Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 235, komentářů celkem: 429570, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 615 návštěvník(ů)
a 4 uživatel(ů) online:

Mikim
oko
rosmano
ivanp

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116496497
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Znečištěný pramen
Vloženo Středa, 15. listopad 2006 @ 07:58:05 CET Vložil: Bolek

Charismatici poslal Pastýř

John Laughland: Znečištěný pramen – nedemokratické počátky evropské ideje Dovolil jsem si sem zkopírovat recenzi na vynikající knihu J. Laughlanda, kritizující sjednocování států Evropy na manažerských principech a ztrátě národní suverenity. Důsledně jsem v textu slovo stát resp. národ nahradil slovem církev nebo denominace a ostatní pojmy upravil evangelikálnímu étosu. Výsledek vypadá takto:

V hlavách mnoha současných křesťanů převládá "manažerské" myšlení; chtějí "maximalizovat růst", investovat, ovládat. Proto se autor důkladně věnuje otázce, co je církev. "Církev je veřejná entita založená na právu, a nikoli podnik, který se řídí manažerskými rozhodnutími". Podrobně se autor zabývá rozdělením církevního vlivu v ekumenickém hnutí s konceptem církevní suverenity. "Jestliže vize nějaké církve vidí své vedení někde mimo ní, pak tato církev není nezávislá a není suverénní. Kdyby se ovládaní lidé smířili s tím, že jejich církev podléhá naddenominační duchovní autoritě, pak uznávají za svého suveréna tuto vyšší autoritu. Jestliže to nepřijmou, budou se chtít odtrhnout, což se rovná prohlášení, že onu vyšší autoritu nepřijímají." Autor obhajuje klíčový význam pojmu církevní suverenity. "Věřit, že církevní nezávislost a suverenita jsou irelevantními koncepcemi, je totéž jako věřit, že křesťanské svobody a vláda práva mohou existovat bez církve".

Autor připomíná, že myšlenka "sjednocené církve" není zdaleka myšlenka nová, ale že to byla myšlenka dřívějších ideologií zaměřených na ovládnutí církve dávno před managementem. Po rozboru stovky pramenů autor upozorňuje na účast mnoha prominentních strůjců církevní integrace v těchto organizacích.

V závěru knihy autor upozorňuje, že církevní sjednocování je součástí širšího trendu globálního sjednocování a vytváření mezidenominačních institucí se specifickými naddenominačními pravomocemi. Hovoří o nešťastném vytváření "nového světového řádu", kde jakoby se měl vytrácet princip suverenity a vytváří se snaha budovat nový princip " práv": "V devadesátých letech zaujala představivost Západu myšlenka, že celý svět je semeništěm upíraných "práv" a potenciálních zdrojů nestability … Četní západní křesťani se připojili k propagování hlavního argumentu původně Princovy ideologie, podle níž konfesionalismus působí války." Tyto falešné novodobé koncepty autor přesvědčivě vyvrací. Nepřipomíná Vám to, a hlavně Olinovi, něco? Originál můžete srovnat zde Pastýř


"Znečištěný pramen" | Přihlásit/Vytvořit účet | 23 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Znečištěný pramen (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Středa, 15. listopad 2006 @ 08:20:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pastýři,

divné to je, máš pravdu. K věci - celé dění by ale muselo být prováděno přes nějakou zastřešující naddenominační církevní organizaci...

Chápeš tedy, že je to ČEA, nebo bývalá KMS, která už ale nemá tu sílu... , já nevím, ale zatím se ČEA neangažuje tolik (a kdoví zda někdy bude) na změně slovníku a nějakých sjednocovacích tendencích.

Karels



Re: Znečištěný pramen (Skóre: 1)
Vložil: Krytyk v Středa, 15. listopad 2006 @ 08:25:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Olin přece takový hnusný knížky zásadně nečte! K ranní pobožnosti si bere skripta MLM a Příručku o řízení lidských zdrojů v nadnárodní společnosti a bestseller Sedíme ve více správních radách. Z nich čerpá základní principy při psaní svého životního díla Denominace nemají právo na nezávislost a suverenitu. Kniha vyjde u příležitosti prvního výročí proškolení všech církevních vůdců KAMEM s podtitulem Nová bible charizmatická nákladem KMS. Ta bude zároveň organizovat utajenou podpůrnou marketingovou akci Otevřená vrátka, která by měla volně navázat na dlouholetou kampaň Přelézání plotů.



Re: Znečištěný pramen (Skóre: 1)
Vložil: jakobin v Středa, 15. listopad 2006 @ 08:51:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.zelo.cz
To s tím novým překladem bible je založené na realitě. Dostal se mi do ruky verš Jan 3:16 z toho nového překladu.
Neboť globální manager-senior tak miloval lidské zdroje, že zrealizoval svou vizi na vyslání supra-kouče, aby každý, kdo jeho koučink (a koučink jím povolaných nižších managerů) přijme byl uchráněn od likvidace a věčně prosperoval.



Re: Znečištěný pramen (Skóre: 1)
Vložil: Krytyk v Středa, 15. listopad 2006 @ 09:28:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nemáš nějaké další ukázky? Ehmm, je to velmi velmi inspirující.... Olinův překlad mi v mé knihovničce opravdu, ale opravdu chybí! Takové ty falešné větičky, no já nevím, já nevím...


]


Re: Znečištěný pramen (Skóre: 1)
Vložil: jakobin v Čtvrtek, 16. listopad 2006 @ 07:11:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.zelo.cz
Krytyku,
jedná se o přísně střežené materiály s vysokým stupněm utajení. Za jejich zveřejnění bych šeredně zaplatila. Už teď jdou po mně za J 3:16. Ale neboj, s materiálem se brzy seznámíš. Bude uveřejněn a implantován do všech křesťanských sborů naddenominačním apoštolem-managerem hned po úspěšném zakončení Olinovy propagační kampaně.


]


Re: Znečištěný pramen (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Středa, 15. listopad 2006 @ 08:55:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Krytyku,

po pravdě, neumím si představit, že Olin je nějaký systematický záškodník...

Karels



Re: Znečištěný pramen (Skóre: 1)
Vložil: Viking (racek@racek.cz) v Středa, 15. listopad 2006 @ 10:04:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
není nad to přesvědčit lidi, že se řídí sami a rozhodují sami o svých věcech, (pod heslem: naučíme vás řidit si věci sami)ani si nevšimnou a jsou v hierarchické struktuře až POD uši

P.S. moc se mi líbí "nový překlad" Jan 3, 16 :o)



Kristus nebo církev? (Skóre: 1)
Vložil: jarda2005 (jvag@centrum.cz) v Středa, 15. listopad 2006 @ 10:28:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Pastýři,

z Tvého dalšího článku jen dáváš najevo jak Ti záleží na církvi, ale vztah ke Kristu docela pomíjíš - je to úmysl?

Toto zastřešování a zase "rozpadání" probíhalo a probíhá v církvi stále, a je to dobře - říkalo se tomu reformace ... mezi reformátory patřili např. Luther nebo František z Asissi, v moderní době třeba Matka Tereza, která, ač členka jednoho řádu neváhala dělat to co ji její víra v Krista dávala - no a založila nové společenství. Ale Matka Tereza není u evangelikálů vítána, protože její dobré skutky jsou nepřekonatelné, tak se jí musí podsunout za zlé to co nevykonala (např. že nerozdávala v Bombaji Bible, ale jen jídlo, péči a úctu k životu).

Tedy Kristu nebo církev? Jako katolík jsem rád za svou církev ijejí učitelský úřad, který jasně říká - naposledy v Dominus Iesus - "každý křesťan z jakékoli církve patří ke Kristu". Evangelikální negace tohoto katolické tvrzení je že "jen někteří křesťané mimo katolickou církev patří ke Kristu" případně "jen já patřím ke Kristu a jsem tomu předurčen".

Je to dost trapné dosadit do negativní knížky slovo církev a dělat z toho závěry - když už je církev a Evropa nesrovnatelná - co takhle udělat to samé do pozitivní knížky jaký by byl výsledek? Ale to není potřeba o církvi, jejím sjednocování a vnitřní komunikaci, učednictví a osobním vztahu mezi křesťany navzájem se píše v jedné pozitovní knížce - jmenuje se Bible.

Přeji požehnané studium zaměřené osobně k Bohu!

jarda



Re: Kristus nebo církev? (Skóre: 1)
Vložil: rive v Středa, 15. listopad 2006 @ 17:14:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
O zesvětšťování církve jde psát různými způsoby. Ale bez pozitivní naděje jde pouze o skepsi a destrukci.

Disident je tu od toho, aby objevoval, kritizoval, ukazoval a pojmenovával, co je špatně. Bojoval všemi možnými zbraněmi proti tomu, co je špatně. Je to dobře, ale zároveň je to málo. To je jen falešná naděje, jak z bahna ven. Bůh z nás nechce mít disidenty – učedníky skepse a destrukce.

Na to jak z bahna ven existuje jen jedna jediná naděje (biblická):

Přibližte se k Bohu (a jeho zaslíbení : Bůh se přiblíží k vám ) (např. v listě jakuba ....)

rive



]


Re: Kristus nebo církev? (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Středa, 15. listopad 2006 @ 19:32:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Také už mne nepadla podobnost s katolickou snahu sjednotit křesťany pod papežský primát. Máš pravdu, Bright i Schuller - konstruktéři tržního křesťanství - se snahou sjednotit s katolíky nijak netají. Nevíš o tom více?

Pastýř

P. S. Ta matka Tereza jako reformátor, to bylo dobré... :-D


]


ANO: reformátor - Matka Tereza (Skóre: 1)
Vložil: jarda2005 (jvag@centrum.cz) v Pátek, 24. listopad 2006 @ 10:37:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Pastýři,

vážím si Tvého ocenění Matky Terezy jako reformátora naší církve a života křesťanů.

Skutečně byla reformační - podobně jako třeba Albert Schweitzer, nebyla žádná konformistka, která by seděla ve svém klášteře a modlila se nebo učila v evropských školách, nebo jako u A.S. léčila své protestantské spolubratry.

Oba změnili vnější i vnitřní pohled na křesťany z tradičnch církví.

Oba nejsou žádní konformisté a Bůh je jistě ocení vavřínem vítěze.

A že neměnili teologii a proto se jimi nezajímat? To je tak názor pár intelektuálů z jednotlivých církví, ale křesťan by neměl jen správně přemýšlet, ale hlavně jednat - svým životem hlásat Krista.

jarda


]


Re: Znečištěný pramen (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Pátek, 17. listopad 2006 @ 01:39:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pastýři, to cos napsal, mi nepřipomíná nic. Je to na hranici srozumitelnosti a chybí tomu jiskra.
Esi to neni tim, že jsou dvě v noci.

V té souvislosti mě ale napadlo něco jiného:
1/ Jaká škoda pro lidstvo anebo pro místní usedlíky vznikla tím, že i Rhode Island a osada Providence, které dokázaly poskytnout svobodu i Rogeru Williamsovi, se zřekly plné suverenity?

2/ Jak moc uškodilo Evropě, nám Čechům a letzeburskému lidu, když se plné suverenity zřekl lucemburský parlament i sám velkovévoda?

Olin




Re: Znečištěný pramen (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Pondělí, 20. listopad 2006 @ 21:44:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Oline,

protože jsi vůči mé osobě alespoň na chvíli zanechal utrhání, osočování a nyní mne pouze hledáš za nicky, se kterými nemám vůbec nic společného - ale i to je u Tebe pokrok (zřejmě se domníváš, že jsem jediným člověkem, který Tě prohlédl :-) - pokusím se Ti odpovědět:

Nadnárodní slučování, kdy je jednotlivým národům upírána suverenita, i když se tvrdí opak, je systém vládnutí v EU. Tento princip je derivován z německého pojetí státnosti, kdy národnost není založena na územním, ale krevním principu. Nebo-li tam, kde žijí Němci, tam je Německo, nikoliv Němci jsou tam, kde je Německo. To není invektiva vůdči Německu, to je pouhé konstatování historií prověřené skutečnosti. Němci díky tomu v minulosti netvořili jednotné území, ale tvořili mnoho roztroušených územních celků. Na tomto principu došlo i k anexi Sudet, neboť území patřící Čechům bylo připojeno k Říši s odkazem na osídlenost Němci.

Podobně je to s charismatickým hnutím. Neustále vytváří, či infiltruje nějaké mezidenominační celky, odkud importuje církvím své učení a jednotlivé církve díky nevolené autoritě různých apoštolů (dnes koučů) pak ztrácejí svoji severenitu, neboť církve jsou školeny a učedníkovány ze zcela jiných, jim nevlastních center. Na suverenitu denominací je pak pohlíženo jako na něco nepatřičného. Naddenominační apoštol přece může působit, kde se mu zachce, a protože denominace není apoštolským úřadem, nemá k vedení ani legitimitu. Osvícené, nevolené a vyvolené autority dobře vědí, zač je toho loket, a proto by národní státy ani denominace neměly věci zkoumat, ale vděčně je přijímat.

Charismatik je pak především charismatikem, a poté až metodistou, letničním nebo baptistou. Tedy stejné, krevní pojetí církevní příslušnosti, jako německé pojetí státnosti. Lidé mohou být v kterékoliv církvi a přitom mít své řídící centrum mimo svoji církev, stejně jako národy nemají právo tvořit národní státy, ale je třeba je vést z povolanějších a osvícenějších center. Stejně jako existuje rozšířený mýtus, že existence národních států vede k válkám, stejně tak existuje analogický mýtus, že existence denominací vedek nejednotě.

Evropská Unie, její zacházení s národy a principy vládnutí, jsou tedy analogické charismatickému pojetí vlády církvím. Také se mluví o servisu, službě, pomoci atd., ale skutečnost je jiná. Není divu, že KMS stále "smiřuje národy", usiluje o zrušení Benešových dekretů a fandí tomuto myšlení. Je to způsob jejího uvažování. Posledním výkřikem je žádost CČSH, aby se omluvila za husitské války. A tak zatímco Laughland vidí tyto principy v politice, já jsem se tyto analogie snažil popsat v církvi.

Myslím, že se jednou sjednocená církev může stát vůdčí silou ve sjednocené Evropě. Jistě to bude Tvá, očekávaná, sjednocená církev pod papežskou monstrancí a věřím, že se jednou naplnění svého středověkého snu (který jsi nedávno přiznal) dočkáš. Mám však naději, že to bude trvat ještě dlouho. Dočasný boj bude zde na zemi ze strany Kristových učedníků prohrán, ale z kosmologického a eschatologického hlediska bude triumfovat biblická církev.

Jinak Americké pojetí vládnutí je odlišné od principů EU a státy, které založily USA, se suverenity vzdaly dobrovolně (nikdo jim ntrvedil opak), a přesto existuje značně široká legislativní svoboda mezi účastenskými státy. Je zde důsledné rozdělení moci a jednotlivé státní orgány podléhají systému pojistek. Svobody jsou garantovány Ústavou a vláda práva není nahrazována vládou osvícených autorit, které dobře vědí, jak se věci mají dělat.

Předpokládám, že se budeš snažit opět vše zesměšnit, bagatelizovat a reagovat osobním osočováním, nicméně mým motivem bylo Ti osvětlit, co jsem daným článkem zamýšlel sdělit.


S přátelským pozdravem,

Tvůj Pastýř


]


Re: Znečištěný pramen (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Pondělí, 20. listopad 2006 @ 22:14:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pozn.: pozor, mé narážky na nicky, které si mě obzvlášť zamilovaly, takže se za mě dnem i nocí modlí, se netýkají ani tak tebe, jako jich. Jsou to mé, možná blbé, provokace na jejich účet. Ne na tvůj. Takový berkin nemá jinou osobnost, než bezmezný obdiv k tvým spiskům. A krytyk vládne tak nemožným jazykem, že bych musel být analfabet, abych ho považoval rovněž za Anatola France.

Tvému textu zde vůbc nerozumím. Pochybuji, že to mlůže někomu kromě tebe dávat smysl. Např. apoštolové a koučové nemají společného nic, než Zeměkouli. Atd.atd.
Analogie mezi evropou a charismatickým "vládnutím" je čirý blud. Jako takový se nedá vyvrátit. Člověk to může vzít na vědomí jako tvou zvláštní libůstku. Diskuse na toto téma nemá smysl..

I já mám daleko větší pochopení pro americký systém vládnutí, než pro ten evropský způsob. To není dobrá situace, vzhledem k tomu, kde žijeme.

Olin


]


Re: Znečištěný pramen (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Pondělí, 20. listopad 2006 @ 23:01:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Oline,

považuji za ztrátu času zde dohledávat různé narážky, kde mne cíleně s těmito nicky ztotožňuješ nebo jen vytváříš zdání. Znám Tvé způsoby jednání, které se Ti zde začínají nevyplácet, ale podvádět bys opravdu nemusel. Zde je jedna ukázka za všechny:

"Že by nějaké hergot bylo to, co krytyk tvrdí, si nemyslím, byť takto normálně nemluvím. To bychom mohli spekulovat dál: třeba o tom, že když Pastýř napíše "hernajs", tak bere nadarmo jméno svého profesionálního kolegy z Hannoverské university. A je to pravda, kdyby to zařval na universitním nádvoří, otočí se nejen Dr. Neiss, ale i polovina jeho kolegů, a velice se pohorší. Tady na Granu se však nepohorší nikdo, neboť krytyk mu nadržuje (není-li tím samým), a ostatní nejsou takoví magoři. Snad jedině berkin (není-li tím samým).

Nejen, že se zde snažíš čtenářům podsunout zdání, že stejně jako Ty i já kleji, ale Tvůj rukopis deklasovat mne z používání více nicků je zde zcela zřetelný. A nebylo to jednou, ani třikrát... Ne, že by mi to vadilo, ostatně již měsíc jsem na Tebe do nedávna skoro nereagoval. Reklamu děláš zejména sobě a KMS. Ukazuješ, jak velmi nebezpečným se Ti jevím a skoro to vypadá, že s mým jménem na rtech vstáváš i usínáš. Vzhledem k tomu, že se vydáváš za kazatele a ještě pracuješ, musím ocenit, že vyplňuji velkou část Tvé pracovní náplně, což jen vypovídá, jak vysoce můj vliv hodnotíš :-)

Jinak věřím, že text, na který reaguješ, snad poslouží alespoň jiným.

Pastýř


]


Re: Znečištěný pramen (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Pondělí, 20. listopad 2006 @ 23:28:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Well, máš pravdu.
Říkal jsem jen, že jsem neztotožńoval tebe s nimi, ale je s tebou, což je jistý rozdíl.
Samozřejmě jsem to nemyslel vážně. Já s nimi nehodlám mluvit vážně. Provokuji je kde mohu, protože to jsou zbabělí anonymové, schopní každé špatnosti.

Tebe sice provokuji taky kde mohu, ale ze zcela jiného důvodu: trpím silnou alergií na tvé manipulativní metody.

Co se týče tebe: je objektivní skutečnost, že používáš více nicků a ví to každý právě proto, že jsi neopakovatelný. Ty nemůžeš nastartovat třetí nick, aniž bychom to všichni poznali!

Olin


]


Re: Znečištěný pramen (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Úterý, 21. listopad 2006 @ 08:07:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Oline,

Tvá dialektika je zvláštní. Jestliže ztotožním Pepu s Vaškem a nikoli Vaška s Pepou, jaký je v tom rozdíl? Žádný, pokud cílem je, aby si ostatní mysleli, že Vašek je Pepa. Opravdu si myslíš, že nikdo jiný krom mne neprohlédne Tvé způsoby jednání? Přesto, můžeš mi, prosím, uvést, jakou jinou přezdívku na Grano-Salis v diskusích používám? Předpokládám, že víš, že přezdívka není vlastní jméno :-)

S pozdravem,

Pastýř


]


Re: Znečištěný pramen (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Úterý, 21. listopad 2006 @ 08:52:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak už jenom fakt, že na Granu zveřejňuješ některé věci jako Aleš franc a jiné jako pastýř, vyvolává podezření. Když se tě na to nějaký novák zeptá, zapřeš to. Kromě toho jsi na jiném fóru vystupoval jako abíšaj a znovu jsi toto ztotožnění odmítal. Vyvoláváš tedy podezření a podle mě ho vyvoláváš záměrně, tak si nestěžuj.

S anonymy je to ještě složitější: některé nicky evidentně vznikly jako nadávací nicky jiných nicků. Jiné - jako katolik - vznikly z toho důvodu, že tu nebyl žádný přiměřeně pitomý katolík, který by napsal to, co nějaký antikatolík potřeboval.
Zpochybnění jejich lidské identity je jednou z možností, jak se před těmito odpornými praktikami bránit.

Olin


]


Re: Znečištěný pramen (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Úterý, 21. listopad 2006 @ 11:15:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Oline,

Abišaj, na zcela jiném webu, měl svého času uvedené celé své jméno a odkazoval na svůj web a dokonce se Ti osobně představil. Takže opět nemluvíš pravdu. Tvé evidentní snahy vzbudit dojem, že zde vystupuiji pod více konkrétními nicky, abys nemusel čelit argumentům, jsou proto liché a Ty to ostatně velmi dobře víš. Je to jen způsob Tvé práce, na který jsme si už mnozí zvykli.

Pastýř


]


Re: Znečištěný pramen (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Úterý, 21. listopad 2006 @ 12:20:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mě že se Abíšaj osobně představil?
Nepamatuji dobu, kdy bys tam měl uvedené jméno, zato si pamatuji spekulace některých návštěvníků, že pastýř a abíšaj jsou jedna osoba. Proč by o tom spekulovali, kdybys to řekl sám?

Matně si vzpomínám, že jsem se tě při svém příchodu na hradecké fórum ptal, zda jsi Anatole France, a tys mi odpověděl, že jsi bertold brecht. Jako vtíp jsem to samozřejmě vzal, a pochopil jsem, že jsi TEN major Burns, o kterém mi druzí říkali.

Ale je to již tak dlouho, že pokud ses mi představil osobně, tak jsem to zapoměl. Tady na granu se nepamatuji, že by se A.F. přihlásil veřejně ke tvorbě pastýře, a k tomu, že jinde šíří totéž zase pod jiným jménem.
Každopádně jsem vzal na vědomí, že se snažíš u náhodných návštěvníků vzbudit dojem, že na internetové scéně je více lidí, kteří sdílejí názory, které šíříš.

Olin



]


Re: Znečištěný pramen (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Úterý, 21. listopad 2006 @ 15:15:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Drahý Oline,

Předpokládal jsem, že žádný nick na GS nedoložíš a budeš diskutovat o něčem zcela jiném. Jak vidím, nezmýlil jsem se. Přesto vím velice dobře, jak to na KSHK bylo a předpokládám, že Ty to víš stejně tak dobře jako já. V té době si Abíšaj uvedl celé své jméno a Ty velmi dobře víš, že mnohokrát se hlásil ke svým studiím. Když Ti jeden uživatel pomohl jeho jméno přečíst z hlavičky, tvrdil jsi, že příliš neovládáš Internet. Zkus třeba toto věnování. Chápu ale, že jde o Tvůj styl práce a tak s tím musím počítat. Zatímco Ty pravidla dodržovat nemusíš, já si to dovolit nemohu a ani nechci. Odmítám totiž tezi, že účel světí prostředky.

Jsi to však Ty, kdo zde opakovaně vytvářel dojem, že kritici mnohých jevů jsem já pod více nicky. Je pro mne ctí, že se mého vlivu tolik obáváš s že většinu svého času proto trávíš sepisováním invektiv proti mně. Myslím však, že mne přesto přeceňuješ. To bych pak musel být Lolik, Berkin, Krytyk, Agur, Jakobin, Křesťan, JakubV, Písnička, Christiano, Reformovaný a mnozí další… Ti všichni nějak zpochybnili charismatické směřování nebo kritizovali prokatolickou orientaci dnešních naddenominačních celků. Ne že bych s nimi ve všem souhlasil, ale jen ukazuji na princip. Chápu však, že je Ti nepříjemné, když takto uvažují mnozí a navíc veřejně. Pak je třeba to nějak bagatelizovat. Již ale není tak snadné vzbuzovat dojem, že nikdo krom mne si ničeho není vědom :-)

Jinak Ti přeji hezký den a mnoho radosti u Internetových diskusí. Myslím, že s Tebou nyní diskutují mnozí a máš mnoho příležitostí k vysvětlování. Mohu Tě zároveň ubezpečit, že to nejsem já pod vícero nicky. Tímto celou záležitost považuji za uzavřenou. Chceš-li věcně diskutovat, napiš recenzi na "Charismatickou církev sjednocení?" Pochybuji však, že to učiníš a budeš se proto raději pouštět do osobních útoků. Tam už se mnou ovšem nemůžeš nijak počítat, a tímto Tvé nedoložené nepravdy o mých nicích na GS taktéž považuji za uzavřené.

A tak mi nezbývá, než Ti v tom popřát mnoho zdaru, zdraví a duševní pohody :-)

S přátelským pozdravem,

Tvůj Pastýř


]


Re: Znečištěný pramen (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Úterý, 21. listopad 2006 @ 15:47:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý pastýři, přestávám tomu rozumět.

- recenzi na tvé hanopisy (včetně toho, cos mi věnoval) psát pochopitelně nebudu. To přece nejde!

- k invektivám vůči tvé osobě se přiznávám a hlásím, protože tvé invektivy, pomluvy a rovnou lži, které šíříš na účet cizích církví a často mých přátel, přesahují všechny meze mé tolerance.

- pamatuji si, že mi jednou někdo radil, na co mám kliknout u jména Abíšaj. tos byl ty? Já se omlouvám, opravdu se nepamatuji, že by ses mi někdy představoval skutečným jménem, ale je to možné.

- v církvi nejsem od včerejška. Že máme jako charismatici mraky nepřátel, vím líp, než ty. Čemu bych se na tom měl divit? Možná že v den, kdy jsi uvěřil, mě zrovna někdo ctihodný přesvědčoval, že letniční projevy jsou "cizí oheň". Mám vůči těmto primitivním církveideologiím získanou imunitu.
Na druhou stranu jsem zvědav na každý rozumný kritický postoj, protože dobře vím, že spoustu věcíneděláme dobře.

Kdo je ale k tomuto rozumnému kritickému postoji způsobilý?
Rozhodně ne fanatici, kteří budou rozvíjet kampaně proti "katolickému nebezpečí", "spiritismu", "klanění démonům" apodobně. Ti mi slouží jen jako odstrašující příklad. A to je tvoje "role". Zvolil sis ji sám, tak si nestěžuj.

Olin


]


Re: Znečištěný pramen (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Pátek, 24. listopad 2006 @ 17:28:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
pastýři,

Jedna věc je podstatná: skutečně jsem tě několikrát podezíral, že kromě svého jména a nicku pastýř a abíšaj používáš občas ještě další. Ne ty (nevhodný výraz) berkinovce, ale to je jedno. Jen tak jsem tě provokoval.

Obávám se, že takto vzniká falešné obvinění: Člověk si něco myslí a tak to začne i říkat. Je mi to líto.

Tvoje nynější prohlášení, že tu žádné další nicky nemáš. beru za hotovou věc.

Už se tady objevila neprpělivá poznámka, že je tu přeolinováno. Je mi jasné, že na té kampani mám podíl: udělal jsem si z grana krabičku a kdykoli sem nějaký lumpík napíše něco proti někomu, vyskočí z ní jako čertík můj šklebící se ksicht. Tak se mi podařilo pořádně namíchnout každého, komu čouhá kopyto zpod rouna, a přesně to jsem chtěl.

Jenomže to začíná vadit i slušným návštěvníkům, a to jsem rozhodně nechtěl.

Olin



]


Stránka vygenerována za: 0.22 sekundy