Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 234, komentářů celkem: 429550, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 431 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

Willy
gregorios777
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116468243
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Nesuďte, abyste nebyli souzeni - jak tomu rozumíte?
Vloženo Sobota, 07. duben 2007 @ 18:32:10 CEST Vložil: bolek

Dotazy čtenářů poslal Kojot

K napsání tohoto krátkého příspěvku mne inspirovala Seraphimova slova "Nesuďte předčasně druhé křesťany, abyste nebyla Pánem Bohem předčasně odsouzena." Z toho mi plyne, že Seraphim rozumí veršům Luk. 6,37 a Mat 7,1 tak, že je to úprava vztahů mezi křesťany navzájem. Zajímalo by mne, jestli i ostatní křesťané na GS vidí stejně, nebo zda si myslí, že se to vztahuje i směrem k nekřesťanům.




Ovšem ať již se to týká jen vztahů mezi křesťany nebo i vztahů mezi křesťany a jinověrci, mám pocit, že právě zde se někteří z vás navzájem soudí a odsuzují, do pekla posílají a peklem si hrozí, leckteré církve za ďáblovy služebnice považují (obzvláště katolickou) a zvěst, která z toho všeho čiší je často všelijaká, jen ne radostná. Upřímně řečeno, kdybych byl hledajícím v oblasti spirituality a natrefil na GS, patrně by mě křesťanství dosti odpudilo. Ale protože jsem člověk, který neposuzuje celek na základě části, vím, že křesťaství je i o něčem jiném, než jen o sporech na tomto fóru. Že je to mocný duchovní proud, který si zaslouží moji úctu a respekt. A že jsou i křesťané, kteří mosty raději staví než boří. Jen, jak už to často bývá, extrémy jsou zřetelnější, než mírnost a laskavost. A z toho všeho mi plyne druhá otázka, otázka obecnější. Je to otázka pro ty z vás, kteří tak rádi posílají druhé do pekla a soudí jak na běžícím pásu: Opravdu si myslíte, že toto je ten správný způsob, jak oslovit ty, kteří hledají? Opravdu si myslíte, že své věci děláte službu boží? Protože mně ta služba připadá spíše medvědí...


Podobná témata

Dotazy čtenářů

"Nesuďte, abyste nebyli souzeni - jak tomu rozumíte?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 7 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Nesuďte, abyste nebyli souzeni - jak tomu rozumíte? (Skóre: 1)
Vložil: joker v Sobota, 07. duben 2007 @ 19:36:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já tady vidím jeden problém, a to je význam slova "nesuďte". Protože nečtu v originále, nemohu posoudit, je-li tím míněno "pouhé" vyslovení stanoviska (názoru), nebo soud v pravém slova smyslu.

Z druhou částí článku se plně ztotožňuji, to co zde prezentuje pan Halík je natolik pokřivené, že to podle mého názoru nemá s opravdovým milujícím křesťanstvím nic společného. Za vrchol považuji tvrzení, že pro spásu je nutná víra v peklo. Obávám se, že Ježíš to řekl nepatrně jinak - viz Jan 3.16...



Re: Nesuďte, abyste nebyli souzeni - jak tomu rozumíte? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 07. duben 2007 @ 21:19:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mnoho věřících tento verš zneužívá. Tento verš je třeba zasadit do celkového kontextu Bible.
Více ho rozebírá apoštol Pavel v 1Kor 4,5:"Protož nesuďte nic před časem, až by přišel Pán, kterýž i osvítí, to, což je skrytého ve tmě,
a ZJEVÍ RADY SRDCÍ." Pán Ježíš ve svém "Nesuďte" také mluví o třísce v OKU, tedy o něčem vnitřním. Nejedná se o vnější věci.

Pán i apoštol nás zde vyzývá, abychom se neodvažovali soudit MOTIVY a skryté rady srdcí. Tedy vnitřní věci. Něco jako vměšovat se do VNITŘNÍCH ZÁLEŽITOSTÍ druhých. jako příklad uvedu třeba tento soud: Ten a ten bratr, činí to a to, protože jeho motivem k tomu je osobní obohacení, nebo touha po moci apod. K takovým soudům SRDCE druhého bratra nejsme oprávněni.

Pokud však jde o naše VNĚJŠÍ VÝSTUPY - o naše viditelné SKUTKY nebo SLOVA ( učení ), jsme zde POVINNI činit SPRAVEDLIVÝ SOUD.
K němu nás vyzývá Pán Ježíš:"Nesuďte podle osoby, ale spravedlivý soud suďte." ( Jan 7,24 )

Iz 11,3 říká, že "pravý soud není podle vidění našich očí ani podle slyšení našich uší". Soud musí být podle PRAVDY, podle DUCHOVNÍ REALITY, kterou je Boží Slovo - psaná Písma.

Pravý soud musí vycházet z Boha a Jeho Ducha a Jeho Slova, a proto ho jsou schopni pouze duchovní lidé ( 1Kor 2,15 ): Duchovní pak rozsuzuje VŠECKO, sám pak od žádného nebývá posouzen."

Spravedlivého soudu jsou tedy schopni pouze duchovní věřící - to znamená ti, kteří žijí v plném souladu s Duchem svatým, ti skrze něj se může Duch svatý projevovat a žít skrze ně. Ti, co mají mysl Páně ( 1Kor 2,16 ).

Tělesní věřící podobni věřícím v Korintu, nejsou schopni činit spravedlivý soud. Proto jim Pavel píše, že "Mně pak to za nejmenší jest, abych OD VÁS souzen byl, aneb od lidského soudu, nýbrž ani sám sebe soudím ( 1Kor 4,3 ).

Nevědomí a neučení věřící však směšují VNITŘNÍ a VNĚJŠÍ soudy, a tvrdí, že křesťané nemají právo činit ŽÁDNÝ SOUD, ani soud vnějších VÝSTUPŮ, neboli OVOCE. To je však zkázonosný blud, protože v 1Kor 5,12 říká, že máme POVINNOST soudit mezi námi ( v Církvi )
zle jednající spolubratry. Ty, kteří soustavně hřeší morálně nebo v oblasti učení ( heretici ) - 1Kor 5,9-11. Nesoudit spravedlivě uvnitř místní Církve, znamená její brzkou duchovní ZKÁZU a morální a věroučnou DEVASTACI.

V místním sboru má existovat církevní soud, který je složený z duchovních věřících ( starších ), kteří jsou oprávněni soudit a napravovat hřešící bratry ( Ga 6,1 ). Pokud mezi bratry vznikne soud o tyto časné věci ( materiální věci, škody apod. ), není církevní soud osazen duchovními bratry, ale naopak, těmi, kteří jsou ve sboru nejmladší v Pánu ( 1Kor 6,4 ). To proto, aby i oni měli soudní pravomoci a učili se tak do budoucna spravedlivému soudu. Veškeré spory mezi bratry, ať už věroučné, morální hříchy, které vyplavou na povrch, nebo spory o časné věci, mají být být přineseny před starší sboru a má zasednout církevní soud. Řešit spory mezi bratry před SVĚTSKÝMI SOUDY není dovoleno! ( 1Kor 6,1 ). V případě, že zhřeší bratr proti bratru a ostatní o tom nevědí, je třeba ho napomenout mezi čtyřma očima, když to nepomůže, tak s sebou k dalšímu napomenutí přizvat jednoho nebo dva bratry jako svědky, a když ani to nepomůže, tak teprve potom je možno spor přenést na celý místní sbor, před církevní soud ( Mt 18, 15-18 ).
ŽALOBA proti staršímu může být přijata k církevnímu soudu pouze pode dvěma nebo třema věrohodnými SVĚDKY. To je opatření na ochranu starších ( 1Tim 5,19 ). Svědci musí být vyslechnuti každý zvlášť. Pokud se svědci rozcházejí ve výpovědi, jde o falešné obvinění.
Starší, jemuž byla vina prokázána, musí být potrestán přede všemi členy sboru. A také lidé, kteří veřejně publikují v tisku, knihách, nebo na fórech své názory, mohou být bez předchozího napomínání v soukromí ihned také káráni veřejně.
Bratři, kteří se zde zabývají činností svobodných zednářů nebo jezuitů, zde často hovoří o vykonstruovaných obviněních proti vedoucím sborů. Nic takového nemůže správně nastat, protože k tomu je třeba dvou nebo tří věrohodných svědků.

Podstatnou součástí spravedlivého soudu musí být také MILOSRDENSTVÍ. Kdo soudí bez milosrdenství, bude souzen stejným soudem před soudnou stolicí Kristovou ( Jak 2,13 // Mt 7,2 ). ( Podotýkám, že se před soudnou stolicí Krista nebude jednat o věčnou spásu nebo věčné zatracení, neboť to bude soud skutků křesťanů, na základě kterých obdrží ODPLATU - dobrou nebo zlou.
Pán řekl, že při svém návratu ODPLATÍ každému křesťanu podle jeho SKUTKŮ ( Mt 16,27 // 2Tim 1,18 // 2Tim 4,14 // 2Tim 4,16 ).
Otázka věčného zatracení pro křesťany byla vyřešena NA KŘÍŽI. Souzen byl Pán Ježíš a my proto k takovému soudu, kde by se rozhodovalo o naší věčné spáše či zatracení, již nikdy nepřijdeme - Jan 5,24 ).

Zeptám se bratrů, kteří jsou začleněni ve společenstvích: Funguje takto ve vašem sboru církevní soud? Pokud ne, něco není v pořádku. Buď jste zcela svatý sbor anebo naopak.

Nejsme povoláni soudit a posuzovat NEVĚŘÍCÍ, kteří nepatří do Církve. Těm máme kázat Evangelium. Ale jejich souzení a posuzování ( a také napravování ), je věcí Boží ( 1Kor 5,13 ).



Kristus o věčném Pekle informoval, víru v ně vyžadoval či předpokládal. (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Neděle, 08. duben 2007 @ 17:40:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Kristus o věčném Pekle informoval. Víru v ně vyžadoval či předpokládal.


Matouš 23,33
Hadi, plemeno zmijí, jak uniknete pekelnému trestu?


Lukáš 12,5
Ukážu vám, koho se máte bát. Bojte se toho, který má moc vás zabít a ještě uvrhnout do pekla. Ano, pravím vám, toho se bojte!

Marek 9,43
Svádí-li tě k hříchu tvá ruka, utni ji; lépe je pro tebe, vejdeš-li do života zmrzačen, než abys šel s oběma rukama do pekla, do ohně neuhasitelného.

Marek 9,45
A svádí-li tě k hříchu noha, utni ji; lépe je pro tebe, vejdeš-li do života chromý, než abys byl s oběma nohama uvržen do pekla.

Marek 9,47
A jestliže že svádí oko, vyloupni je; lépe je pro tebe, vejdeš-li do Božího království jednooký, než abys byl s oběma očima uvržen do pekla,

Matouš 5,29
Jestliže tě svádí tvé oko, vyrvi je a odhoď pryč, neboť je pro tebe lépe, aby zahynul jeden z tvých údů, než aby celé tvé tělo bylo uvrženo do pekla.

Matouš 5,30
A jestliže tě svádí tvá pravá ruka, utni ji a odhoď pryč, neboť je pro tebe lépe, aby zahynul jeden z tvých údů, než aby se celé tvé tělo dostalo do pekla.

Matouš 18,9
Jestliže tě tvé oko svádí k hříchu, vyrvi je a odhoď pryč; lépe je pro tebe, vejdeš-li do života jednooký, než abys byl s oběma očima uvržen do ohnivého pekla.

Matouš 23,15
Běda vám, zákoníci a farizeové, pokrytci! Obcházíte moře i zemi, abyste získali jednoho novověrce; a když ho získáte, učiníte z něho syna pekla, dvakrát horšího, než jste sami.


Matouš 5,22
Já však vám pravím, že již ten, kdo se hněvá na svého bratra, bude vydán soudu; kdo snižuje svého bratra, bude vydán radě; a kdo svého bratra zatracuje, propadne ohnivému peklu.


Lukáš 16,23
A když v pekle pozdvihl v mukách oči, uviděl v dáli Abrahama, a u něho Lazara.

Matouš 10,28
A nebojte se těch, kdo zabíjejí tělo, ale duši zabít nemohou; bojte se toho, který může i duši i tělo zahubit v pekle.

Jokere, Pán Ježíš nebyl němým. On předtím i poté, co řekl verš Jan3,16 neoněměl.



Re: Kristus o věčném Pekle informoval, víru v ně vyžadoval či předpokládal. (Skóre: 1)
Vložil: joker v Neděle, 08. duben 2007 @ 17:47:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ježíš kristus lidem ukázal, co je pro jejich spásu důležité. Víra v peklo byla a je z tohoto hlediska minoritní, mimo jiné i proto, že lidé tehdejší doby neměli s vírou problém.

Co považuji za alarmující je Vaše fascinace násilím, peklem a sexuálními úchylkami. Domnívám se, že překračujete meze a pohybujete se na velmi tenkém ledě. Bohužel pro Vás platí verš, který jste sám ocitoval:

Matouš 5,22
Já však vám pravím, že již ten, kdo se hněvá na svého bratra, bude vydán soudu; kdo snižuje svého bratra, bude vydán radě; a kdo svého bratra zatracuje, propadne ohnivému peklu.






]


Re:Re:Vy nejste bratr v Kristu,Vy jste propagátor ohavností,Jokere. (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Neděle, 08. duben 2007 @ 18:08:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Vy nejste bratr v Kristu, Vy jste propagátor ohavností – homosexuality a umělého potratu dětí. Zároveň jste zlomyslným a Váš jazyk je podpalován plamenem pekelným. Bývalý křesťane Jokere, který jste přečetl Bibli (jak jste sám napsal), ale pak jste pohrdl Boží vůlí.

 



]


Re: Re:Re:Vy nejste bratr v Kristu,Vy jste propagátor ohavností,Jokere. (Skóre: 1)
Vložil: joker v Neděle, 08. duben 2007 @ 19:39:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Soudíte a budete za to odsouzen.


]


Re: Re: Re:Re:Vy nejste bratr v Kristu,Vy jste propagátor ohavností,Jokere. (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Neděle, 08. duben 2007 @ 23:26:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Podívejte se Jokere, co je svatě psáno o odpadlících od Krista - Židům 10.kapitola:

10,26 Jestliže svévolně hřešíme i po tom, když jsme už poznali pravdu, nemůžeme počítat s žádnou obětí za hříchy,
10,27 ale jen s hrozným soudem a "žárem ohně, který stráví Boží odpůrce".
10,28 Už ten, kdo pohrdne zákonem Mojžíšovým, nedojde slitování a propadá smrti na základě svědectví dvou nebo tří svědků.
10,29 Pomyslete, oč hroznějšího trestu si zaslouží ten, kdo zneuctí Božího Syna a za nic nemá krev smlouvy, jíž byl posvěcen, a tak se vysmívá Duchu milosti.
10,30 Vždyť víme, kdo řekl: "Já budu trestat, má je odplata." A jinde: "Pán bude soudit svůj lid."
10,31 Je hrozné upadnout do ruky živého Boha.
10,32 Jen si vzpomeňte na dřívější dny! Sotva jste byli osvíceni, už jste museli podstoupit mnohý zápas s utrpením;
10,33 někteří tím, že byli před očima všech uráženi a utiskováni, jiní tím, že stáli při postižených.
10,34 Vždyť jste trpěli spolu s uvězněnými a s radostí jste snesli i to, že jste byli připraveni o majetek, neboť víte, že máte bohatství lepší a trvalé.
10,35 Neztrácejte proto odvahu, neboť bude bohatě odměněna.
10,36 Potřebujete však vytrvalost, abyste splnili Boží vůli a dosáhli toho, co bylo zaslíbeno.
10,37 Vždyť už jen 'docela krátký čas, a přijde ten, který má přijít, a neopozdí se.
10,38 Avšak můj spravedlivý - říká Bůh - bude žít, protože uvěřil. Kdo by však odpadl, v tom nenajdu zalíbení.'


]


Stránka vygenerována za: 0.17 sekundy