Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Daniel.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 15337, komentáře < 7 dní: 374, komentářů celkem: 335863, adminů: 60, uživatelů: 4850  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 87 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

cizinec
Melissokomos

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Novoroční ekumenická slavnost 2019 bude mít téma Naděje
·Ve kterém Betlémě se narodil Ježíš?
·Ježíš se prý podle kumránských dokumentů skutečně narodil 25. prosince
·Kdy se narodil Ježíš - 25.12., 6.1. nebo ve Svátek stánků?
·Rádio Vaticana: Ježíš se narodil 25. prosince roku 1 před n.l.
·Lýdie Kucová: Mým akcentem je Kristova láska (rozhovor)
·Správně biblicky věřící, pryč z ekumény!!!
·Informace z jednání VV dne 27. listopadu 2018
·Zajímavé tweety na webu Biblická apologetika jako ohlasy na aktuální situaci BJB
·Postoj staršovstva Sboru BJB v Praze 3 k Prohlášení 5 sborů

více...

Počítadlo

Licence Creative Commons

GRANO SALIS
 podléhá licenci
Creative Commons
Uveďte autora-
Neužívejte komerčně
3.0 Unported

Zaznamenali jsme
96 856 115
přístupů od 17. říjen 2001

Založeno L.P. 1997


ATELIÉR PROMĚN Jitka Černíková, kosmetika, vizáž, proměny, svatební líčení
BWF Protec
BWF Profiles
technické plsti
profily PMMA PC
plexi desky
aramid
kevlar Michaela Křivánková svatební fotografie, portréty, portrétní fotografie, fotografování novorozeňat a dětí, dětská fotografie, portrétní fotografie, svatba, svatební přípravy, fotograf

Nebezpečná učení: JE MOŽNÉ VIDĚT BOHA ?
Vloženo Středa, 30. srpen 2006 @ 17:47:08 CEST Vložil: Bolek

Zamyšlení poslal Standa

JE MOŽNÉ VIDĚT BOHA ?

Na nejvyšším místě sloupu je osazeno sousoší Nejsvětější Trojice, reprezentované postavami žehnajícího Boha Otce a mladistvého Krista s křížem, umístěnými na zeměkouli. Holubice Ducha Svatého, umístěná v zářivém zlatém terči, seskupení završuje. Kompozičně vyrovnané sousoší doplňuje ve spodní části postava Archanděla Michaela s ohnivým mečem a štítem, která zároveň odděluje nebeskou sféru Trojice od sféry pozemské. Zhruba v první třetině výšky hlavního pylonu sloupu stoupá směrem vzhůru skupina Nanebevzetí, reprezentovaná postavou P. Marie, nesenou na oblacích dvojicí andělů.



plastika Panny Marie ze skupiny Nanebevzetí - stav před restaurováním

Sloup Nejsvětější Trojice v Olomouci

Chtěl bych tímto požádat všechny římskokatolické bratry o vysvětlení zda je možné vidět Boha a dovoleno vytvořit jeho podobu. Je velmi známou skutečností, že sloupů i kaplí Nejsvětější trojice je v naší republice celá řada. Barokní sloup Nejsvatější trojice z r. 1704 lze také spatřit v Trutnově na Krakonošově náměstí. Na tomto náměstí stojí také od r. 1892 Krakonošova kašna. Je víc než jasné, že kombinace sloupu Nejsvatější trojice a Krakonoše, podle mého chápání, nezapadá do řady uctívaní svatých. Chtěl byl také připomenout, že na tomto námětí se v dřívějších dobách konaly i popravy. Jsou snad tato fakta projevem důstojnosti a zbožnosti ke sloupu Nejsvatější trojice v Trutnově? Byl bych rád, kdyby byl tento článek vnímán v přátelském duchu a s porozuměním. Věřím, že otázky zde položené budou zodpovězeny tak, aby byla posílena naše víra a oslaven náš Bůh. S pozdravem Standa.


 
Příbuzné odkazy
· Více Zamyšlení
· Novinky od Bolek


Nejčtenější článek Zamyšlení:
Soulož v rajské zahradě


Hodnocení článku
Průměrné skóre: 0
Hlasů: 0

Prosím, ohodnoť tento článek:

Vynikající
Velmi dobrý
Dobrý
Průměrný
Špatný


Možnosti

 Vytisknout stránku Vytisknout stránku


Podělte se o tento článek s přáteli! Doporučte jej stisknutím tlačítka:

"JE MOŽNÉ VIDĚT BOHA ?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 6 komentáře | Prohledat diskusi

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: JE MOŽNÉ VIDĚT BOHA ? Čti Bibli! (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: Seraphim v Středa, 30. srpen 2006 @ 20:59:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Daniel, 7. kapitola, následující verše (ekumenický překlad):
9 Viděl jsem, že byly postaveny stolce a že usedl Věkovitý. Jeho oblek byl bílý jako sníh, vlasy jeho hlavy jako čistá vlna, jeho stolec - plameny ohně, jeho kola - hořící oheň.
10 Řeka ohnivá proudila a vycházela od něho, tisíce tisíců sloužily jemu a desetitíce desetitisíců stály před ním. Zasedl soud a byly otevřeny knihy.
11 Tu jsem viděl, že pro ta troufalá slova, která roh mluvil, viděl jsem, že to zvíře bylo zabito, jeho tělo zničeno a dáno k spálení ohněm.
12 Zbylým zvířatům odňali jejich vladařskou moc a byl jim ponechán život do určité doby a času.
13 Viděl jsem v nočním vidění, hle, s nebeskými oblaky přicházel jakoby Syn člověka; došel až k Věkovitému, přivedli ho k němu.
14 A byla mu dána vladařská moc, sláva a království, aby ho uctívali všichni lidé různých národností a jazyků. Jeho vladařská moc je věčná, která nepomine, a jeho království nebude zničeno."
15 Můj duch, můj, Danielův, byl uvnitř své schránky zmatený a vidění, která mi prošla hlavou, mě naplnila hrůzou.
16 Přistoupil jsem k jednomu z těch, kteří tam stáli, a prosil jsem ho o hodnověrný výklad toho všeho. Řekl mi to a oznámil mi výklad té věci:
17 "Ta čtyři veliká zvířata, to čtyři králové povstanou v zemi.
18 Ale království se ujmou svatí Nejvyššího a budou mít království v držení až na věky, totiž až na věky věků."
19 Chtěl jsem mít jistotu o tom čtvrtém zvířeti, které bylo odlišné ode všech ostatních a bylo mimořádně strašné: mělo železné zuby, bronzové drápy, žralo a drtilo a zbytek rozšlapávalo svýma nohama,
20 i o deseti rozích, které mělo na hlavě, a o dalším, který vyrostl a před nímž tři spadly, totiž o tom rohu, který měl oči a ústa mluvící troufale a jevil se větší než ostatní.
21 Viděl jsem, že ten roh vedl válku proti svatým a přemáhal je,
22 až přišel Věkovitý a soud byl předán svatým Nejvyššího; nadešla doba a království dostali do držení svatí.

(kralický překlad)
7,9 Hleděl jsem, až trůnové ti svrženi byli, a Starý dnů posadil se, jehož roucho jako sníh bílé, a vlasové hlavy jeho jako vlna čistá, trůn jako jiskry ohně, kola jeho jako oheň hořící.
7,10 Potok ohnivý tekl a vycházel od něho, tisícové tisíců sloužili jemu, a desetkrát tisíckrát sto tisíců stálo před ním; soud zasedl, a knihy otevříny byly.
7,11 Patřil jsem tehdáž, hned jakž se začal zvuk té řeči pyšné, kterouž roh mluvil; patřil jsem, dokudž ta šelma nebyla zabita, a vyhlazeno tělo její, a dáno k spálení ohni.
7,12 A i ostatkům šelm odjali panství; nebo dlouhost života jim odměřena byla až do času, a to uloženého času.
7,13 Viděl jsem u vidění nočním, a aj, s oblaky nebeskými podobný Synu člověka přicházel; potom až k Starému dnů přišel, a před něj postaven byl.
7,14 I dáno jest jemu panství a sláva i království, aby všickni lidé, národové a jazykové sloužili jemu; jehož panství jest panství věčné, kteréž nepomíjí, a království jeho, kteréž se neruší.
7,15 [I] zhrozil se duch můj ve mně Danielovi u prostřed těla, a vidění má předěsila mne.
7,16 Tedy přistoupil jsem k jednomu z přístojících, a ptal jsem se ho na jistotu vší té věci. I pověděl mi, a výklad řečí mi oznámil:
7,17 Ty šelmy veliké, kteréž jsou čtyry, jsou čtyři králové, kteříž povstanou z země,
7,18 A ujmou království svatých výsostí, kteříž obdržeti mají království až na věky, a až na věky věků.
7,19 Tedy žádostiv jsem byl zprávy o šelmě čtvrté, kteráž rozdílná byla ode všech jiných, hrozná velmi; zubové její železní, a pazoury její ocelivé, kteráž zžírala, potírala, ostatek pak nohama svýma pošlapávala.
7,20 Tolikéž o rozích desíti, kteříž byli na hlavě její, a o posledním, kterýž vyrostl, a před ním spadli tři; o tom rohu, pravím, kterýž měl oči a ústa mluvící pyšně, a byl na pohledění větší než jiní.
7,21 Viděl jsem, an roh ten válku vedl s svatými, a přemáhal je,
7,22 Až přišel Starý dnů, a oddán jest soud svatým výsostí, a čas přišel, aby to království svatí obdrželi.



Re: JE MOŽNÉ VIDĚT BOHA ? (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: noname (cnemo@seznam.cz) v Středa, 30. srpen 2006 @ 21:01:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Stando
Moc podobnými články nevyřešíš, to určitě víš sám nejlépe. Na druhou stranu se zase naučíš znát naše památky a to není k zahození, tak pěkně poznávej, naše vlast je podobné a často vzácné památky víry našich předků bohatá a nakonec tvým přičiněním, když je zveřejníš (klidně bez komentáře) poznají i další. Tak díky za dobrý skutek.
Ještě, sám víš, že patříš k lidem kterým nelze nic vysvětlit. Tak si tím nelam hlavu.
Honza



Re: JE MOŽNÉ VIDĚT BOHA ? (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: vogel v Středa, 30. srpen 2006 @ 23:59:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
ten navrchu s tím křížem vypadá jak tenista co se právě chystá na podání :oO



Re: JE MOŽNÉ VIDĚT BOHA ? (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: reformovany v Čtvrtek, 31. srpen 2006 @ 12:20:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Diky Stando za vyborny clanek.

Modlarstvi je opravdu odporne a Bible pred nim na mnoha mistech durazne varuje.

zdravi

reformovany



Re: JE MOŽNÉ VIDĚT BOHA ? Matouš blahoslavenství (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Úterý, 05. září 2006 @ 02:32:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Čti prostě :
Matouš 5,8 : Blahoslavení čistého srdce, neboť oni Boha viděti budou.
Podobné je : List Židům, 12, 14:
´Hledejte pokoj s každým člověkem, i POSVÁTNOST, bez které nikdo neuzří Pána´.




Re: JE MOŽNÉ VIDĚT BOHA ? Okrasy a útulnost (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Úterý, 05. září 2006 @ 02:42:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Chtít mít vše hezké je dobré. Nosíme hezké šaty hlavně ve svátek nebo do divadla, chceme uklízet a mít čisto, krása je lidem přirozená.
Nedivme se, jestli někdo chce něco hezké. Indiáni prý všechno zdobili, protože každou věc stvořil Velký Duch (Manitou) a proto výtvory lidských rukou měly být také hezké a ozdobené. I mokasiny atd.
Modlitebny také udržujeme čisté, dokonce i okna. Nebylo by milé slavit Pána ve špíně.
A tak se nediv, že si lidé od pradávna dávali pozor, aby bylo hezké to, co měli rádi.
A když může být hezký interiér modlitebny, nebo šaty na mně, nemohlo by být hezké vyobrazení Ježíše nebo Boží, když mám k němu vztah?
Nevěsta se vyšňoří do bílého, budova se ozdobí mramorem, nebo socha i zlatem - co je na tom divného?.
Není to přece modloslužba, když vidím bílou nevěstu a elegantního ženicha, přece se před nimi neskláním.
A když pan ředitel školy předčítá projev na začátku školního roku nebo na konci a je pěkně oblečený, tak to není modloslužba, jen hezkost.



Stránka vygenerována za: 0.54 sekundy