Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 631 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116493938
přístupů od 17. 10. 2001

Aktivity a kampaně: Česko navštíví významná liturgička Irmgarda Pahl
Vloženo Úterý, 17. duben 2007 @ 06:18:51 CEST Vložil: stepan

Akce poslal Nepřihlášený

V Praze bude v květnu přednášet a diskutovat Imrgarda Pahl, emeritní profesorka liturgiky z německé univerzity v Bochumi. Setkání s touto významnou osobností liturgické obnovy pořádá Coena ve spolupráci s Evangelickou teologickou fakultou UK v Praze.



Akce začíná v neděli 20. 5. od 19,30 hodin bohoslužbou v kostele sv. Martina ve zdi v Praze. Program bude pokračovat v pondělí 21.5. od 10 hodin veřejnou přednáškou na Evangelické teologické fakultě UK s názvem "Liturgie Večeře Páně v německých evangelických církvích v ekumenické perspektivě - současná praxe a kroky liturgické obnovy". Na ni pak od 11,30 naváže panelová diskuse na téma "Liturgie Večeře Páně v Českobratrské církvi evangelické". Té se kromě profesorky Pahlové zúčastní také vedoucí katedry praktické teologie ETF UK v Praze Pavel Filipi, vedoucí poradního odboru liturgického Synodní rady ČCE Radmila Včelná a evangelický farář Marek P. Lukášek jako zástupce Coeny. Přednáška i debata budou simultánně tlumočeny.

Irmgarda Pahl (nar. 1934) vedla od roku 1997 katedru liturgiky Katolické teologické fakulty Porůrské univerzity v Bochumi a byla vedoucí pracovní skupiny Mezinárodního pracovního výboru liturgických komisí v německém jazykovém prostoru. Dosud je členkou Societas liturgica, sdružující odborníky na liturgii z řad anglikánů, luteránů i reformovaných. Své studium zaměřila především do oblasti ekumenicky orientované liturgiky. Podílela se na projektu Liturgie Večeře Páně v proměnách času a vytvořila rozsáhlou liturgickou publikaci Coena Domini, mapující podoby eucharistického slavení v reformačních církvích.

Coena je otevřenou iniciativou členů ČCE a přátel, která si v roce 2003 vytkla jako hlavní cíl svých aktivit přispět k obnově duchovního, bohoslužebného a svátostného života v evangelické církvi. Provozuje internetový portál, pořádá pravidelná studijní setkání i akce pro širší veřejnost.

Karel Šimr
http://coena.edunix.cz


Podobná témata

Akce

"Česko navštíví významná liturgička Irmgarda Pahl" | Přihlásit/Vytvořit účet | 79 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Nechápu, proč by měla o bohoslužbě přednášet zrovna žena (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Úterý, 17. duben 2007 @ 08:54:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Nechápu, proč by měla o bohoslužbě přednášet zrovna žena.
Kdyby přednášela ženám o tom, jak správně vychovávat malé děti, jak překonávat únavu a deprese z neposlušnosti dětí, tak bych to chápal.
Kdyby přednášela mladším ženám o tom, jak se mají ve všem, co není hřích (hřích je např. umělý potrat a potratové antikoncepce - hormonální a nitroděložní) podřizovat svému manželovi a jak zůstávat statečné navzdory vzpurnosti vlastních dětí, chápal bych to.
Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Re: Nechápu, proč by měla o bohoslužbě přednášet zrovna žena (Skóre: 1)
Vložil: Irena v Úterý, 17. duben 2007 @ 09:30:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já zas nechápu, proč by nemohla, třeba ví víc, než leckterý muž.

Gal 3, 28 - "Není už Žid ani Řek, není otrok ani svobodný, NENÍ MUŽ ANI ŽENA, neboť  VY VŠICHNI JSTE JEDNO V KRISTU JEŽÍŠI."
 
A raději dopředu píšu, že NEJSEM FEMINISTKA!


]


Re: Re: Nechápu, proč by měla o bohoslužbě přednášet zrovna žena (Skóre: 1)
Vložil: Miloslav v Úterý, 17. duben 2007 @ 14:35:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://miloslav.pletanek@prolife.cz
Irena: A raději dopředu píšu, že NEJSEM FEMINISTKA!

M.P: To tuneláři o sobě zase říkají, že nejsou zloději.


]


Re: Re: Re: Nechápu, proč by měla o bohoslužbě přednášet zrovna žena (Skóre: 1)
Vložil: Irena v Úterý, 17. duben 2007 @ 17:24:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Opravdu inteligentní přirovnání, ale co od Vás člověk může čekat, že:))?


]


Re: Re: Re: Nechápu, proč by měla o bohoslužbě přednášet zrovna žena (Skóre: 1)
Vložil: vogel v Úterý, 17. duben 2007 @ 20:50:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
a mentálně inkompetentní křupani si většinou nepřipustí, že jsou mentálně inkompetentní křupani.


]


Re: Re: Nechápu, proč by měla o bohoslužbě přednášet zrovna žena (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 17. duben 2007 @ 19:02:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravím Ireno,

"Všichni jste jedno v Kristu Ježíši" a přesto zároveň platí apoštolova slova, že žena má ve shromáždění MLČET a být v poddanosti a NEDOVOLUJE SE jí MLUVIT, natož pak UČIT nebo VLÁDNOUT nad mužem. Podle Bible je to MRZKOST. Žena se může ve shromáždění pouze MODLIT nebo PROROKOVAT - s POKRYTOU HLAVOU samozřejmě. Jinak zneucťuje svoji hlavu, potažmo celé shromáždění a Boha.

A je to výslovný PŘÍKAZ Páně, který by měl každý prorok nebo duchovní chápat.

( 1Tim 2,11-14 // 1Kor 14,34-38 // 1Kor 11,5 )


]


Re: Re: Re: Nechápu, proč by měla o bohoslužbě přednášet zrovna žena (Skóre: 1)
Vložil: Irena v Úterý, 17. duben 2007 @ 19:55:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Gregory,

už nemám čas, ale jakmile budu moct, odpovím.


]


Re: Re: Re: Nechápu, proč by měla o bohoslužbě přednášet zrovna žena (Skóre: 1)
Vložil: Irena v Středa, 18. duben 2007 @ 23:14:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravím, Gregory,

 
O tomhle tématu se tu už diskutovalo a psala jsem i vyjádření.

 
V době apoštola Pavla byly v chrámech mříže, které rozdělovaly prostor na mužskou a ženskou část. Mnohé ženy si zvykly povolávat na manžely, když nestály vedle nich, čímž rušily bohoslužbu.
 
Jednalo se o manželky přítomných mužů, nikoli učitelky,  vyplývá to z v.34 14.k. – „vaše ženy“ a následně i z v. 35 – „chtějí – li se něco dozvědět, ať se ptají mužů doma.“ Ženy se totiž ptaly na běžné věci, na které se mohly zeptat, až bohoslužby skončí. A to, že mluvily v chrámu, byla hanba. Ale nikde se nepíše o tom, že by vyučovaly. Dívala jsem se i do Amplifiedky ( rozšířený překlad – pro ty, kdo nevědí), ale ani odtamtud nic o vyučování nevyplývá.

 
Jinak ohledně šátků – je to historie, v tehdejší době jen prostitutky chodily bez pokrývky hlavy, proto se slušné ženy odlišovaly od nich právě závojem. Také prostitutky chodily ověšené šperky a zlatem, obyčejné ženy ne. Takto nám to bylo vysvětleno v Biblické škole.

 
Jinak si myslím, že opravdu pastorem nebo vedoucím církve by měl být muž, žena se stará o domácnost a děti a na takovouto funkci by prostě neměla čas. Ostatně Ježíš měl také apoštoly a ne apoštolky. Ale když např. pastor není z jakýchkoli důvodů přítomen shromáždění ( káže v jiném sboru ), pak nevidím problém v tom, že káže jeho manželka nebo někdo jiný, koho pastor pověří – třeba i jinou ženu.

 
Tak tolik.

 
 


]


Ireno,kde se scházeli křesťané,mříže nebyly. (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Čtvrtek, 19. duben 2007 @ 00:19:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Milá Ireno!
Podstatný technický detail: V době apoštola Pavla byly možná v chrámech mříže. Avšak apoštol Pavel se s křesťany a křesťankami scházel mimo jeruzalemský chrám a také mimo synagogy, ze kterých ho i ostatní křesťany Židé vyhnali. Scházeli se tedy po bytech, domech, přednáškových sálech a dokonce i u řeky - tam všude žádné mříže nebyly. Takže ty ženy měly ve shromáždění církve mlčet z jiného důvodu, než jste se naučila na biblické škole.

Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve


]


Re: Ireno,kde se scházeli křesťané,mříže nebyly. (Skóre: 1)
Vložil: Irena v Čtvrtek, 19. duben 2007 @ 22:04:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pane Halíku,

samozřejmě, že nikde venku mříže nebyly. Ale tady se jednalo o to, že ti lidé jednali - i když už byli křesťané - ještě pod vlivem neobnovené mysli. To znamená, že ženy dál mluvily na manžely a dál rušily. Dostatečně o tom napovídá už zmíněný verš 34 a 35.
 
Sám z praxe jistě víte, že když se lidí znovuzrodí, dost dlouho některým trvá, než obléknou nového člověka. Ze setrvačnosti zůstávají nějakou dobu ve starých návycích. Proto je nutné o nově znovuzrozené duchovně pečovat a dát jim nejdřív mléko a pak, až se sami ponoří do četby Písma a obnoví si mysl, teprve dostanou hutný pokrm.

Já nerazím trend, že ženy mají vést církve a nějak se cpát do popředí - ale zároveň souhlasím s tím, že když má nějaká žena pověření sboru kázat, ať káže. Kolikrát jsem slyšela lepší kázání od ženy než od muže.

Zajímalo by mě, jak Vy se díváte na závoje žen při bohoslužbách - pokud vím, pravoslavná církev nic takového nedodržuje. Na pravoslavných bohoslužbách jsem byla jen jednou v Řecku, ale žádná žena neměla závoj. Ostatně ani v jiných sborech jsem na nic takového nenarazila.



]


Re: Re: Ireno,kde se scházeli křesťané,mříže nebyly. (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 19. duben 2007 @ 22:32:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Ireno,

promiň, že se do toho pletu,

tady nejde o to, že žena nemůže mít lepší kázání. Jde zde o Boží příkaz. O to, že ta žena, která porušila Boží příkaz nemůže kázat v Duchu svatém, ale káže v nečistém duchu. Kvalita kázání není důkazem toho, že k tomu má Boží požehnání. Žádná žena v Církvi nemá Boží požehnání učit. Kdo neposlouchá apoštoly, plyne v duchu BLUDU ( 1Jan 4,6 ).

Pokud jde o Pravoslavnou církev, je tam úplně převrácená kapitola 1Kor 11. Muži zneucťují Boha a svoji hlavu tím, že mají pokryté hlavy ( po způsobu židovských kněží ) a ne všechny ženy mají zahalenou hlavu.


]


Čím je žena zahalenější,tím lépe-nerozptyluje oči mužů při bohoslužbě. (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Čtvrtek, 19. duben 2007 @ 23:37:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Paní Ireno!

Čím je žena zahalenější, tím lépe, aspoň nerozptyluje oči cizích mužů při bohoslužbě.

Až do zhruba 50.let 20.století ženy ve všech církvích se řídily poručením apoštola Pavla a na hlavě měly šátek. Pak přišla světská móda vysokých dámských účesů, které znemožnily nosení šátků. Šátky se proto z života žen i v církvích bleskurychle vytratily. Ženy si na nenosení šátků zvykly a jejich dcery, i když vysoké účesy přestaly, už šátek znovu nezavedly.

Nejdříve ženy ze sebe svlékly v kostele šátek, pak dlouhé rukávy, pak dlouhé sukně, pak maximálně odhalily své prsní výstřihy, pak břicha a holé zadky. V církvích to brzy bude jako na pláži se vším tím rozptylováním a sváděním k žádosti po odhaleném ženském těle (s cizoložením v srdci mužů).

Jak jsem si povšiml, mnohé pravoslavné Ukrajinky, Bohu díky, dodnes nosí v chrámu šátek, dlouhé rukávy, dlouhé sukně, neodhalují prsní výstřihy ani další.

S ukázňováním žen při bohoslužbách, by se mělo podle mého názoru začít u holých zadků a břich, prsních výstřihů, pokračovat u délky sukní, délky rukávů a na závěr zavést i šátky. Začít u šátku, ale přitom mít na bohoslužbě ženu jinak polonahou, či v tak vypasovaném oděvu, který přesně kopíruje její nahé tělo, je hloupost. Je třeba nejdříve znovu zahalit ty nejsvůdnější partie samičího těla. Když Bůh vyháněl Evu z Ráje, oblékl ji – zahalil ji. V Ráji nejsme a až do své fyzické smrti nebudeme. Měli bychom to respektovat.


Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



]


Re: Čím je žena zahalenější,tím lépe-nerozptyluje oči mužů při bohoslužbě. (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 19. duben 2007 @ 23:45:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
V tomto máš plnou pravdu Seraphime.

Ale nezapomněl jsi na muže? I muži nosí spoustu oděvů, které kopírují jejich tělo. I muži odhalují více než musí ze svého těla.
Co ty na to?


]


Re: Re: Čím je žena zahalenější,tím lépe-nerozptyluje oči mužů při bohoslužbě. (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Čtvrtek, 19. duben 2007 @ 23:58:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Jistěže Gregorii i to není správné.
Avšak větší nebezpečí plyne z ženské nahoty a ženského kopírování nahoty. Muži jsou sváděni více očima, ženy spíše lichotnými řečmi o tom, jak jim to sluší.


]


Kazda minca ma dve strany (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Sobota, 21. duben 2007 @ 10:18:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Drahy Serafin a ostatni ...

Kazda minca ma dve strany. Skor by som sa pozrel na to, kolko veriacich zien sa pod zamienkou "cudnosti" vobec o seba nestara :-)))) Potom chodia a chcu aby sa o seba nestarali aj ostatne. 

Inak to povazuju za "ducha smilstva", vabivosti, a zakonnicky sa na tom "odbavuju" a stavaju to za standard ktoremu ak sa nepodriadis, nasleduju restrikcie ...Toto som zazil viacero krat, to je v niektorych 
mensich zboroch problem ktory odradil od viery mnozstvo ludi. Tie zeny potom vyzeraju doslova odpudzujuco, potlacaju v sebe ich prirodzenu krasu ktora je darom od Boha. Myslim ze to praktizuju napr. branhamisti ....




]


Re: Mají být čistotné, avšak stydlivé. (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Sobota, 21. duben 2007 @ 11:04:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Samozřejmě Gojime, že zdravé ženy (a muži), které nežijí v takové jimi nezaviněné chudobě jako evangelijní Lazar, nemají chodit mezi lidi (i do církve) neumyté, neupravené (neučesané), s*****ící močí apod. Mají být čistotné, avšak stydlivé.


]


zakonnictvo (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Sobota, 21. duben 2007 @ 11:23:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
nie, nie, to som nemyslel. Ja som myslel cirkvi kde maju zeny zakaz nosit nohavice, farbit si vlasy, nosit kratsie ucesy, topanky s opatkami, ine sukne ako po zem, ziadny make-up vratane ruzu, niekde som cital o cirkvi kde zeny kontroluju na konferenciach teenagerkam v batozine spodne pradlo ...maju nato nejake predpisy ... 

si ale myslim ze jadro problemu je niekde inde a som si uplne isty ze tymto zakonnictvom a fanatizmom sa nikdy nedosiahne to co sa od toho ocakava ...., ze???


]


Re: zakonnictvo v oblékání osobně neznám. (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Sobota, 21. duben 2007 @ 11:59:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Já považuji nohavice neboli kalhoty za lepší oblečení pro ženu, než nestydatou minisukni, či dlouhou sukni s velmi svůdným rozparkem dost nad kolena, či až téměř do výše spodních kalhotek.
Avšak kalhoty spuštěné níže tak, aby byl při předklonu vidět holý zadek s kalhotkami, nebo kalhoty tak vypasované (např. leginy), aby kopírovaly těsně holé tělo, pokládám za oblek víceméně prostitutek, i kdyby ho nějaká žena nosila do kostela.

S tím, o čem píšeš - s kontrolou délky vlasů, bráněním v make upu, atd. jsem se osobně nesetkal. Asi proto, že jsem z jiné církve. Znám však křesťanku, která si každodenním make upem tak zkazila pleť na tváři, že když spěchá a nestihne se make upem zamaskovat, tak nyní vypadá v obličeji velmi velmi sešle. Proto bych radil, raději od make upu pryč. Podle mého názoru dlouhé čistě umyté vlasy sluší ženám více, než všechny složité a drahé úpravy účesu a více než krátký sestřich tzv. na ježka.


]


Re: Čím je žena zahalenější,tím lépe-nerozptyluje oči mužů při bohoslužbě. (Skóre: 1)
Vložil: Irena v Pátek, 20. duben 2007 @ 23:04:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pane Halíku,

v tom samozřejmě souhlasím, že by ženy a dívky měly chodit do církve slušně oblečené. A nejen do církve. U nás tedy chodí. Nezažila jsem, že by nějaká žena či dívka přišla vyzývavě oblečená. Občas se to může stát, když přijde na shrom. někdo nový, ze světa, a neví, co se sluší. Pak je tady pastorova manželka, která jí to vysvětlí ( nebo jiná žena ). Ovšem se šátkem to nemá nic společného, jak jsem uvedla, kdysi se tím odlišovaly slušné ženy od prostitutek.

Ani chlapci či muži u nás nechodí nevhodně oblečení, ani nenosí dlouhé vlasy. To jsem spíš viděla u katolíků, když jsem tam ještě chodila. Dokonce i ministranti měli vlasy, které by jim mohla lecjaká dívka závidět. A kupodivu to nikomu nepřišlo - bohužel ani faráři. Takže i toto by se mělo v rámci objektivity posuzovat.

Irena


]


Re: Re: Ireně o kázání. (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Čtvrtek, 19. duben 2007 @ 23:52:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Myslím, že je rozdíl mezi stručným svědectvím, kdy i žena s výslovným souhlasem pastýře řekne, jak Bůh vyslyšel např. před týdnem její modlitbu a uzdravil její dítě z téměř nevyléčitelné nemoci, a mezi teologickým biblickým vyučováním, které má být výlučnou doménou těch neobvyklých mužů, kteří mají pastýřský dar a pověření.


]


Re: Re: Re: Ireně o kázání. (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 19. duben 2007 @ 23:58:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Seraphime,

jistě - svědectví ženy určitě není špatné.


]


Re: Re: Re: Re: Nechápu, proč by měla o bohoslužbě přednášet zrovna žena (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 19. duben 2007 @ 12:01:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravím Ireno,

mě celkem moc nezajímají teorie, které se snaží ODVYSVĚTLIT Boží Slovo, tak, aby znamenalo něco jiného o 180 stupňů.

Apoštol Pavel v jasném verši NEDOVOLUJE ženám učit. A šátky nejsou historií, neboť z 1Kor 11 vyplývá, že mají daleko hlubší duchovní význam, než jim přisuzuje, či spíše nepřisuzuje tělesná mysl lidí. Stejně by pak někdo mohl říci, že je historií třeba víra v Krista, nebo víra v Jeho vzkříšení, či v panenství Marie nebo jiné důležité články víry. Osobně nevím O ŽÁDNÉM PŘÍKAZU z Nového Zákona, co by dnes již měl být historií. Že vás něco učili na biblické škole, ještě neznamená, že je to pravda. Vždyť i sama existence nějaké biblické školy nemá nejmenší oporu v Novém zákoně. Je to jedním ze znaků znaků JUDAISMU, které jsou hojně rozšířeny ve všech denominacích.

Apoštol Jan napsal, jak rozpoznat DUCHA BLUDU. A sice podle toho: kdo poslouchá apoštoly, plyne v duchu Pravdy. Kdo je neposlouchá, plyne v duchu BLUDU ( 1Jan 4,6 ).

Jestliže tedy např. souhlasím v 95% s apoštolským učením a v 5% nikoliv, pak těch 5% učení je učení DUCHA BLUDU, tedy satanského ducha.

Jestliže někdo tvrdí v rozporu s apoštolem Pavlem, že žena může v Církvi učit, pak toto tvrzení je v duchu bludu.

Jestliže si nějaká žena, neřku-li tzv. biskupka, starší nebo jiná funkcionářka, dovolí v Církvi učit, pak neučí v Duchu svatém, ale v duchu BLUDU, v satanském duchu a poskvrňuje tak celé shromáždění nesvatým duchem.

Jestliže nějaká sestra nemá ve shromáždění pokrytou hlavu, zneucťuje tím svoji hlavu a neproudí v Duchu svatém, ale zanáší do shromáždění satanského ducha, kterým poskvrňuje celé shromáždění, i kdyby třeba VŠECHNY ostatní sestry měly pokryté hlavy. Tím diskvalifikuje místní sbor, který v tom okamžiku již není Církví Boží ( 1Kor 11,16 ), ale církví lidskou - společenstvím lidí, kteří nejsou poddáni Boží autoritě neboť nemají znamení autority. Platí jedna zásadní věc - všechno, co děláme v rozporu s Božím Slovem nebo v rozporu s vedením Ducha svatého, děláme v nečistém duchu! Taková "církev" je pak k ničemu - nehodí se ani do hnoje. Pakli kdo NEVÍ, NEVĚZ ( 1Kor 14,38 ).

Prostě jakákoli myšlenka, učení nebo aktivita, která je v rozporu s apoštolským učením neprobíhá v duchu Pravdy, ale v duchu BLUDU.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Nechápu, proč by měla o bohoslužbě přednášet zrovna žena (Skóre: 1)
Vložil: Irena v Čtvrtek, 19. duben 2007 @ 22:24:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Gregory,

o kousk výš odpovídám panu Halíkovi o problematice mluvících žen. Tato situace byla specifická pro sice obrácené, ale stále tělesné Korinťany.

A ohledně šátků - nesouhlasím s tebou, že když nemá žena závoj, neproudí ve shromáždění DS. Duchu Svatému je jedno, kdo má závoj nebo ne, dívá se DO SRDCE každého člověka. My neseme Jeho pečeť na srdci a žádný závoj na to nemá vliv.

Kdybys měl pravdu, pak by DS neproudil ani na shromážděních Reinharda Bonnkeho, kterého si naše církev nesmírně váží a má k němu ohromnou úctu. A nemůžeš popřít, že na všech jeho shrom. se dějí Boží znamení, divy a zázraky! Milióny obrácených, tisíce uzdravených a osvobozených! A NIKDY jsem neviděla, že by tam nějaká žena měla závoj - s výjimkou šátků proti horku. Ani nikdo z chválícího týmu šátky nenosí - A PŘECE DS DĚLÁ, CO CHCE! NENÍ LIMITOVÁM ŽÁDNÝMI ŠÁTKY ANI JINÝMI NÁBOŽENSKÝMI PŘEDSTAVAMI!Je limitován pouze naší vírou - spíše nevírou!

Vím, co si myslíš o chvalách, četla jsem tvůj názor, ale Bůh přebývá na chvalách svého lidu a chvála jako taková do církve určitě patří. Pokud samozřejmě z toho někdo neudělá jen produkci s tleskáním, máváním prapory a podobnými nesmysly. Když je v církvi svoboda - a v naší je, díky Pánu - pastor nechá prostor pro chváliče, a ti by měli lidi uvést před Boží tvář. Někdy se to daří víc, jindy míň, záleží ale i na tom, jak jsou lidé ochotni se zapojit, nechat ležet před Pánem svoje starosti a problémy a dovolit Mu, aby jednal. Vím, o čem mluvím, sama jsem zpívala ve chvalách. I moje babička říkávala - kdo zpívá, dvakrát se modlí.

Já ti nechci vnucovat svůj názor, jen ho osvětluju. Tvůj respektuju a neberu ti ho, ale můj si taky sebrat nedám.

Zdraví Irena


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nechápu, proč by měla o bohoslužbě přednášet zrovna žena (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 19. duben 2007 @ 22:53:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milá Ireno,

jestliže si někdo dovolí tvrdit, že apoštolské příkazy a nařízení nemájí žádný význam a zdůvodňuje to tím, že Bůh se dívá do srdce, tak je to čirá ANARCHIE. Bůh sám určuje pravidla ve svém Domě a také pravidla bohoslužby ( 1Kor 11-14 ).

Starozákonní Boží lid dostal přesné instrukce ohledně stavby Domu Božího. Museli udělat všechno PŘESNĚ tak, jak určil Bůh. A to do nejmenšího detailu. Kdyby udělali jedinou věc jinak, bež určil Bůh, pak by Bůh tento stánek nepoctil svojí svatou přítomností. Představ si, že by izraelité udělali polovinu stánku úmluvy JINAK než určil Bůh a zdůvodnili by to tím, že je to nakonec jedno, Bůh se přece hlavně dívá do jejich srdce .( Říká ti něco biblické rčení, že POSLOUCHAT je víc než OBĚTOVAT? Třeba chvály? Myslíš si, že Bůh příjímá chvály od těch, co mu říkají Pane, Pane a přitom Ho neposlouchají? - viz. Iz 1,11-16 )

A stejné je to i v novozákonním Božím Domě - Církvi Boží. Tam je na rozdíl od mnoha set požadavků při stavbě stánku nebo chrámu, pouze NĚKOLIK málo Božích nařízení. Jestliže si dovolíme i toto málo ZRUŠIT, protože jsme chytřejší a moudřejší než Bůh, no, tak potom Bůh s námi....

Bonnke je evangelista a slouží nevěřícím lidem. A ti žádné závoje nosit nemusí. To je úplně jiná situace, než v místním sboru.
Kromě toho - zázraky a znamení ani množství obrácení není žádnou zárukou toho, že zde proudí Duch svatý a že za celou věcí stojí Bůh. To by byl dost naivní názor. Naopak - satan dává zelenou všemu, co se mu líbí a ještě to klidně podpoří zázraky.

Mám dojem, že Bonnke stojí na pozicích hnutí víry - a pokud je to tak, tak pro mě se neliší od pohanských šamanů.
Rozhodně vím, že si třeba nechal klidně financovat stan od Kenetha Copelanda. Kdyby byl skutečný Boží muž, tak by něco takového neudělal!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nechápu, proč by měla o bohoslužbě přednášet zrovna žena (Skóre: 1)
Vložil: Irena v Pátek, 20. duben 2007 @ 22:53:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Gregory,

ohledně šátků a kázání žen se neshodneme, ale jak jsem řekla, neberu ti tvůj názor.

Pokud se týká Bonnkeho - pokud je šaman on, pak už tedy opravdu každý. I kdybych na okamžik připustila, že jeho působení je z ďábla ( což nepřipustím ), tudíž všechny ty zázraky jsou jen napodobenina, tak to, že vzkřísil z mrtvých člověka, rozhodně z ďábla není. Ďábel není dárcem života!!! Takže i ty ostatní jsou Boží dílo. Viděla jsem video "Vzkříšen z mrtvých" a není to žádný podvrh. Ten pastor, co byl vzkříšen, jezdí s Bonnkem  ( někdy) a vydává svědectví.

Já nevidím problém v tom, jestliže K.Coppeland od Pána věděl, že má zasít do služby Bonnkemu peníze, a zasel, že je Bonnke přijal. Vždyť tak působí Bůh! Dává lidem na srdce, kam nebo komu zasít! Já taky zasívám ( i když neuvedu, kam ) a věřím, že spousta křesťanů. Na tom není nic špatného. Určitě si však o ty peníze neřekl sám!

Tak tolik ode mě.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nechápu, proč by měla o bohoslužbě přednášet zrovna ž (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Neděle, 22. duben 2007 @ 15:12:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravím Ireno,

to video "vzkříšení" jsem také viděl. A není tam nic, co by dokazovalo skutečné vzkříšení. Víme všichni, že v Africe ovládají umění, udělat ze sebe mrtvého a potom jakoby ožít. Ale i kdyby to byla pravda - satan také dovede křísit z mtvých. Vždyť i sama šelma ze Zj 13 bude zabita a ožije. A kdo myslíš, že ji vzkříší - Bůh nebo satan? Také v arabských zemích se lidé pod vlivem démonů dokáží zabít meči nebo noži a jejich kněz pak nad nimi vyřkne nějaké zaklínadlo a oni ožijí.

Ohledně Coppelanda říkám - Kdyby byl Bonnke skutečný Boží muž, nikdy by od šamana Coppelanda ( ani od nikoho jiného z hnutí víry ) peníze nepřijal! Boží muž nikdy nepřijme podporu od nikoho, kdo je spojen s ďáblem. Tedy ani od pohanů, natož pak od
novodobých čarodějů...




]


Re: Nechápu, proč by měla o bohoslužbě přednášet zrovna žena (Skóre: 1)
Vložil: whynot (Falešný@e-mail) v Úterý, 17. duben 2007 @ 10:01:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
no nedavno tu byla brilantni analyza jak je to se znovuzrozenymi zenami jejimz zaverem bylo, ze to jsou vlastne zensti bratri. tak proc ne libore?


]


Halíku! Žena není jen k tomu, aby rodila jen děti, poslouchala a držela ústa a krok! (Skóre: 1)
Vložil: Standa v Úterý, 17. duben 2007 @ 11:00:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Manželka je darem od Hospodina (Př 18,22). Není mužovým majetkem nebo jeho kořistí. Když Bůh Adamovi přivedl Evu, byl Adam tak šťastný, že svou radost vyjádřil v poezii (Gn 2,24). Správná manželka je a má být pro muže inspirací.

Manželé jsou partneři. Eva byla stvořena z Adamova žebra - boku. "Ne z hlavy, aby muži vládla, ne z paty, aby po ní muž šlapal, ale z boku, aby si byli vzájemnou pomocí." (Augustin)

Žena je dána muži jako "pomoc". To je výsada a ne něco podřadného nebo nižšího. Bůh Otec, Ježíš Kristus i Duch svatý jsou v Písmu označeni za pomoc nebo pomocníka (např. Ž 121,1.2; 1 J 2,1; J 15,26; 14,26; 16,7). Bůh dává muži pomoc, která mu je "rovna" (Gn 2,18). Adam vidí v Evě bytost sobě rovnou.

Homileticky řečeno, chce-li mít Adam pomoc, musí dávat. Tato zásada platí v manželství. Pravá láska staví na předpokladu oběti. Dávání je podmínkou přijímání.

Muž i žena se v manželství "stanou jedním tělem" (Gn 2,24). Každý z nich je samostatnou bytostí, ale jako manželé spolu vytvářejí novou jednotu (1 + 1 = 1), nové stvoření. Tato nerozlučná jednota je podstatou manželství. Hned v ráji se staví před manžele jasný princip - nerozlučitelnost manželství. Ježíš Kristus v tomto smyslu vysvětlil Boží výrok "stanou se jedním tělem". Prohlásil: "Co Bůh spojil, člověk nerozlučuj." (Mt 19,5) Manželství je tedy Boží stvořitelský řád.





Re: Halíku! Žena není jen k tomu, aby rodila jen děti, poslouchala a držela ústa a kr (Skóre: 1)
Vložil: Irena v Úterý, 17. duben 2007 @ 11:46:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Naprostý souhlas, Stando!


]


Stando, uplny suhlas (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Úterý, 17. duben 2007 @ 17:44:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Stando, uplny suhlas ...len doplnim ze ak by som poznal grectinu, mrkol by som sa este blizsie na ten vyraz "pomoc" vo vyzname  "pomoc muzovi" , nejako sa mi to nezda, to spojenie v preklade ma totiz skutocne nadych podradnosti ...ale slovanskymi jazykmi sa neda vyjadrit mnozstvo veci....


]


Re: Stando, uplny suhlas (Skóre: 1)
Vložil: whynot (Falešný@e-mail) v Úterý, 17. duben 2007 @ 19:00:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
ano ano, to je nebyvale rozumny komentar. takova rekneme mnohoznacnost prekladu je velmi velmi castym jevem u prekladu takoveho takhle stareho textu.


]


Re: Halíku! Žena není jen k tomu, aby rodila jen děti, poslouchala a držela ústa a kr (Skóre: 1)
Vložil: Miloslav v Úterý, 17. duben 2007 @ 14:42:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://miloslav.pletanek@prolife.cz
KC má světici učitelku církve, ale tato žena neučila mimo klášter. Vaše citáty jsou Stando použitelné pro muže manžela nikoli pro pro  větší počet mužů.


]


preco potom uctievate "zenu" mariu? - nechapem -.... (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Úterý, 17. duben 2007 @ 17:47:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To by ma potom zaujimalo preco potom vasou najvaciou modlou je "zena" - katolícka maria ???? Az tek ze sa k nej modlite, zasvacujete jej narody a pre mnohych z vas je dokonca spoluvykupitelka ....


]


Re: preco potom uctievate "zenu" mariu? - nechapem -.... (Skóre: 1)
Vložil: Irena v Úterý, 17. duben 2007 @ 17:55:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
:)))))


]


Re: preco potom uctievate "zenu" mariu? - nechapem -.... (Skóre: 1)
Vložil: Irena v Úterý, 17. duben 2007 @ 17:55:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
:)))))


]


Spoluvykupitelkou myslí to,že neodmítla počít a porodit,nepotratila. (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Úterý, 17. duben 2007 @ 19:09:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Spoluvykupitelkou podle mého názoru katolíci myslí to, že Marie panna neodmítla počít a porodit Krista, nezalekla se očekávaných těžkostí, které jí způsobí satan, nešla na umělý potrat (k pohanským lékařům, kteří se za okupace Izraele na území jistě nalézali), když se ocitla v presu.


]


Re: Spoluvykupitelkou myslí to,že neodmítla počít a porodit,nepotratila. (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Úterý, 17. duben 2007 @ 19:39:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
ale clovek ktory neodmietne potrat nieje iste "spoluvykupitel" ...Maria, prehlasila samu seba za pokornu sluzobnicu Pana a nie za spoluvykupitelku. Jej slova v Pisme katolici vobec neberu vazne....Zial iba rozne demonske zjavenia kde ich maria-semiramis nabada k zasvacovaniu sebe samej, ze?

Ci to nieje skor satan ktory rad na seba berie rozne Bozske vlastnosti ...??? a zjavuje sa ako anjel svetla ....

Pozri clanok:

Učení katolické církve ve světle Božího slova


Katolicke modlarstvo




]


To jsou Stando obecnosti,kdo rozhodne ve sporu,mají losovat? (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Úterý, 17. duben 2007 @ 19:02:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
To jsou Stando obecnosti. Kdo rozhodne ve sporu? Mají muž a žena mezi sebou podle Tebe losovat?


]


Oddělenost duše a těla je u mužů obvykle větší než u žen. (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Úterý, 17. duben 2007 @ 11:30:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Celou svou osobu prožívá žena jako celek. Tělesná únava, nevolnost nebo vliv počasí lehce zapůsobí na její duševní náladu a opačně duševní stresy vyvolávají často migrénu, srdeční potíže apod. I její měsíční cyklus ovlivňuje duši a je jí ovlivňován. 

U muže je to jinak, protože u něho je oddělenost mezi „duší (duchem)“ a „tělem“ větší.

Ženu proto snadněji oklame přímo či nepřímo ďábel. Osoba snadno ovlivnitelná náladou (žena) by neměla vést, řídit dospělé muže.



Re: Oddělenost duše a těla je u mužů obvykle větší než u žen. (Skóre: 1)
Vložil: pavel-sima v Úterý, 17. duben 2007 @ 12:00:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Halíku, tímto své církvi a vůbec křesťanům prokazuješ opravdu medvědí službu, když takto degraduješ ženu na jakéhosi nedokonalého muže...ubohé.



]


Re: Re: Oddělenost duše a těla je u mužů obvykle větší než u žen. (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Úterý, 17. duben 2007 @ 12:40:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Pavle-Šímo, Vy mi podsouváte, co jsem neřekl. Já tvrdím, že ženy jsou jiné než muži. Jsou stvořeny mužem k zázraku rození dětí, což žádný muž neumí. Též pečovat o malé děti umí daleko lépe než muži. Mají na to i patřičné vybavení - vidí očima periferně, bočně lépe než muži - dokáží sledovat víc dětí najednou apod.


]


Re: Oddělenost duše a těla je u mužů obvykle větší než u žen. (Skóre: 1)
Vložil: Irena v Úterý, 17. duben 2007 @ 12:00:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tady ale nejde o žádné řízení či vedení, jen o předání zkušeností. Na tom nic špatného není, naopak, může to být pro všechny obohacující.

A žena, která slouží, by měla stát ve víře a VÍROU SE POSILŇOVAT jako Abraham, tedy není to třtina větrem se klátící, ale pevná osobnost v Kristu.

A muže únava neovlivňuje? Pokud pane Halíku řeknete, že ne, nemluvíte pravdu. Sám jste psal, že když se vracíte od nemocnice, jste tak unavený, že si jdete lehnout. No a kdo Vás podpoří? Ta, podle Vás, slabá bytost, kterou kdeco vykolejí, Vaše manželka!

A taky nevím, proč by měl ďábel ženy snadno oklamat - pokud dotyčná stojí ve víře a zná Boží hlas, může se PORAŽENÝ ĎÁBEL snažit, jak chce. Stačí úplně věta - "vypadni ode mě ve Jménu Ježíše, odmítám tvoje myšlenky" - a je to. Protože ďáblovy myšlenky v nás pokoj ani klid nevyvolávají, kdežto Boží ano, tudíž je snadné je rozeznat a vyhnat. Ovšem předpokládá se, že žena ví o své autoritě, kterou má DÍKY JEŽÍŠI. Pokud neví, pak ano, je snadno napadnutelná. Ale TOTÉŽ platí i pro muže.


]


Poradit se s věřícím manželem,než učinit zbrklé rozhodnutí. (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Úterý, 17. duben 2007 @ 13:06:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Pozorujte Ireno delší dobu svého manžela, či tatínka a snad zjistíte, čím se od Vás, ženy liší. Pokud to nezjistíte, tak Vám není příliš rady ani pomoci.
Kdyby Eva, kterou Bůh stvořil bez hříchu, nebyla přesto něčím vůči satanovi zranitelnější než Adam, tak by Bůh neříkal Adamovi, že má zahradu Eden, ve které žila i Eva, střežit. Adam se na střežení Evy však buď pohodlně vykašlal, nebo spíše tak moc té své krásce důvěřoval, že Eva zůstala na diskusi s ulhaným satanem (ukrytým v podobě hada) zcela sama. Stačilo totiž, kdyby Eva řekla hadovi: "Počkej, poradím se napřed s manželem", než učinila zbrklé samostatné rozhodnutí. Pak by bylo nám všem na Zemi líp, např. by neexistovaly nemoci, bolest atd. Ona však sama rozhodla a sama dala kradené ovoce Adamovi. Ten od své milované a krásné neuměl odmítnout. Tak padli oba. Podobné příběhy se dějí ustavičně.


]


Re: Poradit se s věřícím manželem,než učinit zbrklé rozhodnutí. (Skóre: 1)
Vložil: Irena v Úterý, 17. duben 2007 @ 17:53:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Možná se budete divit, ale já znám rozdíly mezi muži a ženami, jak fyziognomické, tak psychologické:)

Souhlasím s Vámi, že Adamovi byla dána autorita jak nad Edenem, tak nad Evou a nad celou zemí. A souhlasím i s tím, že se na to Adam z pohodlnosti nebo z čeho vykašlal. Ale to je jen domněnka. Eva podlehla satanovi, udělala kardinální chybu, ale Adam rovněž. No a právě proto, že měl on autoritu od Boha, říká mu Bůh - "kvůli TOBĚ budiž Země prokleta" - Gen 3,17. Také jim řekl, že zemřou. Nezemřeli tělesně, ale duchovně, jejich duchovním otcem se stal ďábel. Ale kdyby Bůh věděl, že nebude moct člověka dokonale očistit, nikdy by ho nestvořil. No a už jsme u krevní smlouvy - a i manželství je krevní smlouva.Nebudu to dál popisovat, každý to snad zná. Jde o to, že autoritu a zodpovědnost za rodinu má manžel a on se jednou bude Bohu zodpovídat i za výchovu dětí. Takže muži, kteří to nechávají úplně na ženě, za to ponesou odpovědnost.

Je dobré se poradit, pokud si rady nevím, určitě je nezbytné rozhodnutí v závažných věcech konzultovat. Ale pokud hlavou manžela není Ježíš Kristus, pak mu žena je podřízena jen ve  věcech, týkajících se běžného chodu rodiny a záležitostí s tím spojených, ale ne v duchovních.

Pokud se týká nemocí, neštěstí, bolestí a všeho zla, opět souhlasím, že to má na triku ďábel. Ale proto jsem psala o autoritě v Kristu, která se týká každé oblasti, kterou napadne ďábel. Jen ji využít!



]


Re:Re:Poradit se s věřícím zpovědníkem,než učinit zbrklé duchovní rozhodnutí. (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Úterý, 17. duben 2007 @ 19:25:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Ireno, já s Vaším vyjádřením z 17. duben 2007 @ 17:53:50 CEST souhlasím.
Pravoslavná a Katolická církev mají jednu pravidelnou výhodu. Jsou zde křesťané muži, kteří slouží formou tzv. ušní tajné zpovědi. Zde nejlépe ve zpovědnici, kde zpovědník nezpozoruje ženskou krásu mluvící ženy, se může křesťanka, která má nevěřícího manžela, v klidu a pravidelně poradit. Téměř všechny prakticky svaté ženy, o kterých jsem četl, měly velmi morální a moudré zpovědníky.


]


Re: Re:Re:Poradit se s věřícím zpovědníkem,než učinit zbrklé duchovní rozhodnutí. (Skóre: 1)
Vložil: Irena v Úterý, 17. duben 2007 @ 19:53:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak aspoň na něčem se shodnem:))

Já ale vidím problém v tom, že kněz, zvlášť katolický, těžko poradí ženě třeba v otázkách manželských, protože s tím nemá žáné zkušenosti, tedy neměl by mít:))

U nás se radíme s pastorem nebo jeho manželkou, takže je to skoro totéž. Ake zpovídáme se přímo Pánu, prostředníka nepotřebujeme, jediný Prostředník je Ježíš Kristus.



]


Re: Re: Re:Re:Poradit se s věřícím zpovědníkem,než učinit zbrklé duchovní rozhodnutí. (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Úterý, 17. duben 2007 @ 20:13:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
I pravoslavný a katolík se může zpovídat pouze Pánu. Ten člověk zpovědník je pouze svědkem se slibem mlčenlivosti a poté když slyšel hlasitou modlitbu kajícníka (kajícnice), může podle toho co nastudoval a prožil poradit, co dělat dál, jak se chyb vystříhat.


]


Re: Re: Re:Re:Poradit se s věřícím zpovědníkem,než učinit zbrklé duchovní rozhodnutí. (Skóre: 1)
Vložil: joker v Neděle, 22. duben 2007 @ 18:00:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já ale vidím problém v tom, že kněz, zvlášť katolický, těžko poradí ženě třeba v otázkách manželských, protože s tím nemá žáné zkušenosti, tedy neměl by mít:))

Mno, já myslím, že to zcela neplatí. Protože např. divadelní kritik nemusí být excelentním hercem a přesto může rozumět divadlu, hudební kritik nemusí bravurně š*****lat na ukulele a přesto může být muzikantovi zdatným rádcem. O tom to není.
To by ti totiž nemohl radit nikdo v ničem, protože bys vždycky argumentovala tím, že s tvojí konkrétní situací nemá žádnou zkušenost.
Kdysi existovala podobná myšlenka, že protidrogový aktivista musí ochutnat všechny drogy, aby byl schopen pomoct feťákovi. Ne vždy to dopadlo dobře a jak je asi patrné, je to samo o sobě hloupost.
Tož tak.

Jinak taky hlasuju pro názor Pavla, který ženám zakazoval učit ;-)


]


Re: Re: Re: Re:Re:Poradit se s věřícím zpovědníkem,než učinit zbrklé duchovní rozhodn (Skóre: 1)
Vložil: Irena v Neděle, 22. duben 2007 @ 19:56:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ok, Jokere, hlasuj, pro co chceš, máš svobodu:)

Pokud se týká té konkrétní situace, myslela jsem to spíš tak, že např. pokud bych se chtěla poradit ohledně intimních věcí s katol. knězem, těžko by mi mohl fundovaně poradit, protože by měl být panic. Z knih vyčtené rady v tomto případě moc platné nebudou:( Nebo bude - li čerstvě vysvěcený ( třeba 25 ti letý ), nemá zkušenosti skoro žádné - ani z praxe, takže opět mi poradit nemůže.

Taky pokud něco sám neprožiješ, nemůžeš se vcítit do pozice toho, kdo nějakým problémem prochází. Teď mám na mysli to, že jsem - li např. neurolog, těžko můžu fundovaně poradit kardiakovi nebo alergikovi. Ano, obecně to jde, ale pak pošlu pacienta k odborníkovi:)

Nebo  má - li někdo rakovinu a má bolesti, a já rakovinu nemám, můžu chápat jeho bolesti, ale protože jsem neprožila tuto nemoc, do detailů se nemůžu vcítit. Nelze to přirovnávat k divadelní nebo jiné kritice.

Samozřejmě konzumovat drogy, abych zjistila jejich účinky, je hloupost. Každý extrém je nebezpečný.
Mě šlo hlavně o oblast empatie v dané problematice.


]


Re: Re: Re: Re: Re:Re:Poradit se s věřícím zpovědníkem,než učinit zbrklé duchovní roz (Skóre: 1)
Vložil: Irena v Neděle, 22. duben 2007 @ 19:59:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oprava - samozřejmě MNĚ šlo...Někam se mi ztratilo N:)


]


Re: Oddělenost duše a těla je u mužů obvykle větší než u žen. (Skóre: 1)
Vložil: whynot (Falešný@e-mail) v Úterý, 17. duben 2007 @ 13:17:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
RE ....  něho je oddělenost mezi „duší (duchem)“ a „tělem“ větší.

moc by me prosim zajimalo odkud to mas?


]


Re: Re: Oddělenost duše a těla je u mužů obvykle větší než u žen. (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Úterý, 17. duben 2007 @ 14:07:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Od Dr.Theodore Boveta, psychologa a křesťana. Ale pokud bys Whynote pracoval v ženském kolektivu, např. mezi zdravotními sestrami jako zdravotní bratr, nebo ve školství mezi učitelkami, či v takové protestantské církvi, kde se to hemží farářkami, či byl delší dobu ženatý, či by sis bádavěji všímal rozdílu mezi tátou a mámou, či bys měl syny a dcery, také bys na to přišel.


]


Re: Re: Re: Oddělenost duše a těla je u mužů obvykle větší než u žen. (Skóre: 1)
Vložil: whynot (Falešný@e-mail) v Úterý, 17. duben 2007 @ 16:04:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
no comment :)))) ty si vezmes od vseho kousek ktery se ti zrovna hodi do kramu.


]


Člověk šíří to, co pokládá ve svých očích za správné. (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Úterý, 17. duben 2007 @ 19:35:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Ty ne, Whynote? Každý člověk šíří to, co pokládá ve svých očích za správné. Má-li špatné duchovní oči, čili rozlišuje-li špatně, pak skoro vše je špatně. Věřím tomu, co učil Kristus, podle toho rozlišuji vše - dotahuji to důsledně do aktuálních současných konců.


]


Re: Oddělenost duše a těla je u mužů obvykle větší než u žen. (Skóre: 1)
Vložil: Tkuma v Úterý, 17. duben 2007 @ 13:26:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Chudáčku Seraphime, ty ses narodil v nesprávnou dobu a na nesprávném místě. Před pár stovkami let by tvoje názory bral leckdo i vážně a nemusel by ses pachtit každý den s psaním a vkládáním článků na tak nejisté médium jako je internet. Jsem žena a asi mě ovlivňují hormony, protože kdykoli narazím na tvoje názory, tak se fakt upřímně zasměju a to mi prodlužuje život a krášlí pleť  - takže srdečně děkuju:-)))).


]


Re: Česko navštíví významná liturgička Irmgarda Pahl (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Úterý, 17. duben 2007 @ 12:16:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Při svých studiích čínštiny jsem opustil představu, že holky jsou hloupější. Setkal jsem se tam nejenom s krásnými, ale i s inteligentními děvčaty.

V biblistice je to Adele Berlin, která bývá často citována - a není to muž...

karels




Re: Re: Česko navštíví významná liturgička Irmgarda Pahl (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Úterý, 17. duben 2007 @ 13:17:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Holky nejsou hloupější ve smyslu, že by v klidu měly menší inteligenci či paměť než muži. V čase klidu jsou si s muži obvykle zcela rovné v této oblasti. Jinak je tomu v okamžiku ďáblem inspirovaného stresu. Tam jejich větší propojenost duchovního s tělesným způsobí reakci, která může velmi nahrát ďáblovi. Částečně jsem to popsal Ireně v příběhu o Adamovi a Evě. Apoštol Pavel i Petr nebyl inspirován satanem, ale byl inspirován Bohem, když napsal, že žena se má podřizovat muži, protože je ona vůči ďáblu slabší než muž.


]


Feminismus odnaučuje ctít matky dětí a učí obdivovat prostitutky. (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Úterý, 17. duben 2007 @ 13:29:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Co jiného je feminismus, než ďáblem organizovaná destrukce celé společnosti, která se tím odnaučuje ctít matky dětí a místo toho obdivuje pouze mladé nestydaté pornohvězdy a prostitutky.
To, že ženy jsou i pracovnice vydělávající peníze, nikdy nebude tak obdivuhodné jako to, že jsou zadarmo matky dětí.



Re: Feminismus odnaučuje ctít matky dětí a učí obdivovat prostitutky. (Skóre: 1)
Vložil: whynot (Falešný@e-mail) v Úterý, 17. duben 2007 @ 13:37:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
nj muzi jsou zasa zadarmo otcove deti ...


]


Halíku! Je vidět, že jste zaspal dobu a žijete o několik století zpět! (Skóre: 1)
Vložil: Standa v Úterý, 17. duben 2007 @ 15:02:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
V CČSH ženy vykonávají kazatelskou práci. Najdeme zde také ženu, která je biskupkou. Jak je vidět správnou cestou vykročili i v jiné církvi. Viz.   z d e .  Nechtěl by jste dát podnět k reorganizaci Pravoslavné církve, v souvislosti s jmenováním žen do kněžských úřadů, např.  " mamuška ", nebo  " Vysokopřeosvícená vladyčka " ?   


]


Pravoslavná církev ďábelskému feminismu nepropadla. (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Úterý, 17. duben 2007 @ 15:18:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Pravoslavná církev ďábelskému feminismu nepropadla. Bůh ji chrání, aby ji brány pekelné, skrze feminismem inspirované ženy, nepřemohly.


]


ani demon ktory sa vidava za "akoze - biblicku Mariu? (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Úterý, 17. duben 2007 @ 18:23:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
ani demon ktory sa vidava za "akoze - biblicku Mariu? ("zenu" - pozn.gojim) , ustrednu katolicku modlu? Mne sa skor zda ze 

vase brany padli uz v dobe cisara konstantina ktory v Rime tento pohansky kult zaviedol, nie? 

Nehovoriac o tom ako o Marii klamete ze mala iba jedno dieta ....

...a preto Maria place ....







]


P.Marie nesloužila bohoslužby, byla poddána Josefovi, pak svému Synu. (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Úterý, 17. duben 2007 @ 18:53:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
P.Marie nesloužila bohoslužby, byla poddána Josefovi, pak svému Synu. Pokud nějaká vidění a sny říkají něco jiného, pak jsou démonického původu.
Konstantin byl pohan, který přestal křesťany vraždit, což dobře udělal. Ze svých hříchů činil pokání na smrtelné posteli, kdy byl zároveň pokřtěn. Proto je pokládán jako kající lotr na kříži za obyvatele Nebe, čili za svatého. Křesťanskou církev Konstantin duchovně nezničil - i když opak si myslí jehovisté a adventisté - jako historici jsou však stejně mimo jako jsou mimo v jistých známých bodech teologie.


]


kult zeny kralovny ... (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Úterý, 17. duben 2007 @ 19:22:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Konstantin rozdelil a znicil krestanstvo vierou v demona vydavajuceho sa za biblicku Mariu tak, ako sa to podarilo v dejinach fakt malokomu. Ked si predstavim celu tu krvavu historiu katolickeho kultu, vrazdy, mucenie, upalovanie, prenasledovanie biblickych 
krestanov ...  Aj s tym feminizmom sa mu to podarilo, nie? K zene sa modli, zena sa uctieva, zene sa zasvacuje, zena je spoluvykupitelka, zena je:

utocisko hriesnikov, neposkvrnena, najvacsia krasa stvoreneho sveta, prostrednicka milosti jezisa uctievate jej obrazy, pripisujete im zazracnu moc, robite pute na cele s marianskymi obrazmi, zasvacujete jej kostoly, obyvatelstvo, cele staty, davate ju na celo boja proti temnote, nosite rozne zazracne medailoniky s jej podobiznou, chcete podmaniť celý svet pre nepoškvrnenú pannu, aby ona a skrze ňu Kristus kraľoval v dušiach všetkých ľudí", aby ste sa pomocou "nepoškvrnenej" dostávali do každého prostredia a podujímali sa činnosti predovšetkým v oblasti vychovávania mládeže, médií a knižníc, na poli vedy, umenia, politiky, priemyslu, obchodu, služieb a pod. - nech všetko prenikne a v duchu (ale akom duchu ??? pozn.gojim) vylieči, umocní a rozvinie na väčšiu Božiu slávu skrze Nepoškvrnenú a pre dobro ľudstva", Matka obdivuhodná, Matka dobrej rady, Matka Stvoriteľa, Matka Spasiteľa, Panna najmúdrejšia, Panna hodná úcty, Panna hodná chvály, Panna mocná, Panna dobrotivá,
Panna verná, Zrkadlo spravodlivosti, Sídlo múdrosti, Príčina našej radosti, Príbytok Ducha Svätého, Príbytok hoden cti, Vznešený príbytok nábožnosti, Ruža tajomná, Veža Dávidovho mesta, Veža zo slonovej kosti, Dom zlatý, Archa zmluvy, Brána do neba, Hviezda ranná, Uzdravenie chorých, Útočisko hriešnikov, Útecha zarmútených, Pomocnica kresťanov, Kráľovná anjelov, Kráľovná patriarchov, Kráľovná prorokov, Kráľovná apoštolov, Kráľovná mučeníkov, Kráľovná vyznavačov, Kráľovná panien, Kráľovná všetkých svätých, Kráľovná počatá bez poškvrny dedičného hriechu,( Inac Jezis nevedel najst v svojom domove vieru...to je fakt sila...) Kráľovná nanebovzatá, Kráľovná posvätného ruženca, Kráľovná rodiny, Kráľovná pokoja,

Konstantinova matka Helena, která babylonský typ křesťanství přijala, a již ona, snad jako první se modlila k Panně Marii. A k tomu také vedla i svého syna, císaře jako první hlavu katolické církve. Znala jeho strašlivé tajemství, že tajně uctívá boha slunce Sol, což bylo římské pojmenování Nimroda, Tamuze a Baála a že jim také obětuje jejich oběti. Věděla, že její syn je ovládán démonickými silami a měla v dopise o syna strach, aby toto tajemství neproniklo na veřejnost.
Když roku 337 Konstantin umíral, teprve pak se nechal veřejně pokřtít, ale pouze pokropením vodou. Křest po celý život odmítal a když se voda dotkla jeho čela, byl už ve skutečnosti pouhou mrtvolou, neboť těsně před tím zemřel. Po něm se nechali okamžitě pokřtít jeho senátoři a vojevůdcové. A to byl pro římskokatolický náboženský systém okamžik vítězství. Satanova okultní církev byla znovu obnovena. Znovu žila a cokoliv jí stálo v cestě, bylo zničeno. Vyvstal komplex a prapodivná směsice čarodějnictví, okultismu, spiritismu, judaismu, pohanství a křesťanství (v té době už hodně zpřekrouceného) dohromady. Od každého něco, a tím si tento římskokatolický systém získal respekt u všech.
Nový okultní náboženský systém v křesťanském rouchu ovládal Evropu. Jak rostl, rozmáhalo se čarodějnictví. Země se pod křesťanskou rouškou, ale s babylonskými symboly naplňovala okultismem, spiritismem, zaklínači duchů, převtělováním, kletbami, černými mšemi, obětními vraždami a pitím lidské krve samotnými papeži a jejich spřeženci.

pokracovanie: • 19.9 Jezuitské náboženství - obludný systém okultismu






]


Chceš,aby církev byla čistou nevěstou Krista, já také,Gojime. (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Úterý, 17. duben 2007 @ 19:55:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Jenže tomu o Konstantinově spiknutí atd. věříš Ty Gojime, já té směsici historických polopravd nevěřím. Historii prvních 1000 let křesťanství jsem studoval samostatně, i ve škole, myslím podrobněji, než Ty. Dokud jsem neznal dějiny, také jsem byl náchylný, stejně jako Ty, té zmatené směsici věřit. Pak již nikoliv. Nezazlívám Ti to, myslím, že Ti rozumím. Nemám potřebu se v této věci hádat. Myslíš to dobře, chceš, aby církev byla čistou nevěstou Krista, já také. Volím však jiné metody.


]


Re: Chceš,aby církev byla čistou nevěstou Krista, já také,Gojime. (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Úterý, 17. duben 2007 @ 20:15:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Darhy Serafin

Ja Ti neviem... Pozri, nezavisle studie v nasich jazykoch asi neexistuju a ucebne materiali v prokatolickych seminaroch niesu urcite nezavisle ...


]


Re: Re: Chceš,aby církev byla čistou nevěstou Krista, já také,Gojime. (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Úterý, 17. duben 2007 @ 20:44:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Já studoval historii církve a teologii na pravoslavné teologické fakultě a ta je v Česku a Slovensku velmi velmi ostře protikatolická. Současně jsem studoval i samostatně z rozličných i ateistických pramenů a k závěrům jsem dospěl nezávisle na přání autorů těch knih. Bůh je mi svědkem a byl vůdcem v tom studiu. Myslím, že jsem nic nekonal bez prosebné modlitby o Jeho vedení.
Libor


]


katolicizmus na protikatolickych skolach ... (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Úterý, 17. duben 2007 @ 21:28:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hm ...sice vlastne mas pravdu, dnes sa naozaj katolicizmus vyucuje aj na "silne protikatolickych "skolach ... :-)))


]


Pro další početí a porody MP neexistuje přímý ani nepřímý biblický důkaz (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Úterý, 17. duben 2007 @ 20:33:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
To, že Marie panna počala a porodila i jiné děti než Ježíše Krista si vymyslel teprve v 16.století Luther či Kalvín. Přitom pro její další početí a porody neexistuje přímý ani nepřímý biblický důkaz. On to pouze pokládal za pravděpodobné. Degradoval tím Kristovu maminku na obyčejnou ženu jako ostatní. Ona však byla lidskou rodičkou toho, který je druhou osobou Boží. Proto se její tělo stalo trvalým Božím znamením, truhlou Nové smlouvy, které se sexuálně dotýkat nesměl ani její manžel Josef. Žili v celoživotním sexuálním půstu. Tak se tomu bez problémů věřilo všude mezi křesťany až do 16.století a v Pravoslavné a Katolické církvi věří dodnes.


]


Re: Česko navštíví významná liturgička Irmgarda Pahl (Skóre: 1)
Vložil: amisrtep v Úterý, 17. duben 2007 @ 13:43:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Libore,

některá tvá dokazování se mi zdají, že jdou poněkud až za hranice sdělení bible.

Ty v podstatě ženu jako takovou vyobrazuješ za démonskou.

Copak nestačí stavět pouze na tom, co o daném problému píše bible?

Ani apoštolé takto nevyobrazovali ženu.

Psali zdůvodnění, tedy jakési zachování řádu při stvoření a také, že to učí i Zákon. A také, že podle toho se sluší ženě se podřizovat.

Tohle nestačí? Musíš k tomu přidávat i věci, které jsou až za rámec bible?

Vysvětli mi to tvé učení. Odkud čerpáš a jak smýšlíš.

Neodkazuj, prosím na své minulé články, prosím. Zjednoduš mi to a shrň to zde, abych mohl případně reagovat.

Děkuji. A, prosím, bez výpadů....

Petr Šíma



Vážím si křesťanských matek minulých staletí.Necizoložily,nevraždily. (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Úterý, 17. duben 2007 @ 14:39:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
 Vážím si křesťanských matek minulých staletí.
Necizoložily, nerozváděly se, nevraždily své děti. Petře křivdíš mi, protože nevíš, že jako pravoslavný si hluboce ctím svatých žen i svatých mučednic a samozřejmě Marie, maminky Ježíše Krista.
Vážím si velmi žen z minulých křesťanských generací, neboť ony plnily svou mateřskou povinnost a nebránily početí dětí, ani své vlastní děti před porodem interupcí nezabíjely. Za toto nevraždění a nebránění početí si vážím dnešních afrických křesťanských i pohanských žen, a žen muslimských.
Zdravých evropských a severoamerických žen, které se vyhýbají mateřství proto, že je bolestné při porodu a namáhavé při výchově dětí, a že mít děti připravuje manžele o hodně peněz na zábavu jen ve dvou, těch si vážit nemohu. Svou morálkou nejsou křesťankami. Opičí se po polonahých nestydatých a líných ateistkách, které se chovají stále démonštěji.
Mateřství učí ženy Bůh, ukazovat nestydatě svou polonahotu (až nahotu) na ulicích, na pláži, či i v kostele učí dnešní ženy ďábel.
Zdraví Tě
Libor




Re: Česko navštíví významná liturgička Irmgarda Pahl (Skóre: 1)
Vložil: amisrtep v Úterý, 17. duben 2007 @ 15:57:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Důvody, které uvádí bible, aby se žena ve všem podřizovala muži. (Čerpáno na podkladě Gn2, Gn3, 1Kor11, 1Kor14, Ef5, 1.Tim2, 2Tim3, 1Pt3
 
1.       Kvůli Bohem učiněného pořádku při stvoření
·         Když Bůh stvořil člověka, stvořil jej jako muže a ženu. Avšak stvořil jej v určitém pořadí. Nejprve stvořil muže Adama a následně ženu Evu.
·         Adam byl stvořen z prachu země, ale Eva z Adama. Eva tedy není stvořena jen jako druhá v pořadí, ale je stvořena z někoho, kdo jí předchází, z Adama.
·         Eva byla také stvořena pro Adama, a nikoliv Adam pro Evu.
·         Eva je Adamovi pomocí rovnou, ovšem zůstává jemu pomocí a nikoliv vedením.
·         Adam Evu potřebuje. Proto také Bůh stvořil ženu pro muže.  A toto zpozoroval i Adam.
2.       Kvůli Bohem ustanovenému pořádku při potrestání člověka po jeho pádu
·         Byla to žena Eva, která byla svedena hadem, nikoliv muž Adam.
·         Oklamaná Eva se stala příčinou Adamova přestoupení.
 
Vliv ženy na muže je tedy nemalý. Podobný vliv či lehkost oklamání lze také najít v 2.Tim 3. Tam muži – svůdci – lákali (sváděli) ženy, které se dají ovlivnit, oklamat slovy. Ti svůdci hrají na ženské touhy, lehkověrnost a také hříšnost. Nutno podotknout, že se nejedná o všechny ženy, ale pouze o ty, které jsou lehkověrné a tím i ovládané hříšnými touhami. Ty ženy se chtějí učit, ale pro to jaké jsou nemohou dojít k poznání pravdy. Dalo by se říci, že mají svrablavé uši…. Nicméně je zde poukázáno na to, že takové ženy touží po poznání, ale jsou o to náchylnější k oklamání, o co více mají hříšných toužení. Vzhledem k tomu, že je svádějí nepraví učitelé muži, je o to více zapotřebí zacpat ústa především svůdcům mužům, kteří jsou v porovnání s zprávou v Gn, připodobněni hadu – ďáblu. Uvedené ženy pak k Evě. A tak jako Eva se stala příčinou přestoupení Adamova, může být příčinou přestoupení mnohých mužů právě žena, která jim dá jíst ovoce k hříchu. Muž má zajisté veliký vliv na ženu, tak jako i měl had. Ale i žena pak ovlivní svého muže. Je třeba zabránit tedy předně svůdcům učit, a poté také svedeným. Oboje činila prvotní církev – bránila svůdcům, ale také i ženám.
 
Je zde třeba také uvést dobrý vliv ženy na muže, a neopomíjet to. Apoštol Petr psal, že ženy mohou získat své muže pro Krista, ovšem jako prostředky pro takové získání muže nejsou uvedeny slova, nýbrž jednání. Apoštol Petr zde jakoby potvrzuje učení tehdejší církve, že žena nemá učit muže a nemá mít nad ním moc, a to ani v tom případě, že muž se neobrátil ke Kristu. Role ženy ve vztahu k muži je tedy více než zajímavá. Žena má veliký vliv na muže, může být příčinou mužova selhání, ale také i jeho nápravy. Žena se může nechat lehce oklamat, a může také lehce jiné přivést k přestoupení. Mužova role je také zajímavá. Falešníci jsou připodobněni k hadovi, kdežto svedená žena k oklamané hadem. Zdůvodňujeme-li tedy, že žena má být podřízena muži tím, že žena je tou, která je nějak více hloupější, či neznalejší, nebo dokonce ďábelštější, nezapomeňme na to, o co více jsou ďábelštější a hloupější či neznalejší muži, kteří ženy klamou. Myslím si, že když Pavel uvedl tuto poznámku měl spíše namysli následující bod. V něm poukazuje na to, že žena byla Bohem ve zlořečení jí poddána muži. Vždyť přeci to za co bylo vyřčeno zlořečení o poddanosti neučil muž, ale žena.
 
·         Při zlořečení člověka Bohem, byla Eva opět uvedena do podřízenosti muži. Zůstala v ní touha po rovnosti s mužem, ale Bůh ženu poddal pod mužovo vedení opět. Tentokrát jako zlořečení a trest.
 
Apoštol Pavel zdůraznil v tomto případě i učení Zákona, tedy Bohem ustanoveného souhrnu norem pro spravedlivé chování člověka, dalo by se říci. Velice pravděpodobně stejně jako i apoštol Petr poukazoval nejen na zprávu o pádu člověka, ale také odkazovali na bohulibé jednání zbožných žen SZ. Jmenovitě Petr uvádí Sáru za příklad svaté ženy.
 
3.       Pro pořádek ustanovený Bohem v Kristu
·         Na příkladu vztahu Krista a církve, nebo také Boha a Krista je potvrzováno postavení ženy v křesťanském společenství. Kristus je hlavou církve, která je mu poddána, jeho tělem a on je její hlavou.
 
Je výslovně uvedeno, že hlavou ženy je muž. Žena je tedy tělem pod onou hlavou. Tak jako žena byla stvořena z muže a je tedy tělem mužovým, je také i církev z Krista a tělem Kristovým. Výslovně je také uvedeno, že církev je ve všem, tedy ne jen v něčem, ale ve všem podřízena Kristu a stejně je tak řečeno o ženě ve vztahu k muži.
 
Pavel i Petr zde nezachovávají jen jakési dobové tradice či zvyklosti, ale odkazují se na pořádek ustanovený Bohem. Zdůvodňování, že je žena více či méně citlivější, či hloupější, či náchylnější k pádu nikterak a v ničem neobstojí. Důraz je kladen pouze na zachování toho, co Bůh určil za pořádek. V Kristu ovšem není muž bez ženy, ani žena bez muže, a také platí, že tak jako je žena z muže, tak také je muž skrze ženu, čímž by se dalo zpochybnit pořadí při stvoření, ale ničím nelze zrušit Bohem ustanovený a potvrzený pořádek při vyřčení zlořečenství po pádu člověka. Co bylo učiněno při stvoření, bylo po pádu člověka Bohem opětně stvrzeno. Pokud bychom chtěli toto zrušit tvrzením, že Kristus z tohoto ženu vykoupil, museli bychom mluvit i o zrušení prokletí vyřčených muži i zemi, a možná bychom tak i rušili to, co Bůh řekl jako proroctví o Kristu a ďáblu. A předně, i kdyby se toto zdálo jako zrušené, asi bychom i rušili Boží slovo vyřčené skrze apoštoly a zaznamenané v Písmu. Neplatí-li to, co je řečeno o věřící ženě ohledně třebas učení, pak neplatí i to, co je řečeno o jejím odívání. Postupně by tak mohlo docházet k opuštění Písma jako celku. A neplatí-li, že žena nemá vyučovat, pak nemusí být podřízena i jinak, a nemusí-li být podřízena jinak, pak jako obraz těla Kristova, nemusí být ani církev podřízena Kristu, a nemní-li církev podřízena Kristu, pak snad ani Kristus Bohu. Ale Kristus je ve všem podřízen Bohu a církev Kristu, a stejně tak i žena má být ve všem podřízena svému muži. Ne Kristus vyučuje Boha a ne církev vyučuje Krista, stejně i žena nemá učit muže. Ne Bůh poslouchá Krista, ale Kristus poslušen byl a je Bohu, stejně není Kristus poslušen své církve, ale církev má být poslušna Krista. A tak také i žena má být poslušna muže.
 
Tohle není hanoba ženy. Bůh sám určuje pořádek. A sám ukázal, čeho si na ženě ctí. A proto také Kristus miluje svou církev a dal i sám sebe za ni. Snáší její nedostatky, neboť ví, že jsme slabí. Ale i stejně to je požadováno po muži, aby se staral o svou ženu a pečoval o ni a snášel její slabosti a miloval ji, jako i Kristus miluje svou církev. Ale žena má být poddána muži s uctivostí.
 
Petr Šíma



Re: Re: Česko navštíví významná liturgička Irmgarda Pahl (Skóre: 1)
Vložil: amisrtep v Úterý, 17. duben 2007 @ 16:02:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
//V něm poukazuje na to, že žena byla Bohem ve zlořečení jí poddána muži. Vždyť přeci to za co bylo vyřčeno zlořečení o poddanosti neučil muž, ale žena.//

v této větě jsem byl rychlejší myšlenkou než klávesnící............... místo slova neučil - má být neučinil. Možná jsem ve spěchu učinil více takových chyb.

Petr Šíma


]


Re: Re: Česko navštíví významná liturgička Irmgarda Pahl (Skóre: 1)
Vložil: Libby v Pátek, 20. duben 2007 @ 12:43:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, Buh urcuje poradek. Na nas je prijmout to, byt poslusni a pak po nas Buh nevyzaduje zadne obeti. Lepe je poslechnout nez prinaset obeti je v psano v Pismu. Kdyz jsem tak pred lety premyslela nad tim, ze Buh ve slovech apostola Pavla zakazuje zenam ucit, proc asi, tak jsem zakratko na to byla ve sboru na nedelnim kazani a kazala pastorova zena. Byla mlada, velice krasna (pochazi z ostrova Mauritius), kazala dobre, podle Pisma a bylo videt, ze vi, o cem mluvi. Rikala jsem si, co pak asi na to rikaji pritomni muzi, zda se mohou soustredit co rika a zda je nerozptyluje jeji krasa   (znam muze, ne?). Zrovna nahodou tam se mnou byl muj manzel, ktery jinak do cirkve nechodi a potom mi rikal, bez meho otazani, ze ani nevi co povidala, ze se spis kochal jejim puvabem. Takze to je asi jeden z duvodu, ktery Buh moc dobre zna, co by asi prinesl do cirkve a tedy nepovolava zenu do takovych sluzeb.


]


Ne církev vyučuje Krista, stejně i žena nemá učit muže. (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Úterý, 17. duben 2007 @ 18:44:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Toto jsi napsal Petře Šímo velmi dobře: "Co bylo učiněno při stvoření, bylo po pádu člověka Bohem opětně stvrzeno. Pokud bychom chtěli toto zrušit tvrzením, že Kristus z tohoto ženu vykoupil, museli bychom mluvit i o zrušení prokletí vyřčených muži i zemi, a možná bychom tak i rušili to, co Bůh řekl jako proroctví o Kristu a ďáblu. A předně, i kdyby se toto zdálo jako zrušené, asi bychom i rušili Boží slovo vyřčené skrze apoštoly a zaznamenané v Písmu. Neplatí-li to, co je řečeno o věřící ženě ohledně třebas učení, pak neplatí i to, co je řečeno o jejím odívání. Postupně by tak mohlo docházet k opuštění Písma jako celku. A neplatí-li, že žena nemá vyučovat, pak nemusí být podřízena i jinak, a nemusí-li být podřízena jinak, pak jako obraz těla Kristova, nemusí být ani církev podřízena Kristu, a nemní-li církev podřízena Kristu, pak snad ani Kristus Bohu. Ale Kristus je ve všem podřízen Bohu a církev Kristu, a stejně tak i žena má být ve všem podřízena svému muži. Ne Kristus vyučuje Boha a ne církev vyučuje Krista, stejně i žena nemá učit muže. Ne Bůh poslouchá Krista, ale Kristus poslušen byl a je Bohu, stejně není Kristus poslušen své církve, ale církev má být poslušna Krista. A tak také i žena má být poslušna muže.
Tohle není hanoba ženy. Bůh sám určuje pořádek. A sám ukázal, čeho si na ženě ctí. A proto také Kristus miluje svou církev a dal i sám sebe za ni. Snáší její nedostatky, neboť ví, že jsme slabí. Ale i stejně to je požadováno po muži, aby se staral o svou ženu a pečoval o ni a snášel její slabosti a miloval ji, jako i Kristus miluje svou církev. Ale žena má být poddána muži s uctivostí."
Děkuji Ti Petře za Tvé vyjádření. Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve
 



Re: Ne církev vyučuje Krista, stejně i žena nemá učit muže. (Skóre: 1)
Vložil: amisrtep v Středa, 18. duben 2007 @ 07:07:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Možná by se ale slušelo napsat, že to není ještě ani rok, co jsem spíše zastával jiné stanovisko.

Názory se mění, lidé zůstávají ..... :o)

Ale musím také říci, že mě k tomuto stanovisku přivedly také diskuze s tebou a s Romanem.

Nejsem moudrý ve všem :o)))))

Nicméně teď beru na sebe, že pro to, co jsem, si myslím, zastával špatně, nyní určitě sklidím spolu s vámi nějaký ten nechvályhodný komentář.

Ale dal jsem vám za pravdu v jedné věci, ovšem varuji před démonizací žen. Zajímá mě spíše tvé stanovisko, zda si uvědomuješ i to, co jsem psal o mužích.

Petr Šíma



]


Ulhaní muži i ulhané ženy jsou dětmi ďábla nezávisle na pohlaví. (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Středa, 18. duben 2007 @ 07:39:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Ulhaní muži i ulhané ženy jsou dětmi ďábla nezávisle na pohlaví. Podrobnější komentář se mi snad podaří vytvořit na hlavním panelu, Petře.


]


Re: Ulhaní muži i ulhané ženy jsou dětmi ďábla nezávisle na pohlaví. (Skóre: 1)
Vložil: amisrtep v Středa, 18. duben 2007 @ 08:40:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Takhle jsem to nemyslel, chtěl jsem jen stvrzení, že žena není o nic více démoničtější než muž. Nic víc.

A také, jak jsem poukazoval, předně je důležitější bránit svůdcům - a těmi jsou dle apoštolů především muži.

Jestliže oklamané ženy jsou připodobněny k Evě, pak falešní učitelé k hadovi. Skrze koho tedy více jedná ďábel?

Myslím, že více než oklamané ženy jsou nebezpečnější oklamaní mužové. O ženách je psáno, že se mají podřizovat a není jim dovolováno učit, ale sektářům, falešníkům, svůdcům má být zcela zabraňováno ve všem, a s plným rozchodem obecenství.

Mnohem nebezpečnější jsou tedy oklamaní mužové než oklamané ženy!

Petr Šíma


]


Budeš dychtit po svém muži,ale on nad tebou bude vládnout. (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Středa, 18. duben 2007 @ 08:35:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Kristus miluje svou církev a dal sám sebe za ni. Snáší její slabosti, ale zároveň ji učí dokonalosti – ta je spojena s nesením kříže spolu s Kristem, se sebezapřením. Je tam něžnost, povzbuzování, ale zároveň i svaté nucení. Jít do kopce na Golgotu se totiž obvykle nikomu dobrovolně nechce.
Kdo rozhodne ve sporu mezi manželem a manželkou? Mají muž a žena mezi sebou losovat? Pokud ano, tak jen ve velice, velice vyjímečných případech. I apoštolé losovali pouze po sebevražedné smrti apoštola Jidáše. Normálně by měl spor, který se netýká hříchu, rozhodnout manžel. Pokud jde o hřích – např. rozhodování zda zavraždit, či nezavraždit dítě umělým potratem, tam ať žena neposlechne vraždícího manžela, i když je jejím mužem. Zde je třeba víc poslouchat Boha než lidi, než lidské zkažené autority. Ale např. ve sporu, zda děti budou chodit do výtvarného kroužku (pokud se tam nebudou právě učit malovat ženské akty-nahotiny), nebo do hudebky, nebo zda se pojede na dovolenou do Alp, či do českých hor apod. se nejedná o hřích a po vzájemné poradě, pokud existuje spor, by měl rozhodnout muž. Je to v souladu s Biblí, ženě duchovně prospěje, když se vůči manželovi pokoří. Muži duchovně prospěje, když nebude své ženě zbaběle lichotit a podlézat jí jen aby mu dala to, co muži po ženách chtějí. Muž má být ochoten risknout to, že ona bude chvíli, či déle, třeba i zuřit a ukáže mu svou nemilou tvář a nebude ochotna se s ním v noci pomilovat. Jak zjistil psycholog a křesťan Theodore Bovet, ženy si stejně těch mužů, kteří jim neumí i poručit, časem přestávají vážit a opouští je. Potřebné verše, že manželka se má svého muže i bát, jako se církev má bát rozhněvaného Krista, jistě v Novém zákoně i sám najdeš. Dokud si Kristus nepřijde pro svou církev, tak má trvale bez výjimky platit: Genesis 3,16 Ženě (Bůh) řekl: "Velice rozmnožím tvé trápení i bolesti těhotenství, syny budeš rodit v utrpení, budeš dychtit po svém muži, ale on nad tebou bude vládnout." I Kristus má vládnout nad svou církví, proto i muž nad ženou. Žena, či církev, která se muži, či Kristu vzpírá, je svévolná. Ženě vzpurnost sluší tak, jako zlatý kroužek na rypáku vepře. Nepokorná církev ztratila svou slanost a jak jí slíbil Kristus, bude za to pošlapána. Pošlapání zažila nejsilněji ve 20.století Ruská pravoslavná církev. Šlapateli byli bolševičtí komunisti.
Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Stránka vygenerována za: 0.46 sekundy