Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429544, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 428 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116466032
přístupů od 17. 10. 2001

Nebezpečná učení: HUMANISMUS - očividné modlářství
Vloženo Sobota, 11. listopad 2006 @ 20:06:51 CET Vložil: Bolek

Kritika bludů poslal Krytyk


HUMANISMUS - očividné modlářství

HUMANISMUS/ (z lat. humanus - lidský), ideový směr považující za nejvyšší hodnotu člověka. Od dob rebesance (14. - 16. století) se člověk nechápe jen jako součást celku, jak tomu bylo ve středověku, ale jako jedinec, prosazující se ve svém přirozeném nadání a individuálních zvláštnostech. Zdůrazňuje se osobnost, její právo na svobodu, rozvoj a štěstí. Společenské instituce se začínají posuzovat také z hlediska svého významu pro blaho člověka. Renesanční individualismus a humanismus navázal na odkaz antického racionálního politického myšlení. V osvícenství (17. - 18. století) se pak stal humanismus jednou ze základních součástí ideologie. Mezi jeho přední teoretiky patřili P. Holbach, C. Helvétius, D. Diderot a další filosofové.

Politická teorie vycházející z humanistického pojetí vidí člověka jako tvůrce politických poměrů. Politické instituce se začínají chápat (např. u Machiavelliho) jako nástroje lidských zájmů, politika pak jako soubor pravidel pro manipulaci s lidmi. (Karel Žaloudek: Encyklopedie politiky) ARGUMENTY ODPŮRCŮ HUMANISMU HUMANISMUS/ V současnosti pravděpodobně nejrozšířenější pověra. V souladu s převládajícím názorem můlže být člověk čím chce, jenom nesmí být humanistou. HUMANISMUS je společná víra naprosté většiny kazatelů, politiků, filozofů, novinářů a jim podobných. Kdo se nehlásí k HUMANIZMU, je považován za barbarského ničemu. Přesto je HUMANIZMUS jednoznačně kompromitující pověra.
Samotné slovo humanismus má několik významů. Význam, který zde mám na mysli, lze definovat asi takto: každý člověk bez výjimky je něčím podstatně a zásadně odlišným od ostatních zvířat. Člověk sice žije v přírodě, ale do přírody nepatří. Je něčím vyvýšeným nad všechno ostatní, v mnoha případech je prostě něco přímo velkolepého. Člověk, "to zní hrdě", jak se říká, přitom většinou nejde o nic jiného, než o modlářství.
Především žádný z argumentů, jež humanisté uvádějí ve prospěch údajné nadřazenosti člověka, nás ve světle toho, co víme, nepřesvědčuje. Člověk skutečně je relativně mnohem komplexnější a tudíž relativně také mnohem „vyšší" než pes nebo opice, ale tvrzení, že jenom člověk má určité vlastnosti, jež jsou mnohem komplexnější a tudíž relativně také mnohem "vyšší" než pes nebo opice, ale tvrzení, že jenom člověk má určité vlastnosti, jež jsou všem ostatním bytostem cizí, je nepodložené. Mezi těmito vlastnostmi jsou uváděny mj. Řeč, rozum, technika, kultura, tzv. ideace (schopnost tvořit abstraktní pojmy, zobecňovat) a koneckoncu také strach. Lze údajně tvrdit, že tyto vlastnosti, nebo alespoň některé z nich, nemá nikdo kromě člověka. Dnes však víme, že to není pravda, protože řada vyšších zvířat má tyto vlastnosti rovněž, třebaže obyčejně na nižším stupni než my.
Začněme u řeči: není pravda, že zvířata jsou němá. Mají svou vlastní řeč, již si částečně osvojují výchovou, např někteří ptáci se určité popěvky, jimiž se dorozumívají mezi sebou, učí od svých rodičů. Vědcům se už podařilo sestavit celé slovníky řeči některých zvířat, které mnohdy obsahují celé stovky znaků. Je pravda, že jsou to jazyky chudší než náš, ale tvrdit, že vyšší zvířata jakoukoli řeč postrádají, může pouze někdo, kdo o této oblasti vůbec nic neví.
Podobně je tomu s rozumem. Znova opakuji, že i zde platí, že rozum psa nebo slona je skutečně nižší než rozum člověka, ale nějaký rozum ta hovádka přece jenom mají, dokážou určitým způsobem uvažovat, připravovat prostředky úměrné cílům atd. Výsledky posledních výzkumů v této oblasti jsou naprosto jasné: alespoň vyšší zvířata nejsou tak zcela rozumu prostá.
A co s tím souvisí: Nejsou prosta ani techniky. Opice používají při srážení banánů klacek a někteří ptáci rozbíjejí skořápku vajec pomocí kamene, který drží v zobáku. Bobři staví velice složité umělé hráze. S jakousi primitivní technikou se také setkáváme i u zvířat, proto technika není výlučně charakteristickým znakem člověka.
To též lze říci i o kultuře. Nejenom lidé, ale i ptáci umějí zpívat, mnohá zvířata provádějí velice složité tance. Jistí vědci dokonce tvrdí, že se u určitých termitů setkali s něčím, co velice připomínalo náboženské obřady. A pokud jde o morálku, té by se lidé často mohli od zvířat učit. Když anglický filozof Hobbes tvrdil, že je člověk člověku vlkem, mohl někdo oprávněně namítnout, že je to pro vlky urážka – vždyť žádný vlk nikdy není k jinému vlku tak zlý, jak jsou někdy lidé krutí k jiným lidem. Totéž se konečně dí říct i o ideaci a o strachu. Neexistuje prostě nejmenší důkaz, že by u zvířat zcela chyběly. Proto jsou argumenty uváděné ve prospěch údajně zásadního rozdílu mezi člověkem a zvířaty nepodložené a nepřesvědčivé. Zároveň však existuje řada důvodů, které nás přivádějí k myšlence, že mezi lidmi a vyššími zvířaty neexistuje žádný zásadní rozdíl. V prvé řadě si můžeme ověřit, že člověk patří do světa zvířat jak z hlediska anatomické stavby, tak z hlediska chování. Má například ruce a nohy, vnitřnosti, mozek atd. Rovněž je vybaven stádními, sebezáchovními, pohlavními a jinými instinkty. Chování člověka je často mnohem složitější, mnohem rafinovanější než chování zvířat, ale v zásadě jde o totéž. Stačí se blíže podívat například na bankovního úředníka, který ráno vstává, protahuje se, myje se, a jde do práce (na lov), abychom pochopili, že tu jde o něco v podstatě velmi podobného chování dejme tomu divokého psa nebo hyeny.
To je jedna věc. Za druhé: Astronomie nás informuje, že svět je neuvěřitelně veliký. V samotné naší mlhovině (Mléčné dráze) existují miliardy hvězd, a mlhovin je přece také mnoho – nejspíš rovněž miliardy. Je proto pravděpodobné že mezi těmito miliardami sluncí existují taková jako naše, ktzerá mají planety; toto víme z pozorování několika hvězd, které nám jsou nejblíže. Tváří v tvář takovému množství je nanejvýš pravděpodobné, že život a spolu s ním i něco podobného člověku existuje v řadě případů i jinde ve vesmíru. Tvrdit, že člověk, obyvatel kosmického prášku, jakým je naše Země, a pouze on, je něčím výjimečným, to už nám prostě připadá jako nehoráznost.
Takže "VĚDECKÝ" HUMANISMUS je asi totéž, co železné dřevo nebo kulatý čtverec. Celá věda hovoří zcela jednoznačně ne ve prospěch této pověry, nýbrž proti ní.
A když si položíme otázku, v čem má tato pověra svůj původ a proč si dnes získala takové množství vyznavačů, odpověď zní takto: hlavním důvodem je skutečnost, že lidé stále hledají něco, co by mohli považovat za posvátné a hodné klanění. Člověk se projevuje jako živočich, který potřebuje nějaké náboženství. Nevěří-li však v Boha, začíná si tvořit modlu v podobě Člověka s velkým Č a stává se HUMANISTOU. To je však už zcela očividné modlářství.

(J. M. Bocheński: Stručný slovník filozofických pověr, Aeterna, Praha 1993)


"HUMANISMUS - očividné modlářství" | Přihlásit/Vytvořit účet | 7 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: HUMANISMUS - očividné modlářství (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Sobota, 11. listopad 2006 @ 21:27:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Další argumenty odpůrců humanismu:
- palečnice
- výbor pro neamerickou činnost
- štvavá mediální masáž
možno příležitostně doplnit nějakým citátem z Bible. Vždyť to tak dělal i Konrád z Marburku!

Olin



Re: HUMANISMUS - očividné modlářství nebo obrana proti moci (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Neděle, 12. listopad 2006 @ 06:24:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdůrazňování hodnoty jedince vzniklo jako reakce proti bezuzdnému útlaku doby.
Ve starověku a středověku platila pravidla úcty, poslušnoti, podřízenosti i ochrany mezi lidmi. Když se ale stanou břemenem, vzniká snaha se osvobodit.
Příklady-
1) pán má ve všem přednost před podřízeným, na to doplatil Siegfried u Nibelungů, že se nesměl u vody napít dříve než došel jeho nadřízený,
2) ve smečce (vlků, lvů) se z kořisti nejdříve nažere vůdce smečky, potom ´jádro´ (pár vlků s lepším postavením) a potom ostatní (vlčí lid), kteří museli přilížet. Lev žere dříve než lvice, i když kořist přinese lvice.
Naproti tomu Platon dokázal, že i otrok pochopí Pythagorovu větu a Rousseau psal, že lidé se rodí svobodní (zotročuje je společenský řád).
Humanismus byla obrana.
Kdybych se narodil jako Kartáginec, a byl vybrán jako malé dítě pro oběť Molochovi, nedožil bych se toho, abych psal do Grana.
Římané je porazili, ale situace se nezlpešila úplně. Dnes jsou zabíjeni muži až po dosažení 18 let věku, ve válkách bez Molocha.
Jedna hrdá a dojemná věta prorokovala : ´nebude žebráků, nebude králů´, ale dožili jsme se zlodějny atd.
Nemusíme si myslet, že humanismus byl bezbožný.
Byla to kdysi obrana a sen, jako vytýčená hranice, ale nějak se to točí a zviklává. I taková osvobozující myšlenka může být svedena.
Znám jinou variantu : ´buďte svatí, protože Já jsem svatý ´, říká Pán Bůh. Tam je hodnota člověka odvozena od Boha. Není tam otrok, ale posvěcený.




Re: HUMANISMUS - očividné modlářství - souhlasím (Skóre: 1)
Vložil: Ucednik (ucednik@seznam.cz) v Středa, 15. listopad 2006 @ 09:48:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Protože humanismus není až tak jednoznačný pojem, podíval jsem se do wikipedie co ta říká o humanismu

Je zde mimo jiné uvedeno:

Nejvyšší hodnotou v humanismu je lidský život.

Mnoho forem humanismu má svůj počátek v teorii Protágorase, že „člověk je mírou všech věcí“. V kontextu to značí, že pro určení hodnot a etiky jsou podstatní lidé, ne objektivní nebo absolutistické kodexy (zákoníky).

Moderní humanismus má 2 proudy. Náboženský humanismus se odvíjí od renesanční tradice osvícenství. Zahrnuje mnoho umělců, zvláště křesťanů a učenců ve svobodných uměních. Jejich pohled má tendenci se koncentrovat na důstojnost a ušlechtilost lidských výkonů a možností.

Sekulární (světský) humanismus odráží vznik globalismu, technologií a kolaps náboženské autority. Též uznává individuální důstojnost, zásluhy a oprávnění na sebarealizaci pomocí rozumu a logiky.

Ani s jedním z těchto forem humanismu nemohu souhlasit.Všechny staví na piedestal člověka, všechny zbožšťují člověka a ponižují Boha. Možná Vám budu připadat paranoický, ale jen pro srovnání uvedu jednu z myšlenek satanistické filozofie z webu:

Žádné mravní dogma nesmí být považováno za dané, žádný standard či měřítko nesmí být zbožštěný.Co člověk stvořil, může také zničit.

Tak jak chápu humanismus já, je to odvrhnutí skutečného Boha a jeho nahrazení člověkem a lidskými potřebami.Sekulární společnost většinou nadšeně se hlásící k humanismu se odstřihla od absolutních Božích zákonů.Zatím, ale ještě díky setrvačnosti lidské společnosti a asi i díky Boží milosti se morální kodex těchto absolutních Božích zákonů se odráží v tom lidském kodexu.Ještě stále se dohodneme na tom, že nezabiješ je správně např. Ale Pandořina skříňka byla otevřena. A morální kodex bez Boha se přizpůsobuje člověku. Viz např. legislativa v oblasti registrovaného partnerství.Lidský kodex založený na humanismu je jen otázka konsezu lidí a postupně vede k degradaci.
s přáním pokoje Ucednik Petr



Re: HUMANISMUS - očividné modlářství - nebo ohlédnutí za hodnotami a Synem člověka ? (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Úterý, 19. prosinec 2006 @ 21:57:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Souhlaím s tím, že všechno není správné.
Nutně je ale vhodné usoudit za jakých okolností, kdy a kolik.
U Řeků na začátku převládal názor, že vše určili mocní bohové a člověku také jeho osud.
My věříme na Jednoho Boha a že si za tresty za hříchy můžeme sami.
Moderní doba nám dává možnost, abychom si osud změnili sami, ale v ČR teoreticky (kam dojdeš bez korupce nebo vlivných známých?) , na Západě záleží i na rodině, do které se narodíš. U antiky i středověku to bylo absolutní. Žádný sedlák nemohl být poslancem atd.
Takže tvrzení Řeků, že ´mírou věcí je člověk´ byla obrana proti teroru systému.
Za socialismu jsem vyslechl jedno kázání, ze kterého mi zůstala hluboko jedna věta: ´člověk je důstojná bytost a jako s takovým s ním má být jednáno´. To je hluboce v rozporu s terorem rudé doby a s mučením vězňů, popravami bezbranných atd.
Tehdy se nepraktikoval hmanismus ve věznicích, ani ve veřejném životě. Kolik náboženských osob bylo persekuováno !
Kousek humanismu by býval velmi vhod !
Jestli se v myšlenkovém kotli někde v jiné zemi vaří jiný odvar, to není dobré, ale slovo ´humanismus´ používám i já, když chci sdělit někomu, že ho neokradu atd.
Proč se zastavovat u výkladu slova ´humanistický´? Stejně je všechno jinak, slova už neplatí tak jak byla míněna.
Politici kradou a proto o humanismus se už nejedná.


]


Re: HUMANISMUS - očividné modlářství (Skóre: 1)
Vložil: Libby v Čtvrtek, 21. prosinec 2006 @ 13:37:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Take jsem tam byla a rikala, ze ja prece nepotrebuji Boha, aby mi rikal co je spravne a co ne. Vim to prece sama. hruza! Humanismus je nejvetsi vzpoura proti Bohu, protoze clovek prohlasuje, ze si vystaci sam. Kazdy clovek, ktery se teto filosofie zastava, by mnel prozkoumat sve nitro proc si mysli ze dokaze byt dobry bez Boha. Pokud bude uprimny, najde takove odpovedi, ktere ho privedou k slzam. V opacnem pripade, kdy nebude uprimny, zustane na konci sveho humanismu sam. Ja mam prani a viru, ze budu v pritomnosti cloveka a zaroven Boha, ktery mne miluje.



Re: HUMANISMUS - očividné modlářství (Skóre: 1)
Vložil: Marek2 v Čtvrtek, 21. prosinec 2006 @ 18:12:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já tedy nevím, nejsem filozof, ale toto BYL humanismus před několika sty lety. Od té doby snad humanismus prošel nějakým vývojem. Dnes patrně nikdo z humanistů netvrdí takové bláboly, jaké jsou uvedeny v článku.

Cituji z Akademického slovníku cizích slov:
humanismus - 1. první etapa renesanční kultury 14. století;
2. filozoficky zdůvodněný názor respektující a podporující důstojnost člověka jakožto svébytné duchovní i tělesné bytosti ve všech dimenzích jeho života, zaměřený proti jeho odcizení, sociálnímu, duchovnímu i politickému útisku ap.



Re: HUMANISMUS - očividné modlářství a muzeum našich časů 400 let zpět (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Sobota, 23. prosinec 2006 @ 21:11:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslím, že i v jiných článcích se vyskytují názory staré 500 nebo alespoň 300 let. Někdo se inspiroval Chelčickým a pořád omílá dvě věci: antikristus v kat. církvi a nevěstku.
Jiní opakují tvrzení, že vše je od Bha nebo od ďábla. Jsem zvědavý, kam by zařadili na příklad lenivost (ta je z těla), nebo dopravní havarie (z nepozornosti).
Někdo vyčítá oživuje 400 let staré materiály sněmů, podle kterých se nežije, asi jako kdyby se v čase automobilismu zabýval správným zapřaháním koňů do kočáru, což je dnes spíše sportovní disciplina.
Nejsme sto let za opicemi, jsme 400 let v čase našich předků, kteří zažili ještě náboženské války, vystěhování hugenotů a Českých bratří a jozefínské dekrety.
Howgh.
Miro


]


Stránka vygenerována za: 0.20 sekundy