Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marek.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 158, komentářů celkem: 429684, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 548 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116567295
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: ČEA nabízí českým církvím zkušeného kouče
Vloženo Středa, 08. listopad 2006 @ 16:29:21 CET Vložil: Bolek

Zkoušky poslal Nepřihlášený

Seminář pro poradce a kouče NCD   ČEA si dovoluje pozvat stávající i potenciální kouče NCD na setkání, které se uskuteční 2. prosince 2006.

Na programu bude mimo jiné: Moderovaná diskuse na téma – Práce se staršovstvy/vedením sborů – příčiny úspěchů a neúspěchů, Informační blok (tvorba nové národní normy, novelizace dotazníku NCD, nový online systém získávání profilů NCD, představení nově vydané literatury k NCD a možném dotisku materiálů v češtině nebo překladu dalších titulů, představení a možné využití nabídky na koučovaní českých sborů Christophem Schalkem, Moderovaná diskuse ve skupinách – nejnižší faktory – Evangelizace zaměřená na potřeby, Vroucí zbožnost, Inspirativní bohoslužba, atd. Více informací a přihlášku najdete na /NCD/Skoleni


"ČEA nabízí českým církvím zkušeného kouče" | Přihlásit/Vytvořit účet | 56 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: ČEA nabízí českým církvím zkušeného kouče (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Středa, 08. listopad 2006 @ 17:59:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
V pondělí jsem potkal kamaráda, bratra Jarka V. ze Slova života. Když jsem se ho zeptal na koučování, tak nevěděl, co to je.

Slovo života je prokazatelně charismatická církev...

Karels



Re: ČEA nabízí českým církvím zkušeného kouče (Skóre: 1)
Vložil: jakobin v Čtvrtek, 09. listopad 2006 @ 12:03:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.zelo.cz
Začátek ironie:
Jasně, když sečteme Karelsova známého, vladislavovy známé a Olinovo kamaráda (který neví nic o hnutí víry), výsledkem je objektivní realita současné české církve – koučink a praktické aplikace myšlenek hnutí víry (a dalších) se nepraktikují! Z toho jasně plyne, že lidé, kteří před tím varují jsou mimo realitu.:-)))) A co na to vaši sousedé, zbývalí uživatelé GS?
Konec ironie.


]


Re: ČEA nabízí českým církvím zkušeného kouče (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Čtvrtek, 09. listopad 2006 @ 13:02:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Týhele, besironie, máš to srovnané?Ťvrdil někdo, že to neexistuje?
A když už něco existuje, tak se před tím hned musí varovat? Tyhle praktiky sis přinesla z bývalého sboru, nebo tě to napadlo až teď?

A ty sama víš cokoli relevantního o KAM a koučinku? Žes neřekla?

Mě mrzí, vzhledem k tomu, že sám vím houby, že se tu zatím neobjevil vůbec nikdo (kromě V.H. z KAM), kdo by VĚDĚL, oč jde.
Zato inciativních strašilek a sýčků máme kolem sebe dostatek.

A o tom se zmínil Karels.

Olin


]


Re: ČEA nabízí českým církvím zkušeného kouče (Skóre: 1)
Vložil: jakobin v Čtvrtek, 09. listopad 2006 @ 13:16:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.zelo.cz
Oline,
tvoje nová posila vladislav přeci napsal:

vykonstruovaná mediální bublina.

Koučink je opředen podivnou hysterií a přitom, jak se zdá, se málokde praktikuje. Kritici už zase cedí komára, místo aby se smířili s bratříma.

Koučové nejspíš neexistují.....

To, že umím číst si nesu z první třídy. Můj bývalý sbor za to tentokrát nemůže. :-)))))
Vůbec mě nepřekvapuje, že ti, kterých se to týká se tu neobjevují....grano je přece hnojiště.....


]


Re: ČEA nabízí českým církvím zkušeného kouče (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Čtvrtek, 09. listopad 2006 @ 13:48:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
//vykonstruovaná mediální bublina. - to je pravda, ale asi jen na internetu.



//Koučink je opředen podivnou hysterií - to je taky pravda. "Někdo" ji tu vyvolal a někdo jiný využívá, že?

//jak se zdá, se málokde praktikuje - to je taky pravda.

//Koučové nejspíš neexistují - jestli dosud žádného neviděl... ale není to pravda, já jsem jednoho viděl. Viktora Hojku. Ale neviděl jsem ho při koučinku.

Zkrátka nikdy jsem se s touto praxí nesetkal, ač se o to sám pokouším.
Ty ses s tím patrně taky nesetkala. Nebo ano?
Pastýř, který o tom píše, se s tím taky nesetkal. Berkin je potměšilý anonym, nikdo neví, s čím se setkal, ale jeho naprostá neinformovanost svědčí buď o zlovolnosti nebo o tom, že taky neví, oč jde.
Dobrý, co? Když tady rozjedete nějakou kampaň a spoléháte se na to, že předmět kampaně přecejen existuje... trochu málo, ne?

Připomínáš mi dobré Valachy, kteří se každý rok bojí vlků, přičemž diskuse se točí okolo toho, kolik jich vlastně je.

Olin




]


Re: ČEA nabízí českým církvím zkušeného kouče (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 09. listopad 2006 @ 15:25:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oline, člověk nemusí o každé pitomosti všechno vědět, aby na první pohled nepoznal, že jde o ubohou lidskou iniciativu páchnoucí člověčinou na sto honů.


]


Re: ČEA nabízí českým církvím zkušeného kouče (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Čtvrtek, 09. listopad 2006 @ 15:32:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tobě se nikdo nevyrovná, Gregory. Ty o tom víš ze všech nejmíň. Ale všechno poznáš podle obálky.

Olin


]


Re: ČEA nabízí českým církvím zkušeného kouče (Skóre: 1)
Vložil: jakobin v Čtvrtek, 09. listopad 2006 @ 20:02:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.zelo.cz
Oline,
zajímá tě management? Pak dovol, abych ti ocitovala jednu výbornou managerskou příručku:   „Má-li být komunikace přínosná, musí být obousměrná a symetrická, role sdělujícího a příjemce se musí střídat. Hovoříme o umění sdělovat a umění naslouchat. Sdělovat se učíme od narození. Naslouchání tak velká pozornost  věnována není. Přitom nejde jen o slyšení, co se nám podavatel pokouší sdělit. Naslouchání je charakteristické aktivním přístupem příjemce, který nejen slyší, ale slyšené vnímá, snaží se je analyzovat. Má-li tedy být člověk úspěšný při komunikaci se svým okolím, musí umět sdělovat i naslouchat.“ A nebo ti ocituju bibli: Kdo má uši k slyšení slyš! Kdybys slyšel, co ti tu lidé říkají, tak bys nemohl tvrdit třeba tohle: "Ty ses s tím patrně taky nesetkala. Nebo ano? Pastýř, který o tom píše, se s tím taky nesetkal. Berkin je potměšilý anonym, nikdo neví, s čím se setkal, ale jeho naprostá neinformovanost svědčí buď o zlovolnosti nebo o tom, že taky neví, oč jde." Nejen tito, ale byli i další, kteří ti tu tvrdili, že se s tím setkali, ale to už ty nevíš. Oline, s tebou není řeč. Když poukážu na to, že tady někdo bagatelizuje problém, ty to popřeš. Když ti to ocituju u vladislava, tak ty na to, že má až na detail pravdu…. A jede to pořád dokola. Píšeš blbosti, nepřemejšlíš u toho, a diskuze využíváš k bezhlavému chrlení svých názorů. Musím ti říct, že tvůj poslední nenávistný výlev proti Pastýřovi mě na Tobě dost zklamal.


]


Re: ČEA nabízí českým církvím zkušeného kouče (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Čtvrtek, 09. listopad 2006 @ 20:38:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Možná jsem sklerotik, ale pokud se pamatuji, tak tu NIKDO z vás ani nezkusil věcně a se znalostí této práce ostatním sdělit, v čem spočívá služba KAMu, co je na ní dobré a co dobře nedělají.

Pokud ji kdo kritizuje, tak ZA TO, že vůbec existuje, pokud kdo uváděl něco konkrétního, ukázalo se, že to nebyla pravda, jako například pokus o skandalizaci kvůli penězům, anebo pokus o obvinění, že nerespektují zodpovědné autority.

JÁ TRVÁM NA TOM, že nikdo, je-li křesťanem, nemá právo špinit cizí práci, nebo se distancovat od věrnosti svých bratří, za to, že například povolávají učedníky, nebo učí lidi rozmnožovat své hřivny. Je to neomluvitelné.

Můžeš si tady notovat s lidmi, s nimiž máš podobné názory, a mluvit o špatných zkušenostech s učedníkováním. To můžeš, máš svobodu projevu. Ale nes laskavě zodpovědnost za ten projev!
Kdo mluví o učedníkování, ztratil jakoukoli relevanci k seriózní diskusi o povolávání učedníků. Připomíná mi to ty evangelíky, kteří nás kdysi, když jsme byli mladí, obviňovali z "pánježíšismu". Přestali jsme je brát na vědomí.

Celý život jsem se snažil povolávat učedníky a učit je, a protože jsem to většinou dělal dost blbě, vítám každého, kdo mi může pomoci. nehodlám s tím totiž přestat, protože bez toho není spasení.
Ale nehodlám se hájit a omlouvat za to, že to dělám. ani se nenechám zahnat do obrany a obhajoby kvůli tomu, že na mě někdo plivne něco o údajné naddenominačnosti.

Který z mých výlevů proti pastýřovi máš na mysli, nevím, napsal jsem jich dnes víc. Máš pravdu, že moc nemyslím, protože mám plnou hlavu práce. Takže možná píšu blbosti.

Olin



]


Re: ČEA nabízí českým církvím zkušeného kouče (Skóre: 1)
Vložil: jakobin v Čtvrtek, 09. listopad 2006 @ 21:49:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.zelo.cz
Oline, naše debaty se nápadně podobají jedna druhé. Proto bude lepší toho nechat. Na závěr mám pro tebe dárek. Zde jsou definice managementu (jehož je koučink součástí) aktualizované o církevní termíny (podnikový nahrazeno slovem církevní apod.). Nechám na čtenářích, jestli jim je  tato prezentace církve blízká nebo nikoli. Management - " soubor názorů, zkušeností, doporučení, přístupů a metod, kterých církevní vedoucí (koučové) užívají k zvládnutí specifických činností, jež jsou nezbytné k naplnění církevních vizí a záměrů. Manažerské funkce pak jsou: rozhodování, plánování, kontrola, organizování, motivování, komunikace apod. Management- činnost mobilizující lidské i věcné činitele (bratry a sestry) při respektování právních norem, nákladů, kvality a lhůt k uskutečnění k určité evangelizační akce či projektu. Management - "umění dosáhnout toho, aby lidé dělali, co je třeba." Management - " mobilizace a aktivizace všech zdrojů a podstupování rizik s cílem dosáhnout žádoucích přínosů pro církev". Management má jistě své místo v řízení podniku, který je zaměřený na výkon a prosperitu. Má mít ale místo v církvi? Potřebujeme skutečně vědět z manažerských příruček, jak plánovat čas, jak koučovat, jak se zapojovat do manažerských struktur (pyramid), jak vést pomocí sdílené vize, jak týmově pracovat?  Zaměníme bibli a hledání za jasné odpovědi a prozkoušené metody? Na tomhle místě bych znovu připomněla svůj článek Skrytá tvář charismatismu a náchylnost člověka k nízkým motivům.


]


Re: ČEA nabízí českým církvím zkušeného kouče (Skóre: 1)
Vložil: vladislav v Čtvrtek, 09. listopad 2006 @ 22:58:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jinak Tobě jakobíno bych poradil, abys ze srdce odpustila svým bývalým vedoucím. Uvidíš sama, že pak už nebudeš mít o čem psát.


]


Re: ČEA nabízí českým církvím zkušeného kouče (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Pátek, 10. listopad 2006 @ 04:27:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jakobin,

píšeš: Zaměníme bibli a hledání za jasné odpovědi a prozkoušené metody?

Z toho důvodu se v tom nechci neustále "plácat" a řešit, jak to přesně je, myslím ty různé "inovace", které pro jednoho znamenají obohacení církve, pro druhého ohrožení církve.

Pochopitelně Jakobin, že jsem občas zaslechl něco v církvi (nebo jsem četl knihu, už nevím) z terminologie, kterou tady popisuješ. Ale já tomu nevěnoval pozornost:

1. Protože nejsem ve vedení církve a stejně nic nezměním

2. Opravdu jsem to tehdy neviděl jako důležité

3. Mám výhrady i k jiným oblastem duchovního života křesťanské církve, nejenom k nějakým "inovacím"

Inovace, jak jsem to pojmenoval - myslím tím koučink, multiplikace, atd. jsou jenom symptomy, ta pravá příčina se bude asi muset hledat jinde.

Já se touto oblastí křesťanství - jestli je koučink "košer" nebo není, nezabývám a zabývat ani nechci. Rozeberu ti například téma o homosexualitě, Boží bázni, atd..., protože se mám čeho chytit - prostě Alma mater je pro mě Boží slovo. Kdežto u různých "inovací" se opravdu nemám čeho chytit. A odsoudit to jenom proto, že se o tom nepíše v Bibli? To taky můžeme odsoudit technický rozvoj, jsou bratři - kteří nehrají na hudební nástroje, protože se o tom Nový zákon nezmiňuje. Nezpochybňuji, že je to taky důležité. Druhá věc, pokud se o tom nepíše v Bibli a to jaksi implicitně, tj. otevřeně.

1. Je k diskuzi od všech, se k tomu svobodně vyjádřit

2. Vidím to podobně jako s tím učením SJ o vlajce a jejím klanění - to je problém v USA, tady se vlajce neklaníme - respektive nemáme k vlajce takový vztah; proto si myslím, je často plno kritik čehokoliv vzdáleno od reality, protože učení a kritika byly dělány na americké poměry, ne na naše české....

Pokud jsem přečetl knihu "Jiné evangelium", potom je to opravdu fundovaná kritika, zhodnocení hnutí víry, evangelia prosperity atd...

Základní problém vidím v tom, že nikdo z takto postižených nechápe teologii v celé své šíři a hloubce jak se popisuje v oné knize. Možná někteří v USA ano, ale u nás v České republice? A to je přesně to, co mně vadí. Pokud odsoudit, zkritizovat - tak přesně a ať víme za co.

Druhá věc, pokud někdo bude zastávat byť jen jeden bod čehokoliv, je už "postižitelný" a "odsouzeníhodný" jako by praktikoval všechno?

Asi je téma k diskuzi, nakolik ty nové postupy, manažerské postupy nahrazují postupy, ke kterým nás vede Boží slovo. To taky ale Jakobin nemůžeš zhodnotit jinak než na konkrétních případech... Určitě vidím je špatné, pokud by manažerský přístup nahradil zcela ten biblický, ke kterému nás vede Bible.

V pokoji, Karels




]


Re: ČEA nabízí českým církvím zkušeného kouče (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Pátek, 10. listopad 2006 @ 08:55:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Karle,


to, že Ty se něčím nezabýváš přece neznamená, že to téměř neexistuje. Minimum lidí se zase zabývá Tvými tématy, jako je spekulativní teologie o Trojici nebo judaismus. Z míry reflexe objektu ze strany jediného a odlehlého subjektu přece nelze učinit objektivní pohled na podstatu fenoménu. Pakliže je ovšem objekt, o kterém se většina, i Ty, zde shodneme, že je závadný, pak skutečnost, že z tohoto objektu berou jednotlivci jen z různé míry, ještě není důvodem ke zpochybnění jeho kritizované podstaty. Navíc je zde zřetelná tendence ze strany ČEA koučink dále a masivně šířit. Jinými slovy to, že někdo vykouří jednu cigaretu za rok a někdo dvě krabičky denně ještě neznamená, že kouření neškodí zdraví a že není třeba na tuto škodlivost upozorňovat. Kouření škodí zdraví!

Předmětem kritiky zde tedy není různá míra reflexe problému ze strany ostatních. Předmětem kritiky je jev (koučink, potažmo církevní manažment) jako takový. I kdyby vůbec nikdo a nikdy manažment v církvi v ČR nepraktikoval, nic to nezmění na jeho sekulární a ryze účelové podstatě. Ovšem pokud by se opravdu koučink a multiplikace nepraktikovaly, určitě by to mnohé nevedlo k jejich obhajobě. Jednoduše nelze obhajovat to, co prakticky neexistuje.

Podívej třeba Vladislav. Hned se mu při zmínce o naddenominační službě kouče nabízela paralela s naddenominčními apoštoly (v jejichž naddenominační službu zřejmě věří) a u koučinku a multiplikace viděl pouze neprávem zprofanovanou terminologii, přičemž jejich obsah chápe zcela biblicky. Ví tedy velmi dobře, oč se jedná. Vadí mu jen použití těchto termínů z pera kritiků (ne z pera stoupenců). Samotný obsah, který je mnohem důležitější než samotné termíny, vidí jako biblický. Vladislav tedy nejenom, že ví, co to koučink a multiplikace jsou, ale dokonce je obhajuje. Předpokládám, že by neobhajoval něco, o čem neví nebo s čím se nesetkal. Paradoxně tak ti, kteří o daném jevu tvrdí, že prakticky neexistuje, tak svoji obhajobou těchto jevů jejich existenci potvrzují.

Pastýř


]


Re: ČEA nabízí českým církvím zkušeného kouče (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Pátek, 10. listopad 2006 @ 16:59:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravím Tě pastýři,

určitou odpovědí je můj nový článek - Koučink, multiplikace a další „inovace“ v církvi Pána Ježíše

Pokud jde o mé články, jenom nepoměrně malé procento z nich se zabývá Trojjediností a o judaismu jsem psal snad ještě míň...

Karels


]


Re: ČEA nabízí českým církvím zkušeného kouče (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Pátek, 10. listopad 2006 @ 07:09:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Stručně: Jsem přesvědčen, že management má své místo v církvi. Management se nehodí jen do podniku, ale také např. do Národního musea. To není zaměřeno na výkon a prosperitu.
(např. tajemníkem CB je dnes manager. Je skvělej)
Neexistuje důvod, proč bych kvůli tomu opouštěl Bibli.

Management a zejména jeho vyučování je dost nebezpečná činnost. Nejen v církvi, nemyl se, i v podniku. Proto potřebujeme dávat dobrý pozor, co se děje a učí. A zasahovat!

Člověk, který nemůže kriticky přistoupit k tomu, co se učí, protože mu vadí ŽE se to učí, je nám k ničemu.

Olin


]


Re: ČEA nabízí českým církvím zkušeného kouče (Skóre: 1)
Vložil: jakobin v Pátek, 10. listopad 2006 @ 10:00:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.zelo.cz
Hele Oline,
jen tak ze zvědavosti- napsals:
Člověk, který nemůže kriticky přistoupit k tomu, co se učí, protože mu vadí ŽE se to učí, je nám k ničemu.

Koho myslíš tím nám? Vy - církevní manažeři, či vy koučové a mentoři? Nebo snad vy, co jste na té správné cestě (vy, co dostanete ty odměny za dobře vykonané Boží dílo)?


]


Re: ČEA nabízí českým církvím zkušeného kouče (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Pátek, 10. listopad 2006 @ 11:36:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milá Jakobin,

Tebou citovaná věta je logický protimluv. Nicméně pokud bychom chtěli pochopit její smysl i přes tento protimluv, nezbylo by nám, než souhlasit.

Rozeberme si ji tedy:

„Člověk, který nemůže kriticky přistoupit k tomu, co se učí, protože mu vadí ŽE se to učí….“

Takový člověk by – podle logiky věci – vůbec nekritizoval, protože by mu vadilo, že se věc vyučuje nebo šíří a ne to, zda je pravdivá, či nikoliv. Tedy takový člověk by nic nekritizoval, nerozebíral, nezkoumal. Jednoduše by mlčel.

Pokud se však pokusím pochopit smysl výroku s pominutím větné a logické struktury, pak mi vychází, že:

Dotyčný by se vůbec nevěnoval podstatě problému, pro neschopnost zaujetí objektivního stanoviska. Jednoduše by toho nebyl schopen. Pokud by dotyčný pozbyl svoji mravní integritu, zmohl by se maximálně na osobní útoky. Dané věci by vůbec nečetl a odrazoval by od čtení i ostatní. Protagonisty by se snažil maximálně urážet, napadat a zesměšňovat, protože jeho intelekt by mu více nedovolil.

Nicméně je toto v důsledku extrémní, ojedinělé a vyhrocené pojetí existencionalismu, které tvrdí, že podstatu věci nelze prozkoumat a že je to dokonce škodlivé, neboť zkoumat je možné jen konkrétní jevy (v tomto případě konkrétní selhání) a nikoliv principy. Jevy tak nejsou důsledkem principů, ale jednotlivých nahodilostí bez jakékoliv obecné souvztažnosti k nějakému obecnému pravidlu. Jde v podstatě o idealistický agnosticismus.

Toto konkrétní selhání, které se případně objeví, pak nikdy není pravidlem plynoucím z daného principu, ať se objeví v jakékoliv frekvenci a ať má jakékoliv důsledky. To je nám všem ale opravdu k ničemu. Tato filosofie totiž nemá s křesťanstvím nic společného a je tak maximálně vstupní branou náboženskému synkretismu. Dotyčný, který tomuto myšlení propadne, už není schopen odlišit pravdu a iluzi, křesťanství od mysticismu a zázraky od okultismu. Považuje-li se takový člověk za křesťana, pak musí být objektem vroucích modliteb.

S pozdravem,

Pastýř





]


Re: ČEA nabízí českým církvím zkušeného kouče (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Pátek, 10. listopad 2006 @ 17:43:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
K pastýřovi:Báječná sofistika!
Jenomže neplatí. Komu vadí, že se něco učí, nemlčí. Nekomunikuje. Polemizuje, kritizuje, pomlouvá, zakazuje, zavírá, upaluje. Ale nikdy nemlčí ani normálně nekomunikuje.

Když před staletími části církve vadilo, s čím přišel Luther, nemlčela. Snažila se ho diskvalifikovat a umlčet. Podobnými metodami, jako to děláš ty.
Když některým mocným intlektuálům v církvi vadila Kopernikova heliocentrická teorie, nemlčeli. nediskutovali s Galileem jako rovný s rovným. Umlčeli ho. V tomto případě se jim nepodařilo ho diskvalifikovat.
Když komunistům vadily různí teorie, disciplíny, učitelé, chovali se stejně. Když Alešovi Francovi vadí, že k nám do české republiky přijede někdo něco učit, např. z Equipu, snaží se ho alespoň na netu démonizovat. Dřív než přijede, dřív než ho slyšel.

Vy inkvizitoři jste všichni z jednoho těsta.

Jakobin se ptala, kdo je to "my". Tedy: jsem to já a moji spolupracovníci.
Pracujeme a máme starosti. A jsme zvědaví. I na managery a učitele.
A já nesnáším, když se mi někdo "před obědem" snaží zkazit chuť a vysvětlovat mi, co všechno nemám jíst a číst.

Jestli je tady někdo kritik manažerských metod v církvi, tak jsem to já. To proto, že hledám, co je k užitku a co ke škodě, a kdy a v jaké situaci. Učím pak hlavně to, co je k užitku.
Především pak se mohu přihlásit ke kritickému přístupu proto, že komunikuji s těmi, jejichž učením se zabývám.


Olin



]


Re: ČEA nabízí českým církvím zkušeného kouče (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Čtvrtek, 09. listopad 2006 @ 13:12:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No jo,

já to vážně vidím poprvé v životě až tady na Grano Salis - myslím koučink. Jarek V. ze Slova života nevěděl taky, co to je. (a chtěl ode mě vysvětlení, co je koučink :) ) A to tam káže, což znamená, že se pohybuje ve vedení olomouckého sboru Slova života. S tou ironií - jestli je to kvůli mně, tak to tam Jakobin nemusíš psát neustále, já tomu rozumím....

Spíš by o koučinku měl mluvit ten, kdo s tím má tedy negativní zkušenost.

Karels


]


Re: ČEA nabízí českým církvím zkušeného kouče (Skóre: 1)
Vložil: Deli v Čtvrtek, 11. leden 2007 @ 22:55:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
a co je špatného na koučování? Ti, co neví co to je, měli by si doplnit znalosti z psychologie a andragogiky.
Je o tom napsáno spoustu knih.
Jsem taky z charismatického sboru, ale nejsem žádný ignorant.
Deli.


]


Re: ČEA nabízí českým církvím zkušeného kouče (Skóre: 1)
Vložil: vladislav v Středa, 08. listopad 2006 @ 18:30:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mluvil jsem na tohle téma s lidma z jednoho AC a taky nevěděli, je to jen vykonstruovaná mediální bublina.



Re: ČEA nabízí českým církvím zkušeného kouče (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Středa, 08. listopad 2006 @ 20:43:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No, já jsem taky z AC a o koučinku jsem se poprvé dozvěděl na Grano Salis. Před tím jsem o tom nikdy neslyšel...

Karels


]


Re: ČEA nabízí českým církvím zkušeného kouče (Skóre: 1)
Vložil: vladislav v Středa, 08. listopad 2006 @ 21:59:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Koučink je opředen podivnou hysterií a přitom, jak se zdá, se málokde praktikuje. Kritici už zase cedí komára, místo aby se smířili s bratříma.


]


Re: ČEA nabízí českým církvím zkušeného kouče (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Středa, 08. listopad 2006 @ 22:05:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Smíření. Moje řeč! Jeho projevem by podle mne mělo být to, že každý kritik dobrovolně požádá o osobního kouče a do konce roku se minimálně dvakrát zmultiplikuje.

Pastýř


]


Re: ČEA nabízí českým církvím zkušeného kouče (Skóre: 1)
Vložil: vladislav v Středa, 08. listopad 2006 @ 22:14:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Používáš jen zdiskreditovanou (a možná neprávem) terminologii na to, co je správné. Křesťan má získávat další učedníky a poslouchat své vedoucí, to je biblické. Jestliže získá dva nové křesťany, pak Haleluja.


]


Re: ČEA nabízí českým církvím zkušeného kouče (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Středa, 08. listopad 2006 @ 22:32:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Takže je to tedy pravda, že kouč je vedoucím, kterého bychom měli poslouchat? Že by ti kritici měli přeci jenom pravdu, že naddenominační koučové nás chtějí vést?

Pastýř


]


Re: ČEA nabízí českým církvím zkušeného kouče (Skóre: 1)
Vložil: vladislav v Středa, 08. listopad 2006 @ 22:39:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
O naddenominačních koučích nebyla řeč- to snad by se dalo uvažovat spíš o apoštolech, kteří slouží v různých sborech a denominacích- myslel jsem vedoucí v místním sboru.


]


Re: ČEA nabízí českým církvím zkušeného kouče (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Středa, 08. listopad 2006 @ 22:54:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak si to tedy zrekapitulujme:

1) Článek popisuje naddenominačního kouče, který je nabízen církvi.

2) Ty jsi napsal o potřebě smíření mezi kritiky a patrně žastánci koučinku.

3) Já jsem napsal, že smíření by se mělo projevit přijetím osobního kouče a multiplikací ze strany kritiků.

4) Ty jsi řekl, že používám možná neprávem zdiskreditované pojmy. Podle Tebe křesťan má získávat další učedníky (tedy multiplikace) a poslouchat své vedoucí (tedy kouče), to je biblické.

5) Já jsem se tedy zeptal, zda jsou naddenominační koučové onimi vedoucími, které jsi zmiňoval?

Předpokládám tedy, že jsi si své prořeknutí velmi dobře uvědomil a nyní mluvíš o vedoucích ve sboru. Budeš-li chtít, můžeš to tvrdit. Otázkou ale je, proč jsi zmiňoval vedoucí sboru, když řeč byla o koučích?

Pastýř

P. S. Ty také zastáváš učení naddenominačních apoštolech?


]


Re: ČEA nabízí českým církvím zkušeného kouče (Skóre: 1)
Vložil: vladislav v Středa, 08. listopad 2006 @ 23:07:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Reagoval jsem na poznámku uživatele Karelse, který psal, že se s koučinkem jeho známý v charismatické církvi nesetkal. Myslím si, že kritici multiplikace a koučinku se ho bojí neprávem- vždyť v církvi nejsou manažeři, ale bratři a sestry a vše je přizpůsobováno pro potřeby církve (ne naopak). Pak tyto techniky mohou pomoci k šíření Božího království i k získání duchovní disciplíny. Věřím na osoby, které mají zvláštní apoštolské pomazání a slouží ve více sborech povzbuzením a podporou, nebo zakládají nové sbory.


]


Re: ČEA nabízí českým církvím zkušeného kouče (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Středa, 08. listopad 2006 @ 23:29:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Vladislave,

dík za odpověď. Tak to já i v manažerovi (koučovi - vždyť koučink je manažerskou technikou) vidím bratra, byť s ním nesouhlasím. Přesto bych se tedy rád zeptal:

1. Reagoval jsi evidentně na mne, nikoliv na Karla! Ani Karel však nemluvil o vedoucích v církvi. Proč jsi je tedy zmiňoval, když se nyní bráníš spojovat titul "kouč" s úřadem vedoucího?

2. Když jsem mluvil o naddenominační službě, a Ty jsi vzpomenul apoštoly (předpokládám, že osoba s "apoštolským pomazáním" je kulantněji řečeno totéž), domníváš se, že tito apoštolové uplatňují svoji autoritu i nad denominacemi ve kterých nejsou členy?

Nechci být konfrontační, ale nezačal jsem si já.

Pastýř


]


Re: ČEA nabízí českým církvím zkušeného kouče (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Středa, 08. listopad 2006 @ 22:34:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jako kdyby to pastýř kozlů nevěděl!
Věděl, ale nezajímal se.
Vede svou apologetiku a KAM se svým koučinkem jsou jen jeho figuranti.

Olin


]


Re: ČEA nabízí českým církvím zkušeného kouče (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Čtvrtek, 09. listopad 2006 @ 00:06:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Celý výšeuvedený rozhovor dokumentuje, co je Pastýř za manipulátora!

- 22:59 se objevuje Vladislavova glosa k tématu, adresovaná Karlovi

- 23:05 odpovídá Pastýř ironickou poznámkou o smíření

- 23:14 mu pokojně odpovídá Vladislav toto:
"Křesťan má získávat další učedníky a poslouchat své vedoucí, to je biblické. Jestliže získá dva nové křesťany, pak Haleluja."
Zdůrazňuji slovo SVÉ vedoucí.

- 23:32 se mu snaží podsunout Pastýř myšlenku, že vedoucím je tzv. kouč

- 23:39 mu oponuje Vladislav, že to neřekl, a dodává, že to "spíš by se dalo uvažovat o apoštolech."

- 23:54 ho Pastýř obvinil, že se "prořekl" a ptá se ho na "naddenominační" apoštoly.

- 00:07 to opět uvádí Vladislav na pravou míru a připomíná, že přece reagoval na Karla. Kromě toho vyznává, že skutečně věří tomu, že lidé mohou mít apoštolské pomazání.

- 00:29 už Pastýř svými kejklemi zamotal hlavu všem, takže tvrdí, že tento rozhovor mezi nimi začal Vladislav, ačkoli si každý může ověřit, že je to obráceně.
A dál se snaží chytit nezkušeného a v rozhovoru poctivého Vladislava do pavučin své apologetiky, rozvíjeje svou oblíbenou ideu o naddenominačnosti.

A JÁ SE PTÁM:

Opravdu si musíme nechat líbit, aby takoví inkvizitoři zasévali do Božího lidu černé myšlenky, kdy se má zdát, že je zlé povolávat učedníky, je zlé rozmnožovat, co nám Bůh svěřil, a člověk by se asi měl stydět, že ještě věří na apoštolské pomazání?

A nikdo si nevšimne, že tento dávno profláknutý naddenominační apologeta se snaží všechno, co Bůh působí MEZI námi, diskvalifikovat slovem "naddenominační"? Člověk, který pomlouvá všechny církve, jen vlastní denominace se svou klávesnicí nedotkne?
"Apoštol apartheidu" že neustále vrtá do hlav těch, od kterých chce býti oddělen?

Olin




Re: ČEA nabízí českým církvím zkušeného kouče (Skóre: 1)
Vložil: vladislav v Čtvrtek, 09. listopad 2006 @ 07:09:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oline,
Moc děkuji za zastání. V mnohém s tebou souhlasím (tady na Granu), v tomto případě bych ale celý rozhovor mezi mnou a pastýřem nepovažoval (zatím?) za manipulaci, ale za vyjasňování pojmů. Možná už máte častými diskuzemi na sebe vybudovanou určitou alergii, proto bych sem rád přispěl svou emocionálně nezaangažovanou troškou do mlýna.
To pastýř:
1. Nebráním se spojovat termín kouč a vedoucí. V mnoha církvích se ale (a na tom se shodneme s Karlem a asi i s Olinem) výraz kouč nepoužívá a přesto mají své vedoucí, a to je biblické. A ty je třeba poslouchat. Koučové nejspíš neexistují a pokud ano, tak je to jen provozní výraz pro člověka, který má zájem a pečuje o ovce (např. zavolá, jak se jim vede- ty asi řekneš „koučink po telefonu“).
2. Uplatňování autority je zase zavádějící termín. Nikdy jsem nezažil apoštola, který by prosazoval nějaké své vidění věcí v konkrétním sboru. Vždy se snaží povzbudit, podpořit, přinést pohled zvenčí. Naddenominační je pouze v tom smyslu (ne že by byl co do významu nad denominacemi), že navštíví sbor bez ohledu na jeho nálepku u vchodu. Důležité je, mají-li o jeho návštěvu v tom sboru zájem.



Re: ČEA nabízí českým církvím zkušeného kouče (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Čtvrtek, 09. listopad 2006 @ 09:25:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nazdar!

Skutečně mám alergii, ale ne k němu, ale k jeho metodám, a ne z diskusí, ale z jeho spisů.

(metoda: vezmi výrok
podsuň zlou myšlenku
s tím pak jednej
roznes to, kde můžeš, vytvoř "mínění")

Proč to dělá, se neví. On to tají.
Jisté je, že kritiku považuje za osobní útok a reaguje na námitky jako bulvární novinář: "Více téhož!" To do něj naočkovali nějací proroci. Má "poslání".
A nejspíš mu taky zachutnala sláva špatňoura.


Proto je taky jakákoli racionální kritika jeho publicistické činnosti neúčinná a nemá význam. Myslím, že stojí zato mu nastavovat zrcadlo.

ad 1: "kouč" je kouč a vedoucí je vedoucí. Nejde o tutéž osobu. Koučing pomáhá vedoucím. Jisté je, že to není vedoucí vedoucích. Mohli bychom ho nazvat učtelem, konzultantem, poradcem, ale všechno, i kouč, je nepřesné a záleží teprve na konotacích. Jakmile se pojem vžije, je v řeči jasné, oč jde. V Austrálii se říká "mentor".

ad 2: Pastýř VÍ, že apoštolská služba není naddenominační. Není neinformovaný, a pár takových lidí už v životě viděl. On to používá výhradně jako odstrašující atribut, aby se neinformovaní předem měli na pozoru.
Na vojně jsme měli plakát s neuvěřitelným textem: NEUSTÁLE VYHLEDÁVEJ A NIČ NÍZKO LETÍCÍ VZDUŠNÉ CÍLE.
Mě už kolikrát napadlo, že ho jeho proroci naprogramovali v topmto duchu.

Olin



]


Re: ČEA nabízí českým církvím zkušeného kouče (Skóre: 1)
Vložil: vladislav v Čtvrtek, 09. listopad 2006 @ 10:20:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak k tomuhle bych se nerad vyjadřoval. Pastýře znám jen z jeho působení tady a o proroctvích, která pro svou „službu“ má (a o naprogramování nebo asi vlivu nějakých svých autorit, jak Oline naznačuješ) nejspíš píše někde jinde. Možná víš víc než já.
Jeho obavy ohledně koučinku a multiplikace chápu, ale v církvi se tohle podle mě až tak moc neděje.


]


Re: ČEA nabízí českým církvím zkušeného kouče (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Čtvrtek, 09. listopad 2006 @ 10:43:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
- co se týče proroků, on o nich nepíše. Jakmile jde o něho samého a jeho prostředí, hraje si na Fučíka.

- obavy ohledně koučinku a multiplikace chápu taky, protože je sdílím. Ale ne ty jeho obavy. Z duše nesnáším podrazy a metody podloudné diskvalifikace, kterým se v Americe říká "apologetika". S hrozícími problémy se musíme vyrovnávat čestně a tváří v tvář.
Kdo se tomu vyhýbá, není pro mě spolupracovník na tomto díle, je horší než třídní nepřítel a stíhám ho svými rozmanitými hifi*****acemi.

Olin


]


Re: ČEA nabízí českým církvím zkušeného kouče (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Čtvrtek, 09. listopad 2006 @ 17:02:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Vladimíre,

přepisuji Ti tedy bez jakýchkoliv vysvětlivek, či vsuvek, originál naší diskuse:


Od vladislav v Středa, 08. listopad 2006 v 22:59:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Koučink je opředen podivnou hysterií a přitom, jak se zdá, se málokde praktikuje. Kritici už zase cedí komára, místo aby se smířili s bratříma.

Od Pastýř v Středa, 08. listopad 2006 v23:05:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Smíření. Moje řeč! Jeho projevem by podle mne mělo být to, že každý kritik dobrovolně požádá o osobního kouče a do konce roku se minimálně dvakrát zmultiplikuje.

Pastýř

Od vladislav v Středa, 08. listopad 2006 v 23:14:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Používáš jen zdiskreditovanou (a možná neprávem) terminologii na to, co je správné. Křesťan má získávat další učedníky a poslouchat své vedoucí, to je biblické. Jestliže získá dva nové křesťany, pak Haleluja.

Od Pastýř v Středa, 08. listopad 2006 v 23:32:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Takže je to tedy pravda, že kouč je vedoucím, kterého bychom měli poslouchat? Že by ti kritici měli přeci jenom pravdu, že naddenominační koučové nás chtějí vést?

Pastýř

Od vladislav v Středa, 08. listopad 2006 v 23:39:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

O naddenominačních koučích nebyla řeč- to snad by se dalo uvažovat spíš o apoštolech, kteří slouží v různých sborech a denominacích- myslel jsem vedoucí v místním sboru.

Od Pastýř v Středa, 08. listopad 2006 v 23:54:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Tak si to tedy zrekapitulujme:

1) Článek popisuje naddenominačního kouče, který je nabízen církvi.

2) Ty jsi napsal o potřebě smíření mezi kritiky a patrně žastánci koučinku.

3) Já jsem napsal, že smíření by se mělo projevit přijetím osobního kouče a multiplikací ze strany kritiků.

4) Ty jsi řekl, že používám možná neprávem zdiskreditované pojmy. Podle Tebe křesťan má získávat další učedníky (tedy multiplikace) a poslouchat své vedoucí (tedy kouče), to je biblické.

5) Já jsem se tedy zeptal, zda jsou naddenominační koučové onimi vedoucími, které jsi zmiňoval?

Předpokládám tedy, že jsi si své prořeknutí velmi dobře uvědomil a nyní mluvíš o vedoucích ve sboru. Budeš-li chtít, můžeš to tvrdit. Otázkou ale je, proč jsi zmiňoval vedoucí sboru, když řeč byla o koučích?

Pastýř

P. S. Ty také zastáváš učení naddenominačních apoštolech?

Od vladislav v Čtvrtek, 09. listopad 2006 v 00:07:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Reagoval jsem na poznámku uživatele Karelse, který psal, že se s koučinkem jeho známý v charismatické církvi nesetkal. Myslím si, že kritici multiplikace a koučinku se ho bojí neprávem- vždyť v církvi nejsou manažeři, ale bratři a sestry a vše je přizpůsobováno pro potřeby církve (ne naopak). Pak tyto techniky mohou pomoci k šíření Božího království i k získání duchovní disciplíny. Věřím na osoby, které mají zvláštní apoštolské pomazání a slouží ve více sborech povzbuzením a podporou, nebo zakládají nové sbory.

Od Pastýř v Čtvrtek, 09. listopad 2006 v 00:29:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Milý Vladislave,

dík za odpověď. Tak to já i v manažerovi (koučovi - vždyť koučink je manažerskou technikou) vidím bratra, byť s ním nesouhlasím. Přesto bych se tedy rád zeptal:

1. Reagoval jsi evidentně na mne, nikoliv na Karla! Ani Karel však nemluvil o vedoucích v církvi. Proč jsi je tedy zmiňoval, když se nyní bráníš spojovat titul "kouč" s úřadem vedoucího?

2. Když jsem mluvil o naddenominační službě, a Ty jsi vzpomenul apoštoly (předpokládám, že osoba s "apoštolským pomazáním" je kulantněji řečeno totéž), domníváš se, že tito apoštolové uplatňují svoji autoritu i nad denominacemi ve kterých nejsou členy?

Nechci být konfrontační, ale nezačal jsem si já.

Pastýř
------------------------------------------------------------------------------------------------

Podle mne po celou dobu šlo o navazující diskusi, kde každý může posoudit návaznost. Nerad bych Ti křivdil, ale zdá se mi, že diskuse byla logická, návazná.

Nicméně svojí poznámkou o apoštolech jsi mne přivedl na zajímavou myšlenku:

Apoštolové u nás též působili naddenominačně, šlo jim o vztahy, neuznávali denominace a chtěli směřovat církev. Vytvořili paracírkevní organizaci, která se realizovala prostřednictvím různých skupinek, školení, seminářů, zakládala regiony a nakonec chtěla sloučit círve a stále hledala nějaké zahraniční apoštoly.

Koučové u nás též působí naddenominačně, jde jim o vztahy a skrze své materiály chtějí školit vedoucí církví a tím je de facto směřují. Též vytvořili paracírkevní organizaci, která se realizuje prostřednictvím různých skupinek, školení, seminářů, chce zakládat regiony a stále jsou zde nějací zahraniční koučové.

I tato vlna samozřejmě opadne, ale je mi líto těch mladých lidí, kteří se snadno nadchnou. Co s nimi, až vlna opadne a oni budou zklamaní, když další instantní metoda, široce aplikovaná na církev, nepřinese slibované užitky?

S pozdravem,

Pastýř










Re: ČEA nabízí českým církvím zkušeného kouče (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Čtvrtek, 09. listopad 2006 @ 17:03:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Promiň - ne Vladimíre ale Vladislave :-)


]


Re: ČEA nabízí českým církvím zkušeného kouče (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Čtvrtek, 09. listopad 2006 @ 17:44:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
I tato vlna samozřejmě opadne, přijde další, všechy vlny přicházejí a ustupují, dokonce i ty, co ti šplouchají na maják.

A kdo škodí, škoď ještě, a kdo s*****í, smrď ještě, a kdo je posvěcený, posvěť se ještě.
Nihil novum sub sole, všecho, co jest, dávno bylo, aniž by někdo mohl říci: "Hle, něco nového."
Ale Boží dílo zůstává, a ti, kdo mnohým napomáhají k spravedlnosti zářiti budou jako hvězdy z oblohy, navěky, navždy.

A ti, na které se závistivě koukáte, jak "naddenominačně" posilují ruce služebníků Božích, jakkoli jsou třeba vykřičení koučové, se budou radovat navěky i s těmi, jimž pomohli.
Zatímco kritici budou zesměšńovat "vlny", každý vykonaný dobrý skutek bude stát před Bohem dávno poté, co vlna opadne a kouč se promění v prach i se svým koučinkem.

A cizinci bude odpuštěno, že byl cizí, a učil v ČR!


Olin


]


Re: ČEA nabízí českým církvím zkušeného kouče (Skóre: 1)
Vložil: vladislav v Čtvrtek, 09. listopad 2006 @ 22:23:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To jsi řekl pěkně, Oline...


]


Re: ČEA nabízí českým církvím zkušeného kouče (Skóre: 1)
Vložil: Krytyk v Pátek, 10. listopad 2006 @ 11:19:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Krkavci se slétají, aby trhaly tělo církve Kristovy zaživa.

Jak ti chutná, Oline?


]


Re: ČEA nabízí českým církvím zkušeného kouče (Skóre: 1)
Vložil: vladislav v Čtvrtek, 09. listopad 2006 @ 22:26:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Připadáš mi pastýři s těmi naddenominačními a paracírkevními subjekty už lehce paranoidní.


]


Re: ČEA nabízí českým církvím zkušeného kouče (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Pátek, 10. listopad 2006 @ 18:41:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Vladislave,

odhlédnu-li od Tvého komplimentu, přesto bych se Tě rád znovu zeptal. Myslíš, že by apoštolové měli svoji apoštolskou autoritu uplatňovat i nad členy denominací, kterých sami nejsou členy? Abych předešel nařčení ze závisti, chtěl bych Tě ujistit, že nejsem žádnou sborovou ani církevní autoritou a s nikým o vliv tudíž nemám potřebu „soutěžit“.

S pozdravem,

Pastýř


]


Re: ČEA nabízí českým církvím zkušeného kouče (Skóre: 1)
Vložil: vladislav v Pátek, 10. listopad 2006 @ 19:19:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý pastýři,
ale já už jsem ti přece odpověděl. Osoba s apoštolským pomazáním může sloužit ve sborech bez ohledu na denominace (tedy i tam, kde není členem). O uplatňování autority už jsem ti taky psal.
Nebo se ptáš, jestli to považuju za správné?
To s tou závistí možná Olin myslel tak, že právě proto, že nemáš možnost z pozice vedoucího či autority ovlivňovat dění, tak se tě právě závist může týkat.


]


Re: ČEA nabízí českým církvím zkušeného kouče (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Pátek, 10. listopad 2006 @ 20:54:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Vladimíre,

promiň, asi jsem to přehlédl a nemohu to najít. Prosím tedy, s prosbou o trpělivost, ještě jednou o odpověď. Zeptám se nyní zcela konkrétně: Znamená to tedy, že například apoštol, dejme tomu z KS, může vykonávat apoštolskou autoritu mezi členy BJB?

Děkuji za odpověď,

Pastýř


]


Re: ČEA nabízí českým církvím zkušeného kouče (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Pátek, 10. listopad 2006 @ 20:55:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zase! Vladislave ne Vladimíre... omlouvám se.


]


Re: ČEA nabízí českým církvím zkušeného kouče (Skóre: 1)
Vložil: vladislav v Pátek, 10. listopad 2006 @ 21:12:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jestli o to v BJB budou stát, proč ne?...


]


Re: ČEA nabízí českým církvím zkušeného kouče (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Pátek, 10. listopad 2006 @ 21:43:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A o to přesně jde. Zda-li o to budou stát :-)


]


Re: ČEA nabízí českým církvím zkušeného kouče (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Pátek, 10. listopad 2006 @ 22:52:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Přeci jen, Vladislave, když jsem se hlouběji zamyslel, jedno mi zde nesedí. Jako že nevěřím na novodobé apoštoly resp. nevěřím, že ti, které jsem poznal a kteří se za ně vydávají, jimi ve skutečnosti jsou, mám jeden problém. Do pravomoci a odpovědnosti apoštolů patřilo mimo jiné ustanovování do služby (Tt 1,5) a vykonávání kázně (1 Tim 1,20). Myslíš, že by například kazatel KS (považovaný za apoštola) směl vykonávat kázeň a ustanovovat kazatele v BJB? Nejsem znalcem baptistů, ale jistě zde existují pravidla, za jakých podmínek se tyto věci dějí a kdo je pověřen je například v obecné shodě vysluhovat resp. vykonávat. Nedovedu si představit, že by to nebyl ten, kdo má danou církví potvrzenou zodpovědnost, tedy konkrétní služebník BJB. Pokud by tedy nějaký charismatický naddenominační apoštol chtěl svoji autoritu uplatňovat i za hranicemi své denominace, tedy konkrétně v BJB, pak on, i ti, kteří by takovouto jeho službu přijímali, by se museli provinit vůči svým řádům. Nemyslíš?

Takovýto apoštol má tedy dvě možnosti. 1) Sloužit třeba jakou kouč a jen navazovat vztahy, ovlivňovat, směřovat a vyučovat, aniž by měl konkrétní, svěřenou pravomoc, a je tedy nepolapitelný. Nebo je zde jiná možnost: 2) vstoupit do BJB, projít regulérními volbami a pak ovlivňovat zevnitř. Tam je ovšem milý apoštol korigovatelný a odvolatelný.

První variantu proto považuji za nemístnou manipulaci a přelézání ohrad, aniž by dotyčný byl jakkoliv sám káznitelný nebo dokonce vyloučitelný. Druhou variantu považuji za nereálnou, neboť dnešní apoštolové jsou přeci povolání Bohem a nebudou se snižovat k tomu, aby jim lidé „pod nimi“ nějak vyjadřovali důvěru nebo je dokonce mohli káznit. Správný, dnešní apoštol, vstupuje na cizí půdu a směřuje a ovlivňuje, školí a získává, ale má ze své podstaty proti nucené korekci a případnému vyloučení imunitu.

Pastýř



Re: ČEA nabízí českým církvím zkušeného kouče (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Pátek, 10. listopad 2006 @ 22:57:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pastýři, jsi opravdu přesvědčen o existenci tohoto problému?

Zkoušel někdy váš biskup Bubik ustanovovat kazatele třeba v BJB?

Dělal to, nebo nedělal?

Olin


]


Re: ČEA nabízí českým církvím zkušeného kouče (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Pátek, 10. listopad 2006 @ 23:14:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
Vida, taky jsem chtěl zarýt v tomto směru. Tedy že Pastýř popírá apoštolství br. Bubika, který o sobě prohlásil: Bůh mi řekl: povedeš Boží lid v české republice, z toho by se dalo vyvodit, že boží lid je těch 5000 lidí v AC (včetně dětí a sympatizantů), a proto nemá tento apoštol potřebu někde jinde někoho ustanovovat:-)))))

Hlavně to někdo nevemte vážně, dokonce ani já si nemyslím, že by br. Bubik až takhle uvažoval.


]


Re: ČEA nabízí českým církvím zkušeného kouče (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Pátek, 10. listopad 2006 @ 23:24:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Takhle blbě to určitě nevzal. Já naprosto vážně věřím tomu, že tomuhle havíři to Bůh opravdu řekl a že on patří mezi apoštoly mezi námi. Je to totiž vidět na ovoci, a dokonce i na jeho chybách.

Podívej se na to taky, je-li tedy možno, z Boží perspektivy: Jsi li Bůh, podáš svému služebníku, havíři Bubikovi, komplexní informaci, asi takhle: "povedeš jistou část mého lidu v Československu. Jen tu letniční, kromě Drápalovců. Katolíky pak neveď, o ty se postará jeden z tvých bratří. Henryovce nepronásleduj...."
Chudák Bubik by v životě neuvěřil, že to mluví Bůh.
Jestli chceš po lidech práci, nemůžeš je zahlcovat nesrozumitelnými informacemi!

Olin


]


Re: ČEA nabízí českým církvím zkušeného kouče (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Pátek, 10. listopad 2006 @ 23:33:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
Kdo to jsou henryovci?


]


Re: ČEA nabízí českým církvím zkušeného kouče (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Pátek, 10. listopad 2006 @ 23:45:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To je Voda života. :-)
Založil ji jistý Henry, myslím Kashweka. Za mého mládí, a jejich mládí, jsme jim říkali Henryovci. Mezi nimi uvěřil i jeden zdepřítomný pastýř, ale to už byl Henry tolerantní policií vyhoštěn.

Olin



]


Re: ČEA nabízí českým církvím zkušeného kouče (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Pátek, 10. listopad 2006 @ 23:36:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Věřím, že i dnes jsou apoštolové, latinsky "misionáři", kteří zakládají, vedou a směřují sbory. Jsou však přijati a rozpoznáni uprostřed církve a sami jsou vykazatelní a káznitelní. Například Pavel dal své učení k rozsouzení církvi a učinil dohodu s Petrem o vymezení své služby. Ani poté netoužil zasahovat do díla jiných. Pavel řekl jasně:

Ř 15,20 Zakládám si na tom, že kážu evangelium tam, kde o Kristu ještě neslyšeli; nechci stavět na cizím základu...

Tak, jak apoštolská služba podle mne nevypadá, je ostatně shrnuto v notoricky známém a charismatiky notoricky nenáviděném pamfletu: http://www.apologet.cz/?q=articles/category/14-apostolska-hnuti/id/23-charismaticka-cirkev-sjednoceni

Zatím ho ještě nikdo nevyvrátil.


Pastýř

P. S. Nikdo mne v církvi nikdy nenutil věřit v něčí apoštolství. Typickým novověkým apoštolem je pro mne například John Wesley.



]


Re: ČEA nabízí českým církvím zkušeného kouče (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Pátek, 10. listopad 2006 @ 23:42:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
//Věřím, že i dnes jsou apoštolové, latinsky "misionáři", kteří zakládají, vedou a směřují sbory. Jsou však přijati a rozpoznáni uprostřed církve a sami jsou vykazatelní a káznitelní.

Amen!

A na kterém měsíci jsou k qidění ti apoštolové, proti kterým furt zbrojíš?

Olin


]


Stránka vygenerována za: 0.36 sekundy