Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Vojtěch.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 226, komentářů celkem: 429673, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 271 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

rosmano
Dzehenuti
Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116536142
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: Rozbor Galatským 5,19-5,21
Vloženo Středa, 13. září 2006 @ 15:13:13 CEST Vložil: xxx

Kázání

Skutky lidské svévole jsou zřejmé: necudnost, nečistota, bezuzdnost, modlářství, čarodějství, rozbroje, hádky, žárlivost, vášeň, podlost, rozpory, rozkoly, závist, opilství, nestřídmost a podobné věci. Řekl jsem už dříve a říkám znovu, že ti, kteří takové věci dělají, nebudou mít podíl na královstvím Božím.


Projděmež si každý skutek s řeckým slovníkem, budu používat Součkův nonozákonní (theologický) a Prachův (filologický)



NECUDNOST

Řecky: PORNEIA

Theolog: smilství*, modlářství

Filolog: smilství, modlářství



*současná theologie považuje za smilství jakýkoli delikt sexuálního charakteru. V Písmech není výslovně zakázáno: autoerotika, anální a orální praktiky, předmanželský sex, hromádkaření (poslední dvě neplatí pro panny) a pedofilie (když budete úchylákům říkat, že není hezké prznit už odpaněné malé holčičky s argumentem, že cokoliv učinějí maličkým, jako by samému Pánu učinily, tak se můžou ohradit, že vše je na bázi dobrovolnosti, že nikomu neubližují, protože zákoníci se dovedou vytáčet jako hadi)



Jiný názor tvrdí že smilství je jakýkoli sexuální opus mimo heterosexuálního manželského styku při zdravotní způsobilost obou aktérů.



NEČISTOTA

Řecky: AKAThARSIA

Theolog: nečistota, neřestnost

Filolog: nečistota, neřest



Toto slovo je použito pro nečistotu i v LXX, taktéž platí ve svém původním významu.



BEZUZDNOST

Řecky: ASELGEIA

Theolog: bezuzdnost, bujnost, výstřednost

Filolog: zpupnost, drzost, bujnost



Toto slovo je do češtiny jedním slovem nepřeložitelné



MODLÁŘSTVÍ

Řecky: EIDOLoLATRIA

Theolog: modloslužba

Filolog: modloslužba



Všimněmež si eIDOLolatria



ČARODĚJSTVÍ

Řecky: FARMAKEIA

Theolog: kouzelnictví, magie

Filolog: užívání léčivých prostředků, travičství, kouzelnictví, lékařství



Tuto problematiku jsme řešili minule



ROZBROJE

Řecky: EChTRAI

Theolog: nepřátelství

Filolog: nepřátelství, nechuť



HÁDKY

Řecky: ERIS

Theolog: spor, svár, hádky, rozbroj

Filolog: hádka, spor, svár, závod, řevnivost, rozbroj, boj



ŽÁRLIVOST

Řecky:ZeLOS

Theolog: horlivost, žárlivost

Filolog: horlivost, obdiv, závist, žárlivost, hněv, záviděníhodné štěstí



ZeLOS se používá v kladném (horlivot) i záporném (žárlivost) smyslu !!!



VÁŠEŇ

Řecky:ThYMOI

*Theolog: vášeň, hněv, rozhněvání, výbuchy a projevu hněvu

Filolog: dech, duch, život, síla, srdce, žádostivost, nitro, vášeň, touha, žádost, vůle, úmysl, myšlenka, chuť



*nejnovější výzkum ukazuje, že tento výraz je v NZ použit výhradně ve výše jmenovaných smyslech (filologický slovník podle této teorie ukazuje i na zastaralé použití tohoto výrazu)



pro čtenáře IV. Makebejské knihy – která se zabývá vášněmi – tam je pro vášeň užit jiný výraz, který se ThYMOI vůbec nepodobá => nedá se takto vykládat



PODLOST

Řecky: ERIThEAI

*Theolog: stranictví (v úzkém slova smyslu, který nejlépe odpovídá slovu vlezdozadelství), hašteřivost, svár

Filolog: hašteřivost, stranickost



*dnešní novozákonní badatelí tvrdí, že nebyl míněn původní smysl slova (tj. vlezdozadelství), ale že slovo ERIThEAI má být derivátem ERIS, načež by znamenalo hašteřivost a svár, či podle některých odvážnějších vědců sobectví



ROZPORY

Řecky: DIChOSTASIAI

Theolog: roztržka, rozdělení, spor

Filolog: odštěpení, rozdělení, svár (nerozhodnost)



Řecké DI…… může ukazovat na rozdvojení či na obojakost=nerozhodnost (dost to z toho čiší)



ROZKOLY

Řecky: AIRESEIS

Theolog: výběrová skupina, sekta

Filolog: dobytí, volba, sklon k něčemu, předsevzetí, sekta, odchylné učení, kacířství



Já bych to osobně shrnul jako skutky narušující jednotu (členové KSČ mohou doplnit a poradit)



ZÁVIST

Řecky: FThONOI

Theolog: závist, nepřízeň

Filolog: závist, zdráhání, odepření



Mimo závisti, je z toho výrazu cítit i taková ošklivá nepřejícnost, všichni jistě známe.



VRAŽDY

Obsahují jen některé rukopisy



OPILSTVÍ

Řecky: METhAI

Theolog: opilost

Filolog: opilost, opojení





NESTŘÍDMOST

Řecky: KoMOI

Theolog: hostina

Filolog: veselý průvod (dav), hody, hostina



Tomuto výrazu je příbuzný výraz komedie, který vyjadřoval jistý tip pokleslé lidové zábavy





"Rozbor Galatským 5,19-5,21" | Přihlásit/Vytvořit účet | 44 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Rozbor Galatským 5,19-5,21 (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 13. září 2006 @ 17:14:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Je třeba doplnit a více vysvětlit, co je také MODLÁŘSTVÍ.

Sk 7,41:"I udělali v těch dne tele, a obětovali oběti té modle, a veselili se v díle RUKOU SVÝCH."

Každý tedy, kdo skrze své vlastní "názory" vytváří učení a praxi, ( a také struktury ) která je v ROZPORU s apoštolským zjevením Nové smlouvy, nebo se na něčem takovém třeba pasivně podílí, se klaní VÝTVORU svých rukou a obětuje této MODLE ( čas, energii, peníze atd. ).
Každý takový je MODLÁŘ. ( Viz. denominace )



Re: Rozbor Galatským 5,19-5,21 (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Středa, 13. září 2006 @ 21:37:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
A když se někdo klaní výtvorům W.Nee?


]


Re: Rozbor Galatským 5,19-5,21 (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 14. září 2006 @ 21:25:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ahoj Michale,

zde nejde o výtvory nějakých lidí, ale o Boží Pravdu.
Pokud je nějaký učitel v souladu s Boží Pravdou,
která je v Bibli, pak její naplnování a uplatňování je uplatňování Božího systému věcí - a to je VÍRA
a nikoli modlářství.

Víra je respektovat Boží zjevení.

Modlářství je ODPADNUTÍ od Božího zjevení.

Já se výtvorům W.Nee rozhodně neklaním, protože vím i o jeho slabých stránkách ( těch "výtvorů" )

Ale tam, kde je v souladu s Biblí, tak bych byl hlupák, kdybych se od něj nepoučil.

Zdá se mi ale, že mluvíš o něčem, co vůbec neznáš...Myslím tím učení W.Nee.

Měj se dobře


]


Re: Rozbor Galatským 5,19-5,21 (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Středa, 13. září 2006 @ 19:33:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Gríšo,
já mám asi problém. Jsem občanem nejmenované denominace (nezveřejňovat prosím), nesouhlasím s tím, jak se její ideologie liší od Božího slova, když bych se jí snažil napravit zevniř, tak by se nakonec mohla vytvořit skupina znovuzrozených, jaklási Círekev v církvi, ale to by pak mohla být AIRESEIS (což nemá být), kdybych z ní vystoupil, tak bych byl odpadlík, kdybych přestoupil do jiné, tak bych nepřímo podporoval DIChOSTASIAI (jen trochu menší malér). Tedy to dělám tak, že příležitostně rozmlouvám s bratřími na biblické temata, resignoval jsem na Církevní kariéru, s hierarchy se snažím mluvit, jako by jimi nebyli a dělat, že Církev není rozdělená na denominace, neptám se občanů na jejich náboženskou příslušnost a snažím se jí nesdělovat (považuji to za velmi neomalené) a přesto mám pocit, že pasivně podporuji denominacionismus, prosím poraď mi, co je špatně
měj se moc krásně



Re: Rozbor Galatským 5,19-5,21 (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 13. září 2006 @ 20:38:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Eleazare,

napsal jsi:

///když bych se jí snažil napravit zevniř,///


Měl by jsi z historie vědět, že denominace jsou NEREFORMOVATELNÉ! Bůh nemůže reformovat uprostřed NEČISTOTY, duchovního smilstva a neposlušnosti. Tak jako nikdo nezreformuje katolickou Církev, tak nezreformuje ani sektičku s
2000 členy.


/// tak by se nakonec mohla vytvořit skupina znovuzrozených, jaklási Círekev v církvi, ale to by pak mohla být AIRESEIS (což nemá být),///

Bylo by to zbytečné. Denominace sama je sektou
odpadlou od systému prvotní Církve. Podívej se na jejich učení a praxi a srovnej to s prvotní Církví a uvidiš to. Takže vytvořit sektu v sektě nemá žádný význam.
Jako poskvrněný podílem na jejích hříších stejně nemůžeš nic dělat.( 1Tim 5,22 )

/// kdybych z ní vystoupil, tak bych byl odpadlík,///

A to ti řekl kdo? Naopak jediná čistá cesta je VYVÁZÁNÍ se z denominace, její opuštění ( ale pod Božím vedením, ne na principu náhlého odchodu ve vzpouře ) a tam, v místě kde jsi se snažit zkoumat a naplňovat novozákonní apoštolské zjevení.
Myslíš, že všichni ti, kteří opustili katolickou Církev a nebo moravští bratří byli ODPADLÍCI?
Dokud ti první nevytvořili svoji vlastní denominaci, tak byli před Pánem v tomto směru čistí.

/// kdybych přestoupil do jiné, tak bych nepřímo podporoval DIChOSTASIAI (jen trochu menší malér).///

Přestoupit z jedné sekty do druhé má asi takový význam, jako přestoupit z klubu zahrádkářů do klubu rybářů.


/// a přesto mám pocit, že pasivně podporuji denominacionismus, prosím poraď mi, co je špatně///

Denominace jsou SPOLKY, jako každý jiný klub.
nejsou součástí Církve Boží i když se uvnitř nich nacházejí znovuzrození bratří.
Denominace vznikly tělesností a tělesností pak i dále pokračují. Je psáno:" Jest-li kořen svatý, i ratolesti." Jejich vedoucí si myslí, že NIKOHO nepotřebují a že si vystačí sami bez Pána, že jsou chytřejší než On a že mají lepší metody a organizaci než je vedení Pánova Ducha. Proto zde Pánova přítomnost vůbec NENÍ.
( Zj 3,14-21 )
Laodikea znamená "vláda nebo mínění lidu ".
Je tam určitá duchovní přítomnost, ale o jejím zdroji se nebudu šířit.
Jsou to jen škodlivé hříšné sekty. ( Mám na mysli ten systém ) Jsou součástí tohoto náboženského světa a většina lidí z nich je stále pod zákonem, protože nejsou ochotni zaplatit CENU za následování Pána Ježíše.( Ř 7, 1 ) Denominace jsou součástí náboženského Babylonu
( zmatku ). Teprve, když zaplatí a začnou činit Boží vůli, Duch svatý v nich povstane a ukáže jim, že se nacházejí v protibožském systému, který je součástí tohoto náboženského světa. Všimni si, jak se snaží, hodně rozsévají a málo sklízejí. To je znak toho, že nemají Boží schválení. ( Ageus 1,6 )
Skupina, která se snaží uplatňovat zjevení apoštolského učení NIKDY nemůže být nazvána sektou, i kdyby to měli být jen dva nebo tři lidé.
Pokud se shromáždí v Pánově jménu, Pán je uprostřed nich a jsou tedy Církví Boží. Brzo jim pak přidá další.( Mt 18,20 // Sk 2,47 )

Měj se krásně


]


Re: Rozbor Galatským 5,19-5,21 (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Středa, 13. září 2006 @ 21:36:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
Víš, jestli ta chyba není spíš v tobě, než v tom systému...


]


Re: Rozbor Galatským 5,19-5,21 (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 13. září 2006 @ 21:56:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Milý Michale,

opět známá situace. nejsi schopen z Písma dokázat legalitu existence denominací ( čož ani nejde ),
tak saháš ke zpochybnění nositele zvěsti.


]


Re: Rozbor Galatským 5,19-5,21 (Skóre: 1)
Vložil: jakobin v Středa, 13. září 2006 @ 22:45:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.zelo.cz
Když jsem před rokem odešla z mateřské denominace, bylo mi řečeno, že jsem tím přišla o požehnání a ochranu, kterou členství v denominaci skýtá. (Myšleno ve smyslu, že nyní se nemohu divit případným pohromám či nemocem ve svém životě). Tady Greg vymezuje druhý extrém- denominace je vlastně sekta. Díky Gregu, alespoň teď máme mantinely dvou extrémů, ve kterých se lze pohybovat.


]


Re: Rozbor Galatským 5,19-5,21 (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Středa, 13. září 2006 @ 23:00:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
Milý Gregu,
ty víš, že i kdybych ti to z Písma dokázal, tak ty bys to stejně nepřijal. Pro věcnou argumentaci z Písma musí být taky ochota přehodnotit názor na té přesvědčované straně, a to jak jsem už několikrát zjistil u tebe není, tak proč bych se unavoval věcnou argumentací...nakonec ty v tom dalším příspěvku taky neargumentuješ, ale pouze napadáš mou církev (ještě navíc neprávem, protože nevím, že by se od roku 1918 na našem území vyskytovali nějací anabaptisté:-))))


]


Re: Rozbor Galatským 5,19-5,21 (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Čtvrtek, 14. září 2006 @ 07:47:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý xvejvodame, tak zaargumentuj pro mne, Gríšovy argumenty už znám, tak bych chtěl pouzant i ty Tvoje


]


Re: Rozbor Galatským 5,19-5,21 (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Čtvrtek, 14. září 2006 @ 20:51:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
Milý Eleazare,
to máš tak, já ani tak netvrdím, že by denominace byly to nejlepší....
..ale (jak se říká) situace je taková jaká je.
Greg si myslí, že když založí novou denominaci a budou o sobě tvrdit, že denominace nejsou, a že se nijak nejmenujou...tak že nebudou denominací, ale to je přece nesmysl.
Denominace je útvar, který se z nějakého důvodu oddělil od původní církve (a přeneseně dnes i to, co po tomto oddělení zbylo).
Vznik denominací původně nebyl zamýšlen, ale různé skupiny na různých místech se snažily reformovat stávající církev. Ta to nepřijala a vytěsnila reformátory ven. A to se v podstatě děje nějakým způsobem dodnes :-). Ačkoliv ne vždy jsou tyto pohnutky ušlechtilé, mnohdy se najde nějaký nafoukanec, který se za každou cenu chce oddělit od těch ostatních - "špatných". A to je myslím ta chyba, pokud totiž jsem vytěsněn, protože se snažím učit správně, věrně evangeliu, je to věc jedna, ale je-li motivem pýcha a povýšení se nad druhé, pak je takové rozdělení skutečně hříchem.
Ale už v Písmu je napsáno, že musí býti mezi námi sekty (rozdělení) a není nikde apriori řečeno, že by ti kdo jsou v těch rozdělených částech, byli "mimo". Prostě to tak musí být, ačkoliv to není "vono".
Jak to řešit? Tak aby rozdělení bylo jen vnější a ne v našich srdcích, tak to vidím.
Kdyžtak pak mohu ještě něco rozebrat podrobněji, chceš-li.


]


Re: Rozbor Galatským 5,19-5,21 (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 13. září 2006 @ 22:08:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Michale, ty navíc by sis měl ještě uvědomit, že jsi ve spolku, který svého času vraždil anabaptisty, tak, že je zaživa topil ( křtil ) v řekách a rybnících.

A pokud vím, ještě z toho nikdy věřejně jeho představitelé nečinili pokání.
Takže stále obcuješ tomuto kolektivnímu hříchu.

Ahoj


]


Re: Rozbor Galatským 5,19-5,21 (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Středa, 13. září 2006 @ 22:54:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
Ty můj rozumbrado, a kdypak ČCE topila ty anabaptisty?

P.S.:To můžeš vztáhnout na celé křesťanství, že dělalo.....atd.atd.


]


Re: Rozbor Galatským 5,19-5,21 (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Středa, 13. září 2006 @ 22:11:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já vím, že je ta chyba ve mně, ale kde?

ad odchod od denominace
v Zj 18,4 se píše o opuštění hříšného města, když se chce svým odchodem uškoditi špatnému městu, tak nemůže odejít každý sám za sebe, to by protivník ustál a nakonec by to oslabilo ty, co odcházejí, Boží lid musí odejít jako jeden muž (něco jako plebejci v Římě), taková vzpoura se ale musí domluvit a v tomto případě signál prostě domluvil Pán viz Zj 18, ten hlas z Nebe, to bude takový náš "výstřel z Aurory"


]


Re: Rozbor Galatským 5,19-5,21 (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 13. září 2006 @ 22:45:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Milý Eleazare,

zde jsou všechny verše pojednávající o oddělení se od heretiků:

2Kor 6,14-17 - oddělit se zde znamená v řečtině:
"Vytýčit hranice, ohraničit, vymezit.

Ř 16,17 - 18 : heretické státní sekty, odpadlé náboženské organizace se postavily "na odpor"
apoštolskému učení, proto se jich máme varovat.

1Kor 5, 9-13 : Jsou zde zmíněny hříchy osobní
a pod hříchem modlářství jsou kromě osobních hříchů i hřích v učení.

Ga 1,8 - kdo učí jinak má být proklet = anathema.
Což také znamená vyloučení z obecenství, pokud
po prvním napomenutí a správném vyučování, případně po druhém napomenutí a pravdivém vyučování neučiní pokání.
A také to zahrnuje vyjití z takového obecenství,
kde většina káže učení, které je NAODPOR apoštolskému.

1Tim 4, 1+7 hovoří o tom, že v posledních časech
budou někteří místo víry poslouchat duchů bludných a učení ďábelských.
Světské a babské básně máme ZAVRHNOUT.

2Tim 3,5 : "od takových se ODVRACEJ".

1Tim 6,3-5 : "jestliže kdo JINAK UČÍ, a nepovoluje zdravým řečem Pána našeho Jezukrista a TOMU učení ( apoštolskému ), kteréž jest podle zbožnosti..... Takových se VARUJ.

Ef 5,11 : "A NEOBCUJTE se skutky neužitečnými tmy, ale raději je trescete ( kárejte )."

Ef 5,6-7 :"žádný vás nesvoď marnými řečmi... nebývejtež tedy účastníci jejich."

2Tim 4,14-15:"Kteréhož i ty se vystříhej, nebo se velmi PROTIVIL řečem našim."

Zde všude vidíme, že se máme stranit těch, kteří
učí JINAK než Kristus a apoštolé a PROTIVÍ se jejich učení.

A toto denominace, státní náboženské organizace spolkového charakteru bohatě naplňují.

Měj se dobře a dej tobě Pán ve všem moudrost


]


Re: Rozbor Galatským 5,19-5,21 (Skóre: 1)
Vložil: Esmeralda v Pátek, 15. září 2006 @ 10:48:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
greg, technická otázka:
Hovoríš o prvotnej cirkvi, ale veď každé mesto, dokonca každá štvrť malo svoju"cirkev", a všade bola trochu iná prax.
takže to trochu vysvetli, ktorá bola tá prvotná cirkev - jeruzalemská? rímska? galatská? korintská?....
zdá sa mi totiž, že v tom zmysle ako hovoríš ty, prvotné cirkvi nefungovali.
Požehnanie
Esmeralda


]


Re: Rozbor Galatským 5,19-5,21 (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 15. září 2006 @ 11:06:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Ahoj Esmeralda,

nevím, jak jsi na to přišla, že každá čtvrť měla svoji církev a že každá církev měla svoji vlsatní praxi. Apoštolské pokyny
a nařízení byly ve všech místních Církvích STEJNÉ.
( 1Kor 4,17 // 1Kor 7,17 // Kol 4,16 // Sk 16,4 // 2Kor 11,28 )

Pouze každou místní Církev momentálně napadaly jiné bludy a nebezpečí, kterým musely čelit, proto se tak mezi sebou lišily. A také každá ta církev byla celkově na jiném stupni duchovního
vývoje.
Zatímco Korinstské nazývá Pavel pouze SVATÝMI,
( podle postavení ), pak Efezské a Kolosenské nazývá SVATÝMI a VĚRNÝMI ( podle stavu ), protože JÁDRO sboru a možná i jeho většina, již bylo duchovní a chodilo pod vedením Ducha svatého v Boží vůli. Proto se také Pavel v těchto sborech modlí ZVLÁŠTNÍ MODLITBY, které by se např, v Korintu modlit nemohl. ( Kol 1,9-11 // Kol 1,3-4 // Ef 1,15-19 // Ef 3,14-19 )

Takže každá místní Církev měla svoji vlastní odpovědnost vůči Pánu Církve a trochu jiné podmínky, ale učení a praxi musely mít společnou.

Maj sa


]


Re: Rozbor Galatským 5,19-5,21 (Skóre: 1)
Vložil: ianka v Středa, 13. září 2006 @ 23:40:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zaujimalo by ma, aka je vasa definicia denominacie. Nemyslim, ze by ti ludia hresili tym, ze sa spolu stretavaju v zbore. Sama som pocula evanjelium v zbore a viem, ze na mne Pan konal. Mozem vediet, ako zijete vy? Uplne sam duchovne, to myslite, ze je spravne?


]


Re: Rozbor Galatským 5,19-5,21 (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 14. září 2006 @ 00:00:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Milá Ianka,

má definice denominace je zde na Granu v článku
"Znaky denominačních církví".

Denominace káží Krista povětšinou v těle.
Apoštol Pavel se radoval i z toho. ( Fil 1,18 )
Je jen Pánova milost, že na tobě konal.
Byla jsi jen jednou z mála, protože denominace mnoho rozsívají, ale málo žnou.
Pán si může použít všechno, ale to ještě neznamená, že to má jeho schválení.
Viz. např. Balám.

Pokud se týká mně, mám ve svém městě jednoho bratra se kterým mne Pán spojil
a pak mám obecenství s bratry z dvou vedlejších měst, kteří vyznávají stejné biblické principy.

Do služby navenek příliš nepospíchám, pokud mne k tomu Pán přímo nevede, protože ještě nemám uzavřené a plně zjevené apoštolské učení a bez toho není možné vůbec naplno sloužit. Učedníci Páně také nevyšli, dokud se z nich nestali DĚLNÍCI, kteří by byli schopni
správně rozdělovat Slovo Boží.
Má služba leží ještě několik let přede mnou.
Tak mi to zjevil Pán.

Před 15 lety jsem založil u nás ve městě sbor KS,
( se 40 členy ) z něhož jsem později vystoupil,
po Pánově napomenutí ze sektářství
( denominocialismu ).

Ahoj


]


Re: Rozbor Galatským 5,19-5,21 (Skóre: 1)
Vložil: AdamEva (bubu@bubu) v Čtvrtek, 14. září 2006 @ 12:07:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je zajímavé, že všichni hledáme tu správnou skupinu, tedy Boží církev nebo-li tu prvotní, která se vytvořila v prvním století n.l. Tvořili ji apoštolové a učedníci Ježíše Krista. Byla to dokonalá církev, sbor i přesto, že ji tvořili nedokonalí lidé. Dokonalým je jejich Pán, hlava sboru, církve a tudíž je tato skupina taky dokonalá. Proč tak dlouhý úvod? Někdo mi kdysi dávno vyprávěl o rozhovoru dvou lidí, jednen z nich hledal dokonalou církev, sbor. Co mu ten dotazovaný odpověděl? Když by ji našel ať tam nechodí. Ten, kdo se ptal oponoval, proč to nemám dělat? Dostal odpověď: "Protože pak by už nebyla dokonalá"! Hledáme tedy dokonalé lidi, kteří tvoří dokonalou církev, sbor? Nebo bychom měli hledat toho, kdo je dokonalý, Pána a Hlavu církve, sboru? Určitě je to to druhé! Jak to rozpoznat? Naslouchat duchu Písma, a to nám dá odpověď, tedy samotný Bůh nám skrze své Slovo odpoví.


]


Re: Rozbor Galatským 5,19-5,21 (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 14. září 2006 @ 19:38:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Milý(á) AdamEvo,

ale On nám už odpověděl. Určil jasné principy, na kterých je budována Jeho Církev.
jJk by někdo mohl hledat Hlavu - Pána Ježíše, když nerespektuje Jeho Slovo?
jak by někdo mohl najít Pána, když se chová jako rebel k Jeho Slovu. Nemyslitelné.
Je to pak jen falešná iluze. Ve skutečnosti ten, koho takto najde, nebude Ježíš Kristus, ale někdo jiný - lhář a otec lži.
Je jasné, že v Církvi nebyli nikdy všichni plně dokonalí. Ale zde jde o systémové otázky, zde jde o něco mnohem více, než o lidi.
Zde jde o Boží bázeň a Boží čest a hlavně o Boží SLÁVU.
Ve SZ se Boží sláva mohla manifestovat pouze v Božích chrámě, který byl postaven kompletně podle Boží architektury. Představte si, jestli by Bůh přišel se svojí slávou do chrámu, který by byl architektonicky a vybavením postaven a zařízen
ne podle Božích pokynů, ale podle lidských názorů.
Bůh by nikdy takový chrám svojí přítomností NEPOCTIL.

Mějte se


]


Technická připomínka (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Čtvrtek, 14. září 2006 @ 14:16:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ježíš přišel v těle (1J 4,2; 2J 1,7) a kdo si myslí něco jiného, tak není milášek a jaxním máme nakládat ukazuje 2J 1,10


]


Re: Technická připomínka (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 14. září 2006 @ 19:41:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Ahoj Eleazare,

v mém komentáři to bylo myšleno v těle, jako v tělesnosti ( sarx ).


]


Re: Technická připomínka (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Pátek, 15. září 2006 @ 08:00:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Gríšo,
přesně tak to bylo, St. Jan v originále: Iesoyn Chryston en sarki (Ježíš Pomazený v těle)
sarki od sarkos=sarx
slovo sarx není apriori špatné, pouze Pavel (nikoli ostatní pisatelé) jej dává do špatných souvislostí
měj se hezky a nezanedbávej originální Texty


]


Re: Technická připomínka (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 15. září 2006 @ 09:37:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Eleazare,

nezanedbávám řeký originál. Nemluvil jsem o 1Jan 4,2, ale o Fil 1,18.


]


Re: Rozbor Galatským 5,19-5,21 (Skóre: 1)
Vložil: ianka v Pátek, 15. září 2006 @ 00:17:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Budem vam tykat, ak mozem. Ake su vase biblicke principy? Teda neexistuje hnutie, spolocenstvo, cirkev s ktorym by bolo to, co vyznavas v jednote?

Hovoris o apostolskom uceni. Tento termin mi je cudzi. V Biblii sa spomina ucenie Kristovo- ak niekto zachadza dalej ako je ucenie Kristovo, nema Boha. Tak nejak sa to pise.

Moja skusenost je odlisna. Potrebovala som pocut evanjelium, uverit a najst Pana Jezisa. Ked sa stane niekto Bozim dietatom, ma Ducha Sväteho, ma Pana Jezisa zjaveneho a nepotrebuje sa este k tomu naucit apostolske ucenie. Kedze pozna Pana, pozna pravdu. Biblia mu uz nie je nejasna, pretoze pozna Pana. A ma sluzit. Podla toho, do akej sluzby si ho Pan postavi. Samozrejme, je tam rast duchovny, ale ked ma Pana Jezisa, ma aj odpovede, svedectva pre druhych ludi.

Napr. osobne nemam pocit, ze by som sa mala doucit v niecom v apostolskom uceni. Co take vam chyba?


]


Re: Rozbor Galatským 5,19-5,21 (Skóre: 1)
Vložil: ianka v Pátek, 15. září 2006 @ 00:23:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nevedela som, ako si to myslel s tym v tele. Ma to hacik. Ak myslis, ze to bolo telesne, nemohol by potom Pan Jezis na mne konat cez nich, pretoze kona na nas len mocou Ducha Sväteho.


]


Re: Rozbor Galatským 5,19-5,21 (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 15. září 2006 @ 09:43:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Milá Ianka,

Pán si může použít vše, takže i na základě kázání v tělesnosti, může k tobě On sám svrchovaně promluvit a zplodit tě ( znovuzrodit ) svým Slovem.
Stačí, když někdo káže o Kristu ( všimni si, o Kristu,
ne Krista ), a obrací tak tvoji pozornost k Němu,
pak sá Kristus může tuto situaci použít a zjevit se ti svým aktuálním Slovem.

Proto se apoštol Pavel raduje i z toho, že Kristus je zvěstován i v nečistých podmínkách.

Maj sa



]


Re: Rozbor Galatským 5,19-5,21 (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 15. září 2006 @ 10:41:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Milá Ianka,

jasně že mi můžeš tykat. Mezi sourozenci je to tak zvykem, ne?

Naším nejdůležitějším biblickým principem je hledat co nejpřesnější výklady Písem. V této věci již udělali velkou část lidé před námi. A další část práce nás teprve čeká.
Pokud jde o ty před námi, my chodíme po poli a sbíráme klasy, které nám zanechali, jako to dělala Ruth, když chodila a sbírala klasy, které jí nechli ženci, kteří šli před ní. Vcházíme do jejich prací.

Proč nám jde o přesné výklady Písem?
protože sám Pán Ježíš řekl, že ze Zákona nepomine ani jediný tytlík ( puntík ) ( = nejmenší část písmenka ). To naznačuje, jak je Boží Slovo ve všem přesné. A Bůh také chce, abychom ho pečlivě zkoumali, abychom mu také přesně rozuměli. Jako individuální věřící stačí přijmout a poznat Krista. Ale jako Církev, která má být sloupem a oporou Pravdy, musíme mít k dispozici zjevené Kristovo a apoštolské učení.
( 1Tim 3,15 )
Apoštolské učení, je učení Krista a apoštolů obsažené v NZ.
Máš o něm zmínku např. v Sk 2,42 - "didaché tón apostolón".
Takže, nemáme-li přesné učení, jsme - v něčem ujetí a přitom jsme věrní Pánu a věrně odděleni od světa neseme svůj kříž, tak platí Slovo z Fil 3, 15: "Pakli v čem jinak smyslíte, i to vám Bůh zjeví."

( Ale není možné VYJÍT k nevěřícícm,
až navýjimky, s učením, které není uzavřené. Apoštolé vyšli teprve tehdy, až byli HOTOVÝMI dělníky.
Nelze vyjít, kázat při tom bludy a nepřesnosti
a pak to zase měnit. To není Boží způsob.)

Jestliže jsme však nevěrní, pak i malý blud může způsobit jeho zřetězení se ( 2Tim 3,13 ) a situace se bude před Pánem ( ne před lidmi ) stále zhoršovat. Nejdříve odmítneme nějaké "méně" důležité učení a skončí to popřením třeba Kristova Božství. Myslíš, že to nehrozí? Tak sleduj
vývoj v ekumenickém hnutí a uvidíš, že denominace pomalu a plíživě začínají opouštět i základní články víry. Buď si jistá, že nevěstka - falešná církev, již základní články učení v sobě obsahovat NEBUDE!

Sleduj zde na fóru zejména ty, kteří se nazývají LIBERÁLY. To je pouze eufemický výraz pro NEVĚRECTVÍ. Jejich mysl je skrz naskrz porušená, protože neuznávají Bibli jako Boží Slovo.
Nechci vidět jejich konec, pokud neučiní pokání!

Jinak naše biblické principy všeobecně jsou obsaženy v mých článcích a komentářích.

Na světě existuje mnoho menších hnutí a společenství, které usilují o návrat k novozákonnímu zjevení. Ale ty jsou oddělené od současného systému křesťanstva a proto jsou většinou zcela neznámé světu. Jsou známé pouze svému okolí. Kdo je chce najít, musí je hledat. V našem okolí to jsou např. sbory okolo
učitele Watchmana Nee nebo okolo Františka Luboše Křesiny, Čecha žijícího v USA.
Knihy W.Nee lze dostat ve vydavatelství Proud
a knihy F.L. Křesiny najdeš na www.kresina.org

W.Nee založil ve svém životě stovky sborů a F.L.Křesina také založil nějaké sbory. Jeden je např. v Praze na Spořilově - sbor bývalé sekty Křesťanské sbory, který od nich vystoupil.

Jen je třeba si dát pozor na jednu věc. Zejména br. Křesina má ještě přesnější výklady Božího Slova než W.Nee, ale v jednom se podle mne mýlí. Učí, že služebnosti v Ef 4,11 a některé duchovní dary a křes v Duchu svatém ani mluvení jazyky dnes již neexistují.
V tom s ním nemohu souhlasit. Ale jinak je jeho učení dosud nejpřesnější s jakým jsem se setkal.

Milá Ianka, není Pravda, že když někdo uvěří v Pána Ježíše, tak najednou zná celou pravdu.
Pouze získal vstup do této pravdy a pak musí následovat obnova jeho mysli apoštolským učením, což je déletrvající proces.

Dnes je siuace ještě ztížená tím, že v denominacích jsou "pastýři", kteří sami jsou duchovními nemluvňaty a sami Písma znají naprosto nedostatečně. Jsou neučení a neutvrzení, i když jsou na tom o něco lépe než jejich ovečky.

Kdyby tomu tak nebylo a v denominacích by vládla obšírná znalost Písem, nemohly by dnes stovky milionů znovuzrozených věřících SEDAT NA LEP tolika náboženských podvodníků a kejklířů a jejich BLUDŮM a denominace by dnes nemohly spolupracovat s hnutími, které je pouze infikují
a indoktrinují satanskými bludy.

Proto říkám - přesná znalost Písem a jejich aplikace v životě je jedinou ochranou proti
přicházejícímu a již působícímu podvodu Antikrista. Stačí, aby v budoucnosti přišlo nějaké velké probuzení a všichni neučení a neutvrzení křesťané za tím hned slepě a nadšeně půjdou,
protože TO JE TO na co čekají celý život. Nebudou však ve své neznalosti vědět KOHO vlastně následují!
To bude velmi tragická situace.


Proto vždy buďme jako Berienští věřící, kteří "na každý den rozvažovali Písma, tak-li by ty věci byly."
( Sk 17, 11 )


]


Re: Rozbor Galatským 5,19-5,21 (Skóre: 1)
Vložil: jakobin v Pátek, 15. září 2006 @ 11:19:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.zelo.cz
( Ale není možné VYJÍT k nevěřícícm,
až navýjimky, s učením, které není uzavřené. Apoštolé vyšli teprve tehdy, až byli HOTOVÝMI dělníky.
Nelze vyjít, kázat při tom bludy a nepřesnosti
a pak to zase měnit. To není Boží způsob.)
......
tohle je třeba rozšířit i na věřící Gregu, raději ještě nějaký ten rok zkoumej Písma a pak se sem zase vrať.....


]


Re: Rozbor Galatským 5,19-5,21 (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 15. září 2006 @ 11:35:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Milá Jacobin,

neboj, zde šířím pouze věci, ve kterých mám JASNO.
Ty věci, v nichž mám POLOJASNO nebo ZATAŽENO
mám zatím doma na POLIČCE.

Měj se dobře


]


Re: Rozbor Galatským 5,19-5,21 (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Pátek, 15. září 2006 @ 13:00:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gríšo,
a ten sbor na Spořilově od Františka Luboše Křesiny je také denominací, nebo ne?
mimochodem Ty žiješ v USA?


]


Re: Rozbor Galatským 5,19-5,21 (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 15. září 2006 @ 15:52:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Milý Eleazare,

ten sbor na Spořilově není žádnou denominací.

nemá žádné oficiální jméno, nepatří pod žádné pozemské ústředí.

Je zcela autonomní a nezávislý.

Vznikl odchodem od sekty Křesťanské sbory.

Pokud jde o mne, žiji v ČR.

Ahoj


]


Re: Rozbor Galatským 5,19-5,21 (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Pátek, 15. září 2006 @ 22:18:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Takže rozdíl mezi bratřími na Spořilově a bratřími v KS je ten, že ti KS si dali jméno a zaregistrovali se u veřejné moci. Nedovedu svým dělnickým mozkem pochopit, který tělesný skutek (z viz výše) tím vyprodukovali - ti KáeSáci; případně který KONKRÉTNÍ příkaz Páně překročili
dík za pomoc


]


Re: Rozbor Galatským 5,19-5,21 (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 16. září 2006 @ 15:21:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Milý Eleazare,

vždyť o tom zde celou dobu píšu.
Bůh dal své Novozákonní zjevení o Církvi, která
je Tělo Kristovo a o místním sboru.
Toto zjevení má naprosto totalitní charakter
a nidko z nás nemá právo jej porušit nebo měnit.
Je to svrchované uspořádání Pána Církve.
Této části zjevení se říká nauka o Církvi, neboli
ekklesiologie. Novozákonní ekklesiologie ukazuje, že Církev Boží není centralizovaná,
ale decentralizovaná. Každý místní sbor je nazávislý a autonomní. Nejsou žádné nadsborové struktury, které by ovládaly Církev
a sjednocovaly sbory pod jedno lidské aparátčické vedení vytvářením oficiální organizace.

Toto všechno denominace porušily, zpronevěřily se novozákonnímu Božímu zjevení o Církvi
a tím se samy z této Církve vyloučily a staly se sektářskou organizací založenou na nějakém jiném "zjevení" (asi všichni ví, kdo je jeho zdrojem ). Vyhlásily tím samy, že nejsou Církví Boží, protože nejsou založeny na principech Církve Boží zjevených Bohem. Říká se tomu apostázia - neboli ODPADNUTÍ, odstoupení od Božího zjevení.

Vše, co děláme v slovu neb v skutku máme činit k Boží SLÁVĚ. ( 1Kor 10,31 // 2Kor 8,19 // Ef 1,12 // Fil 1,11 // ) Boží sláva je hlavní věc, na kterou
musíme brát ohled. Ne na člověka, na jeho klid a pohodu, ale především a na prvním místě nám má jít o Boží slávu a čest. Lidské potřeby mohou být uspokojeny teprve, když je uspokojena Boží Sláva a čest. Duch svatý přišel, aby oslavil Pána Ježíše.( Jan 16,14 )
Když však odpadneme od Božího zjevení, které jsme povinni respektovat ZNEUCTILI jsme Boha, Jeho Slávu a Jeho čest. Takto přišel Saul o své království, když nerespektoval Boží zjevení
a jednal ve vzpouře proti němu.
( 1Sam 15,22-23 )
Duch, který neoslavuje, ale zneucťuje Pána není Duch svatý. Proto denominace ve své vzpouře dnes jako celek nemají Ducha svatého!
Mají ho v sobě pouze jejich znovuzrození členové. Ale to, jak je psáno, jste Chrámem Božím a Duch Boží MEZI vámi přebývá, to v případě denominací není pravdou.
protože ony neuctívájí Boha "v Duchu a Pravdě"
Božího zjevení. ( Jan 4, 23 )

Satan vždy útoří na PRAVDU, protože ví, že PÁS Pravdy je hlavní součástí Boží zbroje, bez něj většina důležitých součástí Boží zbroje nedrží pohromadě a je tedy nepoužitelná. Proto je pás pravdy jmenován v listu Ef na prvním místě.
( Ef 6, 10-18 )
Když se mu tedy podaří strhnout nám PÁS PRAVDY, jsme bezmocní k útočným akcím proti němu. Zbyly nám jen boty k hotovosti ke kázání evangelia a přilba spasení. A to stačí tak akorát na náš utěk z boje.
Protože kátat evangelium bez pásu Pravdy, Meče Ducha- Božího Slova, bez pásu spravedlnosti a bez štítu víry nevede nikam jinam než k porážce a útěku.

Je psáno, že satan klade léčky. Jsou to léčky v podobě bludů a v podobě převrácení biblického učení. ( 2Tim 2, 25-26 ) Velmi snadno se mu dnes daří chytit neučené a nevědomé a bezelstné věřící do svých nastražených pastí, aniž by o tom věděli. ( Ř 16, 17-18 )
Účinně k tomu zneužívá dnešních tzv. duchovních a pastorů, kteří pod vidinou mrzkého zisku svádějí mysli nic netušících věřících na scestí klamným učením a lahodnými řečmi. ( Tit 1,10 )
To vše se daří z jednoho hlavního důvodu, že
většina věřící nenásleduje Pána podle Jeho požadavků a proto nezná a ani nemůže znát Písma a jejich správné výklady.( Jan 7,17 ) Neřku-li, že vůbec nepovažují Písma za něco, co by se mělo přesně vykládat a přesně jim rozumět, právě proto, aby byly zamezeny satanovy podvody a lži. ( Ef 4,14 )
Proto je dnes drtivá většina věřících chycena do ďáblových pastí, jako živé úlovky. ( 2Tim 2,26 )

Tito věřící jsou v denominacích a částečně také ještě i ve skupinkách, které z nich vyšly.
Tyto skupinky, které vyšly k následování Pána a Jeho zjevení o Církvi jsou ještě příliš nasáklé
denominačností a potřebují být postupným procesem očištěny od mnoha bludů a učení, kterým byli věřící sváděni.

Měj se dobře


]


Re: Rozbor Galatským 5,19-5,21 (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Sobota, 16. září 2006 @ 19:57:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gríšo, bratře,
Ty jsi mně neodpověděl na otázku, tam máš seznam skutků (Gal 5,19-21) a já chtěl vědět, KTERÝ KÁESÁCI PROVEDLI, paxem chtěl vědět, KTERÝ ČLÁNEK PÍSEM ZNEUCTILI tím, že si dali jméno KS a zaregistrovali se, Ty píšeš, jaké nešvary tam praktikují, ale tematem s tím nesouvisí
----------------------------------------------------------------
na okraj:
*V jednom komentáři píšeš, že bratří můžou být členy polocie a armády, to podle Tebe není smilnění s světem, ale být členem klubu houbařů ano.
*Také za smilnění s světem považuješ, když si pár bratří založí klub přátel Pentateuchu a zaregistrují se jako občanské sdružení, aby měli lepší přístup k reliqiím, mohli mít klubovnu, klubovní sklad... ??
*Anebo si bratří (XY i XX) reservují v hospodě stůl, aby si tam mohli popovídat o evangeliích a majiteli hospody ZAPLATÍ za tu reservaci ??
(tak mi prosím, jako bratr bratru, vysvětli tuto zdánlivou nekonsistenci)

Jak Tě tak pozoruju, tak Ty chceš budovat Církev a já raději konkrétní lidi


]


Re: Rozbor Galatským 5,19-5,21 (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Neděle, 17. září 2006 @ 19:52:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Milý Eleazare,

ale já jsem ti odpověděl.

Z Ga 5. kap. to jsou tyto skutky:

1) smilstvo a cizoložstvo ( pornéia kai moicheia ) - duchovní smilstvo a cizoložstvo s tímto světem, když místo autonomních sborů založili světskou organizaci.

2) nečistota ( akatharsía ) - místo toho, aby zachovali čisté učení, znečistili ho smícháním Božího zjevení se svými lidskými názory.

3) zpupnost, drzost, výstřednost ( aselgéia ) - vzpupně a drze odpadli od Božího zjevení o Církvi, aby nastolili své učení a praxi

4) modloslužba ( eidólatría ) - své denominační organizace považují za svoji modlu, kterou si hýčkají a vyvyšují nad jiné sekty. Obětují jim svůj čas, energii a finance.

5) nenávist, nepřátelství, odpor ( echthrai ) - projevili nepřátelství a odpor k Bohu a Jeho Slovu.

6) rozepře, hádky, zápas ( eris ) - Jsou ve sporu s Bohem a hádají se s Ním a závodí, kdo to déle vydrží.

7) roztržka, odtěpení ( dichostasiai ) - způsobili roztržku a odštěpení od Cíkve, která je Jeho (Kristovo ) Tělo a která stojí na principech Božího NZ zjevení.

8) sekta, výběrová skupina, výběr, volit si, odchylné učení ( airéseis ) - vybrali si a zvolili si
cestu odchylného učení naodpor proti Božímu zjevení.

Pokud jde o jméno a registraci a vytvoření nadsborových struktur a jiných pomocných ORGANIZACÍ ( KMS ), tak proto nenajdou podklad v Písmu a tedy přidali něco k Božímu zjevení, co ono neobsahuje.
Neporušili KONKRÉTNÍ článek Písma, ale Písmo jasně zjevuje, že Církev Boží neměla žádný oficiální název ani vývěsku na způsob firmy.
Za druhé neměla NIC SPOLEČNÉHO s jakýmkoliv světským státem, natož aby se registrovala u Herodese. Neexistovaly nadsborové struktury jiné než duchovní.

Být příslušníkem armády a policie může být i věřící. Například, když uvěří voják nebo policista,
nemusí opouštět své zaměstnání, ale má podle
1Kor 7,20 zůstávat v tom povolání, ve kterém byl povolán ( pokud není v rozporu s dobrými mravy)

Být v klubu houbařů či co, je již udržování blízkých styků s něvěřícími a prodlévání pod vlivem ducha tohoto světa. ( 2Kor 6, 14-7,1 )
Své povolání vykonávat MUSÍŠ. Svým koníčkům
a nepotřebným věcem musíš ZEMŘÍT.

Klub přátel Pentateuchu si klidně mohou založit a zaregistrovat si ho. To není Církev.

A zaplatit si stůl v hospodě také mohou, ale proč by to dělali. Popovídat si mohou v klidu doma a zadarmo.

Konkrétní lidí nemůžeš budovat na půdě denominace, t.j. skutků těla. V trvalém hříchu se nedá nikdo a nic budovat. Protože bez Ducha svatého a Jeho řádů a soudů nelze nikoho a nic budovat.

Lidé se dají budovat pouze v Církvi Boží, která respektuje VEŠKERÉ Boží zjevení pro Církev.

Měj se dobře




]


Re: Rozbor Galatským 5,19-5,21 (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Neděle, 17. září 2006 @ 23:47:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Gríšo, děkuji za informace
když jse byl nemluvně, tak mne rodiče přihlásili do jisté náboženské organisace (nebylo to KS)
1) nesouhlasím s ní, za Církev ji nepovažuju, a jediné, jaký užitek ze mne má, tak na mne pobírá dotace
2) její názory mi jsou naprosto vuřt (ani je neznám)
3) nic nenastoluju a jdu za zjevenou Pravdou
4) a 5) nic z toho nedělám
6) z nikým nazávodím, dělám, co se dozvím od Boha
7) od Církve se nedistancuju a hledám bratří bez zohledňování denominací
8) odchylná učení poštím jedním uchem tam a druhým ven

a takových je spousta bratří a nejen členů KS

mimochodem, Nikodém a Josef z Arimatie také neopustili synagogy, kde byli zapsáni, a spousta židů rovněž

Nikdy jsem nic nebudoval na půdě denominací (nemám je rád)
Věřím, že Pán sám buduje svoji Církev (světsky řečeno: Církev se buduje sama od sebe) Můj úkol je budovat se navzájem s bratřími (tj. někdo poradí mne a já zase někomu jinému), případně zvěstovat evangelium méně poučeným (Zkušenost: jednou jsem chtěl ozřejmit starozákonní moudrost jedné nevěřící dívčině, abych jí pomohl; bez jakéhokoli úspěchu, za dlouho potom jsem se dověděl, že musím začít od evangelia a ne od moudrosti k naprosto nepřipraveným lidem)
Měj se


]


Re: Rozbor Galatským 5,19-5,21 (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 18. září 2006 @ 10:40:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Milý Eleazare,

ještě jsem zapomněl na další důležitou věc:

9) svatokrádež, loupení chrámu ( hierosyleis )
Ř 2,22 - Verš zní:"v ohavnosti maje modly, svatokrádeže se dopouštíš.

Jinými slovy součástí modloslužby je také svatokrádež neboli loupení chrámu.

Klasický svatokrádežník byl Jeroboám syn Nebatův, jenž byl velký hříšník před Bohem.
( 1Král 13,33// ) Celkem 10x je připomenuto, že izraelští králové po Jeroboámovi chodili v jeho hříších.

V čem byl jeho hřích?
Bůh řekl: "Od toho dne, jak jsem vyvedl lid svůj z země Egyptské, nevyvolil jsem města z žádného pokolení Izraelského k vystavení Domu, kdež by přebývalo jméno mé, aniž jsem vyvolil kterého muže, aby byl vývodou nad lidem mým Izraelským. Ale vyvolil jsem JERUZALÉM, aby tu přebývalo jméno mé, a vyvolil jsem Davida, aby byl nad lidem mým Izraelským." ( 2Par 6,5-6 )

Proto se musíme ptát, KDE je dnes to místo, které vyvolil Hospodin, aby se mu Jeho lid klaněl a obětoval duchovní oběti?
Odpověď nám dává Janovo evangelium:
"Dí jí Ježíš: Ženo věř mi, že jde hodina, a nyní jest, kdyžto ani na této HOŘE, ani v JERUZALÉMĚ
nebudete se modliti Otci......
Ale jde hodina a nyní jest, kdyžto praví modlitebníci modliti se budou Otci v Duchu a Pravdě. Neboť takových Otec hledá, aby se modlili Jemu. Bůh Duch jest, a ti, kteří se Jemu modlí, v Duchu a v Pravdě musejí se modliti.
(Jan 4, 21-24 )
Jinými slovy - Pravda zde znamená veškeré Novozákonní apoštolské zjevení pro Církev ve věku milosti. Toto učení musí být přesně vyloženo a přesně pochopeno. Jinak v tom nebude přítomen Duch svatý, který je Duchem Pravdy a v souladu s Pravdou. Duch svatý nikdy nedá svoji pečeť na falešné nebo odchylné učení.

A přesně tohoto hříchu se dopustil Jeroboám.
Bůh vyvolil Jeruzalém, Davida a Levítské kněžstvo, aby mu sloužili.
Jeroboám však odtrhl 10 izraelských pokolení
( tedy drtivou většinu ) a v ROZPORU s Božím zjevením a v rozporu s Pravdou založil CIZÍ
místa k obětování Bohu - oltáře se zlatými telaty v Bethel a Dan. To symbolizuje, že ani Jeroboám neměl jedno centrum uctívání, ale bylo jich více, což je obrazem dnešních denominací. Tyto své modlářské vzdorosvatyně osadil osobami z lidu OBECNÉHO, které určil za kněze a kteří nebyli ze synů Léví, protože všichni Levítští kněží, určení Bohem k Bohoslužbě se již dávno přestěhovali do Judy ( také proto, že je Jeroboám ZAVRHL ) aby sloužili Bohu podle Jeho zjevení v Jeruzalémě. Tato věc byla příčinou k hřešení - k TRVALÉMU hříchu, protože zde šlo o modlářskou oběť.
( 1Král 12,26-33 // 2Par 11,13-16 )
Vidíme, že je zde řečeno, že Jeroboámovi
kněží, který neměli od Boha mandát ke službě
obětovali ĎÁBLŮM a TELATŮM - falešným bohům.
Jinými slovy, protože neobětovali v Pravdě, neobětovali ani v Duchu Božím, ale v nečistém duchu.
Je psáno, že k Jeroboámovi se sebrali lidé nevážní a bezbožní ( v očích Božích, ne v lidských očích ). KDOKOLI přišel a měl zájem, mohl být knězem a jeho ruce byly "posvěceny". Byl "ordinován". Bůh s nimi však nebyl.
( 2Par 13,6-12 ) Samozřejmě že v tomto Izraeli odpadlém od Božího zjevení vidíme i jev, který je zde i dnes - nejen falešné kněze ( učitele ) ale také množství falešných proroků ( 400 ).
To číslo není uvedeno jen tak. Číslo 4 je číslo světa a nuly nám říkají, že zde kromě toho nebylo nic jiného. Tito proroci tedy plynuli v náboženském duchu tohoto světa.
( 2Par 18,20-22 // 18,4-7 )

Jeroboám se tedy spolu s modlářstvím dopustil i svatokrádeže. Zatímco Bůh položil své jméno do Jeruzaléma, na půdu JEDNOTY Božího lidu, tak Jeruzalém rozřezal Boží lid a určil mu falešná centra "bohoslužby" na půde ROZDĚLENÍ Božího lidu. Ukradl Boží kněžství, tím že ho připsal nekompetentním lidem, které neurčil Bůh, ale lidé. Připsal status Božího lidu Izraele modlářským vzdorosvatyním v Bethel a Dan, i když tomu tak vůbec nebylo a ve skutečnosti šlo o službu ďáblům.

A toto vše bylo milí přátelé napsáno k NAŠEMU PONAUČENÍ. ( 1Kor 10,11 )

Měj se dobře





]


Re: Rozbor Galatským 5,19-5,21 (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Pondělí, 18. září 2006 @ 17:54:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, souhlasím s Tebou,
ale tyto body 1-9 se týkají především prelátů, WOBYČEJNÍ WOBČANÉ nic z toho většinou nedělají, prostě když se obrátlili, tak je někde pokřtili, dali jim přihlášku či co a oni vstoupili do (špatné) organisace, jejíž odchylné nauky vymýšlejí vysoce postavení hierarchové, ale znovuzrození bratří na ně nereflektují a žijí si podle Božího nikoli podle denominačního (neříkej mně, že si věrouku KS bral vážně, kdyžs byls jejím členem :-))


]


Re: Rozbor Galatským 5,19-5,21 (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 19. září 2006 @ 12:18:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Milý Eleazare,

staneme-li se členy nějaké organizace, okamžitě se stáváme účastníci jejích nevyznaných a neočištěných hříchů.

Když dnes někdo vstoupí do komunistické strany, okamžitě na sebe bere i odpovědnost za hříchy této strany.

Když dnes katolíci zůstávají v katolické církvi i přes její nevyznané a tutlané hříchy, jak z minulosti, tak i třeba hříchy pedofilie a homosexuality mezi kněžími, pak všichni přihlížející katolíci, kteří s tím nic nedělají, na tom mají automaticky SPOLUVINU - je to jako by to dělali oni sami, protože to neodsoudili.


Právě tak, jako ve skutečné biblické místní Církvi když třeba jeden bratr hrubě hřeší a nečiní z toho pokání, pak vina kolektivně přechází na CELÝ SBOR ( 1Kor 12,26-27 // 2Jan 11 // 1Tim 5,22 ), protože celý sbor jen nečinně přihlíží, že je Jméno Boží rouháno a poskvrňováno, že se činí újma Boží Slávě a cti. A Bůh takové počínání nemůže nechat bez následků. Viz. kázeň o které Bůh mluví v listech 7 sborům ve Zjevení.
Jestliže někdo z pohodlnosti nebo zbabělosti nebo z ohledu na člověka, aby mu neublížil, trpí ve sboru vědomě hřích, zjistí, že Bůh STOJÍ proti němu a celému sboru.
Sice je v pokoji s lidmi, ale zároveň v důsledku toho je ve VÁLCE s Bohem. Pán Církve pak brzo přijde s oboustranným dvojsečným mečem vykonat soud v tomto sboru ( Zj 2,16 ), ve sboru mohou nějací lidé onemocnět nebo zemřít nebo více lidí ve sboru duchovně a mravně zchátrá, někteří lidé odpadnou od Pána,
( 1Kor 11,30 ) nebo např. "pohne svícnem sboru", takže sbor je přemístěn z nebeských míst na zem, do přirozené oblasti a Pánova přítomnost již v něm není ( viz. Laodicea - Zj 3,14-21 )
Toto se stane každému místnímu sboru, který se stane členem sekty - denominace. Jeho svícnem před Pánem bylo pohnuto a sbor přestal duchovně existovat. I když fyzicky dál pokračují bohoslužby a rozmanité lidské činnosti a plánování a schůzování. Duchovní realitou je však SMRT. ( Zj 3,1 )

Rozhodně to není tak, že by vinu nesli pouze vysoce postavení v tom sboru, ti ji samozřejmě nesou největší, protože měli také největší světlo
a odpovědnost a autoritu zamezit hříchu proti Bohu - každý hřích je především proti Bohu.
Ale ostatní členové sboru jsou v pozici SPOLUVINNÍKŮ, dokud nebude hřích souzen a odstraněn buď hřích nebo nekající hříšník.

Měj se dobře


]


Re: Rozbor Galatským 5,19-5,21 (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Středa, 20. září 2006 @ 16:47:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano,
i prostí bratří musejí zaujmout správné stanovisko ke hříchu (nemůžou dělat, že se to neděje), ale já myslel na houfy katolíků, evangelíků, židů a kdovíkoho ještě, kteří nemají kontakt s denominací, která na ně bere peníze a Církevně chodí na správné místo
měj se


]


Re: Rozbor Galatským 5,19-5,21 (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 20. září 2006 @ 19:04:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Milý Eleazare,

nemusí mít kontakt, stačí, že jsou tam nějak zapsáni, smluvně vázáni nebo se k nim pouze slovně hlásí.

Ahoj


]


Re: Rozbor Galatským 5,19-5,21 (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 19. září 2006 @ 11:50:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Omlouvám se,

v posledním odstavci má být, že Jeroboám rozřezal lid Boží, nikoli Jeruzalém.


]


Stránka vygenerována za: 0.36 sekundy