachráncem spravedlivých.

5. Septuaginta používá tento výraz pro překlad hebrejského výrazu tehom, hluboký„, v Gn 1,22. To naznačuje, že stav země během milénia odráží přinejmenším do určité míry stav, ve kterém se země nacházela na počátku, kdy byla pustá a prázdná a nad propastnou tůní byla tma„. Viz SDA Bible Commentary, rev. vyd., sv. 7, str. 879.

6. Skutečnost, že se ujali vlády, nemusí znamenat, že na zemi žijí zlí lidé. Na počátku Bůh dal Adamovi a Evě území, nad kterým měli vládnout (Gn 1,26). Před tím, než zhřešili, panovali nad částí stvoření, které jim Bůh svěřil. Není třeba, aby existovaly nepoddajné bytosti, aby bylo možné vládnout.

7. SDA Bible Commentary, rev. vyd., sv. 7, str. 880.

8. Maxwell, God Cares (Boise, ID: Pacific Press, 1985), sv. 2, str. 500.

9. Popis sestoupení nového Jeruzaléma v knize Zjevení nenaznačuje přesný čas, kdy sestoupí, protože v předchozí kapitole vidíme město, které miluje Bůh„ obklíčené armádami ďábla. Tento obraz nás přivádí k závěru, že nový Jeruzalém měl původně sestoupit před obnovením země.

10. Jména Góg a Magóg byla spojována s nepřáteli Izraele, kteří se chystali zaútočit na Boží lid a na Jeruzalém po zajetí (viz Ez 38,2.14-16). Různá starozákonní proroctví o Izraeli se nesplnila; splní se však na duchovním Izraeli. Stejně i mocné nepřátelské spojení, které Ezechiel předpovídal, že přijde na Jeruzalém, najde své naplnění v okamžiku, kdy Bůh dovolí satanovi s jeho armádami nespasených vytáhnout proti jeho lidu a městu, které miluje, k závěrečné bitvě velkého sporu.

11. Questions on Doctrine, str. 505.

12. Srov. SDA Bible Commentary, rev. vyd., sv. 4, str. 708.

13. Hell„, SDA Encyclopedia, rev. vyd., str. 579.

14. Viz Hell„, SDA Dictionary, rev. vyd., str. 475.

15. Srov. Jeremjášovo proroctví o zničení Jeruzaléma neuhasitelným ohněm (Jr 17,27), které se splnilo, když Nebúkadnezar dobyl město (2Pa 36,19). Oheň hořel, dokud nebylo město zničeno a potom uhasl.

16. Questions on Doctrine, str. 539.

17. William Temple, Christian Faith and Life (New York: Macmillan, 1931), str. 81.

18. Srov. Hell„, SDA Bible Dictionary, rev. vyd., str. 475.



Re: Biblický rozbor pekla, věčného ohně a druhé smrti (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 11. květen 2007 @ 23:15:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravím Stando,

tento pohled na fyzickou smrt a na věčné zahynutí je totožný s pohledem Svědků Jehovových. Pokud by druhá smrt znamenala pouhé zničení a neexistenci, pak by NEBYLA ŽÁDNÝM TRESTEM. Znamenalo by to, že z nevědomí jsme přišli a do nevědomí se opět vrátíme. Náš stav se pouze vrátí do stavu před naším narozením. A to tedy promiň, toto není žádný trest. Pokud by to takto bylo, tak lidé mohou vesele hřešit jak chtějí, protože to nejhorší co je čeká, je původní NEVĚDOMÍ. Tpto učení jen podporuje filozofii: "jezme, pijme, neboť zítra zemřeme."


]


Re: Zjevení pekla. Kapitola 3. Pravá noha pekla (Skóre: 1)
Vložil: Manciny v Pátek, 11. květen 2007 @ 11:32:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Na otázku existence pekla (což je sám o sobě nepřesný výraz) je možno mít řadu názorů a diskuze o něm je legitimní. V křesťanství je možnost "zavržení" výslovně uváděna, proto je potřeba s fenoménem "pekla" počítat. Je ovšem velmi diskutabilní, jak peklo vypadá a kdo tam skončí. Podobných vidění existuje celá řada a velmi se od sebe liší i v podstatných věcech. Existují i vidění očistce, kterážto jsou zase jinde popírána. Mě se stejně příčí myšlenka na to, že někde někdo bude věčně trápen nota bene, když činí pokání - viz. výše popisovaná vidění. Neumím si představit, že by Ježíš nevšímavě chodil kolem těch, kdo k němu volají o pomoc, ať je to kdekoliv. Lidé mají přece v životě dost problémů, často vidí tolik zla kolem, že se ptají, jak to dobrý Bůh křesťanů může dopustit (teorie teodicee, mj.  tímto se filosofie vypořádává s otázkou víry) a po pravdě, běžte se podívat na fotografie z Osvětimi nebo navštivte dětskou onkologii. Nevím, jestli vám pak bude všechno tak jasné a všechno se bude zdát tak černobílé. Aristoteles jednou řekl: " Buď milosrdný neboť každý koho potkáš bojuje větší bitvu než ty." Život je často těžký a to i pro věřící, proto věřím, že Ježíš je na naší straně, zachraňuje nás a nesoudí. V hyperpřísného Boha bych věřit nemohl, přece Bůh nemůže mít méně lásky než člověk, kterého stvořil to je nelogické. Nemyslím, že do pekla přijde ten, kdo se "málo modlí, jezdí na výlety a hezky se obléká", to se na mě nezlobte...



Re: Zjevení pekla. Kapitola 3. Pravá noha pekla (Skóre: 1)
Vložil: Marek2 v Pátek, 11. květen 2007 @ 11:59:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Příšerné slátaniny, pravděpodobně úmyslně vymyšlené, domnívám se.
Nemají nic společného s Ježíšovým učením.



stihomam Libora Halíka (Skóre: 1)
Vložil: nula v Pátek, 11. květen 2007 @ 12:16:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
¨--Znám však mnoho současných nekřesťanů i křesťanů, kteří nenávidí ty křesťany, kteří věří v neliduprázdné peklo.—
To je Váš typický stihomam,paranoidní představy a černobílé vidění světa pane Halíku ve kterém si libujete. Těm nevěřícím jsou vaše představy o  peklech většinou ukradené,protože jim to příjde dneska komické na úrovni pohádky,stejně falešné jako se vám zdá např. dílo proroka Mohameda  a pak je tu skupina dalších nevěřících lidí,kteří ne že by dotyčného nenáviděli,ale nelíbí se jim co hlásá,protože v tom vidí příznaky náboženského fanatizmu,který jim kázáním o neliduprázdném pekle přímo nijak neškodí,ovšem uvědomují si,že pokud by tito fanatici získali moc, jen ukázání by nezůstalo a postupně by začali ovlivňovat jejich životy dle svých představ –počátky lze vidět  dobře v dnešním Polsku,rozvinuté stádia u muslimského Talibanu.       



Re: stihomam Libora Halíka (Skóre: 1)
Vložil: vladik v Sobota, 12. květen 2007 @ 12:30:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
tvůj nick se k tobě hodí.. srovnávat taliban a dnešní Polsko může jen člověk neznalý skutečností. Prosím Tě v Polsku věřejně dělají popravy nebo linčují lidi za nedodržování Biblických přikázání? Zato jaké hrůzy se děly v Afganistátnu za vlády talibanu snad už ví každý. Veřejné popravy na fotbalových stadiónech, které měli sloužit pro kopanou a né pro popravy je snad dost výmluvný. Takže srovnávat dnešní Polsko s talibanem může jen člověk opravdu hloupý a neznalý věcí nebo svévolník, který je v otevřené vzpouře proti Božím věcem.

Vladik


]


Re: Zjevení pekla. Kapitola 3. Pravá noha pekla (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 11. květen 2007 @ 23:20:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mám za to, že to chytře vymyšlené zjevení. Neboť není možné, aby jeden člověk dostával den za dnem takováto obsáhlá vidění.  Např. Zjevení Janovo dostal jeho autor celé v jeden den - v Den Páně. Bůh takto neoriginálně nedává své zjevení na etapy, jako seriálové díly telenovely. A navíc takto obsáhlé. Je to prostě jen literární dílo, které má lidem nahnat strach.



vladik (Skóre: 1)
Vložil: nula v Sobota, 12. květen 2007 @ 18:36:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
--srovnávat taliban a dnešní Polsko může jen člověk neznalý skutečností.--

napsal jsem POČÁTKY ,jelikož je Polsko v Evropě v 21. století nemyslím,že to sklouzne  až do středověkých (talibánskcý) praktik
ty se dějí např. v Africe.

Křesťanské církve obviňují statisíce dětí z čarodějnictvíhttp://gnosis9.net/view.php?cisloclanku=2006030009
 


--Prosím Tě v Polsku věřejně dělají popravy nebo linčují lidi za nedodržování Biblických přikázání?--

jsem snad někdo tohle tvrdil? Ale už se objevují poslanci,kteří by chtěli přikazovat ženám jak se mají oblékat to mi silně připomíná
praktiky ortodoxních muslimů.



ironizováno (Skóre: 1)
Vložil: Miloslav v Neděle, 13. květen 2007 @ 07:53:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://miloslav.pletanek@prolife.cz
Zákony na oblékání mají i ateisté  v ČR a to přeto, že je zde údajně demokracie, tak nemůžou lidé chodit úplně nazí na ulici, to mi připomíná praktiky ortodoxních... to je skandál kde je potom svoboda a svobodná vůle a volba se sám rozhodnout. Proto ať žije anarchie a my budeme určovat co je správné a co ne!



]


Miloslav (Skóre: 1)
Vložil: nula v Neděle, 13. květen 2007 @ 13:30:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
--Zákony na oblékání mají i ateisté  v ČR a to přeto, že je zde údajně demokracie, tak nemůžou lidé chodit úplně nazí na ulici--

Který zákon zrovna konkrétně tohle zakazuje?-nahotu? Pokud vím u nás existují nudistické pláže,na ulici to není z důvodu veřejného pohoršní,ohrožování vývoje dětí a mládeže atd.  A už to překrucujete -psal jsem co si ženy mají oblékat a ne hodit nahé ten polský poslanec jim chce přímo diktovat který druh oblečení na veřejnosti je pro ně nepřípustný-to je fanatismus. 


 



Ironizuji dále. Nepřekrucuji! (Skóre: 1)
Vložil: Miloslav v Neděle, 13. květen 2007 @ 14:06:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://miloslav.pletanek@prolife.cz
"Protestuji  a požaduji" po poslancích, aby přestalo být považováno za nevhodné chodit do národního divadla v čistých roztrhaných montérkách se stopami vypraných mastných skvrn. "Požaduji" dále po parlamentu ČR právo svobodné volby chodit  na plesy i do tanečních v roztrhaných montérkách... "Žádám", aby každý pokus o nevpuštění do prostor kultury v uvedených příkladech byl považován za diskriminaci dělnické třídy proletariátu a bylo toto i uzákoněno!.



]


Re: Zjevení pekla. 3. Pravá noha ,opravdový spodek nebo levá noha pekla (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Neděle, 13. květen 2007 @ 15:14:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jsem zvědavý, jaká noha přijde po "pravé noze" .
Asi ne. Slovo foot znamená také chodilo, spodek, stopa. Pravý je také opravdový, skutečný (right).
Spíše si myslím, že je to překlad názvu, kde nejde o Pravou Nohu, ale o Skutečný Spodek.
Jestli nepřijde kapitola s Levou Nohou (a potom třeba sedadlem...) , potom šlo o překlad, kde se nejedná o anatomii toho místa, ale o označení opravdového spodku, kde už nelze jít dále.
Mirek




Miloslav (Skóre: 1)
Vložil: nula v Neděle, 13. květen 2007 @ 18:53:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
--"Protestuji  a požaduji" po poslancích, aby přestalo být považováno za nevhodné chodit do národního divadla v čistých roztrhaných montérkách se stopami vypraných mastných skvrn.--

to můžete a máte na to právo ,naštěstí máme zřejmě víc zdravého rozumu  než v Polsku a tohle nebude nějaký poblázněný poslanec chtít  diktovat zákonem


--"Požaduji" dále po parlamentu ČR právo svobodné volby chodit  na plesy i do tanečních v roztrhaných montérkách...--

nápodobně

-- "Žádám", aby každý pokus o nevpuštění do prostor kultury v uvedených příkladech byl považován za diskriminaci dělnické třídy proletariátu a bylo toto i uzákoněno!.--

není třeba,ono když jsem byl v Benátkách  v kostele  chtěly tam po vstupujících ženách aby neměli odkrytá ramena-jsem si říkal, že tamní božstvo je asi hodně stydlivé podobně jako ten polský poslanec.:-)





Stránka vygenerována za: 0.29 sekundy