Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 260, komentářů celkem: 429595, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 425 návštěvník(ů)
a 4 uživatel(ů) online:

oko
ivanp
rosmano
Mikim

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116504164
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: O islámu trochu jiným úhlem pohledu
Vloženo Úterý, 12. prosinec 2006 @ 09:03:55 CET Vložil: Bolek

Misie poslal jirikrupa

Trochu jiným úhlem pohledu.   Vímě, že Bůh učinil Ježíše Krista úhelným kamenem. Skrze Ježíše mluvil,  zjevil se a prostě sestoupil k člověku. Dal svého Syna.

Také víme, že Ježíš "mluvil nikoli svá slova, ale Otcova". Víme, že Ježíš řekl, "já jsem v Otci a Otec je ve mně".


" Kdybyste znali mne, znali byste i mého Otce. Nyní ho již znáte, nebo? jste ho viděli."
Filip mu řekl: "Pane, ukaž nám Otce, a víc nepotřebujeme!"
Ježíš mu odpověděl: "Tak dlouho jsem s vámi, Filipe, a ty mne neznáš? Kdo vidí mne, vidí Otce. Jak tedy můžeš říkat: Ukaž nám Otce?
Nevěříš, že já jsem v Otci a Otec je ve mně? Slova, která vám mluvím, nemluvím sám od sebe; Otec, který ve mně přebývá, činí své skutky.
Věřte mi, že já jsem v Otci a Otec ve mně; ne-li, věřte aspoň pro ty skutky."
/Jan 14, 7 - 11/

(Mimochodem toto je velmi kráásný text..i ostatní Písma jsou krásná a pěkná ..tento je ale svou "hloubkou" velmi pěkný a moc mne oslovuje.)

Zajímalo by mne. Co myslíte, odmítá-li někdo Ježíše, odmítá také Otce? Tedy živého Boha?

Aby jsme to nenechali jen na nás, ukážeme si Ježíšův text, který o tom mluví:

"Řekli jemu: "Kdo jsi ty?" Ježíš jim odpověděl: "Co vám od začátku říkám. Mám o vás mnoho co říci, a to slova soudu; ten, který mě poslal, je pravdivý, a já oznamuji světu to, co jsem slyšel od něho."
Nepoznali, že k nim mluví o Otci.
Ježíš jim řekl: "Teprve, až vyvýšíte Syna člověka, poznáte, že já jsem to a že sám od sebe nečiním nic, ale mluvím tak, jak mě naučil Otec.
Ten, který mě poslal, je se mnou; nenechal mě samotného, nebo? stále dělám, co se líbí jemu."
Když takto mluvil, mnozí v něho uvěřili."


/Jan 8, 25-30/

Jen stručně. Ježíš říká, že jej poslal Otec a že i to , co mluví je z Otce, tedy z nebe. Mnozí v něj uvěřili. (mimochodem, zde je patrno, že "uvěřit" neznamená pouze "věřit v existenci", ale "rozpoznat a uvidět, kým je Ježíš"..zde v tomto místě..tedy "uvěřili, že Ježíš je ten Mesiáš, který měl přijít od Boha"..a přišel)

"37 Vím, že jste potomci Abrahamovi; ale chcete mě zabít, nebo? pro mé slovo není u vás místa.
38 Já mluvím o tom, co jsem viděl u Otce; a vy děláte, co jste slyšeli od vašeho otce."
39 Odpověděli mu: "Náš otec je Abraham." Ježíš jim řekl: "Kdybyste byli děti Abrahamovy, jednali byste jako o­n.
40 Já jsem mluvil pravdu, kterou jsem slyšel od Boha, a vy mě chcete zabít. Tak Abraham nejednal."

/Jan 8,37-40" Rozhovor s židy pokračuje. O­ni defacto tvrdí, že věří v Boha, že znají Otce, toho stejného, ve kterého věřil Abraham. To je, nemýlím-li se, společné i pro islám, který Abrahama jaksi respektuje. Takže židé tvrdí, že mají správé učení i správného Boha, ale chtějí Ježíše zabít? Toho, kdo vlastně Otce, Boha znázorňuje, reprezentuje.

Nebyl snad nedávno sledovaný případ odsouzeného muslima k smrti za "přestup" k Ježíši Kristu? Neříká snad islámské právo "šária", že za "odvrat od islámu" je smrt ?
Byl a říká!

Nyní ale přicházíme k docela důležitým veršům. Ježíš nám zde říká, jak se pozná, zda lidé věří v Boha, by? by třeba neznali Ježíše Krista.

"Ježíš jim řekl: "Kdyby Bůh byl váš Otec, milovali byste mě, nebo? jsem od Boha vyšel a od něho přicházím. Nepřišel jsem sám od sebe, ale o­n mě poslal."
/Jan 8,42/

"Já mluvím pravdu, a proto mi nevěříte.
Kdo z vás mě usvědčí z hříchu? Mluvím-li pravdu, proč mi nevěříte?
Kdo je z Boha, slyší Boží řeč. Vy proto neslyšíte, že z Boha nejste.
"
/Jan 8, 45-47/

Řeknu to jednoduše. Byl-li by Alláh Otec (tedy živý Bůh) , proč by odmítal svého Syna? Naopak, byl-li by jejich Otec, tak by jej milovali, nikoli odmítali, že jeho následovníky trestali smrtí.

Ale kdyby někoho tyto verše nachávaly ještě na pochybách, uvedeme si jiné Písmo, které to celé dává do patřičného důrazu, který nemusí na první pohled být z uvedených Ježíšových slov zřejmý.

" Vy sami jste svědkové, že jsem řekl: Já nejsem Mesiáš, ale jsem vyslán jako jeho předchůdce.
Ženich je ten, kdo má nevěstu. Ženichův přítel, který u něho stojí a čeká na jeho rozkaz, upřímně se raduje, když uslyší ženichův hlas. A tak je má radost dovršena.
o­n musí růst, já však se menšit.
Kdo přichází shůry, je nade všecky. Kdo pochází ze země, náleží zemi a mluví o pozemských věcech. Kdo přichází z nebe je nade všecky,
svědčí o tom, co viděl a slyšel, ale jeho svědectví nikdo nepřijímá.
Kdo však jeho svědectví přijal, potvrdil tím, že Bůh je pravdivý.
Ten, koho poslal Bůh, mluví slova Boží, nebo? Bůh udílí svého Ducha v plnosti.
Otec miluje Syna a všecku moc dal do jeho rukou.
Kdo věří v Syna, má život věčný. Kdo Syna odmítá, neuzří život, ale hněv Boží na něm zůstává."
/Jan 3,28-36/

Jan Křtitel řekl, že nelze odmítat Božího Syna.

Prostě neexistuje, aby někdo tvrdil, že zná Otce a přitom "odmítal a nerozpoznal" jeho Syna.

Cokoliv, co popírá Ježíše, neuznává, nerespektuje jej..to vše není z Boha. Je-li něco Božího a zná-li něco Otce, pak pozná i Ježíše. Ježíš je zjevený Otec. Respektive v Ježíše vidíme i Otce. Zná-li někdo Otce, pozná Ježíše.

" Kdo je lhář, ne-li ten, kdo popírá, že Ježíš je Kristus? To je ten antikrist, který popírá Otce i Syna.
Kdo popírá Syna, nemá ani Otce. Kdo vyznává Syna, má i Otce."

/1Jan 2, 22-23/

" Kdo věří v Syna Božího, má to svědectví v sobě. Kdo nevěří Bohu, dělá z něho lháře, protože nevěří svědectví, které Bůh vydal o svém Synu.
A to je to svědectví: Bůh nám dal věčný život, a ten život je v jeho Synu.
Kdo má Syna, má život; kdo nemá Syna Božího, nemá život."


/1Jan 5,10-12/

Pravý Bůh potvrzuje svého Syna, falešný jej odmítá. Myslet si, že všechna "náboženství jsou od Boha, to je největší klam". Náboženství odmítající Syna nemá Otce. A je-li z Otce(nějak), pak přijme Syna, dozví-li se.

" Kdo zachází dál a nezůstává v učení Kristovu, nemá Boha; kdo zůstává v jeho učení, má i Otce i Syna.
Přijde-li někdo k vám a nepřináší toto učení, nepřijímejte ho do domu a nevítejte ho;
kdo ho vítá, má účast na jeho zlých skutcích."
/2 Jan 9-11/

Tato Písma mají širokou a důležitou aplikaci. Ale nepůjde tímto směrem. Jen zdůrazníme, že platí-li inspirovanost Písma, pak je neslučitelné opouštět učení Syna Božího a upínat se k učení lidskému či jinému.

Co učil Ježíš, to jsou slova Boží a dostačující.

" A řekl: "Proto jsem vám pravil, že nikdo ke mně nemůže přijít, není-li mu to dáno od Otce."
Od té chvíle ho mnoho jeho učedníků opustilo a už s ním nechodili.
Ježíš řekl Dvanácti: "I vy chcete odejít?"
Šimon Petr mu odpověděl: "Pane, ke komu bychom šli? Ty máš slova věčného života.
A my jsme uvěřili a poznali, že ty jsi ten Svatý Boží.
"
/Jan 6, 65-69/

Ježíš přikázal svým učedníků, aby nesli evangelium do celého světa,

" A řekl jim: "Jděte do celého světa a kažte evangelium všemu stvoření.
Kdo uvěří a přijme křest, bude spasen; kdo však neuvěří, bude odsouzen."


/Marek 16,15-16/
Je potřeba kázat evangelium v Lybii, Saudské Arábii, Egyptě, Iránu, Iráku..kdekoliv. Kdo Tě za to zabije, není z Boha!

Evangelium je učení o Ježíši, jeho smrti a vzkříšení.

Chci vám připomenout, bratří, evangelium, které jsem vám zvěstoval, které jste přijali, které je základem, na němž stojíte,
a skrze něž docházíte spásy
, držíte-li se ho tak, jak jsem vám je zvěstoval - vždy? jste přece neuvěřili nadarmo.
Odevzdal jsem vám především, co jsem sám přijal, že Kristus zemřel za naše hříchy podle Písem
a byl pohřben; byl vzkříšen třetího dne podle Písem,
ukázal se Petrovi, potom Dvanácti.
Poté se ukázal více než pěti stům bratří najednou; většina z nich je posud na živu, někteří však již zesnuli.
Pak se ukázal Jakubovi, potom všem apoštolům.
Naposledy ze všech se jako nedochůdčeti ukázal i mně."


/1 Kor 15,1-8/

Mohamed nezemřel za naše hříchy, jeho krev by ani nebyla postačující. Mohamed nebyl vzkříšen a ani nebyl Synem Božím.

Mohamed snižuje Syna Božího a tak jej popírá, ve svém důsledku jej popírá. A tak..islám je "náboženství, které není z Otce".

Kdybych chtěl věřit, že lidé - muslimové . někteří znají Otce, pak o­nen Otec mi stejně říká, abych jim "kázal evangelium".

Ale ejhle, jejich otec říká, žemají islámem naplnit "celý svět". Takže je tu "střet". Jenom jeden je ale Otec. Jenom jeden je pravý Bůh!

Ten druhý je falešný nepravý Bůh? Nebo chcete říct, že ne? Na základě čeho? Jistě ne na základě Písem.

A tak zakončíme tím, že odmítání Ježíše je znakem falešného Boha. Písmo jednoznačně Ježíše potvrzuje. Písmo svědčí o Ježíši, že je Božím Synem. Pravý Bůh je Ježíš.

Evangelium popírá korán a Písmo popírá korán, jde tu o rozpor v zásadě. Kdo je Bůh ?

Otázka zní, je Bohem Alláh nebo Ježíš? Odpověď zní jasně.

Popřít nebožství Alláha a označit jej za Boha je stejné, jako snížit Ježíše a popřít Písma. Respektuješ-li islám, můžeš, ale respektuješ-li Písma, pak nemůžeš respektovat islám.

Co uděláš, budeš "bojovat" proti islámu? Jistě ne se zbraněmi v rukou! To bys pak jen ukázal, že "neznáš Boha". (jiná situace ale může platit pro člena např. izraelské armády v případě teroristických útoků muslimských radikálů, zde mluvím o zásadě křes?anství)

Budeš se modlit, kázat, milovat muslimy, ale nebudeš přijímat Alláha. Je to o rozlišení a rozpoznání. Pravé a nepravé, falešné a skutečné.

"nikdo nepřichází k Otci, než skrze mne" řekl Ježíš.

Islám není z Otce.

"Jdi z cesty "isláme" !"

(ojoj, toto je závěr, ta poslední věta, ten bych raději na Grano neposílal, ..ale nechávám text tak , jak jsem jej kdysi napsal..koneckonců, myslíte, že Duch Svatý říká "Vítej isláme?" )


"O islámu trochu jiným úhlem pohledu" | Přihlásit/Vytvořit účet | 28 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: O islámu trochu jiným úhlem pohledu (Skóre: 1)
Vložil: Nemesis v Úterý, 12. prosinec 2006 @ 10:46:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Alláh znamená ( pokud se nemýlím) Bůh Nejvyšší. Myslím si, že přiblížení k islámu se dá maximálně formulovat takto:
Ano existuje Alláh a je dobře, že chcete své životy řídit jeho vůlí.

Ne Mohamed není jeho prorok, tvrdí, že jím je, ale vlastními skutky a slovy to popírá, Alláha mnohými způsoby zkresluje.

Ano Ježíš je prorok, jak uznáváte a proto uposlechněte jeho slova, která říká. Pokud neuposlechnete děláte z něj lháře. A syna Satana. Uvěřte všem jeho slovům, které říkal. Slovu o tom kdo je, odkud přišel, proč přišel. Slovu o záchraně a soudu.

Nemesis



Re: O islámu trochu jiným úhlem pohledu (Skóre: 1)
Vložil: jirikrupa v Úterý, 12. prosinec 2006 @ 13:41:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.joelnet.cz
Asi jsem ovlivněn komunikací se Serafinem teď, ale chce se mi k tomuto tématu dodat

... boj je proti myšlenkám a temnostem za tím stojících ..nikoli proti lidem a srdcím.

Boj je o ta srdce.

Bůh muslimy a dokonce i ty vraždící, či zlo spřádající miluje. To je náš postoj.

Hamas, Hisbalách a tady ta hnutí chtějící zničení Izraele...setkají se s Božím soudem, jdou vstříc Božímu hěvu, ale Boží láska je i pro ně. Asi, tak ..i když jdou proti Bohu, On je miluje.

Myslím, že mezi nimi , má "Pán plno našich batrů a sester" , říkám v duchu slova pro Pavla, kdy mu Bůh řekl "mnozí v tomto městě patří k mému lidu"..ještě před "evangelizací".

Ale kdybych se tu nějak pletl ve výkladu, řeknu to raději jinak, to už bude pochopitelné všeobecně a nekontroverzní.

Bůh se chce mnoha muslimů dotknout evangeliem a má to nadále připraveno a i česká církev je v tomto plánu..někteří uslyší a přijmou.

Máme tam "své matky, sestry a bratry".

(pozor , to není ale smíchání náboženství, jen důraz na lidi, ...ano, jsou tam lïdi ..muži, děti, ženy, starci, babičky, maminky, mládež, "dorost" atd.)

Je potřeba ale diagnostikovat stav.Jasně a zřetelně.

Krutý omyl je ponechání nemocného v iluzi, že mu vlastně zas až tak nic není.

On ten aláh je přece náš Hospodin..och..krutá to lež!

Ale v tomto střetu lidí ochotných pokládat život za "pravdu" se obávám (mám se obávat ??) , že evangelium bude položeno i prakticky Ježíšovým příkladem oběti. Nevím, zda postup vpřed je možný bez toho, na tomto poli. Asi moc ne.

Pokoj


]


Re: O islámu trochu jiným úhlem pohledu (Skóre: 1)
Vložil: MS (felipe@ic.cz) v Úterý, 12. prosinec 2006 @ 13:30:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://felipe.ic.cz
Borges kdesi napsal, že nejlepší metoda, jak něco definovat, je nic o tom nevědět. Že si to opravdu myslí spousta lidí, dokazuje tento příspěvek.

Nebudu se kvůli této poznámce babrat Koránem, jde ale o tohle: Mohamed jako Boží Posel přináší slovo, které má popřít popírače Boha a především - připisovače ke Zjevením.

Bůh (slovo Bůh je slovanského nikoliv křesťanského původu, prosím křesťany, aby ho ráčili vrátit) tedy upřesňuje, co lidé stačili opět, neváhám říct, zasrat svými žvásty.

V Koránu je mnoho zajímavých a podnětných myšlenek, jeho pro křesťany nejpodstatnější sdělení je však toto: "Nikdo si tentokrát k mému Poselství nepřiblábolí ani slovo". :-)



Re: O islámu trochu jiným úhlem pohledu (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Úterý, 12. prosinec 2006 @ 14:06:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Messere, i slovo "křesťan" je slovanského, tedy pohanského, nikoli křesťanského původu. Vrátím, ti, chceš-li obojí.

Budeš-li mít chvilku, svěř se, milý Slovane, co s nimi budeš podnikat.

"ty zlý pohane, nekrájej, a mojí dušičku nežádej, a moji dušičku nežádej!
Moje dušička je spasená, tvoje je navěky ztracená, tvoje je navěky ztracená..."

Olin


]


Re: O islámu trochu jiným úhlem pohledu (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Úterý, 12. prosinec 2006 @ 14:07:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mimochodem, že jsem tak smělý, znáte od Borgese Evangelium podle Marka?

Olin


]


Poznání ? (Skóre: 1)
Vložil: jirikrupa v Úterý, 12. prosinec 2006 @ 14:27:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.joelnet.cz
"Borges kdesi napsal, že nejlepší metoda, jak něco definovat, je nic o tom nevědět. Že si to opravdu myslí spousta lidí, dokazuje tento příspěvek."

Myslím, že kdybyste se třeba v Saudské Arábii postavil na náměstí a kázal Ježíše Krista, brzy by se to "poznání" dostavilo.

Co říkáte?






]


jeden po druhém, pánové :) (Skóre: 1)
Vložil: MS (felipe@ic.cz) v Úterý, 12. prosinec 2006 @ 16:11:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://felipe.ic.cz
Olin:

"Má duše je spasena" - to tvrzení nemá žádný smysl, jsou v něm dva bezobsažné pojmy.

"Slovo křesťan je taky slovanského původu" - jistě ne, pochází z řečtiny, na rozdíl od slova Bůh, které je slovanské a označovalo prostě Boha, Velkého Slovanského Manitou. :)

Jiří Krupa:

"Četl jste?" - ne, nečetl. Není v ničích silách přečíst vše, to představovalo vážný problém už ve 13. století, natož dnes, kdy ročně jen v češtině vychází 17 tisíc nových titulů.

"Pokuste se jít kázat do S. Arábie" - běžte jít komunistům kázat nacismus, nebo do předrevoluční Francie quakerské učení, nebo na současný americký venkov ateismus, upálí vás právě tak. Žijete v Evropě, užíváte darů, které vám přinesli Osvícenci, tak jich v pokoji užívejte i nadále.

Nicméně, má-li se poznámka vztahovat spíše k věci islámu, pak drtivá většina muslimů sunnitského vyznání křesťany respektuje potud, pokud oni respektují jejich vyznání. Není hříchem - ani zločinem podle islámského práva - být křesťan, protože "Věru, pravím vám, každý kdo se drží své křesťanské nebo židovské víry, zajisté dojde své odměny u Pána," jak pravil Prorok a zapsáno jest ve velkém Čtení. Hrdelním zločinem jest však v zemích muslimských odvádění pravověrných od Učení Pokoje, čili ideodiverze, což ostatně trestaly smrtí všechny totality, křesťanskou počínaje, až dokud těmto praktikám osvícenci neučinili přítrž.


]


Re: jeden po druhém, pánové :) (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Úterý, 12. prosinec 2006 @ 16:40:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
- dva bezobsažné pojmy?
Komu se to teď podobáte?Když o něčem nic nevíte, ještě to není bezobsažná.
(kromě toho to byla píseň ze Sušilovy sbírky)

- křesťan je slovo slovanského původu.
slovanské, pohanské kmeny nazývali znamení kříže, které znali, staroslovanským kalkem KRST (crux). A "krstanie" znamenalo "ti s křížem", neboli Frankové.

Olin


]


Re: jeden po druhém, pánové :) (Skóre: 1)
Vložil: MS (felipe@ic.cz) v Úterý, 12. prosinec 2006 @ 17:04:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://felipe.ic.cz
Olin:

- křesťan je slovo slovanského původu.
slovanské, pohanské kmeny nazývali znamení kříže, které znali, staroslovanským kalkem KRST (crux). A "krstanie" znamenalo "ti s křížem", neboli Frankové.

Já:

Prokrindapána, kde čtete takové věci, Oline. Etymologicky samozřejmě to slovo pochází od Christos, to je vaše K-R-S-T. A o tom, jak nazývali své sousedy blízké i vzdálené, samozřejmě můžete spekulovat polibosti, dost možná, že tu a tam padlo i slovo křesťan, ale... Většina byla jistě jiného původu a do značné míry souvisela s tím, zda právě uzavírali obchod s otroky, nebo jim ho Sas či Bavor vyfoukl. :)


]


Re: jeden po druhém, pánové :) (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Úterý, 12. prosinec 2006 @ 17:45:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Obecně se slovo "křesťan" vykládá jako odvozené z řeckého χριστιανός (christianos) s významem "náležící Kristu" či "kristovec".

I Wikipedie tvrdí:

Slovo se tedy vztahuje k Ježíši Kristu (Χριστός christos) jako zakladateli křesťanství a zároveň důležitému předmětu křesťanské víry. Podle Skutků apoštolských se Ježíšovým učedníkům začalo říkat křesťani poprvé v Antiochii, nedlouho po Ježíšově smrti (Sk 11,26).

Možná, že Katolická církev má s tímto slovem jiný záměr, což by naznačoval předchozí komentář, a že je snaha toto slovo sloučit s tradicí kříže a Germánů.

To by mohlo znamenat, že je třeba zafixovat českým křesťanům, že svůj původ nemají z Byzance, ale z Franské říše. Tím by byla rekatolizace snadnější a vysvětlovalo by to, proč zrovna Olin opakovaně ukazuje na tento vykonstruovaný původ slova "křesťan".

Pastýř


]


Re: jeden po druhém, pánové :) (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Úterý, 12. prosinec 2006 @ 17:55:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslete si co chcete, páni "jazykozpytci".
Nezdá se, že by bylo nutné vás o něčem přesvědčovat.

Olin


]


Jan 14, 7 - 11 (Skóre: 1)
Vložil: nula v Úterý, 12. prosinec 2006 @ 19:06:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
-Zajímalo by mne. Co myslíte, odmítá-li někdo Ježíše, odmítá také Otce? Tedy živého Boha?-

Pokládat takovou otázku tedy takto si ty verše vykládat už dle mého názoru znamená určitý druh duchovního opilství,vytváření modloslužebnictví a základní nepochopení Ježíšových slov a co tím "já,mě " vlastně v takových výrocích vyjadřoval, totiž že jde o něco naprosto jiného než o Ježíšovu osobu tak jak ji automaticky většina lidí chápe-to lze už jasně vidět zřejmě z nejstaršího evangelia vůbec

Ježíš řekl: Já jsem světlo, které je nad vámi všemi. Jsem ve všem, co je. Vše ze mě vyšlo a opět se ke mně navrátí. Rozštípněte dřevo, budu tam. Zvedněte kámen a také tam mě naleznete.

Tomáš 77

ale především to není o slepém omýlání náboženských textů,které mohou člověka vždy oklamat a jejich různorodých mnohdy účelových výkladech,ale především o vlastní praxi- hledání království nebeské uvnitř sebe samého.

nula



Re: Jan 14, 7 - 11 (Skóre: 1)
Vložil: EdPilgrim v Úterý, 12. prosinec 2006 @ 21:59:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nulo, Ty jsi fakt nula.


]


Re: Jan 14, 7 - 11 (Skóre: 1)
Vložil: Libby v Středa, 13. prosinec 2006 @ 07:20:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Clovece nulo, ty chodis asi na skoleni k samemu Maitreyovi. Nebo k nejakym padlym andelum co se vydavaji za nove ucitele, ze? To sis ale spletl stranky. Tady mame radi Pismo a na nem se musi stavet. Jinak se ti chlapce vsechno zhrouti. Rozvaz dobre kde hledat pravdu a komu duverovat.


]


Libby (Skóre: 1)
Vložil: nula v Středa, 13. prosinec 2006 @ 14:48:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Budu tykat

--Clovece nulo, ty chodis asi na skoleni k samemu Maitreyovi.—

Vůbec nevím o koho jde


--Nebo k nejakym padlym andelum co se vydavaji za nove ucitele, ze?—

Ty jsi snad padlý anděl,že něco takového tvrdíš? To jsi poznala konkrétně podle čeho?

--To sis ale spletl stranky.

právě naopak

--Tady mame radi Pismo a na nem se musi stavet.—

Tedy dům na písku… Jinak co ti konkrétně nevoní kde se dostávám do rozporu s tím tvým Písmem?

--Jinak se ti chlapce vsechno zhrouti.—

Á čertíci se ozvali...a už vyhrožují a snaží se podsunout pochybnosti... na knihách jako ty nestavím,takže se nic hroutit nebude..

--Rozvaz dobre kde hledat pravdu a komu duverovat.—

Uvnitř sebe samotného,ostatně to říká i tvůj Ježíš

nula


]


Re: Libby (Skóre: 1)
Vložil: Libby v Čtvrtek, 14. prosinec 2006 @ 09:15:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kdepak uvnitr sebe! V Jezise Krista sveho Pana vkladam duveru. V nem je muj stred viry.
kdyz nevite kdo je Maitreya, dejte si to na Google a ono se vam tam ukaze plno odkazu. A ze nevite kdo jsou padli andele je taky smutne. Jsou to vlastne demoni a jak je videt uz mocne pusobi ve svete s jejich hlavnim, ktery si rika Maitreya a taky Kristus. Krestane by o techto vecech mneli vedet, aby nebyli prekvapeni az se ten antikrist ukaze.


]


Re: Jan 14, 7 - 11 (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Pátek, 15. prosinec 2006 @ 02:08:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Ja si akorat nejsem tak jistej, ze ten Tomas je fakt nejstarsi. Z toho, co jsem o tom cetl, vyplyva, ze gnosticismus Tomasova razeni spada nejdrive tak na zacatek druheho stoleti. Krestanska gnoze, pokud mohu soudit, je v zasade paraziticka vira: existuje jakoby "pridruzene" k sirokemu spolecenstvi "pravovernych" krestanu, mezi nimiz si vybira sve vyvolene neofyty, kteri jsou postupne zasvecovani do hlubsi pravdy. Cili z tohoto vicemene "sociologickeho" hlediska by se mi spis zdalo, ze vznik evangelia podle Tomase spada az do druheho stoleti. Druha vec je, ze "vysoka christologie ", na kterou tady odkazujes, se v evangeliich vyskytuje az v pozdejsi dobe - u Jana, nikoli u Marka ci Matouse ci Lukase. Cili i obsahove se mi Tomas zda spise jako vrstevnik Jana, nez jako predchudc Marka.

Vim, ze na casnej vznik Tomasova evangelia se spoleha Crossan, ale nemyslim, ze ma v tomhle smeru nejakou sirokou podporu mezi ostatnimi biblisty.

Aviaf


]


Libby (Skóre: 1)
Vložil: nula v Čtvrtek, 14. prosinec 2006 @ 09:37:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
--Kdepak uvnitr sebe! V Jezise Krista sveho Pana vkladam duveru. V nem je muj stred viry.—

Prostě duchovní opilost…oháníš se tady knihou tzv. Písmem ze kterého sis udělala modlu stejně jako z Ježíše a přitom musím se tomu smát...protože i v NZ je napsané a tamní Ježíš to jasně říká (ovšem v řeckém originálu NZ),že království nebeské (jediná nejcenější perla) je právě uvnitř člověka-a ty teď tady Ježíšova slova popíráš...

--A ze nevite kdo jsou padli andele je taky smutne—

A proč by to mělo být smutné? Malé nevinné děti taky o tvých fantaziích nic neví…

--Jsou to vlastne demoni a jak je videt uz mocne pusobi ve svete s jejich hlavnim, ktery si rika Maitreya a taky Kristus.—

Působení démonů nikde ve světě vidět není to jsou opět tvoje a cizí fantazie,za to co děje ve světě je činnost lidí Ale na to jste přišla jak? Někdo ti to pověděl nebo sis to někde přečetla viď?-sama o tom skutečně nic nevíš.... nebo se snad s těmi démony znáš osobně??

--Krestane by o techto vecech mneli vedet, aby nebyli prekvapeni az se ten antikrist ukaze.—

Nevím jestli se toho za života dočkáš,konec světa už očekával ap. Pavel

nula



Re: Libby (Skóre: 1)
Vložil: Libby v Čtvrtek, 14. prosinec 2006 @ 09:51:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Necitim potrebu se dockat konce sveta. To vis, ze jsem si hodne precetla. Znam se dosti dobre, proto vkladam duveru do Pana Jezise a od neho cerpam. Sama v sobe bych nic dobreho nevydolovala. Jen to, co uz mi On dal.


]


Libby (Skóre: 1)
Vložil: nula v Čtvrtek, 14. prosinec 2006 @ 10:50:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
--Necitim potrebu se dockat konce sveta.--

to s tím *****m ale přece souvisí


--To vis, ze jsem si hodne precetla.--

jo jde to vidět...

--Znam se dosti dobre, proto vkladam duveru do Pana Jezise a od neho cerpam.--

právě že se neznáš,pak se zaprodáváš takovým pochybným církevním vírám,skutečné poznání žádné..

--Sama v sobe bych nic dobreho nevydolovala.
Jen to, co uz mi On dal.--

tedy království nebeské jsi nikdy skutečně nehledala..

nula



Re: O islámu trochu jiným úhlem pohledu (Skóre: 1)
Vložil: rive v Pátek, 15. prosinec 2006 @ 17:38:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Sobhi Malek, D.MISS., misionář mezi muslimy, profesor islamistiky, který navštěvuje různé semináře po celém světě představuje v krátkém článku ze společenského pohledu ISLÁM (tři základní charakteristiky) a v „závěru“ ukazuje na základní podstatu misie mezi muslimy.

Článek je přeložený do češtiny a nachází se na této web stránce (link):

http://www.apostolskacirkev.cz/view.php?cisloclanku=2006010201

rive




Re: O islámu trochu jiným úhlem pohledu (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Neděle, 17. prosinec 2006 @ 00:36:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milá rive, to slovo je velmi stručné, snad i zkratkovité, proto vzbuzuje otázky:

- jestliže jsou konvertité lákání pocitem bezpečí, který dává umma, proč se tedy muslimové mezi sebou vraždí mnohem intenzivněji, než jiné velké světové společnosti? Často to vypadá, že trvalým životním pocitem obyčejného muslima je strach! Strach z muslimů.

- jestliže mají tak zakořeněnou neutuchající touhu po vítězství, proč mají tak neschopné armády?

- jestliže je to s jejich loajalitou k islámu tak, jak Malek píše, proč cituje Sajjída Quttba, idealistického extrémistu? Kde jsou jejich ostatní autority? Kde je nějaké srovnání?

Olin




]


Re: O islámu trochu jiným úhlem pohledu (Skóre: 1)
Vložil: rive v Pondělí, 18. prosinec 2006 @ 15:55:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oline,

Myslím si, že informace v článku jsou seriozní, není zde žádná zjevná nepravda. (je to dané autorovým odlišným úhlem pohledu, odlišnou zkušenosti, vlastní „osobní“ zkušenosti s určitou oblasti islámského světa, s určitou specifičtější skupinou lidí v islámském světě, vlastní posláním).

Je to úhel pohledu – křesťanský, je to článek, který vychází na seriozních křesťanských stránkách, takže určitě nebude zabíhat do salonních diskuzí, jejichž účelem je mnohdy : „všechno se dá zpochybnit, zpochybnit“ včetně základní podstaty křesťanství, že Bůh obětoval svého Syna za záchranu lidstva.

Protikladem lásky je strach. Strach je „protiklad“.Taky ho ve své polemice s článkem zmiňuješ, že „strach“ je základní charakteristika islámského náboženství.

Jaký je to jasný protipól k tomu, co přinesl na Zem Ježíš Kristus. Lásku a pokoj. Láska strach zahání. Tam, kde vládne Ježíš Kristus, tam sídlí láska a pokoj (hmatatelný znak). Láska znamená také vztah- osobní vztah s Bohem.

Jestli je šířen strach, neláska, zmatek v tom, kdo je Bůh, jestli je glorifikován „boj“ proti lidem, jestli dochází ke srážení víry zaváděním dlouhých seznamů konkrétních věcí, co je správné a co není správné, jestli je s oblibou zpochybňována osoba Ježíše Krista, Bůh se stává jen prázdným slovem hodným taškařice, co je to? Islámu tak podobné „virtuální“ náboženství?

(Ale to jsem si dovolila trochu odbočit od tvých konkretních rozvádějících otázek, přiznám se, že o světe islámu až tak detailně nepřemýslím, avšak dovolila jsem si přidat pár svých otazníků )


rive


]


Re: O islámu trochu jiným úhlem pohledu (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Pondělí, 18. prosinec 2006 @ 18:42:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Promiň, rive, vůbec jsem nenapsal, že strach je základní charakteristika islámského náboženství. Kdyby to někdo tvrdil, ani bych mu nevěřil.

Taky nijak toho misionáře nezpochybňuji.
Ale přece nebudu opakovat otázky, které se naskýtají!

Olin


]


Re: O islámu trochu jiným úhlem pohledu (Skóre: 1)
Vložil: rive v Pondělí, 18. prosinec 2006 @ 23:17:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oline

sory ...za změnu výrazu "strach"

a k tomu zpochybňování: osobně jsem měla na mysli jiné články(i např. tady na Granu)

.....ty přece s článkem polemizuješ...položil jsi otázky k rozvedení tématu...

protože "nevím", odbočila jsem si "po svém"

rive


]


Re: O islámu trochu jiným úhlem pohledu (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Pondělí, 18. prosinec 2006 @ 23:25:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To ano, ale polemika se týká spíš toho, že jde o příliš stručný rozhovor. Dostal ten člověk na stránkách toho plátku větší prostor?

Před lety jsme měli v zemi návštěvu nějakého jiného misionáře z muslimského světa, a rozhovor s ním vyšel v Životě víry. Ale už si to moc nepamatuji.

Myslím, že když přiedou takto vzácní lidé z misijního pole, měli by především dostat dost místa k poselství pro církev. Pak teprve vidíme, zda je máme přijmout, anebo pominout.

Olin


]


Re: O islámu trochu jiným úhlem pohledu (Skóre: 1)
Vložil: Marek2 v Pondělí, 18. prosinec 2006 @ 18:56:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
OK, svědectví přímo zúčastněného je pro mě vždy zajímavé. Avšak poslední věta - při každé příležitosti hlásat muslimům Krista - se mi nějak nezdá.
Nabízí se otázka, zda by se nám zamlouvalo, kdyby muslimové při každém setkání s námi začali mluvit o svém Prorokovi a jeho učení. Za druhé je naprosto nereálné očekávat, že by se muslimský svět obrátil na křesťanství (snad ojedinělí muslimové, ale to se děje i obráceně). Dále se případný vehementní hlasatel Krista mezi muslimy vystavuje nebezpečí života a to je podle mě zcela neuvážené hazardování s vlastním životem. A nakonec velmi doufám, že se takových horlivých hlasatelů křesťanství v muslimských zemích nenajde o mnoho více. No jen si představte, jak bychom asi reagovali my, mírumilovní křesťané, kdyby nám sem chodili muslimové hlásat islám.


]


Re: O islámu trochu jiným úhlem pohledu (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Pondělí, 18. prosinec 2006 @ 20:07:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak ono se dá jen těžko z toho rozhovoru rozpoznat, co je to pro něj "při každé příležitosti!" Třeba považuje za příležitost jen takovou situaci, kdy mu ji sami muslimové dají.

Jestli je to skutečně misionář-praktik, tak asi bude vědět, kdy mluvit a kdy mlčet.

Olin


]


Stránka vygenerována za: 0.26 sekundy