Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 268, komentářů celkem: 429603, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 446 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

brusle7
rosmano
Mikim

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116507588
přístupů od 17. 10. 2001

Život víry: Jak je to mezi mnou a katolickou církví
Vloženo Středa, 29. listopad 2006 @ 21:30:51 CET Vložil: Bolek

Svědectví poslal Karels


Jak je to mezi mnou a katolickou církví
Protože se tady na Grano Salis množí jako houby po dešti různá nařčení, tak se je pokusím na pravou míru. Při svém obrácení jsem byl začleněný v takové „minicírkvi“, spíše to byla skupinka, kde byli pravidelní členové v počtu asi 7 lidí. Docházeli tam také bratří z různých církví, z různých církevních společenství. Takže nezřídka se odpoledne sešli křesťané ze čtyř denominací a bylo nás na naší bohoslužbě 15 křesťanů.

Nejvíce docházeli asi z evangelikálních společenství, jako jsou baptisté, z církve bratrské, evangelíci, adventisté; občas také na návštěvu přišli i katolíci. Ekumenické prostředí a jakási jednota proto pro mě není nemyslitelná. Nejvíce vzdálení pro nás byli katolíci, ale i ty jsme akceptovali. Oni věděli, že jako protestanté neuznáváme modlitby k Marii, tak se s námi ani takto nemodlili. To byl myslím příklad vstřícnost, kdy oni v tomto respektovali nás, stejně jako my respektovali je a nezačali okamžitě odpoledne diskuzí, jak je to katolíci s vámi a Marií. Ano, jako protestant nesouhlasím s modlitbami k Marii, s neomylnosti papeže, s celibátem kněží s … atd. Přesto přeze všechno nám nevadilo stýkat se s katolíky. Celá naše „minicírkev“ se povětšinou rozprchla dopoledne někam do tradiční církve a odpoledne se sdílela s tím, co jsme tam slyšeli za kázání. Mně nevyhovovalo po každé chodit dopoledne někam do nové církve, a tak jsem postupně začal dopoledne chodit pouze do křesťanských sborů. Další bratr byl ráno v bratrské církvi, syn tohoto bratra se stavil u baptistů – odpoledne jsme se sdíleli s tím, co jsme zažili a slyšeli v různých církevních společenstvích. Mohli jsme se takto vzájemně obohacovat, existovali jsme i jako církev – odpoledne se vysluhovala památka večeře Páně. Já jsem nakonec byl i v tomto bytě pokřtěný ve vaně – snad to nikoho nepohorší, ale já to chápu jako plnohodnotný křest. To, že se tam scházeli různí křesťané mi posloužilo k dobrému, více než ke zlému. Vím, že forma zbožnosti je u každého jednotlivce i církve různá. Všechny nás spojuje stejný Duch svatý, abychom mohli v Ježíši Kristu vzdávat chválu Bohu Otci. Pro bratra gojima, můžu ti konečně jasně a srozumitelně odpovědět na tvůj dotaz a nejenom tobě, ale i druhým. Nesouhlasím s mariánskou úctou, nesouhlasím s neomylností papeže atd. Proč teda obhajuji katolíky? Neobhajuji jejich nauky, ale to, že i v katolické církvi mohou nevěřící dojít spasení, i v katolické církvi mohou být nevěřící zachráněni! Ano, forma křesťanství v jeho katolickém podání je mi asi nejméně blízká, ale i tak mohou katolíci přivést nevěřícího ke spasení. A tohle je přesně ono, co obhajuji a budu obhajovat na katolické církvi, na katolících! Pokud zjistím u nějakého společenství, že jsou to Boží děti, potom bych musel být blázen, abych to nějak popíral, nebo před nimi varoval. Určitě je v katolické církvi plno věcí, které se mi nelíbí, ale to nic nemění na faktu, že „kaťouši“ patří do Boží rodiny jako i ostatní církve. Karels


"Jak je to mezi mnou a katolickou církví" | Přihlásit/Vytvořit účet | 22 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Jak je to mezi mnou a katolickou církví (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Středa, 29. listopad 2006 @ 23:50:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Ty si zase koledujes, vid, Kajo?
Tobe nestacil ten kybl spiny pod tvejma predchozima clankama?
Nezapomen, ze nic neprobudi v lidech zurivejsi nenavist, nez vyzva k porozumeni a toleranci.

A az Gojima trefi slak, budes ho mit na svedomi.

;-)

No, ale na vaznejsi notu: ja s tebou souhlasim.
A navic, "je-li Buh s nami, kdo proti nam?" Coz?

Aviaf



Re: Jak je to mezi mnou a katolickou církví (Skóre: 1)
Vložil: cristiano v Čtvrtek, 30. listopad 2006 @ 07:27:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://prokrestany.cz
Ahoj Karle,
nejde ani tak o nařčení, spíše jako uvedení věcí na pravou míru. Osobně bych Ti chtěl dát několik otázek. Věřím, že jako bratr v Kristu se ptát smím a že mi dle svého nejlepšího svědomí odpovíš.

Jaký je Tvůj pohled na:

- vysluhování mše - eucharistie - fyzická přítomnost eucharistického Pána Ježíše a pojetí tohoto obřadu jako oběť v protikladu s biblickým duchovním společenstvím s Pánem u Večeře Páně

- zobrazování si Boha Otce, Pána Ježíše a Ducha Svatého v protikladu s nařízením 2.článku Desatera

- jak chápeš Kristovu oběť na kříži... plně dostačující a v plnosti jedenkráte dokonanou a složenou zástupně namísto nás, nebo jak tridetnský koncil hovoří, že oběť euchariste na oltářích je oběti smíření za živé a mrtvé..?

- jaký je Tvůj postoj k autoritě Božího Slova? Jak se díváš na vyjadřování lásky k Písmu Svatému a Svaté Tradici se stejnou láskou a úctou? - Mě to přijde totiž jako cizoložná láska, kdy muž vyjadřuje svou lásku ženě i sekretářce...

To je pár otázek, na které bych, Karle, chtěl znát Tvé odpovědi. Vše se to točí o tom, kdo je naši autoritou a jak a skrze koho jsme spaseni. Pokud věříme, že jen milostí skrze víru v Pána Ježíše, potom tomu nemůže být jinak a ten, kdo přichází s jiným evangeliem se dostává do problému, jak apoštol Pavel hovoří o tom, kdo přináší jiné evangelium..

V lásce našeho Pána Ježíše

Cristiano



Re: Jak je to mezi mnou a katolickou církví (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Čtvrtek, 30. listopad 2006 @ 08:06:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
- vysluhování mše - eucharistie - fyzická přítomnost eucharistického Pána Ježíše a pojetí tohoto obřadu jako oběť v protikladu s biblickým duchovním společenstvím s Pánem u Večeře Páně Naši sourozenci katolíci si myslí a dokazují, že se eucharistie proměňuje (jak to chceš dokazovat), důležitý je spíš ten skutek přijímání. Přijde na svaté přijímaní nějaká babička, která při eucharistii myslí, co bude vařit v poledne na oběd. Myslíš si snad, že tím zrušila podstatu a dění eucharistie? Pokud si katolíci myslí něco o proměňování a my protestanté ne, myslíš že tím zrušíš ono dění, které se děje při eucharistii – kterou my protestanté nazýváme památku večeře Páně. - zobrazování si Boha Otce, Pána Ježíše a Ducha Svatého v protikladu s nařízením 2.článku Desatera Kdybys Cristiano četl moje články, tak jsem napsal, že přikázání Starého zákona pro nás pro křesťany přestaly platit. Viz Co je pro křesťany závazné Tora Mojžíšova, nebo Tora Ježíšova? II. a Co je pro křesťany závazné Tora Mojžíšova, nebo Tora Ježíšova? Navíc, pokud se natočil film Ježíš, na kterém se podíleli i protestantští křesťané, neprovinili se tak proti 2. článku desatera? Zobrazili Boha – Ježíše smrtelným člověkem. Já si to nemyslím, ani v případě filmu Ježíš, ani v případě zobrazení na stěnách kostelů. Naopak, v historii pomohlo zobrazení křížové cesty nevzdělaným lidem k lepšímu pochopení evangelia. Na druhou stranu se držím reformační tradice a o nějaké zobrazování Svaté Trojice, Boha, nebo výjevů dvakrát nestojím. Teď se mně připomenula jedna věc. Jako čerstvě obrácený křesťan jsem byl na faře církve Evangelické. Tehdy bratr Jenda Nohavica, který je už nějaký rok u Pán – zemřel, měl na zdi obraz jedné hlavy – která měla tři obličeje. Takže zobrazení Boha a přímo v baště reformace – na evangelické faře. Osobně vidím, že překážkou na které ztroskotá ekumenické hnutí, ekumenismus je mariánská úcta, modlitby ke Svatým. V tomto bodě se my protestanté nikdy nevzdáme svého pohledu, jako i katolíci. Na tomhle ztroskotá jakékoliv úsilí o sjednocení – takže pastýři, gojim, cristiano, Stando můžete zůstat klidní. Nějaká sjednocující uniformní teologie pro katolíky a pro evangelikály prostě není možná. Karels


]


Re: Jak je to mezi mnou a katolickou církví (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Čtvrtek, 30. listopad 2006 @ 08:26:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
V případě desatera jeho provinění - zákaz zobrazování Boha mohou přijít s kritikou pouze ti, které desatero sami naplňuji! A ty cristiano, světíš sobotu (?), protože v tom samém desateru je i další článek, který vyzývá ke svěcení sedmého dne - což je sobota, ne neděle!

Takže kdo je oprávněný ke kritice jsou možná adventisté sedmého dne a ti, kteří pravidelně vysvěcují sobotu.

Karels


]


Re: Jak je to mezi mnou a katolickou církví (Skóre: 1)
Vložil: ares v Čtvrtek, 30. listopad 2006 @ 08:56:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
"- jaký je Tvůj postoj k autoritě Božího Slova? Jak se díváš na vyjadřování lásky k Písmu Svatému a Svaté Tradici se stejnou láskou a úctou? - Mě to přijde totiž jako cizoložná láska, kdy muž vyjadřuje svou lásku ženě i sekretářce..."

Nechci se hádat, ale i významní protestanští teologové si uvědomují, že je to trošičku jinak, než tvrdil Luther... Písmo a Tradice, totiž není každé něco jiného.. Písmo je součást tradice!! Vždyť co žijete Vy protestanti?? Svoji tradici!! Písmo, nad tradici jako formulace je logický nesmysl... Vždyť tradice je živá, je v pohybu a Písmo je zapsaná určitá událost (určitá část tradice) a konec. Tradice je živé Písmo, jestli to chceš říct takhle. Tradice Písmo oživuje, není proto něco mimo Písmo, ale písmo je součást tradice. "Tradice naše" navazuje na tradici popsanou v Písmu. Jestliže my jsme v pohybu, žijeme tradici. Nejsme neživotným symbolem.. Vždyť tedy jak to, že když máme všichni stejné Písmo, jehož dnešní podobu určil až Tridentský koncil, všichni se tak tragicky lišíme v jeho výkladu?? A to nejen protestanti a katolíci, ale i proestanti mezi sebou?? To je tradice, co nás odlišuje, protože co žijeme, je tradice. Nenechme se mýlit, že Písmo je kniha spadlá z nebe. Písmo svaté je náboženská kniha sepsaná lidmi, inspirovaná Duchem svatým, a né sepsaná přímo Duchem svatým. Kdyby jsme tvrdili, že poté co byla napsána poslední věta Písma svatého všechno skončilo, nebyli bychom křesťané, ale jakýsi deisté. Tvrdili bychom, že Bůh celé své dílo dokonal sepsáním Písma svatého. To samozřejmě Vy protestanté netvrdíte, protože věříte, že Bůh rozeslal apoštoly do celého světa, aby hlásali evanglium a konali skutky víry a že jim k tomu seslal Ducha svatého, aby je vedl a se vším pomáhal. Neprotiřečte si proto nelogickým tvrzením, které již dnešní moderní protestanští teologové nevyznávjí - "pouze písmo" a nebo ho pochopte správně jako součást tradice... A hlavně, buďme k sobě uctiví a laskavý a né navzájem k sobě fanatičtí a nenávistní, vždyť vedeme žabomyší spory a Pán Ježíš se nám musí smát!!


]


Re: Jak je to mezi mnou a katolickou církví (Skóre: 1)
Vložil: lukin v Neděle, 03. prosinec 2006 @ 08:28:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.theofil.cz
Ano, dalo by se to vlastně vyjádřit, že vlastní a živou Tradicí je sám Duch svatý, Přímluvce, kterého nám Kristus poslal a "odkázal" po svém nanebevstoupení a který nás "uvede do veškeré pravdy" (J 16,13) - on inspiroval sepsání Písma (způsobem pozvolným a organickým) a on nadále oživuje svoji Církev, tělo Kristovo v její cestě dějinami.


]


Re: Jak je to mezi mnou a katolickou církví (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Čtvrtek, 30. listopad 2006 @ 09:45:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je to tak, ares, i mnozí z nás, evangelických kazatelů rozličných denominací, si dávno, před generacemi, všimli, že
- věříme objektivně ne tomu, co je v Písmu psáno, ale co v něm čteme
- ve své praxi jsme ovlivněni nerozučně nejen Písmem, ale tradicí, tj. jak nás to starší bratři naučili
proto je mezi námi tolik rozdílů a od katolíjů obecně se jinak nelišíme, než právě těmi rozdíly.

ti, co skálopevně trvají na tom, že učí a dělají pouze to, co je v Písmu, nevěří principu sola scriptura, ale jakési mírné odrůdě solipsismu: Pravda je prostě to, co JÁ v Bibli vidím - a vidíš-li tam něco jiného, nevěříš Bibli.

problémem, který já musím řešit - a nevím dohromady jak - je to, že v našich evangelikálních a charismatických kruzích se Bible málo čte a velmi málo studuje. Lidé, a to i vedoucí, dají daleko víc na to, co rovnou funguje, než co chce Pán.

Olin


]


Re: Jak je to mezi mnou a katolickou církví (Skóre: 1)
Vložil: ares v Čtvrtek, 30. listopad 2006 @ 13:05:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A další věcí na kterou jsem zapoměl je, abychom si nemysleli, že hádkami a rozepřemi v teologických otázkách nějak sloužíme Bohu!! To ani náhodou. Bohu lze sloužit jedině, a to bych dvakrát podtrhnul, modlitbou a skutky víry!! Je třeba velké pokory, abychom si uvědomili, že sami nemusíme mít pravdu... Každý jednotlivec má svou víru aspoň nepatrně (i když co je ve víře nepatrného) odlišnou od toho druhého... Je tedy jen velmi malá pravděpodobnost, dle mého odhadu zhruba 1:5000000000, že ta pravda je zrovna na straně naší maličkosti... Ve skutečnosti je ta šance ještě mnohem menší, protože Pravda na kterou hledí andělé v nebi se zde ze země takto dokonale poznat nedá... Jestli toto příjmeme, tak musíme uznat, že pravdu nemá nikdo z nás, anebo jak učí vyznavačí východních náboženství, kteří když s nimi mluvíte o Kristu vám nadšeně přikyvují a tvrdí, že máte pravdu. Když jim, ale namítnete, že jestliže máme prvdu my, znamená to, že nemají pravdu oni, namítnou vám: "Proč? Proč bychom nemohli mít pravdu zároveň vy i my?" Řeknete si synkretizmus, ale není to náhodou tak, že oni si uvědomují, že jsou na cestě, že hledají, že se k pravdě blíží a je tedy logické, že další hledající, se kterým se zrovna na nějaké křižovatce potkali a se kterým právě rozmlouvají, může mít ten kus pravdy také??!


]


Re: Jak je to mezi mnou a katolickou církví (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Čtvrtek, 30. listopad 2006 @ 07:35:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tahle "minicírkev" fungovala asi před deseti roky, potom se rozpadla. Já začal chodit do společenství křesťanských sborů, kam jsem chodil asi 5 roků, pak jsem přešel do společenství Apoštolské církve, kde jsem dodnes.

Nějaké denominační rozdíly? U mě nehrají díky tomu zásadnější roli. Duchovní dary, zvláštní duchovní dary, jako uzdravování, dar mluvení jazyků, proroctví? Já myslím, že to není to nejpodstatnější.

Křest ponořením, nebo pokropením? Jde o formu, spíš se kloním k ponoření, ale pokud je někdo pokropený, tak je to stejně tak plnohodnotný křest.

Křest jako malé dítě? Pokud ho vedou rodiče ke křesťanství od mala, můžu něco namítnout? Určitě když se jsme se setkali s člověkem, který byl jako malé dítě pokřtěný a potom nežil až do svého dospělého života jako křesťan, tak jsme ho nabádali ke křtu. Jinak jsme pokřtěné křesťany jako děti, kteří žili od mala v křesťanské rodině, nezrazovali k novému křtu.

Jde o to, jestli se dotyčný cítil jistý s tím křtem dítěte. Pokud neměl jistotu, tak jsme ho přirozeně směřovali k rozhodnutí, aby se nechal jako dospělý pokřtít znova. Pokud tu jistotu měl, potom obvykle nepřišlo v diskuzích ani na téma křtu.

A takových názorů mám víc, vím, že se to nebude někomu líbit, ale to je můj příspěvek k ekumenismu.

Karels




Re: Jak je to mezi mnou a katolickou církví (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Čtvrtek, 30. listopad 2006 @ 08:49:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ještě k promítání filmu Ježíš. Pokud se promítal film Ježíš, tak plnil stejnou "funkci" jako ty obrazy v kostelích - například křížová cesta.

Film Ježíš měl přiblížit evangelium, podobně jako křížová cesta. Pokud byla dána výzva, kdo chce přijmout Ježíše Krista do svého srdce po ukončení promítání filmu Ježíš, tak si myslíte, že se návštěvníci představení začali modlit k tomu Ježíši na filmu?

Podobně se ani naši sourozenci katolíci nemodlí k těm obrazům - to jsem vám chtěl jenom zdůraznit.

Karels



Re: Jak je to mezi mnou a katolickou církví (Skóre: 1)
Vložil: ares v Čtvrtek, 30. listopad 2006 @ 13:13:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano! Naprosto přesně pochopeno. Nedávno jsem viděl v pořadu "Cesty víry" povídat kardinála Špidlíka o, pro nás ještě méně pochopitelnější, úctě pravoslavných věřících k ikonám. Pokud by si někdo rád udělal na tuto problematiku obrázek a zajímal by ho názor tohoto velkého a moudrého člověka, může se na to mrknout v archivu České televize... zde je odkaz: http://www.ceskatelevize.cz/vysilani/1185258379-cesty-viry/27009-hovorit-obrazem.html


]


Re: Jak je to mezi mnou a katolickou církví (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Pátek, 01. prosinec 2006 @ 01:33:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Drahy brat Karels!

Ja Ti neverim ani slovo. Tvoje texty a clanky su raz take a potom uplne ine. Vacsinou je to zavisle na momentalnej situacii, ale ak je pokoj a co i len trosku sa to da, siris jasny katolicizmus.

Som si dovolil urobit taky maly rešerš Tvojich člankov ktori to jasne dokazuje. Ak si to chcete pozriet kliknite tu.

Pokial to poznas a vies ze spasa nieje v tradici rkc, sviatostiach, ale v znovuzrodeni skrze Jezisa Krista, preco - ak Ti na katolikoch tak zalezi - im to nehlasas ako evanjelium ale pises clanky o zjednoteni sa s katolicizmom a jeho modlarskymi dogmami. This is contradiction !!!! Existuju Ti, ktori sa stanu skutocne znovuzrodenymi katolikmi, ti sa ale uprostred "cirkve" stretnu skor ci neskor s odporom az prenasledovanim.

Dalej su ti, ktori sa rozhodnu modlarsky system rkc nacisto opustit, napriklad na Slovensku napriek faktu, ze sa stretnu s primitivnym stopovanim mozno zo strany rodicov, pribuznych, znamych , kde najhorsie to je na dedinach a malych mestach.

Predstav si, mily brat Karels, ak sa cisto hypoteticky napriklad uprostred katolickej bašty akou je Slovensko, ti co modlarsky system rkc opustili , stretnu s Tvojimi starsimi clankami na granosalis. Nehovorim o tych poslednych dvoch, ktore si teraz napisal, ale o tych starsich, kde naozaj tvrdis velmi negativne a nepravdive veci o reformacii, ako nejaky Jezuita si vybijas zlost na Lutherovi, ale na druhej strane sa vyjadrujes kladne o marianstve, papezovi ako predstavitelovi vsetkych krestanov, Ty ako clen Apostolskej cirkve, ktora patri pod Assemblies of God, co je silna evanjelikalna organizacia.

Kolko s nich, najma s tych ktori sa rozhoduju, sa moze pod vplyvom Tvojich clankov, alebo pod vplyvom podobnych ekumenickych autorov ako si ty, vratit priamo do povodneho modlarstva? Nerozumiem, mily brat Karels, preco sa potom dovolavas znovuzrodenych katolikov v radoch rkc alebo poukazujes na moznost spasenia v radoch rkc ??? Zamyslel si sa, co to vlastne stoji, ak dosiahnes suhlas z ucenim rkc a spojis/zlucis/zjednotis ich herezie s evanjelikalnymi spolocenstvami?



Re: Jak je to mezi mnou a katolickou církví (Skóre: 1)
Vložil: ares v Pátek, 01. prosinec 2006 @ 07:18:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslíš, že když nás Pán Ježíš nabádá ať jsme jako děti, myslí tím, abychom se stále hádali o teologických otázkách, abychom byli neústupní. A nebo abychom si pokorně uvědomili, že nikoliv "my", ale Bůh je pravda! Že my všichni se k Bohu blížíme, ale nikdo z nás ještě u Boha není. Nikdo z nás není v plnosti Pravdy, tak proč se hádat o to, kdo víc a kdo míň? Děti tohle vědí, to jen my dospělí se stále hádáme... Dítě se modlí! Dítě si nemyslí, že by Bohu mohlo pomáhat hádáním se o teologických otázkách, protože samo ví, že nic neví... Buďme jako děti!


]


Re: Jak je to mezi mnou a katolickou církví (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Pátek, 01. prosinec 2006 @ 11:19:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ale Pan Jezis tiez nabada, aby sme boli opatrni, varovali sa farizejskeho kvasu, varoval pred hereziami a mnozstvo ineho...

Byt ako deti, sa urcite neznamena spajat s hereziami rkc.

Okrem toho vsetci ucenici boli nuteny konfrontovat herezie tej doby ktore napadali krestanstvo. Nikto s nich sa vtedy nemodlil a nebol ako dieta ale hovoril o hereziach uplne otvorene, co niektorych s nich stalo zivot.

Pan Jezis nazval tych, ktori prekrucali zakon hadmi a vybielenymi hrobmi.

Zvlastne je, ze ak katolici povysili Mariu nad syna Bozieho, vsetkych ktori s tym nesuhlasia nabadaju k modlitbam a k tomu aby sa nehadali o teologii. Je to strasne zaludne a uplne protibiblicke. Jezis sa vobec ohradil, aby ho nazyvali synom akehokolvek cloveka, nakolko vieme, ze v jeho dobe Ho nazyvali napriklad synom Davidovym.

Mat. 22-43:
Čo si myslíte o Kristovi? Čí je syn? Povedali Mu: Dávidov.
Riekol im: Akože Ho teda Dávid môže nazývať v duchu svojím Pánom, keď hovorí:
44  Povedal Pán môjmu Pánovi: Posaď sa mi na pravici, dokiaľ Ti nepoložím pod nohy Tvojich nepriateľov?
45  Keď Ho teda Dávid Pánom nazýva, akože mu je synom?
46  A nikto Mu nevedel odpovedať ani slovo, ani sa Ho od toho dňa nikto neopovážil viac spytovať.




]


Re: Jak je to mezi mnou a katolickou církví (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Neděle, 03. prosinec 2006 @ 17:31:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravím Tě bratře gojim,

k Martinovi Lutherovi budu mít vždycky výhrady. Ne kvůli reformaci, ale kvůli jeho blbýmu vztahu k židům. Když si otevřeš nějaké židovské stránky, pokud dojde na téma Luther, židé na něj mají opravdu "dobré" vzpomínky.

Na základě Lutherových výroků na, kterého se odvolával i Adolf Hitler, bylo vypáleno mnoho synagog. Lutherovi byli židé dobří do té chvíle, dokud mu pomáhali s hebrejštinou. V okamžiku, jak nepřijali křesťanství v jeho luteránské podobě, tak najednou Martin Luther otočil.

Když srovnám Martina Luthera se svatým Františkem, tohle by František nikdy neudělal. Neupírám všechno dobré, co Martin Luther udělal, ale jsou na jeho křesťanském díle i skvrny, které dost kalí charakter jeho osoby - a za tohle určitě nebude pochválený na Božím soudu.

Říkám si, jestli by katolickou církev neměl obhajovat ten, kdo je katolík. Podobně jestli KAM nemá hájit ten, kdo tím školením prošel. Články jsou pouze má stanoviska.

S modlitbami k Marii nesouhlasím. Modlitební výzva za ochranu papeže, to jsem snad neudělal špatně, ne? Bono Vox, leader, zpěvák skupiny U2 je křesťan. V 80. letech měli problémy, myslím celá skupina U2 s IRA, IRA je chtěla zlikvidovat nějakým teroristickým činem. Možná to bylo kvůli tomu, že se zvlášť Bono Vox angažuje i v politickém životě.

Pokud bych se to dozvěděl dneska a situace by byla obdobná, potom bych na Grano Salis dal také výzvu, ať se modlíme za U2. Nejenom proto, že jejich hudba je mi blízká, ale navíc je Bono křesťan - i když nevím ani jakého je vyznání.

Karels


]


Re: Jak je to mezi mnou a katolickou církví (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Pondělí, 04. prosinec 2006 @ 23:51:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mily brat Karels

Myslim, ze toto je asi Tvoj prvy komentar, kde spochybnujes Martina Luthera, tento krat s noveho uhlu, zo strany jeho - udajne cisto negativneho vztahu k zidom.

Drahy Karels, osobne sa vobec netajim tym, ze ma hlboko udivuju Tvoje myslienkove pochody a najma uzavery tvojich uvah. Skutocne mi pripadaju, ako s nejakeho jezuitskeho seminara, najma sposob, akym sa spajaju pravdive, nepravdive a polopravdive argumenty do jedneho celku, zo slahackou na povrchu.

Martin Luther bol v prvom rade ultra-silna osobnost. Dokazal zatocit s celou hierarchiou katolicizmu, co sa v dejinach podarilo malokomu. Vdaka nemu sa na povrch predralo ponatie krestanstva kde je jedinec slobodny. Viem, ze nad Martinom Lutherom boli vynasane silne kliatby. Jezuiti, ako v podstate okultna organizacia, velmi dobre vedia, ze kliatby niesu bez ucinku. Kliatby mozu cloveka silno ovplyvnit nespravnym smerom. Dnes to robia sice iba v tajnosti, iba na najvyssich urovniach, ale katolicke anathema iste nieje bez ucinku a ja viem, ako moze destruktivne posobit. Clovek sa moze zrazu zmenit a zacne byt uplne iny, skoro ako rozdvojena osobnost.

Potom, najvacsia zbran jezuitov bola, je, aj bude ohovaranie, polopravdy, lzi, demagogie a v neposlednom rade aj vrazdy, ak uz ina moznost neostava.

Katolikmi zaplateny historici tak horlivo ohovaraju Martina Luthera, ze v dnesnej dobe sa pravdu o nom nedozvies. Pri tom robia ale obrovsku chybu, ktora ich prezradza: dochadzaju k protirecivym nazorom. Ak by sme si pospajali dohromady to, co katolikmi zaplateni historici tvrdia, vychadza nam, mily brat Karels, Martin Luther ako upir s transylvanie.

Tebou spomenuty vztah k zidom je historicky nedolozena vec. Nevieme totiz motivy ktore ho k tomu viedli. O nejakych som cital ale nezdaju sa mi vierohodne. Najdeme jeho spis "Zidia a lzi" ale nepozname suvislosti. Navyse, v dobe ktorej zil, boli zidia brany uplne normalne taky aky su, nie ako to je dnes, ze kazdy kto na nich nieco zle povie, je hned antisemita ....

Na zaklade nich sa velmi tazko robi neutralny pohlad na Martina Luthera kde je chybou ho brat ako cloveka bez chyb.

Napriek tomu ma ale dojal Tvoj vyrok, ze Hitlera inspiroval k paleniu synagog Luther. :-)))) Je potom zvlastne, ako sa katolik - Hitler, inspiruje najvacsim katolickym nepriatelom. :-))))

Karel, nemohol si si vymysliet nieco lepsie ???

Inac, som presvedceny ze ja sa raz v nebi pravdu urcite dozviem ....ale bojim sa ze skor nie. .-)))

Zatial sa budem tesit z ovocia, ktore medzi inym pochadza aj zo zivotneho diela Martina Luthera. Sloboda v Kristovi.




]


Luther jako antisemita (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Úterý, 05. prosinec 2006 @ 04:24:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ať promluví fakta:

What are some of the proposals alluded to above? There are seven proposal points known as Martin Luther's Seven-Point Plan. Can you see the similarity with Hitler's plans for the Jews and Luther's seven plans for the Jews as listed below?

* synagogues should be set on fire
* Jewish homes should be burned to the ground, the people kept in stables like horses
* they should be deprived of prayer books and Scriptures in which is found lies, curses and blasphemy
* the rabbis must be forbidden under the threat of death to engage in teaching
* Jews should be forbidden passports and not allowed to travel
* all their money and valuables of silver and gold should be confiscated and kept by the government
* let the young and strong, male and female alike, be given garden implements to work the land for food

Hitler idolized Martin Luther. Hitler, in Main Kampf, calls Luther one of the greatest heroes of Germany and the German people, while Professor Friedrich Heer, the greatest authority for authenticating Hitler, was determined in his belief that Luther had prepared the way for Hitler's attack against the Jews. Heer also describes Hitler's belief that Martin Luther saw the Jews of his time as Germany was seeing the Jews in Hitler's day.

Celé k přečtení zde: http://www.suite101.com/article.cfm/messianic_judaism/115985


Bratře gojim, budeš se se mnou ještě chtít dál hádat?

Další odkaz: http://www.jewishvirtuallibrary.org/jsource/anti-semitism/Luther_on_Jews.html

To jsou nezpochybnitelná fakta, Martin Luther je v knize Main Kampf pana Hitlera nazván hrdinou! Zřejmě jej pan Hitler ocenil za jeho přínos pro zlepšení vztahů k židům...


Karels

p.s. více nejenom o Lutherovi zde: http://sami119.tripod.com/shemaisrael/id17.html



]


Re: Luther jako antisemita (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Úterý, 05. prosinec 2006 @ 06:06:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Bratre, Karle, obdivuju tvou trpelivost v boji s vetrnymi mlyny, ale uz ted ti mohu prozradit, ze Gojim se s tebou nejen bude hadat, ale konkretne i vim, co ti odpovi: ze uvedene stanky jsou bud zaplacene jezuitama nebo cerpaj ze "studii" historiku, ktery jezuiti platej. A nektere indicie jasne vedou k zednarum a iluminatum.

Je to marny. Mas-li cas, precti si Foucaultovo kyvadlo od Eca, tam Gojim vystupuje na kazdy druhy strance.

Pro uplnost dodavam, ze i ja jsem placenym agentem katolicke cirkve. Aviaf totiz znamena: Ave Vatican Imperator Annihilator Fidei - neboli Bud pozdraven Vatikan, Svetovladce, Nicitel Viry.

Ale protoze mi platej mizerne, rozhod jsem se, ze to tady vyzvanim.

Pozdravuje vas muj kamarad Alberto Rivera, jehoz nejznamejsim kouskem bylo priznat se, ze je agentem Vatikanu, aby ho uz nadale nikdo nepodezrival, ze je agentem Vatikanu, a on mohl v klidu pusobit jako agent Vatikanu. Je to chytrej kluk.

Aviaf, primus inter liberales


]


Re: Luther jako antisemita (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Úterý, 05. prosinec 2006 @ 09:48:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milí brat Karels

Hitler bol v prvom rade clenom okultnej organizacie Thule, bol spiritisticke medium, a bol vyznavac starogermanskeho pohanstva. Co pises, zase nieje argument, nakolko mnoho blaznov sa odvolava aj na Bibliu, a ine krestanske spisy.

Moj osobny nazor je, ze ak Hitler zaradi do svojich spisov Martina Luthera, viac ani katolikom "posluzit" nemoze. Hitler bol sam katolik.

Verim tomu, ze Martin Luther vo svojom zivote urobil mnozstvo chyb. Tie robil aj kalvin, aj mnohi ini. To co ste s nich vy katolici urobili, je nehorazne svinstvo.

Opakujem ale, na zaklade studia viacerych pramenov historikov ktori maju blizko rkc, neda sa zistit pravda. Odporuju si.

Ovocie jeho zivota v podobe, ze sa ostro postavil proti Jezuitskej masinerii, mame do dnes. Chvala Bohu za to.

Brat Karels, ani ked sa na hlavu postavis, ani ty a ani vsetky jezuitske seminare, Lutherov prinos v historii reformacie nezastavite.

Este raz, Luthera skutocne neglorifikujem.

Najma by som chcel na zivo vidiet, co sa s nim dialo, ak nad nim boli vynesene vsetky tie jezuitske kliatby a ten hnus, ale myslim ze cistu pravdu o nom sa na tomto svete asi nedozviem . :-))))







]


Re: Luther jako antisemita (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Úterý, 05. prosinec 2006 @ 12:31:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Som nemal cas dokoncit komentar, skusim pokracovat.

Dalsou vecou, ktoru sa nikdy presne nedozvieme, je presne zmapovana a neutralne polozena otazka genocidy zidovsekho naroda. Podla zidovskych historikov, alebo spriaznenych, hadam ani nieje vyznamny politik, osobnost alebo cas v dejinach, kde by im nebolo ublizovane. (Mimo osobnosti, ktore boli narodnostou zidia - prirodzene.) Pokial by sme sa mali riadit zidovskym pohladom na genocidu, prideme tak isto k nerealnym uzaverom. Hollywood v pravidelnych casovych usekoch pusta na svet diela tykajuce sa ww II. ktore hovoria iba o prenasledovani Zidov, s kontextu coho vyplyva, ze inych narodnosti ako napriklad slovania, romovia, madari, sympatizantov nazorovych alebo nabozenskych smerov, sa genocida ani netykala. (Napriek tomu povazujem Spilberga za skveleho rezisera :-))))

Ja zidov milujem, povazujem ich za narod Bohom vyvoleny pre nesenie evanjelia, narod ktoremu boli zverene Pisma, a hlboko odsudzujem akykolvek antisemitizmus.

To, coho sa ale na svete nedovolam je neutralny pohlad na okolnosti okolo ich genocidy, prenasledovania, pricom je uplne jasne, ze bolo a bolo velmi velke az bestialne.

Na druhej strane je napriklad zaujimavy fakt, ze 70 percent americkeho senatu a vlady su zidia a Spojene staty Americke vedu momentalne vojnu proti historicky najvacsim nepriatelom zidovskeho naroda - Arabom.

Mily Karel, je v historii viacero veci, o ktorych sa na tomto svete pravdu nedozvieme. Bohuzial Luther a dejiny reformacie, su jednou s nich.

Na zaklade toho mozes napisat o Lutherovi co chces, a viem ze si si toho plne vedomi


]


Re: Luther jako antisemita (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Úterý, 05. prosinec 2006 @ 15:45:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pochopitelně, nebýt Luthera, tak tady není ani Grano Salis. A já bych nemohl svobodně hlásat své názory.

Jenom si myslím, že katolíci už se nechovají, jako před 400-500 roky. Prostě už nemají tu moc jako v minulosti.



]


Re: Luther jako antisemita (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Úterý, 05. prosinec 2006 @ 15:55:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Karel

...to by si sa cudoval :-))))))


]


Stránka vygenerována za: 0.45 sekundy