Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Jan.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16684, komentáře < 7 dní: 646, komentářů celkem: 432942, adminů: 60, uživatelů: 5256  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 462 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

rosmano
cizinec
Tolstoj

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
119039991
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: Reformovanému a všem reformovaným
Vloženo Pondělí, 21. srpen 2006 @ 11:11:50 CEST Vložil: xxx

Listárna

Milý Reformovaný,

myslím, že diskuse o predestinaci a věčné vytrvalosti svatých byly vedeny od dob Augustina, Calvina až do doby ZoDu. Řečeno v nich bylo opravdu vše a nevidím jako svůj úkol nosit dříví do lesa. Spíše bych každému doporučoval prostudovat dogmatiku, kde jsou mnohá pro i proti, bez jasně vyhraněných pozic. Já osobně nejsem ani kalvinista ani arminián. Pokud někdo touží vidět křesťanstvo rozděleno do těchto dvou systémů a tvrdí, že jen jeden z nich je správný, nechť tak činí.

Historie dogmatu však oba proudy, resp. pohledy, považuje za ortodoxní. Co mne však udivuje, že:
1. Arminiáni někdy neradi připouštějí vyvolení a Boží rozhodnutí k němu, a namísto toho zdůrazňují snahu člověka. Těch veršů o vyvolení jsou však desítky.

2. Kalvinisti zase nepřipouštějí možnost odpadnutí znovuzrozeného člověka od Boha a nevěří tudíž v možnost ztráty spasení. Veršů, které však o odpadnutí znovuzrozených křesťanů mluví, jsou rovněž desítky, a tak se vymýšlejí konstrukce, proč právě tyto verše mluví o něčem úplně jiném.
Stejně, jako se v rané církvi formulovaly doktríny pomocí paradoxů: Ježíš je plně Bohem i plně člověkem (což je rozumem nepochopitelné), i já věřím, že jde o lidským rozumem nepochopitelné paradoxy. Proto mám, volně řečeno, pracovní definici takovouto: Bůh nás předzvěděl, povolal a ospravedlnil. On nás ze svého rozhodnutí obmyl od hříchu a posvětil. On se milovává nad kým chce. Jsme to však my, kdo vědomě činíme pokání, kdo se rozhodujeme uvěřit, kdo svými ústy vyznáváme a srdcem věříme. Jsme to rovněž my, kdo jsme povoláni své spasení uvést ve skutek. My jsme voláni k vytrvalosti a jen ten, kdo vytrvá až do konce, bude spasen. Sílu k této vytrvalosti nám dává Bůh a on má moc nás dovést k tomu, k čemu se rozhodl. Jsme to ale také my, kdo svým jednáním můžeme zrušit svoji smlouvu s Bohem a navěky odpadnout od Boží milosti.

Nevěřím, že vše záleží stoprocentně a výlučně na Bohu a člověk je jen pasivní loutkou, bez jakékoliv možnosti zásadní volby. Jak by pak Bůh mohl soudit svět, pokud by člověk neměl možnost rozhodování? Člověk je stvořen k obrazu Božímu, má svědomí, rozum a vůli. Jako důsledek popření těchto principů vidím nechuť k evangelizaci a pěstování teologie na úkor misie a badatelství namísto vyznavačství. Také se zde obávám falešné jistoty namísto touhy bojovat až do konce.

Nevěřím, že vše záleží stoprocentně a výlučně na člověku a Bohu nezbývá, než jen respektovat lidskou volbu a že se člověk může rozhodovat svobodně, nezávisle na své hříšné přirozenosti. Nevěřím, že víra je rozumové přitakání zvěsti evangelia a že ke Kristu je možné přivést kohokoliv, použijeme-li vhodnou strategii a techniku. Důsledkem nesprávného chápání vidím evangelizační megaakce, bez zdravého učení. Činěn je pak důraz na „činění učedníků“, bez jasné a zdravé teologie, a nebiblické učení o probuzení poslední doby, které neguje učení o úzké cestě, soli a omezené skupině nalézajících Krista.

Jde z mé strany jen o náčrt, který má své nevystihnutelné a nepopsatelné mezery. Jde tudíž o nedostatečnou a lidskou formulaci, ale nemíním o tom donekonečna diskutovat. Je pro mne důležité, že skutky víry za mne nikdo neučiní, ani Bůh, a že vytrvat mám až do konce, což je má zodpovědnost, kterou ze mne rovněž nikdo nesejme. Už dopředu vím, jak by kalvinisti reagovali, jaké verše by použili, aby tuto tezi vyvrátili. Vím také, jak bych reagoval, čím bych argumentoval. Tato diskuse by však byla nekonečná a nudná, a také bezvýsledná.

Spíš bych položil oběma táborům otázku. Nepřistupujeme k Písmu už s určitým předporozuměním s tím, že verše, které neodpovídají našemu přesvědčení, odsouváme stranou a nebo si je přihneme tak, aby nebyly inkompatibilní s naším chápáním? Myslím, že lépe je přiznat, že Boží svrchovanost nikdy neobsáhneme, a že některé věci nám navždy zůstanou skryty. Pokud bychom Boha a jeho úradky již nyní plně poznali, byli bychom (již nyní) jako on.

S pozdravem,

Pastýř

"Reformovanému a všem reformovaným" | Přihlásit/Vytvořit účet | 29 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Odpadnuti mozne ztrata spasy nikoliv! (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Pondělí, 21. srpen 2006 @ 14:37:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravim Te Pastyri,

To jsem opravdu rad, ze nejsi arminian. To bys mel totiz k Rimu jak z hraze do rybnika!

Je-li to Bozi dekretivni vule, budu se tomuto tematu venovat hloubeji na podzim.

Ted jen kratce k vytrvalosti svatych. Verim, ze mnozi mohou odpadnout - to z Bible jasne
plyne a predpovida se to. Ti vsak kteri odpadnou budou setba na skalnatou pudu nebo do trni a take ti co rikali Jezisovi Pane, Pane, ale on jim vyzna, ze je nikdy neznal. Nebyli to tedy nikdy spaseni krestane, jinak by vytrvali az do konce. Zde naprosto jasne slovy Bible:

1 J
2,19 Vyšli z nás, ale nebyli z nás. Kdyby byli z nás, byli by s námi zůstali. Ale nezůstali s námi, aby vyšlo najevo, že nepatří všichni k nám, kdo jsou s námi.
2,20 Vy však máte zasvěcení od Svatého a znáte všechno.


Vypadali sice mozna jako krestane, byli s krestany, ale nikdy k nim skutecne nepatrili.

Shrnuti:
Odpadnuti mozne ztrata spasy nikoliv!


zdravi
reformovany



Re: Odpadnuti mozne ztrata spasy nikoliv! (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Pondělí, 21. srpen 2006 @ 14:40:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Odpadnuti mozne ztrata spasy nikoliv!

A přesně tomuto nevěřím.


]


Re: Odpadnuti mozne ztrata spasy nikoliv! (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 21. srpen 2006 @ 15:13:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Pamatuji si jak jednou Dan Drápal řekl pravdivou větu.

"Boží svrchovanost neruší lidskou svobodu
a lidská svoboda neruší Boží svrchovanost.".

Tato věta činí syntézu mezi arminianismem a calvinismem a ukazuje, že oba směry jsou současně pravdivé.( Až na pár extrémů arminiánů) Jde zde o jedno z Božích tajemství.
Máme-li ctít pravidlo Sola Scriptura, musíme respektovat argumenty obou táborů, protože
všechny tyto argumenty jsou obsaženy v Písmu,
jak lidská svoboda, tak Boží svrchovanost.
A ani z jednoho ani z druhého hlediska nelze slevit, abychom se nedostali do potíží.

Proto ani já po jistém lavírování nejsem ani arminián ani calvinista, ale OBOJÍ DOHROMADY.


]


Re: Slysel jsem pro to hezky termin - Kalminian (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Pondělí, 21. srpen 2006 @ 15:25:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ahoj Gregu

Slysel jsem pro to hezky termin - Kalminian

zdravi
reformovany


]


Re: Slysel jsem pro to hezky termin - Kalminian (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 21. srpen 2006 @ 17:17:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Milost a pokoj tobě reformovaný,

tak to je fakt dobré. To si budu pamatovat.
Kalminián.....:-)

Měj se dobře


]


Re: Odpadnuti mozne ztrata spasy nikoliv! (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Pondělí, 21. srpen 2006 @ 18:01:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
Tak to vidíš, kdoví v čem všem se ještě nakonec my dva shodnem :-))))


]


Re: Odpadnuti mozne ztrata spasy nikoliv! (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 22. srpen 2006 @ 11:03:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Michale,

jo, jo, vím to o tobě, že jsi taky Kalminián:-)


]


Re: Pak by vule byla jen jakymsi generatorem nahody a spasa ruskou ruletou.... (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Pondělí, 21. srpen 2006 @ 15:46:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Kdyby clovek, ktery se jednou uprimne obratil a uveril v Jezise Krista, se o neco pozdeji rozhodl proti Kristu jakou by to melo logiku?

Budto by byl obelhan satanem, ale satan je prece pod dokonalou Bozi kontrolou. Nikoho nemuze svest, jestlize to svrchovany Buh nedovoli/neni-li to v Bozim planu.

Pokud by vsak nebyl obelhan, co by mohlo zpusobit, ze se jednou rozhodl tak a podruhe jinak? Pak by byla lidska vule generatorem nahody a spasa by byla ruskou ruletou.

zdravi
reformovany


]


Re: Pak by vule byla jen jakymsi generatorem nahody a spasa ruskou ruletou.... (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Pondělí, 21. srpen 2006 @ 17:29:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kdyby clovek, ktery se jednou uprimne obratil a uveril v Jezise Krista, se o neco pozdeji rozhodl proti Kristu jakou by to melo logiku?

Milý Reformovaný, člověk je nenapravitelně zkažený. Víc, než si Ty jako kalvinista ochoten připustit. Jeho sdrce je lstivé a úskočné a dovede oklamat, dokonce těmi nejušlechtilejšími motivy. Jako křesťané nejsme výjimkou. Tělo žádá proti Duchu a Duch proti tělu.

Ga 6,8 Kdo zasévá pro své sobectví, sklidí zánik, kdo však zasévá pro Ducha, sklidí život věčný.

Jk 1,15-16 Žádostivost pak počne a porodí hřích, a dokonaný hřích plodí smrt. Neklamte sami sebe, milovaní bratří!


Žd 3,12 Dejte si pozor, bratří, aby někdo z vás neměl srdce zlé a nevěrné, takže by odpadl od živého Boha.

Vím, jak si to kalvinisti mnohdy ohnou, aby se jich to netýkalo. Nicméně tyto verše jsou určeny křesťanům, bratřím.

Pastýř


]


Re: Pak by vule byla jen jakymsi generatorem nahody a spasa ruskou ruletou.... (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 22. srpen 2006 @ 11:19:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Milý Pastýři,

zde bych jen podotkl: člověk je úplně zkažený ve svém jednání, ale nikoli vždy ve svém CHTĚNÍ.

Ř7: ...." nebo toho, což činím neoblibuji, nebo ne to co CHCI to činím, ale což v nenávisti mám, to činím."

...."Nebo CHTĚNÍ hotové mám, ale abych vykonati mohl dobré, toho nenalézám."

"Nebo nečiním dobrého, kteréž CHCI, ale činím to zlé, jehož nechci."

"Nalézám tedy zákon, když CHCI činiti dobré, že se mne přidrží zlé."

"A tak tedy tentýž já sloužím myslí zákonu Božímu, ale tělem zákonu hřícha."

Takže ono to s tou úplnou zkažeností člověka nebude podle Písma až tak horké.

Jasně všichni zhřešili. Ale ne že by všichni CHTĚLI
hřešit. Většina lidí by chtěla být LEPŠÍ než jsou
a v srdci touží po dobru, ale NEMOHOU, protože
jsou PRODANÍ hříchu.

Ahoj




]


Re: Pak by vule byla jen jakymsi generatorem nahody a spasa ruskou ruletou.... (Skóre: 1)
Vložil: arrow v Pondělí, 21. srpen 2006 @ 21:19:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ještě malej kometářík, který se netýká vysoké predestinační debaty, btw, po mnoha letech promýšlení tématu, jsem dost nezávisle došel k něčemu, co tady píše Pastýř.

Takže si, milý reformovaný, představ, že se někdo obrátí ke Kristu, ale je mu tvrzeno, že pokud nebude v té a té církvi, tak "odpadne". Cpou mu to horem dolem, léta a léta, všichni to papouškujou, ten člověk tomu nakonec uvěří. Pak ten člověk odejde z dané církve a zůstane "ve světě" - uvěří tomu, že vyloučením z této "církve" nadobro ztratil spásu.

Byl obelhán ... Bylo to v Božím plánu?


]


Re: Odpadnuti mozne ztrata spasy nikoliv! NE (Skóre: 1)
Vložil: Bany (petrb(zavinač)mujbox.cz) v Úterý, 22. srpen 2006 @ 06:40:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Souhlasím s Pastýřem. Jak by to bylo se slovem o zahradníkovi, který se snažil neustále pečovat o strom, který nenesl ovoce.. Pak jej nakonec vyťal. Jak by to bylo se slovem, že jsme pouze naroubováni jako planá oliva na pravou olivu Izraele a že si máme dávat pozor, aby naší nevěrou jsme nebyli vylomeni...


]


Re: Reformovanému a všem reformovaným (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Pondělí, 21. srpen 2006 @ 17:59:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
Myslím, že tvé chápání tématu sdílím



Re: Reformovanému a všem reformovaným (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Pondělí, 21. srpen 2006 @ 18:09:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To je psáno Pastýři, Reformovanému nebo Gregoru777? Já zde vyjímečně souhlasím s Gregem. Vystihl to i za mne.


]


Re: Reformovanému a všem reformovaným (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Pondělí, 21. srpen 2006 @ 20:05:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
No, bylo to psáno v hlavní větvi, tak mi přišlo, že je logické, že se jedná o reakci na hlavní článek. Tedy, polopatě, bylo to určeno tobě.


]


Re: Reformovanému a všem reformovaným (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Pondělí, 21. srpen 2006 @ 20:38:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Děkuji za povzbuzení. Krom Tvých občasných štulců, si nejsem příliš vědom, že bychom se v něčem kdy principielně lišili. Myslel jsem, že jsi nyní Olinovým učedníkem, a tak jsem chápal odstup z Tvé strany na zcela osobní, nikoliv na teologické úrovni :-)

Pastýř

P. S. Pokud bych chtěl použít moji pověstnou ironii - jako že nyní nechci - pak bych citoval F 3,15 :-)))


]


Re: Reformovanému a všem reformovaným (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Úterý, 22. srpen 2006 @ 07:48:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
Haha. Nevšiml jsem si, že bych k tobě měl odstup, mám tě rád...a Olina taky. V posledku si nemyslím, že byste od sebe s Olinem byli názorově až tak daleko, nakonec i ten břitký vtip máte společný....:-)))


]


Re: Reformovanému a všem reformovaným (Skóre: 1)
Vložil: amisrtep v Úterý, 22. srpen 2006 @ 07:15:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dovolte mi, poněkud se vložit do debaty.

Pokud tomu dobře rozumím, pak ty „pastýři“ zastáváš takovéto stanovisko, že kdo uvěřil, může odpadnout, pozbýt tím spasení, a nedosáhnout věčného života.

Ty „reformovaný“, zase tvrdíš, že ti, kdo odpadají, vlastně nikdy neuvěřili, nikdy nebyli spaseni a nikdy věčného života nedosahovali.

Rozumím, Vám oběma?

No, je to opět ta starodávná pře.

Vždy jsem si při tom připomínal jeden úryvek Písma:

Žd 10,15 Dosvědčuje nám to i Duch svatý, když říká:
10,16 Toto je smlouva, kterou s nimi uzavřu po oněch dnech, praví Pán; dám své zákony do jejich srdce a vepíšu jim je do mysli;
10,17 na jejich hříchy a nepravosti už nikdy nevzpomenu."
10,18 Tam, kde jsou hříchy odpuštěny, není už třeba přinášet za ně oběti.
10,19 Protože Ježíš obětoval svou krev, smíme se, bratři, odvážit vejít do svatyně
10,20 cestou novou a živou, kterou nám otevřel zrušením opony - to jest obětováním svého těla.
10,21Máme-li tedy tak velikého kněze nad celým Božím domem,
10,22 přistupujme před Boha s opravdovým srdcem a v plné jistotě víry, se srdcem očištěným od zlého svědomí a s tělem obmytým čistou vodou.
10,23 Držme se neotřesitelné naděje, kterou vyznáváme, protože ten, kdo nám dal zaslíbení, je věrný.
10,24 Mějme zájem jeden o druhého a povzbuzujme se k lásce a k dobrým skutkům.
10,25 Nezanedbávejte společná shromáždění, jak to někteří nají ve zvyku, ale napomínejte se tím více, čím více vidíte, že se blíží den Kristův.
10,26 Jestliže svévolně hřešíme i po tom, když jsme už poznali pravdu, nemůžeme počítat s žádnou obětí za hříchy,
10,27 ale jen s hrozným soudem a "žárem ohně, který stráví Boží odpůrce".
10,28 Už ten, kdo pohrdne zákonem Mojžíšovým, nedojde slitování a propadá smrti na základě svědectví dvou nebo tří svědků.
10,29 Pomyslete, oč hroznějšího trestu si zaslouží ten, kdo zneuctí Božího Syna a za nic nemá krev smlouvy, jíž byl posvěcen, a tak se vysmívá Duchu milosti.
10,30 Vždyť víme, kdo řekl: "Já budu trestat, má je odplata." A jinde: "Pán bude soudit svůj lid."
10,31 Je hrozné upadnout do ruky živého Boha.
10,32 Jen si vzpomeňte na dřívější dny! Sotva jste byli osvíceni, už jste museli podstoupit mnohý zápas s utrpením;
10,33 někteří tím, že byli před očima všech uráženi a utiskováni, jiní tím, že stáli při postižených.
10,34 Vždyť jste trpěli spolu s uvězněnými a s radostí jste snesli i to, že jste byli připraveni o majetek, neboť víte, že máte bohatství lepší a trvalé.
10,35 Neztrácejte proto odvahu, neboť bude bohatě odměněna.
10,36 Potřebujete však vytrvalost, abyste splnili Boží vůli a dosáhli toho, co bylo zaslíbeno.
10,37 Vždyť už jen 'docela krátký čas, a přijde ten, který má přijít, a neopozdí se.
10,38 Avšak můj spravedlivý - říká Bůh - bude žít, protože uvěřil. Kdo by však odpadl, v tom nenajdu zalíbení.'
10,39 Ale my přece nepatříme k těm, kdo odpadají a zahynou, nýbrž k těm, kdo věří a dosáhnou života.
11,1 Věřit Bohu znamená spolehnout se na to, v co doufáme, a být si jist tím, co nevidíme.
11,2 K takové víře předků se Bůh přiznal svým svědectvím.
11,3 Ve víře chápeme, že Božím slovem byly založeny světy, takže to, na co hledíme, nevzniklo z viditelného.
11,4 Ábel věřil, a proto přinesl Bohu lepší oběť než Kain a dostalo se mu svědectví, že je spravedlivý, když Bůh přijal jeho dary; protože věřil, 'ještě mluví, ač zemřel'.
11,5 Henoch věřil, a proto nespatřil smrt, ale Bůh ho vzal k sobě. 'Nebyl nalezen, protože ho Bůh přijal.' Ještě než ho přijal, dostalo se Henochovi svědectví, že v něm Bůh našel zalíbení.
11,6 Bez víry však není možné zalíbit se Bohu. Kdo k němu přistupuje, musí věřit, že Bůh jest a že se odměňuje těm, kdo ho hledají..............

Věřím, že pokud se nad tímto oddílkem Písma společně zamyslíte, osvobozeni od svých předsevzetí držet se toho, co považujete za správné a neomylné, dojde i ke společnému vyznání.

Mnoho je totiž pravdy u obou Vás dvou. Ale zároveň i mnoho nedostatků. Tím se nad Vás nevypínám. Sám toužím se i od Vás poučit.

Jen na začátek chci na něco poukázat:

Ti, kdo přestali od hříchu, i ti, kdo nadále vědomě hřeší, všichni byli osvíceni, všichni uvěřili, všichni poznali pravdu o Kristu, všichni byli posvěceni krví smlouvy. Všichni okusili nebeského daru a zakusili pravdivost Božího slova. Všichni byli účastníky Ducha svatého.

Žd 6,4 Kdo byli už jednou osvíceni a okusili nebeského daru, kdo se stali účastníky Ducha svatého
6,5 a zakusili pravdivost Božího slova i moc budoucího věku,
6,6 a pak odpadli, s těmi není možno znovu začínat a vést je k pokání, protože znovu křižují Božího Syna a uvádějí ho v posměch.
6,7 Země, která často přijímá déšť a rodí užitečnou rostlinu těm, kdo ji obdělávají, má účast na Božím požehnání.
6,8 Rodí-li však jen trní a bodláčí, je nepotřebná a blízká prokletí a nakonec bývá vypálena.
6,9 I když takto mluvíme, jsme o vás přesvědčeni, milovaní, že jste na dobré cestě ke spáse.

Ábel i Kain znali Boha, k oběma Bůh mluvil. Ale jen k víře jednoho z těch dvou se přiznal. Ne ke každé víře Bůh se přiznává, a zalíbení nenachází ve všech, kdo věří. Zkoumat máme, jaká víra Bohu se líbí. Víra těch, v nichž Bůh zalíbení nachází, jen ta dochází svědectví Božího, jen k víře takovýchto se Bůh přiznává.

Měli tedy ti, kdo uvěřili a pak odpadli, víru ke které se Bůh přiznal svým svědectvím,když jim dal stejného daru Ducha svatého, jako těm, kdo dosáhli věčného života? Jestliže ano, co se s nimi stalo, že v nich nakonec Bůh nenalezl zalíbení? Co bylo tou příčinou? A copak všichni ti, kdo do své smrti věří v Boha a neodlučují se od shromáždění Božího lidu, nutně docházejí Božího zalíbení? Nebude i tak Bůh rozsuzovat ve svém lidu?

Petr Šíma



Re: 100% Bozi uspesnost (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Středa, 23. srpen 2006 @ 10:58:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Srdecne Vas vsechny zdravim.

Den jsem nebyl u PC a je tu tolik komentaru, ze na ne ani nestiham reagovat. Doufam, ze na podzim bude cas se tematem zabyvat.

Ted jen kratce. Nepodcenuji verse varujici pred odpadnutim. Nicmene, chci podotknout, ze fakt, ze nekdo takovy vers cte a necha se jim napomenout uz je sam o sobe take Bozi milost. Vytrva-li nekdo do konce, nebude to jeho zasluha, ale bude to diky Bozi milosti o ktere bylo predem rozhodnuto.

Jak rekl nejaky Bozi sluzebnik: "Vse co udelas spatne, je Tvoje zodpovednost. Vse co udelas dobre je Bozi zasluha."

Nekoho takovy vyrok muze nastvat, ale premyslime-li o nem, zjistujeme vsak, ze je pravdivy.

Jen priklad, ze Buh neztraci co si oddeli.

L 15. kap.

1.
Pocatek - 100 ovci
Stred -99 ovci
Konec - 100 ovci

2.
Pocatek - 10 minci
Stred -9 minci
Konec - 10 minci

3.
Pocatek - 2 synove
Stred - 1 syn
Konec - 2 synove

Tedy 100% Bozi uspesnost ve vsech pripadech.



zdravi
reformovany



Re: 100% Bozi uspesnost (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Středa, 23. srpen 2006 @ 13:41:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A co třeba:

1. počátek: 10 družiček
konec: 5 družiček

2. počátek: 10 malomocných
konec: 1 (bývalý) malomocný

3. počátek: 12 apoštolů
konec: 11 apoštolů


]


Opet 100% Bozi uspesnost! Jen jsi spatne zvolil zaklad (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Středa, 23. srpen 2006 @ 15:29:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

100% Bozi uspesnost! Jen jsi spatne zvolil zaklad

1. počátek: 10 družiček
konec: 5 družiček

zaklad: 5 druzicek, ktere dostaly moudrost, aby naplnily lampy; spaseno 5

tedy opet 100%


2. počátek: 10 malomocných
konec: 1 (bývalý) malomocný

zaklad 1 malomocny, ktereho chtel Buh uzdravit
uzdraven 1
tedy opet 100%

zde pozn. K. Hagain se muze mylit, kdyz rika, ze Buh chce uzdravit vsechny, tedy zde 10 z 10

3. počátek: 12 apoštolů
konec: 11 apoštolů

K cemu byl urcen Jidas?

takze zaklad 11
a opet 100% uspesnost


]


Re: Opet 100% Bozi uspesnost! Jen jsi spatne zvolil zaklad (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 23. srpen 2006 @ 21:25:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Milí bratří, skvělá debata..... To se mi líbí....:-)


]


Re: Opet 100% Bozi uspesnost! Jen jsi spatne zvolil zaklad (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Středa, 23. srpen 2006 @ 22:00:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
1) Družička (panna): má lampu a bílé roucho - to je obraz odpuštění hříchů a Ducha svatého. Přesto je její zodpovědností, že nevešla - měla bdít, to za ní Bůh neudělá. Takže, chceš-li za to vše učinit zodpovědným Boha, byla by jeho úspěšnost 50%. Avšak zodpovědný je zde člověk, Bohu to připisovat nelze.

2) vysvobozeni byli všichni, jen jeden však uvedl svoji záchranu ve skutek. Úspěšnost 10%

3) Jidáš byl určen k věčnému životu, Ježíš ho nazval přítelem a dal mu podíl na své smlouvě při poslední Večeři. Úspěšnost cca 90%

Je samozřejmě možné vidět i druhou stranu, kterou jsi popsal. Ale jak řekl Gregorios:

Boží svrchovanost neruší svobodnou vůli a svobodná vůle neruší Boží svrchovanost

Paradox je dokumentován následujícím veršem:

J 6,70 Ježíš jim odpověděl: "Nevyvolil jsem si vás dvanáct? A přece jeden z vás je ďábel."

Pokud chceš být kalvinista, musíš nutně preferovat jen vybrané verše a ty ostatní ignorovat nebo dezinterpretovat :-)

A nyní čistě prakticky: kalvinista je přinucen uvěřit resp. nemůže odolat Boží milosti a už ani nemůže dobrovolně od Boha odejít, protože spasení nelze ztratit. Mne ale nikdo nenutil, mohl jsem odolat a kdykoliv mám svobodu odejít, čehož nehodlám využít. Milost, kterou nelze odmítnout, již není milostí, ale diktátem. Tuto milost jsem nepřijal proto, že jsem lepší, ale s vděčností proto, že jsem ji potřeboval. Ani dobro nelze člověku vnutit bez možnosti volby. Jako Adam měl svobodu neposlechnout, musí mít člověk svobodu poslechnout.

Kalvinista zde obvykle začne mluvit o nenapravitelné porušenosti, která není sto reagovat na Boží výzvu, nicméně Bůh je schopen i nenapravitelně zkaženého člověka oslovit tak, aby se mohl svobodně rozhodnout.

Pastýř


]


Re: A co by se, Pastyri, muselo stat, abys odpadl? (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Čtvrtek, 24. srpen 2006 @ 12:49:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
P
"kdykoliv mám svobodu odejít, čehož nehodlám využít"

r

1. A co by se, Pastyri, muselo stat, abys odpadl?

2. Budes mit "svobodu" odpadnout i v raji?


]


Re: Reformovanému a všem reformovaným (Skóre: 1)
Vložil: amisrtep v Čtvrtek, 24. srpen 2006 @ 06:39:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahojte,

zde obzvláště Pastýři a Reformovaný,

vskutku si stojíte na svém, ale nijak jste se nezabrali do mé poznámky....

nevadí, nicméně, já měl vždy za to, že:

všech deset malomocných bylo uzdraveno. Očištění z malomocenství je totiž v přímé souvislosti s uzdravením. No, možná se mýlím. Avšak jen jeden z těch deseti se vrátil k Ježíši, děkoval mu a vzdával Bohu veřejně díky a chválu za své uzdravení. A k tomuto pak Ježíš řekl, že ho jeho víra uzdravila (zachránila).

Shrnuto, podrtrženo :o)

Počátek:
Bylo deset malomocných a všech deset prosilío Ježíše o smilování se nad nimi.

Střed:
Všech deset bylo očištěno - uzdraveno.

Konec:
Pouze jednoho z těch deseti uzdravila jeho víra v Ježíše, neboť se k Ježíši vrátil a děkoval mu a vzdával chválu Bohu.

Ostatních devět bylo sice také uzdraveno, neboť také prosili Ježíše o smilování, a Ježíš také konstatoval (a i Lukáš), že byli očištěni ze své nemoci, ale k nim Ježíš neřekl, že je uzdravila jejich víra k Bohu. Byly uzdraveni tedy Ježíšovou milostí, ale ne vírou v Boha.

Ne tedy každý, kdo prosí a dostává, nutně dostává pro svou víru v Boha.

Co mně z toho plyne?: Všech deset přišlo s důvěrou k Ježíši, že je uzdraví a všichni byli vskutku uzdraveni. Všichni uposlechli Ježíšových slov, a dalo by se říci, že přišli s vírou v Ježíše, ale jen jeden z nich v Ježíše doopravdy uvěřil, a jen k víře toho jednoho se Ježíš přiznal.

Konečný můj závěr?:

Počátek:
Deset věřivších v Ježíše a Boha.

Konec:
Jen jeden zachráněný vírou, ke které se přiznává Bůh.

A to je tak zatím vše. :o)

Petr Šíma



Re: Reformovanému a všem reformovaným (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Čtvrtek, 24. srpen 2006 @ 08:37:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Na cestě do Jeruzaléma procházel Samařskem a Galileou. Když přicházel k jedné vesnici, šlo mu vstříc deset malomocných; zůstali stát opodál a hlasitě volali: "Ježíši, Mistře, smiluj se nad námi!" Když je uviděl, řekl jim: "Jděte a ukažte se kněžím!" A když tam šli, byli očištěni. Jeden z nich, jakmile zpozoroval, že je uzdraven, hned se vrátil a velikým hlasem velebil Boha; padl tváří k Ježíšovým nohám a děkoval mu. A to byl Samařan. Nato Ježíš řekl: "Nebylo jich očištěno deset? Kde je těch devět? Nikdo z nich se nenašel, kdo by se vrátil a vzdal Bohu chválu, než tento cizinec?" Řekl mu: "Vstaň a jdi, tvá víra tě zachránila." Lk 17,11-19

Nevím, zda to chápu správně, ale o co mi jde: myslím, že Písmo říká jasně, že jen jeden byl vděčný. Ježíš mu neřekl: inu, jen jeden dostal tu pravou víru, a ti ostatní si holt nemohou pomoci, protože se nad nimi Bůh nesmiloval, ale řekl:

Kde je těch devět? Nikdo z nich se nenašel, kdo by se vrátil a vzdal Bohu chválu, než tento cizinec?"


]


Re: Reformovanému a všem reformovaným (Skóre: 1)
Vložil: amisrtep v Čtvrtek, 24. srpen 2006 @ 12:19:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Teď zase nevím, na co narážíš. Ale snad si rozumíme.

Ano, Ježíš neřekl přesně toto: Jen ten jeden dostal tu pravou víru.

Ale neopomeň, co Ježíš řekl:

1. o všech deseti řekl, že byli očištěni.
2. o devíti řekl, že nebyli nalezeni, že by se vrátili a vzdali Bohu chválu.
3. a jen jednomu řekl: Vstaň a jdi, tvá víra tě zachránila (uzdravila - kralický překlad).

Tedy ne o ostatních řekl, že je zachránila jejich víra, ale jen jednomu to řekl z deseti.

Myslím, že důležitější je, co Ježíš řekl, než neřekl. A jen jednomu řekl, že ho zachránila jeho víra.

Znovu poukazuji na to, že všech deset prosilo Ježíše o smilování. O všech deseti Ježíš řekl, že byli očištěni. Ale jen jednomu z nich řekl, že ho uzdravila jeho víra.

Samozřejmě se nechci nijak přít. Mně jen z toho vyplývá, že se Ježíš smiloval nad všemi deseti a všech deset bylo od malomocenství uzdraveno. Tedy z Božího smilování. Jenže, jestliže jen o jednom je psáno, že ho uzdravila jeho víra, pak to na něco poukazuje. A jestliže zrovna jen ten jeden, kterému bylo řečeno, že ho uzdravila jeho víra, vzdával Ježíši a Bohu díky, i to na něco poukazuje. Na základě totiž toho, že ten jediný chválil Boha a děkoval Ježíšovi, Ježíš prohlásil, že ho jeho víra uzdravila. Projev tedy víry, ke které se Ježíš přiznal, nebo ji přiznal onomu jednomu, nemlčí a lze vidět.

To je to, co jsem tím chtěl naznačit. Víra nelze poznat podle toho, zda někdo prosí a dostává, ale podle toho, že žádá, dostává to, oč žádal a je vděčný Bohu a Ježíši, tak že mluví a činí. Komu je mnoho odpouštěno, hodně miluje.

Onen příběh právě naznačuje, že tu bylo deset těch, kdo věřili v Ježíše (a kdyby nevěřili, že toho Ježíš není schopen, neprosili by), ale jen jednomu z nich řekl Ježíš, že ho jeho víra zachránila.

Ostatních devět tak nezachránila jejich víra. Byli sice z Boží milosti uzdraveni, ale jak i napovídá překlad ekumenický, jen jednoho zachránila jeho víra. Uzdraveni, očištěni od malomocenství byli všichni, ale jen jeden byl skutečně zachráněn skrze víru.

Osobně si vůbec nedovedu představit víru bez vděčnosti.

Ty ano?


]


Re: Reformovanému a všem reformovaným (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Čtvrtek, 24. srpen 2006 @ 12:59:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravim Petre,

Omlouvam se za kratoucke reakce z duvodu casove tisne.

Tak jen k listu Zidum

Žd 6,4 Kdo byli už jednou osvíceni a okusili nebeského daru, kdo se stali účastníky Ducha svatého
6,5 a zakusili pravdivost Božího slova i moc budoucího věku,
6,6 a pak odpadli, s těmi není možno znovu začínat a vést je k pokání, protože znovu křižují Božího Syna a uvádějí ho v posměch.
6,7 Země, která často přijímá déšť a rodí užitečnou rostlinu těm, kdo ji obdělávají, má účast na Božím požehnání.
6,8 Rodí-li však jen trní a bodláčí, je nepotřebná a blízká prokletí a nakonec bývá vypálena.
6,9 I když takto mluvíme, jsme o vás přesvědčeni, milovaní, že jste na dobré cestě ke spáse.

Verim, ze zakusit moc Ducha svateho muze i setba na skalnatou pudu nebo do trni. To vsak neznamena jeste opravdove obraceni - urodnou pudu, jehoz znakem je trvalost. Mozna moc Duchu zakusil i Jidas (minimalne pri vyslani) a presto vime, ze Bible mluvi o tom, k cemu byl urcen. Verim tedy, ze Buh urcuje pudu - zda podel cesty - odmitnuti. Na skalnatou pudu nebo do trni (zrejme zdanlivy krestane) a urodnou pudu - Bozi vyvoleni, kteri vytrvaji az do konce.

zdravi
ref


]


Re: Reformovanému a všem reformovaným (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Čtvrtek, 24. srpen 2006 @ 16:04:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pokud semeno zapadne do půdy, zemře a vyroste nová rostlina, jde o znovuzrození. Nesení ovoce je pak odpovědností vzrostlého stromu. Pokud nevydá ovoce, je vyťat a vhozen do ohně.

P.


]


Stránka vygenerována za: 0.47 sekundy