Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 521 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116489627
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: BOŽÍ EVANGELIUM ( spása je věčná ) III.díl
Vloženo Neděle, 22. říjen 2006 @ 14:37:39 CEST Vložil: Bolek

Kázání poslal Gregorios777

Úryvky z knihy W.Nee – Boží evangelium VĚŘÍCÍ JSOU DAREM, KTERÝ DAL BŮH PÁNU JEŽÍŠI V Bibli jsou uvedena nádherná slova, , která říkají, že my křesťané, spasení hříšníci, jsme darem, který Bůh dal Pánu Ježíši ( Jan 17,6 ). Je zde Otec a je zde také Syn. Otec dal spasené jako dar Pánu Ježíši. Jestliže nás Bůh dal jako dar Pánu Ježíši, existuje možnost, že bychom přišli o svou spásu? Na tuto záležitost se musíme podívat ze dvou úhlů. Zaprvé, Bůh nás dal Pánu Ježíši jako dar. Kdybychom měli zahynout a přijít o spásu, kdyby naše spása nebyla věčná, pak by takový dar Pánu Ježíši byl pouhým žertem. Kdyby Bůh nebyl vševědoucí, snad by bylo možné, že bychom zahynuli, protože Bůh by nevěděl, jestli naše spása bude dočasná nebo trvalá. Ale Bůh je vševědoucí a ví, zda budeme spaseni navěky nebo dočasně. Kdyby Bůh nebyl vševědoucí, bylo by snad možné, že by nás dal Pánu Ježíši jako mýdlovou bublinu. Ale je-li Bůh vševědoucí, ví, že po třech nebo pěti letech by taková bublina praskla. Kdyby to měl udělat, dával by Pánu Ježíši prostě jen vzduch. Nedával by mu žádný dar. Bůh je věčný, a vše, co dělá je věčné. Jestliže nás Bůh dává jako dar Pánu Ježíši, nemůže to považovat jen za symbolický projev přízně. Zadruhé, kdyby to Bůh udělal, způsobilo by to problém také Pánu Ježíši, Řekněme, že by nás Bůh dal Pánu Ježíši, ale my bychom o tři nebo pět let později zahynuli a ztratili svou spásu. Pokud jde o nás, my bychom přišli o spásu. Ale čí by to byla chyba, že jsme ji ztratili? Mohli byste obvinit Boha, že jeho dar byl pomíjivý. Ale mohli byste také obvinit Pána Ježíše z toho, že nebyl schopen se o něj postarat.

V Janovi 17,12 se píše: „Dokud jsem byl s nimi ve světě, zachovával jsem je a střežil ve tvém jménu, které jsi mi dal, a nikdo z nich nezahynul, kromě syna záhuby. Pán ve své modlitbě řekl, že zachoval každého z těch, které mu Bůh dal. Byl jen jeden syn záhuby. To byl Jidáš. Jidáš nikdy neuvěřil. Od začátku byl synem nepřítele a nikdy nebyl spasen. Pán Ježíš řekl, že kromě Jidáše nikdo z těch, které mu Bůh dal, nezahynul. Pán Ježíš řekl v Janovi 6,37 :“Každý, koho mi Otec dává, přijde ke mně, a kdo ke mně přichází, toho jistě nevyženu ven.“ Jinými slovy, všechny, kteří přicházejí k Pánu, Otec Pánu dal. A Pán ho nevyžene ven. Neexistuje způsob, jakým bychom přišli o svou spásu, protože Bůh nás již daroval Pánu Ježíši...... Kdybychom sami konali dílo, a kdybychom se snažili a namáhali spasit sami sebe, stačila by malá nedbalost či nepozornost, a byl by s námi konec. Ale musíme si uvědomit, že ten, kdo nás spasil a kdo nás daroval Pánu Ježíši je Bůh. Díky Pánu Ježíši můžeme ve svém spasení setrvat a být v něm také zachováni. Budeme-li si myslet, že spasení vychází z Pána, ale že jeho zachování vychází z nás, zjistíme, že nikdo nemůže zachovat sám sebe byť jediný den. Člověka odsouvám stranou, význam člověka snižuji, ale Spasitele vyvyšuji. Všechno uskutečňuje On. To je dar, který nám dává. Nikdy nebudeme opuštěni. PÁN JEŽÍŠ JE NAŠÍM VELEKNĚZEM Svou spásu si můžeme udržet také proto, že Pán Ježíš je v Božích očích naším Veleknězem. Není zapotřebí vzpomínat na hříchy, které jsme spáchali dávno, ani ty ze včerejška. K tomu, abychom zahynuli, stačí i hříchy, kterých jsme se dopustili jen dnes. Naše spása může trvat jen proto, že Pán Ježíš se za nás modlí. Přímluvy Pána Ježíše nás udržují ve stavu spasení. Žd 7,25 říká:“Proto také muže naprosto dokonale zachraňovat ty, kteří skrze Něho přistupují k Bohu.“ Proč to může dělat? „Neboť je stále živ, aby se za ně přimlouval.“ Bible nám jasně říká, že Pán Ježíš dokáže přinést dokonalou spásu těm, kdo skrze něho přistupují k Bohu. Kdo může pochopit celou šíři účinnosti přímluv Pána Ježíše za nás? Jestliže máme přítele, který není spasen, a modlíme se za něj, Bůh ho může spasit. O co víc může zachovat naši věčnou spásu Pán Ježíš, který se za nás neustále přimlouvá před Bohem. (Pozn. Gregorios: Zde s W.Nee nesouhlasím. Věčná spása byla dokonána na kříži a Velekněžská služba Pána Ježíše se tedy musí týkat jiných záležitostí, než je věčná spása. Např. Toho, aby neselhala naše praktická víra – tedy poslušnost a věrnost Bohu. Viz. Pánova modlitba za Petra, aby jeho víra neselhala) Pán Ježíš se za nás modlí. Za jakým účelem se za nás modlí? Modlí se, aby nás Bůh zachovával a ochraňoval, abychom byli jako On, abychom byli odloučeni od světa a abychom byli jedno s Pánem. ZACHOVÁVÁ NÁS BŮH Naše spása nezávisí pouze na naší víře, ale závisí také na moci, jíž nás Bůh zachovává. Nezachováváme se my sami, ale zachovává nás Boží moc. Jsme zachováváni za týchž podmínek, které nám umožnily, abychom byli spaseni. Podmínky pro přijetí, jsou podmínkami pro zachování. Není možné přijímat za jedněch podmínek a zachovávat za jiných. Skrze milost jsme přijali Boží spásu, a skrze milost nás Bůh také zachovává. Říkáme-li, že spása přichází skrze milost, ale zachování skrze skutky, pak jsme nikdy skutečně nečetli list Galatským. List Římanům nám říká, že ospravedlnění hříšníků před Bohem nemá nic společného se zákonem a skutky. List Galatským nám říká, že podobně ani zachovávání věřících skrze milost nemá nic společného se zákonem. Měli bychom být zdokonalováni tělem, když na počátku byl Duch? Měli bychom být zdokonalováni zákonem, když na počátku byla víra? Jestliže nás přijetí milosti před Božím zrakem nic nestojí, pak nás před Božím zrakem nesmí nic stát ani zachování spásy. Bible nám zcela jasně ukazuje, že nás zachovává Bůh, a ne my sami ( 1Pt 1,5 ):“Kteříž jste mocí Boží střeženi skrze víru k záchraně, která je připravena, aby byla zjevena v posledním čase.“ Bible říká, že Bůh zachovává nás. Být střežen Boží mocí znamená, že kdybych zahynul, odpovědnost nepadá na mě, ale na Boha. ( Pozn. Gregorios – asi jako když my hlídáme své děti na pískovišti a dáváme pozor, aby nepřišly k úrazu. Význam slova Zachovávat je „střežit, hlídat, zachovávat“.) Petr si byl naprosto jistý, že spásu dostaneme. 2Tim 1,12 říká: „Vím, komu jsem uvěřil, a jsem přesvědčen, že On je mocen ochránit to, co jsem mu svěřil, až do onoho dne.“ Ať Pavel svěřil Pánu cokoliv, Pán to uchrání až do dne, kdy se vrátí. Proto jsme spaseni celou dobu až do onoho dne. Z veršů o zachování mám nejraději místo v listu Judově 24-25a. Je konkrétnější, než kterékoli jiné místo. Říká nám, jaké je Boží jméno:“Nyní tomu, kdo je mocen nás zachovat bez klopýtnutí a postavit bezúhonné s jásotem před svou slávu, jedinému moudrému Bohu, našemu Zachránci... buď sláva.“ ….. teprve když budeme věci posuzovat z Pánova hlediska, budeme mít jasno. Otázka nezní, zda je člověk schopen zachovat si spásu. Otázka zní, zda Pán Ježíš je či není schopen, jeho spásu střežit. Správný pohled je takový, který má základ v Pánu Ježíši. Bude-li na nás, abychom si svou spásu udrželi, nebudeme ji možná schopni zachovat ani dvě hodiny, natož dva dny......Bible nám říká, abychom vzhlíželi k Ježíši, který je Původcem a Dokonavatelem víry ( Žd 12,2 ). Moc zachovávat má Bůh, nikoli my. Můžeme důvěřovat Bohu, protože Bůh nás zachovává. Naše otázka zní: Jakou metodu používá Bůh, aby nás zachoval? Dali jsme svůj život Bohu. Ale jak nás Bůh zachovává až do dne příchodu Pána Ježíše? Není žádný jiný způsob, než že Bůh v sobě ukryje náš život spolu s životem Pána ( Kol 3,3 ). Je nemožné ztratit život, který nám Bůh dal, protože náš život i život Pána jsou již ukryty v Bohu..... Kde ho nyní můžeme nalézt? Jak bychom ho mohli opět ztratit? Náš Boží život by mohl být ztracen jen tehdy, kdyby se ztratil sám Bůh. Díky Bohu, že Bůh se nikdy neztratí. Z toho plyne, že nemůže být nikdy ztracen ani život, který Bůh vložil do křesťana. Život křesťana je bezpečně zachováván. Je zachováván v Bohu. BOŽÍ ZASLÍBENÍ Jan 10,28-30 říká:“A já jim dávám život věčný, nezahynou na věčnost a nikdo je nevytrhne z mé ruky. Můj Otec, který mi je dal, je VĚTŠÍ NADE VŠECKY a NIKDO je nemůže vytrhnout z ruky mého Otce. Já a Otec jsme jedno.“ Slovo Pána zde nemůže být jasnější: „A já jim dávám život věčný a nezahynou NA VĚČNOST.“ Tato slova sama jsou dostatečná. Zde Pán říká velmi vážně a rozhodně, že nezahyneme na věčnost. To je stejné, jako prohlásit, že nikdy nebudeme odvrženi, jak jsme už řekli dříve. Je to stejné jako prohlásit, že nepřijdeme na soud, ale že jsme již přešli ze smrti do života, jak je psáno v Janovi 5,24. Bůh je věčný Bůh. Ti, kteří neznají Boha, nevědí, co Bůh udělal. Jestliže člověk zná Boha, ví, že vše, co Bůh učiní, je věčné. Bůh nedělá nikdy nic dočasného. Bůh se nikdy nemění podle okolností. Co Bůh učinil, učinil jednou provždy a nebude to po dvou dnech měnit. Jakmile Bůh jednou něco udělal, je to uděláno navždy. Bůh vás dnes nespasí proto, aby vás zítra uvrhl do pekla..... Jakmile nás spasí, jsme spaseni navěky. Už nikdy nemůžeme být znovu v nebezpečí, že zahyneme. Jaký o tom máme důkaz? „Nikdo je nevytrhne z mé ruky.“ Slovo „nikdo“ má v původním textu význam „žádná stvořená věc“. Pán říká, že žádná ze stvořených věcí nás nemůže vytrhnout z Jeho ruky. „Jsem dobrý pastýř. Dal jsem život svým ovcím, a moje ovce nikdy nezahynou.“ Protože ovce dal Pánovi jeho Otec, žádná stvořená věc, je nemůže vytrhnout z Otcovy ruky. Pán říká, že Otec je VĚTŠÍ NADE VŠECKY. Slovo „všechny“ zahrnuje všecky věci. Všechny stvořené věci, všichni andělé, všichni zlí duchové, všechny lidské bytosti, všechny stvořené věci na světě, včetně vás a mne, jsou zahrnuty v slově „všechny“. Pán říká, že Otec je větší nade všechny. Nikdo nás nemůže vytrhnout z Jeho ruky. Kdyby měl křesťan zahynout, znamenalo by to, že žádostivost ho může vytrhnout z Boží ruky, znamenalo by to, že ďábel a svět mohou člověka vytrhnout z Boží ruky. Každý, kdo patří světu je ovládán démony. Ve všech hříšnících působí démoni. Jestliže mohou být věřící vytrženi z Otcovy ruky, pak jsou zlí duchové větší než Otec všeho stvoření. V ruce Otce všeho se nachází nějaká ovce. Jestliže nic není větší než Otec všeho, neexistuje žádná možnost, že by mu tato ovce mohla být vytržena z ruky. Kromě toho je nemožné i to, abychom sami unikli. Protože i my jsme součástí všech věcí. Pán ježíš řekl:“Můj Otec je větší nade všechny.“ Nemůžete sami sebe vyčlenit mimo všechny věci. ….Jestliže můžeme být zavrženi, jaký smysl má nabádat ještě lidi, aby uvěřili v Ježíše? Ti, kteří patří světu, neznají nebezpečí věčné smrti a mohou klidně jíst a spát. My nebezpečí věčné smrti známe a víme, že jsme jako plevy ve větru. Jak můžeme žít bez obav? Díky Bohu, že můj Otec pro mě zachovává spásu. Nakonec se podívejme do listu Ř 8. Včera večer jsme se jí již zabývali. Vysvětlili jsme si, že všichni, kdo byli ospravedlněni, budou oslaveni. O oslavení se zde v jazyce originálu hovoří v minulém čase. Bůh je věčný Bůh. Z Božího hlediska všichni ti, kteří jsou ospravedlněni, již byli oslaveni. Možná, že z vašeho pohledu budete muset na své oslavení čekat ještě tisíc let, ale z Božího pohledu, v Jeho záměru, v Jeho plánu, je to už historický fakt. Bůh nás již oslavil. Již jsme oslaveni. Hallelujah! Historie již byla napsána. Jak by se mohla mýlit? Vaše budoucí dějiny již byly napsány a vy nemáte šanci je změnit. Protože Bůh už dopsal vaše budoucí dějiny a budoucí události, je rozhodnut je také uskutečnit. ...Kdo nás odloučí od lásky Kristovy? Soužení nebo úzkost, pronásledování nebo hlad, nahota, nebezpečí nebo meč? Zde se Bůh ptá, dokonce křičí do celého světa:“Kdo?“ Pavel se čtyřikrát ptá:“Kdo?“ „Kdo proti nám?“, „Kdo bude žalovat na Boží vyvolené?“, „Kdo je ten, který odsoudí?“, „Kdo nás odloučí od lásky Kristovy?“ Pavel věděl, že nic z toho nemůže nastat. Pavel neřekl, „kdo nás přiměje, abychom nemilovali Krista?“ My často Krista nemilujeme. Naše láska je častokrát otřesena, protože nás jí zbavuje svět. My Krista možná nemilujeme, ale kdo může přimět Krista, aby nemiloval nás? Není to skrze naši lásku k Pánu, ale skrze Pánovu lásku k nám. Je-li to skrze naši lásku k Pánu, je to pro nás beznadějné. Je-li to skrze lásku našeho Pána k nám, pak „v tomto všem dokonale vítězíme.“(Ř 8,37 ). Toto nám jasně a s určitostí ukazuje, že pokud nám Bůh jednou dal spásu, je navěky naše. Tento fakt nemůže nikdo zvrátit. Tato slova jsou příliš vysoká, příliš široká a příliš hluboká. Kéž nám Bůh ukáže, že cokoliv dělá, dělá důkladně. Bůh je Alfa i Omega. Nikdy nepřestane pracovat, dokud není dílo dokončeno.


"BOŽÍ EVANGELIUM ( spása je věčná ) III.díl" | Přihlásit/Vytvořit účet | 14 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: BOŽÍ EVANGELIUM ( spása je věčná ) III.díl (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Neděle, 22. říjen 2006 @ 18:57:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Musím ještě dodat, že hlavní příčinou, proč tuto požehnanou věc dnes většina věřících není s to pochopit a přijmout jako zjevení, je ta, že vůbec nerozlišují mezi SPÁSOU a ODMĚNOU, mezi ZATRACENÍM a TRESTEM. Mezi VĚČNOSTÍ a KRÁLOVSTVÍM. Tím, co učinil Bůh a tím, co má činit člověk. Spásu pak považují za odměnu, trest za zatracení a království za věčnost. Tyto věci spolu směšují a tím se dostávají do zmatku a Bibli dostávají do kontradikce. Potom se zdá, že si Bible protiřečí. Že spása je sice z víry a z milosti a Pán říká, že Jeho ovce nazahynou, ale přece jen se zdá, že spása je také trochu naším přičiněním a že bez vlastních skutků nakonec věčný život neobdržíme. Bible si však v žádném případě nemůže odporovat. Proto je nutné vědět, že věčná SPÁSA je dílem Božím, které je dokonáno Pánem Ježíšem Kristem a člověk se jí nemůže ani prstem dotknout. Něco jiného je ale naše ODMĚNA v KRÁLOVSTVÍ, které bude trvat 1000 let na této zemi, kde bude Kristus vládnout se svými věrnými služebníky. Tato ODMĚNA se získává skrze SKUTKY. Pochopitelně že ne, skrze naše přirozené skutky, ale skrze činění Boží vůle - skutků, které jsou pro nás Bohem připravené již od ustanovení světa a do kterých nás chce Duch svatý vést, aby se naplnilo to, co je o nás psáno v knihách ( Žd 10,7 ). Máme jít přesně tak, jako šel náš Pán, podle knih, ve kterých jsou zaznamenány všechny skutky, které pro nás Bůh připravil ( Ef 2,10 // Žd 4,3b // Ř 15,18 ). Ti, kdo se neposvětí a neoddají cele Pánu, aby mohli činit Boží vůli ( Ř 12, 1-2 // Lk 14,26-27+33 ) dopadnou jako ti věřící v Mt 7,21. Nevejdou do Království nebes na zemi, ale budou přísně potrestáni. Budou spaseni, ale vytrpí si nápravný oheň, zakusí dočasně druhou smrt - gehennu, která jim způsobí ŠKODU ( Zj 2,11 // 1Kor 3,15 ), ale nepohltí je. Tito budou spaseni jako skrze OHEŇ. P.S. : DOST JSEM BYL PŘEKVAPEN, ŽE GRANOSALIS SE TVÁŘÍ JAKO PROTESTANTSKÝ SERVER A PŘITOM ZDE VĚTŠINA PROTESTANTŮ VĚŘÍ PĚKNĚ PO KATOLICKU VE SPÁSU SKRZE VLASTNÍ SKUTKY A MĚ UDÍLÍ ZLATOU SLZU ZA VYPRÁZDNĚNÍ KŘÍŽE KRISTOVA. JAKÝ PARADOX....



Re: BOŽÍ EVANGELIUM ( spása je věčná ) III.díl (Skóre: 1)
Vložil: Speranza v Pondělí, 23. říjen 2006 @ 10:30:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Gregori,

stále tě nechápeme...

Ale všichni přece víme, že spása není závislá na našich skutcích.

Zároveň víme, že víra se projevuje skutky.

Také víme, že do pekla přijde ten, kdo si to peklo VYBERE. Tedy nikoli Boží děti, které selžou, ale ti, kdo Boha vědomě odmítají, a zříkají se ho.

Jaké formy toto odmítání a zříkání má, to ví jen Bůh. Člověk do člověka nevidí.
Proto také nemáme nikoho odsuzovat a říkat o něm, že je zralý na Peklo apod.

Dobrovolně zřeknout Boha se mohou i Boží děti.
Proč? Mají svobodu vůle. Své rozhodnutí mohou kdykoli změnit.
Pak budou vymazáni z Knihy života.

Zdraví Speranza



Re: BOŽÍ EVANGELIUM ( spása je věčná ) III.díl (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 24. říjen 2006 @ 10:23:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Speranzo, ///Dobrovolně zřeknout Boha se mohou i Boží děti. Proč? Mají svobodu vůle. Své rozhodnutí mohou kdykoli změnit. Pak budou vymazáni z Knihy života./// Tyto věty nesouhlasí s Písmem. Otec je větší nade všecky a proto NIKDO nás nemůže vytrhnout z Jeho ruky. Žádné stvoření. A do toho spadáme i my. Žádné skutečné Boží dítě, které má v sobě Ducha svatého se nemůže tak zbláznit, aby se zřeklo Boha. To mohou opravdu jen Jidášové....Kromě toho podle Ř8, bude počet Bohem vyhlédnutých a povolaných Božích dětí ZCELA TOTOŽNÝ s počtem Božích dětí v Boží slávě. Také Pán Ježíš neztratil nikoho z těch, které mu dal Otec. Kromě syna záhuby. Ale ten Božím dítětem nebyl nikdy. Ahoj


]


Re: BOŽÍ EVANGELIUM ( spása je věčná ) III.díl (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 24. říjen 2006 @ 10:33:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milá Speranzo, je pravda, že např. Démas opustil Pavla, když si zamiloval tento svět. Ale jestli byl znovuzrozený, čemuž věřím, pak mu to nemohlo vydržet příliš dlouho. Možná byl ve světě několik let. Pak se ale určitě vrátil k Pánu. I když, protože vypadl z činění Boží vůle, už o něm není v NZ zmínka. Minul se Boží vůlí a do Království krista na zemi nevstoupí. Přijde o svoji ODMĚNU a bude přísně potrestán. Ahoj


]


Re: BOŽÍ EVANGELIUM ( spása je věčná ) III.díl (Skóre: 1)
Vložil: Speranza v Úterý, 24. říjen 2006 @ 14:08:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bylo by příjemné s tebou souhlasit, ale nejde to.
Z rukou Božích se můžeme vyrvat my sami, pokud se k tomu rozhodneme. JE TO NAŠE ROZHODNUTÍ., které Bůh respektuje.

Speranza


]


Re: BOŽÍ EVANGELIUM ( spása je věčná ) III.díl (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 24. říjen 2006 @ 16:11:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Aha, takže Bůh říká, že je větší nade všecky, a proto nás NIKDO nevytrhne z Jeho ruky. Ale Speranza říká, "NE: Já jsem větší než Bůh a proto se mohu Bohu z ruky vytrhnout sama." Gregorios říká: Jestliže si nás Bůh vyhlédl a povolal, budeme v Boží slávě ať chceme nebo nechceme, protože to CHCE Bůh. Jestliže se proti Bohu přece jen vzbouříme, ztrávíme několik měsíců nebo let v ohnivém vězení, ale nakonec stejně vstoupíme po odpykání trestu na věčnost. Odpovím slovy Písma:"Nýbrž ó člověče, kdo jsi ty, že odmlouváš Bohu? Zdaž hrnec dí hrnčíři: Pročs mne tak udělal? Zdali hrnčíř nemá moci nad hlinou, aby z jednostejného truple udělal jednu nádobu ke cti, a jinou ku potupě?" (Ř 9,20-21 ) To, o čem mluvíš, je milá Speranzo právě to zákonictví, které zmiňuješ výše. Jestliže si kdokoliv myslí, že věčnou spásu, do které nás povolal Bůh a kterou ON sám vykonal, můžeme ztratit skrze své skutky nebo skrze svou vzpouru, pak je to právě ono zákonictví, které pošlapává oběť Božího Syna, považuje za nehodnou a nevzácnou Jeho krev a činí posměch Duchu milosti. Takové myšlenky může mít jen tělesná mysl, která nikdy nezakusila úžasné Pánovo dokonalé spasení a vykoupení, přestože ho sama má. Ahoj


]


Re: BOŽÍ EVANGELIUM ( spása je věčná ) III.díl (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 24. říjen 2006 @ 16:14:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milá Speranzo, nezapomeň, že Bůh je Pán. On rozhoduje o tom, co dovolí nebo nedovolí.


]


Re: BOŽÍ EVANGELIUM ( spása je věčná ) III.díl (Skóre: 1)
Vložil: Speranza v Středa, 25. říjen 2006 @ 10:55:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, Bůh je Pán.
Zároveň však platí, že si přeje, abychom se pro Něj rozhodli svobodně.
Rozhodl dát nám a ponechat svobodnou vůli.
Toto rozhodnutí nikdy nezměnil

Já to nevnímám jako umenšování Jeho Všemohoucnosti!
Speranza


]


Re: BOŽÍ EVANGELIUM ( spása je věčná ) III.díl (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 25. říjen 2006 @ 11:58:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milá Speranzo, člověk je svobodný, to ano. Ale nikdy, pokud již byl spasený nemůže vypadnout z Boží spásy. Může vypadnout z Boží milosti, pokud bude usilovat o spásu skrze zákon ( skutky ). Ale spása je BOŽÍ DÍLO, takže člověk ho nemůže zrušit. Může odejít od Boha a ponese si za to nemilé a hrozné následky. Ale spásy se dotknout nemůže. Spása je DAR, jednou darovaný, který se nebere zpět. Tak, jako není možné, zrušit naše biologické pouto z našimi rodiči, tak není možné, aby Boží dítě přestalo být Božím dítětem, i kdyby chtělo. Ahoj


]


Re: BOŽÍ EVANGELIUM ( spása je věčná ) III.díl (Skóre: 1)
Vložil: Speranza v Čtvrtek, 26. říjen 2006 @ 12:52:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Součástí spásy je existence pekla.

Speranza


]


Re: BOŽÍ EVANGELIUM ( spása je věčná ) III.díl (Skóre: 1)
Vložil: Speranza v Čtvrtek, 26. říjen 2006 @ 13:27:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To bylo trochu nepřesné - součástí UČENÍ o spáse je Peklo.
s.


]


Re: BOŽÍ EVANGELIUM ( spása je věčná ) III.díl (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 26. říjen 2006 @ 15:24:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milá Speranzo, to je samozřejmé. Ale peklo není součást spásy, ale její protiklad. V souvislosti s tím je však třeba také rozlišovat mezi "hádes" = peklo, místo pobytu mrtvých, "Gehenna" = peklo, místo posledního soudu, "ohnivé jezero, tůň" = druhá smrt, "tartarus" = peklo řecké mytologie. Peklo a spása nemají nic společného. Spása je Božím dílem a proto ji nelze ztratit. Jednou spasený již natrvalo do pekla nepřijde. Může jít jen o dočasný trest ( kriminál ), který jednou musí skončit. Ale trvalé a věčné peklo - druhá smrt je pro ty, co jsou popsáni ve Zj 21,8:"Strašlivým pak a nevěrným, a ohyzdným, a vražedníkům, a smilníkům, a čarodějníkům a modlářům, i všechněm lhářům, díl jejich v jezeře, kteréž hoří ohněm a sirou, jenž jest smrt druhá." To se týká NEVĚŘÍCÍCH lidí, jejichž charakteristika odpovídá uvedeným vlastnostem. Pokud si někdo myslí, že může po svém spasení znovu natrvalo zahynout kvůli svým zlým skutkům, pak se ho zeptám, za co má Boží milost? Má ji za oboustranný kšeft s Bohem? Nebo za úvěr od Boha? Máme-li si sami zachovat spásu, co potom Pán Ježíš udělal na kříži? Čeho vlastně kříž dosáhl? K čemu vůbec Kristus umřel? Kdyby nevydobyl věčnou a dokonalou spásu, nebyla je by jeho smrt v takovém případě nadarmo? Chvála Pánu, že On může DOKONALE SPASITI ty, kteří skrze Něho přistupují k Bohu. Jestliže si myslíš, že si svoji spásu zachováváš sama, za co tedy potom Boha chválíš a za co Mu děkuješ? Po lidsku nemoudře pravím: potom chval sama sebe a děkuj sama sobě. Patří ti sláva za tvojí spásu. ( Odstup to ode mne!) Ahoj


]


Re: BOŽÍ EVANGELIUM ( spása je věčná ) III.díl (Skóre: 1)
Vložil: Speranza v Pondělí, 30. říjen 2006 @ 19:45:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Gregori,

děkuji za všechny odpovědi.

Pravda je, že o dvou druzích Pekla neuvažuji.
Nejsem si tím jistá...
Toť vše.

Speranza


]


Re: BOŽÍ EVANGELIUM ( spása je věčná ) III.díl (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 30. říjen 2006 @ 19:49:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milá Speranzo, když podrobně prostuduješ všechna místa o dočasném trestu věřících, tak nemůžeš dojít k jinému závěru. Měj se dobře


]


Stránka vygenerována za: 0.20 sekundy