Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Jiří.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 1, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 172, komentářů celkem: 429673, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 262 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116545891
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Izrael bude brzy opět zářit Boží slávou
Vloženo Neděle, 25. březen 2007 @ 12:33:01 CEST Vložil: bolek

Historie poslal Seraphim

Izrael bude brzy opět zářit Boží slávou

Příchod Antikrista a po něm Krista se po r.1948 přibližil

Lukáš 21,24
Padnou ostřím meče, budou jako zajatci odvedeni mezi všecky národy, po Jeruzalému budou šlapat pohané, dokud se jejich čas neskončí. (ekumenicky)

21,24 I padati budou ostrostí meče, a zjímaní vedeni budou mezi všecky národy, a Jeruzalém tlačen bude od pohanů, dokudž se nenaplní časové pohanů. (kralicky)

Vysvětluji:

To odvedení Izraelitů mezi všechny národy nastalo r.70 našeho letopočtu, čili po Kristu.


Římanům 11.kapitola (ekumenicky):

11,25 Abyste nespoléhali na svou vlastní moudrost, chtěl bych, bratři, abyste věděli o tomto tajemství: Část Izraele propadla zatvrzení, avšak jen do té doby, pokud nevejde plný počet pohanů.


11,26 Pak bude spasen všechen Izrael, jak je psáno:' Přijde ze Sióna vysvoboditel, odvrátí od Jákoba bezbožnost;
11,27 to bude má smlouva s nimi, až sejmu jejich hříchy.'

Vysvětluji:

Čas pohanů, tj. pohanských národů, které nejsou fyzickými potomky Abrahama, se nachýlil ke konci po r.1948, kdy vznikl po téměř 2000 letech stát Izrael.

Národy původně pohanské, které uvěřily víru ve vzkříšeného Krista, tímto Kristem právě po roce 1948 pohrdly a stále více pohrdají a volí si za vzor svého života Bohem vypálenou Sodomu.

Fotky ze starověké Sodomy zde. My jsme asi poslední generace křesťanských zbytků z pohanských národů.

























Matouš 10,34
Nemyslete si, že jsem přišel na zem uvést pokoj; nepřišel jsem uvést pokoj, ale meč.
Matouš 26,47
ještě ani nedomluvil a přišel Jidáš, jeden z Dvanácti. Velekněží a starší s ním poslali zástup, ozbrojený meči a holemi.

Vysvětluji:

To znamená, že se vždy v dějinách lidstva a církve najdou vedoucí křesťané, kteří podobně jako Jidáš Krista, zradí své vedoucí spolubratry. V poslední době, je těchto Jidášů ve vedení křesťanských církví v tradičně křesťanských zemích více, než zdrávo. Poměr 11:1, čili 11 poctivců na 1 nepoctivce (zrádce) se obrátil na 1:11, čili 1 poctivec (upřímný) na 11 nepoctivců ochotných se zaprodat.

Vysvětlil: Mgr. Libor Serafím Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve, který tři a půl roku denně duchovně zápasí na ulici před nemocnicí, často velmi osaměle, proti vraždám miminek před porodem.


Podobná témata

Historie

"Izrael bude brzy opět zářit Boží slávou" | Přihlásit/Vytvořit účet | 21 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

biblický pohled (Skóre: 1)
Vložil: nula v Neděle, 25. březen 2007 @ 12:54:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pane Halíku něco jste asi zaspal:-) již od Izaiášových dob se v Jeruzalému dle Bible neměli prohánět pohané (neobřezanci)

Probuď se, probuď, oděj se silou, Sijóne, oděj se svými skvostnými rouchy, Jeruzaléme, město svaté, neboť už nikdy do tebe nevstoupí neobřezanec nečistý.

Izaiáš 52,1 (EKUM)




Re: biblický pohled (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Neděle, 25. březen 2007 @ 20:10:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nulo, ale my máme obřezané srdce - počítám, že se do té kategorie, kterou píšeš s přehledem vejdeme...


]


Re: biblický pohled (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 26. březen 2007 @ 10:54:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nulo,

jenže to je proroctví do budoucnosti a ne od dob Izaiáše...


]


Re: Re: biblický pohled (Skóre: 1)
Vložil: nula v Pondělí, 26. březen 2007 @ 12:06:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To není,ale je mi jasné,že lidé,kteří propadli víře ve 100% neomylnost Bible takové teorie vytvářejí.   


]


Vy, Nulo, věříte, že 100% neomylný jste Vy sám, Váš vševědoucí mozek, že? (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Pondělí, 26. březen 2007 @ 15:55:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Zato Vy, Nulo, věříte, že 100% neomylný jste Vy sám, Váš vševědoucí mozek, že?

Takto namyšlený já nejsem.
Já za 100% neomylný pokládám pouze Starý a Nový zákon, čili zjevené Slovo Boží, ne svůj mozek.
Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve


]


Re: Izrael bude brzy opět zářit Boží slávou (Skóre: 1)
Vložil: joker v Neděle, 25. březen 2007 @ 18:38:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
On přijde "jako zloděj v nocei", tedy v okamžiku, kdy to nikdo nečeká. Leda že by jízdní řád sestavovali sami lidé (což se děje třeba u Jehovistů).

K tomu VAšemu "novému" podpisu: Už se zache vychloubáte zásluhami?
Kdykoliv jsem byl u porodnice, vy jste tam nebyl... To je ale zvláštní...

Jeremijáš 13,15
Slyšte a naslouchejte, nebuďte domýšliví, tak promluvil Hospodin.

Matouš 6,5
A když se modlíte, nebuďte jako pokrytci: ti se s oblibou modlí v synagógách a na nárožích, aby byli lidem na očích; amen, pravím vám, už mají svou odměnu.

Efezským 5,17
Proto nebuďte nerozumní, ale hleďte pochopit, co je vůle Páně.



Re: Re: Izrael bude brzy opět zářit Boží slávou (Skóre: 1)
Vložil: Miloslav v Neděle, 25. březen 2007 @ 21:05:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://miloslav.pletanek@prolife.cz
Jokere nelíbí se vám svědectví, která tady někdo před časem neustále Liborovi cenzůroval a teď mohou vycházet, nebo by jste raději viděl  od něj samé články o pekle? To by vám vyhovovalo pro malování obrazu o Halíkovi jako toho kdo neustále "straší" peklem více?  Vadí vám, že není ve svých svědectvích Halík takový "pekelník"  za jakého ho tady někteří  zdejší podsouvači  vydávají a, že zde odkrývá své skutečné srdce? Jitří vám Halík snad protipotratovým bojem vaše svědomí? Pokud ano je dobré činit pokání. U Apolináře činila pokání modlitbou růžence primářka genetického oddělení. Pokání modlitbou růžence za to, že zabila své dítě zde činila i bývalá komunistka, která  pracovala kdysi v ČTK. Její jedinný syn s komunistickou výchovou se jí zřekl k vůli tomu, že je pobožná, ale Bůh jí dal jiného syna má rakovinu a o něj se stará. Pokání zde činila mladá dívka, která je chvíli pokřtěná a též zabila své vlastní dítě. Tím netvrdím Jokere, že jste dovolil jít své ženě na umělý potrat, nevidím do vás, ale cítím, že vás něco žere mám z vás pocit, že nejste šťastný a, že vám bylo ublíženo.

Předtavte si Jokere, že jsem u porodnice nebyl také a víte proč měl jsem chřipku potom měli děti i žena neštovice a prostřední ještě k tomu oboustranný zápal plic a tak byl se ženou v nemocnici na Bulovce. Já měl palagraf tři týdny na zbývající tři děti, které měli 40 horečky podobně jako já. Potom jsme se s  Boží pomocí uzdravili a já jel několikrát k Apolináři se modlit a  zde po několika dnech 20 m před vchodem do porodnice do mě naboural pohřebák. Bylo to takové symbolické střetnutí života se smrtí přímo před vchodem do porodnice- potratnice kde si smrt (ďábel) vybírá svou daň. Díky Bohu, že to nebyla má vina. Teď už zase jezdím týden k Apolináři a proto sem píši méně.Zítra pojedu možná z dcerou pro změnu na ušní. Tolik pro případ, že by jste měl u mě podobný pocit, že nedělám to co dělat mám.


Miloslav Pletánek



]


Re: Re: Izrael bude brzy opět zářit Boží slávou (Skóre: 1)
Vložil: Miloslav v Neděle, 25. březen 2007 @ 21:20:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://miloslav.pletanek@prolife.cz
Joker:
 
Matouš 6,5
A když se modlíte, nebuďte jako pokrytci: ti se s oblibou modlí v synagógách a na nárožích, aby byli lidem na očích; amen, pravím vám, už mají svou odměnu.


M.P: Jokere tehdy za to ti lidé byli chválení. Lidi co se modlí u porodnic za to skoro nikdo nechválí. Kdyby měli dát na každého lyšáka, který se je snaží odlákat z Golgoty tak by se možná jeden narkoman neobrátil a nebyl by (stejně jako řada dalších) nasměrován tam kde jsou řeholníci, kteří mu něco více poví o Bohu...
 

Proč

V současné době se v mnoha křesťanských plátcích stále opakuje téma potratů a boje proti nim. Někdy se v odpověď objevují rozporuplné reakce a následují vzrušené diskuse, jindy však zůstává úplné “ticho po pěšině“. Tak se to stalo i v našem děkanátním časopise, kde se v odpověď na anketu ohledně modli­tebních stráží před porodnicemi neozval vůbec nikdo. Proč?

Možná proto, že mnoho lidí nepovažuje toto téma za “až tak důležité“, že je zajímají “jiné věci“, které v jejich žebříčku hodnot zaujímají vyšší místo, možná jen, že tato forma je jim cizí?
V souvislosti s uvedenou anketou mě na­padlo mnoho otázek i odpovědí. Stále jsem však nevěděla, jak to všechno správně formulovat. Následující dny, motlitby a rozjímání však při-nesly pro mne překvapivou věc: že na mé otázky už mi někdo odpověděl. Proto uvádím otázky, jež jsem si kladla, i odpovědi zahrnuté v Božím Slovu, které mě nenechávají na pochybách, že musím hájit nevinné a bezbranné, hájit základ­ní právo na důstojný život a že je to věc dobrá a spravedlivá.
1. Proč vůbec stát před klinikami a hájit právo nenarozených na život, a vystavovat se tak posměchu a urážkám jinak smýšlejících lidí?
-Nezabiješ. (Ex 20,13).
-Král jim odpoví a řekne jim: ‚Amen, pravím vám, cokoliv jste učinili jednomu z těchto mých nepatrných bratří, mně jste učinili.‘ (Mt 25,40).
-On jim odpoví: ‚Amen, pravím vám, cokoliv jste neučinili jednomu z těchto nepatrných, ani mně jste neučinili.‘ (Mt 25,45).
2. Ale to nejde, jen tak se postavit před lidi a modlit se. Mám strach, že to nepochopí, že mě budou nadávat, ťukat si na čelo...
-Nikdo nemá větší lásku než ten, kdo položí život za své přátele. (Jan 15,13)
- Pravím vám: Každý, kdo se ke mně přizná před lidmi, k tomu se i Syn člověka přizná před Božími anděly. Kdo mě však před lidmi zapře, bude zapřen před Božími anděly. (Lk 12,8-9).
- Blaze vám, když vás budou tupit a pronásledo­vat a lživě mluvit proti vám všecko zlé kvůli mně. Radujte se a jásejte, protože máte hojnou odměnu v nebesích; stejně pronásledovali i proroky, kteří byli před vámi. (Mt 5,11-12)
- Nebojte se jich tedy; neboť není nic zahalené­ho, co nebude jednou odhaleno, a nic skrytého, co nebude poznáno. Co vám říkám ve tmě, povězte na světle; a co slyšíte v soukromí, hlásejte se střech. (Mt 10,26-27).
3. Nejsme přece žádná sekta, nikomu nic ne­vnucujeme...
- Jděte ke všem národům a získávejte mi učed-níky, křtěte ve jméno Otce i Syna i Ducha svatého a učte je, aby zachovávali všecko, co jsem vám přikázal. A hle, já jsem s vámi po všecky dny až do skonání tohoto věku. (Mt 28, 19-20).
-Vy jste sůl země; jestliže však sůl pozbu­de chuti, čím bude osolena? K ničemu již není, než aby se vyhodila ven a lidé po ní šlapali. (Mt 5,13).
4. Ale to je bláznovství, fanatismus...
- Co je světu bláznovstvím, to vyvolil Bůh, aby zahanbil moudré, a co je slabé, vyvolil Bůh, aby zahanbil silné. (1 Kor 1,27)
- My jsme blázni pro Krista, vy ovšem jste v Kristu rozumní; my jsme slabí, vy silní; vy slavní, my beze cti. (1 Kor 4,10)
- Žasli a v rozpacích říkali jeden druhému: “Co to má znamenat?“ Ale jiní říkali s posměškem: “Jsou opilí!“ (Sk 2,12-13).
5. Ale proč stát právě před porodnicí, modlit se přece můžeme i doma?
- Nikdo nerozsvítí světlo, aby je postavil do kouta nebo pod nádobu, ale dá je na svícen, aby ti, kdo vcházejí, viděli. (Lk 11,33).
6. A nemůže to někoho obtěžovat? Nemůže to pak spíše církvi škodit?
- Někteří sice káží Krista také ze závisti a z řevnivosti, jiní však s dobrým úmyslem. Jedni z lás­ky, protože vědí, že jsem tu k obhajobě evangelia, druzí z touhy po uplatnění, ne z čistých pohnutek, a domnívají se, že mi v mém vězení způsobí bolest. Ale co na tom! Jen když se jakýmkoli způsobem, ať s postranními úmysly, ať upřímně zvěstuje Kristus; z toho se raduji a budu radovat. Neboť vím, že se mi vše obrátí k dobrému vaší modlitbou a přispěním Ducha Ježíše Krista. (Flp 1,15-19).
- Hlásej slovo Boží, ať přijdeš vhod či nevhod, usvědčuj, domlouvej, napomínej v trpělivém vyučování. Neboť přijde doba, kdy lidé nesnesou zdra­vé učení, a podle svých choutek si seženou učitele, kteří by vyhověli jejich přáním. Odvrátí sluch od pravdy a přikloní se k bájím. Avšak ty buď ve všem střízlivý, snášej útrapy, konej dílo zvěstovatele evangelia a cele se věnuj své službě. (2 Tim 4,2-5).
Co říci závěrem? Boží Slovo nám dává světlo i odvahu v boji především se svou vlastní pohodlnos­tí, a ten si musí vybojovat každý sám. Je mi jasné, že ne každému bylo dáno, aby stál někde před klini­kou a modlil se. Přesto to vidím jako jeden z důle-žitých prostředků probou­zení svědomí lidí.


Lenka Zdislava Pletánková



]


Re: Re: Re: Izrael bude brzy opět zářit Boží slávou (Skóre: 1)
Vložil: joker v Pondělí, 26. březen 2007 @ 07:05:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pletete si dojmy a pojmy. Je něco jiného stát před nemocnicí a psát sebeoslavná svědectví, ve kterých je na prvním místě člověk a nikoliv Bůh. Zkuste si je znovu přečíst a podívat se na ně objektivně. Ostatně ani tehdy asi nebyli zákoníci příliš oblíbení, pouze měli v rukou moc. A i kdyby je všichni chválili, Ježíš se k jejich modlitbám postavil zcela jasně.

Stavíte se do role mučedníka, ale proč. Alespoň tady na granu se vám nikdo nevysmívá. Pokud máte pocit, že Vás tady "nikdo nemá rád a nikdo si s vámi nechce hrát", pak je to pro Vaše soustavné lži, urážky, ponižování ostatních. Pokud to berete jako součást vašeho "duchovního boje proto potratářům/homosexuálům", pak je mi vás opravdu líto, protože mrháte energií na nepravém místě.

Pokud jde o odvahu, pak bych si dovolil připomenout repliku, kterou jsem si kdysi vyměnil s Halíkem. Napsal jsem, že pokud chce opravdu změnu, měl by jít s transparentem na Malou Stranu před parlament. Odpověděl, že to nemůže, protože se to nesmí... Přitom právě proto, že se to "nesmí", by tam měl stát! Aby ho každý viděl v jeho protestu.

Pokud jde o "pokání modlitbou růžence", to je jako co? O tom jsem ve své Bibli nic nečetl...


]


Prohomosexuální Jokere, jste typický pokrytecký farizej (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Pondělí, 26. březen 2007 @ 10:58:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Prohomosexuální Jokere, jste typický pokrytecký farizej.
Vaše touha, jak jste zde již jednou napsal, je dostat mě do kriminálu.
Proto mne provokujete k tomu, abych si stoupl před Parlament ČR, kde to naše legislativa nedovoluje.
Kristus, můj Pán a vzor, také nepodlehl nabídce farizeů a neporušil schválně zákon zakazující popravu na území Římem okupovaného státu Izraele bez předchozího schválení římským Pilátem. Farizeové ho nutili, aby popravil cizoložnici. On je vyzval, ať ji popraví oni sami, kteří ji při tom cizoložstvu přistihli. Ani jeden z farizeů však neměl odvahu přestoupit Pilátův zákon.
Jan 8,1-11 (EKUM)

8,1 Ježíš však odešel na Olivovou horu.
8,2 Na úsvitě přišel opět do chrámu a všechen lid se k němu shromažďoval. On se posadil a učil je.
8,3 Tu k němu zákoníci a farizeové přivedou ženu, přistiženou při cizoložství; postaví ji doprostřed
8,4 a řeknou mu: "Mistře, tato žena byla přistižena při činu jako cizoložnice.
8,5 V zákoně nám Mojžíš přikázal takové kamenovat. Co říkáš ty?"
8,6 Tou otázkou ho zkoušeli, aby ho mohli obžalovat. Ježíš se sklonil a psal prstem po zemi.
8,7 Když však na něj nepřestávali naléhat, zvedl se a řekl: "Kdo z vás je bez hříchu, první hoď na ni kamenem!"
8,8 A opět se sklonil a psal po zemi.
8,9 Když to uslyšeli, vytráceli se jeden po druhém, starší nejprve, až zůstal sám s tou ženou, která stála před ním.
8,10 Ježíš se zvedl a řekl jí: "Ženo, kde jsou ti, kdo na tebe žalovali? Nikdo tě neodsoudil?"
8,11 Ona řekla: "Nikdo, Pane." Ježíš řekl: "Ani já tě neodsuzuji. Jdi a už nehřeš!"


Já Jokere kvůli Vám, abyste se mě zbavil a dostal mě kriminálu, Vám na Vaši ubohou provokaci nesednu. Před Parlament ČR si jděte Vy sám.

Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve


]


Re: Prohomosexuální Jokere, jste typický pokrytecký farizej (Skóre: 1)
Vložil: joker v Pondělí, 26. březen 2007 @ 18:24:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
1. do kriminálu půjdete za to, co jste zde napsal
2. jste alibista; před porodnicí Vám nic nehrozí a navíc to máte 150 metrů od bytu
3. nejsem prohomosexuální, je to lež, za kterou budete pykat
4. neprovokuji Vás
5. vytrháváte z kontextu verše, které svědčí proti Vám:
   "kdo je z vás bez viny, ať první hodí kamenem"
   "tu povstal farizeus Halík a mrsknul po ní dlažební kostkou"

6. vemte si příklad např. s Pavla, který šel do Říma, ačkoliv věděl, že bude odsouzen


]


K tomu co Vy, Jokere, omylem pokládáte za vychloubání (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Pondělí, 26. březen 2007 @ 17:03:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
K tomu co Vy, Jokere, omylem pokládáte za vychloubání, vysvětluji:
Nikdo ať nevidí v mých osudech (Svědectvích Libora Halíka) něco nezvyklého nebo mimořádného. To, co jsem vykonal, je bezvýznamné ve srovnání s tím, co vykonali druzí křesťané v minulých staletích, kteří byli vhodnějším nástrojem Kristovým. Je »chvályhodné zvěstovat díla Boží«, a tedy také proto se nemusím stydět, když připomínám výsledek svého ubohého snažení. Mé schopnosti a přirozené dary byly nepatrné, a moje zásoba ctností ještě menší. Mé spojení s Bohem nebylo dokonalé, a protože v tom právě je zdroj duševního pokroku a tajemství úspěchu v práci o spásu duší, dalo se čekat, že Bůh vykonal mým prostřednictvím méně věcí, než vykonal prostřednictvím druhých křesťanů v minulých staletích. Co bylo vykonáno, to vykonal sám Bůh. Rozhodl se to vykonat mým prostřednictvím, protože jsem byl - nehodným, přiznávám to - členem onoho těla, které přijalo od své hlavy, Ježíše, mimořádné dary Jeho Ducha, aby uzdravovalo duše v tomto posledním údobí upadajícího a skonávajícího světa. Proto nepovažuji za nic to, co se Bohu zalíbilo vykonat ve mně a skrze mne.



]


Re: K tomu co Vy, Jokere, omylem pokládáte za vychloubání (Skóre: 1)
Vložil: joker v Pondělí, 26. březen 2007 @ 18:25:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Napsal jsem, že půjdete do kriminálu.
Spletl jsem se.
Půjdete na šibenici.
Protože kdo lže, ten krade a skončí na šibenici. (Lidové moudro)


]


Re: Re: Tak zavraždit byste mě chtěl prohomosexuální Jokere, inu nejste bratr (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Úterý, 27. březen 2007 @ 17:34:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Joker:
"Napsal jsem, že půjdete do kriminálu.
Spletl jsem se.
Půjdete na šibenici."

Odpovídám:
Tak zavraždit byste mě chtěl prohomosexuální Jokere? Inu nejste bratr. Prohomosexuální lidé nikdy skutečnými bratry v Kristu nebyli. Byli to vždy maskovaní vlci v ovčím rouchu. Kdo se chová jako vlk, kdo vyje jako vlk, kdo lační po smrti druhých jako vlk, to je skutečný vlk. 


]


Karels (Skóre: 1)
Vložil: nula v Pondělí, 26. březen 2007 @ 08:08:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
--Nulo, ale my máme obřezané srdce - počítám, že se do té kategorie, kterou píšeš s přehledem vejdeme...--

No to nepíšu ani tak já jako autor této části Izajáše a dále on tím jasně myslel fyzickou obřízku typickou pro Židy,takže výkládat si to nějak jinak jen proto aby se nepřiznalo,že se to nevyplnilo mi příjde jaksi účelové a scestné .Jeho přání se zkrátka nesplnilo- Jeruzalém dlouho ovládali Arabové i dnes jsou tam arabské čtvtě,tedy čtvrtě plné neobřezanců.

K tématu obřízky jsem našel zajímavou pasáž v Tomášově evangeliu s tradovanými Ježíšovimi slovy

Jeho učedníci mu řekli: Je obřízka k užitku nebo ne? On odpověděl: Kdyby byla k užitku, plodili by je jejich otcové z jejich matek obřezané. Ale pravá obřízka na duchu má velký prospěch.

Tomáš 53

No starožidovskému božstvu by se to asi moc nelíbilo a pěkně by toho kacíře hnal:-)  



Re: Karels (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Pondělí, 26. březen 2007 @ 21:21:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
on tím jasně myslel fyzickou obřízku typickou pro Židy

I ty rozumbrado, ty Izajasovi zrovna vidis do hlavy, vid? Pokud se to proroctvi obraci do budoucnosti, tak nevim, proc bychom se meli automaticky domnivat, ze tim myslel dobu hned od 1.1. 700 BC, ci kdy. Obvinujes nas, ze si to zamerne vykladame tak, abychom si nemuseli priznavat, ze se to nevyplnilo. Mozna, ze ty si to zrovna naschvalnickovsky vykladas po svym proto, abyses moh posmivat - to je asi stejne debilni obvineni, jako je to tvoje. Predstava obnoveneho, nebeskeho Jeruzalema se v prorocich objevuje nekolikrat, odkudz ji prejal i autor Zjeveni. A obrizka srdce je navic pojem, kterej se u proroku vyskytuje celkem normalne, treba u Jeremiase.

No, a Tomas to zvoral, proto taky neni v kanonu. Nihil sub sole novi.

Aviaf


]


L.Halík (Skóre: 1)
Vložil: nula v Úterý, 27. březen 2007 @ 12:08:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
--Zato Vy, Nulo, věříte, že 100% neomylný jste Vy sám, Váš vševědoucí mozek, že?--

Už poněkud směšné pane Halíku co se mi snažíte posunout- to není o víře,ale o poznání, že nejsem neomylný,nikdy jsem se za neomylného nevydával


--Takto namyšlený já nejsem.--
 
spíše jste naivní-necháte se už oklamat knihou

--Já za 100% neomylný pokládám pouze Starý a Nový zákon, čili zjevené Slovo Boží, ne svůj mozek.--

Vždyť o tom jsem psal,jsou to lidé kteří propadli v bezmezné slepé víře v určitou knihu a ještě si ji pyšně vyhlasily za Boží slov ve vašem případě je to Bible muslim má zas Korán atd. V podstatě jde o knižní modloslužebnictví 





Avief (Skóre: 1)
Vložil: nula v Úterý, 27. březen 2007 @ 12:23:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
on tím jasně myslel fyzickou obřízku typickou pro Židy

--
I ty rozumbrado, ty Izajasovi zrovna vidis do hlavy, vid?—
Nevidím,ale z textu zvláště originálního je to patrné co je myšleno slovem „neobřezanec“
--Pokud se to proroctvi obraci do budoucnosti—
Neobrací,tak je zbytečné to dále rozvíjet
 --tak nevim, proc bychom se meli automaticky domnivat, ze tim myslel dobu hned od 1.1. 700 BC, ci kdy.—
Stačí si to přečíst
--Mozna, ze ty si to zrovna naschvalnickovsky vykladas po svym proto, abyses moh posmivat –
 Doporučuji si to přečíst a prázdně neuvažovat a nepodsouvat spoludiskutujícímu kde co
--Predstava obnoveneho, nebeskeho Jeruzalema se v prorocich objevuje nekolikrat, odkudz ji prejal i autor Zjeveni.—
Lidé mají tisíce nejrůznější představ a přitom pravdy se to ani nedoktne.Autor Zjevení si např. představoval,že na zem budou padat hvězdy,tehdy lidé nevěděli,že hvězdy jsou mnohem větší než naše planeta
 --A obrizka srdce je navic pojem, kterej se u proroku vyskytuje celkem normalne, treba u Jeremiase.


To jsem nikde nepopřel


--No, a Tomas to zvoral, proto taky neni v kanonu.—
Ale prd, spíše některé věci pozdějším církevníkům-novodobým farizeům nevoněli  
      --Nihil sub sole novi.—
Skutečně nic nového -farizejství  používá různé masky  





Re: Avief (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Úterý, 27. březen 2007 @ 18:51:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
<i>Nevidím,ale z textu zvláště originálního je to patrné co je myšleno slovem „neobřezanec“</i>
Aha. Prelozeno: Nevidim, ale vidim. Tady vubec nejde o to, co znamena slovo neobrezanec, ale o jakem Jeruzalemu Izajas mluvi. Jestli o tom pozemskem nebo o tom budoucim nebeskem.

<i>Neobrací,tak je zbytečné to dále rozvíjet </i>
Jakto, ze neobraci? Samozrejme, ze obraci, akorat ze ty se domnivas, ze se obraci do nejblizsi pozemske budoucnosti, zatimco ja tvrdim, ze hovori o eschatologicke budoucnosti, jako to ostatne Izajas dela na mnoha mistech. Zadne dobre argumenty pro prijeti vyhradne tveho cteni a zavrzeni toho meho jsem zatim nevidel. Naopak, zacatek kapitoly 52 stoji v kontextu s kapitolou 51, ktera ma zjevne eschatologicke zamereni.

<i>Doporučuji si to přečíst a prázdně neuvažovat a nepodsouvat spoludiskutujícímu kde co</i>
S podsouvanim sis zacal ty. Ja jsem te na to jen upozornil, ba dokonce jsem zamerne napsal, ze tento zpusob debaty je pekne debilni. Cist pozorne!

<i>Autor Zjevení si např. představoval,že na zem budou padat hvězdy,tehdy lidé nevěděli,že hvězdy jsou mnohem větší než naše planeta</i>
Ach jo, ty jsi demagog doslovnosti. Predpokladam, ze taky obvinis Izajase z toho, ze se domnival, ze Jeruzalem je ve skutecnosti zenska z masa a kosti (dcera jeruzalemska), ne?

Tomasovo evangelium patri k tomu gnosticizujicimu proudu, ktery se casto vyznacoval jednak parazitismem na jinych vetsich strukturach, jednak elitarstvim (tech co, "vedi vic"), coz je oboji zcela v protikladu k Jezisovu evangeliu.

Aviaf


]


Aviaf (Skóre: 1)
Vložil: nula v Středa, 28. březen 2007 @ 12:56:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
--Jestli o tom pozemskem nebo o tom budoucim nebeskem.—
Ano fantazie je pěkná věc.… Vidím že je zbytečné toto dále rozebírat,ty tam budoucnost vidíš ,já ne
obecně ještě asi tak,že staří židé v posmrtný život nevěřily až později se objevuje představa vzkříšení na konci věků v různých verzích
--Ach jo, ty jsi demagog doslovnosti.—
Tam šlo o celkový význam kdy bylo to slovo použito nikoli jen nějaká přesná doslovnost  
 --Predpokladam, ze taky obvinis Izajase z toho, ze se domnival, ze Jeruzalem je ve skutecnosti zenska z masa a kosti (dcera jeruzalemska), ne—
To je jiný případ –jde pouze obrázné až básnické  pojmenování ,autor Zjevení jasně mluví o hvězdách které jsou umístěny na nebi a budou padat jako fíky ze stromu (zřejmě si představoval,že jsou nějak na nebeské báni připevněny)
--Tomasovo evangelium patri k tomu gnosticizujicimu proudu—
Historicky překonané hodnocení.Nepopírám,že TE má i gnostické prvky-termoninologii  ovšem ty jsou i v Janově evangeliu např. termín Slovo (Logos) je typický gnostický termín stejně tak v originálních epištolách ap. Pavla přesto je církevníci neoznačí za gnostická díla. Navíc dle názoru některých historiků je TE vůbec nejstarší dochované evangelium a skutečně u některých logionů lze poznat jejich původnější charakter (stylově jasnější,duchovně hlubší atd) než je jejich analogie v NZ.   
 --ktery se casto vyznacoval jednak parazitismem na jinych vetsich strukturach, jednak elitarstvim (tech co, "vedi vic"), coz je oboji zcela v protikladu k Jezisovu evangeliu—
Tak předně Ježíšovo evangelium žádné neexistuje-Ježíš žádné evangelium nenapsal ani neschvaloval, stejně tak s velkou pravděpodobostí žádné dochované evangelium nenapsal nikdo z přímých svědků jeho života ,jde až o plody pozdějších generací. V případě 4 evangelií,které byly po desítkách či spíše stovkách let po Ježíšovi vybrány do NZ kánonu jde o dataci vzniku 65-100 n.l.
Celkem j komická jsou zvláště tato slova
 „ jednak elitarstvim (tech co, "vedi vic"), coz je oboji zcela v protikladu k Jezisovu evangeliu (evidentně máš na mysli NZ evangelia)
když se v NZ "zcela v tom protikladu"  dočtu např.
u Marka
Řekl jim: "Vám je dáno znát tajemství Božího království; ale těm, kdo jsou vně, je to všecko hádankou,
aby, 'hleděli a hleděli, ale neviděli, poslouchali a poslouchali, ale nechápali, aby se snad neobrátili a nebylo jim odpuštěno.'"
Matouše:
Učedníci k němu přistoupili a řekli: "Proč k nim mluvíš v podobenstvích?"
On jim odpověděl: "Protože vám je dáno znáti tajemství království nebeského, jim však není dáno.
Kdo má, tomu bude dáno a bude mít ještě víc; ale kdo nemá, tomu bude odňato i to, co má.
Proto k nim mluvím v podobenstvích, že hledíce nevidí a slyšíce neslyší ani nechápou.
Těsná je brána a úzká cesta, která vede k životu, a málokdo ji nalézá.
Lukáše:
Jeho učedníci se ho ptali, co to podobenství má znamenat.
On řekl: "Vám je dáno znáti tajemství Božího království, ostatním však jen v podobenstvích, aby hledíce neviděli a slyšíce nechápali.
Běda vám zákoníkům! Vzali jste klíč poznání (tj. gnóze), sami jste nevešli, a těm, kteří chtějí vejít, jste v tom zabránili."



By mě pak zajímalo,které pasáže TE jsou více elitnější??




Re: Aviaf (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Pondělí, 09. duben 2007 @ 08:59:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Tak si to zkusime probrat po poradku.

staří židé v posmrtný život nevěřily až později se objevuje představa vzkříšení na konci věků v různých verzích

Ano, no a co? Tak snad funguje Bozi zjeveni, ne? Taky bys mohl tvrdit, ze uplne ti nejstarsi prapredci Zidu nemeli zadnou Toru. Proste tyhle veci se vyvijej (Buh je zjevuje postupne).

Nepopírám,že TE má i gnostické prvky-termoninologii  ovšem ty jsou i v Janově evangeliu

No, ovsem tady neni jen rozdil v mire, ale zcela v podstate! Tady nejde jen o nejake "prvky", ale o to, ze autor TE hned pekne zkraje pise, ze kdo pozna vyznam techto tajnych Jezisovych vyroku, ten nezakusi smrti. Nebo zvaz hned druhej vyrok (cituji podle Bart Ehrman: Lost Scriptures, OUP 2003, p. 20): "Let him who seeks continue seeking until he finds. When he finds, he will become troubled. When he becomes troubled, he will be astonished and he will rule over the all." Nevim, jak ty, ale ja v tom vidim krystalicky cistej popis duchovni cesty neofyta skrze ruzne "stupne poznani" (obzvlaste skrze to prvni nazreni viditelneho sveta jako zleho stvoreni, v nemz je duse uveznena - proto je "troubled"), az nakonec k vysvobozeni a sjednoceni s "bohem" a vladou nade vsim. A asi by se toho naslo vic. A pokud vim, tak se TE naslo ve stejnym dzbanku jako gnosticke evangelium Filipovo. Podle me prime i neprime indicie svedci o gnostickem puvodu. TE sice neobsahuje primo gnosticky vyklad o puvodu sveta apod. ale rekl bych, ze znalost techto zakladnich gnostickych premis predpoklada.

Navic je tu dost jednoznacnej rozdil ve zpusobu sdeleni mezi ev. Janovym a Tomasovym. Jan sice pracuje s neporozumenim a s ironii, ale netrva na tajnosti. Tomas jo. Tomas pise pro vyvolene, kteri "vedi".

Navíc dle názoru některých historiků je TE vůbec nejstarší dochované evangelium

Podle nazoru te vetsiny ostatnich je to prace z druheho stoleti. Tak ci onak: kolik ma ktera teorie zastancu je uplne vedlejsi, dulezity je, na ci strane jsou lepsi argumenty.

a skutečně u některých logionů lze poznat jejich původnější charakter (stylově jasnější,duchovně hlubší atd) než je jejich analogie v NZ.

Za prve: jak to lze "skutecne poznat"? (Nebo snad i toto "poznani" je urceno jen vyvolenym?) Za druhe: proc by mel jasnejsi styl a hlubsi vyznam svedcit pro drivejsi datum a ne spise pro pozdejsi? Pokud vim, podle vetsiny textovych kritiku plati lectio difficilior lectio potior! Jinymi slovy, mozna ty tvoje vyprecizovany, vycizelovany odusevnely skvosty maj za sebou asi nejaky to stoleti usilovne redakcni prace.

Tak předně Ježíšovo evangelium žádné neexistuje-Ježíš žádné evangelium nenapsal ani neschvaloval

Ach jo, myslel jsem samozrejme Jezisovo uceni ci kazani, tak jak se dochovalo v NZ kanonu. Fakt je nutny, abys me v techhle detailech chytal za slovo, kdyz moc dobre vis, co mam na mysli? Fakt: demagog doslovnosti.

By mě pak zajímalo,které pasáže TE jsou více elitnější??

Kde mam zacit?
Tak jednak v samotnem uvodu pise TE o tom, ze jde o tajne vyroky. Tajne! Ne pro kazdyho. To neni dost elitarsky?
A co ve 13. logion: nevezme si nahodou Jezis zrovna Tomase stranou, aby mu sdelil - a jen jemu - nejaka sladka tajemstvi? Elitarstvi jak stehno.
V logion 23 si Jezis prej vybere jednoho z tisice, dva z desetitisice. Posud sam, jestli to je elitarstvi nebo ne.
Logion 49: pozehnani jsou osameli a vyvoleni.
Logion 62: sdeluji sva mysteria tem, komu uznam za vhodne (coz je neco jineho, nez citujes z Marka a z Matouse, kde Jezis kaze vsem, ale ne vsichni to prijmou srdcem).
Logion 114: Marie se nejdrive musi stat chlapem, aby mohla do kralovstvi nebeskeho.

To vsechno mi prijde dost elitarsky.

Takze tak.

Aviaf


]


Stránka vygenerována za: 0.32 sekundy