Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marek.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 164, komentářů celkem: 429690, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 555 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

Frantisek100
oko
martino

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116576902
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: Zůstávají katolíci a protestanté v UČENÍ APOŠTOLSKÉM?
Vloženo Úterý, 27. březen 2007 @ 16:17:36 CEST Vložil: Bolek

Kritika bludů poslal gregorios777

Toť otázka. Odpověď na ni však není složitá. Jak katolíci, tak protestanté opustili z velké části učení apoštolů a dali přednost TRADICI, která je s tímto učením v rozporu. Tato tradice postupně vznikla několik desítek až stovek let po uzavření apoštolského kánonu Nového Zákona. O její vznik se zasloužili lidé, kteří NEBYLI APOŠTOLY a proto neměli právo ani autoritu formulovat jakékoli nové učení. Svojí Tradicí původní apoštolské učení zcela pozměnili a překroutili. Pokud bych si měl vybrat mezi učením apoštolů a jakoukoli církevní Tradicí, která je s ním v rozporu, vyberu si vždy učení apoštolů. Apoštolské učení je uzavřený systém, do kterého není možno nic přidávat ani z něho ubírat ( 5M 4,2 // Zj 22,18-19 ). Toto je princip platný nejen pro knihu Zjevení, ale jak vidíme v 5M 4,2, pro celé Písmo svaté.



Tím více to platí pro samotné UČENÍ Krista a Jeho apoštolů. Apoštol Jan uvádí rozeznávací princip, podle kterého lze rozlišovat pravost nějakého učení:"My ( apoštolé ) z Boha jsme. Kdo ZNÁ Boha, poslouchá NÁS, kdo není z Boha, neposlouchá NÁS.
A po tom poznáváme ducha pravdy a ducha bludu." ( 1Jan 4,6 ).

V otázce případného pozměňování apoštolského učení jde Pavel ještě dále, když říká:"Ale bychom pak i MY ( apoštolé ) neb anděl z nebe, kázal vám MIMO TO, COŽ JSME VÁM KÁZALI, prokletý buď." ( Ga 1,8 ).

To znamená, že i kdyby někdo z apoštolů chtěl náhle pozměnit něco z apoštolského učení, podléhá prokletí, jako kacíř a heretik.

Mnozí se odvolávají na učení tzv. apoštolských otců. Tito muži však NEBYLI APOŠTOLÉ. Někteří z těchto "otců" byli prý současníky či žáky apoštolů, zejména apoštola Jana. Tento fakt však NENÍ žádným vysvědčením o tom, že to co oni učí, musí být proto pravdivé.
Neboť to, co většinou oni učili, apoštolé nikdy neučili.

Již apoštol Pavel řekl svým vlastním žákům - starším z církve z Efezu, kterou sám založil:"Neboť já to vím, že po mém odjití vejdou mezi vás VLCI hltaví ( nevěřící lidé - pozn. Greg.), kteří nebudou odpouštěti stádu. A Z VÁS SAMÝCH ( věřících znovuzrozených - pozn. Greg. ) povstanou muži, kteříž budou mluviti převrácené věci, aby obrátili učedníky po sobě. Protož BDĚTE... ( Sk 20, 29-30 )

Tento verš se přesně naplnil nejen po odejití Pavla z Efezu ( 2Tim 1,15 ) ale také po ODEJITÍ apoštolů k Pánu. Po smrti nejstaršího apoštola Jana povstali z prostřed věřících muži, kteří začali učit převrácené věci. Těmto mužům nyní říkáme "apoštolští otcové". Podobní muži však povstávali a povstávají v každé době. Dnes zejména v charismatickém hnutí. Mnozí z nich jsou VLCI ( neznovuzrození lidé ) a jiní jsou věřící muži, učící převrácené věci.

Jedni i druzí však nerespektují zjevení apoštolského učení, k němuž jako farizeové a zákoníci přidávají své tradice a "názory".

Pán Ježíš jim a o nich řekl:"Neboť opustivše přikázání Boží, držíte USTANOVENÍ LIDSKÁ .... čistě vy rušíte příkázání Boží, abyste ustanovení SVÉ zachovali .... rušíce Slovo Boží ustanovením SVÝM, které jste ustanovili. A mnohé těm podobné věci činíte." ( Mk 7,1-9+13 )

A také:"I zlehčili jste přikázání Boží pro SVÉ USTANOVENÍ. Pokrytci, dobře o vás prorokoval Izaiáš, řka: Přibližuje se ke Mně lid tento ústy svými a rty Mne ctí, ale srdce jejich daleko jest ode Mne. Ale NADARMO MNE CTÍ, učíce učení PŘIKÁZÁNÍ LIDSKÝCH." ( Mt 15,6-9 ).

Zákonictví tedy nespočívá ve lpění na liteře Slova Božího, ale naopak, v PORUŠOVÁNÍ Božího Slova lidskou tradicí a spoléháním se na spásu skrze Zákon ( literu ) - tedy vlastní silou.

Jako Církev jsme povinni studovat a uplatňovat apoštolské učení ve všech jeho částech.


Podobná témata

Kritika bludů

"Zůstávají katolíci a protestanté v UČENÍ APOŠTOLSKÉM?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 21 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Zůstávají katolíci a protestanté v UČENÍ APOŠTOLSKÉM? (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Úterý, 27. březen 2007 @ 17:15:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Bratře Gregorii777, v následujícím s Tebou souhlasím:
"Zákonictví tedy nespočívá ve lpění na liteře Slova Božího, ale naopak, v PORUŠOVÁNÍ Božího Slova lidskou tradicí a spoléháním se na spásu skrze Zákon ( literu ) - tedy vlastní silou."
Psal jsi:
""Po smrti nejstaršího apoštola Jana povstali z prostřed věřících muži, kteří začali učit převrácené věci. Těmto mužům nyní říkáme "apoštolští otcové". Podobní muži však povstávali a povstávají v každé době. Dnes zejména v charismatickém hnutí. Mnozí z nich jsou VLCI ( neznovuzrození lidé ) a jiní jsou věřící muži, učící převrácené věci.""
Odpovídám:
Apoštolských otců bylo vícero, někteří byli svatými mučedníky a jiní byli bludaři - to byl Marcion, který hlásal, že Starý zákon je lživý a že křesťanovi stačí Nový zákon, který je třeba upravit tak, aby se dalo říkat, že Bůh je nic než milosrdenství, nic než pouhá láska.  Že spravedlnost Boží je třeba zcela odstranit. Podobné bludy jako Marcion hlásají dnešní bludaři skrze tzv. Evangelium Jidáše, skrze teorii liduprázdného Pekla, skrze evoluční odmítání celosvětové potopy v Noeho době, skrze odmítání studovat archeologické naleziště Sodomy apod.
Jiným starobylým bludařem byl Montanus se dvěma ženami prorokyněmi, které hlásaly, že manželský sex je vždy hříšný. Jejich učení později naletěl i dosud moudrý Tertulianus a Origenes.

Je dobré to znát, neboť staré bludy se oprašují a oblékají do nových kabátů. Není nic nového pod sluncem, jak připomínal Šalamoun, dokud sám ve stáří od Boha neodpadl k pohanství skrze zalíbení v pohanských kanaanských ženách.

Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Re: Re: Zůstávají katolíci a protestanté v UČENÍ APOŠTOLSKÉM? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 27. březen 2007 @ 19:28:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Seraphime,

jmenuj mi jediného apoštolského otce, který učil v souladu s novozákonním apoštolským zjevením.


]


Klement Římský, Ignác Antiochijský, Polykarp Smyrnský, Papias Hierapolský, Barnabáš, (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Úterý, 27. březen 2007 @ 22:40:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Gregorios777:
Milý Seraphime, jmenuj mi jediného apoštolského otce, který učil v souladu s novozákonním apoštolským zjevením.

Jmenuji:
Klement Římský, Ignác Antiochijský, Polykarp Smyrnský, Papias Hierapolský, Barnabáš, Hermas, Justín, Teofil Antiochijský, Meliton Sardský.


]


Re: Klement Římský, Ignác Antiochijský, Polykarp Smyrnský, Papias Hierapolský, Barnab (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 28. březen 2007 @ 19:37:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Seraphime,

ti všichni nekázali skutečné biblické evangelium milosti, ale pouze moralizovali. Porovnáš-li spisy apoštola Pavla a jejich, musíš jasně vidět, že jde o diametrálně odlišné spisy.




]


Re: Re: Klement Římský, Ignác Antiochijský, Polykarp Smyrnský, Papias Hierapolský, Ba (Skóre: 1)
Vložil: vogel v Pátek, 30. březen 2007 @ 21:52:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
kolik jsi jich opravdu četl?


]


Re: Re: Re: Klement Římský, Ignác Antiochijský, Polykarp Smyrnský, Papias Hierapolský (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 30. březen 2007 @ 21:54:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
to Vogel:

četl jsem všechny, které jsou uvedeny na www.fatym.cz


]


Re: Re: Re: Re: Klement Římský, Ignác Antiochijský, Polykarp Smyrnský, Papias Hierapo (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Pátek, 30. březen 2007 @ 22:15:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Spisy apoštola Pavla patří do kanonických neomylných textů Nového zákona. Spisy Klement Římský, Ignác Antiochijský, Polykarp Smyrnský, Papias Hierapolský nejsou neomylné, kanonické, podobně jako nejsou neomylné Tvé či mé spisy. Co ti na nich vadí? Co pokládáš za moralismus? Vyjádři se konkrétněji. Obecné řeči nikam v tomto případě nevedou.


]


Re: Re: Re: Re: Klement Římský, Ignác Antiochijský, Polykarp Smyrnský, Papias Hierapo (Skóre: 1)
Vložil: vogel v Sobota, 31. březen 2007 @ 01:52:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
a není ta adresa nějak jinak? protože
Firefox nemůže nalézt server www.fatym.cz


]


http://www.fatym.com/ Ignác Antiochijský, Polykarp Smyrnský, Papias Hie (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Sobota, 31. březen 2007 @ 02:09:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
http://www.fatym.com/ 

To je správná adresa.


]


Re: http://www.fatym.com/taf/knihy/patrol/nabidka.htm (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Sobota, 31. březen 2007 @ 02:13:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
http://www.fatym.com/taf/knihy/patrol/nabidka.htm

Zde přesně ti patrističtí otcové - spisy k stažení některých


]


Re: Klement Římský, Ignác Antiochijský, Polykarp Smyrnský, Papias Hierapolský, Barnab (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 28. březen 2007 @ 19:38:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kromě toho např. Hermův pastýř je úplně bludná záležitost, která ani není z Ducha svatého.


]


Re: Re: Hermův pastýř (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Pátek, 30. březen 2007 @ 22:09:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Co je Gregorii podle Tebe na Hermově pastýři bludného, totiž kromě toho, že nepatří do souboru neomylných textů Nového zákona?


]


Re: Re: Zůstávají katolíci a protestanté v UČENÍ APOŠTOLSKÉM? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 27. březen 2007 @ 21:21:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Seraphime,

jistě nelze pominout, že mezi "otci" bylo mnoho Kristu věrných mučedníků. Ale já mluvím o UČENÍ APOŠTOLŮ.
A učení je v jistém smyslu mnohem důležitější než morální stránka křesťanství.

Protože falešným učením lze zasáhnout milióny Božích dětí a dostat je do bludu. Když v něm zůstanou, přijdou o svoji odměnu ( 2Jan 8 ).


]


Re: Re: Re: Morálka a věrouka jsou spojené nádoby. Jedno bez druhého nefunguje. (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Úterý, 27. březen 2007 @ 22:44:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Milý Gragorii777!
Morálka a věrouka jsou spojené nádoby. Jedno bez druhého nefunguje. Kdo má výbornou morálku, má i výbornou víru - je posvěcený, čili svatý, neboli plný Ducha svatého.


]


Re: Re: Re: Re: Morálka a věrouka jsou spojené nádoby. Jedno bez druhého nefunguje. (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 28. březen 2007 @ 19:35:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Seraphime,

o tom není sporu. Já jen říkám, že když satan napadne nějakého jednotlivce morálně, tak jde o taktický útok. Ale pokud satan napadne milión Božích dětí falešným učením, jde o zbraň hromadného ničení a o strategický úder. To si moc věřící lidé neuvědomují.

Myslí si, že "šťavnaté" hříchy jsou mnohem horší, než BLUDNÁ UČENÍ. Opak je pravdou.


]


Re: Zůstávají katolíci a protestanté v UČENÍ APOŠTOLSKÉM? (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Středa, 28. březen 2007 @ 03:35:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Pokud bych si měl vybrat mezi učením apoštolů a jakoukoli církevní Tradicí, která je s ním v rozporu, vyberu si vždy učení apoštolů.

Mam tomu rozumet tak, Gregorie, ze odmitas uceni o trojjedinosti Boha a o dvoji nepromisene a neoddelene podstate Krista? Jen by me to zajimalo. (Zvlast proto, zes tu nedavno obhajoval Comma Johanneum v kralicke Bibli, ktere je podvrhem z 3.-4. stoleti.)

Predem diky.

Aviaf



Re: Re: Zůstávají katolíci a protestanté v UČENÍ APOŠTOLSKÉM? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 28. březen 2007 @ 19:41:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Aviafe,

neodmítám tebou zmíněná učení, protože ti je mohu ukázat v Bibli. Kromě toho, názor, že Comma Johanneum pochází pouze z pera biblických kritiků. A to pro mne není rozhodujícící. Uvedený úsek je z Ducha svatého a je také v plném souladu s ostatními Písmy o jednotě Božských Osob.


]


Re: Re: Re: Zůstávají katolíci a protestanté v UČENÍ APOŠTOLSKÉM? (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Pátek, 30. březen 2007 @ 21:43:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
No jo, ale uceni o Trojici, tak jak ho dnes zname, bylo formulovano az nekolik staleti po apostolech a NZ neni nikde tak explicitni, aby prohlasil o Jezisovi, ze je "Buh z Boha, svetlo ze svetla, pravy Buh z praveho Boha, zrozeny, ne stvoreny, jedne podstaty s Otcem". Jezis napriklad sam v Janove evangeliu rika, ze je jedne vule s Otcem, ale o podstate se tam snad nepise, nebo jo?

A o lidske a bozske podstate Kristove, ktere jsou nepromisene, neoddelitelne a ja nevim co jeste, o tom se v Bibli nepise uz vubec. Povazujes monofyzity za krestany nebo ne? A co nestoriani?

A jak mam rozumet tem tvejm poslednim dvema vetam? Je tomu tak, ze pokud nekdo priopravi Pismo v souladu s ortodoxii, tak je to v poradku? Muzeme si do Bible dopisovat vysvetlitvky (jsou-li ortodoxni) a vydavat to pak jako soucast puvodniho textu? Proste, skutecnost je takova, ze na svete existuje mnoho zachovalych rukopisu, kde ta pasaz v 1J 5:7-8 chybi. A v nekolika jinejch (vsechny jsou latinske, pokud vim) mnohem pozdejsiho data se zase vyskytuje. Nekdo - nejakej smrtelnik - proste textem manipuloval. Takze bud je CEP nekompletni nebo v BK neco prebejva. A je-li podle tebe Bible verbalne plenarne inspirovana, tak jeden z tech prekladu asi neni Bozi slovo. Souhlasis? Bohuzel, historicka veda je spis na strane CEPu, takze co z toho vyplyva pro ty, kdo se spolehaji na BK?

Aviaf


]


Re: Re: Re: Re: Zůstávají katolíci a protestanté v UČENÍ APOŠTOLSKÉM? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Neděle, 01. duben 2007 @ 19:27:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Aviafe, učení o Trojici samozřejmě není v Bibli přímo popsané. Ale je tam přesto obsaženo. Zejména v Evangeliu Jana.
Z toho je jasné, že Bůh je ve třech Osobách, které jsou nesmíšené, ale jsou JEDNO ve své PŘIROZENOSTI.
Že Ježíš je JEDNOROZENÝ nestvořený Boží Syn. Že má lidskou i Božskou přirozenost, které jsou nepromíšené a neoddělitelné.
To vše je z Bible nějak vydedukovatelné.

1Jan 5,7-8 v nějakých rukopisech je a v nějakých není. A to nám nedává právo tuto část Písma škrtnout. Zvláště když uvedené verše jsou v plném souladu s ostatními Písmy. Otec a Syn jsou JEDNO i podle Jana 17. Tedy JEDNO v přirozenosti. A právě tak to platí o Duchu svatém. Tři nesmísené osoby, které jsou JEDNO v přirozenosti.

Vůbec neznamená, že jedna skupina těch překladů není Boří Slovo. Prostě jedna skupina tam tento text zapsala a druhá skupina ne.
Kdoví, jak to bylo?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Zůstávají katolíci a protestanté v UČENÍ APOŠTOLSKÉM? (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Pondělí, 02. duben 2007 @ 02:32:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
"Prirozenost" jakozto filozofickej pojem se snad v NZ vubec nevyskytuje. Nebo prosim uved nejake odkazy. Neoddelitelnost a nepromisenost lidske a Bozi podstaty v Kristu odvozujes z kterych versu?

Obzlvaste zoufalej jsem pak z nasledujici uvahy:

1Jan 5,7-8 v nějakých rukopisech je a v nějakých není. A to nám nedává právo tuto část Písma škrtnout.

Chapes, ze ty rukopisy JSOU PISMO??????? Nekdo v minulosti je pouzival normalne k liturgickemu cteni, ke studiu Bible atd. A nejakej autor tech reckejch rukopisu tuhle cast proste SKRTNUL!!!! To je historickej fakt. Zadnej starovekej kodex ani zadnej jinej starovekej reckej papyrus tenhle vers neobsahuje. Pokud nemame pravo ten vers skrtnout, pak jak to, ze ho vsechny dochovany staroveky recky rukopisy skrtly?

Ja se te neptam, jestli je ten vers v souladu s ortodoxii, ale jestli tam ten vers apostol Jan v prvnim stoleti napsal nebo nenapsal. Snad se shodnem na tom, ze mozny je bud jedno nebo druhy a ze ten, kdo tam ten vers proti originalu bud dopsal nebo vyradil, tak ten si to vodskace podle Zj 22:18-19. Nemuze bejt z Ducha oboji najednou.

A ted par historickych skutecnosti. Prvni dolozenej vyskyt je latinsky v Liber Apologeticus od Priscilliana, kterej byl  v roce 385 popraven jako heretik. Nejstarsi reckej vyskyt daneho verse v 1J pochazi z 10. stoleti a najdes ho v oxfordske Bodleian library a i tam se uvadi jen jako variantni cteni. Z nekolika tisic reckejch rukopisu se Comma Johanneum vyskytuje jen v osmi, z nichz jeden je ten z toho 10. stoleti, dalsich sedm pochazi z sestnacteho stoleti nebo pozdeji a ctyri z tech osmi obsahuji probirany text jako marginalii (poznamku na okraji). Zadnej syrskej ani koptickej preklad tuhle vetu neobsahuje, z latinskych prekladu pak jen dva a ani jeden z nich neni Jeronymova Vulgata.

Tak se nevymlouvej na nejaky biblicky kritiky, tohle jsou proste overitelne skutecnosti.
 
Vůbec neznamená, že jedna skupina těch překladů není Boří Slovo.

Jak to, ze ne? Kolik toho muzu skrtnout nebo dopsat, aby to porad bylo Bozi slovo?

Zaver: Podivej, podle me v tom mas hokej. Ohanis se Pismem kuli kdejaky kravine, a to zpusobem, kterej Bozi slovo przni, az to do nebe vola, ale zakladni ucta k integrite textu ti chybi. Jak jsi sam kdesi poznamenal, mysleni je moje sfera, tak se do toho laskave nemontuj a ve vsech vecech rozumneho uvazovani se obracej na me. A ja jsem takovej dobrak, ze hned v jedne veci ti predkladam k prijeti svuj zraly rozumny usudek: Comma Johanneum je podvrh, kterej do Bible nepatri.

Howgh.

Aviaf


]


potkala myšice myšici (Skóre: 1)
Vložil: Marek2 v Středa, 28. březen 2007 @ 11:13:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Potkala myšice lesní myšici křovinnou.
Kdo jsi? - ptá se.
Já jsem myšice křovinná. A kdo jsi ty?
Já jsem myšice lesní.
Ale kdo z nás je ta pravá myšice?
I začaly se prát, aby to zjistily.
A pokud nepřestaly, perou se dodnes.




Stránka vygenerována za: 0.30 sekundy