Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Vojtěch.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 226, komentářů celkem: 429673, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 271 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116534099
přístupů od 17. 10. 2001

Tvorba: www.kresina.org
Vloženo Pátek, 29. září 2006 @ 07:38:23 CEST Vložil: Bolek

e-Kni***** poslal Gregorios777

Pro zájemce: na této adrese jsou k dispozici výkladové knihy bratra F.L. Křesiny. Považuji je za KLENOTY české duchovní literatury, což uznávají i sami někteří představitelé sekty "Křesťanské sbory", proti kterým občas br. Křesina píše.

Ukázky z těchto knih jsou také na http:// knihy.xf.cz/ Pokud kliknete na modrý název knihy, poté vlevo nahoře na "Obsah knihy", otevře se vám obsah jejích kapitol. Zde opět modré části obsahu jsou k přečtení on-line.


"www.kresina.org" | Přihlásit/Vytvořit účet | 59 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: www.kresina.org (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Pátek, 29. září 2006 @ 08:55:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano,

Bratr Křesina ovládá dobře původní jazyky - řečtinu a hebrejštinu. Taky jsem ho viděl kázat, byl jednou v Olomouci. Můžu doporučit jeho knihy. Mám ten dojem, že mám jednu jeho knihu doma.

Karels



Re: www.kresina.org (Skóre: 1)
Vložil: vogel v Pátek, 29. září 2006 @ 10:55:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já umím skvěle anglicky, to ze mě ale ještě nedělá znalce anglické historie, anglických reálií a anglie vůbec.

Takže to že někdo dobře ovládá původní jazyky, je sice hezké, ale ke kvalifikovanému výkladu Bible a porozumění Bibli to naprosto nestačí.

Asi tak jako kdybych já, který vím o Americké historii celkem prd, začal (protože umím anglicky) vykládat podle jejich ústavy a malé Webstrovy encyklopedie dějiny USA.

Má tedy pan Křesina i jinou kvalifikaci, než to že zná hebrejštinu a řečtinu?


]


Re: www.kresina.org (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Pátek, 29. září 2006 @ 11:33:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
Ano má: jeho knihy se strááášně moooc líběj Gregoriovi....
No, pro mě osobně je tato informace jasnou výpovědí o kvalitě těchto knih :-)))


]


Re: www.kresina.org (Skóre: 1)
Vložil: vogel v Pátek, 29. září 2006 @ 12:02:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
ano, tento maják mi tam taky zablikal :o)


]


Re: www.kresina.org (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 29. září 2006 @ 19:08:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Vogel, jistě - má tu HLAVNÍ KVALIFIKACI - miluje Pána Ježíše a proto je od Něho vyučen.


]


Re: www.kresina.org (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Pátek, 29. září 2006 @ 19:24:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gregory, já jsem četl jednu jeho biblickou studii. Myslím, že mohu být spolu s tebou přesvědčen, že miluje Pána Ježíše a je od něho vyučen. Rozhodně jsem taky přesvědčen, že je to kvalifikace pro výklad Písma, jakkoli ho to, jako každého jiného, od omylů neuchrání.

Žasnu ale nad tím, jak jsi to poznal!

Je to totiž první český křesťan, u kterého sis lásky k Pánu Ježíši, eo ipso vyučení v Písmu, povšiml. U všech ostatních, o kterých ses kdy zmínil, to popíráš. U mé maličkosti taky, jakož i u všech svých ostatních odpůrců.

Napadlo mě jediné vysvětlení: nevíš nic o lásce k Pánu u bratra Křesiny, nicméně líbí se ti jeho názory.
Názory ostatních křesťanů se ti nelíbí - ergo nemilují Ježíše a nejsou od něho vyučeni.

Olin


]


Re: www.kresina.org (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 29. září 2006 @ 19:43:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Oline, pokud jde speciálně o tebe, NIKDO, kdo nemiluje Slovo Boží, nemiluje Pána Ježíše. Protože Pán Ježíš je Slovo. A kdo nemiluje Pána a Jeho Slovo, nemůže být od Něho samozřejmě vyučen.


]


Re: www.kresina.org (Skóre: 1)
Vložil: vogel v Pátek, 29. září 2006 @ 19:52:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
má tu HLAVNÍ KVALIFIKACI - miluje Pána Ježíše a proto je od Něho vyučen.

takových křesťanů znám spousty, ale to z nich pořád ještě nedělá kvalifikované učitele Písma.


]


Re: www.kresina.org (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 29. září 2006 @ 22:54:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Vogele, kvalifikované učitele Písma dělá sám Duch svatý, který jim dá milost správného následování Pána Ježíše podle Jeho podmínek a pak z toho vyplývající porozumění Písmům - otevření mysli. A to vše musí být pochopitelně spojeno s dlouholetým studiem Písma, jeho výkladů a originálních jazyků Bible. Když říkám dlouholetým, tak mám na mysli 15,20, 25 a více let.


]


Re: www.kresina.org (Skóre: 1)
Vložil: vogel v Sobota, 30. září 2006 @ 01:19:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
to vše musí být pochopitelně spojeno s dlouholetým studiem Písma, jeho výkladů a originálních jazyků Bible

Ale ale, to je mi novina, tak najednou je studium teologie OK?


]


Re: www.kresina.org (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 30. září 2006 @ 14:55:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ale, ale Vogele, to přece není studium teologie na bezbožných teologických fakultách pod vedením lidí, z větší části ani neznovuzrozených. To je dlouholeté studium pod vedením Ducha svatého. Kdybys alespoň chápal ten rozdíl... To je přece jasné, že nikdo nemůže být vyučen od Pána a nemůže znát Bibli, když místo dlouholetého studia Bible čučí celá dlouhá léta na televizi.


]


Re: www.kresina.org (Skóre: 1)
Vložil: vogel v Sobota, 30. září 2006 @ 21:55:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kdybys alespoň chápal ten rozdíl...

Já ho na rozdíl od tebe chápu, až začneš něco studovat, tak se fakultě nevyhneš, jinak se nedostaneš k materiálům, k některým věcem z vědecké knihovny mají přístup jenom studenti. Všechno na internetu nenajdeš.



To je přece jasné, že nikdo nemůže být vyučen od Pána a nemůže znát Bibli, když místo dlouholetého studia Bible čučí celá dlouhá léta na televizi.

U tohohle mi uniká, jak to souvisí s tématem?



]


Re: Ani my sami nevíme, zda skutečně milujeme... (Skóre: 1)
Vložil: Speranza v Pátek, 29. září 2006 @ 21:07:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nechci nás rozesmutnit,
ale to, zda skutečně milujeme Pána Ježíše, nebo si to jen o sobě myslíme, ví asi jen On Sám.

Zdraví Speranza



Re: Ani my sami nevíme, zda skutečně milujeme... (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Pátek, 29. září 2006 @ 21:16:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To je blbost, speranza.
Spoustě věcí na tomto světě nerozumíme, ale tomuhle jistě ano: Boží dítě ví, koho miluje, jako každé dítě.

Olin


]


Re: Ani my sami nevíme, zda skutečně milujeme... (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 29. září 2006 @ 23:18:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Také nesouhlasím Speranzo, Je psáno:"A po tom poznáváme, že zůstává v nás, totiž po Duchu, kteréhož dal nám." 1Jan 3,24 "Boha žádný nikdy nespatřil, ale milujeme-li jedni druhé, Bůh v nás přebývá, a láska Jeho dokonalá jest v nás. Po tom poznáváme, že v Něm přebýváme, a on v nás, že z Ducha svého dal nám." 1Jan 4,13-14 "Bůh láska jest, a kdož v lásce přebývá, v Bohu přebývá a Bůh v něm." 1Jan 4,16 A také "...neboť láska Boží rozlita jest v srdcích našich skrze Ducha svatého, kterýž dán jest nám." Ř 5,5. Pochopitelně, že tou "dokonalou láskou" nemyslím falzifikát obyčejné lidské přirozené lásky, o které se mnozí zesvětštělí křesťané domnívají, že je to láska Boží. Láska Boží je však úplně jiné kvality - je opravdu dokonalá, tak jako je dokonalý Boží pokoj a radost. Nic z těchto věcí není k nalezení na tomto světě. Takže, jestliže máme v sobě lásku Boží skrze Ducha svatého, pak touto láskou Ducha milujeme Pána Ježíše i bližní. A VÍME O TOM. Pán Ježíš miluje nás a my Jeho. Pán Ježíš ZNÁ nás a my Jeho. A MY O TOM VÍME. Tuto lásku Ducha však nemůžeme mít dokud nenásledujeme Pána Ježíše na kříž a nepoložíme svou duši do smrti jako On, což vypůsobí projití smrtí do vzkříšení a nanebevstoupení. Pak teprve můžeme mít tuto dokonalou lásku Boží. A tomu se říká učednictví. Bez nesení kříže však nemůžeme být jeho učedníky ( Mt 10,37-39 // Mt 16, 24-26 // Lk 9,23 // Lk 14, 26-27+33 // Lk 17,32-33 )


]


Re: Ani my sami nevíme, zda skutečně milujeme... (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Neděle, 01. říjen 2006 @ 16:54:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Speranzo, vlastně máš pravdu. Každý kdo nemiluje Boží Pravdu v Písmech, se stává obětí satanových podvodů a lstí, takže pak neproudí v Duchu Kristově a vlastně tím uctívá JINÉHO Boha a JINÉHO Ježíše. Tak jako Izrael na poušti nosil duchovně stánek Molochův a hvězdu svého boha Remfan ( Sk 7,43 ). Takže máš pravdu Speranzo, že mnozí před soudnou stolicí Kristovou procitnou ze sna, ve který byli pohříženi, a nevejdou do Království nebeského, přestože říkali Pane, Pane. Zde nejde o ztrátu spásy, ale o Boží ukázňování v budoucím věku, uvržení do temností zevnitřních, kde bude pláč a skřípot zubů ( Mt 7,21-29 // Mt 24,51 // Mt 25,30 // Mt 22,13 ) Neboť jest mnoho povolaných ( na svatbu ), ale málo vyvolených ( pro Království Kristovo na zemi ). Většina tělesných věřících jdoucích po široké cestě tohoto světa ( zesvětštění a neoddělení ), nevejde do Tisíciletého království, které bude odměnou pro věrné služebníky, kteří se ubírali skrze úzkou bránu ( kříž ) a šli po úzké cestě ( Boží vůle ). 2Pt 1,10-11.


]


Re: www.kresina.org (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Sobota, 30. září 2006 @ 06:12:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Proč tolik jedu ? V čem jsou "Křesťanské sbory " sektou a např. Církev bratrská ne !
Jinak některé Křesinovi knihy mám, ale je potřeba v nich umět číst a myslet si něco svého o Křesinově rozlité Boží lásce v jeho srdci



Re: www.kresina.org (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 30. září 2006 @ 14:36:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Krispe, nejsem si zcela jist, že bys o Boží rozlité lásce v srdci něco věděl. Z tvých komentářů mi zaznívá spíše lidská, humanistická láska, což je pouze falzum té Boží, která je zároveň spravedlivá a hlavně pravdivá a nekonečně hlubší.


]


Re: www.kresina.org (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 30. září 2006 @ 15:59:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ještě musím dodat pro ostatní bratry jejichž srdce se ještě neuzavřela hledání Pravdy. Nenechte se ovlivnit odpůrci bratra Křesiny, uvědomte si, že Boží proroci vždy měli téměř všechny lidi proti sobě. Podívejte se na dvůr Achabův. Tam bylo 400 falešných proroků a ten jediný Boží prorok, Micheáš, byl internován ve vězení, protože Achabovi vždy prorokoval jen ZLÉ. To byl ale "ošklivý" prorok, který ve svém srdci určitě neměl rozlitou Boží lásku, že Krispe? Takže Boží proroci byli většinou osamoceni a všichni nebo drtivá většina byla proti nim. Ve skutečnosti však byli Boží proroci vždy ve většině, protože měli na své straně Hospodina!


]


Re: www.kresina.org (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Sobota, 30. září 2006 @ 16:07:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ty jedeš, Gregory. myslím, že pro dnešek už s tebou končím.

Olin


]


Re: www.kresina.org (Skóre: 1)
Vložil: jakobin v Sobota, 30. září 2006 @ 16:17:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.zelo.cz
No, ale dlouho jsi vydržel......
BTW Zítra je mezinárodní den hudby.


]


Re: www.kresina.org (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 30. září 2006 @ 16:56:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


to Jakobin,

kde? Ve světě nebo v nějaké denominaci?


]


Re: www.kresina.org (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Sobota, 30. září 2006 @ 22:27:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jo? to netuším. Kdo to vyhlašuje?
Není nějaká pořádná muzika v televizi?
A já zrovna zítra nebudu mít vůbec čas si něco pustit.

Olin


]


Re: www.kresina.org (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Neděle, 01. říjen 2006 @ 16:30:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
to Olin, tak takhle mluví pastor, který má zapírat sám sebe, svou vlastní duši, být oddělený od tohoto světa a nést tak svůj kříž a obětovat svůj život, aby mohl dávat život druhým jako dobrý pastýř ( Jan 10,11 ) Každý, kdo tomu alespoň trochu rozumí, musí vidět, že zde nejde o službu Bohu a pasení ovcí, ale o panování, chtění být velkým a užívání moci. V řečtině jde o slova "násilně vládnout", a "vykonávat, zneužívat moc proti někomu." A nemůže jinak - nenese svůj kříž ( Mt 20, 25-28 ) Stará přirozenost takových lidí, kterou stále nechávají žít jim nedovoluje vstoupit do sféry Boží lásky. Proto ten stálý a nenapravitelný humanismus.


]


Re: www.kresina.org (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Pondělí, 02. říjen 2006 @ 11:44:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
:-)))))
Ty jsi přece kus, Gregory!

Olin


]


Re: A přece nevíme, zda skutečně Krista milujeme (Skóre: 1)
Vložil: Speranza v Sobota, 30. září 2006 @ 22:10:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Oline, milý Gregore,

neplatí snad, že ne každý, kdo říká Ježíši Kristu, Pane, nevejde do Božího Království?

A neříkáme i my, Pane, s přesvědčením, že to říkáme z lásky?

A jak víme, že máme skutečně pravou, nefalšovanou lásku?

Kdosi řekl, že velikost lásky k Bohu odpovídá míře lásky k bližnímu...Takže jedno z kritérií bychom měli.
Ostatně, mluví o tom jinými slovy Jakub ve své epištole.

Zdraví Speranza



Re: A přece nevíme, zda skutečně Krista milujeme (Skóre: 1)
Vložil: vogel v Sobota, 30. září 2006 @ 22:22:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
neplatí snad, že ne každý, kdo říká Ježíši Kristu, Pane, nevejde do Božího Království?

Speranzo,
ten verš tam ale nekončí a pokračuje , a přesně specifikuje proč ti lidé nevejdou do Božího království. A také jsou tam verše které tu vytrženou část předchází, tudíž tvoje spekulace s láskou se na něm tudíž nedá postavit.

Vytrhávání mikročásti verše z kontextu skutečně není to co by nás přesvědčilo o tom, že máš pravdu.


]


Re: A přece nevíme, zda skutečně Krista milujeme (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Neděle, 01. říjen 2006 @ 17:40:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tam je specifikace zcela jasná a srozumitelná: Je třeba číst kontext mezi Mt 7,7 - 29. Kdo se spokojí pouze s tím, že uvěřil a je spasen a dále neprosí, nehledá a netluče, aby vešel těsnou bránou ( kříž ) na úzkou cestu ( Boží vůle ), nenajde cestu k ŽIVOTU, ne k tomu věčnému, ten už má, ale k ŽIVOTU Kristovu, životu, který lze nalézt až po oběti vlastní staré duše ( života - Mt 10,39 // Mt 16,24-26 // Lk 9,23 // Lk 17,32-33 ), neponese proto ovoce Ducha, ale pouze ovoce lidské lásky ( humanismu ), zůstane tedy jen vlkem v rouše beránčím. Zůstává ve svém přirozeném starém člověku. Přestože říká Pánu Ježíši Pane, Pane, tak nevejde za odměnu do Kristova pozemského Království nebes ( 2Pt 1,10-11 ), protože nečinil Boží vůli, ale SVOU, při všem svém prorokování ( falešném ) ve jménu Páně, při všem svém vymítání démonů a činění mnohých divů. Protože tito nemají proměněnou svoji duši ( Jak 1,21 ), Pán, je nikdy neznal a považuje je za činitele nepravosti. Tito ztratí svoji odměnu a ještě navíc budou potrestáni dočasným vyhozením do vnějších temností, kde bude pláč a skřípot zubů. Nakonec jim bude odpuštěno. Jde o odpuštění v budoucím věku, o kterém se mluví v Mt 12, 32 a které se uděje v průběhu tisíciletého Království na zemi ( budoucí věk ). Jejich problém byl v tom, že tyto povolané Boží děti neplnily tato Ježíšova Slova, která jsou v tomto úseku zapsána. Nestaly se Ježíšovými učedníky skrze nesení kříže. Je mnoho povolaných ale málo vyvolených. Mnozí první budou poslední a poslední první. Půjde tedy o mnohé světově známé "služebníky". Oni nestavěli svůj dům na skále Ježíšova Slova, ale na písku svých názorů.


]


Re: A přece nevíme, zda skutečně Krista milujeme (Skóre: 1)
Vložil: vogel v Neděle, 01. říjen 2006 @ 21:35:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já to vidím jinak - je to mnohem jednodušší než tvoje složitá konstrukce - Ježíš řekl - "..... Odejděte ode mne, pachatelé nepravosti. .... " (v angličtině NASB "depart from me, you who practice lawlessness")

Jinak řečeno - buďťe činitelé slova, netoliko posluchači, oklamávajíce sami sebe.


]


Re: A přece nevíme, zda skutečně Krista milujeme (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Neděle, 01. říjen 2006 @ 23:56:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Vogel: ty už uvádíš pouze finále. To ale bez předehry není srozumitelné. Měj se


]


Re: A přece nevíme, zda skutečně Krista milujeme (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Sobota, 30. září 2006 @ 22:32:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Speranzo, já v tom takový problém nevidím.

Nezapoměň na faktor času: Člověk uvěří v Krista, učiního svým Pánem, chodí s ním, ale život je dlouhý...
Po nějaké době už nezůstává v jeho lásce, ba dokonce se stane "činitelem nepravosti", neboli spáchá mnoho zla na svých bratřích.

Myslím, že o těchto příbězích mluvil Ježíš.

Tento výklad ovšem nemůže vonět lidem, kteří učí: jednou spasen - provždy spasen.

Olin


]


Re: A přece nevíme, zda skutečně Krista milujeme (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Neděle, 01. říjen 2006 @ 18:24:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Četl jsem poslední dva komentáře a myslím, že spasení nelze ztratit. To by odporovalo Boží podstatě. Nechci se začít hádat v této otázce, ale pak mi řekni, který hřích to je, kterým překročím rubikon nespasení ? Já to chci vědět ! Kolik pokání učinit, a kolik hříchu nečinit. To by bylo jako spasení ze skutků, kdy se na váhu dají moje nepravosti a pravosti a když to vyjde do mínusu, tak tělo ( Kristovo) samo sebe zohaví tím, že bude postupně ořezávat své údy ? Je to absurdní a kdyby to bylo tak jak říkáš, pak tělo Kristovo bude navěky zohaveno. To je úžasné znevážení Boha. V otázce spasení se s námi Bůh neradil, koho spasí a koho ne a ani jakým způsebem dosáhne člověk spásy od hříchu a jeho následků. Proto nemůže ani zpochybnit Boží cestu pro spasení pokání činícího hříšníka. Neberu teď extrémní případy, kdy se někdo zřekne své víry, vystupuje proti Bohu apod. Pak je zřejmě otázkou, zda činil opravdové pokání a obrátil se k Bohu. Ale ani přesto nemůžu začít pochybovat o tom, zda Bůh někomu odebere již danou "novou přirozenost" nebo ne. Je to problém mezi tím člověkem a Bohem, ale není to problém tzv. "jistity spasení". Jestliže jsem se jednou stal ( v Božích očích) jeho dítětem, pak se Boha můžu i věřejně zřeknout a přesto zůstanu Jeho dítkem. Sice neposlušným, sice nepoužitelným, sice k hanbě Církve, ale přesto zapečetěný Duchem sv. ke dni vykoupení. Je to stejné jako když se tělesný otec může zřeknout svého syna, věřejně prohlašovat, že již není jeho synem a přesto každej řekne ....to je ten kluk od sousedů. Přirozenost nelze odebrat a rodičovství se nikdo nezbaví . V některých případech se stává, že takové, kdo začne znevažovat dílo Boží, Bůh odvolá ( zemřou). Bojme se Božího soudu, který se začíná od Jeho domu. Hřích a nevíra přeci není naším programem. Klesnu-li, pak hřích vyznám a spoléhám se na Boží srdce, které je větší než veškeré moje pochyby. Věřím, že Bůh pro Kristovu krev odpustí každý vyznaný hřích. Nedaří-li se mi ten hřích opustit a opakuji ho, i pak platí, že nemám právo zpochybňovat velikost Božího srdce a dostat se do pozice nejistoty spasení. Nezbývá než znovu a znovu jít do pokání a prosit o sílu k vítěznému životu. Někdy je to otázka obsazení démony a vymetení těchto démonů z duše věřícího a je osvobozen od opakování určitých hříchů. Ale o tom by mohli více mluvit bratři charismatici, kteří s tím mají bohaté zkušenosti.


















]


Re: A přece nevíme, zda skutečně Krista milujeme (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Neděle, 01. říjen 2006 @ 20:44:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Krispe, S tím se dá souhlasit. Částečně. Faktem je, že Písmo říká, že ten, kdo se odvrátí od víry, nemá v něm Bůh zalíbení. A že Pavel sám na konci svého života řekl, že běh dokonal, víru zachoval. A Timoteovi říká, aby bojoval dobrý boj víry a že má DOSÁHNOUT věčného života, k němuž je také povolán. Tedy přesto, že jsme vírou v minulosti obdrželi věčný život, nyní víme, že ho MÁME, tak přesto ho ještě v budoucnosti musíme dosáhnout - a to tak, že zachováme svouji víru. A víra je v Žd 11 vždy spojena s nějakým jednáním na popud Boží, s činěním Boží vůle. Viz. jednání Božích mužů v Žd 11 nazvané vírou. Měj se dobře


]


Re: A přece nevíme, zda skutečně Krista milujeme (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Pondělí, 02. říjen 2006 @ 11:55:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Krispe, jistě s tebou souhlasím, že Bůh odpouští každý vyznaný hřích.

Boží podstatu mi však Bible zjevuje jinak: Čti 5. knihu Mojžíšovu.
Mojžíš mluví k Izraeli - Hospodin vás zachránil, jednejte tedy tak, abyste tuto záchranu neztratili.
Až se zpronevěříte Hospodinu a budte rozchváceni mezi národy, budete-li znovu hledat Hospidina, jistě se vám dá nalézt. Takový je Hospodin.
Dá se nalézt i mnohým lidem, kteří ho nehledali, přesto budou mnozí lidé navěky zavrženi od tváře Boží. A kdo to bude? Ti, kteří mi byli nevěrní - říká Izajáš (k.66).

Olin


]


Re: A přece nevíme, zda skutečně Krista milujeme (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 02. říjen 2006 @ 20:55:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Krispe, tak myslím, že to je ještě jinak. Když jsem všechno srovnával, myslím, že ten, kdo dostal jednou věčný život, že ho nemůže nikdy ztratit, znovuzrozená ovce Pána Ježíše, nemůže být již nikdy vytržena z Pánovy ruky ( Jan 10,28 ). Je Pánovým vlastnictvím a Pán si ji nenechá nikým vzít ( Ř 8,38-39 ). Avšak věřící, který nežije v duchu, ale žije v těle a je proto zlým služebníkem, který nenese ovoce Ducha, protože nenese svůj kříž a ani se o to nesnaží, tak to o co přijde je DĚDIČNÝ VĚČNÝ ŽIVOT. Má to spojitost s Královstvím Krista na zemi, které přijde založit svým druhým příchodem v slávě a moci. Tito věřící tedy ztratí svou ODMĚNU, a nevstoupí do dědičného života v Království, ale naopak budou dočasně uvrženi do vnějších temností, kde bude pláč a skřípot zubů, kde budou trestáni a napravováni, aby nakonec jim bylo odpuštěno ( Mt 8,12 // 22,13 // 24,51 // 25,30 ). Tato místa hovoří vesměs o neužitečných služebnících. Jde o odpuštění, které proběhne počas trvání Království - tedy odpuštění v budoucím věku Království ( Mt 12, 32 ).V celém Písmu se často mluví o dědičném věčném životě. Ve Starém zákoně měla být tímto dědictvím ZEMĚ zaslíbená, pro nás je to naděje věčného života v Království. Místa, která o tom hovoří jsou zde: Mt 5,5 // 1Kor 6,9-10 // 15,50 // Ef 5,5 // Kol 3,24 // Žid 6,12 // 9,15 // 11,8 // 1Pt 1,4 - dědictví se nyní chová v nebesích (Království), ale potom sestoupí na zem // Mt 19,29 // Lk 10,25 // 25,34!! // Mk 10,17 // Žd 1,14 // 12,17 // Ga 5,21 // Tit 3,7 // Jak 2,5 ). Věčný život, který jsme dostali skrze prostou víru v Krista NENÍ DĚDIČNÝ, protože je z milosti skrze víru BEZ SKUTKŮ. To však neznamená, že na našich skutcích nezáleží. Záleží, ale ne ohledně konečné spásy. Záleží na nich s ohledem na naši ODMĚNU, tedy s ohledem na VSTUP do KRÁLOVSTVÍ ( 1000 let Kristovy vlády na zemi ) - 2Pt 1,10-11 // Zj 20,4-6 ). Když jde o to, něco zdědit, vždy se to pojí s otázkou, zda dědic se dobře staral o zůstavitele a zda se proti němu nedopustil nějakého špatného jednání. Jinak by mohl být vyděděn. Dědictví je tedy závislé na našich SKUTCÍCH. Každý věřící, musí stanout před soudnou stolicí Kristovou, kde obdrží to, co skrze tělo působil, buď dobré nebo zlé. Nejde zde ale o ztrátu spásy, ale buď o odměnu nebo o trest za nevěru ( 2Kor 5,10-11 // Ga 6,7-8 ) Je jasně psáno, že čí skutky neobstojí ve zkoušce ohněm, bude sice spasen, ale jakoby SKRZE oheň ( 1Kor 3, 11-17 ). Jestliže věřící poskvrňoval chrám Ducha, své nebo Kristovo Tělo, tak ho Bůh zničí svým ohnivým trestem v době Království, ale nakonec bude spasen. To znamená, že ta slova apoštola Pavla, že bojoval dobrý boj a že zachoval víru a že mu je proto odložena koruna spravedlnosti, kterou mu dá Pán v onen Den, v Den Kristův, kdy bude Pán Církve před svojí soudnou stolicí soudit Boží lid ( 2Tim 4,7-8 ). Koruna spravedlnosti není konečná spása, ale je to dispenzační ODMĚNA. To samé platí u výzvy Timoteovi, kdy mu Pavel říká, aby DOSÁHL věčného života, ke kterému byl povolán ( 1Tim 6,12 ). V listu do Filadelfie, Pán vyzývá věřící, aby DRŽELI to, co mají, aby žádný nevzal jejich KORUNY ( Zj 3,11 ). V 2Jan 8 Jan vyzývá věřící, aby podlehnutím bludařům a bludům neztratili svoji PLNOU ODPLATU, ODMĚNU. Nehrozí zde ztráta spásy. Proto také slovo VÍRA použité v této spojitosti je výhradně ČINNÁ VÍRA, činění Boží vůle pod vedením Ducha svatého. Tuto situaci popisuje i Mt 7, 13-29. Věřící, kteří jdou širokou cestou tohoto světa a ne úzkou cestou kříže, neponesou ovoce Ducha, nebudou činit vůli Boží, nebudou chtít slyšet a PLNIT Boží Slovo ( Lk 8,21 ) a proto jim bude řečeno Pánem Ježíšem - JDĚTE ODE MNE, ČINITELÉ NEPRAVOSTI. Budou muset jít od Pána Ježíše a jeho Království, ale nikdy nebudou moci JÍT OD BOHA OTCE, protože Bůh dal VŠECHEN SOUD ( věřících ) Synu ( Jan 5,22 ). Ponechal si pouze soud nevěřících ( 1Kor 5,13 ). Pokud jde o věřící, Pán Ježíš je skrze znovuzrození a víru JEDINOU OBĚTÍ DOKONALÉ UČINIL NA VĚKY ( před Bohem ). Bůh Otec jim nikdy jejich hříchy již nepřipomene ( Žd 10,17 ). Před Bohem jsou naprosto ČISTÍ ( Jan 13,10 ) pro výkupné dílo Pána Ježíše.


]


Re: A přece nevíme, zda skutečně Krista milujeme (Skóre: 1)
Vložil: Speranza v Úterý, 03. říjen 2006 @ 19:09:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pokud jde o nevěrné věřící, Georgu, nejsem přesvědčena o správnosti Tvého výkladu, o jejich dokonalosti v Otcových očích.

Speranza


]


Re: A přece nevíme, zda skutečně Krista milujeme (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 04. říjen 2006 @ 15:15:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milá Speranzo, záleží v jakém smyslu nesouhlasíš. Stav nás věřících v Krista, jako stav NAŠÍ DOKONALOSTI NA VĚKY skrze JEDNU oběť Ježíše Krista ( Žd 10,14 ), je před Bohem Otcem HOTOVOU věcí - "Dokonáno jest" ( Jan 19,30 ). Proto "SMÍŘENI jsme s Bohem" ( Ř 5,8-11 ), a Bůh Otec již "na naše hříchy nikdy nevzpomene" ( Žd 10,17 ), a proto také "nepřijdeme NA SOUD" ( nevěřících ) a "nebudeme ODSOUZENI" ( Jan 5,24 // Jan 3,18 ). To je naše postavení před Bohem Otcem, který bude soudit svět. Ale naše postavení před Synem Božím, před samotným Pánem Církve, Pánem Ježíšem Kristem, JE VĚC JINÁ. Zatímco, pro Otce jsme v Kristu, který se stal naší spravedlností ( 1Kor 1,30 ), proto ta DOKONALOST před Bohem, tak pro Pána Ježíše Krista musíme být v Duchu svatém, aby nás uznal za VĚRNÉ služebníky, kteří mohou být ODMĚNĚNI Jeho Královstvím na zemi. V našem postavení před Pánem Ježíšem, tedy rozhoduje to, jak skrze vedení Ducha svatého vstupujeme do předem připravených Božích skutků a tak činíme Boží vůli. To vše musí být v Duchu a v Pravdě, tedy v souhlasu ze zjeveními Písma. Proto také spadáme pod soudní jurisdikci Kristovu ( 2Kor 5,10-11 ), kde budou naše skutky souzeny před soudnou stolicí Kristovou, kde každý věřící obdrží to, co skrze fyzické tělo působil, buď dobré nebo zlé. Pokud bude posouzen jako neužitečný služebník, bude uvržen do vnějších temností, kde bude pláč a skřípot zubů. Bude "uražen, zraněn" od druhé smrti. Nikoli však pohlcen touto druhou smrtí ( Zj 2,11 ). A bude vymazán z knihy života v Království ( Zj 3,5 ). Po odpykání spravedlivě vyměřeného trestu ( Mt 18,34 // Mt 5,25-26 // Lk 12,58-59 ) vstoupí spolu s ostatními věřícími do věčnosti, kde však bude zastávat nižší postavení. Ahoj


]


Re: A přece nevíme, zda skutečně Krista milujeme (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Středa, 04. říjen 2006 @ 19:11:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Gregoriosi, nemám čas číst vše celé a ještě připravovat odpovědi. Máš to trochu popletené, ale budiž. Já věřím tomu, že před soudnou nebo-li odměnnou stolicí Kristovou budeme souzeni ( hodnoceni) a odměňováni podle toho do jaké míry jsme konali skutky Boží v Duchu a skrze Ducha sv. Neužitečný služebník není ten, kdo uvěřil, byl připojen do těla Kristova a pak byl uvržen do vnější temnosti. Takový bude spasen jako "skrze oheň". Mě spíš zajímají ty odměny. Podle jakých kritérií budeme souzeni ( odměňováni)? 1. Podle našeho nasazení ve věcech Božího král. 2. Podle využitého obdarování, kdo dostal více, bude od něj více požadováno a za 3) hlavně podle toho jak usoudí náš Pán ( viz. podobenství o vinaři a vinařích ) . Kdo je spasen je zapečetěn Duchem sv. ke dni vykoupení, ale to neznamená, že v tělesných křesťanech je přítomen. ON je příliš svatý na to, aby byl přítomen v nesvatém ( neposvěcovaném). Pokud činime pokání ze své laksnosti, odpadnutí, zas přijde a rozhoří se oheň Ducha v nás s dopadem do konání Božích, předem připravených skutků. Nenechme si namluvit, že velikost Božího srdce ńepřevyšuje naše názory a soudy . Nikde přitom není stanoveno jaké skutky a za kolik bodů budou. Ale ten kdo věrně sloužil a měl důvěrný vztah s Pánem v Duchu sv. bude po celou věčnost "jakoby blíž" svému Pánu. Kdybychom věděli o co se hraje teď na zemi tak půjdem do pokory. Možná je dobře, že přesně nevím o co se v nebi a to po celou věčnost ochudíme, když svoje spasení prolelkujeme a proflákáme v často i v neužitečných diskuzích









]


Re: A přece nevíme, zda skutečně Krista milujeme (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 04. říjen 2006 @ 20:15:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Krispe, mluv jasněji, kdo je tedy podle tebe neužitečný služebník? To není křesťan? Podle mne jsou vnější temnosti a dočasný oheň gehenny jedno a to samé. Obojí je slíbeno neužitečným služebníkům. Měj se dobře


]


Re: A přece nevíme, zda skutečně Krista milujeme (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Čtvrtek, 05. říjen 2006 @ 18:32:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zj. 20:2-3 "Zmocnil se draka, toho dávného hada, toho ďábla a satana, na tisíc let jej spoutal, uvrhl do propasti, uzamkl ji a zapečetil" . Jde o "tartarus" - jáma, propast, které se tak bála legie démonů vymetených z obsazeného, která vzápětí způsobila to, že se v Genezaretském jezeře utopuilo stádo prasat, jinak výborných plavců. Z té bude Satan po 1000 letém král. Božím na zemi znovu propuštěn a znovu svede lidi od Boha. Ani tisíciletá zkušenost s Bohem nezabrání odpadnutí od Stvořitele.

Zj. 20:10 "Jejich svůdce ďábel byl uvržen do jezera, kde hoří síra a kde je již dravá šelma i falešný prorok. A budou trýzněni dnem i nocí na věky věků" Tady jde o "gehenu" končená instance ďábla, jeho andělů a taky těch, jejichž jména nebudou zapsána v knize života. Zj.20:15 " A kdo nebyl zapsán v knize života, byl uvržen do hořícího jezera"

Je pozoruhodné, že to nejsou jednotlivé skutky, činy pro které je nešťastník uvržen do hořícího jezera ( věčná, konečná instance), ale je to skutečnost, že jeho jméno není v Knize života ! A to je alarmující zpráva pro každého člověka. Není důležitý výčet skutků, ale evidence v Knize. Tato kniha je "kniha života Beránka" Zj.21:27 „ A nevstoupí tam nic nesvatého ani ten, kdo se rouhá a lže, nýbrž jen ti, kdo jsou zapsáni v Beránkově knize života“. Tady bych upozornil, abchom se nenechali svést na slepou kolej. To "rouhání" a "lhaní" znamená odmítání spasení z milosti, vírou v Kristovu zástupnou oběť. Nejde o to, že někdo sejde z cesty víry, již spasený a bude se rouhat, že bude odsouzen a ztratí zápis v Knize Beránkově. To by bylo v rozporu s jinými verši NZ. Boží slovo nám dává jistotu „ Nyní však není žádného odsouzení pro ty, kteří jsou v Kristu Ježíši „ Ř 8:1 . Ř 5: 8 –11

Další místa Božího slova, které může osvětlit „Beránkovu knihu života“ je u Jan 6:37-39 " Všichni které mi Otec dává, přijdou ke mně; a kdo ke mně přijde, toho nevyženu ven, neboť jsem sestoupil z nebe, ne abych činil vůli svou, ale abych činil vůli toho, který mě poslal; a jeho vůle jest, abych neztratil nikoho z těch, které mi dal, ale vzkřísil je v poslední den“
a Jana 6:28-29 „ Řekli mu: Jak máme jednat,abychom konali skutky Boží? Ježíš jim odpověděl: Toto je skutek, který žádá Bůh, abyste věřili v toho, koho on poslal“

Věřím, že Bůh je důsledně spravedlivý a že
všichni odsouzení nebudou snášet stejný trest . V textu je „ podle jejich skutků“ budou souzeni ! A obráceně, nebudeme spasení pro své dobré skutky, ale pro víru v Krista Ef. 3: 8-10 " Milostí tedy jste spaseni skrze víru.
Spasení není z vás, je to Boží dar; není z vašich skutků, takže se nikdo nemůže chlubit.
Jsme přece jeho dílo, v Kristu Ježíši stvořeni k tomu, abychom konali dobré skutky, které nám Bůh připravil"

Existují dva výrazy ,přeložené jako "Soudná stolice" v NZ.Slovo "Criterion" Jak 2.6 - znamená"soud,kde je vynesen rozsudek" a "Bema" - vyvýšené místo,kde sedí soudce,anebo místo odkud může pozorovat aktivity .Toto místo patřilo předsedovi her (římských) odkud pozoroval události a z kterého on uděloval vítězům koruny (věnce).Pojmenování "Bema" je použito ve spojení se Soudnou stolicí Kristovou (2K5.10 a Ř14.10).Mluví to o místě přehlídky a o odměnách.Podle Písem víme,že Soudná stolice bude až v nebi,kdy bude církev v přítomnosti Boží.Naše právo vstupu do přítomnosti Boží je v dokonaném a dokonalém díle Pána Ježíše na kříži,nesouvisí s našimi aktivitami "v boji" o víru zde na zemi.
Tam bude dle 1 Kor.3:13 – 15 „ Dílo každého bude zjeveno…..a oheň vyzkouší, jaké je dílo každého člověka. Když jeho dílo vydrží dostane odměnu. Když mu dílo shoří, utrpí škodu, sám bude sice zachráněn, ale projde ohněm“ . Pavlík překládá „ ……..sám však bude zachráněn, tak však, jako skrze oheň“

Co se týče "neužitečného služebníka". První podobenství odkrývající tajemství budoucích věcí : V Lk 19:12 - 27 jde o "nezodpovědného služebníka" . Tento "nezodpovědný služebník" je protoyp věřícího, spaseného, ale ležícího a spícího na "podušce spasení". Dokonce diskutuje s pánem a ten mu vyčítá, že to měl dát ( tu hřivnu) směnárníkovi, který by jí uměl rozmnožit. Takový věřící bude na věčnosti stát před svým Pánem s holýma rukama,bez panování nad žádným městem . I Kor.3.15 "Jestliže mu jeho dílo shoří ,utrpí škodu,sám se sice zachrání,ale jako skrze oheň"


V Mt. 25: 14 - 30 jde o něco jiného. Zde se objevují hřivny rozdané podle možností jednotlivých služebníků. Je zde princip : ne všichni máme stejné schopnosti,stejné dary Ducha svatého.Služebnící nebyli odměněni podle svých možností, ale podle věrnosti v užívání toho co dostali ! Tu základní hřivnu má každý i tzv."neužitečný služebník" ( špatný a líný) a tou je schopnost znovuzrození .Každý kdo slouží Bohu (svému Pánu) by měl poznat na jakém principu lze vůbec sloužit - že je to osobní vztah,pokání a obrácení a cesta naprosté důvěry v Boží moc.Ti dva služebníci nepřinesli stejné množství hřiven (jeden vytěžil se dvěma další dvě a druhý s pěti dalších pět).Ano,dostali stejnou odměnu,protože podle svých možností je věrně užívali ve prospěch svého pána.Ale ten třetí byl uvržet do pekla(v.30).On totiž nebyl věrný ani v tom základním - nepřijal tu hřivnu a odložil ji do země (ukryl ji) .Nepřijetí spasení znamená : nulový úžitek pro Boha ( pro spasení dlaších lidí) a zatracení od Boží tváře.I zde by musel služebník přidat svoji vůli ,tedy musí každý chtít uvěřit.To za něj Pán Ježíš neudělá.Proto pán říká ,že žně kde nerozsíval ...apod.

Omlouvám se za délku. Pán s Tebou



]


Re: A přece nevíme, zda skutečně Krista milujeme (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 05. říjen 2006 @ 23:18:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Krispe, zde s tebou nemohu v několika bodech souhlasit. Předně Zj 21,27 hovoří o tom, že nic nečistého nevejde do MĚSTA - Nebeského Jeruzaléma, pouze ti, kdo jsou zapsáni v Knize života Beránka. A to zcela souhlasí. Avšak na Nové zemi ( ne v Novém Jeruzalému ) budou dislokovány národy ( ethnos), které přišly ke spasení ( Zj 21,24 ). Zatímco spasení znovuzrození se budou živit ovocem stromu života, národy dostanou listí z tohoto stromu ( Zj 22,2 ), které bude stačit na udržení jejich stálého zdraví a nekončícího fyzického života ( nebudou znovuzrození ale pouze obnovení ). Dále: Knih života popsaných ve Zjevení je více než jedna. Je tam kniha života Beránka - tam jsou všichni znovuzrození věřící. A pak je soud podle "JINÉ knihy života", podle které bude Bůh soudit vzkříšené MRTVÉ nevěřící před velikým bílým trůnem. Toto je JINÁ kniha života, než "kniha života Beránkova." Proč by měl Bůh otevírat při soudu nevěřících knihu života Beránkova, když by předem věděl, že nikdo z nich tam nemůže absolutně být? Bude je soudit podle skutků a z textu nevyplývá jejich totální kolektivní odsouzení, jako těch, co neuvěřili evangeliu, ale je z toho zřejmé, že ještě mnozí z nich byli nalezeni v knize života ( nikoli v knize života Beránkova ) a budou uznáni za hodné vstoupit do věčnosti jako obnovení příslušníci národů, kterým bude vládnout Boží královská rodina. Kriterium soudu bude stejné, jako při Kristově soudu nad národy před trůnem velebnosti Kristovy v Mt 25. Před tímto soudem před velikým bílým trůnem již nebude ani jeden věřící znovuzrozený člověk, protože je psáno, že věřící na SOUD NEPŘIJDOU, myšleno na soud se světem. Do ohnivého jezera budou posláni pouze ti, co nečinili milosrdenství a zároveň odpovídali svým celkových charakterem lidem zmíněným ve Zj 21,8 a Zj 22,15. Mt 25,14-30: Co je to "schopnost znovuzrození?" Nic takového jsem nidky neměl. Bůh ke mně promluvil, když jsem činil pokání a zplodil mě svým Slovem. Žádná má "schopnost v tom nehrála roli. Můžeš to potvrdit ještě nějakým jiným místem Písma? Ve 14. verši se mluví o tom, že člověk povolal své služebníky. Těžko nějaký služebník by mohl být neznovuzrozený. A těžko by po něm mohl Pán požadovat, aby s hřivnou pracoval, kdyby ji vlastně neměl funkční. Kromě toho jasně nazývá Krista Pánem, a to je možné pouze v Duchu svatém ( 1Kor 12,3 ). Měj se dobře


]


Re: A přece nevíme, zda skutečně Krista milujeme (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Pátek, 06. říjen 2006 @ 06:07:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Schopnost znovuzrození vyplývá např. z 2 Pt 3:9 " Pán neotálí splnit svá zaslíbení, jak si to někteří vykládají, nýbrž má s námi trpělivost, protože si nepřeje, aby někdo zahynul, ale chce, aby všichni dospěli k pokání" . Tohle je jeden ze zásadních veršů Písem potvrzující charakter Boha. Něco přeci z Písem víme naprosto jasně. Mezi jednu nezpozpochybnitelnou věc patří to, že Bůh chce, aby byli "všichni spaseni", dopěli k pokání a nezahynuli ( pro věčnost) ....tzn. byli, po našem, znovuzrozeni. Schopnost uvěřit má každý člověk ( to by pak Bůh nebyl spravedlivý). Proto se domnívám, že ten " ničemný a zlý" služebník z Mt evang. je ten, kdo touto základní "hřivnou" pohrdl. Kdo se dobrovolně rozhodne Pána Ježíše ve svém životě negovat, i přes to, že k němu Bůh mini. 2x až 3x promluví tak, aby mohl rozjet zájem o Boha a dospět ke spasení vírou v Krista, pak bude na věky zatracen. Tak to Bůh nastavil a tak to je. S tím žádný humanismus nic neudělá. Bůh je Láska, ale ne na úkor spravedlnosti.

POZN. Vztahovat podobenství na otázku zatracení již jednou znovuzrozených lidí je sporné. V tak důležité věci nám Písma mluví jinde, jasně a stručně ..viz. citáty např. Ef.2:8 - 10 apod. místa. Určitě má větší váhu přímá Ježíšova řeč Jan 5: 24 " Amen, amen, pravím vám, kdo slyší mé slovo a věří tomu, který mě poslal, má život věčný a neopodléhá soudu, ale přešel již ze smrti do života"


Původní záměr s člověkem byl o tom, že má být k "obrazu Božímu", nikdo z lidi se nevymykal ( v Božích, Stvořitelských očích) tomu, že má Bohu sloužit, žít podle Jeho etiky a morálky, ve prospěch svého života v kontaktu s Bohem. To, že se člověk ušinul díky hříchu Adamovu, je věc jiná. Z tohoto pohledu se dívám na služebníka v tom podobenství. Každý kdo se narodí má být "Božím služebníkem" tedy, žít vírou k "obrazu svého Stvořitele" (Boha). Bůh přeci nestvořil hřích, hříšníky, ne - služebníky ( i když věděl co se pak stane). Jeho záměrem bylo a je, aby se člověk, jako svobodná, morálně - duchovní bytost, stal jeho služebníkem dobrovolně, z lásky k Němu. Žel, díky hříchu a se těmito zlými služebníky, kteří pohrdli hřivnou spasení, stávají ti, kdo nepřijmou Boží pravidla hry a diskutují s Ním

K těm knihám :
Teď vidím, že jsem to opravdu popletl. Tak znovu ...Ve 20 kap. Zj. Jana bylo vlastně více knih. Byly otevřeny knihy a mrtví byli souzeni podle skutků svých a podle nich také odsouzeni. Byla tam ještě jedna kniha , tj. "kniha života" a kdo v ní nebyl zapsán, byl navěky uvržen do "geheny". Tato událost proběhne až na konci 1000 letého král., kdy budou vzkříšeni z mrtvých nespasení lidé a vstanou k soudu ( to je ta "druhá smrt", která se týká jen nespasených), ti vstanou k soudu a k odsouzení

Událost v 21 kap. Zj.Jana popisuje skutečně "nový Jeruzalém" obsazený "nevěstou" - Církví Boží. Tento "Nový Jeruzalém" se objeví, až "pomine první nebe a první země" . Chronologicky po odosuzení hříšníků do "geheny". Ovšem
"Svatba Beránkova" ( jako taková) proběhne hned po vtržení Církve někdy v polovině 7 letého "Velkého soužení", které předchází druhému příchodu Krista na zem a ujmutí se vlády v 1000 letém království. Nevěstu Kristovu tvoří lidé spasení a znovuzrození, kteří jsou zapsáni v Knize Beránkově. Máš pravdu, já to popletl. Je to tím, že jsem rychleji psal než četl. Jenže Zj.21 kap. nijak neřeší vyřazení některých tzv. "neužitečných služebníků" protože v Knize Beránka budou jména těch, kteří byli spaseni bez skutků, vírou v Krista, milostí viz. princip např. Ef. 2: 8 - 10 a celá další řada veršů. Pán Ježíš by nemohl ( pro svou svatost) mít "nevěstu" ( vtrženou a vzkříšenou Církev) ani na minutu znečištěnou "neužitečnými služebníky", kteří nebyli očištěni krví Beránkovou. Je zajímavé, že v celé knize Zj.Jana se dál o Církvi nikde nemluví, protože "svatbou Beránkovou" bude zřejmě pořád s Ženichem a budeme koukat s otevřenou pusou co to je Boží sláva a moc v realitě
Zj. Jana 19: 6 - 9 " A slyšel jsem zpěv jakoby ohromného zástupu, jako hukot množství vod a jako dunění hromu: "Haleluja, ujal se vlády Pán Bůh náš všemohoucí.  Radujme se a jásejme a vzdejme mu chválu; přišel den svatby Beránkovy, jeho choť se připravila  a byl jí dán zářivě čistý kment, aby se jím oděla." Tím kmentem jsou spravedlivé skutky svatých.  
Takže ve 21 kap. Zj. jde o "Nový Jeruzalém", příbytek těch, kteří jsou zapsáni v "Beránkově knize života" a ti byli již předtím ( při "Svatbě Beránkově" ) čistí protože jí (nevěstě) " byl dán zářivě čistý kment" a tím jsou s p r a v e d l i v é skutky svatých .... tedy to, co pro Pána zde na zemi uděláme a pro rozvoj Jeho království. Některým jejich dílo shoří a vejdou s prázdnýma rukama a někteří přispějí a dostanou odměny nebo-li koruny.














]


Re: A přece nevíme, zda skutečně Krista milujeme (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 06. říjen 2006 @ 10:12:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Krispe, když chceš přímé citáty Páně, tak zde jsou: "Všecko, co mi dává Otec, ke mně přijde, a toho, kdo ke mně přijde, nevyvrhnu ven." ( Jan 6,37 ) "Tato je pak vůle toho, kterýž mne poslal, Otcova, abych ničeho TOHO, COŽ MI DAL, neztratil, ale vzkřísil to v nejposlednější den." ( Jan 6,39 ) "Žádný nemůže přijíti ke mně, jedině leč Otec můj, kterýž mne poslal, PŘITRHL by jej a já jej vzkřísím v den nejposlednější." ( Ja 6,44 ) "Ale vy nevěříte, protože NEJSTE z ovcí mých, jakož jsem vám pověděl. Ovce mé hlas můj slyší a já je znám a následují mne." ( Jan 10, 26-27 ) Z těchto veršů je jasné, že k Pánu Ježíši nemůže přijít NIKDO, pokud mu to není DÁNO od Otce. Bůh sice chce aby všichni lidé došli spásy, ale ne všichni stejným způsobem. Spása skrze znovuzrození je vyhrazena pro tyto lidi: "Jakož vyvolil nás v Něm PŘED USTANOVENÍM SVĚTA...... Předzřídiv nás ke zvolení za syny skrze Ježíše Krista.... ( Ef 1, 4-5 ). Podle tvého tvrzení by tedy VYVOLENÍ museli být VŠICHNI lidé, z nichž většina by spásu odmítla. Bůh však říká:"Nebo KTERÉ předzvěděl, TY i předzřídil.... KTERÉ pak předzřídil, TĚCH i povolal, a KTERÝCH povolal, TY i ospravedlnil, a které ospravedlnil, TY i oslavil ( Ř 8,29-30 ). Bohu Jeho díla neselhávají. Když kázali Pavel a Branabáš ve Skutcích evangelium, je tam řečeno, že "uvěřili VŠICHNI, což jich koli bylo PŘEDZŘÍZENO k životu věčnému." ( Sk 13,48 ) Tvůj výklad o neužitečném služebníku jsem ještě nidky od nikoho neslyšel. Vždy jsem to slyšel tak, jak to říkám. Zajímalo by mě, kdo je jeho autor nebo kde jsi k němu přišel. Protože je to dobrý zmatek. Ahoj


]


Re: A přece nevíme, zda skutečně Krista milujeme (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Pátek, 06. říjen 2006 @ 23:56:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
K tomu výkladu jsem přišel sám. Dovol, abych i já obohatil veřejnost svým poznáním. Nemusí to být jen br.Křesina a další vůdcové.

Z toho co píšeš mi připadá, že jsi "kalvínista", anebo máš něco z jejich učení. Popíšu Ti postup hledajícího Boha. Začne se pídit po "něčem nad námi". Dozví se, že existuje Bůh Stvořitel, který má Syna ( tudíž je Otcem). Otec řekne hledajícímu : Hle, běž za Synem, ten tvoji prosbu o spasení vyřidí. A Syn .... nikoho kdo za Ním přijde nevyhodí !! To je ten verš Jan 6:37. Mimo jiné, Janovo evang. jsme brali loni na biblických hodinách. Aby člověk mohl dospět ke spáse, musí přijít k Bohu Stvořiteli, pozná že je Otcem a spasení zajištuje Syn, protože ON byl na kříži jakožto ta smírčí oběť.

To souvisí s cit. z Ř 8:29 - 30. Učení o predestinaci ( tuším "předurčení") není žádná velká věda. Bůh je Vševědoucí a Věčný, tudíž o sobě nechal s klidem napsat uvedené verše. Ví koho má předzvědět, předzřídit ( ke službě), povolat a hlavně i ... OSPRAVEDLNIT.

Já říkám lidem : Chceš vědět zda jsi Bohem ( Otcem) vyvolen ? Tak uvěř v Ježíše Krista jako svého Spasitele a poznáš to. Myslíš, že ti za tvé pokání a obrácení ukáže dveře ? Nemyl se, ON přijme každého, koho mu pošle Otec ( Bůh) Jan 6:37. Má zájem o každou lidskou duši.

Čím myslíš že "přitahuje Otec" ( Jan 6:44) ? Otec přitahuje (pozornost hledajícího Boha) Boží láskou, kterou dokázal vůči tomu hledajícímu ( např. mě) tím, že neváhal obětovat vlastního Syna, aby získal i mé, zkažené srdce. To co fascinuje na křesťanství je trpící a osobně se obětující Bůh ( Boží Syn). To nemá žádné náboženství světa, aby spasení záleželo na osobní oběti Boha.

Vůle Boží ( tedy Otce) je také v náš prospěch ( Jan 6:39) . Jak vidíš, kdo se jednou stane vlastnictvím Pána Ježíše Spasitele, tak spasení nemůže ztratit, protože " ničeho, co mu dá Otec(Bůh) neztratí ". To jsme my, z milosti Boží a bez skutků spasení lidé. Jsme těmi, které neztratí

Kéž bych byl horlivější v následování Pána Ježíše jako svého Pastýře a šel tam, kde už šel ON ( Jan 10 : 26 - 27)

Jak vidíš, ani jeden verš není v rozporu s tím co jsem předtím řekl a navíc to potvrzují.

Jakým jiným způsobem dojdou lidé spásy (?) než tím, že uvěří v to, že Ježíš umíral i za jejich hříchy a stal se tak Kristem ? Ef.1 : 4-5 . To, že nás ( ty kdo uvěří) vyvolil před ustanovením světa je naprosto v pořádku, protože my jsme k Jeho vůli a touze po spáse všech lidí přidali i naši vůli ( chtění) a z Jeho milosti jsme uvěřili.
Protože je Věčný ( nadčasový Bůh) tak nás viděl už při svém stvoření světa ! Vidí časovou osu se všemi událostmi jako namalovaný obraz, od začátku až do konce se všemi variantami našich rozhodnutí .... ale to je na další velké téma o Božích vlastnostech. Proto tohle může napsat a současně prohlásit velkou pravdu o tom, že Bůh si osoby, které budou spaseni nevybírá, ale je tady pro každého kdo chce za Ním přijít. Zjistil jsem, že Bůh max. preferuje lidskou svobodnou vůli a to až tak, že ho nechá navěky zahynout pokud se pro to dobrovolně rozhodne. Ale Jeho svrchovaný zájem je, aby každý dostal šanci, aby každý uvěřil a ani jiný zájem mít nemůže, protože nás stvořil k svému obrazu. Díky pádu prvních lidí jsme " pod obraz" ( a to ještě střízlivý). I ap. Petr v 10 kap. Skutků ( v domě Korneliově ) poznal úžasnou věc, že Bůh není přijímač osob. Pokud by Bůh předem určil, že toho spasí a toho ne .... pak by nebyl spravedlivý a ani láska.

O tomhle tématu jsem vedl polemiku s br.Steigrem. V tom mém příspěvku schválně ukazuji na Boží trojjedinost protože Bůh je Otec i Syn i Duch sv., ale o tom snad nebude diskutovat . Jestliže je Boží vůle, aby všichni došli spásy, pak je to vůle Otcova, Synova i Ducha sv. protože to je ten Bůh a Písma tuto vůli jen potvrzují















]


Re: A přece nevíme, zda skutečně Krista milujeme (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 06. říjen 2006 @ 17:12:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dále Krispe, ten neužitečný služebník nepracoval s darovanou hřivnou. Pokud by měl být spasen za práci s darovanou hřivnou, nemohla by být milost spasení ZDARMA, ale musela by být zasloužená. Z toho je jasně patrné, že se zde nejedná o znovuzrození a spásu, ale že se jedná o ODMĚNU a TREST za skutky, protože ke svému spasení v Kristu nemůžeme kromě své víry NIC DODAT. Je to hotová, dokonaná věc, nezávislá na našich předchozích ani budoucích skutcích. Měj se dobře


]


Re: A přece nevíme, zda skutečně Krista milujeme (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Sobota, 07. říjen 2006 @ 00:13:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To je ten vtip. Nepracoval s darovanou hřivnou ... myslíš, že spasení spadne člověku do klína jen tak ? S touto " nabídkou" se musí pracovat, člověk se musí dostat k informacím, musí o nich přemýšlet, musí se chtít nechat oslovit Ducham sv. To je ta "práce", kterou neudělal ten služebník!

Jezdili jsme do jedné rodiny svědčit. Manžel měl zájem velký o poznání a následně o spasení, ale jeho maželka nevydržela ani 5 minut poslouchat evangelium ( a věř mi, že za ta léta v terénu jsem se z Boží milosti alespoň trochu naučil mluvit srozumitelnou řečí pro nevěřící) . Nebyly ochotná "pracovat" s informacemi o Bohu a spasení a kdyby jen to, ona se tím vůbec nechtěla zabývat, protože to po ní vyžadovalo trochu přemýšlení. Za svůj život jsem se setkal s několika takovými lidmi.

Přesto je milost zadarmo. To s tím přeci vůbec nesouvicí. Spasení je z milosti a zajišťuje ho Bůh. Nikoho z nás si nepřizval na radu jak to s tím spasením má udělat. Bůh říká jasně, že ospravedlní každého kdo věří v Ježíše jako Spasitele . Tečka . Dokonce prohlásí o tom člověka, který vírou přijme spasení v Kristu, že je v Jeho ( Božích) očích spravedlivý ( Ř 3 kap.)

Z druhé strany musí přijít lidská vůle "chtít být spasen" a to vyžaduje výše uvedenou námahu, práci na sobě, na své duši. Není pro člověka jednoduché se pokořit pod mocnou ruku Boží a Jeho svrchovanost. A tak si lidi vymýšlejí jak a čím přispět ke spáse.

Kdyby to bylo tak, jak tady zaznívají hlasy, že člověk může ztratit spasení pro určitou "sumu" hříchu a malé víry, pak by spasení skutečně nebylo z milosti, ale za zásluhy. Ty by spočívaly v našich skutcích. To je v přímém rozporu s Ef. 2: 8 - 9 " Milostí tedy jste spaseni skrze víru.  Spasení není z vás, je to Boží dar; není z vašich skutků, takže se nikdo nemůže chlubit."

Je velmi nešťastné, že se tady bavíme tolik o "neužitečném služebníkovi" v otázce "jistoty spasení". Podle mě, nelze na podobenství stavět tak důležitou otázku protože je tady mnoho dalších veršů a výroku Pána Ježíše, které jsou jasné a přímé. Není potřeba je vysvětlovat podobenstvím. A stavět na "neužitečném služebníkovi" poměrně složitou a vratkou konstrukci o tom, že někteří věřící budou vyobcování z Církve ( těla Kristova) je ( podle mě) nepřesné a zavádějící











]


Re: A přece nevíme, zda skutečně Krista milujeme (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 07. říjen 2006 @ 13:48:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Krispe, spasení je DAR a MILOST Boží od počátku do konce. Vezmi si třeba apoštola Pavla - kolik měl času, aby mohl "pracovat" s informacemi o spasení? Prostě ho obklíčila Kristova Boží sláva, spadl z koně, zeptal se, kdo je Pán, Pán mu odpověděl a byl spasen. To vše proběhlo během několika málo se*****. Jestliže tedy člověku neotevře srdce Pán, může se namáhat jak chce ( Sk 16,14 ) Podobenství o neužitečném služebníkovi není podobenství o spáse a znovuzrození, ale o odměně a trestu již znovuzrozeného Pánova služebníka za jeho skutky nebo pasivitu, který proběhne během tisíciletého království. Tvé porozumění je poněkud překombinované. Podle něj by se pak člověk vlastně o svou spásu zasloužil, protože "pracoval s informacemi". Měl by tedy zásluhu na své spáse, což je naprosto vyloučeno. To, že je člověk ochoten přijmout Pána je způsobeno chtěním Pána samotného a přitržením toho, koho volá. On v nás způsobuje i chtění i činění ( Fil 2,13 ). To samozřejmě nevylučuje naší vědomou spolupráci, ta je však vedená Pánovým Duchem. Měj se dobře


]


Re: A přece nevíme, zda skutečně Krista milujeme (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Sobota, 07. říjen 2006 @ 15:41:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hele, necháme toho, každý to vidíme trochu jinak. Třeba k tomuto poznání přijdeš později ( nebo ne) . Je jasné, že chtění i činění způsobuje Bůh. To je to puzení Ducha sv. k tomu, aby byl hledající "přitažen" jedinečností Boha Stvořitele a Spasitele.

Obrácení ap.Pavla je jedinečnou a jedinou událostí. Bůh si ho nadpřirozeně "vytáhl" jako nádobu vyvolenou k tomu, aby hlásal evangelium mezi pohany. Církev stála na prahu historie, bylo potřeba razantně rozšířit Boží král. do světa. Tyto věci jsou dějinnou událostí a potvrzovat tím Tvé myšlenky v diskuzi nelze. Celý příběh Saulova obrácení je nadstandartní a jedinečný, neopakovatelný. Jinde v NZ se o tomto způsobu obrácení a pokání nemluví, tohle je historická neopakovatelná událost . Nikomu jinému se Ježíš tak razantně nezjevil a tak razantně nezasáhl do života jako Saulovi. V podstatě, jemu nezbylo nic jiného, než uvěřit, že Ježíš je Mesiáš. Jinak, Saul byl hluboce věřící člověk, ale věřil tak jako Židé podle Starého zákona. Tohle setkání mu přineslo poznání o kterém jsem mluvil. To vůbec nelze dát do roviny s obrácením pohana ! Spasení není skrze vidění a další doprovodné jevy, je na základě víry, protože "blahoslavení ti, kteří neviděli a uvěřili". Jám vím, že charismatici se nat yto věci dívají trochu jinak a tak dovol, abych se i já na to díval svým pohkledem, nejsem charismatik.

Myslím, že podobenství v Mt.24 a 25 kap. se jinak týkají Izraele ( ne Církve) a z toho pohledu se musí vykládat jinak přijdeme k podobným zavádějícím zavěrům. Odměňování údů těla Kristova bude v nebi před soudnou stolicí Kristovou. Tam už nebudeme mít žádný podíl s "nevěrnými", kteří budou následně odhalení a poslání mimo Církev resp. do pekla. A nebude tam ani "pláč a skřípění zubů", to vše vtržením Církve pomine. Pán Ježíš přeci nikoho z těch svých neztratí, vždyť si to sám citoval. Ti služebnící dostali vzláštní úkoly před tím, než Pán odešel "na svatbu" resp. na "dalekou cestu" ( podobenství je i v ev.Mk a Lk. ). Posuzování úlohy a skutku Izraele při Pánově druhém příchodu na zem bude jiné než posuzování skutků věřících ( Církve) v nebesích.
Já používám aplikaci tohoto podobenství na kterém ukazuji jistý princip, který je potvrzen jinými místy v Písmu, totiž : Kdo s darovanou "hřivnou" spasení v Kristu nic neudělá, bude odsouzen na věky. I když je všechno pravda co píšeš, přesto se člověk musí k nabízené milosti nějak postavit, nějak s ní pracovat , toť vše co k tomu ještě mám.









]


Re: A přece nevíme, zda skutečně Krista milujeme (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 07. říjen 2006 @ 17:57:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Krispe, ještě bych jen dodal, že principy obrácení Saula z Tarzu, jsou úplně stejné, jako u všech ostaních věřících, i když projevy nejsou tak dramatické. Ten princip je: Bůh promluví, svým Slovem zplodí ( znovuzrodí ) člověka a tím i jeho víru. Jde o svrchovaný Boží akt, který probíhá skrze kázání evangelia. Člověk na tom nemá žádný podíl. Vše probíhá během okamžiku. Podobenství v Mt 24 se týká Izraele, ale obsahuje i záležitosti konstantní v každém věku. Např. opatrnost vůči falešným prorokům, nebo věrné a bdělé očekávání Pánova přichodu. Mt 25 se pak plně týká Církve a od v. 31. pak národů. 2Kor 5,10-11 jasně říká, že "všichni my zajisté ukázati se musíme před soudnou stolicí Kristovou, aby PŘIJAL jeden každý, to, co skrze tělo působil, podle toho, jak práce čí byla, buď v dobrém nebo zlém." Buď tedy před Pánem obdrží za své skutky ODMĚNU a vstoupí do Království Kristova na zemi nebo odbrží dočasný TREST a do Království Kristova nevstoupí. Tak praví Písmo. Právě tak to bude s neužitečnými služebníky. Stejný princip popisuje i Ga 6,7-8, kde Pavel VĚŘÍCIM říká:"Nemylte se Bůh nebude oklamán, nebo cožkoli rozsíval by člověk, to bude i žíti. Nebo kdož rozsívá tělu svému, z těla žíti bude porušení, ale kdož rozsívá Duchu, z Ducha bude žíti život věčný." Pochopitelně zde nejde o věčný život, který jsme obdrželi při znovuzrození, ten nám skrze naše skutky nemůže nikdo vzít. Zde se jedná o DĚDIČNÝ věčný život v 1000-ci letém Království Kristově na zemi, který se získává skrze dobré ( Boží ) skutky. Jde o život, který obdrží ti, co OPUSTILI VŠECHNO a proto "život věčný dědičně obdrží" ( Mt 19, 29 ), na jiném místě "a v budoucím věku život věčný ( Mk 10,30 ). Budoucí věk je věk Království Krista na zemi.


]


Re: A přece nevíme, zda skutečně Krista milujeme (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Pondělí, 09. říjen 2006 @ 05:45:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
K Saulovi, při jeho obrácení, nepromluvil slovem, ale razantně vstoupil do jeho života cit. : Na cestě, když už byl blízko Damašku, zazářilo kolem něho náhle světlo z nebe.  Padl na zem a uslyšel hlas: "Saule, Saule, proč mne pronásleduješ?" Saul řekl: "Kdo jsi, Pane?" On odpověděl: "Já jsem Ježíš, kterého ty pronásleduješ....... Saul vstal ze země, otevřel oči, ale nic neviděl. Museli ho vzít za ruce a dovést do Damašku. Po tři dny neviděl, nic nejedl a nepil" ( Sk.9)

Tak jestli tohle bylo "běžné"obrácení ? On byl věřící podle SZ, věřil v Hospodina a pronásledoval sektu ( Kristovce). Zde ho zasáhla nadpřirozená moc a slyšel hlas, že za tím stojí Ježíš, kterému se on protiví. Následovali tři dny slepoty a půstu. Myslím, že nikomu jiném se to nepodařilo, tohle obrácení bylo jediné a jedinečné v Písmech. O jiném člověku tohle nebylo napsáno. On neuvěřil skrze Boží slovo, to znal asi nazpaměť jakožto žák Gamalielův. On uvěřil skrze zázračné zjevení, skrze vidění. Viděl přímé zjevení Boží slávy. U něj udělal Pán vyjímku, protože si ho prostě vytáhl z masy lidí jako vyvolenou nádobu aby splnil historicky neopakovatelný čin a nastartoval křestanství v celém tehdejším západním kulturním světě.

Církev nemá žádná zaslíbení spojená se zemí. Nevěsta bude vtržena před koncem Velkého soužení k Pánu, proběhne svatba Beránkova a dál již bude pořád z ženichem. 1000 král. se týká Izraele . O nějakém "dočasném trestu" věřících v Pána Ježíše není v Písemch řeč. Zrovna tak i Mt.25 se týká Izraele a ne Církve. Boží slovo z těchto dvou kapito lze aplikovat, ale výklad se netýká věřících v Pána Ježíše. Stavět na Mt.25 učení o "dočasném trestu" údů těla Kristova je mylné.

Hele, dál se o tom nebudeme přít. I ty verše které uvádíš mě nepřesvědčili o "dočasném trestu", pořád jde o odměny nebo ne. Nikoho z těch svých Pán neztratí.












]


Re: A přece nevíme, zda skutečně Krista milujeme (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 09. říjen 2006 @ 10:50:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Krispe, jistě, ale chceš říci, že ten HLAS "Sauli, Sauli," nebylo Boží Slovo? Člověk může uvěřit jen skrze ŽIVÉ Boží Slovo, které promluví do jeho srdce. Jinak k Mt 25: to je od nás milé, že vše, co se nám nelíbí a co je z našeho hlediska zlé, připisujeme Židům a Církvi jen to nejlepší. Jenže to není ani Láska ani Spravedlnost. Soudná stolice Kristova, kde každý obdrží to, co skrze tělo působil, buď dobré nebo zlé, je neoddiskutovatelným faktem ( 2Kor 5, 9-11 // Ga 6,7-8 ). Netvrdím nic jiného, že nikoho ze svých Pán neztratí, je o nich psáno, že "nezahynou navěky." ( Jan 10,28 ). To však neznamená, že nebudou počas Království přísně potrestáni, budou-li žít podle těla. Nebudou korunováni, ztratí svoji ODMĚNU v Království a ještě budou po zásluze potrestáni ( 2Tim 2,5 ) Budou spaseni jako skrze oheň ( 1Kor 3 ).


]


Re: A přece nevíme, zda skutečně Krista milujeme (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 09. říjen 2006 @ 11:11:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Krispe, místa o dočasném potrestání věřících, kteří povolovali své tělesnosti a žili ne podle ducha, ale podle svého přirozeného člověka jsou např. zde: Mt 3,10 // Mt 5,22 // Mt 7,13 // Mt 25,12 // Mt 25,30 // Mt 22,13-14 // Mt 18,8 // Mt 18,34 // Mt 9,43-44 // Mt 8,12 // Mt 24,51 // Lk 13,27 // Lk 14,16-35 // Jan 15,6 // 1Kor 3,15 // Kol 3,25 // 2Tim 4,14 // Žd 10,27 // Ju 14-15 // Zj 2,11 // Zj 2,23 )


]


Re: A přece nevíme, zda skutečně Krista milujeme (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Pondělí, 09. říjen 2006 @ 18:25:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Končím diskusi na toto téma. Máme jiné pohledy a nemá to dál cenu


]


Re: A přece nevíme, zda skutečně Krista milujeme (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 10. říjen 2006 @ 19:26:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Krispe, ještě jsem něco přehlédl. Pokud tvrdíš, že Církev nemá žádné dědictví na zemi, pak ho nemůže mít ani Kristus. Jenže tomu Bůh zaslíbil pozemský Davidův trůn v Jeruzalémě ( 2Sam 7,8-17 // Ž89, 20-38 ) a toto zaslíbení ještě nebylo naplněno. Bude splněno až v tisíceletém Království. To podle tebe tedy také asi nebude, že? A Církev tedy v tisíciletém Království na zemi podle tebe nebude ( Zj 20,4 ). Jakým učením však nahradíš tento výpadek? Doufám, že ne bludnou doktrínou "Království nyní." Jiné mě totiž nenapadá. Měj se dobře


]


Re: A přece nevíme, zda skutečně Krista milujeme (Skóre: 1)
Vložil: Speranza v Středa, 04. říjen 2006 @ 19:30:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tou poslední větou, tedy jejím obsahem, si právě nejsem jista, respektive - myslím, že to tak není.

Speranza


]


je ten odkaz www.kresina.org funkční? (Skóre: 1)
Vložil: Olda v Pondělí, 02. říjen 2006 @ 14:06:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zkoušel jsem se dostat na tu stránku www.kresina.org, ale není to funční odkaz (alespoň podle mého prohlížeče).
Nevíte co s tím?



Re: je ten odkaz www.kresina.org funkční? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 02. říjen 2006 @ 19:46:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Oldo, mě to normálně funguje, zkus zadat plnou adresu http://www.kresina.org a uvidíš. Ahoj


]


Re: je ten odkaz www.kresina.org funkční? (Skóre: 1)
Vložil: Olda v Středa, 04. říjen 2006 @ 16:07:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Gregorie,

díky.

Tak dnes jsem se tam už dostal. Včera mi to nějak nešlo.


]


Re: je ten odkaz www.kresina.org funkční? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 04. říjen 2006 @ 16:10:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Oldo, sláva Pánu.


]


Stránka vygenerována za: 1.24 sekundy