Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 236, komentářů celkem: 429552, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 413 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116474647
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Ó jak krásná ta plejáda
Vloženo Úterý, 03. říjen 2006 @ 17:23:49 CEST Vložil: xxx

Charismatici Ó jak krásná ta plejáda jednostranných názorů křesťanského  undergroundu bojující proti diktatuře charismatických protestantsko-amerických pravičáků. Brrrr…těch manipulantů s vůní husákovských dob, těch ignorantů nakažených pastýřsko-učednickým učením bez ochoty sebereflexe a ponaučení. Jakobín zasvětil pravděpodobně svůj život tomuto boji, protože se mu přihodily věci (nejen jemu), které se nedají jen tak přejít. Tento hlas varování je tak sugestivní  a fundovaně popsaný, že mu nelze odolat. Má to ale jednu zásadní vadu. Jedná se o podvod a lež.

Těžko tomu někdo asi uvěří a ani s tím moc nepočítám. Zasvěcen do problematiky konkrétního sboru zde není téměř nikdo a popis Jakobína je opravdu čistou fikcí choré mysli, který se samozřejmě nezastaví před ničím, aby mohl očernit, pomluvit a znemožnit. Všimněte si, vážení a moudří křesťané, všichni kdo se podílíte na těchto slohových výtvorech, že ze zmíněného sboru X/Y zde nikdo nereaguje. Myslíte si, že by minimálně vedení zmiňovaného sboru nemělo patrony na svou obhajobu, kdyby to mělo smysl, nebo kdyby pro to měli důvod? Asi by se tak dělo. Kdyby zmínění charismatičtí diktátoři byli jen z desetiny procenta takoví, jak se zde popisuje, zuřili by a psali, zuřili a bránili se zuby nehty. Nebo ty ubohé zmanipulované ovečky zmíněného společenství. Není nic lehčího, nežli jen anonymně něco napsat na Grano Salis. Ale nějak to za to nikomu nestojí. Divné, že? Nebo věříte, že to mají zakázané vedením CB X a tak se bojí, že se do takových neodváží věcí pouštět? Např. ze strachu ztráty spasení? Je to až úsměvné, ale Jakobín je schopen to zde napsat jako skutečnost. Kazatel KS napsal osobní dopis dvěma lidem, kteří ze zmíněného sboru CB odešli a hle někdo jiný to šoupne na internet (viz článek „Na Grano Salis už vůbec psát nebudu, neboť to považuji za hnojiště“). No, není to humus? Pozastavil se např. někdo ze zde přítomných nad tímto? Ne. Škoda. Naše charaktery jsou asi už na tak vyspělé úrovni, že máme na to popisovat např. omyly vývoje charismatického hnutí (nebo jinde katolíků, či evangelíků u nás i ve světě) Určitě ty posudky jednou směle před Kristem obhájíme. Účel světí prostředky, i když je vše jinak, pišme na Grano Salis, protistrana se už nemůže bránit, je předem označena za tmáře. A i kdyby to udělala, ztrapní se. Zvratky se dají psát (servírovat) a také jíst. Znova vyzvracet a pochutnat si znovu. Dobrou chuť! Nebo pojďme dělat něco užitečnějšího…např. hlásat Krista nevěřícím, protože drazí, ať už máte pravdu či ne, tohle přece nikam nevede a sami sobě jen ubližujete. Jen doufejme a modleme se, aby se ti, jež se nově obrátí a v radosti naleznou svůj nový život v Kristu, nedostali na tyto stránky. Pattre

"Ó jak krásná ta plejáda" | Přihlásit/Vytvořit účet | 56 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Ó jak krásná ta plejáda (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Úterý, 03. říjen 2006 @ 17:34:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jakobin je ale žena.., ne muž



O manipulaci (Skóre: 1)
Vložil: jdu v Úterý, 03. říjen 2006 @ 19:47:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jedním z hlavních znaků, které se objevují u velkých manipulátorů, je snaha udělat z lidí, kteří na tyto věci poukáží, choromyslné nebo nesvéprávné blázny.

Manipulátoři také většinou neradi veřejně zdůvodňují své jednání a činy, protože by vyšlo najevo, jaké páchají hříchy.

jdu




Re: O manipulaci (Skóre: 1)
Vložil: Ceasing_Angel v Úterý, 03. říjen 2006 @ 23:22:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A ako tento přispěvek souvisí s úvodním komentářem?? Je snad Pattre manipulátor?


]


Re: O manipulaci (Skóre: 1)
Vložil: jdu v Středa, 04. říjen 2006 @ 10:19:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Toto je pouhé konstatování a pojmenování toho, co vidím (v tomto velmi krátkém článku).

K tomu, abychom někoho označili za skutečného manipulátora, jsou potřeba další dílčí viditelné znaky.

Je možné zde však říci, zcela jasně, že v tomto článku jsou znaky manipulace. A je jich několik.

jdu


]


Re: Ó jak krásná ta plejáda (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Úterý, 03. říjen 2006 @ 19:56:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Pattre,
z jakobinina sboru na její první článek reagoval uživatel GS karla, když jsem se na tuto osobu obrátil soukromou zprávou, že by mne zajímala i její verse "Exodu vyštvaných" tak mně vůbec neodpověděla, takže bych tímto chtěl požádat Tebe, abys mi řekl svoji versi příběhu a nejlépe i nám všem ostatním. Děkuji
eleazar
P.S. mimochodem začíná se mně zdát, že CB v Mostě a Litvínově jsou samí chemici



Re: Ó jak krásná ta plejáda (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Úterý, 03. říjen 2006 @ 20:22:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pominu-li klasický verbální étos autora článku, měl bych jednu principielní výtku. Nikdo autokratická společenství neobviňuje z pravicové orientace. Pravice odjakživa nadřazovala zákon a právo nad lidskou autoritu a cenila si lidských svobod, například svědomí a projevu. U zde jmenovaného Pastýřského hnutí pak jde spíše o popis levicového následování vůdců, stranickou disciplínu a vzdávání se vlastního svědomí ve prospěch celku. Demokratické principy dělby moci, vlády práva, individuální odpovědnosti a svobodné volby jsou zde nahrazeny levicovým kolektivismem a kumulací moci do povolaných rukou vyvolené, nevolené autority. Tolik na vysvětlenou.

Pastýř



Re: Ó jak krásná ta plejáda (Skóre: 1)
Vložil: agur v Úterý, 03. říjen 2006 @ 21:55:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
... pro info:
o pravičáctví něco naznačoval daggie v komentu toho předcházejícího článku.


]


Re: Ó jak krásná ta plejáda (Skóre: 1)
Vložil: agur v Úterý, 03. říjen 2006 @ 21:51:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pattre, s těmi zvratky mi to připomíná Joynerovo líčení vězňů v Poslední bitvě, ale to zas tolik v CB nefrčí tak nevím.
To tvé „jedná se o podvod a lež“ si dovolím přeložit takto: My vše u nás myslíme upřímně a děláme to dobře, protože kdyby šlo o něco zásadního, tak by nám to Pán řekl. Pokud se to někomu nelíbí a říká to nahlas a dokonce tvrdí, že tím byl poškozen, je to podvodník a lhář a pomlouvač.
No máš možnost vzít Jakobinovi články a dokázat, že lže.
Na slově humus se s tebou shodnu, ale označím tak dopis toho pastora KS.
Tvůj příspěvek odpovídá tomu, co Jakobin popisuje. Doporučuji ti článek Čím ho obohatila zbožnost charismatického hnutí? zde na GS, mohlo by tě to zajímat. Ty mi připadáš obohacen spíše tím, co je na charismatickém hnutí kritizováno.



Re: Ó jak krásná ta plejáda (Skóre: 1)
Vložil: Ceasing_Angel v Úterý, 03. říjen 2006 @ 23:29:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jo, běžte přesvědčovat další a další ať se nově obrátí. Ono by to bylo krásné ale jak zabráníte tomu aby na ně pak nepadaly ty zvratky?

Eště jedna věc. Vy jste asi snědl pytel moudré kaše. Protože jak jinak byste věděl že pokud XY na tomto portálu nereaguje,tak také ani neexistuje. Máte snad ducha věštího?

Ceasing Angel



Re: Ó jak krásná ta plejáda (Skóre: 1)
Vložil: jakobin v Středa, 04. říjen 2006 @ 08:54:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.zelo.cz
Milý bratře Pattre,

člověk by z toho začal snad mít dojem, že jsi používán na špinavou práci.

Je mi ale jasné, že tě nikdo neponoukal, abys tohle napsal, to ty sám od sebe - iniciativně. Ale víš, že tím potěšíš své vedení, že? To, že zde z daného sboru nikdo nepíše není divné. Je známo, že dané vedení prosilo členy, aby se s námi nepouštěli do debat.

Dobrá tedy, pojďme zde hovořit o principech, věcně, bez osobních invektiv.

Napsala jsem zde několik článků. Můžeš se rozepsat, co je v nich lží a co podvodem.



Re: Ó jak krásná ta plejáda (Skóre: 1)
Vložil: jdu v Středa, 04. říjen 2006 @ 10:40:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milá Jakobin,

lidé, kteří manipulují, většinou nejsou schopni přijmout, že by mohli dělat něco špatně. S tím je nutno počítat...
Je třeba si také dát pozor, abychom, i my sami, z tohoto "boje", vyšli "s čistým štítem".
Pán Ti žehnej.

jdu


]


Re: Ó jak krásná ta plejáda (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Středa, 04. říjen 2006 @ 21:33:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milá Jakobin,

chceš přesně to, čeho se nedočkáš. Totiž mluvit o principech a vést věci v obecné rovině. Přesně to ovšem bratr pastor vidí jako nebezpečné, když napsal: "Na Grano Salis stále přibívají články od jakobína, které se od počáteční hořkosti, ublíženosti a kritičnosti (což bych ještě chápal, byť nesouhlasil) posouvají do mnohem obecnější roviny."

Pokud by na toto někdo přistoupil, musel by připustit debatu a zpochybnění "svatých věcí", na kterých spočívá jeho víra a čemu člověk takto myslící věnuje takřka veškerou svoji energii. Je to podobné, jako se snažit z Písma dokázat, že doktrína probuzení poslední doby není v Bibli obsažena. Jde totiž o zjevení, které je běžnému stdiu Písma nadřazeno. Tato proroctví vyřkl opakovaně sám "Bůh" a jeho výroky přece nelze zpochybňovat nebo rozsuzovat!

Nicméně o diskusi na obecné rovině jsem se snažil mnohokrát, a to skrze doložené citace a obecně vyvozené závěry, ale buď mi bylo řečeno ono klasické "lži, pomluvy, vytrhané z kontextu" nebo - přímo jako zde - "duch anktikrista, špína, satan, rouhání Duchu svatému..." nebo to vůbec nikdo nečetl a rovnou to odsoudil.

Radím Ti, nech to být, nemá to smysl. Dané kruhy neslyší a ani nemohou. Rozsuzováním těchto věcí by podřezali větve své víry. Nicméně můžeš posloužit mnohým, kteří ještě nevidí, zatím nevidí nebo už začínají vidět. Ale právě zde je nutné se držet obecné roviny, doložených citací a zůstávat v postoji bratrství a přátelství.

Mnozí, kteří prohlédnou, pak mají tendenci zavrhnout i to dobré, co v daných společenstvích bylo a chvíli jsou ve stádiu absolutní dezorientace. Jejich víra stála do jisté míry na lidech a ti nyní ztrácejí aureolu neomylnosti. Zklamaní křesťani se pak snaží najít nějaký, co nejširší konsenzus. Někteří hledají útočiště ve velkých, tradičních církvích (kde po nich již prakticky nikdo nic nežádá), jiní zakládají vlastní společenství (kde raději ani pro jistotu žádnou autoritu neustanovují) a někteří dokonce nechodí pak nikam, protože církev je přece neviditelná a není to třeba (nejhorší varianta). Všichni se obvykle posunují do liberálnějších pozic neboť si selhání svých společenství vykládají jako fundamentalismus. Netuší, že Písmo ve své podstatě osvobozuje, nikoliv svazuje.

Pak je tu ale ještě jedna možnost - disidentství, která je mi osobně nejbližší. Ideální by však bylo, aby křesťani byli dostatečně silní a pokorní a zůstali (pokud nebudou vyloučeni) součástí svých společenství i přes svůj nesouhlas. Nicméně je zde vybudováno tolik mechanismů, které to znemožňují, že se dá mluvit téměř o mučednictví (pár takových lidí znám).

Pastýř



rada nad zlato pro naštvané a zahořklé (Skóre: 1)
Vložil: rive v Středa, 04. říjen 2006 @ 22:37:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
pastýři

a ha tak ideální je být disidenty a máme tu nové evangelium, že by podle Havla

rive


]


Re: rada nad zlato pro naštvané a zahořklé (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Středa, 04. říjen 2006 @ 22:57:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nikoliv, Rive, je to evangelium podle Josefa, Eliáše, Mikajáše, Jeremjáše, Jana Křtitele, Athanasia, Husa, Wesleyho... Ti všichni narazili na tvrdý odpor svého společenství, někteří platili životem, jiní pouze výsměchem, a přesto vytrvali a raději trpěli. Odpovím Ti slovy proroka Jeramjáše:

"Kdo poskytne mé hlavě vodu a očím zdroj slzí, abych oplakával dnem i nocí skolené syny dcery svého lidu? Kéž bych měl na poušti místo, kde mohou pocestní přenocovat. Mám opustit svůj lid a odejít od nich? Neboť jsou to samí cizoložníci, shromáždění věrolomných. "Napínají svůj jazyk jako luk, klamem, a ne pravdou se zmocňují země. Neboť jdou od zla ke zlu a ke mně se neznají, je výrok Hospodinův. Střezte se svého druha, na žádného bratra nespoléhejte, neboť každý bratr je samý úskok a každý druh utrhá, kudy chodí. Kdekdo chce svého druha přelstít a neřekne pravdu. Učí svůj jazyk mluvit jen klam, vyčerpávají se nepravostmi. Bydlíš uprostřed lsti; ve své lsti se mě zdráhají poznat, je výrok Hospodinův."

Přesto zůstal Jeremjáš se svým lidem až do konce, byl vězněným disidentem, ale zůstal. Nakonec mu synové jeho vrahů dokonce postavili pomník. (Tím ale nezpochybňuji legitimní odchod! Někdy je to nezbytné).

Pastýř



]


Re: Ó jak krásná ta plejáda (Skóre: 1)
Vložil: Pattre v Čtvrtek, 05. říjen 2006 @ 06:19:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Děkuji celé plejádě za milé příspěvky, ale asi pochopíte, že všem se odpovědět nedá . Pro Eleazara (i další) asi toto: opravdu nechci na těchto stránkách prát špinavé prádlo, řešit odchod této skupiny Y z CB X, nebo pitvat články Jakobína a vyvracet zmíněné lži. Vím, že mnozí na to horečně čekají…
Jakobíne, prosím, nebuď tak protivná (Karel odhalil, že jsi žena a ne muž.), vždyť na tuhle kotletku si přece čekala celé měsíce…a konečně. Děkuji ti za odhalení mého motivu, nicméně nemyslíš, že si ta snaha se zavděčit danému vedení sboru odporuje s jejich prosbou se s vámi nepouštět do debat? Zmiňovaný podvod a lež se rozhodně nevztahuje na články, kde rozebíráš své vlastní studie, dojmy a prožitky (ať už s nimi souhlasím, či ne)….. za lživé označuji ty místa, kde popisuješ praktiky daného sboru (ve světle svého omylu dosavadního křesťanství) na pozadí charismatického hnutí. To jednoduše není pravdivé a jde z mého pohledu o podvod. Víc už o tom psát nechci.
Pastýři, tobě děkuji za všechny ty věcné připomínky, je skvělé, že máš takový úžasný přehled, asi téměř všemu rozumíš.
K samotnému odchodu skupiny Y: jednalo se (Jak už Jakobín psala) o sborovou elitu, Jakobín jako vedoucí chval a její manžel jako starší sboru a učitel základů víry + vyučování v neděli. Další měli své nezastupitelné pozice ve službách v církvi. Měli maximální možnost ovlivňovat vedení sboru. Byli hybnými články a přímo se podíleli na tom, co teď tak vehementně Jakobín kritizuje. Do poslední chvíle nikomu nic neřekli. Pravdou ale je, že nějakou dobu před ochodem se jako elita chovali. Jako intelektuální elita s vidinou vyššího poznání se začali stranit všem ostatním a s nově příchozími, nebo jinými soc. skupinami už ani neměli potřebu budovat nějaké vztahy (vyjímám z toho rodinu, které psal již zmíněný pastor z KS, byla vždy dobrosrdečná ke všem). Skrytá kritika a možný nesouhlas s některými věcmi se mohl jen tušit. Zapouzdřili se sami do sebe a vystačili si. Intelektuálně si byli všichni velmi blízcí a tak už ani nikoho nepotřebovali. Dokonce ani tu hroznou církev v celé své rozmanitosti. Odešli a téměř všichni členové sboru (záměrně vynechávám vedení sboru) to vnímali jako určitý podraz. Zajímavé je, že neodcházeli vyloženě s otevřenou kritikou, ale s tím, že mají proroctví ( a najednou je charisma užitečné…) vybudovat nový sbor v tomtéž městě X a ať to vidí kdo chce jak chce, prostě jdou. Rozsuzování tohoto proroctví odmítli. Sám jsem slyšel z úst některých z nich: „ O tomto sboru budeme všude mluvit jen hezky, narodili jsme se v něm“ a hle, uběhl nějaký ten čas a na Grano Salis je toto. Pak se mi prosím nedivte, že píši to co píši. Vnímám to od Jakobína jako pokrytectví. Tohle prostředí mezi vámi, se všemi vašimi reakcemi teď nutně potřebuje. Dál už to nechci více rozebírat, ale chápu, že pilotní článek je natolik stručný, že nic nevysvětluje. Důvod, proč jsem ho psal a proč píši i teď je ten, že jsem se jednak na to už nemohl jen tak dívat. Ale asi bych do toho nešel, kdyby Jakobín nezveřejnil cizí soukromí dopis. Ty lidi mám ale opravdu rád jako své sourozence v Kristu a prožil jsem s nimi dlouhá pěkná léta.
Nezlobte se, ale mě se opravdu nechce více psát, vyvracet a vysvětlovat. Neřeším zde Jakobínovu teologii, nebo její negativní nauku o charismatickém hnutí, ale velmi nenápadnou, ale nečestnou pomluvu jednoho konkrétního sboru, jejího kazatele a vedení. Vytváří o něm falešný a fiktivní obraz (nepochybuji o tom, že tomu sama věří). Anonymita je jen taková komedie, neboť zveřejnění údajů v článku Charismatici v CB jsou tak podrobný, že každý kdo má trochu přehled o českém Sionu, musí dospět o který sbor asi jde. Zveřejnění osobního dopisu od kazatele KS X na Grano Salis, který byl adresován někomu jinému, je důkazem, že žádná špína Jakobínu není cizí. A to je velmi věcné. Kdo potřebuje víc? Každá vaše reakce Jakobína svým způsobem rehabilituje. Jakobín asi nemá ráda charismatické hnutí. Proč ne. Tady našla své čtenáře a komunikátory. Dotyčný sbor totiž není zásadně charismatický, i když se v něm charisma projevuje (Dary Ducha sv. k budování církve) a nebrání se mu. Není nic lehčího, než vše svést na zmíněný sbor a dát mu ty správné přívlastky. Ten zmíněný sbor CB X se totiž bránit nebude. Klidně mě považujte za zbabělce, ale tento příspěvek je můj poslední.

Děkuji za pochopení a mějte se tu všichni hezky

PS: Eleazere Ty jsi určitě detektiv .



když nasloucháš zjistíš (Skóre: 1)
Vložil: rive v Čtvrtek, 05. říjen 2006 @ 07:19:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

chybou "jakobin" bylo, že měla mnoho autobiografických prvků


]


A co s tím? (Skóre: 1)
Vložil: jdu v Čtvrtek, 05. říjen 2006 @ 09:58:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vypsal jsi to tu pěkně..., bratře.

Chybí mi zde však jednání podle Písma a slov Pána:

...když víš, že tvůj bratr má něco proti tobě, jdi za ním a smiř se sním...

anebo: ...máš-li co proti svému bratru...

Pokud věřící nejsou schopni podle těchto slov Páně jednat, ať se potom nepokládají za církev a za křesťany.

Když jsi neudělal nic proto, aby doslo ke smíření nebo vyjasnění těchto věcí, můžeš se pak nazývat křesťanem?

jdu


]


Re: A co s tím? (Skóre: 1)
Vložil: Pattre v Čtvrtek, 05. říjen 2006 @ 14:04:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak ještě jednou a naposledy. Samozřejmě jsem to udělal (osobně napomenul) několikrát . Nemohu a ani nechci zde vypisovat vše, co se dělo. Napsal jsem, že nechci na netu přepírat špinavé prádlo a vynechal jsem hodně konfrontačních záležitostí.. Jakobín by to určitě chtěl, ale můj názor je, že to sem nepatří . Metody, které používá , používat nechci .

Až budu chtít poslat na Grano salis biblické studie, udělám to. Ale žádné ambice mě k tomu zatím nevedou. Podle mého je to prostředí, kde má možnost bez rizika respektu psát jen omezený okruh lidí. Navíc jak vidno ten omezený okruh pisálků je opravdu na sebe nebývale pyšná (viz. Pastýř je ukázkový příklad ) a pluralitu moc neunesou . Čekají spíše na pořádnou kořist, aby se do ní pustili. Navíc ( asi pravděpodobně z nedostatku praxe) velmi rychle hodnotí a škatulkují ostatní přispívající do přihrádek, které často nesedí. Ostatní vesměs papouškujou.

PS : Kdo jsi, že z nedostatku informací zpochybňuješ něčí křesťanství ?


]


Je možná diskuse bez emocí? (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Čtvrtek, 05. říjen 2006 @ 17:14:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý bratře Pattre,

pomíjím slova směrem ke své osobě. Vidím, že jsi rozrušen a vůbec se proto na Tebe nezlobím. Jsme jenom lidé :-) Věř, že jsem se velmi snažil zůstat zcela na obecné rovině. Váš sbor neznám a nechtěl jsem se Tě nijak dotknout. Obhajuješ zde dopis, ve kterém nejmenovaný pastor jinými slovy uvádí: pokud si nebudete myslet to, co já (GS je hnojiště a Jakbin bludař), pak i vy jste bludaři. Opravdu Tobě, který obviňuje jiné z nedostatku touhy po pluralitě, se tento způsob jednání zdá správný? A nejen to. Obecná rovina a diskuse o principech vadí i bratru pastorovi, jehož čest zde (ačkoliv nikdo neví, o koho se jedná), hájíš. Navíc bratru pastorovi nevadí údajná hořkost a pomluvy. Vadí mu diskuse v širší rovině. To se Ti opravdu zdá jako adekvátní reakce? Opravdu toužíš po pluralitě, je-li jiný názor, než má jeho autor, automaticky označen za ďábelský? Navíc si zde nový a už jsi stačil napadnout mnohé. Opravdu se domníváš, že každý, kdo vidí věci odlišně, je antikrist a bludař. Odpovíš?

S přátelským pozdravem,

Tvůj Pastýř


]


Re: Je možná diskuse bez emocí? (Skóre: 1)
Vložil: Pattre v Čtvrtek, 05. říjen 2006 @ 20:47:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pastýři, pokud vím, nikde jsem nehájil obsah dopisu, ale snažil se ukázat na vážnost skutečnosti, kdy člověk, jen aby obhájil některé své názory a postoje, udělá takovou špinavost a zveřejní soukromí dopis někoho jiného na internetu. To je původní důvod mého rozhodnutí psát na tyto stránky a asi taky jediná věc která mě rozrušila. O obsahu dopisu příslušného kazatele se bavit nechci.
Pastýři, reaguji na tvé osobní oslovení a Ty přece víš, že jsem už psát opravdu nechtěl ( možná mě donutíš, abych si zde získal návyk jako Ty ). Omlouvám se každému, kdo se cítí z mých příspěvků být napaden – je to má nedokonalost. Nikým tu opravdu nepohrdám. Vím, že je zde kladen důraz na určitý étos, ale mnohdy je to velmi pokrytecká záležitost. Člověk, který napíše příslušný text nejvybraněji a zahraje na tu správnou nótu nepochopeného a odmítnutého křesťana, vítězí a všichni mu tleskají. Vadí mi, že na nedobrovolně zveřejněný dopis příslušného kazatele se ostatní sletěli jak supy a nikoho ta základní morální skutečnost podlosti Jakobínem zveřejněného textu nenapadla. Pak se ale cedí kdejaký komár na každém slovíčku se snahou uklovat oponenta, který sem zavítá z trochu jiných křesťanský vrstev. To je spíše pseudoundeground.
Pilotní příspěvek jsem záměrně trochu přiostřil, abych si potvrdil, nebo vyvrátil to, co jsem viděl na předchozím přípěvku. Někdy jadrnější projev je mnohem lepší, než vyžehlený a uhlazený ( kdy se člověk bojí jít s kůží na trh ). Rozumím ale zdůrazňovanému principu slušnosti a věcnosti , tady se mohu jevit jako neomalenec. Dobře mi tak. Ale opravdu mi připadá z mnohých příspěvků, jak každému na sobě velmi záleží a bojí se udělat chybu.
Závěrem : opravdu si nemyslím, že každý, kdo věci vidí odlišně je antikrist a bludař.

Pokud by jsi mi ještě něco chtěl, tak zde je Pattre@seznam.cz


]


Re: Je možná diskuse bez emocí? (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Čtvrtek, 05. říjen 2006 @ 22:07:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý bratře,

dík za již smířlivější odpověď, i když sis neodpustil alespoň některá kusá obvinění. Nicméně vůbec nepochybuji ani o Tvých motivech ani o Tvé upřímnosti. Je mi jasné, že při konfrontaci s odlišnými názory a odlišným pojetím skutečností má někdy člověk pocit zrady a lži. Zkus si ale položit otázku z druhé strany. Proč existuje tak nepřeberné množství lidí, kteří odešli, „odpadli“, byli odejiti, vyloučeni, někteří zahořkli, jiní zatrpkli? Proč je to právě v kruzích, kde je slovo demokracie nepatřičné, kde lidem není dovoleno rozeznat povolání jejich vedoucích a vyjádřit jim volbou důvěru? Proč je to právě tam, kde se zdůrazňuje autorita a vize nad obecná pravidla, kterých se každý může dovolat? Nemůže to být – vím, je to asi pro Tebe příliš tvrdé – i tím, že tento systém koncentrace moci v rukou jediného člověka na špici skupinkového společenství je špatně nastaven? I já jsem léta uvažoval v podobných dimenzích, uznával jsem koncentraci moci v rukou lidské autority, která má z principu vyššího stupně v církevní hierarchii i vyšší poznání a tutíž musí mít i větší zodpovědnost, která se projeví v poslušnosti jí. A pokud ta má dobré motivy a myslí to upřímně, pak je – i přes nekteré věci – vše v pořádku. Vždyť církev je armáda a poslouchat se musí. Pokud by přece bylo něco špatně, Bůh by jistě zasáhl. Možná se Tě toto uvažování vůbec netýká a v tom případě mi nečiní problém se omluvit. Nicméně se domnívám (z dopisu bratra pastora i ze sledování diskuse – do které jsem z počátku příliš nevstupoval), že problémem je pojetí autority a princip jejího uplatňování. Věř mi, milý bratře, že vedle diskusí zde se za věci snažím především modlit.

Byl bych rád kdybys mi mohl věřit, že Tě chápu i rozumím a přeji Ti ze srdce mnoho požehnání od našeho Pána Ježíše Krista,

Tvůj Pastýř


]


Re: Je možná diskuse bez emocí? (Skóre: 1)
Vložil: Pattre v Pátek, 06. říjen 2006 @ 07:18:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pokud chceš odpovědi, pošli mail.

Pokoj Tobě


]


Re: Je možná diskuse bez emocí? (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Pátek, 06. říjen 2006 @ 20:53:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pattre, protože to opakuješ stále, i já opakuji svoji námitku:
Zveřejněný dopis nebyl soukromý!

Já osobně si myslím, že je dobře, že byl zveřejněn. A sice proto, že je podle mě správné, aby pastýři byli ve své veřejné činnosti pod veřejnou kontrolou medií. A jiná media, než Grano, tu, pokud tedy vím, nemáme.

Olin


]


Re: A co s tím? (Skóre: 1)
Vložil: jdu v Pátek, 06. říjen 2006 @ 09:46:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pattre,

o tomto případu, zde bylo již napsáno hodně. Tak je možné učinit i tento úsudek.

Je zcela patrné, že Jste, v konečném důsledku, podle Písma nejednali...

Ale to také nemíním zde rozebírat.

Z toho, co zde již bylo napsáno, oběma stranami, je velmi patrné, že k manipulacím z Tvé strany i ze strany této skupiny, dochází.

Znaky sekty jsou zde zcela patrné:

- neochota objasnit některé své činy a osobní jednání...

- neochota vysvětlit nebo i obhájit transparentnost, průhlednost a čistotu života skupiny...

- snahy o znemožnění nebo zamezení styku s lidmi, kteří poukázali na nedobré způsoby nebo praktiky v této skupině...

- snaha zpochybnit věrohodnost svědků...

Mohl bych pokračovat, v tomto výčtu. Je však ochota z Tvé strany s tím něco udělat?

jdu


]


Re: Ó jak krásná ta plejáda (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Čtvrtek, 05. říjen 2006 @ 18:09:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
Tož z mého bývalého sboru sem taky nikdo nepsal. A Granosalis je v určitých kruzích silně nedoporučené, takže 1. nejspíš sem lidé z těchto sborů ani nechodí.
2. považují za zbytečné tady projevovat cokoliv, neboť "jim to nestojí za to" se s těmi "odpadlíky" zabývat.

Zveřejňování soukromého dopisu třetí osobou mi přijde také poněkud neetické, v tom souhlasím.
Ale, že jacobin lže, tomu nevěřím, ikdyž je jasné, že verze druhé strany je zcela opačná.



Re: soukromý dopis? (Skóre: 1)
Vložil: agur v Pátek, 06. říjen 2006 @ 09:05:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
xvejdovame, přečti si prosím ještě jednou dopis toho pastora KS a zkus mi odpovědět.

je ten dopis v pořádku?
jestliže ano, potom tím můj dotaz končí a ty měj hezký den;
jestliže ne, potom vezmi na vědomí, že, jak z diskuze vyplývá, pastor byl napomenut jednou, dvakrát a vyjádřil lhostejnost k věcem příštím;

dopis byl zveřejněn;

je to zveřejnění nemorální?
jestliže ano, pověz prosím, jak tedy správně jednat a zachovat biblický postup napomínání;
jestliže ne, potom tím můj dotaz končí a ty měj hezký den;

Agúr


]


Re: soukromý dopis? (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Neděle, 08. říjen 2006 @ 20:04:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
Na tvou otázku (y), agure, není jednoduchá odpověď.
V první řadě se zeptejme, proti komu onen pastor zhřešil...
Proti jacobin, kterou označuje za bludaře?
Možná.
Ale já bych z toho dopisu to pochopil tak, že mu vadí zobecňování.
Tedy vztahování zážitků jacobin a spol. na celé charismatické hnutí nebo určitý typ sborů jako celek - a to je jistě pomýlené vidění, alespoň myslím, nevím, zda bych to nazval bludem...ale tento termín stejně každý používá jinak (pro mne je bludem něco, co lidi odvání od Krista a oni následkem toho bloudí).
Ten pastor se do toho vlastně nemusí plést, ale z jeho dopisu zaznívá obava o své známé (snad je i chápe jako přátele), aby se nepodíleli na něčem, co vidí jako nesprávné.
Myslím, že ten pastor vůbec nechápe, zač je napomínán a že by se něčeho dopustil - naopak on se snažil dostát své povinnosti, kterou cítil ke svým známým....a za to byl odměněn tím, že je tu jeho dopis vláčen jako odstrašující příkla dmanipulace a nevím čeho ještě. Myslím, že ta reakce je poněkud histerická, ačkoliv, pro mne, pochopitelná, neboť jsem si sám prožil něco podobného a asi bych v určité době reagoval stejně histericky, ne-li více.
Čím je mi ta doba vzdálena, a čím jsem starší, tak tím víc se snažím toho druhého pochopit, vcítit se do jeho motivů a vím, že nemám moc změnit status quo v jistém druhu společenství. Zbývá mi tedy jedině snažit se o jisté zblížení přes rozdílnosti.
Čím dál více jsem přesvědčen, že v takovýchto sporech má mnohem větší hodnotu a moc smíření, než slepý boj, kdy se snažím nepřítele zadupat do země.
Ale ten "nepřítel" to se mnou paradoxně (většinou) myslí dobře, pouze má jiné vidění reality (podle mě samozřejmě nesprávné :-))) než já.
S přáním všeho dobrého
Michal


]


Re: Ó jak krásná ta plejáda (Skóre: 1)
Vložil: jakobin v Čtvrtek, 05. říjen 2006 @ 21:00:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.zelo.cz
Pattre,
k dopisu od pastora KS:
- že se takové dopisy nepíší, byl napomenut samotným adresátem, potom mým manželem, který chtěl věci řešit s nějakým jeho nadřízeným v KS. Ten pastor KS odepsal, že s námi nebude diskutovat, a že si s tím vším máme dělat, co chceme.

Možnost zásadně ovlivňovat sbor s pyramidálním pojetí autority je pouze de jure, de facto můžeš ovlivňovat pouze marginální záležitosti, to ostatně poznáš asi velmi brzo sám, jelikož jsi se stal starším.
Začala jsem psát až po proroctví o chlebu nepřejícího, kterým se správce CB sboru X snažil ovečky přimět, aby neposlouchali natočené CD.

Náš odchod byl zamýšlen nekonfliktně. Způsob chování kazatele a zbylých členů vedení námi tak otřásl, že jsme hledali důvod, proč se ti lidé takto chovají. Kořen jsme objevili v nebiblickém autoritářství a než jsme to dokázali vůbec formulovat, utekl skoro rok. Ani nevím, jestli bychom dokázali cokoli udělat ze svých pozic v minulém sboru, i kdybychom věděli a přesně říkali, v čem je problém. Protože vše by bylo velmi razantně označeno za rozbíjení sboru a satanský útok na autority, jako se to už v minulosti stalo. Navíc, výroky správce sboru o konci věcí, když se vezme do rukou ústava, ti jistě nejsou neznámé.

To, že jsme se chovali, jak říkáš, jako elita - to máš těžký. Kdybychom do poslední chvíle kontaktovali rodiny a zvali je na návštěvy, tak zase řeknete, že jsme ještě nahonem sháněli lidi a obcházeli ovečky.

O tom, že jsi od nás slyšel, že o tomto sboru budeme mluvit jen hezky- členy, kteří daný sbor tvoří máme stále dál rádi a jsou to pro nás sourozenci v Kristu. Naše kritika nebyla nikdy namířena proti nim, dokonce jsme jim poslali omluvný dopis. Kritika námi popsaných jevů vždy je a byla zaměřena jen na způsoby vedení daného společenství.

Pokud se stále budeš držet dojmu, že pomluva je vše, co se o někom říká a co se mu nelíbí, tak ti to nikdy nedovolí říci i něco nepříjemného, byť z tvého hlediska pravdivého.

Charismata jsme nikdy neodmítali a neodmítáme, odmítáme to, co tento druh zbožnosti často provází - autoritářství, chybné pojetí jednoty, manipulace, extrémní démonologii…. Měl by jsi se to naučit rozlišovat od duchovních darů, protože to opravdu není totéž. Co se týče rozsuzování proroctví, pak ty tím asi myslíš to, že lidé mají konat v souladu s vůlí jejich pyramidálního vůdce. Jenže co když nikoho neposlouchá, řády a ústavu nectí a iluzi poddání se týmu vytváří "nasloucháním" souhlasícím, o desítky let mladším synům ve víře, které indoktrinoval a přetvořil k obrazu svému? Těžko pak jednat tak, jak ti velí svědomí, když to, co ti velí, je předem označeno za těžký zločin už tím, co máš za ta léta v takovém systému v hlavě.
Raději sem piš. Nemá cenu se tvářit, jak je na tom církev dobře a přitom mít něco takového jako nepopsanou a temnou stránku historie.
Potíž je, že ty, tomu co nevidíš a čemu nerozumíš, říkáš podvod a lež. Já mám za podvod to, co podvedlo mou víru v CB X. A zdá se mi, že to podvádí i tebe.
A lež? Nemám žádný primární důvod se domnívat, že ty chceš lhát, proč ho máš ty o mně? Nebo je lež to, co jsem prožila, co mě bolí, a nerozumím, jak je to vůbec možné? Stačí, aby jsi řekl: „Je to lež“ a já se probudím ze snu a řeknu jen – fuj, ještěže se to nestalo? Nebuď tak roztomile naivní.

jakobin




Pro Pattre (Skóre: 1)
Vložil: jdu v Pátek, 06. říjen 2006 @ 09:53:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pattre,

o tomto případu, zde bylo již napsáno hodně. Tak je možné učinit i tento úsudek.

Je zcela patrné, že Jste, v konečném důsledku, podle Písma nejednali...

Ale to také nemíním zde rozebírat.

Z toho, co zde již bylo napsáno, oběma stranami, je velmi patrné, že k manipulacím z Tvé strany i ze strany této skupiny, dochází.

Znaky sekty jsou zde zcela patrné:

- neochota objasnit některé své činy a osobní jednání...

- neochota vysvětlit nebo i obhájit transparentnost, průhlednost a čistotu života skupiny...

- snahy o znemožnění nebo zamezení styku s lidmi, kteří poukázali na nedobré způsoby nebo praktiky v této skupině...

- snaha zpochybnit věrohodnost svědků...

Mohl bych pokračovat, v tomto výčtu. Je však ochota z Tvé strany s tím něco udělat?

jdu



Re: Ó jak krásná ta plejáda (Skóre: 1)
Vložil: Pattre v Pátek, 06. říjen 2006 @ 14:59:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jakobíne určitě Ti nebude vadit, když už (v této aréně) ani roztomile, ani najivně nebudu reagovat na tvůj poslední příspěvek. Dle mého to smysl nemá. Vidíš máš poslední slovo a je na co navazovat.
Mnozí přítomní , jak je vidět, mají více zkušeností s opozičním postavení v církvi, nežli s obětavou službou a nesením břemen péče o sbor, takže některé věci asi moc chápat nebudou. Autoritu v církvi vnímají skoro jako hanlivé slovo, a ten strach z jakéhokoliv náznaku manipulace ? To je snad nemoc. Všude vidí sektu. Možná, že se ti z okruhu „zasvěcených“ zase dlouho nikdo neozve. Sama víš nejlépe co se udělalo proto, aby to tak nedopadlo (to je mi jinde vytýkáno) a kdo odmítl komunikaci jako první.
Jak jsem už psal, je tu prostředí, kde má možnost bez rizika respektu psát jen omezený okruh lidí. Vím, že je zde kladen důraz na určitý étos, ale mnohdy je to velmi pokrytecká záležitost. Člověk, který napíše příslušný text nejvybraněji a zahraje na tu správnou nótu nepochopeného a odmítnutého křesťana, vítězí a všichni mu tleskají.. Navíc jak vidno skutečná pluralita se tu moc neunese. Mnoho úspěchů na Grano Solis.. Koukám co nevíš , to zde nepovíš.

Pokoj Vám všem



Re: Ó jak krásná ta plejáda (Skóre: 1)
Vložil: Pattre v Pátek, 06. říjen 2006 @ 15:18:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Jakobíne, právě jsem se dověděl od osoby, které byl soukromí dopis pastora KS adresován, že jsi na internetovou drbárnu strčila dopis bez jeho vědomí . Pouze vám ho podstoupil při odpovědi dotyčnému kazateli KS. Je to opravdu síla a jak jsem už psal, pěknej humus.



Re: Ó jak krásná ta plejáda (Skóre: 1)
Vložil: jakobin v Pátek, 06. říjen 2006 @ 16:09:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.zelo.cz
Někdo napíše ne úplně košer dopis členům jiného společenství a chce od nich, aby se distancovali od lidí z jejich sboru, kteří si dovolili veřejně kritizovat autoritářství jednoho vedení jednoho sboru, jinak je bude VEŘEJNĚ prohlašovat za bludaře. Někdo jiný dopis vezme, vymaže jména, i jména měst, aby nebyli poškozeni ani adresáti ani autor dopisu a dopis ZVEŘEJNÍ. A je darebák!!! Zveřejněním toho dopisu beze jmen mi šlo o princip- je morální psát takovéto dopisy? Jména tam nejsou. Ten pastor mluví o konkrétních lidech s konkrétními jmény v konkrétních sborech a nad tím se nepozastavíš? Tak to je mi pěkná logika.
Daný pastor věděl, že dopis byl postoupen a dokonce mezi ním a mým manželem proběhla komunikace. Z mailu toho pastora KS cituji:

Martine,
nebudu do diskuze s tebou vůbec vstupovat, protože ji považuji za naprosto
zbytečnou, vzhledem ke stavu ve kterém se nacházíte a postojům, které
máte.
Považuji vás za bludaře, sektáře, pomlouvače a lidi plné hořkosti.
Neraduji se z toho, naopak je mi to velice líto. V tomto smyslu o vás také
otevřeně mluvím a budu tak činit i nadále, dokud neuvidím skutečné pokání.
Kam své dopisy pošleš nebo jak s tím vším naložíš, je mi jedno. Má
odpovědnost je před Bohem a před lidmi se kterými mám vztah a které
přijímám jako své autority.
Kéž Pán dá milost tobě i ostatním


Kopii celé této komunikace obdržel i pastor sboru CB X, vůči kterému je pastor KS v učednickém vztahu, ten však nijak nezasáhl. Napomínání má probíhat- jednou, podruhé, veřejně. KS ani CB to nezajímá. Tak je to na Granu.


]


to už je skoro detektivka ... (Skóre: 1)
Vložil: jarda2005 (jvag@centrum.cz) v Pátek, 06. říjen 2006 @ 18:00:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
- pokud dobře čtu zvýrazněnou větu, tak pasto píše o dopisech pana Martina a ne o svých

- výrazivo pastora je opravdu dech beroucí "bludař, sektář, pomlouvač a lidi plné hořkosti" - to bych asi také z toho sboru odešel a ani bych to nesvaloval na nějaké učení o autoritě

- přijde mi ta kampaň docela zbytečná - podobné spory jsou ve většině církví a společenstvích ani se to nemusí maskovat za nějaké vyšší cíle - prostě Vám asi neseděl ten pastor tak jste šli jinam.

Ostatním ze sboru pastor vyhovuje tak zůstávají. Slyšel jsem o případech mnoha pastorů a kněžích, kteří mají na svém kontě několik zničených sborů a farností. Mají-li nadřízené tak jsou překládáni jinam, nemají-li nadřízené tak obvykle vytvoří nějakou vlastní sektu.

Co bys chtěla po CB - nestačí, že vzala pod svá křídla KS? To jim má diktovat jak se mají ke komu slušně chovat? Tak se myslím hlídají leda Svědkové Jehovovi ... ber to tak, že jako křesťané máme společné Písmo a Krista, ale nejsme členy organizace s právy jednoho na druhého, jak po tom skoro voláš ... vždyť vyčítáš CB nedělání toho co dělal tak nepříjemně pro Tebe Váš pastor.

Byli jste elita - určitě i proti Vám by bylo dost výhrad, které do očí nikdo neřekne. Je to ale dost divné, když se výslovně zakazuje i jen poslouchat od Vás hudbu ... ano "nejez chleba nepřejícího" ... pěkný citát, ale kdo je mě přející? Většinou jsem výrobcům pečiva lhostejný ... Předpokládám, že Vaše hudba sloužila k oslavě Boha, tak nevím proč by měla být nepřející vůči původnímu sboru ... (tedy neznám texty, třeba ano).

Názor na GS jako "hnojiště ... žumpa" a podobné výrazy od různých lidí:
1) nevztahuji to hned na sebe
2) někde se diskutovat musí, když jednotlivé církve jsou většinou k osobní diskuzi malé
3) např. Tvůj původní článek opravdu je o "praní špinavého prádla" - prostě o něčem co se Ti na církvi nelíbí tj. je to její pošpiněný šat. Ale nevidím na tom nic tak špatného, i prát prádlo se musí a tím praním pak třeba dojdem k něčemu podstatnému a užitečnému - např. vyjádření Karly a Pattreho v Tvojem případě - je to pěkné, že jste spolu nakonec vedli docela slušnou diskuzi, ne? Pattre ve sboru zůstal - co bys mu radila? Odejít a opustit Vašeho bývalého pastora - asi horkou hlavu dle všech charakteristik? Pattre nepatří asi k elitě, takže se necítí na založení nového sboru - to jste mohli udělat Vy nebo třeba Olin ...

Přeji ať si to dobře vysvětlíte - třeba přes emaily - ale ve Tvém vlastním zájmu by sis měla dát zásadu, že žádný osobní email neuveřejníš - jinak asi s nikým moc nepodiskutuješ.

jarda

PS: Výraz elita nepokládám za negativní - naopak - jsem rád, že jsou lidé schopní a že jsou ochotní také své schopnosti nasadit v církvi.


]


Re: Ó jak krásná ta plejáda (Skóre: 1)
Vložil: jakobin v Pátek, 06. říjen 2006 @ 19:12:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.zelo.cz
Díky Jardo za emocionálně nezaangažovaný vhled. Zveřejnění mailu jsem viděla jako třetí fázi napomenutí. Tomu, kdo to identifikuje pouze jako nezávadný soukromý dopis, který v žádném případě neměl být zveřejněn, se omlouvám .
Nejednám vždy správně, zvlášť ne tehdy když pozoruji tu evidentní jistotu beztrestnosti, vědomí, že neveřejná zpráva snese jakoukoli neomalenost.



Re: Ó jak krásná ta plejáda (Skóre: 1)
Vložil: jdu v Sobota, 07. říjen 2006 @ 00:00:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Připadá mi, že se zase omlouvá ten, kdo se až tak neprohřešil...

Nebyla uvedena jména ani sbor, ani město kde se to událo...

Dopis by mohl sloužit jako "předmět doličný" ve vyšetřování trestné činnosti...

Jsou v něm totiž důkazy:

- šíření pomluvy...

- snahy o zastrašování a ovlivňování svědků...

Co se týče sektářsví je to téměř učebnicový příklad pokusu o manipulaci...

jdu


]


Pro Pattre k plejádě... (Skóre: 1)
Vložil: jdu v Sobota, 07. říjen 2006 @ 01:41:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pattre,

když zde čtu tento Tvůj "článek" uživatelům GS, tak mne tak napadá, jestli Ty nejsi tak trochu drzoun a nestyda ...?

- vpadneš sem jak "velká voda" a nejprve tady všechny označíš za hlupáky...,
- pak zde mluvíš nevybíravím způsobem o Jakobin, - že lže a podvádí...,
- pak zase tvrdíš o Jakobin, že to nemá v hlavě v pořádku...,
- pak zase píšeš, že je zbytečné zde něco vysvětlovat, protože se zřejmě tady už nikdo z nás neobrátí...,
- nelíbí se Ti, že zde byl zveřejněn něčí dopis, ve kterém nebylo skutečně nic dobrého, jen špína a divíš se, že k tomu tady nikdo nic neřekne...,
- pak tady tvrdíš, že zde lidé jen všechno odsuzují, nic dobrého nepřijmou a jí zde jen samé zvratky...?,

Nakonec chceš, abychom šli společně hlásat Krista...

V komentářích si stěžuješ, že se zde vynáší špína a sám ji pak tady ještě víc rozmazáváš...?

Tak nevím, co si zde teď máme o Tobě myslet?

Co Ty jsi tedy za člověka a za co se pokládáš??

Ty jsi bratr a křesťan?

jdu











Re: Pro Pattre k plejádě... (Skóre: 1)
Vložil: Pattre (Pattre@seznam.cz) v Sobota, 07. říjen 2006 @ 16:46:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milí(lá) Jdu,
vidíš ten úžesný rozměr Boží lásky, že miluje i takové hovado jako jsem já... mysli si klidně o mě co chceš ...jenom se mě už prosím pořád neptej, jestli jsem bratr , nebo eee... křesťan

PS: Jsi bratr, nebo sestra, nebo křesťan,...nebo Jdu ?


]


Re: Pro Pattre k plejádě... (Skóre: 1)
Vložil: jdu v Sobota, 07. říjen 2006 @ 17:44:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pattre,

já Tě přece nepokládám za h., ....pouze jsem zde rozebral Tvůj článek. Nic takového jsem zde přece nenapsal.

A to, co jsem zde popsal, to tam prostě vidím a cítím, v tom, co Jsi napsal...

Nejednej tedy takto...!

Ukaž nám zde trošku lásky a citu. Jestli jsi ji skutečně poznal, od Pána? A říkej věci po pravdě!

A budu Tě brát jako bratra v Kristu.

jdu


]


Re: Ó jak krásná ta plejáda (Skóre: 1)
Vložil: agur v Sobota, 07. říjen 2006 @ 12:08:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pattre,
čtu vše znovu a znovu, tebe, Jakobína a taky věci o rozpadu JB a jiné církevní mely, tyto věci mě velmi zajímají. Ukazuje se v nich, jak jsme od Boha všichni velmi daleko.
Klameme sami sebe vlastním viděním věcí a pravda v nás není.
Z toho, jak různí lidé různě píší, se objektivní realita asi těžko extrahuje. Přijde mi ale evidentní, že sbor, ze kterého jakobin odešla, je velmi nemocný. A není pražádná ochota a schopnost to vidět. No, ale to není nijak výjimečné.
Tomu všemu nasazuje korunu nějaký pastor KS, jehož dopis těm lidem, byl mírně řečeno hanebný. Ale až jeho zveřejnění způsobilo, že si na scénu vstoupil ty. Máte to tam asi navzájem propletené a trochu nepřehledné. Můj celkový dojem z toho, co jsi napsal, je, že jsi poměrně zlý člověk. Nevím, jak je to možné, ale když se setkám s někým, kdo o sobě tvrdí, že je charismatik, tak se ve sporech chová podobně divně jako ty. Duchovní dary za to jistě nemohou. Těžko se to popisuje. Jakoby z tebe sálalo sebevědomí, že s tebou je Bůh. A pocit, že s tebou bude i proti všem ostatním, protože ty hájíš pravdu. Ale Bůh není s tebou proti nám, s tebou proti Jakobin, s Jakobin proti tobě. On je pouze s pravdou. A my – to jest i ty, jak už jsem řekl, klameme sami sebe a pravda v nás není. Přesto tyto konflikty považuji za prospěšné, protože se v nich ukazuje skutečná realita našeho duchovního pokrytectví a člověk se pak nebere tak vážně.
Agúr



Re: Ó jak krásná ta plejáda (Skóre: 1)
Vložil: Pattre (Pattre@seznam.cz) v Sobota, 07. říjen 2006 @ 16:07:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To že jsem zlý člověk, jsem pochopil již před léty. Smutné je , když má někdo za to , že je méně zlý , nežli ten druhý. Ale rozumím na co se mi snažíš poukázat a to napomenutí přijímám. Vysvětlování už jsem vzdal. Nicméně je možná škoda, že ti lidé , co zde píší také relativně (poměrně) s jistotou, (jak je z mých článků patrné), že jsem zlý, drzoun a nestyda, se neznají navzájem osobně. Proto miluji život v Církvi, protože je mnohem lépe znát osobně můj a váš život před Pánem. Bylo by to asi zajímavé vidět si náhle do svých životů, i to je problém a slabina anonymity tohoto serveru.

Pokoj Tobě



Re: Ó jak krásná ta plejáda (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Sobota, 07. říjen 2006 @ 16:35:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Škoda Pattre, že se zdráháš na můj komentář odpovědět. Pokud tedy odmítáš vést veřejně zcela principielní a neadresnou diskusi, bez invektiv, bez urážek, jen o principech, neměl bys ovšem vytvářet dojem, že Tě nikdo nechce slyšet. Obávám se, že je tomu právě naopak.

Pastýř

P. S. Máš k diskusi zde mandát a schválení svého představeného v církvi, když něco podobného chceš vyžadovat od jiných? :-)


]


Re: Ó jak krásná ta plejáda (Skóre: 1)
Vložil: Pattre (Pattre@seznam.cz) v Sobota, 07. říjen 2006 @ 17:36:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Pastýři,
Já se opravdu nezdráhám na tvůj komentář a na dané téma odpovědět a vést zcela principielní a (pokusím se…. mám se co učit) neadresnou diskusi , bez invektiv, urážek (pokud se cítíš mnou urážen, prosím za odpuštění), pošly mi (píši již po třetí) mail na Pattre@seznam. Ale nechci už veřejně. Proto se už ani nemusíme dotýkat mého vytváření dojmu, že zde (ne)chci být slyšet.

To že jsem reagoval na doris s tím komentářem o tvrdých sektách k okopčené přestřelce na musicmixu … to máš tak… jednou jsem zavítal na GS a pak je těžké odolat, když vidím takové věci. Mě to prostě nedá a reaguji. Ale rozumím Ti (možná že zase zle) , když nechci vést veřejnou diskusi o všem, tak sem asi radši nemám lézt, že? Já to rozlišuji: věc veřejná a soukromá. Ty jsi doris ještě nic nenapsal ?

Přiznám se, že se mi dnes ráno moc rozjely úvahy o řešení toho, jak co nejlépe pomoci GS v její prestiži, ale to Ty by jsi měl takovéto omezení za škodu. Asi jsem si zase nacákal do bot. Zítra je neděle a když se zeptám představeného v církvi zda souhlasí s tím, abych přispíval na GS a jemu se to líbit nebude, v pondělí Ti Pattre nebude znepokojovat mysl.


PS: jsem rád, že mě uneseš, Bůh Ti velmi žehnej !


]


Re: Ó jak krásná ta plejáda (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Sobota, 07. říjen 2006 @ 18:00:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Pattre,

obávám se - ale rád bych se mýlil - že se trochu vyhýbáš mé otázce. Musíš si přece zvyknout, že na Tvé odpovědi a komentáře někdo bude reagovat. Nikdo Ti nezabrání přístupu na GS, nikdo Tě nebude cenzurovat ani Tě jakkoliv omezovat. Žádná autorita nezasáhne a můžeš se zde plně spolehnout na platné zákony, které musí - chtě nechtě - respektovat i církevní představitelé. Pokud ovšem tuto svobodu neuneseš, máš samozřejmě právo odejít. Pak ovšem neobviňuj ostatní, že Ti zabraňují diskutovat nebo že Tě "vyštípali".

Zde jsi na veřejném diskusním fóru, své články a komentáře píšeš veřejně a veřejně s námi diskutuješ. Jsi zde zcela dobrovolně, nikdo Tě nenutil, nikdo Tě nebude za to pronásledovat. Když Ti však někdo oponuje a chce principielně diskutovat, náhle chceš diskusi ukončit a pokračovat neveřejně. Já se ovšem domnívám, že by i ostatní mohly Tvé odpovědi zajímat. Buď, prosím, narovinu oznam, že odpovídat nechceš a nebo se nesnaž přejít na neveřejnou úroveň.

Tvé počínání bych chápal, kdybychom vedli debatu o konkrétních událostech, jménech nebo věcech, které bychom neviděli jako správné otevřeně řešit. Otázky učení a principů však do této kategorie nepatří. Pokud mi tedy nejsi na mé obecné a věřím, že i zdvořilé otázky schopen veřejně odpovědět, pak to, prosím, řekni přímo.

Jestliže se ptáš proč a na co reaguji, pak je mé nezadatelné právo reagovat na to, co oslovuje mne a způsobem, který uznám sám za vhodný. Navíc jsi to byl Ty, kdo mne zde napadl, a to opakovaně, avšak přijímám Tvou omluvu a věř, že se na Tebe za to vůbec nezlobím. Rozumím Ti, chápu Tě, i když s Tvými názory a způsoby nesouhlasím. Respektuji však Tvé právo vyjádřit se.

Doufám, že se nyní již konečně dočkám i Tvé odpovědi.

S bratrským pozdravem,

Pastýř


]


Re: Ó jak krásná ta plejáda (Skóre: 1)
Vložil: Pattre (Pattre@seznam.cz) v Sobota, 07. říjen 2006 @ 18:28:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pastýři,
ale teď už mám pocit že někam tlačíš Ty mě a stále mi něco podsouváš. Umíš to hezky napsat, ale pokud mám použít slovo manipulace (jako že ho často nepoužívám , protože je hodně zneužívané) , tak teď to asi právě děláš.
Pokud máš nezadatelné právo reagovat na to, co oslovuje tebe a způsobem, který ty sám uznáš za vhodný, nech ho i mě prosím. Díky.

Pokoj Tobě,

Pattre


]


Re: Ó jak krásná ta plejáda (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Sobota, 07. říjen 2006 @ 18:48:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dobře, milý Pattre, respektuji to, že mi odpovědět nechceš.

Pastýř


]


Re: Ó jak krásná ta plejáda (Skóre: 1)
Vložil: jdu v Sobota, 07. říjen 2006 @ 17:05:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pattre,

myslím, že by Ti sem nikdo takové věci nepsal, jen kdyby jsi zde jednal a psal, jen trochu jinak.


]


rada nad zlato (Skóre: 1)
Vložil: rive v Úterý, 10. říjen 2006 @ 07:05:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pastýř ve svém příspěvku 4. října radí jakobín, aby se stala disidentem. Musím říct, že to slovo mi moc nesedí, že tady jde o matení pojmů.

Pastýři příklady božích mužů které uvádíš, nejsou příklady disidentů ….to byli přece muži, kteří hlásali lidu, že se odklonil od původní cesty za Bohem snažili se lid navrátit zpět k Bohu.

Neuvědomuji si, že by tohle dělali disidenti např. v socialismu, že by nabádali k reformě komunisty, aby byli více komunističtější.

Disident má většinou antagonisticky vztah k tomu proti čemu bojuje. Naši disidenti v minulém režimu bojovali proti myšlence komunismu, kritizovali komunismus, byli stoupenci zcela protichůdných myšlenek
(komunismus-kapitalismus, materialismus-idealismus, kolektivismus-individualismus)

Takže když si já představím pravého disidenta v církvi, tak to musí být stoupenec zcela protichůdného směru např. koránu, který tiše dokáže sedět v církvi, která až tak nestaví na celém kontextu bible, ale je zahleděna více do nějakých spisovatelů („Princů“) a nebo si půjde sednout na konferenci církve, která je zahleděna více než do bible do nějaké spisovatelky (Princezny).

Takže co jsi to vlastně radil jakobince, aby se stala disidentem (stoupencem směru, který je ke křesťanství nastaven antagonisticky)

rive



Re: rada nad zlato (Skóre: 1)
Vložil: berkin v Úterý, 10. říjen 2006 @ 08:18:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milá rive,

chtěl jsem původně použít přísloví o potrefené huse charismatické, ale vzhledem k tomu, že jsi dáma a sestra, mohlo by být zde vykládáno v jiném smyslu, než jsem původně zamýšlel.

Chápu, že jako charismatikovi ti Pastýř leží hodně v žaludku, ale tvoje zoufalé pokusy chytit ho pořádně pod krkem jsou spíše úsměvné.

Chytat se jeho marginálních, možná i v v žertu míněných, poznámek? Chceš-li ho pořádně vykrákat, pusť se do jeho tezí a úvah na obecné rovině! Ukaž mu, kde se mýlí a dej mu co proto! Ale takové diskuse zřejmě nejsou charismatici schopni. Asi je snadnější uchylovat se k hrubostem, ponižování, nechutnostem a propagandě, jak mám zde předvádí kazatel KS Oldřich Kadlec a v poslední době i starší sboru CB Pattre.

Co se týče diskuse na téma disidenti, je třeba mít i odborné znalosti, nikoliv vycházet jen z vlastních představ. Např. naše disidentské hnutí nikdy neusilovalo o změnu systému ale jen o jeho korektury v rámci socialismu a ústavy. Charta 77 nebyla proti socialismu ale vyzývala k dodržování socialistického právního řádu. Z tohoto pohledu je disident v církvi ten, který vyzývá k dodržování církevních řádů, které autority nedodržují, ačkoliv veřejně deklarují opak. Pro svoje názory se takový člověk stává v církvi disidentem, tedy předmětem útlaku, perzekucí a potlačování, ztrácí postavení standardního člena společenství, není přijímán ostatními atd. To jsou znaky, které nalezneme i u Božích proroků.


]


odpověď (Skóre: 1)
Vložil: rive v Středa, 11. říjen 2006 @ 06:13:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý berkine

Potrefená to by asi celkem mohlo na mě sedět. Husa to též, oblíbená charakteristika, kterou jsem častována muži, nejčastěji když držím volant v ruce, a pak to všechny ženy znají dobře, když si chlap potřebuje ulevit, co ať si poslouží husa je celkem ještě slušné slovo a člověk hned ví s kým má čest.
: ))) Ale jestli jsem dobře pochopila, tak ty by jsi to přísloví nepoužil, a to je dobře, když jsem „ta dáma a sestra“.

Já ale určitě nejsem charismatik ( :))) aspoň podle definice J. Kroupy) a o jazyky neusilují
(mám totiž spadeno na usilování o „vyšší dar“ ) takže tím pádem určitě nejsem asi ani letniční.
Nejsem ani baptista, neboť jsem byla pokřtěna vodou jako malá a pak jsem ještě dlouho byla nevěřící, ani nenosím po celý den šátek na hlavě, ani luteránka, neboť k mým oblíbeným epištolám patří list sv. Jakuba , páteční západ slunce mě vůbec nic neříká. Patřím do pro mě konkrétního společenství věřícího lidu a sloužím tam a zůstávám tam protože vím, že mě tam Bůh postavil a mám tam širokou rodinu pokrevní i v Kristu.

Mně pastýř neleží v žaludku, já jsem tady na netu sama za sebe, dokonce ani nevím, kdo se pod tím nickem skrývá, když to prý údajně všichni vědí

Slovo (myšlenka) disident mě zaujala v plejádě těch blabla slov. A nejdříve jsem ho odmítla, pak o něm začala uvažovat, a pak znovu asi definitivně odmítla a pak jsem teprve napsala dotaz. Nikomu jsem nešla po krku.

A k odmítnutí mě inspiroval příklad ( tady z netu) který jsem uvedla. „Tiše pracující“ disident sedí v Ac hlásající „učení „ ovlivněné koránem (ale i častá kombinace ve společenstvích zenovým buddhismem) spojené s prvky adventismu , jaký je smysl toho disidenství? Proto tento pojem odmítám. Když chápu i jiné vysvětlení.

rive


]


Re: odpověď (Skóre: 1)
Vložil: berkin v Čtvrtek, 12. říjen 2006 @ 08:02:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milá rive,

považuji tě za sestru i za dámu a proto jsem opravdu ono přísloví nepoužil.

Podle tvých komentářů zde na Granu jsem tě začal vnímat jako charismatika, to ovšem neznamená, že se jím musíš nutně cítit být.

Chápu také tvoje vnímání pojmu "disident" i obavy, které takové vnímání přináší. Jako každá ilustrace má jistě i tato svoje úskalí.


]


Re: rada nad zlato (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Úterý, 10. říjen 2006 @ 12:46:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nazdar Rive!

Jednu věc asi nevíš: "disident" pochází z církve, z Anglie po reformaci.
Disidenti byli všichni, kteří nepřijali, zejm. za královny Alžběty I. a později, Knihu modliteb a ostatní normy, zejm pak autority Anglické církve, a současně to nebyli katolíci. /doufám, že jsem přesný/.
byla to vlastně nadávka, kterou disidenti celkem akceptovali, ačkoli sami si tak neříkali.

Toto slovo se pak stalo okřídleným označením nikoli absolutních protivníků, ale někoho takového, o kom je u Jana psáno: "Vyšli z nás, ale nebyli z nás. Kdyby byli z nás, byli by s námi zůstali."

Používali ho i komunisti, pravda. Právě především pro bývalé komunisty!

Olin


]


Re: rada nad zlato (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Úterý, 10. říjen 2006 @ 12:48:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milá Rive,

Berkin zde již určitý princip disidentství naznačil. Obecně je slovo „disident“ označením pro člověka odlišně smýšlejícího, aktivního odpůrce totalitního režimu. Uvedu příklad: ČSSR se kdysi zavázala k dodržování Listiny práv a svobod, ale prakticky tyto principy nenaplňovala. Disidenti proto upozorňovali zejména na úmluvy, z kterých jim plynulo právo, které jim tehdejší režim aktivně upíral. Analogicky disident v církvi hájí principy Písma například proti vládě nevolených, vyvolených, nevykazatelných a neodvolatelných autorit. Hájí principy všeobecného kněžství proti zprostředkující úloze pyramidálních, rigidních struktur, které kontrolují myšlení svých členů a vedou k vymáhání naplňování vizí jejich špiček. Prakticky disident, stejně jako muži, které jsem jmenoval, budou hájit historickou ortodoxii proti novodobým, manipulativním a účelovým lidským výkladům.

Například budou aktivně vystupovat proti zjevování zemřelých a komunikaci s nimi. Budou vystupovat proti evangeliu bez pokání. Mohou upozorňovat na to, když se principy evangelia nahrazují manažerskými technikami. Jednoduše by se disident měl snažit poukazovat na Písmo a právní dokumenty z něho vycházející tam, kde se lidé jejich principům zpronevěřují. Disident si musí být samozřejmě vědom, že je omylným člověkem, že sám potřebuje korekci a že je součástí konkrétního společenství. Musí být v rámci něho vykazatelný a sám se řídit principy, na které poukazuje. Disident nikdy nesmí bojovat proti lidem, nesmí se nechat vyprovokovat vstoupit do osobní roviny. Jeho nepřítelem jsou omyly, ne lidé. Být disidentem je mnohem náročnější než odejít nebo být apatickým. Někdy stačí mlčet nahlas, nehrbit hřbet a nesnižovat se k osobním výpadům jeho odpůrců. Je to samozřejmě život ve střehu a v sebeovládání. K tomu nás ostatně Kristus vybízí. Nemyslím, že já sám bych takto beze zbytku dokázal, bylo-li by třeba, žít.

Nicméně každý z nás máme svoji zodpovědnost, Bůh nás postavil do konkrétních společenství a nemyslím si, že je dobré se této spoluzodpovědnosti vzdávat nebo na ni rezignovat. Zatím je zde, díky Bohu, demokracie, která brání, aby se příliš zneužívalo moci. Ovšem představa, že by se některé současné novodobé „církevní“ principy rozšířily na společnost ani nechci domyslet. Je to v současnosti právě demokracie, resp. demokratická společnost, ovoce reformace, která brání rozkladu některých společenství. Svět je tedy nyní paradoxně solí církve a dnes je někde snadnější opřít se o světskou instituci, která musí – byť nedostatečně – respektovat právo, které je z podstaty vynutitelné, než o církevní instituce tam, kde jsou tyto vedeny jen zjevením a ušlechtilými motivy a dobrými úmysly. Jestliže to – jen z principielních důvodů přeženu - i světští diktátoři to vždy mysleli dobře a měli ty nejušlechtilejší motivy. Jen jim v prosazování jejich chápáni dobra bránily „svazující předpisy“, které bylo třeba, v rámci ušlechtilých cílů, obejít.

Ve společenstvích, kde existuje vláda vizí nevolených autorit a kde plní ústava jen funkci registrace před státem, je však vynutitelnost práva prakticky nulová. Obávám se, že však demokracie zde nebude stále a pak již nebude autorita vůdců ničím omezena. Tato doba, tuším, přijde. Vždyť někteří kazatelé proti demokracii aktivně vystupují. Proto je dobré se na tuto dobu připravit. Dnes disident v církvi nic neriskuje, stále má jídlo, teplou vodu, spánek, svobodu projevu a vyznání a autority zatím nemají žádnou šanci tyto svobody nějak omezit. Je ale možné, že tato doba jednou skončí a ostatně téměř celý středověk nám může být svědectvím toho, jak vypadá teokracie, po které někteří tak neúnavně volají. Proto si, milá Rive, myslím, že je třeba se učit osobní odpovědnosti již nyní, kdy to mnoho nestojí. Jak budeme moci obstát tehdy, až si to třeba bude žádat osobní oběti?

Právo v církvi nelze vynutit silou a to by ani nebylo cílem. Útěchou musí být, že poslední slovo bude mít a má Pán církve.

S pozdravem,

Pastýř


]


otázka (Skóre: 1)
Vložil: rive v Středa, 11. říjen 2006 @ 06:14:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pastýři

a v čem se ti jeví Josef jako disident?

rive


]


Re: otázka (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Středa, 11. říjen 2006 @ 08:31:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milá Rive,

dobrá otázka! Disidenti byli v podstatě trojího druhu:

1) Jedni zůstali dobrovolně v zemi, nesmířili se s daným stavem a za cenu osobní oběti poukazovali na Hospodinův Zákon a snášeli perzekuce (Jeremjáš, Mikajáš za doby Achaba ad.).

2) Druzí byli účastni nepravostí, sami je nečinili ale nemlčeli o nich (Josef, který o tom mluvil se svým otcem). Za to byli buď zlikvidováni, nebo odsunuti do vyhanství. (Například – ze sekulárního pohledu - apoštol Jan)

3)Třetí, kteří před nebezpečím emigrovali a poté se třeba vrátili (David, který utekl před Saulem a vrátil se bojovat za svůj lid).

I dnes máme disidenty trojího druhu: jedni zůstávají se svým společenstvím a raději trpí než aby se Božímu zákonu zpronevěřili. Další jsou vyloučeni a nemají jinou volbu. A třetí, kteří dočasně naleznou azyl v jiné denominaci, ale touží se vrátit a své bratry podporují ze svého zázemí. Josef byl v podstatě ve vyhnanství, nalezl azyl a poté se postaral o ty, kteří jej vyhnali a odpustil jim. To je i předobraz Pána Ježíše Krista. Ten ve své osobě zahrnoval všechny tři principy. Jako nemluvně jej rodiče skryli v Egyptě, poté kritizoval náboženské představitele ve své vlasti a příležitostně opustil místo, kde jej chtěli zabít a nakonec, jako Josef, se postaral o své nepřátele. Ovocem je například Šavel, který jej (ve formě jeho těla, církve) pronásledoval a nakonec se mu od něho dostalo odpuštění a přejetí.

Disident ale není člověk vzpoury, pomluv a pomsty, což se mu jistě budou snažit mnozí podsunout. Disident svoji církev miluje, trápí se pro ni a je ochoten trpět křivdy. Bojí se však více Boha než lidí ale s ohledem na Boží bázeň lidským autoritám nesleví a bude riskovat i konflikt. Posměvače, blázny a utrhače, kteří pokřikují, osobně napadají a házejí kamení, je však – ze strany disidentů - lépe ignorovat. Tak to činil například David.

Stačí Ti to takto?

Pastýř


]


Re: disident (Skóre: 1)
Vložil: rive v Čtvrtek, 12. říjen 2006 @ 06:09:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
pastyři

je evidentní, že jsi se v té úloze disidenta našel, asi je to tvůj smysl služby, musíš si být jistý, že tvoje služba se nestává kámenem klopýtnutí pro bratry slabší ve víře, a to vyžaduje velkou moudrost od Boha


ale i přesto je pro mě disident stále pojem, který chápu odlišně, protože vidím v praxi jeho úskalí

Josefa nechápu jako disidenta,to by pak museli být disidenti mnozí


rive


]


Re: disident (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Čtvrtek, 12. říjen 2006 @ 09:53:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Rive,

slova samotná můžeme chápat odlišně, nicméně podstatný je jejich obsah, který jsem se tímto snažil vysvětlit. Já osobně se neztotožňuji s myšlenkami českého disentu ani s ideologií Charty 77. Nejsem socialista, natož reformní komunista. Nejsem však ani humanista ani liberál. Termín disident vznikl na půdě církve a vskutku byl označením pro ty, kdo odmítali institucionalizaci lidských, nebiblických resp. s duchem Písma se neztotožňujících nařízení. Pokud sis mé komentáře podrobněji přečetla, mohla sis všimnout, že jsem se záměrně nesnažil vyjádřit ve svých formulacích cílenou sebereflexi. To přenechávám jiným, „povolanějším“ vykladačům svých studií.

Je možné, že člověk slabý ve víře, který se opírá o člověka a jeho učení, se může cítit důrazem na reformační principy ohrožen. Pokud by ale nebylo možné kritizovat učení, pak i apoštol Pavel, při dopisech například Galatským a Korintským, mohl neblaze ovlivnit víru slabých křesťanů v doktríny v té době samozvaných „veleapoštolů“, kteří nebyli nikým pověřeni, nikomu odpovědni a v podstatě se do služby ustanovili sami. Dnes by možní založili s.r.o na multiplikaci.

Mnohem nebezpečnější pro víru slabých bratří se mi zdá šíření manažerských technik a datovaných, falešných proroctví o probuzení poslední doby, která se systematicky nenaplňují. Považuji za nehorázné, když dnes někdo za účelem probuzení vytváří nimbus své nedotknutelnosti a nerozsuzovatelnosti a staví jednotu a poslušnost sobě samému nad pravdu. Vytváří pyramidy svých učedníků a de facto tak degraduje z reformací vzniklé dogma všeobecného kněžství, svobody svědomí a svobody projevu. Víru nikoho samozřejmě ničit nechci. Víra ale musí stát na Pánu Ježíši Kristu a Jeho Slovu, bez zprostředkující úlohy lidských autorit. Ty mají toliko funkci správců, dozorců resp. služebníků a učitelů, netoliko manažerů, vůdců a koučů. Církev není sportovní stadion ani kolbiště rockových hvězd.

Tvůj Pastýř



]


Stránka vygenerována za: 0.45 sekundy