Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marek.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 160, komentářů celkem: 429686, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 545 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116574345
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: "Ordinace" Božích služebníků
Vloženo Pondělí, 11. září 2006 @ 19:19:56 CEST Vložil: Bolek

Kázání poslal gregorios777



Mnoho lidí dnes v duchovní oblasti začíná podnikat věci, jen z toho důvodu, že se jim to zdá dobré nebo potřebné.
Problém spočívá hned v našem povolání od Boha.
Dnes je to z drtivé většiny tak, že lidé SAMI se rozhodnou zasvětit se Pánu jako kazatelé, misionáři, pastoři, konatelé Božího díla. Rozhodnou se jít např. studovat teologii ( ó jak pošetilé ), a myslí si, že nahromaděním rozumového poznání získají kvalifikaci pro Boží dílo. Po jejím vystudování pak pokračují tak, jak začali - realizací vlastních nápadů z člověka.
Tato situace je popsána v 1Král 12,31 a v 2Par 11,14-15 a v 2Par 13,9.
V Písmu však vidíme, že Bůh dělá věci úplně jinak a po svém. Duch svatý SÁM ustanovuje lidi a posílá je konat Boží dílo. Bůh neverbuje lidi pro své dílo, ale rekrutuje je. Bůh pouze VYSÍLÁ ty, které On CHCE.
Nenácházíme NIKOHO, kdo by se SÁM rozhodl konat Boží dílo. Pro své dílo vybírá dělníky pouze Bůh. Člověk se nepouští sám do díla, ale je POSLÁN konat dílo ( Ř 10,15a ). Bůh nemá ve svém díle DOBROVOLNÍKY, ale pouze své ODVEDENÉ LIDI, kterým poslal POVOLÁVACÍ ROZKAZ. ( Sk 9, 3-16 )
Duchovní dílo tedy musí začít OSOBNÍM POVOLÁNÍM od samotného Pána.
Jak takové POVOLÁNÍ probíhalo v Bibli a jak probíhá i dnes, si ukážeme v následujících příkladech.


Bible ukazuje dva druhy Božího povolání. Jedno je fyzické, obsahující hmotné prvky, druhé je pouze duchovní a probíhá za stejných podmínek jako fyzické, avšak pouze v duchu povolávaného věřícího. Zde chci zdůraznit - všichni, kteří jsme znovuzrozeni, jsme POVOLANÍ Ježíše Krista.
( Ř 1,6 )
V tomto článku se ale budu zabývat jiným povoláním - povoláním ke zvláštní službě neboli
ke služebnosti či úřadu v Církvi. ( Sk 13, 2 )
Fyzické, hmotné ( Žd 12,18 ) povolání, dostali od Pána v Bibli tito lidé: Abraham, Mojžíš, národ Izrael, Gedeon a 12 Kristových apoštolů.
Povolán v duchu dostali Jákob, Samuel, Izaiáš, Jeremiáš, Ezechiel a apoštol Pavel.
ABRAHAM
Když Bůh uzavíral s Abrahamem svou smlouvu,
prošel mezi oběma díly obětí. Vidíme, že již předem Abrahama obklíčila hrůza a tma. Hospodin prošel mezi díly té oběti v podobě kouřící se pece a ohnivé pochodně.
( Gn 15,9-18 ) Byl to bázeň vzbuzující zážitek. A to je, jak si ještě ukážeme společným jmenovatelem všech skutečných Božích povolání.
MOJŽÍŠ
Jemu se na Boží hoře Oréb ukázal anděl Hospodinův v plameni ohně v keři. Opět vidíme, že to bylo provázeno velkou Boží bázní ze strany Mojžíše, aby nespatřil Boha. Opět zde vidíme
oheň Boží svatosti vzbuzující bázeň. A také skutečnost, že při Božím povolání v bezprostřední Boží blízkosti,
se povolaní ocitají ve velkém nebezpečí života.
( Ex 3,1-6 )
GEDEON
Anděl Hospodinův se holí dotkl Gedeonovy oběti a ze skály vystoupil oheň a spálil oběť.
Když to Gedeon uviděl a poznal, že šlo o anděla Hospodinova, také pojal obavu o svůj život.
( Sd 6,21-23 )
NÁROD IZRAEL
Zde se zastvíme podrobněji, protože zde jsou principy Božího povolání služebníků Božích
popsány velmi zevrubně. Šlo zde o povolání Izraele, jako kolektivního Božího služebníka.

Ex 19,6-4 : Před uzavřením smlouvy s Izraelem
Bůh vytyčuje obsah smlouvy ( v.6 ), oznamuje svůj bezprostřední příchod k "podpisu" smlouvy,
vyzval lid k posvěcení a stanovil MEZE, které izraelci nesměli přestoupit, aby se nedotkli Boží svatosti a nezemřeli.
I přes to je čekal velmi mocný zážitek s Bohem, na hmotné úrovni. Dnes lze identický zážitek prožít také, ale spíše na úrovni ducha.
"I stalo se dne třetího, když bylo ráno, že bylo hřímání s blýskáním, a oblak hustý na té hoře, zvuk také trouby velmi tuhý, až se zhrozil všechen lid, kterýž byl v ležení." (Ex 19,16 )
Hrozný zážitek. Izrael začal tušit, že zde má co dočinění s Mocným Bohem a že mu nyní půjde o život.
"Hora pak Sinai všecka se kouřila, proto že sestoupil na ni Hospodin V OHNI a vystupoval dým její jako dým z vápenice a třásla se všecka hora velmi hrubě. Zvuk také trouby více se rozmáhal a ssílil se náramně. Mojžíš mluvil a Bůh mu odpovídal HLASEM. ( Ex 19, 17-19 )
Bůh mluvil s Mojžíšem nikoli v Duchu, ale akustickým hlasem!
Když lid viděl, co se děje, řekli Mojžíšovi, ať s nimi mluví Mojžíš a nikoli Bůh, aby nezemřeli.
( Ex 20,19 )
Mojžíš jim řekl, aby se nebáli, že Bůh přišel, aby ustavil jejich srdce v bázni Boží, aby nehřešili.
( Ex 20,20 )
V Ex 20,25-26 Bůh zjevil Mojžíšovi princip služby Bohu. Oltář nesměl být z tesaného kamene, který by poskvrnila lidská ruka. To je varování
před službou v tělesnosti - před službou skrze své vlastní metody a nápady, před troufalou službou!
V Dt 4. a 5. kapitole je popsán tento zážitek na hoře Oréb podrobněji:
"I mluvil k vám Hospodin z prostředku ohně. Hlas slov slyšeli jste, ale obrazu žádného jste neviděli, kromě hlasu." ( Dt 4,12 )
I dnes takto Bůh navštěvuje své sluhy, jimž dává
zvláštní službu. I dnes k nim mluví Z OHNĚ, nikoli však fyzického, ale duchovního ohně Boží svatosti v jejich duchu, neboli ve vytržení ducha,
či exstázi ( řec. ekstasía ).
"Nebo Hospodin Bůh tvůj jest OHEŇ zžírající, Bůh silný horlivý." ( Dt 4,24 a také Žd 12,29 )
Že při takovém setkání s Bohem, jde vždy o život, ( hrozí srdeční zástava ), zjevuje verš
Dt 4,32-33.
"Nebo ptej se nyní na dny staré..... Stala-li se kdy věc podobná této tak veliké, aneb slýcháno je kdy co takového? Zdali kdy slyšel který lid HLAS Boha mluvícího z PROSTŘEDKU OHNĚ, jako jsi ty slyšel a ŽIV ZŮSTAL?"
Důvodem bylo toto:"Tobě jest to UKÁZÁNO, abys věděl, že Hospodin jest Bůh a že NENÍ JINÉHO, kromě Něho." (Dt 4,35)
Takovýto zážitek s Boží slávou se nedá zfalšovat.
Ani satan to nedokáže, protože Bůh "svou slávu NIKOMU NEDÁ." ( Iz 42,8 )
Proto v dnešní době apostáze a falše je takovéto povolání od Boha PEČETÍ pravosti Božích sluhů.
"Dal s nebe slyšeti HLAS svůj, aby vyučil tebe, a na zemi ukázal tobě OHEŇ svůj veliký a slova Jeho slyšel jsi z prostředku ohně." ( Dt 4,36 )
Verš 37 zjevuje, že důvodem toho je VYVOLENOST.
"Tváří v tvář mluvil Hospodin s vámi na té hoře z prostředku ohně....." .... hlasem velikým." ( Dt 5,4 a 5,22 )
"Ej, ukázal nám Hospodin Bůh náš SLÁVU svou
a VELIKOST svou, a slyšeli jsme hlas Jeho z prostředku ohně, dnešního dne viděli jsme, že BŮH mluvil s ČLOVĚKEM a on ŽIV ZŮSTAL.
Protož nyní proč máme zemříti? Nebo sežral by nás oheň veliký tento, jestli více slyšeti budeme hlas Hospodina Boha našeho, zemřeme. Nebo co jest všeliké tělo, aby slyše HLAS Boha Živého mluvícího z prostředku ohně, jako my, mělo ŽIVU býti?"( Dt 5,24-26 )
Zde je vidět, že nejde o žádnou legraci, když Bůh povolává své lidi. Veliký HLAS Živého Boha ve spojitosti s OHNĚM Boží svatosti a slávy velice ohrožuje na životě naše fyzické tělo plné tělesnosti.
Nicméně každý pravý Boží sluha musí takto POZNAT svého Boha, aby věděl, komu vůbec slouží. Musí projít tímto křtem ohněm.
Na příkladu malého Samuele a dítěte Jeremiáše vidíme, že Bůh tohoto hrozného zážitku ponechává ušetřeny malé děti, které povolává a rezervuje jim ho na později. K dětem, které povolává hovoří pouze tichým hlasem Ducha Božího. Není pochyb o tom, že jak Samuel, tak Jeremiáš později poznali tohoto Mocného Boha
v Jeho pravé podobě.
Nyní se podíváme na další Boží muže, kteří podobný zážitek měli ve svém duchu, nikoli tedy fyzicky - hmotně.
IZAIÁŠ
Ten viděl ve vidění Pána sedícího na trůnu, jehož podolek naplňoval chrám. Serafínové provolávali Svatost a Slávu Hospodinovu.
Izaiáš okamžitě uviděl svoji nečistotu ve světle Boží slávy a obával se, že zahyne, protože viděl Boha. Jeden ze Serafínů však přiletěl se žhavím uhlíkem vzatým z oltáře a očistil Izaiášova ústa.
Poté ho Bůh povolal k dílu. ( Iz 6,1-8 )
EZECHIEL
Byla mu otevřína nebesa a viděl vidění Boží.
Byla nad ním RUKA Hospodinova. Zde vidíme Boží ORDINACI svého služebníka. Činí tak svojí RUKOU
= svým Duchem.
Opět to bylo provázeno větrem tuhým, oblakem velikým , ohněm plápolajícím, bleskem a velmi prudkou světlostí z tohoto ohně, uhlí žhavého, pochodně, zvukem křídel těch zvířat, jako zvukem vod mnohých, jako zvukem Všemohoucího. Ezechiel uviděl jakousi postavu,
bylo to podobenství SLÁVY Hospodinovy.
Byl to tak mocný zážitek, že Ezechiel padl na tvář svou. ( Ez 1,1-28 )
APOŠTOL PAVEL
Pavla na cestě do Damašku obklíčilo veliké světlo
Slávy Boží. Padl na zem a uslyšel akustický hlas
Pána. Pán mu řekl, že je Ježíš Nazaretský, kterému se on protiví. Neřekl mu přímo, že je Syn Boží nebo že je Bůh. Ukázal Pavlovi, že On je ten
člověk - Ježíš z Nazareta, kterého ukřižovali, a který ho nyní obklíčil svojí Boží slávou - šekinou.
Stačilo pár Božích Slov v Boží slávě, aby i tak zarputilý nepřítel Krista a Církve poznal, že zde má co dočinění s Boží slávou a s Bohem, jehož jméno je Ježíš. I takový nepřítel víry si byl vědom toho, že tento zážitek nemůže nikdo zfalšovat, protože Bůh svou slávu nikomu nedá! Neměl nejmenší pochybnosti o pravosti toho zážitku.
Věděl o zážitcích s Boží slávou, které byly popsány v Zákoně a Prorocích. Věděl, co to znamená.
Pavel během několika okamžiků poznal, že Ježíš je Bůh a že je Mesiáš, Syn Boží.
Obdržel povolání ke své službě pohanům a byl nazván "poslaným", tedy apoštolem.
Tímto článkem chci poukázat na Boží Pravdu o povolávání a "ordinaci" skutečných Božích sluhů.
Chci takto zvýraznit kontrast s tím, jak se povolávají "Boží služebníci" dnes.
Dnes se buď povolávají LIDMI, často i SEBOU SAMÝMI nebo jsou VOLENI LIDMI na principu demokracie. Nebo jsou vysvěcováni na základě jakési neexistující apoštolské posloupnosti, která je nepřerušitelná.
Všechno je to nesprávný postup. Boží sluhy určuje TEOKRACIE a navíc jsou to lidé, kteří
ke zvláštní službě byli vyvoleni již před ustanovením světa a pouze vstupují do předem připraveného Božího plánu a záměru.
Jediný Bohem zjevený postup, je popsán výše.
Takto Bohem povolaní jedinci, kteří obdrželi své povolání přímo od Pána skrze Jeho HLAS mluvící z prostředku OHNĚ Boží svatosti a slávy, jsou očištěni a obdrželi Božího Ducha ke službě, kterého potom mohou předávat dál a "ordinovat" tak další Boží sluhy, které jim ukáže Duch. Pouze takto apoštoly ustanovení sluhové, jako byl např. Titus skrze Pavla, mohou dále také ustanovovat další Boží sluhy. Jde tedy o posloupnost jako např. apoštol Pavel - Titus (Timoteus ) - starší na Krétě. Starší v místních sborech tedy ustanovují buď sami apoštolé nebo ti, které k tomu apoštolé ustanovili.
Schválně v článku uvádím nesprávné slovo "ordinace". Mělo by tam však správně být slovo "ustanovit","zřídit". Bůh na tomto výše uvedeném postupu nikdy nic nezměnil a nezmění!


""Ordinace" Božích služebníků" | Přihlásit/Vytvořit účet | 29 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: ''Ordinace'' Božích služebníků (Skóre: 1)
Vložil: jdu v Pondělí, 11. září 2006 @ 19:56:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Toto je dobré Gregori. Tak to je.



Re: ''Ordinace'' Božích služebníků (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Pondělí, 11. září 2006 @ 23:05:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Teď jsem si přečetl článek o "ordinaci" Božích služebníků, který je v podstatě o ničem. Ne, nechci kritizovat, ale snad každý, trochu znalý Písem ví, že věřící v Krista je povolán; ne jako zedník, programátor apod. , ale jako pracovník na Boží roli. Spíš bych očekával, že autor rozebere více úskalí tohoto "povolání". To, že se někteří " uvolní " sami pro dílo Boží a čekají na podporu od těch, kterým to oznámí, je jejich problém. Znám některé, kteří se museli vrátit ke svému civilnímu povolání, aby se uživili. Lepší je, když se ve sboru "uvolní" každý a dokáže při svém civilním povolání přispívat k práci na Boží roli




]


Re: ''Ordinace'' Božích služebníků (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 11. září 2006 @ 23:34:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Milý Krispe,

zdá se, že jsi můj článek nepochopil.
Jasně tam zdůrazňuji, že povolaní jsou všichni věřící.

A také mluvím o tom, co Písmo nazývá služebnostmi, tedy zvláštní službou, ke které jsou někteří povoláni ještě ke svému základnímu povolání. ( Ef 4,11-14 )

Jádro článku NENÍ o těch, kteří se SAMI uvolňují k dílu.

Ahoj


]


Re: ''Ordinace'' Božích služebníků (Skóre: 1)
Vložil: jdu v Středa, 13. září 2006 @ 11:18:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mne to oslovilo. Pokud se lidé "uvolňují" a dělají si, co se jim zachce, tak mohou také velmi hřešit. jdu


]


Re: ''Ordinace'' Božích služebníků (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Pondělí, 11. září 2006 @ 21:40:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
Bůh neverbuje lidi pro své dílo, ale rekrutuje je.
Že jsem tak smělý: Není rekrutování a verbování náhodou totéž?



Re: ''Ordinace'' Božích služebníků (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 11. září 2006 @ 22:07:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ahoj Michale,

náhodou není. Verbování se týká dobrovolníků,
jimž je umožněn vstup do armády, takže se můžeš NECHAT NAVERBOVAT.

Rekruting je však povinný vstup do armády.
Prostě tě sbalí jako rekruta a jdeš.


]


Re: ''Ordinace'' Božích služebníků (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Pondělí, 11. září 2006 @ 23:41:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
Aha, to by mně zajímalo, proč lidi utíkali před verbířema, když to bylo dobrovolný...? No nic.


]


Re: ''Ordinace'' Božích služebníků (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 12. září 2006 @ 20:14:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ahoj Michale,

dobrá, tak nechám promluvit ABZ slovník cizích slov:

VERBOVAT = získávat někoho slovy, přesvědčováním, sliby.

REKRUT = odvedenec ( na vojnu )


]


Re: ''Ordinace'' Božích služebníků (Skóre: 1)
Vložil: vogel v Úterý, 12. září 2006 @ 20:22:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
jinými slovy Když tě naverbují tak je z tebe rekrut


]


Re: ''Ordinace'' Božích služebníků (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 12. září 2006 @ 21:00:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
to Vogel:

Naverbovat se můžu nechat, ale když mě zrekrutují, tak mě prostě znárodní.


]


Re: ''Ordinace'' Božích služebníků (Skóre: 1)
Vložil: vogel v Úterý, 12. září 2006 @ 23:17:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gregu rekrut jsi v okamžiku kdy jsi odveden, ať už dobrovolně nebo nedobrovolně - neznáš vesnické zvyky, kroje a rekrutské čepice? To jsou ty co na nich mají to listí nebo co.


]


Re: ''Ordinace'' Božích služebníků (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Pondělí, 11. září 2006 @ 23:37:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
O cem vlastne je tenhle clanek? Kdo ho psal? Samozvanec nebo "Bozi rekrut"? Neni to uplne na prvni pohled poznat.

Malokdo ma tolik duchovni pychy, aby sel studovat teologii s tim, ze se stane prorokem. Drtiva vetsina bohoslovcu chapou, ze si je Buh nevyvolil stejnym zpusobem jako Samuela nebo Abrahama. To jeste neznamena, ze je "posetile" na bohoslovi jit.

A uz vubec neni pravda, ze povolani do sluzby na Bozim dile neni na strane cloveka veci dobrovolnosti. Priklad: Jak popisuje Pavel sbirku na Jeruzalemske v 2K 8? Popisuje, ze stedrost makedonskych je dilem Bozi milosti (2K 8:1-2) - ale to nijak nevylucuje dobrovolnost jejich pocinani (2K 8:3). Po delsim expoze na toto tema Pavel zakoncuje (2K 9:7): "Kazdy at dava podle toho, JAK SE VE SVEM SRDCI PREDEM ROZHODL, ne s nechuti, ani z donuceni: vzdyt 'radostneho darce miluje Buh'."

Povolani k ucasti na Bozim dile se s dobrovolnosti vubec nevylucuje, naopak, podminuje se ji. V Sk 15 - abych dal jeste jeden priklad - se dokonce apostolove povazuji za SPOLUROZHODOVATELE v Bozim dile (v. 28): "Toto jest rozhodnuti Ducha svateho I NASE: ..."

Ne kazdemu je dano, aby se stal Izajasem, Mojzisem nebo Pavlem. Mnoho krestanu prozije plodny duchovni zivot v pomerne malem kazdodennim radiu. Nikdy nestanou pred trunem Hospodinovym, jako Izajas, ani se jim nezjevi Kristus na ceste do Damasku. Presto mohou zit zbozny zivot v Bozi milosti - pokud se k nemu SVOBODNE rozhodnou, tak jako zeny v 1Tm 2:10.

My nemuzeme vykonat bez Boha zadne dobro. Ale Buh nechce konat dobro proti nasi vuli, protoze miluje svobodu, s niz a v niz nas stvoril.

A vubec, kdo je Greg, aby rozsuzoval, ktera apostolska posloupnost je ta prava? Na jednu stranu se tu - zjevne kriticky - pise o "jakési neexistující apoštolské posloupnosti", ale hned o odstavec dal: "Jde tedy o posloupnost jako např. apoštol Pavel - Titus (Timoteus ) - starší na Krétě."

Buh povolava do sluzby ruznymi zpusoby, nejen skrze zjeveni a horici kere, ale i skrze vzkladani rukou, ano i ordinaci, nebo koneckoncu i skrze hlubsi pochopeni Pisma v dusledku jeho dukladneho (bohosloveckeho) studia. Stezky Pane jsou nevyzpytatelne.

Je proto vrcholem pychy a drzosti napsat: "Bůh na tomto výše uvedeném postupu nikdy nic nezměnil a nezmění!"

Delas Bohu sekretarku, ze to tady tak sebejiste vykrikujes? Co Buh zmeni nebo nezmeni, neni tva vec.

Aviaf



Re: ''Ordinace'' Božích služebníků (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 12. září 2006 @ 00:11:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Milý Aviaf,

je vidět, že tvá "teologie" není založena na Písmech svatých, jinak bys zde nemohl obhajovat studium bohosloví, o kterém v Písmech NZ není ani jediná zmínka. A autor Písma ví proč.

Povolání do Božího díla ze strany člověka není vůbec věcí dobrovolnosti. Resp. kdyby se takový povolaný odvrátil od jemu vydaného svatého přikázání, pak běda mu! ( 1Kor 9,16-17 // Jan 21,18 )
Když ve válce někdo odmítne povolávací rozkaz do armády, hrozí mu trest smrti!
Mluvím zde o těch, kteří byli povoláni do služebností, tak jako v článku zmínění Boží mužové, kterým byl svěřen úřad. ( Ef 4,11-14 )
A na Kristu a na nich stojí pak jako na základu celá Církev Boží. ( Ef 2,20 )
Pochopitelně ti ostatní káží Krista tzv. dobrovolně. ( 1Kor 9, 17a )
To samozřejmě nevylučuje, že mohou prožít plodný duchovní život, jak píšeš.

Pokud jde o apoštolskou posloupnost, tak je to Písmo, které rozhoduje, která apoštolská posloupnost je ta pravá. Ta pravá končí ustanovením starších v místních sborech.
Nepředává se dál z generace na generaci.
pakliže apoštolé ( a další služebnosti ) vymřou, musí Bůh SÁM ustanovit další. A ti pak zase ustanovují místní starší. Ale apoštolát sám
se podle Písma nedědí skrze vzkládání rukou.
Jak by mohla apoštolská posloupnost dnes dorazit až k nám? Vždyť by musela teoreticky projít množstvím bezbožných a bludných životů mnoha papežů a kardinálů a biskupů odpadlé církve.
Jak by mohla být tímto způsobem zachována
až podnes?

Nikoliv Písmo nezjevuje nic jiného, než že apoštolská posloupnost končí u starších místních sborů.
Není ani jeden záznam, že by nějaký apoštol předal dále své apoštolství skrze vzkládání rukou. To by si de facto hrál sám na Boha.
další, které k tomu již od věků povolal.
Prorok Eliáš předal také své prorocké pomazání pouze jednomu svému učedníkovi - Elizeovi, ale dál už to nepokračovalo.
Proč, když někdo tvrdí, že existuje nepřerušená apoštolská posloupnost, proč se stejným způsobem nezachovává také prorocká posloupnost, učitelská a pastýřská posloupnost
nebo posloupnost evangelisty?
Protože je to nesmyslnost. Služebnosti ustanovuje sám Bůh a nikdo jiný. ( Ef 4,8+11 )

Sekretářku Bohu děláš pravděpodobně ty, milý Aviaf, když zde tak sebejistě vykřikuješ, že já zde vykřikuji. No jen, že na rozdíl od tebe nic nevykřikuji.

Měj se dobře


]


Re: ''Ordinace'' Božích služebníků (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 12. září 2006 @ 00:19:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Omlouvám se,

osmý řádek od zdola má znít: Pakliže apoštolé ( a další služebnosti) vymřou, musí Bůh sám ustanovit další, které k tomu již od věků povolal.

Má navazovat na 18 řádek od zdola.


]


Re: ''Ordinace'' Božích služebníků (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Úterý, 12. září 2006 @ 03:05:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Tak po poradku, "proroku".

je vidět, že tvá "teologie" není založena na Písmech svatých, jinak bys zde nemohl obhajovat studium bohosloví, o kterém v Písmech NZ není ani jediná zmínka. A autor Písma ví proč.

Tohle je argument z mlceni (argument from silence), tudiz argument velmi slaby. Je mnoho veci, ktere Bible nezminuje, aniz by z toho vyplyvalo, ze se Bohu prici.

Ano, slovo "bohoslovi" se v Pismu nevyskytuje. No a co? Nepise se tam ani o studiu organicke chemie. Znamena to, ze bychom meli zanevrit na tento vedni obor? Bylo by dost demagogicky tvrdit, ze z mlceni Pisma primo plyne, ze studium bohoslovi je spatne nebo nekrestanske, ci neco na ten zpusob.

V Bibli se ale vyskytuje mnoho mist, z nichz vyplyva, ze uprimne studium - at uz Bible ci jinych autoru - je v souladu s evangeliem.

Nejde tu jen o Pavlovu obecnou poznamku v 1Tes 5:21.

Lukas napriklad priznava dukladne studium pramenu a tradice (L 1,3) - podobne jako se to dela na kazde slusne bohoslovecke skole. A evidentne to delal s Bozim pozehnanim, protoze to, co zapsal, je Bozi slovo.

Pavel dokonce studoval pohanske basniky a filozofy a nemel problem je citovat na podporu evangelia.

Proto nevim, proc by studium bohoslovi melo bejt v rozporu s Bozi vuli.

Resp. kdyby se takový povolaný odvrátil od jemu vydaného svatého přikázání, pak běda mu!

No tak vidis. Bozi povolani, to nemuzes chytnout, jak zardenky. Bozi povolani, to je Bozi nabidka, kterou bud prijmes (coz ma jiste vetsinou neprijemne nasledky - viz kamenovani proroku) nebo neprijmes (coz ma rovnez jiste vetsinou neprijemne nasledky - viz Jonas a velryba). Ale osobni rozhodnuti tam proste je. Svuj kriz musis vzit a nest sam, musi sam zaprit sam sebe. Je to vec osobniho odhodlani. A nekteri takto uchopi a nesou svuj kriz tak, ze jdou studovat bohoslovi, ackoli meli treba nekde jinde pekne rozjetou karieru. Tak tady neblouzni o nesmyslech.

Pokud jde o apoštolskou posloupnost, tak je to Písmo, které rozhoduje

No prave, tak tady nevynasej unahlene soudy sam na vlastni triko. To, ze katolici verej na svou apostolskou posloupnost, neni nic jineho, nez vyjadreni jejich viry, ze Buh si vzkladanim jejich rukou vyvoluje nove a nove sluzebniky v dalsich generacich. Copak ty vis, koho si Buh vyvolil za apostola a jestli u toho nebylo nejake vzkladani rukou? Zase: pasujes se na Jeho sekretarku.

Nehlede na to, ze termin "apostolska posloupnost" vubec neznamena "posloupnost apostolu", ale "posloupnost pocinajici apostoly". Nedomnivam se, ze by se dnes nejaky katolicky prelat pod vlivem apostolske posloupnosti o sobe domnival, ze je tim padem jednim z Dvanacti.

Sekretářku Bohu děláš pravděpodobně ty, milý Aviaf, když zde tak sebejistě vykřikuješ, že já zde vykřikuji.

Nestoji snad nakonci tveho clanku vykricnik? A to jeste u tak sebejiste vety.

Kazes jako samozvanec, nemuzu si pomoct.

Aviaf


]


Re: ''Ordinace'' Božích služebníků (Skóre: 1)
Vložil: Libby v Úterý, 12. září 2006 @ 13:32:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pane Aviafe, vy tomu ale vubec nerozumite. Neminim vas urazet, jen to konstatuji. Bez zaujeti. Nazory si vymenovat musime a navzajem ucit. Ve vsi lasce a pokore. A tak to myslim. Cao L.


]


Re: ''Ordinace'' Božích služebníků (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 12. září 2006 @ 16:34:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Ahoj Aviaf,

napsal jsi:

///Tohle je argument z mlceni (argument from silence), tudiz argument velmi slaby.///

Ty ho považuješ za slabý, já za silný. Mnoho důležitých věcí Pán v Bibli zjevuje i MLČENÍM.
Nevím, jak ty, ale já se v DUCHOVNÍCH věcech
( teď pominu autobusy a krupicovou kaši a další fyzické věci, o kterých není nic v Bibli a tebe bych prosil o totéž ) řídím výhradně Biblí. O čem Bible mluví, o tom mluvím a o čem mlčí, o tom se snažím mlčet, pokud to není duchovní záležitost.
Prostě Bible je pro mě takový červený kobereček, po kterém chodím a co je mimo tento kobereček je pro mě mimo. To je nejbezpečnější postoj k Bibli. Takže argumenty z mlčení jsou pro mě velmi pádné.


/// Je mnoho veci, ktere Bible nezminuje, aniz by z toho vyplyvalo, ze se Bohu prici.///

Na to máme Ducha svatého a Jeho pomazání, které nás učí VŠEMU - i tomu, o čem není psáno v Bibli.

///Ano, slovo "bohoslovi" se v Pismu nevyskytuje. No a co? Nepise se tam ani o studiu organicke chemie. Znamena to, ze bychom meli zanevrit na tento vedni obor?///

Jak už jsem jednou psal, kdyby byly ve věku milosti nutné nějaké teologické či biblické školy,
navíc ve kterých probíhají zkoušky jako na normálních civilních školách a po jejichž ukončení získáš doktorát, tak by určité o nich byla zmínka
v Novém zákoně. Přestože na to apoštolové měli cca 80 let, aby tam něco takového zapsali,
s ničím takovým se ani neobtěžovali.
Kdyby však byly nutné teologické školy, určitě by za těch 80 let vznikly nejméně dvě - v Jeruzalémě pro věřící ze Židů a v Antiochii pro věřící z pohanů. Avšak kde nic, tu nic.

Organickou chemii do toho nepleť. To není duchovní záležitost, asi tak jako krupicová kaše.
Nelze studovat bohosloví, tak jako kdyby jsi studoval organickou chemii. Kdo to dělá, jen prokazuje, že nezná Boha, protože Boha rozumem nepostihneme.


///Bylo by dost demagogicky tvrdit, ze z mlceni Pisma primo plyne, ze studium bohoslovi je spatne nebo nekrestanske, ci neco na ten zpusob.///

Ono to neplyne jen z mlčení Písma, ale také přímo z jeho textu. Přečti si 1Kor 1. a 2. kapitolu.
Tam Pavel jasně říká, že ho Kristus neposlal kázat v moudrosti řeči, aby nebyl vyprázdněn kříž Kristův.
Pak píše o modrosti tohoto světa a ptá se, kde je
moudrý a kde učený? Kde je chytrák tohoto světa?
To proto, že Korintští byli intelektuálně a filozoficky založení lidé. A na naprosto stejném principu a způsobech je založeno studim na teologických fakultách. Jen samé rozumové poznání. ( 1Kor 2,1+4+5 ) Málokdo z těch studentů i profesorů a teologů je skutečně znovuzrozen. Mnozí jsou to jen světští filozové, a ty předměty, které se tam učí - no fuj. Každý slušný křesťan by musel odtud odejít!
Kromě vyúky biblických jazyků tam nevidím nic dobrého.

///V Bibli se ale vyskytuje mnoho míst, z nichž vyplývá, ze uprimne studium - at uz Bible ci jinych autoru - je v souladu s evangeliem.///

Ovšem, ale zde jde o poznání získané uvnitř Těla Kristova - Církve skrze učednictví, tak jak to vidíme u Pána Ježíše a Jeho Dvanácti, nebo domácím samostudiem.
A nikoli způsobem obvyklým pro bežné studium vysokých škol.

///Nejde tu jen o Pavlovu obecnou poznamku v 1Tes 5:21.///

O tu zde nejde vůbec.

///Lukas napriklad priznava dukladne studium pramenu a tradice (L 1,3)///

Ovšem, Lukáš ale kvůli tomu nestudoval vysokou školu. Tu studoval předtím, než se stal lékařem.


///podobne jako se to dela na kazde slusne bohoslovecke skole. A evidentne to delal s Bozim pozehnanim, protoze to, co zapsal, je Bozi slovo.///

Ty opravdu vytváříš dojem, jako by Lukáš studoval teologii. Ale faktem je, že 90% učiva na teologických školách je NAPROSTO K NIČEMU.
A ten zbytek si mohu opatřit bez toho, aby ztrácel čas zbytečnostmi.

///Pavel dokonce studoval pohanske basniky a filozofy a nemel problem je citovat na podporu evangelia.///

Pavel žádné pohanské básníky nestudoval.
Určité kusé vědomosti o problému měl ještě z doby, než se obrátil ke Kristu. jeho rodištěm byl Tarzus. Pouze je pak po letech použil pod inspirací Ducha.

///Proto nevim, proc by studium bohoslovi melo bejt v rozporu s Bozi vuli.///

Inu, protože to není způsob, který Bůh používá k vyučení svých věrných. U Boha platí, že ne ten, co načerpá obrovské množství vedomostí a získá tím doktorát, je vyučen od Boha, ale ten, co Boha miluje, je od něj vyučen. ( 1Kor 8,1-3 ) Toto místo je jedním z důkazů, že u Boha neplatí ZNÁMOST, ale LÁSKA Ducha, kterou milujeme Pána a proto jsme od Něj vyučování. Zřetelně to vidíme na apoštolech Páně, nevzdělaných rybářích.
Opustili všechno, všemu zemřeli, kromě Pána, vzali tak svůj kříž a tak prokázali svoji lásku k Pánu - proto také byli od něj vyučeni.
Takže asi tak - starý dědeček, který miluje Pána Ježíše, nese věrně svůj kříž, zapírá svou duši a je oddělen od tohoto světa, zná Pána Ježíše i Písma mnohem lépe, než nějaký přechytralý teolog, který zpravidla není ani znovuzrozen.

///No tak vidis. Bozi povolani, to nemuzes chytnout, jak zardenky. Bozi povolani, to je Bozi nabidka, kterou bud prijmes (coz ma jiste vetsinou neprijemne nasledky - viz kamenovani proroku) nebo neprijmes (coz ma rovnez jiste vetsinou neprijemne nasledky - viz Jonas a velryba). Ale osobni rozhodnuti tam proste je. Svuj kriz musis vzit a nest sam, musi sam zaprit sam sebe. Je to vec osobniho odhodlani. A nekteri takto uchopi a nesou svuj kriz tak, ze jdou studovat bohoslovi, ackoli meli treba nekde jinde pekne rozjetou karieru. Tak tady neblouzni o nesmyslech.///

Souhlasím až na závěr tohoto odstavce. Ten, kdo vzal svůj kříž a zemřel sám sobě, prošel smrtí do vzkříšení a nanebevzetí. Ocitl se v plnosti Ducha svatého. A Duch svatý nikdy nepovede takového věřícího na teologickou fakultu, protože to nemá ve zvyku - a odporoval by i svému vlastnímu Slovu.


/// To, ze katolici verej na svou apostolskou posloupnost, neni nic jineho, nez vyjadreni jejich viry, ze Buh si vzkladanim jejich rukou vyvoluje nove a nove sluzebniky v dalsich generacich.///

Katolíci "věřej" na hodně SVÝCH věcí, problém je v tom, že ty věci nejsou nikde v Bibli.
Ale podle tebe mlčení Bible není na překážku, abychom ty věci, o kterých mlčí klidně zaváděli do církví.... Takže katolické učení a praxe je vlastně v pořádku...

Podle Písma si Bůh v dalších generacích nové služebnosti vyvoluje SÁM, a nikoli skrze 2000 let dlouhé předávání čehosi skrze vzkládání rukou.
( Ef 4,8+11 )

/// Copak ty vis, koho si Buh vyvolil za apostola a jestli u toho nebylo nejake vzkladani rukou? Zase: pasujes se na Jeho sekretarku.///

To nevím, ale pokud bych se s nějakým takovým, co se nazývá apoštol setkal,
( jakože už se tak stalo ) pak bych ho jednoduše prozkoušel podle Božího Slova a shledal bych, zda je pravý nebo je to lhář.

Jediná ruka, která byla kdy vložena na nějakého apoštola či proroka byla Ruka Boží - Duch svatý.
( Ez 1,3 )
Lidská ruka se takových věcí nemůže ani dotknout.
Nemusím být Boží sekretářka - stačí mi Slovo a Duch, abych znal Boha. Každý věrný a věrná může být NEJEN POUHÁ sekretářka, ale DŮVĚRNÝ
PŘÍTEL Boha a Krista skrze Ducha. ( Jan 15,15 )

///Nehlede na to, ze termin "apostolska posloupnost" vubec neznamena "posloupnost apostolu", ale "posloupnost pocinajici apostoly". ///

Žádnou takovou skutečnost Písmo nezná.
To si vymysleli pouze lidé toužící po moci.


///Nedomnivam se, ze by se dnes nejaky katolicky prelat pod vlivem apostolske posloupnosti o sobe domnival, ze je tim padem jednim z Dvanacti.///

No, ono nebylo jen těch Dvanáct. Písmo ví o dalších apoštolech. A nemyslím tím jen Pavla.
( Sk 13,2 // 14,14 - Barnabáš ) - ( Fil 2,25 - Epafroditus )
Také zmínky o falešných apoštolech dokazují, že apoštolem mohl být i jiný člověk, než jen ti jmenovaní v NZ.

///Nestoji snad nakonci tveho clanku vykricnik? A to jeste u tak sebejiste vety.///

Milý Aviaf, vykřičník neznamená, že to na někoho vykřikuji... Obvykle to bývá důraz.

///Kazes jako samozvanec, nemuzu si pomoct.///

To vidím...

Měj se dobře



]


Re: ''Ordinace'' Božích služebníků (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 12. září 2006 @ 20:06:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Napsal jsem:

///Jediná ruka, která byla kdy vložena na nějakého apoštola či proroka byla Ruka Boží - Duch svatý.
( Ez 1,3 )
Lidská ruka se takových věcí nemůže ani dotknout.///

Tím myslím samozřejmě RUKU ( Ducha ), která USTANOVUJE nebo POVOLÁVÁ apoštola, či proroka, či jinou služebnost.

Ve Sk 13,1-3 samozřejmě na apoštoly vzkládali ruce proroci a učitelé, kterým Duch svatý řekl, že mají Saula ( Pavla ) a Barnabáše ODDĚLIT K DÍLU, ke kterému je Duch povolal. Oddělit zde znamená "oddělit", "uvolnit".
A vidíme, že je zde řečeno, že je k apoštolství povolal Duch, a nikoli člověk. A už vůbec ne skrze vzkládání lidských rukou.

To znamená, že POVOLÁNÍ udílí výhradně Duch.
Na tom nemá žádný člověk podíl.

Duch pak dává také pokyn k ODDĚLENÍ, uvolnění pro dílo.

A starší Církve, proroci a učitelé, to oddělení potom provádějí skrze vzkládání rukou a modlitbu a půst.


]


Re: ''Ordinace'' Božích služebníků (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Úterý, 12. září 2006 @ 21:45:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
No, zkusil jsem ti to vysvetlit po lopate.

Ale tvuj pristup k Bozimu slovu je takovou tou klasickou smesici demagogicke doslovnosti a svevolneho spekulovani, jez jsou pruvodnim jevem duchovni pychy - a proti tomu je kazda rozumna domluva samozrejme kratka.

Zkusil jsem to, ale sorry, vic pro tebe nemuzu udelat. Kez mi to Pan nepricte k tizi.

Aviaf


]


Re: ''Ordinace'' Božích služebníků (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 13. září 2006 @ 00:29:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Aviaf napsal:

///vic pro tebe nemuzu udelat///

To opravdu nemůžeš.

/// Kez mi to Pan nepricte k tizi.///

Neboj. Naopak.


]


Re: ''Ordinace'' Božích služebníků (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 13. září 2006 @ 00:38:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Milý Aviaf,

ukázal jsem ti teologii, kterou zastávám.

Ty jsi mi ukázal svou.

Každý ať posoudí sám v sobě, která z těch dvou je blíže Písmu a která je blíže svévolnému spekulování pocházejícího z duchovní pýchy.

Pro ty, co chtějí činit Boží vůli by to neměl být problém. ( Jan 7,17 )


]


Re: ''Ordinace'' Božích služebníků (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 13. září 2006 @ 14:17:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Ahoj Aviaf,

když si zpětně pročítám naše komentáře, dospívám k názoru, že jelikož ti došla biblická argumentace a
nejsi schopen vyvrátit tu moji na podkladě Písem, tak se uchyluješ k planému obvinění z duchovní pýchy.

Lepší by bylo, kdydys svá tvrzení doložil Písmy.


]


Re: ''Ordinace'' Božích služebníků (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Středa, 13. září 2006 @ 23:24:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Jak mam biblicky debatovat s nekym, kdo za nejpadnejsi argument povazuje to, ze Bible o necem nepise?

Proc bych mel predpokladat "ochotu dat se presvedcit" (Jk 3,17) u nekoho, kdo sebejiste vyhlasuje, jak bude ci nebude Buh povolavat svoje sluzebniky v budoucnosti a zda svoje zpusoby zmeni ci nezmeni?

Mohu se nadit ucty k historickym skutecnostem a obecne k faktum u nekoho, kdo se tvari, ze presne vi, kde by prvotni krestane postavili teologickou skolu a pro koho, ci co by o tom do Bible napsali? Copak to neni sarlatanstvi, tahle "historie v kondicionalu"?

Proc mam hazet hrach na zed? Mrzi me, ze jsem to uz v diskusi k tomuto clanku udelal, a slibuju, ze se to uz nebude opakovat.

Zustan misomusem, kdyz nechces jinak.

Ale ja se z pramene krestanske vzdelanosti napiju rad. K vetsi slave Pane.

Aviaf


]


Re: ''Ordinace'' Božích služebníků (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 13. září 2006 @ 23:45:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Aviaf,

To jak Bůh povolává své služebníky, vyhlásil sebejistě On sám, nikoli já.
A jak jistě víš, Bůh na svých jednou provždy daných principech nic nemění.


]


Re: ''Ordinace'' Božích služebníků (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 13. září 2006 @ 23:47:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Aviafe,

A hrách na zeď tady hážu já, ale trpělivě.
Mně trpělivost nikdy nedojde, protože má trpělivost je Kristus.


]


Re: ''Ordinace'' Božích služebníků (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 12. září 2006 @ 21:06:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

No, ono vlastně ten apoštolský, prorocký, učitelský, pastýřský a evangelizační úřad přešel na římskokatolickou církev, podle jejího tvrzení.

Takže její představitelé jako celek jsou podle nich nadání všemi těmito služebnosti.


]


Re: ''Ordinace'' Božích služebníků (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Úterý, 12. září 2006 @ 23:55:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
V této věci z 11. září 2006 v 23:37:56 s Tebou poprvé Aviafe mohu souhlasit

Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve


]


Re: ''Ordinace'' Božích služebníků (Skóre: 1)
Vložil: jdu v Středa, 13. září 2006 @ 11:32:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nezlob se aviaf, ale ty jsi nepochopil o čem ten článek je. jdu


]


Re: Žeň je bohatá, ale dělníků je málo... (Skóre: 1)
Vložil: Speranza v Úterý, 12. září 2006 @ 21:52:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je úžasné žít v novozákonní době, kdy je Duch Svatý vyléván na všechny lidi a Bůh si všechny povolává do Svého Království.
On zná naši budoucnost, ale zároveň stále připomíná, že nepřijde se svou Spravedlností a "trestem", pokud se obrátíme a vyslyšíme Jeho láskyplné naléhání.

Povolávání lidí v novozákonní době má nový rozměr.
" Když viděl zástupy, bylo mu jich líto, protože byli vysíleni a skleslí jako ovce bez pastýře. Tehdy řekl svým učedníkům: Žeň je velká, dělníků málo. Proste proto Pána žně , ať vyšle dělníky na svou žeň!" Mt 9, 36 - 38
"Ordinovaní" kněží, misionáři, pastoři - to všechno jsou zmínění dělníci. Proč pochybovat o tom, že je Pán povolal, zkoumat, zda je jejich povolání srovnatelné se starozákonními?
Problém je v tom, že ne všichni povolaní dokáží odolávat pokušením světa a cestu Páně zaměnili, aniž to mnohdy tuší, za dálnici vedoucí do pekel.

Apoštol Pavel říká, že má radost, pokud se hlásá Evangelium, i třeba ze zištných důvodů. Hlavně že je hlásáno.

Nezapomeňme, že Duch Boží je s námi, v nás a mezi námi a otevírá uši hluchých a oči slepých.
Na nás je, abychom mu "pomáhali" svou modlitbou a slovem, byť bylo pošpiněno našimi skutky a pohnutkami.
Samozřejmě je lépe, jsme-li svatí. Ale o kom to platí beze zbytku. Jsme na pochodu. Kristus nás k sobě volá takové, jací jsme. Odevzdám-li se Mu, zapřeme-li sami sebe, promění nás svou Milostí.
Ať už jsme knězi, misionáři, pastory nebo "jen" naslouchajícími.
Zdraví Speranza



Stránka vygenerována za: 0.29 sekundy