Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Vojtěch.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 226, komentářů celkem: 429673, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 286 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116539673
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Recenze Gregoriových článků
Vloženo Čtvrtek, 31. srpen 2006 @ 07:42:47 CEST Vložil: Bolek

Zamyšlení poslal eleazar

Články uživatele GS Greroria777 jistě zaujaly, svým osobitým tematem a pojetím, nejen mne, ale i mnoho jiných, a tak se na ně podívejme ještě jednou

Milí kolegové, od poloviny srpna nás „Hagios“ Gregorios zásobuje zajímavými články, které málokoho z nás nechávají chladným, tak i já jsem se rozhodl jeho aktuální tvorbu shrnout a porovnat s Biblí, Hagios Gregorios totiž interpretuje některé verše dosti svérázně



Například hned ve svém prvním článku napadá spjatost církve a státu, avšak argumentuje veršem 3J 7, který popisuje konkrétní případ lidí, kteří sloužili na cestách, a tudíž byli odkázáni na loyalitu veřících residentů, ale církve a denominace nikam necestují => musejí se prostě s pohanským prostředím srovnat, jinak by museli ze světa utéct (1K 5,10), načež by zase na tomto místě chyběla sůl země. Abych to zakončil – i když mám na tuto problematiku podobný názor, tak argumentace na základě 3J 7 mi nepřijde věcně správná, osobně bych si nato vybral vhodnější pasáže.



Na druhou stranu kauzu farizeů a tradice spracovává vynikajícím způsobem, zvláště nectnosti protestanů, jenom se mi nelíbí, že dává do souvislosti platy prelátů (mimo Pavla a spol. pravděpodobně běžná praxe) s pokrytectvím farizeů – tito přes svoji zkaženost většinou pracovali (pozn. Biblicky nedoložitelná informace)



Články o posvěcování bych já osobně hodnotil jako nejpřínosnější pro nás bratří. Pro připomenutí zbožný člověk:

a) drží jazyk na uzdě

b) navštěvuje vdovy a sirotky

c) zdržuje se od poskvrny světa



ad a) Hagios Gregorios tvrdí, že pro splnění je možná mluviti pouze na výslovný Boží popud – informace v Bibli nenalezena, zato sám St. Jakub píše abychom byli pomalí k mluvení (Jk 1,19) a také úskalí jazyka (Jk 3 celá), ale to měl napsat autor článku a ne já 2 týdny ex post; také bych toto tema doplnil citacemi z Síracha a z Šalomounových děl, kdybych si to připravil



ad c) po úvodu, který s tematem moc nesouvisí se až v Žd 10,10 dozvídám, že jsem posvěcen Boží vůlí, načež jsem informován (1Te 4,3), že posvěcení Soluňanů tkví ve zdržování se necudnosti s příslibem dalších informací, ze kterých se ovšem nic nového o posvěcování nedozvídám, potom následuje několik výkladů a spekulací, kterým chybí Biblické podložení, na čtenáři je, aby si příslušné pasáže dohledal, domyslel, jestli to byl účel, tak je to vynikající článek. (Asi bych se měl přiznat, že dodneška nejsem schopen Biblicky doložit, proč pohanské prostředí znesvěcuje, znám to jen z praxe)



Články o hledání a vedení mně přišly Biblicky indiferentní.



Ale kauza Učednictví mne zaujala už na začátku. V Mt 28,18 je zmíněna Jedenáctka, nikoliv učedníci, pozor nato! Následuje fundovaný výklad o učednících, velmi pěkně. Ale to zakončení se nepovedlo. Zaprvé o Pánu bych neřekl nemůže, On je Všemohoucí. Zadruhé zaměňuje pojem věřící a učedník; věřící nemusí být ani člověk (Jk 2,19) – zavádějící informace. Zatřetí odkud vyplývá ze Skutků apoštolských že Církev je výhradně z učedníků, takový důležitý fakt by měl být podložen Písmy. Ale i po ztrátě tří pomyslných kytiček je to velimi správně udělaný článek – stojí za detailní průzkum s Biblí v ruce.



Abych se pochlubil svou slabostí, tak tímto vyznávám, že aktuálně nejsem s to okomentovat nejen články o protestantismu a denominacích, ale tento jev obecně – to musí někdo jiný



Co se týče bohoslužebných shromáždění, tak jsem se rozhodl, že nebudu osočovat Hagia Gregoria z předpojatosti vůdči starozákonní bohoslužbě ani Starému Zákonu jako takovému, akorát si myslím, že otázka budov a prostorů pro bohoslužby a církevní aktivity by se měla nějak vyřešit, nejlépe v souladu s vůlí Boží.



Kauza posvěcování se nám opět vrací, ale teď už to bude zajímavější: Mně osobně tam chybí identifikace, od koho se vlastně oddělujeme (abychom se nakonec neoddělovali jeden od druhého; to nebyla nadsázka, ale krutá realita). Hagios Gregorios píše, že se posvěcujeme křížem, pominu-li, že neuvedl zdroj tohoto názoru, tak jako výklad Tóry by bylo záhodno uvést, jak se posvěcoval starý Izraelec, sem to prostě patří. A ne rozebírat hřích a destruktivní vliv světa na život bratří, bez udání spojitosti s předešlým, to patří zase do jinam. Druhý díl pojednává o učednictví, ale o posvěcování neříká skoro nic (hodnocení - > každý sám za sebe).

Díl třetí nakousl zajímavý problém, a to vztah učedník - svět – hřích. Chybí mi rozebrání vztahu, kdyby někdo věděl, čím to je, že i nehřešícího člověka svět poskvrňuje, tak prosím, nechť se ozve. Nakonec se Hagios Gregorios dostává k svému názoru na svatost. Odlišování se a bytí cizinci ve světě by měla být zmíněna J17,14-16; tím bychom se dostali do úplně jiného rozněru (od dělat všecho jinak na mít poznávací znamení kdo je kdo; nejlépe to je vysvětlené ve Zjevení, ale toho, kéž mi to bude dopřáno, bych se dožít nechtěl) My podle podobenství článku žijeme v Německu, nejsme Němci, máme se od Němců znatelně stranit, ale Německo neopouštíme. Jak tedy budeme v Německu žít, co se ještě smí a co už ne, takhle to nejde. Bez odkazů na Písma je tato analogie zavádějící a v praxi nepoužitelná.

Díl čtvrtý: Výčet bodů zahrnuje hříchy, nepravosti, nečistotu, přilnavost k světu, normální činnosti, činnosti člověku prospěšné, prostě na cestě k svatosti moc nepomůže, spíš od ní odradí, když ož chci dělat seznam, udělám seznam Biblických veršů a komentář dám pod to.



Vyznání Trojce?!

Hospodin je náš Bůh, Hospodin je jediný (Dt 6,4; Mk 12,29 …… )



Pokrývání, tam je to opravdu argumentováno Biblicky. Není co dodat.



Ještě bych chtěl dodat, že s obsahem článků až na vyjímky souhlasím, ale ta forma by se měla vylepšit. Hagia Gregoria tímto povzbuzuji k další práci na budování církve. Potřebujeme víc batří, kteří dovedou probudit jiné z letargie


"Recenze Gregoriových článků" | Přihlásit/Vytvořit účet | 24 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Recenze Gregoriových článků (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 31. srpen 2006 @ 08:41:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Eleazare,

díky za objektivní posouzení. Zkusím se polepšit.

Milost a pokoj tobě.



Re: Recenze Gregoriových článků (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 06. září 2006 @ 17:35:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Milý Eleazare,

ještě odpovím na nějaké problematické záležitosti,
na které jsi poukázal.

Pokud jde o oddělení Církve od státu a platy tzv. "duchovních", které financuje stát, zvolil jsem verš, který je k dané tématice nejkonkrétnější.
Pochopitelně, že bych mohl uvést třeba 2Kor 6,14-7,1, ale to již není tak konkrétní, nicméně o ODDĚLENÍ se od pohanů a netáhnutí s nimi společného jha hovoří jasně.

Platy prelátů a pokrytectví farizeů spojuji proto, že se jedná o stejnou TŘÍDU náboženských lidí.
Ani jedna ani druhá skupina "nechce přijít ke Kristu, aby měla ŽIVOT." ( Jan 5,40 )
Obě tyto skupiny pronásledují pravé vyznavače Boha a Krista nebo by toho byly schopny. Až na světlé výjimky.

Pokud jde o tři základní piliře zbožnosti, Jakub je hned rozvádí v následujících kapitolách.

a) MLUVENÍ - Jak 3. kap. a 4, 11-17 - 5,6.

b) LÁSKU BOŽÍ - 2. kap.

c) NEPOSKVRNĚNOST OD SVĚTA - Jak 4,1-10

Informace o mluvení na výslovný Boží popud jsou zde:

Jan 5,19-20 // Jan 5,30 // Jan 8,26 // Jan 8,55 // Jan 12,48-50 // Jan 14,10 // Jan 17,7.

Pán Ježíš je vzorem našeho chození, a kdo v něm zůstává, má chodit ( žít) jako On. ( 1Jan 2,6 )


Pokud jde o biblické doložení, že pohanské prostředí znesvěcuje, pak pro toto existují desítky biblických veršů.

Např. 1Jan 2,15:"Nemilujtež světa, ani těch věcí, které na světě jsou.Miluje-li kdo svět není Lásky Otcovy v něm."

Láska Otcova je v našich srdcích rozlita skrze Ducha svatého, který nám byl dán. (Ř 5,5 )
Nemáme-li tedy lásku Otcovu, znamená to, že nemáme ani Ducha. Ne ve svém duchu, pokud jsme znovuzrozeni, ale ve své DUŠI, jako ty hloupé panny, které neměly olej v nádobkách
(duších), ale měly ho pouze v lampách
( v duchu ).( Mt 25,1-12) Žijeme-li tedy ve světě není naše nezapřená duše plna Ducha svatého, ale je naplněna duchem tohoto světa.
( Lk 17,32-33 ) To je již dostatečné znesvěcení, ne?
Vždyť i sám náš probíraný Jakub mluví o POSKVRNĚNÍ OD SVĚTA.( Jak 1,27)
Někdo si myslí, že když žije ve světě a nepáchá přitom nějaké hrubší hříchy, že na tom přece není nic špatného.
Jenže jak víme, tak. např. hlavní hřích nevěřících
není smilstvo nebo cizoložstvo atd., ale to že NEVĚŘÍ v Krista. (Jan 16,9)
A hlavním hříchem věřících je to, že žijí ve světě,
že jsou zesvětštělí. Jsou na tom stejně, jako když Izraelci nevyhubili z různých důvodů Kanánské obyvatelstvo do jednoho. Pak se potýkali s menším nebo větším a někdy i s totálním modlářstvím. Tak je to i s námi, když se totálně neoodělíme od tohoto světa - od jeho mysli a ducha. ( Ř 12, 2 // 1Kor 5,6 // 1Jan 2,15 // Ga 6,14 // 2Pt 1,4 // Sk 15,20 // 1Tim 6,14 // 2Pt 3,14 // Ju 12 // Žd 12,15 // Ju 23 // Nu 5,1-3 //
Ez 44,6-9 !!! // Oz 9,4 )
Pokud žijeme ve světě, účastníme se tím hříchu nevěry nevěřících, protože v duchu tohoto světa NEMŮŽEME VĚŘIT. Resp. můžeme, ale je to jen "víra ďáblů". ( Jak 2,19 ) Není to víra přinášející život. ( Jan 5,40 )


Napsal jsem, že Pán nás "nemůže vyučovat bez POMAZÁNÍ." Máš pravdu, ta slova byla hříchem. prosím Pána a všechny za odpuštění. Pán může učinit i z kamení syny Abrahamovy.

Měl jsem na mysli, že pokud nemáme Pomazání Ducha, je to znamení naší neposlušnosti a Pán nás pak vyučuje spíše napomínáním, abychom se k Němu vrátili.

K záměně pojmu učedník a věřící: Píšeš, že učedník nemusí být ani člověk. Ty ale píšeš o "víře ďáblů", já jsem mluvil o skutečné činné víře
učedníků vykonávajících Boží vůli.

Příklady ze Sk 6., 11., a 14 kap. jsem uvedl.
Nejsme-li učeníci, nepatříme do Církve. I v Korintu, kde bylo mnoho tělesných hříchů, byli
věřící učedníky.

K posvěcování: Oddělujeme se od tohoto světa a také od těch, kteří nerespektují apoštolské učení a vytváří si své vlastní. Oddělujeme se i od bratrů žijících ve světě, v hříchu v modlářství, v kardinálních bludech. (1Kor 5,11-12 // Ř 16,17 //
2Jan 6-11 // 1Tim 4,1+7 // 2Tim 2,16-21 // 2Tim 3,5 // 1Tim 6,3-5 // Ef 5,11 // 2Tim 4,14-15 //
Ef 5,6-7 )

Křížem se posvěcujeme proto, že kříž nás odděluje od tohoto světa, jenž je nám ukřižován a my světu. ( Ga 6,14 )

O faktu, že nás posvrňuje nejen hřích, ale i svět,
viz. výše o znesvěcování skrze pohanské prostředí.

Pokud jde o Německo, jak jsem tam psal, na všechno nemůžeme mít odkazy z Písem, protože Písmo nepokrývá mnoho moderních problémů.
Ale máme Ducha svatého a jeho pomazání, které nás učí o VŠECH věcech. ( 1Jan 2,27 )

Pokud jde o výčet bodů, uvedený v dílu IV. musel by jsi uvést konkrétně, které body nepovažuješ
za ty, které ke "svatosti moc nepomohou".

Měj se dobře








Re: Recenze Gregoriových článků (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Sobota, 09. září 2006 @ 23:22:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Gríšo,
ad platy prelátů - verš 3J 7 netrvdí, že kdo je SKUTEČNÝM duchovním a zároveň vymněňuje se světem a státem odpracovaný čas za peníze, že je hříšník (dokonce zde ani není hodnoceno, zda je to správně, že od pohanů nic nepřijímají) - jinak že mají farizeové a preláti k sobě blízko tak to souhlas (na základě zkušenost a ne víry)
ad mluvení - ano podle J5,30 samy od sebe nemůžeme nic (matematik by možná řekl, že nic není samo od sebe), podněty k mluvení nemusí vždy přijít od Boha, mohou přijít od bratří, od potřebných nevěřících, promyslet Kazatel 3,7
ad poskvrněnost světa - souhlasím, ale to já vím, že svět poskvrňuje (instinktivně, zkušenostma), ale nevím v čem je ta příčina, čím to je, že svět poskvrňuje
ad víra - souhlas
ad oddělění - abysme to zase nepřehnali a nedostali se na hell-list Ga 5,19-21 (právě na tom pracuju)
ad Německo - Písma se hodí vždy a všude, souhlas
ad seznam - doplním časem (inš al-Láh)

Jinak děkuji za zvýšení štábní úrovně projevu, odkazový materiál -> projev je mnohem kultivovanějí, registruju


]


Re: Recenze Gregoriových článků (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Neděle, 10. září 2006 @ 15:24:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Eleazar napsal:

///Jinak děkuji za zvýšení štábní úrovně projevu, odkazový materiál -> projev je mnohem kultivovanějí, registruju///

Jo, jo, já děkuji, je to zásluhou tvojí kritiky...


]


Seznam neperspektivních skutků (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Neděle, 10. září 2006 @ 08:54:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
teď avizovaný komentář seznamu
1 - nesouhlas - Mt 13,5 Mk 24,4
2 - nesouhlas - indiferentní činnost
3 - záleží na přístupu (musí se zůstat odděleln)
4 - nesouhlas - informovanost není zločin
5 - nesouhlas - dtto
6 - uznávám, může narušit dokonalost
7 - nesouhlas - informovanost není zločin
8 - nesouhlas - indiferentní činnost
9 - nesouhlas - indiferentní činnost
10 - nesouhlas - indiferentní činnost
11 - nesouhlas - indiferentní činnost
12 - nesouhlas - indiferentní činnost
13 - nesouhlas - indiferentní činnost
14 - nesouhlas - informovanost není zločin
15 - nesouhlas - indiferentní činnost
16 - nesouhlas - indiferentní činnost
17 - nesouhlas - indiferentní činnost
18 - nesouhlas - indiferentní činnost
19 - člověk se nesmí dostat do konfliktu s Kázáním na hoře
20 - s tím můžou být problémy
21 - říkání si o přepadení
22 - nesouhlas - indiferentní činnost
23 - nesouhlas - viz kázání na hoře
24 - částečně souhlas
25 - nesouhlas - indiferentní činnost
26 - nesouhlas - indiferentní činnost
27 - nesouhlas - indiferentní činnost
28 - nesouhlas - Židům 12,12
29 - nesouhlas - Numeri 31,3
30 - souhlas
31 - souhlas
32 - nesouhlas - široké tema
33 - souhlas
34 - souhlas
35 - +- souhlas
36 - souhlas
37 - +- souhlas
38 - nesouhlas - viz bratrská náklonnost
39 - souhlas
40 - souhlas
41 - záleží
42 - záleží, pozor na chtivost a tak
43 - nesouhlas - dělník jest hoden mzdy své
44 - souhlas
45 - záleží - Ex 31,15 35,2
46 - souhlas
47 - nesouhlas - informovanost není zločin
48 - nesouhlas - dtto
49 - spíš souhlas
50 - spíš souhlas
51 - nesouhlas - viz jednotnost
52 - souhlas
53 - nesouhlas - 1Tm 1,3
54 - nedovedu zhodnotit, ale nelíbí se mně to
55 - nedovedu zhodnotit, ale nelíbí se mně to
56 - nedovedu zhodnotit
57 - nesouhlas - indiferentní, byť zbytečná činnost
58 - nesouhlas - nějak se živit musí
59 - nesouhlas Kol 2,16
60 - souhlas
61 - nesouhlas - milujme se navzájem
62 - souhlas
63 - souhlas
64 - souhlas
65 - souhlas
66 - pozor na skutky těla
67 - pozor na skutky těla
68 - nesouhlas - co jde do těla ...


]


Re: Seznam neperspektivních skutků (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 11. září 2006 @ 14:33:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Milý Eleazare,

dovolím si raegovat:

1. Uvedené citáty jsou irelevantní. Našel bych lepší.
( Mt 24,6-7 ) Zde ale šlo o zprávy z doslechu.
A ty se k nám dostanou dnes také, i když je nevyhledáváme.

2. Tím věřící dokazuje, že stojí o zemské věci, a o to, co se děje v cizí zemi, t.j. na zemi. ( Fil 3, 18-19 // Kol 3,1-2 // 2Kor 4,16-18 )

3. Viz. bod 1-2.

4. To není, ale prozrazuje naše zájmy.

5. Viz. bod 4.

7. Viz. bod 4.

8. Naopak. Hlavně sledování TV naprosto rozvrací ducha věřících, uvádí je do ducha a myšlení tohoto světa. Je to nejspolehlivější nástroj satanovy indoktrinace a ničení víry a pomazání věřících. Jde o "satanovo oko" nebo také je to duchovní vyjádření Zj 13,14-15.
TV totálně usmrcuje duchovní život a ani trochu mu neprospívá. ( 1Kor 6,12 )
Nikdo, kdo sleduje TV s duchovním souhlasem, nedosáhne duchovní zralosti a dospělosti. Každý takový zůstane dítětem do smrti nebo do změny svého smýšlení.
TV je ďábelská bedýnka pro nevěřící. Je třeba s co nejvyšším důrazem před ní varovat!!!
A je úplně jedno, co tam kdo sleduje.

9. Nikoli indiferentní, ale světská činnost.

10. Viz. bod 9.

11. Viz. bod 9.

12. Viz. bod 9.

13. Viz. bod 9.

14. Prozrazuje milování tohoto světa, pokud tyto informace sháním a neznám je náhodně pouze z doslechu.

15 - 17. Viz. bod 9.

18. Světská činnost ( 1Kor 10,7 v originále - "vstali, aby hrali ( hráli si, žertovali, bavili se ),
tančili kolem zlatého telete.
( 1Kor 10,31 ) Nemůžeme pít současně kalich Páně a kalich démonů, být účastníky stolu Páně i stolu ďábla a popouzet tak Pána k hněvu.
( 1Kor 10,20-22 )

22. Připodobňování se tomuto světu ( Ř 12,2 )

23. "Oděv slušný" ( 1Tim 2,9 )

25. Prozrazuje lásku ke svému JÁ ( Ř 15,1-3 )

26. Světská činnost narušující ducha.

27. Naopak. "Věřící nebude kvapiti" ( Iz 28,16 )
Všechny tyto kolektivní sporty s rychlostní složkou ničí obecenství s Pánem a tím i víru.
Rychlost přináši zmatek do ducha. Pán dělá vše v pokoji a nikdy nespěchá. ( 2Tes 3,12 )

28. Nechápu souvislost s tématem cvičení.
Pokud tomu někdo věnuje mnoho svého času a myšlenkové energie, dopouští se modlářství,
kdy se mu jeho tělo stává modlou.
Pouze v plnosti Ducha můžeme určit hranici, za kterou již nemůžeme jít. Je dokázáno i odborníky,
že tréning 1x týdně je v tomto případě nejoptimálnější. ( Pro zasvěcené - jde o tréning sytému HAEVY DUTY a jeho různé modifikace)

29. Opět je zde potřebná přílišná soustředěnost, narušuje obecenství s Pánem a tím i víru a pomazání. Výjimkou jsou pouze příslušníci ozbrojených a bezpečnostních složek. Ti to mají jako součást své profese.

35. Nechápu jak myslíš ten +- Nečistota je nečistota. Jedině pokud bys myslel pohled na svojí manželku.

36. Také zde nechápu +-

37. Ano, ale ve vší čistotě ( 1Tim 5,2a )

42. Ano, pokud to dělá proto, že pro ten obor má od Boha nadání a že ho to baví. Ale pokud jsou motivem pouze peníze - tak špatné. Např. na práva může někdo jít proto, že je k tomu stvořen
a je to pro něj nejvhodnější, nebo může být lákán pouze vidinou velých zisků.

43. Viz. bod 42.

44. ( 1Tim 6,9-10 )

45. Nesouhlasím. Pod milostí nemáme žádný den odpočinku, který by byl povinný. Ani sobotu ani Den Páně - neděli. ( Zj 1,10 ) žádné takové pokyny v NZ nejsou.

47. Prozrazuje neoddělenost od náboženského světa, pokud tyto informace přímo vyhledávám.

48. Viz. bod 47.

51. Ekumenismus je založen na vytvoření falešné jednoty na základě humanismu, starého člověka a na úkor Pravdy Božího Slova a vzájemného kompromisu s touto Pravdou.
Jde o jednotu s vyprázdněním kříže Kristova.
Jde o Antikristovu lest, skrze kterou sjednotí falešnou církev - nevěstku. ( Zj 17,1-6 )
Pouze skrze nesení Kristova kříže lze dosáhnout
pokoj a jednotu. ( Ef 2,14-18 // Kol 1,20-22 )
Před Bohem již tato jednota existuje skrze Kristův kříž, ale my ji máme skrze svůj kříž ZACHOVÁVAT, nikoli VYTVÁŘET lidským organizováním. ( Ef 4,3 )

53. Pokud po tom touží duchovní člověk, pak s čistými motivy. Je-li však ještě tělesný, NENÍ MOŽNÉ, aby neměl nečisté motivy, pokud je nemá čisté již od přírody, což je velmi vzácné.
( Mt 20,20 // Mk 10,35 // Lk 22,24 // Mt 23,6 )

56. Prozrazuje to, že stále ještě hledáme svoji slávu.

57. Není indiferentní. Seminární studium pouze hromadí rozumové poznání, bez zjevení Ducha svatého a tak vyprazdňuje kříž Kristův ( 1Kor 1,17-18 // 2, 1-5 ). Poznání nadýmá, ale láska buduje ( 1Kor 8,1-2 ).

58. Ano, ale ze zdrojů Církve a nikoli tohoto světa. Ale pouze, je-li to dobrý pastýř, který za ovce položil svou duši do smrti. Jinak je to svatokrádežník, zloděj a lotr! ( Jan 10,1-18 // 1Jan 3,16 )

59. Jde o čistě pohanské svátky, které apoštolské učení nikdy nezmiňuje. Kol 2,16 - zde jde o to, že Kristovce tenkrát soudili věřící z judaistů, že NESVĚTÍ SOBOTU a židovské svátky.
( Ga 4,8-10 )

68. Podle toho tedy můžeme užívat měkké i tvrdé drogy. Ty jsou také jen do těla a ven.
S tím také souhlasíš?

Měj se dobře







]


Re: Seznam neperspektivních skutků (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Pondělí, 11. září 2006 @ 17:55:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
1 - promiň, já prohodil Mk a Mt - jinak souhlas
8 - můžeme rozvést u mého posledního článku (týká se toho), tady Ti moc nerozumím
18 - Žalmy 87,7 150,4
23 - slušnost je relativní pojem
28 - odkazy nesedí
29 - všichni, co patří Pánu jsou ozbrojené složky Lk 22,36
35 - někdy okolo toho projít musíš, jinak můj názor viz komentář svědectví nejen pro Serafima
36 - kdo tvrdí, že nikdy neonanoval pravděpodobně to činí dosud
37 - ano ve vší čistotě, 100% souhlas
42-44 souhlas
45 - ale když pilně pracuji od neděle dopátku, taxi prostěš dáchnou musím, a smím to nikde není zakázaný
47+48 - nedovedu zatím pochopit, nikdy mě to zas tak nebralo
51 - podle Tebe bychom měli respektovat špatný statut quo?
53 - souhlas
56 - ano, nepsal jsem, že to nechápu :-)
57 - jo, ale dá se tam mluvit s lidmi o evangeliu
58 - prelát může být od státu ztaměstnán např. v administrativě, školství, zdravotnictví, atd. to by pak za komunistů mohli být v církvích na postech jen studenti a důchodci
59 - podle listu Koloských nemá nikdo co nikoho nutit ani k svěcení ani k nesvěcení (samému mi to dělalo problém) - takže nikdo nemá právo zakazovat judaistům Pesach, Channuku ani Sabbath, vlastně nikomu
68 - nějaké feťáky a opilce znám -> nejsem (z osobních důvodů) kompetentní k rozhodování o této problematice, abych nedopatřením neobmezil něčí svobodu






]


Re: Seznam neperspektivních skutků (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 12. září 2006 @ 17:11:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

18. Starozákonní ustanovení. Ve věku milosti nemáme ani hudbu ani tanec, pouze zpívání Pánu
s jediným hudebním nástrojem - srdcem.

23. Pro apoštola Pavla asi nebyl. Jinak by o ní nepsal.

28. Žádné odkazy tam nemám

29. Měl jsem na mysli skutečnou armádu, policii a bezpečnostní agentury a složky.

35. Projít musíš, hledět nemusíš ( Job 31,1 )

36. Nikdo zde netvrdí, že nikdy neonanoval.
Maximálně může tvrdit, že z toho byl vysvobozen. Faktem je, že onanie zplozuje smrt - jde o hřích. Viz. "žádost zlá" ( Kol 3,5 )

45. Souhlas - ale není to POVINNOST.

51. nerozumím. jak to myslíš?

57. To se dá všude. Jediná legální evangelizace na takové akademické půdě je přímé pověření Ducha.

58. Prelát může být zaměstnán. Obvykle ale není. Nemluvím o tom, že nemůže pobírat plat od zaměstnavatele jako OBČAN. To jsou jeho peníze vydělané jeho vlastní energiií.
Mluvím o podpoře od státu, kterou příjímá jako církevní pracovník.

59. Nesouhlas. Pavel jasně Galatským píše, že zachováváním "dnů, měsíců, časů a let" se vrací k otroctví bídným živlům. (Ga 4,8-10 )
A bojí se, aby mezi nimi nepracoval nadarmo.
Judaistům to nemá právo nikdo zakazovat.
Ale v Církvi se nic takového trpět nemůže.
Kolosenským 2,16 se týká souzení ZA NESVĚCENÍ soboty, ne za její SVĚCENÍ.
Proto pak Pavel mluví, aby se tím nedali obtěžovat, když zemřeli s Kristem živlům světa
( včetně náboženského ).

68. Zde nejde o omezení svobody. Nikomu bych v Církvi pití kávy nezakazoval. Pouze bych před tím varoval. Stejně Pán vede ke zbavení se kofeinu až na vyšších stupních očištění a posvěcení.
Je zbytečné někomu nedoporučovat kofein, když ještě po krk vězí v tělesnosti. Bylo by to zbytečné předběhnutí o pár lekcí dál.

Měj se dobře







]


Re: Seznam neperspektivních skutků (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Úterý, 12. září 2006 @ 20:12:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
23 - co je slušné oblečení je každého věc
27 a ne 28 - promiň, já jsem opravdu zbrklý
29 - křesťané by měli být ozbrojeni a proč by tedy nemohli se zbraněmi umět zacházet
35 - když mně to nic nedělá, tak proč bych měl být obtěžován=nucen dívat se jinam
36 - každý toho musí nechat sám od sebe, mimochodem považuješ honění za "porneiu", a proč ?, řecké slovníky tuto otázku nezodpovídají
51 - máme respektovat církevní rozdělení na denominace (což by mohlo být kvalifikováno jako skutky těla "sarx" - nedostateme se tedy do konflikty s Gal 5,19-21)
57 - dá se tam setkat s lidma, co se zajímají o Bibli
58 - na financování církí státem nemám dostatečně biblicky podložený názor
59 - nikdo nemá právo zakazovat etnickým židům, přijavšivším Pána, slavit dny podle Tóry
68 - proč ne


]


Re: Seznam neperspektivních skutků (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 12. září 2006 @ 20:57:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

23. Takže když ti přijde do Církve sestra v minisukni, takže je jí vidět až do krku, tak je to jen její věc? Podivná morálka...

27. Jak to, že nesedí? Izaiáš říká, že věřící nespěchá. Jestliže tedy cokoli děláme ve spěchu, nejsme ve víře, nemůžeme se soutředit na Pánovo aktuální Slovo anebo jen velmi špatně.
V běhu se špatně soustředíš i na slovo člověka,
které je akustické, natož pak na myšlení Boží v Duchu.

A 2Tes 3,12 mluví o pokojné práci. Ani v práci tedy nemáme spěchat.

Spěch je prostě nepřítelem víry. Spěch způsobuje duchovní hluchotu.

29. Z čeho vyvozuješ, že by věřící měli být ozbrojeni? Z toho jednoho verše, který byl určen pouze pro jednu konkrétní situaci?
Kde se v Epištolách říká, že civilní věřící mají být ozbrojeni a že mohou používat násilí?
Pán Ježíš sice vypráskal ze svého chrámu penězoměnce, ale myslíš, že něco takového bychom dnes mohli udělat my, a vzít bič třeba na katolického faráře a vypráskat ho z kostela?
Používání násilí, popravy, kamenování, to vše bylo dovoleno ve věku zákona, ve kterém žil i Pán Ježíš, když byl zde na zemi.

Ale nyní jsme ve věku milosti, takže žádné násilí.

35. Tobě to nic nedělá, ale Duchu to něco dělá, protože je SVATÝ.

Vidíš a Jobovi to něco dělalo, tak jako asi drtivé většině mužů.

36. Je to nedůstojné otroctví. Nedůstojné Božích synů. Dovedeš si takto představit třeba apoštola Pavla? Ty snad považuješ onanii za zcela normální a přirozenou věc?
Zkušenost napovídá, že je to hřích zplozující smrt. Nebo myslíš, že to naopak způsobuje plnost Ducha? Co myslíš, způsobuje to ODLIV Ducha svatého ( tedy smrt ) nebo PŘÍLIV ( tedy život )?

51. Kde je psáno, že máme respektovat rozdělení? Právě toto rozdělení je skutkem těla
a také z tělesnosti vzešlo. ( 1Kor 1,11-13 // 1Kor 3,3-4 ) Viz. můj článek "Znaky denominačních církví". Denominace nerespektují novozákonní zjevení o Církvi a opustily tak apoštolské učení.
proto jsou věrní svatí povinni vratit se zpět k původnímu učení a praxi a od denominací se striktně oddělit. Tím nemyslím od bratrů v nich, kteří mají otevřené srdce k Pravdě.

57. Na to ale nemusím studovat teologii. Setkat se s nimi můžu, pokud mě tam pošle Duch.

58. Jak to, že ne? Brala první Církev nějaké příspěvky, které by schválil Herodes nebo Nero?
A kdyby je i schválili, myslíš, že by je apoštolé přijali? Dovedeš si to představit?
Že by se dali zkorumpovat Herodesem nebo Nerem? Nebo jakýmkoliv jiným panovníkem?

59. To platilo pouze v přechodném období.
Proč myslíš, že by jinak Pavel psal list Židům?

Ahoj





]


Re: Seznam neperspektivních skutků (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Středa, 13. září 2006 @ 07:12:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
23 - nemám právo se jí do toho plést; dvě zkušenosti:
1) jedou proti mně seděla sestra s prsy odhalenými asi ze 30% (svetr měla sundaný) a já přemýšle, jestli co a jak a pak mi došlo, že mně to nepobuřuje, jí to asi taky nevadí, tak proč dělat dusno
2) jindy jsem seděl vedle sestry (náhodou), které bylo kvůli minisukni vidět spodní prádlo. Bylo mně trochu trapně, ale v zájmu vyššího proncipu mravního jsem dělal, že se nic neděje
27 - uznávám, spěch není dobrá věc
29 - ano, z tohoto verše, navíc, nikdo neříká, že bychom měli používat násilí, ale zbraň jako prostředek zastrašení je velmi užitečná věc
35 - možná říkáme jinými slovy totéž; můj názor:
špatné je na tom cokoliv, co s*****í vášněmi, ještě horší pro duchovní život je, že se z toho může u někoho živit "zlověstné nutkání" (o něm blíž v 4Mak)
36 - souhlasím, ale nejsem schopen na základě Bible dokázat, že mezi porneiu patří: honění, anální a orální praktiky, předmanželský sex, hromádkaření (poslední dvě neplatí pro panny) a pedofilie (dala by se vyvrátit Pánovými výroky o dětech, ale není to neprůstřelné); zde prosím o radu
51 - naprostý souhlas, ale jak můžeme odmítat denominacismus a zárove%ň ekumenu, jaký postoj tedy můžeme legálně zaujmout
57 - já bych tam tu teologii taky nestudoval, ale nědko tam třeba poslaný být může, nakonec, může se tam člověk naučit řecky (není můj případ - řecky neumím)
58 - jak by se to mělo dělat, kdyžcírkve jsou tak velké, že se bratří vzájemně neznají -> potřebují technické zázemí -> svět chce mít přehled o něm/nich -> některé denominace by se položili a bratří by neměli peníze na provoz
59 - autora listu Židům neznáme (ani to není důležité) toto platilo v době Kol 2,16 a Řím 14,5
přece nechceš buzerovat bratří, jen proto, že jsou věrni Tóře


]


Re: Seznam neperspektivních skutků (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 13. září 2006 @ 10:39:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ahoj Eleazare,

23. Překvapuješ mne. Co to je za přístup? Hřích v Církvi musí být nazván pravým jménem a musí být napraven!
( 1Kor 5, 6-8 )
Satanu stačí zpočátku jen malý prostor, strčí napřed jen "nohu do dveří" a pak se postupně pomalu vtlačí do sboru. Za chvíli by pak sestry mohly do sboru chodit polonahé - ani to by tě nepohoršovalo?
A proč myslíš stále jen na sebe? Co třeba ostatní bratři? Uvedomuješ si, co by z toho všechno mohlo vzniknout?

35. Možná ano.

36. Na základě Bible PŘÍMO ne, ale na základě zkušenosti a reakce pomazání Ducha svatého, které nás učí o VŠECH věcech ANO. ( 1Jan 2, 27 )
Tu pedofilii jsi doufám nemyslel vážně.

51. Jednotu na základě ekumeny můžeme odmítnout společně s denominalismem.
Ekumena se snaží o vnější sjednocení denominací, což je utopie a duchovní idealismus.
Navíc jde o falešnou satanovu jednotu, na základě humanistické lásky ( uspokojen musí být na prvním místě člověk a jeho touhy ) na úkor kompromisů s Pravdou Božího Slova - tedy za cenu úplného zničení čehokoliv, co by připomínalo Církev, a bez ohledu na Boží čest a slávu.
( Mal 1,6 ) Ovšem skutečná Církev, která je Tělo Kristovo na nic takového ani nepomyslí!
Nevím, že by se někde podařilo sjednotit byť jen dvě denominace, natož pak většinu nebo všechny. Denominace a činnost uvnitř nich je založena na tělesnosti a na základě telesnosti nemůže dojít k žádné jednotě. Protože v denominacích se obvykle ( až na výjimky zbožných jedinců ) nenese každodenní kříž, takže stará duše těch lidí stále žije. A my jsme vzájemně ve svých starých žijících duších naprosto a totálně NEKOMPATIBILNÍ a nemůžeme tak dosáhnout potřebné JEDNOMYSLNOSTI.

Proto zbožní bratři a sestry se musí postavit na půdu JEDNOTY KRISTOVA TĚLA. A ta se nachází pouze na půdě Kristova kříže. ( Ef 2,13-18 // Kol 1,21-22 ) Pouze pokud necháme našeho starého člověka a jeho starou duši zemřít, projdeme smrtí do vzkříšení a nanebevzetí. Pak v nás je plnost Ducha svatého, na Jehož jediném základě můžeme být sjednoceni a mít spolu pokoj a jednomyslnost.
Pouze pokud my sami jsme v JEDNOTĚ s Otcem a Synem v Duchu, můžeme být v JEDNOTĚ i navzájem. Kristus v tobě se určitě nepohádá s Kristem ve mně!
Dosažením této vnitřní jednoty s Bohem pak také
dochází k postupnému zjevování apoštolského učení, které je druhoplánově další podmínkou
JEDNOTY a JEDNOMYSLNOSTI. ( Jan 7,17 // 1Kor 8,3 // Fil 3,15 ) Tedy DUCH a SLOVO - dvě podmínky pro JEDNOTU a JEDNOMYSLNOST.

Pochopitelně, ti ci nejsou ochotni zaplatit cenu za následování Krista, nejsou ochotni zapřít sami sebe a ztratit svůj původní život, těm nezbývá NIC JINÉHO, než aby usilovali o svoji ubohou a bezbožnou jednotu na základě ekumenismu.

58. Kdyby se denominace položily, bylo by to to nejlepší, co by se mohlo stát. To je také důvod, proč to satan nedopustí. Raději do denominací investuje finance ze svého vlastního a získá tím daleko "větší úroky a výnosy" - většina církve tak zůstává paralyzovaná a neškodná. Satan si tak předplácí svůj klid a mír.

Kdyby všichni vzali své kříže a byli plni Ducha svatého a jeho lásky, nikdy by finance na podporu skutečných služebníků
( ne svatokrádců! ) nechyběly. A navíc by Duch svatý nedovolil, aby se Jeho peníze vydávaly na zbytečnosti.

59. Bratři z judaismu by se museli rozhodnout.
Buď se vrátí k židovství a budou zachovávat Zákon se vším všudy, anebo přijmou Pravdu evangelia. ( Ga 2,3-5 // 1Kor 5, 6-8 )


]


Re: Seznam neperspektivních skutků (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Středa, 13. září 2006 @ 11:57:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Gríšo, to mne mrzí, že Tě nepříjemně překvapuju
23 - nikde není psáno, co je ještě přijatelné a co ne (např. biblická na pláži v plavkách ??)
ostatní bratři seděli tak, jim to vadit technicky nemohlo a navíc, jsou to solidní gentlemani, ty bych z ničeho nepodezíral, měl jsem podle Tebe jednat
1) sestro, nemůžeš si prosím obléci ten svetr, protože pohled na tvé odhalené partie by mohl někoho pohoršovat (i když nikoho nepohoršuje)
2) milá sestro, mohla by jsi si prosím stáhnou sukni ( i když to mimo tebe a mně nikdo nevidí)

jediné ovoce z toho by bylo obrácení nežádoucí pozornosti a společenské znemožnění dotyčných
36 - souhlas, ale když to nebudou chtít lidé přijmout, tak biblické páky na ně nemáme, tu pedofilii jsem myslel SMRTELNĚ vážně, protože když budu úchylákům říkat, že není hezké prznit odpaněné 8-ti a 10-ti leté holčičky s argumentem, že cokoliv učinějí maličkým, jako by samému Pánu učinily, tak se můžou ohradit, že vše je na bízi dobrovolnosti, že nikomu neubližují atd. atd., vžyť víš ze života, jak se hříšníci umějí vytáčet (my 2 nejsme jiní)
51 - souhlas, já totiž myslel, že ekumena je něco jiného, a to taková normální jednota, ne jednota ve stylu EU, což kritizuješ ty
58 - souhlas, ale bratří mohou využívat strukturu špatných organisací k službě
59 - občan je žid, dodržuje Tóru, začne následovat Ježíše, Ježíš je vzkřísen, apoštolé se dohodnou (Sk 15) že pohané nemají jíst krev, Saul píše do Říma (14) že každý může jíst vše a náš občan odmítá jíst zakrvácené maso, na tom není nic špatného


]


Re: Seznam neperspektivních skutků (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 13. září 2006 @ 17:35:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

23. Víš Eleazare, tyto výroky jsou výsledkem humanistického přístupu. Hlavně aby nebyl znemožněn člověk. Ale Boží čest a svatost a sláva MŮŽE být klidně pošlapána.
Zdá se, že přikázání Miluj Hospodina z celého srdce,
z celé duše a ze vší síly a bližního jako sebe, se dnes nějak přetransformovalo a nyní zní: Miluj člověka z celého srdce, z celé duše, ze vší své síly
a Hospodina až na druhém místě.

Takže s ohledem na Boží svatost a čest by taková dáma, měla být poslána domů a mělo by se jí diplomaticky vysvětlit, že je dcerou Boží a proto nemůže chodit oblékána jako dcera satanova.

36. Homosexuální styk dvou dospělých můžů je také na bázi dobrovolnosti a přesto je to podle Bible hřích. ( Ř 1,26-27 )

58. A myslíš, že taková "služba" potěší Boha, který je svatý a který pro Církev určil úplně jinou,
DECENTRALIZOVANOU strukturu? Co je lepší - obětovat nebo poslouchat?
Myslíš , že Pána Církve potěší, že jeho děti jsou navzdory Jeho příkazům rozdrobeny do množství skupin, které mají každá své vlastní centrální vedení. Myslíš si, že v tom všem Bůh JE? Co to je za "službu", když se obětují Bohu VADNÉ oběti. Myslí si někdo, že to Bůh přijme a že toho již není SYT? ( Iz 1,10-16 )

59. Souhlas. Na tom není nic špatného. Zde jde o věc svědomí.
Jestliže však někdo začne do Církve, která je pod milostí zatahovat prvky židovského Zákona,
pak se z takového místního sboru může brzo stát synagoga satanova.


]


Re: Seznam neperspektivních skutků (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Středa, 13. září 2006 @ 19:18:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
23 - teď mně křivdíš, když jde o Boží věci, tak newstojím opodál, (když jiná sestra říkala, že dědí a nosí oblečení po mužích, tak jsem její chování kritizoval, totéž v případě modlení se bez čepice) ale kdo určí, co je ještě slušné a co již ne, já si rozhodně na triko nevemu (viz 7.běda X Judovi)
36 - já jsem přesvědčen, ale neumím přesvědčovat jiné
- právě buzení je zakázané, ale tamty ostatní čuňárny ne
- jediná možnost, jak biblicky napadnout tento druh zábavy jsem našel 2Pt 1,6 , ale to by do toho spadly i sezdaní manželé, a proto (1Tm 4,3) s tímto mohu argumentovat pouze velmi neimperativně
58 - Spíše ne, poslouchat, nepotěší, není, na nic (v lepším případě), nejspíš přesycen
ALE CO SE MÁ DĚLAT, aby se nedecentralizovalo zase až moc -> na sekty


]


Re: Seznam neperspektivních skutků (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 13. září 2006 @ 23:30:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Ahoj Eleazare,

23. V pořádku, ale říkal jsi, že by tam byl znemožněn člověk, tak se mi zdálo, že když tam nějaké polonahá sestra znemožňuje Boha, že ti to nevadí. Tak promiň.
Myslím, že nejde určit, co je ještě slušné, ale že jde celkem jasně určit , co je již hodně neslušné
a nevhodné.

36. V Lev 18-20 je zákaz:

- Pohlavního styku mezi příbuznými
- Krvesmilstva ( s rodiči, manželkou otce, sestrami, tetami a strýci, a vnoučaty )
- Styku s manželkou syna
- Homosexuálního styku
- zoofilie ( styku se zvířaty )


V Izraeli do manželství mohli vstupovat již od 13 let, což tedy byla hranice, do které bylo dítě pod zákonem. Takže pod touto hranicí by šlo o pedofilii.

Pokud jde o předmanželský pohlavní styk, tak to je v 1Kor 7, 2:"Ale z příčiny SMILSTVA, jeden každý MANŽELKU svou měj a jedna každá měj muže svého."

Také je jasné, že byl předmanželský sex zakázán, když Pavel říká: "Rozdílné jsou žena a panna. Nevdaná pečuje o to, což jest Páně, aby byla svatá i tělem i duchem. ( 1Kor 7, 34 )


A také:"Pakli kdo za neslušnou věc své panně pokládá pomíjení času k vdání...." ( 1Kor 7,36 )

A : ..." aby choval pannu svou " (1Kor 7,37 )


58. Nelze decentralizovat "až moc". Má se decentralizovat TOTÁLNĚ, až na jednotlivé místní Církve. Nová smlouva nezná nic jiného, než Církev v Korintu, Církev v Efezu, Církev ve Fillipis, Cŕkev v Tessalonice, Církev v Sardách, Církev v Pergamu, Církev ve Filadelfii atd. atd.
Každá tato místní Církev je nezávislá a autonomní a je odpovědná PŘÍMO Pánu Ježíši Kristu. Žádná oficiální nadsborová struktura neexistuje.

Denominace Bůh NEZNÁ a NEUZNÁVÁ!

Měj se dobře


]


Re: Seznam neperspektivních skutků (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Čtvrtek, 14. září 2006 @ 07:56:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
36 - těch 13 let je dle Talmudu, nikoliv tedy dle Božího slova, ale dle tradice (sarx), souhlasím s Tebou, ale pohany a zákoníky to přesvědčí ????
58 - církve a denominace také neuznávám, ale je decentralizace: Církev v Praze, Církev v Plzni, Církev v Táboř
nebo: Církev v Krči, Církev na Žižkově, Církev v Karlíně
nebo: Církev v ulici Karlově, Církev v ulici Bělohorské...
(ve velkých městech 100 000+ to není zcela jednoznačné)
měj se


]


Re: Seznam neperspektivních skutků (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 14. září 2006 @ 19:46:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Ahoj Eleazare,

to, co popisuješ už není decentralizace, ale sektářství. Církev v místě nemůže být větší ani menší než příslušné místo.

Já jsem mluvil o Církvi podle Boží vůle.


]


Re: Seznam neperspektivních skutků (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Čtvrtek, 14. září 2006 @ 19:59:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Gríšo,
já myslel totéž, coTy, ale problém je v tom, zda místo je město (v případě Prahy 1000000) či spíš městská čtvrť a navíc spousta měst vznikla sloučením jiných měse viz Frýdek-Místek, anebo obecně, jak SE určí, kdo patří ještě do místa a kdo ne
měj se


]


Re: Seznam neperspektivních skutků (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 14. září 2006 @ 20:29:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Eleazare,

Praha je Praha. Nezávisle na tom, kolik má čtvrtí,
podle Bible v ní má být jeden jedniný sbor.

Jestliže dříve byl Frídek a Místek zvlášť a nyní se spojil, pak by se asi měly spojit i ty dvě místní Církve.

Rozhodující je město nebo místo, tak jak je zapsáno na mapě.

Takže může být Církev v Praze nebo také Církev v Kotěhůlkách.


]


Re: Seznam neperspektivních skutků (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Neděle, 17. září 2006 @ 21:38:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nemá číst všechno, ale jen jsem kouknul na poslední komentář. Já si myslím, že ve velkých městech by se sbory měly rozdělit tak, aby byli lépe přístupné lidem. Jejich velikost by měla být tak 20 - 30 členů. Je to "léčivé" protože se musí zapojit více lidí do práce na misii ve svém okolí. Pořád tvoří součást Církve Boží. Ten názor, že v Praze má být jenden "megasbor" je holý nesmysl. To bychom měli taky říci, že se věřící, kteří patří do těla Kristova měli scházet na jednom místě. V současnosti existují místní církve Kristovy, ale tvoří také tvoří ono jedno, mystické, tělo Kristovo.




]


Re: Seznam neperspektivních skutků (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Neděle, 17. září 2006 @ 22:24:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Milý Krispe,

místní Církev se schází dvěma způsoby:

1. Po domích - tedy po skupinách třeba s 10-30 věřícími.

2. Jako celek - tedy v duchovním Chrámu.


]


Re: Seznam neperspektivních skutků (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Pondělí, 18. září 2006 @ 19:51:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ze začátku to tak jistě bylo, ale pak, jak místní církev rostla měla společná shromáždění s jistou formou. Nevím proč by se dnes měli scházet po domích, když to můžeme dělat ve veřejných prostorách. Skupinky věřících se schází i po domích. Např. my jsme s rodinou otevřely svůj dům pro hledající a dnes z nich máme rodiny ve sboru


]


Re: Seznam neperspektivních skutků (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 19. září 2006 @ 17:08:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Milý Krispe,
nevíš, proč by se dnes měli scházet po domích?

Inu, protože to zjevuje Písmo svaté.
( Sk 2,46 // Ř 16,10 // 16,11 // 1Kor 1,11 )

Jsou tedy podle Písma dva typy shromáždění.


]


Stránka vygenerována za: 0.32 sekundy