Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 225, komentářů celkem: 429541, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 431 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116465273
přístupů od 17. 10. 2001

Povzbuzení: Petr Vlček : Satisfakce po třiceti letech
Vloženo Úterý, 30. leden 2007 @ 17:16:52 CET Vložil: Bolek

Svědectví poslal likvid

„ My už z tebe to pámbíčkářství vymlátíme ! „ Zařval na mě obtloustlý vyšetřovatel Veřejné Bezpečnosti. Uvědomil jsem si tragédii této chvíle. V hlavě mi šumělo, tváře mě pálily po několika silných fackách a hlavně jsem pociťoval intenzívní strach. Bylo mi sedmnáct let, už rok jsem patřil Nebeskému království  a  poprvé jsem seděl u výslechu. Věděl jsem, že ty facky a urážky snesu, ale čeho jsem se skutečně obával bylo, že mě vyloučí ze střední školy, kde jsem tehdy studoval. Tolik úsilí mě stálo se vůbec na nějakou tu střední školu jen dostat. Protože můj otec v r.1968 nesouhlasil se vstupem sovětských vojsk a následnou okupací naší vlasti , bylo mi zapovězeno soudruhy studovat. Zkrátka jsem to měl ve svých kádrových materiálech. Jen díky velké Boží milosti jsem se po roce čekání dostal na studia.

V roce 1977 nebylo jednoduché být křesťanem. Ostatně není to jednoduché ani teď, ale přece jen vás nikdo nevylije ze školy nebo zaměstnání jen pro to, že jste věřící. Dávno jsem onomu příslušníkovi VB odpustil, taktéž spolupracovníkovi STB, který na mě donášel. Přece jen už uplynulo třicet let. Ale jedna myšlenka, která mi probleskla hlavou při prvním výslechu mi zůstala po celou tu dobu pevně vtištěna v mysli. Napadlo mě jaké by to bylo, kdyby se ten surový vyšetřovatel místo bušení do mého obličeje, raději vyptával na Pána Boha a jeho království. Tehdy v době komunistického útisku v časech tzv. normalizace ta má myšlenka byla téměř absurdní. Nikde nebyl ani záblesk naděje, že komunismus v Rusku padne, a že naše země jednou bude svobodná. Nebylo myslitelné, abych na Václavském náměstí rozdával Bible a hovořil s kolemjdoucími o Ježíši Kristu. Okamžitě bych skončil v tom lepším případě na psychiatrii v tom horším ve vězení. Ani se mi nezdálo o tom, že jednou napíši a zveřejním knihu o Božích věcech. Dnes se ale stala obrovská věc, mám svůj velký a požehnaný den. U nás ve sboru stojím v jedné malé službě. Ona to není služba v pravém slova smyslu, je to spíše velká radost. Jednoduše stojím na chodníku před budovou, kde máme bohoslužby a vítám všechny, kdo k nám přicházejí. Už jsem takto sloužil několik let ve Victory Church International, takže to pro mne není nijaké novum. Co se však dnes nestalo. Stojím před venkovními dveřmi, vítám, rozdávám bombóny, když si to ke mně namíří policista. Chlap jako hora v uniformě a s pistolí na opasku. Rozbušilo se mi srdce. Znáte to, i když jste nic neprovedli, člověk vždycky trošku znejistí před uniformovaným příslušníkem. A už je přede mnou a já se mu dívám do jeho milé a usměvavé tváře. Rázem jsem klidnější, takto se přece nechová člověk, který by mi chtěl ublížit. Opatrně, až pokorně a stydlivě se mě začíná vyptávat na to, jaká jsme církev a v co věříme. Během necelých pěti minut mu mohu svědčit o naší víře. Nejlepší přichází na konec. Dojatě mi vypráví, jak věří, že je jeden pravý a dobrý Bůh. Že sice mnoha věcem vůbec nerozumí, ale že je rád, že existuje Hospodin. Dychtivě se mě vyptává na spoustu duchovních věcí a já cítím jak je hladový po poznání. Domlouváme se, že se někdy zastaví na naše shromáždění. Teď mám pro změnu slzy v očích já. Před třiceti lety ze mě chtěli policajti víru vymlátit, dnes se mi policista na ulici svěřuje se svou vírou v našeho Stvořitele. Úžasné. Náš Bůh je velký a krásný ve všem co činí.


"Petr Vlček : Satisfakce po třiceti letech" | Přihlásit/Vytvořit účet | 4 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Řekl jsi pěkné svědectví. Jen tak dál. (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Úterý, 30. leden 2007 @ 17:55:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Ahoj Petře!
Řekl jsi pěkné svědectví. Jen tak dál.

I já jsem s policistou mluvil včera, když mě před potratářskou nemocnicí v Brně na Obilním trhu legitimoval se svým kolegou.
Řekl mi, že je věřící a že si váží mé pevné vůle, jak dlouho tady tu protipotratovou modlitební hlídku držím. Řekl, že tam stojím už déle, než on vstoupil k policii. Odpověděl jsem, že tam jsem už tři a půl roku, většinou denně.
Dnes mě jedna mladá vdaná paní před nemocnicí poprosila o modlitby, aby byla schopna otěhotnět, neboť se jí to nedaří. Řekla, že nechce chodit na IVF (in vitro fertilisaci), tj. na umělé oplodňování ve zkumavce při kterém se současně zabíjejí přebytečné děti v děloze i ve zkumavce.
Libor



Re: Řekl jsi pěkné svědectví. Jen tak dál. (Skóre: 1)
Vložil: likvid v Úterý, 30. leden 2007 @ 18:07:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Drahý Libore,
děkuji za ta krásná slova. Modlím se za Tebe a za Tvůj úžasný a neuvěřitelný a hlavně dosud nedoceněný boj s šíleností v podobě zabíjení Božích tvorečků. Bůh Ti žehnej
Tvůj Petr Vlček


]


Re: Umělé oplodnění je nadějí a vydává ovoce radosti a spokojenosti! (Skóre: 1)
Vložil: Standa v Středa, 31. leden 2007 @ 10:46:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pokud je pravda to co jste napsal o té paní, tak zde se můžeme přesvědčit na vlastní oči kam to vede, když člověk slepě a fanaticky věří propagandě ŘKC v souvislosti s umělým oplodněním. Ta paní by měla navštívit odborného lékaře, který by ji měl seznámit s touto problematikou a ukázat jí, že to čemu doposud věřila je naprostý nesmysl. Milióny dětí, které přišly na svět právě díky umělému oplodnění jsou jasným důkazem, že tento způsob je prospěšný, dává lidem naději a vydává ovoce radosti a spokojenosti.


]


Zakazovat (nedoporučovat) umělé oplodnění je těžká ohavnost a hereze! (Skóre: 1)
Vložil: Standa v Středa, 31. leden 2007 @ 09:55:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Otázka: Jak se církev dívá na umělé oplodnění, tzv. asistovanou reprodukci?

Chtěl bych začít citátem z knihy Richarda Wurmbranda Vítězná víra: "Církev má soustavu pravidel, ale ta nejsou určující ve všech případech. Mnohokrát v historii byla pozměněna. Kromě hlavních zásad chování ponechává církev rozhodování v tvém křesťanském životě tvému, slovem Božím osvícenému svědomí. Duchovní vůdcové, kteří prohlašují, že znají odpověď na každý individuální případ, ve skutečnosti dokazují, že jsou učitelé falešní. Pravý učitel říká o mnoha věcech: Nevím." (s. 96)
Aktuálnost Wurmbrandova výroku jsem vnímal při přípravě této úvahy. Nicméně se pokusím s použitím mnoha pramenů problematiku alespoň nastínit.
Chceme-li pochopit problematiku umělého oplodnění, musíme zabrousit do odborných pojmů. Při umělém oplodnění přicházejí v úvahu tyto úkony:
l. inseminace, tedy oplodnění vaječné buňky v těle matky, a to
a) buď manželovou spermií, nebo
b) cizí, darovanou spermií.
2. Dnes běžně rozšířené je i umělé oplodnění vajíčka spermií ve zkumavce (in vitro) a vložení embrya do matčiny dělohy. Zde rozlišujeme opět:
a) oplodnění homologické, kdy spermie i vajíčko patří manželům, a
b) oplodnění heterologické, kdy je buď spermie, vaječná buňka, nebo obojí od anonymních dárců.
První dítě oplodněné touto metodou se narodilo v roce 1978 ve Velké Británii a od té doby bylo takto počato a narodilo se asi 400 000 dětí.
3. metoda je nejproblematičtější. Je jí propůjčení dělohy k donošení dítěte. Oplodněné vajíčko je vloženo do dělohy jiné ženy, která dítě donosí k porodu. U nás není tato metoda dovolena.
Pokud naše otázka zní, jaké je stanovisko církve k problému umělého oplodnění, lze mluvit pouze o stanovisku katolické církve, protože ostatní církve se touto problematikou (alespoň u nás) nezabývaly. Kongregace pro nauku víry ve své Instrukci o úctě k počínajícímu lidskému životu a důstojnosti rozmnožování z l0. března 1987 odsoudila všechny techniky umělého oplodnění, které nahrazují manželské spojení, zvláště oplodnění ve zkumavce. Naproti tomu věrna své tradiční nauce o manželství zdůraznila, že pro zplození nového lidského života je manželský akt nezbytný a zůstane nenahraditelný. Jsou však morální teologové, kteří umělé oplodnění u manželů schvalují. Nejnověji vyjádřila souhlas s umělým oplodněním in vitro německá biskupská konference.
Někdo namítne, že to je učení církve, zatímco pro křesťana je závazné pouze to, co učí Bible. Jak už ale bylo řečeno, Bible k problematice umělého oplodnění neříká ani slovo. Lze tedy jen dedukovat.
Bible jasně říká, že děti dává Bůh. V Žalmu 127. čteme:
• Hle, synové jsou dědictví od Hospodina, mzdou od něho plod lůna. (Ž 127,3)
Také v příbězích o bezdětných matkách vidíme jasně, že když se jim později dítě narodilo, dal jim je Bůh, ať už se jedná o Sáru či o Chanu. Více však říkat nelze.
Už to, co jsme řekli, vyvolává některé otázky: Může si tedy křesťan dovolit používat antikoncepci, když dítě dává Bůh? Nezasahuje tak do Božího jednání? Může v případě neplodnosti zasahovat do Božího jednání lidskými pomůckami, např. oplodněním ve zkumavce? Když jsem v cyklu Otazníky mluvil o antikoncepci, řekl jsem, že Bůh nám umožňuje do určité míry rozhodovat o tom, kdy a kolik dětí budeme mít. Proto nám odhalil mechanismus početí a dovoluje do něj zasahovat. Samozřejmě, že to má své hranice.
Něco podobného bychom mohli říci o umělém oplodnění. I zde Bůh člověku leccos dovolil odhalit a do lecčeho zasahovat. Přesto považuji tuto problematiku za závažnější, neboť neplodnost hraje v mnoha biblických příbězích důležitou roli. V již zmíněných případech to byl způsob, kterým Bůh chtěl svým lidem něco říci. Sára dostala dítě ve chvíli, kdy bylo jasné, že se jedná o zázrak, a to proto, aby toto početí bylo bráno jako znamení a jako projev Boží milosti. Stejně tak Chana dostala dítě ve chvíli, kdy bylo jasné, že se nejedná o normální početí, ale o zázrak. Bůh tak připravil Samuelovy rodiče na to, že dítě bude od mladosti jeho vyvolenou nádobou. Představme si, že by v době Abrahamově či Samuelově znali lékaři metody umělého oplodnění a že by se neplodné ženy obrátily o pomoc k lékařům místo k Hospodinu. Jak by to vše asi probíhalo?
Dovolím si tedy udělat (velmi opatrně a s bázní) jeden dílčí závěr: pokud v manželství nepřichází dítě, nelze to brát tak, že se prostě pouze něco porouchalo a je třeba to nějak spravit. Bezdětnost může být totiž způsob, jakým Bůh se svými dětmi jedná. Chtějme tento Boží hlas vnímat, slyšet a pokusme se mu rozumět. Vždyť se může jednat o něco velmi důležitého, co nutně potřebujeme ve svém životě poznat. Pokud tento Boží hlas přeslechneme, můžeme se dostat i do vážných problémů: Někdy se stane (a znám takové případy), že si bezdětní manželé adoptují dítě a rodina se rozpadne. Ti lidé nebyli pro rodičovství vhodní. Jindy Bůh nedá dítě manželům proto, aby je oddělil pro úkoly v církvi. Proto si myslím, že by křesťan neplodnost neměl nikdy brát jako otázku čistě medicínskou, která se dá nějak obejít.
Je velmi zajímavé zjistit, proč katoličtí církevní představitelé tak jednoznačně umělé oplodnění odmítají. Celkem souhlasím s tím, že oplodnění cizím spermatem či umístění oplodněného vajíčka do dělohy jiné ženy, která je donosí a porodí dítě pro někoho jiného, je nenormální. Jde zde hlavně o dítě, o jeho právo narodit se z otce a matky, které zná a kteří jsou spojeni manželstvím.
Co ale oplodnění buňkami manželského partnera? Jasně nemorální jsou případy, kdy se "ve zkumavce" oplodní více vajíček a dvě nebo tři z nich se implantují. Oplodnit vajíček pouze tolik, kolik dětí si rodiče přejí, je sice technicky možné, ale finančně náročné. A protože vajíčko se v těle matky jen málokdy uchytí, oplodňuje se vajíček více a ta zbylá, přebytečná, se zničí. Zde se zabíjí lidští jedinci.
Pojďme ale dále. Nemyslím si, že by byl nějaký problém s tím, že dítě není počato přirozeně, pohlavním stykem. Nesouhlasím ani s argumentem, že zásahem třetí osoby do aktu plození se zavádí vláda techniky nad původem a určením lidské osoby, jak praví katechismus. Co mě ale zaujalo, je argument, který katolický katechismus uvádí - v článku 2378: "Dítě není něco, co se rodičům dluží, ale je to dar. Největším darem manželství je lidská osoba. Dítě nemůže být považováno za předmět vlastnictví: za něco, k čemu by vedlo uznání domnělého ,práva na dítě'. V této oblasti má pouze dítě opravdová práva: ,právo být plodem zvláštního úkonu manželské lásky svých rodičů a také právo být respektováno jako osoba od chvíle svého početí.'"
Zdá se mi, že zde katolický katechismus uhodil hřebíček na hlavičku. Dítě je skutečně dar. Dárcem je Bůh. Jsou určité hranice, které bychom měli respektovat. Kudy ty hranice vedou, by měl pečlivě zkoumat každý sám, ale i ve společenství s ostatními věřícími.
Mám přátele, manžele, kteří jsou neplodní. Muž má poškozená varlata, takže ve spermatu je jen velice málo živých spermií. Když jsem s ním mluvil, řekl mi, že podle lékařů je teoreticky možné, aby právě ta živá spermie doputovala k vajíčku a oplodnila ho. Ovšem to by se prý musel stát zázrak. A za ten se moji přátelé modlí. Pokud Bůh bude chtít, dítě se narodí. Pokud ne, jsou připraveni nést břímě neplodnosti a hledat jeho smysl ve svém manželství. Znám však i jinou křesťanskou rodinu, která měla být podle lékařů bezdětná. Dnes mají pět dětí.
Nicméně bych asi nezatěžoval svědomí těch, kteří by se pro umělé oplodnění rozhodli, nějakými jednoznačnými soudy v tom smyslu, že se jedná o hřích. Doporučil bych jim však, aby si celou věc dobře rozmysleli. A k tomu, aby o otázce umělého oplodnění měl člověk dost informací, slouží i dvě knížky, které byly vydány křesťanskými vydavatelstvími. První se jmenuje Když dítě nepřichází, napsala ji Jana Fenclová a vydalo ji Pastorační středisko při Arcibiskupství pražském, Kolejní 4, Praha 6. Druhá se jmenuje Na hranicích etické únosnosti, s podtitulem Etické úvahy o Problematice reprodukční medicíny a genové technologie, jejím autorem je Kari-Heinz Kieber a v roce 1994 ji vydalo vydavatelství SÍŤ, Hládkov 3, Praha 6.

Petr Vaďura












Stránka vygenerována za: 0.14 sekundy