Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 461 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116485584
přístupů od 17. 10. 2001

Partnerství: Pokušení českých mužů
Vloženo Čtvrtek, 17. srpen 2006 @ 15:33:42 CEST Vložil: Bolek

ULTRAS poslal Seraphim

Pokušení českých mužů Bůh stvořil ženské tělo úchvatně krásné. Té kráse neodolá prakticky žádný muž (kromě eunuchů a té hrstky mužů, kteří již dosáhli teologické bezvášnivosti), který je zahlédne. Zatouží po krádeži tohoto těla. Pán Ježíš právě proto řekl, že je pro muže někdy lepší být slepým. Pro každého muže je velikým pokušením pozorovat krásu cizího ženského těla. Zraková izolace je proto velmi dobrým způsobem, jak u muže předejít myšlenkám vedoucím k nespokojenosti v manželství, nevěře, nebo obojímu.“ (Wright, Robert, Morální zvíře, NLN 1995, str.138.) [478, str.138]

Bůh stvořitel všem mužům přikázal: „Nebudeš dychtit po ženě svého bližního…vůbec po ničem, co patří tvému bližnímu.“ (Ex 20, 17) Pán Ježíš toto 10.přikázání Desatera vysvětlil: „Slyšeli jste, že bylo řečeno: "Necizolož." Ale já vám pravím: "Každý, kdo hledí na ženu se žádostivostí, již s ní zcizoložil ve svém srdci. Jestliže tě tvé pravé oko svádí, vyrvi je a odhoď od sebe. Neboť je pro tebe lépe, aby jeden tvůj úd zahynul, než aby celé tvé tělo bylo uvrženo do pekla."“ (Mt 5, 27- 29) Aby se z mužů nestali automaticky zloději cizích ženských těl, chodívaly ženy v křesťanských státech až do 60.let 20.století cudně oblečené. Rozšíření vyzývavého oblečení se stalo pro muže pobídkou, aby se chovali k ženám méně uctivě a méně zakrývali své sexuální choutky. Podobný účinek mají i svůdné postavy na reklamách nebo na stránkách časopisu Playboy. [478, str.150-151] Znám příběh jednoho lékaře, kterému jeho duchovní otec odmítl dát rozhřešení za to, že v myšlenkách (ještě ne ve skutcích) toužil po tělech cizích žen. Lékař otci namítl: „Ale, otče, jsem lékař, mám ordinaci, denně.“ – „Právě proto jdi pryč, naprav se.“ Lékař se později svým přátelům přiznal, že jen toto drsné odmítnutí mu pomohlo se zbavit žádostivých myšlenek po tělech cizích žen a dívek. (Castello, Nello, Páter Pio. Ikona Ukřižovaného, Cesta, Brno 1994, str.178.) [53, str.178] Od 60.let 20.století je zrak mužů vydatně sexuálně pokoušen. Toto pokušení začalo vznikat v Paříži 5.7.1946, když francouzský inženýr Louis Réard poprvé předvedl dvoudílné dámské plavky. Tyto plavky dostaly název bikiny. Kromě břišních tanečnic z Alexandrie a dalších středomořských přístavů žádná dáma do té doby neporušila pravidla slušnosti v odívání. Ještě r.1957 časopis Modern Girl (Moderní dívka) varoval: „Je zbytečné plýtvat slovy na tzv. bikiny, poněvadž je po všech stránkách nemyslitelné, aby slušná dívka něco takového nosila.“ (Nestárnoucí bikiny, 100+1 zahraničních zajímavostí, leden 1996, str.58.) [294] Proč se staly bikiny tak rychle plážovou normou? Protože tehdejší lékaři doporučovali opalování ze zdravotních důvodů. Bikiny a slunce se měly stát lékem. To umožnilo bleskurychle překročit hranice studu. Další cesta vedla skrze kino a film. Brigitte Bardotová předvedla bikiny ve francouzském Vadimově filmu „A Bůh stvořil ženu“. Na plátnech kin se objevila v dvoudílných plavkách první dívka Jamese Bonda Ursula Andressová ve filmu „Doktor No“ (Ta pózovala zcela nahá pro časopis „Playboy“ r.1995 i ve svých 60 letech). Poté se severoamerická Kalifornie stala svatyní kultu polonahého ženského těla. V dobách, kdy zpívali Beach Boys, chodníky a pláže se plnily dívkami v dvoudílných plavkách. [28][294] Věřím, že dosud jen menšina žen svádí cizí manžely úmyslně. Slušné ženy ustrojené podle poslední módy obvykle nevědí, že svou polonahotou svádí cizí manžely. Je jisté, že móda, od času bikin a minisukní až dodnes znásobuje ze strany mužů manželskou nevěru, pohlavní promiskuitu, sexuální násilí, rozvody, bolest citovou i fyzickou, způsobenou 52 druhy pohlavně přenosných nemocí. Některá bolest přináší i smrt (z AIDS i z jiných virových pohlavních chorob). Ještě více než bikiny a minisukně pokouší každého muže a dospívajícího chlapce, který si jde zaplavat, ty české ženy na pláži, které se od počátku 90.let 20.století opalují bez horního dílu plavek. Dělají to na veřejné (ne na specielně vyhrazené nudistické) pláži a nikdo jim v tom nebrání [145]. Jak je známo, v létě r.2001 se takto opalovala na pláži i místopředsedkyně Poslanecké sněmovny parlamentu České republiky Petra Buzková - úřady i veřejnost to mlčky tolerují, čeští novináři vychvalují [451]. To se velmi podobá té společenské situaci, jejímž důsledkem byla před tisíciletími celosvětová potopa. Gen 6,1- 2: „…viděli synové božští, jak půvabné jsou dcery lidské, a brali si za ženy všechny, jichž se jim zachtělo.“ Dospívající mládenci a muži i dnes snadno vidí polonahé i nahé dcery lidské a chtějí je pak všechny. Na kontinentech Evropy, Austrálie, Ameriky je musí pozorovat polonahé na pracovišti, v ulicích a zejména na plážích. Skrze vysílání televize je mohou pozorovat polonahé a zcela nahé majitelé televizních přijímačů na všech kontinentech. Pravidelné, válkou nepřerušené televizní vysílání začalo v USA r.1941 [408]. Televizní vysílání se pak rozšířilo takovým způsobem, že v 70.letech 20.století měla televizní přijímač v České republice téměř každá domácnost. Tehdy se ve filmech začaly objevovat i ženy zcela nahé. Brzy nato také zobrazování pohlavního styku nejprve mezi mužem a ženou, pak i homosexuální a lesbické styky. [46] Počty sebevražd po neočekávané manželské nevěře v Česku stoupají. [9] V České republice se od 60.a 70.let 20.století rozmáhalo sexuální spolužití ještě před uzavřením manželství. Jev dříve okrajový se už v 80.letech stal normou - české ženy se většinou vdávaly až těhotné. Po listopadu 1989 se však celospolečensky rozmáhá kromě této již zažité normy i tzv. žití na hromádce. (V dřívějších desetiletích a staletích byl tento styl života typický pouze pro propuštěné vězně a recidivisty.) Myslím, že důsledky pocítíme za dvacet, třicet let na enormně zvýšeném počtu recidivistů vychovaných právě v těchto svobodných svazcích. Až do konce 20.století nikdo z lidí manželovu nevěrnost - záletnictví nebyl schopen dokázat. Nikdo nemohl neznámého muže, který nebyl fyzicky dopaden popohnat k zodpovědnosti. Těhotenství však vždy prozradilo, že se neprovdaná panna chovala nezodpovědně. Nyní koncem 20. a počátkem 21. století lze skrze testy DNA již dokázat sexuální vztah včetně znásilnění každému muži, existuje-li důkaz – jeho sperma. Takto byl usvědčen severoamerický prezident Clinton v 90.letech 20.století. Kéž by tento strach z možného prozrazení a případného trestu napomohl k vytváření návyku sexuální odpovědnosti u mužské populace a nikoliv k ještě dokonalejšímu zametání stop. Podle zahraničních výzkumů ovlivňuje postoje lidí k sexuálním otázkám nejvíce náboženské přesvědčení. Křesťanská víra odmítá sadistický a krvavý sex, sex lidí na zvířatech (zoofilii), sex dospělých na dětech (pedofilii), sex s rodinnými předky a potomky (tj.incest), homosexualitu, prostituci, pohlavní promiskuitu, předmanželské pohlavní styky, pornografii, vraždění počatých dětí - interrupce. [485, str.109] Již jsem uvedl, že mnozí čeští muži ztratili křesťanskou víru po 1.světové válce, kdy uvěřili levicovému a skrytě ateistickému prezidentu Masarykovi. Vůči současné sexuální revoluci jsou jejich mužští potomci proto bezbranní. [470] Pornografie je pokušením pro chlapce i muže. Zákonitě v nich budí nadměrnou touhu po sexu. Automaticky se dostaví chuť – žádost. Muž totiž miluje ženu především očima, méně hmatem a sluchem. [478, str.138] Jsem přesvědčen, že předchůdcem současné pornografie bylo výtvarné a sochařské zobrazování krásy lidského, především ženského těla v dobách renesance. Tato díla jsou především v muzejních sbírkách. [203][449] Fotografická pornografie se v Československu začala prosazovat v letech 1959-1968. Striptýz byl jedním z výdobytků „pražského jara“. [96][251] Následujících 20 let bylo obyvatelstvo této republiky tzv. normalizací paradoxně do jisté míry chráněno před vlivem západního módního trendu – před pornografií, prostitucí a homosexualitou. Nebylo však chráněno před svůdnou módou minisukní, která se na Západě prosazovala od r.1960 a před pokušením z antikoncepčních pilulek, vynalezených r.1961. [485, str.30-31][380] Proč se komunističtí normalizátoři 70.let v Československu postavili proti sexuální revoluci, ačkoliv Engels, Lenin a dlouhou dobu i Stalin ji stvořili, podporovali a vyváželi do celého západního světa? K pochopení napomůže následující objasnění. Českoslovenští komunisté následovali aktuální sovětský vzor. V 60. a 70.letech 20.století sovětské vedení nařizovalo (na svém území a na území, které okupovalo) v oblasti sexu puritanismus - z důvodu předchozí negativní zkušenosti: „V prvních letech po Říjnové revoluci byla v Sovětském svazu volná láska oficiálně podporována. Významným bojovnicím za práva žen, jako spisovatelce a pozdější velvyslankyni Alexandře Kolontajové, se podařilo spojovat emancipaci ženy s osvobozením proletariátu. Jak jsme podotkli na začátku této kapitoly, odvolávaly se právem na autoritu Engelse, jenž považoval manželství za jednu ze zastaralých forem kapitalistického světa. Proto byla volnému spolužití v SSSR přiznávána stejná práva jako zákonně uzavřenému manželství, při čemž se ovšem očekávalo, že manželství časem a ruku v ruce s pokračujícím zráním komunistického uvědomění mas zcela ustoupí volné lásce. Víme, kam tento experiment vedl. Sebevraždy opuštěných žen se brzy podobaly epidemii. Velký počet potratů snižoval populaci země a ničil zdraví mnoha žen, čímž byla negativně ovlivňována jejich pracovní výkonnost. V obrovském množství zanedbaných dětí bylo procento těch, které pocházely z volného svazku otřesně vysoké. Nakonec musel sovětský stát uznat, že s experimentem volné lásky neuspěl, a proto přiznal od r.1934 zákonně uzavřenému a trvanlivému manželství tutéž hodnotu, jakou má v buržoazní společnosti. Je známo, že dnes (tj. v 60.letech, kdy I. Lepp, který byl dříve mnoho let generálním tajemníkem světového svazu revolučních spisovatelů, psal tuto zprávu) v SSSR míří vývoj v oblasti lásky spíše k puritanismu. A ti, kteří ještě mají odvahu hájit volnou lásku, se vydávají v nebezpečí, že budou považováni za nepřátele lidu.“ (Lepp, Ignace, Psychoanalýza lásky, Signum unitatis Hradec Králové 1991, str.128.) [230, str.128] Parlamenty a prezident V.Havel odstranili po r.1989 z české legislativy řadu existujících zákazů i trestů za sexuální kriminalitu. Za znásilnění umožnili ukládat i jen symbolické podmíněné tresty (tzn. že dopadený a usvědčený násilník nemusí být potrestán vězením) a incest přestává být v některých případech (pohlavní styk otců s dcerami) soudně trestán [485, str.31-32]. Proto počet sexuálně násilných trestných činů roste. Homosexuální styk se stal beztrestným již od 15 let a byl umožněn vznik 17 organizací homosexuálů [485, str.31,33]. Jedna jejich radikální skupina dokonce směla kandidovat a kandidovala r.1990 v parlamentních volbách [485, str.33]. Pornografické materiály, prostituce a homosexuální chování zde byly deregulovány způsobem, který v jiných zemích nemá obdoby. Proto se zde rozšířil obchod s pornografií, prostitucí, homosexuální prostitucí a pedofilní prostitucí. Začalo to fotografiemi nahých žen na pohlednicích, kalendářích a na obalech časopisů. Od té doby je i dětem v běžném novinovém stánku dostupná sadistická erotika v časopise Hustler – tak hrozná situace není ani na Západě. Běžně se prodávají pornografické noviny a časopisy, ale i časopisy, které fotografují homosexuální erotiku. Prodávají a půjčují se videozáznamy soulože mezi mužem a ženou (měkké porno) i filmové scény homosexuálního, lesbického a ještě více nenormálního styku (tvrdé porno). [485, str.111,31,33,132][126] Skrze tzv. měkkou pornografii nastává v nejlehčím případě následující situace. Manžel přijde domů a prohlíží si časopis nebo sleduje video či televizi. Co vidí? Krásné usmívající se ženy s perfektním tělem. Podívá se do kuchyně. Co vidí? Po návratu ze zaměstnání unavenou, smutnou či rozhněvanou manželku, matku jeho dětí. Ona se už většinou neusmívá. Také tělo nemá jako za mlada. Jaké ovoce přináší toto srovnání skutečné ženy s vyfotografovaným či nafilmovaným snem? Minimálně nespokojenost. [377, str.19][478, str.138] V horším případě dojde k manželské nevěře či k návštěvě nevěstince. V ještě horším případě dojde po shlédnutí pornomateriálu ke znásilnění. Na běžném novinovém stánku je možné napočítat až 25 různých pornografických časopisů. Přitom volně k prodeji je 60 titulů pornografických a erotických časopisů. Podle zkušenosti kriminalistů je pornografie teorií a znásilňování praxí [82][83]. Proto počet znásilněných žen v Česku roste. Naneštěstí situace se nijak neřeší. Po listopadu 1989 přestala být prostituce trestnou, a tak se zde objevila řada nevěstinců, erotických salonů i klubů a pouličních prostitutek (– ve velkoměstech i homosexuálních prostitutů). Došlo i k exportu českých prostitutek do západní Evropy a USA, k vzniku sexshopů a erotických automasturbačních telefonních linek. [485, str.31][285, str.6][335][360][457] R.1996 zde bylo již 1 860 nevěstinců. Kromě toho se r.1995 pouliční prostituci věnovalo v Praze 1 200 žen, mimo Prahu 6 000 žen. Toho roku se zde prostitucí živilo 22 000 žen. Prostitutky vyhledávají hlavně muži pohodlní. Ti, kteří se vyhýbají složitému namlouvání a svádění. Kteří se neumějí zamilovat. [59, str.59][103, str.44 - 45,54] Sexuálně závislí konzumenti ztrácí citlivost a mají potřebu stále silnějších obrazů k dosažení téhož účinku. Pornoprůmysl jim proto nabízí, zatím nelegálně, filmová zobrazení všech forem abnormálního sexu, včetně incestu a násilného pohlavního styku na dětech a na zvířatech. Také nepředstavitelnou směsici krvavého násilí a sexu. [285, str.7] Vládnoucí českoslovenští komunisté už r.1961 povolili homosexualitu. Nyní všichni poslanci Komunistické strany Čech a Moravy (kromě 1) v českém parlamentu pravidelně hlasují za uzákonění nenormálního typu manželství – za tzv. registrované partnerství homosexuálů [336]. Tím jsou spolu s obdivovatelem homosexuálů bývalým prezidentem V.Havlem opět v čele morální devastace národa. Za vše mluví to, že mluvčím prezidentovy manželky byl praktikující homosexuál Martin Krafl. Nyní (r.2006) je tento homosexuál mluvčím veřejnoprávní televize ČT.   Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve


"Pokušení českých mužů" | Přihlásit/Vytvořit účet | 31 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Genesis 6, 1-2 a 4 (Skóre: 1)
Vložil: Marek2 v Čtvrtek, 17. srpen 2006 @ 18:57:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Již delší dobu se snažím pochopit verše Genesis 6:
"Když se lidé počali na zemi množit a rodily se jim dcery, viděli synové božští, jak půvabné jsou dcery lidské, a brali si za ženy všechny, jichž se jim zachtělo. ... Za oněch dnů, kdy synové božští vcházeli k dcerám lidským a ty jim rodily, vznikaly na zemi zrůdy, ba ještě potom."
Kdo by mi mohl pomoci vysvětlit, kdo byli ti "synové božští" a vlastně celé tyto verše? (Vzpomínám si, že je kdysi použil Daniken jako "důkaz mimozemských civilizací", ale to se mi nezdá.)



Re: Pokušení českých mužů, Genesis 6, 1-2 a 4 a kdo jsou synové božští (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Čtvrtek, 17. srpen 2006 @ 21:47:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je mnoho věcí, ze kterých zůstal odlesk, nejasná zpráva, drobečky v dějinách a my se můžeme dohadovat jak to bylo.
Kdysi je zpráva o obrech. Pposlední byl král z města Bázan, protože Izrael v bojích postupně vyhladil několik národů a více králů a také jeho, jinak by tam v Bázanu možná žili obři dodnes, nebo do islámu nebo do konfliktu s Libanonem.
Zmínka o neobvyklých osobách nebo jevech je na příklad zde:
Gen 28, 17-19 (zde je Brána nebeská),
Genesis 32, 2-3 (opíši celé) : Když Jákob šel svojí cestou, potkali se s ním Boží andělé. Když je Jakub uviděl, řekl: To je Boží tábor. A dal tomu místu název Machanajim (to je dva tábory).
(i když koncovka -im také znamená množné číslo, tedy případně ´tábory´).
Genesis 14,18 (Melchisedech ,,,,byl knězem nejvyššího Boha). Ale Abrahám byl vyznavačem Hospodina, také nejvyššího Boha. Tedy Nejvyšší Bůh měl svého kněze (nejméně jednoho) v Sálemu. Co my o tom víme ?: jen to, že se oba setkali v mírovém vztahu (to bylo vzácné v těch bojovných dobách). A dále je tu svědectví, že Abrahám ctil Hospodina jako nejvyššího: Gen 14, 22 : (zdvíhám ruku k Hospodinu, Nejvyššímu Bohu, Tvůrci nebe i země).
Abrahám byl tedy samostatný ctitel Nejvyššího a my o Melchisedechovi moc nevíme, ani jakou měli svatyni, kněze, zvyky atd.
Jozue 5, 13: (naproti němu stojí jakýsi muž s taseným mečem v ruce)
Jozue 5,14 (jsem vůdcem vojska Hospodinova)
Jozue 5, 15 (vůdce voje Hospodinova řekl Jozuemu : sezuj obuv s nohou, protože místo, na kterém stojíš je svaté . A Jozue tak učinil).
Poznámka: ´sezout obuv´ také může znamenat modlitbu, nebo uctění, na prostřeném koberci (který chrání před žhavým pískem při klanění).
Kniha Soudců , kap 2 (1-4 , tam mluví k lidu anděl Hospodinův a šel před nimi).
A tak pozorujeme, že se lid Izraele (od doby Abraháma) setkával s jevy, o kterých je jen zmínka - snad byli posluchačům – současníkům té doby dosti známé, a nemusely se vypisovat podrobněji, a my moc nevíme, nebo si já připadám jako hlupák, s otevřenou pusou, o čem to mluví Písmo.
Miro


]


Re: Genesis 6, 1-2 a 4 (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Čtvrtek, 17. srpen 2006 @ 23:42:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
V satanizme je uplne beznou praxou, v ramci roznych satanistickych ritualov, pohlavny styk clenov kultu s demonmi. Pre nezasvatenych to asi zneje neuveritelne ale svedcia o tom mnohe svedectva ex-satanistov alebo ex-iluminatov. Na zaklade tohto mozu skutocne prichadzat na svet deti ktore maju obycajne jeden spolocny menovatel: vynikaju nadprirodzenymi schopnostami ktore maju demonsky povod. Mnohi s nich su superbohati ludia z obrovskym vplyvom alebo vysoky satanisti ktori skrze obzvlast silnu demonsku moc zastavaju v satanistickej hierarchii vysoky post. Ten text v Pisme o tom uplne otvorene hovori a tyka sa obdobia tesne pred znicenim vtedajsej civilizacie - snad symbolu dnesnej doby...
Podla vsetkeho je mnoho s tohto zla dnes este zadrziavane samotnym Bohom, plny priechod by mal nastat po vychvateni, vytrhnuti krestanov...

Podrobny rozbor problematiky: Bloodlines of the Illuminati by Fritz Springmeier


]


Re: Genesis 6, 1-2 a 4 (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Pátek, 18. srpen 2006 @ 00:17:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Gojime píšeš: "V satanizme je uplne beznou praxou, v ramci roznych satanistickych ritualov, pohlavny styk clenov kultu s demonmi."

Odpovídám:
Myslím si, že se zmaterializovanými démony k tomu někdy dochází, avšak zároveň si nemyslím, že by došlo k oplodnění a porodu křížence člověka s duchem, byť v okamžiku pohlavního styku byl zmaterializovaným.
Vím, že někteří teologové v historii církví vykládali Genesis 6, 1-2 a 4 podobně jako Ty.
Pozdravuje Tě Libor


]


Re: Genesis 6, 1-2 a 4 (Skóre: 1)
Vložil: Marek2 v Pátek, 18. srpen 2006 @ 16:16:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Můj názor na tyto verše je asi takový, že se jedná o pozůstatky nějakého prastarého mýtu, kterou starozákonní pisatel z nějakého důvodu zahrnul do svého vyprávění. Souhlasím s tím, že dnes již těžko zjistíme, o co se jednalo.


]


Re: Genesis 6, 1-2 a 4 (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Sobota, 19. srpen 2006 @ 09:00:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravim Marek2

Si nemyslim ze v Pisme su akekolvek pozostatky akychkolvek mytov. Biblia je velmi realna, vazna a nadcasova kniha, jej tvrdenia sem-tam vyrazia dych napriek tomu sa vzdy casom ukaze ze to bolo tak a mala zase pravdu...



]


Re: Genesis 6, 1-2 a 4 a medvědi u Rusů (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Neděle, 20. srpen 2006 @ 01:41:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nejen do Genesis mohlo proniknout citování některých mýtů, o nichž věděli současníci, ale stává se to i jinde.
Z ruských pohádek, speciálně o medvědech vyvozují literární vědci, že tu byl nejen jakýsi kult medvěda, ale dokonce literární epos, takzvaný ´medvědí epos´, a od něho se zachovaly jen zlomky v podobě osamostatnělých příběhu jako pohádky.
Medvěd je dodnes nazýván ´hospodář lesa´.
Zajímavá stopa o kultu je v krátké pohádce, kde stařík a jeho žena měli možnost vyslovit přání, které se jim splní, a oni nechtěli nic malého, ale aby se stali bohy.
Tu se proměnili oba na medvědy , vyběhli z domu a zmizeli v lese.
Jestliže s pojmem ´být bohy´ se spojuje medvěd, je to podobné přání jako u zlaté rybky, kde žena rybáře neměla soudnost a chtěla, aby byla carevnou a rybka jí sloužila. I nahněvala se rybka, neodpověděla rybáři, jen se ponořila. Dlouho čekal rybář na odpověď a potom se vrátil domů.
Tam zjistil, že chalupa je ve stejně starém stavu, a před ní jeho žena tak chudá jako byla dříve.
Morální apel obou pohádek je, že skromnost se sluší dodržovat a nechtít nic ´přes míru´ (Řekové této opovážlivosti říkali ´hybris´).
V medvědí pohádce se oběma vyplní právě to, co si řekli - ale pozoruhodné je, že přeměna na ´bohy´ znamená přeměnu na medvědy.
Z toho vyplývá, že medvěd byl u starých ruských obyvatel uctíván jako mytologické zvíře mající moc.
Kdyby nebylo rozboru od vědců, byla by přeměna na oba medvědy nám už nepochpitelná.
Nám chybí důkladná znalost toho, o čem se zaznamenalo v Genesis pro současníky před 4000 - 6000 lety.
Miro


]


Svědectví (nejen) pro Seraphima, aneb jak jsem si nenašel cestu k pornu (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Čtvrtek, 17. srpen 2006 @ 20:49:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zaujal mne tento článek, zvláště věta

"Dospívající mládenci a muži i dnes snadno vidí polonahé i nahé dcery lidské a chtějí je pak všechny."

Když mně bylo asi tak 15 let (tehdy jsem ještě nevěřil), tak mi spolužák doporušil, abych sledoval v televizi pornofilmy a že to jiný spolužák také dělá, po kratší rozmluvě jsem na tento rozhovor zapomněl. První pornofilm jsem si pustil asi tak před týdnem, vlastně ani nevím proč, neboť se v této branži neorientuju, tak ho popíšu objektivně: sex na jednu noc, lesby, sororát, nějaká vražda a dál nevím, protože jsem v polovině filmu usnul, před několika dny jsem si v noci pustil další takový film a ten jsem VYPNUL po několika minutách, jestli se mne někdo chce zeptat, o čem to bylo, tak já nevím, ten film nebyl vůbec o ničem, osobně nechápu, proč se na takové filmy lidé dívají, a že to vůbec vydrží (mně se to nepovedlo)

Za svůj krátký život jsem jsem viděl mnoho krásných polonahých a skoro nahých děvčat, ale ať se snažím jak se snažím, tak si nevzpomínám, že bych kvůli tomu byl puzen s nimi dělat něco, čeho bych později litoval, občas jsem se ptal "proč?" a "opravdu bych nechtěl?"
asi narozdíl od jiných dospívajících mládenců a mužů snadno vidících polonahé i nahé dcery lidské a je možná právě proto nechci.

Ještě, abych ukončil svů zkušenosti s touto problematikou, jsem si vzpomněl, jak kdysi bratří na biblické svědčili o tom, jak se bavili s trafikanty, že jim se taky nelíbí, že musejí pod diktátem peněz prodávat pohoršující periodika, tak mne docela udivilo, kde s takovými výrobky setkali, osobně znám pouze jeden stánek, o kterém vím, že je to tam k dostání, asi bych měl začít kupovat noviny v trafikách, místo v supermarketech

P.S. asi bych měl dodat, že nejsem sodomita ani nic na ten způsob
P.P.S. když už jsme u sodomie, tak tu mám dva pěkné nevyvážené odkazy, takže vstup pouze na vlastní nebezpečí:
http://antika.avonet.cz/article.php?ID=1503
http://www.intimnosti.cz/index.php?clanek=76



Re: Pokušení českých mužů (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Čtvrtek, 17. srpen 2006 @ 22:33:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
HŘÍCHY PŘEDPOTOPNÍCH LIDÍ

Již delší dobu se snažím pochopit verše Genesis 6, 1-2 a 4
Genesis 6:
"Když se lidé počali na zemi množit a rodily se jim dcery, viděli synové božští, jak půvabné jsou dcery lidské, a brali si za ženy všechny, jichž se jim zachtělo. ... Za oněch dnů, kdy synové božští vcházeli k dcerám lidským a ty jim rodily, vznikaly na zemi zrůdy, ba ještě potom."
Kdo by mi mohl pomoci vysvětlit, kdo byli ti "synové božští" a vlastně celé tyto verše? (Vzpomínám si, že je kdysi použil Daniken jako "důkaz mimozemských civilizací", ale to se mi nezdá.) Marek2


Vysvětlení se nalézá opět v Bibli, v Genesis.

Genesis, 4. kapitola, následující verše:
25 I poznal opět Adam svou ženu a ta porodila syna a dala mu jméno Šét (to je Do klína vložený). Řekla: "Bůh mi vložil do klína jiného potomka místo Ábela, kterého zabil Kain."
26 Šétovi se narodil syn; dal mu jméno Enóš. TEHDY SE ZAČALO VZÝVAT JMÉNO HOSPODINOVO.

Genesis 5
1 Toto je výčet rodopisu Adamova: V den, kdy Bůh stvořil člověka, učinil jej k podobě Boží.
2 Jako muže a ženu je stvořil, požehnal jim a v den, kdy je stvořil, dal jim jméno Adam (to je Člověk).
3 Ve věku sto třiceti let zplodil Adam syna ke své podobě, podle svého obrazu, a dal mu jméno Šét.
4 Po zplození Šéta žil Adam ještě osm set let a zplodil syny a dcery.
5 Všech dnů Adamova života bylo devět set třicet let, a umřel.
6 Ve věku sto pěti let zplodil Šét Enóše.
7 Po zplození Enóše žil Šét osm set sedm let a zplodil syny a dcery.
8 Všech dnů Šétových bylo devět set dvanáct let, a umřel.
9 Ve věku devadesáti let zplodil Enóš Kénana.
10 Po zplození Kénana žil Enóš osm set patnáct let a zplodil syny a dcery.
11 Všech dnů Enóšových bylo devět set pět let, a umřel.

Vysvětlení:
Jakmile se Šétovi narodil syn Enóš, TEHDY SE ZAČALO VZÝVAT JMÉNO HOSPODINOVO. To znamená, že nastal okamžik pokání, obrácení části potomků Adamových po vyhnání Adama a Evy z Ráje. Těm, kteří se kajícně obrátili k Bohu (-přestali se v srdci na Boha za vyhnání z Ráje hněvat a uznali, že Bůh je dobrý - že je LÁSKA a že jednal s lidmi spravedlivě, správně) se začalo říkat synové Boží a těm, kteří se kajícně neobrátili zůstalo jméno synové lidští. Bylo zodpovědné, aby si synové Božští nebrali za manželky dcery nekajících (svévolných, pyšných) synů lidských. Tito lidští synové byli potomky nekajícího se bratrovraha Kaina. Brali si i více žen než jednu, vraždili, Bohu se nestyděli rouhat (podobně jako nekající lotr na kříži vedle Krista) a nevážili si Božího milosrdenství - toho, že Bůh jejich praotce Kaina hned po bratrovraždě nepotrestal smrtí. Byli ve zlu zatvrzelí (tzn. žili pravděpodobně v neodpustitelném hříchu rouhání Duchu svatému). Synové Božští se jim měli proto vyhýbat a nebrat si ani jejich dcery zvyklé na zlo. Uvedena je CHLUBIVÁ, drzá a lživá řeč syna lidského - vražedníka jménem Lámech. Bůh totiž neslíbil, že bude Lámecha chránit před mstiteli. Viz Genesis, 4. kapitola, následující verše:
19 Lámech pojal dvě ženy; jedna se jmenovala Áda a druhá se jmenovala Sila.
20 Áda porodila Jábala, který se stal praotcem těch, kdo přebývají ve stanu a u stáda.
21 Jeho bratr se jmenoval Júbal; ten se stal praotcem všech hrajících na citaru a flétnu.
22 Také Sila porodila, a to Túbal-kaina, mistra všech řemeslníků obrábějících měď a železo. Sestrou Túbal-kainovou byla Naama.
23 Tu řekl Lámech svým ženám: "Ádo a Silo, poslyšte můj hlas, ženy Lámechovy, naslouchejte mé řeči: ZABIL JSEM muže za své zranění, pacholíka za svou jizvu.
24 Bude-li sedmeronásobně pomstěn Kain, tedy Lámech sedmdesátkrát a sedmkrát."

Odpověděl: Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve




Re: (Skóre: 1)
Vložil: Marek2 v Pátek, 18. srpen 2006 @ 16:04:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Toto vysvětlení poněkud nechápu. Vždyť v citovaném úryvku je psáno, že synové božští si brali dcery lidské. Všechny, kterých se jim zachtělo. To by měli být nějací dobří lidé? A co ty zrůdy?


]


Re: (Skóre: 1)
Vložil: joker v Úterý, 22. srpen 2006 @ 14:48:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
On to pan Halík taky nechápe...
Jak to bylo doopravdy se za tohoto života si nedozvíme...


]


Re: Pokušení českých mužů (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Pátek, 18. srpen 2006 @ 06:11:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Je mnoho oblasti sexualni moralky dnesni spolecnosti, ktere je potreba kritizovat a nasledne reformovat.

Ale co me nebesky VYTACI, je zde v tomto clanku pouzity zpusob argumentace, kterej za puvodce muzova hrichu tak nejak samozrejme povazuje zenu: zena se musi zahalovat, zena nema nosit bikini, proc nosej minisukne atd. - a to vsechno, aby Pan tvorstva muz nemusel chudacek bojovat s pokusenim, protoze zakonite v nich budí nadměrnou touhu po sexu. Automaticky se dostaví chuť – žádost.

Jak snadna je muzova argumentace: ja nic, to vono jaksi samo, automaticky, zakonite. Vinno je proradne pleme Evino, ze nosi kratkou sukni.

JAKO KDE TO JSME?

Nastesti, jak stoji v uvodu tohoto clanku, Jezis (Mt5:27-29) nam v tom dela, rekl bych, dost jasno:

- Pokud mas problem S BUJNOU FANTAZII,
- pokud nejsi schopen udrzet svuj POKLOPEC NA UZDE,
- pokud tvoje OKO SILHA po stehnech nezname krasky,

tak se NEVYMLOUVEJ NA BIKINI, ALE VYRVI SI TO VOKO!!!!!!

Pro obzvlaste natvrdle: pokud s nejakou zenou cizolozis ve svem srdci, neni to vina te zeny, ani jejiho (treba sporeho) obleceni, ale je to TVOJE vina, TVUJ hrich, TVUJ nedostatek sebekontroly.

Jezis celkem jednoznacne ukazuje, ze vsechny ty uvedene sexualni nesvary spolecnosti, at uz jde o pornografii nebo o prostituci, nejsou dusledkem NABIDKY, ale POPTAVKY!

A PRESTOZE jsou Jezisova slova pomerne jednoznacna, magistr doktor duchovni Halik, apostol Boziho hnevu Serafim jsem stejne postne vyplod, kterej je v TOTALNIM rozporu s Jezisovym slovem (citovanym dokonce v samotnym uvodu clanku) PRAVE ve veci toho, kde je treba hledat puvodce hrichu.

Vůči současné sexuální revoluci jsou jejich mužští potomci proto bezbranní.

No to se mi snad zda....?????
Jaky jsme to my chlapi bezbranny chudinky, kdyz nam ohavny svet od rana do vecera promita v televizi porno!
Jak nechutne jsou fotografie spore odenych zen v casopisech pro mladistve!
Jak necitlive jsou ty padle zenstiny, ktere nosi minisukne a bikini, ba dokonce se opaluji nahore bez!

Vypni tu televizi! Nekupuj ty casopisy! Nedivej se tem zenam na nohy ani na prsa! Kdo te nuti? Jen tvuj hrich. TVUJ!

Modleme se za to, aby uz konecne prisel cas, kdy chlapi - vcetne duchovnich nekterych cirkvi - prestanou premejslet sourkem a zacnou pouzivat mozek. Pak budeme mit i realnou nadeji, ze se nektere spolecenske problemy podari zacit resit u jejich korene, misto u jejich ovoce.

Aviaf



Re: Pokušení českých mužů (Skóre: 1)
Vložil: becher v Pátek, 18. srpen 2006 @ 12:46:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Na jednostranný pohled otce Halíka reagujete opačným extrémem.
Poptávka samozřejmě existuje u mužů i žen. Muži, tvorové nekomplikovaní, ji realizují přímo - oslovením. Dráždivé oblečení mladých žen a dívek je způsobem, jak projevují svoji poptávku ony. Z těch mužů, kteří zareagují, si pak vybírají. Prostá hra, známá lidstvu již od věků.


]


Re: Pokušení českých mužů (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Pátek, 18. srpen 2006 @ 16:28:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
V nekterych pripadech to tak byt muze, ale napriklad kdyz si zena na plazi sunda horni dil plavek, je myslim racionalnejsi predpokladat, ze si chce opalit celou horni cast tela, nez se domnivat, ze je tam kuli svadeni. Podobne mnoho druhu obleceni si oblekame (jak muzi tak zeny) ne proto, ze jsou vyzyvave, ale proto, ze se v nich citime pohodlne. Dnes se napriklad uz asi nikdo nepozastavi nad udajnym sexualnim vyznamem halenky/tricka/topicka, ktere odhaluji velkou cast pazi ci ramen: chapeme, ze zeny si je mohou oblekat proto, ze je venku teplo. Ale pred stovkou let by se to samozrejme povazovalo za vyzyvave oblekani, presne podle logiky, kterou uvadis.

Ja bych tudiz tuhle argumentaci neprecenoval. Kratka sukne nekdy skutecne znamena, ze zena "je na lovu", ale myslim, ze v drtive vetsine pripadu tomu tak neni.

Aviaf


]


Re: Pokušení českých mužů, teplota, tuk, Korán a nedostatek práce (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Neděle, 20. srpen 2006 @ 02:02:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tu by byl celý trs odpovědí.
Ženy mají rozložený tuk pod kůží (nemohou za to) rovnoměrně a proto drží poměrně dobře tělesnou teplotu i při mírnějším metabolismu a v chladu. Dělá jim dobře mít chladnější ruce, ramena i krk. Nevadí jim nosit punčochy (tenké) pod sukní i za mrazu v prosinci. A proto si odhalují ramena a často tím vůbec nic nemyslí. Naopak nosí dlouhé vlasy pod kterými by mně bylo horko. Jejich tepelný režim jim vyhovuje. Chrání si střed těla, kde mají orgány (a ty musí být v teple), a také prsa - jak která. Mluvil jsem o tom a došel jsem k tomu, že asi polovina žen se stydí za prsa, druhé je to jedno. Neloví tím muže, je to pro ně fuk.
Pokud ale žena záměrně (nebo podvědomě) používá přitažlivou módu nebo drobné provokace, dělá to možná jen proto, aby přitáhla osoby, zvláště pro konverzaci a pro obdiv. A kdyby se moc přiblížil, zase se stáhne a brzdí zájem. Je to hra : přitáhnout a moci se vypovídat a být adorovaná a současně dodržet povinnou vzdálenost. Jako v divadle s loutkami, tahat drátky na správnou vzdálenost (pozdější změny závisejí na lásce).
A co říká Korán? Žena přitahují muže, mají to v sobě. Jejich síla je větší než u muže (však také muž nepotřebuje přitahovat ženu). Muž je chápaný jako slabší a že se musí chránit. Vážně, to je postoj Koránu.
Pro Indy jsou ženy ´drahokamy světa a prsty přírody´.
Podle křesťanského postoje Bůh ve své nekonečné moudrosti vložil do srdce ženy touhu po dítěti.
No a nejdříve je zájem, cit, potom rande, potom (měklo by vždy být) manželství a potom děti.
Žena postupuje po linii od pohledu na milého k dítěti. Muži to nechápou, vidí jen sklenku, rande a pusu nebo objetí.
A co ten zájem o prostituci? Je to nepořádek od mužské strany. Kdo nechce, aby v městě byla prostituce, musí zařídit práci pro všechny, bydlení, úctu ve společnosti (nevyčítat dodatečně!) a odnaučit nuže vyhledávat přechodné dojmy těla.


]


Re: Pokušení českých mužů (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Pátek, 18. srpen 2006 @ 12:57:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Serafin prepac ale za expanziu porna a promiskuity si v najhlbsej podstate mozu krestania samotni svojim laxnym pristupom k problematike...Mozu za nu napriklad aj duchovni ktory okrem strasenia peklom o skutocnom Bozom zamere manzelstva mlcia, o jeho hlbkach neucia, nakolko mu ani velmi sami nerozumeju alebo o nom ani nevedia a ani nechcu... Vysvetli mi, preco by som mal zit promiskuitnym sposobom zivota, ked viem ze Bozi plan s mojim zivotom v tejto oblasti je, ze si s manzelskym partnerom mozem okrem vasnivej sexuality rozumiet aj intelektom, charakterom a byt zo vztahu vnutorne naplneny...Lenze ten manzelsky partner musi byt skutocne pre mna, musi sa ku mne "hodit" (napr. musim si byt isty Bozou volou pre zivot s nim..) kde okrem sexualnych technik :-) by som mal dokonale poznat podstatu mentality opacneho pohlavia a mal by ma k tomu niekto od mladosti v mojej cirkvi viest, vychovavat... (Nakolko napr. v Brave sa pravdu nedozviem, ze?) Totiz ak za mlada vstupim do manzelstva s niekym kto "nieje pre mna", iba na zaklade napriklad telesnej pritazlivosti, mozem pocitat s tym ze vztah bude pre mna po case utrpenim a budem iba dalsim z odstrasujucich prikladov...Lenze takych duchovnych akosi niet, duchovni okolo mna sa teme vyhybaju, maximalne dokazu strasit peklom, tvrdia ze manzelstvo zakonite znamena len odriekanie, drinu, neexistuje aby sme akymkolvek legalnym sposobom dokazali regulovat pocet deti napriek tomu ze pre vyvoj dietata je najdolezitejsie ak sa narodi ako chcene... atd, atd... Boh to tak nejako myslel, a ja by som mal tym padom vlastne ticho zavidiet ludom zijucim v cudzolozstve "pestrost" ich zivota v hriechu...

Mam vela priatelov ktori promiskuitne ziju a absolvoval som s nimi na tuto temu viacero spontannych (t.j. naozaj priatelskych) rozhovorov, a je to zaujimave...ak tychto ludi budete pozorne pocuvat, pridete na to, ze kvantita v sexe (mnozstvo sex. partnerov) vacsinou absolutne vylucuje jej kvalitu. Napr.hlbka vyvrcholenia, (orgazmu) u zien ma vacsinou priamu suvislost z monogamitou vztahu, jeho citovou hlbkou a schopnostou empatie u partnerov.... To je aj dovod, preco mnohe zeny poznaju vacsinou iba velmi plytky orgazmus, a maju zo sexu velmi malo...A to napriek tomu ze pornografia nas presviedca o niecom inom...Myslim ze ak niekto pochopi ze pokial tej nadhernej zene ktoru zbadal nebude chciet byt niekto verny, nedokaze chapat jej povahu, milovat taku aka je (aj ked nebude oblecena v mini :-) , nepochopi ze jej telo sa meni asi kazdych 5 rokov, (vacsinou k horsiemu) pochopi aj to, ze z jednorazoveho sexu s nou asi vela mat nebude, a ona uz vobec nie..t.j rozvyjat predstavy okolo nej je vlastne nezmysel :-)))

Serafin, vies co by som dal aspon za jednu kvalitnu krestansku prednasku na tuto temu? Kniha sex - slehacka na torte - je zla uz len svojim nazvom . nieto este obsahom...Ja ti ponukam lepsiu, len pri nej treba viac uvazovat, klikni tu

nic v tejto poznamke som nemyslel na nikoho osobne, skusil som opisat vseobecny stav...



Re: Pokušení českých mužů (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Pátek, 18. srpen 2006 @ 14:32:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Díky Gojime, ta Veľpieseň, 1. kapitola je velmi pěkná, také se mi líbí a věřím jí.
Libor


]


Re: Pokušení českých mužů (Skóre: 1)
Vložil: rive v Pátek, 18. srpen 2006 @ 17:00:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
ale duchovních, kteří umí hovořit moudře o manželství je celkem dost, ale uvědomuji si, že žijí v oblasti, kde je mnoho evangelikálních denominací, pro které péče o děti a rodinu, biblické vzdělávání v tomto tématu je dosti vážnou prioritou, a občas přijedou i učitelé z ciziny, kteří mají dar služby manželským párům

já osobně si myslím, podle toho jak jsme to s mým mužem vnímali, že vždycky jsme byli osloveni těmi učiteli, kteří hovořili z praxe - dlouhodobějšího manželství, (to se pozná, když někdo něco plácá- má načteno nebo když hovoří o životě s Bohem v manželství , v různých denních situacích)

myslím, že mj. posláním faráře, kazatele je povzbuzování manželů ve vzájemné lásce

jak jsme s mužem byli na začátku manželství naivní, jak jsme byli vděčni, když nás naši učitele začli povzbuzovat:

- uvědom si fakt, že svého partnera nezměníš, musíš se změnou začít u sebe (s pokorou před Bohem) a zaručeně ve vašem vztahu dojde ke změně k lepší

- žena má mít svého muže v úctě - vzdávat mu poctu - vážit si ho (opak pohrdání)

- muži mají milovat své ženy

osobní zkušenost: že kazatelé, jejíž manželství, výchova dětí jsou svědectvím pro sborovníky mohou říct i tvrdší slova a jsou přijata, Duch svatý si je používá

hmm myslím si , čistě můj osobní pohled, ale osoba, která vystupuje pod nick Seraphím, má asi duchovní problém nebo duchovní depresi, proto články a kometáře tohoto ražení

rive












]


pre rive ! (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Sobota, 19. srpen 2006 @ 21:17:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravim rive

Tak ja Ta uplne vazne poprosim ci by si mi nevedela poslat aspon nejaky link na naozaj dobre krestanske prednasky tykajuce sa temy, skutocne neviem o ziadnych...

Priklad: muži mají milovat své ženy ... ale v praxi to tak vela krat nieje ... :-) a obycajne to ma dost hlboke korene ... autori ktori idu dalej ako je konstatovanie ze by to tak malo byt ... rozoberaju priciny napriklad dedicneho alebo okultneho razu, rozdiely v mentalite sposobene chovanim sa rodicov, zmeny v chovani sposobene vnutornymi zraneniami v detstve a.i. atd, atd, cize uplne na koren ...

Vinimkou (podla mna) by mala byt napriklad sluzba Johna a Pauly Sandford, ich rozbory tykajuce sa dedicnych poviazani, predsudkov a.i. ... povazujem zatial za najlepsie co som k teme cital, taktiez podobne prace od Dereka Princa. Inac neviem o nicom, vsetko su viac menej teoretizovania nad nicim. Najviac su mi proti srsti napriklad autori ktori vidia priciny zlyhania vzdy iba u jedneho pohlavia, u druheho nie alebo autorov riesiacich manzelske problemy napr. strasenim peklom a.i.

V pripade ze by to bolo mozne dopredu dakujem...



]


Re: pre rive ! (Skóre: 1)
Vložil: rive v Pondělí, 21. srpen 2006 @ 22:06:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nejsem moc velký surfař po netu,
Asi ti moc neporadím s nějakým odkazem.

Ale myslím si podle toho, co jsi napsal, že jsi toho hodně přečetl.

Chtěla jsem kouknout do té knihy o té šlehačce, abych se podívala, co může někomu na ní vadit, protože vím, že jsme si ji domu odněkud přinesli. Nenašla jsem ji, ale prý je na netu. Tak jsem koukla, hmm, ona je napsána pro velmi úzký okruh čtenářů.

A tu mě napadlo, že hodně málo se hovoří o správném biblickém pohledu na manželství skupině snoubenců. Možná v některých církvích v rámci nějakých pohovorů s kazatelem před svatbou. Ale né každý farář má ten dar hovořit o manželství - o všech rovinách tohoto tématu, zrovna se mi vybavuje jedno veselé story snoubenců, kteří navštěvovali takový ten předmanželský pohovor. Lepší je to v těch větších církvích, kde si mohou dovolit uspořádat nějakou konferenci, pobyt pro snoubence.


]


O co hlavně v manželství kráčí (Skóre: 1)
Vložil: rive v Pondělí, 21. srpen 2006 @ 22:10:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Důležitým pilířem správného fungování manželství je "odpovědnost".:

1. Odpovědnost muže:

Odpovědnost muže vůči manželce, která je shrnuta do jediného slova „miluj“.
Základní zodpovědnosti muže je: Milovat své manželky jako si Kristus zamiloval církev a sám se za ni obětoval. .
Příklad Pána Ježíše pomáhá mužům vyvarovat se dvou možných extrému:
- láska bez vedení – může vést v rodině ke chaosu až pádu
- naopak vedení bez lásky – má za následek tyranií (různého stupně, srážení, manipulace, ponižování)

2. Odpovědnost ženy:

Žena se má svému muži podřizovat
Tak jako je Kristus hlavou církve, je i muž hlavou své ženy, a proto se mu má podřizovat. Nedílnou součásti podřízenosti je úcta k manželovi, neboť navenek může žena jednat jakoby se podřizovala, avšak v nitru přetrvává postoj vzpoury a pohrdání. A tak důležité je nejen jednání – ale i postoj, a to postoj úcty. Podřízenost by měla platit ve všech oblastech.

rive


]


Re: O co hlavně v manželství kráčí (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Úterý, 22. srpen 2006 @ 14:30:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Doplňuji vysvětlením pro liberální a pololiberální (vlažné) křesťany.
Ano, žena se má svému muži PODŘIZOVAT VE VŠEM KROMĚ HŘÍCHU. To nejčastěji znamená, že když ji manžel nutí, aby šla na umělý potrat (tedy zavraždit před porodem jejich dítě), tak ho poslechnout nesmí. Kromě mateřského citu zde platí i přikázání Desatera: "Nezabiješ!" (Ex 20,13; Dt 5,17)
Když ji manžel nutí antikoncepcí apod., že s ní nechce mít žádné nebo další dítě, tak ho poslechnout nemusí, neboť přikázání Boží je vyšší autoritou než přikázání manžela. Viz Genesis (I.Mojžíšova):
Gen 1,27-28 (ekumenicky a kralicky)
27 Bůh stvořil člověka, aby byl jeho obrazem, stvořil ho, aby byl obrazem Božím, jako muže a ženu je stvořil.
28 A Bůh jim požehnal a řekl jim: "Ploďte a množte se a naplňte zemi....
1,27 I stvořil Bůh člověka k obrazu svému, k obrazu Božímu stvořil jej, muže a ženu stvořil je.
1,28 A požehnal jim Bůh, a řekl jim Bůh: Ploďtež se a rozmnožujte se, a naplňte zemi...
Toto své přikázání Bůh skrze svého Syna Ježíše Krista nikdy nezrušil. Avšak svévolní teologové Anglikánské církve ho bezbožně zrušili na konferenci r.1930. Po bezbožných anglikánech se dodnes opičí všechny církve - proto nemůže v Evropě a USA nastat křesťanské probuzení.
Ještě více svévolní teologové a teoložky Anglikánské církve v USA zrušili přikázání, že biskup má být manželem ženy a zavedli výjimku, že biskupem smí být praktikující homosexuál Robinson.
Doplnil: Mgr. Libor Halík PhD., šťastně ženatý duchovní Pravoslavné církve a otec 6 dětí


]


Re: O co hlavně v manželství kráčí (Skóre: 1)
Vložil: joker v Úterý, 22. srpen 2006 @ 14:58:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To nejčastěji znamená, že když ji manžel nutí, aby šla na umělý potrat...

Znám opačný extrém, když muž nutí ženu mít další dítě. Jinak je samozřejmě sex bez antikoncepce (na ostro) lepší pro oba ;-) Ale v tomto případě to byla chudák ženská, po tolika porodech a těžkém životě... (jedná se o křesťany, mají pět dětí).


]


Re: O co hlavně v manželství kráčí (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Úterý, 22. srpen 2006 @ 16:39:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
To by mne zajímalo, jestli je taky paní Halíková, matka 6 dětí, šťastně vdaná...?


]


Re: O co hlavně v manželství kráčí (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Úterý, 22. srpen 2006 @ 17:04:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Bratře Vejvodo, myslíš si, že bych mohl být šťastně ženatým, kdyby byla současně má manželka nešťastně vdaná? Myslíš si, že kdyby moje manželka byla v manželství se mnou nespokojená, kdyby např. zuřila či nahlas nebo potichu reptala, že bych já mohl být v manželství s ní šťastný? Nepřipadalo by Ti to nesmyslné? Manželství je přece společné.
Chceš-li se přesvědčit na vlastní oči a uši, můžeš nás přijet navštívit. Zde je můj e-mail a domluvíme se na den a hodinu. Pokud máš strach, že by to mohlo být ode mne naaranžované, stav se v 11.45 kterýkoliv všední den za mnou na Obilním trhu v Brně, kde protestuji proti zabíjení nenarozených dětí a ve 12.00 půjdeš se mnou k nám domů a setkáš se s mou manželkou. Můj e-mail:
libor.halik@centrum.cz


]


Re: O co hlavně v manželství kráčí (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Úterý, 22. srpen 2006 @ 21:36:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
Milý pane Halíku,
myslím, že někteří muži mohou být šťastně ženatí, i když jejich žena je nešťastná a mlčí o tom.
Jinak, když to takhle říkáte, tak nevím, proč bych vám nevěřil. Tím pádem nepovažuji za nutné se k vám chodit přesvědčovat.
Pokud se ovšem jednalo o skutečné pozvání k návštěvě, to nemám ve zvyku odmítat...


]


Re: O co hlavně v manželství kráčí (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Úterý, 22. srpen 2006 @ 23:21:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Drahý pane Vejvoda, nemyslím si, že by muž křesťan, který nezahýbá své manželce, bydlí s ní v 1 bytě a leží na 1 posteli, mohl být se svou manželkou šťastný, když ona je mlčky nešťastná. Jak dlouho (kolik dní, roků, desetiletí) si myslíte, že je žena schopna se každodenně a každonočně dokonale přetvařovat?

Psal jste: "...nepovažuji za nutné se k vám chodit přesvědčovat. Pokud se ovšem jednalo o skutečné pozvání k návštěvě, to nemám ve zvyku odmítat..." Mé pozvání k návštěvě bylo skutečné, a proto Vás zvu znova. Když se Vám nehodí ty všední dny v 11.45 dopoledne, jste zván klidně na sobotu či neděli.
Libor


]


antikoncepce-"jakékoliv" rozhodnutí regulovat početí (Skóre: 1)
Vložil: rive v Úterý, 22. srpen 2006 @ 17:18:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Seraphime

výše v komentáři je uvedeno:
když muž nechce mít dítě, tak ho žena nemusí poslechnout,

Seraphime neznám v manželství způsob, jak by to mohla žena toužící po dalších dětech zařídit, když se manžel pevně rozhodne, že už nechce mít více děti


antikoncepce podle mě jakékoliv rozhodnutí- nemít děti (zabránění početí)

to znamená že i abstinence ( za účelem jakékoliv kombinování s procentem pravděpodobnosti početí) je v konečném důsledku rovna rozhodnutí nemít děti tedy je to antikoncepce

jen některý druh antikoncepce (např. některé tablety nebo mechanické zabrany) je založen na učinku, kdy může docházet k "zabití" života (zničení již nově vznikající buňky) a tady je myslím správné pro křesťana říct stop, to je zabíjení,
to by, ale chtělo pro serióznost názoru, nějakého znovuzrozeného lékaře, ale určitě to zase není až tak obtížné zjistit, o který rovněž tyto přpravky se vyvíjejí

rive



]


Re: antikoncepce- (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Úterý, 22. srpen 2006 @ 19:57:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Milá "Rive", nepotratovou antikoncepcí je abstinence a gumový kondom. Nitroděložní tělísko a hormonální antikoncepce brání nejen početí, ale "pro jistotu" zabíjí i počaté dítě - viz nový článek, který jsem zaslal s názvem "Žena se má podřizovat ve všem kromě hříchu".
V Třebíči je znovuzrozená gynekoložka Pfeinigerová (možná komolím její jméno) a v Brně Lázníčková.
Napsala jste: "Seraphime neznám v manželství způsob, jak by to mohla žena toužící po dalších dětech zařídit, když se manžel pevně rozhodne, že už nechce mít více děti."
Odpovídám: Včera mne navštívili znovuzrození křesťané - manželé, kde muž neměl odvahu mít byť i jen 1 dítě. Teď po 14 letech manželství tuto odvahu získal. Dostal ji po přečtení slov Pána Ježíše Krista: Nepečujte o zítřejší den. Bůh se stará o ptáčky. Ten muž mi také včera řekl, že velmi lituje toho, že se neodvážil NEpoužívat antikoncepci dříve. Odvahu získal až teprve po depresivních 14 letech, až teď když poměrně těžce onemocněl. Přeje si nyní, aby jeho žena stihla porodit miminko, které právě čekají a ještě další 3 děti.
Podobné je to v jiných manželstvích ze strany ženy, která se bojí počít první či další dítě. Znám ženu křesťanku, která se mnoho let bála počít se svým manželem křesťanem dítě. Dokonce se s manželem i na nějakou dobu rozešli, aby se pak zase sešli. Pak získala odvahu, víru, že jí Bůh pomůže. Nedávno počala a porodila. Pak počala podruhé.

Musím konstatovat, že MNOZÍ SOUČASNÍ KŘESŤANÉ MAJÍ VÍRU V PŘÍLIŠ MALÉHO A NEMOHOUCÍHO BOHA, PROTO BRÁNÍ POČETÍ DĚTÍ.

Rada: Ten komu je bráněno v manželství počít první či další dítě, ať se modlí např. takto:
"Svatý Bože, svatý silný, svatý nesmrtelný, donuť prosím mého manžela (manželku) počít a porodit se mnou dítě. Vždyť je to Tvá vůle a Ty jsi přece všemohoucí. Prosím Tě Bože, ať je naše dítě zdravé a ať patří Tobě. Prosím tě o to ve jménu vzkříšeného Ježíše Krista. Amen."
Seraphim


]


Re: Pokušení českých mužů (Skóre: 1)
Vložil: Marek2 v Pátek, 18. srpen 2006 @ 16:42:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Za nejzávažnější v tématu lehkého letního odívání dívek považuji odhalená záda v oblasti ledvin i za studeného počasí. Mladý organismus to vydrží, ale domnívám se, že pokud se to přehání, mohlo by to mít následky na zdraví. Rána jsou už chladná...



Re: Pokušení českých mužů (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Pátek, 18. srpen 2006 @ 23:54:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ani zraková izolace není, milí Přátelé kopretin, konečné řešení.

Právě před tisíci lety byl český kníže Jaromír, poněkud nevázaný to mladík, svými konkurenty vyklestěn.
Nepomohlo to...

Proto byl po letech "zrakově izolován", jak se korektně říká, neboli oslepen.
Nepomohlo to...

Proto byl po několika letech proboden kopím na bvelmi choulostivých místech.
A pomohlo to!

Jojo, s čím kdo zachází...

Olin



Stránka vygenerována za: 0.31 sekundy