Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marek.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 158, komentářů celkem: 429684, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 494 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116568702
přístupů od 17. 10. 2001

Nebezpečná učení: Znaky denominačních církví
Vloženo Pátek, 18. srpen 2006 @ 22:29:34 CEST Vložil: Bolek

Kritika bludů poslal Gregorios777



Položili jste si někdy otázku, co by asi Kristus a apoštolové řekli na dnešní denominační církve?

Vzhledem k tomu v jaké míře se odchylují od zjevení apoštolského učení a praxe, bych řekl, že by je označili za odpadlé a škodlivé heretické sekty, kterých je třeba se varovat.

Drtivá většina z nich je sdružená v bezbožných organizacích jako např. Světová rada církví,

která spolupracuje s Ekumenickým hnutím, Křesťanskou mírovou konferencí a podobnými organizacemi, jejichž cílem je náboženský synkretismus a také hodnoty o které usiluje tento svět - tedy mír a porozumění ve světě, ekologie apod.



Tyto organizace a jejich členové ( denominační církve ) nejsou v souladu s apoštolským učení, zato jsou v souladu s přirozeným lidským myšlením, i když z části duchovně-idealistickým.





Ještě k definici novozákonní sekty:



Žádná skupina novozákonních věřících, která

usiluje o to, aby byla v souladu s apoštolským učením NZ, nemůže být nazvána sektou.



Naopak, odpadlou sektou musí být nazvána ta skupina, která na zjevení apoštolského učení nedbá a která od něj odpadla tím, že si vytvořila své vlastní učení a způsoby.





Zde jsou některé ZNAKY těchto denominačních sekt:



1) Vytvoření oficiálního JMÉNA denominace, která sjednocuje několik místních sborů

v jeden celek a tím vytváří sektu oddělenou

od Těla Kristova, čímž ROZDĚLUJE Tělo Kristovo.

V tomto stavu se nebojí přijímat Večeři Páně!

( Gn 11,4 // 1Kor 1,11-13 // Zj 3,8 // 1Kor

11,29 )



2) Vytvoření Ústředí těchto denominací, které je na zemi a sjednocuje množinu místních sborů, zatímco ústředím Boží Církve

je Boží a Kristův trůn v nebi a Pánem v Církvi je Duch svatý.

( Ef 1,20-23 // 2Kor 3,17 // )



3) Duchovní cizoložství a proviňování se proti PRAVDĚ EVANGELIA spoluprací s ekumenických hnutím a Světovou radou církví, římskokatolickou církví a pohanskými metafyzickými kulty z oblasti New Age.( hnutí víry)

( Gal 2,5 )



4) Duchovní cizoložství se světskou státní správou skrze úsilí získat státní souhlas s činností denominační sekty



5) Placení daní státu z darů apod.



6) Přijímání nebiblických státních podpor od státu na provoz svých sekt.

( 3 Jan 7 )



7) Existence pravidelných SJEDNANÝCH platů pro církevnické pracovníky.

( 3 Jan 5-8 // Fil 4, 10-18 )



8) Nadsborová shromáždění "starších bratrů"

reprezentujících místní sbory ( pastorálky apod. )

Sk 15 - Shromáždění v Jeruzalému - zde byli

vysláni pouze zástupci z JEDNOHO SBORU do

Jeruzaléma, kde byli apoštolé.



9) Existence profesionálního duchovensva,

které vládne nad Božím lidem a které Boží lid rozděluje na duchovní a "laiky" a působí

jako prostředník mezi Bohem a lidmi

( 1Pt 2,5+9 // Zj 2,15 // 1Tim 2,5 )



10) Studium těchto profesionálních duchovních

na "teologických" fakultách a seminářích,

které naprosto vylučuje studium pod vedením Ducha svatého, kterému byli podrobeni učedníci Kristovi a naopak způsobuje studium pod vedením lidí, navíc většinou neznovuzrozených a neobrácených k Pánu.

Namísto vykupování Pánova času se zde zdržují

s učivem, které je z 90% naprosto nepotřebné.

( 1Kor 1,17-21 // Ef 5,15-16 )



11) Užívání oficiálních titulů těmito duchovními - důstojný otec, kněz, pastor, reverend...

( Mt 23,8-10 )



12) Existence kostelů, sborových budov a modliteben

( Sk 16,13 - Dokonce ani ve Filippis, hlavním městě Makedonie, neměli sborovou budovu nebo

modlitebnu. Chodili "VEN ZA MĚSTO K ŘECE )



13) Pokud tyto budovy nejsou, tak se vyhazují Pánovy peníze za pronájem prostor.



14) Díky existenci profesionálního vyškoleného duchovenstva pak ve sborech účinkují pouze jeden, dva či tři bratři,

namísto celého Těla Kristova.

( 1Kor 14,26 )



15) Dlouhé bloky "chval", které v NZ nenajdeme.

( 1Kor 14,26 )



16) Používání hudebních nástrojů při bohoslužbě



17) Lidské způsoby bohoslužby i kázání evangelia v lidské síle, bez závislosti na vedení Ducha svatého, duševnost, humanismus,

nerespektování Boží cti, slávy, bázně a pravdy.



Toto byly jen hlavní znaky.

Určitě by se jich ještě mnoho našlo.




"Znaky denominačních církví" | Přihlásit/Vytvořit účet | 56 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Znaky denominačních církví (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Pátek, 18. srpen 2006 @ 23:58:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Ty to taky nemas jednoduchy...



Re: Znaky denominačních církví (Skóre: 1)
Vložil: jdu v Sobota, 19. srpen 2006 @ 07:09:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gregoriosi, líbil se mi Tvůj článek: "Vedení Duchem Svatým." Ale s tím, co zde nyní popisuješ, v těch bodech, s tím, ve velké většině nemohu souhlasit. Vždyť kdyby se, v některých těchto bodech, jak je zde popisuješ, takto církev chovala, tak by to byla také sekta. Nezlob se na mne. jdu



Re: Znaky denominačních církví (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 19. srpen 2006 @ 09:36:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj jdu,

v tom případě byla první apoštolská Boží Církev
podle tebe sektou, protože žádný z těchto bodů
nepraktikovala.


]


Re: Znaky denominačních církví (Skóre: 1)
Vložil: jdu v Neděle, 20. srpen 2006 @ 19:25:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rozumím ti Gregori, máš na mysli, v tomto článku, naprostou oddělenost od hříchu, avšak myslím si, že některé věci, jako např. ekumena, jsou i od Pána, avšak někteří si tyto věci dělají po svém, bez Ducha Svatého. jdu


]


Re: Znaky denominačních církví a dětská duše (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Sobota, 19. srpen 2006 @ 20:00:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milá Gregor777,
v podstatě souhlasím, i mně je milé představit si , jak bylo apoštolům a jejich lidem, když se scházeli na modlitbách, a chtěl bych vědět, jakým způsobem se modlili (zda zpívali žalmy, nebo osobně),
ale k otázce církevní struktury bych dal do úvahy dvě myšlenky:
(a) lid boží žije v nějaké situaci. Přišel středověk, který měl tuhé, pevné struktury. Ten vnitřek, měkké jádro, modlení atd, je jako duše u dítěte, nevinná, bezelstná, ale nemá tu strukturu, která drží starosti světa pohromadě. Apoštolé se modlili a na nic jiného nemysleli. Děti také nemyslí na strukturu obklopujícího je světa. O to se starají rodiče.
A ta starověká a středověká společnost byla pěkně zkrátka a tuze zařízená, Platila tam úcta, zařazení ve společnosti, zděděné postavení, pravidla, které dnešní liberální společnost ani už nepochopuje atd.
V tom prostředí se u církve ustálilo dvojím způsobem totéž (stejný způsob) a to způsob, jak je vidět ona ve světě. Jednak se musela stát institucí, jinak by ji nikdo nerespektoval. Jednak struktuře upřímně věřili, protože ve své době jiný způsob neznali, než že ´obsah má svoji formu´, že ´forma podržuje obsah´ a v tom případě že nábožnost potřebuje mít církev, víra potřebuje náboženství, vnitřek potřebuje vnější obal a pevnou formu.

(b) byl jsem občas v prostředí, kde jsem cítil ten život lidí z vedení blíže. na příklad když mluvím s posluchačem teologie, mívám zvláštní pocit, že tady se něco vaří (peče), co je celistvé a odpovídá odhodlání, více, než mám já. Ovšem, ten člověk se odhodlal na dráhu pro celý život. Je to silné, ´husté ´, zatím co já si připadám proti němu ´řídký´.
Také jsem to cítil, když někdy zajdu do teologické knihovny. Fakulty dovolují , aby čtenářem byli i ´laici´, nejen pastoři, kazatelé, kněží a bohoslovci. Tam jsem občas cítil takový ´obláček´ okolo pilně studujících, zabraných do knih, a pocítil jsem, že já jsem daleko méně ponořený do toho a odhodlaný jen napůl. Oni jsou cele odevzdaní, i ve službě.
Kdybych se chtěl tak cítit, musel bych nechat všeho, světa, zaměstnání a vydat se jen do služby, ale ne tak, že po práci a ve volnu nebo prázdninách budu dělat pomocníka, ale celým životem se budu věnovat jen službě ve jménu Božím.

A to je ten rozdíl.
Křesťané by nemuseli mít hierarchii a každý by mohl při sejití kázat, nebo vysluhovat, ale já to beru od těch, kteří se cele věnují tomu cíli.
Nebo chceš mít, Gregori stejné společenství?
Když se dáš na teologii, budeš mít pět let času na studium, stále při myšlenkách na to, současně na zrání, přetvoření osobnosti, aby tím úplněji vydávala ovoce, až se z měkčího ovoce stane ořech plný oleje pro dobro lidí.
Souhlasím s tím, aby všichni dokázali všechno. Ale kdo se tomu věnuje ´institucionalizovaným ´způsobem, má možnost soustředění a možná získá i větší ´palební sílu´ nebo sílu pro uzdravování žíznivých
Miro.



Re: Znaky denominačních církví a dětská duše (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 19. srpen 2006 @ 20:42:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj mk,

jde o to, že Nový Zákon žádné seminární studium nezná ani nepodporuje.

Na teologických fakultách je spousta filozofů a neobrácených lidí z řad profesorů. Mnozí z nich jsou přímými nepřáteli Krista - popírají Jeho Božství, neposkvrněné početí atd.

A tito lidé by měli něco učit Boží děti.

Předměty, které se učí na teologických fakultách
jsou z větší části také naprosto neakceptovatelné pro Boží děti, které mají duchovní smysly vycvičené k rozeznání dobrého a zlého.

Podle Nového zákona vyučování Božích dětí probíhá spontánně a nikoli v žádné teologické škole.
Probíhá v procesu učednictví v těle Kristově, kde starší bratři vyučují mladší a navíc s nimi i žijí,
tráví spolu čas, jedí spolu, nocují spolu, duchovně spolu pracují.
A hlavně to učení probíhá pod vedením Ducha svatého a nikoli podle nějakých naplánovaných
školních osnov, které jen svazují působení Ducha svatého.

Z takové teologické fakulty vyjde pouze člověk nabitý nějakými rozumovými vědomostmi, z malé části biblickými a z drtivé části naprosto nepotřebnými a dokonce protikristovskými
vědomostmi. Navíc pyšný na svůj titul o kterém v NZ nikde nic nečteme a nadutý svými rozumovými vědomostmi.

Duchovní realita je taková, že tyto fakulty produkují vesměs nepřátele Kristova kříže.
Mnozí z nich nejsou ani znovuzrozeni a tak se účastí na profesionálním duchovenském stavu stávají těmi nejhoršími příživníky světa.

Někteří z nich se pak někdy v budoucnu skutečně obrátí k Pánu.
Těch je však poskrovnu.
To tebou popisované pevné odhodlání takových studentů teologie nemusí být nic jiného než
odhodlání dosáhnout pohodlné církevnické kariéry a prestižního postavení.

Kdyby bylo něco jako teologická fakulta třeba,
okamžitě by taková vznikla po vzniku první Církve minimálně v Jeruzalémě a v Antiochii a byl by o tom také záznam v Novém Zákoně.
Absence tohoto jasně naznačuje Pánův postoj k takovým věcem.


]


Re: Znaky denominačních církví a dětská duše (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Sobota, 19. srpen 2006 @ 22:16:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Kolik jsi v Bibli nasel versu tykajicich se diskutovani na internetu?

Absence tohoto jasně naznačuje Pánův postoj k takovým věcem.

Takze sup vocad.

Aviaf


]


Re: Znaky denominačních církví a dětská duše (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 19. srpen 2006 @ 23:22:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
to Aviaf:

ne ne, nemusím sup vocad.

Iz 61,6 :"Vy pak kněží Hospodinovi nazváni budete, služebníci Boha našeho slouti budete, ZBOŽÍ pohanů užívati budete a v slávě jejich zvýšeni budete."
V ekumenickém překladu:"...budte užívat BOHATSTVÍ pronárodů..."

Kdo umí trochu hebrejsky, zjistí, že slovo ZBOŽÍ nebo BOHATSTVÍ označuje technické vymoženosti pohanů.


Počítač na rozdíl např. od televize je sám o sobě neutrální. Záleží na tom, co si na něm pouštíš.

To např. u televize říci nemůžeš. Tam nikdy nevíš, jaká nečistota se na tebe v té které chvíli
vyleje.


]


Re: Znaky denominačních církví a dětská duše (Skóre: 1)
Vložil: vogel v Sobota, 19. srpen 2006 @ 23:53:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

hele nedávno jsi vykládal tady na Granu, že všechny starozákonní věci bohoslužby a kněžské služby jsou pasé - ty taky ty svoje výklady nekonzistentně přiohýbáš jak se ti to zrovna hodí :oO


]


Re: Znaky denominačních církví a dětská duše (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Neděle, 20. srpen 2006 @ 01:27:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Za prve: doslovne vo Internetu tam nic neni. A ty jsi demagog doslovnosti, takze byses tim mel ridit. Navic, kdyby to znamenalo technicky vymozenosti, tak by to tak bylo prelozeny.

Za druhe, nevyplyva z teto konkretni pasaze taky to, ze se duchovni smeji nazyvat knezi (v rozporu s tvym bodem 11)?

Aviaf


]


Re: Re: Znaky denominačních církví a dětská duše (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 27. březen 2007 @ 13:41:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Aviafe,

po více než půl roce zjišťuji, že jsem si nepřečetl tvůj dávný příspěvek. Zde se ale hovoří o všeobecném kněžství, ne o tom, že knězem je nazván sám jednotlivec, na úkor ostatních bratří. Všichni jsme kněží. Není žádný speciální kněz. Jsou jen starší a mladší kněží. Ti starší a zkušenější kněží jsou ustanovováni za starší Církve.


]


Re: Re: Re: Znaky denominačních církví a dětská duše (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Středa, 25. duben 2007 @ 08:47:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Mne spis vrta hlavou ten internet. Ze internet jo, ale televize ne. Jaks na to prisel, ze na internetu mas nejak vetsi sanci ridit, co se ti zobrazi? Kdyz nekdo zase hackne GS a vrazi sem porno, tak to na tebe vybafne, ani nemrknes. A naopak u televize mas treba prepinatka, vime? Nehlede na to, ze ten tvuj soukromej preklad Iz 61,6 je zcela ucelovej. Jo, a patrej mezi "bohatstvi-zbozi-technicke vymozenosti narodu" i backory s drakem "Made in China"?

Aviaf


]


Re: Re: Re: Re: Znaky denominačních církví a dětská duše (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 26. duben 2007 @ 00:05:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Aviafe,

vezmi si běžný český seriál. Na první pohled nic tak škodlivého. Ale během těch 50 minut dojde minimálně 5 x nebo i vícekrát k braní Božího jména nadarmo. I jen poslech tohoto rouhání znečistí našeho ducha, neboť Pán v nás na to reaguje. A vůbec se Mu nelíbí, že se ( a Jeho také ) něčemu takovému vystavujeme. Když nepočítám, že nevěra a cizoložství, nebo potrat se zde bere jako zcela normální věc.

Nevím, jak tobě, ale mně se na netu ještě nestalo, že by na mě cokoliv špatného samo o sobě vybaflo. Porno na Granosalis ani nemusí nikdo hecknout. Sami autoři Granomusicalis klidně na křesťanském serveru zveřejnili přímo washovy porno-texty. Ani to washo nemusel heckat.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Znaky denominačních církví a dětská duše (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Čtvrtek, 26. duben 2007 @ 00:41:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Ani to washo nemusel heckat.

No tak vidis! A to tvyho ducha neznecistuje, na to Pan v tobe nereaguje? A ty se tomu vystavujes!

Aviaf


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Znaky denominačních církví a dětská duše (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 26. duben 2007 @ 08:36:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Aviafe,

jenže to je právě ten vtip. Já mám možnost ty washovy hnoje ignorovat a nemusím na ty příslušné stránky chodit. Kdežto v TV na mě může každou se*****u cokoli být vylito.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Znaky denominačních církví a dětská duše (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 26. duben 2007 @ 10:21:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Sledování TV a účast na bezbožných řečech, které se tam vedou, je biblicky odmítnuto např. v tomto verši: "Žádný vás nesváděj marnými řečmi, neboť pro takové věci přichází hněv Boží na syny nepoddané." ( Ef 5,6 ).

Je jedno, jestli máme účast na bezbožných marných řečech někde v hospodě s nevěřícími anebo na nějaké oslavě v práci, anebo ji máme účastí v obecenství s nevěřícími skrze sledování TV. Je to na stejné úrovni. Ve všech případech je to účast na marných řečech.
A v takových chvílích se na nás Pán hněvá, jako na nepoddané syny. Je to hřích.




]


Re: Znaky denominačních církví a dětská duše (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Neděle, 20. srpen 2006 @ 01:23:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je jisté, že učedníci byli zasaženi Kristem a silou jeho evangelia a zdržovali se spolu, a byli spolu vzděláváni.
Ale už u Pavla se dozvídáme, že seděl ve škole u nohou Gamalielových. Moc o jeho učiteli nevíme, ale to vzdělání nebylo Pavlovi na škodu.
Pavel i jiní učili systematicka dlouho po sborech a cestovali, aby šířili evangelium, křtili vodou a Duchem. A co v příštích dobách, když se známost rozmohla mezi lidmi?
To se snad nikdo nesmí systematicky zabývat učením na jednom místě a pořád?
Nicméně v něčem máš pravdu. Ze životopisu opata Benedikta se dozvídáme, že přerušil (opusti) studia práv v Římě po dvou letech, protože se mu zdálo, že je tam moc ruchu. Žil potom na venkově u jednoho kněze, který měl okolo sebe shromážděných více mladíků. V té době bylo obvyklé, že se duchovně zaměření lidé stahovali z měst do klidné samoty na venkově.
Odešel odtud až když venkované v něm viděli divotvůrce. Někde poblíž musela být jeho sestra Scholastika, která ho doprovázela na studia do Říma a o které se dozvídáme zase, až později Benedikt založil společenství mnichů a vysatvěl s nimi svůj klášter (opět malé společenství). Sestra si postavila (nebo jí oni postavili) také klášter blízko něho.
Z jeho života vidíme, že někde byly takové skupiny, které žily ten život jak ty píšeš - aby spolu tvořili spolek a modlili se a učili se. Také Didaché říká, že věřící má každý den vyhledat solečenství věřících.

Ale ještě mám připomínkiu:
dále píšeš: ´...pevné odhodlání takových studentů teologie nemusí být nic jiného než
odhodlání dosáhnout pohodlné církevnické kariéry a prestižního postavení..´, ale to je přece smutné, proč podezíráš takové množství lidí? Vždyť tam mnozí přišli s dobrými úmysly. To bys také mohla říci, že učeň se hrne do učiliště čistě proto, aby potom bohatě vydělával. A co zájem o obor? Když jsi chodila (chodíš) do nějaké školy po ZDŠ, konkrétně ty tam jdeš za účelem hmotným, nebo pro obor ze zájmu?


]


Re: Re: Znaky denominačních církví a dětská duše (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 27. březen 2007 @ 13:44:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milí Mk,

mnozí jdou na nějaký obor čistě pro peníze, mnozí třeba z profesionálního zájmu a mnozí z obou těchto důvodů.
Všechny tři kategorie se tam určitě vyskytují. Promiň, jestli jsem generalizoval vše do jednoho šuplíku.


]


Re: Znaky denominačních církví (Skóre: 1)
Vložil: Sackett v Úterý, 24. duben 2007 @ 12:55:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Gregory,
i s body které uvádíš se dá souhlasit, i když jsou to spíše Tvoje výklady Písem.

Chtěl bych se Tě ale zeptat k bodu 12 a 13.
Kde by se tedy měli dnešní křesťané scházet, když by neměli mít budovy nebo vyhazovat peníze za nájem prostor?
(třeba když zrovna v neděli prší nebo v zimě...)



Re: Re: Znaky denominačních církví (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 24. duben 2007 @ 17:02:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravím Sackette,

moje výklady? Pokud tedy v Novém Zákoně najdeš některý z těchto bodů, tak mě na to upozorni. Znamená to, že jsem se v tom bodě mýlil...

Podle Nového Zákona, je stavění zvláštních bohoslužebných budov ( jakož i např. zvláštní kněžská vrstva, kněžská roucha, fyzické oltáře, fyzické oběti-mše, svícny, kadidelnice, apod. ), znakem JUDAISMU. Judaismus měl svůj fyzický chrám a nikde jinde bohoslužba nemohla probíhat. Církevnické křesťanstvo má zase své chrámy a kostely, příp. modlitebny. Pán Ježíš však k žádným takovým stavbám nevyzývá.

V novozákonní éře je Chrámem Božím samo fyzické tělo věřícího, potažmo celý místní sbor - Církev a také všeobecná Církev. V NZ není žádný fyzický chrám postavený lidskou rukou. Je pouze duchovní chrám - sama Církev.

První Kristovci z pohanů se scházeli buď po domech, anebo na veřejných prostranstvích, které byly určeny k tomuto účelu. Náměstí měst apod. anebo v odlehlých místech za městem v přírodě, případně ve větších budovách, které ale již byly postaveny ( oni je nestavěli ) - viz. Sk 19,9. Ostatně, žádná budova by je ani nepojmula, neboť ve velkých městech byly několikadesetitisícové sbory ( Jeruzalém - mnoho miriád (řec. orig. Sk 21,20) = mnoho desítek tisíc osob, podobně Korint, Antiochie, Řím a další ).

V dnešní době tedy máme možnost jako místní sbor se shromažďovat buď po domech, jako první Církev a pokud se jedná o shromáždění celého místního sboru, tak někde v přírodě nebo na veřejném prostranství, v parcích, nebo v nějaké již stávající budově, či pozemku, kterou k tomuto účelu poskytl nějaký věřící člen sboru, který je zámožný.

Pokud jde o zimní nebo deštivé období, tak jestliže není pro nevěřící lidi problém stát o Silvestru nebo po nějakém sportovním vítězství v zimě venku, tak pro nás by s ohledem na našeho Pána Ježíše neměl být problém vydržet třeba hodinu venku dobře oblečeni nebo s deštníkem. ( Pokud ovšem nemáme k dispozici již stávající budovu.) Pro ty věřící kteří, by s pobytem pod širým nebem v zimě nebo v dešti měli problém ( staří a nemocní nebo bratří s podlomeným zdravím ), by v zimním období připadala v úvahu pouze shromáždění po domech.

Shromáždění celé Církve venku pod širým nebem někde na věřejnosti je také úžasným svědectvím pro nevěřící ( 1Kor 14,23-25 ). Kde jinde se asi scházel Korintský sbor, když se počítalo s náhodným vejitím nevěřících do bohoslužby?


]


Re: Re: Re: Znaky denominačních církví (Skóre: 1)
Vložil: Sackett v Středa, 25. duben 2007 @ 08:35:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Gregory,
myslel jsem to jako Tvoje výklady právě proto, že v Novém Zákoně žádný z těchto bodů přímo nenajdeš.

My také někdy máme shromáždění pod širým nebem, ale to jen když vyjedeme mimo město. Nejsme nijak závislí na "chrámu" jak píšeš ve druhém odstavci.

My budovy také nestavíme, ale scházíme se v budově která již byla postavena někým jiným (ale nevlastní ji jeden zámožný člen sboru, nýbrž celý sbor). Je to podle Tebe špatně?
Scházíme se několikrát do týdne a je nás třeba i více než 100. Kdybychom se scházeli venku, tak na nás brzo někdo zavolá policajty, protože by to byla neohlášená akce. A do jednotlivých domácností se nevejdeme, kromě toho se po domácnostech už scházíme v tzv. skupinkách.

Rozumím Ti správně, že pokud se takto scházíme, tak to podle Tebe neděláme dobře?



]


Re: Re: Re: Re: Znaky denominačních církví (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 26. duben 2007 @ 08:27:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Sackette,

no vždyť PRÁVĚ proto, že tam ty body nenajdeš. O to právě jde. V Novém Zákoně je nenajdeš, ale v církevnickém křesťanstvu je NAJDEŠ. V NZ nenajdeš většinu věcí, které hlásá a praktikuje např. katolická církev. Ale v katolické církvi je NAJDEŠ. A to je právě ono. V Církvi Boží by nemělo být nalezeno NIC, co nenalézáme v Novém Zákoně. Pokud to tam ale najdeme, znamená to, že jsme si sami přidali k Písmu SVÉ věci a tím jsme se ODCHÝLILI od apoštolského učení a od Božího zjevení. Náš dům, který by měl být Boží je tedy postaven podle jiného projektu, než který určil Bůh a Bůh pak samozřejmě do takového domu nevstoupí. Bůh panuje nad svým Domem.

Pokud si váš sbor svoji budovu musel koupit, tak je to pouze plýtvání financí z Pánových prostředků, které mají být v první řadě použity na financování díla Pánových služebníků, kteří již vstoupili do své hlavní služby. Podle NZ máme využívat pouze stávající budovy, za jejichž pořízení není třeba platit. V celém Nz nenajdeš příklad, kdy by si jakýkoli Boží služebník nebo Církev pronajali nebo zakoupili či postavili budovu pro shromáždění.

To s tím zavoláním policie kvůli neohlášené akci, je naprostý nesmysl. Církev zde není proto, aby nad ní, jakožto nad dědictvím Páně jakýmkoli způsobem VLÁDLI neobřezanci. My nejsme povinni nikomu nic ohlašovat, ani se nikde registrovat. Jsme naprosto odděleni od státu - Herodese a nejsme mu povinni ničím jiným než platit daně z našich osobních výdělků v necírkevním zaměstnání a také tím, že budeme v postoji poddanosti Bohem určeným autoritám. A jestliže nejsme žádná oficiální organizace, tak jsme v očích státu pouze neformální skupinka, která se vydala do přírody nebo do města. Když ti přijedou příbuzní na návštěvu ( třeba tři rodiny a je vás celkem třeba 20 ) a ty s nimi jdeš do města nebo do přírody, tak také nejsi povinen nic ohlašovat.

Pokud jste ovšem denominace nebo máte nějaký oficiální název, tak jste si sami na sebe ušili past a bič. Kdokoli si usmyslí, může zakázat vaši činnost.




]


Re: Znaky denominačních církví (Skóre: 1)
Vložil: Sackett v Čtvrtek, 26. duben 2007 @ 08:55:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Gregory,
vypadá to, že teď sis trochu naběhl :-)
Copak existuje (nebo existovala) nějaká budova, za jejíž pořízení není třeba nic platit?
Podle Tebe a Tvého výkladu NZ, máme využívat stávající budovy - a kde se tady podle Tebe ta budova vzala? To se prostě máme zadarmo nastěhovat do nějaké již stávající budovy? To dělají squateři, a ne křeťani :-))
A verze, že nepotřebujeme žádné budovy zavání fanatismem.

Zapomínáš, že my jako lidé žijící ve státě máme být poddáni Bohem stanovené vrchnosti (není žádná vrchnost, kterou by Bůh neustanovil!) a proto se musíme řídit platným zákonem. Když se nás někde na veřejném prostranství vyrojí 150, tak už to je neohlášené shromáždění, které odporuje zákonu o právu shromažďovacím, podle kterého se máme právo scházet bez ohlášení jako církev, ale jen k tomu vyhrazených prostorách - ne volně a kdekoliv!

Co se týče Tvé poslední věty o denominaci s Tebou souhlasím, ale ne co se týče Tvého názoru na budovu - to je fanatismus.


]


Re: Re: Znaky denominačních církví (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 26. duben 2007 @ 09:09:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Sackette,

využít stávající budovu, aniž by za její pořízení musela Církev platit je docela dobře možné. Např. jestliže ji poskytne již zmiňovaný zámožný věřící. Žádnou verzi, že nepotřebujeme žádnou budovu nehlásám. Říkám, že za pořízení žádné budovy nemusí Církev platit
a vyhazovat tak Pánovy peníze, které na pořizování budov nejsou určeny.

Sackette, my se máme především řídit zjevením Nového Zákona. A to o žádné registraci u státu, nebo o žádném povolení se shromažďovat nebo kázat evangelium nehovoří. Dokonce ani za krutovlády Říma to věřící nemuseli dělat. A když jsme už u těch zákonů. Ústava, která je vyšší právní normou než jakýkoli zákon, nám zaručuje svobodu shromážďování. Už vidím, jak si evangelista Filip místo evangelizave v nějakém městě, nejdříve běží k Herodesovi pro povolení. Už jen proto, že tyto akce podléhají svrchovanému vedení Ducha, něco takového ani není možné.


]


Re: Re: Re: Znaky denominačních církví (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Středa, 20. červen 2007 @ 00:11:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
V bibli cteme, ze uplne prvni cirkev v Jeruzaleme spolecne sdilela vsechny veci. Co bylo zamozneho vericiho, bylo zaroven celeho sboru...


]


Re: Re: Znaky denominačních církví (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Středa, 20. červen 2007 @ 00:09:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
To neni fanatismus, to je pouze nesmysl.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Znaky denominačních církví (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Středa, 20. červen 2007 @ 00:06:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Cokoliv prijmete na zemi, bude prijijato i na nebi...
Cirkev ma Bohem dane pravo v Bozim Duchu prijimat a adaptovat se na ruzne podminky v ruznych spolecenstvi. Bible neni koran a krestanstvi nema nic spolecneho s nemennym zakonikem Sariou.


]


Re: Re: Re: Re: Znaky denominačních církví (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 26. duben 2007 @ 08:34:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Sackette,

jinými slovy - kdo nám dal právo přidávat k učení a praxi cokoliv, co není součástí Božího zjevení v Písmech a zejména v Novém Zákoně?


]


Re: Znaky denominačních církví (Skóre: 1)
Vložil: Sackett v Pondělí, 18. červen 2007 @ 15:25:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Odpověď na Tvoji otázku: právo na to, přidávat k učení nám nedal nikdo, ale k praxi patří mimo budov třeba i věc týkající se ošacení, jídla, dopravy, způsobu vyjadřování, komunikace atd...
V tomto se lišíme od praxe prvotní církve a v Písmech NZ o tomto nic najdeme, tak proč se tímto neřídíš? Proč přidáváš k novozákonní praxi, třeba to že se oblékáš jinak než prvotní křesťané? Jaký je mezi tím rozdíl?


]


Re: Re: Znaky denominačních církví (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 18. červen 2007 @ 21:49:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Milý Sackette,

já zde mluvím o učení a praxi v DUCHOVNÍCH věcech. Nemluvím o autobusech nebo o bramborové kaši nebo o čemkoli jiném, co přímo nesouvisí s duchovními záležitostmi.


]


Re: Re: Re: Znaky denominačních církví (Skóre: 1)
Vložil: Sackett v Úterý, 19. červen 2007 @ 07:56:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Gregory,
ale mluvíš, a nebo si teď protiřečíš. Copak jsi tu nemluvil o budovách?


]


Re: Re: Re: Re: Znaky denominačních církví (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 19. červen 2007 @ 08:18:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Sackette,

ano mluvil jsem o budovách. Avšak bohoslužebná budova na rozdíl od autobusu nebo od bramborové kaše patří mezi duchovní věci. Chrám přece vždy patřil mezi duchovní věci. Avšak v novozákonní době žádný jiný Chrám, než duchovní Chrám Ducha svatého - Církev, neexistuje.

Pán Ježíš nás nikde nevyzývá ke stavbám takovýchto budov. Jelikož Pán NEPLÝTVÁ žádnými prostředky, ničím. Neplýtvá ani slovy a neplýtvá ani jídlem nebo financemi. Proto Církev NZ využívá pouze již stávajících budov ve vlastnictví členů Církve. Tak je to v NZ - já si nemohu pomoci. Ani pronájem nějaké budovy, za který se musí platit, není biblicky legální záležitostí.

Jedinou Bohem schválenou bohoslužebnou budovou byl chrám v Jeruzalémě ( když pominu stánek úmluvy ).

Stavby chrámů a kostelů vidíme právě buď u pohanských náboženství nebo u judaisticky zaměřených křesťanů - tedy těch, kteří vyznávají mrtvé skutkařské náboženství těla, a kteří zásluhou svých "dobrých pastýřů" ani netuší, co je to víra v Krista. Tyto skupiny, které tvoří dnes drtivou část křesťanstva přebírají mnoho prvků z chrámové bohoslužby Starého zákona ( kněžská roucha, kadidlo, oltář, hudební nástroje, svícny, zlato a drahé kameny apod. ), mezi něž patří i chrám či bohoslužebná budova. Také charismatici v přejímání prvků ze Starého zákona nezůstávají pozadu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Znaky denominačních církví (Skóre: 1)
Vložil: Sackett v Úterý, 19. červen 2007 @ 09:03:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Gregory,
píšeš že: "v novozákoní době žádný jiný Chrám, než duchovní Chrám Ducha Svatého - Církev, neexistuje", tak jak tedy může bohoslužebná budova, kde se scházíme patřit mezi duchovní věci? Tak buď a nebo, ne? (to je pak duchovní i plynový kotel, co je součástí budovy a tu vytápí? to asi těžko, viď?) Takže budova kde se schází věřící asi moc duchovní není, že?

dál píšeš: "Proto Círev NZ využívá pouze již stávajících budov ve vlastnictví členů Církve." Kde v NZ jsi k tomu přišel? Můžeš uvést nějaká místa?



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Znaky denominačních církví (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 19. červen 2007 @ 09:24:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Sackette,


jistěže v NZ budova, kde se schází věřící nepatří mezi duchovní věci. Pakli ale někdo postaví chrám nebo modlitebnu za účelem bohoslužby, pak už je to duchovní záležitost - avšak starozákonní nebo pohanská.

V NZ však budovy, kde se scházela Církev nebyly mezi duchovními věcmi. Je jen několik málo fyzických prvků bohoslužby NZ ( voda křtu, víno Večeře Páně, chléb Věčeře Páně, olej pomazání nemocných, šátek pro pokrytí hlavy sester, a Bible ).To je šest prvků. O jiných nevím.

Jak víme z NZ, Jeruzalémská Církev se zpočátku scházela po domech ( soukromé vlastnictví věřících ) nebo v jedné části židovského chrámu ( stávající budova ). V ostatních sborech z pohanů se scházeli buď po domech věřících nebo pod širým nebem. V jednom případě ( v Korintu - Sk 19,9 ) se Pavel po dva roky scházel s učedníky z Efezu v propůjčené škole či přednáškové síňi ( řec. "scholé ) jakéhosi učedníka Tyranna. Nikdy za žádné budovy Církev neplatila.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Znaky denominačních církví (Skóre: 1)
Vložil: Sackett v Úterý, 19. červen 2007 @ 13:58:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A uznáváš při bohoslužbě mikrofon? Ten taky v NZ nebyl...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Znaky denominačních církví (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 19. červen 2007 @ 14:25:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Sackette,

mikrofon? Zcela zbytečná a marná věc a zbytečné vyhazování Pánových peněz ( podobně hudební nástroje ). Apoštolé se bez mikrofonu obešli zcela klidně. Když máš mikrofon a nemáš moc Ducha, je ti mikrofon k ničemu... ( 1Kor 2,4 // 1Kor 4,20 ).


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Znaky denominačních církví (Skóre: 1)
Vložil: Sackett v Úterý, 19. červen 2007 @ 14:34:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Děkuji za odpověď. To mi stačí ;--)
Co bys doporučil starým sestrám a bratrům, kteří neslyší ani když sedí v první řadě, ale skrze mikrofon a reproduktory mohou kázání poslouchat? Oni je nepovažují za zbytečné vyhazování peněz.
Moc Ducha a mikrofonu nesrovnávám :o)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Znaky denominačních církví (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 19. červen 2007 @ 15:05:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Milý Sackette,

a jak myslíš, že toto řešili v prvotní Církvi? Myslíš, že tam staří a neslyšící neměli šanci něco slyšet?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Znaky denominačních církví (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 19. červen 2007 @ 15:06:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Osobně bych Sackette doporučil těmto bratřím, kterým již neslouží sluch, pořídit si naslouchátka. Ty se jim budou hodit nejen na shromáždění...


]


hmmmm (Skóre: 1)
Vložil: vogel v Úterý, 19. červen 2007 @ 15:40:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
a co takhle se za ně raději modlit a Bůh je uzdraví, co?


]


Re: hmmmm (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 19. červen 2007 @ 16:30:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Ahoj Vogele,

///a co takhle se za ně raději modlit a Bůh je uzdraví, co?///


To je na prvním místě. Apropos: kolik hluchých už skrze vás Pán uzdravil?

Otázka je, zda jsme ti správní lidé, skrze které to Pán může dělat. Modlit se můžeme, ale třeba se NIC nestane.

Jednou jsem byl svědkem, jak jedné starší sestře zmizel po modlitbě víry šedý zákal. My jsme se modlili a ona byla den před operací v nemocnici. Druhý den ji bez operace propustili bez zákalu.


]


Re: Re: hmmmm (Skóre: 1)
Vložil: vogel v Úterý, 19. červen 2007 @ 21:20:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
kolik hluchých už skrze vás Pán uzdravil?

ty mi vykáš? :oO


]


Re: Re: Re: hmmmm (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 19. červen 2007 @ 21:25:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Nevykám, předpokládám, že jsi někde v nějakém společenství, jak jsi psal.


]


ach jo (Skóre: 1)
Vložil: vogel v Úterý, 19. červen 2007 @ 21:27:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
psal jsem ti už několikrát, že v žádném nejsem


]


Re: ach jo (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 19. červen 2007 @ 22:44:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Měl jsem dojem, že jsi něco říkal o Slovu života v Brně.


]


to jo (Skóre: 1)
Vložil: vogel v Úterý, 19. červen 2007 @ 22:50:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
to jsem říkal, ale bylo tam slovo byl a to do roku 98


]


Re: to jo (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 19. červen 2007 @ 23:00:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

to Vogel:

neříkej mi, že nemáš ani společenství třeba alespoň s jedním nebo dvěma bratry. Nebo, že tvá žena není věřící.


]


Re: Re: to jo (Skóre: 1)
Vložil: vogel v Úterý, 19. červen 2007 @ 23:10:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
a) ne nemám
b) jo, to je


]


Re: Re: Re: to jo (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 19. červen 2007 @ 23:13:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
to Vogel:

///b) jo, to je///

Tak vidíš, proto používám množné číslo "vás". :-)


]


Re: hmmmm (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 19. červen 2007 @ 16:32:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Omlouvám se za špatnou formulaci v nevěře. Opravuji: Modlit se NĚKDO může, ale třeba se NIC nestane.


]


Re: naslouchátka (Skóre: 1)
Vložil: Sackett v Středa, 20. červen 2007 @ 07:24:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Díky za radu. Vím o několika kteří je už mají.
Taky díky za další zajímavý názor.


]


Re: Znaky denominačních církví (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Úterý, 19. červen 2007 @ 23:56:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Ad 1) To, co cirkve od sebe oddeluje, urcite neni zrovna jmeno... Jmena cirkvi jsou dusledkem, ne pricinou, rozdeleni. Sbor muze byt bezejmenny a presto byt oddelen od vsech svych bratru a sester...

Ad 2} Co je cisarovo, dejte cisari. Nikde v Bibli neni toto zakazano. Jestlize to zakon pozaduje, je povinnosti krestana zakon s radosti poslechnout... Krestan nema poslouchat yakonz leda by byly v protikladu s Pismem, coz neni tento pripad.

Ad 3) Pismo nas vola k jednote a spolupraci> (napr 2 Kor 3,11)

Ad 4) Viz bod 2. V prostredi demokratickeho statu otevrene spolecnosti nevidim problem. Jestlize by se jednalo o statni zriyeni, ktere pronasleduje krestanstvi a jehoz cilem by bylo krestanstvi vyhubit, pak bych s tebou souhlasil. v opacnem pripade plati> Co je cisarovo, dejte cisari.

Ad 5) Ani na tom neni nic protibiblickeho. I Jezis platil chramovou dan, byt pro nej  jeho ucedniky pozbyla smyslu

Ad 6) Darovavat cirkvi dary neni nic protibiblickeho. Jestliye stat chce prispivat na Bozi Dilo, proc ne...

Ad 7) fp 4 kap je put of topic, 3 list Januv pojednava v historickem kontextu o jine statni zrizeni. Nepodminuje li stat svuj prispevek ustupky v uceni, proc ne. Jedna se o uznani prospesnosti spolecnosti.

Ad 8) Nekdy se divim, ze vubec chodis na zachod... Vic hlav vic vi, v Bibli to zakazano neni.

Ad 9) Souhlasim, to je problem. Ale dekuji Panu Bohu, ze cirkev, ktere jsem clenem, se vydava jinym smerem.

ad 10) Hm, toto je nespravedlive zobecnovani a hazeni vsech skol do jendoho pytle. Apostolove su vsichni vysokou teologickou take prosli.

Ad 11) Slovo pastor, neni titul, lec nazev povolani. Opet, nespravedlive hazeni vseho do jednoho pytle. 

Ad 12) To myslis vazne? V Pismu cteme, ze se cirkev schazela po domech. Co jineho je modlitebna, nez dum?

Ad 13) Hm, ukaz mi misto v Bibli, kde se zakazuje schazet se v pronajimanem salu...

Ad 14) kazdy verici ma sve obdarovani, jeden tak, druhy onak...

Ad 15) Takze chces rici, ze kdo dlouho chvali Pana, tak hresi? A jaka je maximalni doba chvaleni Pana? Pet minut, deset minut? Kde v Bibli je doba chval omezena striktnim prikazem?

Ad 16) Precti si nekdy zalmy... Najdes tam slova jako nastroj s deseti strunami, harfa, a podobne...

Ad 17) Hmm... Tam, kde tato atmosfera vladne, jiste neni dobre. Ale doufam, ze nechces zobecnovaat a rikat, ze se tak deje ve vsech sbor vsech denonimaci, co jich jen ve svete existuje....



Re: Re: Znaky denominačních církví (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 21. červen 2007 @ 00:33:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Demagogo píše:


///Ad 1) To, co cirkve od sebe oddeluje, urcite neni zrovna jmeno... Jmena cirkvi jsou dusledkem, ne pricinou, rozdeleni. Sbor muze byt bezejmenny a presto byt oddelen od vsech svych bratru a sester...///

První, co chtěl Babylon, bylo učinit si JMÉNO. Z vlastní zkusenosti vím, že toto je znak všech partiček, klubů nebo církevnických organizací.Oficiální jméno je pro ně důležité. Církev v NZ neměla žádné oficiální jméno.


///Ad 2} Co je cisarovo, dejte cisari. Nikde v Bibli neni toto zakazano. Jestlize to zakon pozaduje, je povinnosti krestana zakon s radosti poslechnout... Krestan nema poslouchat yakonz leda by byly v protikladu s Pismem, coz neni tento pripad.///

Nikde v Bibli to především není povoleno. A to je rozhodující. V Bibli to obsaženo není. Jestli chceš postupovat podle toho, co v Bibli není zakázáno, pak vstup do katolické církve. Ta má také spoustu věcí, které v Bibli nejsou zakázány. Ta smůla ovšem je, že tam nejsou obsaženy, což je rozhodující, a ne, jestli  něco není zakázáno. Bible nezakazuje ani růženec, ani líbání papežových rukou a prstenu, ani procesí a poutě, dokonce ani nezakazuje zakázat Bibli. Takže podle tebe jsou tyto nezakázané věci v pořádku? Ve vztahu s tvým šéfem v práci nebude rozhodující to, co ti nezakázal, ale pouze to, co ti povolil. Budeš-li dělat to, co ti nepovolil, ale ani nezakázal, asi špatně dopadneš.

///Ad 3) Pismo nas vola k jednote a spolupraci> (napr 2 Kor 3,11)///

Jistě, ale záleží na jakých principech ta je ta spolupráce založena. Zda na duchovních nebo na tělesných. Písmo nás vyzývá k ZACHOVÁVÁNÍ jednoty Ducha a ne k vytváření institucionální a organizační jednoty. Ta je navíc utopií, pokud tuto jednomyslnost  nezpůsobí Bůh ( Zj 17,17 ). Ekumenické snahy jsou opět jen lidskou organizovaností, zatím. Později jim dá Bůh onu jednomyslnost, aby vytvořili jednotnou babylonskou Nevěstku, která pak sama bude *****m odkopnuta, když už ji nebude potřebovat.

Kromě toho volání ke spolupráci v NZ se týká vždy jen jedné místní církve a ne toho mišmaše všech možných církevnických organizací, která má každá jiné učení. Tam žádná jednota není možná. Sjednocující vliv má mimo jiné hlavně apoštolské učení.
Učení je hlavní příčinou všech rozdělení a také může být sjednocujícím faktorem, když jde o apoštolské učení ( Ef 4. kap. ).


///Ad 4) Viz bod 2. V prostredi demokratickeho statu otevrene spolecnosti nevidim problem. Jestlize by se jednalo o statni zriyeni, ktere pronasleduje krestanstvi a jehoz cilem by bylo krestanstvi vyhubit, pak bych s tebou souhlasil. v opacnem pripade plati> Co je cisarovo, dejte cisari.///

Uvědom si, že stát je součástí tohoto světa, který ukřižoval Pána slávy. A Církev nemůže být pod kontrolou státu a v jeho područí.
Nikde v NZ nemáme záznam, že by Církev žádala Herodese o státní souhlas či o registraci. Nikde pro to není povolení. Z hlediska Bible je to cizoložství se světem.


///Ad 5) Ani na tom neni nic protibiblickeho. I Jezis platil chramovou dan, byt pro nej  jeho ucedniky pozbyla smyslu///


Ježíš platil daň, jako občan, a ne za církev. Církev žádné daně státu neodvádí.


///Ad 6) Darovavat cirkvi dary neni nic protibiblickeho. Jestliye stat chce prispivat na Bozi Dilo, proc ne...///

Tak to už je naprosté duchovní cizoložství s pohany. Představ si, že by se Herodes rozhodl podporovat finančně prvotní Církev. Dovedeš si představit, že by to apoštolé z jeho rukou přijali? Upřímně. Jan vyjadřuje obecný princip, že Boží služebnící od pohanů nic nepřijímají. Raději by umřeli hlady. Ukaž mi jediný případ v NZ, kdy např. apoštol Pavel přijal peníze nebo dary od někoho jiného, než od Církve.


///Ad 7) fp 4 kap je put of topic, 3 list Januv pojednava v historickem kontextu o jine statni zrizeni. Nepodminuje li stat svuj prispevek ustupky v uceni, proc ne. Jedna se o uznani prospesnosti spolecnosti.///

Apoštolé ani žádní jiní Boží služebnící v NZ neměli žádné pevné platy. Jejich podpora byla závislá výhradně na tom, jak Bůh naplňoval jejich potřeby skrze Boží lid. Zkus si představit, že by ses zeptal apoštola Pavla nebo Petra, KOLIK BERE? Apoštol Pavel byl často ohladu, žízni a nahotě. Ostatní apoštolé nebyli výjimkou.


///Ad 8) Nekdy se divim, ze vubec chodis na zachod... Vic hlav vic vi, v Bibli to zakazano neni. ///

V Bibli to není vůbec, tudíž to není povolené - a to je hlavní.Viz. bod 2. Je to nebiblická praxe.


///ad 10) Hm, toto je nespravedlive zobecnovani a hazeni vsech skol do jendoho pytle. Apostolove su vsichni vysokou teologickou take prosli.///

V NZ není ani jeden příklad seminárního studia. Apoštolé prošli učednictvím a ne vysokou školou. Žádná biblická škola Církve nebyla ani v Jeruzalémě ani v Antiochii. Bůh vyučuje skrze zjevení Ducha a ne skrze moudrost moudrých, lidskou moudrost ( 1Kor 2.kap.). Je to naprosto nebiblická praxe. Kdyby byla zapořebí vysoká teologická škola, nemusel se Ježíš namáhat 3,5 roku s výchovou učedníků. Mohl je rovnou odeslat ke Gamalielovi. Ostatně, kdybych si měl vybrat mezi nějakou současnou teologickou vejškou a Gamalielem, vyberu si samozřejmě být  nohou Gamalielových. Nehledě na to, že na těchto teologických školách se všude učí také Antikristovo učení a vyučující mnohdy vůbec nejsou věřící, ale pouze filozofové a ateističtí popírači Ježíšova Božství, vzkříšení apod. Představ si, že by Ježíš odeslal své učedníky na školu, kde by učil Herodes nebo Pontský Pilát.

///Ad 11) Slovo pastor, neni titul, lec nazev povolani. Opet, nespravedlive hazeni vseho do jednoho pytle.///

Pastor nebo reverend je oficiální titul, často napsaný na jejich vizitkách. Nikdo z apoštolů se takto oficiálně nenazýval a netituloval.


///Ad 12) To myslis vazne? V Pismu cteme, ze se cirkev schazela po domech. Co jineho je modlitebna, nez dum? ///

První Církev žádné bohoslužebné budovy ani chrámy nestavěla. Využívala stávající budovy. Není ani jeden případ ani jedna výzva k něčemu podobnému v NZ. Chrám je zde duchovní - Církev.

///Ad 13) Hm, ukaz mi misto v Bibli, kde se zakazuje schazet se v pronajimanem salu...///

Ukaž mi jedno místo v Bibli, kde se to dovoluje. Viz. bod 2.


///Ad 14) kazdy verici ma sve obdarovani, jeden tak, druhy onak...///

No právě. Pán říká, že každý úd má nějaký dar, který se má projevovat ve shromáždění. Každý úd má sloužit a podílet se na bohoslužbě. Nemá to být "one man show" nebo "three man show". To je úplná paralýza Těla Kristova a popření jeho existence.


/// Ad 15) Takze chces rici, ze kdo dlouho chvali Pana, tak hresi? A jaka je maximalni doba chvaleni Pana? Pet minut, deset minut? Kde v Bibli je doba chval omezena striktnim prikazem?///

Novozákonní způsob: "Což tedy bratří, když se scházíte, JEDEN každý z vás píseň má, učení má, jazyk má, zjevení má, vykládání má..." (1Kor 14,26 ). Jde o zcela spontánní projevy a dary Ducha svatého a ne o organizovanou chválu, kdy si lidé řeknou: "Pojďme chválit Pána." To je starozákonní způsob, kdy ještě Duch svatý nebyl vylit. V NZ dostává každý svůj dar Ducha po JEDNOM.
Jeden po druhém slouží, tak jak vede Duch - ne všichni najednou.

//Ad 16) Precti si nekdy zalmy... Najdes tam slova jako nastroj s deseti strunami, harfa, a podobne...///

No právě - jedná se o starozákonní chrámovou bohoslužbu v době královské. V NZ je však jediným hudebním nástrojem srdce věřícího. Všechny ostatní hudební nástroje ze Zjevení jsou nyní v nebi, neboť tam je i fyzický chrám a vše, co k němu patří ( oltář, kadidlo, trouby, svícny apod. ) O hudebních nástrojích v pozemské bohoslužbě  NZ v době milosti není ani zmínka.

///Ad 17) Hmm... Tam, kde tato atmosfera vladne, jiste neni dobre. Ale doufam, ze nechces zobecnovaat a rikat, ze se tak deje ve vsech sbor vsech denonimaci, co jich jen ve svete existuje....///

Denominace jsou lidské organizace spolkového charakteru s demokratickým zřízením. Nejsou teokracií a proto se to vztahuje generálně na všechny denominace. Mohou být pouze jednotlivé sbory, které jsou výjimkou. Ale to jsou většinou sbory nebo skupiny, které z denominací brzo vyjdou, neboť byli poznáni od Boha a proto znají Boha a Jeho způsoby a Jeho královský protokol.















]


Re: Re: Re: Znaky denominačních církví (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Čtvrtek, 21. červen 2007 @ 19:20:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Ad 1)
,13 Avšak Mojžíš Bohu namítl: "Hle, já přijdu k Izraelcům a řeknu jim: Posílá mě k vám Bůh vašich otců. Až se mě však zeptají, jaké je jeho jméno, co jim odpovím?"
3,14 Bůh řekl Mojžíšovi: "jsem, který jsem." A pokračoval: "Řekni Izraelcům toto: JSEM posílá mě k vám."
3,15 Bůh dále Mojžíšovi poručil: "Řekni Izraelcům toto: 'Posílá mě k vám Hospodin, Bůh vašich otců, Bůh Abrahamův, Bůh Izákův a Bůh Jákobův.' To je navěky mé jméno, jím si mě budou připomínat od pokolení do pokolení.
Z knihy Exodus.

I samotny Buh si dal jmeno, aby se odlisil od falesnych model. Aby se identifikoval. Jestliye by Mojzis rekl izraelitum> Posila mne Buh, pravem by se ho zeptali> ktery buh? V egyptskem prostredi bylo bohu na tisisce, slovo buh v nich vzbuzoval predstavu modli, predstavu modlarskych praktik, vseho, od ceho se mely oddelit. Aby Buh tomu zabranil, tak si dal Jmeno> JHVH.

Uz je to tak, ze clovek potrebuje odlisovat, aby se vyhnul nedorozumeni. Cirkev v dobe rozchodu protestantu s katoliky bzla ovladana *****m s jeho falesnymi praktikami, aby se bratri oddelili od techto praktik, aby s nimi nebyly spojovani, dali si nove jmeno.

A opet odkazuji na pravomoc cirkve v Duchu Svatem, ktera je pridelena Nasim Panem Jezisem Kristem> Cokoliv prijmete na zemi, bude prijato i na nebi. Cirkev v Duchu Svatem prijala na zemi rozlicna jmena a takto to bzlo prijato i na zemi. Nebot se nejednalo o nic, o by Bible zakazovala, o nic, o cem by Bible pravila, ze je to hrich.

Ad 2)
I) Ale v Bibli, v Novem Zakone, je primo uveden princip Co neni zakazano, je povoleno, prave v citatu, ktery v diskuzi s tebou hodne uvadim> Cokoliv prijmete na zemi, to bude prijato take na nebi.
II) Jsem v cirkvi, do ktere mne povolal Pan a dokud mi Pan neprikaze jinak, nemam duvod, ba ani pomazani odejit a vejit do cirkv jine.
III) Nezakazuje ruzenec? Pak asi neznas destero. Nezakazuje zakaz, omezovani, pristupu k Bozimu Slovu? Zkus si projit evangelia znova, napriklad, jak ucednici zakazovali a omezovali tomu, ci onomu pristup k Bozimu Slovu (Jezisi Kristu) a jak na to Jezis Kristus reagoval.
IV) Jestlize by mi muj sef rekl> Cokoliv prijmes pro dobro firmy i ja prijmu, pak bych v dobro firmy konal i veci, ktere by mi primo nepovolil, ale ktere by pro firmu byly nezbytne nutne, napriklad, abych uchranil firmu od velkych financnich ztrat.

Ad 3)
I)Bible nas hlavne vyziva k jednote v lasce a k respektu pred vyznanim druheho, vyziva nas k tomu, aby me vyznani bylo mezi mnou, a Bohem

II} Nikoliv, rozdelovacim faktorem neni uceni, to mame vsicni stejne, ale touha cloveka poznat vsechna tajemstvi Bozi, byt jako Buh, znat vsechno tak, jak zna Buh. Rozdelovacim faktorem je Pycha> To ja ja a jenom ja jsem od ducha Svateho prijal jediny spravnz vzklad a poznani vsech tajemstvi a vy vsichni ostatni jste bludari, bloudici, kaciri a sluzebnici antikrista...

Ad 4)
Chces srovnavat Heroduv rezim s dnesnimi pomery? Kolik mucedniku v Kristu ma polistopadovy rezim na svedomi? Tisice, desetitisice? Urcite jsou tu, v Ceske republice, krestane pronasledovani, krizovani, hazeni lvum?
HOSPODIN BUH NAZVAL I NEVERICIHO KYROSE SVYM POMAZANYM. Kyros byl ve sve dobe zosobnenim prave statu, perske rise. A tohoto Kyrose, ac Hospodina vedomne neznal, nazval Buh svym sluzebnikem a pomazanym.

Ad 5)
A co je cirkev ne li telo Kristovo? A co ovlada cirkev ne li Duch Kristuv? Jak muzes rici, ze Jezis platil dan jako obcan a ze cirkev jako celek platit nema? Neovlada li cirkev Duch Kristuv a neni li cirkev Telem Kristovym?

ad 6) Viz bod 4)

Ad 7)
Hoden je delnik mzdy sve a dobytce nema mit nahubek.

Ad 8)
Ano, chozeni na zachod v Bibli uvedeno neni, jak Gregu muzes...
Takze spolecne modlitby, spolecne sdelovani si nazoru, spolecne hledani Bozi Vule je neco protibiblickeho?

Gregu, LITERA ZABIJI, ALE DUCH DAVA ZIVOT. Novy Zakon, na rozdil od Stareho, neni zakon v pravni slova smyslu. A epistoly zvlast ne. Epistoly nejsou nemennym zakonikem Saria, ale Novy zakon na nekolika mistech vybizi k tomu, abzchom nehledeli na slovicka, na literu, ale na Ducha, na smysl toho, co je napsano.

Ad 10)
Tim, co prosli apostolove, to byla Vysoka skola, nejvyssi z vysokzch, trilety narocny obor.
Nehazej vsechny skoly do jednoho pytle, nesud podle zdani....


ad 11)
Za to se nazyvaly apostoly. Gregu, Gregu...
A kdyby Pavel mival vizitku, hadej, co by na ni bylo napsano...

ad 12)
V Bibli je psano, ze se schazeli po domech. Modlitebna neni nic jineho, nez dum. Dum, jako kazdy jiny dum.

Ad 13)
Cokoliv prijmete na zemi, to bude prijato i na nebi...
Nejprve hledejte Bozi Kralostvi a srpravedlnost, vse ostatni vam bude priznano. Vzdyt i vas Otec vi, co potrebujete.
Muzes vyloucit, ze pronajmuti toho ci onoho salu nebylo z Milosti Bozi, nebot Buh videl potrebu Sveho Lidu? Kdo jsi ty, abys Bohu urcoval, jak se ma On starat o potreby Sveho Lidu> "Ne Pane Boze, nesmis davat cirkvi pronajaty sal, vzdyt jsi to Boze v bibli nikde nedovolil, musi to byt Pane Boze dum, ktery je majetkem zamozneho krestana..." TAKTO ZNI TVA MODLITBA? Davas Bohu hranice, jak muze laskave vyslyset tve modlitby? anebo se  oddavas s duverou primo Jeho Vedeni?

Ad 14)
A kde beres jistotu, ze v denonimacich slouzi jenom nekteri? To, ze nevidis sluzbu tech ostatnich neznamena, ze oni Bohu neslouzi, znamena to pouze, ze TY to nevidis. Ale neni dulezite co vidis ci nevidis ty, ale co vidi Nas Pan.

Ad 15)
okliv prijmete...
Cirkev v Duchu Svatem prijala blok chvaleni, v ramci tohoto zaslibeni to tedy bylo prijato i na nebi.
LITERA ZABIJI ALE DUCH DAVA ZIVOT. Novy Zakon neni jako Zakon Stary. Kdyz Pavel psal o jedne pisnicce jednomu konkretnimu sboru v jedne konretni situaci, neznamena to, ze vsechny sbory na celem sirem svete ve vsech dobach budou take zpivat jen jednu. Prave> davas hranice Duchu Svatemu, jak se ma projevit a jak ne.
Chvaleni Hospodia NENI hrichem. 

ad 16)
I Jezis Kristus zpival zalmy a chvalozpevy. Jezis nikdy nerekl> Prisel jsem ZRUSIT ZALMY. Jeslize v zalmech je napsano o hrani na hudebnich nastrojich tak proc ne. Ono je divne zpivat o tom, jak je dobre hrat Bohu na hudebni nastroje a tvrdit, ze hrani Bohu na hudebni nastroje je spatne... 

Ad 17)
To je tvuj ciste subjektivni nazor. To, ze tento svuj subjektivni nazor vydavas za objektivni biblickou pravdu jeste ze tveho osobniho subjektivniho nazoru objektivni biblickou pravdu nedela. Trochu pokory by nezaskodilo.  


]


Re: Re: Znaky denominačních církví (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 21. červen 2007 @ 00:34:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Demagogu,

promiň, nechtěně jsem překlepem zkomolil tvůj nick.


]


Re: Re: Re: Znaky denominačních církví (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Čtvrtek, 21. červen 2007 @ 19:20:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
nic se nedeje, ja vim, ze ty se nikdy nikomu nevysmivas a vazim si te za to.


]


Stránka vygenerována za: 0.39 sekundy