Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Jan.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 14, článků celkem: 15253, komentáře < 7 dní: 549, komentářů celkem: 327559, adminů: 60, uživatelů: 4861  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 40 návštěvník(ů)
a 4 uživatel(ů) online:

myslivec
rudinec
Frantisek100
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Petice na podporu manželství
·Tetování a křesťanství (odpověď na otázku)
·Křesťan a tetování
·Spurgeon a kontroverze ´´Downgrade´´ II.
·Spurgeon a kontroverze ´´Downgrade´´ I.
·Jižní baptisté si zvolili nejmladšího prezidenta v historii
·Může stát zdanit majetkové náhrady církvím?
·Paul Washer: Biblické mužství
·Žádné restituce!
·Otevřený dopis Martinu Glaserovi

více...

Počítadlo

Licence Creative Commons

GRANO SALIS
 podléhá licenci
Creative Commons
Uveďte autora-
Neužívejte komerčně
3.0 Unported

Zaznamenali jsme
94 459 180
přístupů od 17. říjen 2001

Založeno L.P. 1997


ATELIÉR PROMĚN Jitka Černíková, kosmetika, vizáž, proměny, svatební líčení
BWF Protec
BWF Profiles
technické plsti
profily PMMA PC
plexi desky
aramid
kevlar Michaela Křivánková svatební fotografie, portréty, portrétní fotografie, fotografování novorozeňat a dětí, dětská fotografie, portrétní fotografie, svatba, svatební přípravy, fotograf

Teologie: Výklad Genesis 26,14-33
Vloženo Středa, 28. únor 2007 @ 10:49:16 CET Vložil: Bolek

Kázání poslal eleazar

V tomto oddíle Tóry se píše o Izákovi, který byl z malicherných důvodů vyhnán Abímelekem ze svého bydliště. Potom, co musel několikrát osvědčit svou zbožnost a trpělivost se nakonec poměry stabilizovaly.



Tento článešek píšu pro všechny bratří, kteří se ocitají v situaci Izáka či Abímeleka, jako "odrazový můstek" pro biblický pohled na jejich situaci.

Stručné resumé příběhu:

Izák přebývá jako host u pelištejského krále Abímeleka a daří se mu. Pelištejci vidí, že Izák je mnohem víc požehnaný než oni, a proto se rozhodnou, že se ho zbaví.

Izák, jehož předešlé vztahy s králem Pelištejců nebyly vždy idylické, je nakonec vyhnán s oddůvodněním, že by mohl ohrožovat moc krále.

Okolní obyvatelstvo jej velmi utlačuje, a tak nakonec je Izák nucen se stěhovat po poušti.

V Rehovotu a v Beerševě nakonec nalézá klid a začne vzývat jméno Páně.

V tom okamžiku se karta obrací a Izáka navštíví Abímelek s celou delagací, kterým došlo, že to prostě přehnali. Obě strany se nakonec shodnou na tom, že mezi nimi není žádné nepřátelství a delegace se vrací zpět na své území v pokoji.



Postřeh n°1 - princip DEUS EX MACHINA skutečně funguje:

Izák, po prožitém útisku nalézá Boží přízeň (26,22) a Bůh se mu následně ukazuje (26,24), Izák jej začne vzývat a všechno spěje kupředu



Postřeh n°2 - život v míru:

Izákovi se děje zjevné bezpráví (26,20-21), ale on, než aby se pustli dosporu, tak snáší křivdu.

(Negev je malé a tvrdé území, kde jsou sousedské vztahy životně důležité pro přežití a kde je velmi nerozumné žít v jakýchkoliv sporech, zvláště, když ten druhý je ve výhodě - pozn. Eleazar)



Postřeh n°3 - Před králem se nevypínej.... (Př 25,6):

Abímelek měl nad Izákem moc. A nebyl to člověk zrovna pevného charakteru, a to je vražedná kombinace (někdy i doslova). Proto si říkám, že je lepší autority moc neprovokovat, neupozorňovat před nima na sebe a hlavně nedát jim sebemenší záminku, aby se mnou cítily ohroženy, neboť tady v Písmech názorně vidíte, kam to vede.



Citát na závěr: Vždyť královo slovo má moc a kdo mu řekne: "Co to děláš?" (Kazatel 8,4 )


 
Příbuzné odkazy
· Více Kázání
· Novinky od Bolek


Nejčtenější článek Kázání:
O milování


Hodnocení článku
Průměrné skóre: 0
Hlasů: 0

Prosím, ohodnoť tento článek:

Vynikající
Velmi dobrý
Dobrý
Průměrný
Špatný


Možnosti

 Vytisknout stránku Vytisknout stránku


Podělte se o tento článek s přáteli! Doporučte jej stisknutím tlačítka:

"Výklad Genesis 26,14-33" | Přihlásit/Vytvořit účet | 7 komentáře | Prohledat diskusi

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Výklad Genesis 26,14-33 (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Středa, 28. únor 2007 @ 12:05:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tady mne zaujalo:
a) Izák mohl vzývat JMÉNO Páně. Nám je vnucováno, že jméno je tak vysoké, že se nemá vyslovovat, pouze jedenkrát v roku veleknězem. Používá se náhražka : Adonai, Pán atd.
My nemáme oporu, abychom mohli jméno Páně vyslovovat.
Etiopská církev má sborník Božích jmen, my nemáme.
b) k bodu třetímu : dráždění mocných vadí, je to nepříjemné, a ruší to zbožný život v klidu mimo zájmy světa. Za doby císařů se přejal orientální zvyk uctívání vladařů - setkal se s tím Caesar v Egyptě a byly známé zvyky z Malé Ázie. Císaři se dali titulovat "božský . . ." a nechali si přinášet oběti, třeba i formálně. Křesťané nechápali, že je to příjemné šimrání pro sebevědomí císaře a odmítali oběti (pocty) v domnění, že císař je v jedné řadě s pohanskými bohy.
Dodrželi hebrejský postoj neobětovat modlám a zaplatili to třeba i životem. Čteme o tom nedávno v příspěvcích otce Halíka. Přitom kdyby četli všechny listy Pavlovy, byli by poučeni, že ´modly nic neznamenají´, a nemohou nic udělat, ale v případě císaře ta ´modla´ znamenala jistou moc, uplatňovanou úředníky. Bylo by to jako by za socialismu odvedenec na vojně odmítl vojenskou přísahu a ještě horší, protože zde by dostal jen vězení a nebyl by popraven.
Tak vzniklo nepochopení ´litery´ hebrejského starého textu. Ten byl napsaný v jiné situaci okolních pohanských kultů, ke kterým nikdo Hebrejce nenutil, bylo to jenom svádění, jako u Šalamounových žen. Také prorok Daniel dostal od krále dovolení nesklánět se před sochou.
A tak změněná situace v době prvých století a lpění na slovech z jiné situace vytvořily řadu prvotních mučedníků.



Re: Výklad Genesis 26,14-33 (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: Eleazar v Středa, 28. únor 2007 @ 18:14:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
a) Mohl ctít jméno Páně bez toho, aby jej vyslovoval, tzn. jako ha-šem (=to jméno). V dnešní době můžeme vzývat jméno Páně "Ježíš". (Skutky 2,21; Římanům 10,13)
b) Já zásadně nenavádím k hřešení pod záminkou rozkazy zeshora, a distancuju se od každého, kdo by na základě tohoto článku toto činil.
Takhle se hájil před soudem A. Eichmann....

Myslel jsem to tak, že když má někdo ve svém okolí mocnou osobu, která se baví terorizováním svého okolí např. policista, šéf v práci, mafiánský boss nebo pastor (když jsme na GS), tak je lepší takovému člověku jít z cesty, v rámci možností na sebe neupozorňovat a chovat se tak, aby se předešlo případným nesrovnalostem, který nejvíc wodnese wobyčeyney člověk, co chce jen žít v klidu.


]


Běda Vám Miliko, Vy nejste svatější než Písmo svaté (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: Seraphim v Středa, 28. únor 2007 @ 12:49:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vy si myslíte, že jste chytřejší, než svatí křesťanští mučedníci, že Miroslave Kořínku, Miliko? Vy byste jim poradil, aby obětovali císařským modlám, že?
Běda Vám, Mirku! Vy hlásáte jiné evangelium, evangelium odpadlictví, nevěrnosti Pánu Ježíši. Vaše velká chyba.
I o Vás jsou 2 verše svatého apoštola Pavla: Galatským 1,8-9
"Ale i kdybychom my nebo sám anděl z nebe přišel hlásat jiné evangelium než to, které jsme vám zvěstovali, budiž proklet! Jak jsem právě řekl, a znovu to opakuji: Jestliže vám někdo hlásá jiné evangelium než to, které jste přijali, budiž proklet!"
Podle těchto vskutku neomylných veršů jste Mirku proklet. Škoda. Být Vámi, činím z té namyšlenosti pokání. Vy nejste svatější než Písmo svaté.
Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Re: Běda Vám Miliko, Vy nejste svatější než Seraphim (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Středa, 28. únor 2007 @ 20:42:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý otče Seraphime,
jak jste se rozhorlil, když někdo kázal jinak, než vy. Jako úředník římský, který nestrpěl odporu. Také byste mne předhodil do cirku šelmám, jestliže bych neulahodil císařově ješitnosti a nepoklonil se? Vždyť Hospodin ví, že císař není Bůh, jeho lid to také ví, ale nedodržení vojenské přísahy by znamenlo buď propuštění z vjska (u nás dnes), nebo žalář či smrt tehdy. Někde se ve SZ říká, aby se člověk nedal spoutat přísahou - "vydři se jako srna z rukou lovce".(Přísloví 6, 5). Starozákonní směrnice - neobětovat cizím bohům - se týkala dobrovolného kadění na výšinách, svodu, ne činnosti příkazem pod pohrůžkou smrti.
Protože římský panovník není bůh, ani nemá jinou moc, než velet vojsku, ale žádnou spirituální, nebylo nezbytné se mu příčit, když to byl omyl pramenící z lidské pýchy,nebo ze snahy zavést pompézní zvyky z Orientu do Říma na posílení moci před lidem.
Tady došlo je střetu dvou rovin:
1) rovina dobrovolného obětování cizím, chození za jinými v Izraeli,
2) rovina příkazu v římské říši spojená s výkonem povolání a ještě pod hrozbou smrti.Takový odpor je anachronismus, nejedná se o nevěrnost, protože srdce vojína zůstává k Bohu obrácené a poklona císařově soše je vynucená forma.
Bůh hledí na srdce, ne na pohyby.
Bratře Halíku, neklňte, protože je psané:
jak měříte, tak vám bude naměřeno,
chraňte svoji duši před ošklivými slovy !.


]


Miliko, promyšleně lžete. (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: Seraphim v Čtvrtek, 01. březen 2007 @ 09:07:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Miliko, promyšleně lžete. Viz vysvětlení na hlavním panelu.


]


Miliko, promyšleně lžete. Byl jste agentem StB? (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: Seraphim v Čtvrtek, 01. březen 2007 @ 01:08:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Miliko, promyšleně lžete. Byl jste agentem StB?
Miroslave Kořínku, čili Miliko, tvrdíte, že Bohu nevadí, když křesťané lžou, aby sami sobě zachránili fyzický život. Pán Ježíš přitom jasně řekl, že kdo ho zapře (zatají) před lidmi, toho on zapře před Otcem nebeským. Petr 3x zapřel (strachy zalhal), ale pak toho hořce litoval. Vy však RADÍTE KE LHANÍ UŽ PŘEDEM, PROMYŠLENĚ A LEHKOMYSLNĚ. To je od Vás skutečně zrůdnost.
Jste falešný, a ne můj bratr.
Evangelium svatého Matouše 16,21-25 (EKUM)
16,21 Od té doby začal Ježíš ukazovat svým učedníkům, že musí jít do Jeruzaléma a mnoho trpět od starších, velekněží a zákoníků, být zabit a třetího dne vzkříšen.
16,22 Petr si ho vzal stranou a začal ho kárat: "Buď toho uchráněn, Pane, to se ti nemůže stát!"
16,23 Ale on se obrátil a řekl Petrovi: "JDI MI Z CESTY, SATANE! Jsi mi kamenem úrazu, protože tvé smýšlení není z Boha, ale z člověka!"
16,24 Tehdy řekl Ježíš svým učedníkům: "Kdo chce jít za mnou, zapři sám sebe, vezmi svůj kříž a následuj mne.
16,25 Neboť KDO BY CHTĚL ZACHRÁNIT SVŮJ ŽIVOT, TEN O NĚJ PŘIJDE; kdo však ztratí svůj život pro mne, nalezne jej.
Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Miliko lžete, že Bohu nevadí, když křesťané lživě Boha a Krista zapírají (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: Seraphim v Čtvrtek, 01. březen 2007 @ 09:11:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Miliko lžete, že Bohu nevadí, když křesťané lživě Boha a Krista zapírají.
Následující biblické verše Vás z této drzé lži usvědčují:

2. Timoteovi 2,12
Jestliže s ním vytrváme, budeme s ním i vládnout. Zapřeme-li ho, i on nás zapře.

Jan 13,38
Ježíš odpověděl: "Svůj život za mne položíš? Amen, amen, pravím tobě: Než kohout zakokrhá, třikrát mě zapřeš."

Jan 18,25
Šimon Petr stál ještě u ohně a ohříval se. Řekli mu: "Nejsi i ty z jeho učedníků?" On to zapřel: "Nejsem."

Jan 18,27
Petr opět zapřel; a vtom zakokrhal kohout.

Lukáš 12,9
Kdo mě však před lidmi zapře, bude zapřen před Božími anděly.

Matouš 10,33
kdo mě však zapře před lidmi, toho i já zapřu před svým Otcem v nebi.

Matouš 26,75
tu se Petr rozpomněl na slova, která mu Ježíš řekl: 'Dříve než kohout zakokrhá, třikrát mě zapřeš.' Vyšel ven a hořce se rozplakal.

Zjevení 2,13
"Vím, kde bydlíš: tam, kde je trůn satanův. Avšak pevně se držíš mého jména a nezapřel jsi víru ve mne ani ve dnech, kdy můj věrný svědek Antipas byl zabit mezi vámi, tam, kde bydlí satan.

Zjevení 3,8
"Vím o tvých skutcích. Hle, otevřel jsem před tebou dveře, a nikdo je nemůže zavřít. Neboť ačkoli máš nepatrnou moc, zachoval jsi mé slovo a mé jméno jsi nezapřel.



Stránka vygenerována za: 0.42 sekundy